ik heb nu een levicom 450 watt die het compleet niet lekker doet.. teminste daar verdenk ik hem van..
me voltages in de bios wisselen constant. en als ik er een 100% full load tegen aan gooi dan begint er iets te piepen/sissen. (vaag geluid)
ik heb al met een multimeter nagemeten en dan lijkt alles goed.
ik weet nu echt wel zeker dat er iets niet lekker is op mijn dfi.
echt heel vaag allemaal en ik weet ook al niet meer waar ik het zou moeten zoeken.
ik denk dat het de voeding is. teminste weet ik heel zeker.
mijn specs..
heb mijn amd nu op 2000mhz bij een fsb van 200 en @ standard voltage en mijn mem heb ik op 2.7 volt @ 11-2-2-2-2-9-12 en cpc aan.
en met die specs freezed mijn pc gewoon spontaan op de raarste momenten..
en mijn moederbord begint te piepen wanneer ik bijvoorbeeld counterstrike wil gaan spelen.
ook maakt mijn 9700pro een sissend geluid wanneer ik counterstrike opstart.
ik weet het allemaal niet meer..
PLZ help!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Heb je de 4-pins voedingsconnector aangesloten?
Zit de jumper op de 100-133 FSB jumper?
Zit er een fan aan de CPU-fan connector?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
ik heb watercooling!
Dat fluitend en sissend geluid,zou dat niet je water kunnen zijn die te heet wordtmydogisgone schreef op 20 maart 2004 @ 23:31:
ik heb bios 1-31 en heb de 4pins connector aangesloten en de jumper zit op de 100/133 jumper. en nee er zit geen fan op de cpu-fan![]()
ik heb watercooling!
anders zou ik toch een andere voeding gaan kopen als je spanningslijnen niet stabiel zijn.Met m'n zalman voeding heb ik geen spanningslijn die op en neer gaat,is toch wel belangrijk dat ie stabiel blijft onder elke belasting.
Met m'n vorige voeding(q-tec)schommelde de spanning.
dat hij gewoon spontaan begint te happeren in games!!! vooral counterstrike..
ik ga dat ding er uit trekken. koop wel weer een asus..
heb daar nog nooit echt problemen mee gehad. en met dit bord alleen maar problemen en problemen..
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
ahhrgg heb ik weer
maar goed ik ga eerst maar eens een goede voeding kopen.
ik zat zelf te denken aan een antec treucontrol 550!
want die heeft van die aparte 3.3, 5 en 12 volt lijntjes die ook nog deels instelbaar zijn
en das MOOI!
maar zijn er ooit nog meer mensen geweest die problemen hadden gehad met hun muis in bijvoorbeeld counterstrike of zo?
want ik speel eigenlijk het liefst counterstrike dag en nacht.
en als mijn muis in dat spel op de raarste momenten begint te haperen vind ik dat zeer irritant.
btw via het toetsenbord happerd hij niet. en ik heb ook al een andere muis geprobeerd en ik heb hem ook al in de ps/2 poort geplugd maar dat hielp niks
[ Voor 40% gewijzigd door mydogisgone op 21-03-2004 16:11 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Wat heeft hij nu precies met die zogeheten caps gedaan, op dezelfde soldeer punten een paar extra aan de 8erkant van het bord of zit het verhaal anders in elkaar?
Vind het wel raar dat de battery bij step3 to cool staat.
Voor de rest erg netjes en informatief van LastFiking en zijn scores liegen er ook niet om
het probleem van de muis zat hem in een mousetrack progje.
gelijk af gedonderd en hij gaat hard nu.
heb nu 230 fsb
Zie je wel!het ligt niet altijd aan je moederbordmydogisgone schreef op 21 maart 2004 @ 17:50:
het probleem is gevonden.
het probleem van de muis zat hem in een mousetrack progje.
gelijk af gedonderd en hij gaat hard nu.
heb nu 230 fsb
hij heeft ze er eerst eraf gehaald en die dus vervangen door caps met een hogere "opslagcapaciteit", neem ik aanVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 16:22:
[...]
Wat heeft hij nu precies met die zogeheten caps gedaan, op dezelfde soldeer punten een paar extra aan de 8erkant van het bord of zit het verhaal anders in elkaar?
Vind het wel raar dat de battery bij step3 to cool staat.
Voor de rest erg netjes en informatief van LastFiking en zijn scores liegen er ook niet om
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Die dingen zorgen toch voor een stabiel voltage? (houd een TEveel an V vast en laat het weer los als het weinig is enz.) of zit ik er nu naast?PASware schreef op 21 maart 2004 @ 18:58:
[...]
hij heeft ze er eerst eraf gehaald en die dus vervangen door caps met een hogere "opslagcapaciteit", neem ik aan
En dan nummer 2, in de startpost van dit topic staat een Vcore mod, begrijp ik goed dat de Vcore gemod 'maar' tot 2,17 kan ?
ja, maar een te grote cap is ook weer niet goed, want die is dan "te traag" (ff uit me hoofd, weet er echt niet zo heel veel van). Maar wel: hoe groter hoe meer opslag en dat kan het hele grote fluctuaties van de voltage erg handig zijn. Voor kleine fluctuaties zijn kleinere caps handig/beterVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:15:
[...]
Die dingen zorgen toch voor een stabiel voltage? (houd een TEveel an V vast en laat het weer los als het weinig is enz.) of zit ik er nu naast?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
nu zou ik graag willen weten op dit past. persoonlijk denk ik van wel maar het zou dan een beetje krap zijn. nu wil ik er dus niet achter komen dat het (net) niet past vandaar deze vraag dus.
ik heb bij DFI gekeken maar niks gevonden, wel ergen gezien dat een paar groote koelers zo als zalman (7000) of thermalright er niet op paste.
->davep heeft een vulkaan op zijn infinity, past dus. Ik heb de ballen verstand van luchtkoelers dus als ik het mis heb, sorrie, het was om ff te helpen

onbetrouwbaar zijn ze niet dat weet ik heeeeel zeker, ik heb ook vorige week besteld, zal deze week eens langs gaan.
ik heb op die site gekeken en het pas wel volgens hun.
niet best van tweakstore daar wil ik hem ook halen.
bedank voor de reacties
Verwijderd
Hoe moet ik me dat voorstellen? Op maat gemaakt voor je kast? Even de zaag in je mobo omdat hij anders niet past in je kast?mydogisgone schreef op 21 maart 2004 @ 16:08:
ik kan hem niet verkopen.. hij is verdomme op maat gemaakt bij mijn case.
ahhrgg heb ik weer![]()
maar goed ik ga eerst maar eens een goede voeding kopen.![]()
ik zat zelf te denken aan een antec treucontrol 550!![]()
want die heeft van die aparte 3.3, 5 en 12 volt lijntjes die ook nog deels instelbaar zijn
en das MOOI!
maar zijn er ooit nog meer mensen geweest die problemen hadden gehad met hun muis in bijvoorbeeld counterstrike of zo?
want ik speel eigenlijk het liefst counterstrike dag en nacht.
en als mijn muis in dat spel op de raarste momenten begint te haperen vind ik dat zeer irritant.
btw via het toetsenbord happerd hij niet. en ik heb ook al een andere muis geprobeerd en ik heb hem ook al in de ps/2 poort geplugd maar dat hielp niks
http://www.rbmods.com/Articles/Dfi/Nf2ultra/1.php
me reactie was nogal verbaast toen ik de uitslag ff bekeek:
Conclusion:
This board is pretty average and it offers pretty much the same features as an average board does. The only thing that this board stands out for is the layout which leaves alot of space for different kinds of coolers and waterblocks. Speedwise it's also average but this board is pretty cheap since it goes for around 140$. Accessories wise this board has the standard IDE cables etc so there is nothing special there. The board was stable and worked fine so this is a board that is fairly cheap and is very stable so rbmods gives it 3 out of 5 and a recommendation for a cheap motherboard that still gives you everything you need like 4 SATA ports etc.
Pros:
+ Cheap
+ Stable
+ Easy documentation
+ Alot of space for waterblocks and big heatsinks
Cons:
- Not the fastest board
- No round cables
- Overclocking was only average

Nou ja, blijkt ook maar weer is, dat reviews niet altijd te vertrouwen zijn.
[quote wtf dude @ Rbmods forum]
you have got to be THE WORST REVIEWER EVER!
[ Voor 3% gewijzigd door MonkeySandwich op 23-03-2004 21:47 ]
van ellende kunnen ze die beter weghalen
iemand nog *normale* reviews van infinity's ? zijn er niet zo veel van he, meer de popiejopie lanparty versie reviews (wat een paar kabeltjes en kleurtjes al niet doen
BTW. kan het zo zijn dat een Infinity erg hard aan de 3,3v lijn trekt, deze is wel erg laag bij mij.
Ik hoop zo dat jij gelijk hebt, maar ik vrees het ergste... kan al een dikke week geen contact met dat bedrijf krijgen. heb straks 3 weken een bestelling van 363 euro staan, en vooruit betaald. het schijnt dat ze gesloten zijn ivm ziekte, maar ik vind het allemaal maar vaag en heb er geen vertrouwen in.Vandread schreef op 23 maart 2004 @ 12:45:
zo'n post hoort hier niet he....
onbetrouwbaar zijn ze niet dat weet ik heeeeel zeker, ik heb ook vorige week besteld, zal deze week eens langs gaan.
Nogal offtopic, maarja. ik zou mensen iig adviseren daar ff geen vooruitbetalingen te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 24-03-2004 00:35 ]

Ik om net van de CeBit vandaan en heb daar ff gepraat met een DFi-rep. die daar stond.
Toen ik begon over die "slim" geplaatste componentjes bij de socket begon hij al te lachen en melde me dat hij zich ook niet voor kon stellen dat iemand dit op deze manier kan ontwerpen, maar goed.
Over het "lage" cpu voltage hebben we het ook ff gehad en hij kon mij het volgende heugelijke bericht melden. (na enig doorzeiken van mijn kant.)
Er komt begin April een nieuwe rev. van zowel de LP als de Inf. uit en die verwacht hij goed verkrijgbaar tegen het einde van April. (ook hier in NL kon hij me verzekeren.)
Bij deze nieuwe revisie mogen wij iig een hoger CPU voltage verwachten, (hoe hoog mocht/wilde/kon hij me niet zeggen.) die componentjes zijn verplaatst en de voltages moeten een stuk stabieler worden. (vooral op de LP melde hij er nog achteraan.)
verder zouden er nog een aantal o/c features bij komen die mij wel aan zouden staan volgens hem.
Voor mij is dit goed nieuws omdat ik (ondanks alle problemen die er gemeld worden.) er graag weer een wil gaan kopen. Maar nu w8 ik uiteraard wel ff op die nieuwe rev. Als het tegen zit en hij komt begin Mei uit, lijkt het mij NOG de moeite waard om er op te w88.
Hij kon me helaas niks vertellen over het "zwarte scherm probleem", hij kende het wel en wist dat DFI er mee bezig was, maar wist niet of ze er uit kwamen of dat ze al wisten waardoor het precies komt.
Hij dacht wel dat dit niet meer voor zou komen bij de nieuwe revisie, maar bij deze uitspraak keek hij me niet zeker genoeg uit de ogen, als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Maar ik denk toch dat de Infinity die ik nu heb mi laatste XP bordje word, ligt misschien aan mij, maar is het niet een beetje loos om nu nog nieuwe XP borden uit te brengen ?
Die gozer van de tweakstore is echt hartstikke ziek, ik ben gister ff langs geweest want mijn bios was corruptunfor schreef op 24 maart 2004 @ 00:32:
[...]
Ik hoop zo dat jij gelijk hebt, maar ik vrees het ergste... kan al een dikke week geen contact met dat bedrijf krijgen. heb straks 3 weken een bestelling van 363 euro staan, en vooruit betaald. het schijnt dat ze gesloten zijn ivm ziekte, maar ik vind het allemaal maar vaag en heb er geen vertrouwen in.
Nogal offtopic, maarja. ik zou mensen iig adviseren daar ff geen vooruitbetalingen te doen.
maar nu is het gekke dat er bij mij een condensator (rechts onder de sb) die groene shit aan het lekken is

Verwijderd
Ik heb vandaag mobo binnen gekregen, heatsinks opgeplaatst en dergelijke...
Nu stop ik dit mobo in mn case (met 3000+ erop) config bios, load in windows en na paar seconden valt pc gewoon uit...
Ik heb ditzelfde probleem gehad met die epox, en die werkte wel met een bepaalde 2500+ erin.
Dus stop ik op hoop van zege die 2500+ erin, en zie, ik ben dit bericht aan het typen...
Met de epox werkte slechts 1 van de 4 (volledig werkende CPU's) en nu blijkbaar ook...
Wat kan in godsnaam veroorzaken dat ik niet alle cpu's kan bezigen???
Setup:
ATI 9600 Pro
Antec Truepower 550w voeding (met control dingetje)
2 * 256MB Twinmoss pc3200 (BH-5)
DFI Infinity mobo
SLK 900A koeling met zalman fan (28° volgens MBM en pc staat nu ongeveer 5min aan)
Maxtor 120gb HD zonder kapotte partities
VoltLijnen:
+12: 11.37
+5 : 5.16
+3.3 : 3.34
Dit is dus met die antec voeding, deze 3 lijnen staan op max via dat controle dingetje...
Raar is dat het met deze cpu perfect werkt en met die 3000+ (die overigens nu perfect loopt in andere setup als test) niet dus...
Kan iemand me aub helpen??
als ikeen mobo heb gekocht komt er altijd weer een nieuwe revisie
ALTIJD bedoel ik dan he! met dat msi bordje al en bij mijn asus ook al!
hmzz wat een raar probleem ja. ik heb zelf al meerder processoren op mijn bordje gehad en nog niet zulke problemen tegen gekomen.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:10:
ik ben geruime tijd verwoed epox gebruiker geweest, maar na wat problemen heb ik beslist over te stappen en me een infinity te kopen.
Ik heb vandaag mobo binnen gekregen, heatsinks opgeplaatst en dergelijke...
Nu stop ik dit mobo in mn case (met 3000+ erop) config bios, load in windows en na paar seconden valt pc gewoon uit...
Ik heb ditzelfde probleem gehad met die epox, en die werkte wel met een bepaalde 2500+ erin.
Dus stop ik op hoop van zege die 2500+ erin, en zie, ik ben dit bericht aan het typen...
Met de epox werkte slechts 1 van de 4 (volledig werkende CPU's) en nu blijkbaar ook...
Wat kan in godsnaam veroorzaken dat ik niet alle cpu's kan bezigen???
Setup:
ATI 9600 Pro
Antec Truepower 550w voeding (met control dingetje)
2 * 256MB Twinmoss pc3200 (BH-5)
DFI Infinity mobo
SLK 900A koeling met zalman fan (28° volgens MBM en pc staat nu ongeveer 5min aan)
Maxtor 120gb HD zonder kapotte partities
VoltLijnen:
+12: 11.37
+5 : 5.16
+3.3 : 3.34
Dit is dus met die antec voeding, deze 3 lijnen staan op max via dat controle dingetje...
Raar is dat het met deze cpu perfect werkt en met die 3000+ (die overigens nu perfect loopt in andere setup als test) niet dus...
Kan iemand me aub helpen??
heb je ook al geprobeerd het bios te resetten als je er een nieuwe proc op deed?
btw heb je mayby wat foto's van die voeding in jouw systeem???
ik zit er aan te denken ook die voeding aan te schaffen..
Verwijderd
ik zal s kijjken om het te testen met een andere voeding, en als het dan verbeterd, dan ff deze voeding buitengooien...
De +12V lijn is echt brak op dit bord...
deze staat aangepast op maximum en is nu 11.37 - 11.5
zonder dat control dingetje is het slechts 10.5 ...
Had ik ook al met mij asus
@ Serialkiller
Heb je toevallig een voeding met 10 volt lijnen
wat een ramp of niet? ik had net de asus a7n8x rev 1.06 gekocht.. kwam diezelfde week de 2.0 versie uit.Mythrill schreef op 24 maart 2004 @ 15:55:
@ Mydogisgone
Had ik ook al met mij asus
@ Serialkiller
Heb je toevallig een voeding met 10 volt lijnen
ik terug naar die winkel en ik zeg ik wil 2.0 hebben.. zeggen ze dat niet willen doen. ik zeg ik betaal wel iets bij.. hun zo van NEE KAN NIET

maar goed maakt niet uit.. dat ding zit nu in die van me broertje.
maaruh die serialkiller heeft een antec treucontrol 550!!! die is fucking zwaar! die voeding dus.
ik heb een levicom 450 watt en die heeft een 12 v lijn van 11.70 of zo..
en met de 3.3v lijn is hij 3 tot 3.15 volt

12v is ronde 11,5
5v rond de 4,9/ 4,8
en de 3 is bij 3d aps helemaal erg die gaat soms zelfs vooreen sec onder de 3v
Zou je daarvoor naar de winkel terug kunen, tis een Antec TP 480 maand of 3 oud
Erg leuk dat ze een nieuwe rev uitbrengen, alleen komt de timing mij niet helemaal uit
Ach jah, pech gehad, dan maar de oude rev. Mijn proc heeft toch geen hoog voltage nodig en dat SMD-ding sloop ik er echt geen tweede keer af
Verschillende rma 's aangevraagd,gebeld,gemaild,maar hij laat dus

Weet iemand misschien de importeur van DFI hier in nederland,ik neem dan wel contact met hun op,volgens zeggen moet ie in rotterdam zitten..affijn ,aan een telefoonnr. heb ik voldoende....someone
Bij het socket-hole rechtsonder zit er een SMD 'Ferrite Bead' valk langs het gat op het mobo. Het is mij ook gelukt 3x mijn WC blok op mijn mobo te zetten zonder eht ding te slopen, echter werd ik de 4e keer toch iets te onvoorzichtig helaas ...sapphire schreef op 24 maart 2004 @ 17:20:
mm, ik vraag me echt af welk smd ding, bij mij zit neit in de weg
Als je de holes gebruikt voor montage en je een moer aan de bovenkant van eht bord op het bord vastzet, zou ik toch maar goed uitkijken. Geloof me, dat ding is er zo af

of hebben jullie dit op een mooieren manier zelf gemaakt (suggesties zijn altijd welkom)
http://tweakstore.net/sho..._id=2777&abt=12&itemgr=82
dus laat maar horen... binnenkort aan de slag met mijn lanparty en barton mobile 2600
Je moet wel de mosfet sinks hebben, die zijn groter en kosten €7 per 6unfor schreef op 24 maart 2004 @ 19:30:
om nou 4.50 neer te tellen voor 6 minuscule stukjes alu....
Verwijderd
Dan koop je eens een dure voeding waarbij je voltage kan adjusten, en undervolt hij de 12v lijn tot 11.07 - 11.13 waardoor ik mijn geliefkoosde 3000+ niet kan gebruiken op dit NIEUW mobo
PS. weet iemand hoe ik die 12v lijn verder kan opschroeven dmv een mod ofzo?
Ik heb niks echt bruikbaars gevonden jammergenoeg..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:33 ]
Zo heet worden die mosfets op een DFI plank tohch niet, ik ben dan nog niet hoger geweest als 1,825v maar toen werden ze warm niet heet.stefans schreef op 24 maart 2004 @ 19:00:
Zouden deze mosfet (chipsinks) van microcool voldoende koeling opleveren![]()
of hebben jullie dit op een mooieren manier zelf gemaakt (suggesties zijn altijd welkom)
http://tweakstore.net/sho..._id=2777&abt=12&itemgr=82
dus laat maar horen... binnenkort aan de slag met mijn lanparty en barton mobile 2600
hebbie je voltages ook gechecked op een molex?Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:33:
ik denk echt wel dat het aan de voeding ligt hoor bij mij...
Dan koop je eens een dure voeding waarbij je voltage kan adjusten, en undervolt hij de 12v lijn tot 11.07 - 11.13 waardoor ik mijn geliefkoosde 3000+ niet kan gebruiken op dit NIEUW mobo
PS. weet iemand hoe ik die 12v lijn verder kan opschroeven dmv een mod ofzo?
Ik heb niks echt bruikbaars gevonden jammergenoeg..
Daar hebbie waarschijnlijk WEL goeie voltages hoor.
Verwijderd
/me ten einde raad
Waardes:
15 ohm vast + 1K potje 3.3V
56 ohm vast + 10k potje voor 12V
Ik heb voor mijn 5V ook een 56 ohm vast genomen, en een 5K pot, werkt als een trein.
Edit:
Je moet dus de Vsense draad hebben. Die dunne draadjes die smaen met een dikke van dezelfde kleur je ATX stekker ingaan. Mod werkt ook alleen als je Vsense draden op je voeding hebt dus.
[ Voor 28% gewijzigd door Syzzer op 25-03-2004 00:39 ]
Dus als ik het goed begrijp zet je gewoon op het draadje een potmeter en een weerstandje ?
Maar moet je dan een aantal bepaalde 3,3/5/12V lijnen hebben of allemaal ?
[/ n00b modus]
Alle lijnen zijn stabiel(multimeter) maar het voltage van mijn core schommeld redelijk veel van 1,73V tot 1,78V. Dan denk je ja leuk dat hoort hier niet thuis maar nu vont ik dit artikel.
Hier wordt ook gesproken over Vcore fluctuatie en dat een andere voeding niet hielp. Dat het dus aan de Volt regulators zou liggen op het plankje, zou dat bij mij ook het geval kunnen zijn?
Edit: ik heb een Infinity met een barton 2500+ @ 3200+
[ Voor 6% gewijzigd door willy83 op 25-03-2004 00:43 ]
Als die lijnen goed zijn en je Vcore is nog instabiel, kun je proberen je MOSFETS (beter) te koelen, wat overigens zowiezo geen slecht idee is. Op deze manier heb ik tot nog toe altijd een vrij stabiele Vcore weten te bereiken ( ~ 0.03V schommeling tussen load en idle ). Zeker op hogere voltages (1.9V+) wordt de Vcore sneller instabiel.
Op mijn Abit NF7-S had ik dat wel maar hier zijn ze heel klein die dingen
Ik zal het hier dan ook maar eens gaan doen maar zoals ik jouw hoort is dit dus vrij normaal die 1,73 ~ 1,78 als ik 1,775 heb ingesteld?
willy83 schreef op 25 maart 2004 @ 01:01:
Mijn mosfets zijn nu nog niet gekoeld.
Op mijn Abit NF7-S had ik dat wel maar hier zijn ze heel klein die dingen.
Ik zal het hier dan ook maar eens gaan doen maar zoals ik jouw hoort is dit dus vrij normaal die 1,73 ~ 1,78 als ik 1,775 heb ingesteld?
zwaar offtopic maar willy83 zou je aub je avatar willen veranderen en avatars die gemaakt zijn door anderen (helaas niet gepatenteerd maar wel zo sociaal om er zelf een te maken) zo laten en deze niet te her-gebruiken. dit geldt zowel voor het FoK! forum als het forum van GoT. Dit, omdat avatars 'persoonsgebonden' zijn en voor anderen een herkenningspunt vormen. lang verhaal met een klein verzoek, dus svp
Dat is niet echt jatten, die kan je overal vandaan plukken, avatar is wel een erg duur woord voor een plaatje btw. Ik vind het juist een 'eer' als je avatar wordt gejat
Deze en vooral kylie zie ook op veel plekken opduiken
Misschien tijd voor een nieuwe?
[ Voor 31% gewijzigd door Spice op 25-03-2004 11:36 ]
Spice schreef op 25 maart 2004 @ 11:34:
sponge-bob ofzo?
Dat is niet echt jatten, die kan je overal vandaan plukken, avatar is wel een erg duur woord voor een plaatje btw. Ik vind het juist een 'eer' als je avatar wordt gejat. Heb je iets moois gemaakt en krijg je ere ook nog waardering voor, alleen dan wel gelieve zelf te hosten
als je em gebruikt.
Deze en vooral kylie zie ook op veel plekken opduiken.
Misschien tijd voor een nieuwe?
waar het mij om gaat is dat het in weze plagiaat is. doe het niet en je voorkomt dit soort discussies. verder heb ik deze zelf gemaakt als je dat bedoelt, en stond gewoon op mijn webspace...
Als je er op staat wil ik het wel doen, ik heb hem ook bij CJ.com staan.
Mijn gedachtengang ging ongeveer namelijk net zo als die van spice.
Verwijderd
Maw, als ik 1.825 vcore nodig heb op de 8rda voor 2400mhz , kan ik hetzelfde doen op de infinity 9X250? Of moet ik meer aan 1.875 denken vanwege die killer fsb?
Verwijderd
Ik heb dit probleem al een keer gezien bij iemand die geen extra 12V had aangesloten. Op stockspeed liep een 2500+ daar stabiel, maar had ook maar 11,5V. Toen stopte ie die extra stekker erin en de lijn was plotseling 11,98V. Die aansluiting zit er dus niet voor niks!Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:47:
heb geen multimeter, en als ze goed zouden zijn, zou mijn 3000+ toch werken, denk ik?
/me ten einde raad
Bij een hogere FSB heb je altijd meer spanning nodig. 12,5x200 kan bijv. op 1,8V terwijl je voor 10x250 misshien wel 2V nodig hebt.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:28:
Heeft de infinity nu evenveel vcore nodig als bvb de 8rda rev1.1 om 2400mhz en 250+ fsb te lopen of is dat tezwaar op de proc?
Maw, als ik 1.825 vcore nodig heb op de 8rda voor 2400mhz , kan ik hetzelfde doen op de infinity 9X250? Of moet ik meer aan 1.875 denken vanwege die killer fsb?
Wie heeft er trouwens ervaring met de diode-temp van een Barton 2500 op een Infinity. MBM geeft bij mij een temp van 14-24 graden aan, maar m'n water is al 27 graden. De socket geeft 38 aan, wat ik veel geloofwaardiger vind. Ik heb de pomp ff stil gezet om te kijken wat er dan gebeurde. De diode-temp stond 10 sec. later op 70 graden, dus ik lees wel de goeie uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 15:50 ]
Verwijderd
of de dfi infinity 100€+ 20€ verzending (belgie)
ik zie dat er ook wel wat negatieve opmerkingen tevinden zijn...
dat is met een hoop mods of bij stock laat sommige het gewoon afweten?
voor de nf7-s zie ik 240fsb wel zitten en sinds deze goedkoper is (en in belgie) dus wil ik toch 250 kunnen draaien op die infinity (die NB zal zeker wel actief gekoeld worden)
Lees dit eerst van de vorige pagina(!!): [rml]_Droopy in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:11:
wel ik twijfel tussen een 2de hands nf7-s ,75€
of de dfi infinity 100€+ 20€ verzending (belgie)
ik zie dat er ook wel wat negatieve opmerkingen tevinden zijn...
dat is met een hoop mods of bij stock laat sommige het gewoon afweten?
voor de nf7-s zie ik 240fsb wel zitten en sinds deze goedkoper is (en in belgie) dus wil ik toch 250 kunnen draaien op die infinity (die NB zal zeker wel actief gekoeld worden)
Er komt namelijk een nieuwe revisie van de Infinity (en Lanparty) dus ik zou daar even op wachten tot eind april.
Verwijderd
Maand zonder pc is vrij lang en kheb eerste maand van het jaar al een maand zonder gezeten.
/me gaat Asus A7N8X deluxe topic zoeken
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 17:07 ]
http://www.reichelt.de btw
Verwijderd
Bedankt!
Welk is dan nog het verschil tussen deze 2 buiten geen gaten rondom het socket??
DFI NFII UL AL
en
DFI NFII UL INFI
Scheelt 15€
Btw doet de SHUTTLE AN35NU het ook goed? Maar 50€
Sinds de dfi RevB toch zeer snel gaat zakken in waarde over een maandje...
review@Tbreak
Lijkt mij veel performance voor laag prijsjeStarting off, the memory voltage can only be increased upto 2.70V whereas the AGP also only goes up to 1.60V. You do have some good VCore options where Shuttle provides you with 1.85V and then an over 1.85V setting which lets you provide upto 2.0V to the CPU. Although the PC Health section does mention the VCore and AGP voltages, it doesn’t indicate the voltage on the memory.
...
Upping the RAM voltage to 2.7, we were able to run all benchmarks on the AN35N Ultra at 233MHz FSB with a 1:1 ratio using our TwinMOS PC3700 memory module. Reducing the memory ratio, the board worked pretty good up till 241MHz which is very decent. The max FSB speed this board provides is 250MHz and you can select anything below that in 1MHz increments.
Als de Vmod tedoen zijn ...
[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:19 ]
Kun je meteen 25 slags potmeters voor de vmods bijbestellenquarantaine schreef op 25 maart 2004 @ 17:54:
89 euro + 8 euro verzending valt mee , vooral als je nog ander elektronica materiaal nodig hebt.
http://www.reichelt.de btw
Verwijderd
Het verschil is SATA en SATA-raid en natuurlijk de gaten, welke wel handig zijn voor watercooling.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:04:
Zeer intersant!
Bedankt!
Welk is dan nog het verschil tussen deze 2 buiten geen gaten rondom het socket??
DFI NFII UL AL
en
DFI NFII UL INFI
Scheelt 15€
*KNIP*
Yep, ik verkoop ze ook aan klanten die een traditionele pc willen ipv een barebone.Btw doet de SHUTTLE AN35NU het ook goed? Maar 50€
Sinds de dfi RevB toch zeer snel gaat zakken in waarde over een maandje...
Heb er 2 systeempjes mee gebouwd. Gaan makelijk naar 200 (10*200 (2500) of 10,5*200 (2600) beide CPU's waren gelockt.
Ik heb er 1je onder mijn waterblock gehad met een unlockte 1700 maar ik kan me herinneren dat ze niet ver over de 200 willen. Ik vind het een mooie goedkope plank voor een basissyteem, geen grote oc'er.
50 euro is echt goedkoop, <checkt ff bij groothandel -> prijs is ok>
http://www.shuttle.com/hq...board/specs_m.asp?M_id=49
Verwijderd
review haalden ze me makkelijk 233 mee...
Lees ik dan de topic op xtreme zie je 200-220 oc's.
laage Vdimm... tja pot is niet duur he
Kheb wel zin in wat soldeer 'n tweak plezier.
Valt me net wel op waar die atx stekker zit

Verder vind ik geen VDD mod dus lijkt het me toch niet super...
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:49 ]

Verwijderd
Thorry heeft een mooi topic met mods waarmee 225 fsb wel te draaien is.
1 van mijn ch5 latjes zijn toch stuk dus voor de dual channel maakt het voolopig niet uit.
Wat zal de nieuwe rev kosten als ie uitkomt?
In mijn apenland komt die waarschijnlijk zo toch nog niet uit.
Ik wil anders wel iemand zijn bordje overkopen voor een prijsje.
Koop me wel snel dat infinity mobo en ben van mijn problemen af
spijtig dat er niet veel te modden valt sinds ik beetje bang heb voor dit bord te beschadigen. Veel doen de mods ook niet, teminste heb ik nog niet opgemerkt noch heb ik een stevig NB koeler.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
of toch de link
[rml]_Droopy in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]
Verwijderd
Ik heb sinds eergisteren men DFI LanParty NF-II Ultra Rev. B draaiende :]
1 possitief puntje:
Er zaten reeds 2 UV IDE kabels in de verpakking
Nu het negatieve:
Config:
AMD Athlon XP 2500+ (week 31)
Corsair TwinX 2 x 256 DDR PC 3200 (BH-5 chipjes)
Sapphire Radeon 9600 XT 256 DDR
320 GB HD
Maybe niet onbelangrijk:
2 casefans
Thermalright SP-97 (met mod geinstalled) met 92 mm fan
X-Alien 550 Watt voeding (made by Levicom)
Als ik alles op standaard speed draai (geheugen, fsb en multi), dan draait alles perfect...
Als ik OC naar 200*11 (--> 2200 mhz), dan crasht het ganse zooitje bij Unreal Tournament 2004 (nog geen andere games geinstalled, en ja het is een legale versie, en werkt wel bij lagere settings).
Als ik dan Vdimm, Vcore en Vdd aanpas, dan wilt het zooitje nog niet eens meer booten
Hup, BIOS reset dan maar :[
Ik heb er momenteel de BIOS opstaan die er standaard opstond.
Let wel:
Ik heb op de Northbridge een Microcool Northpole northbridge cooler geinstalleerd (actieve northbridge cooler).

En de northbridge heatsink die op men NB stond, staat nu op men southbridge (druppeltje secondenlijm). De SB heatsink heb ik voor de leut maar even op men Silicon Image chipje gezet
Iemand enig idee hoe ik dit bakje aan degelijke snelheden kan laten lopen??
Ik dacht toch wel minstens 240 * 10 eruit te krijgen ofzo...
Verwijderd
dit is ook het eerste wat in me opkwamSyzzer schreef op 25 maart 2004 @ 22:48:
Erg vreemd allemaal. Wat wat zijn je voltage-lijnen en zijn ze stabiel? Iets anders kan ik me niet bedenken
anders eens je bios updaten
Verwijderd
Zit de extra powerconnector wel aangesloten?Syzzer schreef op 25 maart 2004 @ 22:48:
Erg vreemd allemaal. Wat wat zijn je voltage-lijnen en zijn ze stabiel? Iets anders kan ik me niet bedenken
Ja, ik weet het, ik val in herhaling.
De bios die standaard op het bord zit sukt gewoon hard, ga naar http://www.dfi-street.com/bios.html en haal daar 21/1 of 31/1 (of probeer ze allemaal)
Succes met overclocken.
[ Voor 5% gewijzigd door gri- op 25-03-2004 23:08 . Reden: url klopte niet ;) ]
Verwijderd

Edit:
Hoe raad je me aan te flashen???
Met WinFlash of gewoon via opstart disketje?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:13 ]
Oh, en je hebt de spread spectrums toch wel uitgezet?
Edit:
ik flash altijd gewoon met winflash, lekker makkelijk, maa rik hoor hier en daar geluiden dat met opstartfloppy je minder risico zou lopen op corrupte biossen, vooral bij DFI bordjes. Zelf geloof ik daar niet zo in, als ik op stock speeds in windows zit, is het echt wel 100% stabiel. De kans dat een floppy zelf niet 100% is, is volgens mij groter dan de kans dat mijn pc in wondows @ stock een rekenfout maakt ...
[ Voor 59% gewijzigd door Syzzer op 25-03-2004 23:16 ]
Verwijderd
Dus...Syzzer schreef op 25 maart 2004 @ 23:21:
Spread spectra is dat hij probeert interferrentie tegen te gaan, maar op niet-stock speeds werkt dat juist averechts.
Op stock speeds: Spread Spectrum aan
Op OC'd speeds: Spread Spectrum af
O_o
Rare mensen :]
Btw... onder welk submenuutje staat Spread Spectrum dan wel niet? (kvind het nie meteen
En er staat: CPU en AGP Spread Spectrum...
Allebei maar afzetten?
Ok kheb ze gevonden...
Worden deze opties enkel beschikbaar bij OC'd snelheid???
Standaard staan ze namelijk in het groen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:06 ]
Verwijderd
linkie naar reichelt elektronic
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:40 ]

Verwijderd
Ziet er niet verkeerd uit, nu mijn onboard lan het op een of andere manier niet doet (al installeer ik handmatig krijg ik fout code 10 (apparaat kan niet gestart worden) weet niet wat het is erg vaag ik ga binnenkort maar ff losse pci lan kopen totdat de nieuwe rev. er zijn
Verwijderd
Op stock speeds: Spread Spectrum aan
Op OC'd speeds: Spread Spectrum af
O_o
Rare mensen :]
Btw... onder welk submenuutje staat Spread Spectrum dan wel niet? (kvind het nie meteen
En er staat: CPU en AGP Spread Spectrum...
Allebei maar afzetten?
Ok kheb ze gevonden...
Worden deze opties enkel beschikbaar bij OC'd snelheid???
Standaard staan ze namelijk in het groen :([/quote]
Ze staan standaard beiden af...
Ik zit nu op mijn stageplaats, dus verder testen zal voor straks zijn...
De BIOS flash is allessinds gelukt :]
bij mij staat het nu 5-2-2-2-2-9-12. is dit de reden waarom ik CPC niet aan kan zetten?
Ik dacht zelfs op 200 niet.
Ik geloof dat een van die laatste T(RC) is.
Daar onder staat dus CPC en nog een aantal opties, hoe staan die bij jullie?
Dit topic is gesloten.