Breedbeeld TV's, advies?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 11.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Denk ook aan de invoerrechten die je moet betalen. Het zal echt niet gunstiger zijn qua totaalprijs.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
Zo...Na de hele topic gelezen te hebben, ga ik mij ook in de strijd mengen.

Ik ben (sinds mijn afbetaling van mijn credit card) heftig opzoek naar een mooie breedbeeld

mijn eisen zijn:

28 inch
Goede schalings mogelijkheden
100 Hz
3x scart
3 tot 5 jaar garantie
Digital scan
rustig flikkervrij beeld
slimme teletext
Mooi design (tenslotte staat hij ook eens uit, en dan moet je er ook naar kunnen kijken)
Goed geluid (in de eerste instantie, ben vanplan alles in stappen te doen, en DTS setje zit nog niet in het budget)

Budget: 1k

Eisenlijst is natuurlijk enorm variabel. Waarmij het omgaat, is dat ik lang van een goed presterende TV kan genieten.

Ik ben inmiddels naar verschillende zaken geweest.
Bij de IT's (den bosch) werd ik zeer slecht geholpen. Ik was naar de Sony KV-28FX69 aan het kijken (die niet goed stond afgesteld) en was er wel redelijk over te spreken.

Toen ik vroeg naar de return policy en dan met name op het binnen 7 dagen terug brengen voor geld terug indien ik toch niet tevreden was, reageerde de verkoper zeer teleurstellen.
Ik kan me namelijk een keer van kassa herinneren dat je daar via de wet recht op hebt. Verkoper blafte me zowat af! Mijn geheime wapen (moppie van me, juriste) begon zich ook in de discussie te mengen, en de verkoper zei tegen haar dat zij het wetboek nog maar eens goed moest gaan lezen...
Sony FX68 werd voor 699 aangeboden, en kon hem waarschijnlijk voor 600 meekrijgen, maar na deze ervaring met die klungel, is IT's verleden tijd bij mij...

Vervolgens naar BCC gegaan, en daar stond dezelfde voor 749 aangeboden. Kan hem goedkoper meekrijgen met hun laagste prijs garantie, maar wilde toch even wat meer onderzoek doen. Voor de rest was hun aanbod magertjes

Vandaag even naar de Expert geweest en de TV die daar echt tussen de rest uitsprong was de 28FQ86! Olympische spelen met trampoline springen stonden op, en met een stilstaand beeld en een of andere rus die flink los aan het gaan was, was het goed vergelijken tussen de verschillende beeld buizen.

Alle 50 hz schermen vielen al direct af, want in mijn ooghoeken flikkerde het toch behoorlijk. Ook een paar 100hz hadden dit.

Wat me opviel aan de sony is de rust die het scherm uitstraald. Geen enkele flikkering, ruis of vervormingen. Kleuren waren wel een beetje dof, maar neem aan dat dat wel in te stellen is. Vooral de kleur rood vond niet echt levendig.

Al met al, denk ik dat de Sony 28FQ86 de TV voor mij word.

Kieskeurig is er ook behoorlijk positief over, maar de betrouwbaarheid en kundigheid van de reviewers komt niet echt goed over...

Valt me op dat er niet echt veel goede reviewsites zijn over breedbeeld TV's (heb ongveer 10 minuten gezocht).

Kan iemand mij naar goede objectieve review sites sturen waar meerdere modellen met elkaar worden vergeleken door mensen die er ook echt veel verstand van hebben (het liefst dat de TV's ook door ISF zijn gecalibareerd).

[ Voor 1% gewijzigd door PhoneTech op 21-08-2004 21:03 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu beneden een 82cm Sony breedbeeld staan. Ik ken zo het type niet. Hij is ongeveer 1,5 jaar oud, en we zijn er nog steeds blij mee.
De reden dat we van 55cm philips gingen naar een 82cm breedbeeld was het feit dat we een ander audiomeubel nodig hadden (ivm nieuwe 5.1 set) en mijn TV stuk was.

Zowel de TV zelf, dus het beeld, als het bijbehorende audiomeubel waren we erg over te spreken. De weergave vind ik zelf vrij scherp. Een nadeel is wel dat het heel erg opvalt als je naar oudere films/programma's kijkt die er ineens heel beroerd uit zien.

De functies zijn oke. Het geluid is goed, zowel via de Pioneer 5.1 als over de speakers zelf. Viel me 100% mee wat voor geluid er uit de "zuilachtige" speakers komt.

Het beeld is 100Hz, en ik vind het niet onrustig, ik kan er gerust een marathon LOTR of de dik 4 uur durende DVD van Stephen kings Rose Red op kijken.

De AB met zoekfunctie dwz op knopje op de TV drukken en de AB gaat piepen is erg handig als je lekker avondje hebt doorgezakt en je kamer de volgende dag een puinhoop is.

De zoom funcionaliteit is ook perfect als je 4:3 wilt kijken in 16:9 beeld. Het wordt uitgerekt en je mist een stukje boven en onder. Tercompensatie wordt je beeld niet "verneukt" en kun je met de AB simpel naar boven en onder scrollen. Ook makkelijk om die eeuwig irriterende ondertiteling weg te krijgen.

De TV beschikt over 4 ingangen, scart, svideo, composite etc. Erg handig is het uitklapbare klepje aan de zijkant waar je rechtstreeks svideo/composite/audio L/R kunt aansluiten en schakelen via de ingangen. Met name als je een laptop/PC met tv/uit of een digitale camera met tv/uit hebt. De TV schakelt automatisch van of naar het juiste kanaal als ik de video/DVDspeler aanzet of een camera/laptop aansluit. Erg handig voor de digibeten die er bij andere toestellen vaak enige tijd voor nodig hebben om het juiste kanaal te vinden.

De grote nadeel van de TV is zijn omvang. Het even verplaatsen is er niet bij. Als je opeens bij je kameraad op zijn 55cm bakkie gaat kijken zit je ineens wel heel erg te turen, en zie je meer randen dan beeld. Groot beeld went zeer snel, en verpest je kijk op kleinere toestellen ook heel snel.

Nog een tip:
Let erop dat de TV's in de winkel er gauw klein uit zien naast de bigass tv's van een hoop geld. De 72cm die we wouden kopen leek opeens wel erug klein, maar eenmaal thuis was de 82cm versie toch wel een gigantisch ding in onze toch niet zo kleine huiskamer. Beeld je van tevoren goed in hoe groot zo'n TV ineens wel niet is op je Kamer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een paar goede breedbeeld TV's van dit jaar (2004) die ik dan ff kan vergelijken? Want op Kieskeurig staan allemaal van die oude TV's.

Is er al iemand die wat meer weet van de nieuwe Sony KV-28CS70?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Ik heb gister de philips 28pw9309 gekocht. Heb in de winkel lang tussen deze en de fq86 van sony getweifeld. Zelfs de verkoper zei op een gegeven moment dat ik degenen moest kiezen die ik het mooist vond, omdat ze verder toch bijna dezelfde kwalititeit/functies hebben. Nadat hij 100 euro van de prijs afhaalde :) heb ik de philips dus gekocht. Deze week word hij bezorgd, daarna zal ik me bevindingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een breedbeeld tv ga kopen ipv een beamer heb ik twee opties.
Ik heb veel vergeleken en advies ingewonnen en ben tot een selectie van 2 uitgekomen:

Philips 32PW9509 €1200,-
Loewe Aventos 3981 ZW €1400,-

Als je een ISF Calibratie laat doen moeten dit prachtige plaatjes opleveren.
Indien ze iets te duur zijn, kan je ook een 28" van deze modellen nemen.

De Philips heeft mijn voorkeur door PixelPlus 2 en het design is ook schitterend.
Bovendien is ie 200 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Ok, ik heb besloten voor de Sony 28FQ86 te gaan. Deze wil ik bij budgethouse bestellen
Alleen weet ik nog niet of ik nu wel of niet de 5 jaar garantie er bij moet bestellen.

Standaard geeft sony 1 jaar garantie. Budgethouse verlengt dit al naar 2 jaar. Heeft het nu nog zin om voor 100 euro 3 jaar er bij te kopen?

Ik neem aan dat de meeste defecten zich na een korte tijd voordoen.

Mijn hand trilt gewoon om op het knopje bestellen te drukken, maar wil toch even jullie mening over de garantei weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PhoneTech schreef op 23 augustus 2004 @ 16:28:
Ok, ik heb besloten voor de Sony 28FQ86 te gaan. Deze wil ik bij budgethouse bestellen
Alleen weet ik nog niet of ik nu wel of niet de 5 jaar garantie er bij moet bestellen.

Standaard geeft sony 1 jaar garantie. Budgethouse verlengt dit al naar 2 jaar. Heeft het nu nog zin om voor 100 euro 3 jaar er bij te kopen?
Volgens de wet heb je in Nederland recht op garantie gedurende de "redelijkerwijs te verwachten" levensduur van een apparaat. In het geval van een TV zal dit zeker meer dan 5 jaar zijn. De Consumentenbond raadt daarom het bijkopen van garantie af omdat ze het als een sigaar uit eigen doos beschouwen. Je betaalt voor iets waar je sowieso recht op hebt.

In de praktijk ligt het iets anders. Gelijk hebben is iets anders als gelijk krijgen als het op garantie aankomt. De meeste winkels houden stug vast aan de standaard garantietermijnen en als je garantie hebt bijgekocht hoef je minder moeite te doen als er iets stuk gaat. Maar natuurlijk heb je daar zelf al voor betaald.

Zelf zou ik het niet doen. Apparatuur gaat meestal stuk in het eerste jaar. De kans dat je voor niks betaald is dus nogal groot.

[ Voor 1% gewijzigd door downtime op 23-08-2004 17:36 . Reden: Consumenten moest natuurlijk Consumentenbond zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

/downtime/ schreef op 23 augustus 2004 @ 17:13:
[...]

Volgens de wet heb je in Nederland recht op garantie gedurende de "redelijkerwijs te verwachten" levensduur van een apparaat. In het geval van een TV zal dit zeker meer dan 5 jaar zijn. De Consumentenbond raadt daarom het bijkopen van garantie af omdat ze het als een sigaar uit eigen doos beschouwen. Je betaalt voor iets waar je sowieso recht op hebt.

In de praktijk ligt het iets anders. Gelijk hebben is iets anders als gelijk krijgen als het op garantie aankomt. De meeste winkels houden stug vast aan de standaard garantietermijnen en als je garantie hebt bijgekocht hoef je minder moeite te doen als er iets stuk gaat. Maar natuurlijk heb je daar zelf al voor betaald.

Zelf zou ik het niet doen. Apparatuur gaat meestal stuk in het eerste jaar. De kans dat je voor niks betaald is dus nogal groot.
Inderdaad.
En 100 euro is natuurlijk wel een belachelijk hoog bedrag voor 3 jaartjes.
Ik betaalde bij mijn tv bij de makro 32 euro voor 5 jaar garantie.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

PhoneTech schreef op 23 augustus 2004 @ 16:28:

Ik neem aan dat de meeste defecten zich na een korte tijd voordoen.

Mijn hand trilt gewoon om op het knopje bestellen te drukken, maar wil toch even jullie mening over de garantei weten...
goede keus imo, wel een tip... koop het meubel erbij
zoals al eerder vermeld heb ik de 28fq70 (zelfde model, seizoen ouder), zonder meubel ziet het apparaat er niet uit (imo), is echt gemaakt voor dat meubel

ik heb ook zitten twijfelen tussen sony, panasonic en philips... mijn keuze is op de sony gevallen vooral vanwege het design, menusysteem en de afstansbediening
dat laatste telde voor mij het zwaarst, veel fabrikanten zoals philips en panasonic geven weinig aandacht aan de ab, sony daarentegen niet

ik denk dat je met de 28fq86 dezelfde ab krijgt als dat ik heb
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39636/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39635/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39634/thumb.jpg

de standaard 2 jaar garantie moet voldoende zijn

veel plezier ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
airliner schreef op 23 augustus 2004 @ 18:42:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Nee, de afstandsbediening van de 28FQ86 ziet er iets anders uit. Ik kan er even geen foto's van vinden. Maar hij is ook wel lang en smal.

Maar het is inderdaad een enorm mooie televisie, vooral met het meubel erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
airliner schreef op 23 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

goede keus imo, wel een tip... koop het meubel erbij
zoals al eerder vermeld heb ik de 28fq70 (zelfde model, seizoen ouder), zonder meubel ziet het apparaat er niet uit (imo), is echt gemaakt voor dat meubel

ik heb ook zitten twijfelen tussen sony, panasonic en philips... mijn keuze is op de sony gevallen vooral vanwege het design, menusysteem en de afstansbediening
dat laatste telde voor mij het zwaarst, veel fabrikanten zoals philips en panasonic geven weinig aandacht aan de ab, sony daarentegen niet

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

de standaard 2 jaar garantie moet voldoende zijn

veel plezier ervan
Mooie remote! Is het typenummer daarvan RM-945?

Ik heb idd het meubel erbij bestel (kon eigenlijk niet anders, want hij wordt gratis meegeleverd :D:D)

Heb uiteindelijk de 5 jaar garantie niet besteld.

Zou iemand pics kunnen sturen van de remote van de RM-945? Die bij de FQ86 er bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

PhoneTech schreef op 23 augustus 2004 @ 21:26:
[...]

Mooie remote! Is het typenummer daarvan RM-945?

Ik heb idd het meubel erbij bestel (kon eigenlijk niet anders, want hij wordt gratis meegeleverd :D:D)

Heb uiteindelijk de 5 jaar garantie niet besteld.

Zou iemand pics kunnen sturen van de remote van de RM-945? Die bij de FQ86 er bij zit?
nee dit is de rm-938, beetje jammer, de rm-945 is een ouder model namelijk... werd al geleverd bij de KP-41PX1 (1999/2000), mijn vorige tv (projectie tv's zuigen flink, vandaar overstap op crt).. afstandsbediening vond ik minder handig/praktisch/mooi
misschien dat er bij de nieuwere modellen een revisie oid zit

Verwijderd

Ik heb het volgende "probleem" onze sony gaat binnenkort naar de eeuwige jachtvelden gaat (hij is al bezig met afscheid nemen). En dus moet er een vervanging komen, en dan kom je vanzelf bij de eeuwige vraag uit, breedbeeld of lekker ouderwets. De sony heeft een zichbare beelddiagonaal van ong. 63 cm, kleiner is ongewenst.

De kandidaten voorvervanging zijn:
Panasonic TX 29PS11 (Mediamarkt zwolle 700,-)
Een 4:3 toestel met een diagonaal van ong 70 cm, erg groot dus en das gelijk een groot nadeel (te zwaar te overheersend in de woonkamer) Voordeel is dat deze tv binnen het budget valt en dat er geen rek en strek oefeningen nodig zijn om naar nederlandse zenders te kijken.

Panasonic TX 32PS11(Mediamarkt zwolle 800,-)
Een 16:9 toestel met een diagonaal van ong 82 cm, effectief met balken in 4:3 even groot als wat we nu hebben en de prijs is ongeveer wat we in gedachten hebben. Bij het oprekken en strekken van het beeld vindt ik de vervorming trouwens erg mee vallen. Het heeft dus de voordelen van een breedtoestel en dat hij minder fors lijkt dan de 29PS11.

De mogelijk heden van deze twee toestellen zijn ongeveer gelijk aan elkaar, en in vergelijking met andere tv's (in verschillende winkels) lijkt er een erg mooi helder beeld in te zitten zeker in vergelijking met philips toestellen.

Wat is nou wijsheid, heeft iemand ervaring met deze toestellen? Is er van een ander merk een betere aanbieding??

(kom nou ajb niet met een hdtvmetprojectieplasmabeamertechniek aan zetten want das te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:36

Reda

HA DO KEN

TX32 PS11

Absoluut.
Ik ben zelf bekend met de TX32 ps10 en dat was toch een super recht toe recht aan toestel.
Het grote voordeel van dit toestel is toch de digital scan die erin verwerkt zit in deze prijsklasse.

Dus ik zou zeker voor de breedbeeld gaan.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
Als ik het goed heb is dit een algemeen topic :? ... daarom maar even een schop.

Ik ben aan 't kijken naar Loewe en wel de Aventos-serie. Ik neem opzich al genoemen met een breedbeeldscherm van 70cm. 82cm wordt veel te groot hier in de woonkamer ... dan kom je echt binnen zo van: "zow ... een TV 8)7". Schitterend hoor, zo'n groot beeld ... echt, maar het moet ook 'n beetje kunnen hier in de kamer.

Nu heb je de Aventos 3770 en de 3970. Nou zijn ze op enkele details na eigenlijk vrijwel hetzelfde volgens de specificaties op de site van Loewe ... kan iemand me vertellen wat het concrete verschil is tussen die twee (afgezien van de prijs) :?.

edit: Ik zie dat de leverbare kleuren wel verschillend zijn. De 3770 is in anthrasiet en licht grijs te krijgen, de 3970 in "grafiet" (iets minder donkergrijs dan anthrasiet :?) en "platina".

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter! op 11-11-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Niet om iedereen meteen op de 2ehands markt te laten storten, maar ik wil toch even mededelen dat nu een nieuwe normale breedbeeld kopen waanzin is (in mijn nederige oogjes).

70CM (en groter) 100Hz Breedbeeld TV's worden op het moment GEDUMPT vanaf E 100,- (gem. 125-175). 2 jaar oude toestellen en met alles erop en eraan, omdat mensen liever een LCD scherm hebben hangen.

Mooi voor hen...... en mooi voor ons.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 11:31
Afbeeldingslocatie: http://www.azone.ch/images/Aventos-3970-ZW.jpg

Plaatje erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik zit in dubio over de aanschaf van deze TV's:

kv28cl11 (of 10 is Correct niet duidelijk over op haar site)
Afbeeldingslocatie: http://www1.correct.com/images/5/1b/0.jpg

399,- (prijs om onbekende redenen verdwenen van de correct website)

Accessoires
Afstandsbediening RM-947
Standaard SU-CL2

Audio
Automatische volumeregeling Ja
DSP (Digital Signal Processing) Ja
Uitgangsvermogen (muziek) (L,R) (W) 2 x 10
Uitgangsvermogen (RMS) (L,R) (W) 2 x 5

Afmetingen doos
Diepte doos (mm) 645
Hoogte doos (mm) 649
Breedte doos (mm) 902

Kleursysteem
NTSC 3,58/4,43 (video-ingang) Ja
PAL Ja
Secam Ja

Aansluitingen
Ministekkeraansluiting (mm) 3.5
RCA AV-ingang AV-aansluiting voorzijde
RF Ja
Scart 1 AV-In/Uit; RGB In
Scart 2 AV-In/Uit; S-Video In

Afmetingen
Diepte (mm) 523
Hoogte (mm) 517
Breedte (mm) 788

Algemene gegevens
Kleur Zilver
Stroomverbruik (standby) (W) 0,5
Stroomverbruik (W) 90
Gewicht (netto) (kg) 41.5

Menu
Automatische standby Ja
OSD-menu Ja
Programme Index Table Ja
Sleep Timer Ja
SmartLink Ja

Beeld
Automatische ruisonderdrukking Ja
Beeldtechniek FD Trinitron®
Dynamic Picture Control (DQP & DF) Ja
Rotation Coil Ja
Beeldverhouding 16:9
Beeldformaat (cm) 71
Beeldformaat (inch) 28
Zichtbaar beeldformaat (cm) 66
14:9-modus Ja
4:3-modus Ja
Smart-modus Ja
Wide-modus Ja
Zoom Ja

Product
Chassis FE-2S

Geluidssysteem
B/G Ja
D/K Ja
H Ja
I Ja
L Ja
NICAM Ja
ZVEI Ja

Teletekst
Teletekst Ja
Paginageheugen 10

Teleteksttalen
Engelse tekst Ja
Franse tekst Ja
Duitse tekst Ja
Italiaanse tekst Ja
Spaanse tekst Ja
Zweedse tekst Ja
Turkse tekst Ja

Afstemming
ATS (Auto Tuning System) Ja
Auto Labelling Ja
Auto Sorting Ja
Automatisch opstarten Ja
Kanaalbereik CATV S01-S03, S1-S20
Kanaalbereik HYPER / Satelliet S21-S41
Kanaalbereik UHF B21-B69, E21-E69, F21-F69
Kanaalbereik VHF E02-E12, F2-F10
ITP (Intelligent Tuner Preset) Ja
Aantal tuners 1
One Button Tuning Ja
Programmageheugennr. 100

De KV-24LS35
Afbeeldingslocatie: http://www1.correct.com/images/1b/3/0.jpg

61 cm 24 inch beelddiagonaal * 16:9 (Breedbeeld) FD Trinitron beeldbuis * 56 cm effectief * 10 pagina's geheugen Teletekst * Smart Zoom * 16 talig (incl. Nederlands) On Screen display * Virtual Dolby® (DSP) geluid systeem * Vermogen: L/R speakers 14 Watt * Voorzijde: S-VHS - video - audio - hoofdtelefoon - Achterzijde: 2 maal Scart - audio - aansluiting * / NICAM Stereo * PAL SECAM - BG NTSC ontvangst * 100 voorkeuze zenders * Smart Link * autom. zenderzoek systeem * Sleep-Timer * On/Off Timer * Automatische uitschakeling * Opgenomen vermogen 68 Watt * 0.5 Watt standby * Inclusief : RM-932 Afstandbediening * Gewicht 28.5 kg * afm: (b x h x d): 69.3- 44.1- 49.1 cm

ook voor 399,-

en als laatst de KV-25FX30

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/KV-29FX30_SU-29FX30_R_im.jpg

Accessoires
Afstandsbediening RM-887

Audio
Automatische volumeregeling Ja
DSP (Digital Signal Processing) Ja
Uitgangsvermogen (muziek) (L,R) (W) 2 x 14
Uitgangsvermogen (RMS) (L,R) (W) 2 x 7

Afmetingen doos
Diepte doos (mm) 743
Hoogte doos (mm) 617
Breedte doos (mm) 573

Kleursysteem
NTSC 3,58/4,43 (video-ingang) Ja
PAL Ja
Secam Ja

Aansluitingen
4-pinsingang (Y/C) S-Video voorzijde
Ministekkeraansluiting (mm) 3.5
RCA AV-ingang AV-aansluiting voorzijde
Scart 1 AV-In/Uit; RGB In
Scart 2 AV-In/Uit; S-video In

Afmetingen
Diepte (mm) 476
Hoogte (mm) 509
Breedte (mm) 655

Algemene gegevens
Kleur Zilver
Stroomverbruik (standby) (W) 0,5
Stroomverbruik (W) 87
Gewicht (netto) (kg) 36

Menu
Automatische standby Ja
OSD-menu Ja
Sleep Timer Ja
SmartLink Ja

Menutalen
Tsjechisch menu Ja
Deens menu Ja
Engels menu Ja
Fins menu Ja
Frans menu Ja
Duits menu Ja
Grieks menu Ja
Hongaars menu Ja
Italiaans menu Ja
Noors menu Ja
Pools menu Ja
Portugees menu Ja
Zweeds menu Ja
Turks menu Ja

Beeld
16:9-modus Ja
Automatische ruisonderdrukking Ja
Dynamic Picture Control (DQP & DF) Ja
Rotation Coil Ja
Beeldverhouding 4:3
Beeldformaat (cm) 63
Beeldformaat (inch) 25
Zichtbaar beeldformaat (cm) 59

Product
Chassis FE-2

Geluidssysteem
B/G Ja
D/K Ja
H Ja
I Ja
L Ja

Teletekst
Teletekst Ja
Paginageheugen 10

Teleteksttalen
Kroatische tekst Ja
Engelse tekst Ja
Franse tekst Ja
Duitse tekst Ja
Italiaanse tekst Ja
Servische tekst Ja
Spaanse tekst Ja
Zweedse tekst Ja
Turkse tekst Ja

Afstemming
ATS (Auto Tuning System) Ja
Auto Labelling Ja
Auto Sorting Ja
Automatisch opstarten Ja
Kanaalbereik CATV S01-S03, S1-S20, B-Q
Kanaalbereik HYPER / Satelliet S21-S41
Kanaalbereik UHF B21-B69, E21-E69, F21-F69
Kanaalbereik VHF E02-E12, F2-F10
ITP (Intelligent Tuner Preset) Ja
One Button Tuning Ja
Programmageheugennr. 100

te krijgen voor het bedrag van 429,-

De onderste is geen breedbeeld maar wel lekker groot gamen met 4 man (gamecube) de middelste heb ik in actie gezien bij correct en gaf ongeloofelijk mooi beeld (zonder afstellingen) en de bovenste is gewoon erg goedkoop voor wat hij beloofd :P Wie van jullie heeft ervaring met deze toestellen en kan mij helpen de knoopdoortehakken?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Is dit topic nog actief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Nou zal ik dan maar replieen :P.

Wat zoek je precies, voor het gamecuben moet je gaan voor een gewone 4:3 TV. Ik begrijp dat je het liefst een Sony van ongeveer 400 euro wil, dan zijn dit alle hele goede keuzes. Ik zou alleen kijken naar een goedkoper merk en nog groter, een 70+ cm tv 4:3 en 82cm+ tv 16:9 vind ik echt het minimum voor 4 man gamecube (en dan niet SMB he, smartass :P).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Ja dat is waar, maar aangezien ik ook een film liefhebber ben... en mijn ruimte erg beperkt is en ik het liefst supermooi beeld wil hebben

dus geen 80 cm breedbeeld jvc bolle beeldbuis gammele 100hz en geen design :P

mijn eigen keuze dwaalt steeds verder af naar die breedbeeldjes van 399 omdat voordat geld end at formaat toch erg veel beeldkwaliteit terug krijgt? goede 50 hz en triniton beeldbuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Mijn geheime wapen (moppie van me, juriste) begon zich ook in de discussie te mengen, en de verkoper zei tegen haar dat zij het wetboek nog maar eens goed moest gaan lezen...
En hij had gelijk :)
Binnen 7 dagen geld terug geldt alleen bij verkopen via internet of door colportage. In de winkel heb je gewoon pech en kunnen ze je gewoon een tegoedbon geven...

Sneu trouwens om in een winkel te gaan roepen dat je juriste bent :)
Nog sneuer om in de winkel te roepen dat je juriste bent en vervolgens de wet niet kent :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik zit ook te kijken naar breedbeelds en wil er films en foto's op kijken (via gemodde xbox). De vraag is echter of ik voor een 100Hz moet gaan. Ik kijk geen TV (geen kanalen, alleen film/foto) dus motion artifacten op voetbalvelden interesseren me geen moer. Maar als ik dus foto's ga kijken : is de 100Hz dan de moeite waard ? Ik las ergens in deze topic dat 100Hz eigenlijk alleen echt merkbaar is als je het beeld stil zet.

Klopt dat ?

De 50hz BB kun je tegenwoordig voor 300-400 krijgen maar voor die 100Hz optie betaal je gemiddeld 100-200 euro meer. Ik wil graag weten of dit de moeite is als ik een rustig foto beeld wil.

Oh, en mijn keuze is toch wel een beetje op panasonic gevallen (goeie prijs/kwaliteit verhouding) maar ik zie PS modellen en TX modellen. De TX zijn goedkoper maar waarschijnlijk een oudere lijn. Weet iemand of er veel verschil is ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:51

TdV

Alle panasonic modellen beginnen met TX en dan een cijfer vor de maat in inch (28/32) vervolgens het model waarbij PS in 2003 geintroduceerd is. Daarvooor was het PL en nu is het weer wat anders. Komt er na deze 2 letters 1 cijfer dan heb je en 50hz tv en komen er 2 dan heb je een 100hz tv. Dus een tx28ps1 (die ik heb) is een 28inch tv met 50hz.

Verder vind ik persoonlijk 100hz niet de moeite; het scherpteverlies is te groot om het gewin in stilstaand beeld te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
TdV schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:29:
Alle panasonic modellen beginnen met TX en dan een cijfer vor de maat in inch (28/32) vervolgens het model waarbij PS in 2003 geintroduceerd is. Daarvooor was het PL en nu is het weer wat anders. Komt er na deze 2 letters 1 cijfer dan heb je en 50hz tv en komen er 2 dan heb je een 100hz tv. Dus een tx28ps1 (die ik heb) is een 28inch tv met 50hz.

Verder vind ik persoonlijk 100hz niet de moeite; het scherpteverlies is te groot om het gewin in stilstaand beeld te verantwoorden.
Idd, daar ben ik het helemaal mee eens :)

Het verschil in beeld tussen 50/100 hz , is vaak te verwaarlozen kwa rustigheid , eerder in dit topic meldde iemand dat hij rustig 4 uur lang LOTR kon kijken op een 100 hz toestel , ik heb laatst 4 films achter elkaar getrokken op een 50 hz, nergens last van. dat zegt dus helemaal niets, je kunt nog altijd beter een goed 50 hz toestel hebben als een middelmatige 100 hz.

En idd is het mij ook opgevallen dat 100 hz toestellen vaak waarneembaar minder scherp zijn , iets waar ik wel veel eisen aan stel.

Daarom heb ik zelf ook gekozen voor een 50 hz toestel , dit is , zeker voor dvd's en sport , nog altijd de betere keus (imo). Hier heb ik het wel over tv's tot 800/900 euro , daarboven wordt het wel wat beter, maar niet genoeg om mij over te halen :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Okee, wat is dan een goed 50hz model ? Mijn budget is +/- 400~450 euro. Minimaal 70, 50hz (dan als het niet zoveel uitmaakt), NTSC/PAL/SECAM input en gewoon een mooi beeld voor DVD's en XboX. De TV uitzendingen interesseren me dus niets. Daarom is het een beetje moeilijk om zomaar een BCC in te lopen omdat ze daar dus gewoon TV op hebben staan. Mij gaat het om DVD/DivX kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Spam schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:38:
Okee, wat is dan een goed 50hz model ? Mijn budget is +/- 400~450 euro. Minimaal 70, 50hz (dan als het niet zoveel uitmaakt), NTSC/PAL/SECAM input en gewoon een mooi beeld voor DVD's en XboX. De TV uitzendingen interesseren me dus niets. Daarom is het een beetje moeilijk om zomaar een BCC in te lopen omdat ze daar dus gewoon TV op hebben staan. Mij gaat het om DVD/DivX kwaliteit....
Mijn ervaring met Panasonic is erg goed. ik zelf heb een aantal maanden geleden de TX28HA1F gekocht , die moet voor 450 euro wel te vinden zijn. strak, kleurvol beeld, en mooi geluid (voor zover dat kan op tv speakers) , geen spijt van dat ik deze gekocht heb :)

Deze tv heeft ook een hele goede 4:3 conversie, je ziet bijna niet dat je naar een 4:3 uitzending zit te kijken :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik vind hier voor 499 de TX-28DK20 (http://www.demo-tv.nl/tx28dk20.htm). Kun jij zien wat het verschil is mij jouw TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ff nog iets anders : ik zie ook veel Finlux, JVC, Grundig en Daewoo modellen in het lage segment zitten. Hoe zijn de ervaringen hiermee ? Of is de beeldbuis hiervan een stuk slechter ? Veel van deze merken hebben namelijk a-klasse beeldbuizen erin zitten maar misschien niet zo goed als die van panasonic ?

[ Voor 29% gewijzigd door Spam op 12-01-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Aan het typenummer kan je dus zien wat er anders is DK20 dus 100hz (2 cijfers na de 2 letters) en het is een wat ouder model met niet geheel vlakke buis zoals de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Okee, ik begrijp die type nummer nu wel een beetje. Maar ik denk dat hoe nieuwer het model is hoe beter lijkt mij. Ik heb namelijk een TX-28PS1F gezien bij IT's voor 369,-. Dat lijkt mij een nieuwer model dan die TX28HA1F terwijl die alleen voor boven de 400 te krijgen zijn. Is ook 50 hz met een Quintex buis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

De ps1f en ha1f zijn hetzelfde volgens mij; de 2e is dit jaar geïntroduceerd maar omdat er weinig ontwikkelingen meer zijn geven ze vaak het oude model gewoone en nieuwe typenummer om de schijn van ontwikkeling erin te houden. Ik heb de ps1f en een vriend de ha1f; beide zijn uitstekende toestellen met een prachtig scherp en kleurrijk beeld. Panasonic maakt wat mij betreft de beste buizen in de betaalbare klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik las ergens dat de bolle beeldbuizen het t.o.v. hun platte broertjes niet echt onderdoen en dat plat eigenlijk een beetje overdreven is. Nu interesseert mij de diepte niet zo maar wel de grootte. Dus ik zou liever voor een hele goeie 50 hz op 90 cm die dan maar wat boller is. En die zijn nu denk ik wel een stuk goedkoper....

De vra(a)g(en) is (zijn) :
1) Zie je flat echt terug in de beeldkwaliteit ?
2) Waar vind ik oude bolle bb types ? Overal waar ik kijk is het flat dit en flat dat en bijna geen bolle grote buizen meer. Weet iemand nog een website waar die dingen verpatst worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Laatst online: 04-02-2019
ten eerste: geweldige thread, eindelijk één zonder al teveel blabla.

maar ok, ik loop deze week winkel in, winkel uit zoekend naar de juiste BB. Mijn eisen zijn; Flatscreen, NTSC, 70cm. Nou was mijn keuze uiteindelijk gevallen op 3 modellen;

-Sony KV-28CS70
-Gründig MFW70-2510
-Philips 28PW8609

Vooral de eerste twee spreken mij heel erg, maar nou hoorde ik bij de RAF Hilversum dat Gründig Benelux zo goed als faillet is. Is het dan nog wel aan te raden om zo'n merk te kopen? (zag hem btw bij de Mediamarkt wat duits is ipv benelux).
Hoe zit het verder zowieso met Gründig vergeleken met die andere twee? Zou graag wat advies willen horen, budget licht op €600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
*bump*

niemand die iets weet hoe grundig zich stand houd? op kieskeurig, staat ook al niet zoveel nuttige info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort kunnen we van Philips een platte beeldbuis verwachten met een profiel dat iets dikker is dan een LCD/Plasma TV.

Ipv van een ronde yoke/deflection unit zit er een vierkante RAC in. Deze zorgt ervoor de dat de beeldbuis met 80% dunner gemaakt kan worden. !Philips Superslim!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:55:
Binnenkort kunnen we van Philips een platte beeldbuis verwachten met een profiel dat iets dikker is dan een LCD/Plasma TV.

Ipv van een ronde yoke/deflection unit zit er een vierkante RAC in. Deze zorgt ervoor de dat de beeldbuis met 80% dunner gemaakt kan worden. !Philips Superslim!
Bedoel je nu een tv met beeldbuis die net diep is als plasma (dus heel plat zeg maar)? Of dat de 'lijst' rond het scherm kleiner wordt?

Dat eerste lijkt me namelijk onmogelijk/ heel gaaf :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Xolon schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:11:
ten eerste: geweldige thread, eindelijk één zonder al teveel blabla.

maar ok, ik loop deze week winkel in, winkel uit zoekend naar de juiste BB. Mijn eisen zijn; Flatscreen, NTSC, 70cm. Nou was mijn keuze uiteindelijk gevallen op 3 modellen;

-Sony KV-28CS70
-Gründig MFW70-2510
-Philips 28PW8609

Vooral de eerste twee spreken mij heel erg, maar nou hoorde ik bij de RAF Hilversum dat Gründig Benelux zo goed als faillet is. Is het dan nog wel aan te raden om zo'n merk te kopen? (zag hem btw bij de Mediamarkt wat duits is ipv benelux).
Hoe zit het verder zowieso met Gründig vergeleken met die andere twee? Zou graag wat advies willen horen, budget licht op €600,-
Grappig. Ik heb deze maand ook een TV gekocht en zat te twijfelen tussen dezelfde Philips en Grundig als die jij hier noemt. Nadeel van de Grundig is, is dat hij geen NTSC aankan. Raar maar waar! Ook is de situatie betreft Grundig erg moeilijk op dit moment, en dat zou nogal eens problemen kunnen gaan opleveren in de toekomst qua service en garantie. Het werd mij dan ook afgeraden deze TV aan te schaffen, helaas, het design is namelijk wel :9~

Zelf ben ik dus voor de Philips gegaan, en ik ben erg tevreden met deze keuze. Beeldscherm is supervlak, kleuren erg helder en geluid ook goed. Sony is natuurlijk ook een erg goed merk, maar persoonlijk vind ik de kleuren van de Philips altijd wat fijner. Wat dat betreft heeft deze PHilips ook veel opties qua kleur, geluid, beeldformaat etc.

Meer weet ik niet echt te zeggen. Als je vragen hebt hoor ik het wel ;)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
geen ntsc???? damn...dan valt hij al gelijk af, dacht dat hij dat wel had.

ach ondertussen waren mijn ogen ook alweer op de JVC AV-28X4B gevallen. Eén van de weinige tv's met zwart erin (blijft gewoon mooier dan zilver). Wordt deze of de Son, hangt ff van jvc af..kijken of deze ook vaak dat scheve beeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:26:
De ps1f en ha1f zijn hetzelfde volgens mij; de 2e is dit jaar geïntroduceerd maar omdat er weinig ontwikkelingen meer zijn geven ze vaak het oude model gewoone en nieuwe typenummer om de schijn van ontwikkeling erin te houden. Ik heb de ps1f en een vriend de ha1f; beide zijn uitstekende toestellen met een prachtig scherp en kleurrijk beeld. Panasonic maakt wat mij betreft de beste buizen in de betaalbare klasse.
Er is wel degelijk een verschil in deze twee de ps1f heeft namelijk een 8 bits digitaal chasis deze scant het inkomend kabel signaal en indien nodig past hij het aan, zodat je altijd het beste beeld hebt. De ha versies hebben dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek je een goede nieuwe tv voor een zeer goede prijs

Dan zou ik de panasonic tx28ps10 adviseren deze heeft namelijk 100hz met digital scan en een 8 bits digitaal chasis. en wordt bij de harense smid voor weinig aangeboden minder dan 500 euries. en indien deze er niet meer is dan de tx28pm10 is dezelfde als de ps10 maar in een nieuw jasje en verbeterde 100hz digital scan.

Wil je meer uitgeven voor een glas bb dan de tx32pd30 (is er helaas niet in een 28inch versie).Deze maakt gebruik van een techniek die panasonic acuity noemt (philips noemt dit pixel plus)
Houdt in dat de beeld buis meer horizontale beeldlijnen en pixels heeft bijna een verdubbeling met bv de tx28ps of pm10.

Verder heeft deze ipv een 8 bits digitaal chasis een 32 bits chasis wat hem verre weg beter maakt dan de modellen van philips of sony.

Maar goed de overstap naar een lcd van panasonic wordt dan aanzienlijk kleiner. :)

Waar zij ook op dit moment in het betaalbare lcd segment de beste modellen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:05:
Verder heeft deze ipv een 8 bits digitaal chasis een 32 bits chasis wat hem verre weg beter maakt dan de modellen van philips of sony.
tja, het oog wil ook wat en dan vallen voor mij de Panasonic's af. Maar wat houd dat digitaal chassis precies in? wat doet het? of verbeterd het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik kreeg in Hengelo een blaadje van de mediamarkt. Stond een breedbeeld Philips in van 75 cm .. 299 euro. Is niet veel. Maar is het wat? (Moet namelijk een nieuwe tv kopen voor mijn vader. Oude (13 jaar) 4:3 philips tv begeven .. vandaar.. wel een beetje groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:17:
Ik kreeg in Hengelo een blaadje van de mediamarkt. Stond een breedbeeld Philips in van 75 cm .. 299 euro. Is niet veel. Maar is het wat? (Moet namelijk een nieuwe tv kopen voor mijn vader. Oude (13 jaar) 4:3 philips tv begeven .. vandaar.. wel een beetje groot)
Ik mis hier wat meer informatie.

Wat voor type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:50:
[...]

Ik mis hier wat meer informatie.

Wat voor type is het?
eeh voila.. kijk maar eens :
http://www.mediamarkt.nl/...L_MM_Ens_1501RFNL1_01.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
vraagje...

Als je op een 70cm breedbeeld gewoon 4:3 gaat kijken. Is dat dan te vergelijken met een normale 54cm 4:3 ? Of is het dan net iets kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Xolon schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:03:
vraagje...

Als je op een 70cm breedbeeld gewoon 4:3 gaat kijken. Is dat dan te vergelijken met een normale 54cm 4:3 ? Of is het dan net iets kleiner?
Vergelijkbaar. Ik had een 63cm TV, nu een 82cm breedbeeld en de 4:3 uitzendingen zijn exact even groot.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar die Philips van de Media Markt. Had er zelf ook al een topic over gestart. (link) Voor mij maakt die 50Hz niet zo veel uit, maar hij moet dus wel duurzaam zijn.

meer specs staan hier.

Ik hoor ook bijna niemand over samsung BB's, waarom is dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb zelf geen ervaring met de 28pw6008, maar een vriend van mij heeft die ook en is er erg tevreden over. Dit is een model van vorig jaar en is dit jaar opgevolgd door een ander model (de xxx8 modellen zijn van begin vorig jaar, de xxx9 modellen van dit jaar).

Dit is trouwens een goede prijs, gezien de prijzen bij Kieskeurig.

[ Voor 15% gewijzigd door JoetjeF op 18-01-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Zelf ben ik ook aant zoeken naar een beetje leuke breedbeeld tv:

eisen:
70cm
goede weergave van geschaald 4:3 beeld
PAL/NTSC
minstens 2 Scart
2x 20W muziekvermogen
100Hz (ik heb naast een uitzending gestaan van RTLZ, en je ziet dan wel degelijk verschil in een 50Hz en een 100Hz, dit is ook goed te merken bij TMF ;))

Ik ben ook al eens rond gaan kijken, heb wel veel Philips, Sony, JVC en Panasonic gezien, maar idd nergens meer een Samsung. Had laatst in een krantje een Samsung Plano? gezien, maar ik kan geen enkele winkel vinden die deze verkoopt. Bol of Flat maakt me geen ruk uit, flat is zeker mooier, maar ook prijziger.

JVC InteriArt valt af, ik vind het een schitterend design van tv, maar vind het omschakelen van beeldformaat erg omslachtig! Dat gaat op de Philips van m'n ouders een stuk prettiger.

Beeld in Beeld, en Pixel Plus, alles leuk en wel, maar ook prijzig.

Had een Sony WEGA 82cm voor 649 gezien (was wel flat)
en een Philips 82cm voor 568 (bol scherm)

maar ik moet eigenlijk zo een tv's in een 70cm variant vinden.
Op internet kan ik ook al niet zo heel veel winkels vinden waar ik ff kan rondbrowsen...

Dus indien er mensen zijn die ideeën hebben, zou ik die graag willen weten, of als er mensen zijn die online winkels hiervoor weten.

Budget is zo rond de 450€ (jaaaa, student :P)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:52

Zorro

Z

Mijn TV is ook letterlijk kassie wijlen.
Ik ga nu ook naar een breedbeeldje zoeken, of het 100Hz moet worden zal van de prijs afhangen.

Maar wat ik belangrijker vind in eerste instantie: is er nog een fatsoenlijke TV te krijgen die zwart is EN NIET DAT @$##%#%! ZILVER????
Ik heb alleen nog maar JVC gezien, verder helemaal niks!

Suggesties erg welkom!

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Alles is zilver, kword er ook gestoort van zeker omdat alle andere apparatuur nog wel zwart is. Maarjah... omdat dat in is word er gewoon veel van geproduceerd dus zal je weinig zwart meer vinden. Zeker omdat ze geen zin hebbe met allemaal zwarte tv's opgezadeld te zitten omdat iedereen de zilvere wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Dat was nou net het antwoord waar ik niet op zat te wachten :(
(Maar waar ik stiekem wel bang voor was :'( )

[ Voor 9% gewijzigd door Zorro op 19-01-2005 12:06 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zijn wel meer zwarte TV`s te koop. Ze beginnen nu weer een beetje van allebei aan te bieden. Maar het meeste is idd nog steeds zilver. Als je een beetje ruim in de slappe was zit kun je misschien kijken naar een TV van Loewe. Zien er erg fraai uit én zijn verkrijgbaar in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad, maar als je al twijfelt of je 100hz kunt betalen of niet, zit een loewe er denkik niet in. Wel mooie dingetjes _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

MikeyMan snapt het helemaal :)
Overigens: Ja, Loewe is :9~

Maar ik wil, mede vanwege financien (laten we zeggen max EUR 500,- als richtlijn), een (zwarte 8) ) TV met *misschien* 100Hz, maar iig een zo goed mogelijke TV. Dat zoekt alleen zo moeilijk als je tussen 2 zwarte kan kiezen die ook nog allebei JVC zijn. Na veel te hebben gelezen is JVC voor mij eigenlijk al afgevallen. Dus dan wordt het ERG moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Heeft er iemand hier een JVC InteriArt tv?

Ben net bij de Maxwell geweest, en de verkoper daarvan zei dat je deze toch gewoon met 1 knop moest kunnen veranderen van beeldformaat, ZONDER in een menu te gaan. Mij is het alleen niet gelukt toen ik zelf mocht proberen. Uiteraard had meneer Maxwell geen passende afstandsbediening bij de hand en kon het niet voordoen.

Daarom nu hier mijn vraag aan andere InteriArt eigenaren. Is het veranderen van beeldformaat met 1 knop te doen? Of moet je hiervoor toch een menu in gaan?

Voor de rest is die op zich een perfecte tv!
100Hz, 3 scart, genoeg geluid, en mooie beeldbuis.

@Zorro... mag ik misschien weten waarom een JVC voor jou is afgevallen? Dan kan ik daar evt. rekening mee houden ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, als ik je daar antwoord op mag geven... Persoonlijk vind ik het beeld van de meeste jvc tv's die ik gezien heb gewoon helemaal kut... Maar dat is iets wat je natuurlijk zelf moet bekijken. En dat is natuurlijk sowieso het belangrijkste... Het wordt jouw tv, dus jij moet er blij mee zijn...
En is dat van dat ene knopje niet op te zoeken in een online handleiding op de jvc site?

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Een paar reacties die ik meer dan eens ben tegengekomen over JVC (OK, het was dan wel met name bij kieskeurig.nl, dus niet echt specialisten, maar toch)
- Tegenvallend beeld
- Scheef beeld
- Slecht geluid
- Beeld en geluid niet synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Zeker zijn er tv's met een mooier beeld (bv Sony Wega, dat beeld is echt subliem gewoon). Beeld en geluid niet synchroon kan ik em slecht voorstellen, denk dat dat eerder aan de invoerbron ligt. Soms heb ik een dvd waar dit ook bij is, maar dit heb ik dan op meerdere dvd spelers, en meerdere tv's, dus ligt dan niet aan het merk.

Geluid zelf... maakt op zich niet zo gek veel uit, als ik maar redelijk tot goed tv kan kijken. Voor dvd's maak ik tegen die tijd gebruik van de Inspire 5.1 set aangesloten op de Optical Out van de PS2, perfect geluid ;)

Tja, wat betreft beeld... die die ik gezien heb, hadden alle 5 een goed beeld kwa geometrie, helderheid en contrast zijn thuis naar eigen wens in te stellen, dus daar let ik niet zo op in een zaak. Maar ik zal dan nog eens goed kijken in de winkel, en dan vragen of indien het beeld scheef of anders vervormd wordt weergegeven of ik dan per direct kan ruilen. Want ik weet niet zo of Media Markt en Maxwell dit doen. Ga in ieder geval ook nog eens bij andere winkels kijken.

Iemand nog ideeën?
Harense Smid ben ik al geweest, maar hadden vrijwel alleen dure modellen :(
Maxwell, waar ik dus die JVC heb gezien
Media Markt (in Nederland en Duitsland), veel modellen gezien waarbij de JVC en een Sony er uit sprongen.

Ohja, en ik had nog in de handleidingen bij JVC geneusd ;) De tv die ik in de Media Markt bediend had kon het idd NIET via 1 knop, die deed het via een menu. Maar er zijn ook modellen waarbij het wel met 1 knop gaat.

Morgen ga ik eens naar de Expert... en voor de rest zou ik het ff niet zo snel weten.
Indien ik nog winkels over het hoofd zie, laat het me gerust ff weten! BCC heeft overigens een JVC voor 449€, maar dichtsbijzijnde winkel is in Eindhoven, kijken of ik nog wat van de prijs af kan krijgen hiero ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F-Tim op 19-01-2005 23:53 . Reden: Handleiding shit vergeten ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 11:00
Ik weet niet of het topic hier helemaal bedoeld voor is, maar ik gebruik em toch even :P

In het Lucas & Klamer krantje staat een breedbeeld TV. Daewoo DWX 28W5 , volgens het krantje zou het een 70CM Flat Square beeldbuis hebben, stereo geluid, teletekst, 3d en virtual dolby geluid, 2 scart-aansluitingen en ook nog eens 3 jaar garantie. Dat alles voor 229,- euri (excl. BTW, incl kost ie 272,51 euri)

Mijn eerst reactie was wow, mijn tweede het is wel goedkoop voor zoiets :P Dus ik ben even naar kieskeurig.nl gegaan, daar staat ie alleen niet.

Ik naar de duitse Daewoo site, daar staat wel hetzelfde typenummer enzo maar is het geen vlak scherm :?

Anyway, of het vlak of niet is maakt me eerlijk gezegt niet zo heel veel uit. Mijn vraag is eerder of mensen ook deze TV hebben (misschien ook bij de Lukas & Klamer gehaald)

Aangezien met budget niet zo heel hoog is leek het me wel een leuk dingetje. Ik ben ook van plan om er alleen maar mee te gamen (xbox, gc) en een beetje dvdtje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Zelf ook al een tijdje aan het neuzen naar een tv (zie vorige posts), maar ik heb eindelijk mijn beslissing genomen.
Mijn keuze is gevallen op de JVC AV-28X4B. Een plaatje van een design (al valt er altijd over smaak te twisen ;)) Ik heb in verschillende winkels op de schermen van de JVC's gelet en ik ben alleen bij de mediamarkt 'die scheve' tegengekomen. Dit waren daar de H-serie ipv de X-serie.

Zag dat deze tv voor €739,- bij de BBC staat en na wat gemail met hun klantenservcie krijg ik hem nu voor €599,- +25% cash :D (verwijs ze op www.goedkoopste.nu, deze site geld bij hun als winkel).

Sony was mijn tweede keus, maar de kast er omheen was mij te lomp. En nou hoorde ik vandaag dat de Sony's nog meer nadelen hebben. Zo vertelde een vriend(werkt in een elektronica-keten) mij dat de sony's geen platscherm hebben. Schijnt gewoon een glasplaat over een bolle beeldbuis te zijn. Daarnaast lopen er meerdere ijzerkabels door de beeldbuis om zo de ionen over het gehele scherm te verspreiden (Trinitron schijnt geen breedbeeld aan te kunnen). Door het gejaag van die ionen gaan die draden opgloeien en kan je dat zien.

Ga het morgen is onderzoeken in verscheidene winkels of het ook echt te zien is (was mij tot op heden niet opgevallen). Iemand hier die het ook al is gehoord/gezien heeft? Toch wel een slechte zaak van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Mijn keuze is momenteel gevallen op de JVC AV28GH1S. Ben in verschillende winkels geweest, en ben nog geen heeft een scheef beeld vertoond.

Moet alleen nog ff bij de Expert gaan kijken, had geen tijd vandaag. Bij Maxwell afdingen ging niet aangezien BCC verder weg lag dan 20km. Dan maar hier in het dorp bij Maxwell hetzelfde trucje proberen, alleen een winkel dichterbij noemen ;) Kijken of het dan wel gaat.

Goedkoopste is wel goedkoop zeg! 409€ voor die TV, alleen jammer dat er nog altijd 40€ verzenden bij komt en het totaal bedrag dus nog altijd op 450 uitkomt :P

Nouja, tot nu toe heb ik geen tv gezien die beter in het budget valt dan die. Nog eens ff rondneuzen, en kijken waar ik de meeste korting kan krijgen. En dan besluiten waar ik kan gaan kopen he?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Na nog wat meer leeswerk (Ik wordt er gek van :o ) ben ik toch wat positiever over JVC. Daarbij komt wel dat het feit dat zij als enige in de lagere prijsklassen zwarte TV's leveren om de hoek.

k zal dit weekend eens wat winkels induiken. Ff een vraagje voor F-Tim: Op kieskeurig zie ik dat de AV28GH1S geen plat scherm heeft. Klopt dat en zo ja, hoe bol is het scherm? Ik bedoel, loopt het in de hoeken naar achetern of is het echt een duidelijk rond scherm?

En laat me horen wat je ervoor betaalt, kan ik dat mooi meneemen evt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 11:00
Hoe zit dat precies met BCC, als ik het goed lees kun je dus als je een goedkopere winkel weet de prijs van BCC goedkoper krijgen als het bij BCC duurder is? Of heb ik het verkeerd.

Anders zou je dus een erg goedkope winkel (zoals goedkoopste.nu dus) kunnen zoeken en dan naar de BCC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Ik heb hem nog niet gekocht, maar de richtprijs is toch echt wel 449€ aangezien hij daarvoor bij BCC staat. Dr zijn nog genoeg andere winkels hier die dat ding verkopen, en ik krijg de prijs echt wel omlaag. Maxwell in Heerlen zei nl. dat de betreffende winkel binnen een straal van 20km moest zijn om met de prijs mee te gaan.... dus dan zeg ik gewoon in landgraaf dat het een winkel is die op 15km afstand ligt ;) ff int foonboek naar alternatieven zoeken, en dan geregeld :P En anders nog ff naar de Media Markt ;) Meer dan 449€ betaal ik echt niet!

Hij heeft idd geen plat scherm, het is idd bol, maar persoonlijk vond ik het niet storend. Heb zelfs het idee dat de Philips van m'n ouders een iets bollere buis heeft. Wat de hoeken betreft, heb ik niet zo heel goed op gelet, maar volgens mij lopen ze vrij goed mee met de gewone bolling en niet opeens heel diep naar binnen.

Let overigens wel goed op dat je de AV28GH1S pakt, en niet de AV28GT1S (die is 50Hz) of de AV28H40S (Die heeft dat hele vervelende beeldformaat omschakelen!!!). Bovendien worden op hear.nl ook goede reviews gezet over deze tv ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 09:33
Xolon schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:58:
Sony was mijn tweede keus, maar de kast er omheen was mij te lomp. En nou hoorde ik vandaag dat de Sony's nog meer nadelen hebben. Zo vertelde een vriend(werkt in een elektronica-keten) mij dat de sony's geen platscherm hebben. Schijnt gewoon een glasplaat over een bolle beeldbuis te zijn. Daarnaast lopen er meerdere ijzerkabels door de beeldbuis om zo de ionen over het gehele scherm te verspreiden (Trinitron schijnt geen breedbeeld aan te kunnen). Door het gejaag van die ionen gaan die draden opgloeien en kan je dat zien.
Laat ik vooropstellen dat ik geen Sony liefhebber ben. Ik vind Philips bb+pp mooier maar ok. Sony tv's zijn echt kaarsrecht. Ga maar is heel goed kijken, dan zal je zien dat ze even plat zijn als Philips, JVC etc (moet je natuurlijk niet een ronde uitkiezen :P). Dat trinitron geen breedbeeld aan kan is ook :X.

Trinitron werkt gewoon met twee strepen door het beeld, maar dat is zo bij platte en ronde, bij 4:3 en 16:9, TV's en CRT monitors. Dat is gewoon het nadeel van die techniek. Al moet je het ook niet overdrijven die strepen zijn namelijk helemaal niet zo erg (totdat je erop gaat letten).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een JVC AV-32H40S aangeschaf (32" 100 Hz flatscreen breedbeeld).
Stond voor 599 bij de Radio Modern in het krantje, en voor 749 bij de Block in de winkel.
Ben naar de Block gegaan en heb hem voor 565 meegekregen (laagste prijsgarantie owns >:) )
Heb hem gisteren opgehaald en met gevaar voor eigen leven de 60 kg zware doos de trap op gehesen.
Ik heb hem pas een dag, dus ik kan nog niet veel zeggen. Gisteren een DVD op gekeken en wat gezapt. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik het een schitterend beeld vind. Hiervoor had ik een Sony KV-29X2D die ook niet verkeerd was, maar dit ding is toch een klasse hoger wat kijkgenot betreft.

Zoomen niet met 1 knop. Met de rode knop krijg je het zoom-menu en met de pijtjes kan je kiezen. Als je op OK klikt, kun je wel eenvoudig snel naar een andere zoom-mode gaan d.m.v. de pijltjes toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
F-Tim schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:14:
Mijn keuze is momenteel gevallen op de JVC AV28GH1S. Ben in verschillende winkels geweest, en ben nog geen heeft een scheef beeld vertoond.

Moet alleen nog ff bij de Expert gaan kijken, had geen tijd vandaag. Bij Maxwell afdingen ging niet aangezien BCC verder weg lag dan 20km. Dan maar hier in het dorp bij Maxwell hetzelfde trucje proberen, alleen een winkel dichterbij noemen ;) Kijken of het dan wel gaat.

Goedkoopste is wel goedkoop zeg! 409€ voor die TV, alleen jammer dat er nog altijd 40€ verzenden bij komt en het totaal bedrag dus nog altijd op 450 uitkomt :P

Nouja, tot nu toe heb ik geen tv gezien die beter in het budget valt dan die. Nog eens ff rondneuzen, en kijken waar ik de meeste korting kan krijgen. En dan besluiten waar ik kan gaan kopen he?
Scheef beeld komt door aardmagnetische straling. Volgens diverse tv installateurs is er met de geometrie van meeste tv toestellen niets mis. Het toestel moet enkel op de plaats in het huis even goed afgeregeld worden. Veel mensen kopen tegenwoordig een tv via internet en dat afstellen via fabrieksmenu's gebeurt dan niet. Met name JVC toestellen zijn gevoelig voor aardmagnetische stralen maar als je de tv goed afgeregelt vormt het geen probleem.
Het is zelfs zo dat als je een toestel in een kamer verplaatst dat dan de geometrie al verandert. In Azie waar de toestellen gemaakt worden worden tv's die bestemd zijn voor Europa al anders gecalibreerd en wordt er al rekening gehouden met verschillen. Simpelgezegd de tv's worden daar min of meer scheef afgesteld om vervolgens hier in Nederland een min of meer recht beeld te kunnen vertonen.

Ik weet dat het voor sommige misschien een beetje raar overkomt maar het is gewoon natuurkundig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Novah schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:41:
Alles is zilver, kword er ook gestoort van zeker omdat alle andere apparatuur nog wel zwart is. Maarjah... omdat dat in is word er gewoon veel van geproduceerd dus zal je weinig zwart meer vinden. Zeker omdat ze geen zin hebbe met allemaal zwarte tv's opgezadeld te zitten omdat iedereen de zilvere wil hebben.
Tweedehandse zwarte kopen, of een tijdelijke en dan een paar jaar wachten totdat de trend weer zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
mae-t.net schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:03:
[...]

Tweedehandse zwarte kopen, of een tijdelijke en dan een paar jaar wachten totdat de trend weer zwart is.
De sony KV-28FQ86 is een overwegend zwart toestel. Alleen de lijst langs het beeld is zilver, de bak achter is ook zwart. Ik heb hem zelf gezien en vind het een schitterend beeld. Het is ook een erg uitgebreide tv qua functies.

http://www.sony.nl/ShowPr...16x9+TV&product=KV-28FQ86
http://www.kieskeurig.nl/...46E16C1256E7500321A20.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nog een vraagje mensen. Weet iemand waar ik gewoon een los tv-meubel voor mijn Sony 32fx68 kan kopen van Sony zelf?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Laatst online: 14-09 20:00
Over die zilveren tvs. De meeste modellen van Loewe en in ieder geval Philips zijn toch gewoon in het zwart (donker in ieder geval) te bestellen? Dat dacht ik tenminste.

[ Voor 8% gewijzigd door DIJK op 21-01-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Toch iets meer uitgegeven en voor 560 een JVC AV-28H4B geregeld. Stond eigenlijk voor 630 in de winkel bij Expert, maar leve internet en laagste prijs-garanties :P

De reviews die ik later op serieuzere sites dan kieskeurig heb gevonden, zoals htforum.nl, hebben me samen met mijn eigen ogen overgehaald. Wat ik zag was een goed stabiel beeld, niks scheef en ook van ghosting zag ik niks.

Maandag komt-ie, dus ik zal nog wel laten weten of dat bij de TV die hier in huis komt nog steeds zo bevalt :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Hmbl, wel een vette tv zorro! Ben nu zelf ook aant twijfelen.... of ik niet ook door zou sparen, en dan ook zo een zou kopen ;) Moet je me zeggen of je het instellen van beeldformaat irritant vind gaan, en of je het veel gebruikt, en natuurlijk of je tevreden bent over je nieuwe aanwinst :P Want 82cm én vlak vind ik toch wel geil hoor :P

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Het is een 28" dus 70 cm, geen 82. Dat werd me toch een beetje te duur... Maar dat niet alleen, het is dan ook wel een erg grote kast en dat vond ik toch al niet nodig.

Ik zal mijn ervaringen iig hier vermelden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft nu 3wk een Panasonic 70cm 100Hz flat.... :)

Bevalt me echt goed, dvdtje kijken lekker.
4:3 conversie is ook zeer goed. Echt een aanrader.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Haha, ook goed :P 28 inch dan ;) leesfoutje, plat scherm is toch geil :P Heb op m'n pc een Iiyama HMDT903A, en ik merk echt wel verschil met een bol beeld, niet veel, maar het beeld is wel iets strakker ;) Wat ik wel gezien had, was dat die vlakke schermen aan de zijkant verscheidene ingangen hebben, en dat het niet aan de achterkant zit... dat is wel weer fijn. Ik wacht in ieder geval af tot maandag tot je wat bevindingen post! :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
bah..valt het weekend weer net verkeerd..dat word pas studiegeld na het weekend cashen :|
In ieder geval haal ik komende week mijn JVC AV-28X4B voor €599,-.

Zal dan ook ff mijn 1e indruk hier plaatsen. Haal hem in ieder geval met 5 jaar garantie, je weet maar nooit en voor dat geld..mag het wel (kost ook maar €84 extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
ThaWout schreef op donderdag 11 november 2004 @ 16:07:
Als ik het goed heb is dit een algemeen topic :? ... daarom maar even een schop.

Ik ben aan 't kijken naar Loewe en wel de Aventos-serie. Ik neem opzich al genoemen met een breedbeeldscherm van 70cm. 82cm wordt veel te groot hier in de woonkamer ... dan kom je echt binnen zo van: "zow ... een TV 8)7". Schitterend hoor, zo'n groot beeld ... echt, maar het moet ook 'n beetje kunnen hier in de kamer.

Nu heb je de Aventos 3770 en de 3970. Nou zijn ze op enkele details na eigenlijk vrijwel hetzelfde volgens de specificaties op de site van Loewe ... kan iemand me vertellen wat het concrete verschil is tussen die twee (afgezien van de prijs) :?.

edit: Ik zie dat de leverbare kleuren wel verschillend zijn. De 3770 is in anthrasiet en licht grijs te krijgen, de 3970 in "grafiet" (iets minder donkergrijs dan anthrasiet :?) en "platina".
Schopje.....
Mijn tv (philips 32" Matchline) heeft problemen met de beeldbuis en is dus binnenkort aan vervanging toe, de volgende wordt een Loewe daar ben ik al uit, maar de vraag is welke....
Ben jij er al uit ofwel welke is het geworden en waarom ???

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb net een Sony Wega KV32FQ86 breedbeeld tv (32" wide) aangeschaft en ben meer dan tevreden over de tv! Na de update van firmware in de tv is deze echt aan iedereen aan te raden voor wie er geld voor over heeft.

bekijk de (weliswaar beknopte) specs eens: http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/195138.html

>:) aanrader >:)

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
tweakraiser schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:30:
Na de update van firmware in de tv is deze echt aan iedereen aan te raden voor wie er geld voor over heeft.
Firmware update? Je bedoelt daarmee het nieuwe type dat Sony uitgegeven heeft? B in plaats van A geloof ik? Of is er echt een nieuwe firmware die Sony in de TV kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
zorro... het is dinsdag avond :P Bevalt ie of bevalt ie niet?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
heeft er iemand ervaring met de sony kv 32cs70 want we staan op punt van deze aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
[spam]
Maandag toch voor de JVC AV-28X4B gegaan, goedkoper en mooier dan de Sony 28FQ86. Vrijdag krijg ik hem pas binnen (bah mis nu toch echt wle een auto). Hoop dan een kleine review te kunnen posten....als ik niet nonstop films ga kijken ^^
[/spam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Wegens een meevaller met werken en een nieuwe baan zijn mijn eisen en het budget een beetje aangepast ;)

Eisen:
70cm of 82cm
Vlak scherm
100 Hz
2 Scart + Front A/C (liefst aan de zijkant natuurlijk)
Goede Geometrie
Goede Schalingsmogelijkheden
Goed geluid, Virtual Dolby hoeft niet persé

Nu ben ik zelf alweer eens rond aant neuzen geweest, en is mijn oog gevallen op de volgende TV's:
Philips 28PW8609 (549€) <= Nog niet int echt gezien, ga morgen naar de winkel, stond bij de it's op de website
JVC AV28H40S (549€)
JVC AV32H40S (599€) maar hiervan vond ik het beeld niet zo spetterend, leek trillerig bij een gestreepte achtergrond (bv muur van huis).
Sony KV28CS70 (599€) <= Nog niet int echt gezien, ga morgen naar de winkel, stond bij de Modern Electronics in de reclame.

Budget is nu verhoogd naar ongeveer 550€ met een uitschieter naar 600€ als het een hele goede is ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
malinwa schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:06:
heeft er iemand ervaring met de sony kv 32cs70 want we staan op punt van deze aan te schaffen ?
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus sinds kort de Panasonic 28ps10 in het bezit. Ik moet zeggen een zeer fraai modelletje. Alleen ik heb er één groot probleem mee: De afstandbediening. Wat blijkt? Je moet op een afstandje van rond de drie meter de afstandbediening werkelijk loodrecht richten op de ontvanger. Je krijgt er bijna RSI van. Bij mijn vorige tv kon ik hem zelfs in een hoek van 180 graden blijven gebruiken. Panasonic zelf ontkent overigens dat dit probleem bestaat. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Mijn panasonic afstandsbediening is ook niet de sterkste maar 180 graden en 3 meter is misschien wat overdreven. Ik heb ook een universele oneforall kameleon afstandbediening; die werkt zelfs door dunne objecten nog heen; misschien is dat een optie? Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat. De standaard afstandsbedieningen zijn wel vaken niet supersterk.

Ik heb de 6 in 1 genomen omdat die programmeerbaar voor alle apparaten is. Maar in principe voldoen ze allemaal denk ik. Die kleine hebben volgens mij niet alle functies in zich en de 4 in 1 is niet programmaarbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door TdV op 26-01-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:05:
Mijn panasonic afstandsbediening is ook niet de sterkste maar 180 graden KNIP Ik heb ook een universele oneforall kameleon afstandbediening KNIP
Sorry, is inderdaad wat overdreven. Maar een hoek van 45 graden moet toch wel tot de mogelijkheid behoren? Ik heb zelf het idee dat het te maken kan hebben met de plaatsing van de zender. Het "lampje" zit behoorlijk diep in het apparaat verscholen. Zeker in vergelijking met andere AB's. Overigens heb ik ervaren dat met de loodrechte opstelling ik gemakkelijk een metertje of 10 haal. Oftwel het signaal is sterk genoeg!

http://inkoopactie.net/ia/2qn5p6hd/1

Bedoel je deze? Welke zou je mij aanraden? Denk je dat ze allemaal even goed voldoen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hebben mijn ouders ook hoor. Die hebben een iets ouder Sony model fx60 serie meen ik. En die moeten de afstandsbediening ook recht op de tv richten en dan pas springt hij over.

Ik heb een 32fx68 en ik kan hem gewoon bijna alle kanten op houden en hij springt gewoon over. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Nou mijn JVC AV28H4 is binnen, en ik ben (nog?) niet helemaal tevreden. Ik heb al veel kunnen verbeteren na de installatie door de leverancier, maar 1 ding krijg ik tot nu toe niet weg: Als ik het beeld op 4:3 instel dan loopt het beeld naar beneden wijder uit. Dus een soort "Eiffeltoren-vorm". Maar het ergste: In een testpatroon waarbij het beeld overwegend zwart is met een aantal lijnen voor de geometrie staat onderaan, zo'n 20% schermhoogte, een witte balk. Dit patroon is helemaal om te huilen, het zwarte gedeelte loopt recht naar beneden, maar zodra het witte gedeelte begint loopt het beeld in een scherpe hoek naar buiten.

code:
1
2
3
4
  |               |
  |               |
  |               |
 /                 \

Zoiets. Ik hoop dat ik dat met instellingen nog weg kan krijgen, anders is het een verhaaltje naar de winkel.

Verder ben ik wel tevreden, goed beeld, scherp, goed stabiel en stil. Voetbal en tennis ziet er goed uit, geen probleem met de snel bewegende bal.

Aan teletekst moet ik erg wennen, breed en gekleurde achtergronden. Ik vind het niet mooi en ook minder duidelijk dan de oude eenvoudige teletekst met zwarte achtergrond. Maar dat schijnt bij moderne TV's altijd zo te zijn, nieuwe teletekst standaard of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:00:
Ik heb dus sinds kort de Panasonic 28ps10 in het bezit. Ik moet zeggen een zeer fraai modelletje. Alleen ik heb er één groot probleem mee: De afstandbediening. Wat blijkt? Je moet op een afstandje van rond de drie meter de afstandbediening werkelijk loodrecht richten op de ontvanger. Je krijgt er bijna RSI van. Bij mijn vorige tv kon ik hem zelfs in een hoek van 180 graden blijven gebruiken. Panasonic zelf ontkent overigens dat dit probleem bestaat. Wie heeft hier ervaring mee?
Vreemd, ik heb de Panasonic 28ps1, de 50hz versie van jouw tv, maar ik heb hier geen last van? Het is inderdaad wel zo dat ik iets beter moet richten dan bij me vorige tv, maar niet zodanig dat het hinderlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
F-Tim schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:16:
Wegens een meevaller met werken en een nieuwe baan zijn mijn eisen en het budget een beetje aangepast ;)

Eisen:
70cm of 82cm
Vlak scherm
100 Hz
2 Scart + Front A/C (liefst aan de zijkant natuurlijk)
Goede Geometrie
Goede Schalingsmogelijkheden
Goed geluid, Virtual Dolby hoeft niet persé

Nu ben ik zelf alweer eens rond aant neuzen geweest, en is mijn oog gevallen op de volgende TV's:
Philips 28PW8609 (549€) <= Nog niet int echt gezien, ga morgen naar de winkel, stond bij de it's op de website
JVC AV28H40S (549€)
JVC AV32H40S (599€) maar hiervan vond ik het beeld niet zo spetterend, leek trillerig bij een gestreepte achtergrond (bv muur van huis).
Sony KV28CS70 (599€) <= Nog niet int echt gezien, ga morgen naar de winkel, stond bij de Modern Electronics in de reclame.

Budget is nu verhoogd naar ongeveer 550€ met een uitschieter naar 600€ als het een hele goede is ;)
Wij hebben thuis een JVC AV-28X35HUE. Die hebben we ruim een jaar geleden gekocht. Ik weet niet of er al een opvolger van is, het design is precies hetzelfde als van de nieuwere modellen, maar ik vind het een erg lekker TVtje. 100hz en plat beeld enzo, nice! Aansluitingen aan de zijkant en 3-scart aansluitingen, dus precies wat jij zoekt. Kostte destijds €799,- Niet gezocht naar een goedkopere winkel dus het zou best goedkoper hebben gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zorro schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:33:
Nou mijn JVC AV28H4 is binnen, en ik ben (nog?) niet helemaal tevreden. Ik heb al veel kunnen verbeteren na de installatie door de leverancier, maar 1 ding krijg ik tot nu toe niet weg: Als ik het beeld op 4:3 instel dan loopt het beeld naar beneden wijder uit. Dus een soort "Eiffeltoren-vorm". Maar het ergste: In een testpatroon waarbij het beeld overwegend zwart is met een aantal lijnen voor de geometrie staat onderaan, zo'n 20% schermhoogte, een witte balk. Dit patroon is helemaal om te huilen, het zwarte gedeelte loopt recht naar beneden, maar zodra het witte gedeelte begint loopt het beeld in een scherpe hoek naar buiten.

code:
1
2
3
4
  |               |
  |               |
  |               |
 /                 \

Zoiets. Ik hoop dat ik dat met instellingen nog weg kan krijgen, anders is het een verhaaltje naar de winkel.

Verder ben ik wel tevreden, goed beeld, scherp, goed stabiel en stil. Voetbal en tennis ziet er goed uit, geen probleem met de snel bewegende bal.

Aan teletekst moet ik erg wennen, breed en gekleurde achtergronden. Ik vind het niet mooi en ook minder duidelijk dan de oude eenvoudige teletekst met zwarte achtergrond. Maar dat schijnt bij moderne TV's altijd zo te zijn, nieuwe teletekst standaard of zoiets...
Toen ik een half jaar geleden voor een nieuwe breedbeeld tv ging kijken hadden alle JVC's dat ook vond het ook erg vreemd. Heb toen uiteindelijk de sony 28fx68 genomen, deze heeft dat niet.
Ik heb geen idee of je het op kan lossen in het service menu.. Hoop het wel voor je!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben zelf ongeveer een maand wezen zoeken naar een geschikte breedbeeld, heb veel tv's van in het echt bekeken. Vond JVC in eerste instantie wel ok, na enig speurwerk kwam ik veel slechte ervaringen tegen op kieskeurig. (hoorde het ook wel in winkels)

Dus ben uiteindelijk gegaan voor een Panasonic (28PM11), geeft in vergelijking met een JVC beter beeld. Quintrix beeldbuis is toch erg goed.
Ik kan iedereen een Panasonic aanragen. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Ik zou ook absoluut voor Panasonic gegaan zijn, maar het moest zwart zijn. En dan houdt het gauw op bij JVC. Loewe werd me te duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zwart, hmm... zat ik ook eerst aan te denken... maarja, alles is grijs tegenwoordig... :X
Heb er achteraf geen spijt van, de tv valt niet zo op tegen een wit/gelige muur. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, zwart of zilver vind ik zelf toch nogsteeds wat lastig... Zwart geeft een beter contrast, maar zilver is weer een stuk minder aanwezig...
Heb nu zelf een zilveren 81cm loewe, en ben er erg blij mee... Denk dat een zwarte toch iets te aanwezig zou zijn....
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste