[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 3

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.653 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

MAAR met 247FSB, weet je wel wat je zegt!
NFI, maar euhm, dat er mensen zijn die 270FSB trekken, wil niet zeggen dat jij met je 247 en bekaait afkomt hoor.
Sorry, 'tuurlijk snap ik dat je hoger wilt (dat zou ik ook willen), maar om nou te zeggen dat je MAAR 247FSB kan draaien,..... nee da's niet echt realistisch he?
(of ben ik vandaag gewoon geirriteerd omdat ik voor de 3e achtereenvolgende dag aan m'n huiswerk zit? ;))

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 14 maart 2004 @ 12:28:
(of ben ik vandaag gewoon geirriteerd omdat ik voor de 3e achtereenvolgende dag aan m'n huiswerk zit? ;))
offtopic:
hier ook fucking engels teksdocument man :r , volgende week tentames help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Xtremer schreef op 14 maart 2004 @ 12:14:
[...]

En welke bios versie is dat ?

Wil je dat delen met Ons ;)

Zit namelijk maar met 247 fsb :|, Ik wil hoger ;)
Bereik je dit FSB 247Mhz met 2 x 512 MB Corsair XMS PC3200 Pro DDR400 Met LED
:?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal 255 fsb :)

3.3 volt op 11-2-2-2 CPC aan mushkin pc3500 lvl2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knou heb ik toch ff iets waar ik me aan erger bij die infinity's, als je bepaalde settings dus zo heb gezet dat je comp niet wil booten, bv vcore te laag of vdimm.

dan is ut zo kut om hem weer aan de praat te krijgen, stroom eraf, bios jumper, battery eruit, heel lang wachten etc...

bij mij epox 8rda+ kon je gewoon insert inhouden terwijl hij booten en dan deed hij automatisch 12,5 x 100 en kon hij goed booten.

bij mijn asus a7n8x deluxe haal je je powercord eraf, wacht tot de leds uitgaan, zet hem aan en hij boot ook op laag.

is er niet iets waarmee je je DFI weer snel aan de praat krijgt?

misschien iets voor volgende bios? insert knop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:30:
knou heb ik toch ff iets waar ik me aan erger bij die infinity's, als je bepaalde settings dus zo heb gezet dat je comp niet wil booten, bv vcore te laag of vdimm.

dan is ut zo kut om hem weer aan de praat te krijgen, stroom eraf, bios jumper, battery eruit, heel lang wachten etc...

bij mij epox 8rda+ kon je gewoon insert inhouden terwijl hij booten en dan deed hij automatisch 12,5 x 100 en kon hij goed booten.

bij mijn asus a7n8x deluxe haal je je powercord eraf, wacht tot de leds uitgaan, zet hem aan en hij boot ook op laag.

is er niet iets waarmee je je DFI weer snel aan de praat krijgt?

misschien iets voor volgende bios? insert knop ofzo?
Insert ingedrukt houden en dan pas aanzetten.. De insert functie werkt iig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je het zeker? want ik probeerde het net nog, en er gebeurde niets...

(btw wacht maar serenity mijn 2400+ mobile komt eraan en dan ga ik je van je plek stoten :p )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

die 100mhs fsb jumper is zeer leuk
mijn systeem boot bijna altijd als ik hem eraf haal.

mijn infinity wou deze morgend ook nietmeer starten (cold boot problem denk ik :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm das een goeie querantine, ik zal het volgende keer als hij weer es nie boot proberen...
(lees: als ik weer es probeer te booten met 9,5 x 260 fsb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verd*mme, heb de Lanparty vrijdag gekregen, gisteren ingebouwd, alles ging goed, druk de handel aan...

zo dood als een pier :'( :'(

de 4 diagnostic ledjes gaan alle 4 direct branden, ik meen te begrijpen uit de manual dat ze aan en uit gaan in een volgorde en pas alle 4 gaan branden als de POST succesvol is..

fans draaien wel, maar voor de rest gebeurt er niks... damned, hoop dat Tweakstore een goeie RMA regeling heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quarantaine schreef op 14 maart 2004 @ 21:16:
die 100mhs fsb jumper is zeer leuk
mijn systeem boot bijna altijd als ik hem eraf haal.

mijn infinity wou deze morgend ook nietmeer starten (cold boot problem denk ik :/)
Ik hier al mijn Vmods ongedaan gemaakt en maar niet willen booten niks, DFI gemaild want alles was goed, jumper eraf en booten maar !!
Man dat het zo simpel was te verhelpen B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:12:
weet je het zeker? want ik probeerde het net nog, en er gebeurde niets...

(btw wacht maar serenity mijn 2400+ mobile komt eraan en dan ga ik je van je plek stoten :p )
You wish..

En ja ik weet het zeker..ik heb het minstens 1000x zelf gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 23:17:
verd*mme, heb de Lanparty vrijdag gekregen, gisteren ingebouwd, alles ging goed, druk de handel aan...

zo dood als een pier :'( :'(

de 4 diagnostic ledjes gaan alle 4 direct branden, ik meen te begrijpen uit de manual dat ze aan en uit gaan in een volgorde en pas alle 4 gaan branden als de POST succesvol is..

fans draaien wel, maar voor de rest gebeurt er niks... damned, hoop dat Tweakstore een goeie RMA regeling heeft....
Yup, een beetje DFI variant van het EPoX "FF-probleem."
Alleen dan wat hardnekkiger. (bij FF kreeg ik um nog wel aan de praat, bij 4 brandende ledjes dus niet meer :()

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

mensen ik heb een vraagje
ik was ook van plan dit mobootje aan te schaffen en een mobile 2500 })

nu wil ik ook s-ata raid gaan gebruiken
mijn vraag is wat is de max die de controller kan leveren?
want ik kan er wel leuk 4x raptor in raid 0 aan hangen, maar als de controller maar tot een bepaalde max gaat schiet het nog niet op.
in de specs staat iets met pci to s-ata, dit zou betekenen 133mb/s :'(
hopelijk weet iemand hier meer over......

edit laat maar ik vergeet weer eens te lezen |:( 8)7
1.5Gbits/s
187.5 MB/s dus, dan nog wat overhead etc.
dan zijn 3 raptors theoretisch genoeg om dat vol te trekken in raid 0.

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus0013 op 15-03-2004 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 15 maart 2004 @ 03:46:
mensen ik heb een vraagje
ik was ook van plan dit mobootje aan te schaffen en een mobile 2500 })

nu wil ik ook s-ata raid gaan gebruiken
mijn vraag is wat is de max die de controller kan leveren?
want ik kan er wel leuk 4x raptor in raid 0 aan hangen, maar als de controller maar tot een bepaalde max gaat schiet het nog niet op.
in de specs staat iets met pci to s-ata, dit zou betekenen 133mb/s :'(
hopelijk weet iemand hier meer over......

edit laat maar ik vergeet weer eens te lezen |:( 8)7
1.5Gbits/s
187.5 MB/s dus, dan nog wat overhead etc.
dan zijn 3 raptors theoretisch genoeg om dat vol te trekken in raid 0.
Volgens mij kan je enkel raid (0) met een EVEN aantal HD's draaien dus dat worden er dan 2 of 4 })
offtopic:
ben er niet 100% zeker van dus ff nazoeken kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee leuk mijn pc doet het weer zoals hij het hoort tedoen op 1 ding na, hij vind mijn netwerkcontroler niet. Hij staat op enable in bios, heb de nforce drivers opnieuw geinstalleerd en later heb ik nog is handmatig mijn netwerkcontroller geinstralleerd en toen kreeg ik na de installatie een foutcode 10 (netwerkcontroller geinstalleerd maar werkt mogelijk niet(goed)). Iemand die weet hoe dit ineens kan? (damn zo kank mijn werkstuk ook niet uitprinten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Bah. :| Al die mensen met problemen... het lijkt misschien erger dan het is omdat het allemaal bij elkaar staat hier in het forum maar ik hoop niet dat we straks ondertitels krijgen á la Serenity: DFI Infinity: enjoy it while it lives. :/

Toch denk ik dat ik vanmiddag een Infinity bestel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Aham brahmasmi schreef op 15 maart 2004 @ 11:49:
Bah. :| Al die mensen met problemen... het lijkt misschien erger dan het is omdat het allemaal bij elkaar staat hier in het forum maar ik hoop niet dat we straks ondertitels krijgen á la Serenity: DFI Infinity: enjoy it while it lives. :/

Toch denk ik dat ik vanmiddag een Infinity bestel... :P
Is zeker waar want bijna iedereen die problemen heeft heeft het bord wel gemod of iig flink over geclocked.... mja dan krijg je dat he :P

* Tjaps heeft er gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nou mijn DFI Lanparty NFII rev B doet niks meer.
ik denk dus dat mijn bios chip corrupt is.
dus ik moet ff een nieuwe chip hebben zodat ik weer gauw verder kan gaan.
is er trouwens nog iemand met een dfi lanparty rev B die in drenthe woont? zodat ik bij hem/haar even mijn bios chip kan hotflashen.
zodat ik weer kan booten en zo.
hij boot trouwens alleen wanneer de bios reset jumper er uit haal de pc aanzet en de jumper er weer op druk.
maar hij wil niks opslaan want anders had ik ALT + F2 ingetoest om hem te flashen.
maar ja hij vind geen diskette station omdat ie niks onthoud.
maar goed ik hoop dat iemand nog wat weet

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 07:52:
[...]

Volgens mij kan je enkel raid (0) met een EVEN aantal HD's draaien dus dat worden er dan 2 of 4 })
offtopic:
ben er niet 100% zeker van dus ff nazoeken kan geen kwaad
4 x raptor, damn is toch weer zo'n 900-1000 euro :/
wat voor koelers gebruiken jullie trouwens?
ik zit nu de vorige delen ook helemaal door te spitten, maar echt veel over cpu koelers staat er eigenlijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 11:18:
Okee leuk mijn pc doet het weer zoals hij het hoort tedoen op 1 ding na, hij vind mijn netwerkcontroler niet. Hij staat op enable in bios, heb de nforce drivers opnieuw geinstalleerd en later heb ik nog is handmatig mijn netwerkcontroller geinstralleerd en toen kreeg ik na de installatie een foutcode 10 (netwerkcontroller geinstalleerd maar werkt mogelijk niet(goed)). Iemand die weet hoe dit ineens kan? (damn zo kank mijn werkstuk ook niet uitprinten :( )
Schopje, me werkstukken moet ik toch echt printen en ga geen 30 blz overtypen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Schopje, me werkstukken moet ik toch echt printen en ga geen 30 blz overtypen 8)7
Doe er een PCI netwerkkaart in.....
Printer direct op de printerpoort.....
USB stick/Floppy/CD maken met bestandje erop en ergens anders printen.....

Daar heb ik wel een flinke tijd over na gedacht daarom vroeg je het hier waarschijnlijk ook omdat je zelf dit lastige probleem niet op kon lossen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Tjaps op 15-03-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 15 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Doe er een PCI netwerkkaart in.....
Printer direct op de printerpoort.....
USB stick/Floppy/CD maken met bestandje erop en ergens anders printen.....
Losse pci heb ik niet meer, printer direct op mijn printpoort zou eventueel wel kunnen maar is zeer zwaar klote omdat de printer half vast en ingebouwd staat :S
en het is zoizo wel lekker om een werkend bordje te hebben niet :)
heb geen flops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik moet mijn 5.1 setje via de mic ingang doen(center en sub), anders werkt het bij mij niet. is dit een bekend probleem? En wat kan ik er anders aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:42:
[...]

Losse pci heb ik niet meer, printer direct op mijn printpoort zou eventueel wel kunnen maar is zeer zwaar klote omdat de printer half vast en ingebouwd staat :S
en het is zoizo wel lekker om een werkend bordje te hebben niet :)
heb geen flops :)
Altijd problemen met jou he.. Heel deze draad staat vol met problemen van Mr.Hard. :D

Kleine tip:

Als je nou 10% van het geld dat je normaal uitgeeft aan je systeem in een klein pc'tje stopt waar je op werkt dan heb je al dat gedoe niet. Daarnaast staan er dan ook geen posts hier over je huiswerkproblemen ;) Dan kun je naar hartelust je tweakbak mollen zonder dat je geen huiswerk meer kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:28:
[...]

Altijd problemen met jou he.. Heel deze draad staat vol met problemen van Mr.Hard. :D

Kleine tip:

Als je nou 10% van het geld dat je normaal uitgeeft aan je systeem in een klein pc'tje stopt waar je op werkt dan heb je al dat gedoe niet. Daarnaast staan er dan ook geen posts hier over je huiswerkproblemen ;) Dan kun je naar hartelust je tweakbak mollen zonder dat je geen huiswerk meer kan maken :)
raad is wat ik hier nou ongeveer 3 weken up heb, server (1800+/abit nf7-s/120gb SATA van maxtor enz.) alleen dat werkstuk heb ik nog op mijn pc gemaakt omdat ik nog geen goede monitor had (kan maar 640x480 en het is een 15inch) maaruh ik heb problemen en een levend bord, jij een dood bord ;)
offtopic:
(fun mode he no offence pls)
maaruh jij weet dus ook niet waar het aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb er al eerder over gepost, of het nu hier was of ergens anders dat maakt niet uit.
Het gaat erom dat je bord ogenschijnlijk boot (4 rode leds op rev.B) fans werken maar geen beeld.
Het probleem wordt/werd ook wel: the "black screen" scenario genoemd. -> http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=301296
Ik had precies hetzelfde met mijn 1e lanparty, uiteindelijk ge-RMA'd (in december wist men (ik ook niet >:))) van het probleem (blackscreen door OC).
Langzaam maar zeker werd er geopperd dat het te maken met IRQ delen van AGP-poort en SATA-controller (ook al gebruik je die niet, heb je er toch last van).
Nieuw bios helpt niet, heb ik zelf ondervonden, de truuk is (8eraf logisch) de AGP-poort resetten.
Dat doe je door simpelweg door een pci-video-kaartje in te prikken. Nu kan je wel in het bios, de boel resetten en je AGP werkt weer :).
ps: dit heb ik niet getest en komt uit: http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=306545
Mijn ervaring met dit bord en dezelfde reperterende vastlopers/foute borden op de diverse fora geven mij het idee dat deze oplossing werkt.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
willy83 schreef op 15 maart 2004 @ 15:47:
Ik moet mijn 5.1 setje via de mic ingang doen(center en sub), anders werkt het bij mij niet. is dit een bekend probleem? En wat kan ik er anders aan doen?
Ik heb daar ook last van. Normaalgsproken doe ik het oranje sterkertje in de oranje poort maar dat werkt dus niet. (de zwarte zit wel in de zwarte en de groene in de groene). (een creative 5300 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik zal mijn verhaal van mijn LanParty ook maar eens posten dan.

Mijn eerset LanParty begon al gelijk met niet booten en vervelend doen, na 1,5 uur kloten wilde hij toch booten en toen liep hij lekker. Ik dus de chiller erop, maar toen wilde hij dus niet meer, zelfde als de eerste 1,5 uur dat ik bezig was geweest. Naja, kan gebeuren. Bordje schoon gemaakt (had nog niets gemod of wat) en ge-rma-ed.

Tweede LanParty liep als een trein, totdat ik bij het voor de 4e keer installen van mijn chiller iets minder voorzichtig werd en het beruchte SMD componentje (is geen weerstandje BTW, maar een EMI filter, 'Ferrite Bead') eraf sloopte. Bordje wilde niet booten, de bekende 4 leds. Ik amdmb.com doorlezen en dnek de oplossing gevonden te hebben: gewoon de 2 contactpuntjes doorverbinden met wat soldeer. Mijn soldeerbout gepakt, prachtige verbinding, maar niet booten hoor :( .

Later die week kwam ik bij Tweakstore langs voor wat spulletjes, dus vertel Jeroen ook wat er aan de hand is. Liev als dat ie is haalt hij van een test sample uit de vitrine eenzelfde smd-ding. Thuis gekomen soldeer ik die erop, maar helaas, nog geen boot.

Weer een week verder las ik hier dat Jeroen ook nieuwe BIOS'en had voor LanParty's, dus ben ik nog even bij hem langs geweest om een biosje te halen als laatste hoop om mijn bodje te reanimeren, maar ook dit mocht niet baten.

Ik heb al eens geprobeerd wat Spice meldde, maar toen werkte het niet. Ik zal het nog één keer proberen, met de nieuwe bios en het smd-ding erop gesoldeerd, daarna geef ik dit bordje echt op :( .

Heel erg zonde want ze gaan zo ontiegelijk hard en mijn NF7-S kan niet de max uit mijn gelockte 2500+ trekken. Draai nu uit ellende op mijn oude NF7-S die stervende lijkt te zijn (daarom nam ik ook die DFI) en mijn oude unlocked 2500+. Mijn beste 2500+ ligt al weken werkeloos op me bureau :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Zeker kan je er iets aan doen. Het was niet bij mij bekend omdat ik er niet opgelet had. De oplossing en het verhaaltje (altijd mooi verhalen vertellen na het eten :)). Ik kon vorige week geen geluid uit mijn AIW krijgen, ff zoeken en gij zult vinden.
5.1 testje met de soundmanager (realtek-progje wat bij de realtek-drivers zit). Inderdaad geluiden klopte niet, surround nix en een heleboel uit mijn centre.
Dus verder kijken in de soundmanager en in het zelfde tabblad (speakertest) staat ook: swap centre/subwoofer Output, dit aanvinken en voila alles ok. suk6.

jammer Syzzer en nu? Heb je dat zwarte scherm waar over ik schreef?

[ Voor 5% gewijzigd door Spice op 15-03-2004 23:51 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Spice schreef op 15 maart 2004 @ 23:49:
[...]

jammer Syzzer en nu? Heb je dat zwarte scherm waar over ik schreef?
Tjah, zoals ik al zei, nog één poging wagen als ik wat tijd kan vinden. Daarna geef ik het op. Ik denk dat ik dat mijn goede 2500+ maar verkoop (Geïnterresserden?) en doorspaar voor een nieuwe digicam (ook al gesloopt |:( ) en daarna een A64 setup. Ik kloot eerst wel wat aan met koeling enzo, is ook erg leuk ;) .

Edit:
Ja, hetzelfde zwarte scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 16-03-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
patryk schreef op 15 maart 2004 @ 23:37:
[...]

Ik heb daar ook last van. Normaalgsproken doe ik het oranje sterkertje in de oranje poort maar dat werkt dus niet. (de zwarte zit wel in de zwarte en de groene in de groene). (een creative 5300 btw)
Je moet ff dat proggie downloaden en dan ben je van alles af.
bedankt spice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Spice schreef op 15 maart 2004 @ 23:01:
Ik heb er al eerder over gepost, of het nu hier was of ergens anders dat maakt niet uit.
Het gaat erom dat je bord ogenschijnlijk boot (4 rode leds op rev.B) fans werken maar geen beeld.
Het probleem wordt/werd ook wel: the "black screen" scenario genoemd. -> http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=301296
Ik had precies hetzelfde met mijn 1e lanparty, uiteindelijk ge-RMA'd (in december wist men (ik ook niet >:))) van het probleem (blackscreen door OC).
Langzaam maar zeker werd er geopperd dat het te maken met IRQ delen van AGP-poort en SATA-controller (ook al gebruik je die niet, heb je er toch last van).
Nieuw bios helpt niet, heb ik zelf ondervonden, de truuk is (8eraf logisch) de AGP-poort resetten.
Dat doe je door simpelweg door een pci-video-kaartje in te prikken. Nu kan je wel in het bios, de boel resetten en je AGP werkt weer :).
ps: dit heb ik niet getest en komt uit: http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=306545
Mijn ervaring met dit bord en dezelfde reperterende vastlopers/foute borden op de diverse fora geven mij het idee dat deze oplossing werkt.
dat was het in elk geval niet bij mij.
dus ik ben denk ik een nieuwe bios chip nodig..
maar ja tweakstore is vandaag dicht :S
morgen maar ff 2 van die dingen bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wat is trouwens het telefoon nummer van dfi Nederland?
want tweakstore reageert niet op mijn mails en telefoontjes. :S
ik wil me bordje weer levend hebben..
heb namelijk een bios chipje nodig.. dus als iemand mij verder kan helpen dan ben ik diegene zeer dankbaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Tja,mijn bord is ook al es rma geweest,maar na thuiskomst deed ie het heel even.
Toen een nieuwe bioschip gekregen,gisteren ingebouwd...weer niets.
Toch maar effe Tweakstore gemaild,morgen bel ik ze even hoe we het oplossen,zal wel weer rma moeten....draai nu probleemloos met een Iwill xp333-r,xp1800 draaide op 2,23Ghz zonder probs op dit ouwe ding _/-\o_ ...maar ik wil natuurlijk m'n dfi draaiend hebben |:(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:54

sapphire

Die-hard pruts0r

ff uit nieuwsgierigheid, ik heb nu weer inet op m'n eigen pc dus kan ik weer lekker drivers en updates downen. Dus wilde ik ff vragen, welke nForce driver(s) gebruiken jullie ? :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
SlowikPL schreef op 14 maart 2004 @ 13:13:
[...]

Bereik je dit FSB 247Mhz met 2 x 512 MB Corsair XMS PC3200 Pro DDR400 Met LED
:?
Ja Waarom niet ?

Het zou nog wel hoger willen gaan hoor.

Ik draai met gemak 2-3-3-11-13-15 @ 247 mhz @ 3,1 volt.
Dus ik heb nog spanning over ;)

Dat Corsair is gewoon CH-5 geheugen.. (Ik had de zelfde ook in BH-5, Maar dat was na 2 dagen finaal kapot.. :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 17 maart 2004 @ 14:41:
ff uit nieuwsgierigheid, ik heb nu weer inet op m'n eigen pc dus kan ik weer lekker drivers en updates downen. Dus wilde ik ff vragen, welke nForce driver(s) gebruiken jullie ? :)
2.45 gebruiken die zijn t snelst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Total wrong post:

*DELETE REQUEST*

[ Voor 87% gewijzigd door Johnsel op 17-03-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

ff uit nieuwsgierigheid, ik heb nu weer inet op m'n eigen pc dus kan ik weer lekker drivers en updates downen. Dus wilde ik ff vragen, welke nForce driver(s) gebruiken jullie
Deze:
Ethernet driver 3.39 (WinXP WHQL)
GART driver 3.43 (WHQL)
MemCtl driver 3.38 (WHQL)
SMBus driver 3.43 (WHQL)
IDE driver (In-the-box)2.70 (WHQL)
SW IDE 3.44 (WHQL)
Altijd met het handje nooit zo'n pakket install.

[ Voor 8% gewijzigd door Spice op 17-03-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

en waarom doe jij nooit een packet install dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

_Droopy schreef op 17 maart 2004 @ 17:53:
en waarom doe jij nooit een packet install dan?
Waarom wel?
Weet ik ook eigenlijk niet, oude gewoonte?
Nee, ik kijk gewoon 1 voor 1 wat welke driver doet vergeleken met de vorige, dat kan niet wanneer je een packet install doet dan weet je niet wat welke driver doet ;).
mem. controller, smbus enzo bekijk ik de verschillen in Sandra, capice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

ic, klinkt eigenlijk heel logisch.
Bij de volgende reinstall ook maar eens proberen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

heeft er nog iemand problemen bij een cold boot?
ik moet als ik opstart na een nacht bijna altijd resetten omdat ik geen beeld krijg.

iemand enig idee wat ik hier kan aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

quarantaine schreef op 17 maart 2004 @ 21:33:
ik moet als ik opstart na een nacht bijna altijd resetten omdat ik geen beeld krijg.

Jup ik heb t ook welleens 1x op reset en hij boot door.
Verder niet zon probleem voor mij gewoon ff resetten en klaar er is volgensmij weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

The Doctor schreef op 17 maart 2004 @ 16:45:
[...]

2.45 gebruiken die zijn t snelst :)
Toch? das net als bij die Abit :)
quarantaine schreef op 17 maart 2004 @ 21:33:

Ik heb wel eens problemen met cold boot, ff resetten en hij doet eht gewoon weer.

btw. @ spice, ben jij de zelfde Spice die die Duron 1600 in V&A heeft staan ? Want ik zoek nog een AMD proc die goed OCed op een Infinity met CH-5, of een XP-M van Serenity of die Duron :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 17 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Toch? das net als bij die Abit :)

[...]

Ik heb wel eens problemen met cold boot, ff resetten en hij doet eht gewoon weer.

btw. @ spice, ben jij de zelfde Spice die die Duron 1600 in V&A heeft staan ? Want ik zoek nog een AMD proc die goed OCed op een Infinity met CH-5, of een XP-M van Serenity of die Duron :)
Ja tuurlijk net als op abit zelfde chipset toch :+

Edit:
Ik heb ook nog wel een proc liggen 2500+ (ulocked) doet 2470 @ 2 (DFI) en 2600
@ 2.2 (Abit)
Mail me maar als je intresse hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjaps op 17-03-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Duron is van mij ja.
Ik doe ook mee aan de mobile inkoopactie als leverancier alleen hoor ik nix meer van de organisator, beetje weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 13-09 15:13
Als het goed is zou die orga de 15e gaan bestellen had die op IA gezegd (tenzij die nu in een nieuwe auto rondrijdt 8)7

On topic, dat cold boot probleem lijkt wel op het probleem dat ik had met een A7N8X (rev 1.04 geloof ik). Het werd veroorzaakt doordat ik een casefan op de daarvoor bestemde aansluiting op het mobo had aangesloten. Op nforcershq vond ik eenzelfde probleem. Daar werd aangeraden om de fan met een molexje op de PSU aan te sluiten, en wat denk je, probleem opgelost :*) Dus ik zou dat ook eens proberen!

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 18 maart 2004 @ 01:03:
Duron is van mij ja.
Ik doe ook mee aan de mobile inkoopactie als leverancier alleen hoor ik nix meer van de organisator, beetje weird.
IDD ik w8 ook nog op die (mijn 2e :) ) barton mobile maar we hebben zijn gegevens dus hij moet het niet flikken mijn geld proberen te stelen want dan ....Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/smackbum.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

MaTr1x schreef op 18 maart 2004 @ 01:53:
Tenzij die nu in een nieuwe auto rondrijdt 8)7
En dat doet ie niet dus kan hij lekker bestellen :+ (ik ken m zal ook wel ff bellen dat jullie zitten te wachten :) )
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 10:15:
[...]

IDD ik w8 ook nog op die (mijn 2e :) ) barton mobile maar we hebben zijn gegevens dus hij moet het niet flikken mijn geld proberen te stelen want dan ....[afbeelding]
Ik kan je verzekeren dat hij dat absoluut niet doet. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Tjaps op 18-03-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje waar je eigenlijk nooit iets over hoort. Van welke rail halen de NForce II DFI bordjes het merendeel van de spanning?

Mijn huidige RDA+ haalt zo'n 70% van de benodigde juice van de 5V lijn(net als de A7N8X), maar bijvoorbeeld de Leadtek en MSI NForce bordjes belasten vnl de 12V lijn. Dat laatste lijkt mij beter. Mijn 500W TTGI voeding haalt maar 4,75V op de 5V lijn en begint kuren te vertonen(geen resets, maar tijdelijke spanningdrops op de 3.3V lijn en gaat soms niet meer aan als hij uitgestaan heeft)en dat zou eigenlijk niet mogen met zo'n zware voeding van hoge kwaliteit. Daarom zit ik eraan te denken om een ander bordje aan te schaffen en de Infinity lijkt me wel wat ook ivm OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik weet alleen dat de juice voor het Mem van de 5v afkomt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

joepie mijn DFI Lanparty is weer werkend..
:) ik ben blij! :)
hoe zit dat trouwens met die s-ata bios drivers? want er zijn nieuwe versies uit.
en die zitten in de bios meegebakken. weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Doctor, u've got mail :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Aaargh....wacht al dagen op een reply van tweakstore,zijn die lui op vakantie?
Telefoon nemen ze ook al niet aan |:(
Affijn,ik zou dit weekend dus meedoen aan een Lanparty,kan het nu dus helemaal vergeten omdat ik dus geen werkend lanparty heb :'(
Ik hoop in ieder geval dat ie voor de volgende party wel werkt :Z

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wat is er precies aan de hand? als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
mydogisgone schreef op 18 maart 2004 @ 18:33:
wat is er precies aan de hand? als ik mag vragen?
Bedoel je mij?
Ach,ik heb alleen een blackscreen als ik m'n pc opstart,is wel de tweede keer op rij.Eerste keer was een corrupt bios,die hebben ze toen geflashed,werkte 10 seconden en was toen weer :(
Toen een nieuw bioschip opgestuurd gekregen _/-\o_ ...deed ie weer niets 8)7
Heb toen maar es gemaild,toen een rma aanvraag en toen vier keer gebeld,maar helaas "no response".
Affijn,ik probeer ze morgen weer es te bereiken,zal de drukte wel wezen ofzo

btw.weet iemand het telefoonnr.van DFI nederland?misschien kan ik m'n bord daarheen sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fern op 18-03-2004 21:15 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik had trouwens een topic ge-opend over tweakstore (ging meteen op slot :(), ik begin hem ook een beetje te schijten, heb voor 363 euro een bestelling staan. inc. een DFI Lanparty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn vandaag dicht staat toch duidelijk op de site O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:39:
ze zijn vandaag dicht staat toch duidelijk op de site O-)
Zeg FlapDrol ;)
Fern schreef op 18 maart 2004 @ 17:43:
Het is dus niet alleen vandaag als je leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 15 maart 2004 @ 23:01:
hmm, interessant...

zou hem dit weekend wegdoen voor RMA, maar na het lezen van jouw verhaal zal ik dit weekend eerst maar ff booten met een PCI kaartje dan...

maar die leds he, gaan die direct alle 4 branden nadat je de knop voor de stroom indrukt? als ik het boekje lees dan zie ik daar een tabel staan waarin de brandvolgorde van de lampjes aangeeft waar hij is met het post proces, en als ze alle 4 branden dan is ie geheel door de post heen....

EDIT:

zie nog een oplossing die bij meerdere ook al heeft gewerkt aangaande dit probleem;
turn off the psu power, reset comos and reconnect.

Now using the onboard switches, hold down the reset and hit the power (don't let go of the reset yet) hold it for a few seconds and let go.. see what happens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had eens even een vraagje, zou eht kunnen zij dat door bepaalde drivers je ATA schijven gaan flippen ?
Ik draai nu namelijk op versie 2.45 en ik wil een DVDtje gaan kijken, en dat ding leest gewoon geen ene dvd goed :? .
Dus of die speler is 'opeens' kapot of die drivers zijn vaag.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
De nVidia SW IDE driver kan dat veroorzaken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb de laatste weken steeds meer problemen met de geheugenstabiliteit van m'n Infinity. Toen ik het bordje net had kon ik m'n Mushkin PC3500 op 230Mhz 11-2-2-2 laten draaien met CPC aan, nu draait 205Mhz 11-3-2-2 zonder CPC niet eens meer stabiel :?

Aan koeling ligt het niet, en aan de settings of bios heb ik en de tussentijd ook weinig veranderd. Brakke geheugenmodule is het ook niet, met een willekeurige module eruit blijft het instabiel. Ik zal vanavond m'n (tragere) Twinmos eens proberen, als dat ook instabiel draait op de normale settings gaat ie RMA :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik draaide in beginsel 250Fsb met 2-2-2-11,op een gegeven moment,de laatste keer dat ik hem(DFI lanparty)nog levend zag 210Fsb.Dit alles met corsair xms 3500 rev 1.1,bh5 dus.
Ik denk zelf niet dat het aan je geheugen ligt,die mogelijkheid is zeer klein,maar ik dacht dat dus eerst ook.

ik begin ook te twijfelen aan dit bord,als ik hem straks terug krijg (nadat ik hem verstuurd heb)laat ik hem denk ik maar op 200Fsb lopen of lager,kijken of ie dat redt ;)
misschien ga ik wel dreigen met een hamer o.i.d. misschien dat ie dan wel wil 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Fern op 19-03-2004 20:08 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

volgens mij zijn deze bordje moeilijk in leven te houden.
het lijkt er eigenlijk zeeeer sterk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net alsof alle mensen met die moederbord hier posten? De aantallen die hier dood gaan is echt niet allemaal de schuld van het moederbord volgens mij.
Zelf ben ik uiterst tevreden met me dfi infinity... deze loopt toch echt ook overclocked ;) op het moment 11x230 met me mobile 2500+ en corsair pc3200 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
gri- schreef op 19 maart 2004 @ 19:44:
Net alsof alle mensen met die moederbord hier posten? De aantallen die hier dood gaan is echt niet allemaal de schuld van het moederbord volgens mij.
Zelf ben ik uiterst tevreden met me dfi infinity... deze loopt toch echt ook overclocked ;) op het moment 11x230 met me mobile 2500+ en corsair pc3200 geheugen.
Of alle mensen hier posten met dit moederbord kan ik niet controleren,is dit topic wel voor bedoeld trouwens. ;)
En tja,of het wel of niet allemaal de schuld is van het moederbord da's weer een ander verhaal,we zijn hier om onze bevindingen te posten,dus positief en wat minder positief.en in jouw geval uiterst tevreden :*)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Fern schreef op 18 maart 2004 @ 17:43:
Telefoon nemen ze ook al niet aan |:(
Ik ben woensdag nog langsgeweest om m'n infinity op te halen aangezien ik een mailtje had gekregen dat ik m op kon komen halen. Toen ik aankwam bleken ze dus inderdaad dicht te zijn :(

Gelukkig liep er een klein kind in de winkel rond die ik kon overtuigen dat ie de winkeldeur voor me open moest doen hehe :) Daarna kwam de moeder van het kind binnen en die vertelde me dat ze dicht waren omdat haar man/vriend een heftige acute migraine aanval had gekregen. Hij kwam later zelf ook nog even binnen zodat ik toch nog mn bordje kon afrekenen en mee kon nemen, en zag er inderdaad uit alsof hij een heel goed nachtje stappen achter de rug had gehad (of een migraine aanval had gehad :D)

Ze lopen de boel dus niet te flessen maar zijn gesloten wegens ziekte, thats all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan tot 11,5 x 200Mhz met een Barton 2600+ op 1,9v komen daarboven start de computer niet meer op en moet ik eerst (!) de bios resetten voor ik weer verder kan :(

Is dit een bekend probleem? Waarom gaat ie niet automatisch op de default settings als je te ver klokt? Mijn Asus bordjes doen dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Tinker schreef op 19 maart 2004 @ 20:58:
[...]

Ze lopen de boel dus niet te flessen maar zijn gesloten wegens ziekte, thats all!
Zie!dat verklaard al een hele boel :*)
Wacht ik gewoon tot volgende week op hun reactie :Z

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

auch
Afbeeldingslocatie: http://www.knockknock.f2s.com/Screenies/3194mhz.gif

ben een beetje op mijn bek gegaan bij de onderstaande IA, hopelijk komt alles goed.
Ik hoop binnenkort een 35 watt 2400 XP mobile te bezitten en/of een 2600 XP 45 watt mobile.
zie: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31459
Was een goede les voortaan doe ik zo iets zelf. Ik kon %*%** al in december aan mobiles komen deze zijn voorlopig niet te krijgen in Europa misschien dat ik zelf iets probeer te regelen.
Sorrie deze hoort hier niet thuis, dit is op een abit, maar op een DFI kan dit nog beter imho.

edit: is niet van mij is van uznuka, ik heb geen prom, simpel weeceetje.

[ Voor 94% gewijzigd door Spice op 20-03-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Allemachtig 8)7 is dat jouw systeem?
zeer knap als dat zo is,en met wat voor timings :)
oeps,zag de rest niet.
ik zie zo'n mobile ook wel zitten,draai nu met een xp1800 omdat ie beter klokt dan m'n xp3000.nu nog wel op een Iwill xp333-r bord,maar hopelijk binnenkort op m'n DFI

ik zag in de pricewatch ook een winkel die M's verkocht,zou dat niks wezen?

[ Voor 69% gewijzigd door Fern op 20-03-2004 00:34 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik heb een klein probleempje.
Als mijn geluid redelijk vollume staat en ik zit in windows dat zoemt mijn geluid een klein beetje, als ik scroll stopt het heel even(ongeveer net zo lang als dat je scrolt) en dan gaat het weer door. Dit is alleen als het stil is(geen audio afspelen oid).
Als het in een game stil is hoor ik dat zelfde geluid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Spice schreef op 20 maart 2004 @ 00:19:
auch
[afbeelding]

ben een beetje op mijn bek gegaan bij de onderstaande IA, hopelijk komt alles goed.
Ik hoop binnenkort een 35 watt 2400 XP mobile te bezitten en/of een 2600 XP 45 watt mobile.
zie: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31459
Was een goede les voortaan doe ik zo iets zelf. Ik kon %*%** al in december aan mobiles komen deze zijn voorlopig niet te krijgen in Europa misschien dat ik zelf iets probeer te regelen.
Sorrie deze hoort hier niet thuis, dit is op een abit, maar op een DFI kan dit nog beter imho.

edit: is niet van mij is van uznuka, ik heb geen prom, simpel weeceetje.
Denk t niet :)
Op abit gaan proc zowieso stukje harder dan op een dfi en op een abit heb je 2.3v vcore dus denk dat deze op deen dfi minder zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Denk t niet
Op abit gaan proc zowieso stukje harder dan op een dfi en op een abit heb je 2.3v vcore dus denk dat deze op deen dfi minder zal gaan.
denk het wel :)
Deze gaat 2,1 Volt. Een DFI op 2,1 tegen een Abit NF7 gaat per definitie sneller op FSB daar hoeven we niet meer over te discussieren als je amdforums en xtremeorg leest.
Het is w88 op de 1e goede prom + CPU op een DFI.
Op de abit was het ook niet allemaal koek en ei in het begin, bij DFI zeker ook niet maar het bordje kan in potentie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Spice schreef op 20 maart 2004 @ 01:35:
[...]

denk het wel :)
Deze gaat 2,1 Volt. Een DFI op 2,1 tegen een Abit NF7 gaat per definitie sneller op FSB daar hoeven we niet meer over te discussieren als je amdforums en xtremeorg leest.
Het is w88 op de 1e goede prom + CPU op een DFI.
Op de abit was het ook niet allemaal koek en ei in het begin, bij DFI zeker ook niet maar het bordje kan in potentie meer.
Ja als je naar het volledige systeem kijkt (dus ook fsb enz mee rekend) zal hij op een dfi harder gaan. Maar op het zelfde voltage op een abit gaat de processor harder en dan heb je op een abit dus nog 0,15v headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wat betekend het als mijn mobo piepjes begint te maken terwijl ik bijvoorbeeld counterstrike probeer te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 16:27
je drukt teveel knopjes tegelijk in? Heb ik wel eens met gp3 gehad, best irritant

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik zit hier wat rond te kijken al een tijdje (verbaasde me dat deze plankjes zo hard gingen...) Maar ik zie tot mijn verbazing dat de InFINITY bijna de zelfde vmod heeft als mijn oude MSI plankje, daar zat ook een HIP op. even kijken om welke dat ging: de HIP 6801. Dat is dan eigenlijk best een simpel modje! Dus voor de mensen die het niet aandurven, het modje is simpel :)

Even ander nieuws, ik lever deze planken ook. Ik zal even wat prijsjes neer smijten:

DFI Infinity NFII Ultra motherboard Rev B (socket A) 121.80
DFI Lanparty NFII Ultra Motherbord Rev B (socket A) 161.48

Ik weet niet of dat goedkoop of duur is, maar iig dan weten jullie het dat ik hem ook aankan bieden. Straks nog meer DFI producten. Verder ben ik nog druk bezig met de shop :) Als er belangstelling voor is hoor ik het wel.

Ik zit er serieus over te denken ook maar eens zon plankie aan te schaffen :)

[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 20-03-2004 13:31 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:10

Exigence

dnkroz

DAMAGE schreef op 20 maart 2004 @ 13:25:
Ik zit hier wat rond te kijken al een tijdje (verbaasde me dat deze plankjes zo hard gingen...) Maar ik zie tot mijn verbazing dat de InFINITY bijna de zelfde vmod heeft als mijn oude MSI plankje, daar zat ook een HIP op. even kijken om welke dat ging: de HIP 6801. Dat is dan eigenlijk best een simpel modje! Dus voor de mensen die het niet aandurven, het modje is simpel :)

Even ander nieuws, ik lever deze planken ook. Ik zal even wat prijsjes neer smijten:

Ik weet niet of dat goedkoop of duur is, maar iig dan weten jullie het dat ik hem ook aankan bieden. Straks nog meer DFI producten. Verder ben ik nog druk bezig met de shop :) Als er belangstelling voor is hoor ik het wel.

Alleen jammer dat die Vmod maar maximaal zo'n 0,08v vershcil maakt :+
En ruim 120 euro is behoorlijk veel geld voor een Infinity. Bij Reichelt was hij inclusief verzenden 98 euro nogwat. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 20-03-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15:57
DAMAGE schreef op 20 maart 2004 @ 13:25:

DFI Lanparty NFII Ultra Motherbord Rev B (socket A) 161.48

in de pricewatch is de infinity nog geen 100 euro dus echt goedkoop is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op 20 maart 2004 @ 03:12:
wat betekend het als mijn mobo piepjes begint te maken terwijl ik bijvoorbeeld counterstrike probeer te spelen?
ehm ik druk geen knopjes in dan!!! mijn mobo flipt op een een of andere manier :S
hij wil verdomme niet eens over 166 fsb HEEN!! @ 200 fsb doet het wel goed maar dan loopt ie wisseld vast.
hij freezed gewoon en ik moet restarten.
ik heb ook al klote voltages.. echt vet wisselend!!.
mijn 3.3 volt lijn is nu gewoon 3.05 tot 3.20!!!!
ECHT zwaar klote!!.
ik begin mijn processor er van te verdenken dat hij de boel door de war aan schoppen is.. :S
heb verdomme niet voor niks mushkin geheugen en een dfi mobotje dat is uitgerust watercooling gekocht.. . :(

[ Voor 45% gewijzigd door mydogisgone op 20-03-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Exigence schreef op 20 maart 2004 @ 13:29:
[...]

Alleen jammer dat die Vmod maar maximaal zo'n 0,08v vershcil maakt :+
En ruim 120 euro is behoorlijk veel geld voor een Infinity. Bij Reichelt was hij inclusief verzenden 98 euro nogwat. :)
Deze zeker nog niet gezien :+

http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31324

Hij schijnt te werken en als ik mijn nieuwe processor heb (over 1,5 week) ga ik m wel proberen/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

i'm starting to liek this board.
250fsb @ 2-3-3-3-11
zonder mods whatsoever maar ik ga nb wc'en en heatsinks op de mosfets hangen
pic http://users.pandora.be/quarantaine/250fsb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

quarantaine schreef op 20 maart 2004 @ 15:09:
i'm starting to liek this board.
250fsb @ 2-3-3-3-11
zonder mods whatsoever maar ik ga nb wc'en en heatsinks op de mosfets hangen
pic http://users.pandora.be/quarantaine/250fsb.JPG
MP 5 :?
Dan haalt ieder bordje de 250 wel...

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 20-03-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:10

Exigence

dnkroz

mydogisgone schreef op 20 maart 2004 @ 14:46:
[...]

ehm ik druk geen knopjes in dan!!! mijn mobo flipt op een een of andere manier :S
hij wil verdomme niet eens over 166 fsb HEEN!! @ 200 fsb doet het wel goed maar dan loopt ie wisseld vast.
hij freezed gewoon en ik moet restarten.
ik heb ook al klote voltages.. echt vet wisselend!!.
mijn 3.3 volt lijn is nu gewoon 3.05 tot 3.20!!!!
ECHT zwaar klote!!.
ik begin mijn processor er van te verdenken dat hij de boel door de war aan schoppen is.. :S
heb verdomme niet voor niks mushkin geheugen en een dfi mobotje dat is uitgerust watercooling gekocht.. . :(
Als je 3.3v lijn zo ver inzakt, zou je toch eens een andere voeding moeten proberen.

@ The Doctor: ik had hem al wel gezien, maar ik doelde er eigenlijk op dat voor een "normale" tweaker maximaal zo'n 0,8v verhoging krijgt. Kijk, dat er ook nog van die aso's zijn die die mod van xtreme doen :+
Ik snap hem niet echt helemaal. Maar als hij werkt dan kan ik het wel eens proberen. Want ik heb echt meer als 2.0v nodig. :) Als het bij jou goed uitvalt.... dan geef ik hem ook maar eens de sporen.

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 20-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Exigence schreef op 20 maart 2004 @ 15:16:
[...]

Als je 3.3v lijn zo ver inzakt, zou je toch eens een andere voeding moeten proberen.

@ The Doctor: ik had hem al wel gezien, maar ik doelde er eigenlijk op dat voor een "normale" tweaker maximaal zo'n 0,8v verhoging krijgt. Kijk, dat er ook nog van die aso's zijn die die mod van xtreme doen :+
Ik snap hem niet echt helemaal. Maar als hij werkt dan kan ik het wel eens proberen. Want ik heb echt meer als 2.0v nodig. :) Als het bij jou goed uitvalt.... dan geef ik hem ook maar eens de sporen.
Als ik m heb gedaan laat ik zo snel mogelijk weten of hij werkt en als hij werkt of hij goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Exigence schreef op 20 maart 2004 @ 15:16:
[...]

die voeding IS NIEUW!!! :P verdomme..
btw vraagje he.. kan mijn pc daardoor freezen?? hij doet het namelijk wel goed met standard specs!

het is trouwens een LEVICOM 450 watt

[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 20-03-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

The Doctor schreef op 20 maart 2004 @ 15:11:
[...]

MP 5 :?
Dan haalt ieder bordje de 250 wel...
mijn nf7-s toch niet ?!? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

mydogisgone schreef op 20 maart 2004 @ 15:42:
[...]

die voeding IS NIEUW!!! :P verdomme..
btw vraagje he.. kan mijn pc daardoor freezen?? hij doet het namelijk wel goed met standard specs!

het is trouwens een LEVICOM 450 watt
Die voeding kan dan wel nieuw zijn, maar het kan ook gewoon een brakke voeding zijn. ik heb al 2x mee gemaakt dat een voeding bij een nieuwe kast brak is. Eenkeer heeftie gelijk al me hardware opgeblazen, zelfs me hdds kwam rook uit, en in een chieftec case zat een voeding die niks deed... heel wazig allemaal...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 20 maart 2004 @ 01:02:
Ik heb een klein probleempje.
Als mijn geluid redelijk vollume staat en ik zit in windows dat zoemt mijn geluid een klein beetje, als ik scroll stopt het heel even(ongeveer net zo lang als dat je scrolt) en dan gaat het weer door. Dit is alleen als het stil is(geen audio afspelen oid).
Als het in een game stil is hoor ik dat zelfde geluid niet.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ok een vraag aan alle gebruikers van een dfi mobo..

Welke voeding hebben jullie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

mydogisgone schreef op 20 maart 2004 @ 18:25:
ok een vraag aan alle gebruikers van een dfi mobo..

Welke voeding hebben jullie???
Antec 480Watt TruePower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Tagan TG480 U01 (480 W)

Helaas zijn zowel mijn voeding en lanparty nog niet in gebruik omdat ik og steeds geen tijd heb gehad om de hele boel in te bouwen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Antec 550 Watt Truecontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Tagan TG480 U01 (480 W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hier ook een Antec Truecontrol550, maar voordat dit een enorme opsomming wordt:

Je moet gewoon zorgen dat je een goede (over het algemeen wat duurdere) voeding hebt met liefst gescheiden % en 12V lijnen, zoals Antec's en CWT's hebben.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.