[OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:53:
Mijn 9800pro geeft arties in 3dmark2003 met de 9800xt bios voor samsung geheugen. Zou het schelen als ik een andere bios pak? (die niet specifiek voor samsung geheugen gemaakt is.) Ik ga er nu zelf een paar proberen. met mijn gewone 9800pro bios haalt hij iig makkelijk 365 en 410 mhz.
Zijn die artifacts alleen in de 2e en 3e test te zien?
Zo ja, dan maakt het niet uit, is algemeen bekend dat deze gegenereerd worden met deze mod.
Het is ook belangrijker dat hij het niet in de spelletjes doet natuurlijk. :)

Ander zou het inderdaad best mogelijk zijn dat een andere BIOS beter werkt...
maar hoeveel het zou schelen....

[ Voor 6% gewijzigd door Krullebol.nl op 17-03-2004 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de normale clocksettings van een

ATi Radeon 9800 PRO (128MB build by ATi)

? heb um nu geflashed naar XT en lopend op

gpu: 450MHz
mem: 380MHz

was ff benieuwd wat de normale settings waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
core/mem: 380/340 is standaard voor 9800pro.

Beetje zoeken en je wist het zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op 17 maart 2004 @ 10:35:
core/mem: 380/340 is standaard voor 9800pro.

Beetje zoeken en je wist het zo :Y)
nee die kloppen dus niet...
mijne deed standaard core iets op 324 en mem zal maybe wel kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
core 324 is voor een 9800 NON-pro.
Als jij een non-pro hebt gehad en op je aankoop-bon een 9800pro staat, moet je echt terug naar de winkel, want ze hebben je dan flink genaaid. :( (of een foutje in hun voordeel gemaakt :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t! heb net geflashed en ben zeer tevreden met het resultaat!

mn systeem:

Asus P4C800 deluxe, P4 3.2ghz, DDR400 2x512mb ram, en dan een (sapphire) radeon pro, geflashed naar een XT

Voor de flash, scoorde ik 5800 met 3Dmark03

Na de flash 6500, 700 erbij! voor mijn gevoel is dat best veel.

-edit- point taken ;) -edit-

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

@CB_40: Niet om lullig te doen, maar ik stel voor om het topic ff door te lezen en te beginnen met deeltje 1 van dit topic! Hierin vind je alle antwoorden op al je vragen (1 tip, als je echt goed wil overklokken zul je inderdaad de stock cooler moeten vervangen door iets spannenders :)). Maar nogmaals, neem ff de tijd om alles goed door te lezen. Je zult dan zoveel info vinden. Bovendien is het nog een leuk topic om door te spitten ook, al zeg ik het zelf.

[ Voor 24% gewijzigd door TheWizzard op 17-03-2004 23:36 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb nu iets "raars"

Ik heb Cat 4.3 er toch al een tijdje op staan, en ik d8, ik run 3dmark03 nog eens, tot mn verbazing zijn die rare schimmen bij Demo 2 en 3 verdwenen. Score is 6789, das vrij normaal.

Iemand nog meer dit bevonden?

Hercules 9800 Pro @ XT trouwens.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Heb je niet de catalyst 4.3 softmod drivers erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
TheWizzard schreef op 19 maart 2004 @ 09:30:
Heb je niet de catalyst 4.3 softmod drivers erop staan?
neej, gewoon die van Ati.com

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

aha, cool. Dan is dit misschien weer een soort van ontdekking dat er iets in die nieuwe drivers zit dat het ghostingprobleem tegengaat. Of het is toch te wijten aan een zogenaamde burnin periode, wat me trouwens stug lijkt. Met welk bios heb je je kaart geflashet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb wel ghosting met 4.2 en 4.3.
Met OCFaq 4.3 Softmod ook.
Met omega 4.2 niet.
Bij mij dus niks met een burn-in periode te maken

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omega is ooit of nog steeds lid van het ati drivers ontwikkelings team geweest.
Hij weet dus echt wel wat hij doet. Iemand van ati zelfs heeft zelfs al gezegd dat ze onder de indruk zijn wat hij met hun drivers kan.

Nu ik zie geen reden waarom omega niet een kaart flasht en ff inspecteerd wat die fouten geeft. Het zal dus ook in de drivers zitten die voor de Xt bedoeld is die toch net dat beetje anders is dan een pro.

Ook heb je geen Xt bios maar een pro bios met een gemodde ID string, namelijk die van een XT.

Nu heb ik deze tread al een tijd links laten liggen sinds ik geen rad meer heb...
Na heb gebruiken van omega 4.3 gaat ook een deel van de score weg?
Blijft er dan nog wel winst buiten het extra overclockpotentie op de geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Nou,ik heb het geprobeerd met een 9800XL(da's een medion kaart)gaf bij het flashen een error,heb daarna wat verschillende flashes geprobeerd(pal,ntsc,samsung(zit op mijn kaart)en niet samsung)maar.....helaas,de mijne wil niet naar een XT flashen.
Iemand anders ervaring met die error tijdens het flashen?misschien probeer ik nog wat :9~

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
@Rum0r:
Met mijn XT Bios, haal ik een 5MHz winst op de core en een 20MHz op het geheugen, dus dat is wel "de moeite waar". Nepwinst in 3DMark03 ben ik dan idd kwijt, maar dat boeit me niet.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde clock voor clock.

Ikzelf heb 30mhz op het mem gehaald en op de core, nah geloof ik niet dat bios flash daar meer uit haalt. Ik denk zelf dat je dezelfde core snelheid wel kunt halen met de originele bios, Imho. Dat die nieuwe bios het voltage verhoogt heb ik ook altijd flauwe kul gevonden. Ik heb samen met Thor een pro zitten flashen en nooit hebben we een verschil in voltage gezien op het geheugen.

Het zit dus duidelijk in de timings of dergelijks. Het geheugen koelde wel plots af na het flashen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Clock voor clock is hij denk ik even snel, maar als je met een XT Bios een hogere overklok haalt is het toch mooi meegenomen. Dit is ook het enige argument voor mij om een XT Bios te gebruiken.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is ghosting ook weer weg :)

heerlijk, nu volledig werkende XT kaart :)

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik heb weer die Softmod 9800SE (ati2mtag.sys) uit de Omega 4.3 gehaald die vandaag zijn uitgekomen en mijn naar een XT geflashte Pro heeft nu ook weer geen ghosting. Dit toont aan, dat het geen toevalligheid in de Omega 4.2 9800SE softmod was, dat de ghosting was verholpen.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Mooi. Toch weer een paar punten er bij. Maar heeft iemand eigenlijk wel eens in echte spellen gebenchmarkt? Ik bedoel in Splinter Cell of in UT bijvoorbeeld. Dan pas krijg je te zien hoe waardevol deze flash is. Misschien is dit al ergens gedaan maar dat weet ik niet want ik heb het topic al geruime tijd niet gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ben trouwens benieuw wie nog meer tegen hetvolgende probleem aan loopt bij zijn of haar naar een XT geflashte Club3D 9800Pro:
Als ik (in ieder geval voor DirectX) een resolutie van 1280x1024 of hoger kies, dan kan ik geen AA selekteren, want dan wordt het beeld corrupt. Als dit full screen is, dan toont hij helemaal niks herkenbaars, bijvoorbeeld in 3DMark03.

Ik gebruik dus zoals hierboven gesteld wel de gemodde 9800SE atim2tag.sys van Omega 4.3 onder Windows XP, dus raag ook aangeven of je originele drivers gebruikt, Omega drivers of de Omega drivers met 9800SE softmod (en versie uiteraard). Verwacht in ieder geval reactie van TheWizzard en Demon_eyez ;)

edit:
Ik zie overigens zojuist, dat hij het alleen in 1280x960 (een native resolution) goed doet, alle overige resoluties geen AA. Misschien toch een instelling?

[ Voor 12% gewijzigd door Jeronim0 op 21-03-2004 14:33 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Jeronim0 schreef op 21 maart 2004 @ 14:26:
Ben trouwens benieuw wie nog meer tegen hetvolgende probleem aan loopt bij zijn of haar naar een XT geflashte Club3D 9800Pro:
Als ik (in ieder geval voor DirectX) een resolutie van 1280x1024 of hoger kies, dan kan ik geen AA selekteren, want dan wordt het beeld corrupt. Als dit full screen is, dan toont hij helemaal niks herkenbaars, bijvoorbeeld in 3DMark03.

Ik gebruik dus zoals hierboven gesteld wel de gemodde 9800SE atim2tag.sys van Omega 4.3 onder Windows XP, dus raag ook aangeven of je originele drivers gebruikt, Omega drivers of de Omega drivers met 9800SE softmod (en versie uiteraard). Verwacht in ieder geval reactie van TheWizzard en Demon_eyez ;)

edit:
Ik zie overigens zojuist, dat hij het alleen in 1280x960 (een native resolution) goed doet, alle overige resoluties geen AA. Misschien toch een instelling?
dit probleem heb ik alleen als ik flash met een 256mb bios. maar dan op alle resoluties. en met ale drivers. btw ik heb powercolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k had dus mijn sapphire 9800 pro geflashed ging allemaal perfect no probs dus >:)

maar nu wil ik dus far cry gaan spelen en dan krijg ik allemaal witte stippen er tussen door is dit een warmte probleem of ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:02:
k had dus mijn sapphire 9800 pro geflashed ging allemaal perfect no probs dus >:)

maar nu wil ik dus far cry gaan spelen en dan krijg ik allemaal witte stippen er tussen door is dit een warmte probleem of ? :?
Zou kunnen ja.. probeer eens een tafelventilator of een andere fan bij je kaart te houden.. als het dan weg is is het een temp probleem ja.

Heb je het met andere spellen en 3dmark niet dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb alleen dan met 3dmark 2003 dat mark 2 en 3 en nature maar dat hebben er meer heb ik gelezen dus

en verder heb ik het met geen 1 game nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt super resultaten met 3dmark na het flashen naar een XT

mijn 3Dmark2001SE scores zijn: 17941
en mijn 3Dmark2003 scores zijn: 6732

ik heb een
ATi Radeon 9800 PRO (128MB (kan het daar aan liggen?)) geflashed naar XT met deze settings
CORE: 444.00 MHz
MEM: 375.00 MHz
met omega drivers
MOET ik nou Softmod kiezen ja of nee???

mijn overige specs zijn:
AMD Athlon XP 2800+ 2,08@2,2GHz
1024 MB DDRRAM 400MHz (2x512MB)
Gigabyte GA-7N400 Pro

Kan ik deze scores nog omhoog pompen, ik zit echt op de hoogste clocksettings voor mijn kaart (dus zonder artifacts.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31921

Iemand die durft of er verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Je moet nik natuurlijk. Ik zou eerst kijken zonder softmod. Heb je ghostings in GT2 of GT3 van 3DMark03 (ik kies altijd GT3, daar komen ze altijd aan het begin voor vlak nadat de deuren open zwaaien) dan zou ik de driver opnieuw installeren met softmod.

Ik zit overigens weer op mijn originele Pro bios. Hoogste overklok met mijn eigen bios en het niet kunnen gebruiken van AA met die andere Bios (xt128pal). De rest overklokt minder en heb ik mindere prestaties mee in spellen. Al die moeite en het resultaat. Ik ben wat wijzer, maar verder niks rijker :+ :'(

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 21 maart 2004 @ 21:42:
[...]

Je moet nik natuurlijk. Ik zou eerst kijken zonder softmod. Heb je ghostings in GT2 of GT3 van 3DMark03 (ik kies altijd GT3, daar komen ze altijd aan het begin voor vlak nadat de deuren open zwaaien) dan zou ik de driver opnieuw installeren met softmod.

Ik zit overigens weer op mijn originele Pro bios. Hoogste overklok met mijn eigen bios en het niet kunnen gebruiken van AA met die andere Bios (xt128pal). De rest overklokt minder en heb ik mindere prestaties mee in spellen. Al die moeite en het resultaat. Ik ben wat wijzer, maar verder niks rijker :+ :'(
ik merk het verschil van bios wel heel erg met Far Cry
had eerst farcry geprobeerd met mn pro
en nu met de XT bios
echt aanzienlijk verschil
kan nu alle details op zn hoogst zetten (ook mn vidkaart settings zelf (in control panel) alles op hoog en het draait nog als 'n tierelier :)

heb net nieuwe omega drivers geinstalleerd zonder softmod en weer ghosting :(
maar ga um zo opnieuw installeren met softmod en ff hopen dat ie goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 21 maart 2004 @ 21:42:
[...]

Hetzelfde voor mij met de biosen uit de topicstart

probeer eens de gigacube bios op http://softmod.ocfaq.com/bios.php
die werkte dus wel voor mij

ps. jij hebt een R350 of R360 core onder je heatsink zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Beetje domme vraag misschien, maar welke bios gebruik ik nou voor m'n 9800 pro club3dtje?? Kzie er geen link bij staan voor Club3d...

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lak ==> lees vorige topic eens door, bij de meesten werkt Gigacube bios wel goed, maar check eerst wat voor mem je hebt

ik heb hier Samsung mem op een Club3d9800pro 128 mb, draai nu gigacube bios

had artifacts in 3dmark3 test 2 en 3 en in bepaalde Far Cry indoor levels , maar na installatie nieuwste Omega drivers in 9800SE softmod modus is dat idd verholpen :)

verder nog niks getest van speed/overclocken atm, geen tijd voor ivm proefwerkweek enzo :/ maar alles ziet er goed uit voorlopig :Y) (kaart heeft ook bijna geen airflow rondom atm dus zal toch wel niet hard gaan :+ binnenkort moet er een mcw50T + sinks etc op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ook @lak: ik post ergens tussen post 100 en 200 een link en daar staan 2 bios versies voor een Club3D 9800 XT 128MB (Samsung en Hynix als ik het goed heb). Even lezen dus.

Ik heb overigens gewoon een R350 core. Al sinds deel 1 aan het stoeien en ik heb de kaart nu ruim 2,5 maand dus en uiteindelijke conclusie is dat ik mijn core niet kan overklokken en mijn geheugen op dezelfdde snelheid kan draaien als mijn core. Daar was ik na 1 week overigens al achter. Ik ben in ieder geval lekker bezig geweest. Misschien binnenkort die metalen ring eraf slopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Jeronim0 op 22-03-2004 13:49 . Reden: aanvulling ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Hercules 9800 Pro 128mb geflashed, maar nu krijg ik wat kleine artifacts.

Kan ik er misschien gewoon een andere bios overheen gooien bv build by ATI of zo.
of is dit niet verstandig? Of zal hij het uberhaupt nooit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Makkelijk als je ook vertelt of je zo'n standaard Bios erop hebt gezet of dat je de klokinstellingen omlaag hebt gezet. Standaard XT snelheden kunnen teveel zijn voor je Pro natuurlijk. Dan krijg je dat (witte spikkels)

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Jeronim0 schreef op 22 maart 2004 @ 13:43:
Ook @lak: ik post ergens tussen post 100 en 200 een link en daar staan 2 bios versies voor een Club3D 9800 XT 128MB (Samsung en Hynix als ik het goed heb). Even lezen dus.

...
Mmm.. tzal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden.. Waarom staat er trouwens geen link naar in de first message van die topic??

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Hoi iedereen,

Ik kan een tijdje niet testen met m'n systeem. Ik heb m'n mobo en geheugen (verkocht aan Demon_Eyez) en m'n axp3000+ verkocht en m'n bestelling is nog niet binnen. Ik heb al wel de omega 4.3 drivers gedownload.

Wat heb ik besteld. En hiermee ga ik dus ook weer testen.
- Moederbord: DFI Lanparty NFII- Ultra 400 (Nforce 2 Ultra 400 Chipset).
- Mem: Corsair TwinX PC3200 Cas 2 Dual Channel (1GB bestaande uit 2x512mb).
- CPU: AMD Athlon XP 2500+ Mobile 1,45v, 512kb (Barton Core dus en unlockt).
- Cooling: Chipset: Northbridge: Microcool Northpole Active NB Cooling.
Southbridge: Passive DFI NB Heatsink (+zelfgemonteerde fan).
Overige Mosfetchips: Passive koelblokjes.
CPU: Thermaltake Volcano 12 Extreme Edition
PC Behuizing: Standaard 80mm fans, 7 x, intake + outtake.
VGA: Nu nog een coolermaster aluminium cpu cooler met copper
heat transfer plate, op mem met AS5 Revoltec Copper Heatsinks.
Deze Coolermaster zal vervangen worden door een Titan P4
copper cooler, hierop monteer ik een 60mm fan. De metalen
ring is al van de kaart verwijderd (shim), dus de cooler maakt al
optimaal contact met de core.
Middelen: Artic Silver 5 op CPU Core, AS5 op mem vga, AS5 op core vga,
AS5 op Northbridge, AS5 op Southbridge.
- Voeding: LeviCom Blackline 550Watt PSU met Dual Fan.

Nou, met deze setup ga ik m'n VGA kaart, de Club3d Ati Radeon 9800 Pro modded to XT met gigacube bios, verder testen. Ik heb met de KT400 Chipset van Abit AT7 Max2, voor de core 457,66 en voor mem 392,60 artefactfree gehaald. Ik koos bij installatie van de drivers uit de 9800se softmod.

Voor de volledigheid. Ik ga 2 voedingen gebruiken. De 550 watt voor alleen m'n ide devices, 6x hdd, 1x floppy, 2 x dvd branders. Voor alle fan aansluitingen/doorlussingen gebruik ik een andere 'kleine' voeding. Dit mede met het oog op echte DOC.

Kortom, deze config lijkt me best wel vet, maar ik heb het spul nog niet allemaal binnen. Zodra ik weer kan testen laat ik uiteraard mijn testresults weer aan jullie weten.

Met groet,

Alexander

[ Voor 5% gewijzigd door TheWizzard op 23-03-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
lak schreef op 23 maart 2004 @ 00:04:
[...]
Mmm.. tzal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden.. Waarom staat er trouwens geen link naar in de first message van die topic??
Jeronim0 schreef op 01 maart 2004 @ 17:49:
[...]
Nee de link is niet spoorloos, maar de database van 3DMaxx is spoorloos. Ik hoop, dat ze een back-up hebben, anders baal ik wel.
Voorlopige tests laten een overklok van 387MHz core zien (Pro was 383MHz) en 400MHz memory (was 379MHz), dus in dit geval is de XT zeker de moeite waard. Uiteraard, als de overklok zich (zoals waarschijnlijk wel het geval is) vertaald in hogere prestaties en geen zichtbaar verlies aan beeldkwaliteit. Testen doe ik met ATiTool 0.0.18.

edit:
Bios files, die op de site stondern, die zijn nog wel hier te vinden: http://mbnet.fi/elixir/XT/
:O , post 101 gevonden na 5 seconden...

[ Voor 15% gewijzigd door Jeronim0 op 23-03-2004 05:30 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:40:
Ik heb niet echt super resultaten met 3dmark na het flashen naar een XT

mijn 3Dmark2001SE scores zijn: 17941
en mijn 3Dmark2003 scores zijn: 6732

ik heb een
ATi Radeon 9800 PRO (128MB (kan het daar aan liggen?)) geflashed naar XT met deze settings
CORE: 444.00 MHz
MEM: 375.00 MHz
met omega drivers

mijn overige specs zijn:
AMD Athlon XP 2800+ 2,08@2,2GHz
1024 MB DDRRAM 400MHz (2x512MB)
Gigabyte GA-7N400 Pro

Kan ik deze scores nog omhoog pompen, ik zit echt op de hoogste clocksettings voor mijn kaart (dus zonder artifacts.)
Ik vind ze prima! Vergelijk ik met mijn systeem en dat van een ander in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 19:31
Ik heb een 9700, deze wil ik natuurlijk ook flashen naar een 9800xt :)

In de startpost lees ik dat de 9800xt meer voltage krijgt. Als ik deze er nu op flash, krijgt mijn 9700 dan ook meer voltage?

En hoe zit het met die bios editor? Ik kan daar van alles aanpassen? Wat moet ik goed laten staan en wat moet ik wel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Killerhond schreef op 23 maart 2004 @ 17:11:
Ik heb een 9700, deze wil ik natuurlijk ook flashen naar een 9800xt :)

In de startpost lees ik dat de 9800xt meer voltage krijgt. Als ik deze er nu op flash, krijgt mijn 9700 dan ook meer voltage?

En hoe zit het met die bios editor? Ik kan daar van alles aanpassen? Wat moet ik goed laten staan en wat moet ik wel veranderen?
Het is niet altijd mogelijk om deze flash te doen, sinds dat de core van de 9700 pro een stukje lager loopt dan van de 9800 XT. Ik zo als ik jouw was eerst ff testen of hij de speeds aan kan en dan voor de veiligheid een 9800 Pro bios erin te flashen. Als deze dan zonder weinig problemen op XT speeds loopt kun je er een XT bios in flashen. In een keer kan natuurlijk ook, maar hou je PCI kaartje bij de hand :)

(of niet met wat mazzel :D)
@TheWizzard

Ik heb nou ook zo ongeveer zo'n opstelling (nieuwe opstelling met DFI Lanparty Ultra Infinity B en Aerocool HT-101)
en het ziet er naar uit dat je wel verder kunt gaan met overclocken nou, maar 2 voedingen om zo'n systeem te runnen lijkt me ietwat overdreven. Nou maar hopen dat het helpt en dat je een stukkie verder kan komen :7

[ Voor 17% gewijzigd door Swandertj op 23-03-2004 17:55 ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
maar als ik nou de speeds wat wil aanpassen? Aangezien mij kaart standaard (zonder v-mod) geen 340 op het geheugen haalt, zoals de 9800pro heeft, dus als ik met dat edit tooltje de bios wil aanpassen, wat moet ik dan allemaal aanpassen?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/schapenwol/ra-edit1.JPG
Zoals je daarop wel kunt zien is er een heleboel op aan te passen, wat moet ik nou aanpassen als ik speeds van 300/300 wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Core en mem daar met dat schuifje op 300 zetten.. beide.
Daarna opslaan en die bios in je kaart laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

Ik heb even mijn Ati Radeon 9800SE (gemod naar pro met pro bios)
Op de XT speeds geprobeert maar er komt in 3dmark2003 heel licht stippeltjes in beeld ( warmte volgens mij dus )

Maarja ik ga maar ff kijken of het nog zo is als ik amd boxed koeler erop zit en wat geheugen heatsinks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't flashen was bij mij niet gelukt :( ...
'k Had eerst een Club3d 9800 pro 128 mb versie... maar nadat ik die opnieuw ingebouwd had was ie overleden :( (waarom weet ik ook niet)

Maar ik had hem pas 30 minuten dus er zat nog volledige garantie op.. vandaag heb ik van die winkel een andere gekregen. Ze hadde leverproblemen met die videokaart, dus hebben ze me een Madview 9800 pro met 256 mb mee gegeven.

Ik draai nu met de laatste omega drivers en heb met Radlinker overgeclocked naar 412/365 en dit draait perfect.

Na ff googlen heb ik ondekt dat dit een BBA (Built By Ati) kaartje is. 'k Kon alleen nergens vinden wat voor geheugen er op zit (en kan het ook nie zien want er zitten heatsinks op 't ram).

Op de gok heb ik er deze in geflashed:
BBA.9800XT.256MB.DDR-2.Samsung.bin

Tijdens het flashen kreeg ik een error (vraag me niet waarom). Ik starte overnieuw op en ik kreeg tijdens het posten en in windows heeele mooie strepen en tekens te zien...
Maja.. ik dacht boeie.. dus ik originele bios er weer ingeflashed... en overnieuw booten.. maar nee hoor .. hielp nx...

dus nog maar een keer overnieuw opstarten... toen kreeg ik tijdens het posten wel vage strepen.. maar toen ik in windows kwam was het probleem ineens helemaal over. 'k kon gewoon 3dmarken enz.. nx aan de hand.. nog een keer overnieuw opstarten.. en nogsteeds niets aan de hand...

Maar wat het probleem nou geweest is.. misschien was het voltage te hoog door die andere bios en werd ie te warm ofzo (heb er nu geen waterkoeling op zitte).

Of heb ik nou de verkeerde bios er in zitte flashen? Ik kan iig niets vinden over de madview videokaart met 256 mb... Als er geen andere bios voor te vinden is, dan maar niet hoor.. hij draait nu toch lekker op 412/365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder vermeld, heb ik mn club3d radeon 9800 pro suc6vol geflasht. Nu heb ik er een ZM80C-HP op gezet, maar ik denk dat ik de optionele fan er maar bij moet zetten, want na een uurtje pittig gamen krijg ik toch duidelijke artifacts :/

FF een kort vraagje: ik heb mn Asus V8440 @ V8460 ook voorzien van een ZM80C-HP zonder fan, maar die wordt een stuk minder heet (hooguit gewoon warm). Kan dit kloppen, of heb ik uhm er waarschijnlijk niet goed opgezet? (ik weet het, de radeon heeft een molex connector, dubbel aantal pipes en hogere klok, maar het verschil is best groot --> radeon wordt echt heet, geforce hooguit warm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 00:31:
't flashen was bij mij niet gelukt :( ...
'k Had eerst een Club3d 9800 pro 128 mb versie... maar nadat ik die opnieuw ingebouwd had was ie overleden :( (waarom weet ik ook niet)

Maar ik had hem pas 30 minuten dus er zat nog volledige garantie op.. vandaag heb ik van die winkel een andere gekregen. Ze hadde leverproblemen met die videokaart, dus hebben ze me een Madview 9800 pro met 256 mb mee gegeven.

Ik draai nu met de laatste omega drivers en heb met Radlinker overgeclocked naar 412/365 en dit draait perfect.

Na ff googlen heb ik ondekt dat dit een BBA (Built By Ati) kaartje is. 'k Kon alleen nergens vinden wat voor geheugen er op zit (en kan het ook nie zien want er zitten heatsinks op 't ram).

Op de gok heb ik er deze in geflashed:
BBA.9800XT.256MB.DDR-2.Samsung.bin

Tijdens het flashen kreeg ik een error (vraag me niet waarom). Ik starte overnieuw op en ik kreeg tijdens het posten en in windows heeele mooie strepen en tekens te zien...
Maja.. ik dacht boeie.. dus ik originele bios er weer ingeflashed... en overnieuw booten.. maar nee hoor .. hielp nx...

dus nog maar een keer overnieuw opstarten... toen kreeg ik tijdens het posten wel vage strepen.. maar toen ik in windows kwam was het probleem ineens helemaal over. 'k kon gewoon 3dmarken enz.. nx aan de hand.. nog een keer overnieuw opstarten.. en nogsteeds niets aan de hand...

Maar wat het probleem nou geweest is.. misschien was het voltage te hoog door die andere bios en werd ie te warm ofzo (heb er nu geen waterkoeling op zitte).

Of heb ik nou de verkeerde bios er in zitte flashen? Ik kan iig niets vinden over de madview videokaart met 256 mb... Als er geen andere bios voor te vinden is, dan maar niet hoor.. hij draait nu toch lekker op 412/365.
Dat is je grootste fout. Als je wat meer onderzoek heb gedaan, naast alleen op de merk zoeken, had je gevonden dat jou kaart geen DDR-2 heeft. Je hebt je kaart met een DDR-2 bios geflashed terwijl je dat niet hebt.

edit:
Ik zie op de site van madview dat de 128mb en 256mb versie allebei DDR zijn. http://www.madview.com/products/9800pro.php

[ Voor 5% gewijzigd door ReseT op 24-03-2004 21:30 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Laatst online: 10-07 20:35
@Raceeend:

Ik zie dat je een 9800XT-bios gebruikt voor je 9700. Welke bios heb je gebruikt en op welke kaart?

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hercules R9800nonpro @XT is eraan voor de moeite:(,ik heb verticale balken in mijn beeld,heb ze al terug geflasht naar de originele nonpro bios,maar de balken blijven.

Zou da lukken om met RMA een andere te krijgen,de kaart is nog altijd in originele staat,er zijn geen voltmods ofzo van die dingen met gebeurd,alleen wc heeft er op gezeten en ze is overklokt geweest naar een max van 445/369,maar hoe doe je dat zo een RMA,iemand die dit al heeft gedaan,want nu maakt Hercules geen graka's meer dus da zou wel eens een probleem kunnen vormen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Sapphire RADEON 9800 Pro --> XT. Succesvol. Geen Core/Mem frequentie veranderingen gedaan, dus bios default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Killerhond schreef op 23 maart 2004 @ 18:22:
maar als ik nou de speeds wat wil aanpassen? Aangezien mij kaart standaard (zonder v-mod) geen 340 op het geheugen haalt, zoals de 9800pro heeft, dus als ik met dat edit tooltje de bios wil aanpassen, wat moet ik dan allemaal aanpassen?
[afbeelding]
Zoals je daarop wel kunt zien is er een heleboel op aan te passen, wat moet ik nou aanpassen als ik speeds van 300/300 wil hebben?
Volgens mij gaat dat niet werken, deze hebben een hele andere core als de 9700 toch???
Buiten de speeds om heb ik het dan over, want zoals je al zei die kan je veranderen.

Als het wel werkt namelijk dan doe ik mee >:)

[ Voor 5% gewijzigd door willy83 op 25-03-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik had mijn oude c3d radeon 9700 ook geflashed met 9800XT. maar zoals in de openingspost ook wordt vermeld, drivers herkennen de kaart niet meer, bij handmatige install krijg je bij chiptype 9600TX te zien, en ja er is wel prestatie winst. vraag even aan Race Eend die is er nog mee bezig als ik het goed heb.

edit:

o ja, met omega 9800 softmod is dat chiptype probleem te verhelpen

[ Voor 12% gewijzigd door Sayko op 25-03-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een ExcalibuR radeon 9800 welke bios moet ik moet kiezen om eum te laten doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Actually the Samsung 3.3ns chips (E-Die) used in various np cards are better than Samsung 2.86ns chips in Pro cards. Because 3.3ns E-die chips are designed to work at tighter timings, they will have a huge gain in overclockability when you flash your card with bios, which is programmed with looser timings

stond ergens in topic deel 1.

Is dit zo want als ik in mijn club3d een saphire bios flash werkt het goed maar zodra ik cas op 1 of op 3 zet werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Q-bone schreef op 14 maart 2004 @ 18:16:
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik van mijn 9500 een 9800 kan maken, de 9500 loopt inmiddels al op 9700pro+ snelheid maar je kan van een 9700 toch ook een 9800 maken dus waarom van een 9500 niet :D
Precies de vraag die ik wilde stellen. Ik heb op het moment een gesoftmodde 9500 --> 9700 (Pro), kan ik - aangezien de 9500 dezelfde core heeft als de 9700, en de mijne dus ook alle pipelines - mijn kaart ook flashen naar een 9800XT (qua bios dan)?

En zal dit erg veel uitmaken?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:18
Mijn Sapphire 9800Pro werkt helemaal zonder problemen door middel van winflash.
9800XT VGA Memory Clock 364.5 MHz, VGA Core Clock 411.8 MHz !!
Hartelijk bedankt voor de TUT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op 24 maart 2004 @ 21:29:
[...]

Dat is je grootste fout. Als je wat meer onderzoek heb gedaan, naast alleen op de merk zoeken, had je gevonden dat jou kaart geen DDR-2 heeft. Je hebt je kaart met een DDR-2 bios geflashed terwijl je dat niet hebt.

edit:
Ik zie op de site van madview dat de 128mb en 256mb versie allebei DDR zijn. http://www.madview.com/products/9800pro.php
Nou, zo dom ben ik niet hoor :) Als je zelf wat meer onderzoek doet dan zie je dat mijn kaart wel degelijk DDR-2 heeft.

't Staat met _grote_ letters op de doos en op diverse site's (google 3e hit : http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=madview+ddr2&lr= )

Bij mij weten had ik dus wel de goeie bios, ik vroeg me alleen af waarom ik die error kreeg tijdens het flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd om hem te flashen met een niet ddr 2 bios dan ?? misschien heb je toch geen ddr 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 20:53

Wimo.

Shake and Bake!

Gisteren opnieuw de flash van mijn club3d met hynix gedaan. Dit maal met de 128mb hynix bios ipv samsung. Dit lijkt wel goed te werken i.t.t. de samsung versie ! Met de samsung versie kon ik geen battlefield spelen zonder blokken na 5 min :) Nu kan ik uren loopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Jeronim0 schreef op 21 maart 2004 @ 14:26:

edit:
Beter laat dan nooit...Maar in antwoord op je vraag. Nee geen problemen hier met AA op resoluties > 1280x960, met Omega Cat 4.3 + softmod.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:38
ik twijfel of ik um zal flashen, geheugen speed draait op 360 = 720 en core op 400 (nog niet gekeken of ut verder kon)

maar ik heb geen PCI kaartje en als ut fout gaat heb ik dus een probleem ( wil via winflash flashen)...

ik twijfel....

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
woeii mijn 9700non-pro nu @ 9800XT bios, met underclocked speeds that is.

Als iemand belangstelling heeft in de bios, wil ik hem hier wel posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Killerhond schreef op 27 maart 2004 @ 19:17:
woeii mijn 9700non-pro nu @ 9800XT bios, met underclocked speeds that is.

Als iemand belangstelling heeft in de bios, wil ik hem hier wel posten !
Intresse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Laatst online: 10-07 20:35
Dan ben je niet de enige :P

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Nouja, zal is ff kijken, word zometeen hier neergeplant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Killerhond schreef op 28 maart 2004 @ 15:47:
Nouja, zal is ff kijken, word zometeen hier neergeplant :p
Ik kan niet wachten >:)

Moest je de drivers handmatig instaleren?
Hoe doe je dat? Lijkt me redelijk simpel maar ff een korte uitleg misschien als het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
jup ben ff een kladblokje aan het maken :)

edit:

reken er maar op dat ik voor 1700 uur alles online heb :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bliep op 28-03-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
9800XT Boxshot
9800XT Ultimate Box and cardshot
9800XT Cardshot
9800XT Ultimate Cardshot

welke van de bovenstaande images moet ik mijn saphire 9800 pro 128 mb dan mee overschrijven??

en wordt die dan ook sneller of alleen een ander naampie??

plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Ok site voor de 9700 -> 9800xt mod is af

Voor het hele verslag zie:

Flash je 9700 naar een 9800XT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
kan je die drivers nog een keer posten ik krijg zeze mededeling :(
un expected end of archive

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
oke ik heb een spahire atlantis 9800 pro 128 mb moet ik die flashen met die bios van spahire 128mb met samsung mem is die versie goed??

me oude versie is ge-back-uped

plz beantwoord in topic of mail jorisw86@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
M1lamb3r schreef op 28 maart 2004 @ 17:14:
kan je die drivers nog een keer posten ik krijg zeze mededeling :(
un expected end of archive
Driver.rar is beeing reposted :)

met de o-zo-trage lycos is ie over 20 minuten klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 09:47:
al geprobeerd om hem te flashen met een niet ddr 2 bios dan ?? misschien heb je toch geen ddr 2
Nee, ga ik ook niet proberen. Deze videokaart heeft echt wel ddr-2.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/ddr2.jpg

't Staat toch echt duidelijk op de doos. Is er nog iemand anders met deze videokaart? Of is er iemand die _wel_ weet welke bios ik er in kan flashen? De snelheid kan hij iig wel aan (412/365).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Nee, ga ik ook niet proberen. Deze videokaart heeft echt wel ddr-2.

[afbeelding]

't Staat toch echt duidelijk op de doos. Is er nog iemand anders met deze videokaart? Of is er iemand die _wel_ weet welke bios ik er in kan flashen? De snelheid kan hij iig wel aan (412/365).
Wat staat er op de kaart dan ? Probeer serie nummer van geheugen af te lezen. Probeer anders eerst het originele bios terug te flashen, mits je het gebackupt hebt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
http://home.kabelfoon.nl/~jorisww/ati%20error.JPG

de bovenstaande error krijg ik als ik op program klik nadat ik de nieuwe bios had geladen door op load te klikken wie weet hoe die error komt plz help mail to jorisw86@hotmail.com or replay in de post

greatzz joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Killerhond schreef op 28 maart 2004 @ 17:11:
Ok site voor de 9700 -> 9800xt mod is af

Voor het hele verslag zie:

Flash je 9700 naar een 9800XT !
Ik scoor ipv 300 a 400 30 a 40 punten hoger :X

Toch bedankt of doe ik dan toch nog iets fout?

Edit: ik heb alleen de omegadrivers gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door willy83 op 28-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
het is me gelukt ik heb nu een 9800 xt maar de speeds en alles zijn niet verhoogt moet ik dat met een progje zelf doen ofsow???
plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Lijkt me wel hey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op 28 maart 2004 @ 19:33:
[...]

Wat staat er op de kaart dan ? Probeer serie nummer van geheugen af te lezen. Probeer anders eerst het originele bios terug te flashen, mits je het gebackupt hebt.
Er zitten standaart heat sinks op het geheugen, dus ik kan niet lezen wat er op staat :( Wat ik wel kan zien is dat ze vierkant zijn, meer niet.

De originele bios staat er nogsteeds in. Ik kon die andere er niet in flashen omdat ik een error kreeg tijdens het flashen.

Maar ik neem aan dat er wel ddr2 mem op zit.. anders zetten ze het niet op de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
jorisw86 schreef op 28 maart 2004 @ 20:32:
het is me gelukt ik heb nu een 9800 xt maar de speeds en alles zijn niet verhoogt moet ik dat met een progje zelf doen ofsow???
plz help
na de bios flash moet de speed iets van 300/300 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Laatst online: 13:36

CaDje

Framedrops for life

Ik heb de 9800XT bios en de 9800PRO bios probeert.........en het maakt geen kont uit :P. Bij de 9800xt herkent ie m'n 9700 als 9600tx. En bij de 9800 pro blijft het gewoon een 9700. 3DMARK scores zijn practisch hetzelfde op dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
jorisw86 schreef op 28 maart 2004 @ 19:57:
http://home.kabelfoon.nl/~jorisww/ati%20error.JPG

de bovenstaande error krijg ik als ik op program klik nadat ik de nieuwe bios had geladen door op load te klikken wie weet hoe die error komt plz help mail to jorisw86@hotmail.com or replay in de post

greatzz joris
Hij wil FastWrites uitztten, maar kan dit niet doen om de een of andere reden. Bij mij was dit, omdat ik nog geen driver geïnstalleerd had. Driver geïnstalleerd en gereboot en probleem was over.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
CaDje schreef op 28 maart 2004 @ 22:43:
Ik heb de 9800XT bios en de 9800PRO bios probeert.........en het maakt geen kont uit :P. Bij de 9800xt herkent ie m'n 9700 als 9600tx. En bij de 9800 pro blijft het gewoon een 9700. 3DMARK scores zijn practisch hetzelfde op dezelfde snelheid.
Daar had ik dus ook last van.
Eerst vertelde is dat het ging om 30 tot 40 punten, ik ben van 5629 naar 5636 gegaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

- hey als ik dus de simpele dos manier wilt gebruiken, moet ik de dos files downloaden (in de startpost)
- daarna de bios die bij mijn kaart hoort downloaden (sapphire 128MB pro).
- flashme.bat aanpassen
- restore en daarna flasme doen :)

maarre, (ik weet dat het al in het topic ter sprake is gekomen, maar kan het zo 123 niet vinden) wat hebben jullie gedaan aan koeling?
Mn core heeft een zalmann-hp80c met papst fan@7volt, die wordt nog aardig warm, maar hij doet zijn werk goed, hoe zit het met de koeling van het geheugen? is dat echt nodig? of hoeft het niet perse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Nou ja....het zou wel beter zijn, maar de vraag is of er nog extra ramcooling past onder die zalman cooling. Misschien passen de BGA Tweakmonster ramsinks wel, deze zijn, qua grootte, vrij klein. Ze zijn te bestellen op bijvoorbeeld www.tweakstore.net.

Revoltec copper ramsinks zijn ook erg goed, maar zijn i.c.m. je zalman cooling te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
TheWizzard schreef op 29 maart 2004 @ 11:10:Revoltec copper ramsinks zijn ook erg goed, maar zijn i.c.m. je zalman cooling te groot.
Ik heb ergens gelezen dat die TweakMonster BGA heatsinks ook te groot zijn. Die gewone heatsinks van bijvoorbeeld Coolermaster passen dacht ik wel, maar die dekken niet je volledige chip.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ut ook eens geprobeerd maar was wat teleurgesteld over de resultaten.
Ook ik had dus de problemen met 3d mark test 2 & 3. Ook op engelse forums de nodige info vergaard en daar werd dus na een lange tijd geconcludeerd dat het de moeite niet waard is.
Ik heb gekozen voor de VGA Silencer van Arctic Cooling voor op mijn Club 3d 9800pro.

Specs: AMD64 3400+ 1024mb Hyperx @466mhz Club3d 9800pro 128mb

3dmark 03 = 5450 no overclock
3dmark 03 = 6259 XT Bios
3dmark 03 = 6588 pro bios & VGA Silencer 421.75 (GPU core) 373.25 (mem Core)
Standaard (357/337) dacht ik?
En dan heb ik evt. nog de mogelijkheid om m'n processor 20% te overklokken zodat ie op 2.64 GHZ loopt ofwel een AMD64 4080+. Qua hitte is dit zeker wel haalbaar. Ik geef je de scores nog wel eens door als ik dit heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
ik ga zo mijn sapphire 9800pro 128mb bij het postkantoor ophalen en vavond meteen de mod proberen :D

btw: mycom is liev! :o had m voor 199 euro onder rembouers besteld (stond bij dat hij aleen geleverd werd bij een gehele nieuwe pc, anders 235 euro) en ze stuurde hem keurig op :)

ik heb hem nu opgehaald en wil hem flashen maar hoe weet ik of mn paart pal of ntsc is? dus welke ik moet downloaden: 9800 XT 128 MB PAL 9800xt128pal.rar of 9800 XT 128 MB NTSC 9800xt128ntsc.rar :/

[ Voor 27% gewijzigd door naps op 29-03-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

grrr, kheb dus die easy dos manier geprobeerd en daaronder de bios van de sapphire met 128mb samsung geheugen gepakt en de flashme.bat aangepast.

maar het flashprogramma geeft aan: could not open <naamvanbios>.bin

edit:
gebackuped met de ez dos manier

en geflashed met win flash
hij wekrt nu 8) kheb trouwens geen koeling voor mn geheugen, zitten hier ook nog mensen die hun 9800@xt hebben draaien ZONDER koeling voor geheugen?
en zo ja, al problemen gehad? of nix gemerkt?

ohw ja, ze mogen trouwens wel erbij vermelden dat dat win flash ff je beeld uitschakeld, ik was ff ana het flippen B)

[ Voor 49% gewijzigd door randje op 29-03-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb geen zin om twee grote topics met 1000+ replies door te lezen dus ik vraag het hier gewoon :P.

Ik heb een Club3D 9800Pro. Als ik hem handmatig op de snelheden van een XT instel doet 'ie het perfect. Alleen nu wil ik een XT-BIOS erin gaan flashen, welke kan ik dan het beste pakken? En hoe zie je welk geheugen je hebt? Dit staat namelijk niet op mijn kaart (zie het zo snel niet, zal wel onder de heatsink zitten zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Laatst online: 13:36

CaDje

Framedrops for life

naps schreef op 29 maart 2004 @ 15:23:
ik ga zo mijn sapphire 9800pro 128mb bij het postkantoor ophalen en vavond meteen de mod proberen :D

btw: mycom is liev! :o had m voor 199 euro onder rembouers besteld (stond bij dat hij aleen geleverd werd bij een gehele nieuwe pc, anders 235 euro) en ze stuurde hem keurig op :)

ik heb hem nu opgehaald en wil hem flashen maar hoe weet ik of mn paart pal of ntsc is? dus welke ik moet downloaden: 9800 XT 128 MB PAL 9800xt128pal.rar of 9800 XT 128 MB NTSC 9800xt128ntsc.rar :/
Aangezien je in Europa bent is de kaart neem ik aan standaart PAL. En volgens mij slaat die ook alleen op de TV-out van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Club3D 9800pro naar de xt gemod (via biosmod) ik heb de build by ati bios gebruikt.

Oude '03 score: 5658
Nieuwe '03 score: 6130

Nu krijg ik geen artifacts in windows of in de meeste benchmarks in 3dmark03. De artifacts lijken op blokjes/driehoekjes op de rand waar de schaduw hoort te zitten.

artifacts benchmark:
game 2: shooter
game 3: meisje met die monsters
Ragetroll: vallende monstertjes

weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Genghis Khan schreef op 29 maart 2004 @ 20:55:
Ik heb geen zin om twee grote topics met 1000+ replies door te lezen dus ik vraag het hier gewoon :P.

Ik heb een Club3D 9800Pro. Als ik hem handmatig op de snelheden van een XT instel doet 'ie het perfect. Alleen nu wil ik een XT-BIOS erin gaan flashen, welke kan ik dan het beste pakken? En hoe zie je welk geheugen je hebt? Dit staat namelijk niet op mijn kaart (zie het zo snel niet, zal wel onder de heatsink zitten zeker).
bij mijn club3d en bij vele andere werkte de gigacube bios meteen ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:02:
Ik heb mijn Club3D 9800pro naar de xt gemod (via biosmod) ik heb de build by ati bios gebruikt.

Oude '03 score: 5658
Nieuwe '03 score: 6130

Nu krijg ik geen artifacts in windows of in de meeste benchmarks in 3dmark03. De artifacts lijken op blokjes/driehoekjes op de rand waar de schaduw hoort te zitten.

artifacts benchmark:
game 2: shooter
game 3: meisje met die monsters
Ragetroll: vallende monstertjes

weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?
1. Niet die benchmarks draaien.
2. Dit topic of deel 1 doorlezen, want daar staat alles hierover al vermeld

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Hmzz... over die ramkoelers: ik zit er aan te denken om een 1U koperen serverkoelertje ervoor op te offeren. De errors die vietnam wel eens geeft als je FSAA en ANISO aanzet schijnen trouwens geen verband te hebben met de flash naar XT, ik ken diverse mensen die de fout ook hebben met een stock 9700 / 9800.

@Gengis Khan: ik zou gewoon de bios nemen die in deze draadjes het best aanbevolen wordt of welke je denkt dat het beste bevalt. Ik persoonlijk heb de BBA bios en die draait bij mij best, goed overclockbaar enz. :) Maar er zijn hier ook zat mensen die voorkeur geven aan powercolor bios bijvoorbeeld.

Ikzelf ga binnenkort wel weer hocus pocussen met die biossen, het draait op het moment, en daar ben ik tevreden mee :) Ik zal trouwens vóór dat de nieuwe draad opgengaat wel zorgen voor een stel batchbestandjes voor álle biossen.

(ow God, wat heb ik nu weer gezegd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
core clock 378,0
mem clock 337,5

na de bios flash

core clock 411.8
mem clock 364,5

er blaast een 120 mm fan tegen en zit heatsink standaard op de mem blokies.
kan ik hem nu nog meer verhogen beide of niet??

laat me plz ffies weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Dit is wel heel basic joris :Z

Lees ff de FAQ als je wil, daar staat het in
Hint: Je kan door tot je artifacts krijgt

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wou dat ik daar tijd voor had mot blij zijn als ik 1 uurtje voor mezelf heb per dag daarom vroeg ik het.

wat mot de vpu en de core mem worden na de mod???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
jorisw86 schreef op 31 maart 2004 @ 08:51:
wou dat ik daar tijd voor had mot blij zijn als ik 1 uurtje voor mezelf heb per dag daarom vroeg ik het.

wat mot de vpu en de core mem worden na de mod???
En je denkt dat anderen de hele dag niets beter te doen hebben?

Zo werkt het hier niet, ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik vinden wat voor geheugen ik heb? Ik heb me kast open gemaakt, maar kan op me kaart niks vinden verder met wat voor geheugen ik heb.

Ik heb een Sapphire 9800 Pro in ieder geval. Moet ik dan gewoon de Sapphire XT bios pakken ? Ik zag dat er voor de 9700 @ 9800 XT een Tuturial sitetje was.

Is er voor de 9800 Pro @ 9800 XT ook eentje? Vind het toch een beetje eng :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 10:09 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.