Breedbeeld TV's, advies?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 11.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57

mno

Chocovla: Bedankt voor je reactie en ook voor de tip over de ingebouwde PP-demo. Ik vroeg me al af of dit helemaal eerlijk ging want het verschil was erg groot.

De meningen over PP lopen nogal uiteen heb ik gezien dus het wordt moeilijk. Ik moet nog maar eens uitgebreid de tijd nemen in de winkel om e.e.a. te vergelijken.

Een 'eenvoudige' Philips TV van rond de 800 euro behoort ook nog tot de mogelijkheden natuurlijk, het nadeel daarvan vind ik wel dat het beeld niet zo mooi plat is als de nieuwste Philips TV's van dit jaar (waaronder dus de 32PW9509). Ik denk dat jouw 35pw9527 ook nog een tikkeltje rond loopt?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43
mno schreef op 07 mei 2004 @ 10:03:
Chocovla: Bedankt voor je reactie en ook voor de tip over de ingebouwde PP-demo. Ik vroeg me al af of dit helemaal eerlijk ging want het verschil was erg groot.

De meningen over PP lopen nogal uiteen heb ik gezien dus het wordt moeilijk. Ik moet nog maar eens uitgebreid de tijd nemen in de winkel om e.e.a. te vergelijken.

Een 'eenvoudige' Philips TV van rond de 800 euro behoort ook nog tot de mogelijkheden natuurlijk, het nadeel daarvan vind ik wel dat het beeld niet zo mooi plat is als de nieuwste Philips TV's van dit jaar (waaronder dus de 32PW9509). Ik denk dat jouw 35pw9527 ook nog een tikkeltje rond loopt?
Ik zal eerlijk zijn dat ik daar nooit zo op heb gelet. Het beeld loopt eerder wat naar binnen toe. Maar het is voor mezelf plat genoeg. Het is de generatie tv voor de huidige. Nogmaals het beeld is verder prima maar vooral het gebruik van Pixel Plus als verkoopargument is echt het overwegen waard.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 19:38
Ik ben ook aan het kijken voor een pixel plus 2 set, dus de 32pw9509.
Ik heb hem al gezien en beeld is dus superstrak. In de winkel stond een 32pw9527 ernaast en pixelplus 2 is stukken beter. Zonder pixelation (blokvorming). Ook de voetbal op eurosport is stukken beter. Niet meer het naijlen van de bal, maar gewoon prettig om naar te kijken.

Als mijn verbouwing klaar is (week of drie) ga ik deze waarschijnlijk halen. Lees meer gebruikerservaringen op http://www.avforums.com/f...ad.php?s=&threadid=131210

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

na lang wikken en wegen toch (door de reviews hier) voor de SONY 32FX68 gegaan.
beeld is idd erg goed maar moet em nog wel instellen. (druk met verhuizen en meubels kopen 8) )

kon em, nadat ik zei dat ik em kon krijgen voor 770,- , krijgen voor 899,- plus de korting van 100,- eraf komt ie op 799,-
kzit alleen nog te bedenken of ik voor die playstation ga of gewoon die 100,- eraf.

raven; wat de breedbeelduitzendingen betrefd, volges mij moet je gewoon zoom doen. of zijn dan de zijranden weg. (kzal dit vandaag nog ff proberen, dr zijn vast ook wel mensen hier die dit weten :o )

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 19-10 19:21
De FX68 modellen zijn inderdaad een stuk voordeliger als je ze vergelijkt met de nieuwere FQ70 en de nog nieuwere FQ86. Binnenkort maar eens kijken of ik ze bij de Mediamarkt met elkaar kan vergelijken. Op Kieskeurig staan inmiddels twee reviews van de laatste model, maar ik wil toch even zien of het 't extra geld waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds 2 dagen in het bezit van een Loewe xelos 5270ZW.

WAT EEN GEWELDIGE TV IS DAT :P :P :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 19:14:
Ben sinds 2 dagen in het bezit van een Loewe xelos 5270ZW.

WAT EEN GEWELDIGE TV IS DAT :P :P :*) _/-\o_
Tja, voor 1100 euro bij een 'normale' 70cm breedbeeld mag je dat ook wel verwachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 15-05-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MUSTIS schreef op 15 mei 2004 @ 12:32:
na lang wikken en wegen toch (door de reviews hier) voor de SONY 32FX68 gegaan.
beeld is idd erg goed maar moet em nog wel instellen. (druk met verhuizen en meubels kopen 8) )

kon em, nadat ik zei dat ik em kon krijgen voor 770,- , krijgen voor 899,- plus de korting van 100,- eraf komt ie op 799,-
kzit alleen nog te bedenken of ik voor die playstation ga of gewoon die 100,- eraf.

raven; wat de breedbeelduitzendingen betrefd, volges mij moet je gewoon zoom doen. of zijn dan de zijranden weg. (kzal dit vandaag nog ff proberen, dr zijn vast ook wel mensen hier die dit weten :o )
Woei das nog best duur. Ik heb laatst ook een Sony KV-32FX68 gekocht voor 825,-. Dit was een BCC vestiging. Ik heb gekozen voor een PS2 die ik ook al verkocht heb voor 125, dus het toestel komt voor mij dan op 700,-, echt geen geld voor een perfecte 32". 8)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 15 mei 2004 @ 20:03:
[...]
Tja, voor 1100 euro bij een 'normale' 70cm breedbeeld mag je dat ook wel verwachten :)
is dat echt zo extreem? een matchline van philips kost toch ook zo'n 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik vin boven de 1000,- voor een 70 cm wel wat duur.
de redenen dat ik niet meer wou betalen dan zon 800 a 900 eurow zijn dat je nooit 100% zeker weet of het beeld er ook naar is.
de markt word straks overspoelt met lcd en plasma schermen en in mijn geval moet ik de hele zooi nog opbouwen: in dit geval een receiver (onkyo)+ dvd (philips) + surround set (waarschijnlijk monitor audio of klegg)

wimpie, 700,- eurow voor de 32FX68 is idd wel erg goedkoop. (normaal kost ie gewoon 999,-)
ik geloof niet dat er een bcc bij ons in de buurt is. (leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

Smarron

The bend

MUSTIS schreef op 16 mei 2004 @ 00:41:
ik vin boven de 1000,- voor een 70 cm wel wat duur.
de redenen dat ik niet meer wou betalen dan zon 800 a 900 eurow zijn dat je nooit 100% zeker weet of het beeld er ook naar is.
de markt word straks overspoelt met lcd en plasma schermen en in mijn geval moet ik de hele zooi nog opbouwen: in dit geval een receiver (onkyo)+ dvd (philips) + surround set (waarschijnlijk monitor audio of klegg)

wimpie, 700,- eurow voor de 32FX68 is idd wel erg goedkoop. (normaal kost ie gewoon 999,-)
ik geloof niet dat er een bcc bij ons in de buurt is. (leeuwarden)
Je hebt in ieder geval een goeie koop gedaan. Daar gaat het om. Ik heb hem zelf ook en ben uiterst tevreden. Die van mij was overigens € 799,- (pick2pay). Ik vond de FQ-serie ook wel mooi, maar die kost bijna € 200,- meer en je krijgt er amper meer voor terug.

Ik heb nog wel een ISF-calibratie gedaan, wat het beeld nog mooier maakt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 15:46
Zijn er meer mensen die een sony wega tv hebbem gekocht en ervoor gerkozen hebben om de PS2 te krijgen?
zo ja, na hoelang kregen jullie de PS2 binnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

smarron: heb net even gekeken voor info van ISF calibratie, ik neem aan dat je niet al die meetapparatuur hebt. wat heb je precies gedaan om et beeld beter te krijgen?

bv moet je meten bij schemer of gewoon overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MUSTIS schreef op 16 mei 2004 @ 20:19:
smarron: heb net even gekeken voor info van ISF calibratie, ik neem aan dat je niet al die meetapparatuur hebt. wat heb je precies gedaan om et beeld beter te krijgen?

bv moet je meten bij schemer of gewoon overdag.
Ik heb niks gedaan. Ik heb een calibratie 'besteld' via http://www.htforum.nl/

Kost wel wat, maar ik merkte meteen dat het beeld echt een movie-look kreeg. Ook de kleuren waren beter verdeeld. Heb zelf dus geen enkele apparatuur. Er wordt ook continu via service-menu's gewerkt. Waar je zelf dus geen toegang toe hebt. Als je niet weet wat je doet, kun je er een TV behoorlijk mee vernaggelen. Op het htforum zijn ze zelfs gecertificeerd daarvoor. Lees ook maar een ervaringen en meningen. Bijna allemaal uiterst positief en ik kan het zelf beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

precies wat ik nodig had

heb me gelijk geregged :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
@Raven:

De volgende standen zijn zo te gebruiken dacht ik:
4:3 - niet, tenminste, ik vind het kut zo'n halfgevuld scherm

14:9 - niet, tenminste, ik vind het kut zo'n halfgevuld scherm

zoom - voor "echte" breedbeeld uitzendingen, dus ook voor ER. Je hebt bij ER nog een klein puntje van het logo in beeld, rest is prima

wide - voor anamorphic widescreen films, verder nergens voor, aangezien 4:3 uitzendingen 1:1 opgerekt worden en mensen dus erg breed/dik worden

smart - voor alle uitzendingen die niet (anamorphic) breedbeeld zijn: alles wordt vanuit het middenuit gezoomd, dus de zijkanten wat meer, het midden wat minder, zodat het 'onderwep' (meestal in het midden) er nog normaal uit ziet....
Beetje irritant bij sport (veldlijnen) en tickerbalken onderin beeld.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26
Er wordt ook continu via service-menu's gewerkt. Waar je zelf dus geen toegang toe hebt. Als je niet weet wat je doet, kun je er een TV behoorlijk mee vernaggelen.
Valt best mee. Van de meeste TVs is wel een service manual te vinden, en het service menu zelf is heel makkelijk toegankelijk via een toetsencombinatie (je moet wel weten welke). Als je voorzichtig bent kan er niks gebeuren, maar je moet idd wel weten waar je aan zit voor je er mee speelt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gravedigger schreef op 27 april 2004 @ 14:36:
Heb zelf de kv 32 fx60 Top tv :7 Meubel wat eronder staat is perfect, heb nog geen 1 meubel gezien dat zo goed bij een breedbeeld staat. Heb em al 3 jaar en nog steeds ben ik er tevreden mee :P
Met alle respect voor je aankoop: Zet hem eens op teletekst en kijk naar de rechte lijnen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 10:31:
[...]

Met alle respect voor je aankoop: Zet hem eens op teletekst en kijk naar de rechte lijnen })
Dat ligt gewoon aan het aardmagnetisch veld op de plaats waar je woont hoor, dit is niet overal precies gelijk. Het is overigens gewoon bij te stellen hoor, zodat de lijnen wel recht lopen. Tenminste ik neem aan dat jij duidt op het feit dat deze een beetje bol lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

als we et toch over kleine details hebben, klopt et dat er bij bv witte letters een kleine schaduwrand naast de verticale lijnen lopen? bv bij de letters van TELETEKST.
dit is alleen te zien van dichtbij.

ook kan je een lichte trilling van vooral witte vlakken zien, ook alleen van dichtbij. dit is mooi te zien als je het menu opent. dat heeft een soort horizontale trilling.

[ Voor 7% gewijzigd door MUSTIS op 17-05-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dr. Strangelove schreef op 17 mei 2004 @ 10:25:
Valt best mee. Van de meeste TVs is wel een service manual te vinden, en het service menu zelf is heel makkelijk toegankelijk via een toetsencombinatie (je moet wel weten welke). Als je voorzichtig bent kan er niks gebeuren, maar je moet idd wel weten waar je aan zit voor je er mee speelt.
Waarom denk je dat ze dat verborgen hebben gemaakt ... :/

Tuurlijk is het toegankelijk, maar de meesten verpesten er eerder een TV mee, dan dat het er op kwaliteit vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thoomie schreef op 17 mei 2004 @ 10:41:
[...]

Dat ligt gewoon aan het aardmagnetisch veld op de plaats waar je woont hoor, dit is niet overal precies gelijk. Het is overigens gewoon bij te stellen hoor, zodat de lijnen wel recht lopen. Tenminste ik neem aan dat jij duidt op het feit dat deze een beetje bol lopen.
Een beetje? :)

Bij alle 28 FX 60's (en 65/66/68 for that mather, maar in mindere mate) heb ik dit gezien.

Of dit bij te stellen is? Niet helemaal (imo). Je zit gewoon met de opbouw van de tv, en het feit dat dit eerste generatie tv's met vlakke beeldbuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Om nog even terug te komen op het pixel-effect van de Sony's: ik stond een paar dagen terug bij de Scheef & Fokken en daar was het ook een zooitje. Ze lieten een voetbalwedstrijd zien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er zelf niet ellendig van worden. Allemaal 'artifacts', kleine blokjes en gewoon een enorm onscherp beeld.

Deze week wil ik even langs MediaMarkt, in de hoop dat ze daar wel een beetje normale kabelaansluitingen hebben. Maar wanneer speelt dit effect nou precies op? Bij een slecht kabelsignaal waar al ruis inzit? En over hoeveel ruis hebben we het dan?

Op mijn huidige TV is bijna tot geen ruis te zien (net een nieuwe versterker aangeschaft), maar dat is op een 37cm televisie :) Daar is eigenlijk alles wel scherp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

eborn schreef op 17 mei 2004 @ 17:35:
Om nog even terug te komen op het pixel-effect van de Sony's: ik stond een paar dagen terug bij de Scheef & Fokken en daar was het ook een zooitje. Ze lieten een voetbalwedstrijd zien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er zelf niet ellendig van worden. Allemaal 'artifacts', kleine blokjes en gewoon een enorm onscherp beeld.

Deze week wil ik even langs MediaMarkt, in de hoop dat ze daar wel een beetje normale kabelaansluitingen hebben. Maar wanneer speelt dit effect nou precies op? Bij een slecht kabelsignaal waar al ruis inzit? En over hoeveel ruis hebben we het dan?

Op mijn huidige TV is bijna tot geen ruis te zien (net een nieuwe versterker aangeschaft), maar dat is op een 37cm televisie :) Daar is eigenlijk alles wel scherp op.
Om het beeld goed te testen in de winkel moet je gewoon een DVD aanzetten. Dat is een zuiver signaal en gewoon goed. Al het beeld wat je ziet is enorm vervormd en er wordt teveel contrast en kleur gebruikt.

Het wazige effect kan komen door de 100Hz techniek, daarom is jouw 37cm ook scherper. Je kunt dit op de Sony (en waarschijnlijk elk ander merk) gewoon uitzetten als het niet bevalt (noise reduction).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugvindpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Smarron schreef op 17 mei 2004 @ 18:29:
Om het beeld goed te testen in de winkel moet je gewoon een DVD aanzetten. Dat is een zuiver signaal en gewoon goed. Al het beeld wat je ziet is enorm vervormd en er wordt teveel contrast en kleur gebruikt.
Een TV die perfect beeld geeft met een DVD signaal kan best achterblijven als het om gewone TV uitzendingen gaat. (en vice versa)
Zaken als Noise Reduction zijn zinloos voor DVD weergave maar kunnen (soms) best wat toevoegen bij TV signalen. Eigenlijk geeft een demo met een DVD daarom ook geen goed beeld van de kwaliteiten van de TV tenzij normale uitzendingen je gewoon niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

/downtime/ schreef op 17 mei 2004 @ 19:48:
Een TV die perfect beeld geeft met een DVD signaal kan best achterblijven als het om gewone TV uitzendingen gaat. (en vice versa)
Zaken als Noise Reduction zijn zinloos voor DVD weergave maar kunnen (soms) best wat toevoegen bij TV signalen. Eigenlijk geeft een demo met een DVD daarom ook geen goed beeld van de kwaliteiten van de TV tenzij normale uitzendingen je gewoon niet interesseren.
Hoe wil je het nog beter testen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Smarron schreef op 17 mei 2004 @ 19:49:
[...]
Hoe wil je het nog beter testen dan ?
Je kunt denk ik het beste testen met een goed kabel-signaal. Maar dan moet je wel een winkel hebben die zijn TV's niet zomaar neerknalt en ook echt wat aan de opstelling doet.

Echter, als er vervolgens alleen maar mensen langskomen om te keuren en niet om te kopen, dan schiet het weinig op ;) Ik zou bijvoorbeeld qua prijs op dit moment nooit een breedbeeld in een normale winkel kopen. De internet-shops zijn stukken goedkoper en er zit altijd wel een shop in de buurt waar je de TV kunt afhalen. Echter, je kunt niet vergelijken en daarvoor stap je naar een Mediamarkt, BCC, De Block, S&F, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 24 februari 2004 @ 19:16:
Ik heb een jaar lang naar een BB TV gezocht. Ben uiteindelijke bij Loewe geeindigd. Is over het algemeen wat duurder, maar je krijgt wel waar voor je geld. Ik heb een 32 inch Aventos gekocht, die niet eens duurder is dan de topmodellen van Sony en Philips, maar wel een scherper beeld, betere kleuren, en goede geometrie heeft. Dingen die ik bij Philips, Sony en Panny nog niet ben tegengekomen.

Maar om je uit de droom te helpen: de perfecte TV bestaat niet. Ik heb hem een jaar lang gezocht, maar ook mijn Loewe is niet perfect.

Maar wel damn close :)
Goeie keuze :)

Ik verkoop zelf Loewe, als ik je eisen lees moet ik zeggen dat je met diezelfde ook nadelen op je nek haalt...

breedbeeld (verhouding 16:9) maken van normaal beeld (verhouding 4:3) zoals dat binnenkomt van de kabel wordt nooit goed, omdat je de verhoudingen scheef trekt, beter gezegd, meer in de breedte uitrekken dan in de hoogte....maar goed als jij alleen dvd kijkt moet je het zelf weten :9
Loewe omzeild dit probleem dmv 'cinematic' of 'panaramic' stand, net wat je mooier vindt, de verhoudingen blijven iig hetzelfde.

Loewe biedt als 1 van de weinige 3 jaar garantie, zonder bij-betalen zoals philips, ik vind dat een ontmoedigingsbeleid, philips kan het risico wel lopen voor diegene die er nog een schepje op doet, want dat zijn er toch maar weinig, philips biedt zonder bij-betalen 1 jaar garantie...

lelijke kleuren zal je niet zien in een Loewe, dat zal iedere Loewe eigenaar beamen, je moet het zelf maar beoordelen in een winkel oid. :)
zelfde geldt overigens voor flikkeringen ;)

je twee keer scart zit er sowieso op, je kan zelfs per scart aangeven welk apparaat eraan hangt :)

voor 99 euri boven je max prijs heb je een hele mooie Loewe, doe komen we dan voor dat zelfde geld bij je thuis installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

eborn schreef op 17 mei 2004 @ 20:23:
[...]
Je kunt denk ik het beste testen met een goed kabel-signaal. Maar dan moet je wel een winkel hebben die zijn TV's niet zomaar neerknalt en ook echt wat aan de opstelling doet.

Echter, als er vervolgens alleen maar mensen langskomen om te keuren en niet om te kopen, dan schiet het weinig op ;) Ik zou bijvoorbeeld qua prijs op dit moment nooit een breedbeeld in een normale winkel kopen. De internet-shops zijn stukken goedkoper en er zit altijd wel een shop in de buurt waar je de TV kunt afhalen. Echter, je kunt niet vergelijken en daarvoor stap je naar een Mediamarkt, BCC, De Block, S&F, etc...
Heb hem zelf bij de goedkoopste webshop vandaan, na uitvoerige bezoekjes aan de lokale elektronicashops. Precies zoals jij zegt. Meer kun je gewoon niet doen.

Ik denk dat een DVD zowieso een beter testbeeld geeft dan een kabelsignaal. DVD is zuiver, kabel niet. Wat wel weer noodzakelijk is om deze op meerdere TV's te testen, maar dan is het nog niet voldoende. De TV's in de winkels staan allemaal op max. contrast ingesteld vanwege de vaak gebruikte TL-verlichting. Dit geeft een zeer vertekend beeld vooral als je later thuiskomt en hem bij sfeerlicht aanzet. Daarom pleit ik nog steeds voor een ISF-calibratie. Dan haal je toch het maximale uit je TV. En zo'n investering vind ik het wel waard. Je kijkt er immers de komende 5-10 jaar tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Ik stond eigenlijk net op het punt om een Panasonic TX-28PS10 aan te schaffen toen ik de TX-28PX10 tegenkwam. Dit is een nieuwer model (2004), maar het is me niet helemaal duidelijk of het ook echt de opvolger van de TX-28PS10 is :?

Heeft iemand al ervaring met deze TV? De specs die er bij staan zijn namelijk nogal karig, ook op de site van Panasonic.

Vaak is het zo dat nieuwer niet bepaald beter is en ik zou dan ook graag willen weten of ik beter voor het wat oudere model kan gaan. Daarvan weet ik wat hij kan (heb hem bij een maat van me zien draaien).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De informatie op www.panasonic.nl is inderdaad heel summier. Op www.panasonic.be zijn wel uitgebreider specs te vinden maar ik zie geen verschillen met de TX-28PS10. Zo te zien is alleen het uiterlijk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten van julle wat eventueel jullie advies zou zijn in een aanschaf van breedbeeld tv's tot een prijsklasse van circa 800 euro. Er zijn veel modellen genoemd, en het aanbod is zo groot dat het moeilijk kiezen, daarom heb ik wat moeite met kiezen (ben ook wispelturig, maargoed). Moet een tv zijn van miaximaal 70 cm...

Ik ben laatst bij de expert geweest en toen werd mij hetmodel Sonu Kv-FX-86 ofzo aangeraden. En eerlijkgezegd vond ik het beeld er goed uitzien..

Maar jullie advies graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe philips tv 32pw9509??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:43:
Ik ben laatst bij de expert geweest en toen werd mij hetmodel Sonu Kv-FX-86 ofzo aangeraden. En eerlijkgezegd vond ik het beeld er goed uitzien.
Sony heeft op dit moment twee verschillende modellen: 28FQ86/32FQ86 en de 28FX68/32FX68. De FX68 is imo het instapmodel breedbeeld, de FQ86 schijnt een mooie televisie te zijn (opvolger van de FQ70).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

TweakersOnly schreef op 01 juni 2004 @ 12:17:
Sony heeft op dit moment twee verschillende modellen: 28FQ86/32FQ86 en de 28FX68/32FX68. De FX68 is imo het instapmodel breedbeeld, de FQ86 schijnt een mooie televisie te zijn (opvolger van de FQ70).
Het klopt idd dat de FQ-serie wat beter zou moeten zijn dan de FX-serie. Tevens wat meer opties (zoals PiP). Diverse tests hebben echter uitgewezen dat de nieuwe technieken van de FQ juist averechts werken en je meer betaalt voor slechter beeld. Zie een paar pagina's terug voor wat links naar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kwas ook opzoek naar een breedbeeld, in de winkel gekeken enzo, allemaal veels te duur ;)
Toen een 2de hands JVC 28WH3EPS (72 cm, 100hz) beeldscherm gekocht voor 200 euro, geen slechte deal dacht ik >:)

Klopt het btw dat het beeld van 100hz tv's een beetje trillerig lijkt(mischien omdat het zo scherp is?, tante heeft zelfde tv, zelfde effect daar)

edit
via kabel, dvd en ps1 lijkt het trillerig, als ik een film via de computer kijk weer totaal niet, strange :?

[ Voor 16% gewijzigd door Rev! op 01-06-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:59
VivaAtloni schreef op 01 juni 2004 @ 11:13:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe philips tv 32pw9509??
Ik heb de 28PW9509 sinds een paar dagen...

Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/Bild_1/3377_NL_100.jpg

Review:

Ik twijfelde eerst tussen de 28” en 32”. Heb uiteindelijk gekozen voor de 28”. Ik zit op 3 meter afstand van de TV. Eigelijk zou ik op 4 meter afstand willen zitten bij mijn 28”. Hierdoor zou het beeld nog mooier worden.

Het beeld is werkelijk fenomenaal! Je gelooft je ogen niet. Mijn vrouw
kijkt nu dankzij PP2 naar GTST in bijna DVD kwaliteit. Sportwedstrijden zijn
uitstekend te bekijken en zie totaal geen veegeffect oid.

Gister een stukje van de DVD Finding Nemo bekeken. De kleuren spetteren van
de beeldbuis, heel gaaf… Ik heb mijn Pioneer 565A DVD aangesloten via
RGB-Scart. Soms is het beeld zo enorm scherp dat het bijna lijkt alsof je op de
filmset aan het meekijken bent. Hiervoor heeft Philips de Movieplus instelling
gemaakt, zodat je de “Movie-look” weer terugkrijgt.

Het geluid is uitstekend en Virtual Dolby Surround klinkt geweldig. Voor
films maak ik toch liever gebruik van mijn Stereo aangezien deze (logisch) over
veel meer power beschikt.

Ook het uitrekken van niet breedbeeld uitzendingen doet deze TV uitstekend. Geen misvormde hoofden en altijd keurig de ondertiteling passend in beeld.
Als dit niet lukt kun je dit simpel corrigeren met de cursor op de
afstandbediening.

De vormgeving en uitstraling van deze TV is heel mooi. Zelfs als hij
uitstaat zit je nog te kijken naar deze TV. De zwarte rand rond het beeld vind ik
persoonlijk erg mooi en smaakvol staan. De aftandbediening is helemaal mooi
met een soort metalic look verdient deze op zich al een design prijs!

Deze TV steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit. De keuze was
in de winkel heel snel gemaakt. En zelfs de duurdere Loewe toestellen vond ik
“niks” vergeleken bij deze TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Schrijver op 02-06-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op 17 mei 2004 @ 09:58:
@Raven:

De volgende standen zijn zo te gebruiken dacht ik:
4:3 - niet, tenminste, ik vind het kut zo'n halfgevuld scherm

14:9 - niet, tenminste, ik vind het kut zo'n halfgevuld scherm

zoom - voor "echte" breedbeeld uitzendingen, dus ook voor ER. Je hebt bij ER nog een klein puntje van het logo in beeld, rest is prima

wide - voor anamorphic widescreen films, verder nergens voor, aangezien 4:3 uitzendingen 1:1 opgerekt worden en mensen dus erg breed/dik worden

smart - voor alle uitzendingen die niet (anamorphic) breedbeeld zijn: alles wordt vanuit het middenuit gezoomd, dus de zijkanten wat meer, het midden wat minder, zodat het 'onderwep' (meestal in het midden) er nog normaal uit ziet....
Beetje irritant bij sport (veldlijnen) en tickerbalken onderin beeld.
Cool many thanks!
Hier heb ik wat aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Je bent wel erg positief is het niet :?
De ene superlatief na de ander...

Als ik dit soort 'reviews' lees word ik altijd een beetje achterdochtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 10:59
Tachyon schreef op 02 juni 2004 @ 15:15:
[...]

Je bent wel erg positief is het niet :?

...
pfffff....

Het is ook een erg goede TV :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Schrijver: :>

Ik wilde jou niet persoonlijk aanvallen hoor.
Maar IMO heeft niemand wat aan dit soort reviews. De perfecte TV bestaat namelijk gewoon niet. Als mensen op basis van jouw review besluiten om dit apparaat te kopen kan het eigenlijk alleen nog maar tegenvallen.

Immers: zij verwachten een 'fenomenaal, perfect scherp beeld zonder veegeffecten waarbij je je in de film waant' ;)

Wat voor de een fenomenaal is, is voor de ander misschien net goed genoeg.
En op kieskeurig.nl staan genoeg reviews van mensen die toch iets kritischer zijn dan jij en wel degelijk wat zwakke puntjes weten te noemen.

Veel mensen hebben als ze net wat nieuws gekocht hebben toch een beetje last van het 'pride-of-ownership' syndroom en zullen hun aankoop de hemel inprijzen. Eventuele minpuntjes worden al gauw door de vingers gezien en niet vermeld, terwijl ze er wel degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tachyon schreef op 02 juni 2004 @ 15:42:
Veel mensen hebben als ze net wat nieuws gekocht hebben toch een beetje last van het 'pride-of-ownership' syndroom en zullen hun aankoop de hemel inprijzen. Eventuele minpuntjes worden al gauw door de vingers gezien en niet vermeld, terwijl ze er wel degelijk zijn.
_/-\o_

Helemaal gelijk. Ik was ook superblij met mijn breedbeeld (nog steeds overigens), maar ik weet wel degelijk wat de zwakke plekken zijn. Dat er andere merken zijn die wellicht beter zijn. Toch hoef ik geen andere omdat ik er persoonlijk uiterst tevreden over bent! Het blijft dus subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb afgelopen maandag ook de 32pw9509 besteld en ben zeer benieuwd. Heb hem al wel in de winkel gezien en het beeld was daar zeer strak.

Ik moet nog even wachten dus, maar aan de review van "schrijver" te zien, komt het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Smarron schreef op 02 juni 2004 @ 15:47:
[...]
_/-\o_

Helemaal gelijk. Ik was ook superblij met mijn breedbeeld (nog steeds overigens), maar ik weet wel degelijk wat de zwakke plekken zijn. Dat er andere merken zijn die wellicht beter zijn. Toch hoef ik geen andere omdat ik er persoonlijk uiterst tevreden over bent! Het blijft dus subjectief.
Je kunt eigenlijk pas goed vergelijken als je drie van deze bakken bij je thuis hebt staan. Dan zie je het verschil in kwaliteit en kun je een goeie test naar je eigen normen doen.

De een stoort zich enorm aan de digitale snufjes, de ander vind juist dat het een beter beeld opleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Wizardtm

>>> H20 <<<

Waar ik helemaal gek van wordt zijn de bizarre prijs verschillen en de digitale oppep truukjes.
Waarom kost een philips tv met wat truukjes rond de 1500 euro terwijl een JVC zonder truukjes die "slechts" 900 euro kost (overigens beiden 28" modellen) een vele malen scherper beeld oplevert ?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijke pure marketing.
Niet iedereen is expert op het gebied van tv's.
Ik denk dat bijv. Philips haar grootste gedeelte van de afzet moet hebben van 'een gewone familie die een breedbeeld tv gaat uitzoeken'. En die kijken bijv. niet naar artifacten in het beeld bij snelle bewegingen. Die kijken naar of een TV Natural Motion, PixelPlus e.d. heeft. En ze denken van 'die Philips met Pixel Plus is 400 euro duurder, dus zal die wel beter zijn. Het zal Philips een zorg zijn dat zonder al die digitale 'troep' het beeld minder maakt dan zonder. Het gaat immers om de verkopen, zo veel mogelijk winst maken. En dan moet je je producten 'verbeteren'.

Maar opzich boeit dat niet, ben jij nl goedkoper uit omdat jij beter weet :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een breedbeeld televisie van 70 cm niet te groot voor een slaapkamer van ruim 13 vierkante meter? Ik wil namelijk zo graag een breedbeeld van dat formaat kopen, maar iis dat niet te groot? Zit er maximaal 2,5 tot 3 meter vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
heb ik ook, tis prachtig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 19-10 14:38
schrijver schreef op 02 juni 2004 @ 14:14:
[...]

Ik heb de 28PW9509 sinds een paar dagen...

[afbeelding]

Review:
blabla bla

Deze TV steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit. De keuze was
in de winkel heel snel gemaakt. En zelfs de duurdere Loewe toestellen vond ik
“niks” vergeleken bij deze TV.
Op verschillende fora waar mensen zitten die voor hun beroep isf callibraties doen zijn ze het niet helemaal eens met je. Ik denk dat je lichtelijk zwaar overdrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

overdrijven is een vak, en veel mensen scoren hier hoge cijfers op.

even voor de Sony KV-32FX68 bezitters, wat voor type kabel gebruiken jullie voor de verbinding tv-->dvd en in welke poort.

ikzelf heb gewoon een scart kabel van dvd speler naar scart 1 van de tv. (beide uiteindes mannetje)
bij poort 2 staat duidelijk dvd maar zowel op poort 1 als 2 kan je RGB instellen dus dit zal weinig uitmaken.

heb nog een paar problemen:

na de dvd speler instellen op RGB krijg ik (af en toe) lichte flitsen door het beeld. het beeld zelf is wel van RGB kwaliteit. zet ik em op s-video (minder scherp) dan heb ik dit niet.

zou dit aan de kabel kunnen liggen. kabel zelf is nog geen meter lang.
een scart kabel is 21 polig: de rand om de pennen heen is de 21ste pool?

ik meen trouwens te herrinneren dat iemand ook last had van flitsen, of was dit op een ander forum.

edit: ff wat leeswerk voor savonds laat:
edit 2: nog meer info

http://www.extradvd.nl/html/videokabels.htm
http://www.dvd-home.nl/artikel/video.htm
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html

nog een erg handige lapje tekst waarvan ik de bron niet meer weet:

Bij DVD wordt dus 4:2:0 gebruikt, en dat betekent dus een forse
"subsampling" van de kleur-info tenopzichte van de helderheids-info.
Mijns inziens fors "slechter", dan het prutsen van de drie YUV
signalen in de twee Y/C signalen.

Op de een of andere manier moeten uit die 4:2:0 samples dus weer
de drie analoge kleur signalen geprutst worden. Dat kan natuurlijk
nooit perfect, want er is (aanzienlijk veel) informatie verdwenen
tgv het subsamplen.
Tweede complicatie is, dat er een beschikbaar protocol tussen de
DVD-speler en de TV gebruikt moet worden.

Vijf mogelijkheden (met een gewone TV):
1. Via de antenne:
De DVD-speler prutst de "4:2:0" bits in een "antenne signaal",
zoals ook een TV zender uitzendt.
De TV "ontvangt" en decodeert dit weer in de drie basiskleuren.
Zowel in de speler, als in de TV treedt fors verlies aan
info op ==> dit is de slechtste manier.
2. Via "composit" (de meestal gele tulp stekker, maar zit ook
in de SCART-plug).
De DVD-speler prutst de "4:2:0" bits in e'e'n analoog signaal,
waar kleur en helderheid in gecodeerd zitten. De TV decodeert
dit weer in de drie basiskleuren.
Het gedoe met de draaggolf ontbreekt nu, waardoor het resultaat
merkbaar beter is dan met 1, maar zowel in de speler, als in de
TV treedt nog steeds fors verlies aan info op
==> dit is de op een na slechtste manier.
3. Via S-video, ofwel Y/C (kan via S-video of SCART):
De DVD-speler prutst de "4:2:0" bits in een Y/C signaal, de
TV decodeert dit weer in de drie basiskleuren.
Omdat Y/C ten opzichte van de "4:2:0" encodering nauwelijks
of geen verlies betekent, is dit behoorlijk goed.
4. Via RGB (via SCART):
De DVD-speler prutst de "4:2:0" bits in RGB. De TV geeft dit
vrijwel direct door aan de beeldbuis. ==> Erg goed, en als de
speler het "prutsen" goed doet is dit optimaal, zeker met een
"eenvoudige" TV.
5. Via YUV (meestal drie aparte kabeltjes, weinig Europees spul
hebben deze aansluitingen).
De DVD-speler decodeert "4:2:0" (verliesloos, het verlies is
al bij het encoderen opgetreden) in YUV. De TV moet het YUV
signaal wel weer in de basiskleuren decoderen, dat kan ook
vrijwel verliesloos. ==> Erg goed, en als speler e'n TV het
goed doen ook optimaal.

Met een digitale TV wordt het iets anders: Omdat de TV het
ingangssignaal opnieuw gaat digitaliseren, treedt nu tweemaal
het verlies van het prutsen en encoderen-decoderen op.
Het blijkt bij Loewe dan (alleen is Jeroen het daar niet mee eens),
dat er bij de tussenstap via "Y/C" minder geprutst hoeft te worden
dan via RGB.

Nog even voor de originele poster:

> Wat is nou het beste om TV en DVD met elkaar te verbinden?

Het handigste is een SCART kabel als die aan beide kanten past.
Vraag wel een "volledig bedrade" SCART. Je kunt 'm dan voor
zowel composit, S-video als RGB gebruiken. (En RGB is met een
niet-digitale of niet-100-Hz TV zondermeer aan te bevelen).

Een S-video kabel kan ook, maar dan moet je geluid apart doen
(geen punt als dat toch naar een apart audio apparaat gaat).

> Zijn er ook kabels te krijgen met aan de ene kant SCART en aan de andere
> kant bijvoorbeeld S-VIDEO?

Handiger is dan een SCART verloop plug te kopen. Die vindt je overal,
zelfs bij de HEMA, en is erg voordelig. Daarop (kijk even goed voor
je koopt) vindt je dan twee audio tulpen, een composit tulp, een
S-video connector en een schakelaartje om hem voor ingang of uitgang
te gebruiken. Verloop kabels zijn er ook, maar die zijn stukken
duurder en je zit vaak met allemaal losse draadeinden opgezadeld.

[ Voor 76% gewijzigd door MUSTIS op 05-06-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:44:
Is een breedbeeld televisie van 70 cm niet te groot voor een slaapkamer van ruim 13 vierkante meter? Ik wil namelijk zo graag een breedbeeld van dat formaat kopen, maar iis dat niet te groot? Zit er maximaal 2,5 tot 3 meter vanaf...
ik heb dat, en zit er rond de 1.5 tot 2 meter vanaf, soms zelfs minder (kan nieteens verder :P)

is perfect hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb de TV nu aangesloten op de DVD-speler met een S-VHS kabel, aangezien mijn HT-setje geen RGB-signal output heeft. Dan heeft het weinig zin. Geluid gaat toch altijd over de boxen.

Ik heb er wel een scart-kabel voor gekocht van ongeveer € 30,-. Deze is zowieso volledig, dus alle pinnetjes zitten erop. En de kabel is erg dik, vergeleken met die cheape scart-kabels. Ik weet zo niet of dat altijd beter is, maar meestal kun je daar wel vanuit gaan. Alvast voor mijn standalone DVD-speler.

Het kan zowieso aan de scart-kabel liggen dat je die flitsen krijgt. Probeer dus een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:05
Als je duurzaamhei wilt moet je loewe hebben.

Die van mij heeft er nu 7059 uur opzitten staat in het servicemenu.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dekaasboer schreef op 06 juni 2004 @ 11:28:
Als je duurzaamheid wilt moet je loewe hebben.

Die van mij heeft er nu 7059 uur opzitten staat in het servicemenu.
Beetje zinloze opmerking IMO. Je concludeert hieruit dus dat alleen Loewe een goed merk is wat betreft duurzaamheid. Ik denk helaas voor je dat Loewe niet het enige merk is dat het zoveel uurtjes volhoudt.

Niet dat Loewe slecht is, integendeel, maar mijn Philips 37cm TV :D doet het nu al ruim 10 jaar en het ziet ernaar uit dat deze het nog lang vol zal houden.

Maar kun je verder onderbouwen waarom jouw TV wel goed is, voordelen nadelen etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb even een vraag, ik heb een panasonic TX-28PS1 gekocht, perfect beeld op zich maar de onderkant lijkt wel iets vervormd (buigt linksonder wat af naar beneden en rechtsonder wat naar boven, bovenkant is 1 rechte lijn), ik heb voor de rest niet veel ervaring met Breedbeeld tV's en zag dit eigenlijk wel bij meer tv's toen ik in de winkels rondliep. (ook Sony, Philips etc) Is dit dan normaal? (bij real flat schermen althans, bollere schermen gebeurt dat helemaalniet)

E379,- bij It's (Actie, normaal is hij 450-550E)

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 06-06-2004 16:28 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb mijn dvd recorder gewoon via een RGB scart kabel aangesloten en het beeld is perfect geen flitsen etc.

Denk dus dat het misschien aan de kabel ligt (geknikt ofzo?)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 06 juni 2004 @ 16:27:

E379,- bij It's (Actie, normaal is hij 450-550E)
das een goede deal zeg, enig idee hoe lang die actie nog gaat duren? (en bij welke it's heb je 'm gekocht if I may ask)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 17:26:
[...]
das een goede deal zeg, enig idee hoe lang die actie nog gaat duren? (en bij welke it's heb je 'm gekocht if I may ask)
Denk dat het een actie was die 1 uur duurde :(

ps: Iemand al een opmerking voor mn punt dat mijn beeld wat vervormd lijkt (onder in het scherm)? zelfs met DVD's op 16:9 , het is echt behoorlijk miniem dus ik twijfel of er wat aan te doen is (zoals gezegd, heb het bij meer Flat tv's(bijna alle?) gezien in meerdere winkels.

ps2: de kromming lijkt wel minder te worden naarmate ik de tv langer gebruik (heb hem nu 4 uurtjes) ( ? )

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 06-06-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ben trouwens net wat aan het kloten geweest met de instellingen op mijn tv (sony 32fx68) en alles ziet er nu een stuk beter uit. Veel meer details en minder kartels op mijn Gamecube en Dreamcast. had de contrast veel te hoog staan. :P Nu nog even een DVD checken.

Kwam ik achter nadat ik de DC had aangesloten en ik zo effe wat ging kloten. :P

Hoe hebben de mede Sony 32fx68 de contrast etc staan?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het kijken naar breedbeeld tv's maar heb een klein budget.
Ik wil tussen de 200 en 300 euro uitgeven en mijn eisen zijn:

16:9 dus voor DVD's
Teletext
Min 2x scart
Afstandsbediening
Audio maakt niet uit heb al 5.1 surroundset

Wat vinden jullie zal ik voor een 2de hands gaan?
Of moet ik toch nog wat langer sparen en gaan voor een nieuwe die wat duurder is?
Graag suggesties of advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Vreemd eisenpakket heb jij :)

Je eerste 'eis' is redelijk overbodig als je van plan bent om sowieso een breedbeeld-tv te kopen...
Teletext zit ook op elke TV en een afstandsbediening hebben ze ook allemaal. Audio maakt je ook al niet uit.

Blijft over de 2x scart als echte eis.

Voor 200 a 300 euro koop je in mijn ogen geen fatsoenlijke breedbeeld-tv. Koop dan inderdaad een gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik ook achter dat mijn budget te weinig is...
Misschien toch maar even doorsparen....
Ik weet dat die eerst 2 eisen eigenlijk logisch zijn, maar ik wilde het er toch even vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 20:05

TdV

MaxBurn schreef op 06 juni 2004 @ 17:39:
[...]
Denk dat het een actie was die 1 uur duurde :(

ps: Iemand al een opmerking voor mn punt dat mijn beeld wat vervormd lijkt (onder in het scherm)? zelfs met DVD's op 16:9 , het is echt behoorlijk miniem dus ik twijfel of er wat aan te doen is (zoals gezegd, heb het bij meer Flat tv's(bijna alle?) gezien in meerdere winkels.

ps2: de kromming lijkt wel minder te worden naarmate ik de tv langer gebruik (heb hem nu 4 uurtjes) ( ? )
Je kan met het servicemenu het een en ander aanpassen; ik heb dezelfde tv met toevallig ook linksonderin een kleine afwijking. Nu heb ik de overscan ietsjes groter gemaak waardoor de vervorming buiten beeld valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

menno, ik zou dan iig even doorsparen tot zon 700,- eurow en kijken voor een aktie ofzo van een 70 cm sony of philips van 699,-

en je eisen, mja die zijn niet erg hoog, dat moet altijd lukkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat heb ik ook door nu dat voor onder 500 euro ik echt niet een breedbeeld van een redelijk formaat kan krijgen... 70cm is wel wat ik wil idd.
Maar het is toch onzin dat alleen Sony of Philips ok is? Naar mijn idee zijn deze merken altijd wat aan de dure kant....

Toch maar even sparen dan deze zomer (Menno gaat weer hard op zoek naar een bijbaantje achter de bar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben hier een philipts matchline III 82cm tv en tjah .....

en de woofer van dat ding is veels te krachtig want die verstoort het beeld als je het geluid kei hard zet 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

denk dat het antwoord op zich simpel te noemen is.
Je noemt drie merken op; waaruit je deze keuze maken wil.

Persoonlijk ga ik altijd voor panasonic, zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Het beeld is altijd goed tot zeer goed te noemen.
Een signaalversterker ertussen en het word zeker beter.
JVC valt bij mij zeker af, vind het beeld altijd wat "korrelig" en over hun kleuren ben ik niet te spreken.
Sony's breedbeeld instellingen vind ik niet prettig.

Daarbij is panasonic inuitief te bedienen door de afstandsbediening en goede menu's.
En daarbij ook is dat hun (zelfgemaakte) beeldbuizen beter zijn als de JVC en sony;
ze leveren niet voor niets hun beeldbuizen en B&O !!!
maar altijd eerst zelf kijken wat je mooi vind en in een winkel beoordelen vind ik niet correct, ivm belichting en alles zit aangesloten op hetzelfde beeldsignaal met splitters en zo is het ook met de stroomaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:53:

Teletext
Min 2x scart
Afstandsbediening

Of moet ik toch nog wat langer sparen en gaan voor een nieuwe die wat duurder is?
Bij van Schaijk (onder voorbehoud) was er vorige week (of week ervoor) een 70cm Daewoo breedbeeld 50hz in de aanbieding voor (onder voorbehoud) 300 euro. Vrienden van mij, met een lage standaard qua tv (de oude, 50cm Philips, was 12 jaar oud, de voeding had het eindelijk opgegeven), hebben door het verkooppraatje van de verkoper de 100hz versie voor rond de 370 gekocht. Ik mocht die komen instellen, want ze kregen 20 euro extra korting als ze het apparaat gelijk meenamen. Dat instellen stelde ook al niets voor, ging allemaal automatisch, alleen het op hun gewenste volgorde van zenders instellen kostte het meeste tijd.

En toch viel het me helemaal niet tegen qua beeld, dus dit is wel een optie voor mensen met eenzelfde eisenlijstje als jij. (70cm breedbeeld, teletekst en a.b. voor 300 euro, met als extra 3 jaar garantie).

Heb ze voorzichtig proberen te vertellen dat dit apparaat waarschijnlijk niet de 12 jaar zal halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:53:

Teletext
Min 2x scart
Afstandsbediening

op marktplaats staan vaak mooie tvtjes voor een goede prijs(wel goed uitkijken ofcuz)

heb daar mijn 2-3 jaar oude JVC 70cm 100hz breedbeeld vandaan voor 200euro's

koop als ik wat ouder ben nog wel eens een echte state of the art tv ofzo, geef atm me geld liever aan andere dingen uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

TdV schreef op 07 juni 2004 @ 11:31:
[...]
Je kan met het servicemenu het een en ander aanpassen; ik heb dezelfde tv met toevallig ook linksonderin een kleine afwijking. Nu heb ik de overscan ietsjes groter gemaak waardoor de vervorming buiten beeld valt.
lmao ik had dit nog niet gelezen maar heb dus hetzelfde gedaan :D Was trouwens een hele toer dat te vinden (topic geopend)

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 07-06-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wispelturigheid troef...

Wilde net de Sony 28Kv-FX-86 gaan bestellen, ware het niet dat ik weer dingetjes las dat bij voetbalwedstrijden het beeld vrij slecht zou zijn. Nou kijk ik veel voetbalwedstrijden, en heb niks aan een beeldbuis dat op een 'slechte' manier voetbalwedstrijden weergeeft. Heeft elke televisie van 100 hz dat probleem, of ligt het puur aan het toestel van sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Menno, ik zag bij expert een thomson 70cm Black Matrix beeldbuis. Stereo, teletekst en 2 scartaansluitingen. Incl. afstandsbediening voor 399,-

kweet niet wat de kwaliteit is, maar goedkoop is ie iig.

gewoon een paar zondagen werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MUSTIS schreef op 08 juni 2004 @ 08:28:
Menno, ik zag bij expert een thomson 70cm Black Matrix beeldbuis. Stereo, teletekst en 2 scartaansluitingen. Incl. afstandsbediening voor 399,-
Goeie TV, 399 is de adviesprijs ongeveer, was dezelfde prijs bij mediamarkt, waar ik ook een philips 70-72cm zag voor 349 (8606)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

zijn dit oudere modellen dan? of zijn ze gewoon heel basic

basic=goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

hoeft niet per se oud te zijn hoor, en basic valt ook wel mee, zijn wel 50hz maar hebben vaak scherper beeld dan 100hz (is inherent aan 100hz), ze zullen geen picture in picture hebben..en meestal geen comb filter. (dat is het prijsverschil :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

iedereen staart zich blind op de 100 hz tv's, iedereen denkt dat dat per defenitie beter beeld geeft ?
nu is mijn vraag, hoe komen jullie daar zo bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ratsja schreef op 08 juni 2004 @ 11:44:
iedereen staart zich blind op de 100 hz tv's, iedereen denkt dat dat per defenitie beter beeld geeft ?
nu is mijn vraag, hoe komen jullie daar zo bij ?
Ik heb zelf in de winkel gestaan en wilde gewoon 50 hz. Geen twijfel mogelijk. Scherper beeld enzo, en ook de praatjes van veeg effecten die iedereen had toen. Het was bedoeld voor m'n slaapkamer, met in m'n achterhoofd dat ik zodra ik uit huis zou gaan wel zou gaan sparen voor een grote tv voor in de woonkamer. Of misschien projectortje voor films. Met een beetje geluk kosten platte tv's tegen die tijd toch niet zoveel meer.

Ik heb een 63cm philips breedbeeld. Beetje oud model maar goed genoeg. Een paar maanden later kochten mijn ouders een 100hz breedbeeld van Philips. M'n vader werkt vooral met A/V voor zijn werk en liep in noodvaart langs alle demo modellen. lelijk, lelijk, lelijk. Toen stopte hij bij onze huidige tv en zei. zooooo dit vind ik mooi.

Als ik nu een tijdje beneden naar tv kijk moet ik toch zeggen dat ik 100hz zeker wel mooier vind. Als ik dan moet switchen is t even wennen. Tijdens films heb ik echter geen last van 50hz. Maar misschien vergelijk ik ook appels met peren door een wat goedkoper model te vergelijken met een tv uit de nieuwe serie.

Misschien raken je ogen een beetje verwend. En veegeffecten heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Wel is het soms een beetje te digitaal beeld als je een natuur documantaire ziet van dichtbij. (lastig uit te leggen maar je ziet dat het beeld bewerkt wordt)

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 08-06-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een samsung plano breedbeeld voor 499 gekocht bij de micro elektro en hij bevalt heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Pixal schreef op 08 juni 2004 @ 11:54:
[...]

Ik heb zelf in de winkel gestaan en wilde gewoon 50 hz. Geen twijfel mogelijk. Scherper beeld enzo, en ook de praatjes van veeg effecten die iedereen had toen. Het was bedoeld voor m'n slaapkamer, met in m'n achterhoofd dat ik zodra ik uit huis zou gaan wel zou gaan sparen voor een grote tv voor in de woonkamer. Of misschien projectortje voor films. Met een beetje geluk kosten platte tv's tegen die tijd toch niet zoveel meer.

Ik heb een 63cm philips breedbeeld. Beetje oud model maar goed genoeg. Een paar maanden later kochten mijn ouders een 100hz breedbeeld van Philips. M'n vader werkt vooral met A/V voor zijn werk en liep in noodvaart langs alle demo modellen. lelijk, lelijk, lelijk. Toen stopte hij bij onze huidige tv en zei. zooooo dit vind ik mooi.

Als ik nu een tijdje beneden naar tv kijk moet ik toch zeggen dat ik 100hz zeker wel mooier vind. Als ik dan moet switchen is t even wennen. Tijdens films heb ik echter geen last van 50hz. Maar misschien vergelijk ik ook appels met peren door een wat goedkoper model te vergelijken met een tv uit de nieuwe serie.

Misschien raken je ogen een beetje verwend. En veegeffecten heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Wel is het soms een beetje te digitaal beeld als je een natuur documantaire ziet van dichtbij. (lastig uit te leggen maar je ziet dat het beeld bewerkt wordt)
klopt ik heb ook de neiging om te zeggen dat het beeld "gemaakt" is en zeker bij de plasma's en LCD beelden, daar ben ik nog niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Mediamarkt rotterdam biedt vanaf morgen (volgens de folder) een Philips 32PW8506 aan voor E599,-.

Ik wilde net een nieuwe gaan kopen. Ze hebben er maar 500 verdeeld over 2 filialen dus dan moet ik er vroeg zijn.

Zal ik deze gaan kopen en hoe vroeg moet ik er dan heen?

-Ja ik wil een nieuwe BB.
-Ja ik wil 32 inch
-Eigenlijk wilde ik een loewe avantos maar deze is E1300
-Ja ik heb redelijk wat negaieve dingen gelezen over philips BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op 08 juni 2004 @ 08:28:

kweet niet wat de kwaliteit is, maar goedkoop is ie iig.

Bedankt is een mooie tip ik ga eens kijken...
Maarja als ik die nu zou kopen, dan ben ik (alweer!) geld aan het uitgeven voordat ik het heb verdiend!!
haha GELD MOET ROLLEN ZEG IK ALTIJD MAAR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een advertentie voor een breedbeeld (50 euro!) staat:

"Sony breedbeeld

- Beelddiagonaal 58 cm
- stereo
- Teletext
- Orginele afstandsbediening
- 2 x scart
Let op tv is gepept ( sluiting uit de beeldbuis gehaald )

Vandaar deze prijs

Tv werkt goed, staat geregeld aan.
ps klepje mist links"

Weet iemand wat "gepept" inhoud en of dit eventueel een redelijke koop is...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vergeten wat het technisch ook al weer inhoud maar in de praktijk houd het in dat je weer mooi beeld hebt en dat ze de beeldbuis een laatste ongenadig harde trap voor x'n kont hebben gegeven.
Normaal zou die het na zo'n actie nog een maandje of 3 uit moeten houden en iedere dag daarna is mazzel.
Dat "soort" tv's moet je eigenlijk nooit kopen.

Heb zelf een 4 jaar oude philips 82cm matchline 100hz met surroundsound gekocht,
Kostte me uiteindelijk 400 euro.
3x scart 2x rgb over scart en de pixelplus module was eruit maar die veroorzaakt blijkbaar toch al trage zapeigenschappen.
Die pixelplus heb ik nog geen seconde gemist.
Aanschaf is alweer een jaartje geleden en nu ik de hierboven beschreven 32PW8506 aanbieding van 600 euro zie staan....

Maar evengoed waren A-merk 100hz 82cm tv's een jaar geleden echt heel wat duurder.

In eerste instantie was ik erg content met de surroundsound mogelijkheid maar dat smaakte naar meer en zodoende heb ik een fatsoenlijke Onkyo aangeschaft waardoor die feature nu niet meer gebruikt wordt.

Opmerkingen over de digitale verbeteraars begrijp ik niet helemaal,
ik heb alle digitale verbeteraars gewoon uit staan.
Zitten die mogelijkheden niet op de goedkopere modellen?
Over de voor en nadelen kan ik ook kort zijn, heb tijdens een weekje tussendoor een oudere 50hz moeten gebruiken en ik werd helemaal niet goed van het geflikker.
Maar idd het went allemaal wel erg snel.
Toch zou ik nooit meer voor een 50hz kiezen.
Ik kijk overigens via de schotel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik zou op zich ook niet meer terug willen naar 50hz, maar das alleen na gewenning van 100.

wat de lichte flitsen betrefd van de dvd speler, ik heb inmiddels een andere scart kabel geleend (bleek exact dezelfde te zijn) dus de flitsen zijn er nog af en toe. --> heb vanochten even snel ruisonderdrukking uitgezet. skijke of dit wat helpt.

wel jammer voor gewone kabel uitzendingen als dit het blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
MUSTIS schreef op 10 juni 2004 @ 09:32:
ik zou op zich ook niet meer terug willen naar 50hz, maar das alleen na gewenning van 100.

wat de lichte flitsen betrefd van de dvd speler, ik heb inmiddels een andere scart kabel geleend (bleek exact dezelfde te zijn) dus de flitsen zijn er nog af en toe. --> heb vanochten even snel ruisonderdrukking uitgezet. skijke of dit wat helpt.

wel jammer voor gewone kabel uitzendingen als dit het blijkt te zijn.
Ik was degene waarvan je gelezen had die ook last heeft van flitsen op zijn tv. :)

Ik heb dus een Sony KV-32FX68 en een Pioneer DV-454 S speler erop aangesloten met een Oehlbach volledige bedrade gouden scart kabel.

De dvd speler heb ik op scart 2 (dvd) zitten, op 1 zit mijn PS2 (RGB scart).

Als ik een dvd kijk (over rgb scart uiteraard met dvd speler) heb ik ook last van flitsen in het beeld, uitermate irritant!! Kabeluitzendingen, s-video etc, dan heb ik er geen last van.
Het is dus duidelijk te wijten aan het RGB signaal van mijn dvd speler icm de tv. Het RGB signaal van mijn PS2 flikkert namelijk niet.

Ik ga dan ook even een dvd speler lenen om even daadwerkelijk vast te stellen dat het euvel dan weg is, en dan koop ik een nieuwe speler. ( Denk een Sony DVP-NS730P)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

heh ik begon al aan mezelf te twijfelen.

ik zou net van de buren de dvd speler lenen, maar nu jij dat toch doet kan ik net zo goed even de resultaten afwachten :D

1 ding is dus zeker, het ligt niet aan de kabel (of de kwaliteit ervan). tis puur het dvd/rgb signaal
me dvd speler is een samsung nog wat (ben niet thuis nu, straks ff nakijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
MUSTIS schreef op 10 juni 2004 @ 17:15:
heh ik begon al aan mezelf te twijfelen.

ik zou net van de buren de dvd speler lenen, maar nu jij dat toch doet kan ik net zo goed even de resultaten afwachten :D

1 ding is dus zeker, het ligt niet aan de kabel (of de kwaliteit ervan). tis puur het dvd/rgb signaal
me dvd speler is een samsung nog wat (ben niet thuis nu, straks ff nakijken)
Nouja meerdere ervaringen zijn altijd beter dan een enkele. Als we beide testen, kunnen we ook vergelijken. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 22:32

Goku33

Ownage!

tatata schreef op 08 juni 2004 @ 20:09:
Mediamarkt rotterdam biedt vanaf morgen (volgens de folder) een Philips 32PW8506 aan voor E599,-.

Ik wilde net een nieuwe gaan kopen. Ze hebben er maar 500 verdeeld over 2 filialen dus dan moet ik er vroeg zijn.

Zal ik deze gaan kopen en hoe vroeg moet ik er dan heen?

-Ja ik wil een nieuwe BB.
-Ja ik wil 32 inch
-Eigenlijk wilde ik een loewe avantos maar deze is E1300
-Ja ik heb redelijk wat negaieve dingen gelezen over philips BB
Ik heb deze TV nu een maand of 8 op mijn kamer staan (toen betaalde je er nog gemakkelijk het dubbele voor :'() en ik kan hem echt van harte aanbevelen, filmpjes kijken, gamen alles gaat perfect! Vooral de opties om de beeldformaten aan te passen vallen me in positieve zin op als je kijkt naar wat andere breedbeeld tv's soms flikken met je beeld! Deze tv zorgt er tenminste voor dat je bij een 4:3 uitzending gewoon fullscreen kan kijken zonder dat de ondertiteling wegvalt of dat je enorm dikke mensen krijgt... er wordt boven en onder gewoon net genoeg weggehaald om het perfect in beeld te krijgen. Toppertje, en voor deze prijs moet je hem helemaal niet laten staan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

daar baal ik idd wel wat van, dat 95% van de uitzendingen nog steeds in 4:3 is. heb em nu op autoformat staan en dus wisselt ie tussen 4:3, 16:9 en zoom.

mwah tis iig op de toekomst voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
MUSTIS schreef op 11 juni 2004 @ 11:07:
daar baal ik idd wel wat van, dat 95% van de uitzendingen nog steeds in 4:3 is.
En wat er dan aan breedbeeld is (in ieder geval op de kabel) is ook nog een palplus. Waarbij je wat beeldlijnen inlevert, en we kwamen al niet om in de beeldlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIJK schreef op 11 juni 2004 @ 12:09:
[...]

En wat er dan aan breedbeeld is (in ieder geval op de kabel) is ook nog een palplus. Waarbij je wat beeldlijnen inlevert, en we kwamen al niet om in de beeldlijnen.
Bij palplus krijg je juist de door het zoomen verloren gaande beeldlijnen weer terug.
Bij letterboxed breedbeeld-uitzendingen verlies je wel beeldlijnen. Wat dan nog extra storend is, is dat zenders vaak de ondertiteling deels in de zwarte balk plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:59:
Bij palplus krijg je juist de door het zoomen verloren gaande beeldlijnen weer terug.
Bij letterboxed breedbeeld-uitzendingen verlies je wel beeldlijnen. Wat dan nog extra storend is, is dat zenders vaak de ondertiteling deels in de zwarte balk plaatsen.
Als dat zo is, is het geen echte breedbeeld-uitzending.

Wat je nu steeds vaker op de publieke omroepen en Belgie 1+2 ziet, is dat de ondertitels wel in het beeld blijven zitten, waardoor het op een 4:3 TV steeds minder aantrekkelijk is om te kijken. Die subs zitten dan steeds hoger.

Het is idd erg jammer dat die bb-uitzendingen er van 2 meter nog niet uitzien door die horizontale beeldlijnen. Het wordt allemaal erg wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Smarron schreef op 11 juni 2004 @ 19:14:
Wat je nu steeds vaker op de publieke omroepen en Belgie 1+2 ziet, is dat de ondertitels wel in het beeld blijven zitten, waardoor het op een 4:3 TV steeds minder aantrekkelijk is om te kijken. Die subs zitten dan steeds hoger.
Veronica doet het (gelukkig) ook steeds vaker. Vooral bij series die aangekocht zijn vanuit het buitenland.

Zelf ga ik waarschijnlijk binnenkort de Sony 28FQ86 met meubel kopen. Persoonlijk ben ik dus ook een voorstander van meer BB-uitzendingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:29
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:59:
[...]

Er zijn maar weinig tv's doe pal+ echt ondersteunen (alleen de duurste klasse dacht ik) dus je bent de beeldlijnen wel degelijk kwijt. Ze kunnen er natuurlijk altijd door de tv elektronica terug bij geinterpoleerd worden, maar dat kan natuurlijk niet tippen aan het echte pal+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-10 21:58
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:44:

Weet iemand wat "gepept" inhoud en of dit eventueel een redelijke koop is...?
Waarschijnlijk is de beeldbuis geregenereerd, noemen ze ook wel oppeppen.
Versleten beeldbuizen zijn wat flets, weinig brightness & contrast, dmv oppeppen kan het beeld weer goed gemaakt worden voor korte of langere tijd.

Tja tis niet duur, maar ook wel erg klein model, zou eerder voor een 2e hands 70cm 4:3 gaan, zelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

gisteren nog es een andere scart geprobeerd maar geen success. (was nog waziger leek et)

wel is de speler tot 2x aan toe lichtjes op de vloer gevallen bij het aansluiten van de oorspronkelijke kabel (de voorkant). vreemd genoeg kon ik daarna geen flashes meer waarnemen op de dvd die erin zat. :o :o :o (heb de halve film nog uit zitten kijken zonder 1 flits)

vannacht en vanochtend nog even een andere dvd gekeken, en hier wel flitsen, maar veel minder erg en vaak dan eerst. (1 a 2 sec op een kwartier)

zou de kop van de dvd speler vies kunnen zijn, of kan dit hiermee niets te maken hebben.
mischien iets anders wat scheef zit?

kzal de dvd speler es lenen van de buren als ze es een keer thuis is.

edit: heb een samsung dvd-s224 eraan hangen

[ Voor 4% gewijzigd door MUSTIS op 13-06-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Ik heb gisteren mijn 32pw8717 ontvangen. Philips 82 cm 100hz.

Ik ben er zeer tevreden mee, heb hem gekocht voor 779,- bij MM.

Erg lekker groot vanaf 3 meter afstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 13 juni 2004 @ 20:05:
Ik heb gisteren mijn 32pw8717 ontvangen. Philips 82 cm 100hz.

Ik ben er zeer tevreden mee, heb hem gekocht voor 779,- bij MM.

Erg lekker groot vanaf 3 meter afstand!
Is het beeld een beetje scherp,geen strepen van bv snelle bewegingen zoals van een voetbal die op een komeet lijkt?
Ik zit te twijfelen tussen de 32PW8608 en de 8717,de laatste heeft me voorkeur omdat het uiterlijk wat mooier is verder zijn deze tv volgens mij technisch gelijk,toch?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste