Breedbeeld TV's, advies?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 11.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Het kan aan mij liggen, maar ik vind die Sony KV-28CL10 er niet echt 'breedbeeld-achtig' uitzien. Maar hij ziet er wel erg strak uit en het is een nette prijs, daar niet van ;)

The devil is in the details.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

mikenl schreef op 26 februari 2004 @ 09:35:
[...]

Omdat 'ie anders het signaal gewoon niet doorstuurt.... |:(
|:(

Da's lekker handig geregeld zeg! De fokkin' line-out meemuten!

Heb ik overigens ook wel eens gezien, TV's als je die mute dat het mute icoontje niet van je beeld verdwijnt. :{

Of een mute die hem _net_niet_ helemaal uitzet... :{

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-02-2004 13:58 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Haemorrhage schreef op 25 februari 2004 @ 00:56:
[...]

Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht, en heb zowat de hele dag in tv winkels doorgebracht, alwaar ik ook heb gekeken naar het verschil tussen 50Hz en 100Hz. Staar je niet blind op 100Hz, want sommige van de 50Hz tv's die ik gezien heb waren rustiger dan bepaalde 100Hz tv's die ik bekeken heb.

50Hz hoeft niet perse druk voor je ogen te zijn. En idd, bij 100Hz wordt hetzelfde beeldje 2x geprojecteerd. In principe is dit rustiger, maar dat wil niet zeggen dat 50Hz 'druk' is.
Voor elke persoon is dat anders. De ene persoon ziet een 50Hz beeld niet, de andere ziet al het veschil tussen een 85/100Hz instelling. Ikzelf zweer bij 100Hz, maar dit is persoonlijk.

Ik kan eigenlijk maar twee tips geven:
1. Koop een goede tv, geen prijsstunter, je moet er per slot van rekening toch een hele tijd tegenaan kijken
2. Bekijk en vergelijk in een uitgebreid gesorteerde winkel de tv's die aan je eisen voldoen en bedenk dat design er net zo goed toe doet als de beeldkwaliteit.

Succes.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:09:
[...]

Voor elke persoon is dat anders. De ene persoon ziet een 50Hz beeld niet, de andere ziet al het veschil tussen een 85/100Hz instelling. Ikzelf zweer bij 100Hz, maar dit is persoonlijk.

Ik kan eigenlijk maar twee tips geven:
1. Koop een goede tv, geen prijsstunter, je moet er per slot van rekening toch een hele tijd tegenaan kijken
2. Bekijk en vergelijk in een uitgebreid gesorteerde winkel de tv's die aan je eisen voldoen en bedenk dat design er net zo goed toe doet als de beeldkwaliteit.

Succes.
Dat het een 50Hz tv is, daar kan ik niets aan doen. Maar het lijkt mij wel een goede tv. Prijsstunten wil niet gelijk zeggen dat de tv minder goed is. Ik ga er toch vanuit dat Sony redelijk goede tv's maakt.

Ik heb al gekeken in de winkel :). Vandeweek maar even een DVDtje meenemen voor de doorslag :).

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Sluuut, ben je nog wezen shoppen? Ben benieuwd naar je ervaringen. Welke TV's heb je allemaal onder ogen gezien?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik ben daarnet ff bij de BCC in de Amsterdamse Poort geweest.
Zelf hadden ze de Sony KV-32FX68 en Sony KV-32FQ70 niet staan maar wel te leveren.

De FX68 kost 969 euro's
En de FQ70 kost 1169 euro's.

Vervolgens nog even naar de Megapool gelopen om daar te checken wat 't kost.
Daar stonden beide tv's wel in de winkel. De FQ70 vind ik persoonlijk mooier en stiller beeld hebben dan de FX68.

De prijzen bij Megapool:
FX68: 999 euro's
FQ70: 1199 euro's. + gratis stofzuiger of een ander iets wat ik niet meer weet wat dat nou was.

Van 't weekend is de Media Markt ArenA ook weer open op zondag dus dan ga ik dan daar ook nog even kijken en vergelijken. Ben benieuwd wat daar de prijzen zijn en of ik de FQ70 ook lekkerder vind ogen dan de FX68.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb het echt niet zo op Sony..De trillingen en de kleuren spreken mij niet echt aan :P Ben nog eens in meerdere winkels geweest en heb uiteindelijk gekozen waarvoor de eerste keuze ook al was.. De Philips 28PW8608.
Afbeeldingslocatie: http://www.anything-direct.com/rm_direct/images/philips/28pw8608.jpg

Qua uiterlijk kan het zeker beter maar zoals eerder aangegeven ga ik daar niet voor. Het beeld is zo stabiel als maar kan zijn.. behalve dan ten opzichte van de nieuwere Philips die ook overal stond, maar die is 200 euro duurder en daarvan schijnen er heel veel uit te vallen.

Volgende week vrijdag word hij geleverd, ik zal pics van de opstelling maken en mijn verdere bevindingen hier posten :)

Bedankt voor al jullie bijdrage's aan dit topic!

57696520646974206c65657374206973206e657264

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:56
Ik heb precies dezelfde tv met het bijpassende meubeltje, m'n beeld was eerst niet zo goed, maar dat lag eraan dat het signaal te zwak was. Versterkertje er tussen en een toppie beeld. Bij deze TV heb ik een Sony dvd systeem gekocht (HTP-3500). Beeld is werkelijk vlijmscherp. Tot nu toe heb ik er geen spijt van gehad dat ik deze tv gekocht heb, en heb em nu ongeveer een maand in bezit. Alleen toen ik em kocht deed de eerste 't niet, die was kapot, waarschijnlijk de hoogspanning ofzo. Dus ik terug naar de winkel en kreeg meteen een nieuwe mee. Die verkoper zei al "dat ie dat niet gewent was van Philips". maar goed succes d'r mee als je'm binnenkrijg :*)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:21:
Ik ben daarnet ff bij de BCC in de Amsterdamse Poort geweest.
Zelf hadden ze de Sony KV-32FX68 en Sony KV-32FQ70 niet staan maar wel te leveren.

De FX68 kost 969 euro's
En de FQ70 kost 1169 euro's.

Vervolgens nog even naar de Megapool gelopen om daar te checken wat 't kost.
Daar stonden beide tv's wel in de winkel. De FQ70 vind ik persoonlijk mooier en stiller beeld hebben dan de FX68.

De prijzen bij Megapool:
FX68: 999 euro's
FQ70: 1199 euro's. + gratis stofzuiger of een ander iets wat ik niet meer weet wat dat nou was.

Van 't weekend is de Media Markt ArenA ook weer open op zondag dus dan ga ik dan daar ook nog even kijken en vergelijken. Ben benieuwd wat daar de prijzen zijn en of ik de FQ70 ook lekkerder vind ogen dan de FX68.
Ik ga deze 2 ook nog bekijken, maar ik denk dat mijn keuze toch al vast staat. Het wordt de FQ70, aangezien deze nieuwer is en wat extra opties heeft.

Ik ga hem of in Frankrijk halen of bij www.picktopay.nl Daar kost hij maar € 999,- !! Scheelt bijna € 200,- !!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Leve Sony,de mijne is 15 jaar oud en doet het nog steeds met een prachtig beeld.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

die sony fq70 kon ik laats nog voor 900 euro krijgen bij Radio Modern ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Bij Neckermann in de aanbieding: Vestel 70cm BBTV 50 Hz
http://www.neck.nl/produk...d=309430&mb_v301_ch=ee6b9
Is dit wat? De prijs van 299 euri staat mij wel aan :P
Iemand er ervaring mee dus...

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 27-02-2004 01:50 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
FQ70, aangezien deze nieuwer is en wat extra opties heeft.
Nieuwer is onzin (beide model 2003), meer opties wel.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

matthijst schreef op 27 februari 2004 @ 08:23:
Nieuwer is onzin (beide model 2003), meer opties wel.
Ok, foutje van mij. Ik dacht dat die FX een oude serie was en de FQ de nieuwere. Ik ga vandaag zelf ook even naar de winkel om ze te bezichtigen. Prijs van de FQ70 (€ 980,-) is wederom gedaald! Ik ga hem bekijken in Ede en dan halen in Elst. :z

Heeft iemand wat links voor mooie TV/audio meubels ? Ik heb al gekeken op www.aldenkamp.com maar daar zijn zowat alle plaatjes weg. De standaardmeubel vind ik wel mooi, maar ik zoek eigenlijk iets zodat de TV ook draaibaar is (in hoeverre dat al kan met zo'n grote TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Volgens mij kun je ook wel terecht bij http://www.dvd.nl/. Ik heb daar ook vanalles leuks gezien over televisie breedbeeld.. gewoon beeld.. ENZz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf kijk ik al een tijd naar een breedbeeld televisie, maar voorlopig is er geen budget voor vrij... Wat ik inmiddels te weten ben gekomen, is dat het beste wat je kan doen is na aanschaf van de televisie 'm gelijk laat calibreren (ISF calibratie). Op die manier haal je het meeste uit je toestel. Het kost alleen wel weer geld (rond de 75 euro als je 'm zelf brengt bij zo'n zaak), maar ja, je hebt dan ook wel een heel goed beeld. Tenminste, dat is wat ik uit de ervaringen haal van mensen die zo'n calibratie hebben laten uitvoeren (zie het HTForum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er dan nergens websites ofzo waar zo'n configuratie profiel/instellingen te vinden zijn? Want elke no no kan zelf wel wat instellingen invoeren in z'n tv, zeker als je ook nog eens wat inzicht hebt in die apparaten kan 't nooit moeilijk zijn. Want 75 euro vind ik wel een hoop geld.

Overigens, bij de BCC gisteren lag er een of andere SCART kabel voor tussen de DVD speler en de TV. Dat ding kostte 100 euro. Maakt dat nou echt zoveel verschil uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:50:
Zijn er dan nergens websites ofzo waar zo'n configuratie profiel/instellingen te vinden zijn? Want elke no no kan zelf wel wat instellingen invoeren in z'n tv, zeker als je ook nog eens wat inzicht hebt in die apparaten kan 't nooit moeilijk zijn. Want 75 euro vind ik wel een hoop geld.

Overigens, bij de BCC gisteren lag er een of andere SCART kabel voor tussen de DVD speler en de TV. Dat ding kostte 100 euro. Maakt dat nou echt zoveel verschil uit?
Het zal waarschijnlijk wel _iets_ uitmaken, maar hoeveel weet ik niet.

Ik had zelf eerst een el cheapo scart kabeltje van 5 euro ertussen hangen, en dat beeld was gewoon verrot. Allemaal golfjes en storingen in het beeld.

Ik heb toen een vivanco scartkabel van 15 E bij de mediamarkt gekocht, en die is prima. Geen golfjes, scherp beeld, geen storingen.

Maar het kan altijd beter natuurlijk.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik vind het ook erg veel geld. Er worden toch alleen instellingen in je TV veranderd, geen apparaatjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke breedbeeldtv's zijn het minst diep, want ik heb hier namelijk een kast vroeger op maat laten maken en de panasonic 70cm breedbeeld die ik nu heb is juist te diep. Nu ik een nieuwe tv wil bijkopen zou ik hiermee rekening willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 12:04:
Welke breedbeeldtv's zijn het minst diep, want ik heb hier namelijk een kast vroeger op maat laten maken en de panasonic 70cm breedbeeld die ik nu heb is juist te diep. Nu ik een nieuwe tv wil bijkopen zou ik hiermee rekening willen houden.
Kijk eerst welk merk je goed vindt, kijk dan op de site van de fabrikant voor afmetingen. Staat er altijd wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
bobje86nl schreef op 24 februari 2004 @ 23:27:
Ik zag zelf al wat rondvliegen qua aanbiedingen, maar de echte mooiere TV's vond ik erg duur. Ik kwam deze actie tegen:

[afbeelding]

Ik zoek alleen nog naar een bijpassend meubel, volgens veel mensen is het een goed toestel. Ik twijfel alleen nog een beetje. Ik hoor van verschillende mensen dat dit soort beeldbuizen kwalitatief minder goed zijn. Bij wat intensiever gebruik kunnen ze na 4 jaar al kapot gaan (was tijdje terug op TV: Philips-dingen). Die 2x 5 Watt vind ik een beetje weinig, maar ik heb vervangende boxen. Zoals jullie ook zullen zeggen, je moet zelf eerst de TV hebben gezien. Dat ga ik morgen doen :).

Ik vind die actie nogal leuk. Je betaald geen cent meer (rente) en zo kan ik zelfs deze TV kopen :*).
Deze is echt veeeeel te duur. Voor € 599 kan je een Philips 100 Hz 70cm breedbeeld krijgen (kijk maar eens rond) en die heeft dan ook 2x20 tot 2x40 W.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
bobsnl schreef op 27 februari 2004 @ 12:08:
[...]

Deze is echt veeeeel te duur. Voor € 599 kan je een Philips 100 Hz 70cm breedbeeld krijgen (kijk maar eens rond) en die heeft dan ook 2x20 tot 2x40 W.
Die heb ik dus nergens kunnen vinden, anders was mijn oog er al lang op gevallen. Ik heb hier (in middelburg) gekeken bij de Mikro, Expert en in vlissingen bij It's. Wij hebben hier geen Media Markt dus daar kan ik niet kijken. Heb je misschien een linkje of bij welke winkel bedoel je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
8)7

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Zou mijn Philips 32wp en nog wat,pixel plus en de hele rattaplan bij de mediamarkt voor €2100.00 kopen.(wereld ding,strak beeld,super instelbaar geluid)

Toch nog verder op het internet gekeken en daar stond hij voor €1700.00
gewoon een internet winkel(je zou gewoon de fabrieksgarantie krijgen(een belletje en de monteur staat een paar dagen later op de stoep)
€400.00 verschil en dat was zonder tafeltje (ook bij de mediamarkt)

Bij de megapool ben ik gaan onderhandelen en kreeg hem mee voor €1799.00

Dat is een boel geld
Bij zón duur geval durfde ik het toch niet aan om hem niet bij de internet winkel te bestellen,nu als er wat aan de hand is bel ik de winkel op en desnoods rij ik er kwaad naar toe.

Probeer dus de internetwinkel tegen de normale winkel uit te spelen,
het kan je een hoop geld schelen

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35
uit?
http://www.hifi.nl/allesover3.php?id=1597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n calibratie kan je natuurlijk ook zelf doen, *mits* je de juiste apparatuur hebt (en dat is dure apparatuur). Kijk, als het nu een standaard-instelling zou zijn, dan is het makkelijk. Maar er komt wel wat meer bij kijken. Heb je bijvoorbeeld al eens opgezocht wat een ISF calibratie eigenlijk inhoud?

Het komt erop neer dat je zo'n calibratie zelf nooit zo goed kan uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut

Dat is toevallig, ik had het gister aan de verkoper in de BCC gevraagd :)

Volgens hem was het verschil dat die van 100 euro alleen handig is als je high-end apparatuur hebt, tevens is hij buigzaam doordat er nylon omheen zit... en treed er minder inteferentie op. Bij de tv waar ik voor heb gekozen, neem ik gewoon een scart kabel van max. 50 euro.. en minimum 30 ofzo. 100 is veel te overdreven voor de tv die ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Sluuut schreef op 27 februari 2004 @ 13:40:
Dat is toevallig, ik had het gister aan de verkoper in de BCC gevraagd :)
En dáár ging je de fout in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
DIJK schreef op 27 februari 2004 @ 13:41:
[...]

En dáár ging je de fout in >:)
Mwoah, BCC is geen MediaMarkt hoor.. Ik ga ook niet al het personeel uit 1 winkel op 1 kam scheren, die verkoper waarmee ik heb lopen lullen was een aardige jongenman die best wel het 1 en ander wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Sluuut schreef op 27 februari 2004 @ 13:59:
Mwoah, BCC is geen MediaMarkt hoor.. Ik ga ook niet al het personeel uit 1 winkel op 1 kam scheren, die verkoper waarmee ik heb lopen lullen was een aardige jongenman die best wel het 1 en ander wist...
Geintje ;).

Maar toch was ik het er niet helemaal mee eens. Beter dan het signaal aangeleverd wordt kan je TV het niet maken, dat geldt zelfs voor een goedkope tv. In dat opzicht zou zelfs een goedkopere TV moeten kunnen profiteren van een betere kabel. Ik ben het wel eens met het feit dat zo'n dure kabel alleen voor pietlutten is omdat het verschil niet zo bijster groot is. Maar dat geldt IMHO ook nog voor het verschil tussen die kabel van "minimaal 30 euro" en een degelijke kabel die ik voor 15 euro bij de lokale electroboer haal. Ik vraag me af of je in een vergelijkende test t verschil wel kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik ga binnenkort ook maar eens breedbeeld tv aanschaffen. :) Mijn oog is gevallen op de Sony 28FX68 dat lijkt mij wel een leuk ding. Nog ervaringen ermee?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

schnumi schreef op 28 februari 2004 @ 12:33:
Ik ga binnenkort ook maar eens breedbeeld tv aanschaffen. :) Mijn oog is gevallen op de Sony 28FX68 dat lijkt mij wel een leuk ding. Nog ervaringen ermee?
Ik zou hem even in de winkel bekijken. Hij schijnt minder mooi beeld te geven dan de FQ-serie. (28FQ70)

Zojuist besteld:

Sony KV 32FQ70
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/E27719FC8062BECAC1256D2600281BA3/$file/DE_kv32fq70.jpg

En met dit meubel:

Design TV-Rack "Palazzo"
Afbeeldingslocatie: http://www.picktopay.nl/images/Bild_2/3115_DE_100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

henksnap schreef op 27 februari 2004 @ 12:56:
Zou mijn Philips 32wp en nog wat,pixel plus en de hele rattaplan bij de mediamarkt voor €2100.00 kopen.(wereld ding,strak beeld,super instelbaar geluid)

Toch nog verder op het internet gekeken en daar stond hij voor €1700.00
gewoon een internet winkel(je zou gewoon de fabrieksgarantie krijgen(een belletje en de monteur staat een paar dagen later op de stoep)
€400.00 verschil en dat was zonder tafeltje (ook bij de mediamarkt)

Bij de megapool ben ik gaan onderhandelen en kreeg hem mee voor €1799.00

Dat is een boel geld
Bij zón duur geval durfde ik het toch niet aan om hem niet bij de internet winkel te bestellen,nu als er wat aan de hand is bel ik de winkel op en desnoods rij ik er kwaad naar toe.

Probeer dus de internetwinkel tegen de normale winkel uit te spelen,
het kan je een hoop geld schelen
Dat hadden mijn ouders nou ook... die hebben uiteindelijk iets van €400 weten af te krijgen van een Philips 28PW9618 . Uiteindelijk na veel rondvragen was hij bij de mediamarkt het goedkoopste, omdat die ook de tv wilde brengen :).
Ik dacht dat hij uiteindelijk iets van €1500 heeft gekost. Nog steeds een hoop geld maar dan heb je ook een tv met sublieme beeldkwaliteit.

http://www.p4c.philips.co...2/28pw9618_12_pss_nld.pdf

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Smarron schreef op 28 februari 2004 @ 12:54:
[...]
Ik zou hem even in de winkel bekijken. Hij schijnt minder mooi beeld te geven dan de FQ-serie. (28FQ70)

Zojuist besteld:

Sony KV 32FQ70
[afbeelding]

En met dit meubel:

Design TV-Rack "Palazzo"
[afbeelding]
Ok bedankt voor de tip. :) Was sowieso al van plan om volgende week ofzo gewoon een dag naar zwolle te gaan en dan even in alle winkels prijzen te checken etc. :)

Overigens kan het wel kloppen aangezien de FQ serie over een digital comb filter beschikt en 100hz digital plus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 28-02-2004 13:32 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De FQ-70 heeft volgens onderstaande tests minder mooi beeld dan de FX68, juist door die digitale fratsen:

http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=3013
http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=2978

"This TV’s picture is surprisingly good. In fact, although it isn’t as well specified or pricey as the 32FQ70U, it performs better. How come? Because the 32FX68U shows
less of the vertical colour bleed that afflicts the 32FQ70U. This leads to extra sharpness and edge definition, especially with RGB sources. A hugely impressive black-level response helps the 32FX68U deliver a terrifically layered and involving
picture, and helps colours look vivid, solid and authentic. Its 100Hz processing engine is one of the best around. Even with fast-paced sports footage, image
lag and smearing are both largely absent, with less-frantic stuff looking positively pristine. The only time the processing struggles is with poor-quality footage. Analogue off-air material looks a bit soft, as the processing isn’t sure how to deal with the extra picture noise. But Sky digital or Freeview viewers – provided they
use one of the RGB Scarts – will only have to worry about this with the ropiest digital broadcasts.

Vind de 68 sowieso een mooier model, aangezien die 70 een rare kromme onderkant heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door matthijst op 28-02-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

matthijst schreef op 28 februari 2004 @ 16:28:
De FQ-70 heeft volgens onderstaande tests minder mooi beeld dan de FX68, juist door die digitale fratsen:

http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=2978

"This TV’s picture is surprisingly good. In fact, although it isn’t as well specified or pricey as the 32FQ70U, it performs better. How come? Because the 32FX68U shows
less of the vertical colour bleed that afflicts the 32FQ70U. This leads to extra sharpness and edge definition, especially with RGB sources. A hugely impressive black-level response helps the 32FX68U deliver a terrifically layered and involving
picture, and helps colours look vivid, solid and authentic. Its 100Hz processing engine is one of the best around. Even with fast-paced sports footage, image
lag and smearing are both largely absent, with less-frantic stuff looking positively pristine. The only time the processing struggles is with poor-quality footage. Analogue off-air material looks a bit soft, as the processing isn’t sure how to deal with the extra picture noise. But Sky digital or Freeview viewers – provided they
use one of the RGB Scarts – will only have to worry about this with the ropiest digital broadcasts.

Vind de 68 sowieso een mooier model, aangezien die 70 een rare kromme onderkant heeft.
Inderdaad een interessant stuk om te lezen. Alhoewel ze positiever zijn over de FX68 zeggen ze ook dat het beide steengoeie TV's zijn en er weinig slechts aan de FQ70 is. Als ze dan echt iets moeten kiezen, wint de FX68.

Ik ga maandag nog snel naar de winkel om beiden te testen en als ik tussen de FQ70 en de FX68 qua beeld (Wel ff zelf DVD'tje meenemen) geen verschil zie of dat de FX68 zelfs beter beeld geeft, ga ik die halen. Het bespaart me ook weer € 200,- !!

In ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre in PiP ga gebruiken. Dit zit alleen op de FQ70 namelijk. Houdt dit ook in dat ik naast het TV-signaal AV-kanalen kan weergeven, zoals video, Xbox of TV-out van mijn PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mooi zou je dan ook een verslagje hier kunnen geven? :)

Ik heb trouwens ook net een mooi panasonic model gevonden namelijk de: TX-28PS10. Deze beschikt dan over een digital comb filter en 100hz Super digital scan wat de 28FX68 niet heeft en kost hetzelfde als de 28FX68.

Iemand misschien ervaringen met Panasonic want ik heb daar eigenlijk totaal geen ervaring mee, ik heb heel veel dingen van Sony en ben daar ook zeer tevreden over vandaar de neiging naar de 28FX68. :)

[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 28-02-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnekort ook een nieuwe tv aanschaffen en nu viel me het volgende op:

Qua specificaties verschillen de philips 28PW8608 en de philips 28PW8718 nauwelijks, de 8718 heeft digital scan en de 8608 niet. Nu zou je verwachten, ik althans, dat de 8718 hierdoor duurder is, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Moet ik hieruit concluderen dat digital scan geen meerwaarde biedt, of zal het met voorraden oid te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

schnumi schreef op 28 februari 2004 @ 16:56:
Ik heb trouwens ook net een mooi panasonic model gevonden namelijk de: TX-28PS10. Deze beschikt dan over een digital comb filter en 100hz Super digital scan wat de 28FX68 niet heeft en kost hetzelfde als de 28FX68.

Iemand misschien ervaringen met Panasonic want ik heb daar eigenlijk totaal geen ervaring mee
Ik heb die Panasonic zelf besteld maar moet er nog een paar dagen op wachten. Ik heb 'm namelijk incl. "onderstel" besteld en die was niet direct leverbaar.

Mijn oude TV is een Panasonic TX-25XD1C uit 1995 (een 50Hz toestel met 3:4 beeldbuis) en daar ben ik nog steeds best tevreden over. Hij heeft het altijd perfect gedaan en geeft een prima beeld. De TV is nog 100% in orde al heeft de afstandsbediening z'n beste tijd wel gehad :) Daarom was een nieuwe Panasonic m'n eerste keus toen ik ging shoppen voor een breedbeeld.

Overigens heb ik zelf niet echt merken vergeleken toen ik ging shoppen. De beeldkwaliteit van toestellen kun je bijna niet vergelijken bij de meeste winkels vanwege inferieure signaalkwaliteit in de winkel en ik ben dus vooral afgegaan op reviews op sites en in bladen.
Die TX-28PS10 is vorig jaar trouwens ook Beste Koop ofzo bij de Consumentenbond geweest dus het zal best een redelijke TV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Ik heb zelf sinds een maand of drie de Panasonic TX28PS10F (of zonder F, is geen verschil) en ik ben d'r zeer tevreden over. Ik heb lang gezocht en heb mijn keuze gemaakt op basis van mijn eigen smaak: Het gaf van alle toestellen die ik heb mogen beoordelen het zuiverste en minst 'rasterig/lijnige' beeld...

Wel is het zo dat ik me soms stoor aan het 'groei/krimp effect' van het beeld bij veranderingen tussen licht en donker contrast en het feit dat er heel soms lichte verticale strepen te zien zijn bij hele donkere contrasten. MAAR; na vrij uitgebreid research gedaan te hebben heb ik gevonden dat deze 'problemen' bij zowat ALLE toestellen/merken voorkomen... (incl de Sony en Philips'en welke in mijn top tien lijst voorkwamen)...

T'is gewoon een heel fijn ding, het geluid is naar mijn mening bij verre het beste van de hele zooi, beeld is ook erg goed en hij zapt ook nog eens snel en prettig. (sony is dat bijvoorbeeld veel trager)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat klinkt goed. Ik had wel ervaringen van andere mensen gehoort over Panasonic en die waren ook positief. :)

Zal die ook maar meenemen in mijn lijstje aangezien hij een digital comb filter heeft is dat alweer een mooi pluspunt. :)

En trouwens hoe zit het met de vervorming van bijv 4:3 en dan helemaal op het scherm etc. Kun je dat duidelijk zien (uitgerekte hoofden etc) of valt het mee. :)

[ Voor 26% gewijzigd door schnumi op 28-02-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
D'r is maar een GROOT nadeel wat ik aan breedbeeld TV's in het algemeen heb ondervonden: Ze zijn ZOOOO loei zwaar! Zet je TV vooral niet op een meubel wat niet zo stevig is want dan zakt het door of vervormt het waardoor de TV niet goed wordt ondersteund en dat kan heel slecht zijn voor een toestel...

(en hou rekening met hoeveel trappen je op moet ;) )

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Ik vind het heel erg meevallen, het is logisch dat het allemaal een beetje wordt opgerekt maar de meeste breedbeeld TV's doen dat vooral aan de buitenkanten waardoor in het midden van het beeld de vervorming minimaal is. Je kunt daarnaast ook beeldvullend zoomen waardoor je iets van de boven en onderkant kwijtraakt maar geen vervorming hebt....

Ik zelf heb de TV gewoon op auto staan, dat gaat vrijwel altijd goed en schakelt automatisch op speciale WIDE stand als er 16:9 wordt uitgezonden... (bijvoorbeeld engelse en belgische zenders)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok klinkt goed. :) Mijn oom heeft namelijk ook een breedbeeld maar die is al wat ouder en daar valt het heel erg op. :)

Maar tegenwoordig schijnt het idd erg mee te vallen. :) Heb je trouwens misschien een inschatting van hoe zwaar hij ong is?

[ Voor 16% gewijzigd door schnumi op 28-02-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

schnumi schreef op 28 februari 2004 @ 18:22:
Maar tegenwoordig schijnt het idd erg mee te vallen. :) Heb je trouwens misschien een inschatting van hoe zwaar hij ong is?
De Panasonic TX-28PS10 is 43kg volgens z'n specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Yes, hij's 49 kilo volgens de doos. Was bij mij genoeg om een ladekast van vrij stevig MDF totaal te laten doorbuigen. Heb bij de Gamma een hele dikke massief houten plank gehaald en op maat laten zagen. Ziet d'r nog best stijlvol uit zo :)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
1-0-Ed schreef op 28 februari 2004 @ 18:17:
D'r is maar een GROOT nadeel wat ik aan breedbeeld TV's in het algemeen heb ondervonden: Ze zijn ZOOOO loei zwaar! Zet je TV vooral niet op een meubel wat niet zo stevig is want dan zakt het door of vervormt het waardoor de TV niet goed wordt ondersteund en dat kan heel slecht zijn voor een toestel...

(en hou rekening met hoeveel trappen je op moet ;) )
Ik heb zonet een TV-Meubel gekocht.. Ik ben de hele meulboulevard afgeweest ;) Bij Ikea hadden ze een hele mooie maar die was helaas in geen enkel filiaan meer op voorraad. Toen maar bij Leenbakker (ik weet het, goedkope zooi) eentje gekocht... Qua design heel erg mooi, kan het gewicht ook wel hebben, alleen verwacht ik dat de deurtjes die werken met klikbare magneetjes na een paar maanden niet meer open en dicht kunnen :) Maar dan zie ik wel weer verder.

Ik ga hem nu in elkaar zetten en zal een paar pics posten als hij klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

1-0-Ed schreef op 28 februari 2004 @ 18:28:
Yes, hij's 49 kilo volgens de doos. Was bij mij genoeg om een ladekast van vrij stevig MDF totaal te laten doorbuigen. Heb bij de Gamma een hele dikke massief houten plank gehaald en op maat laten zagen. Ziet d'r nog best stijlvol uit zo :)
Ok bedankt is dus het dubbele van wat ik nu heb. Ben benieuwt of het wil anders koop ik er maar een bijpassend meubel bij of timmer ik wat in mekaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

schnumi schreef op 28 februari 2004 @ 18:13:

En trouwens hoe zit het met de vervorming van bijv 4:3 en dan helemaal op het scherm etc. Kun je dat duidelijk zien (uitgerekte hoofden etc) of valt het mee. :)
Je hebt altijd vervorming bij het omzetten van 4:3 naar 16:9. Alleen bij gebruik van zoom (waardoor je boven en onder beeld kwijtraakt) heb je daar geen last van.
Mijn ervaring is dat zoomen, omzetten en al die fratsen alleen maar ten koste gaan van je beeldkwaliteit en kijkgemak.

Ik kijk 4:3 dan ook gewoon 4:3 zo is de uitzending tenslotte gemaakt en bedoeld. Die balkjes links en rechts neem ik dan voor lief.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Houdt dit ook in dat ik naast het TV-signaal AV-kanalen kan weergeven, zoals video, Xbox of TV-out van mijn PC?
Ja, er zit dacht ik maar 1 tuner in de FQ70, dus je kan naast je TV-beeld een scartaansluiting als PIP gebruiken (dus geen twee tv-kanalen, tenzij het beeld via scart van je video komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

matthijst schreef op 28 februari 2004 @ 19:05:
Ja, er zit dacht ik maar 1 tuner in de FQ70, dus je kan naast je TV-beeld een scartaansluiting als PIP gebruiken (dus geen twee tv-kanalen, tenzij het beeld via scart van je video komt)
Ok, thnx. Ik ga het maandag nog even voor de zekerheid navragen en laten testen als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik, na ook een paar weken research gepleegd te hebben, besloten een Panasonic TX-28PL1F gekocht (bij Diga4U) en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Sterker nog; ik zou 'm zo nog een keer kopen (heb 'm inmiddels al bijna 2 jaar). Heel erg goedkoop en fantastisch goed beeld. Geluid is inderdaad iets minder, maar hey, daar heb je een HT voor :)

Laat die 50Hz je inderdaad niet afschrikken; ik zweer er bij. 100Hz is pas interessant wanneer ze de Europese PAL-standaard naar 100Hz schroeven, anders heb je nimmer 100Hz maar 2x50Hz. En dàt maakt het, mijns inziens, niet om aan te zien. Ook is de 4:3-conversie van dit toestel èrg goed te noemen, nauwelijks vervormingen of beeldverlies.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Heeft de 32FX68 nou wel of geen PiP ?

De kieskeurig website zegt van niet, de Sony-site zegt er niks over, alleen de online-shop picktopay zegt weer van wel! Wie kan me dat bevestigen ?
edit:
De 32FX66 heeft wel PiP, de 32FX68 niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 28-02-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Smarron schreef op 28 februari 2004 @ 22:30:
Heeft de 32FX68 nou wel of geen PiP ?

De kieskeurig website zegt van niet, de Sony-site zegt er niks over, alleen de online-shop picktopay zegt weer van wel! Wie kan me dat bevestigen ?
edit:
De 32FX66 heeft wel PiP, de 32FX68 niet.
Nope... heeft ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het wordt de 32FX68, in ieder geval niet de 32FQ70. Ik heb er nog eens over nagedacht en € 200,- voor wat extra's die niet beter zijn vind ik het niet waard.

Nu zag ik nog een TV, de Panasonic TX-32PS11. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Specs:
82 cm volledig vlakke Quintrix F beeldbuis. - 100 Hz Super Digital Scan - GP 2 Digitaal Chassis - CTI-schakeling - Digital Comb Filter - LTI-schakeling - Digitale ruisonderdrukking - Snelheidsmodulatie (SCAVEM) - Sharpness Control - Geomagnetische correctie - Nicam / A2 stereo - Direct Fixing luidsprekers - 2 x 20 Watt uitgangsvermogen - Super Zoom functie - Q-Link - ACI - 100 voorkeuzezenders - Teletekst met 200 paginageheugen - 2 x Scart aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel TV's hebben ook last van dat de contrast en brightnis veelste hoog zijn afgesteld en te hoge kleuren tempertuur hebben zodat het beeld beter lijk dan de tv's die er naast staan. Het is gewoon een bende geworden met die tv's en ik vind het geld niet waard als je weet dat je voor minder een goede grote computer scherm kan kopen met mooier beeld, dvb kaart er in en je kan digitaal tv kijking in optimale kwaliteit waarvoor het bedoeld is.

Mocht je nog steeds persee een tv willen kopen tv dan moet je bij de aanschaf er op let dat die tv ook goed zwart kan weergeven en het goed doet in donkere flims doet.
TV,s met een te hoge contrast geeft dan geen echt zwart beeld weer en donkere flims op bekijking is een en al ellende.
Kijk daarna of ook de kleuren tempertuur klopt van de tv door te kijken of de huiskleur kloppen van de gezichting. Dat ze er niet bleek uit uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Even een paar TV's gezocht op de whatvideotv site. Mijn eisen waren zowieso: 82cm, vlakke beeldbuis, 100Hz, 3x scart en wat er extra bijkomt is mooi meegenomen. Ik kwam tot de volgende TV's:

- Panasonic TX-DT40 (100Hz, Comb Filter, 3x SCART (2x RGB), PiP) *****
- SONY KV-32FQ70U (100Hz, Digital Scan, 3x SCART (2x RGB, PiP) ****
- SONY KV-32FX68U (100Hz, 3x SCART (2x RGB)) *****
- PHILIPS 32PW9308 (100Hz, Natural Scan, 2x SCART (1x RGB)) *****

De sterretjes achter de specs is de waardering van de site. De Panasonic lijkt me wel wat. Deze heeft alle features aan boord en de adviesprijs ligt lager dan de Sony 32FQ70, maar ik zou niet weten waar deze TV te koop is! De Philips heeft 1 SCART te weinig, deze valt ook af, en gezien de prijs kan ik nog beter voor de FQ70 gaan. De FX68 is bovendien erg goed (laag) geprijsd en volgens de review geeft hij idd beter beeld dan de duurdere FX68. Alleen de extra features ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Smarron schreef op 29 februari 2004 @ 08:28:
Nu zag ik nog een TV, de Panasonic TX-32PS11. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Specs:
82 cm volledig vlakke Quintrix F beeldbuis. - 100 Hz Super Digital Scan - GP 2 Digitaal Chassis - CTI-schakeling - Digital Comb Filter - LTI-schakeling - Digitale ruisonderdrukking - Snelheidsmodulatie (SCAVEM) - Sharpness Control - Geomagnetische correctie - Nicam / A2 stereo - Direct Fixing luidsprekers - 2 x 20 Watt uitgangsvermogen - Super Zoom functie - Q-Link - ACI - 100 voorkeuzezenders - Teletekst met 200 paginageheugen - 2 x Scart aansluiting
De TX-32PS11 is de opvolger van (logischerwijze) de TX-32PS10 en de TX-28PS11 volgt de TX-28PS10 op.

Pas een beetje op met deze nieuwe modellen. Het is me al opgevallen dat ze in een aantal opzichten mindere specs hebben (bijvoorbeeld 2x SCART ipv 3x bij het oude model en 200 pagina's teletekstgeheugen ipv 1500 pagina's bij het oude model).
Er is natuurlijk een kans dat er ook op andere punten bij de nieuwe toestellen bezuinigd is. Ik heb hier verder nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

/downtime/ schreef op 29 februari 2004 @ 13:49:
De TX-32PS11 is de opvolger van (logischerwijze) de TX-32PS10 en de TX-28PS11 volgt de TX-28PS10 op.

Pas een beetje op met deze nieuwe modellen. Het is me al opgevallen dat ze in een aantal opzichten mindere specs hebben (bijvoorbeeld 2x SCART ipv 3x bij het oude model en 200 pagina's teletekstgeheugen ipv 1500 pagina's bij het oude model).
Er is natuurlijk een kans dat er ook op andere punten bij de nieuwe toestellen bezuinigd is. Ik heb hier verder nog niks over gehoord.
Idd, wel vreemd dat ze dat doen. Nieuwere typen, maar met minder features. Net zoals de Sony FX66 -> FX68. De FX66 heeft meer features aan boord.

Deze Panasonic valt voor mij al af, aangezien deze maar 2x SCAR heeft, waarvan slechts 1 RGB. Weet je toevallig wat over de Panasonic van mijn post boven jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Zo is het tot nu toe verlopen... Nou nog een paar nachtjes slapen tot de nieuwe breedbeeld er komt te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sluuut schreef op 29 februari 2004 @ 15:12:
Zo is het tot nu toe verlopen... Nou nog een paar nachtjes slapen tot de nieuwe breedbeeld er komt te staan :D
lol, eerst een vette verbouwing van je bed, daarna eindelijk 3 pics van je nieuwe meubel (Ik snapte het al niet echt). :P

Is dat meubeltje wel sterk genoeg voor het gewicht ?

En wat doen die stickers daar op je verwarming! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Smarron schreef op 29 februari 2004 @ 15:21:
[...]
lol, eerst een vette verbouwing van je bed, daarna eindelijk 3 pics van je nieuwe meubel (Ik snapte het al niet echt). :P

Is dat meubeltje wel sterk genoeg voor het gewicht ?

En wat doen die stickers daar op je verwarming! :D
Ja hoor de tv die er nu op staat weegt zeker evenveel of meer als de nieuwe :)

Stickers... blije beverly hills tijd.. kauwgompjes met stickers erbij.. 10 voor 1 gulden :P Damnit wat had ik daar vroeger mad veel van op ;)

(TV die er nu staat is een hele ouwe Sony.. 64cm bakbeest)

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 29-02-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heeft iemand trouwens misschien nog een review van de Panasonic TX-28PS10? Mag trouwens ook wel de 32 versie zijn aangezien die over dezelfde fratsen beschikken.

Gewoon van een tv site ofzo? Kieskeurig heb ik al bekeken.

[ Voor 24% gewijzigd door schnumi op 29-02-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

schnumi schreef op 29 februari 2004 @ 16:42:
Heeft iemand trouwens misschien nog een review van de Panasonic TX-28PS10? Mag trouwens ook wel de 32 versie zijn aangezien die over dezelfde fratsen beschikken.

Gewoon van een tv site ofzo? Kieskeurig heb ik al bekeken.
http://www.whatvideotv.co...yreview.php?reviewid=3710

Is alleen de PS12, ik denk weer de opvolger van de PS11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Zo moet het eruit komen te zien;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/nieuwe_tv.jpg
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik ben nou al een tijdje op zoek naar een goede breedbeeld voor een mooie prijs.
Wil sowieso een 70cm, 100Hz.
Nu heb ik de volgende modellen die mij wel goed lijken:
- Sony 28FX68
- Philips 28PW8608
- Panasonic TX-28PS10

Maar welke zouden jullie mij nou aanraden. Die Panasonic komt toch wel goed naar voren en heeft een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 29 februari 2004 @ 18:17:

[afbeelding]
Ziet er cool uit, maar lig/zit je er zo niet veel te dicht op?
Als ik namelijk nu te dicht bij mijn scherm/tv van mijn ouders kom ziet het beeld er namelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:04:
[...]

Ziet er cool uit, maar lig/zit je er zo niet veel te dicht op?
Als ik namelijk nu te dicht bij mijn scherm/tv van mijn ouders kom ziet het beeld er namelijk niet uit.
Mede omdat ik er 2,5 meter vandaan zit heb ik voor deze haarscherpe Philips gekozen... Nu is het in ieder geval ook al te doen met dat Sony geval dus ik zou niet weten waarom niet met de nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met Thomson Breedbeeld TV's? Want bij BCC raden ze me de Thomson 28WH402S aan.
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen een Thomson 28WH402S en een Sony 28FX68. Het beeld van die Thomson zag er namelijk wel heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben thuis de Philips 28PW9308. Welke perfect beeld heeft alhouwel ik zelf niets van dat Pixel Plus moet hebben. Alleen jammer dat ie maar 2 scart in/uit gangen heeft waarvan 1 maar RGB.

Verder een van de betere TV's als het op beeld kwaliteit aankomt maar de ingebouwde speakers zijn iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Bartistuta schreef op 01 maart 2004 @ 23:24:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Thomson Breedbeeld TV's? Want bij BCC raden ze me de Thomson 28WH402S aan.
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen een Thomson 28WH402S en een Sony 28FX68. Het beeld van die Thomson zag er namelijk wel heel goed uit.
Hier een paar reacties. Ik zag toevallig vandaag ook deze Thomson (Wel de 32" versie). Het beeld zag er inderdaad goed uit. Ik ben toch voor de Sony 32FX68 gegaan. Mede om de aansluitingen en er toch veel meer ervaringen zijn met de Sony. Deze zijn ook veelal positief tot zeer positief. In jouw geval zou ik toch voor de 28FX68 gaan. De 32FX68 is ook erg goed getest volgens de whatvideotv.com site.

Ik verwacht vrijdag a.s. mijn Sony KV-32FX68 en zal dan wat pics posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik hebzelf de 28FQ70 van Sony...
Moet eerlijk zeggen dat dit een goede TV is!! echt niks mis mee!
Deze TV heeft namelijk een Comb Filter en Digital Scan en natuurlijk 100Hz.

Comb Filter:
Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen.

Digital Scan
Techniek die de zogenaamde 'lijnflikker' tegen gaat. Samen met een 100Hz-techniek zorgt deze techniek voor een beeld dat rustig is voor de ogen.

Van de kleuren van Sony heb ik echt TOTAAL geen last.. Een kennis van mij is FEL tegen sony vanwege de kleuren (teveel rood) en zelf zit hij er nou aan te denken om deze TV te kopen.. Omdat er echt geen kleuren problemen zijn.

Naast gewoon TV kijken, kijk ik zelf met wat vrienden 4 keer in de week een DVD films dus ik maak er echt veel gebruik van!!!! echt een goede TV hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sonic- schreef op 02 maart 2004 @ 09:31:
Ik hebzelf de 28FQ70 van Sony...
Moet eerlijk zeggen dat dit een goede TV is!! echt niks mis mee!
Deze TV heeft namelijk een Comb Filter en Digital Scan en natuurlijk 100Hz.

Comb Filter:
Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen.

Digital Scan
Techniek die de zogenaamde 'lijnflikker' tegen gaat. Samen met een 100Hz-techniek zorgt deze techniek voor een beeld dat rustig is voor de ogen.

Van de kleuren van Sony heb ik echt TOTAAL geen last.. Een kennis van mij is FEL tegen sony vanwege de kleuren (teveel rood) en zelf zit hij er nou aan te denken om deze TV te kopen.. Omdat er echt geen kleuren problemen zijn.

Naast gewoon TV kijken, kijk ik zelf met wat vrienden 4 keer in de week een DVD films dus ik maak er echt veel gebruik van!!!! echt een goede TV hoor
Ik wilde de 32FQ70 nemen, maar las ook dit artikel en daarom heb ik toch niet voor de FQ, maar voor de FX gekozen:

Het blijkt dat deze nieuwe technieken juist averechts werken. Ik heb beiden gisteren bekeken en vind de FX68 in ieder geval geen slechter of flikkerend beeld te geven. Ik bespaar mezelf nu € 180,- op een techniek die op dit moment nog niet beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zelf heb gister de Sony KV-28LS60 gekocht. Sony WEGA trinitron 100hz, digital scan en 100% flat beeldbuis. Ding geeft erg mooi beeld en en ben er erg blij meemoet ik zeggen echt genoeg om naar tekijken. Hij is 72cm groot (heb niet zo grote woonkamer dus moet ook niet te groot zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje en ben van plan om de 32fq70 van sony te kopen. De review bij whatvideotv klopt helemaal. Alleen is er een oplossing voor dit probleem, namelijk de volgende (let op je veranderd iets in het service menu. Dus dit is je EIGEN RISICO. Ik zeg het maar even hihi):

Tha Sony Smear fix

Allereerst moet je in het service menu komen. Dit doe je als volgt:
Toestel in standby zetten
Druk op i+ 5 VOL+ [] (het laatste teken is de teletext uit knop)

Nu gaat de tv aan met TT in beeld
Druk op Menu
Scrol naar ScanRate
Met de rechterpijl kom je in het scanrate menu
In beeld staat nu 00h
Druk op OK
Ga meer dan 100 entries naar beneden totdat je komt bij VCRPRESCM
Met de links/rechts pijltje kun je de waarde veranderen van 1 naar 0
druk op Menu
druk op 00
en klaar is klara.

Pas op. Verander verder niets in dit menu, omdat je met sommige settings je tv kapot kunt maken.

[ Voor 6% gewijzigd door VivaAtloni op 02-03-2004 12:29 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

VivaAtloni schreef op 02 maart 2004 @ 12:20:
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje en ben van plan om de 32fq70 van sony te kopen. De review bij whatvideotv klopt helemaal. Alleen is er een oplossing voor dit probleem, namelijk de volgende (let op je veranderd iets in het service menu. Dus dit is je EIGEN RISICO. Ik zeg het maar even hihi):

Tha Sony Smear fix

Allereerst moet je in het service menu komen. Dit doe je als volgt:
Toestel in standby zetten
Druk op i+ 5 VOL+ [] (het laatste teken is de teletext uit knop)

Nu gaat de tv aan met TT in beeld
Druk op Menu
Scrol naar ScanRate
Met de rechterpijl kom je in het scanrate menu
In beeld staat nu 00h
Druk op OK
Ga meer dan 100 entries naar beneden totdat je komt bij VCRPRESCM
Met de links/rechts pijltje kun je de waarde veranderen van 1 naar 0
druk op Menu
druk op 00
en klaar is klara.

Pas op. Verander verder niets in dit menu, omdat je met sommige settings je tv kapot kunt maken.
Heb je de link hier ook van?

Btw nu toch te laat en ik vind het wel een risico om een TV van + € 1000,- te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
natuurlijk heb ik de link. Misschien heeft iemand anders er wat aan :Y)
http://www.avforums.com/f...bd553c926&threadid=116374

[ Voor 41% gewijzigd door VivaAtloni op 02-03-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik zag trouwens deze TV in de aanbieding bij de Expert:

HV-28P37S

Maar nu mijn vraag, bij de specs staat alleen: PAL progressive maar ik heb een US gamecube dus mijn vraag is:

Ondersteund deze tv ook NTSC progressive of dat nou juist niet? Zou wel zeer jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op 05 maart 2004 @ 11:12:
Ik zag trouwens deze TV in de aanbieding bij de Expert:

HV-28P37S

Maar nu mijn vraag, bij de specs staat alleen: PAL progressive maar ik heb een US gamecube dus mijn vraag is:

Ondersteund deze tv ook NTSC progressive of dat nou juist niet? Zou wel zeer jammer zijn.
2e hit bij google:

http://www.kieskeurig.nl/...ch1/JVC%20HV%2028P37S.htm

:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja hij ondersteund NTSC maar dus ook NTSC progressive? Want dat staat er niet bij en ik wil geen tv voor zoveel geld kopen en dan erachter komen dat het niet werkt. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meldt zich als Sony KV-24LS35 eigenaar

het valt me op dat het minimaal 28" is wat de klok slaat...Helaas vind ik een 28" of meer te groot om in m'n huiskamer te zetten dus vandaar een bescheiden 24".
Ik ben erg te spreken over de tv...Sony beeldbuizen hebben inderdaad last van een hoge saturatie, maar als je de kleuren een beetje bijsteld is het allemaal prima te doen.

Het is een 50 Hz televisie en de reden dat ik niet voor 100 Hz ben gegaan is omdat ik het verschil niet duidelijk genoeg zie. Voorbeeld: als je thuis een 15" CRT aan je pc hebt hangen, vervolgens ga je achter een 19" LCD zitten en dan weer terug, dan heb je genoeg reden om een bak met geld aan LCD uit te geven.
Die reden zie ik bij 50 vs 100 Hz niet...dus vandaar de keuze voor een gewone 50 Hz.

Het beeld is scherp en helder en de opties om te schakelen naar "breedbeeld" zijn ruim voldoende (wide, 14:9, 4:3, smart-zoom, gewone zoom etc). De smart-zoom optie geeft hele redelijke resultaten en de vervormingen zijn moeilijk zichtbaar.

Oh ja...Need For Speed Underground op de Xbox i.c.m breedbeeld en een Logitech Z680 schopt dikke kont d:)b

Het geluid is vrij goed, maar Virtual Dolby Surround is naar mijn mening 1 van de grotere aanfluitingen van dit moment. De effecten lijken maar al te vaak willekeurig en daar wordt je uiteindelijk een beetje kriegelig van. Een leuke optie is dat er achter op de tv een audio-out zit. Plug deze naar een surround versterker, zet de Virtual Dolby optie aan en je versterker plukt m.b.v PLII keurig netjes de surround signalen eruit. Nieuws in surround. Het slaat nergens op, maar je hoort wel opeens waar de Palestijnen nou precies heenvluchten.

Het aardige aan de audio-out is dat je de tv-speakers uit kunt zetten, maar nog wel het volume via de tv-remote kunt bedienen. Dus geen geklooi met 2 aparte remotes (Wellicht is dit ondertussen heel normaal bij elke tv, maar aangezien ik van een 12 jaar oude, 37 cm 4:3 tv kom, is elke extra optie wat mij betreft fantastisch).

verder een hele batterij aan in&uitgangen voor audio en video. Achterop:2X scart audio out, voorop: 1X composite in, S-VHS in, audio in, headphones. Meer dan genoeg om me bezig en tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Nou.. mijn bakkie is binnen, ik zit volluit te genieten van een liveshow dvdr van underworld.. echt supervet met 2 enorme boxen erbij ;)

Pics zijn gemaakt maar batterijen van cam zijn ff leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hier is de TV ook binnen!

Sony KV-32FX68: _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/32FX68S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wow ziet er strak uit. :) En wat zijn je eerste impressies smarron? :)

Ik denk namelijk dat het toch dezelfde tv word vandaar. :) Zou je misschien ook een pic kunnen laten zien waarbij hij een gewone tv uitzending (4:3) automatisch instelt? :)

En hoe zit het met de doos? Is die groot en past die denk je in een peugeot 307 met de achterbank naar beneden? Zal toch wel hopelijk :P

[ Voor 53% gewijzigd door schnumi op 05-03-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ziet er zeker strak uit. Ben ook druk aan het orienteren. Wilde eerst voor pixel plus gaan, maar nadat dit met mijn xbox hebt getest bij een kennis zie ik hiervan af. Pixelplus is alleen mooi als je er minstens 3 meter vanaf zit.

Nu blijft er alleen nog de sony over 32fx68 of de 32fq70. In de tests van what's video komt het beeld van de fq70 wel als beter naar voren, alleen ontstaan er soms lopende kleuren.

Maar na die fix die ik een paar posts geleden heb geplaatst is dit ook verholpen. Heeft verder nog iemand deze fix geprobeerd bij zijn fq70. Bij een vriend van me werkt het subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Sluuut schreef op 29 februari 2004 @ 18:17:

[afbeelding]
Tja, zo gaat het nederlands wel naar zijn grootje, als er zelfs al ondertiteld wordt met goeie :X

Ik wil niet zeggen dat ik foutloos schrijf, maar het is mijn beroep dan ook niet.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

schnumi schreef op 05 maart 2004 @ 13:15:
Wow ziet er strak uit. :) En wat zijn je eerste impressies smarron? :)

Ik denk namelijk dat het toch dezelfde tv word vandaar. :) Zou je misschien ook een pic kunnen laten zien waarbij hij een gewone tv uitzending (4:3) automatisch instelt? :)

En hoe zit het met de doos? Is die groot en past die denk je in een peugeot 307 met de achterbank naar beneden? Zal toch wel hopelijk :P
De doos is ten eerste erg groot. Ik heb hem met een Nissan Primera opgehaald en met de achterbank naar voren geklapt had hij in de hoogte nog 1cm over. De achterkant t.o.v. het raam nog 2cm ofzo. Ging allemaal maar net. De TV zat helemaal tegen de voorstoelen gedrukt.

Na 2 trappen op (70kg) met 4 personen meteen aangesloten. De doos is makkelijk te openen door zo'n afscheurrand.

Automatisch de zenders ingesteld (dit werd gevraagd toen de TV werd aangezet). Heel simpel en snel, later ook alles op de juiste plek gezet. Ook makkelijk.

Ik eerste instantie vond ik het beeld wat korrelig (ik zat er ook 50cm vandaan), maar dat was natuurlijk de kabelontvangst. 8)7 We moeten binnenkort maar overstappen op UPC Digital, dat scheelt enorm!

Geluid is ruim voldoende, niet super, maar daar hebben we een versterker voor. Geluid en beeld ingesteld, niet teveel poespas. Het is allemaal redelijk simpel (en dat met een handleiding in het Turks, Grieks en Duits. :X De Nederlands of Engelse zat er niet bij helaas). Er zitten 2 RGB-scarts op. Erg handig met DVD's en Xbox. De zoom-standen worden automatisch ingesteld en vaak ook meteen het juiste formaat.

Na het aanzetten van een DVD'tje viel me pas op hoe geweldig het beeld is. Niet te dichtbij zitten, 3 meter is een hele mooie afstand. Het is allemaal heel natuurlijk, haarscherp, echt levensecht! En het kijkt erg rustig.

Ik ben er echt heel blij mee! Nu nog voor een nieuwe versterker sparen (Nu een HT-setje van Panasonic), ik wil toch weer terug naar losse componenten. Bioscoopje wordt steeds completer. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Klinkt goed. :)

Zal binnenkort maar eens gaan meten want de doosmaten zie ik nu ook staan op de sony site. Denk dat het wel moet lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRRR, ik heb ook de FQ70 28 inch besteld. Issie niet meer leverbaar, dit is de tweede keer dat ik dit hoor al. De nieuwe FQ86 komt er dus aan. Ziet er wel mooier uit (zwarte lijst binnenin) en zal wel wat meer mogenlijkheden heben (DNR en weet ik veel). In ieder geval zou deze bij een goedkope shop 899 kosten en dat scheelt er veel vind ik.

Ik weet het nu niet meer of ik nog even een maandje moet wachten (in de hoop dat ie rond de 800 zal komen en leverbaar is) of toch weer de volgende inet shop proberen voor de fq70.

Sony KV-28FQ86:

Breedbeeld TV

• 70 cm vlakke beeldbuis
• FD Trinitron WEGA Screen (66 cm zichtbaar)
• Picture Power
• Advanced 100Hz Digital Motion
• Digital Noise Reduction (DNR)
• Vertical Picture Stabilizer (VPS)
• 3D Sound
• Virtual Dolby + BBE
• PAP / PAT
• 3 SCART (RGB on SCART 1 and 2
• Afstandsbediening
• Exclusief meubel
• Kleur zilver

voor foto zie Hermes Electronis.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 10:20:
GRRR, ik heb ook de FQ70 28 inch besteld. Issie niet meer leverbaar, dit is de tweede keer dat ik dit hoor al. De nieuwe FQ86 komt er dus aan. Ziet er wel mooier uit (zwarte lijst binnenin) en zal wel wat meer mogenlijkheden heben (DNR en weet ik veel). In ieder geval zou deze bij een goedkope shop 899 kosten en dat scheelt er veel vind ik.

Ik weet het nu niet meer of ik nog even een maandje moet wachten (in de hoop dat ie rond de 800 zal komen en leverbaar is) of toch weer de volgende inet shop proberen voor de fq70.
De 32FQ70 kost nog geen € 980,- en de 32FX68 zelfs als € 200,- minder !!

Ik zou als je bovenstaande indicatieprijzen van € 899,- al redelijk vindt, meteen de overstap maken naar de 32"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, tjah, gaat me niet lukken in me kleine kamer ;) anders had ik dat ook zeker gedaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb eens even zitten meten en het moet net kunnen achterin de peugeot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb dacht ik €920,- betaald voor de 68. Kwamen ze hem brengen, plaatsen en installeren.
Niet dat dat installeren nodig was, maar toch handig als twee van die gastjes hun rug verrekken met dat ding en hem op z'n plek zetten, zodat het hun probleem is als hij voortijdig op de grond pleurt. Doos is ziekelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

1 meter breed ofzo en 70cm hoog kan dat kloppen? Tenminste volgens de specs op sony.nl dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 10:47:
hehe, tjah, gaat me niet lukken in me kleine kamer ;) anders had ik dat ook zeker gedaan :9~
Das inderdaad jammer. Dus 72cm is ook al groot genoeg.
matthijst schreef op 06 maart 2004 @ 11:01:
Ik heb dacht ik €920,- betaald voor de 68. Kwamen ze hem brengen, plaatsen en installeren.
Niet dat dat installeren nodig was, maar toch handig als twee van die gastjes hun rug verrekken met dat ding en hem op z'n plek zetten, zodat het hun probleem is als hij voortijdig op de grond pleurt. Doos is ziekelijk groot.
Wij hebben ons inderdaad kapot gejouwd met z'n vieren. Voel het nog steeds in mijn rug. Maar het was de moeite waard!
schnumi schreef op 06 maart 2004 @ 11:23:
1 meter breed ofzo en 70cm hoog kan dat kloppen? Tenminste volgens de specs op sony.nl dan. :P
Ja, kan wel kloppen. Beter dat hij past! Anders kun je een deel van de doos eraf laten snijden. Dat stelden ze bij mij ook al voor, alleen was het gelukkig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd je kunt hem natuurlijk ook als laatste redmiddel uit de doos halen en dan zelf achterin erbij gaan zitten. :P

Ach komt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Dit is hem dan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/tv/tv001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/tv/tv002.jpg

Vooral de laatste pic doet et em :9
TV-Out werkt heel goed, de tv die kijkt naar of er zwarte balken zijn, zoja dan haalt hij ze weg. Het enige waar ik me nog een beetje aan erger is dat er in het midden en aan de zeikanten het beeld niet correct doorloopt, aan de zeikanten is het meer in elkaar gedrukt.. maar dat schijnt "normaal" te zijn bij een breedbeeld tv. Ik geniet er tot nu toe in ieder geval goed van ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 06-03-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugvindpost. Ik heb namelijk een 28FQ70 en ik wil graag nog wat sleutelen over in het Service Menu. Ook lees ik iets over de Fix hier, waar ik graag wat over wil weten.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 15:10 . Reden: Extra info ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste