[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Vermicellisoep schreef op 27 april 2004 @ 22:59:
Mister I schreef op 27 april 2004 @ 22:42:
*blaat*
En de frontplaat heb ik al gebogen, door er met een verfbrander 3 uur achter elkaar op te blazen :D.
*loei*

heb je hem dan om iets heen gebogen ofzo want vanuit de losse hand krijg je hem nooit perfect rond...

offtopic:
wat is verlicht?
offtopic:
Stond verligt op site van Danjel, dus typo

Wat betreft het buigen:
Ik heb 2 mallen gemaakt, waardoor hij er omheen boog. En dan krijg je hem wel perfect rond :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mister I op 27-04-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mister I schreef op 27 april 2004 @ 22:42:
@ Danjel
Opzich wel leuk, maar wel even je kabels opruimen he :).
offtopic:
het is verlicht
kabels zijn al opgeruimt hoor :9
dat staat nog niet op de foto maar tis al wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Danjel schreef op 28 april 2004 @ 08:52:
[...]

kabels zijn al opgeruimt hoor :9
dat staat nog niet op de foto maar tis al wel gedaan.
Ok, anders maak je even een nieuwe foto.
Maak dan ook meteen wat overzichtsfoto's als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 07:01
niet veel gedaan aan mijn mod, maar toch weer uurtje gesoldeerd, de printplaat met connectors is af, alleen de RPM aansluitingen nog, maa rik w8 nog op mijn bestelde kabels :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/27-4-2004/bovenkant-klein.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/27-4-2004/onderkant-klein.jpg

die connector was echt kut-werk nie normaal, maar alles is doorgemeten en doet het.
straks nog ffkes de connector in smeltlijm gieten en proberen of het wel allemaal uitkomt zoals ik wil :)

Nu nog de break-outbox itself :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32

timovd

Voorsprong door techniek

bmwman schreef op 25 april 2004 @ 18:26:
Ik heb deze mod voor een half jaar geleden gedaan, maar leek me wel leuk om hem eens te laten zien....

[afbeelding]
Waar gaat het water vanaf je CPU naartoe?
Je CPU wordt trouwens gekoeld door het opgewarmde water van je GPU.
Ik vind het het een zeer goede mod! Show me more pics!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

timow schreef op 28 april 2004 @ 10:32:
[...]

Waar gaat het water vanaf je CPU naartoe?
Je CPU wordt trouwens gekoeld door het opgewarmde water van je GPU.
Ik vind het het een zeer goede mod! Show me more pics!
@timow
De 2 slangen die naar boven gaan gaan naar de radiator. Of je koelt je GPU met water opgewarmt door je GPU of vice versa, het is te omslachtig om 2 koelcircuits te maken.

@LiquidSmoke
waarom heb je niet wat dunnere kabeltjes gebruikt voor die connector?
en btw: wat is het? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vermicellisoep op 28-04-2004 11:00 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Vermicellisoep schreef op 28 april 2004 @ 10:54:
[...]

@timow
De 2 slangen die naar boven gaan gaan naar de radiator. Of je koelt je GPU met water opgewarmt door je GPU of vice versa, het is te omslachtig om 2 koelcircuits te maken.

@LiquidSmoke
waarom heb je niet wat dunnere kabeltjes gebruikt voor die connector?
en btw: wat is het? :P
volgens mij is het voor een bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
is voor een break-outobx, omdat ik in mijn case geen fancontroller kwijt kan (alle fronten zijn gestealth).

Hierop kan ik 4 fans (2 in case, 2 op radiator) aansluiten, plus de jumper van mijn hdvumeter die toggled tussen bar/dotmode.

Via die molex kan ik 12v en 5v bij mijn break-outbox krijgen zonder extra trafo, in die box komt een 4x40lcd, een zooi schakelaars en een lm317 fanbus met aanloopsturing (zie ander topic in CME). Er zitten 8 retourlijnen op zodat elke fan onafhankelijk kan sturen.

Er komen nog RPM draden aan omdat ik wel graag alles wil monitoren. Daarom heb ik ook mijn PWM fancontroller verpatst en ga ik een lm317 bay-bus bouwen.

nu wat duidelijker :)

p.s. op http://www.liquidsmoke.tk en dan onder 'Prism_WC' staan nog meer foto's, misschien dat dit de zaak wat verduidelijkt, voor degenen die mijn andere posts niet gezien hebben.

kzal vanavond wat meer foto's maken met die print op zijn plaats, dan valt alles op zijn plek :D

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-04-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

LiquidSmoke schreef op 28 april 2004 @ 11:32:
is voor een break-outobx, omdat ik in mijn case geen fancontroller kwijt kan (alle fronten zijn gestealth).

Hierop kan ik 4 fans (2 in case, 2 op radiator) aansluiten, plus de jumper van mijn hdvumeter die toggled tussen bar/dotmode.

Via die molex kan ik 12v en 5v bij mijn break-outbox krijgen zonder extra trafo, in die box komt een 4x40lcd, een zooi schakelaars en een lm317 fanbus met aanloopsturing (zie ander topic in CME). Er zitten 8 retourlijnen op zodat elke fan onafhankelijk kan sturen.

Er komen nog RPM draden aan omdat ik wel graag alles wil monitoren. Daarom heb ik ook mijn PWM fancontroller verpatst en ga ik een lm317 bay-bus bouwen.

nu wat duidelijker :)

p.s. op http://www.liquidsmoke.tk en dan onder 'Prism_WC' staan nog meer foto's, misschien dat dit de zaak wat verduidelijkt, voor degenen die mijn andere posts niet gezien hebben.

kzal vanavond wat meer foto's maken met die print op zijn plaats, dan valt alles op zijn plek :D
Je brengt me op een goed idee. Ik vraag me alleen af hoeveel ampere je door een printerkabel kan sturen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Anoniem: 76438 schreef op 28 april 2004 @ 11:41:
[...]

Je brengt me op een goed idee. Ik vraag me alleen af hoeveel ampere je door een printerkabel kan sturen. Weet iemand dat?
ik gebruik ook geen printerkabel, maar UTP-kabel (en STP) maar dit vind ik te dik en ga nog op zoek naar 20-aderige kabel die ook wat flexibeler is.

voor de 12v en 5v lijnen heb ik ook 2 pinnen gepakt, voor de fans gewoon 1, ik zal wel wat meer foto's maken vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee aders gebruiken is natuurlijk ook nog een idee. K wil er alleen 6 fans mee aansturen en verlichting mee kunnen schakelen, pc kunnen in/uitschakelen en evt. kunnen resetten.

Printerkabel zou wel makkelijk zijn, dat scheelt namelijk een boel solderen en dat ziet er meteen ook netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
ja maar das wel erg dunne kabel, vooral als je er 6 fans overheen wilt trekken, je kunt het uitrekenen, maar ik kan je nu al vertellen dat het op die manier waarschijnlijk niet goed gaat, ik daarom ook express 2 aders gepakt per volt-lijn, misschien tikkeltje te veel van het goeie, maar better safe then sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn 6 fans, dat komt neer op 1200mA bij 12V. Maar: bij gaat bij een lager voltage het aantal amperes niet omhoog (bij een gelijkblijvend stroomverbruik)?

Ik denk dus dat dat idd niet gaat lukken. Fans draaien allemaal op 6,1V. Dus het aantal amperes is dan twee keer zo hoog als ik mij niet vergis.
(Ampère = Watt / Volt ) Maar dat is volgens mijn beredenering, ik kan het mis hebben. Ben namelijk beetje n00b opelectronica gebied

Andere mogelijkheid: aparte voeding van 12V voor de fancontroller en alleen de fans aansturen over de printerkabel. Dan gaat er per ader 200mA bij 12V en bij 6V 400Ma. Misschien nog steeds een beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
dat is dus juist wat ik niet meer wil, overal die losse trafo's en kabels, die break-outbox is al erg zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiquidSmoke schreef op 28 april 2004 @ 16:08:
dat is dus juist wat ik niet meer wil, overal die losse trafo's en kabels, die break-outbox is al erg zat :P
Tjah, bij mij is dat geen probleem :) Enkel een USB 2.0 DVD brander en een fancontroller tussen mijn versterker en DVD speler in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Nu online
Mister I schreef op 28 april 2004 @ 08:58:
[...]

Ok, anders maak je even een nieuwe foto.
Maak dan ook meteen wat overzichtsfoto's als je wilt
foto's zijn aan de maak. zal ze ff editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Nog ff een simpel casemodje tussendoor:

HDD VU-meter

Ik was het duffe rooie hd-activity ledje zat, dus tijd voor iets rete-retro-orgineels :)
ik vond in een van de vele mysterieuze rommelladen van m'n bureau een oude VU-meter...

Tijd voor pics! (met el cheapo digicam gemaakt dus niet geweldig)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/002.jpg
VUmeter met stukje 3,5" afdekklepje.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/009.jpg
De achterkant, met weerstandje

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/005.jpg
hier half in mijn kast geschoven. Hij past voor geen meter omdat mijn front behoorlijk bol is. :(

Hij zal zeker komen in mijn nieuwe kast (zie 1 pagina terug in dit topic) maar dan gestealth en hopelijk met backlight :)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nictel
  • Laatst online: 22-11-2022
Super gaaf zon VU-meter :D, misgien een ideetje om aan beide kanten een stukje te doen zodat de metermeer in t midden zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Aopen AK79D-400VN. Daarvan wil ik de NB beter gaan koelen dat dat nu het geval is. Hij word nu ongeveer 50C en dat is wel wat veel vind ik.

Nou zit ik nog te twijfelen tussen water koeling en een Zalman ZM-NB47-J

De reden waarom ik twijfel:

Mijn mobo heeft geen gaten rond de NB maar de heatsink wordt vastgehouden met een paar haakjes. (foto, hoop dat hij een beetje duidelijk is) Zijn er blokjes die dit zelfde systeem gebruiken? Of zijn dat dezelfde blokjes als die ook voor Intel mobo's worden gebruikt?

De bij de Zalman kun je het zelfde beugeltje gebruiken als dat nu op de heatsink zit, dus kan ik de zalman makkelijk bevestigen. Alleen hoe zit het met de prestaties van dat blokje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
hm, ik weet niet wat de prestaties vna het blokje zijn, maar wat betreft het gatenrpobleem: er zijn waterblokken die ook van die clip gebruik maken, bijvoorbeeld de Maze3 van DangerDen, moet je ffkes in het grote waterkoelingstopic vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106207

ik zou als ik jkou was ook eens kijken naar het northbridge koelblok van Thermaltake kijken is ommenabij de €14,- (heb het hier over de Thermaltake Extreme spirit) heeft zeer goede prestaties en maakt weinig geluid en is te monteren op jou moederbord en er zitten ook nog koelblokken voor je southbridge bij (gaat hier om een radiale fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Anoniem: 76438 schreef op 28 april 2004 @ 23:48:
Ik heb een Aopen AK79D-400VN. Daarvan wil ik de NB beter gaan koelen dat dat nu het geval is. Hij word nu ongeveer 50C en dat is wel wat veel vind ik.

Mijn mobo heeft geen gaten rond de NB maar de heatsink wordt vastgehouden met een paar haakjes. (foto, hoop dat hij een beetje duidelijk is) Zijn er blokjes die dit zelfde systeem gebruiken? Of zijn dat dezelfde blokjes als die ook voor Intel mobo's worden gebruikt?

De bij de Zalman kun je het zelfde beugeltje gebruiken als dat nu op de heatsink zit, dus kan ik de zalman makkelijk bevestigen. Alleen hoe zit het met de prestaties van dat blokje??
Wat je ook nog kan doen is:

- een 40 mm fannetje kopen van ystech/papst oid, en die zo door de heatsink schroeven, dat past nl precies. Dat zal zeker 10 tot 15 graden schelen.

- Verder kan je ook een blokje van een P3/Amd k6 etc pakken en die op je NB plakken dmv artic silver adhesive. Dan kan je nl een vrij groot blokje erop zetten en het gewoon passief houden :)

//edit//

Laatst een projectje met een maat van me, waar we zijn pc zo ver mogelijk op lucht gingen overklokken (met beperkt budget). Wij hadden zelfs nog een 5cm fannetje erop gezet en het originele NB blok op de mosfets gezet

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgByAD4SpjcW99wJnVIjrFSnd5Xv1xEVwR3MJbGS6AiX7e5aaoPzBJXz278jUgQebTpdrH3mzILddeR1EWSuTmF11CDJRWyDrBqcNFWrDlA/P2140085.JPG?dc=4675459844526334896

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 29-04-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112588

maakt wel een lekker lawaai of niet soms..

ben bezig met een eigen kast te ontwerpen... zal binnen kort schematische tekeningen hier neer zetten kunnen jullie een beetje oordelen of het goed in gerich is f zo... ivb met airflow e.d. (I got sumthing special in it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiquidSmoke schreef op 29 april 2004 @ 07:18:
hm, ik weet niet wat de prestaties vna het blokje zijn, maar wat betreft het gatenrpobleem: er zijn waterblokken die ook van die clip gebruik maken, bijvoorbeeld de Maze3 van DangerDen, moet je ffkes in het grote waterkoelingstopic vragen :)
Donders, verkeerde snelkoppeling aan geklikt, daar had ie ook heen gemoeten |:(
Maze 3, is dat geen blok voor de cpu trouwens?? Ik zal iig ns ff kijken.
Anoniem: 106207 schreef op 29 april 2004 @ 08:46:
ik zou als ik jkou was ook eens kijken naar het northbridge koelblok van Thermaltake kijken is ommenabij de €14,- (heb het hier over de Thermaltake Extreme spirit) heeft zeer goede prestaties en maakt weinig geluid en is te monteren op jou moederbord en er zitten ook nog koelblokken voor je southbridge bij (gaat hier om een radiale fan)
OK, zal ik eens naar zoeken.
Race Eend schreef op 29 april 2004 @ 09:11:
[...]

Wat je ook nog kan doen is:

- een 40 mm fannetje kopen van ystech/papst oid, en die zo door de heatsink schroeven, dat past nl precies. Dat zal zeker 10 tot 15 graden schelen.

- Verder kan je ook een blokje van een P3/Amd k6 etc pakken en die op je NB plakken dmv artic silver adhesive. Dan kan je nl een vrij groot blokje erop zetten en het gewoon passief houden :)

//edit//

Laatst een projectje met een maat van me, waar we zijn pc zo ver mogelijk op lucht gingen overklokken (met beperkt budget). Wij hadden zelfs nog een 5cm fannetje erop gezet en het originele NB blok op de mosfets gezet

[afbeelding]
Zo'n fan wil ik het liefst voorkomen natuurlijk, maar op 7V of minder valt het geluid denk ik nog wel mee. Maar een fan zal niet zo heel erg efficïent zijn, want de huidige heatsink op mijn mobo heeft een groot plat vlak in het midden. Maar misschien dat daar nog iets aan te modden valt.

Wat betreft zo'n koelblok van zo'n oude pc, k vrees dat dat niet gaat lukken, ik heb namelijk ook een Zalman heatpipe op mn vga-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 112588 schreef op 29 april 2004 @ 09:20:
maakt wel een lekker lawaai of niet soms..

ben bezig met een eigen kast te ontwerpen... zal binnen kort schematische tekeningen hier neer zetten kunnen jullie een beetje oordelen of het goed in gerich is f zo... ivb met airflow e.d. (I got sumthing special in it)
Die case was zeker niet stil, maar daar was ie ook niet op gemaakt, als je alle fans naar 7volt zet etc dan maak je het wél stil, maar goed, een amd XP @ 2530 Mhz op lucht en op >2.0v is natuurlijk ook een heethoofd >:)
Anoniem: 76438 schreef op 29 april 2004 @ 10:25:
[...]

Zo'n fan wil ik het liefst voorkomen natuurlijk, maar op 7V of minder valt het geluid denk ik nog wel mee. Maar een fan zal niet zo heel erg efficïent zijn, want de huidige heatsink op mijn mobo heeft een groot plat vlak in het midden. Maar misschien dat daar nog iets aan te modden valt.

Wat betreft zo'n koelblok van zo'n oude pc, k vrees dat dat niet gaat lukken, ik heb namelijk ook een Zalman heatpipe op mn vga-kaart.
Idd op 7v hoor je die dingen niet, en ze zorgen er gewoon voor dat je nèt dat beetje lucht langs die heatsink heb.

Overigens past het makkelijk met de zalman koeler (zie pic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Race Eend schreef op 29 april 2004 @ 10:37:
Overigens past het makkelijk met de zalman koeler (zie pic).
Bij mij zit de NB wat lager, het onderste hoekje van de heatsink zit op gelijke hoogte als de bovenkant van de heatpipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Laatst online: 01-05 15:07
Anoniem: 76438 schreef op 28 april 2004 @ 23:48:

Over dat zalman blokje zijn best veel reviews gemaakt. (Search)
Maar wat je ook nog kan doen is een 4 mm fannetje op de Zalman fixen op de een of andere manier. Dan heb je en het blokje en betere koeling van de luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 76438 schreef op 29 april 2004 @ 10:25:

vergeet zo'n klein fannetje, dat maakt alleen maar herrie, ook op een lager voltage. Dit soort zaken kan je makkelijk passief koelen met zo'n Zalman ding als je een beetje airflow hebt in je kast.

Ik heb 3 van die 4cm fannetjes op m'n videokaart gehad (na 6 maanden maken ze alleen nog pestherrie), dat geluid is echt niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 06:09
Anoniem: 83328 schreef op 29 april 2004 @ 10:59:
Ik heb 3 van die 4cm fannetjes op m'n videokaart gehad (na 6 maanden maken ze alleen nog pestherrie), dat geluid is echt niet om aan te horen.
Idd, dat is ook mijn ervaring met die 40mm fans. Ik heb er toen maar een 80mm fan @ 7 volt boven gehangen, dat is stiller en koelt nog beter ook.

@Zer0x;
Dat zou je ook kunnen doen, een 80mm fan boven je zalman hangen.
Maar zalman heeft altijd goede producten, dus over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken, dat zit toch wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32
overigens zijn niet alle Zalman coolers stil he... :)
voordat ik een Swiftech MCX4000 had gehaald, zat er bij mij een
Zalman 6500B-AlCu op met de meegeleverde 92mm fan.
en die fan wil je dus niet op 12V hebben draaien.. :X
dan is 't net een tornado. gelukkig dat je er wel een fanmate bij kreeg, zodat ie op zo'n 6V al wel stil was.

Afbeeldingslocatie: http://test.zalman.co.kr/images/0212/6500balcu-4b.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 11:14
LiquidSmoke schreef op 28 april 2004 @ 10:23:
niet veel gedaan aan mijn mod, maar toch weer uurtje gesoldeerd, de printplaat met connectors is af, alleen de RPM aansluitingen nog, maa rik w8 nog op mijn bestelde kabels :)

[afbeelding]

en

[afbeelding]

die connector was echt kut-werk nie normaal, maar alles is doorgemeten en doet het.
straks nog ffkes de connector in smeltlijm gieten en proberen of het wel allemaal uitkomt zoals ik wil :)

Nu nog de break-outbox itself :7
niet zo veilig strax doe je beongeluk je printerkabel in je fan voeding :+

BOEEEEEEM weg printer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/pics/mods/IMG_3183TN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/pics/mods/IMG_3187TN.jpg
Een nieuw HDD rekje gebouwd, voorheen zaten ze bovenaan in me case, met een 80mm fan ernaast. Nu zitten ze voor me intake, dus dat scheelt weer 1 fan, en ook weer in temperatuur :) En last but not least ook in trillingen, het rekje hangt namelijk met rubbertjes om de m4 boutjes tussen rekje en zijpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94067

ik heb (bij gebrek aan arctic adhesive met montagekit :X ) een kleine 40mm fan op m'n northbridge geplakt, maar ook op 12V hoor je hem nauwelijks. Wel heeft die meer stroom nodig dan m'n 80mm LED-fans, hij moet bijna 7 volt hebben (fanbus-ledje is dan blauw, < 7 issie rood) om te kunnen draaien, die anderen doen het met zo'n 5~6 volt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NewbieNeo schreef op 29 april 2004 @ 17:20:
overigens zijn niet alle Zalman coolers stil he... :)
voordat ik een Swiftech MCX4000 had gehaald, zat er bij mij een
Zalman 6500B-AlCu op met de meegeleverde 92mm fan.
en die fan wil je dus niet op 12V hebben draaien.. :X
dan is 't net een tornado. gelukkig dat je er wel een fanmate bij kreeg, zodat ie op zo'n 6V al wel stil was.

[afbeelding]
Que? Ik heb die Zalman ook en die fan is toch echt ontzettend stil...Zowel op vol vermogen als op 7V. Hij produceert op vol vermogen nog geen 30 dB denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

oli4100 schreef op 29 april 2004 @ 23:46:
[...]

Que? Ik heb die Zalman ook en die fan is toch echt ontzettend stil...Zowel op vol vermogen als op 7V. Hij produceert op vol vermogen nog geen 30 dB denk ik :?
30dB vind ik nog behoorlijk wat voor een Zalman, mijn Artic Copper Silent (6 euro ding) produceert 21 dB (volgens het doosje) @2659rpm...

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 30-04 16:03
er zijn heel wat manieren om dB te meten. wat er op het doosje staat vertrouw ik dus meestal weinig van.

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 30-04-2004 00:00 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:55
_ferry_ schreef op 29 april 2004 @ 21:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een nieuw HDD rekje gebouwd, voorheen zaten ze bovenaan in me case, met een 80mm fan ernaast. Nu zitten ze voor me intake, dus dat scheelt weer 1 fan, en ook weer in temperatuur :) En last but not least ook in trillingen, het rekje hangt namelijk met rubbertjes om de m4 boutjes tussen rekje en zijpaneel.
op die foto's zie ik ook het een en ander aan printjes hangen, vertel eens ;)
wat zijn dat voor printjes?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Ik ben bezig met solderen, k maak een molex in zo'n PCI-afdekplaatje, dan kan ik mn 12V lijn (met een multimeter) checken zonder mn case open te doen.

* Anoniem: 90931 vertrouwt de software-matige meting van de voltage's niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109176

hoe kan 'k het beste de bovenkant van m'n kast afhalen? deze zit namelijk vast met klinknagels :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Anoniem: 109176 schreef op 30 april 2004 @ 12:12:
hoe kan 'k het beste de bovenkant van m'n kast afhalen? deze zit namelijk vast met klinknagels :r
Goh... Toevallig een Powerline-case? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:43
Doorboren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

idd doorboren met een boormachine kan je er zo weer nieuwe klinknagels inzetten

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KewlKiddo schreef op 30 april 2004 @ 12:20:
[...]

Goh... Toevallig een Powerline-case? :P
Er zijn wel meer kasten waar de bovenkant vast zit met popnagels. Gewoon doorboren, en met een beetje mazzel kan er dan ook een gewoon 'standaard-pc- schroefje in (zoals bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Anoniem: 76438 schreef op 30 april 2004 @ 15:44:
[...]

Er zijn wel meer kasten waar de bovenkant vast zit met popnagels. Gewoon doorboren, en met een beetje mazzel kan er dan ook een gewoon 'standaard-pc- schroefje in (zoals bij mij)
Of een imbus boutje met eventueel een moertje aan de achterkant, 't is maar net wat je zelf het mooist vind :)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vermicellisoep schreef op 30 april 2004 @ 15:46:
[...]

Of een imbus boutje met eventueel een moertje aan de achterkant, 't is maar net wat je zelf het mooist vind :)
Of het makkelijkste, je kunt er ook gewoon weer een popnagel in stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
Ik heb net m'n nieuwe aanwinst ontvangen :D Een 3.5' fancontrollertje; verwacht niet te veel van de mod :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cls.demon.nl/mod/IM000008.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cls.demon.nl/mod/IM000009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cls.demon.nl/mod/IM000010.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 01-05-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 10:45
Toch jammer van dat kleurverschil met die Chieftec kasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Lol das pas een kleine mod :>

offtopic:
Leuke Av. en ondertitel Crash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier een klein modje van mij.

Slachtoffer, een oude Seagate HDD.
Frame gepolijst, window erin, blauwe led's

( sorry voor slechte foto... is ingescand.. )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chantalgeleijns/hddmod.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
shaggy8675 schreef op 01 mei 2004 @ 15:28:
Hier een klein modje van mij.

Slachtoffer, een oude Seagate HDD.
Frame gepolijst, window erin, blauwe led's

( sorry voor slechte foto... is ingescand.. )

[afbeelding]
koel... 8)
lijkt veel op mijn HDD-mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_104269.jpg

heb je geen andere pics? in 't donker bijv. zodat je de ledjes in werking kan zien?
en hoe groot is die Seagate en doet ie 't nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

NewbieNeo schreef op 01 mei 2004 @ 15:46:
[...]

koel... 8)
lijkt veel op mijn HDD-mod.

[afbeelding]

heb je geen andere pics? in 't donker bijv. zodat je de ledjes in werking kan zien?
en hoe groot is die Seagate en doet ie 't nog? :)
Hehe, volgens mij zijn het dezelfde. Het was een 2.1 gig schijfje, type weet ik niet meer...heb ik eruit geslepen.

En nee hij werkt niet meer, was kapot, vandaar de mod, maar ja, dat ziet de leek niet...lolol

Foto in actie moet ik nog een keer maken, heb zelf geen digi-cam, moet ik een keertje lenen, maar zal hem dan posten.

Mooi schijfje trouwens..hehe

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggy op 01-05-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
jammer dat ie 't niet meer doet..
mijne doet 't trouwens nog prima.. :P
tis een WD 640MB :D
dus die lage dichtheid per platter is waarschijnlijk de reden dat mijn HDD 't nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

NewbieNeo schreef op 01 mei 2004 @ 16:20:
jammer dat ie 't niet meer doet..
mijne doet 't trouwens nog prima.. :P
tis een WD 640MB :D
dus die lage dichtheid per platter is waarschijnlijk de reden dat mijn HDD 't nog doet.
Nou de mijne heeft een head crasch gehad op de onderste schijf. ( zitten er 2 in )
Dus dan doet ie weinig meer, en om 1 van m.n nieuwe schijven te pakken...nee dank je.

Ach 't zijn leuke schijfjes om te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

_ferry_ schreef op 29 april 2004 @ 21:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
mag ik vragen wat voor blokken dat zijn op je vga mem? en bovenal waar je ze gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109176

Is dat niet 'n beetje link met de voeding & onderdelen? Want de voeding zit er gelijk achter met net 2cm speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Brainless-NL schreef op 02 mei 2004 @ 02:29:
[...]

mag ik vragen wat voor blokken dat zijn op je vga mem? en bovenal waar je ze gekocht hebt?
Ze zien er home-made uit want ik ben nog nooit zulke grote kant en klaar tegen gekomen (wel mooi gedaan trouwens)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45

Exigence

dnkroz

Brainless-NL schreef op 02 mei 2004 @ 02:29:
[...]

Die zijn van Thermaltake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87809

he cls waar heb je dat 3.5' fancontrollertje vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Anoniem: 87809 schreef op 02 mei 2004 @ 13:38:
he cls waar heb je dat 3.5' fancontrollertje vandaan?
Kun je o.a. Kopen bij www.freezinghardware.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
En dat is ook precies waar ik hem vandaan heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op 23 april 2004 @ 22:15:
offtopic:
Hierbij wil ik mededelen dat m'n lieve AMD Athlon vandaag is overleden, door m'n eigen fout te veel silver artic op je te smeren (wat je heel vies vondt) maakte je contact met je eigen hardware die voor kortsluiting zorge...

Ik schold veel tegen je, maar samen konden we het hele www aan 8)

Rest in Peace !

_/-\o_
Na das dan een hele brute mod B)
Misschien moet je hem maar inlijsten en in je kamer hangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 109176 schreef op 02 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Is dat niet 'n beetje link met de voeding & onderdelen? Want de voeding zit er gelijk achter met net 2cm speling.
je kan je voeding er toch uithalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

Tja, niet echt een mod maar ik heb zojuist ontdekt dat je een koelblok best met wat secondelijm (op de hoekjes, in het midden koelprut) vast kan zetten :P. Hier op mijn Celly 500:

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verveelde me vanmiddag en ik kwam stomtoevallig een blauwe LED tegen toen ik mn oude zelf gemaakte waterblokken opzocht.

Gevolg:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/USBhubmod3.JPG
Het lossolderen van de groene LED ging niet helemaal zonder probelemen. Eén pootje ging heel makkelijk los, die andere wilde met geen mogelijkheid los. Ik heb toen maar zitten wrikken tot metaalmoeheid optrad. Daarna kreeg ik nog steeds niet dat ene pootje los dus heb ik er maar een paar draadjes aan gesoldeerd.
Zoals je denk ik wel kunt zien komt het rode draadje van de achterkant van de print. De zwarte draad heb ik gewoon in het gaatje gesoldeerd dat onder de oude LED zat, maar bij de rode draad wilde dat niet lukken omdat dat ***-pootje daar nog zat. Anyway, zo wil het ook, al kan de LED nu niet rechtop staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/USBhubmod1.JPG
Foto met flits

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/USBhubmod2.JPG
Foto zonder flits
offtopic:
Ik heb nog wel meer foto's gemaakt, maar die zijn hopeloos overbelicht. :(
De Sony van mn ouders is beetje bagger. Nee, dan heb ik liever mijn oude vertrouwde (en kapotte) HP 612 weer terug. (RIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ook ik verveelde me vandaag (wie niet :P ). Dus ik dacht, laat ik eens wat in elkaar solderen. Dus ik pak de brander, een messing afdichtingsdop, een knietje en wat andere messing stukken, en hoppa, na wat zagen schuren en solderen is een klein waterblokje het resultaat :) Deza past makkelijk op een northbridge of southbridge.
Ter vergelijking heb ik er een tubetje Arctic Silver bij gelegd:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/blok1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/blok2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/blok3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/blok4.jpg

Het soldeerwerk is een beetje grof, maar dat komt omdat het niet echt goed wilde vloeien (de S-39 was bijna op)

Nuttig? :?
- Nee

Ga je hem gebruiken? :?
- Waarschijnlijk niet :P

Leuk? :?
Ja

Ach, heb ik wat te doen op een saaie zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Nu online
waar kun je van die pompjes kopen? die beetje goed en stil is? radiator lijkt me geen probleem net zoals de rest. ik ken alleen die conrad dingetjes maar kweet niet of dat wat is.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Danjel schreef op 02 mei 2004 @ 22:22:
waar kun je van die pompjes kopen? die beetje goed en stil is? radiator lijkt me geen probleem net zoals de rest. ik ken alleen die conrad dingetjes maar kweet niet of dat wat is.
iemand?
Kijk eens rond in verschillende webshops en in de Pricewatch :)
• Freezing Hardware
• Perfect Systems
• Tweakstore
• etc, etc

Zoeken naar Hydor, Eheim en Sicce :) En er zijn nog wel meer merken.

[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 02-05-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Nu online
Dankje heb al wat moois gevonden. tis wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Danjel schreef op 02 mei 2004 @ 22:39:
Dankje heb al wat moois gevonden. tis wel duur...
Ach, wat is duur. Een Hydor L20 heb je al vanaf zo'n 20 tot 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:17
K verveelde me, net als de rest zo te zien :P , gister ook en dus maar ff een window in me compje gezaagd. De vorm heb k gewoon zelf wat mee geprutst en toen met decoupeerzaag uitgezaagd ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J05O202MB557/picserver.jpeg
Ja k weet dat ut erg standaard is maar toch :P , t gaat omt id he

Edit:
de randjes lijke mss wat scherp, dit valt heel erg mee. Der moet alleen nog wel ff 2 mm plexi achter :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fr33z op 03-05-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wietman!!! schreef op 03 mei 2004 @ 13:56:
K verveelde me, net als de rest zo te zien :P , gister ook en dus maar ff een window in me compje gezaagd. De vorm heb k gewoon zelf wat mee geprutst en toen met decoupeerzaag uitgezaagd ;)

[afbeelding]

Edit:
de randjes lijke mss wat scherp, dit valt heel erg mee. Der moet alleen nog wel ff 2 mm plexi achter :)
ik vind het wel een leuke orignele vorm zo, misschien kan je de randjes nog ff met een vijl bijwerken zodat ze wat gladder worden (ziet er ook beter uit)

en als je nog verder wil gaan modden is een paintjob misschien wel een goed idee
voor een eerste mod vind ik het iig netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Ook ik had het weekend niets te doen :P :P

Even een molex in een backplate gemod, zodat ik de 12V-lijn kan meten zonder mn case open te doen. (niet dat dat nodig was, mn case staat altijd open, maar k moest toch iets doen :P )

naja, pix zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/tweakermatt/DSC035.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/tweakermatt/DSC037.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 23:04

Just_I

What did you just say?

Niet een echte mod maar toch maar een postje

Me CPU cooler past niet onder mij voeding :/ dus moest ik ff een kleine mod doen. Het lipje van me cooler dus ff om moeten buigen })
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/cpu%20cooler%20mod%20001.jpg
*klikbaar*
en nog ff een close up
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/cpu%20cooler%20mod%20002.jpg
wedereom *klikbaar*

Jah ik weet ut moet weer eens ff me pc schoonmaken B)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:46
ehm, 2 weken geleden maar es een nieuwe power button in me kast gefixt, aangezien die standaard knop van de In-Win Q500 uberbrak is :)
Ik had nog een leipe knop liggen die een maat van me op zn school meegejat had, zonde om daar niks mee te doen, maar hij is SUPERVET :p

Sinds een tijdje ook weer nieuwe ccfl's, aangezien de vorige lekker doorgebrand was :) En ook maar es da knopje in me front gefixt.. Kan ik ze tenminste uitzetten als ik een film ofsow wil kijken.

Wat fotootjes...

Afbeeldingslocatie: http://sartsj.zeepost.nl/casemod/casemod_04.jpg
De knop voor het inbouwen..

Afbeeldingslocatie: http://sartsj.zeepost.nl/casemod/casemod_08.jpg
De knop na het inbouwen..

Het hele plaatje tot nu toe (klikken voor grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://sartsj.zeepost.nl/casemod/casemod_00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81567

Hee, ik heb ook mijn eerste volledige mod gemaakt hij is bijna klaar, het was een saaie ouwe bigtower die als server diende. Mijn ouwe kast was ik zat en wou ook wel wat doet. Eerst nieuwe kleuren gespoten, buitenkant zwart en binnenkant fluor groen. Er zitten 2x UV-CCFL 1x UV fan 2x groene leds fan, thermatlake CPU Ufo Cooler, en ik heb 2x UV glow ATA kabels en cable mesh alles van AC Ryan behalve de CPU cooler. Had nog 2 blauwe CCFL's liggen van een vriend van me en die mocht ik hebben heb ik onder me pc geplaatst.. Wat vinden jullie ervan??

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8FS3826QB4F1/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/5S847WZIRA46/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/V93Q12AM3F07/picserver.jpeg

Ik vind hem zeer cool geworden :) Hij is wel iets lichter dan op de foto's te zien is maar krijg het niet beter erop, je ziet gewoon me moederbord enzo zitten. Zeker voor een eerste mod..

Alleen nog 1 probleem de ATA kabels moeten UV oplichten in deze kleur

Afbeeldingslocatie: http://www.onlineproject.nl/images/products/ACR-GLOW.jpg

Alleen zoals je op de foto ziet blijven ze wit |:( Hoe komt dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 81567 op 03-05-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 22:36

jotheman

Was like that when I got here!

Anoniem: 81567 schreef op 03 mei 2004 @ 21:49:
Blablabla
Omdat je UV licht moet hebben, dus geen neon. UV-licht is bijvoorbeeld een blacklight.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Nu online
zo kabels ff opgeruimt en een blauw ledje in mijn muis. die het nu niet meer doet...
hierzo wat foto's
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc

morgen ga ik eindelijk beginnen met een raam in mijn pc. kheb er al zin in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jotheman schreef op 03 mei 2004 @ 21:55:
[...]

Omdat je UV licht moet hebben, dus geen neon. UV-licht is bijvoorbeeld een blacklight.
Wat zou ik dan nog moeten kopen, om dat te bereiken?? UV-ledjes ofzo??

Maar waarom is een UV-ccfl anders dan UV-licht? :?

De kabels zijn UV-reactive net als de cable mesh en die lichten wel gewoon goed op 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81567 op 03-05-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

jotheman schreef op 03 mei 2004 @ 21:55:
[...]

Die hangt er toch boven pipo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 22:36

jotheman

Was like that when I got here!

Exigence schreef op 03 mei 2004 @ 23:15:
[...]

Die hangt er toch boven pipo :P
Woeh, goeie 's morgens idd, niet goed gekeken, lol. Never mind dan, heb ik nix gezegd. Klopt er toch iets niet in die kabel gok ik :|

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Er zitten 2x UV-CCFL 1x UV fan 2x groene leds fan, thermatlake CPU Ufo Cooler, en ik heb 2x UV glow ATA kabels en cable mesh alles van AC Ryan behalve de CPU cooler. Had nog 2 blauwe CCFL's liggen van een vriend van me en die mocht ik hebben heb ik onder me pc geplaatst.. Wat vinden jullie ervan??

Alleen nog 1 probleem de ATA kabels moeten UV oplichten in deze kleur

[afbeelding]

je geeft 't zelf al aan.. ;)
je hebt UV glow kabels, en die lichten nou eenmaal wit-achtig op.
wat jij nodig hebt zijn UV-groene ATA kabels, dus ik denk dat je de verkeerde hebt aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
ThaSarge schreef op 03 mei 2004 @ 20:33:
ehm, 2 weken geleden maar es een nieuwe power button in me kast gefixt, aangezien die standaard knop van de In-Win Q500 uberbrak is :)
Ik had nog een leipe knop liggen die een maat van me op zn school meegejat had, zonde om daar niks mee te doen, maar hij is SUPERVET :p

Sinds een tijdje ook weer nieuwe ccfl's, aangezien de vorige lekker doorgebrand was :) En ook maar es da knopje in me front gefixt.. Kan ik ze tenminste uitzetten als ik een film ofsow wil kijken.

Wat fotootjes...

[afbeelding]
De knop voor het inbouwen..

[afbeelding]
De knop na het inbouwen..

Het hele plaatje tot nu toe (klikken voor grotere versie)

[afbeelding]
Zit 'r best vet uit... Ben jij toevallig Iers? Zou je wel denken met dat klavertje-vier. Wel origineel idee eiglk :p

offtopic:
nog 19 posts! incl. de afsluiter van de mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NewbieNeo schreef op 04 mei 2004 @ 00:28:
[...]

je geeft 't zelf al aan.. ;)
je hebt UV glow kabels, en die lichten nou eenmaal wit-achtig op.
wat jij nodig hebt zijn UV-groene ATA kabels, dus ik denk dat je de verkeerde hebt aangeschaft..
Ja maarjah waarom staan ze dan groen op het plaatje? :?
Schept wel veel verwarring vind ik al zet je een foto van de kabel in het donker en hij is felgroen..

En dit vind ik nog op een andere site:

AC Ryan Floppy 45cm GLOW (Glow in the dark or UV light)

kleur is licht groen maar kleurt vel op bij verlichting met een UV lamp

Dit is dezelfde als mij, maarja ik mail onlineproject.nl wel ff hierover

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 81567 op 04-05-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 90931 schreef op 03 mei 2004 @ 16:39:
Ook ik had het weekend niets te doen :P :P

Even een molex in een backplate gemod, zodat ik de 12V-lijn kan meten zonder mn case open te doen. (niet dat dat nodig was, mn case staat altijd open, maar k moest toch iets doen :P )

naja, pix zeggen meer dan woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zowww jij had echt nix te doen idd :P
Deze is in mijn ogen vrij nutteloos, want hoe vaak lees jij je 12v lijn uit, ik meestal nooit, behalve als er dan problemen zijn, maar vaak is er dan niet veel aan te doen dan een vmod op je voeding of een compleet nieuwe voeding :(

Verder leuk idee hoor, maar maakt het niet veel extra kabel rommel in je case!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Race Eend schreef op 04 mei 2004 @ 18:52:
[...]

Zowww jij had echt nix te doen idd :P
Deze is in mijn ogen vrij nutteloos, want hoe vaak lees jij je 12v lijn uit, ik meestal nooit, behalve als er dan problemen zijn, maar vaak is er dan niet veel aan te doen dan een vmod op je voeding of een compleet nieuwe voeding :(

Kannie 'm niet beter in z'n front doen? Dan hoeftie niet te kloten achter z'n PC :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Race Eend schreef op 04 mei 2004 @ 18:52:
[...]
Twee kabeltjes vallen toch wel netjes weg te werken?
KewlKiddo schreef op 04 mei 2004 @ 19:13:
[...]
Kannie 'm niet beter in z'n front doen? Dan hoeftie niet te kloten achter z'n PC :p
Ja, dat zei ik ook al tegen hem op MSN. En dan mooi afwerken met twee van die banaan"stopcontacten" :P

[ Voor 55% gewijzigd door Exigence op 04-05-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Wietman!!! schreef op 03 mei 2004 @ 13:56:

[afbeelding]

Edit:
heh, ik heb ook zo'n vorm, alleen met wat sterkere bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Exigence schreef op 04 mei 2004 @ 19:37:
[...]

Twee kabeltjes vallen toch wel netjes weg te werken?
Dat is het ook niet, maar een molexje zit altijd aan een kabelboompje, dat dan weer onder je videokaart etc langs moet lopen, in het front is idd een veel beter idee.. of eigenlijk gewoon weglaten, misschien is dat wel het allerbeste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Race Eend schreef op 04 mei 2004 @ 20:04:
[...]

Dat is het ook niet, maar een molexje zit altijd aan een kabelboompje, dat dan weer onder je videokaart etc langs moet lopen, in het front is idd een veel beter idee.. of eigenlijk gewoon weglaten, misschien is dat wel het allerbeste idee.
Volgens mij heeft hij niet een heel kabelboompje naar achteren geleid maar gewoon ergens de 12v en de GND onderbroken en 2 kabeltjes naar achteren geleid. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 19:14
Ik had een tijdje terug al de fan van mn voeding op 7 volt laten lopen, maar het beestje werd toen wel erg warm. Nu heb ik er dus een schakelaar ingezet om te switchen tussen 7 en 12 volt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thomasimages1/Digicam286klein.JPG
klik

Ik heb er ook een klein filmpje van gemaakt: Filmpje (1,91 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Netjes! Maar misschien kun je een 2e fan erin modden, dan kan ie altijd op 7volt lopen, want op 12v maakt ie erg veel herrie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
KewlKiddo schreef op 04 mei 2004 @ 00:38:
[...]

Zit 'r best vet uit... Ben jij toevallig Iers? Zou je wel denken met dat klavertje-vier. Wel origineel idee eiglk :p

offtopic:
nog 19 posts! incl. de afsluiter van de mod
ghehe nee, ik ben gewoon oerhollands/brabants.. :P
maar het is wel enigszins geinspireerd door de Dropkick Murphys :)

http://www.sartsj.nl - voor evt. meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
[quote]Anoniem: 81567 schreef op 03 mei 2004 @ 21:49:
Hee, ik heb ook mijn eerste volledige mod gemaakt hij is bijna klaar, het was een saaie ouwe bigtower die als server diende. Mijn ouwe kast was ik zat en wou ook wel wat doet. Eerst nieuwe kleuren gespoten, buitenkant zwart en binnenkant fluor groen. Er zitten 2x UV-CCFL 1x UV fan 2x groene leds fan, thermatlake CPU Ufo Cooler, en ik heb 2x UV glow ATA kabels en cable mesh alles van AC Ryan behalve de CPU cooler. Had nog 2 blauwe CCFL's liggen van een vriend van me en die mocht ik hebben heb ik onder me pc geplaatst.. Wat vinden jullie ervan??

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer nette mod ;)
Vind hem mooier in het donker als in het dag licht.!
Ckur een Chieftec Big tower?, heb je die windows premodded gekocht of zelfgemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 04-05-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]matinez schreef op 04 mei 2004 @ 21:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer nette mod ;)
Vind hem mooier in het donker als in het dag licht.!
Ckur een Chieftec Big tower?, heb je die windows premodded gekocht of zelfgemaakt?
Neej is geen Chieftec Big tower, weet niet wat voor kast... Komt bij me pa's werk vandaan uit het magazijn, ouwe server was het.. Windows heb ik zelf gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
[quote]Anoniem: 81567 schreef op 04 mei 2004 @ 22:47:
matinez schreef op 04 mei 2004 @ 21:52:

[...]

Neej is geen Chieftec Big tower, weet niet wat voor kast... Komt bij me pa's werk vandaan uit het magazijn, ouwe server was het.. Windows heb ik zelf gemaakt..
Het is een oudere In-Win Q500, mijn kast is ook een Q500, maar een later model, en ook mooier imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Omdat ik niet meer zeker weet of ook dit topic tot de 500 posts zou moeten gaan, open ik deel 7 maar. Dan hoor ik het vanzelf wel. :+

[rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 7[/rml] dus. :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.