Breedbeeld TV's, advies?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 11.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
LEES DIT EERST:

Ik heb al 4 maanden een Philips BB TV gekocht naar aanleiding van dit topic. Reageer dus alsjeblieft niet op de post hieronder gezien dat geen nut heeft. Er zijn echter wel users die reageren op dit topic die blijkbaar ook met een soortgelijk probleem zitten. Reageer daar gerust op :).

Originele post (NIET op reageren aub):

Beste mede-tweakers,

Aangezien "hulp bij aankoop van een beamer" word getolereerd, hoop ik dat dit topic open blijft... Ik zou niet weten op welk ander forum ik het zou kunnen vragen.
Volgens mij zijn er ook wel enorm veel tweakers die tegenwoordig een breedbeeld TV thuis hebben staan, al dan niet hun ouders.

Ik ben me nu al meer dan een maand aan het verdiepen in Breedbeeld TV's.

Vanaf het begin had ik één merk in gedachte, SONY. Omdat een vriend van mij ook zo'n breedbeeld had gekocht en daar zeer tevreden over was. Echter kreeg ik uit steeds meer kanten te horen dat Philips beter was. Sony zou voor ongeveer 70% uit Philips onderdelen bestaan, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze hetzelfde geassembleerd worden.

Na enorm veel nieuwsgroepen te door te hebben gelezen en 80 blikjes redbull verder, is mijn conclusie, dat Breedbeeld TV's nog lang niet zijn geperfectioneerd:

- Plat is niet echt plat (ga maar eens in een winkel kijken, de 4 hoekjes lopen schuin naar achter weg, bij de ene is dit erger dan bij de ander).

- Veel Sony's krijgen in de loop van de tijd kleurveranderingen, omdat er rondom achter de beeldbuis een strip zit met magneetjes, en deze loslaten door de warmte. Hierdoor zouden kleurvlekken ontstaan. De beeldbuizen in het algemeen zouden wel oké zijn.

- Philips, hiervan zijn honderden al dan niet duizenden regatieve en tientallen positieve berichten te lezen (kieskeurig.nl). De beeldbuizen zouden strepen vertonen, niet goed zijn afgesteld, scheef lopen, kleurmankementen doen zich hier veel minder voor dan bij Sony. De één heeft mazzel met zijn TV en heeft nergens last van (tot nu toe althans) de ander heeft al 4 nieuwe moeten krijgen in 1 maand. :|

- Overige merken als Thomson/JVC vind ik persoonlijk niet scherp/aantrekkelijk genoeg.

Maar, nou is het natuurlijk zo dat er meer negatieve berichten worden gepost in nieuwgroepen/op boards, maar Philips steekt met haar kop meters boven Sony uit. Dat kan je echter weer verwijten aan het feit dat Philips meer verkocht word, en Nederlands is (Waardoor men het liever koopt ivm reparatie afhandeling. Philips schijnt overigens allang niet nederlands meer te zijn, de TV's zelf worden in Tsjechie (ofzo) gemaakt.

Natuurlijk ben ik zelf gaan kijken, tientallen winkels af gegaan. Daaruit komt naar voren dat de ene winkel 20% van de TV's niet heeft afgesteld (MediaMarkt bijvoorbeeld) en de andere winkel juist wel hun best daarvoor hebben gedaan(BCC bijvoorbeeld).

Tevens kwam er een week of 3 geleden op TV in het programma Radar op Tros (www.trosradar.nl) dat Philips Breedbeeld TV's zouden zijn gemaakt om 5 jaar mee te gaan. Is dit nou alleen zo bij Philips of bij (bijna) alle merken?

Samenvatting van mijn mening tot dusver... Ik zat eerst te denken aan Sony, toen Philips vanwege meerdere meningen van andere vrienden, na onderzoek en verdieping weet ik het echt niet meer... het eind is ver te zoeken :/

Nu is mijn vraag, zijn er TV reparateurs op dit forum, of mensen die in een zaak werken die TV's verkopen, die het uitvalspercentage per merk/type kunnen bekijken? Op die manier zou ik (en hopelijk een hoop andere mensen) een heel stuk geholpen zijn. Verder zijn meningen en/of andere hulpmiddelen altijd welkom...

PS: Natuurlijk neem ik er een 5-jaar OnSite contract op om problemen sneller op te kunnen lossen, maar dat neemt nog niet weg dat er een monteur langskomt en hem niet ter plekke kan repareren waardoor hij 3 maanden naar Azie moet.

Mijn eisen:

- 100Hz
- Merk: Philips/Sony/Panasonic
- Breedbeeld uiteraard
- Zo weinig mogelijk flikkeringen (bekijk een logo van het kanaal van dichtbij, dat moet stil staan en niet flikkeren)
- 2x Scart minimaal.
- Max. 1000 euro (including 5 jaar onsite)
- Geen lelijke kleuren (teveel rood) zoals Sony soms heeft...
- Smart Zoom/14:9 en al die shit interesseerd me niet, het is puur om elke avond een DVDtje te kijken

Optioneel:
- Digi Comb. filter
- Virtual Dolby

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuut op 08-06-2004 12:02 . Reden: mijn eisen ge-add ;) ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou zeggen kijk eens op http://www.kieskeurig.nl Daar kun je er verschillende naast elkaar zetten en dan kijken welke het meeste heeft en het minste kost.
En wat de gebruikers er van vinden.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
tstrik schreef op 24 februari 2004 @ 19:05:
Ik zou zeggen kijk eens op http://www.kieskeurig.nl Daar kun je er verschillende naast elkaar zetten en dan kijken welke het meeste heeft en het minste kost.
En wat de gebruikers er van vinden.
Wat dacht je van m'n startpost goed lezen, daar heb ik al uren rondgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Ik heb een jaar lang naar een BB TV gezocht. Ben uiteindelijke bij Loewe geeindigd. Is over het algemeen wat duurder, maar je krijgt wel waar voor je geld. Ik heb een 32 inch Aventos gekocht, die niet eens duurder is dan de topmodellen van Sony en Philips, maar wel een scherper beeld, betere kleuren, en goede geometrie heeft. Dingen die ik bij Philips, Sony en Panny nog niet ben tegengekomen.

Maar om je uit de droom te helpen: de perfecte TV bestaat niet. Ik heb hem een jaar lang gezocht, maar ook mijn Loewe is niet perfect.

Maar wel damn close :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat dacht je van m'n startpost goed lezen, daar heb ik al uren rondgekeken
Dan zal je er wel nooit uit komen. :P

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kieskeurig heb je toch geen moer aan. Alleen maar huisvaders en andere n00bs die het slachtoffer geworden zijn van 'pride of ownership'.

Kijk liever op www.avforums.com. Maar je conclusie is toch wel correct: alle merken hebben hun problemen. Het is zaak te kiezen voor de TV die voor jou de minste problemen heeft. Zo vinden sommige mensen de jaggies van mijn Aventos verschrikkelijk storend. Persoonlijk vind ik dat erg meevallen, maar stoor ik me veel meer aan de pixels van de PixelPlus TVs van Philips (daarom heet het ook PixelPlus ;) ) of de slechte geometrie van JVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk ben ik zelf gaan kijken, tientallen winkels af gegaan. Daaruit komt naar voren dat de ene winkel 20% van de TV's niet heeft afgesteld (MediaMarkt bijvoorbeeld) en de andere winkel juist wel hun best daarvoor hebben gedaan(BCC bijvoorbeeld).
Ook een truc die nogal eens uitgehaald wordt: expres verkeerd afstellen van (goedkopere) TV's. Bij Megapool heb ik dat gezien: een Philips en een Aristona TV, beide zijn exact hetzelfde, op het merkplaatje na, maar de Aristona geeft een stuk slechter beeld.

Ik ben toen alle menu's een voor een doorgelopen en heb alle settings gelijk gezet; resultaat: beeld was op beide precies hetzelfde.

Ik heb die Aristona gekocht (bij een andere winkel) en na bijna een jaar bevalt hij nog steeds uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn verder je eisen van een breedbeeld tv, die mis ik nog een beetje in je verhaal.
Zelf ben ik ook opzoek naar zo'n ding en zit een beetje met 't zelfde zoals jij.

Ik wil zelf bijvoorbeeld dat het ding:
82 cm is
3x scart heeft
100 hz is
Teletekst geheugen van minimaal 100 pagina's
Rond de 1000 euro kost
Zwart moet zwart zijn en niet licht grijs.

En tja, zelf vind ik 't prettig om naar een winkel te wandelen met een stapeltje DVD's en wat scence uit films/series te bekijken om te zien hoe 't erop staat.
Geluid boeit niet want dat ding komt bij mij toch aan een Dolby Digital systeem te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je een goed advies geven.

check hoe de BB tvs omgaan met 4:3 signaal.

ikzelf heb een panasonic, deze kan een 4:3 signaal naar een 16:9 signaal zetten, maar ook naar een "juist" signaal, dat is een BB waar aan boven en onderkant een klein beetje is weggehaald. net genoeg dat je net niet van die overdreven dikke gezichten krijgt, maar toch wel alle ondertitels etc.

mijn oom heeft zojuist een philips BB gekocht, deze heeft dit dus NIET! ja, je kan wel zoomen e.d. maar dan mis je een groot deel van het beeld. ook zit er een feature op : 14:9 als ik het me goed herinner, maar dit betekent dat er rechts en links nog zwarte balken aanwezig zijn.

aangezien 90% van TV uitzendingen nog 4:3 signaal zijn en voorlopig nog wel blijven, lijkt me dit een goed punt om in gedachten te houden. kijk dan ook in een winkel ipv alleen naar specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt onderzoeken wat je wilt, maar kijken naar een tv is toch het beste. Ga gewoon de winkel in, neem een dvd mee, en vraag of je diverse modellen mag bekijken met jouw dvd.

Persoonlijk heb ik nog _nooit_ kleurproblemen met Sony gehad, van de oudste tot de nieuwe tv's zijn ze allemaal goed. Het enige wat Sony wel eens niet goed doet in mijn ogen/eisen is de fijnafstelling, maar dat kun je zelf doen met behulp van het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:48:
Wat zijn verder je eisen van een breedbeeld tv, die mis ik nog een beetje in je verhaal.
Zelf ben ik ook opzoek naar zo'n ding en zit een beetje met 't zelfde zoals jij.

Ik wil zelf bijvoorbeeld dat het ding:
82 cm is
3x scart heeft
100 hz is
Teletekst geheugen van minimaal 100 pagina's
Rond de 1000 euro kost
Zwart moet zwart zijn en niet licht grijs.

En tja, zelf vind ik 't prettig om naar een winkel te wandelen met een stapeltje DVD's en wat scence uit films/series te bekijken om te zien hoe 't erop staat.
Geluid boeit niet want dat ding komt bij mij toch aan een Dolby Digital systeem te hangen.
Ik heb precies hetzelfde ;)
Alleen zat ik aan 72cm te denken, omdat je imo dan betere kwalliteit tv kunt kopen voor hetzelfde geld. Ik zou niet weten welke winkel dat tegenwoordig accepteerd, een DVD draaien om de kwalliteit te bekijken. Misschien samen eens gaan shoppen? :+

Mijn eisen:

- Plat
- 100Hz
- Zo weinig mogelijk flikkeringen (bekijk een logo van het kanaal van dichtbij, dat moet stil staan en niet flikkeren)
- 2x Scart minimaal.
- Max. 1000 euro (including 5 jaar onsite)
- Geen lelijke kleuren (teveel rood) zoals Sony soms heeft...
- Smart Zoom/14:9 en al die shit interesseerd me niet, het is puur om elke avond een DVDtje te kijken ;)

Bedankt voor de reacties tot dusver.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 24-02-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 24 februari 2004 @ 20:01:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ;)
Alleen zat ik aan 72cm te denken, omdat je imo dan betere kwalliteit tv kunt kopen voor hetzelfde geld. Ik zou niet weten welke winkel dat tegenwoordig accepteerd, een DVD draaien om de kwalliteit te bekijken. Misschien samen eens gaan shoppen? :+
Ik zit in de hoofdstad geen idee waar jij uithangt. ;) :P
Maar ik wacht nog even een maandje of 1½ met 't kopen van zo'n ding.
Moet eerst nog andere zaken kopen, een meubel enzo om 't op te zetten.
En dan kan ik ook nog ff doorsparen.

Een oud klasgenoot van mij werkt bij de BCC in de Amsterdamse Poort en die heeft me al eens toegezegd dat ik daar langs mag komen met een stapeltje DVD's.
De RAF in Amsterdam zie ik daar ook nog wel voor aan omdat ze daar ook een heel afgesloten gedeelte vol met audio stuff hebben die je zelf mag beluisteren.
Van de mediamarkt verwacht ik het geen eens. Daar zal wel het argument van "d'r zit al een DVD in dus keur het daar maar op" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic heeft net als Toschiba en JVC hele goede buizen, die de Philips buizen benaderen. De 4:3 interpretatie van de merken verschilt inderdaad, bij Philips is het bij de instapmodellen bud, maar de duurdere modellen hebben een prima stysteem ervoor. Mijn voorkeur is Panasonic in deze.

Qua geluid is Sony vaak erg ok, ook hier geldt dat Philips bij de wat duurdere modellen dit ook prima voor mekaar heeft. Toshiba en Panasonic zijn hier wat minder.

Sony is met de betere toestellen in mijn ogen te duur, daar heb je een pana, jvc, of philips voor die beter is.

Ga iig naar BCC of soortgelijk als je koopt, deze hebben laagste prijs garantie.

En één ding, voor 1000 euri heb je bij alle merken een prima TV, vergelijke bij een muur van TV's doe je alleen in de winkel. Thuis is het er maar één...Staar je niet blind op vergelijken, maar maak een keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:19:
Panasonic heeft net als Toschiba en JVC hele goede buizen, die de Philips buizen benaderen. De 4:3 interpretatie van de merken verschilt inderdaad, bij Philips is het bij de instapmodellen bud, maar de duurdere modellen hebben een prima stysteem ervoor. Mijn voorkeur is Panasonic in deze.

Qua geluid is Sony vaak erg ok, ook hier geldt dat Philips bij de wat duurdere modellen dit ook prima voor mekaar heeft. Toshiba en Panasonic zijn hier wat minder.

Sony is met de betere toestellen in mijn ogen te duur, daar heb je een pana, jvc, of philips voor die beter is.

Ga iig naar BCC of soortgelijk als je koopt, deze hebben laagste prijs garantie.

En één ding, voor 1000 euri heb je bij alle merken een prima TV, vergelijke bij een muur van TV's doe je alleen in de winkel. Thuis is het er maar één...Staar je niet blind op vergelijken, maar maak een keus
Keuze had ik al gemaakt, todat ik lees dat deze Philips TV qua duurzaamheid erg laag scoort. Ik zit er niet op te wachten om een TV in de eerste maand al 2x te moeten omruilen...

BCC word het uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:19:[..] En één ding, voor 1000 euri heb je bij alle merken een prima TV, vergelijke bij een muur van TV's doe je alleen in de winkel. Thuis is het er maar één...Staar je niet blind op vergelijken, maar maak een keus
Goed punt. Ik heb zelf een tijdje geleden een 2e hands Nokia breedbeeld 70cm van een jaar of 6 geleden gekocht (voor 100,- ! :D ).

En als ik een stilstaand beeld zie van bijv mijn xbox zie ik wel dat het beeld niet perfect is (lichte trilling + sommige kleuren vertonen wat 'uitloop') maar als je bewegende beelden ziet dan zie je het verschil echt niet met een dure nieuwe breedbeeld-tv. Bovendien, als je midden in een film zit dan merk je sowieso geen verschil tussen een oud 2e handsje of een gloednieuwe tv. Met geluid kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar da's dik in orde hier (Marantz sr4300 + 5 x Pioneer + JBL sub).

Wat ik dus bedoel te zeggen: Als je nu al tientallen winkels hebt gehad en het nog altijd niet weet, dan vraag ik me serieus af of je geen problemen ziet waar ze niet zijn. "Naar binnen staande hoekjes" zie je echt niet als je 4 meter van een tv af zit en een film zit te kijken. Die zie je als je met je neus 10 cm voor het beeld gaat hangen. Mij is het zelfs nog helemaal nooit opgevallen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sluuut schreef op 24 februari 2004 @ 20:38:
[...]

Keuze had ik al gemaakt, todat ik lees dat deze Philips TV qua duurzaamheid erg laag scoort. Ik zit er niet op te wachten om een TV in de eerste maand al 2x te moeten omruilen...

BCC word het uiteraard :)
Dat zal die oud klasgenoot je wel haarfijn kunnen uitleggen. Als het goed is ziet hij toch precies welke modellen vaak terugkomen en welke niet of nooit.
Vergeet niet dat je op een site als kieskeurig.nl wel snel de klagers bij elkaar hebt he. Mensen die ontevreden zijn over een product zul je sneller horen dan de mensen die tevreden zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Zelf heb ik deze http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-32X37SUE&catid=41
mooi groot beeld, enige nadeel is dat er maar 1 tuner in zit.
Dus je kan wel beeld naast teletekst, maar niet beeld naast beeld.
Kan niet alles hebben B)

3 SCARTs (1: RGB-In, AV-In/Uit; 2: RGB-In, S-Video In, AV-In/Uit; 3: S-Video In, AV-In)
S-IN, AV IN op het voorpaneel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Over JVC tv's heb ik inderdaad al veel goede dingen gehoord. Op Fok staan ook wel goede breedbeeld-topics, maar ja Fok is nu down.. ;(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
maar als je bewegende beelden ziet dan zie je het verschil echt niet met een dure nieuwe breedbeeld-tv. Bovendien, als je midden in een film zit dan merk je sowieso geen verschil tussen een oud 2e handsje of een gloednieuwe tv.
True true, maar het maakt wel uit als je naar een film kijkt hoe vermoeit je ogen ervan worden, en of er veel actie in die film zit. Hoe rustiger de film is (ik kijk ook wel veel 'goede' drama's bijvoorbeeld) des te meer je je aan die kleine dingetjes gaan ergeren. Maar als je er eenmaal in zit dan zit je erin en dan erger je je nergens aan, daar heb je helemaal gelijk in.
Dat zal die oud klasgenoot je wel haarfijn kunnen uitleggen
Als je dat zou kunnen vragen... Volgens mij scheelt het ook niet zo heel erg qua merk maar meer qua modellen.
Hi,
Bedankt voor je bijdrage? 8)7
JVC zit ik persoonlijk niet op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58
Ik vindt het geluid wat de meeste Philips tv's produceren echt vreselijk slecht, heel blikkerig. Mn ouders hebben zo'n dure 100hertz van Philips, ook slecht. Mijn Sony heeft veel mooier geluid.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
Zowel van onze oude 100Hz Philips tv (2e generatie) als onze nieuwe Philips LCD TV vind ik het geluid behoorlijk goed, zelfs met de kleine klankkast van de LCD tv.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Panasonic TX-28PS1
Panasonic TX-28PS10
Sony KV-32FX68

Dat zijn op dit moment echt top tv's met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

De 28PS1 is zeer goedkoop; 475 euro maar levert prima beeld. Laat je niet afschrikken door 50hz.. Panaosnic's 50hz tv's zijn mooier dan hun 100hz tv's

De sony FX68 is ook een zeer mooie tv en de 32 inch versie heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding (750 euro).

De nieuwere sony's hebben namelijk eindelijk goede 100hz zonder al te veel artefacts.

En tv's die 'real flat' zijn, zijn ook echt plat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik zou eens naar een Panasonic TX-28PS10F kijken. Ik vind het beeld beter dan dat van een philips en de prijs is zeker aantrekkelijker dan bijvoorbeeld een sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik ga volgende week de Sony KV32 FQ70 aanschaffen. Ik heb ook een tijd rondgekeken.

Mijn eisen waren in ieder geval 82cm en 100Hz + volledig vlakke beeldbuis. Ook kieskeurig.nl ingeschakeld om deze eisen door te voeren en daar kwamen een aantal Sony's uit en een zooi Philipsen die veel te duur waren. Uiteindelijk dit model gekozen, omdat het de nieuwste is en de meeste nieuwe features aan boord heeft. Verder vind ik € 1000,- meer dan zat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Hertog_Martin schreef op 24 februari 2004 @ 20:58:
Panasonic TX-28PS1
Panasonic TX-28PS10
Sony KV-32FX68

Dat zijn op dit moment echt top tv's met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

De 28PS1 is zeer goedkoop; 475 euro maar levert prima beeld. Laat je niet afschrikken door 50hz.. Panaosnic's 50hz tv's zijn mooier dan hun 100hz tv's

De sony FX68 is ook een zeer mooie tv en de 32 inch versie heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding (750 euro).

De nieuwere sony's hebben namelijk eindelijk goede 100hz zonder al te veel artefacts.

Hier heb ik wat aan ;)
Er was ook 1 nieuwere Sony voor 900 euro waar ik aan zat te denken, de FQ70 ofzo. En het schijnt zo te zijn dat 100Hz met Breedbeeld TV's niet écht 100Hz is, maar eigelijk 50Hz, alleen door elk plaatje inplaats van gelijk te refreshen , het plaatje in het geheugen te zetten en dan nogmaals 2x of 3x tonen zou 100Hz opleveren. Dit werkt dus niet hetzelfde als met CRT monitoren.. Schijnt meer een verkooptruuk te zijn waar iedereen massaal in trapt. Ik ga die 2 Panasonics eens heel goed bekijken!
No way, check maar eens goed in de hoekjes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuut op 24-02-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:53
Ik heb zelf sinds een paar weken een philipsje, een breedbeeld.
(71cm enz).

Ding 2e hands gekocht voor 150 eur.

Ook hier voornamelijk voor DVDtjes, vind normaal TV kijken zelfs redelijk zuigend op breedbeeld ;)

Geluid is netjes van dat ding, maar goed, hangt hier toch aan de stereo.

Beeld is prima, ik kan ook handmatig 16:9 enz selecteren. (al is dat niet nodig bij dvd)
Kleuren enz zijn, na wat instellen volgens mn eigen voorkeur, prima in orde. Nu ben ik niet zo veeleisend..

De Loewe toestellen zoals al eerder genoemd zijn superieur, met goeie calibratie is daar echt een toverplaatje uit te halen.

Je kan ook eens kijken op www.htforum.nl , staat ook veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tja. Lastig inderdaad. Ik vind Philips (op Loewe na, maar daar zitten ook philips buizen in afaik) de beste tv producent, maar de ene philips is de andere niet.

Mijn ouders hebben jaren een 71cm 100hz grootbeeld van philips gehad en die had echt perfect beeld en geluid. Alleen elke 3 jaar beeldbuis kapot (van 1 op andere dag geen beeld meer). 1e keer nog kunnnen vervangen voor 900 gulden, maar toen die na 2 jaar kapot ging hebben ze een nieuwe gekocht. Nu een 72cm breedbeeld en beeldkwaliteit is wederom echt goed. Enige ´bug´ is afgelopen week onstaan. Bij het zappen springt hij van 8 naar 10 :? terwijl er op 9 echt een zender staat. Verder echt puike tv.

Aan de andere kant een collega van mij heeft ook philips 100hz breedbeeld en dat beeld vond ik om te huilen. Bij een F1 race of een tenniswedstrijd kreeg je van die 100hz ´streep´ effecten. En die tv was niet echt goedkoop geweest.

Je hebt inderdaad mensen die zweren bij Sony, maar ik vind Sony tv´s altijd iets teveel 'rood' hebben. De kleuren lijken een beetje te overdone. Maar dat is puur persoonlijk.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf bij de keuze van mijn breedbeeld tv uit gegaan van de testresultaten uit het duitstalige magazine VIDEO http://www.netedition.de/video .

Ik ben uitgekomen op een Philips 32PW8807

En ik ben meer dan tevreden. Vlijmscherp beeld en fantastisch geluid.

Heb trouwens al mijn audio apparatuur geselecteerd naar aanleiding van dit magazine. Heb nu een beter geluid (en beeld) dan in menig bioscoop.

Maar of mijn buren daar zo blij mee zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik snap niet dat mensen het _geluid_ van een TV een criterium vinden? Daar heb je toch een installatie voor? Of ga jij een DVD kijken met het geluid van de TV? :?

Tuurlijk, als je vriendin Oprah wil kijken moet het een beetje klinken, maar je gaat toch geen film kijken met het geluid over de TV of muziek luisteren over de TV?

Voor het geluid van een gemiddelde serie of het journaal kijken heeft iedere TV in die prijsklasse wel goed genoeg geluid.

Tevens zou ik letten op overbodige features, zoals PIP en dergelijke. Leuk hoor, je betaald ervoor en gebruikt het 3X en dat was het dan.

Ook zaken als Dolby Pro-Logic en draadloze achterspeakers bij de TV. Lekker boeiend, klinkt toch allemaal ruk. Zelfs de duurste TV komt qua geluidskwaliteit niet in de buurt van een Midisetje van 300 €.

Dat was iets waar ik mij aan ergerde bij de aanschaf van mijn TV. Overbodige features! Ik hoef geen PIP, Ik hoef geen Pro-Logic, ik hoef geen Subwoofer en Center in mijn TV, ik wil alleen maar een groot, scherp scherm en that's it.

Helaas zijn die er dus niet. Uiteindelijk uitgekomen op de Philips 36PW9575 met overbodige features, maar wel erg tevreden mee. (Is wel niet helemaal jouw prijsklasse, maar toch.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Thomson TVs minder?? Echt niet.. Ik vindt deze romige lekkere poep zelfs beter dan Philips.. Heb hier een 70 cm. DiVa model staan en ik geniet er met volle teugen van.. Heb d'r 300 euro voor neergeteld, maar mooi beeld, mooie kleuren, lekker veel S-Video & scart ingangen, een mooi NaviLight menu-systeem.. Zelfs de dualview die uit mijn videokaart naar mijn TVtje gaat wordt prima verwerkt, mooi scherp beeld (de letters zijn zelfs leesbaar, iets wat ik niet kan zeggen van Philips breedbeeld TVs). Er zit ook een heel erg behoorlijke zoom functie op, die die zwarte balken meestal weghaald en dan niet de ondertiteling verknalt. Mocht het niet zo zijn zoals jij het wilt, kun je gewoon alsnog handmatig dat soort gevallen instellen. Geluid is erg gewoontjes, maar dat boeit me geen ruk, heb 'm toch in mijn stereo installatie geplugt. Voor mij is dit de beste TV die ik ooit gehad heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet generaliseren dat één merk beter of slechter is dan een ander. Philips zowel als thompson maken hele goeie en ook hele slechte TV's. Volgens mij moet je uitgaan van opjectieve testresultaten.

Ik raad altijd aan om wat tijd door te brengen in een tijdschriften winkel en kijk zoveel mogelijk vaktijdschriften door waarin apparatuur wordt vergeleken.
Koop er enkele en maak een overwogen keus. In de winkel wordt je dan niet geimponeerd door het geweldige aanbod en de gladde praatjes van de "vakkundige" verkoper.

En als je een keus gemaakt hebt is het ook veel beter afdingen. Ik heb na veel afdingen besloten om al mijn apparatuur in Duitsland te kopen. Scheelde mij minimaal 30% op de scherpste prijs in Nederland (klasse A apparatuur welke niet bij de Media markt verkocht mag worden!).

En natuurlijk is een vlijmscherp beeld veel belangrijker dan geluid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:32:
Je kan niet generaliseren dat één merk beter of slechter is dan een ander. Philips zowel als thompson maken hele goeie en ook hele slechte TV's. Volgens mij moet je uitgaan van opjectieve testresultaten.

Ik raad altijd aan om wat tijd door te brengen in een tijdschriften winkel en kijk zoveel mogelijk vaktijdschriften door waarin apparatuur wordt vergeleken.
Koop er enkele en maak een overwogen keus. In de winkel wordt je dan niet geimponeerd door het geweldige aanbod en de gladde praatjes van de "vakkundige" verkoper.

En als je een keus gemaakt hebt is het ook veel beter afdingen. Ik heb na veel afdingen besloten om al mijn apparatuur in Duitsland te kopen. Scheelde mij minimaal 30% op de scherpste prijs in Nederland (klasse A apparatuur welke niet bij de Media markt verkocht mag worden!).

En natuurlijk is een vlijmscherp beeld veel belangrijker dan geluid :*)
Dat is het nou juist.. Tijdschriften doelen op gebruikersgemak, beeldkwalliteit, uiterlijk, etc.. maar niet duurzaamheid. Dat kunnen ze namelijk simpelweg niet omdat ze daar de tijd niet voor hebben.

Net zoals dat een bepaalde Philips TV best getest Consumenten Test is, en vervolgens enorm veel uitval na een paar jaar heeft. Daar zit ik dus niet op te wachten, ik wil dit beestje wel een paar jaren houden.

En ja, natuurlijk is beeld belangrijk, al was geluid alleen output zonder speakers, dan was het genoeg geweest omdat er toch een setje aan komt te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 24 februari 2004 @ 21:37:
[...]

Dat is het nou juist.. Tijdschriften doelen op gebruikersgemak, beeldkwalliteit, uiterlijk, etc.. maar niet duurzaamheid. Dat kunnen ze namelijk simpelweg niet omdat ze daar de tijd niet voor hebben.

Net zoals dat een bepaalde Philips TV best getest Consumenten Test is, en vervolgens enorm veel uitval na een paar jaar heeft. Daar zit ik dus niet op te wachten, ik wil dit beestje wel een paar jaren houden.

En ja, natuurlijk is beeld belangrijk, al was geluid alleen output zonder speakers, dan was het genoeg geweest omdat er toch een setje aan komt te hangen...
Ik heb mijn Philips 32PW8807 nu bijna twee jaar zonder problemen. En hij staat altijd aan als ik thuis ben (dat is toch al gauw 6 uur op een dag). Deze TV heb ik bij de Makro gekocht en heb daar direct voor 5 jaar onside garantie, voor het luttele bedrag van 37 Euro, bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 100 Hz verhaal : 50 Hz is al getruukt nl 25 x de even lijnen en 25 x de onevenlijnen p/s.
Stop het gehele beeld in een digitaal geheugen en doe deze truuk 2 x zo snel en je hebt een 100 Hz TV. Bij een stilstaand testbeeld is het effect te zien, bij een bewegende film al een stuk minder. Bij plasma en TFT TV's zijn de schermen van nature zo langzaam dat de 100 Hz truuk onnodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

@TS:

Jij vind duurzaamheid erg belangrijk (wie niet). Maar wie verwacht je dan dat er iets zinnigs kan zeggen over hoelang een nieuw model tv meegaat? Volgens mij kan niemand dat. Volgens mij zijn er momenteel geen a-merken met uitzonderlijk hoge uitvalpercentages. Het is gewoon een kwestie van geluk hebben IMO.

Zorg gewoon dat je over een goede garantie beschikt. Da's het minste wat je kunt doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

FaceDown schreef op 24 februari 2004 @ 22:02:
Zorg gewoon dat je over een goede garantie beschikt. Da's het minste wat je kunt doen.
Zo denk ik er ook over. Koop een extra garantie bij de winkel, het is maar een klein bedrag vergeleken met de aankoop en je zult blij zijn mocht er iets kapot gaan na de standaardgarantieperiode.

Die info over 50Hz en 100Hz verkooptruc enzo vind ik wel interessant. Maar zou het dus niks uitmaken? Als ik een winkel in loop zie ik toch duidelijk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na veel, heel veel Philips BBTV's en één Loewe zou ik absoluut niet weten welk merk ik zou moeten kiezen om eens langer dan slechts een paar jaar naar hetzelfde toestel te kunnen kijken.

Zoek maar naar Loewe en mijn naam, zie je eerst lovende kritiek maar dat wordt duidelijk afgezwakt na een paar jaar.

Dit geldt trouwens voor alle TV's die we hadden 4:3 en 16:9, we hebben er tot nu toe altijd problemen mee gehad.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 100 Hz verhaal is geen verkooptruc, maar er zijn ook goede 50 Hz TV's en slechte 100 Hz TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat betreft duurzaamheid valt't volgens mij redelijk mee... Ik heb hier een Philips slaapkamer-tv'tje van 12 jaar oud, en een iets grotere Philips van 10 jaar oud, en die doen het beiden nog prima. Over nieuwere TV's kan ik (doh, redelijk logisch :P) weinig zeggen, maar de Aristona BBTV doet't na 2 jaar nog steeds prima :P
Heb ik nu zoveel mazzel of zijn er hier mensen met zo vreselijk veel pech?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ouders hebben een Loewe 100hz geval, en ik vind het een verschrikking :X Dat gewriemel in beeld van het digitaliseringsproces.. brrr

Alsof het beeld achter loopt (soort van ghosting)

En dat zie ik bij alle 100hz tv's dus misschien ligt dat aan mij?

Ik hou het op 50hz iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat de Philips minder duurzaam is verbaast me niet als ik kijk naar hoe wij de semi-conductors produceerden in MOS34 in Nijmegen.. Sjonge wat gooit iedereen er met de pet naar daar, zeg... ;-) Zullen vast wel allemaal van die doorgedraaide halfgeleiders zijn met een haartje of vingerdruk erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over duurzaamheid : als je het Radar verhaal leest, zijn er echt slechte series door Philips afgeleverd. Uit mijn ervaring uit de computerwereld heeft elk merk wel eens een blooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Best sluuut;

vorig jaar rond deze tijd zat ik met hetzelfde als jij, veel info op gedaan en zitten twijfelen tussen philips en sony. Uiteindelijk zoveel negatieve dingen over vervorming, kleuren die niet meer goed waren, en weet ik veel wat nog meer te hebben gehoord me toch maar op andere merken gaan oriënteren.

Uiteindelijk na kijken in winkels enzo ben ik op een Panasonic 28PL10F gekomen ( inmiddels waarschijnljk alweer verouderd ). Deze is 100Hertz en heeft een 100% vlakke beeldbuis.

De uiteindelijke rede voor de aankoop van deze is dit:
Ik heb hem vergeleken met een Philips Matchline nogwat in de prijsklasse van 1500 eurootjes. De panasonic deed niets onder aan de matchline terwijl deze, ik geloof, 799.- kostte. Kleuren zijn sowieso warmer dan bij een Sony vind ik persoonlijk, alles is gewoon voller. Groen is echt groen, en niet faal groen zoals ik bij een hoop andere merken zag ( ook na afstellen van brightness en whatever ).

Na 14 maanden in mijn bezit, is het beeld nog altijd even scherp, kleuren altijd nog even helder, en nog altijd geen vervorming.

Conclusie: staar je niet blind op een bepaald merk, ga kijken in de winkel naar wat je bevalt en uiteraard kun je op verschillende fora navraag plegen over de kwaliteit van zo'n product, of door te kijken of er veel problemen mee zijn.

Alvast succes

quote:

No way, check maar eens goed in de hoekjes

zijn dus echt wel ECHT plat hoor, een REAL flat is ECHT vlak, zit naast 1, en vlakker bestaat niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door ViolatoR op 24-02-2004 23:26 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Smarron schreef op 24 februari 2004 @ 22:05:
Die info over 50Hz en 100Hz verkooptruc enzo vind ik wel interessant. Maar zou het dus niks uitmaken? Als ik een winkel in loop zie ik toch duidelijk verschillen.
50Hz en 100Hz is niet alleen maar een verkooptruc. Zoals iemand eerder al opmerkte toont een 50Hz TV zo'n 50 halve beelden per seconde. Door op een 100Hz TV die 50 halve beelden in een geheugen op te slaan, en ze dan elk 2 keer te tonen, wordt het beeld iets rustiger.

100Hz is dus geen verkooptruc maar gewoon een technische handigheidje wat feitelijk niet zoveel om het lijf heeft. En bovendien is niet iedereen gevoelig voor het verschil in frequentie. Als je er niet gevoelig voor bent zul je misschien het verschil tussen 50Hz en 100Hz niet eens zien.

Misschien hebben de verschillen tussen 50Hz en 100Hz TV's die jij in die winkels ziet meer te maken met het feit dat 50Hz intussen als low-end beschouwd wordt en die TV's vaak minder goeie componenten bevatten.
100Hz zit meestal in duurdere TV's met betere componenten. Dat verschil in kwaliteit wat jij ziet ligt dus niet alleen maar aan het verschil tussen 50Hz en 100Hz. Het komt omdat 100Hz gewoon 1 van de features van "betere" TV's is.
FaceDown schreef op 24 februari 2004 @ 20:45:
Vergeet niet dat je op een site als kieskeurig.nl wel snel de klagers bij elkaar hebt he. Mensen die ontevreden zijn over een product zul je sneller horen dan de mensen die tevreden zijn.
Ik heb zelf net een nieuwe breedbeeld besteld en heb daarvoor ook veel op kieskeurig.nl rondgehangen. Ik heb zelf ook erg dat gevoel dat daar maar 2 soorten mensen komen. Enerzijds de mensen die niet tevreden zijn en daarom hun TV afkraken en precies vertellen wat er allemaal mis mee is. Aan de andere kant heb je de mensen die juist komen patsen en hun toestel belachelijk hoge cijfers geven.

Zo viel mij op hoe belachelijk hoog de waarderingen voor veel Loewe toestellen zijn. Ik geloof best dat Loewe's goed zijn, en heb zelf ook wel getwijfeld om een Loewe te kopen, maar de verschillen die ik in de cijfers op kieskeurig.nl zie zijn gewoon verdacht. Dat geeft mij het idee dat veel mensen alleen maar met hun dure nieuwe Loewe willen pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Algemene bevindingen: Sony en Philips BB's (32fx60 & 28pw95?, beide 100 Hz)

Sony heeft een vrij hard beeld, maar is op een digitale bron (bijvoorbeeld DVD) haarscherp
(fijnafstelling is vaak wel nodig inderdaad) de philips vind ik beter met het kabelsignaal, maar, misschien door het verschil in formaat, komen DVD's er bij de Sony beter uit.
Kleuren vind ik op beide gewoon goed (al dan niet na fijnafstelling)

Verder zijn voetballijnen op de Philips ook echt lijnen, en bij de Sony eerder karteltjes
(maar ook dit kan komen door het verschil in formaat 28" - 32" )

Op het gebied van Pixel plus of Digital natural motion enz. vind ik ze niet voor elkaar onder doen. (mijn philips heeft trouwens geen pixel plus maar de voorganger: advanced digital scan want hij is inmiddels bijna 9 jaar oud, hetgeen weer positief is voor de verhalen over de degelijkheid van Philipsen.

Het geluid (voor zover belangrijk, want voor het journaal is het altijd voldoende) vind ik bij de Philips toch minder hol en schel klinken dan bij Sony.

Het verhaal gaat vast niet op voor alle philips en sony 100 Hz-en maar misschien geeft het een beetje een idee.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Een maand geleden exact hetzelfde probleem: TV was bijna kapot, wat nu te kopen? LCD TV (nog te duur voor grotere formaten), projectie TV (toch net iets TE lomp), dus uiteindelijk moest het een 82cm breedbeeld worden. Maar ja, daar zijn er honderden van :(
Na veel reviews te hebben gelezen had ik besloten dat het een Sony KV-32FX68 moest worden; Philips leek me ook wel mooi, maar de PixelPlus technologie vind ik niet echt lekker kijken: erg scherp/soms korrelig beeld. Van Sony had ik twee modellen op het oog, de 32FX68 en de 32FQ70, maar de F32Q70 blijkt ook van die digitale beeldverbeterfratsen te hebben en daar had ik geen trek in.
Voor de 32FX68 in de winkel wezen kijken en dat zag er niet uit; beeld was belabberd vergeleken met de JVC ernaast en de verkoper beweerde dat de JVC beter zoomde (jahaaaa, bij JVD kan je het beeld omhoog zetten, zodat je de ondertiteling kan lezen).... Iets verderop in de winkel stond echter dezelfde Sony in een maatje kleiner, met een DVD-speler erop aangesloten en hier was het beeld perfect! Moraal: als je de beeldkwaliteit wilt vergelijken moet je een DVD-tje meenemen, al denk ik dat elk "bekend" merk goede TV's maakt. Dus toch gewoon de Sony gekocht en thuisgekomen bleek dat hij ook alle zoomfuncties had:

- 4:3 (gebruik ik nooit)
- 14:9 (iets opgerekt, zwarte balken links en rechts)
- 16:9 voor breedbeeld, 4:3 wordt volledig opgerekt, verliest z'n ondertiteling, maar het beeld is omhoog te schuiven
- Wide (alles evenveel opgerekt in de breedte, hoogte blijft behouden, mensen worden dus dikker)
- Smart (buitenste randen meer opgerekt, onderwerp staat meestal in het midden, dus blijft normaler van fromaat, meest gebruikt)

Enkele pluspunten:
- 3x SCART (waarvan 2x RGB, handig voor DVD en UPC digital).
- Beeld stond eerst "scheef", maar dit is bij te draaien (een graad naar links bijvoorbeeld). Schijnt door aardstralen te komen.
- Geometrie was niet helemaal recht (schijnt standaard), ook dit is bij te stellen, zodat het scherm nu perfect is :)
- Handige afstandsbediening die ook de video en DVD kan bedienen.

Al met al zou ik iedereen deze TV aan raden, ben er zwaar tevreden over!

Oh ja, beste reviews die ik over de FQ70 en FX68 heb gelezen=

http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=3013

http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=2978

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik wil toch even een steentje bijdragen over een algemene kant over goede en slechte tv's.....

Ben 2 weken terug met de TV van mijn pa naar een oude kennis geweest die uit hobby oogpunt tv's, wasmachines, etc repareert en die vertelde me min of meer dat, afgezien van voorkomende slechte soldeerverbindingen, Sony TV's de tv's zijn met de minste technische storingen, het langste meegaan dus.

Uiteraard zegt dat niets over de beeldkwaliteit of het uiterlijk van de kast, alleen over storingen en dus technische kwaliteit.
(Ik vind dat dusdanig belangrijk, dat toen ik voor mezelf voor een nieuwe breedbeeld ging shoppen, ik 2 tv's overhield, een Thomson met een onwijs mooi beeld maar een oerlelijke kast en een JVC met een mooie kast en mooi beeld, maar minder dan de Thomson. Het is de JVC geworden....) Wat ik hiermee zeggen wil, ga in een winkel kijken, neem je eigen dvd mee en kijk in 1e instantie naar beeldkwaliteit, bedieningsmenu/AB en als je net zo'n zeurdert bent als ik, de kast, ipv cijfertjes over dat ie misschien wel een jaar langer meegaat, je kijkt er tenslotte wel de meeste tijd tegenaan.

Iemand al gemodde tv's gespot?? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik zag zelf al wat rondvliegen qua aanbiedingen, maar de echte mooiere TV's vond ik erg duur. Ik kwam deze actie tegen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/mikrotv.jpg

Ik zoek alleen nog naar een bijpassend meubel, volgens veel mensen is het een goed toestel. Ik twijfel alleen nog een beetje. Ik hoor van verschillende mensen dat dit soort beeldbuizen kwalitatief minder goed zijn. Bij wat intensiever gebruik kunnen ze na 4 jaar al kapot gaan (was tijdje terug op TV: Philips-dingen). Die 2x 5 Watt vind ik een beetje weinig, maar ik heb vervangende boxen. Zoals jullie ook zullen zeggen, je moet zelf eerst de TV hebben gezien. Dat ga ik morgen doen :).

Ik vind die actie nogal leuk. Je betaald geen cent meer (rente) en zo kan ik zelfs deze TV kopen :*).

[ Voor 5% gewijzigd door Bobje op 24-02-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Miglow schreef op 24 februari 2004 @ 23:24:
Iemand al gemodde tv's gespot?? })
Breng ze hier nou niet op ideeén :P zijn vast wel mensen hier gek genoeg om hun loewe breedbeeld van een ander kleurtje en een raampje te voorzien ofzo :D

@bobje86nl: Meubel die bijpassend is, bedoel je een echte van Sony? Dan betaal je al gauw meer dan 200€ voor alleen het meubel ;s

Als je gewoon een leuk meubel wilt hebben in zilver, zelfde kleur als tv, en je bent niet bang dat je meubel misschien een beetje resoneert :), kun je ook bij leenbakker eens kijken. Heb ik mijne ook weg, vind hem persoonlijk niet verkeerd.

plaatje

[ Voor 44% gewijzigd door ViolatoR op 24-02-2004 23:38 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Iemand al gemodde tv's gespot??
Nu je erover begint... weet iemand of de 3-pins 'service connector' op m'n philips gewoon n seriele poort is? Mijn TV heeft n firmware van 23 September geloof ik, als iemand n nieuwere heeft en via die aansluiting kan overzetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
FatalError schreef op 25 februari 2004 @ 00:19:
[...]

Nu je erover begint... weet iemand of de 3-pins 'service connector' op m'n philips gewoon n seriele poort is? Mijn TV heeft n firmware van 23 September geloof ik, als iemand n nieuwere heeft en via die aansluiting kan overzetten... :)
Firmware zit in de bios chip :). Dus ik weet neit of je die kan flashen, maar er zit een I2C bus op alle moderne philips toestellen. Er zit zelfs een 9 pins seriele stekker op het board :+. Maar goed daar heb je niet zoveel aan...

Je kan veel beter opzoek gaan naar de "master controller" deze hebben reperateurs, met die controller kan je veel meer met je philips tv doen. Maar goed die zalje niet in de winkel aantreffen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bobje86nl schreef op 24 februari 2004 @ 23:27:
Ik zag zelf al wat rondvliegen qua aanbiedingen, maar de echte mooiere TV's vond ik erg duur. Ik kwam deze actie tegen:

[afbeelding]

Ik zoek alleen nog naar een bijpassend meubel, volgens veel mensen is het een goed toestel. Ik twijfel alleen nog een beetje. Ik hoor van verschillende mensen dat dit soort beeldbuizen kwalitatief minder goed zijn. Bij wat intensiever gebruik kunnen ze na 4 jaar al kapot gaan (was tijdje terug op TV: Philips-dingen). Die 2x 5 Watt vind ik een beetje weinig, maar ik heb vervangende boxen. Zoals jullie ook zullen zeggen, je moet zelf eerst de TV hebben gezien. Dat ga ik morgen doen :).

Ik vind die actie nogal leuk. Je betaald geen cent meer (rente) en zo kan ik zelfs deze TV kopen :*).
Kijk uit met die, hij is geen 100Hz! dus erg druk voor je ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Vorkie schreef op 25 februari 2004 @ 00:45:
[...]

Kijk uit met die, hij is geen 100Hz! dus erg druk voor je ogen!
Ik zie dat hij 50Hz is. Wat is de grens ongeveer voor het menselijk oog, dat lag toch lager dan dat? 100Hz was dan zoiets dat hij 2x hetzelfde beeld liet zien tussen 2 beelden in. Ik ben niet iemand die daar heel erg op let, volgens mij heb ik altijd al naar 50Hz tv's gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
bobje86nl schreef op 25 februari 2004 @ 00:52:
[...]
Ik zie dat hij 50Hz is. Wat is de grens ongeveer voor het menselijk oog, dat lag toch lager dan dat? 100Hz was dan zoiets dat hij 2x hetzelfde beeld liet zien tussen 2 beelden in. Ik ben niet iemand die daar heel erg op let, volgens mij heb ik altijd al naar 50Hz tv's gekeken.
Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht, en heb zowat de hele dag in tv winkels doorgebracht, alwaar ik ook heb gekeken naar het verschil tussen 50Hz en 100Hz. Staar je niet blind op 100Hz, want sommige van de 50Hz tv's die ik gezien heb waren rustiger dan bepaalde 100Hz tv's die ik bekeken heb.

50Hz hoeft niet perse druk voor je ogen te zijn. En idd, bij 100Hz wordt hetzelfde beeldje 2x geprojecteerd. In principe is dit rustiger, maar dat wil niet zeggen dat 50Hz 'druk' is.

[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 25-02-2004 00:56 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haemorrhage schreef op 25 februari 2004 @ 00:56:
[...]

Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht, en heb zowat de hele dag in tv winkels doorgebracht, alwaar ik ook heb gekeken naar het verschil tussen 50Hz en 100Hz. Staar je niet blind op 100Hz, want sommige van de 50Hz tv's die ik gezien heb waren rustiger dan bepaalde 100Hz tv's die ik bekeken heb.

50Hz hoeft niet perse druk voor je ogen te zijn. En idd, bij 100Hz wordt hetzelfde beeldje 2x geprojecteerd. In principe is dit rustiger, maar dat wil niet zeggen dat 50Hz 'druk' is.
\

klopt maar daarom kan je beter ook in de winkel kijken naar een tv dan gewoon botweg kopen...

Dan kan je zelf ervaren wat "rustiger" is voor jouw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Vorkie schreef op 25 februari 2004 @ 00:59:
[...]

\

klopt maar daarom kan je beter ook in de winkel kijken naar een tv dan gewoon botweg kopen...

Dan kan je zelf ervaren wat "rustiger" is voor jouw....
En dat is dus het eerste wat ik morgen ga doen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 24 februari 2004 @ 22:05:
[...]
Zo denk ik er ook over. Koop een extra garantie bij de winkel, het is maar een klein bedrag vergeleken met de aankoop en je zult blij zijn mocht er iets kapot gaan na de standaardgarantieperiode.
Over het algemeen is garantie bijkopen helemaal niet nodig. De Nederlandse wet schrijft voor dat je een redelijke levensduur mag verwachten van een apparaat. Gaat je TV dus buiten de garantieperiode stuk, kan je (een deel van*) de reparatiekosten verhalen op de verkoper.

Het enige verschil met garantie is:
- Tijdens de garantieperiode wordt het bedrag helemaal vergoed
- Tijdens de garantieperiode moet de leverancier bewijzen dat het jouw schuld is dat het apparaat stuk is; na de garantieperiode moet jij bewijzen dan het niet jouw schuld is dat hij het niet meer doet.

* Hoe ouder het apparaat is, hoe minder je kan verwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 05:10:
[...]

Over het algemeen is garantie bijkopen helemaal niet nodig. De Nederlandse wet schrijft voor dat je een redelijke levensduur mag verwachten van een apparaat. Gaat je TV dus buiten de garantieperiode stuk, kan je (een deel van*) de reparatiekosten verhalen op de verkoper.

Het enige verschil met garantie is:
- Tijdens de garantieperiode wordt het bedrag helemaal vergoed
- Tijdens de garantieperiode moet de leverancier bewijzen dat het jouw schuld is dat het apparaat stuk is; na de garantieperiode moet jij bewijzen dan het niet jouw schuld is dat hij het niet meer doet.

* Hoe ouder het apparaat is, hoe minder je kan verwachten natuurlijk.
Toevoegend:

- Tijdens de garantieperiode moet een monteur van dat de fabrikant langskomen om te bekijken of hij er wat aan kan doen, als dat onmogelijk is word hij meegenomen en elders gerepareerd. :) (OnSite) < Dat is namelijk waar ik het voor doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sony is behoorlijk coulant met garantie. Heb dus geen €150(?) euro betaald voor "extra" garantie.

Ter illustratie: geimporteerde Sony MD speler, waarop je sowieso geen garantie hebt in Nederland: 4-5 keer gratis gerepareerd, ook buiten het "normale" jaar garantie.

Sony video: koppen kapot na 5 jaar, toch 50% korting gehad op de reparatiekosten (a 600 gulden destijds)

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 25-02-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

matthijst schreef op 25 februari 2004 @ 07:36:
Sony is behoorlijk coulant met garantie. Heb dus geen €150(?) euro betaald voor "extra" garantie.

Ter illustratie: geimporteerde Sony MD speler, waarop je sowieso geen garantie hebt in Nederland: 4-5 keer gratis gerepareerd, ook buiten het "normale" jaar garantie.

Sony video: koppen kapot na 5 jaar, toch 50% korting gehad op de reparatiekosten (a 600 gulden destijds)
Hoe heb je dan die extra garantie van Sony? Ik ga wellicht mijn TV in Frankrijk kopen, omdat ik hem daar goedkoper kan krijgen. Mocht er binnen 2 jaar ofzo wat kapot aan gaan, kan ik niet helemaal terug. En hoe zit dat na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
In Frankrijk hebben ze SECAM, dus die kan je hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken hier. We hebben hier PAL, die tuners voor PAL en SECAM zijn verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
FatalError schreef op 25 februari 2004 @ 11:45:
In Frankrijk hebben ze SECAM, dus die kan je hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken hier. We hebben hier PAL, die tuners voor PAL en SECAM zijn verschillend.
Bijna alle BB TV's van tegenwoordig zijn PAL/NTSC/Secam compatible hoor ;)

Nog een vraagje, de kijkafstand. Ik zit er 2 ~ 3 meter vandaan, zou 32" (82cm) dan te groot zijn, en 28" (76cm) beter zijn ??

Ik ben nu namelijk een 4:3 tv gewend die 64cm is... en aangezien een 76cm effectief 68 ofzo is, ben ik bang dat het qua beeldgrootte misschien tegen gaat vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sluuut schreef op 25 februari 2004 @ 11:53:
Bijna alle BB TV's van tegenwoordig zijn PAL/NTSC/Secam compatible hoor ;)

Nog een vraagje, de kijkafstand. Ik zit er 2 ~ 3 meter vandaan, zou 32" (82cm) dan te groot zijn, en 28" (76cm) beter zijn ??

Ik ben nu namelijk een 4:3 tv gewend die 64cm is... en aangezien een 76cm effectief 68 ofzo is, ben ik bang dat het qua beeldgrootte misschien tegen gaat vallen..
Precies, alle moderne TV's van tegenwoording zijn compatible. Een kennis die hem voor mij gaat halen heeft daar 2 jaar geleden al een Philips 82cm gekocht en deze doet het gewoon goed. Niks geen gezeur met die stomme Franse afwijkingen. :D

Ik heb zelf ook een 63cm. Mocht je een 72cm nemen zijn de normale 4:3 uitzendingen kleiner dan op je huidige TV. Daarom heb ik besloten een 82cm te nemen. Dan hou je het 4:3 formaat met TV-uitzendingen ongeveer even groot. Met films wordt het natuurlijk wel erg groot, maar daar doe ik het juist voor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
64 cm 4:3 ->
(64/5) * 3 -> 38,4 cm hoog

(38,4 cm hoog/9) * 18,35 = 78,29 cm breedbeeld TV

Dus een 82cm lijkt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Wij hebben nu al een half jaar een 82cm Pixelplus tv van philips, echt zon scherp beeld heb ik nog nooit gezien, wat een tv!!!

Echt een aanrader!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
matthijst schreef op 25 februari 2004 @ 12:12:
64 cm 4:3 ->
(64/5) * 3 -> 38,4 cm hoog

(38,4 cm hoog/9) * 18,35 = 78,29 cm breedbeeld TV

Dus een 82cm lijkt me prima!
Daar komt nog bij dat op een 4:3 TV boven en onder kleine zwarte balken van ongeveer 5CM waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n pa heeft een panasonic gekocht nadat een technieker hem gezegd had dat die beter in elkaar steken (solderingen enzo...).
Panasonic is trouwens Engels (UK) voor diegene die zouden denken dat het japans of zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik heb nu ongeveer een 1/2 jaar een 9528 van Philips en die bevalt heel erg goed. Het pixelplus maakt het beeld gewoon een stuk beter, ook bij slechte kanalen ziet het beeld er zeer goed uit en bij de betere kanalen (qua ontvangst) kom je toch al dicht in de buurt van DVD en digitale TV kwaliteit. Ik zou dus zeker aanraden voor een Pixelplus televisie te gaan. Het is een maar een paar honderd euro meer en het is het echt waard.

Hij rekt het beeld heel goed op. Hij snijdt er boven en onder een stukje vanaf, waardoor het niet bol lijkt, maar het scherm wel goed is gevuld. Verder kun je natuurlijk altijd zelf kiezen voor een ander formaat, dus 4:3, 16:9, 14:9, indertitel zoom, noem maar op. Maar automatisch werkt gewoon goed en makkelijk.

Het geluid is ook zeer goed, er zitten 6 boxen in de tv en ik wee nie hoeveel wat. Het klinkt gewoon zeer goed, mooi vol geluid kan evt. surround emuleren. Natuurlijk heb ik em aangesloten op m'n surround setje en dan merk je weinig meer van het geluid van de TV >:) .

Verder ziet ie er gewoon heel strak uit, de afstandsbediening is heel handig (eindelijk écht alles met een afstandsbediening) en natuurlijk cinemalink.

Sony's, Panasonics etc. zijn ook heel mooi, maar omdat ze geen Pixelplus hebben vielen ze af en daar kan ik geen spijt van hebben.

Verder vind ik sommige dingen enigszins curieus:

1. Beeldkwaliteit bepalen met een meegenomen DVDjte 8)7 . Ik zou een goede afweging maken tussen kijken met kabel (tenzij je sateliet of digitale tv ofzoiets hebt) en DVD. Je zult namelijk maar een klein gedeelte van de tijd ook daadwerkelijk DVD kijken en dan nog zijn de verschillen tussen de weergave kwaliteit redelijk gering. Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar de tuners, dan zie je dat daar veel grotere verschillen liggen.

2. Verder is het geluid naar mijn mening zeer onbelangrijk. Je kunt veel beter een goedkoop setje erbij kopen en dan daarover het geluid laten lopen, dan heb je namelijk waarschijnlijk nog beter geluid.

3. Loop ook naar een aantal winkels, want zoals je hier al veel leest belazeren een aantal winkels de boel ook flink. En bij de betere audio/video zaak kun je gewoon een tv uitproberen (dus dan bedoel ik niet tien stuks) maar als je loopt te twijfelen tussen twee modellen, kun je ze best allebei even thuis uitproberen.

Succes :Y)

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 25-02-2004 12:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kijken op een DVD-tje is aangeraden omdat de "meeste" tv-zaken 20 TV's 1 belabberd aansluitinkje laten delen, zodat je kutbeeld met kutbeeld vergelijkt.

Ik denk dat je, als je een beetje fatsoenlijke coaxkabel, of bv UPC Digital, niet zo schokkend veel verschil in de TV's zult zien, dus als het beeld je met een DVD bevalt zal het met kabel ook wel goed zitten?
Durf nog net niet te beweren dat alle TV's van 1000 euro uitwisselbaar zijn; kleine verschillen zijn er wel, maar als ik de Philips van mn ouders vergelijk met mijn Sony valt me weinig meer op dan de PixelPlus: zoomen is hetzelfde, virtual surround, scart-aansluitingen nagenoeg, etc...

Keuze Sony/Philips lijkt me grotendeels de keus PixelPlus/Geen PixelPlus, of PixelPlus/SonyBende....

Ik wilde per se geen digitale fratsen, dus dan kom je al gauw op een 32fx68 van Sony uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Waarom zijn er zoveel mensen die geen digitale fratsen willen als pixel plus, digicomb filters, etc.. Wat zijn de argumenten daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:46
Zelf heb ik twee weken geleden een Sony 28FX68 gekocht van Sony. Oftewel, breedbeeld, 72cm, 100Hz, 3x Scart, helemaal plat en goeie zoommodes (Smart is erg fijn!) Ik heb niet echt verstand van televisies alleen ik wil hierbij melden dat ik bijzonder tevreden ben met deze. Het beeld staat als een huis, ik kijk er tv en dvd mee en speel veel games (ps2 & gamecube).

Ik heb er 689,- voor moeten betalen bij de MediaMarkt in Den Haag. Garantie maakt mij persoonlijk nooit zoveel uit, als er 1-2 jaar opzit dan zie ik het daarna wel. Als'ie er tegen die tijd mee kapt dan haal ik wel weer iets nieuwers met nog leukere features :)

edit!
Sluuut: Veel van die digitale fratsen zijn nog niet volledig uitontwikkeld waardoor het soms voor veel geld slechtere kwaliteit oplevert in sommige situaties. Voor velen is dit een reden om dan nu een goeie tv te kopen zonder die features en over een jaar of vijf als die features volwassen zijn er eentje te kopen die dat dan weer heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenB op 25-02-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:20:
Panasonic is trouwens Engels (UK) voor diegene die zouden denken dat het japans of zo is ;)
Ik kan je verzekeren dat Panasonic echt een Japans merk is. Maar het is natuurlijk wel mogelijk dat ze fabrieken in de UK hebben net zoals Philips fabrieken in Tsjechie en Polen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Waarom zijn er zoveel mensen die geen digitale fratsen willen als pixel plus, digicomb filters, etc.. Wat zijn de argumenten daarvoor?
Ik geloof niet zo in pixel verdubbeling; interpoleren van foto's op je PC ziet er belabberd uit, waarom zou je dat op je TV dan wel gaan doen? En je hebt nogal eens last van digitale blokjes bij PixelPlus, aangezien het beeld bewerkt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
matthijst schreef op 25 februari 2004 @ 14:25:
[...]

Ik geloof niet zo in pixel verdubbeling; interpoleren van foto's op je PC ziet er belabberd uit, waarom zou je dat op je TV dan wel gaan doen? En je hebt nogal eens last van digitale blokjes bij PixelPlus, aangezien het beeld bewerkt wordt...
Waar ik juist last van heb, of beter gezegd niet wil hebben, zijn de wazige "divx" achtige compressies die op Sony TV's worden weergegeven. Wellicht komt dit door de coax kwalliteit van de zaak (MediaMarkt for instance), maar waarom is het dan bij een Philips die ernaast staat niet zo en bij alle Sony's zowat wel... Lijkt mij niet iets wat af te stellen is maar iets wat echt in de beeldbuis zelf zit. Daarom was ik eerst voor philips omdat ik persoonlijk PixelPlus just enorm scherp en mooi vind (totdat ik erachter kwam dat er heel erg veel negatieve berichten waren over deze tv's), maarja smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb zelf een thomson 82 cm 100 hertz.
Het enige advies dat ik kan geven is ga naar een winkel en ga kijken (zonder naar prijskaartjes te kijken!!!).
Als er een hoop tv's op rij staan, kan je over het algemeen heel snel zien wat jij beter beeld vindt en wat minder.
zo krijg ik van het kijken naar een phillips matchline met pixelplus 82cm erg snel zere ogen!
trek er gerust 2 zaterdagen voor uit :)
het zal je verbazen dat je waarschijnlijk niet eens op het duurtse model uit komt :9

<edit: typo>

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-02-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ook nog ff m'n steentje bijdragen...

reken er op dat je nieuwe TV, recht uit de winkel niet zal overkomen (qua beeld) als in de winkel... om echt perfect(of toch zo goed mogelijk) beeld te hebben moet je je TV volledig laten instellen, op de plaats waar hij zal spelen... beeldkwaliteit kan daardoor zeker met een factor 2 (in extreme gevallen) verbeteren...

probeer ervoor te zorgen dat je TV aan huis besteld wordt, EN ingesteld wordt door een goed vakman... er zijn altijd factoren, vooral lichtinval, maar mss ook andere, die het beeld beinvloeden... een goeie vakman kan die effecten met een goeie instelling proberen te verwaarlozen... (ook op kieskeurig.nl staat dit) er bestaan zelfs mensen die TV's afstellen als beroep hebben (als'k me niet vergis) maar dit kost algauw 50€ of zo...

wijzelf hebben vorig jaar een Philips BB 100Hz gekocht met pixelplus en die zooi... ding speelt aardig(maar ben eigenlijk te weinig thuis om op speciale dingen te letten) het was wel 2 werelden verschil met onze vorige TV (Sony 50Hz) het beeld was stabieler de kleuren VEEL natuurlijker, klank ook beter, enz...

toffe anecdote nog over die Sony: m'n ouders en grootouders hebben op dezelfde dag dezelfde TV gekocht... enkele jaren na aankoop, zijn beide TV's op dezelfde dag stuk gegaan... grote complot-theorie???

over die features:
pixelplus is tof, maar bij tennis bvb kan je het balletje nauwelijks zien... gn prob: ff uitschakelen, na tennis trug aan...
zoom gebruik je toch enkel maar bij pron :+
TT + beeld is handig als je programma wil volgen en tegelijk wil kijken op TT wat het volgend prog is of zo...
de presets voor geluid/beeld kunnen soms echt helpen... bekijk geen muziekconcert met preset spraak/film of zo, want de muziek zal stinken...
persoonlijk geen problemen met 16:9 4:3.. je vindt altijd wel een preset die bij de situatie past of goed genoeg is om te kijken
verder zijn de meeste TV's qua ingangen compleet (DVD,video, PC) wij hebben ze alle3 al aangesloten zonder problemen...

kzou zeggen maak een kleine selectie in de merken/modellen, en ga dan op je gevoel af...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Waar ik juist last van heb, of beter gezegd niet wil hebben, zijn de wazige "divx" achtige compressies die op Sony TV's worden weergegeven.
Ook Sony heeft z'n eigen PixelPlus: op de FQ70 zit dat bijvoorbeeld, da's die divx-stijl vervorming en komt volgens mij inderdaad door een minder signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Ik stond een aantal maanden geleden ook voor de keuze. Ik ben bij erg veel zaken wezen kijken.

Mijn ervaringen (puur persoonlijk dus)

Philips: Redelijk goed beeld , geluid klinkt goedkoop en het design van de tv`s vind ik wel erg standaard en fantasieloos.

JVC: Niet slecht, model wat me wel wat leek was wat saai , beeldkwaliteit was prima alleen ik vond het wat aan de fletse kant. En tja het merk. Ik heb er (onterecht?) wat minder vertrouwen in dan in de andere grote merken.

Samsung/Thompson enz. : Nee zou niet mijn keuze zijn , beeld was toch niet zo natuurlijk al trok de prijs me meestal wel aan.

Sony: Een televisie van dit merk is het dus geworden :) Ik heb voor de Sony KV-28FX68B gekozen. En oh wat ben ik daar na 5 maanden nog steeds blij mee :)

Beeld is geweldig. Strak, trillingsvrij en natuurlijke kleuren.
Geluid: Goed , verschillende opties in menu waaronder dolby virtual, zit een subwoofer aan de achterkant.
Design: Aardig , niet speciaal , wel mooi strak , niet lomp zoals sommige andere tv`s.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=366921

specs:

Accessoires
Afstandsbediening RM-932
Standaard SU-28EW1

Audio
Automatische volumeregeling Ja
DSP (Digital Signal Processing) Ja
Uitgangsvermogen (muziek) (L,R) (W) 2 x 20
Uitgangsvermogen (muziek) (sub) (W) 30
Uitgangsvermogen (RMS) (L,R) (W) 2 x 10
Uitgangsvermogen (RMS) (sub) (W) 15
Geluidssysteem Virtual Dolby® Surround-geluid
Subwoofer Ja

Afmetingen doos
Diepte doos (mm) 655
Hoogte doos (mm) 640
Breedte doos (mm) 890

Kleursysteem
NTSC 3,58/4,43 (video-ingang) Ja
PAL Ja
Secam Ja

Aansluitingen
4-pinsingang (Y/C) S-Video voorzijde
Ministekkeraansluiting (mm) 3.5
RCA-audio-uitgang Stereo - Variabel
RCA AV-ingang AV voorzijde
RF Ja
Scart 1 AV-In/Uit; RGB In
Scart 2 AV-In/Uit; RGB In
Scart 3 AV-In/Uit; S-Video In

Afmetingen
Diepte (mm) 525
Hoogte (mm) 515
Breedte (mm) 785

Algemene gegevens
Kleur Zilver
Stroomverbruik (standby) (W) 0,3
Stroomverbruik (W) 125
Gewicht (bruto) (kg) 55
Gewicht (netto) (kg) 45

Menu
Automatische standby Ja
OSD-menu Ja
Programme Index Table Ja
Sleep Timer Ja
SmartLink Ja

Menutalen
Bulgaars menu Ja
Tsjechisch menu Ja
Deens menu Ja
Nederlands menu Ja
Engels menu Ja
Fins menu Ja
Frans menu Ja
Duits menu Ja
Grieks menu Ja
Hongaars menu Ja
Italiaans menu Ja
Noors menu Ja
Pools menu Ja
Portugees menu Ja
Roemeens menu Ja
Russisch menu Ja
Slowaaks menu Ja
Sloveens menu Ja
Spaans menu Ja
Zweeds menu Ja
Turks menu Ja

Beeld
100 Hz beeld 100 Hz
Auto 16 : 9 (lijn 23) Ja
Automatische ruisonderdrukking Ja
Digitale ruisonderdrukking Ja
Beeldtechniek FD Trinitron®
Dynamic Picture Control (DQP & DF) Ja
Rotation Coil Ja
Beeldverhouding 16:9
Beeldformaat (cm) 71
Beeldformaat (inch) 28
Zichtbaar beeldformaat (cm) 66
14:9-modus Ja
4:3-modus Ja
Smart-modus Ja
Wide-modus Ja
Zoom Ja

Product
Chassis AE-6B

Geluidssysteem
I Ja
L Ja
NICAM Ja
ZVEI Ja

Teletekst
Subpaginageheugen Ja
Paginageheugen 250

Afstemming
ACI (Auto Channel Installation) Ja
ATS (Auto Tuning System) Ja
Auto Labelling Ja
Auto Sorting Ja
Automatisch opstarten Ja
Kanaalbereik CATV S1-S20
Kanaalbereik HYPER / Satelliet S21-S41
Kanaalbereik UHF E21-E69;R21-R69;B21-B69;F21-F69
Kanaalbereik VHF E02-E12;R01-R12;S01-S03;F2-F10 B-Q
ITP (Intelligent Tuner Preset) Ja
Aantal tuners 1
Programmageheugennr. 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik heb mijn 32" Philips Matchline TV inmiddels alweer 4 jaar en nog nooit spijt van gehad.
2 kennissen hebben pas een Philips niet matchline gekocht en 1 kennis een Samsung.
Ik wil echt niet ruilen kwa beeld.
De enigste TV die ik bij iemand thuis gezien heb en waarvan het beeld ook erg mooi is, is bij een vriend van me en dat is een Loewe Xelos.
Al die andere hebben een wat donker beeld.
(Heb geprobeerd het te verhelpen maar dan werd het beeld flets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Chiel schreef op 25 februari 2004 @ 18:22:
Enorme lap tekst met specs
Ik weet het... Ik heb het Sony boekje ook naast me liggen waar de specs instaan ;)
Philips valt steeds meer in het duister, vanwege de positieve meningen over Sony & Panasonic. Morgenavond koopavond.. ff de BCC een bezoekje brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sluuut schreef op 25 februari 2004 @ 18:49:
Ik weet het... Ik heb het Sony boekje ook naast me liggen waar de specs instaan ;)
Philips valt steeds meer in het duister, vanwege de positieve meningen over Sony & Panasonic. Morgenavond koopavond.. ff de BCC een bezoekje brengen :)
Ik heb geen tijd om ff de BCC in te lopen deze week. Zou je zowieso ff kijken wat de Sony 32FQ70 daar kost? Ben benieuwd of het veel scheelt met internetshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheClaw
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 23:54
Ik zou voor Sony gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

@Chiel
Vriend van me heeft dezelfde Sont, maar dan met ik geloof 82 cm beeld.
1 eigenaardigheid wat mij ervan weerhoudt om er ook 1 te kopen is : In combinatie met een surround-set werkt het niet helemaal lekker.

Elke keer nadat de TV uitgeschakeld is, moet je elke keer in het menu de speakers van de tv uitzetten, anders krijg je geen dolby :'( .
En dat dan bij elk kanaal apart !! Heb je misschien soortgelijke problemen ?
Mijn vriend is nogal laks in dit soort zaken, en neemt het gewoon zoals het is...
Ben benieuwd, want ik ben verder wel onde de indruk van de prestaties.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik heb geen tijd om ff de BCC in te lopen deze week. Zou je zowieso ff kijken wat de Sony 32FQ70 daar kost? Ben benieuwd of het veel scheelt met internetshops.
Is prima. Het scheelt wel wat, maar BCC leverd wel een heerlijke service. Daarom ben ik er ook 99% zeker van om hem daar te halen.
Ik zou voor Sony gaan
Lekker be-argumenteerd?

Anyway, ik had nooit gedacht dat een aankoop zo lang zou kunnen duren, normaal gesproken bekijk ik ff wat revieuws op internet van spullen en dan koop ik het gelijk. Zit hier nou al bijna een maand over te lezen en stuff.. en gemakkelijker word het er nou niet bepaald op.

Ik denk dat ik beter naar de BCC kan gaan.. daar een stuk of 5 moet noteren die ik mooi vind, en daarna specs en revieuws gaan bekijken op internet. Ik begon namelijk met ééntje die ik heel vet vond.. Maar daarvan bleken de beeldbuizen dus enorm snel defect te raken :/ &*@$ Philips ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Sluuut op 25-02-2004 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Elke keer nadat de TV uitgeschakeld is, moet je elke keer in het menu de speakers van de tv uitzetten, anders krijg je geen dolby .
Mijn vriend is nogal laks in dit soort zaken, en neemt het gewoon zoals het is...
"Some people do use the audio output from SCART 2 for this purpose: this is always a fixed level, regardless of volume settings."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

matthijst schreef op 25 februari 2004 @ 19:42:
[...]

"Some people do use the audio output from SCART 2 for this purpose: this is always a fixed level, regardless of volume settings."
Eh, tsja, dit heeft met het volume-niveau te maken, daar gaat het mij niet om. (Dit werkt trouwens naar behoren). Het punt is dat je dus bij elk kanaal (Zender voor mijn part) en ook de SCART aansluitingen. HANDMATIG in een menu 2/3 lagen diep de tv-speakers uit moet zetten... Ik heb geholpen met het inpluggen van de pruttel en het heeft me wel wat zweetdruppels gekost om het dolby-signaal door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah zo bedoel je. Had niet in de smiezen dat hij TV via surround wilde kijken.
Hmmm, kut, heb zelf nog geen suroundset aangesloten, dus kan d'r niet mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kijk nog altijd film op mijn 21" monitor; hier staat het beeld dan ook echt 100 % *stil*!
De "100 Hz trillingsvrij beeld" breedbeeld TV's die ik tot nog toe in winkels heb gezien, trillen als de ziekte als je de DVD op "pauze" zet... Misschien iets om naar te kijken als je er een koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
RemcoDelft schreef op 25 februari 2004 @ 20:00:
Ik kijk nog altijd film op mijn 21" monitor; hier staat het beeld dan ook echt 100 % *stil*!
De "100 Hz trillingsvrij beeld" breedbeeld TV's die ik tot nog toe in winkels heb gezien, trillen als de ziekte als je de DVD op "pauze" zet... Misschien iets om naar te kijken als je er een koopt.
Ga jij 's avonds dan ook om de 5 minuten als je een film kijkt deze op pauze zetten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik kan je verzekeren dat Panasonic echt een Japans merk is. Maar het is natuurlijk wel mogelijk dat ze fabrieken in de UK hebben net zoals Philips fabrieken in Tsjechie en Polen heeft.
Panny wordt voor Europa in GB gemaakt. Just for the record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

mikenl schreef op 25 februari 2004 @ 19:55:
[...]

Eh, tsja, dit heeft met het volume-niveau te maken, daar gaat het mij niet om. (Dit werkt trouwens naar behoren). Het punt is dat je dus bij elk kanaal (Zender voor mijn part) en ook de SCART aansluitingen. HANDMATIG in een menu 2/3 lagen diep de tv-speakers uit moet zetten... Ik heb geholpen met het inpluggen van de pruttel en het heeft me wel wat zweetdruppels gekost om het dolby-signaal door te sturen.
Hum.

Ik zet altijd gewoon mijn TV op mute als ik een film van TV middels DPL2 over mijn installatie ga kijken. Waarom zou ik daar in vredesnaam de speakers van de TV voor willen disablen?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
mikenl schreef op 25 februari 2004 @ 18:59:
@Chiel
Vriend van me heeft dezelfde Sont, maar dan met ik geloof 82 cm beeld.
1 eigenaardigheid wat mij ervan weerhoudt om er ook 1 te kopen is : In combinatie met een surround-set werkt het niet helemaal lekker.

Elke keer nadat de TV uitgeschakeld is, moet je elke keer in het menu de speakers van de tv uitzetten, anders krijg je geen dolby :'( .
Heb er gewoon een hifi versterker achter hangen , geen dolby digi/prologic. Heb er dus geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Sluuut schreef op 25 februari 2004 @ 19:15:
[...]

Is prima. Het scheelt wel wat, maar BCC leverd wel een heerlijke service. Daarom ben ik er ook 99% zeker van om hem daar te halen.

[...]
Kom je toevallig uit Enschede ? (Wij hebben hier ook BCC) Anders mag je gerust een keer langs komen hoor en een dvdtje meebrengen. Krijg je toch een betere indruk dan bij BCC waar je toch max 10 min. naar de tv kijkt (tmf en dan het signaal gedeelt met nog 7657 tv`s :P)

edit:
beetje lomp gequoted van me |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Chiel op 25-02-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Chiel schreef op 25 februari 2004 @ 22:52:
[...]
Kom je toevallig uit Enschede ? (Wij hebben hier ook BCC) Anders mag je gerust een keer langs komen hoor en een dvdtje meebrengen. Krijg je toch een betere indruk dan bij BCC waar je toch max 10 min. naar de tv kijkt (tmf en dan het signaal gedeelt met nog 7657 tv`s :P)

edit:
beetje lomp gequoted van me |:(
Far from it.. helaasch, bedankt voor het aanbod :)

edit:
Volgens mij mag dit topic zo onderhand wel "Het grote Breedbeeld TV -Topic Deel 1" worden genoemd :+

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 25-02-2004 23:20 ]

• mikenl

mikenl

BMW 730i

GaMeOvEr schreef op 25 februari 2004 @ 22:31:
[...]

Hum.

Ik zet altijd gewoon mijn TV op mute als ik een film van TV middels DPL2 over mijn installatie ga kijken. Waarom zou ik daar in vredesnaam de speakers van de TV voor willen disablen?
Omdat 'ie anders het signaal gewoon niet doorstuurt.... |:(

• Bobje
Mijn oog is gevallen op de Sony KV-28CL10 (zoals eerder aangegeven):

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/KV-29CL10_SU_R_im.jpg

Van de Sony-site:

50 Hz WEGA vlakke breedbeeld TV (66 cm) in een nieuw ontwerp met geweldige stereo geluidskwaliteit.

Eigenschappen:
http://www.sony.nl/PageVi...9+TV&productsku=KV28CL10B

Technische specificaties:
http://www.sony.nl/PageVi...9+TV&productsku=KV28CL10B

Het enige punt is toch die 50Hz, ik lag er in de winkel helemaal niet wakker van, ik vond het wel goed beeld eigenlijk. Wat mij enorm heeft aangetrokken is de prijs:

€ 579,- voor de televisie
€ 149,- voor het tv-meubeltje
€ 100,- voor vier jaar extra verzekerd (5 jaar dus)
€ 30,- voor de administratiekosten van de 10-maandenactie.
----------------------
€ 858,- voor alles totaal
€ 85,80 per maand over een periode van 10 maanden.

:*) :*)

• matthijst
Omdat 'ie anders het signaal gewoon niet doorstuurt....
Signaal schijnt ie via de scart2 dus altijd door te sturen! Weet ik eigenlijk wel zeker, aangezien in de handleiding staat dat je een video op die scart kunt aansluiten en zo alles wat je op TV bekijkt op kunt nemen.

• Nitai
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

bobje86nl schreef op 26 februari 2004 @ 12:24:
Mijn oog is gevallen op de Sony KV-28CL10 (zoals eerder aangegeven):
Bobje86nl, in welke winkel heb je dit gezien?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Bobje
Nitai schreef op 26 februari 2004 @ 13:14:
[...]

Bobje86nl, in welke winkel heb je dit gezien?
Je bedoelt waar die TV voor 579 te halen is? Dat is in de Mikro Electro (staat op de vorige pagina :)).

• Nitai
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

lol, never mind :) ik spaar wel lekker door...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste