[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.698 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Draai de slashes in de url's eens om. Niet \ maar /.
Dank u! :)

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 13-03-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Truus schreef op 10 maart 2004 @ 19:59:
[...]

Hee, dat dacht ik ook gelijk... :)
* Stoney3K agrees with both...

Een handvat zou inderdaad wel een hele goeie zijn. Met een LED zou wel leuk zijn inderdaad. Hoef ik niet zo'n lelijk kofferhandvat van de Gamma op m'n prachtige Sunbeam te schroeven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 17:01
Jew... Klein modje. Mijn PSU gemeshed met Vantec Sleevingkit:

Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/sidewindercomputers_1782_1299306.jpg

Resultaat (onduidelijke cam, ik heb er een UV-CCFLtje voorgehangen maar nog is het UV-resultaat niet erg goed te zien:
Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/mesh.JPG

Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/mesh2.JPG

Ik heb ook wat extra kabels gemeshed zoals de voeding van mijn Aero4 eb de windowfan-voeding. Verder wil ik mijn IDE kabels nog wat beter wegwerken/rounded cables kopen want het is nog vrij rommelig... :D
Ik ben iig tevreden met het resultaat...Die UV-groene gloed is vet!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104176

Anoniem: 82929 schreef op 12 maart 2004 @ 18:01:
Zonde???? :'( :'( Misschien wel voor de mensen die een UPS willen gebruiken.

Maar ik ga er mijn server in bouwen, die mooi compact wordt zoals je ziet. :P :9

Specs;

Soltek PII moederbord 450 mhz @ 500 mhz
2x256 mb sdram
2x80 gig. Westerndigital 8mb cache
2x LAN

Dit zijn de plaatjes van hoe de UPS nu nog is;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen omtrend dit project :*)
wow... daar moeten flink wat stekkertjes in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Vraagje voor een mod dit ik binnenkort uit wil gaan voeren. Namelijk mijn volgende laptop wat ik voor een leuk prijsje van iemand over neem heeft een toetsenboard met doorzichtige blauwe toetsen. Nou wil ik hier blauw licht onder laten schijnen alleen weet ik nog niet hoe.

Wat is een betere optie:
- Glow wire in het toetsenboard
- Blauwe leds die van af de zijkant in het toetsenboard schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:10
ik zou voor de ledjes gaan, neemt minder ruimte in... en ruimte is beperkt in een laptop. daarbij nemen een paar ledjes minder stroom dan een glowstring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45

Exigence

dnkroz

floriske.nl schreef op 10 maart 2004 @ 19:15:
[...]

nee helaas :+

jep het komt echt op de markt, had het zelf ook niet verwacht :D

ok, klein tipje van de sluier, de rest volgt wanneer ik toestemming van sunbeam krijg om te promoten ;)

[afbeelding]

* floriske.nl zegt niet welk deel van de foto dit is en hoe hij gespiegeld of gedraait is ;)
He, jammer :+
Lijkt meer op een verlichte schoenlepel :/ 8)

Ik ben ook weer met een mod begonnen. Iets met..... hout :) maar daar zie je later toch niks meer van want het wordt zwart :P

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 12-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107703

DaTiezl schreef op 12 maart 2004 @ 19:08:
Jew... Klein modje. Mijn PSU gemeshed met Vantec Sleevingkit:

[afbeelding]

Resultaat (onduidelijke cam, ik heb er een UV-CCFLtje voorgehangen maar nog is het UV-resultaat niet erg goed te zien:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook wat extra kabels gemeshed zoals de voeding van mijn Aero4 eb de windowfan-voeding. Verder wil ik mijn IDE kabels nog wat beter wegwerken/rounded cables kopen want het is nog vrij rommelig... :D
Ik ben iig tevreden met het resultaat...Die UV-groene gloed is vet!
Wow, Vet! Waar heb je die sleevingkit vandaan? Bestelt op de Vantec site zelf of een andere winkel? Je ziet dat niet vaak, een uv sleevingkit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102064

Die setjes cable sleeving (groen, rood, geel, blauw en zwart) verkopen ze via Wallabie.com, alleen het filiaal in zundert heeft ze (OP VOORRAAD!! _/-\o_ ) en nee ze staan nog niet op de site (tenminste de laatste keer dat ik keer).

Is idd een vet uiterlijk _/-\o_ met die groene sleeving. Wil het zelf ook gaan doen, alleen weet ik nog niet goed welke kleur ik ga halen want ik heb blauwe led's en blauwe verlichting in mijn aerogate II maar de blauwe sleeving is niet uv-reaktief :'( . En om nu rood of groen te combineren met blauw vind ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108712

Ik bezit een Shuttle SK75G, nu maakt hij best wel wat herrie in mijn woonkamertje.
Na de ventilatoren vanaf het begin al luid gevonden te hebben heb ik die direct al even vervangen door stillere exemplaren.
In de voeding zat een 4x4 die alsnog best wel wat zoom geluiden maakte.
Ik dacht Dat kan beter!! 8)

Op een zaterdag aan de gang gegaan met mijn net aangekochte soldeerboutje,
en multimeter, en zie hier het resulataat.

[IMG]=http://home.quicknet.nl/qn/prive/mar.punt/IMG_3711%20(Small).jpg[/IMG]
Binnen de kast heb ik een grote spoel ook nog even met de 2 koelplaatjes die uit de voeding kwamen aan de kast gemonteerd, want die werd nog best wel een beetje boel warm 8)7 waardoor doe voeding niet geheel stabiel was en uitsloeg ;)
Nu draait het zaakje al 48uur stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Qua grote kan je nu ongeveer wel een miditower aanschaffen :)
Waarom geen watercooling in je shuttletje.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Die ziet er echt wel vet uit,
het is dat ik ook een chieftech heb :+
nog mooier zou zijn wat uv plakand toch?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiller, hij steekt idd 7cm Meer uit :O, niet echt wereldschokkend.
Een miditower is met name Hoger weet u nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 13:35

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

kewl

[ Voor 94% gewijzigd door Armageddon_2k op 13-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

vorige week een gaatje gemaakt in de zijkant van mn CoolerMaster Centurion kastje, ff wat fans ingekocht (CoolerMaster Blue Neon LED 8x8 fan en Enermax 8x8 om de standaard sleeve fan in t vooronder te vervangen :P ) en jawel, t resultaat mag er volgens mijzelf wel zijn 8)
fannetje uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/casemod/fan1.jpg

draaiend:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/casemod/case1.jpg

duidelijk onder t motto: 'blauw is lauw, koel is cool' 8)
k ben nu rustig mn 2400+ (2.0Ghz) aan t opschroeven naar ik hoop de 2400Mhz (eerst puur op multiplier), k zit nu @ 2266Mhz idle 35 graden en stressed 43 of zow :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

fooker schreef op 13 maart 2004 @ 10:44:
[...]

Die ziet er echt wel vet uit,
het is dat ik ook een chieftech heb :+
nog mooier zou zijn wat uv plakand toch?
_/-\o_
Post hier de resultaten maar ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

GleNnoS_ schreef op 11 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Ziet er leuk uit! Kan je ze ook laten knipperen ? Anders kon je misschien net zo goed een ccfl er onder doen :p Kweet alleen niet ofdat past :)
lol, precies wat ik dacht ;)

ik heb er inderdaad gewoon een 30 cm ccfl onder hangen, en tjah die knippert ook nog eens een keer aangezien ik al mijn ccfl's aan een lichtcomputertje van velleman heb hangen ;)

* floriske.nl heeft trouwens alle foto's weer terug geplaatst in zijn CIP topic voor de liefhebbers (zie sig)

[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 13-03-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
floriske.nl schreef op 13 maart 2004 @ 14:46:
[...]
lol, precies wat ik dacht ;)

ik heb er inderdaad gewoon een 30 cm ccfl onder hangen, en tjah die knippert ook nog eens een keer aangezien ik al mijn ccfl's aan een lichtcomputertje van velleman heb hangen ;)

* floriske.nl heeft trouwens alle foto's weer terug geplaatst in zijn CIP topic voor de liefhebbers (zie sig)
Whehe dat lichtcomputertje is erguh leet :p [ check filmpje ]
BTW is vind dat je die CiP echt moet af maken! Hij is zoooo mooi! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:22
Heej, die vantec sleeving kit heb ik ook gekocht bij wallabie.com, supersetje en niet zo duur.. foto's volgen binnenkort!

zeker een aanrader :)
Anoniem: 102064 schreef op 12 maart 2004 @ 22:43:
Die setjes cable sleeving (groen, rood, geel, blauw en zwart) verkopen ze via Wallabie.com, alleen het filiaal in zundert heeft ze (OP VOORRAAD!! _/-\o_ ) en nee ze staan nog niet op de site (tenminste de laatste keer dat ik keer).

Is idd een vet uiterlijk _/-\o_ met die groene sleeving. Wil het zelf ook gaan doen, alleen weet ik nog niet goed welke kleur ik ga halen want ik heb blauwe led's en blauwe verlichting in mijn aerogate II maar de blauwe sleeving is niet uv-reaktief :'( . En om nu rood of groen te combineren met blauw vind ik niet zo.
Neej, ze staan idd niet op de site, maar na een mailtje of belletje was mij alles duidelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

GleNnoS_ schreef op 13 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Whehe dat lichtcomputertje is erguh leet :p [ check filmpje ]
BTW is vind dat je die CiP echt moet af maken! Hij is zoooo mooi! >:)
Ik weet het ik weet het, maar ik moet om te beginnen zo goed als alles buiten doen dus het wachten is op mooi weer ;)

Filmpje staat niet meer online trouwens ivm het veroorzaken van een te hoge datastroom zo nu en dan :X

filmpje staat dus wel weer online, maar gelieve het te downloaden indien je het evt aan anderen wil laten zien, gezien de datastroom. bvd

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 13-03-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:19

KnOeFz

no comment...

Eindelijk heb ik ook maar eens de moed gevonden om m'n case aan te pakken. >:) Ik wilde m'n 240x128 lcd in het front hebben, had een zwarte dvd-speler gekregen die niet bij mijn witte kast paste. Verder wilde ik m'n hardisk vu- en audio vu-metertjes er in verwerken. En m'n floppy zat er werkloos in, die mocht wel verdwijnen. :9

Bij de Praxis een plaat 6 mm MDF gekocht, de buitenmaten laten zagen en vervolgens met de figuurzaag de gaten voor de drives, lcd en aan/uit knop gezaagd. Na een dagje zagen, vijlen en lijmen zag het er zo uit... oud en nieuw naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/KnOeFz-Front_1.jpg

Omdat het frontje wat dikker is dan de originele (zodat de printjes van de vu-metertjes er achter konden) moesten ook de cd/dvd drives wat naar voren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/KnOeFz-Front_2.jpg

Toen ook nog een mooi knopje om hem aan te zetten gezocht (ace systems bedankt! ;) ) en de boel in elkaar gezet. Aan de zijkant zit een knopje om het contrast te regelen, een connector om het lcd aan de lpt poort te verbinden (wil dat niet binnendoor de kast leggen omdat ik af en toe ook andere dingen aan de lpt hang) en daaronder een audio jack in voor de vu metertjes en een audiojack uit die naar de speakers gaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/KnOeFz-Front_3.jpg

Ik ben er best wel tevreden over, het geheel is strakker geworden dan ik had verwacht. Nu moet ik nog een zwart fronje voor mij lite-on brander ergens op de kop zien te tikken. (Misschien dat iemand er eentje over heeft? Of wil ruilen tegen een witte?)

Misschien dat ik de mdf tpv de ledjes nog wat moet weg steken met een bijteltje omdat de leds wel erg diep terug liggen zo. Als powerled wil ik nog een rgb led achter een reepje plexie maken dat boven in de kast komt, maar dat komt zodra m'n rgb's van de ia binnen zijn. Ben ook nog ff moed aan het verzamelen om het lcd uit elkaar te halen om het frame ook zwart te spuiten... maar zou het zonde vinden als ie daarna een lijntje mist ofzo. Ohja, ook moet ik nog ergens 4 dopmoertjes M3 zien te vinden... heb alle bouwmarkten gehad in de buurt hier zonder succes.

[ Voor 21% gewijzigd door KnOeFz op 14-03-2004 09:19 . Reden: 1000 typo's verbeterd ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
het ziet er zo behoorlijk goed uit :)

je kan het frontje ook heel gemakkelijk zelf spuiten, ik heb zelf mijn hele kast gespoten met Motip zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97730

Wow, dat ziet er ff gelikt uit. :9
Frontje zou ik zelf spuiten. Gewoon met een spuitbus mat zwart voor plastik. Ben je voor 5 euries klaar.

Al overbodig

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 97730 op 13-03-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 18-06 08:55
ik wil een plexiglas kast gaan maken. k heb t plexi al (gratis en voor niets ;)), maar ik wil aan de zijkant 2 speakers inbouwen en deze op de line out aansluiten via een klein versterkertje. maar kan mijn moederbord tegen die magnetische straling van die speakers, of begint ie dan te flippen ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-06 17:01
Anoniem: 102064 schreef op 12 maart 2004 @ 22:43:

Yup ik heb em iid ook via wallabie. Ge-emailt en binnen 2 dagen in huis. Verzendkosten (onder rembours) was 12E wat een totaal van 25E maakte...Maar dan heb je ook wel een mooie kit. Tevens heb ik nog genoeg over om nog een voeding te meshen. :D

[ Voor 5% gewijzigd door DaTiezl op 13-03-2004 18:27 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106948

leuk bedacht die leds onder je case! wat voor weerstand heb je ervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KnOeFz schreef op 13 maart 2004 @ 18:00:
Eindelijk heb ik ook maar eerns de moed gevonden om m'n case aan te pakken. >:) Ik wilde m'n 240x128 lcd in het front hebben, had een zwarte dvd-speler gekregen die niet bij mijn witte kast paste. Verder wilde ik m'n hardisk vu en audio vumetertjes er in verwerken. En m'n floppy zat er werkloos in, die mocht wel verdwijnen. :9

Bij de Praxis een plaat 6 mm MDF gekocht, de buitenmaten laten zagen en vervolgens met de figuurzaag de gaten voor de drives, lcd en aan/uit knop gezaagd. Na een dagje zagen, vijlen en lijmen zag het er zo uit... oud en nieuw naast elkaar:

[afbeelding]

Omdat het frontje wat dikker is dan de originele (zodat de printjes van de vu-metertjes er achte konden) moesten ook de cd/dvd drives wat naar voren.

[afbeelding]

Toen ook nog een mooi knopje om hem aan te zetten gezocht (ace systems bedankt! ;) ) en de boel in elkaar gezet. Aan de zijkant zit een knopje om het contrast te regelen, een connector om het lcd aan de lpt poort te verbinden (wil dat niet binnendoor de kast leggen omdat ik af en toe ook andere dingen aan de lpt hang) en daaronder een audio jack in voor de vu metertjes en een audiojack uit die naar de speakers gaat.

[afbeelding]

Ik ben er best wel tevreden over, het geheel is strakker geworden dan ik had verwacht. Nu moet ik nog een zwart fronje voor mij lite-on brander ergens op de kop zien te tikken. (Misschien dat iemand er eentje over heeft? Of wil ruilen tegen een witte?)

Misschien dat ik de mdf tpv de ledjes nog wat moet weg steken met een bijteltje omdat de leds wel erg diep terug liggen zo. Als powerled wil ik nog een rgb led achter een reepje plexie maken dat boven in de kast komt, maar dat komt zodra m'n rgb's van de ia binnen zijn. Ben ook nog ff moed aan het verzamelen om het lcd uit elkaar te halen om het frame ook zwart te spuiten... maar zou het zonde vinden als ie daarna een lijntje mist ofzo. Ohja, ook moet ik nog ergens 4 dopmoertjes M3 zien te vinden... heb alle bouwmarkten gehad in de buurt hier zonder succes.
Da's heeel leuk gedaan :). Mooi LCDtje ook trouwens, en mooie pwr knoppie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ben ook nog ff moed aan het verzamelen om het lcd uit elkaar te halen om het frame ook zwart te spuiten... maar zou het zonde vinden als ie daarna een lijntje mist ofzo.
Kun je niet wat tape over het "scherm" gooien en dan met de spuitbus eroverheen?

of zit ik er nu zwaar naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

@PilatuS & @ wannaplay?

De meeste zelf gespoten frontjes van cd-roms die ik gezien heb vond ik niet echt super mooi... op de één of ander manier zie je altijd wel ergens een wit randje of naadje. Ik zoek eerst nog ff wat verder voordat ik me daaraan ga wagen.

@_XipHiaS_
Ik ben ook erg in mijn nopjes met het scherm :9 ... heb ik overigens gekocht bij Zeikwijf hier op GOT.

@Johnsel
Dan kruipt er gegarandeerd verf tussen de randjes of worden de randjes niet zwart... ook is het frame op de hoeken open zodat je het risico loopt dat er verf onder komt bij de display rubbers. Dan kies ik er liever voor hem uit elkaar te halen.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Eindelijk heb ik ook maar eerns de moed gevonden om m'n case aan te pakken. >:) Ik wilde m'n 240x128 lcd in het front hebben, had een zwarte dvd-speler gekregen die niet bij mijn witte kast paste. Verder wilde ik m'n hardisk vu en audio vumetertjes er in verwerken. En m'n floppy zat er werkloos in, die mocht wel verdwijnen. :9

[afbeelding]

Omdat het frontje wat dikker is dan de originele (zodat de printjes van de vu-metertjes er achte konden) moesten ook de cd/dvd drives wat naar voren.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de lite-on frontjes kun je maxpert ff proberen (heb ik hem ook weg)
Voor de m3 boutjes kun je eventueel een autozaak proberen, m3 is daar een meer voorkomende maat.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ KnOeFz

Dan heb je die van mij nog niet gezien :*)
Had zelf ook eerst angst om het frontje te spuiten, i.v.m. uitlopers of zoiets. Maar hij is toch aardig gelukt.

Zal ff snel een pic zoeken.

[afbeelding]
De dvd-speler en het diskettestation zijn gedaan
Alle knopjes en frontjes eraf gehaald, led-glaasjes afgeplakt, boel ontvetten, en spuiten maar.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 97730 op 13-03-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

hmmm... 'k moet toegeven dat ik er niet aan zie dat ie zelf gespoten is _/-\o_ Ziet er erg goed uit! Gebruik je ook floppies? Ik zie er ook helemaal geen slijtsporen.

[ Voor 27% gewijzigd door KnOeFz op 13-03-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KnOeFz schreef op 13 maart 2004 @ 20:34:
hmmm... 'k moet toegeven dat ik er niet aan zie dat ie zelf gespoten is _/-\o_ Ziet er erg goed uit! Gebruik je ook floppies? Ik zie er ook helemaal geen slijtsporen.
Moet toegeven dat ik erg weinig met floppy's werk. Aleen eigenlijk nog om mijn bios te flashen.
De verf is behoorlijk slijtvast, hoopt dat het zo blijft :)
En als je het een beetje fatsoenlijk spuit, heb je geen last van witte randjes of naden.
Wat je keuze ook wordt, veel suc6 er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

In het kader van mijn casemod heb ik een rheobus gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/rheobus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81077

Hey KnOeFz , mooie front.

Ik ga binnenkort een mdf kast maken en ik vroeg me af hoe je het zo mooi mat zwart hebt gekregen.
Mijn plan was aanvankelijk dit: 1. goed schuren natuurlijk 2. primer erop spuiten 3. weer schuren 4. zwarte laklaag erop.

Maar ik denk dat ik dan niet de kleur/het effect dat jij hebt krijg. Krijg ik met mijn plan uberhaubt de zwarte plastic/lak look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101565

Anoniem: 74303 schreef op 14 maart 2004 @ 14:21:
In het kader van mijn casemod heb ik een rheobus gebouwd:
[afbeelding]
Heb je daar nog een schema van liggen? MN email: anteplitarik@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 101565 schreef op 14 maart 2004 @ 16:03:
[...]
Heb je daar nog een schema van liggen? MN email: anteplitarik@hotmail.com
jah dat schema wil ik ook wel hebben, kan je hem anders even hier posten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dat schema ook wel willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Het is nog wel niet helemaal klaar, maar toch alvast wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/window.jpg

FJW zijn overigens mijn voorletters en dit logo van mijn voorletters gebruik ik ook altijd om mijn tekeningen te signeren Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5 Hier staan die tekeningen en zoals te zien is is het logo door de jaren heen ook wel veranderd, strakker geworden.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/radiator.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/voor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/boven.jpg

Ik ben nog op zoek naar mooie fanguards voor 120mm fans en naar een mooi logo of een mooie afbeelding/tekst voor op mijn window. Het moet een eenvoudige afbeelding worden. Ik wil de afbeelding snijden uit folie dat je op een raam kunt plakken. Heb al een proefafbeelding gemaakt en dat ziet er goed uit. Als iemand een goed idee heeft voor de afbeelding hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103226

De gemodde voeding van de nieuwe UT server van de MILF clan ..
projectje van MILF_Wipe_out & MILF-Thor

de foto is ietwat bewogen, komt doordat de camera een beetje waus wordt van zonder flits in t donker fotos maken van iets lichts...
Afbeeldingslocatie: Http://www.fraggers.nl/download/voedingled.gif

T zijn 3 voedingen die we nog aan elkaar moeten knopen, t wordt totaal een 900Watt voeding (3X 300 Watt)...
Afbeeldingslocatie: Http://www.fraggers.nl/download/voeding1.gif

totaal zitten er 12 rode led's in die t plexi doen oplichten...
Weerstanden voorschakelprintje
Afbeeldingslocatie: Http://www.fraggers.nl/download/ledscontrol.gif

de rest is nog under construction..
T schilderstape gaat er nog af :D t is alleen zo makkelijk om die draadjes bij elkaar te houden hehehe
als er meer klaar is zal er wel een volledig stukje komen in t cm topique :)

foto's zijn clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ziet er goed uit waterkoud, even een vraagje wat voor een radiator is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Dat is een HTF2-x-triple, is te zien op http://www.heattrap.de in de shop onder radiatoren, bij de triple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

[rml][ How-to] Baybus - met schakelaars en leds[/rml] De schema's :P Misschien wat voor in de startpost?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

@ Knoefz, Try de Big Boss , die heeft ze zeker. Ik heb ze ook :) .

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Anoniem: 81077 schreef op 14 maart 2004 @ 14:31:
Hey KnOeFz , mooie front.

Ik ga binnenkort een mdf kast maken en ik vroeg me af hoe je het zo mooi mat zwart hebt gekregen.
Mijn plan was aanvankelijk dit: 1. goed schuren natuurlijk 2. primer erop spuiten 3. weer schuren 4. zwarte laklaag erop.

Maar ik denk dat ik dan niet de kleur/het effect dat jij hebt krijg. Krijg ik met mijn plan uberhaubt de zwarte plastic/lak look.
Thanx!

Was eigenlijk niet echt moeilijk... maar wel geduld hebben (en dat is iets wat ik meestal niet heb als ik wat aan het maken ben... :X ) Ik heb de mdf geschuurd, daarna stofvrij gemaakt gewoon met een oud t-shirt :) Toen grondverf erop gespoten (ik had witte grondverf maar je kunt beter grijze nemen, helaas was die op bij de praxis). Daarna licht schuren, stof afwrijven, weer gronden en dit herhalen tot de grondverf overal de mdf goed bedekt heeft (ik heb geloof ik 4 keer gegrond). Daarna het zelfde proces herhalen met matte zwarte spuitverf (schuren, stof afwrijven, spuiten, schuren etc). Ook het aflakken heb ik 4 of 5 keer herhaald. Steeds dunne lagen kruislings over elkaar. Tussen de lagen steeds een half uurtje laten drogen... en voor de laatste laag heb ik hem een dag laten drogen omdat ik het idee had dat ik strepen in de lak schuurde bij het licht opschuren omdat de lak nog te zacht was.

Ik heb de mat zwart van het Praxis huismerk gebruikt (hmmm ik heb geen aandelen Praxis nee ;) ) Ik moet er wel bij vertellen dat deze lak erg makkelijk beschadigd... ik weet niet of dat beter wordt als je er een laag matte blanke lak overheen zou spuiten. Als je een hele kast maakt zou ik dat zeker eens op een proefstukkie proberen. Bij mij zijn overigens de naadjes waar gelijmd is nog een beetje zichtbaar, ik denk als je die ook weg wilt hebben dat je ook nog moet gaan plamuren.

[ Voor 13% gewijzigd door KnOeFz op 14-03-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Digi-Mortal

ik kan je de verf motip zwart erg aanraden, daarmee heb ik mijn hele kast gespoten, met erg goed resultaat al zeg ik het zelf :)

deze verf ik ook niet zo kras gevoeling, ik ga er vaak mee naar lans en de lak ziet er nogsteeds erg goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Welke verf kunnen jullie mij aanraden om mijn floppy te spuiten? dat plastic dus.
Ik wil nml. mijn floppy en swap-bay spuiten... dat wit staat absoluut niet met grijze case 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

geez schreef op 15 maart 2004 @ 08:37:
Welke verf kunnen jullie mij aanraden om mijn floppy te spuiten? dat plastic dus.
Ik wil nml. mijn floppy en swap-bay spuiten... dat wit staat absoluut niet met grijze case 8)7
Motip spuitbussen.. Eerst mooi opschuren, dan stof en vetvrij maken, dan primer aanleggen. 20' laten drogen. Vervolgens in fijne laagjes de verf aanbrengen, anders krijg je druipers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 15:30

Griffin

Is mythical

Anoniem: 91357 schreef op 11 maart 2004 @ 20:13:
Ik had zondag ff niks te doen dus ik dacht laat ik ff wat leuks maken voor mijn PC.

Ik ben toen begonnen om 16 LED's onder mijn PC kast te maken :P
Hieronder zie je 3 foto's die het wel duidelijk maken 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
even een vraag aan jouw. Ten eerste ziet dat er erg flex uit. daarom zou ik het ook graag willen. (als je het niet erg vind) alleen ik kan er geen ccfl onderplaatsen omdat er te weinig ruimte is onder mijn kast.
ik ben niet super in het zelf bedenken van hoeveel weerstand er nodig is enz.
heb jij misschien een schema van wat er nodig is en waar alles moet gezet worden. enz.
anders een andere oplossing/id misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438

Kheb ff de extra USB poorten en diagnostische LEDs van mn MSI KT4AV moederbordje voorin mn Xpider kast geplaatst. Kleine mod dus, ongeveer een kwartiertje werk. Foto's:

Erin gebouwd, maar nog niet aangesloten, kijk maar naar de uithangende kabels ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/usbmod1.jpg

Dit is nu de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/usbmod2.jpg

Testing base and extended memory...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/usbmod3.jpg

Boot attempt...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/usbmod4.jpg

Volledig geboot, en ff de USB testen door mn gemaakte foto's te uploaden naar mn pc :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/usbmod5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/48KFUCI191O0/picserver.jpeg
ffe een blauwe ccfl in me front gedaan, omdat de coolermaster musketeer er een beetje kaal uitzag alleen in het blauw.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-03-2004 01:46 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie kast GreenFury. Worden de andere bays nog gespoten in dezelfde kleur als de kast en komen daar nog strepen overheen? Die strepen staan em echt goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81077

@ KnOeFz en PilatuS

Thanks for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 31-05 22:30
GreenFury schreef op 15 maart 2004 @ 13:37:
[afbeelding]
ffe een blauwe ccfl in me front gedaan, omdat de coolermaster musketeer er een beetje kaal uitzag alleen in het blauw.
Ziet er mooi uit! Misschien ideetje om cd-rom en zo zwart te maken en dan ook van die witte streepe er over heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 21-06 16:44
hmm nu ik die strepen zo zie denk ik opeens aan een mooie casemod gebaseerd op de ouwe Ford GT40 met die Gulf kleuren

baby blauwe case
dikke oranje streep met aan iedere kant naast het oranje een dunne witte streep.
maar dan zou de verf mooi moeten glanzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
ScSi_009 schreef op 15 maart 2004 @ 09:22:
[...]
Motip spuitbussen.. Eerst mooi opschuren, dan stof en vetvrij maken, dan primer aanleggen. 20' laten drogen. Vervolgens in fijne laagjes de verf aanbrengen, anders krijg je druipers..
thx! dat ga ik proberen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 15-03-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64711

Zo, post ik maar eens mn modjes:
Kast is gespoten met Hammerite hamerslag zilver.
Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/714OK5Q489/SQV3G57UK730/JPEG/1079368414//dm40
Bovenste 3,5bay led van netwerkkaart in gemaakt. Aan de rechterkant 2 usb poorten gemaakt. En natuurlijk de hd-led vervangen, voor een blauwe. (inmiddels zit er nu ook een dvd-speler in)
Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/76H867ZY69/BFF82233SZ1O/JPEG/1079368412//7512
Rooster voor voedingsfan weggeknipd, 2 witte leds in rand gemaakt.
Altijd zoeken naar de aansluitingen, en al helemaal in het donker, is verleden tijd.
Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/4OEOL3Q0IH/7RS4SV8J0U2U/JPEG/1079368411//0e87
Raampje in de bovenkant gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/JZVVI2PC96/O6AM637EA629/JPEG/1079368410//r4f7
Compaq ramplankje van leds voorzien.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/OG25YWS2C0LJ/picserver.jpeg
En natuurlijk de zijkant. (zijkant moet nog een x worden gespoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vind het een beetje zonde van me cd/rom drives. btw de kleur van me case is een beetje grijs niet echt zwart :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 21-06 10:45
Anoniem: 64711 schreef op 15 maart 2004 @ 18:44:
[afbeelding]
Bovenste 3,5bay led van netwerkkaart in gemaakt. Aan de rechterkant 2 usb poorten gemaakt. En natuurlijk de hd-led vervangen, voor een blauwe. (inmiddels zit er nu ook een dvd-speler in)
[afbeelding]
Altijd zoeken naar de aansluitingen, en al helemaal in het donker, is verleden tijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat 2e idee van je is nog eens zo gek nog niet
ik zie ook bijna niks als ik onder m'n bureau moet kruipen om een USB kabel ofzo in te pluggen, dus ik denk dat ik in de toekomst eens iets soortgelijks ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die leds aan de achterkant werken echt superz :*)
Kan je nog wel wat foto's mailen als je wilt ?
Crash-Override schreef op 15 maart 2004 @ 19:51:
[...]

dat 2e idee van je is nog eens zo gek nog niet
ik zie ook bijna niks als ik onder m'n bureau moet kruipen om een USB kabel ofzo in te pluggen, dus ik denk dat ik in de toekomst eens iets soortgelijks ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 14:15
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij werkt dit niet, want je moet eerst je comp aanzetten, voordat de leds het doen. :Y) Je comp kan niet opstarten als je je muis, toetsenbord etc. en niet in stopt. :+ Een leuk bedacht modje, maar (nog) net niet bruikbaar genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onzin. Zelfs als je nog niks hebt aangesloten (uiteraad wel netspanning), gaat je computer aan. Hij start alleen dan nog geen windows op, maar spanning je dan al wel.
Maar als je ff snel een kabeltje wilt verwisselen of erbij te prikken is het wel meer dan handig dat je licht hebt.
ThaDheiz NL schreef op 15 maart 2004 @ 20:24:
[...]

Volgens mij werkt dit niet, want je moet eerst je comp aanzetten, voordat de leds het doen. :Y) Je comp kan niet opstarten als je je muis, toetsenbord etc. en niet in stopt. :+ Een leuk bedacht modje, maar (nog) net niet bruikbaar genoeg ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 64711 op 15-03-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11
ThaDheiz NL schreef op 15 maart 2004 @ 20:24:
[...]

Welke mod is nou wel bruikbaar??

Lampies zijn gewoon leuk waar dan ook!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 21-06 10:45
Anoniem: 64711 schreef op 15 maart 2004 @ 20:11:
Die leds aan de achterkant werken echt superz :*)
Kan je nog wel wat foto's mailen als je wilt ?

[...]
je mag er hier ook nog wel een aantal neerplempen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind nu niemand verder mijn Shuttle Mod op pagina 5 Mooi O-)

Heb er erg mijn best op gedaan hoor :'(

LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooruit dan maar. O-) :Y)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/78776UL674UC/picserver.jpeg
Deze foto heb ik overdag gemaakt, een hoop licht dus...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8197RJQ4P41W/picserver.jpeg
8) 's avonds en weer op z'n plekkie onder het bureau.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/79Q7TFPXHQLD/picserver.jpeg
M'n Aero 7 koelertje om de boel cool te houden.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0GMXYWN3L2N4/picserver.jpeg
Hier zie de witte led's ook zitten, en hoop licht aan de achterkant als het donker is.
M'n HD's liggen op deze foto op de bodem van de kast, vandaar de kabelbrei in het midden.
Inmiddels hangen ze weer op de goede plaats, en zijn alle kabels netjes weggewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9AXJ40Q6LET1/picserver.jpeg
En een kleintje om het af te leren :D :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64711 op 15-03-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 21-06 16:19
Anoniem: 64711 schreef op 15 maart 2004 @ 22:59:
Vooruit dan maar. O-) :Y)
[afbeelding]
Deze foto heb ik overdag gemaakt, een hoop licht dus...
[afbeelding]
8) 's avonds en weer op z'n plekkie onder het bureau.
[afbeelding]
M'n Aero 7 koelertje om de boel cool te houden.
[afbeelding]
Hier zie de witte led's ook zitten, en hoop licht aan de achterkant als het donker is.
M'n HD's liggen op deze foto op de bodem van de kast, vandaar de kabelbrei in het midden.
Inmiddels hangen ze weer op de goede plaats, en zijn alle kabels netjes weggewerkt.
[afbeelding]
En een kleintje om het af te leren :D :Y)
Ziet er illuminative uit, maar is het niet irriterend om z'n fel lichtgevende kast te hebben? Leidt dat niet teveel af?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:24

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ok ik kan het niet laten. wil mijn kastje hier ook even posten.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/Casemod/decase3.jpg

heb trouwens ook Casemod in progress topic hier open staan.. :) dus kom langs voor de rest van de foto's :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 13-06 15:04
Anoniem: 108712 schreef op 15 maart 2004 @ 22:31:
Vind nu niemand verder mijn Shuttle Mod op pagina 5 Mooi O-)

Heb er erg mijn best op gedaan hoor :'(

LoL
Geen reactie wil zeggen dat het goed is, niet woow maar zeker ok niet slecht.
persoonlijk zou ik niet willen dat er zoiets uitsteekt aan mijn case, daarom heb ik dan ook een bigtower. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn mod is grotendeels af! :d :d :d

Wat is er gebeurd:
- Fanbus gebouwd als analoge controllers ism digi fan controller.
- Alle koelers vervangen door led-fans
- GeForce koeler vervangen door led-fan
- Bedrading weggewerkt in K25 goot
- CD-Roms gestealth

Ik moet nog doen:
- Krasjes in windows verwijderen
- Kunsstof frontje passend maken

Aan het werk ;):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/cip.jpg

Zo ziet 'ie er nu uit, kap eraf met flash:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/open.jpg

Kap eraf zonder flash:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/open_noflash.jpg

Gesloten en shotje van de /nette/ kabels!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/closed_noflash.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 16-03-2004 00:51 . Reden: Tikmisser... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tarik, geez & guido:
Geen schema... zo moeilijk is het niet maar ik zal es kijken of ik wat in elkaar kan prutsen.

Effe gezocht en mijn bedrading lijkt sterk op dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/article/52/fanbus_rheostat_switched.jpg

Ik heb alleen geen schakelaars gebruikt en dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/fanbus.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 16-03-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303 schreef op 16 maart 2004 @ 12:04:
@tarik, geez & guido:
Geen schema... zo moeilijk is het niet maar ik zal es kijken of ik wat in elkaar kan prutsen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ok ;) Alvast bedankt stuur me maar een mailtje naar admin.mafiaq@concepts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Anoniem: 74303 schreef op 16 maart 2004 @ 12:04:
@tarik, geez & guido:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat heeft die potmeter dan voor nut in je laatste schema ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tentacle1 schreef op 16 maart 2004 @ 12:50:
[...]

Wat heeft die potmeter dan voor nut in je laatste schema ;)
Oops... ik pas 'm zo aan... :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94556

mydogisgone schreef op 16 maart 2004 @ 00:28:
ok ik kan het niet laten. wil mijn kastje hier ook even posten.. :)

[afbeelding]

heb trouwens ook Casemod in progress topic hier open staan.. :) dus kom langs voor de rest van de foto's :D
Een link zou makkelijk zijn :Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol
  • Laatst online: 15-06 12:28

Keukenrol

velletje??

fancontroller op een 4-pins hd koeler??

Ik heb een shuttle pc welke in een kast staat, het wordt hier echter erg warm en de hitte kan niet weg. Vandaar dat ik een gat heb gemaakt in de achterplaat van de kast en hier een hd-cooler op gemonteerd.

Dit werkt perfect, de hd-cooler zorgt met zijn 2 fans voor een goede afvoer van de hitte naar buiten toe.

Maar, nu komt tie, hij maakt nogal herrie! Ik wil hem dus sneller of langzamer kunnen laten gaan afhankelijk van het gebruik. Het probleem is echter dat deze hd-cooler dus een 4-pins aansluiting heb en niet een normale 3-pins zoals alle fans.
Hierdoor is er geen fancontroller voor te krijgen, alles werkt met 3-pins.

De vraag is dus, weten jullie mede tweakers misschien een oplossing voor mijn probleem?!

Altijd handig, zo'n keukenrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keukenrol schreef op 17 maart 2004 @ 12:12:
fancontroller op een 4-pins hd koeler??

Ik heb een shuttle pc welke in een kast staat, het wordt hier echter erg warm en de hitte kan niet weg. Vandaar dat ik een gat heb gemaakt in de achterplaat van de kast en hier een hd-cooler op gemonteerd.

Dit werkt perfect, de hd-cooler zorgt met zijn 2 fans voor een goede afvoer van de hitte naar buiten toe.

Maar, nu komt tie, hij maakt nogal herrie! Ik wil hem dus sneller of langzamer kunnen laten gaan afhankelijk van het gebruik. Het probleem is echter dat deze hd-cooler dus een 4-pins aansluiting heb en niet een normale 3-pins zoals alle fans.
Hierdoor is er geen fancontroller voor te krijgen, alles werkt met 3-pins.

De vraag is dus, weten jullie mede tweakers misschien een oplossing voor mijn probleem?!
Wat voor 4-pins aansluiting is dat? Gewoon een molex aansluiting zoals ook in je harde schijf zit? Of zoals in je floppy zit? Of bedoel je ech hetzelfde type stekkertje als je gebruikt voor je CPU koeler, maar dan met 4 in plaats van 3 pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol

Keukenrol

velletje??

Anoniem: 81438 schreef op 17 maart 2004 @ 12:43:
[...]
Wat voor 4-pins aansluiting is dat? Gewoon een molex aansluiting zoals ook in je harde schijf zit? Of zoals in je floppy zit? Of bedoel je ech hetzelfde type stekkertje als je gebruikt voor je CPU koeler, maar dan met 4 in plaats van 3 pinnen?
Zo'n zelfde als op je hardeschijf zit (molex d8 ik dat het heette ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keukenrol schreef op 17 maart 2004 @ 12:49:
[...]

Zo'n zelfde als op je hardeschijf zit (molex d8 ik dat het heette ja)
Wat voor fan controller heb je in gedachten? Met schakelaars of draaiknoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol

Keukenrol

velletje??

_/-\o_ dank je voor de links, maar ik zocht eigenlijk een standaard (koop in de winkel) oplossing. Ik ben niet zo thuis in electronica en ben op dat gebied nog erg huiverig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol

Keukenrol

velletje??

Keukenrol schreef op 17 maart 2004 @ 14:09:
[...]
ik zocht eigenlijk een standaard (koop in de winkel) oplossing. Ik ben niet zo thuis in electronica en ben op dat gebied nog erg huiverig!
Zou dit geen oplossing zijn:

Q-Tec 3.5" HDD Cooler (heb ik al)

Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/explain/13229.jpg

Specifications
HDD cooler unit
To build in computer case under 3.5" HDD
Twin flat-line cooler
12VDC, 2 x 0,96W
With loop-through internal power connector (molex 4pins)
Cable length 20 cm
Product size (HxWxD in mm): 16 x 100 x 130

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13229

-aangesloten op-

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/763-798G.JPG

4-pin op 3-pin adapterkabel € 1,99

Product informatie:
Voor de aansluiting van een 4-pin koeler (CPU-koeler, kastkoeler etc.) op een 3-pin aansluiting.

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=798

-aangesloten op-

De Zalman FanMate 1 is een fanspeed controller waarmee de snelheid van een fan handmatig te regelen is d.m.v. een draaimechanisme. Zo kunt u een perfecte afstemming vinden tussen geluidsproductie en prestatie.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/64-61G.JPG

Specificaties:
-Grootte: 200 x 21 x 23 mm.
-Gewicht: 20 gram
-Uitgangsspanning: 5 ~ 12 V (+/- 2%)
-Maximaal toegestaan vermogen: 6 Watt

http://shop.freezinghardw...sp?Pagina=00003&ItemID=61

-aangesloten op-

pc

Zou dit werken met elkaar of is bijvoorbeeld de wattages to hoog?

[ Voor 69% gewijzigd door Keukenrol op 17-03-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Of je haalt ff de pinnetjes uit de 4-pins molex, knipt ze af en maakt er een 3-pins aan. Ik neem aan dat die hd-koeler gewoon op 12V loopt, en die komt ook wel uit de 3-pins connector ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Laatst online: 20-06 09:58
Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/images/products/rc021/rc021_rl.jpg

Bedoel je niet zoiets? Deze geeft je een 7V aansluiting voor fan's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
toen ik m'n sharkoon uv laser led per ongeluk had gesloopt dacht ik ah wat de hel misschien staat het leuk in het frontje van m'n kast..

zat er eerst over te denken om 3 gaten te boren in de zijkant aan de onderkant van de plexi frontplaat.. maar aangezien er al een boel gaten zaten en ik het risico niet wilde lopen dat ik de frontplaat zou verneuken heb ik ze gewoon in de ventilatiegaten geprikt (zelfde diameter 8-))

en aldus geschiede:

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/frontleds.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Laatst online: 19:52
Naar aanleiding van een toekomstig projectje van mij heb ik vast een voeding gemod. Hier zal nog waarschijnlijk wel een CIP op volgen.
Hier alvast wat pics:

Het begon met een lownoise 250watt voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4067.jpg

Bijn totaal gestripte voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4092.jpg

Oude fanguard eruit komt een mooiere in:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4094.jpg

Primen. (let niet op het mooie wasrek):
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4109.jpg

De behuizing zwart gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4136.jpg

Aangezien het een lownoise voeding is (zit een print in met temp. sensoren eraan) moet de led fan gesoldeerd worden. De leds heb ik gewon op 12V gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4127.jpg

Monteren van het netsnoer aansluiting + schakelaars:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4141.jpg

Bijna klaar nice red mesh 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4544.jpg

Uiteraard een mooie afwerking met zwarte molexen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4553.jpg

Totaal overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4550.jpg

Rooie fan aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ofx.nl/ofx_mod/images/IMG_4555.jpg

Voor meer plaatjes: http://www.ofx.nl/ofx_mod/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Melle

erg mooi gedaan, hij ziet er zo echt 10x beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ziet er goed uit melle, ik hou zlef ook van rood icm zwart.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82929

Melle schreef op 17 maart 2004 @ 20:26:
Naar aanleiding van een toekomstig projectje van mij heb ik vast een voeding gemod. Hier zal nog waarschijnlijk wel een CIP op volgen.
Hier alvast wat pics:

Het begon met een lownoise 250watt voeding:
[afbeelding]

Bijn totaal gestripte voeding:
[afbeelding]

Oude fanguard eruit komt een mooiere in:
[afbeelding]

Primen. (let niet op het mooie wasrek):
[afbeelding]

De behuizing zwart gespoten:
[afbeelding]

Aangezien het een lownoise voeding is (zit een print in met temp. sensoren eraan) moet de led fan gesoldeerd worden. De leds heb ik gewon op 12V gezet.
[afbeelding]

Monteren van het netsnoer aansluiting + schakelaars:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Totaal overzicht:
[afbeelding]

Rooie fan aan:
[afbeelding]

Goede mod, maar dat je tegenwoordig nog genoeg hebt aan 250 w :9

Maar vette mod rood incombinatie met rode sleeve en zwarte behuizing

PS Seelve rulez echt :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Laatst online: 19:52
Die 250 watt is wel goed. Het wordt niet echt een zwaar systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 19-06 16:11
@ Melle: Zeer strakke voeding heb je nu :D. Wat voor verf heb je eigenlijk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Is dat een Fortron / Aopen psu (lijkt het wel op)? Dan zijn het 250 echte watts die het ding continu kan leveren, da's nog altijd veel beter dan een cheap "300 watt" psu. Als het een Fortron / Aopen is durf ik te wedden dat je er zelfs een vrij recent normaal systeem (dus geen 10 hdd's enzo) stabiel op kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Nou ...

Op een 300 W aopen heb ik een p4 met 12 HD's zien draaien, en met nagemeten heel nette spanningen ..

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 15:12

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Sine schreef op 17 maart 2004 @ 21:48:
Nou ...

Op een 300 W aopen heb ik een p4 met 12 HD's zien draaien, en met nagemeten heel nette spanningen ..
Wat zijn eigenlijk nette spanningen voor een voeding?

Bij mij geeft MBM5 dit aan

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/mbm5.jpg

+12v = 11.61 volg

Zit op de standaard 360w enermax voeding van m'n chieftech kast. Er hangen wel 4 hd's aan. maar dat zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Aopen 300W PSU :
P4 2,8 GHz 2 hd's 5V: 5.10, 12V: 12.03
P4 1,5 GHz 9 hd's 5V: 5.09, 12V: 12.03

En dat is gemeten ! vertrouw niet blind op MBM maar meet het na !

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

Eindelijk heb ik ook maar eens de moed gevonden om m'n case aan te pakken. >:) Ik wilde m'n 240x128 lcd in het front hebben, had een zwarte dvd-speler gekregen die niet bij mijn witte kast paste. Verder wilde ik m'n hardisk vu- en audio vu-metertjes er in verwerken. En m'n floppy zat er werkloos in, die mocht wel verdwijnen. :9

[afbeelding]

Omdat het frontje wat dikker is dan de originele (zodat de printjes van de vu-metertjes er achter konden) moesten ook de cd/dvd drives wat naar voren.

[afbeelding]

[afbeelding]

he knoefz
even een vraagje. welk lcd prog draai je hier? ziet er strak uit!! heb je trouwens ook een mailtje gestuurd hierover, hoop het goede mailadres, stond niets in je profiel :( 8)7 :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 16:42

Res-q

Redder in nood?

Melle schreef op 17 maart 2004 @ 20:26:
Hier alvast wat pics:
<snap>
[afbeelding]

[afbeelding]
<snap>
Waar heb je die mesh en molexen vandaan? Zien er namelijk zeer interessant uit :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
ok 't is nu donker, dus ff wat minder brakke pics geschoten 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/blacklight.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/blacklight3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/blacklight4.jpg

ik zit er nog over te dubben of ik de ledjes gelijk ga schakelen met de 2 ledjes in mijn reservoir, zodat het 's nachts nog enigzins donker is als ik wil pitten (eigenlijk zou ik die blauwe powerled ook ff wat af moeten zwakken op de een of andere manier....)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Anoniem: 37531 schreef op 17 maart 2004 @ 22:42:
[...]

he knoefz
even een vraagje. welk lcd prog draai je hier? ziet er strak uit!! heb je trouwens ook een mailtje gestuurd hierover, hoop het goede mailadres, stond niets in je profiel :( 8)7 :? :? :?
Wat je ziet is LCDStudio 1.5 De graphics en layout heb ik zelf ontworpen. 8) Vergeet behalve de installatie file niet om ook de fix te downloaden, anders krijg je de melding dat LCD Studio verlopen is. Mocht je mijn graphics willen gebruiken dan kan ik je die wel toesturen. Ze komen (denk ik) ook op de LCD Studio website maar ik denk dat dat nog even gaat duren.

Post hier ook eens pics van je LCD :+

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.