-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
doet hij dit bij jou wel goed?Sluuut schreef op 06 maart 2004 @ 14:46:
Dit is hem dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooral de laatste pic doet et em![]()
TV-Out werkt heel goed, de tv die kijkt naar of er zwarte balken zijn, zoja dan haalt hij ze weg. Het enige waar ik me nog een beetje aan erger is dat er in het midden en aan de zeikanten het beeld niet correct doorloopt, aan de zeikanten is het meer in elkaar gedrukt.. maar dat schijnt "normaal" te zijn bij een breedbeeld tv. Ik geniet er tot nu toe in ieder geval goed van
Tvout en Breedbeeld tv's . Hoe Kan Dit?
Had ook gekloot met TV-out; opeens werd het beeld heel donker, net alsof er een deel van het signaal miste....
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, ik kan Overlay aanzetten bij de beeldscherm/tv eigenschappen op pc, en dan pakt hij de juiste tv-resolutie...Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 15:33:
[...]
doet hij dit bij jou wel goed?
Tvout en Breedbeeld tv's . Hoe Kan Dit?
Overigens pakken PowerDVD 5 & de nieuwste BSPlayer dat goed, media player van windows xp gaat totaal over de zeik als je fullscreen kiest omdat hij niet begrijpt dat er een 2e monitor/tv kan zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Sluuut op 06-03-2004 17:32 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Een Xbox is functioneler.matthijst schreef op 06 maart 2004 @ 17:16:
Aanrader voor eenieder met een fijne nieuwe breedbeeld TV: koop er ff een KISS-DP450 bij (+/- 180); kan je je divxjes op een DVD branden en zonder problemen afspelen via de RGB scart....
Had ook gekloot met TV-out; opeens werd het beeld heel donker, net alsof er een deel van het signaal miste....
- Gameconsole
- Avi, Mpeg
- DVD-speler
- RGB
- DD 5.1
Ik koop zo'n product liever in de gewone winkel maar hij is op die website wel erg goedkoop + je kunt hem afhalen in zwolle (vlakbij).
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dan heb je gewoon de fabrieksgarantie van het merk. Is niks mis mee.schnumi schreef op 06 maart 2004 @ 17:46:
Trouwens heeft iemand ervaringen met voordeelhalen.nl ?
Ik koop zo'n product liever in de gewone winkel maar hij is op die website wel erg goedkoop + je kunt hem afhalen in zwolle (vlakbij).
Ik heb hem ook bij zo'n magazijnwinkel gehaald. Support loopt dan via de fabrikant.
Ja idd maar ik koop eigenlijk alles in een gewone winkel.Smarron schreef op 06 maart 2004 @ 17:56:
[...]
Dan heb je gewoon de fabrieksgarantie van het merk. Is niks mis mee.
Ik heb hem ook bij zo'n magazijnwinkel gehaald. Support loopt dan via de fabrikant.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Damn, heel leuk dit. Maar ik kan niet in het Service Menu komen. Ik doorlop uiteraard de stappen die genoemd worden, de tv gaat netjes aan, maar ik zie geen TT in beeld. Ook de knop menu heeft geen resultaat, ja het normale menu. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijnVivaAtloni schreef op 02 maart 2004 @ 12:20:
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje en ben van plan om de 32fq70 van sony te kopen. De review bij whatvideotv klopt helemaal. Alleen is er een oplossing voor dit probleem, namelijk de volgende (let op je veranderd iets in het service menu. Dus dit is je EIGEN RISICO. Ik zeg het maar even hihi):
Tha Sony Smear fix
Allereerst moet je in het service menu komen. Dit doe je als volgt:
Toestel in standby zetten
Druk op i+ 5 VOL+ [] (het laatste teken is de teletext uit knop)
Nu gaat de tv aan met TT in beeld
Druk op Menu
Scrol naar ScanRate
Met de rechterpijl kom je in het scanrate menu
In beeld staat nu 00h
Druk op OK
Ga meer dan 100 entries naar beneden totdat je komt bij VCRPRESCM
Met de links/rechts pijltje kun je de waarde veranderen van 1 naar 0
druk op Menu
druk op 00
en klaar is klara.
Pas op. Verander verder niets in dit menu, omdat je met sommige settings je tv kapot kunt maken.
Lama, kheb het al voor mekaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 18:46 . Reden: Typfout hersteld ]
Verwijderd
Ik heb het zelfde feestje als jou, maar ik krijg het niet voormekaar hoor.
moet je nou 4 knoppen tegelijk indrukken?
of achterelkaar. Het zal ook wel niet zo goed voor die bak zijn alstie 10x in een minuut aan en uit gaat.
en welke toets is de [] teletekst uit??? Toets links naast Teletekst aan?? Met het TV icoontje?
En dat terwijl ik laatst toch vrij aardig scoorde bij de nationale IQ test.
Het zal trouwens ook wel aan mij liggen, maar is er ook ergens een demo-tje te geven waar het vertical color registration fault zichtbaar is??
Want als mijn TV een probleem heeft wil ik wel eerst zien natuurlijk.
Fix it even if it ain't broke!
Verwijderd
Ik heb het hier gewoon voor elkaar gekregen. i+, dan de 5, dan volume+ en dan het hokje van ttekst uit. Ging prima. Ik drukte eerst op programma+Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:26:
@ smorlez:
Ik heb het zelfde feestje als jou, maar ik krijg het niet voormekaar hoor.
moet je nou 4 knoppen tegelijk indrukken?
of achterelkaar. Het zal ook wel niet zo goed voor die bak zijn alstie 10x in een minuut aan en uit gaat.
en welke toets is de [] teletekst uit??? Toets links naast Teletekst aan?? Met het TV icoontje?
En dat terwijl ik laatst toch vrij aardig scoorde bij de nationale IQ test.
Het zal trouwens ook wel aan mij liggen, maar is er ook ergens een demo-tje te geven waar het vertical color registration fault zichtbaar is??
Want als mijn TV een probleem heeft wil ik wel eerst zien natuurlijk.
Fix it even if it ain't broke!

Ondervind jij ook aan de zijkant van het beeld (+/- 0 tot 15 cm vanaf de zijkant) ook enige vervorming en onscherpte in het beeld? Ik wel. Graag zou ik dit oplossen in het Service Menu als dat kan. Maar kom daar maar 's uit
Verwijderd
dan zal het wel aan mijn tv liggenSluuut schreef op 06 maart 2004 @ 17:31:
[...]
Ja, ik kan Overlay aanzetten bij de beeldscherm/tv eigenschappen op pc, en dan pakt hij de juiste tv-resolutie...
Overigens pakken PowerDVD 5 & de nieuwste BSPlayer dat goed, media player van windows xp gaat totaal over de zeik als je fullscreen kiest omdat hij niet begrijpt dat er een 2e monitor/tv kan zijn
Verwijderd
Strak rood op zwart.
Scherpte is inderdaad aan de rechterkant wat minder. Je ziet het vooral wanneer er een lap tekst van de frima BREIN op het beeld staat bijvoorbeeld.
Letters rechts van het midden zijn minder gestoken dan links van het midden.
Gedurende het kijken van een dvd heb ik er geen last van.
verder met de FQ70:
Wanneer je een aftiteling kijkt met errug kleine lettertjes flikkert dit enorm, ik denk een neveneffect van het 100 Hz systeem.
Zelfde bij RLT-Z bij de scroller die de beurskoersen vertoond: dit is absoluut niet scherp.
Stilstaande logos en scores (fifteen love etc) zijn weer wel bijzonder uitstekend leesbaar.
Ondertiteling bij DVD's ziet er vaak niet uit. Letters zijn vaak ahv blokjesvormig (hier moet een mooi woord voor zijn). Beeldscherpte is al teruggedraaid ahv THX calibreer progje.
Hmm, scherpte al aangepast. Ik had namelijk ook wel last van letters die niet goed leesbaar waren, maar nadat de scherpte op een 1/3 stond, was het probleem compleet opgelost!Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 02:38:
zohee tilleviesie gerippereerd, bij bijvoorbeeld 5th element heb je in het begin een enorm rood bloemvormig logo, die voorheen enige mate van bleeding vertoonde. nadat die setting naar 0 was gezet niet meer.
Strak rood op zwart.
Scherpte is inderdaad aan de rechterkant wat minder. Je ziet het vooral wanneer er een lap tekst van de frima BREIN op het beeld staat bijvoorbeeld.
Letters rechts van het midden zijn minder gestoken dan links van het midden.
Gedurende het kijken van een dvd heb ik er geen last van.
verder met de FQ70:
Wanneer je een aftiteling kijkt met errug kleine lettertjes flikkert dit enorm, ik denk een neveneffect van het 100 Hz systeem.
Zelfde bij RLT-Z bij de scroller die de beurskoersen vertoond: dit is absoluut niet scherp.
Stilstaande logos en scores (fifteen love etc) zijn weer wel bijzonder uitstekend leesbaar.
Ondertiteling bij DVD's ziet er vaak niet uit. Letters zijn vaak ahv blokjesvormig (hier moet een mooi woord voor zijn). Beeldscherpte is al teruggedraaid ahv THX calibreer progje.
Verwijderd
het uitrekken aan de zijkanten. Ik had voor de grap het Excel rooster even getoond op de TV. Aan de zijkanten zijn de hokjes bijna een cm(!) breder dan in het midden. Ook heb ik lichte vlekken in de hoeken waar ik me aan begin te irriteren. Voor de rest een superfijne tv
Radeon 9700 ProVerwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 22:44:
[...]
dan zal het wel aan mijn tv liggenof aan ati als jij een ander merk videokaart hebt
57696520646974206c65657374206973206e657264
Hoe groot is een 70cm breedbeeld ongeveer? Waarmee kun je dat vergelijken? Ik heb namelijk een niet al te grote kamer en ik denk dat ik ongveer maximaal 3 meter van mijn beeld vandaan zal zitten maar meestal iets dichterbij nog.
Is een 70cm breedbeeld van voldoende of raden jullie mij aan om toch maar voor de 32inch versie te gaan?
Ik zeg erbij dat ik liever gewoon in 1x iets goed doe dan dat ik later toch spijt krijg zodat ik misschien wel een grotere koop.
[ Voor 27% gewijzigd door schnumi op 08-03-2004 19:31 ]
Een 70cm (28") breedbeeld is qua hoogte (volgens mij) met een 63cm 4:3 te vergelijken maar zou vanwege de breedte meer oppervlak moeten hebben.schnumi schreef op 08 maart 2004 @ 19:29:
Het gaat er dus gewoon om waarmee ik hem moet vergelijken? Met een 55cm 4:3 tv? Want dat vind ik iets te klein eerlijke gezegt.
Da's naar mijn idee groot genoeg als je maar 3m van je TV zit. Maar de ideale verhouding tussen beeldmaat en kijkafstand lijkt me vooral een kwestie van smaak.
De fabrieksinstellingen zijn niet helemaal ok. Op aanraden van een expert heb ik het contrast een stuk teruggedraaid, de scherpte op waarde 0 (dus helemaal naar links) gezet en de optie "cathode" in het service menu van 15 naar 10 teruggezet, hierdoor zou de beeldbuis een stuk langer moeten meegaan.
Verwijderd
Ik heb hier een 28FQ70, en ik zit er ongeveer 4 meter vanaf. Bij TV uitzendingen is het beeld soms niet helemaal scherp. Wanneer ik achter de bank ga staanschnumi schreef op 08 maart 2004 @ 19:29:
Trouwens mensen nog een vraag.
Hoe groot is een 70cm breedbeeld ongeveer? Waarmee kun je dat vergelijken? Ik heb namelijk een niet al te grote kamer en ik denk dat ik ongveer maximaal 3 meter van mijn beeld vandaan zal zitten maar meestal iets dichterbij nog.
Is een 70cm breedbeeld van voldoende of raden jullie mij aan om toch maar voor de 32inch versie te gaan?
Ik zeg erbij dat ik liever gewoon in 1x iets goed doe dan dat ik later toch spijt krijg zodat ik misschien wel een grotere koop.Het gaat er dus gewoon om waarmee ik hem moet vergelijken? Met een 55cm 4:3 tv? Want dat vind ik iets te klein eerlijke gezegt.
72cm breedbeeld komt dan over met een 55cm TV.
Verwijderd
Ik heb uiteindelijk ook de FQ70 gekocht. Maar dit trucje hierboven lukt gewoon echt niet. Ik kom niet in het service menu. Met dat ttekst uit knopje bedoelen jullie toch gewoon dat knopje links boven de grote ronde schijf?? weet iemand wat ik verkeer kan doen? (hij staat in stanby en doe gewoon de stappen zoals vermeld)Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:58:
[...]
Ik heb het hier gewoon voor elkaar gekregen. i+, dan de 5, dan volume+ en dan het hokje van ttekst uit. Ging prima. Ik drukte eerst op programma+![]()
Ondervind jij ook aan de zijkant van het beeld (+/- 0 tot 15 cm vanaf de zijkant) ook enige vervorming en onscherpte in het beeld? Ik wel. Graag zou ik dit oplossen in het Service Menu als dat kan. Maar kom daar maar 's uit
ik heb er ooit besteld maar de levertijd was dusdanig lang (3mnd) dat ik de bestelling heb geannuleerd. en dat terwijl het product volgens de site direct leverbaar was!schnumi schreef op 06 maart 2004 @ 17:46:
Trouwens heeft iemand ervaringen met voordeelhalen.nl ?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dat bedoel ik dus.-ScuL- schreef op 10 maart 2004 @ 15:43:
[...]
ik heb er ooit besteld maar de levertijd was dusdanig lang (3mnd) dat ik de bestelling heb geannuleerd. en dat terwijl het product volgens de site direct leverbaar was!
Je kunt bij de meeste internetshops ook afhalen. Scheelt ook weer wat in prijs. Ik zou even bellen en mocht hij op voorraad zijn, zelf ophalen.schnumi schreef op 10 maart 2004 @ 18:21:
Dat bedoel ik dus.Daarom koop ik vaak niet bij online shops. Ach ga wel eens rondkijken naar wat prijzen.
Je hoeft ze niet over 1 kam te scheren. Daarna heb ik namelijk hetzelfde model besteld bij PCNet/Outletplaza in Alkmaar en daar kon ik hem na 3 dagen al ophalen!schnumi schreef op 10 maart 2004 @ 18:21:
[...]
Dat bedoel ik dus.Daarom koop ik vaak niet bij online shops. Ach ga wel eens rondkijken naar wat prijzen.
normale TV-res is iets van 768x512 pixels in PALVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:08:
Ik weet dat het een beetje offtopic is maar:
Wat houd nou eigenlijk dat HDTV in?
HDTV doet 1944x1080 pixels geloof ik. geen PAL/NTSC gezeur meer en het is ook progressive, terwijl PAL interlaced is (uit lijnen gebouwd).
gigantische beeldscherpte en resolutieverbetering dus..
De resolutie van een TV is 720 puntjes per lijn en 576 lijnen, dit geld alleen voor een PAL TV, voor NTSC (oa in USA en Japan) is dit 720x480.-ScuL- schreef op 10 maart 2004 @ 21:26:
[...]
normale TV-res is iets van 768x512 pixels in PAL
HDTV doet 1944x1080 pixels geloof ik. geen PAL/NTSC gezeur meer en het is ook progressive, terwijl PAL interlaced is (uit lijnen gebouwd).
gigantische beeldscherpte en resolutieverbetering dus..
En HDTV KAN 1.080 lijnen en 1.920 (of 1.440 ) puntjes per lijn halen op 24, 25, 50 of 60 Hz.. Maar helaas
Je hebt naast dit formaat (wat 1080p genoemd wordt) ook nog het 1080i formaat, dit is hetzelfde, alleen interlaced op 50 of 60 Hz.
Er is ook nog: 720p met 720 lijnen 1280 puntjes per lijn met 24, 25, 50 of 60 Hz.
PS. Op dit moment is er geloof ik 1 zender die HDTV uitzendingen heeft in europa, namelijk Euro1080, deze zender kan in iedergeval soms al bekeken worden in de bioscoop in Hoogeveen.
Edit:
Nog even gekeken op de site van de bioscoop, meer informatie: http://www.movieunlimited.nl/hoogeveen/digicine.asp en hier een berichtje over gratis bekijken van de eerste HDTV in een bioscoop in nederland op 16 maart: http://www.movieunlimited...ssion%20of%20the%20Christ
[ Voor 15% gewijzigd door FoxMan op 10-03-2004 21:48 ]
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Verwijderd
dat trucje met het servicemenu op de 32fq70:
Ga in zen-houding voor de tv zitten (of blijf op de bank hangen)
Hou je rechterhand achter je hoofd
Hou de ab losjes in je linkerhand en richt hem op de stand-by staande TV.
Sluit de ogen, haal diep adem, ogen open
Met je linkerduim beroer je _achtereenvolgens_:
i+
5
VOL+
[] (TT uit)
Waar het knopje linksboven de schijf "TT uit" is en rechtsboven de schijf "TT aan" is. Als in "televisieicoon" en "televisieicoon met 3 streepjes"
En dan, o-wonder, gaat de TV aan (net als bij alle andere pogingen), maar nu geen RTL5, maar het service menu.
Doe eventueel eerst een dry run.
Doe vooral niet alle 4 de knopjes tegelijk indrukken

Verwijderd
Als ik het goed begrijp:
Mijn televisie heeft geen pal plus en zoomed alleen in. Resultaat. Beeld groot, resolutie laag.
Televisie met pal plus haalt extra beeldinformatie uit zwarte gedeelte en geeft hogere resolutie weer.
Heb ik dit goed?
Ik zie op de Sony site nergens bij staan of een televisie pal plus ondersteunt?? Niemand in dit hele topic heeft bij het zoeken naar een televisie gelet op de ondersteuning van pal plus. Of heeft tegenwoordig elke televisie dit wel?
Verwijderd
Bij een 16:9 letterbox uitzending worden volgens mij maar 75% van de beschikbare beeldlijnen gebruikt.
4:3 = 16:12
letterbox = 16:9
dus maar 9/12= 75% beeldlijnen. Daar heb je je mindere beeldkwaliteit.
Bij palplusuitzendingen doen ze denk ik 100% beeldlijnen in het 16:9 gedeelte.
gewone 16:9 tvs behandelen dit weer als bovenstaand, dus wordt de belg niet beter, palplus tvs laten dit dus beter zien
palplus is dus daadwerkelijk een bredere 4:3 tv, letterbox 16:9 is maar een stukje van het 4:3 tv beeld.
bottomline: met jouw tv gaat Idols er niet beter uitzien
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat er in de wereld maar 3 buildbuis fabrikanten zijn:Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:19:
Panasonic heeft net als Toschiba en JVC hele goede buizen, die de Philips buizen benaderen. De 4:3 interpretatie van de merken verschilt inderdaad, bij Philips is het bij de instapmodellen bud, maar de duurdere modellen hebben een prima stysteem ervoor. Mijn voorkeur is Panasonic in deze.
Philips
Sony
Samsung
JVC, Panasonic, Loewe, LG, Aristona = Philips
Sony = Sony :-)
Samsung = Samsung en meer waarschijnlijk (Toshiba, Deawoo?)
Heb zelf een JVC AV32X10SL gekocht in april 2002 en ben er nog steeds heel blij mee. Net als de TS maanden gekeken en vergeleken, uiteindelijk bleven Panasonic en JVC over omdat die TV's erg mooi een 4:3 beeld op 16:9 weergaven/geven en door de prijs/kwaliteit verhouding.
Daar JVC goedkoper was en de Panasonic's destijds te scherp beeld hadden (door de electronica overstuurd, dat kon je ook zien) ben ik voor JVC gegaan. Van de horror verhalen over slechte eletronica van JVC nog niets gemerkt (afkloppen).
Uiteindelijk heb ik gemerkt dat ik poespas als beeld in beeld niet mis en teletekst naast beeld niet gebruik. Beeldkwaliteit bij mij op de kabel en op DVD
Minimaal 3 Scart ingangen lijkt me wel belangrijk: 1 voor VCR, 1 voor DVD, 1 voor decoder.
Het is lang geleden dat ik iets over PALplus hoorde maar volgens mij heb je ongelijk. Ook bij PALplus wordt maar 75% van het beeld effectief gebruikt. Anders zou het niet downward-compatible met PAL zijn. PAL TV's zouden PALplus dan beeldvullend (dus verticaal opgerekt) weergeven.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:04:
palplus is dus daadwerkelijk een bredere 4:3 tv, letterbox 16:9 is maar een stukje van het 4:3 tv beeld.
Het enige voordeel van PALplus is dat de zwarte balken gebruikt worden om extra kleurinformatie door te geven. Volgens mij kun je dat op een 4:3 TV ook zien doordat, als je goed kijkt, er gekleurde lijnen in die zwarte balk zichtbaar zijn. Dat is volgens mij het signaal dat voor die extra kleurinfo zorgt.
Zover ik weet is PALplus helemaal dood. Ik heb wel gezien dat sommige Loewe's PALplus signalen herkennen en dan omschakelen naar 16:9 maar zover ik weet betekent dat niet dat ze ook de extra kleurinformatie in het PALplus signaal gebruiken.
Verwijderd
Het had alleen interessant geweest als het werkte zoals ik bijmekaar had zitten dagdromen.
Niet zo raar dus dat palplus het niet geworden is.
(hadden ze het maar moeten maken zoals ik het bedacht had, maarja mij vragen ze nooit wat

volgende variant is dan de manier waarop 16:9 DVD's in een 4:3 beeld gesqueezed zijn. Heb je dus wel 100% beeldlijnen.
Maar een beeldlijn bestaat uit een aantal beeldpunten en dat worden er dus niet meer bij het uitrekken. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen??
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 00:03 ]
Verwijderd
Gozertt, je bent mijn held. Ik zat ze tegerlijkertijd in te drukkenVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:47:
@ demonz
dat trucje met het servicemenu op de 32fq70:
Ga in zen-houding voor de tv zitten (of blijf op de bank hangen)
Hou je rechterhand achter je hoofd
Hou de ab losjes in je linkerhand en richt hem op de stand-by staande TV.
Sluit de ogen, haal diep adem, ogen open
Met je linkerduim beroer je _achtereenvolgens_:
i+
5
VOL+
[] (TT uit)
Waar het knopje linksboven de schijf "TT uit" is en rechtsboven de schijf "TT aan" is. Als in "televisieicoon" en "televisieicoon met 3 streepjes"
En dan, o-wonder, gaat de TV aan (net als bij alle andere pogingen), maar nu geen RTL5, maar het service menu.
Doe eventueel eerst een dry run.
Doe vooral niet alle 4 de knopjes tegelijk indrukken
Verwijderd
Hehe, twister op je ABVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:17:
[...]
Gozertt, je bent mijn held. Ik zat ze tegerlijkertijd in te drukken
PAL Plus is gelukkig niet dood, anders zou een van de grootste voordelen van breedbeeld helemaal verdwenen zijn. Philips maakt nog volop tv's met een PALPlus decoder en Nederland 1, 2 en 3 zenden hun breedbeeld uitzendingen uit in PALPlus. OOK onze zuider-buren zenden uit in PALPlus. De tv's van Philips met een PALPlus decoder zijn alleen wel de wat duurdere types, ik geloof tegenwoordig alleen de tv's met pixelplus.
@Raven
Ik zou zo eigenlijk niet weten of het backwards-compatible is met de huidige tv's maar het lijkt me dat hiervoor zeker gezorgd zal worden. 't zou anders nooit lukken om HDTV de nieuwe standaard te laten worden
@ruward
Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar ik weet toch wel 100% zeker dat er meer dan 3 beeldbuis fabrikanten zijn op de wereld. JVC, LG en Panasonic zijn zeker geen Philips. Aristona is wel Philips (100% zelfs), maar levert alleen de wat goedkopere Philips tv's. De 9xxx series zul je nooit vinden van Aristona. En van Loewe weet ik het niet.
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Het is de Sony 32fx68 geworden.
Misschien nog wat met de instellingen kwa kleur etc kloten maar dat komt wel goed.
Lees overal dat Loewe Philips CRT's gebruikt, maar goed. Ik heb 'even' gezocht op internet en het is niet makkelijk om eenduidig te zeggen: "die fabrikant gebruikt die CRT's". Er wordt nog wel eens wat gewisseld door de fabrikanten. Ik heb gelezen op internet dat er CRT's gebruikt worden door LG waar Philips op staat. JVC schijnt daar en tegen ook Thomson te gebruiken (in tegenstelling tot Philips wat ik eerder beweerde).FoxMan schreef op 11 maart 2004 @ 11:07:
@ruward
Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar ik weet toch wel 100% zeker dat er meer dan 3 beeldbuis fabrikanten zijn op de wereld. JVC, LG en Panasonic zijn zeker geen Philips. Aristona is wel Philips (100% zelfs), maar levert alleen de wat goedkopere Philips tv's. De 9xxx series zul je nooit vinden van Aristona. En van Loewe weet ik het niet.
Als je wat wilt weten over voor- en nadelen van verschillende breedbeeld TV's dan is dit (gedateerd uit maart 2000

http://www.audio-muziek.nl/video/negen100hz.htm
[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 13-03-2004 13:31 ]
Nu heb ik 2 modellen op het oog, beiden philips. De 28PW6006 en de 28PW5407. Wat het onderlinge verschil is op een FM tuner na, en het feit dat de 28PW5407 einde reeks is, is me niet echt duidelijk. Er is een prijsverschil van ± 100€.
Ik ben ook al eens gaan kijken in een paar winkels, maar ik heb ze nog nooit ergens samen gezien. De beeldkwaliteit zag er mij wel goed uit voor die prijs.
Nu was men vraag:
Heeft iemand al ervaring met 1 van deze 2 ?
Is er veel verschil tussen deze 2?
En is het de moeite waard voor het nieuwere model te kiezen (28PW6006) ?
Heeft iemand een loewe prijslijst of weet iemand waar ik die kan vinden behalve bij de dealer?
(mailtjes zijn welkom
Tsja meestal is het nieuwe model wel iets beter maar dit geld niet altijd.mylar schreef op 13 maart 2004 @ 14:10:
Ik ben ook wel geinteresseerd in een breedbeeldtv voor mijn films op te bekijken. Maar aangezien mijn budget niet zo groot is, zal ik mij moeten beperken tot de klasse rond 500€ ...
Nu heb ik 2 modellen op het oog, beiden philips. De 28PW6006 en de 28PW5407. Wat het onderlinge verschil is op een FM tuner na, en het feit dat de 28PW5407 einde reeks is, is me niet echt duidelijk. Er is een prijsverschil van ± 100€.
Ik ben ook al eens gaan kijken in een paar winkels, maar ik heb ze nog nooit ergens samen gezien. De beeldkwaliteit zag er mij wel goed uit voor die prijs.
Nu was men vraag:
Heeft iemand al ervaring met 1 van deze 2 ?
Is er veel verschil tussen deze 2?
En is het de moeite waard voor het nieuwere model te kiezen (28PW6006) ?
Ik kan btw ook geen info meer vinden op de philips site over de 28PW5407 dus dat lijkt me een erg oud type.
edit: ah hier op kieskeurig.nl:
28PW5407 info
28PW6006 info
En volgens mij heb je het verkeerd kwa leeftijd want de 28PW5407 is volgens kieskeurig pas in 2003 geintroduceerd en de 6006 al in 2001. Misschien klopt het niet maar toch. De 28PW5407 heeft wel een volledig vlakke beeldbuis integenstelling tot de 6006, Ook beschikt de 5407 over AV aansluitingen aan de voorkant dit heeft 6006 ook niet.
En de 5407 heeft 10watt meer vermogen.
[ Voor 24% gewijzigd door schnumi op 13-03-2004 19:38 ]
Goeie keuze toch?! Ben er zelf ook uiterst tevreden mee! Echt superding voor 'relatief' een lage prijs.schnumi schreef op 13 maart 2004 @ 13:20:
Woot nou heb nu ook een breedbeeld staan.![]()
Het is de Sony 32fx68 geworden.Damn wat lekker zeg echt super. Alles ziet er zeer strak uit vooral DVD's en games.
![]()
Misschien nog wat met de instellingen kwa kleur etc kloten maar dat komt wel goed.
Idd zeker. Heb nu de instellingen perfect staan voor games en dvd's en alles ziet er gewoon heel strak uit.Smarron schreef op 14 maart 2004 @ 00:08:
[...]
Goeie keuze toch?! Ben er zelf ook uiterst tevreden mee! Echt superding voor 'relatief' een lage prijs.
Had eerst zelfs de DVD perongeluk op de gewone scart aansluiting aangesloten en niet op een RGB daar kwam ik later via het boekje pas achter.

Dus daarna kreeg ik nog hogere kwaliteit.
Ik denk dat die gegevens op kieskeurig niet zo betrouwbaar zijn. Ik heb hier de "leaflets" gevonden op de philips site (met de specs):schnumi schreef op 13 maart 2004 @ 19:33:
[...]
Tsja meestal is het nieuwe model wel iets beter maar dit geld niet altijd.![]()
Ik kan btw ook geen info meer vinden op de philips site over de 28PW5407 dus dat lijkt me een erg oud type.
edit: ah hier op kieskeurig.nl:
28PW5407 info
28PW6006 info
En volgens mij heb je het verkeerd kwa leeftijd want de 28PW5407 is volgens kieskeurig pas in 2003 geintroduceerd en de 6006 al in 2001. Misschien klopt het niet maar toch. De 28PW5407 heeft wel een volledig vlakke beeldbuis integenstelling tot de 6006, Ook beschikt de 5407 over AV aansluitingen aan de voorkant dit heeft 6006 ook niet.
En de 5407 heeft 10watt meer vermogen.
http://www.p4c.philips.co...1/28pw5407_01_pss_nld.pdf
http://www.p4c.philips.co...1/28pw6006_01_pss_eng.pdf
Het enige verschil dat ik er op het eerste zicht kan uit opmaken is dat de ene beeldbuis een "super flat blackline fx" is en de aander een "ultra flat blackline" voor zover die veel zoude verschillen...
Daarmee dat ik mij afvroeg of iemand er ervaring mee had
Dit kan ik helemaal beamen. Heb zelf sinds ruim 1 1/2 jaar een Philiops 36PW9767 Pixel Plus. Aanvankelijk was ik hier verre van tevreden. Toch heb ik hem niet ingeruild voor een ander toestel maar heb ik de gok genomen en hem ISF laten calibreren. Het resultaat was gewoon verbluffend te noemen! De mate van scherpte, detail en kleuren was gewoon zó ontzettend toegenomen dat ik dacht een andere tv te hebben gekregen. Ook waren alle probleempjes als vlekken en strepen zo goed als helemaal verdwenen. Ik sta zelfs soms nu nog versteld van de calibratie! Die pixel plus toestellen zijn zeer zeker niet slecht maar zoals ze fabriek af aangeleverd worden is gewoon waardeloos. Je moet echt geluk hebben wil je meteen een goede krijgen.Sluuut schreef op 24 februari 2004 @ 18:57:
Beste mede-tweakers,
- Philips, hiervan zijn honderden al dan niet duizenden regatieve en tientallen positieve berichten te lezen (kieskeurig.nl). De beeldbuizen zouden strepen vertonen, niet goed zijn afgesteld, scheef lopen, kleurmankementen doen zich hier veel minder voor dan bij Sony.
Iedereen die een BB tv heeft en van HT houdt kan ik dit gewoon van harte aanbevelen. Je tv krijgt hiermee een flinke tune-up en je haalt pas dan de ware kracht voor de volle 100% uit je toestel. Sommigen beweren dat het te duur is maar dat vind ik onzin. Voor een top scart kabel betaal je ook gauw 100 - 120 euro en dat geeft lang niet zo`n boost als een ISF calibratie. Let wel dit is dus niet hetzelfde als zelf je tv calibreren met een dvd-tje! Hier komt dus veel meer bij kijken.
Anyway, voor de meer geinteresseerden onder ons wat linkjes:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0 -Het adres voor de ISF calibraties
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597 -Recensie
http://www.hometheater.nl/media/ISF%20uit%20HVT.pdf -Recensie
http://www.dvd.nl/forum/v...s=0&postorder=asc&start=0 -Meningen van anderen op het dvd.nl forum
Dit lijkt me toch vrij sterk. Tv`s gaan in de regel zo`n 8 - 10 jaar mee. Uiteraard heb je er wel eens exemplaren tussen zitten die dat niet halen en al ruim hiervoor het loodje leggen. Maar dat heb je wel met alle produkten. Max 5 jaar lijkt me dus onzin. Philips zal dit heus niet doen daar ze een heel goede naam op tv gebied hebben hoog te houden en dat gaan ze dus echt niet op deze manier te grabbel gooien.Sluuut schreef op 24 februari 2004 @ 18:57:
Beste mede-tweakers,
Tevens kwam er een week of 3 geleden op TV in het programma Radar op Tros (www.trosradar.nl) dat Philips Breedbeeld TV's zouden zijn gemaakt om 5 jaar mee te gaan. Is dit nou alleen zo bij Philips of bij (bijna) alle merken?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Weet alleen niet echt hoe ik het kan bewijzen met pics ofzo. Resultaat voor en na.schnumi schreef op 16 maart 2004 @ 16:33:
Ok laat je ervaringen ook even horen hier.Aangezien ik dezelfde tv heb ben ik wel benieuwt!
Er wordt geloof ik wel op het laatst getest met DVD's om te kunnen zien wat voor verbeteringen het heeft behaald.
Die goede naam hebben ze anders allang te grabbel gegooid. Door massa's kwalitatief matige beeldbuizen gewoon goed te keuren. Hoeveel mensen wel niet terug gemoeten hebben met hun practisch nieuwe philips breedbeeldtv met problemen. Philips heeft daardoor allang niet meer de goede naam die het ooit had qua TVs.The_Scratcher schreef op 14 maart 2004 @ 13:37:
Philips zal dit heus niet doen daar ze een heel goede naam op tv gebied hebben hoog te houden en dat gaan ze dus echt niet op deze manier te grabbel gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door DIJK op 16-03-2004 17:16 ]
Ik hoef ook niet echt pics te zien ofzo.Smarron schreef op 16 maart 2004 @ 16:42:
[...]
Weet alleen niet echt hoe ik het kan bewijzen met pics ofzo. Resultaat voor en na.
Er wordt geloof ik wel op het laatst getest met DVD's om te kunnen zien wat voor verbeteringen het heeft behaald.
Dit is dan geheel langs me heen gegaan, om welke problemen ging het dan? Ik bedoelde eigenlijk ook meer de levensduur van de tv. En ik heb nog nooit gehoord dat Philips tv`s massaal stuk gaan na 5 jaar zoals gesuggereerd werd wat me dus ook gewoon grote onzin lijkt. Dat bedoelde ik dus.DIJK schreef op 16 maart 2004 @ 17:14:
[...]
Die goede naam hebben ze anders allang te grabbel gegooid. Door massa's kwalitatief matige beeldbuizen gewoon goed te keuren. Hoeveel mensen wel niet terug gemoeten hebben met hun practisch nieuwe philips breedbeeldtv met problemen. Philips heeft daardoor allang niet meer de goede naam die het ooit had qua TVs.
Die consumenten instanties vetrouw ik sowieso al niet als het op technische aspecten aankomt. Kijk maar naar de Consumentenbond die het ene fiasco na het andere maakt met hun zgn testen op pc gebied. Laat ze maar dat blijven doen waar ze wel goed in zijn nl opkomen voor de consument en het technische gedeelte moeten ze maar aan mensen overlaten die er wél verstand van hebben.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Voldoet aan je eisen (hij is van 2001)
[ Voor 6% gewijzigd door pluisman op 18-03-2004 14:53 ]
Massa's Breedbeeld TVs die na enkele jaren al de geest geven/of in beeldkwaliteit achteruit gaan (strepen,kleuren) door een matige kwaliteit beeldbuis. Philips heeft gewoon enkele slechte series beeldbuizen geleverd. En dan gaat het zeker niet alleen over de goedkopere modellen, ook bij duurdere modellen (matchline) ging het vaak mis. Ga maar eens bij een locale repareerbeun kijken hoeveel relatief jonge Philips tvs die wel niet heeft staan.The_Scratcher schreef op 17 maart 2004 @ 17:21:
Dit is dan geheel langs me heen gegaan, om welke problemen ging het dan? Ik bedoelde eigenlijk ook meer de levensduur van de tv.
[ Voor 11% gewijzigd door DIJK op 18-03-2004 15:56 ]
Waar heb jij het in godsnaam over en tegen wie heb je het?pluisman schreef op 18 maart 2004 @ 14:53:
Ik heb hier nog een KV32FX65 staan (sony breedbeeld) met een kleine glas beschadiging. Misschien is het wat voor je.......
Kost dat?pluisman schreef op 18 maart 2004 @ 14:53:
Ik heb hier nog een KV32FX65 staan (sony breedbeeld) met een kleine glas beschadiging. Misschien is het wat voor je.......
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Heb al op wat websites gekeken maar die verkopen hem allemaal in combinatie met de TV. Of weten jullie nog een website die hem los verkoopt?
Ik heb mijn meubel bij de Harense Smid gekocht. Deze krijgen ze geleverd van Aldenkamp meubelen. Ik zou daar eens een kijkje nemen. Deze zijn gespecialiseerd in audio- en tv-meubels.schnumi schreef op 03 april 2004 @ 11:37:
Trouwens nog een vraagje. Weet iemand misschien of je losse tv meubels zoals die voor de 32fx68 ook gewoon in de winkel los kan kopen?
Heb al op wat websites gekeken maar die verkopen hem allemaal in combinatie met de TV. Of weten jullie nog een website die hem los verkoopt?
Het is een meubel van een ander merk dan Sony, maar wel passend. Nogmaals het meubel:

btw: alonso weer niet zo goed he.
Verwijderd
Edit:Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:10:
Het 100 Hz verhaal is geen verkooptruc, maar er zijn ook goede 50 Hz TV's en slechte 100 Hz TV's.
Oude thread; was me niet opgevallen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 14:49 ]
Ik twijfel nu tussen de loewe aventos 3781zw (1299) en de Philips 32 PW 8818 (1299). Eigenlijk beide 300 boven budget dus of de 32 PW 8719 (999).
Iemand die hier ook tussen twijfelde of de een de hemel inprijs of tot het bot afkraakt?
thx
[ Voor 9% gewijzigd door VivaAtloni op 06-04-2004 12:47 ]
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Weet je dat je bij de 32fx68 televisie een playstation met eye toy of €100 retour krijgt?schnumi schreef op 13 maart 2004 @ 13:20:
Woot nou heb nu ook een breedbeeld staan.![]()
Het is de Sony 32fx68 geworden.Damn wat lekker zeg echt super. Alles ziet er zeer strak uit vooral DVD's en games.
![]()
zie: http://www.sony.nl/PageVi...10§ion=nl_NL_Magazine
Damn, dus de winkel heeft van die waardecheques?! De doos is btw ook al weggegooid. Keb alleen een aankoopnota. Ik zal eens contact opnemen met Sony.Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:26:
Weet je dat je bij de 32fx68 televisie een playstation met eye toy of €100 retour krijgt?
zie: http://www.sony.nl/PageVi...10§ion=nl_NL_Magazine
Die € 100,- zie ik wel zitten. Kan ik dan mijn ISF-calibratie van betalen.
Ik heb de Aventos, en die vind ik oneindig veel beter dan alle 32 inch TVs die ik gezien heb. Kleuren, geometrie, RGB SCART performance: alles veel beter dan de concurrentie (ik heb tot 2500 euro gekeken).Pffff heleboel gelezen.
Ik twijfel nu tussen de loewe aventos 3781zw (1299) en de Philips 32 PW 8818 (1299). Eigenlijk beide 300 boven budget dus of de 32 PW 8719 (999).
Iemand die hier ook tussen twijfelde of de een de hemel inprijs of tot het bot afkraakt?
thx
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Damn idd. Ik heb die doos niet omdat hij toen niet in de auto paste en ik hem er dus niet bij heb gehad.Smarron schreef op 06 april 2004 @ 14:35:
[...]
Damn, dus de winkel heeft van die waardecheques?! De doos is btw ook al weggegooid. Keb alleen een aankoopnota. Ik zal eens contact opnemen met Sony.
Die € 100,- zie ik wel zitten. Kan ik dan mijn ISF-calibratie van betalen.

Nu maar naar de expert en maar hopen dat ze alsnog wat kunnen regelen aangezien ik de aankoopbon etc nog wel heb. En er staat van 1 april tot en met 30 juni. Gaat het dan wel voor mij op? Ben bang van niet.
[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 07-04-2004 20:56 ]
Iemand een antwoord?
[ Voor 19% gewijzigd door Anubis801 op 10-04-2004 20:22 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Geen idee. Het marktaandeel van de breedbeeld tv zal alleen maar toenemen met de DVD speler. Op Ned 1,2,3 heb je nog wel eens programma's die in breedbeeld worden uitgezonden maar de rest zeer weinig idd.Anubis801 schreef op 10 april 2004 @ 20:21:
Ik zou graag willen weten waarom in godsnaam ruim 90% van alle uitzendingen GEEN breedbeeld zijn terwijl het systeem al heel lang bestaat ze ze zeiden dat het binnen 5 jaar de gewone tv zou gaan vervangen. Ik heb de eerste 16:9 TV ruim 8 jaar geleden voor het eerst gezien. Was eenn METZ (Top merk)
Iemand een antwoord?
Mag van mij wel eens goed doorgevoert worden.
ook op de commerciele zenders wordt er al een groot deel in 16/9 uitgezonden. Zelfs oudere films (zoals de fugitive die nu bezig is) worden uitgezonden in 16/9. Ook nieuws en actualiteit allemaal breedbeeld...leffe_blond schreef op 10 april 2004 @ 22:08:
Jullie komen achter denk ik. Belgische nat TV (TV1 / Canvas) hebben het grootste deel van de eigen programa's reeds in breedbeeld. Hoe het zit met de commerciele stations kan ik niet zeggen, die heb ik nl niet..
Weet je het heel zeker? Want volgens mij wordt er op de commerciele zenders amper wat uitgezonden op 16:9. Het nieuws in ieder geval zeker niet. Films in principe ook niet, maar omdat de bron (de film zelf) 16:9 of nog breder is, is het breedbeeld. De uitzending zelf blijft gewoon 4:3.mylar schreef op 10 april 2004 @ 22:33:
ook op de commerciele zenders wordt er al een groot deel in 16/9 uitgezonden. Zelfs oudere films (zoals de fugitive die nu bezig is) worden uitgezonden in 16/9. Ook nieuws en actualiteit allemaal breedbeeld...
Wat wel 16:9 is, is bijv. Yorin Travel. En Belgie 1 en 2 zenden wel erg veel in 16:9 uit, zo ook steeds meer Duitse zenders (maar goed, dat interesseert niemand.
Je kunt het ook snel zelf controleren. Op je breedbeeld zit vast wel ergens een functie van automatisch sizen met een bepaald signaal (16:9). Dan ga je lekker zappen en wordt je het programma beeldvullend, dan is het een officiele 16:9 uitzending.
Bij Palplus uitzendingen staat hij direct op breedbeeld na het zappen. Bij breedbeeld uitzendingen waar hij eigenlijk alleen maar inzoomt moet hij een paar seconden nadenken voordat hij overspringt. Vaak is dat bij belgie 1 en 2 dus in één keer.Smarron schreef op 11 april 2004 @ 02:01:
Je kunt het ook snel zelf controleren. Op je breedbeeld zit vast wel ergens een functie van automatisch sizen met een bepaald signaal (16:9). Dan ga je lekker zappen en wordt je het programma beeldvullend, dan is het een officiele 16:9 uitzending.
Bij ons herken je het op die manier maar ik weet niet wat andere televisies doen.
Verwijderd
Ben voor de Sony KV 32 FQ 70 gegaan.
Via http://www.budgethouse.nl besteld. Scheelt toch even 200 euro met de Mediamarkt.
Verwijderd
heb nu een aventos die me uitermate goed bevalt.tatata schreef op 05 april 2004 @ 16:53:
Pffff heleboel gelezen.
thx
heb hiervoor een vergelijkbare philips gehad die na een half jaar al 2x defect was
eerste keer trafo en daarna de beeldbuis,daarna weer 2x kapot en toen na aandringen in kunnen ruilen voor de loewe aventos en zeker geen spijt.
beeld is veel mooier en geluid ook stukken beter (ook al staat ie altijd via versterker)
in de nieuwe consumentenbond van deze maand staat ook een test en de loewe aventos komt hier als beste koop uit....
Verwijderd
Ik heb de beslissing genomen om ook een breedbeeld aan te schaffen en ik heb veel gelezen en naar winkels gegaan om te vergelijken en ik kom uit op 2 tv's namelijk de Panasonic TX-28PS10 en de Sony KV-28FQ70.
De Sony Heeft 100 Hz Digital Plus en de Panasonic alleen 100Hz, in de winkel zie ik weinig tot geen verschil in de beeldkwaliteit maar het disign van de Sony vind ik zelf mooier maar misschien is deze tv al snel kapot of heeft problemen.
Heeft iemand ervaring met een van deze tv's of juist helemaal niet dan zou ik dat graag horen.
Gr Houtworm.
Ik heb die Panasonic nu een week of 6 en ben dik tevreden. De beeldkwaliteit is goed, het toestel heeft nog totaal geen problemen gegeven, en de features zijn voldoende.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 09:46:
De Sony Heeft 100 Hz Digital Plus en de Panasonic alleen 100Hz, in de winkel zie ik weinig tot geen verschil in de beeldkwaliteit
Op Digital Plus zou ik niet letten. Ik beschouw dit soort dingen als loze reclamekreten. Je moet gewoon de beeldkwaliteit beoordelen en de reclamekreten vergeten.
Zelf vind ik wel dat de Panasonic in de fabrieksinstellingen niet het optimale beeld levert. Als je de AI en de andere electronische nabewerkingen van het beeld uitschakelt wordt het beeld minder contrastrijk maar wel mooier en heb je bovendien minder last van 100Hz artefacten.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie , ik denk ook dat dat Digital Plus iets is om beter te verkopen en zelf vond ik het beeld van de Panasonic zelfs nog iets beter!
Nu ga ik maareens kijken waar die het goedkoopst is
Verwijderd
Het is uiteindelijk de Panasonic (TX-28PS10) geworden en het beeld is echt mooi met dvd.
Alleen de kwaliteit van het beeld op tv zenders is gewoon niet mooi want er zit veelste veel ruis in. (Wat je ook ziet op een foto als je de ISO op 400 zet ofzo)
Zou er wat in de kabels zitten? lijkt me ook sterk want er zit net een nieuwe kabel op en die gaat van de pc naar het punt waar de kabel het huis in komt (zo'n 7 meter)
Momenteel is er een voetbalwedstrijd bezig en dat gras is echt niet fijn om naar te kijken ook de lijnen van het voetbalveld gaan soms raar doen.
Dan heb ik nog iets, wat is nou de beste stand om tv op te kijken , want je heb een aantal standen zoals Zoom1 ,Zoom2, 16:9, panasonic auto enz
Nu valt het me op dat het beeld erg uitgerekt is als ik gewoon tv kijk , bij een DVD heb ik hier overigens geen last van.
Hoop dat iemand weet wat ik hiermee kan doen.
Houtworm
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 21:26 ]
Die ruis zal waarschijnlijk door digitale filters komen. Net als digital plus bij de Sony. Als je dat ergens uit kunt zetten in het menu, altijd doen.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 21:26:
Was ik weer,
Het is uiteindelijk de Panasonic (TX-28PS10) geworden en het beeld is echt mooi met dvd.
Alleen de kwaliteit van het beeld op tv zenders is gewoon niet mooi want er zit veelste veel ruis in. (Wat je ook ziet op een foto als je de ISO op 400 zet ofzo)
Zou er wat in de kabels zitten? lijkt me ook sterk want er zit net een nieuwe kabel op en die gaat van de pc naar het punt waar de kabel het huis in komt (zo'n 7 meter)
Momenteel is er een voetbalwedstrijd bezig en dat gras is echt niet fijn om naar te kijken ook de lijnen van het voetbalveld gaan soms raar doen.
Dan heb ik nog iets, wat is nou de beste stand om tv op te kijken , want je heb een aantal standen zoals Zoom1 ,Zoom2, 16:9, panasonic auto enz
Nu valt het me op dat het beeld erg uitgerekt is als ik gewoon tv kijk , bij een DVD heb ik hier overigens geen last van.
Hoop dat iemand weet wat ik hiermee kan doen.
Houtworm
TV-programma's zijn over het algemeen altijd 4:3. Dus zet het daar evt. handmatig op. Breedbeeld (16:9) is niet echt fijn kijken als je personen ziet. DVD's zijn bijna altijd wel minimaal 16:9. Je hebt dus waarschijnlijk 16:9 standaard aanstaan voor zowel DVD als TV.
Je moet jezelf wel een uurtje geven om eraan te wennen want het beeld is opeens een stuk softer als je al die opties uitzet maar na een uurtje vind je dat juist mooier (ik wel tenminste).
Welke beeldverhoudingen je kiest is nogal persoonlijk. Zelf zet ik gewone TV uitzendingen soms op 3:4 maar meestal op 16:9 (ja, is uitgerekt maar gek genoeg went dat snel), niet-anamorphic breedbeeld op 14:9 (geeft zwarte balkjes langs de randen maar laat de beeldverhoudingen intact) en anamorphic breedbeeld natuurlijk op 16:9. De andere standen heb ik nog niet gebruikt.
En als je lui bent laat je het ding gewoon op Auto staan. Dat geeft meestal wel een bruikbare beeldverhouding.
De ruis die je ziet zal vermoedelijk aan de signaalkwaliteit of aan een matige kabel liggen. Ik heb zelf het gevoel dat de digitale techniek in een 100Hz toestel gewoon gevoeliger voor ruis is dan de oude 50Hz toestellen. Een 100Hz toestel laat daardoor gebreken zien die op een ouder toestel gewoon niet opvielen.
De Philips beeldbuis bestaat al lang niet meer. Philips CE maakt TV's en koopt zijn beeldbuizen gewoon in bij andere bedrijven.
In de Loewe en B&O breedbeeld TV's zit altijd een LG.Philips-displays (LGPD)beeldbuis.
Deze 2 merken betalen goed geld voor de buizen en stellen hogere eisen dan Philips CE of Aristona. Onder andere zijn daarom de Loewe en B&O sets beter. Daarnaast is het chassis (zegmaar moederplank met alle On Screen functies, Teletext en tuner) bij deze duurdere sets ook niet van Philips. Het zijn zelfs concurrenten van Philips.
Verder tref je deze buizen ook aan bij o.a. JVC en Grundig (wat er van dat bedrijf over is).
Het gros van deze beeldbuizen voor de Europese markt wordt idd in Tsjechie gemaakt (Hranice), de afbuigspoelen in Slowakije (Namestovo).
* Cow_tipping heeft tot vorig jaar ook bij LGPD gewerkt
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Heeft iemand deze TV al in zijn bezit? Op Kieskeurig.nl is ook nog erg weinig te vinden, waarschijnlijk omdat het nog zo'n 'nieuwe' TV is.
Vooral met de lopende actie van 100 euro retour is dit een enorm interessant moment op naar een nieuwe TV te kijken
Grote verschillen tussen beide modellen:
- FQ86 heeft een zwarte omlijsting, FQ70 is compleet zilver
- FQ86 heeft 100 Hz digital Motion, FQ70 heeft alleen digital Plus.
Let op: Ondanks dat de afmetingen voor beide types praktisch hetzelfde zijn, worden voor beide typen aparte meubels gemaakt. De 28FQ70 heeft als televisiemeubel 2829FQ3, de 28FQ86 heeft als televisiemeubel 28FQ4.
Zoiets had ik inderdaad al vernomen. En daar de 28FQ70 eigenlijk op mijn verlanglijstje stond...TweakersOnly schreef op 04 mei 2004 @ 14:50:
De Sony 28FQ86 en 32FQ86 zijn de opvolger van de Sony 28FQ70 en 32FQ70. Laatstgenoemde modellen worden niet meer gemaakt, vanaf 22 april jl. levert Sony alleen nog de FQ86 uit.
Daar ga ik dan eens wat informatie over opzoeken.Grote verschillen tussen beide modellen:
- FQ86 heeft een zwarte omlijsting, FQ70 is compleet zilver
- FQ86 heeft 100 Hz digital Motion, FQ70 heeft alleen digital Plus.
Ik moet wel zeggen dat ik bij de 28FQ70 nog steeds 'ghosting' zag. Uiteindelijk zul je daar wel aan wennen, maar misschien is het bij de FQ86 minder zichtbaar. Eens kijken of ik ergens een model in de winkel kan vinden.
http://fransdesmet.telene...V/breedbeeld/32PW9509.htm
In de winkel kostte hij EUR 1500. Op internet is hij een stuk goedkoper te vinden maar ik vraag me af wat voor risico's je dan loopt met eventuele kleurafwijkingen etc. Ik hoor graag de ervaring van bezitters van deze TV.
Gewoon rösti
Ik weet niet precies waar je woont, maar bij de Mediamarkt in Heerlen hebben ze de 32FQ86 als showmodel opgesteld.eborn schreef op 04 mei 2004 @ 15:45:Eens kijken of ik ergens een model in de winkel kan vinden.
Ik kan weinig zeggen over de beeldkwaliteit, maar één ding dat me wel was opgevallen was de afstandsbediening die erbij wordt geleverd. Ik vond deze er erg goedkoop uitzien met van die plastic doorzichtige knoppen. In ieder geval veel minder mooi als de AB van de FQ70-serie.
Verwijderd
Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van een 32FQ70.
Erg mooi beeld, vooral met een DVD speler met RGB out en zo'n goeie scartkabel erbij. Haar scherp, LORT zag er enorm
Maar goed, ik zat ook vanavond even ER te kijken, dat word in 16:9 uitgezonden (dacht ik). Alleen toen ik dat ding op "wide" instelde leek 't beeld wel een beetje vervormd. Kwam dat doordat de logo's nou in de zwarte balken stonden in 4:3 formaat? Dus word 't fout uitgezonden of doe ik iets fout met m'n tv?
Kan dat ding ook nog instellen op 14:9, zoom, smart & 4:3.
Welke moek nou hebben?
Bij LORT geen probleem (zeker niet als je ook eerst even je DVD speler op 16:9 instelt en niet meteen op play ramt zodra dat ding uit de doos is)
Da's niet echt in de omgevingTweakersOnly schreef op 06 mei 2004 @ 21:23:
[...]
Ik weet niet precies waar je woont, maar bij de Mediamarkt in Heerlen hebben ze de 32FQ86 als showmodel opgesteld.
Da's wel een minpunt. Persoonlijk vond ik de FQ70-AB nogal lang, was dat bij dit model ook het geval?Ik kan weinig zeggen over de beeldkwaliteit, maar één ding dat me wel was opgevallen was de afstandsbediening die erbij wordt geleverd. Ik vond deze er erg goedkoop uitzien met van die plastic doorzichtige knoppen. In ieder geval veel minder mooi als de AB van de FQ70-serie.
Wel vreemd dat Sony op de .nl site alleen nog maar de FQ70 heeft staan. De FQ86 komt daar nog niet eens op voor. Alleen bij de regls van de kortingsactie staat hij vermeld.
Verwijderd
Gewoon bij kieskeurig.nl het type ingevuld en dat scheelde nogal met de MM/BCC/etc.
De 32FQ70 was bij de MM 1200 euro.
De BCC bood hem aan voor 1160.
Via kieskeurig ben ik uitgekomen bij budgethouse.nl
989 euro, geen verzendkosten.
Heb zelf 15 euro erbij gedokt dan pakten ze dat ding uit, zetten em op z'n plek, sloten hem aan controleerden of alles ok was.
Scheelt nogal wat euro's. Voordat geld een DVD speler gehaald dus.
Ik durf niet te zeggen hoe het met PP2 staat maar om mijn huidige PP1 tv (35pw9527) zet ik Pixel Plus alleen aan voor de Playstation daar vind ik het nog wel mooi. Op dvd en tv erger ik me heel snel aan de "gemaaktheid" van het beeld. Probeer anders eens de pixelplus eens te bekijken met de optie aan en uit (en dan bedoel ik niet de demo optie die op de tv zit want die schakelt ook direct voor de humor 100hz enz aan de linkerkant uit waardoor Pixel Plus er wel heel goed uit komt.)mno schreef op 06 mei 2004 @ 20:39:
Heeft iemand al de nieuwe Philips 32PW9509 met Pixel Plus 2? Ik heb hem in de winkel gezien en het beeld zag er erg goed uit. Het design is enigzins apart met die zwarte rand om het beeld. Op de Philips site kon ik hem niet vinden maar een vrij uitgebreide beschrijving staat wel hier:
http://fransdesmet.telene...V/breedbeeld/32PW9509.htm
In de winkel kostte hij EUR 1500. Op internet is hij een stuk goedkoper te vinden maar ik vraag me af wat voor risico's je dan loopt met eventuele kleurafwijkingen etc. Ik hoor graag de ervaring van bezitters van deze TV.
Om heel eerlijk te zijn vind ik de beeldkwaliteit niet wat ik er van had verwacht. Af en toe kijk ik nog bij mijn zus thuis die mijn 7 jaar oude Philips matchline bb tv heeft overgenomen en vind ik het beeld scherper, maar dat kan ook puur perceptie zijn. Ben bij aankoop achteraf toch teveel uitgegaan van positieve ervaringen met Philips toestellen uit het verleden en goede recensies op het internet en het toestel zelf heb ik alleen bij een lokale electroboer op een slecht afgestelde antenne aansluiting gezien. Ondanks dat is het een mooi toestel maar controleer of het echt jouw smaak is qua beeld. Familie en vrienden vinden Pixel Plus er bijv. prachtig uitzien , het is en blijft een persoonlijke voorkeur. En hoewel ik de tv verder uitstekend vind zou ik waarschijnlijk een ander toestel hebben genomen als ik zou kunnen overdoen. Iemand een teeveetje kopen ?
Verder heb ik in de afgelopen 15 maanden 1 keer een probleem gehad toen de tv niet meer aan wilde uit standby. Tv uitgedaan 10 minuten gewacht en probleem verholpen en nooit weer gezien. Kleurvlekken sporadisch maar dat los je met aan en uitzetten wel op door het beeld te demagnetiseren. Kleuren geen problemen mee voor zover ik kan zien.
"Better ask questions before you shoot"
VGA 640 x 480 - 640 x 350 - 720 x 400
http://www.finlux.nl/nl/producten/tv/82x310mc.htm
http://www.samsung.com/nl...r.asp?page=Specifications
En is grundig een goed merk?
Reality beats fiction by far!