[OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
Hmzz... over die ramkoelers: ik zit er aan te denken om een 1U koperen serverkoelertje ervoor op te offeren. De errors die vietnam wel eens geeft als je FSAA en ANISO aanzet schijnen trouwens geen verband te hebben met de flash naar XT, ik ken diverse mensen die de fout ook hebben met een stock 9700 / 9800.

@Gengis Khan: ik zou gewoon de bios nemen die in deze draadjes het best aanbevolen wordt of welke je denkt dat het beste bevalt. Ik persoonlijk heb de BBA bios en die draait bij mij best, goed overclockbaar enz. :) Maar er zijn hier ook zat mensen die voorkeur geven aan powercolor bios bijvoorbeeld.

Ikzelf ga binnenkort wel weer hocus pocussen met die biossen, het draait op het moment, en daar ben ik tevreden mee :) Ik zal trouwens vóór dat de nieuwe draad opgengaat wel zorgen voor een stel batchbestandjes voor álle biossen.

(ow God, wat heb ik nu weer gezegd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
core clock 378,0
mem clock 337,5

na de bios flash

core clock 411.8
mem clock 364,5

er blaast een 120 mm fan tegen en zit heatsink standaard op de mem blokies.
kan ik hem nu nog meer verhogen beide of niet??

laat me plz ffies weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dit is wel heel basic joris :Z

Lees ff de FAQ als je wil, daar staat het in
Hint: Je kan door tot je artifacts krijgt

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wou dat ik daar tijd voor had mot blij zijn als ik 1 uurtje voor mezelf heb per dag daarom vroeg ik het.

wat mot de vpu en de core mem worden na de mod???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
jorisw86 schreef op 31 maart 2004 @ 08:51:
wou dat ik daar tijd voor had mot blij zijn als ik 1 uurtje voor mezelf heb per dag daarom vroeg ik het.

wat mot de vpu en de core mem worden na de mod???
En je denkt dat anderen de hele dag niets beter te doen hebben?

Zo werkt het hier niet, ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

Waar kan ik vinden wat voor geheugen ik heb? Ik heb me kast open gemaakt, maar kan op me kaart niks vinden verder met wat voor geheugen ik heb.

Ik heb een Sapphire 9800 Pro in ieder geval. Moet ik dan gewoon de Sapphire XT bios pakken ? Ik zag dat er voor de 9700 @ 9800 XT een Tuturial sitetje was.

Is er voor de 9800 Pro @ 9800 XT ook eentje? Vind het toch een beetje eng :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 31-03-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Dus als ik het zo goed lees, hoef ik mijn 9700Pro niet te flashen naar een 9800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

Ik ga hem vanavond proberen :) Hoop dat het werkt, heb namelijk echt geen tijd om er uren achter te zitten om het te fixen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Anoniem: 73936 schreef op 31 maart 2004 @ 10:43:
Dus als ik het zo goed lees, hoef ik mijn 9700Pro niet te flashen naar een 9800?
naar een 9800XT. Daar zit ik nu ook over te denken. Als het maar 30 punten scheelt in 3dmark03 :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 37153 schreef op 31 maart 2004 @ 10:09:
Waar kan ik vinden wat voor geheugen ik heb? Ik heb me kast open gemaakt, maar kan op me kaart niks vinden verder met wat voor geheugen ik heb.

Ik heb een Sapphire 9800 Pro in ieder geval. Moet ik dan gewoon de Sapphire XT bios pakken ? Ik zag dat er voor de 9700 @ 9800 XT een Tuturial sitetje was.

Is er voor de 9800 Pro @ 9800 XT ook eentje? Vind het toch een beetje eng :)
staat gweoon op je geheugen hoor :P
ik heb die kaart namelijk ook (of heb je die ultimate met zalman er prebuild op of geldt ie nou alleen voor de xt kaarten,)

naja iig, je hebt samsung geheugen.
ik heb het ook gedaan zonder problemen.
mijn manier:
1 backup maken met floppy en 'backup.bat'
2 opnieuw starten en inwindows met windowsflash flashen, let op, je scherm gaat een paar keer blank, dat hoort
3 rebooten en drivers installeren
4 genieten van je goedkope xt 8)

kheb trouwens wel een zalman hp80c met een papst fan erop, (originele heatsink is nog nooit van zijn leven een beetje warm geworden)
en mn geheugenchippie hebben geen koeling,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 11-05 19:55

t!mP

is inflatie gevoelig

Het risico is niet groot... Lees gewoon startpost imo. Probeer welke bios voor jou t beste werkt klaar.
Zorg er gewoon voor dat je 'n goede flopt hebt, het is zelfs blind te doen of je moet al niet blind 'restore' kunnen typen. dododo
En sapphire 9800pro heb ik met sapphire bios geflashed ja geen enkel probleem (samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Anoniem: 73936 schreef op 31 maart 2004 @ 10:43:
Bij mij heeft het 4 punten winst gegeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
als ik me radeon xt via het overclock programma redline de core en mem speed terug zet en als ik me computer dan reboot staat die weer zoals die was voordta ik hem veranderde hij houdt de instellingen niet vast ofsow hoe komt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:08
Tijdens het flashen via de volgende methode http://www.extigy.nl/db/flash9800/
krijg ik bij het uitvoeren van flash.bat de volgende foutmelding:

Serial rom

"BIOS. BIN" FILE OPEN ERROR

ERROR 0FL01: PRESS '1' TO CONTINUE

Wat o wat doe ik fout? Ik heb naar mijn weten alle stappen correct uitgevoerd :S

Ik heb de bios gedownload van de hercules versie en deze de naam bios.bin gegeven. Zou verder niet weten wat ik heb foutgedaan :'(

Mijn videokaart is een hercules 3d prophet 9800 pro 128 mb, zou deze bios-versie toevallig voor een 256 mb kaart kunnen zijn?

Iemand die dit probleem ook al heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Eng is het zeker niet. Heel simpel eigenlijk wel.

Nog 1 keer een quicktutorial:

1. Download winflash;
2. Pak voor je 9800 pro, of de gigacube bios of de bba bios;
3. Test eerst of je kaart de xt speeds aankan door deze snelheden in te stellen;
4. Ga testen met benchproggies. Gaat het goed. Flash dan je bios.
5. Installeer de, raad ik aan, nieuwste omega drivers en kies voor de softmod drivers;
6. Reboot en ga het proggie atitool draaien en check hiermee wat je maximale core en mem speeds zijn. Stel deze in en test met benchmarkproggies. Krijg je artifacts in de vorm van witte stippies zet dan je core speed iets lager. Krijg je artifacts in de vorm van zwarte strepen zet dan je mem speeds iets lager en ga weer testen met benchmark proggies. Herhaal zo nodig deze procedure totdat je artefactfree kan benchen. Test vooral niet met 1 benmarkproggie maar met meerdere, bijvoorbeeld 3d mark 2003, codecreatures benchmark pro en aquamark (als het goed is zijn dit allemaal benchmarkproggies gebaseerd op directx 9) en eventueel nog 3d mark 2001se (voor het directx 8.1 gedeelte). Als je benches in deze proggies allemaal artefactfree zijn, weet je dat je flash is gelukt en zal je in games ook geen last hebben.
7. Zorg voor goede cooling op zowel je gpu en je geheugen. Ik had zelf de stock cooler vervangen door een aluminium coolermaster cpu cooler met daaronder een copper heat transfer plate gemaakt. Dit werkte zeer goed, voor de core haalde ik daarmee iets van 490,65. Op het geheugen had ik revoltec copper ram sinks geplakt, hiermee kwam ik met het geheugen op een vrij hoge score (ik weet zelf niet eens meer waarop, maar flink meer als standaard).
8. Ik ben nu overgegaan op watercooling voor m'n cpu en gpu, ik moet er nog mee testen, maar eerst nog ff wachten tot m'n bestelde pc spul allemaal binnen is (mobo/mem/cpu). Alle tweaking gear heb ik al binnengehad.

Tot zover de kleine tutorial. Nieuwe testresults volgen nog.

To be continued....

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 11-05 19:55

t!mP

is inflatie gevoelig

Nippletwister schreef op 31 maart 2004 @ 23:13:
Tijdens het flashen via de volgende methode http://www.extigy.nl/db/flash9800/
krijg ik bij het uitvoeren van flash.bat de volgende foutmelding:

Serial rom

"BIOS. BIN" FILE OPEN ERROR

ERROR 0FL01: PRESS '1' TO CONTINUE

Wat o wat doe ik fout? Ik heb naar mijn weten alle stappen correct uitgevoerd :S

Ik heb de bios gedownload van de hercules versie en deze de naam bios.bin gegeven. Zou verder niet weten wat ik heb foutgedaan :'(

Mijn videokaart is een hercules 3d prophet 9800 pro 128 mb, zou deze bios-versie toevallig voor een 256 mb kaart kunnen zijn?

Iemand die dit probleem ook al heeft meegemaakt?
kan het fout hebben hoor.. Is je bios naam "bios" want als deze langer is dan 8 tekens krijg je een error raad eens waarom ?^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
t!mP schreef op 31 maart 2004 @ 23:24:
[...]

kan het fout hebben hoor.. Is je bios naam "bios" want als deze langer is dan 8 tekens krijg je een error raad eens waarom ?^^
Ja mijn bios naam is inderdaad "bios" en dus niet langer dan 8 tekens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Ik heb mijn 9800 Pro geflashed met een bios van de R420 en overklokken gaat nu een stuk beter: haal zowel op GPU als geheugen met gemak een 25% hogere snelheid en belangrijkste van allemaal: geen artifacts of ghosting 8)

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Jeronim0 schreef op 01 april 2004 @ 14:41:
Ik heb mijn 9800 Pro geflashed met een bios van de R420 en overklokken gaat nu een stuk beter: haal zowel op GPU als geheugen met gemak een 25% hogere snelheid en belangrijkste van allemaal: geen artifacts of ghosting 8)
R420 :? Dat lijkt me niet he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110490

HOI mede tweakers, ik heb een vraagje en ik heb zowat deze hele draad doorgelezen. Ik wilde weten of er voor de 9800 pro (heb er een van club3d)) ook gewoon bios updates bestaan. Mijn radeon crashed nl echt vaak en heb natuurlijk al tig keer windows opnieuw geinstaleerd. Ik weet dat dit de exacte draad is maar zie dat er veel mensen zijn met kennis van zaken. Ik wil liever nog niet mn kaart naar XT flashen omdat hij als (orginele 9800 pro ) al niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

Anoniem: 53576 schreef op 01 april 2004 @ 16:28:
[...]

R420 :? Dat lijkt me niet he....
En daar ga je ook op reageren :+

Het IS 1 april he vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Anoniem: 53287 schreef op 24 maart 2004 @ 00:31:
't flashen was bij mij niet gelukt :( ...
'k Had eerst een Club3d 9800 pro 128 mb versie... maar nadat ik die opnieuw ingebouwd had was ie overleden :( (waarom weet ik ook niet)

Maar ik had hem pas 30 minuten dus er zat nog volledige garantie op.. vandaag heb ik van die winkel een andere gekregen. Ze hadde leverproblemen met die videokaart, dus hebben ze me een Madview 9800 pro met 256 mb mee gegeven.

Ik draai nu met de laatste omega drivers en heb met Radlinker overgeclocked naar 412/365 en dit draait perfect.

Na ff googlen heb ik ondekt dat dit een BBA (Built By Ati) kaartje is. 'k Kon alleen nergens vinden wat voor geheugen er op zit (en kan het ook nie zien want er zitten heatsinks op 't ram).

Op de gok heb ik er deze in geflashed:
BBA.9800XT.256MB.DDR-2.Samsung.bin

Tijdens het flashen kreeg ik een error (vraag me niet waarom). Ik starte overnieuw op en ik kreeg tijdens het posten en in windows heeele mooie strepen en tekens te zien...
Maja.. ik dacht boeie.. dus ik originele bios er weer ingeflashed... en overnieuw booten.. maar nee hoor .. hielp nx...

dus nog maar een keer overnieuw opstarten... toen kreeg ik tijdens het posten wel vage strepen.. maar toen ik in windows kwam was het probleem ineens helemaal over. 'k kon gewoon 3dmarken enz.. nx aan de hand.. nog een keer overnieuw opstarten.. en nogsteeds niets aan de hand...

Maar wat het probleem nou geweest is.. misschien was het voltage te hoog door die andere bios en werd ie te warm ofzo (heb er nu geen waterkoeling op zitte).

Of heb ik nou de verkeerde bios er in zitte flashen? Ik kan iig niets vinden over de madview videokaart met 256 mb... Als er geen andere bios voor te vinden is, dan maar niet hoor.. hij draait nu toch lekker op 412/365.
Ik snap er niets van... ik zat ff te twijfelen of ik het nog een keer met diezelfde bios ging proberen ... en dat heb ik dus geprobeert :9

Vaag genoeg deed hij het dit keer wel zonder enige error of strepen in beeld ... dus ik heb nu ook een volledig werkende ATI RADEON 9800 XT 256 MB DDR-2 ! })

'k Heb de 3dmark scores nog niet echt kunne vergelijken, want ik had een schone winxp installatie toen ik voor het eerst ging benchen... en de tussentijd heb ik mega veel geinstalleerd... (heb lan-party gehad ;) ) Maar hij gaat nu wel over de 18k (met een amd1800+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Anoniem: 18395 schreef op 01 april 2004 @ 17:31:
[...]

|:( |:( |:( :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100142

heyy weet iemand ook of er een bios is voor een transcend xt..
ik kan er nergens een vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Anoniem: 110490 schreef op 01 april 2004 @ 16:45:
HOI mede tweakers, ik heb een vraagje en ik heb zowat deze hele draad doorgelezen. Ik wilde weten of er voor de 9800 pro (heb er een van club3d)) ook gewoon bios updates bestaan. Mijn radeon crashed nl echt vaak en heb natuurlijk al tig keer windows opnieuw geinstaleerd. Ik weet dat dit de exacte draad is maar zie dat er veel mensen zijn met kennis van zaken. Ik wil liever nog niet mn kaart naar XT flashen omdat hij als (orginele 9800 pro ) al niet goed werkt
Probeert de agp speed eens op4x te zetten

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

evilpin0 schreef op 01 april 2004 @ 21:38:
[...]

Probeert de agp speed eens op4x te zetten
Of je zoekt iemand die net een splinternieuwe gekocht heeft.. en dan vraag je aan diegene of die een backup van zijn bios wil maken .. en flash die dan in jou kaart...

voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Anoniem: 18395 schreef op 01 april 2004 @ 17:31:
[...]

:+

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33174

BiosFlash gelukt!

GT2&3 in 3DM'03 zelfde probleem als iedereen. Ben niet van plan deze XT-bios te blijven gebruiken, aangezien ik er maar 200 punten op vooruit ga.

- Pro @ XT Clocks: 5955
- Pro + XT bios: 6154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
gewoon de omega drivers insteleren en de softmod voor 9800se selecteren dat verhelpt de "ghosting"

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb mijn radeon 9800 pro suc6vol gemod maar hij geeft dan met spelletjes witte puntjes dus heb hem op core 405 mem 351 gezet nu zijn de puntjes weg en gewoon catalyst 4,3 geinstalleerd verder niks

werkt toppie

is die dan veel sneller dan een pro nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02

Zenix

BOE!

jorisw86 schreef op 03 april 2004 @ 21:32:
ik heb mijn radeon 9800 pro suc6vol gemod maar hij geeft dan met spelletjes witte puntjes dus heb hem op core 405 mem 351 gezet nu zijn de puntjes weg en gewoon catalyst 4,3 geinstalleerd verder niks

werkt toppie

test zelf maar he kunnen wij moelijk voor je doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Ik heb een vraagje, misschien dat iemand hier iets mee kan, maar er zijn mensen met een Medion 9800 XL, die misschien naar een XT willen flashen. Aangezien het moeilijk is om aan een BIOS hiervan te komen, kunnen "we" ook proberen een XXL bios erin te flashen. Theoretisch zou dit moeten kunnen werken. Vervolgens de Omega of Catalyst drivers installeren, en je hebt een XT kaartje, onderclockt dan weer wel (dit kan ten goede komen aangezien de meeste XL kaarten niet de echte XT waardes kunnen halen).

Iemand die mij helpt aan een XXL bios en die het eventueel bij een XL kaartje kan proberen?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 19:12
jorisw86 schreef op 03 april 2004 @ 21:32:

werkt toppie

Hier hetzelfde bij mij, ik heb een club 3d met hynix geheugen (nog geen koelblokjes opgeplakt maar dat ga ik wel doen) , 3dmarkscore 6688 maar wel met witte puntjes in de tests.Heb hem ook iets teruggezet en de puntjes waren weg.
Bios die ik gebruikt heb is die van de Gigacube.
Ik ben helemaal blij met het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik snap dat softmode niet hoe moet dat???

moet ik gewoon die omega drivers installeeren ofsow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Download Omega drivers, dan kun je kiezen welke driver je wilt installeren, kies dan 1 van de 3, in jou geval de SOFTMOD driver. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte 9800 Pro 128 mb. Hierop heb ik de zalman hp80a omdat ik niet van geluid hou. Hierop heb ik wel een 80mm fan gericht die met een fanbay kan worden geregeld.

Zou het kunnen hier ook een XT bios in te zetten. De core frequentie kan i op zich wel aan, getest met 3dmark. En artifact tester geeft ook geen problemen mbt het geheugen. Maar bij 3dmark lijkt het soms een beetje fout te geen, en dan is er over een stuk van het beeld een fractie van een seconde een hapering te zien.

het geheugen is samsung en niet verder gekoeld.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Je kan proberen je core ietsjes omhoog te gooien, ik had er eerst ook last van, maar toen ik er nog eens 10MHz bij deed ging het prima (ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen).

Als je wil, kun je ook een BIOS in elkaar zetten, waar de clockspeeds ietsje lager van zijn (zelfs precies goed voor jou). Ik kan wel een BIOS voor je in elkaar zetten, moet je ff je maximum (STABIELE) snelheden posten, en welke bios je wilt. Dan kijk ik eens wat ik voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Hmm de core iets omhoog gooien resulteerd in een mooi blokjes patroon zodra er iets meer dan windows moet worden weer gegeven.

Geen problemen ondervonden op:
Core: 418
Mem: 357

Zou je voor mij een bios inelkaar willen draaien, en dan maar op 412 core das iig zeker, en mem ook iets onder de 357. Thnx iig.

Als ik het goed heb begrepen kan het met de XT bios zo zijn dat de core nog iets verder komt door het hogere voltage? Maar dat zien we dan wel, geheugen zou ik geen verschil mogen merken, toch? En ook dat automagisch overklokken dat de xt zou kunnen is dat eventueel uit te zetten in de driver of is dat helemaal hardwarematig?

Mocht dit nu lekkerder werken dan gaat ik toch eens op zoek naar mooie mem heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

doe het lekker zelf :P
in de startpost staat een programma waarmee je een bios file kan veranderen.
die kan je dan vervolgens in je kaart flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Bios voor DEF-P:

http://www.fileforum.org/bios/defp.bin

Enjoy ;) (ik ben niet verantwoordelijk voor het gebruik van deze bios!)

Kloksnelheden:

Core: 417
Mem: 357

@ pokeran; ik vraag hier om hulp op GoT, maar niemand helpt mij, dus geef ik het goede voorbeeld door anderen te helpen, snappie?

[ Voor 39% gewijzigd door Nik op 04-04-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
proller schreef op 04 april 2004 @ 23:20:
...
@ pokeran; ik vraag hier om hulp op GoT, maar niemand helpt mij, dus geef ik het goede voorbeeld door anderen te helpen, snappie?
Je vraagt om een XXL/ XL bios, maar je zit hier wel in een Pro -> XT Topic, dus misschien moet je maar even geduld hebben. Denk namelijk dat er weinig mensen met een XL/XXL zijn, die ook nog eens een keer weten hoe je je bios erin/eruit moet flashen. Ik zou zeggen ga eens googelen, of gebruik eens KaZaA of eMule om te zoeken.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

noltha

Hantam!

Ik heb in dit topic dus nog geen 1 succesvolle flash gezien van een connect 3d kaart!

Kan ik dan beter een sapphire 9800 pro halen?

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Hmm vrij vaag. Met de pro bios kom ik best een end, maar welke snelheden ik ook gebruik met de XT bios blijft i vage artifacts geven. Dus nu maar een pro bios met hogere clocks erin gezet.

Zou het kunnen dat de stroom voorziening op mijn kaart gewoon niet toerijkend is? Het was ook wel een goedkope kaart(180 euro gekost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

noltha

Hantam!

Heh 180 euro? waarzo ???

Een 9800pro ?

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Demon_Eyez schreef op 05 april 2004 @ 12:05:
[...]
Je vraagt om een XXL/ XL bios, maar je zit hier wel in een Pro -> XT Topic, dus misschien moet je maar even geduld hebben. Denk namelijk dat er weinig mensen met een XL/XXL zijn, die ook nog eens een keer weten hoe je je bios erin/eruit moet flashen. Ik zou zeggen ga eens googelen, of gebruik eens KaZaA of eMule om te zoeken.
I know, heb het overal gevraagd, en GoT lijkt mijn laatste redding. Zelfs in het medion forum, medionsux forum, GSC, nergens is er iemand die mij kan helpen. Ik blijf geduldig, ondertussen help ik anderen. daar kreeg ik commentaar op, dus ik dacht, ik zeg er even wat van oke? Fijn is dat ook de werled weer uit 8)7

DEF_P, over welke atrifacts heb je het? In 3D mark? Dat is heel normaal (oke het hoort niet, maar bijna iedereen heeft er last van. Probeer eens een spel? Misschien is de kaart toch iets te hoog geklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Uhm 180 omdat ik werk in compuzaak dus. En tis echt een 9800 pro. Zonder boekje, driver cdtje en doosje.
Uhm wanneer je de 2de scene krijgt, zijn er van die schaduwen. Als de kaart de XT bios heeft dan lijkt het alsof ipv die schaduw er een wireframe door de scene heen draait. En in de nature scene is het water niet normaal maar zitten er soms wat toevallige puntjes in.
Al met al niet goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
zet even de omega drivers 4.3 met de softmod erop dat verhelpt het probleem.
Ik heb er nu geen last van.
Wat ik wel raar vind is dat ik minder punten scoor met de xt bios onder dezelfde waardes. had met pro 6099 en nu 5997 heel raar.draai hem dan op 416 en 380.
Ik kan me geheugen nu wel veel hoger clocken met de xt bios.(gebruik atitool) kan hem tot 405 krijgen 8)7 hoe kan dat ineens zo hoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Def_P schreef op 05 april 2004 @ 15:29:
Uhm 180 omdat ik werk in compuzaak dus. En tis echt een 9800 pro. Zonder boekje, driver cdtje en doosje.
Uhm wanneer je de 2de scene krijgt, zijn er van die schaduwen. Als de kaart de XT bios heeft dan lijkt het alsof ipv die schaduw er een wireframe door de scene heen draait. En in de nature scene is het water niet normaal maar zitten er soms wat toevallige puntjes in.
Al met al niet goed dus.
Dat heeft iedereen, is niet erg, is slechts in 3D mark.
Brimme schreef op 05 april 2004 @ 15:36:
Wat ik wel raar vind is dat ik minder punten scoor met de xt bios onder dezelfde waardes. had met pro 6099 en nu 5997 heel raar.draai hem dan op 416 en 380.
Ik kan me geheugen nu wel veel hoger clocken met de xt bios.(gebruik atitool) kan hem tot 405 krijgen 8)7 hoe kan dat ineens zo hoog ?
Er is hier in dit topic al eens over gesproken dat er wordt gezegd dat een XT bios hogere volt /core toelaat. Waarom weet ik niet, maar het werkt wel positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
[qoute]Er is hier in dit topic al eens over gesproken dat er wordt gezegd dat een XT bios hogere volt /core toelaat. Waarom weet ik niet, maar het werkt wel positief![/quote]

alleen waarom haal ik dan een lagere score met de xt bios en gaat me core niet hoger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
En heeft de XT ook hogere voltages op het geheugen? Ik meende enkel de GPU.

Maar als een test programma fouten laat zien, dan is dat voor mij een teken dat je te ver bent gegaan met overklokken dus dan maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

DEF-P lees dit topic eens door, iedereen heeft problemen met 3D mark 03, maar met games is er helemaal NIETS aan de hand!Je kaartje kan de snelheden wel aan, maar 3DMark weet niet zo goed wat hij met de bios aan moet, omdat het een PRO is EN BLIJFT. Probeer eens een spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
heb ook even me 3dmark01 score gedaan
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7725263

een drop van 800 punten :S

en 3dmark 03 gaat er ook niet echt op vooruit.

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2327972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

Anoniem: 101112 schreef op 25 maart 2004 @ 12:01:
Mijn Hercules R9800nonpro @XT is eraan voor de moeite:(,ik heb verticale balken in mijn beeld,heb ze al terug geflasht naar de originele nonpro bios,maar de balken blijven.

Zou da lukken om met RMA een andere te krijgen,de kaart is nog altijd in originele staat,er zijn geen voltmods ofzo van die dingen met gebeurd,alleen wc heeft er op gezeten en ze is overklokt geweest naar een max van 445/369,maar hoe doe je dat zo een RMA,iemand die dit al heeft gedaan,want nu maakt Hercules geen graka's meer dus da zou wel eens een probleem kunnen vormen niet.
Zoals ik al gezegd had mijn kaart was kaduk,maar nu komt de aap uit de mouw.

Ik heb die kaart toen eerst terug geflasht met nonpro bios van de kaart zelf en ook terug de originele koeler op gezet,en dan terug in de pc gestoken,maar ik had in de bios een ponskaart effect(allemaal kleine blokjes) en in windows verticale balken van +- 2cm breed in het blauw over gans het scherm,mooi was anders.

Dan dacht ik laat ik die Omegadrivers met de softmod voor 9800se @ XT er eens opzetten,ik doe dat,maar geen beterschap,dit was op 30-03-2004.

Maar ik had zo een gevoel,want iedere keer ik op het pictogram van bureaublad klikte dan was mijn beeld terug goed,werd het beeld terug te warrig ff op die knop en het was terug goed.

Ik heb ze er dan op laten staan en raar maar waar gisterenavond rond 19.00h was alles verdwenen,ik d8 da kan ni hè,dus ik beginen benchen en oc'n en zie hij werkt terug perfect met de Gigacube XTbios @ 412/365 met cat4.3,verder ben ik nog ni gegaan,ik vind dit al heel goed voor nu,maar ze gaat nog zweten >:) .

Maar ik heb mijn R9800 @ XT toch terug :9 _/-\o_ 8) .

Zal straks wel een 3DMark2003 link posten,dit is dan wel op XT defaultspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is de score http://service.futuremark.com/compare?2k3=2330931.

Hij draait nu nog altijd op air hè,het wc-blok komt er binnen een paar dagen op,ik ga hem nu zo wat laten draaien en ik zie wel hoe het verder gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 101112 op 05-04-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb nu de omega driver 2,55,30
das nieuwer dan die hier op het forum gepost worden das de 22 kijk allemaal op omegacorner.com en download de nieuwste verhelpt ook een boel troubles

maar ik kom maar niet van die ghosting af als ik hem als een volledige xt wil laten draaien wie weet hoe dat moet???

plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

*zucht* sorry alvast voor het antwoord dat ik ga geven, ik heb zelf ook supervaak zulk soort vragen gesteld en dan kreeg ik ook een dergelijk antwoord (wat achteraf wel begrijpelijk is):

Maar deze vraag is nu al zo ontzettend vaak beantwoord en als je gewoon ff dit interessante topic leest, met name einde deel 1 en deel 2 't hele topic dan weet je dat je het ghosting probleem kunt oplossen door bij installatie van de omegadrivers te kiezen voor de 9800se softmod driver (dat is optie 3).

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:20

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Natuurlijk ga ik ook flashen naar de XT bios. Voor mij zou de enige reden zijn om hoger over te kunnen klokken, de naam maakt me niks uit!
Om dus hoger over te kunnen klokken moet je meer voltage krijgen en dat is NIET zo bij ATI gpu's (wel bij Nvidia). Ik lees dit op andere forums (ocforums,extreme etc.), alleen weet ik niet of dit echt zo is...

Mijn vraag: weet iemand waar ik kan meten met een multimeter hoeveel voltage de gpu en het geheugen krijgt? Ik wil dit wel eens nameten voor en na de flash...

Anders heeft een flash voor mijn idee helemaal geen zin, behalve dus dat je een XT hebt... Meer noemenswaardige verschillen zijn er toch niet?
Ik zit nu trouwens op 455/370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wizzard ik heb de omega drivers erop staan maar als ik hem als een volledige xt laat draaien krijg ik in spelletje andere stukjes van de map door me beeld heen?? hoe heet dat en hoe verhelp je dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
(jarig!)
jorisw86 schreef op 06 april 2004 @ 14:55:
wizzard ik heb de omega drivers erop staan maar als ik hem als een volledige xt laat draaien krijg ik in spelletje andere stukjes van de map door me beeld heen?? hoe heet dat en hoe verhelp je dat???
Zoiets heet artifacts en dit is waarschijnlijk omdat je geheugen de snelheid niet aankunt

Geheugen Artifacts:
Verkeerd geplaatste beelden, skinning verkeerd e.d.

Core Artifacts:
Witte Puntjes en vastlopers

Er zijn nog meer artifacts, maar deze heb ik het vaakst gezien :o

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb dus mijn Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128mb ook geflasht naar XT...
Zonder problemen in Windows en zonder problemen 3DMark03 gedraait, maar ik vind mijn eindscore van 3333 wel erg laaaag...
Wie weet wat er aan de hand is?

Edit: misschien handige info,
AMD Athlon 2700+ @ 2300mhz en FSB 200
2 x 256mb Corsair XMS voor FSB 200
Asus A7N8X-E Deluxe, Dual-Channel dus

[ Voor 24% gewijzigd door Vossie1 op 06-04-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vossie1 schreef op 06 april 2004 @ 15:25:
Ik heb dus mijn Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128mb ook geflasht naar XT...
Zonder problemen in Windows en zonder problemen 3DMark03 gedraait, maar ik vind mijn eindscore van 3333 wel erg laaaag...
Wie weet wat er aan de hand is?

Edit: misschien handige info,
AMD Athlon 2700+ @ 2300mhz en FSB 200
2 x 256mb Corsair XMS voor FSB 200
Asus A7N8X-E Deluxe, Dual-Channel dus
AA en AF uitgezet? Je zou inderdaad zeker wel wat hoger moeten kunnen komen met 3dmark03

Welke score haalde je voordat je hem had geflashd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
RuBBerenRoBBie schreef op 06 april 2004 @ 12:49:
Natuurlijk ga ik ook flashen naar de XT bios. Voor mij zou de enige reden zijn om hoger over te kunnen klokken, de naam maakt me niks uit!
Om dus hoger over te kunnen klokken moet je meer voltage krijgen en dat is NIET zo bij ATI gpu's (wel bij Nvidia). Ik lees dit op andere forums (ocforums,extreme etc.), alleen weet ik niet of dit echt zo is...

Mijn vraag: weet iemand waar ik kan meten met een multimeter hoeveel voltage de gpu en het geheugen krijgt? Ik wil dit wel eens nameten voor en na de flash...

Anders heeft een flash voor mijn idee helemaal geen zin, behalve dus dat je een XT hebt... Meer noemenswaardige verschillen zijn er toch niet?
Ik zit nu trouwens op 455/370
Je moet maar eens kijken bij het topic van Astennu. Die heeft een topic over het voltmodden van z'n Radeon9800, daarin staan de default waarden wat voltage betreft van het geheugen, de core en de meetpunten. Hier worden dus wel potmeters voor gebruikt

Overigens, er is al gemeten door verscheidene mensen en die zijn alle tot de conlusie gekomen dat het geen reet uitmaak of er een Pro of XT bios wordt gebruikt: de vcore en vdimm van de kaart blijven hetzelfde!
Hoe somige mensen dan ook weer met de bewering komen dat er meer stroom door de GPU gaat snap ik absoluut niet. Da's echt stierepoep. :O

De enige manier voor een hoger voltage over de core en het geheugen is mogelijk door de kaart hardwarematig te voltmodden met een soldeerbout en potmeters.
Op de site van de Void Your Warrenty Crew zijn verschillende guides te vinden over het Diehard Voltmodden, overklokken van je geliefde 9800Pro/XT. Succes! :P

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
Voor het flashen had ik nog geen benchmark gedraaid...
In FIFA merkte ik wel een klein verschil, dus het is wel verbeterd, maar iets is er niet goed...
in ATI Control stond AA op 4x en AF ook op 4x
ik had TRUFORM op toepassingsgebonden gedaan, ipv altijd uit...
eeee, ik ben die optie 'SMARTGART' kwijt....
ik had trouwens in bios Fast Write Capability ofzo aan staan...

Ik ga hem wel ff terugflashen en dan nog een keer die test draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vossie1 schreef op 06 april 2004 @ 15:50:
Voor het flashen had ik nog geen benchmark gedraaid...
In FIFA merkte ik wel een klein verschil, dus het is wel verbeterd, maar iets is er niet goed...
in ATI Control stond AA op 4x en AF ook op 4x
ik had TRUFORM op toepassingsgebonden gedaan, ipv altijd uit...
eeee, ik ben die optie 'SMARTGART' kwijt....
ik had trouwens in bios Fast Write Capability ofzo aan staan...

Ik ga hem wel ff terugflashen en dan nog een keer die test draaien....
Ik krijg het idee dat je drivers niet goed geinstalleerd zijn. Ook vermoed ik dat je kaart op AGP0X staat. Check maar ff met DirectX Diagnose. Dus via menu 'Run' , en dan dxdiag.exe intikken en op 'enter' drukken. Check je settings bij het 3D Test gedeelte. Dat had ik namelijk ook van het weekend, ook bij mij was Smartgart niet geinstallerd. Dus oude drivers goed unistallen en opnieuw installeren. Worked for me!

Oh ja. ZET FAST WRITE UIT! Da's dus zwaar instabiel, met die functie aan hoef je geeneens aan overklokken te beginnen.Da's nu al zo vaak langsgekomen

[ Voor 10% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-04-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Hopelijk kan iemand mij helpen. ik ben erg blij dit topic gelezen te hebben... en ook erg leuk dat een R300 (radi9700) te flashen is naar een 9800XT.

Hebben mensen dit ook al gedaan? scheelt het veel qwa prestaties / benchies?

Hoe moet je te werk gaan om een r9700 (geen pro) naar een r9800XT te flashen.
Zijn er opstakels waar je op moet letten?

En met welke drivers moet ik dan gaan werken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
Ik heb hem net teruggeflasht naar de standaard bios...
Smartgart is weer terug, AGP 8x staat er en Fast Write staat ook aan...
Ook heb nu die filter instellingen allemaal op toepassingsgebonden (standaard) gelaten...
Score komt nu uit op 5642 3DMarks... het is dus al een stuk beter, maar nog steeds niet je van het toch?

Zal nog een keer proberen te flashen met Fast Write uit en met opnieuw installeren van de drivers ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 14-04 16:31

Sayko

Knowledge Is Power

Anoniem: 95757 schreef op 06 april 2004 @ 16:07:
Hopelijk kan iemand mij helpen. ik ben erg blij dit topic gelezen te hebben... en ook erg leuk dat een R300 (radi9700) te flashen is naar een 9800XT.

Hebben mensen dit ook al gedaan? scheelt het veel qwa prestaties / benchies?

Hoe moet je te werk gaan om een r9700 (geen pro) naar een r9800XT te flashen.
Zijn er opstakels waar je op moet letten?

En met welke drivers moet ik dan gaan werken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_
heb je wel even de moeite genomen om het topic door te lezen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
kan dit ook met een Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
Vossie1 schreef op 06 april 2004 @ 16:19:
Ik heb hem net teruggeflasht naar de standaard bios...
Smartgart is weer terug, AGP 8x staat er en Fast Write staat ook aan...
Ook heb nu die filter instellingen allemaal op toepassingsgebonden (standaard) gelaten...
Score komt nu uit op 5642 3DMarks... het is dus al een stuk beter, maar nog steeds niet je van het toch?

Zal nog een keer proberen te flashen met Fast Write uit en met opnieuw installeren van de drivers ook...
Dit heb ik dus gedaan...
Ik haal nu een score van 6161 3DMarks... dat is toch een verschil van ongeveer 400 punten! Hier ben ik wel redelijk tevreden over.... :P

edit: hier het score filetje van 3dmark03
http://home.kabelfoon.nl/~hevo/prive/9800xt.3dr

[ Voor 7% gewijzigd door Vossie1 op 06-04-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02

Zenix

BOE!

Caponi schreef op 06 april 2004 @ 19:46:
was het maar waar hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killerhond schreef op 28 maart 2004 @ 17:11:
Ok site voor de 9700 -> 9800xt mod is af

Voor het hele verslag zie:

Flash je 9700 naar een 9800XT !
Kan dit goed met een Club 3d r9700 (geen pro) en onder welke drivers draait de kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Anoniem: 95757 schreef op 06 april 2004 @ 22:05:
[...]

Kan dit goed met een Club 3d r9700 (geen pro) en onder welke drivers draait de kaart dan?
Of dat goed kan moet je zelf proberen hey, bij mij lukte het wel met mijn Club3d 9700 en de drivers staan gewoon op die site ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy83 schreef op 06 april 2004 @ 23:41:
[...]

Of dat goed kan moet je zelf proberen hey, bij mij lukte het wel met mijn Club3d 9700 en de drivers staan gewoon op die site ook
Kan dit ook als je geen mem koeling op je vga hebt. Want als hij geflashed is dan loopt hij toch sneller? en moet je het daarna toch verlagen!

Maar welke zijn dat? catalyst of? en welke versies.
Kan ik daarna weer gewoon drivers installeren via normale procesedure.
En wat als het fout gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 07-04-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Anoniem: 95757 schreef op 07 april 2004 @ 00:06:
[...]

Maar welke zijn dat? catalyst of? en welke versies.
Kan ik daarna weer gewoon drivers installeren via normale procesedure.
Heb je die site wel gelezen? Er staat precies hoe je het moet instaleren. als het fout gaat moet je of een PCI kaart hebben of een bootfloppy die automatisch je oude bios er in flashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar niet dat me memmory er niet tegen kan ? omdat hij geoct wordt toch (laatste vraag)

Dan ga ik het zo even testen

edit:

ook wel grappig dat de .rom Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-diemodded.rom
en dat ik een club 3d 9700 heb. does that makes difference

---------------------

ik heb et zojuist uitgevoerd. en er is niets gebeurd.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 07-04-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Caponi schreef op 06 april 2004 @ 19:46:
Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dat 3dmark03 klopt geen fuck van nu die gemod is zit ik rond de 5500 eerst 5900 maar verder nergens last van alleen artifacts en ghosting by game test 4 1 2 en 3 nergens last van

hij stata nu op core 404 mem 351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 95757 schreef op 07 april 2004 @ 00:06:
[...]

ik denk dat je dan een probleem hebt, want of je snapt er gewoon helemaal niets van of je leest de topics en guides niet goed. Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen straks mol je je kaart nog (just some good advice ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op 06 april 2004 @ 15:45:
[...]
Je moet maar eens kijken bij het topic van Astennu. Die heeft een topic over het voltmodden van z'n Radeon9800, daarin staan de default waarden wat voltage betreft van het geheugen, de core en de meetpunten. Hier worden dus wel potmeters voor gebruikt

Overigens, er is al gemeten door verscheidene mensen en die zijn alle tot de conlusie gekomen dat het geen reet uitmaak of er een Pro of XT bios wordt gebruikt: de vcore en vdimm van de kaart blijven hetzelfde!
Hoe somige mensen dan ook weer met de bewering komen dat er meer stroom door de GPU gaat snap ik absoluut niet. Da's echt stierepoep. :O

De enige manier voor een hoger voltage over de core en het geheugen is mogelijk door de kaart hardwarematig te voltmodden met een soldeerbout en potmeters.
Op de site van de Void Your Warrenty Crew zijn verschillende guides te vinden over het Diehard Voltmodden, overklokken van je geliefde 9800Pro/XT. Succes! :P
Waar staat dat topic van Astennu over het voltmodden van de R9800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 101112 schreef op 07 april 2004 @ 12:34:
[...]

Waar staat dat topic van Astennu over het voltmodden van de R9800.
Onder [V&B] of anders onder [DOC]. Gebruik de search en zoek op poster 'Astennu' (als de search niet plat ligt that is >:) )
maarre ff googelen levert op:
www.voidyourwarranty.nl
Anders:
http://www.xtremesystems....de=thread&order=0&thold=0

geen dank! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27
Ik heb bij euro-winkel de (laatste) connect 3d 9800 Pro besteld. Dag later binnen. Ik de kaart in mn pc stoppen en direkt installeren. Daarna met winflash andere bios erop gezet (ik heb de BBA gebruikt, dit een beetje op de gok). Comp gereboot. Catalyst 4.2 Geïnstalleerd. Bench gedaan met 3d mark '03 en verbetering van 600 pnt: score van 5820 _/-\o_ . Ik heb wel AGP4x omdat mn moederbord geen 8x ondersteund. Maakt dat veel uit?
Rivatuner gaf ook gewoon aan dat het een 9800 XT was. De kaart kon de clocksettings makkelijk aan: core 412 MHz en geheugen 365 MHz. (Met ATI-tool nog binnenkort testen wat het maximum is)
Bij de bench had ik ook helemaal geen problemen met GT2&3, waar veel mensen last van hadden. Dus geen artifacts ofzo.

Ik ben dus wel tevreden met m'n kaartje van €220,- :*) .

Edit: Typo
@Brimme: veranderd :P

[ Voor 7% gewijzigd door weekend warrior op 07-04-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
ramonpeters schreef op 07 april 2004 @ 23:15:
Comp gereboot. De nieuwste catalyst drivers geïnstalleerd (4.2). .
nieuwste catalyst is 4.3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

sapphire 9800 Pro geflashed naar 9800 XT met sapphire bios.
hij draait ook op XT snelheden. _/-\o_
met een 3dmark2003 score van 6159 en een 3dmark2001 score van 17120 is het een lekkere rappe kaart.
waar ik met de 9600XT problemen had, heb ik het met deze kaart niet meer....
enige waar ik wel problemen mee heb is BF vietnam , vele frame-drops. 8)7
maar ik verdenk de geluidskaart, vrijdag test ik een SB live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 28380 schreef op 07 april 2004 @ 23:32:
sapphire 9800 Pro geflashed naar 9800 XT met sapphire bios.
hij draait ook op XT snelheden. _/-\o_
met een 3dmark2003 score van 6159 en een 3dmark2001 score van 17120 is het een lekkere rappe kaart.
waar ik met de 9600XT problemen had, heb ik het met deze kaart niet meer....
enige waar ik wel problemen mee heb is BF vietnam , vele frame-drops. 8)7
maar ik verdenk de geluidskaart, vrijdag test ik een SB live!
bij bf vietnam kan het ook je geheugen zijn (gewoon je ram)
bij mij hoor je hem veeel laden tijdens het spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

pokeran schreef op 07 april 2004 @ 23:34:
[...]

bij bf vietnam kan het ook je geheugen zijn (gewoon je ram)
bij mij hoor je hem veeel laden tijdens het spelen :|
ik heb 512MB geheugen in dual channel-mode 2x256MB PC3200 dana elec. :|
zal dat niet genoeg zijn dan? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

Wimo.

Shake and Bake!

Nee, dat is te weinig. Als je meteen in het begin 360 rond draait dan loopt het overigens al soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heyz,

Ik heb de search geprobeert maar die doet niks, maak niet uit wat ik in toetst
Dus dan vraag ik et zo ff.

Wat is echt de max temp van de sapphire radeon 9800pro, want ben aan et voltmodden maar toen steeg die bijna met 10graden!! van 53 stress 413/760 naa 63graden, voltage van 1.69V naar 2.03V Core steeg wel naar 480Mhz, met zalman koeling. Wat denken jullie? laten zitten of deraf halen? 63 graden is wel de standaart temp maar toch. En is er eigelijk een prog waarmee je de voltage mee omhoog kan gooien? zonder iets te solderen. (scheelt weer werk) want ik heb em der nu ffies weer van af gehaalt.

Graag veel reachties en nog beter met ervaringen

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
zBEASTORz schreef op 08 april 2004 @ 13:20:
Heyz,

Ik heb de search geprobeert maar die doet niks, maak niet uit wat ik in toetst
Dus dan vraag ik et zo ff.

Wat is echt de max temp van de sapphire radeon 9800pro, want ben aan et voltmodden maar toen steeg die bijna met 10graden!! van 53 stress 413/760 naa 63graden, voltage van 1.69V naar 2.03V Core steeg wel naar 480Mhz, met zalman koeling. Wat denken jullie? laten zitten of deraf halen? 63 graden is wel de standaart temp maar toch. En is er eigelijk een prog waarmee je de voltage mee omhoog kan gooien? zonder iets te solderen. (scheelt weer werk) want ik heb em der nu ffies weer van af gehaalt.

Graag veel reachties en nog beter met ervaringen
Jij bent aan het voltmodden zonder waterkoeling? Damn... of je bent dom bezig of je hebt echt veel lef. Dat gaat die kaart niet lang volhouden namelijk. Zeker als je ook nog eens een keer niet weet wat het maximum van je GPU is.
In elk topic dat over voltmodden van je GPU en MEM gaat wordt benadrukt dat je minstens WC koeling voor de GPU nodig hebt, wil je tegen de max zitten met je kaart dan heb je een TEC nodig.
Als je met een prog je voltage kon aanpassen dan waren voltmods niet nodig. |:(
Mij staat bij dat 2.1 de max is met waterkoeling voor een 9800Pro en 2.2 de max is voor 9800XT
Lees gewoon ff dit topic goed door en dan kom je de links naar xtremesystems en voidyourwarranty tegen voor de voltmod guides voor jouw kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik bedoel niet de max voltage maar de maximale temp van de gpu, ik wil em namelijk modden naar 1.8/1.9V dus daar heb je geen waterkoeling voor nodig denk ik. PS:weet iemand et topic van de volt mod van 9800pro? wat de search doet et voor geen meter.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
zBEASTORz schreef op 08 april 2004 @ 17:36:
Ik bedoel niet de max voltage maar de maximale temp van de gpu, ik wil em namelijk modden naar 1.8/1.9V dus daar heb je geen waterkoeling voor nodig denk ik. PS:weet iemand et topic van de volt mod van 9800pro? wat de search doet et voor geen meter.
na ff wat googlen kon je het ook vinden -> http://www.fastlanehw.com...tion=view&revid=74&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
zBEASTORz schreef op 08 april 2004 @ 17:36:
Dan wordt het moeilijk omdat er bij deze voltmods altijd wordt uitgegaan van een maximaal voltage en niet van een maximale temperatuur, aangezien bijna iedereen die voltmod toch waterkoeling heeft (en da's niet voor niets!) maar met 1.9v zit je nog wel veilig.
Hou er rekening mee dat de temp in de core zelf echt een stuk hoger ligt dan de surface temperatuur. Waar meet je eigenlijk de temp? Toch niet aan de onderkant van de kaart, want da's echt heel onbetrouwbaar

Zoeken op Got via google!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/897505

[ Voor 14% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-04-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Zo ik heb gister even de ati 4.4 drivers geinstaleerd omdat ik met de omega 4.3 (softmodded) een veels te laag punten aantal haalde (5830).
nu haal ik met mijn overgeclockte pro @ xt 6305.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2348132
Maar dit vind ik nog wat aan de lage kant als je ziet hoe hard mijn geheugen draait. 405 !. wat doe ik fout hoe krijg ik er meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110982

Demon_Eyez schreef op 08 april 2004 @ 16:26:
[...]
Jij bent aan het voltmodden zonder waterkoeling? Damn... of je bent dom bezig of je hebt echt veel lef. Dat gaat die kaart niet lang volhouden namelijk. Zeker als je ook nog eens een keer niet weet wat het maximum van je GPU is.
In elk topic dat over voltmodden van je GPU en MEM gaat wordt benadrukt dat je minstens WC koeling voor de GPU nodig hebt, wil je tegen de max zitten met je kaart dan heb je een TEC nodig.
Als je met een prog je voltage kon aanpassen dan waren voltmods niet nodig. |:(
Mij staat bij dat 2.1 de max is met waterkoeling voor een 9800Pro en 2.2 de max is voor 9800XT
Lees gewoon ff dit topic goed door en dan kom je de links naar xtremesystems en voidyourwarranty tegen voor de voltmod guides voor jouw kaart.
wat een bulshit weer zeg das eht weer zo'n noob opmerking
zolang je maar fatsoenlijk koeling hebt
en geen stock koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 110982 schreef op 09 april 2004 @ 11:40:
[...]

wat een bulshit weer zeg das eht weer zo'n noob opmerking
zolang je maar fatsoenlijk koeling hebt
en geen stock koeler
Fatsoenlijke koeling is voor mij waterkoeling. Als je gaat voltmodden kan je aannemen dat je het maximale uit je kaart wil gaan halen met een zo hoog mogelijk voltage. Ik probeer hiermee aan te geven dat je niet moet gaan voltmodden met simpeler luchtkoeling. Keer op keer wordt er in verschillende guides op gehamerd dat waterkoeling al dan niet in combinatie met een TEC de beste keus is. Of je kan er een AMD/Pentium koeler op monteren, maar dan nog zou ik niet het maximale voltage erdoor heen jagen.
Dus niets bullshit, leg jij die goser anders maar uit hoe hij het beste aan de slag kan gaan. Maar kom dan wel met wat meer als een loze opmerking van 2 regels.
Uit je post history blijkt dat je het altijd wel beter weet, dus verlicht deze noob maar met je oneindige kennis :Z

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-04-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Op zich ben ik het met de reactie hierboven eens. Voiltmodden hoeft echter niet altijd met een alternatieve koeler. Je schroeft toch ook voor je processor FSB en voltage omhoog. Maar idd, als je aanzienlijke verhogingen wilt bereiken, dan heb je alterantieve koeling nodig en uiteindelijk kom je dan op waterkoeling uit. Als je het rustig aan doet (max 10% voltageverhoging) dan denk ik, dat je dat nog met standaardkoeling zou kunnen proberen. Ik zou het niet aanraden, maar ik zou het zelf wel proberen. Aangezien een voltmod voor een videokaart niet zo simpel is en het solderen vergt (wat ik wel kan, maar dat er dan zeker geen twijfel meer over bestaat, dat je garantie verlopen is) waag ik mij er pas aan als de garantie ook daadwerkelijk verlopen is.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Hetzelfde kan gezegd worden voor FSB- en Vcore verhogingen van je Proc. Er zijn zat mensen die goede luchtkoeling gebruiken om hun XP1700+ op 2400MHz @ 1.92v te krijgen. Maar...heb je waterkoeling dan kun je nog veel verder naar laten we zeggen 2600Mhz @ 2.1v.
Je gaat toch niet je 1700+ met z'n boxed koeler laten draaien @ 2200MHz als je weet dat die met WC-koeling op 2600MHz kan draaien zonder probs?
We zitten hier tenslotte wel in DOC dus dan kan je ervan uit gaan dat je het maximale uit je GPU, MEM of CPU wil halen toch? :P
Maar goed, je kan inderdaad je kaartje voltmodden zonder water- of andere extravagante koeling en dan een paar MHz winnen

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-04-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:26

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
We naderen de 500 posts, iemand die specifiek een Deel 3 wil posten? Ander doe ik hem wel weer :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
Hmzz... ik wil em eigenlijk wel weer een x doen ;) kheb niet echt actief gepost, maar wel gelezen :)

Dus als je er geen bezwaar tegen hebt ;)

edit: topic aangemaakt :)

[rml][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door Henk op 09-04-2004 17:53 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.