[OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Demon_Eyez schreef op 01 maart 2004 @ 17:08: De bios die jij bedoelt stond onder een link op www.3dmaxx.net forum, alleen doet m'n opgeslagen favoriet link het niet meer want die thread is spoorloos.
Nee de link is niet spoorloos, maar de database van 3DMaxx is spoorloos. Ik hoop, dat ze een back-up hebben, anders baal ik wel.
Voorlopige tests laten een overklok van 387MHz core zien (Pro was 383MHz) en 400MHz memory (was 379MHz), dus in dit geval is de XT zeker de moeite waard. Uiteraard, als de overklok zich (zoals waarschijnlijk wel het geval is) vertaald in hogere prestaties en geen zichtbaar verlies aan beeldkwaliteit. Testen doe ik met ATiTool 0.0.18.

edit:
Bios files, die op de site stondern, die zijn nog wel hier te vinden: http://mbnet.fi/elixir/XT/

[ Voor 9% gewijzigd door Jeronim0 op 01-03-2004 18:01 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik heb ff een probleem gevonden met en flashen van men kaart, Men AGP functie is verdwenen, Sisisoft sandra zegt dat. En ik kan ook niet meer kiezen of ik 8X 4X 2X wil, dat is gewoon verdwenen.. Meer mensen met dat probleem?

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25
zBEASTORz schreef op 01 maart 2004 @ 18:19:
Ik heb ff een probleem gevonden met en flashen van men kaart, Men AGP functie is verdwenen, Sisisoft sandra zegt dat. En ik kan ook niet meer kiezen of ik 8X 4X 2X wil, dat is gewoon verdwenen.. Meer mensen met dat probleem?
Is dat in je bios ook verdwenen? en wat bedoel je met AGP functie? De fast write?

offtopic:
Ben je lekker een weekje op vakantie, beginnen ze stiekem al aan een deel 2 omdat deel 1 al vol staat, stelletje spammerts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Site die ik zocht was: http://www.hwtweakers.net/article471-1.html
Maar goed, probleem blijft met het 15 seconden standby, want het is het identieke BIOS. Ik kan er wel mee leven :P

Als je agp functie verdwenen is, dan kan dat liggen aan je drivers. SiS AGP, Via 4-in-1, maar waar ik het mee gehad heb, was de Intel Chipset Driver.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Ik heb een Club3d 9800pro met hynix geheugen. Ik heb de Club3d XT bios geflashed voor hynix geheugen. Hij geeft nu aan dat hij 256mb heeft. Is dit normaal? Hebben meerderen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

In men bios heeft altijd al niks iets over AGP gestaan. (ASUS P4P800) en men radeon geeft nog wel aan dat die AGP 4x en 8x ondersteunt, Men chipset stuur programa is al de nieuwste. Wat merk je er eigelijk van als et op 8x staat want nu staat die op 0x. Dat heb ik eigelijk nooit geweten.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Anoniem: 8514 schreef op 01 maart 2004 @ 20:38:
Ik heb een Club3d 9800pro met hynix geheugen. Ik heb de Club3d XT bios geflashed voor hynix geheugen. Hij geeft nu aan dat hij 256mb heeft. Is dit normaal? Hebben meerderen mensen dit?
Ik heb ook de bios met Hynix mem erin geflashed en deze geeft dus ook 256MB aan. Het zal dus om een 256MB bios gaan.

Jammer, had liever 128mb gehad, dat was wel zo netjes geweest ;).
Ik ga binnenkort Club3D eens mailen of ze geen bios kunnen opsturen voor Hynix memory en 128 MB. Zijn er tenminste wat van ons weer blij :)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die Hynix bios trouwens een NTSC versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op 01 maart 2004 @ 22:13:
Is die Hynix bios trouwens een NTSC versie??
Laat maar...heb het al gevonden...tis gewoon PAL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

dat die database weg is maakt niets uit jongens...ik heb toen alle bios files die erop stonden gedownload, dus ik heb ze wel. Vertel me welke je moet hebben en ik kan het je op zich wel ff mailen. Mail me op thewizard@home.nl of kijk inderdaad ff op http://mbnet.fi/elixir/XT/ want daar staan ze ook allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door TheWizzard op 02-03-2004 10:37 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Een 256MB BIOS op een 128MB kaart loop je zo goed als zeker tegen problemen aan: hoge resoluties met AA geven beeldcorruptie.

Het is weer laat: als je je af vraagt of AGP 8x uitmaakt ten opzichte van "AGP 0x" en niet weet wat Intel Chipset Drivers zijn, kun je maar beter een kant en klare Medion kopen. Je bent goedkoop uit en meer weten, dan dat het werkt als je de powerknop in drukt, hoef je niet.

Je horrorscoop voor vandaag:
Een echte tweaker zul je nooit worden en op Tweaker.net heb je dus eigenlijk niks te zoeken. Je hebt geen gevoel voor computers en voelt je als een bouwvakker in een porseleinwinkel.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

ik snap iets niet. Ik kan met de huidige overklok van m'n kaart, gpu 443,57 en mem 389,57 gewoon probleemloos alle games spelen, zelfs de FarCry demo is geen probleem. Maar installeer ik UT2003 of de UT2004 demo dan crashen bijde spellen altijd en start m'n pc gewoon opnieuw op. Bij UT2004 demo kom ik nog in het menu en als ik daar dus iets wil aanklikken start m'n pc opnieuw op. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Jeronim0 schreef op 02 maart 2004 @ 00:03:
Een 256MB BIOS op een 128MB kaart loop je zo goed als zeker tegen problemen aan: hoge resoluties met AA geven beeldcorruptie.

Het is weer laat: als je je af vraagt of AGP 8x uitmaakt ten opzichte van "AGP 0x" en niet weet wat Intel Chipset Drivers zijn, kun je maar beter een kant en klare Medion kopen. Je bent goedkoop uit en meer weten, dan dat het werkt als je de powerknop in drukt, hoef je niet.

Je horrorscoop voor vandaag:
Een echte tweaker zul je nooit worden en op Tweaker.net heb je dus eigenlijk niks te zoeken. Je hebt geen gevoel voor computers en voelt je als een bouwvakker in een porseleinwinkel.
Wat loop JIJ nou slap te lullen zeg, zeker zon eentje die alles beter weet ofzo, zeg ik dat ik niet weet wat intel chipset drivers zijn?? En ik vraag meer van WAT merk je er dan van van AGP 0x en 8x, dus doe ff normaal mafketel, sorry hoor, daar kan ik echt totaal niet tegen van die BETERWETERS, zeg dan gewoon een antwoord als je et zo goed weet, een forum is om gegevens en dingen te leren en om dingen te vragen. Dus ff normaal doen.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:47

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb nu trouwens ook een probleempje met de mn geflashte 9800. (Hercules)

De TV-Out is heel donker, dit is niet dmv de TV of de ATi instellingen te veranderen. Je kunt nog wel alles zien, maar het gewoon heel donker, en ook een klein beetje wazig. Dit had ik met de originele Hercules 9800 Pro bios niet. De bios staat gewoon op PAL.

Als ik straks thuis ben zal ik de kaart eens opnieuw flashen. Heb nu de Sapphire Bios erin. De Build by ATi bios werkte niet hier. (er gebeurde nix, had nog gewoon 9800 Pro) met de Hercules 9800XT bios werkte FSAA neit, TV-out niet geprobeerd met beide 9800XT biossen, alleen nu met deze sapphire bios, en dus problemen.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 12:59

aapelite

Do the kirby!

Ik heb mn club3d 9800 non pro ook maar eens geflasht. Ik had heel de tijd problemen met artifacts in games zelfs op zn native speeds. DIt had ik nooit toen ik hem geflasht had naar een PRO maar na een reinstall ineens wel, verder werd het geheugen ook ineens erg heet. Heb hem nu geflasht naar een pro met de waarden 380/290 want mn infinion geheugen kan echt bijna niet hoger en hij werkt op XT nu fantastisch :) geheugen wordt ineens stuk minder warm vreemd genoeg en totaal geen artifs meer terwijl de core een stuk hoger ligt dan voor de flash en het mem gelijk is.
Ben d`r blij mee, was bang dat mn mem beetje gefrituurd aan het raken was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
zBEASTORz schreef op 02 maart 2004 @ 10:51:
[...]

Wat loop JIJ nou slap te lullen zeg, zeker zon eentje die alles beter weet ofzo, zeg ik dat ik niet weet wat intel chipset drivers zijn?? En ik vraag meer van WAT merk je er dan van van AGP 0x en 8x, dus doe ff normaal mafketel, sorry hoor, daar kan ik echt totaal niet tegen van die BETERWETERS, zeg dan gewoon een antwoord als je et zo goed weet, een forum is om gegevens en dingen te leren en om dingen te vragen. Dus ff normaal doen.
Z'n reactie was inderdaad niet erg netjes, maar... je kan natuurlijk wel eens de FAQ gaan doorlezen. Het verschil tussen agp 2x,4x en 8x is wel erg basic vindt je ook niet? We zijn hier wel bezig met het flashen van biossen en het modden van kaarten, niet met een vraag-maar-raak-topic over videokaarten in het algemeen.

@Jeronim0
400Mz op je geheugen? Artifact free? Da's vet snel man! heb je een vmod op je geheugen zitten of niet, anders heb je best wel geluk met die chips. Jammer dat je zo'n rotte core hebt anders kon je wel aardig ver komen met die kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-03-2004 12:04 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op 02 maart 2004 @ 12:00:
[...]
400Mz op je geheugen? Artifact free? Da's vet snel man! heb je een vmod op je geheugen zitten of niet, anders heb je best wel geluk met die chips. Jammer dat je zo'n rotte core hebt anders kon je wel aardig ver komen met die kaart.
391 is écht de max van mn geheugen hier, Denk dat ik binnenkort maar eens de cooling ga verbeteren (nu standaard Hercules heatsinkjes)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

Hier staan ook wat biossen bij elkaar ;).

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php?vo=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
@zBEASTORz:
1. Ik word van sommige vragen die er niet toe doen, erg stomzinnig zijn of totaal niet relevant zijn echt schijtziek en wat later op de avond kan ik wel een ongepast uit de ban springen. Sorry daarvoor.
2. Je mag van mensen die dit topic lezen verwachten, dat ze weten wat AGP 8x is en dat AGP0x helemaal niet bestaat (AGP1x~PCI).
3. Zoals Demon_Eyez al aangeeft, hebben we een FAQ en zijn er zat andere topics hierover te vinden. Het is voor jou ook een kwestie van zoeken en lezen. Ik mag toch wel concluderen, dat dit een probleem is, als meer als de helft van de door jou gestarte topics in een vroeg stadium worden gesloten met verwijzing naar andere topics?

4. AGP0x bestaat dus niet, AGP 2x heeft de grootste winst, AGP4x ook nog aanzienlijk, maar 8x nauwelijks (alleen bij simpel gezegd nieuwe spellen/systemen en hoge resoluties).

@Demon_Eyez:
Ik zit nu op 399.63MHz, maar dat is zeker een stuk beter. Geen Vmod of extra koeling (alleen goed gekoelde kast). Ik zou zeggen probeer ook eens die xt128pa. Nog wat aanvullende tests om te kijken of hij helemaal stabiel is, maar goed een extra overklok met dit XT Bios zit er zeker in. Misschien toch wat heatsinks om de ergste hitte tegen te gaan, want ik wil mijn kaart ook niet frituren.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeronim0 op 02-03-2004 13:40 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Ok,

Welke stuurprograma gebruiken jullie voor je geflashte pro kaart? ik gebruik Omega 2.5.04 maar de 3Dmark score gaat zwaar achteruit. Ik heb men core max op 380 en men mem op 399, en dat is met men zelf gemaakt koeling. :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Hm, die heb ik ook zBEASTORz, hoewel ik niet te spreken ben over deze driver, maar ik gebruik hem nu ff om mn nieuwe XT te testen.
Trouwens, ik merk nu ook dat anti alias in bijvoorbeeld generals zero hour verdwijnt na een tijdje of wanneer ik alt tab. dit was toen ik het net had gedaan niet zo maar na een reboot schijnbaar wel. Verder vond ik net dat in dit geval in de options.ini van dit spel antialias ineens verdwenen is, ik ga nu even testen of het na toevoeging van de regel weer gewoon werkt.
Thund3r schreef op 02 maart 2004 @ 12:33:
[...]

391 is écht de max van mn geheugen hier, Denk dat ik binnenkort maar eens de cooling ga verbeteren (nu standaard Hercules heatsinkjes)
Bij mij is 305mhz al te snel en dan zit er bij mij op iedere kant van een mem blokje 2x een koperen mem sinkje. Ik denk dat mijne tegen een bariere aan loopt qua kunnen of de volt die hij nu krijgt is te weinig ofzo, het is van origine een club3d 9800 gewoon met infinion geheugen :(

update: heb ff de options.ini aangepast maar geen verschil. Ik denk dat het een driver related iets is in dit geval omdat ik dit ook eerder heb gehad toen hj als pro geflasht was. Tijd voor een nieuwe test :Y)

update2: Ik heb de catalys 3.9 nu geprobeerd en die zorgen ervoor dat je anti alias blijft werken, in iedergeval bij mij wel!

[ Voor 50% gewijzigd door aapelite op 02-03-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

hey zBeastorz, ik zou van je kaart wel es een foto willen zien dan en dan met name van je zelfgemaakte cooling..'k ben benieuwd..

[ Voor 26% gewijzigd door TheWizzard op 02-03-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:10
hmmm.. het flashen van een bepaalde bios heeft best nog wel gevolgen voor je kaart. Ging van 11000 3dmark01 punten naar 16000.. tijd voor wat over te klokken die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Gaaf dit,

Ik ben eigenaar van een sapphire radeon 9800 pro 256mb ddr2.

Heb al getest, 3dmark '03 gaat probleemloos op een core van 412Mhz en een memory bus van 365Mhz.

2 vragen:

-Wordt hij werkelijk sneller als ik er een XT van maak.

-Welke bios zet ik er op? in het begin stukje staat hij alleen voor de 128mb versie.

Net even op 425/372 gehad, Ut 1600x1200 32 bit.
Draait stabiel alleen rade hoeken midden in het beeld, zou dat alleen aan de temperatuur liggen? Gebruik nog standaard koeling dus dat is te verhelpen.

[ Voor 25% gewijzigd door FFF op 02-03-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Kijk nog eens een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Als dit betrekking heeft op mijn post, welke moet ik hebben dan?
Neem liever het zekere voor het onzekere als ik eerlijk moet zijn....

moet hij persee van sapphire zijn, en in hoeverre is dat Pal of NTSC (?) van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

hoi, niet om kinderachtig te doen, maar lees ff het hele topic door en ik raad je aan om bij deel 1 te beginnen, hierin krijg je antwoord op al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

ff gecopieert, had er al een topic van op et papier moet je niet meer leten das nu wel wat beter gedaan.

Dan hier m'n mod van mijn radeon 9800pro het is gewoon een heatsink van een standaard P4 koeler stukje van af gezaagt. Hij zat eerst andersom maar daar zat de hele tijd een chippie in de weg die telkens de heatsink ophoog duwde, hij zit nu echt super strak en goed, dat koper is de (zelf gemaakte) heatpipe. :D meet ik 'm echt aan (onderkant) van de core. De core werd met de normaal koeling +-80 graden ZONDER belasting dus kan je nagaan als die zen werk doet;

Temps nu:
Normal:46.5 graden
Volle toeren:52 Graden

LET wel op dat ik het gemeten hebt van het heetste punt
Deze temps haalde ik ongeveer zonder heatpipe met de temp ernaast gemeten (en dat scheelt VEEL)
Dus die heatpipe werkt ZEKER wel, heb hem dus op de kast vast gemaakt zodat veel warmte door de kast word opgenomen,
Het geheugen is ook met een (zelf) gemaakte heatpipe aan elkaar gemaakt dus het geheugen kan nu ook veel meer warmte kwijt,

PS:ik durf niet echt meer te gaan overclocken omdat die al een beetje beschadigt is, heb het wel ff geprobeert (zonder heatpipe) en kwam al aardig ver.
Hier dan de pics:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/BR258626H21

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2580V7F25AF

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W0Z4H89VEO3

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Heb men pro kaart weer ff geflasht alleen dan naar PAL score is wel weer omhoog gegaan. Alleen hij geeft nu aan dat ik 256MB geheugen hebt, beetje gaar maar hij draait wel goed. Kan et problemen lijden? Of zeggen jullie laat maar zo? ;)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
*Zucht*
Ik kan het niet laten hoor: Leren lezen is een vak apart!!
Jeronim0 schreef op 02 maart 2004 @ 00:03:
....
Wel een aardige mode. Ik vind het er niet echt netjes uitzien, maar goed ik doe het je zo 1,2,3, niet na. Is maar ook net wat je wil: moet het er netjes uitzien of moet het gewoon goed koelen.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Kan iemand me verstellen:

Ik heb een sapphire 9800 pro Maar met 256 MB DDR2 geheugen.

Moet ik gewoon die 256mb NTSC Pakken, of kan ik beter van sapphire zelf nemen, ik heb al een tijd gelezen maar kan hier geen duidelijkheid over vinden, omdat bijna iedereen de sapphire 128 mb ddr heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89431

Ik heb een
ATi Radeon 9800 Pro (128MB) geheugen.

Built by ATi!

ik heb het allemaal goed doorgelezen, maar wil het toch nog een keer voor de zekerheid vragen voor ik ga beginen met het flashen van mn bios :)

Welke Bios moet ik hebben?

Is het veilig? (kan ik hem weer terug flashen)

Wordt hij niet te warm (ik heb de cooler van Zalman)?
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP3_b.gif

Gaat mijn geheugen niet kooken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Anoniem: 89431 schreef op 03 maart 2004 @ 10:37:
Ik heb een
ATi Radeon 9800 Pro (128MB) geheugen.

Built by ATi!

ik heb het allemaal goed doorgelezen, maar wil het toch nog een keer voor de zekerheid vragen voor ik ga beginen met het flashen van mn bios :)

Welke Bios moet ik hebben?

Is het veilig? (kan ik hem weer terug flashen)

Wordt hij niet te warm (ik heb de cooler van Zalman)?
[afbeelding]

Alvast bedankt!
Lees de startpost eens :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Jeronim0 schreef op 03 maart 2004 @ 00:04:
*Zucht*
Ik kan het niet laten hoor: Leren lezen is een vak apart!!

[...]

Wel een aardige mode. Ik vind het er niet echt netjes uitzien, maar goed ik doe het je zo 1,2,3, niet na. Is maar ook net wat je wil: moet het er netjes uitzien of moet het gewoon goed koelen.
Sorry,

Et ziet er inderdaad niet echt netjes uit, Maar et koelt als een tierenlier! Alleen binnen kort ga ik et wat anders doen, Beetje klooien enz, ben een beetje freak maar zo heb je nog es wat te doen. :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op 03 maart 2004 @ 10:48:
[...]

Lees de startpost eens :)
dat heb ik gedaan :) maar wil het gewoon 100% zeker weten, wil zo min mogenlijk risico lopen (logisch lijkt mij?)

Dus aub ff alles op een rijtje thx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mijn Hercules AIW 9800SE@Pro is volgens mij aan het dood gaan ;(
Krijg allemaal gekleurde verticale strepen, en zelfs bij het instaleren van winblows XP het "dos" scherm krijg ik zelfs rare strepen en blokken en allemaal lelijk gedoe.

Ga hem zometeen in een andere comp prikken kijken of die daar nog wel wilt werken, maar denk het eigenlijk niet :|

Dus ik wilde een goede vervanger hebben, maar wil de All-In-Wonder functies niet kwijt, dus ik dacht aan de Sapphire ATI 9800 Pro All-In-Wonder.
En natuurlijk is het wel zaak om alles weer te overklokken daar ben je tweaker voor nietwaar ? :7
Maar ik zie hier dus helemaal geen biossen voor andere All-In-Wonder kaarten :( buiten de SE versies om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Anoniem: 89431 schreef op 03 maart 2004 @ 11:41:
[...]

dat heb ik gedaan :) maar wil het gewoon 100% zeker weten, wil zo min mogenlijk risico lopen (logisch lijkt mij?)

Dus aub ff alles op een rijtje thx:)
In deel 1 staan alle antwoorden (Bios varieert zelfs bij identieke kaart staat al genoemd, veilig afhankelijk van de persoon die het doet zijn er die de kaart verzieken, meestal kun je terugflashen soms te ver overgeklokt vanwege XT Bios einde oefening staan al meldingen van, te warm of geheugen over de kook normaal niet maar afhankelijk van de koeling staat ook al genoemd).
Zeker niet, maar ik wel als iemand mij van dubbelposten beticht.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeronim0 op 03-03-2004 13:13 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Jeronim0 schreef op 02 maart 2004 @ 13:39:
....
@Demon_Eyez:
Ik zit nu op 399.63MHz, maar dat is zeker een stuk beter. Geen Vmod of extra koeling (alleen goed gekoelde kast). Ik zou zeggen probeer ook eens die xt128pa. Nog wat aanvullende tests om te kijken of hij helemaal stabiel is, maar goed een extra overklok met dit XT Bios zit er zeker in. Misschien toch wat heatsinks om de ergste hitte tegen te gaan, want ik wil mijn kaart ook niet frituren.
Ik zie alleen het niet zo zitten dat m'n display pas na 15 seconden normaal doet. Eigenlijk zou je eens een vmod op je core moeten doen, eens kijken of je dan verder komt. Goede WC-koeling is natuurlijk wel een vereiste dan helaas. Maar dan zou wel de speed van je core misschien een stuk beter aansluiten bij de speed van je geheugen.

[ Voor 192% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-03-2004 14:08 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

euh, in de 1st post staat een bios voor "Built By Ati 256mb samsung DDR2"

Ik heb een sapphire 9800 pro met ddr 2.

Staat op powerd by ati, en ati cooler enzo, moet ik die driver dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
FFF schreef op 03 maart 2004 @ 15:49:
euh, in de 1st post staat een bios voor "Built By Ati 256mb samsung DDR2"

Ik heb een sapphire 9800 pro met ddr 2.

Staat op powerd by ati, en ati cooler enzo, moet ik die driver dan hebben?
Je bedoeld vast Bios. Maar zolang je samsung geheugen hebt werkt deze bios ook wel bij jouw. Zelfs met een ander merk zal deze bios wel werken. Gewoon proberen dus. Bij minder succes kun je hem nog altijd terugflashen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@zBeastorz: Ik vind het wel knap gemaakt van je. Maar hoe heb je die heatpipes gemaakt en heb je hierin vloeistof gedaan ofzo en hoe zitten ze aangesloten. Kortom, heb je niet een kleine hand-out hoe je zoiets zelf na kunt maken? En maak je die dingen ook voor anderen :) 'k ben op zich best geinteresseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Nu heb ik ook verschillende BIOS'en gebruikt op mijn Club3D ATi Radeon 9800 Pro Hynix 128MB en de eerste keer dat ik de juiste XT BIOS had geflashd zag alles er redelijk uit in 3DMark03. Alleen minimale ghosting in test 2 en 3. :)

Eigenwijs ging ik meerdere BIOS'en uitproberen, maar de resultaten van 3DMark03 werden steeds minder met vlakken, strepen tot slechts een kleurspel waardoor er geen 3D meer te zien was en nu is het resultaat van de XT BIOS lager dan van de originele Pro BIOS! :(

Iemand ook van deze vreemde resultaten na het veelvuldig flashen van zijn 9800? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Epitome op 03-03-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoe!!! nou het is me gelukt.

ik denk doe makkelijk, gebruik dat winflash tooltje

ik druk op Program, schermzwart
hoor daarna na paar minuten het windows "kritieke stop" geluid.

't zweet slaat me op 't hoofd..
na 20 minuten denk ik, hij zal wel klaar zijn, dus ik op reset knop :)

Maar alles werkte gelukkig en heb nu een volwaardige

ATi Radeon 9800XT (128MB ddr ram :))

Thx voor de fijne tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Anoniem: 89431 schreef op 03 maart 2004 @ 16:42:
Phoe!!! nou het is me gelukt.

ik denk doe makkelijk, gebruik dat winflash tooltje

ik druk op Program, schermzwart
hoor daarna na paar minuten het windows "kritieke stop" geluid.

't zweet slaat me op 't hoofd..
na 20 minuten denk ik, hij zal wel klaar zijn, dus ik op reset knop :)

Maar alles werkte gelukkig en heb nu een volwaardige

ATi Radeon 9800XT (128MB ddr ram :))

Thx voor de fijne tip :)
Welk merk had je en welke bios erin geflashed?

Heb zelf nog nooit gehoord van zwart scherm gebeuren tijdens de Windows Flash.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op 03 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Welk merk had je en welke bios erin geflashed?

Heb zelf nog nooit gehoord van zwart scherm gebeuren tijdens de Windows Flash.
ATi Radeon 9800 Pro (128MB)

built by ati...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Thund3r schreef op 03 maart 2004 @ 15:51:
[...]

Je bedoeld vast Bios. Maar zolang je samsung geheugen hebt werkt deze bios ook wel bij jouw. Zelfs met een ander merk zal deze bios wel werken. Gewoon proberen dus. Bij minder succes kun je hem nog altijd terugflashen.
Ik kan nergens vinden of het samsung is, normaal staat dat op die plaatjes alleen deze heeft er allemaal heatsinks opzitten.

Het is sowieso een DDR2 dat staat er wel op, op de website staat sowieso niets, en op de doos ook niet...

[ Voor 7% gewijzigd door FFF op 03-03-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

TheWizzard schreef op 03 maart 2004 @ 16:05:
@zBeastorz: Ik vind het wel knap gemaakt van je. Maar hoe heb je die heatpipes gemaakt en heb je hierin vloeistof gedaan ofzo en hoe zitten ze aangesloten. Kortom, heb je niet een kleine hand-out hoe je zoiets zelf na kunt maken? En maak je die dingen ook voor anderen :) 'k ben op zich best geinteresseert.
Thanks, Zoals veel mensen zeggen is et eigelijk niet echt een heatpipe maar et lijkt er een beetje op. Een heatpipe geleid warmte van onder een heatsink naar boven toe zodat et warmte gelijk word verdeelt. Dis gewoon een warmte geleident iets wat naar men kast gaat, en van men mem een stukje meer opervlakte om de warmte te laten verdwijnen. En hoe ik et heb gedaan? niet zo moelijk kan iedereen. pak gewoon een stuk fasedraad knip dat in stukken beetje strippen, en dan dat draad er SUPER strak tussen die gleuven douwen. Daar ben je et langst mee bezig ;) Maar ik wil et er ff af gaan halen en nog van dat koelpasta er tussen gooien, Zo scheelt et al VEEL met de temp, terwijl dat koper nouwlijks warm word. En et koelt VEEEL sneller af dan zonder die heatpipe, zeg maar eerst duurde et 1.30 min voordat de vga op normale temp was, nu zeker 30 sec. En ik heb helaas geen meer foto's van hoe ik et gedaan heb.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 20:28
Een 9800pro is niet gebouwd als een 9800XT. Als je een 9800pro dus zogenaamd gaat flashen naar een 9800XT kun je er donder op zeggen dat je problemen gaat krijgen. De pro is er gewoonweg niet op gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Macros4 schreef op 03 maart 2004 @ 19:53:
Een 9800pro is niet gebouwd als een 9800XT. Als je een 9800pro dus zogenaamd gaat flashen naar een 9800XT kun je er donder op zeggen dat je problemen gaat krijgen. De pro is er gewoonweg niet op gebouwd
Waarom lukken de meeste flashes dan en heeft men alleen last van wat probleempjes in 3dmark03? Ik vind gewoon als Nederlander dat je alles uit je kaart mag halen.

En het lukt, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macros4 schreef op 03 maart 2004 @ 19:53:
Het werkt anders toch goed.

dus niet zeuren ;)

Het werkt maakt niet uit en het is coowl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 15-06 20:28
OOoooooowwww, toch typisch dat je dan veel mensen hoort klagen over artifacts na het flashen van de bios...

Maarja, wat maakt het uit, artifacts zijn slechts de lichtste vorm van problemen die een videokaart kan vertonen.

Ik wens julie veel geluk met het flashen jongens, hopelijk heb je nu ook een XT!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107554

Hier nog iemand met een succesvolle flash >:)

Het betreft een Club3d Radeon 9800 pro 128 Mb met de daarvoor bestemde bios (BBA met samsung ram). Tot nu toe geen probs met 3dmark 2001, aquamark en ut2004. Ik ga nog wat meer testen de komende tijd.

Eerst had ik de boel overgeklokt @ xt speeds, het enige wat ik merkte was dat de condensators in 3dmark 2001 een zacht, hoog piepend geluid maakten. Hopelijk houden ze het vol....
Het flashen ging perfect met de tool voor in windows. Ik draai nu de gewone catalyst 4.2 drivers.

edit: ook geen probs met bf42 en nfs:u

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107554 op 03-03-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Macros4 schreef op 03 maart 2004 @ 21:11:
OOoooooowwww, toch typisch dat je dan veel mensen hoort klagen over artifacts na het flashen van de bios...

Maarja, wat maakt het uit, artifacts zijn slechts de lichtste vorm van problemen die een videokaart kan vertonen.

Ik wens julie veel geluk met het flashen jongens, hopelijk heb je nu ook een XT!

;)
Het gaat me niet om de artifacts, maar om de slechtere prestaties met een XT BIOS dan met de originele Pro BIOS! |:(

Beetje nutteloos om je kaart te flashen als het geen verbetering oplevert... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op 03 maart 2004 @ 12:53:
Mijn Hercules AIW 9800SE@Pro is volgens mij aan het dood gaan ;(
Krijg allemaal gekleurde verticale strepen, en zelfs bij het instaleren van winblows XP het "dos" scherm krijg ik zelfs rare strepen en blokken en allemaal lelijk gedoe.

Ga hem zometeen in een andere comp prikken kijken of die daar nog wel wilt werken, maar denk het eigenlijk niet :|

Dus ik wilde een goede vervanger hebben, maar wil de All-In-Wonder functies niet kwijt, dus ik dacht aan de Sapphire ATI 9800 Pro All-In-Wonder.
En natuurlijk is het wel zaak om alles weer te overklokken daar ben je tweaker voor nietwaar ? :7
Maar ik zie hier dus helemaal geen biossen voor andere All-In-Wonder kaarten :( buiten de SE versies om.
Iemand die een Bios heeft voor een AIW ?
Ga hem waarschijnlijk morgen of overmorgen kopen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Epitome schreef op 04 maart 2004 @ 00:35:
[...]

Het gaat me niet om de artifacts, maar om de slechtere prestaties met een XT BIOS dan met de originele Pro BIOS! |:(

Beetje nutteloos om je kaart te flashen als het geen verbetering oplevert... :/
Zoals je in dit (en het vorige topic) kunt lezen: Bij de meeste mensen lukt de flash, en ook de meesten gaan er in 3dmark2003 toch wel 300-800 punten op vooruit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
misschien een stomme vraag hoor.maar wat zijn op het moment de beste drivers voor de 9800pro van saphire?
ik heb nu de omega 2.522 drivers erin maar ik lees dat veel mensen de gewone 4.2 cathalist van ati gebruik. zijn deze beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Brimme schreef op 04 maart 2004 @ 14:18:
misschien een stomme vraag hoor.maar wat zijn op het moment de beste drivers voor de 9800pro van saphire?
ik heb nu de omega 2.522 drivers erin maar ik lees dat veel mensen de gewone 4.2 cathalist van ati gebruik. zijn deze beter ?
Dat verschilt, de 1 vind Omega betere beeldkwaliteit en/of snelheid hebben, de ander vind dat weer bij de Catalyst.

Zelf proberen is de enige oplossing :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 107554 schreef op 03 maart 2004 @ 23:01:
*knip*
Eerst had ik de boel overgeklokt @ xt speeds, het enige wat ik merkte was dat de condensators in 3dmark 2001 een zacht, hoog piepend geluid maakten. Hopelijk houden ze het vol....
*knip*
Miscchien wel handig om in de gaten te houden, meer mensen met dit verschijnsel? je weet maar nooit tenslotte.
Zelf hoor ik (gelukkig) geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Huh? piepen? wist neit dat condensators dat konden :P misschien beter koelen een optie? Ik heb er zelf gelukkig geen last van :)

Rekening houden doe ik er wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
RedXraD schreef op 04 maart 2004 @ 16:32:
Huh? piepen? wist neit dat condensators dat konden :P misschien beter koelen een optie? Ik heb er zelf gelukkig geen last van :)

Rekening houden doe ik er wel mee
Moet je voor de gein eens een Alcatel Speedtouch modem aan je oor houden, dan hoor je het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft hier iemand (voor de zekerheid) nog een Bios van de

ATi Radeon 9800 Pro (128MB, Built by ATi)

voor 't geval dat ik um wil terug clocken, ik heb geen problemen tot dusver maar ik kon geen backup maken van mn oude bios. Maar wil um wel graag hebben voor de zekerheid.

BVThx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Het is zowiezo beter om van je 'eigen' BIOS een backup te maken voordat je gaat flashen, zo weet je tenminste zeker dat je je videokaart in de originele staat kan herstellen en je altijd nog gebruik kan maken van je garantie! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epitome schreef op 04 maart 2004 @ 18:35:
Het is zowiezo beter om van je 'eigen' BIOS een backup te maken voordat je gaat flashen, zo weet je tenminste zeker dat je je videokaart in de originele staat kan herstellen en je altijd nog gebruik kan maken van je garantie! (8>
Het lukte bij mij niet.... maar toch blijft mn vraag staan, heeft iemand nog een "Originele" Bios van de ATi Radeon 9800 Pro (128MB Samsung DRR2 Geheugen, Built by ATi)

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat zoeken heb ik de originele bios gevonden :D JEEJ :)

ook handig voor andere mensen, bijna alle biossen van elk merk etc.

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Demon_Eyez schreef op 04 maart 2004 @ 18:23:
[...]
Moet je voor de gein eens een Alcatel Speedtouch modem aan je oor houden, dan hoor je het wel :+
Hahaha, dat is echt waar. Ik was deze week elke dag laat naar mijn nest en vroeg op met een kuthumeur en dan irriteer ik me sneller. Ok hoorde dat ding echt een teringherrie maken.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik had mijn Sapphire 9800 Pro ook geflasht. Had het Sapphire bios van de openinspost geflasht.

Het leek allemaal perfect. Generals had nergens last van net als 3Dmark 2001SE

Maar wat wel problemen gaf was 3DMark 2003. Voornamelijk in de bench met de soldaten en de allerlaatste test waarbij de trollen naar beneden vallen. Hele beeld fucked up. Allemaal zwarte strepen etc.

Volgens mij was het laatse een bekend feit. Maar wat ook slecht liep was Quake 3. Het schokt af en toe. Heb nu net mijn oude bios weer terug gezet en hij heeft het nu niet meer. Hoe kan dit?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik heb men vga weer terug geflasht naar men ouwe bios (alleen gelijk ff de nieuwste gedownt, Daarna had ik een progie gevonden om je bios te bewerken, Kan je de core speed enz allemaal omhoog gooien, de snelheid die je wil hebben die save en die bios flash je, dus nooit gezeik met progies enz want et staat gewoon in je bios. en dat werkt 10 KEER beter dan et flashen naar een xt- Met score is was normaal En met rage overgeclockt naar Cor-423 mem-373.5 een score van +- 5800 met 3Dmark03, Toen geflasht naar xt met iets lagere Mhz en toen haalde ik +-5700, Nu ik em met de nieuwe 9800pro bios heb geflasht en de en men bios op cor-415 en mem op 390, En men score SPRONG VOORUIT!! de tieten en hij ken nog wel hoger, Bij 3Dmark03 MERKTE je gewoon verschil dat die VEEL sneller was en ook zeker met spelletjes!, en men score van 2003 was 6330 ongevver dat is pas vooruitgang, en dat MERK je echt! en hij kan nog wel hoger haha, men score voor 2001 was met 3000 puntjes ophoog gekrikt. Houw et lekker zo, want deze bios is hier gewoon veel beter geschikt voor.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik wil graag even een moment van stilte voor de 2 reacties hierboven ... |:(

1. Zwarte strepen, nou die heb ik echt nog nooit gezien, evenals die 30 posts hiervoor niet waarin daar melding van werd gedaan. Ik weet ook zeker, dat ik nooit heb gepost, dat dit op te lossen is met de meest recente Omega drivers door daarin te kiezen voor 9800SE.
2. Ik heb nog nooit van, dat progje gehoord, weet ook niet dat het RadEdit heet en in de startpost vermeld staat. Ook is het mij totaal onbekend, dat mensen naar een XT Bios flashen, omdat ze daarmee een hogere overklok halen en dat dit al diverse malen is vermeld.

Ik wil ook even de gelegenheid gebruiken om wat zinvols te melden. Van ATiTool is al een klein weekje versie 0.0.18 uit. Hiermee kun je onder andere je Radeon makkelijk overklokken. Schroeft automatisch de snelheid op van geheugen of kern (afhankelijk van welke Find max je kiest) en controleert op artifacts. Nieuw in deze versie is, dat je kan instellen om na een bepaalde tijd zonder artifacts te stoppen met scannen. Erg handig vind ik dit. De auteur willigt ook aardig wat wensen van gebruikers in, dus als je een fout tegen komt of een feature handig vind, dan is de kans groot dat die erin komt.
Soms is voor het geheugen een 3DMark03 Nature test misschien net iets intensiever om artifacts te vinden, maar het is een heel handig programma om "redelijk" veilig te overklokken.

Het is niet laat, maar ik heb toch zo'n idee, dat ik maar naar mijn nest moet gaan, voor er meer replies hier komen te staan met een hoog afzeikpotentieel en mocht je het je afvragen: ja, ik heb een probleem en dat heet Nonos; mensen (het ademt, dus het leeft) waaraan een uitleg van RTFM een totale verspilling van tijd en moeite is, zeg maar. Ik probeer het een beetje komisch te brengen, maar van binnen moet ik er een beetje om huilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeronim0 op 04-03-2004 22:11 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
zBEASTORz schreef op 04 maart 2004 @ 21:22:
Ik heb men vga weer terug geflasht naar men ouwe bios (alleen gelijk ff de nieuwste gedownt, Daarna had ik een progie gevonden om je bios te bewerken, Kan je de core speed enz allemaal omhoog gooien, de snelheid die je wil hebben die save en die bios flash je, dus nooit gezeik met progies enz want et staat gewoon in je bios. en dat werkt 10 KEER beter dan et flashen naar een xt- Met score is was normaal En met rage overgeclockt naar Cor-423 mem-373.5 een score van +- 5800 met 3Dmark03, Toen geflasht naar xt met iets lagere Mhz en toen haalde ik +-5700, Nu ik em met de nieuwe 9800pro bios heb geflasht en de en men bios op cor-415 en mem op 390, En men score SPRONG VOORUIT!! de tieten en hij ken nog wel hoger, Bij 3Dmark03 MERKTE je gewoon verschil dat die VEEL sneller was en ook zeker met spelletjes!, en men score van 2003 was 6330 ongevver dat is pas vooruitgang, en dat MERK je echt! en hij kan nog wel hoger haha, men score voor 2001 was met 3000 puntjes ophoog gekrikt. Houw et lekker zo, want deze bios is hier gewoon veel beter geschikt voor.
Dat is interessant, welk programma is dat om je BIOS aan te passen?
En waar heb de laatste versie van je BIOS gevonden en hoe kom je achter de versie/datum van je huidige versie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Ik heb hier een 9800 pro van power color met samsung geheugen, ik neem aan dat ik dan het beste het bios 9800XT power color met samsung geheugen kan pakken of zijn er andere (betere) ervaringen opgedaan met andere biossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:26
RommelD schreef op 04 maart 2004 @ 21:20:
Ik had mijn Sapphire 9800 Pro ook geflasht. Had het Sapphire bios van de openinspost geflasht.

Het leek allemaal perfect. Generals had nergens last van net als 3Dmark 2001SE

Maar wat wel problemen gaf was 3DMark 2003. Voornamelijk in de bench met de soldaten en de allerlaatste test waarbij de trollen naar beneden vallen. Hele beeld fucked up. Allemaal zwarte strepen etc.

Volgens mij was het laatse een bekend feit. Maar wat ook slecht liep was Quake 3. Het schokt af en toe. Heb nu net mijn oude bios weer terug gezet en hij heeft het nu niet meer. Hoe kan dit?
Ik heb ook een Sapphire 9800 Pro geflasht naar een XT. Vandaag gekocht bij de Mycom in Utrecht, en meteen geflasht dus. Alles ging perfect, behalve in de Nature test van 3dmark 03, daar zag ik in het water wat witte spikkeltjes... Voor de rest ging alles perfect.

Dit kan geen kwaad lijkt mij? Toch is het denk ik niet onverstandig om ram sinks te plaatsen... dit ga ik dan ook doen. Maar toch leuk, een Sapphire Radeon 9800 XT voor € 235,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
twinkey schreef op 05 maart 2004 @ 00:16:
[...]

Ik heb ook een Sapphire 9800 Pro geflasht naar een XT. Vandaag gekocht bij de Mycom in Utrecht, en meteen geflasht dus. Alles ging perfect, behalve in de Nature test van 3dmark 03, daar zag ik in het water wat witte spikkeltjes... Voor de rest ging alles perfect.

Dit kan geen kwaad lijkt mij? Toch is het denk ik niet onverstandig om ram sinks te plaatsen... dit ga ik dan ook doen. Maar toch leuk, een Sapphire Radeon 9800 XT voor € 235,- :D
Tja echt slecht zal het opzich niet zijn, gewoon ff wat beter koelen óf wat terug klokken.. wat is je 3dmark03 score? En geen artifacts/gohsting in Test 2 en 3?

Zeker lekker ja! 235 euro voor een 9800xt, lijkt een beetje op een half jaartje terug, toen al die 9800se's gekocht werden voor +/- 235 euro en dan naar 9800pro gemod werden ;) Alleen dan nu 9800pro->XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:26
Race Eend schreef op 05 maart 2004 @ 00:42:
[...]

Tja echt slecht zal het opzich niet zijn, gewoon ff wat beter koelen óf wat terug klokken.. wat is je 3dmark03 score? En geen artifacts/gohsting in Test 2 en 3?

Zeker lekker ja! 235 euro voor een 9800xt, lijkt een beetje op een half jaartje terug, toen al die 9800se's gekocht werden voor +/- 235 euro en dan naar 9800pro gemod werden ;) Alleen dan nu 9800pro->XT
Voor flashen had ik 5437 punten in 3mark03, na het flashen 5946 punten. Config:

Asus P4P800 Deluxe
Celly 2,0@2,7
512 MB Twinmos
Sapphire Ait Radeon 9800 XT :9~
2x Maxtor 80 GB 7200 tpm RAID0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107554

Demon_Eyez schreef op 04 maart 2004 @ 15:04:
[...]
Miscchien wel handig om in de gaten te houden, meer mensen met dit verschijnsel? je weet maar nooit tenslotte.
Zelf hoor ik (gelukkig) geen verschil
Al opgelost :9
Nieuwe bios doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Jeronim0 schreef op 04 maart 2004 @ 22:08:

Ik wil ook even de gelegenheid gebruiken om wat zinvols te melden. Van ATiTool is al een klein weekje versie 0.0.18 uit. Hiermee kun je onder andere je Radeon makkelijk overklokken. Schroeft automatisch de snelheid op van geheugen of kern (afhankelijk van welke Find max je kiest) en controleert op artifacts. Nieuw in deze versie is, dat je kan instellen om na een bepaalde tijd zonder artifacts te stoppen met scannen. Erg handig vind ik dit. De auteur willigt ook aardig wat wensen van gebruikers in, dus als je een fout tegen komt of een feature handig vind, dan is de kans groot dat die erin komt.
Soms is voor het geheugen een 3DMark03 Nature test misschien net iets intensiever om artifacts te vinden, maar het is een heel handig programma om "redelijk" veilig te overklokken.
hmmz, ik dacht ik test even dit proggy om te kijken of mn kaart een beetje lekker werkt, maar bij het starten ervan krijg ik helaas een spontane reboot. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

twinkey schreef op 05 maart 2004 @ 00:16:
[...]

Dat sommige pixels wit worden dat kan zeker wel kwaad, je cpu is dan over belast en kan kaduk gaan,

Voor de mensen die willen proberen wat ik heb gedaan check DEZE site (ook voor Nvidia mensen):)

PS:wat kunnen sommige mensen zielig doen...... :X

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik schop de poll nog ff :)

Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Om even terug te komen op de post van zBEATORz. Met een BIOS bewerkingstool, zoals RADedit bijvoorbeeld, kan je inderdaad makkelijk je hoogtste overklok in de bios vastzetten. Echter, dat betekent wel dat je kaart altijd standaard op die ingestelde (hoge) speeds werkt.
Dan vindt ik een prog zoals 3dProfiler die bij de Omega drivers zit toch echt stukken beter. Per spel of apllicatie kan je een speed voor de core en mem instellen (evenals AA, FSAA em ga zo maar door), die geladen worden als een spel gestart wordt (bijv. 490/790) en weer wordt teruggeschakeld naar de default (bijv 380/680) als je klaar bent met gamen oid. Beetje onzinnig om continu @ 390/790 te draaien als je alleen een beetje zit te browsen in Internet Explorer of je MP3-tjes aan het burnen bent.
Op deze manier wordt je kaart veel meer 'gespaard'. Vergeet niet dat met overklokken je kaart harder slijt. Ik persoonlijk overklok alleen wanneer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 23:15
zBEASTORz schreef op 05 maart 2004 @ 13:27:
[...]

Dat sommige pixels wit worden dat kan zeker wel kwaad, je cpu is dan over belast en kan kaduk gaan,
Kunnen witte (niet thuishorende) pixels in DOS tijdens de POST kwaad? Die kreeg ik namenlijk toen ik voor t eerst mn comp aanzetten nadak mn nieuwe mobo erin had gezet (MSI K7N2 Delta-L met "AMD Athlon XP 2600+, 333 MHz").

Maarja ondertussen heb ik mn kast voor de zekerheid maar aan aarde gelegd (via de verwarming) en nu ist weg 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Dat is niet waar, Als je een snelheid instelt wil niet zeggen dat die daar altijd op draaid, Als je dat instelt wil dat zeggen dat die daar MAX of MAG draaien, Pressies et zelfde als je cpu, die draaid toch ook niet konstant max op 3.2GHz? hij kan dat aan, Als dat constant altijd op max zo draaien dan zou die snel koken. Dus das niet waar.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
@aapelite: Ik heb gehoord, dat het niet zo lekker werkt met de omega drivers, dus wellicht ligt het daaran?
@zBEASTORz: als je GPU (Grafische Kern/Core) bedoelt, dan heb je gelijk.
@Demon_Eyez: op zich is dit wel beter, maar je processor wordt bij overgeklokte snelheid (en gelijke Vcore) ook niet veel warmer als hij niet zo hoog wordt belast
@zBEASTORz: Als je het niet weet geeft niet, maar laat het lekker gaan en reageer niet. Uitzonderingen daar gelaten (bijv. MSI DOC, Intel Thermal Throttling) draait een processor altijd op de snelheid waar die op ingesteld staat.

edit:
Mijn 2.4GHz draait op 3.33GHz 1.675V (luchtkoelingen), dat gaat hoogstens ten koste van de levensduur. Testen voor meer als 12 uur 100% belast gedaan met Prime95, waarbij temperatuur maximaal 65 graden wordt op de warmste dag van het jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeronim0 op 05-03-2004 15:00 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
zBEASTORz schreef op 05 maart 2004 @ 14:20:
Dat is niet waar, Als je een snelheid instelt wil niet zeggen dat die daar altijd op draaid, Als je dat instelt wil dat zeggen dat die daar MAX of MAG draaien, Pressies et zelfde als je cpu, die draaid toch ook niet konstant max op 3.2GHz? hij kan dat aan, Als dat constant altijd op max zo draaien dan zou die snel koken. Dus das niet waar.
Dan moet je het beter formuleren, je zegt zelf:
...dus nooit gezeik met progies enz want et staat gewoon in je bios...
en
... Als je een snelheid instelt wil niet zeggen dat die daar altijd op draaid....
Uiteindelijk heb je dus alsnog je proggies nodig om de OC in/bij te stellen, wat is dan de zin om in je bios die speeds te veranderen als je ze daarna weer verandert :?
BTW, mijn kaart wordt echt niet sneller als ik z'n default waarde in het bios hoger instel dan wanneer ik via een prog in Windows zijn default hoger instel. Die hoogste OC blijft hetzelfde. Of ik nu 390/790 in m'n bios opgeef of 390/790 in 3D profiler, mijn 3Dmarks blijven hetzelfde.

Wat je over CPU 's zegt slaat helemaal de plank mis. Als ik m'n XP 1700+ op 2300MHz instel in m'n bios dan draait 'ie ook op 2300MHZ.
Deze OC brengt 2 temperatuurverhogingen met zich mee:
1 - de temperatuur stijgt omdat de CPU 830Mz meer sneller z'n werk doet.
2 - de temperatuur stijgt ook nog een keer omdat ik m'n vCore moet verhogen.
Daar komt bij dat m'n XP1700+ best een aantal dagen op z'n volle stabiele OC kan draaien en absoluut niet gaat 'koken' .Vooral met het encoden van DivX films is dat bij mij het geval. Maar ja, ik heb dan ook goede WC-koeling, maar neemt niet weg dat m'n XP hierdoor sneller slijt.

Overklokken betekent harder slijten van je hardware, hoe je het wendt of keert
Jeronim0 schreef op 05 maart 2004 @ 14:52:
@Demon_Eyez: op zich is dit wel beter, maar je processor wordt bij overgeklokte snelheid (en gelijke Vcore) ook niet veel warmer als hij niet zo hoog wordt belast
ik denk dat je mag aanemen dat wanneer je iets overklokt je dit doet met als doel dat je GPU bij belasting sneller is. Dus je zit al snel in een situatie dat je hem juist wel belast (games. benches ed)
De meeste OC's van een CPU gaan gepaard met een verhoging van de vcore, dus meer warmte.

[ Voor 35% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-03-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Houston we've got a problem :(

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe GPU koeler (revoltec) en deze geeft een goede performance. Deze raakt snel z'n hitte kwijt. Maar sinds dat ik op de kaart heatsinkjes op het geheugen heb geplakt, kan mn geheugen niet meer op XT speeds lopen. M'n geheugen haalt nu maar 350mhz. Mn GPU loopt in plaats van 420 met standaard koeler nu op 435.

Ik heb mn CPU ondergeclocked om te checken of het niet eraan lag dat deze teveel watts zuigt zodat mn 9800 pro niet te weinig kreeg maar dit helpt niks

Hoe zou het komen dat mn geheugen ineens 20 mhz lager max kan lopen (met heatsinks nog wel :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Dit was ook een van de redenen om af te zien van geheugenkoeling. Ik zat aan ramsinks van Coolermaster te denken, maar deze zouden niet geheel passen en ook geen gunstige invloed op de OC hebben. Meest waarschijnlijke is een slechte bevestiging of een slecht warmte geleidende adhesive/tape.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mijn mod is denk mislukt, had mijn 9800 pro van powercoler met samsung memchips geflasht met de xt versie van powercolor met samsung....... hij vraagt om opnieuw op te starten en pats geen beeld. Het vreemde vind ik dat ook mijn toetsenbord let niet gaat knipperen dit betekent dus eigenlijk geen signaal van het mobo of proc. komt dit nou door mijn mod of moet ik de oorzaak nu ergens anders gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

@Jeronim0:Oke, heb ff zitten nadenken en ik kan et misschien fout hebben of ik moet et anders uit leggen, Maar weet niet hoe. Alleen ik zeg et toch maar weer ff tegen je, Houw aub op met et beter weten gedoe, je weet waarschijnlijk wel meer maar laat et niet zo merken dat je gelijk de beste bent. dank je.
offtopic:
Nog ff een vraag, Wat voor geheugen gebruik je? Want ik krijg men cpu niet hoger dan 2.8@3.3GHz en is et mogelijk om je cpu alleen omhoog te gooien? want men fsb gaat ook allemaal omhoog en das een beetje k*t :) aan de koeling licht et niet, normaal:34.5 stressed:42,

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok mijn flash is toch gelukt, teminste kon net lekker gamen, benchmarken ging goed en ik heb niks aan het beeld kunnen merken. Echter zodra ik windows opnieuw wil laten opstarten is het boem beeld weg en dat blijft zo totdat ik de stroom eraf haal en de comp weer aanzet. Iemand hier een verklaring voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99604

Yes! Mijn bios flash is gelukt. Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro met Samsung memory chips en ik heb de BIOS van Sapphire 9800 XT gebruikt.( 128 MB E- die). Aquamark en 3D Mark2001SE benchmarks ff gedraid,heb geen problemen.3D Mark 03 wel de bekende probleem. Games zoals Call of Duty, Need for Speed underground, Halo loop soepel,geen artifacts of beeld problemen. Ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 67204 schreef op 06 maart 2004 @ 00:39:
ok mijn flash is toch gelukt, teminste kon net lekker gamen, benchmarken ging goed en ik heb niks aan het beeld kunnen merken. Echter zodra ik windows opnieuw wil laten opstarten is het boem beeld weg en dat blijft zo totdat ik de stroom eraf haal en de comp weer aanzet. Iemand hier een verklaring voor :?
Probeer eens een ander bios in die kaart te flashen. Mijn Club3D kaart accepteert meerdere biossen, het bios dat voor mij het beste werkt is het GigaCube bios.
In het vorige topic was er volgens mij ook iemand die een Club3D kaart had en daar het Club3D XT bios in flashede. Dat werkte toen ook niet naar behoren, die heeft toen ook het Gigacube bios erin geflashd en...raar maar waar, de GigaCube bios werkte beter als het XT bios van Club3D zelf. Wie weet is met jouw Powercolor kaart hetzelfde aan de hand. Probeer er gewoon een aantal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 17:23

mymind*

A Beautiful Mind

Ik wil mijn Radeon ook gaan flashen, maar op een of andere manier werkt die exe om die bootdisk te maken niet. Hij schrijft wel naar de diskette, maar er komt niets op te staan? (en jam, ik geef ook de verborgen bestanden weer in de verkenner)

Hoe kan dit komen? zou de exe om die disk te maken misschien defect zijn?

Laat maar, ik zie geen bestanden, maar hij doet het wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door mymind* op 06-03-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op 06 maart 2004 @ 12:24:
[...]
Probeer eens een ander bios in die kaart te flashen. Mijn Club3D kaart accepteert meerdere biossen, het bios dat voor mij het beste werkt is het GigaCube bios.
In het vorige topic was er volgens mij ook iemand die een Club3D kaart had en daar het Club3D XT bios in flashede. Dat werkte toen ook niet naar behoren, die heeft toen ook het Gigacube bios erin geflashd en...raar maar waar, de GigaCube bios werkte beter als het XT bios van Club3D zelf. Wie weet is met jouw Powercolor kaart hetzelfde aan de hand. Probeer er gewoon een aantal uit.
Ik heb idd al vaker veel goeds over de gigacube gehoord, ken het merk niet maar ik zal het is proberen, mijn VGA is 100% in orde geen mislukte beeldpunten of wat dan ook het is enkel, restart je pc en je bent je beeld kwijt totdat je je stroom eraf hebt gehaald heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben nu ook van plan om de Powercolor 9800se te kopen maar ken de stappen niet aangezien ik nog een newbie ben hierin om deze te modden naar een 9800/pro/xt? 8)7

Kan iemand me tutorial of iets dergelijks aanwijzen waar ik dit kan vinden? _/-\o_

Bij welke mensen is het gelukt om de powercolor 9800se te modden naar een 9800/pro/xt model? En hoe hebben jullie dat gedaan en met welke bios's?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Okej terug opnieuw begonnen met mijn flash avonturen men kaart werkt nu goed nu hij geflashed is met het BBA bios maar bv Call OF Duty of NFS U vriest het scherm na +/-5min. iemand nog dit pb?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
Kingskawn schreef op 07 maart 2004 @ 14:17:
Ik ben nu ook van plan om de Powercolor 9800se te kopen maar ken de stappen niet aangezien ik nog een newbie ben hierin om deze te modden naar een 9800/pro/xt? 8)7

Kan iemand me tutorial of iets dergelijks aanwijzen waar ik dit kan vinden? _/-\o_

Bij welke mensen is het gelukt om de powercolor 9800se te modden naar een 9800/pro/xt model? En hoe hebben jullie dat gedaan en met welke bios's?

_/-\o_
alles hierover kan je in 't [OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
langezwieper schreef op 07 maart 2004 @ 18:29:
Okej terug opnieuw begonnen met mijn flash avonturen men kaart werkt nu goed nu hij geflashed is met het BBA bios maar bv Call OF Duty of NFS U vriest het scherm na +/-5min. iemand nog dit pb?
Koeling.

Je gpu wordt te heet, besluit dat dit niet liev voor zichzelf is en zegt tegen jouw pc dat ie moet crashen.

Zet je er een betere cooler op, dan doet de gpu dat niet meer ;)
Een goeie koeler is de zalman CM80C-HP met de OP-1 fan. Werkt met heatpipes dus koelt goed en is stil.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 07-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:16
Ik heb mijn ASUS 9800 PRO 256MB geflasht naar ASUS 9800 XT 256MB (Hynix)

Flash is prima gelukt. Alleen er is een kleine bijwerking.

Mijn 3DMark03 met de PRO was 5226, clocked als XT 5594 en flashed als XT 5862.

Het gekke is nadat ik geflashed heb dat er bij Video Memory nu op eens 128 MB staat? Windows geeft wel aan dat het nog steeds 256MB is, net zoals de OMEGA drivers (details) en SiSoft Sandra? Hoe kan dat?

Hoe kan het verschil zo groot zijn tussen een geflashde XT en een geclockte XT?

Ik heb verder geen rare beelden gehad in 3dmark :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pascal Saul op 08-03-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DarkRider schreef op 08 maart 2004 @ 09:33:
Ik heb mijn ASUS 9800 PRO 256MB geflasht naar ASUS 9800 XT 256MB (Hynix)

Flash is prima gelukt. Alleen er is een kleine bijwerking.

Mijn 3DMark03 met de PRO was 5226, clocked als XT 5594 en flashed als XT 5862.

Het gekke is nadat ik geflashed heb dat er bij Video Memory nu op eens 128 MB staat? Windows geeft wel aan dat het nog steeds 256MB is, net zoals de OMEGA drivers (details) en SiSoft Sandra? Hoe kan dat?

Hoe kan het verschil zo groot zijn tussen een geflashde XT en een geclockte XT?

Ik heb verder geen rare beelden gehad in 3dmark :)
Waar staat je memory op 128 MB?

En aangezien je omega drivers ed. het wél goed aangeven zou ik mij niet al te druk maken over die 128 MB in een ander prog. is gewoon een fout van dat prog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:16
RedXraD schreef op 08 maart 2004 @ 10:18:
[...]

Waar staat je memory op 128 MB?

En aangezien je omega drivers ed. het wél goed aangeven zou ik mij niet al te druk maken over die 128 MB in een ander prog. is gewoon een fout van dat prog.
Ik bedoelde de Video Memory in de Online Resultbrowser van 3DMark03 zoals dat bij mijn laatste score het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DarkRider schreef op 08 maart 2004 @ 10:28:
[...]

Ik bedoelde de Video Memory in de Online Resultbrowser van 3DMark03 zoals dat bij mijn laatste score het geval is.
Aha... 3Dmark dus... al geprobeerd opnieuw dat prog te installeren? ik heb het ook wel eens gehad dat dat prog dacht dat ik een cpu had met 440 FSB (amd) en een multiplier van 5... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
RedXraD schreef op 07 maart 2004 @ 20:09:
[...]

Koeling.

Je gpu wordt te heet, besluit dat dit niet liev voor zichzelf is en zegt tegen jouw pc dat ie moet crashen.

Zet je er een betere cooler op, dan doet de gpu dat niet meer ;)
Een goeie koeler is de zalman CM80C-HP met de OP-1 fan. Werkt met heatpipes dus koelt goed en is stil.
Lol die heb ik er nu dus opzitten :D mijn casetemps is +/-23graden

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.