Wel vreemd dat het praten over firmwares geoorloofd wordt.
[fluistermodus]
IIG ik heb er zeer prettige ervaringen mee. Maar over het algemeen gezien, is het meer een leuk speel iets dan echt "nuttig" zoals bugfixes.
Enkele nuttige voordelen:
standaard beltonen aanpassen, dus je kan nu bij personen "eigen gemaakte beltonen" selecteren. Pietje krijgt bijv. Mission Impossible theme.
sms tonen veranderen. Als ik nu een berichtje krijg, kan ik bijv. kiezen, tussen ICQ alert geluidje of MSN geluidje.
Java Midlets, via je kabel uploaden.
Wat echt leuk is vind ik, is zelf je firmware maken. Maak de firmware van je favo voetbalclub oid. Houdt je van de straat. Kheb begrepen dat er al een paar fanatiekelingen bezig zijn met een "linux" achtige firmware.
[/fluistermodus]
Ik fluister omdat het tweaken van Firmware niet mag op tweakers.net (of ik mag het niet, want op de verschillende telefonie forums word er openlijk over gesproken), tweaken van Windows mag wel.
Voor eventuele links naar fora, waar er wel vrij over gesproken mag worden, zie ongeveer 30 posts hoger.
Succes
(ps. ben zelf met een firmware bezig, waar je met icoontjes oor je menus heen scrolt, ala E710, V525 achtig) wel leuk.