Breedbeeld TV's, advies?

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 11.726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mylar schreef op 11 juni 2004 @ 20:11:
[...]

Er zijn maar weinig tv's doe pal+ echt ondersteunen (alleen de duurste klasse dacht ik) dus je bent de beeldlijnen wel degelijk kwijt. Ze kunnen er natuurlijk altijd door de tv elektronica terug bij geinterpoleerd worden, maar dat kan natuurlijk niet tippen aan het echte pal+.
Ik ben die beeldlijnen helemaal niet kwijt, omdat ik hier thuis wel een echte Pal+ TV heb staan (Philips 32PW9763). En dat zie je wel die extra beeldlijnen die je terugkrijgt in vergelijking met het zoomen van een letterboxed-uitzending.
Heb hier verder ook nog een 32PW9528 staan (veel nieuwer en moderner dan de 32PW9763) die over PixelPlus beschikt, maar niet over Pal+. Hier worden dus inderdaad extra beeldlijnen geinterpoleerd.
Ik vind het wel jammer dat hij geen Pal+ heeft, maar toch zijn breedbeeld-uitzendingen over het algemeen mooier op de PixelPlus (ondanks het zoomen) gewoon vanwege de veel betere beelbuis-kwaliteit.

PS Ze moeten inderdaad altijd de ondertiteling in de letterbox zetten. Gelukkig gebeurd dat meer en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 18:28:
[...]

Is het beeld een beetje scherp,geen strepen van bv snelle bewegingen zoals van een voetbal die op een komeet lijkt?
Ik zit te twijfelen tussen de 32PW8608 en de 8717,de laatste heeft me voorkeur omdat het uiterlijk wat mooier is verder zijn deze tv volgens mij technisch gelijk,toch?
Ik heb een redelijk slechte kabel waardoor e weleens wat ruizige achtergrond ziet. De 100hz strepen zag ik gister ook voor het eerst. Ghosting heeft hij geen last van gelukkig.

Ik weet niet of die technische gelijk is. Ik heb wel naar de 8506 gekeken en heb gehoord dat deze wel technisch gelijk is maar dan niet met real flat buisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100hz strepen?
Wat moet ik me daar bij voorstellen en hebben alle 100Hz tv's daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
Heb je dit topic al eens doorgelezen?? Breedbeeld TV's, advies?

Meer dan 400 posts met ervaringen van allerlei recente toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 16 juni 2004 @ 16:01:
Heb je dit topic al eens doorgelezen?? Breedbeeld TV's, advies?

Meer dan 400 posts met ervaringen van allerlei recente toestellen.
huh daar zitten we nu?

deze bedoelde je cker
breedbeeld welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Ja idd foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40

mno

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 18:28:
Is het beeld een beetje scherp,geen strepen van bv snelle bewegingen zoals van een voetbal die op een komeet lijkt?
Ik zit te twijfelen tussen de 32PW8608 en de 8717,de laatste heeft me voorkeur omdat het uiterlijk wat mooier is verder zijn deze tv volgens mij technisch gelijk,toch?
Ik heb na lang zoeken de 32PW8608 gekocht voor 750 Euro bij BCC. Ik ben er erg tevreden mee. Van veeg-effecten bij voetbalwedstrijden merk ik niets.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 13:08
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Ik ben die beeldlijnen helemaal niet kwijt, omdat ik hier thuis wel een echte Pal+ TV heb staan (Philips 32PW9763). En dat zie je wel die extra beeldlijnen die je terugkrijgt in vergelijking met het zoomen van een letterboxed-uitzending.
Heb hier verder ook nog een 32PW9528 staan (veel nieuwer en moderner dan de 32PW9763) die over PixelPlus beschikt, maar niet over Pal+. Hier worden dus inderdaad extra beeldlijnen geinterpoleerd.
Ik vind het wel jammer dat hij geen Pal+ heeft, maar toch zijn breedbeeld-uitzendingen over het algemeen mooier op de PixelPlus (ondanks het zoomen) gewoon vanwege de veel betere beelbuis-kwaliteit.

PS Ze moeten inderdaad altijd de ondertiteling in de letterbox zetten. Gelukkig gebeurd dat meer en meer.
Ok my mistake 8)7 , ik wou er alleen op wijzen zodat niet iedereen denkt dat alle 16/9 tv's pal+ hebben.

Ik heb sinds kort een philips 28pw6506, en het kwaliteitsverschil tussen 16/9 zoom en de al dan niet uitgerekte 4/3 uitzendingen is echt irritant op sommige momenten... Na een aantal minuten valt het wel niet meer op maar toch... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zend alleen de belgische TV op pal+ uit.
Verder moet ik zeggen dat PixelPlus 2 veel beter is dan pixelplus 1, Ik vond PP1 eerlijk gezegd niet om aan te zien. Bij DVD films zag alles er plastic/nep uit en een voetbal wedstrijd (om maar niet te spreken van snoooker) was met PixelPlus aan ook errug bagger. Af en toe zag je gewoon de bal en snelle bewegingen na ijlen. Bij PP2 hebben ze dit ondervangen door volgens mij een snellere DSP te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

het beste beeld schijn je nog steeds door het signaal zo kort mogelijk te houden. dus zo weinig mogelijk converters/filters en andere aanpassingen.

het enige wat ik aan heb is ruis onderdrukking op auto. dit omdat het de tv uitzendingen toch iets rustiger en vlakker weergeeft. (wat voor kwaliteit kabel gebruiken jullie eigenlijk, en helpt dit echt)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is er ook al iemand die gebruik heeft gemaakt van de Sony actie?
€100,- Retour of een Playstation 2 + spel

Ik zit zelf te twijfelen tussen JVC AV-28 X 4 en de Sony KV 28 FX 68 kan iemand mij hiermee verder helpen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb ik gebruik van gemaakt, vorige week de 100 euro teruggekregen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Speedfight schreef op 25 juni 2004 @ 01:37:
Ik heb gisteren mijn 28FQ86 met meubel besteld. Daar zit ook zo'n bon bij, maar je moet wel snel zijn. 30 juni loopt de actie af. Bestaande bonnen moeten voor eind juli binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Speedfight schreef op 25 juni 2004 @ 01:37:

Ik zit zelf te twijfelen tussen JVC AV-28 X 4 en de Sony KV 28 FX 68 kan iemand mij hiermee verder helpen?
De Sony, overduidelijk imho. Ik heb de 32" versie van de FX68 bevalt perfect, en ik heb echt massa's tv's bekeken voordat ik deze nam :) Alleen de pixelplus was mooier bij stilstaande beelden, maar op het moment dat er beweging is wint de Sony het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
eborn schreef op 25 juni 2004 @ 09:10:
[...]
Ik heb gisteren mijn 28FQ86 met meubel besteld. Daar zit ook zo'n bon bij, maar je moet wel snel zijn. 30 juni loopt de actie af. Bestaande bonnen moeten voor eind juli binnen zijn.
Ik heb begin mei ook de 28FQ86 besteld. Deze televisie zou gisteren (24/06) geleverd worden, maar volgens de winkelier heeft Sony leveringsproblemen met de televisie. Ook ik heb een waardebon gekregen voor een playstation of 100 euro.

Ik heb inmiddels contact met Sony opgenomen en het verhaal blijkt te kloppen. Als mijn televisie niet voor 1 juli geleverd kan worden (factuurdatum dus automatisch na 30 juni), dan kan ik alsnog deelnemen aan de actie. Ik moet dan een kopie van de bestelbon en de factuur en een begeleidend briefje opsturen naar een speciale afdeling van Sony zelf (in Badhoevendorp).

Ondanks dat ik teleurgesteld was dat ik nog geen televisie heb, ben ik wel erg te spreken over de service van Sony. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al de TX-32PX30 van Panasonic in zijn bezit? Is deze de opvolger van de TX-32PD30, of gewoon van de TX-32PX20/10, of van alledrie. Hij maakt wel gebruik van de Aquity techniek net als de 32PD30 itt de 32PX20/10. En als je naar de specs kijkt die op de Belgische Panasonic site staan gegeven lijkt het wel bijna precies de 32PD30 (de Nederlandse site geeft geen uitgebreide informatie over de specs).

Belgische Panasonic site over de TX-32PD30:
panasonic.be

Er is nog maar weinig over te vinden.
- htforum.nl geeft 1 resultaat:
htforum.nl

- avforums.com geeft 2 resultaten:
avforums.com - 1
avforums.com - 2

- kieskeurig.nl geeft 0 reviews en 9 winkels die hem verkopen:
kieskeurig.nl

Een plaatje van de TX-32PX30:
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.be/me/internet/images/products/TX-32PX30_1i.jpg

Wat me wel opvalt is dat de prijzen van dit type lager liggen dan die van de 32PD30. Kieskeurig geeft verder aan dat 2004 het introductiejaar is, en 2003 voor de 32PD30, dus de 32PX30 is iig nieuwer.

PS. Ervaringen over de fq86 serie van Sony zijn er genoeg over te vinden, van positief tot zeer negatief. Personen hier nog met ervaringen, misschien heeft Sony wijzigingen aangebracht?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoals ik al zei: bevalt perfect, beter dan onze Philips breedbeeld beneden. Me vader wilde nooit aan Sony omdat het de subpagina's van TT niet kon wisselen (op commando), ik zet me tv aan: subpagina's :)

Beeld is subliem, met name met een goede dvd-speler eronder :) Top ervaring tot nu toe dus :)

hooo sorry ik dacht dat je de fx bedoelde. Ik vond het beeld van fq bij het kijken niet zoveel mooier dat het de meerprijs tov de fx68 rechtvaardigde, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :P

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 26-06-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Koopt iedereen die tv's nou gewoon in de winkel
of kopen jullie ze echt bij een online winkel waar het wel een paar honderd euro goekoper kan zijn in sommmige gevallen en dan voor 30 euro onder rembours bestellen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Speedfight schreef op 26 juni 2004 @ 14:26:
Koopt iedereen die tv's nou gewoon in de winkel
of kopen jullie ze echt bij een online winkel waar het wel een paar honderd euro goekoper kan zijn in sommmige gevallen en dan voor 30 euro onder rembours bestellen?
Ik heb toevallig de mazzel dat www.pick2pay.nl hier vlak om de hoek zit. Werd er toevallig een tijdje terug op gewezen door een familielid. Prima zaak tot nu toe, en ik heb mijn 32" voor de prijs waarvoor in de winkel een 28" te koop staat. Dus dat scheelt wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik woon bij Doetinchem dus pick2pay is voor mij ook nog wel te doen. Dat scheelt enorm want hier in de stad betaal je zo 200 euro meer!

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij modern electronics.
Daar rade ze mij de Samsung WS28M66v aan, ik had zelf de sony KV28FX68 maar volgens de verkoper was die zelfs minder goed en je betaalde alleen voor de naam. Ik vond zelf dat de Samsung wel goed beeld had, het was echt niet minder dan de Sony.

Nu ben ik eens op kieskeurig gaan kijken en die samsung word wel erg slecht gereviewed, veel mensen hebben strepen door het beeld wanneer iets zwarts in beeld is.

De beelbuizen in de Samsung en JVC zijn hetzelfde en ik lees inderdaad ook dit probleem bj sommige jvc tv's. Moet ik hieruit concluderen dat Samsung en JVC afvallen en toch voor de Sony moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij worden alle tv's slecht beoordeeld op kieskeurig,een enkeling is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

neographikal schreef op 26 juni 2004 @ 14:35:
[...]

Ik heb toevallig de mazzel dat www.pick2pay.nl hier vlak om de hoek zit. Werd er toevallig een tijdje terug op gewezen door een familielid. Prima zaak tot nu toe, en ik heb mijn 32" voor de prijs waarvoor in de winkel een 28" te koop staat. Dus dat scheelt wel even :)
offtopic: kwil er mischien een leuke receiver kopen (scheelt zon 200 eurow) voor bij mn sony. hoe zit et met de service? of heb je daar nog niet zoveel mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:35:
Volgens mij worden alle tv's slecht beoordeeld op kieskeurig,een enkeling is positief.
Dat kan wel kloppen.. Oorzaak; mensen stellen te hoge eisen. Fabrikanten weten voor soms belachelijk lage bedragen bv. een 100hz 70cm bb met vlakke beeldbuis te leveren, maar dan heb je al gauw dat er strepen in het beeld bij donkere of witte vlakken komen, ruis, vervorming, enz. Van ondergedimensioneerde voedingen tot brakke bb zoom electronica, je vindt het allemaal terug. Toch worden er voor deze bedragen toestellen verwacht (al dan niet terecht) die vrij zijn van dit soort fouten; een zeldzaamheid. Ook de afregeling van de meeste toestellen is ronduit brak vanuit de fabriek; een ander puntje waarop bespaard wordt.

Daarom kunnen merken zoals Loewe, grundig, enz. wat meer geld vragen; bij dit soort toestellen mag je echt wel verwachten dat ze dit soort dingen niet vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hier nogal veel breedbeeld guru's zitten mijn probleem: SCART Probleem Sony 32FQ70

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk info gevonden over de Panasonic PX30, het schijnt een nieuwer model te zijn dan de PD30. Het uiterlijk is veranderd, maar voor de rest zijn de specs hetzelfde. Misschien hier en daar kleine aanpassingen.

http://www.panasonic.co.uk/technology/acuity.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hmm ik zit beetje met een dilemma...

Bij Modern Electronics hebben ze de Sony KV-28FX68 voor €799,- (wat opzich vrij duur is) en we zitten nu in de laatste dagen van de €100,- retour actie, dus volgens mij gaat op internet bestellen niet echt wat worden....

Nu is het zo dat je bij Modern er nog een gratis Samsung dvd speler bij krijgt (€69,-) wat ik nog niet heb, dus erg handig.

Ook hadden ze een hele mooie Samsung WS 28M66V REALFLAT (€579,-) welke ook erg mooi was en ook weer die dvdspeler erbij... Maar op kieskeurig hoor ik weinig goeds en in dit topic hoor ik er ook weinig van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MUSTIS schreef op 26 juni 2004 @ 19:12:
[...]

offtopic: kwil er mischien een leuke receiver kopen (scheelt zon 200 eurow) voor bij mn sony. hoe zit et met de service? of heb je daar nog niet zoveel mee te maken gehad.
Tot nu toe zijn de reacties snel geweest op vragen e.d. Dus valt me 200% mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Speedfight schreef op 28 juni 2004 @ 12:42:
Hmm ik zit beetje met een dilemma...

Bij Modern Electronics hebben ze de Sony KV-28FX68 voor €799,- (wat opzich vrij duur is) en we zitten nu in de laatste dagen van de €100,- retour actie, dus volgens mij gaat op internet bestellen niet echt wat worden....

Nu is het zo dat je bij Modern er nog een gratis Samsung dvd speler bij krijgt (€69,-) wat ik nog niet heb, dus erg handig.

Ook hadden ze een hele mooie Samsung WS 28M66V REALFLAT (€579,-) welke ook erg mooi was en ook weer die dvdspeler erbij... Maar op kieskeurig hoor ik weinig goeds en in dit topic hoor ik er ook weinig van....
Bij EP electronica partners is hij in de aanbieding voor € 699,- en een dvd speler heb je zo gekocht voor minder dan €100,- . Ik verwacht zelf dat er rond de olympische spelen weer genoeg acties komen met allerlei aanbiedingen.
Op de website van sony: http://www.sony.nl/PageVi...10&section=nl_NL_Magazine
staat dat de actie duurt tot 30 juni maar de bon kun je insturen tot 31 juli dus als je een factuur hebt van 30 juni dan is er nix aan de hand.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad_Manic op 28-06-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 28 juni 2004 @ 13:32:
[...]

Bij EP electronica partners is hij in de aanbieding voor € 699,- en een dvd speler heb je zo gekocht voor minder dan €100,- . Ik verwacht zelf dat er rond de olympische spelen weer genoeg acties komen met allerlei aanbiedingen.
Op de website van sony: http://www.sony.nl/PageVi...10&section=nl_NL_Magazine
staat dat de actie duurt tot 30 juni maar de bon kun je insturen tot 31 juli dus als je een factuur hebt van 30 juni dan is er nix aan de hand.
Ik heb er zelf nu nog €50 euro afgepraat... Helaas zit een EP partner niet echt in de buurt, maar het wordt dus €749 en dan die aktie van sony er bij op en de dvdspeler :) .

Kan natuurlijk ook voor de playstation kiezen en die weer verpatsen op marktplaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Speedfight schreef op 28 juni 2004 @ 16:11:
[...]

Ik heb er zelf nu nog €50 euro afgepraat... Helaas zit een EP partner niet echt in de buurt, maar het wordt dus €749 en dan die aktie van sony er bij op en de dvdspeler :) .

Kan natuurlijk ook voor de playstation kiezen en die weer verpatsen op marktplaats :P
Ik denk dat je het goed gedaan hebt omdat je nu voor €50,- een samsung dvd speler hebt die je toch nodig had/wilde en dat is zeker niet veel geld. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een Sony 28 FQ-86 binnen gekregen en nou viel mij een ding op. Ik merk vooral in het midden van het beeld wat 'stoort' zeg maar. Is dat inherent aan dit model of komt dit meer voor? En is er ook wat aan te doen?

Of ligt het aan het feit dat ik 100 hz niet gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:45:
Ik heb laatst een Sony 28 FQ-86 binnen gekregen en nou viel mij een ding op. Ik merk vooral in het midden van het beeld wat 'stoort' zeg maar. Is dat inherent aan dit model of komt dit meer voor? En is er ook wat aan te doen?

Of ligt het aan het feit dat ik 100 hz niet gewend ben?
verticale lijnen trillen een beetje. of dat alleen in et midden is is me niet opgevallen.

edit: kzag laatst in een mediamarkt krantje de Sony KV-32FX68 voor 799,-

[ Voor 9% gewijzigd door MUSTIS op 29-06-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Heeft iemand nog een alternatief voor het originele sony meubel?
Ik zag bij de ikea wel een model wat er heel erg op leek, koste €49 en het originele meubel €199 dus dat scheelt aardig!

Ik heb de Sony 28fx68 nu één dag en hij bevalt goed! Hij is toch nog meer groter dan verwacht :*) . Enigste opmerking die ik heb: Als je bijvoorbeeld bij TMF van die teksten ziet langs scrollen worden de letters aan de zijkant van het scherm groter en in het midden kleiner, verder top toestel!

Ik heb hem nu nog in de woonkamer staan en binnenkort met me pa naar mijn kamer dragen voor een vaste plek, maar damn wat is dat ding zwaar, 55kg ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Speedfight schreef op 01 juli 2004 @ 01:17:
Heeft iemand nog een alternatief voor het originele sony meubel?
Ik zag bij de ikea wel een model wat er heel erg op leek, koste €49 en het originele meubel €199 dus dat scheelt aardig!

Ik heb de Sony 28fx68 nu één dag en hij bevalt goed! Hij is toch nog meer groter dan verwacht :*) . Enigste opmerking die ik heb: Als je bijvoorbeeld bij TMF van die teksten ziet langs scrollen worden de letters aan de zijkant van het scherm groter en in het midden kleiner, verder top toestel!

Ik heb hem nu nog in de woonkamer staan en binnenkort met me pa naar mijn kamer dragen voor een vaste plek, maar damn wat is dat ding zwaar, 55kg ofzo :/
Echt... |:( RTFM! Staat er letterlijk in waarom dat is! Je TV staat in de Smart modus, wat om het origenele 4:3 signaal beeldvullend te maken het een en ander uitrekt.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
wimpie schreef op 01 juli 2004 @ 07:07:
[...]

Echt... |:( RTFM! Staat er letterlijk in waarom dat is! Je TV staat in de Smart modus, wat om het origenele 4:3 signaal beeldvullend te maken het een en ander uitrekt.
Ik heb vanavond maar eens ff de handleiding gelezen en staat er inderdaad in, volgens een verkoper in een winkels kwam het door de niet bolle maar holle beeldbuis die sony gebruikt 8)7
Volgens hem was sony de enigste wie nog zulke buizen gebruikte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Speedfight schreef op 01 juli 2004 @ 10:39:
[...]

Ik heb vanavond maar eens ff de handleiding gelezen en staat er inderdaad in, volgens een verkoper in een winkels kwam het door de niet bolle maar holle beeldbuis die sony gebruikt 8)7
Volgens hem was sony de enigste wie nog zulke buizen gebruikte....
enige :Y)

Maar hoe dan ook, het is een onzin verhaal van de betreffende verkoper. Het komt door de manier waarop het beeld wordt gerekt. De televisie heeft per definitie een platte beeldbuis, niet hol of bol. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Ik praat persoonlijk het liefts met verkopers die ook echt technisch onderlegd zijn en dus ook reparaties uitvoeren. Ben nu verschillende winkels langs geweest en de ervaring is dat met name de kleine servicegerichte winkels ook het beste advies geven. It's, BCC, Expert hoor ik vaak tegenstrijdige verhalen (hiermee bestempel ik ze natuurlijk nog niet als slechte winkels).
Afgelopen week was ik een winkel en daar was toevallig iemand van Philips op bezoek. Die vertelde dat ze bewust een wat softer (lees: wat minder contrastrijker) beeld standaard instelde om de levensduur van de beeldbuis te verlengen. In tegenstelling tot de tv's van sony, JVC en Loewe die fabrieksaf iets contrastrijker afgesteld stonden. Toch ben ik persoonlijk niet zo fan van pixelplus.

Op dit moment wordt er erg gestunt met tv's van JVC. Volgens verkopers omdat JVC graag Philips van de eerste plek van marktaandeel wil stoten. 2 weken geleden kostte de
HV-28P37S nog overal € 1100,- en nu overal aangeboden voor € 799,-.
Wat betreft de verhalen over slecht geometrie van de JVC's. De JVC's zijn erg gevoel voor magnetische velden en aardstraling. In fabrieksmenu's kan dit simpel aangepast worden. Moet je natuurlijk niet te vaak je tv verplaatsen ;) .

Ook de actie van Sony (palystation 2 + spel of € 100,- ) is verlengd en loopt door tot 31 juli.
Ben persoonlijk geinteresseerd in de 28FQ86 en vind hem nog iets mooier dan die
JVC HV 28P37S

Mijn advies is om niet teveel af te gaan op de kwaliteit van de tv in 1 winkel maar bekijk ze zeker in meerdere winkels. De ene winkel heeft een slechter antennesignaal dan de ander en sommige winkels stellen de tv's helemaal af en andere niet. Trek dus niet te snel conclusies over beeldkwaliteit. Voordeel van niet-online kopen vind ik de gratis thuisbezorging, gratis afstelling op locatie en service buiten garantieperiode. Reparaties worden door mijn electronicawinkel buiten garantietermijn zoveel mogelijk geclaimt op de fabrikant. Klanten uit zijn klantenbestand betalen de helft minder aan reparaties en er wordt meer geclaimd op de fabrikant dan bij die mensen die online of bij de Makro kopen. Nadeel is natuurlijk wel de prijs. Online is gewoon vaak goedkoper (er zijn trouwens ook dure onlineshops: Wehkamp, Hermes Electronics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik ben zelf ook in verschillende winkels geweest:

Modern electronics: Werd ik goed geholpen maar daar hebben ze mij dus verkeerde technische dingen vertelt...
Scheer & Foppen: Slecht geholpen
IT's: Slecht geholpen
Huls (groot warenhuis in Doetinchem: Werd ik goed geholpen, heb hem hier uiteindelijk ook gekocht.

Huls bezorgde de tv bij mij thuis en hebben hem ingesteld, ook hebben ze een eigen technische dienst welke ook gecertificeerd is voor veel merken. Mocht er iets met de tv mis zijn dan komen ze hem ophalen en weer brengen. Huls verkoopt veel Loewe en andere dure merken, ze hebben vooral veel plasma en lcd's.
De audio en video afdeling ziet er niet uit als een standaard witgoed winkel alles is mooi ingedeeld. Het is dus een professionele winkel.

Dat is de reden waarom ik hem daar gekocht heb, je kan het op internet natuurlijk altijd goedkoper krijgen maar zoiets als een tv koop ik liever in een echte winkel.

Jammer dat winkels tegenwoordig niets of weinig meer van de prijs af willen/kunnen doen en dat ze ook niet bijvoorbeeld een gratis scart kabel erbij doen, vroeger waren zulke dingen altijd nog wel te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Speedfight schreef op 01 juli 2004 @ 13:08:

Jammer dat winkels tegenwoordig niets of weinig meer van de prijs af willen/kunnen doen en dat ze ook niet bijvoorbeeld een gratis scart kabel erbij doen, vroeger waren zulke dingen altijd nog wel te regelen.
Een ondernemer van EP Electronica Partners vertelde me dat iedereen goed op elkaar let. De harense smid stunt nu met de JVC 28P37S en iedereen in de markt neemt nu die prijs over en dat zie je ook echt gebeuren. Voor hen is er niet veel aan te verdienen maar de consument is beter af. Niet alleen de winkeliers stunten maar ook fabrikanten doen gekke dingen om maar meer marktaandeel te krijgen en nemen winstmarges voor zichzelf en winkeliers dan maar op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hier ff een foto van mijn nieuwe aanwinst (de Sony 28fx68), ik ben nu een oud tv meubel aan het opknappen en schilderen. Ik heb hem nu nog in de familiewoonkamer staan, en overmorgen verhuis ik hem naar mijn eigen HT.

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/Sony28FX68.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je op een Sony 32FQ70 de speakers permanent uit?
Ik moet ze nu elke keer als ik dat ding aanzet handmatig uitzetten voordat het geluid over mijn surround set komt.
Ik luister altijd via mijn surround set die speakers gebruik ik dus echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

dr was iets met een scart naar tulp (rood-wit). dan waren de tv speakers altijd uit ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op 27 juli 2004 @ 00:33:
dr was iets met een scart naar tulp (rood-wit). dan waren de tv speakers altijd uit ofzoiets.
Niemand een wat duidelijkere tip dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:15:
Niemand een wat duidelijkere tip dan dat?
Op mijn 32FX68 gaat dat gewoon via het menu. Als ik de speakers op off zet werkt dat prima, ook nadat de TV uit is geweest (standby of power off).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Smarron schreef op 29 juli 2004 @ 09:51:
[...]
Op mijn 32FX68 gaat dat gewoon via het menu. Als ik de speakers op off zet werkt dat prima, ook nadat de TV uit is geweest (standby of power off).
Bij de 28FQ86 zit ook zo'n optie. Ik dacht dat je kon kiezen voor 'eenmalig uit' of 'altijd uit'.

Mail anders eens naar Sony, misschien dat zij de gouden tip hebben :) Ik moet ook nog steeds eens contact met ze opnemen. Op de site staat namelijk dat de FQ86 types een Memory Stick reader hebben, maar ik heb 'm nog niet gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 29 juli 2004 @ 09:51:
[...]
Hier helaas niet, maar ik zal Sony eens mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

smarron, waar zit die optie dan, want bij mij gaat de speakers idd ook gewoon weer aan na aan en uit zetten van de tv.

heb dezelfde tv als jij

wat betreft mijn onduidelijke uitleg van de scartkabel; et moet volges mij ergens hier in dit topic staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MUSTIS schreef op 29 juli 2004 @ 23:06:
smarron, waar zit die optie dan, want bij mij gaat de speakers idd ook gewoon weer aan na aan en uit zetten van de tv.

heb dezelfde tv als jij

wat betreft mijn onduidelijke uitleg van de scartkabel; et moet volges mij ergens hier in dit topic staan..
Excuses, bij volledig uit werkt het niet.

Werkt het toevallig wel als er direct via de output aan de achterkant speakers zijn ingeplugd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Kickje

Ik zag net in de folder van de Makro een leuke Philips Breedbeeld televisie staan (de 28pw6006). Voor maar E 279 excl. en E 332,01 incl. Btw.
Het is een 70 cm 50hz modelletje met een gewone Ultra Flat beeldbuis (zal dus wel bol zijn).

specs volgens philips

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/Televisions/Philips/Philips28PW6006.jpg

Ik even op kieskeurig gekeken en daar staan heel lovende reviews over het ding. Maar nu vertrouw ik die gasten niet want alles wat ze zelf hebben vinden ze te gek. Maar de 'pricewatch' van die site noemt als laagste prijs 438 euro. Een verschil van ruim 100 euro met de 332 van de Makro dus.

Na even verder zoeken vind ik ook nog reviews op homecinemachoice en daar staan er ook reviews van, uitgevoerd door experts. Hier scoord het kastje erg goed met een 4/5 en zelfs een 4,5/5

http://www.homecinemachoi...ilips/Philips28PW6006.php
http://www.homecinemachoi...ilips/Philips28PW6006.php

Mijn vraag is iemand hier nog ervaring heeft met dit leuke budget televisie-tje.

[ Voor 31% gewijzigd door ZiegoM op 15-08-2004 21:42 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:36

Reda

HA DO KEN

'k heb die 6006 wel vaak vergeleken maar ik ben zelf niet echt positief over het beeld en geluid. Nu ben ikzelf toch iets verwend want ik kijk naar een 28pw8807 maar een toestel dat slecht zijn ruis onderdrukt vind ik al hinderlijk kijken.

Ook het geluid vind ik tegenvallen dan wanneer ik dit vergelijk met een JVC van gelijke catogorie. (bv. de av28gt1)

ik werk ook bij een bruingoedzaak en vergelijk die dingen dus vaak genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Speedfight schreef op 26 juni 2004 @ 17:09:

Nu ben ik eens op kieskeurig gaan kijken en die samsung word wel erg slecht gereviewed, veel mensen hebben strepen door het beeld wanneer iets zwarts in beeld is.

De beelbuizen in de Samsung en JVC zijn hetzelfde en ik lees inderdaad ook dit probleem bj sommige jvc tv's. Moet ik hieruit concluderen dat Samsung en JVC afvallen en toch voor de Sony moet gaan?
Hmm, dit lees ik nu pas, ik heb een Grundig TV gekocht bij MediaMarkt in Enschede, daar hebben ze die dingen een half jaar aangehad als demo TV's op de schappen bovenlangs. Geen probleem, ding was afgeprijsd van 1399 naar 499 euro, maar ik heb die strepen dus ook. Eerst dacht ik dat het aan de scart kabel lag of dat het signaal gewoon bagger was, maar het blijkt dus vaker voor te komen. Zou mijn TV dan net zo'n beeldbuis hebben? 't Gaat om een Grundig Cinaro 5310 82cm 100Hz TV. Als er links in beeld iets fel wits is en de rest van het beeld is wat donker, krijg ik in dat donkere gedeelte strepen horizontaal. Heel vervelend, valt niet zo heel erg op, maar zodra je het ziet blijf je het zien :(

Ik had er al een topic aan gewaagd, maar daar reageert niemand op. Het blijkt dus toch aan de beeldbuis te liggen, als ik dit zo lees :(

Zou een monteur daar wat mee kunnen? Is het reden om hem onder garantie te laten repareren? Het klinkt als iets wat je moet "accepteren" ofzo :X

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2004 23:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:42
Ik heb onderstaande 82Cm 100Hz Samsung ws32a116v TV laatst bij Correct gekocht voor 449,- :)

http://www.samsung.com/nl/products/tv/planotv/ws32a116v.asp

Hij staat nog in de doos wegens verbouwing. Ik post als ik klaar ben nog wat ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Reda schreef op 15 augustus 2004 @ 22:57:
'k heb die 6006 wel vaak vergeleken maar ik ben zelf niet echt positief over het beeld en geluid. Nu ben ikzelf toch iets verwend want ik kijk naar een 28pw8807 maar een toestel dat slecht zijn ruis onderdrukt vind ik al hinderlijk kijken.

Ook het geluid vind ik tegenvallen dan wanneer ik dit vergelijk met een JVC van gelijke catogorie. (bv. de av28gt1)

ik werk ook bij een bruingoedzaak en vergelijk die dingen dus vaak genoeg
Mja ik snap dat het geen top apparaat is maar het is toch wel van enige kwaliteit vergeleken met een merk als vestel en dat soort gedoe. Want dat is dus de prijscategorie waar deze tv (nu) in zit.

Het geluid is totaal niet belangrijk. Alle tv's hebben slecht geluid en daarom wordt mijn tv ook aangesloten op mijn reciever.

Het gaat er mij dus om dat ik voor zo weinig mogelijk (<400 euro) een breedbeeld heb die een redelijk beeld geeft en dan vooral op de scart (rgb) aansluiting. En hij moet een aantal jaartjes mee kunnen.
Dan is die 6006 toch voor mij de beste keus denk ik?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
ZiegoM schreef op 16 augustus 2004 @ 00:40:
[...]
Dan is die 6006 toch voor mij de beste keus denk ik?
Ik heb hem ook en ik vind het een uitstekende TV. In zijn klasse (70cm, 50Hz, non flat) volgens mij de beste. Ik had hem voor 299 bij Mediamarkt. Was een aanbieding uiteraard, maar ik had hem zelfs voor 400 euro nog gekocht. Geluid is inderdaad een beetje tam, maar voor journaal enzo goed genoeg. Een heel mooi scherp helder contrastrijk beeld. (contrastplus in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Grrrrrene schreef op 15 augustus 2004 @ 23:07:
Als er links in beeld iets fel wits is en de rest van het beeld is wat donker, krijg ik in dat donkere gedeelte strepen horizontaal. Heel vervelend, valt niet zo heel erg op, maar zodra je het ziet blijf je het zien :(
Je bedoelt dat als er bijvoorbeeld een paar regels witte tekst in beeld staan, je links en rechts van die teksten ook een soort witte 'waas' ziet doorlopen? Dat heeft mijn Sony namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nee, rechts van een witte tekst op zwarte ondergrond zie je een donkere streep lopen. Ik zal het 's in paint tekenen :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/schermfout.png

Sterk overdreven hoor, het verschil tussen zwart en grijs is iets minder extreem, maar 't idee is duidelijk. Dat wil ik dus niet, want ik erger me er kapot aan. Iemand een suggestie voor een TV die dat niet doet? Eisen zijn 82cm, 100Hz, 3 scart aansluitingen en verder liefst een merk als Philips of nog liever Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wellicht de Sony 32FX68 dan een optie? Is wel iets duurder (ong. € 720,-), maar eigenlijk nog geen negatieve reactie in dit topic.
3x scart, 100Hz, 82cm en een merk naar je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 16 augustus 2004 @ 21:11:
nee, rechts van een witte tekst op zwarte ondergrond zie je een donkere streep lopen. Ik zal het 's in paint tekenen :P

[afbeelding]

Sterk overdreven hoor, het verschil tussen zwart en grijs is iets minder extreem, maar 't idee is duidelijk. Dat wil ik dus niet, want ik erger me er kapot aan. Iemand een suggestie voor een TV die dat niet doet? Eisen zijn 82cm, 100Hz, 3 scart aansluitingen en verder liefst een merk als Philips of nog liever Sony :)
Damn dat heb ik ook net voor het eerst gezien op mijn twee maanden oude Sony 28fx68 :S. Bij mij kwam het in menu van Richard Burns Rally op de xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Smarron schreef op 16 augustus 2004 @ 22:42:
Wellicht de Sony 32FX68 dan een optie? Is wel iets duurder (ong. € 720,-), maar eigenlijk nog geen negatieve reactie in dit topic.
3x scart, 100Hz, 82cm en een merk naar je keuze.
Ik ga morgen even kijken naar de 32FX68 en de 32FQ86, ben benieuwd of die laatste mooier beeld heeft omdat het het luxere model is. Verder kijk ik nog ff naar een paar Philipsen, we zien wel wat ze hebben :P
Speedfight schreef op 16 augustus 2004 @ 22:51:
[...]

Damn dat heb ik ook net voor het eerst gezien op mijn twee maanden oude Sony 28fx68 :S. Bij mij kwam het in menu van Richard Burns Rally op de xbox...
Oh, euh, sorry, heb ik je ergens op gewezen? :* Ik vind het iig iets wat niet echt heel erg opvalt, maar wat je gaat zien als je weet dat het er is. Kan het mezelf niet afleren. Het zal wel net zoiets zijn als dat regenboogeffect van DLP projectors zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 16-08-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Grrrrrene schreef op 16 augustus 2004 @ 23:16:
Ik ga morgen even kijken naar de 32FX68 en de 32FQ86, ben benieuwd of die laatste mooier beeld heeft omdat het het luxere model is. Verder kijk ik nog ff naar een paar Philipsen, we zien wel wat ze hebben :P
De FQ-serie zou idd een mooier beeld dan de FX-serie geven, alleen heeft een goede review-site dit behoorlijk de grond ingeboord. Ik wilde ook de FQ, alleen die paar honderd euro extra was het me niet waard. De FQ heeft wel weer wat meer extra's aan boord, maar daar betaal je dan ook voor. Als mijn budget groot genoeg was, had ik alsnog een FQ genomen.

edit:
F*ck, verkeerde post geedit :X

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 16-08-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heb je zo 1-2-3 een linkje naar die review of staat die ergens in de tig-pagina's tellende historie van dit topic? :X Heb alleen de laatste paar pagina's gelezen omdat de rest al redelijk gedateerd was :)

Ik heb thuis TV Home van Essent, dus ruis in het beeld heb ik geen last van, mocht dat door een of ander beeldbewerkingsalgoritme in de FQ serie slechter worden gemaakt, dan gaat dat voor mij niet op :)

Edit:
Overigens hoop ik niet dat de 32FX68 dat probleem met licht/donker contrasten ook heeft, zoals speedfight hierboven met z'n 28fx68 heeft :X

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 16-08-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Ik denk dat hij de reviews bedoelt van http://www.homecinemachoice.com/whatvideo/
(whatvideotv.com) daar staat een vergelijk tussen een FX en FQ serie en de FX komt er goed uit. Het is wel de FQ70 en niet de FQ86.
De FQ86 is het laatste model. Een zwarte behuizing met grijze rand eromheen en allerlei digitale opfrats methoden erin.

De KV-28FQ70u
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3241

De KV-32FX68u
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3013

Ik hoop trouwens niet dat hij kieskeurig.nl bedoelde :) NOFI

[ Voor 39% gewijzigd door Mad_Manic op 17-08-2004 00:25 . Reden: directe links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mad_Manic schreef op 17 augustus 2004 @ 00:16:
Ik denk dat hij de reviews bedoelt van http://www.homecinemachoice.com/whatvideo/
(whatvideotv.com) daar staat een vergelijk tussen een FX en FQ serie en de FX komt er goed uit. Het is wel de FQ70 en niet de FQ86.
De FQ86 is het laatste model. Een zwarte behuizing met grijze rand eromheen en allerlei digitale opfrats methoden erin.

De KV-28FQ70u
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3241

De KV-32FX68u
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3013

Ik hoop trouwens niet dat hij kieskeurig.nl bedoelde :) NOFI
Ik doelde inderdaad op de review van whatvideotv.com. ;)

En het was ook de FQ70 tegen de FX68. De FQ86 is weer het nieuwere model en ik denk dat die ook weer beter zal zijn. Beiden zullen echt geen slechte keuzes zijn. Mocht je het geld hebben, zou de FQ86 natuurlijk het aantrekkelijkste zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Om nog even terug te komen op die 'budget' Philips 28pw6006 die zulke hoge ogen gooit bij homecinemachoice.com.
Ik las net in het AD dat de WhatHifi ook een aantal breedbeeldjes heeft getest met dit als resultaat:
Dikkerdjes doen het nog prima
Van onze redactie Uw Goed Recht

Dikke tv's met beeldbuis bieden vaak meer dan platte nieuwelingen. Dat constateert de Britse Ultimate Guide for Televisions Computer Easy, die 11 televisies met elkaar vergeleek.

De prima Panasonic TX-PS1 heeft een adviesprijs van 549 euro. Maar wie een beetje rondshopt, vindt het toestel vast goedkoper.

De onderzoekers moeten er deze keer een beetje van zuchten, want sommige zaken zijn wel erg voorspelbaar. Zoals regen tijdens Wimbledon en stervoetballers die penalty's missen. Aan dat lijstje kan in positieve zin de ouderwetse beeldbuis worden toegevoegd, want die geeft nog steeds het beste beeld voor relatief weinig geld.

Hoe goed de fabrikanten ook hun best doen om de beeldschermen en de prijzen te laten afvallen, zo'n grote, dikke kast werkt gewoon beter. Natuurlijk neemt zo'n tv meer ruimte in, maar dat hoekje van de woonkamer was toch al vrijgemaakt, dus dan maakt dat ook niet zoveel uit. De testers van het Britse blad What Hi-Fi Sound and Vision zetten daarom maar eens 11 flinke breedbeeldtelevisies met een beelddiameter van zo'n 72 centimeter op een rijtje.

Als beste koop komt de Panasonic TX-PS1 (adviesprijs 549 euro) uit de bus. Het is een mooi ding dat over voldoende extra's beschikt. Panasonic wint het vooral dankzij een fantastische beeldkwaliteit. Dit merkt timmert daarmee trouwens toch stevig aan de weg, want ook bij productvergelijkingen van de Consumentenbond scoort Panasonic hoog. Het enige minpuntje blijkt het geluid. Dat is niet slecht, maar ook niet spectaculair. Al met al een prima kijkdoos voor een redelijke prijs.

Wie meer waarde hecht aan geluid, zou ook eens naar de Sanyo 28FWN4 (adviesprijs 549 euro) kunnen kijken. Dit relatief onbekende Japanse merk levert ook een heel aardig toestel, met een uitstekend geluid. Alleen jammer dat de beeldkwaliteit achter blijft.

Dat doet het oude, maar nog steeds leverbare Philips-model 28PW6006 (adviesprijs 769 euro) weer net iets beter. Maar gezien de prijs kan ook dat toestel niet tippen aan de Panasonic.

Grote achterblijver is de AV-28GT1BJF van JVC (579 euro). Het ding verzuimt programma's zuiver weer te geven en ziet er bovendien hopeloos gedateerd uit. Niet eens zo lang geleden misschien nog een prachtig ding voor een redelijke prijs, maar de concurrentie heeft niet stilgezeten.

En misschien is dat wel het beste nieuws: de meeste televisies met een beeldbuis worden alleen maar goedkoper, maar zeker niet slechter. Laat die dunne dingen dus nog meer even staan en kijk bij de aanschaf van een nieuwe tv eerst even naar de 'ouderwetse' dikkerdjes. Letterlijk en figuurlijk nog steeds veel meer waar voor uw geld.
Hier staat dus de 28pw6006 in met al genoemde prijs: 769 euro.
Dat ding staat dus vanaf morgen bij de Makro voor E 332incl. btw.
Mijn keuze is gemaakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door ZiegoM op 17-08-2004 01:00 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
ZiegoM schreef op 17 augustus 2004 @ 00:56:
Om nog even terug te komen op die 'budget' Philips 28pw6006 die zulke hoge ogen gooit bij homecinemachoice.com.
Ik las net in het AD dat de WhatHifi ook een aantal breedbeeldjes heeft getest met dit als resultaat:

[...]

Hier staat dus de 28pw6006 in met al genoemde prijs: 769 euro.
Dat ding staat dus vanaf morgen bij de Makro voor E 332incl. btw.
Mijn keuze is gemaakt :)
Alsjeblieft hier nog een review van dat ding: http://www.homecinemachoi...ilips/Philips28PW6006.php

Hij is al getest in april 2002. Het is dus een verouderd model maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij daarmee slecht is integendeel. De prijs/kwaliteit lijkt mij prima en hij scoort goed.

EDIT
Stom van mij jullie hadden die review al gevonden van die philips op www.homecinemachoice.com |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Mad_Manic op 17-08-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 16 augustus 2004 @ 21:11:

[afbeelding]

Ik mijn beeld op een Sony 28fx68 even nagetekent, het is echt heel licht zichtbaar en alleen als je het weet zie je het eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/beeld.JPG
Ik wil graag weten of ik hiermee terug moet gaan naar de winkel en of meerdere mensen dit effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Nou, dus toch maar eens de vorige 19 pagina's doorgeworsteld en ik ben blij dat ik mijn 4:3 tv-tje nog maar eens heb laten repareren. Voor iemand als ik die meer TV kijkt dan DVD's is breedbeeld er nog lang niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij stilstaande beelden valt het niet zo op, dat strepende beeld, maar bij bewegende beelden (bijvoorbeeld een shot met links luxaflex waar licht doorheen valt) en een pannende camera word je echt gek :X

Maar ik mag hem dus terugbrengen, moet ik in de winkel wel _heel_ goed kijken of die TV's er ook geen last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:13

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dat strepende beeld merk ik alleen een beetje bij ondertiteling, als ik de ruisonderdrukking uitzet, en het beeld op zn scherpst staat met meest contrast etc... ik heb nog wel n 4:3 tv zonder 100Hz, maar wel n erg lekkere :P de Philips 21PT5505-00 Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijntv.jpg
dit is mijn tv.

erg mooi kleurrijk beeld, en scherp, helemaal met mn Yamada DVX-6000 MPEG-4/DVD Speler :P ik merk die waas achter witte letters alleen bij tv uitzendingen ik heb namelijk gewone analoge Kabel... met dvd merk ik het nie, via tv ook alleen als de ruisonderdrukking uit is..

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 17-08-2004 19:32 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wil even benadrukken dat ik met contrast op halverwege (iets eronder zelfs) ook die strepen zie, of ik ruisonderdrukking nu aan of uit zet, scherpte max of minimaal, het maakt allemaal niet uit, ik blijf de strepen houden. En dan heb je het ideale voorbeeld 's op je beeldbuis: witte stip op zwarte achtergrond en doet hij het ineens niet :D Het is echt compleet onvoorspelbaar wat hij gaat doen.

Edit: Ik vind de FQ86 van Sony gewoon al mooi om te zien, alleen al om die mooie zwarte rand om het beeld wat het beeld wat afkadert.

Kijken doe ik donderdag na m'n tentamen wel, ik moet eerst leren :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 17-08-2004 19:33 ]

Verwijderd

Hey mensen,

Kan iemand me uitleggen wat nou het verschil is tussen 4:3 en 16:9?
Iedereen heeft het er over dat breedbeeld TV's van die lelijke strepen aan de zijkant van het beeld hebben. Kan je dan nie switchen van 16:9 naar 4:3?

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:57:
Hey mensen,

Iedereen heeft het er over dat breedbeeld TV's van die lelijke strepen aan de zijkant van het beeld hebben. Kan je dan nie switchen van 16:9 naar 4:3?
Ja maar dan heb je kleiner of vervormd beeld.

• eborn
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:57:
De verhouding. De enige twee manieren om van 4:3 naar 16:9 te gaan zijn uitrekken (al dan niet gefaseerd) en inzoomen. Beide manieren hebben nadelen.

• Smarron

Smarron

The bend

TV-uitzendingen die 16:9 worden uitgezonden zullen door de meeste breedbeeld-TV's worden gezoomed. Dit ziet er idd niet zo mooi uit vanwege de horizontale beeldlijnen die ontbreken. Alleen bij PalPlus TV's is dit niet zo dacht ik, maar die zijn ook weer een stukje duurder.

DVD's die 16:9 worden afgespeeld zien er erg mooi uit, vanwege het anamorfische ofzo ?? Op 4:3 als 16:9 zit er zo goed als geen kwaliteitsverschil in.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

TV-uitzendingen die 16:9 worden uitgezonden zullen door de meeste breedbeeld-TV's worden gezoomed.
Dat moet je even nader uitleggen :?
Waarom zou een 16:9 TV-uitzending op een 16:9 TV gezoomed worden :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Tachyon schreef op 19 augustus 2004 @ 23:22:
Dat moet je even nader uitleggen :?
Waarom zou een 16:9 TV-uitzending op een 16:9 TV gezoomed worden :?
Omdat deze uitzendingen letterboxed worden uitgezonden. Dus de zwarte randen boven en onder in het beeld zitten in het videosignaal. Als dit niet het geval was zouden alle 4:3 mensen naar een uitgerekt beeld zitten te kijken. Veel nieuwe 4:3 televisies hebben een breeldbeeld-knop, waarmee het signaal ingedrukt wordt. Maar lang niet iedereen weet dit en op oudere televisies is deze functie niet voorhanden.

Echt breedbeeld gebruikt alle beeldlijnen van het videosignaal (anamorphic), waardoor je een hogere kwaliteit krijgt. De breedbeeld televisie 'rekt' dit in de breedte uit, waardoor je de juiste verhoudingen krijgt met beeldvullend beeld.

Als tussenoplossing is PALplus uitgevonden. Daarbij is het bronmateriaal anamorphic, maar wordt er een truc gebruikt om dit signaal naar de kijker te krijgen. Het beeld wordt namelijk voor een 4:3 kijker als letterboxed uitgezonden. Die ziet dus netjes zwarte balken boven en onder in beeld. Maar in deze zwarte balken zit toch informatie opgeslagen. Het schijnt dat je dit kunt zien als je wat met je brightness en contrast gaat spelen. Deze extra informatie zorgt ervoor dat een PALPlus televisie toch netjes anamorphic (of vergelijkbaar) materiaal krijgt en dus niet hoeft te zoomen voor beeldvullend beeld.

Echter, standaard breedbeeld televisies bevatten zover ik weet geen PALplus chip. Dat heeft iets met de extra kosten te maken geloof ik. Bovendien weet ik niet of de Nederlandse zenders PALPlus uitzenden, of alleen letterboxed. In dat geval heb je er weinig aan en moet je alsnog gaan zoomen. Van Belgie weet ik zeker dat ze PALplus gebruikt hebben, maar ik weet ook niet of ze dat nu nog steeds doen.

[ Voor 13% gewijzigd door eborn op 20-08-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je veel TV kijkt, ik neem aan dat alle zenders 4:3 uitzenden, kan je beter geen breedbeeld TV nemen? Waarom worden er dan breedbeeld TV's gemaakt en uberhaupt verkocht? Kijken die mensen alleen DVD's?
Want als je ''normaal'' TV kijkt zie je alles uitgerekt en zwarte balken boven en onder, dat is wat ik begrijp van deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:22:
Dus als je veel TV kijkt, ik neem aan dat alle zenders 4:3 uitzenden, kan je beter geen breedbeeld TV nemen? Waarom worden er dan breedbeeld TV's gemaakt en uberhaupt verkocht? Kijken die mensen alleen DVD's?
Want als je ''normaal'' TV kijkt zie je alles uitgerekt en zwarte balken boven en onder, dat is wat ik begrijp van deze pagina.
Dat klopt, maar heel veel mensen die een breedbeeld kopen beseffen dat ook niet. Althans, dat hoor je vaak. Zo stond er laatst ergens een interview, waarbij ze als potentiele klant een test deden. Ze gingen naar verschillende winkels en probeerden daar informatie in te winnen. En wat denk je? Een aantal verkoper kletste gewoon uit hun nek wat betreft ondersteuning. Een verkoper zei bijvoorbeeld dat tegenwoordig eigenlijk alles in breedbeeld werd uitgezonden, behalve een paar oude films. En een ander wist te melden dat het een goeie aankoop was voor de Olympische spelen, omdat je dan nog meer van de sport kon genieten. Terwijl dat gewoon kul is, omdat je er echt niet meer door ziet. Ik geloof dat alleen een medewerker van Mediamarkt schoorvoetend zei dat de sport (in Nederland) niet in breedbeeld werd uitgezonden.

Een paar Nederlandse zender zenden dus semi-breedbeeld uit (letterboxed), waardoor je met zoomen een volledig plaatje kunt krijgen. Hetzelfde geldt voor enkele series op Veronica. Verder is alles standaard 4:3.

Persoonlijk kijk ik veel meer DVD (of series uit Amerika die wel breedbeeld zijn), waardoor ik veel meer aan een breedbeeld heb. Maar voor mensen die inderdaad alleen maar TV kijken is het waarschijnlijk erg frustrerend. De SmartZoom is dan vaak de beste oplossing, maar vooral bij het draaien van de camera krijg je daar soms een 'vissenkom effect'. Juist omdat de buitenkant meer uitgerekt wordt dan het midden van het scherm (waar 9 van de 10 keer het onderwerp staat).

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 20-08-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:22:
Nou zal je eerlijk zeggen, ik heb in huis 2 breedbeeld tv's staan van verschillende grote, maar ik heb ze allemaal op automatisch staan, heb dus altijd vullend beeld.

En eerlijk gezegt, ik zit er niet mee, want alles is goed zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Vorkie schreef op 20 augustus 2004 @ 16:38:
Nou zal je eerlijk zeggen, ik heb in huis 2 breedbeeld tv's staan van verschillende grote, maar ik heb ze allemaal op automatisch staan, heb dus altijd vullend beeld.

En eerlijk gezegt, ik zit er niet mee, want alles is goed zichtbaar...
Tja, dat is inderdaad persoonlijke voorkeur. De Wide instelling voor 4:3 vind ik zelf namelijk te breed, omdat je duidelijk ziet dat iedereen een dikke kop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie raden me aan om gewoon een 4:3 TV (grootbeeld) te halen?
Tjah waarom zou je meer moeten betalen voor een minder mooi beeld (breedbeeld), geldt voor 'normale' TV.
Bedankt voor het advies.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 18:06:
Dus jullie raden me aan om gewoon een 4:3 TV (grootbeeld) te halen?
Tjah waarom zou je meer moeten betalen voor een minder mooi beeld (breedbeeld), geldt voor 'normale' TV.
Bedankt voor het advies.
Breedbeeld is niet minder mooi. Als je tenminste gewoon op de originele aspect ratio de 4:3 uitzendingen bekijkt. (uitgaande van kijken zonder vervorming).

Weeg voor jezelf het volgende af: Ga je veel films kijken (ervan uitgaande dat deze eigenlijk altijd wel minimaal 16:9 zijn) of kijk je veel TV. Ik heb voor het 1e gekozen en daarom een breedbeeld genomen.

Eigenlijk heb ik een compromie gesloten met mijzelf. Ik had een 63cm grootbeeld. Altijd plezier van gehad, maar aangezien ik erg veel films kijk, wilde ik overstappen naar een breedbeeld (tevens 100Hz en veel nieuwe technieken en functies). Ik heb gekozen voor een 82cm breedbeeld. Hierdoor blijven de normale 4:3 uitzendingen nog steeds 63cm groot, dus ik verlies er wat betreft normale uitzendingen niks op, maar win veel als het gaat om 16:9 uitzendingen. Wat ik namelijk veel zie is dat mensen van een 63cm 4:3 naar een 72cm 16:9 gaan. De 4:3 uitzendingen zijn dan kleiner (55cm) en je verliest er gewoon op dan ervoor. Dan zetten ze de TV op 16:9 of smart om de uitzending maar beeldvullend te maken. Dat vind ik zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar heeft een grootbeeld dan minder functies als een breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 18:47:
Ja maar heeft een grootbeeld dan minder functies als een breedbeeld?
De nieuwe TV's niet waarschijnlijk, maar in mijn geval had ik een TV die al behoorlijk oud was. Ten opzichte daarvan had mijn nieuwe TV meer functies.

Ik denk dat er wat betreft kwaliteit niet echt veel verschil zal zitten tussen groot- en breedbeeld. Het zal puur een keuze zijn waarvoor je hem hoofdzakelijk voor zult gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hier ook vragen stellen over een paar grootbeeld TV's?
Ik zie bij zoeken niet zo snel een algemeen grootbeeld thread.

Sommige TV's hebben Digital scan. Kan iemand me uitleggen wat dat betekent?
Is het echt nuttig en noodzakelijk of is dat maar een overbodige luxe?

En als je zo'n digitale ontvanger hebt krijgt je dan alle zenders in breedbeeld kwaliteit zonder dat je er per maand voor moet betalen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

@eborn: Bedankt voor de uitleg! :)

Als ik het goed begrijp is de situatie dus nog triester dan ik al dacht: breedbeelduitzendingen zijn al zeldzaam, maar als er al iets in breedbeeld wordt uitgezonden is het nog behoorlijk nep ook... :(

Het was me al opgevallen dat "breedbeeld" uitzendingen niet helemaal waren wat het zou kunnen zijn...

Soms denk ik dat er een soort van complot is: er wordt echt al jaren in allerlei winkels geroepen dat "binnenkort" alles breedbeeld zal zijn. Met dat argument worden die bakken dan verkocht.

Ik had gehoopt dat de OS dit jaar in 16:9 zou worden uitgezonden, maar helaas... :'(

Ik heb ergens gelezen dat het WK2006 wel in breedbeeld zou worden uitgezonden. Daar hoop ik dan maar op.

Voorlopig blijf ik me vreselijk ergeren aan 4:3 uitzendingen op mijn breedbeeld.
Ik ben er alleen nog niet uit waar ik me het meest aan erger: platte hoofden in gelijkmatige 16:9-stand of het vissekomeffect in de "juist"-stand... :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Tachyon schreef op 20 augustus 2004 @ 20:35:
@eborn: Bedankt voor de uitleg! :)
Graag gedaan :)
Als ik het goed begrijp is de situatie dus nog triester dan ik al dacht: breedbeelduitzendingen zijn al zeldzaam, maar als er al iets in breedbeeld wordt uitgezonden is het nog behoorlijk nep ook... :(
Klopt. Eigenlijk was PALplus dus de beste oplossing geweest totdat iedereen aan de Breedbeeld televisie zou zitten. Voor de partijen die de beelden aanleveren maakt het volgens mij niet uit of ze het 4:3 of anamorphic aan de omroepen geven.
Soms denk ik dat er een soort van complot is: er wordt echt al jaren in allerlei winkels geroepen dat "binnenkort" alles breedbeeld zal zijn. Met dat argument worden die bakken dan verkocht.
En dan moet je voor de grap eens gaan uitleggen dat een groot deel van de 'breedbeeld' DVD's nog steeds zwarte balken geven op breedbeeld televisies :+ Volgens mij ben je dan echt alle 'normale' gebruikers kwijt. Het wordt tijd voor 2.35 : 1 televisies denk ik ;)

Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij iemand een breedbeeld DVD op een breedbeeld televisie zag. En je had nog steeds zwarte balken. Ik was er van overtuigd dat er iets verkeerd stond. Bleek dus gewoon dat ik uit mijn nek zat te kletsen, want het was een 2.35:1 DVD :)

Persoonlijk vind ik Academy Flat (1.85 : 1, ongeveer 16:9) fijner kijken dan Anamorphic Scope (aka Panavision / Cinemascope, 2.35 : 1). Maar goed, je hebt dan weer het probleem dat je beeld mist als je 2.35:1 naar 1.85:1 gaat overzetten. Dus dan moet je de zwarte balken op een breedbeeld er maar bij nemen.
Voorlopig blijf ik me vreselijk ergeren aan 4:3 uitzendingen op mijn breedbeeld.
Ik ben er alleen nog niet uit waar ik me het meest aan erger: platte hoofden in gelijkmatige 16:9-stand of het vissekomeffect in de "juist"-stand... :(
Ik laat het altijd een beetje van het programma afhangen. Als ik zie dat ik me ergens aan erger (te brede hoofden of juist de vissenkom) dan schakel ik over op 4:3. Je hebt dan wel een kleiner oppervlakte (55cm denk ik), maar alles klopt tenminste :)

Een andere oplossing is om twee videosignalen naast elkaar te zetten. Dan maak je volledig gebruik van alle ruimte, blijft alles netjes 4:3 en kun je nog twee zenders tegelijk volgen ook :+

[ Voor 30% gewijzigd door eborn op 20-08-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind het in zekere zin schandalig dat iedereen tegenwoordig breedbeeld TV's koopt, half Nederland moet er ongeveer een hebben, want loop 's de gemiddelde elektrozaak binnen: alles is breedbeeld tegenwoordig! Alleen de kleine TV's voor op de slaapkamer zijn 4:3

Waarom zenden de Nederlandse zenders dan nog steeds niet in breedbeeld uit? Bijna alles wat ik zie op TV is 4:3, dat terwijl er toch al een jaar of 8 breedbeeld TV's tekoop zijn. :(

Overigens heb ik besloten m'n Grundig niet om te ruilen, 'k moet iets van 600 euro bijbetalen voor een TV zonder het probleem zoals ik eerder beschreef en dat probleem is maar heel af en toe zichtbaar. Ik neem dus maar genoegen met de tekortkomingen omdat ik ook wel weet dat iedere TV z'n tekortkomingen heeft. Wel heb ik vandaag het verschil tussen pixelplus 1 en 2 gezien en het verschil met Sony's beeldverbeteringsprogramma en PP2 ziet er echt super strak uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de JVC AV-28X4 heeft, lijkt me wel een vette TV.
Kan iemand me vertellen of dat een goede TV is?
http://www.kieskeurig.nl/...arch1/JVC%20AV%2028X4.htm
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-28X4SU&catid=93

Ben namelijk van plan om digitale TV te nemen dus als het goed is krijg ik dan alle zenders in breedbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 09:22:
Iemand die de JVC AV-28X4 heeft, lijkt me wel een vette TV.
Kan iemand me vertellen of dat een goede TV is?
http://www.kieskeurig.nl/...arch1/JVC%20AV%2028X4.htm
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-28X4SU&catid=93

Ben namelijk van plan om digitale TV te nemen dus als het goed is krijg ik dan alle zenders in breedbeeld.
€ 45,- bijbetalen en je hebt een 82cm (Sony KV 32FX68) ipv een 71cm! Wellicht een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Grrrrrene schreef op 21 augustus 2004 @ 01:35:
Ik vind het in zekere zin schandalig dat iedereen tegenwoordig breedbeeld TV's koopt, half Nederland moet er ongeveer een hebben, want loop 's de gemiddelde elektrozaak binnen: alles is breedbeeld tegenwoordig! Alleen de kleine TV's voor op de slaapkamer zijn 4:3

Waarom zenden de Nederlandse zenders dan nog steeds niet in breedbeeld uit? Bijna alles wat ik zie op TV is 4:3, dat terwijl er toch al een jaar of 8 breedbeeld TV's tekoop zijn. :(

Overigens heb ik besloten m'n Grundig niet om te ruilen, 'k moet iets van 600 euro bijbetalen voor een TV zonder het probleem zoals ik eerder beschreef en dat probleem is maar heel af en toe zichtbaar. Ik neem dus maar genoegen met de tekortkomingen omdat ik ook wel weet dat iedere TV z'n tekortkomingen heeft. Wel heb ik vandaag het verschil tussen pixelplus 1 en 2 gezien en het verschil met Sony's beeldverbeteringsprogramma en PP2 ziet er echt super strak uit :9
Idd waarom worden er zo weinig programma's in 16:9 uitgezonden?

Zoals je al zegt is de verkoop van BB tv's de laatste jaren steeds maar toegenomen en als ze die 16:9 standaard gewoon ook doordrukken met uitzendingen dan zou dat alleen maar meer worden.

In belgië etc zie je juist dat bijna alles in 16:9 uitgezonden word.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
schnumi schreef op 21 augustus 2004 @ 11:42:
Zoals je al zegt is de verkoop van BB tv's de laatste jaren steeds maar toegenomen en als ze die 16:9 standaard gewoon ook doordrukken met uitzendingen dan zou dat alleen maar meer worden.
Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat mensen met een (kleine) 4:3 gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja dan is het voor hun tijd om gewoon eens over te stappen. Ik bedoel je wilt toch vooruit gaan en de BB tv is nu lang niet zo duur meer dus ik vind dat ze best een nieuwe standaard kunnen hanteren.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ned. 1,2 en 3 zenden steeds vaker in 16:9 uit, ook BBC 1 en 2 sinds kort, de Duitse zenders ook steeds vaker. Belgie 1 en 2 deden dit al een langere tijd.

Het komt dus steeds vaker voor merk ik. Heel af en toe zie ik ook dat The Box zeg maar in een smalle 4:3 uitzenden, waardoor de aspect ratio weer klopt als je hem op wide zet. Ook prima! Veronica zendt heel af en toe een film in 16:9 uit.

Kortom, het komt allemaal steeds vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja dat is helemaal waar maar nog veel te weinig. :) Laten we maar hopen dat het snel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Pas als alles in het 'smalle' 4:3 formaat (anamorph) wordt uitgezonden is het afgelopen met de 4:3 tv. Dat zie je feitelijk op de kabel nooit, alleen via een digitale decoder kan je sommige zender anamoprph ontvangen. Die huidige zogenaamde 16:9 uitzendingen zijn een degradatie van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met het beeld als je op je speelcomputer speelt? (xbox)
Is het dan breedbeeld of 4:3? (Als je een breedbeeld TV hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:58:
Hoe zit het trouwens met het beeld als je op je speelcomputer speelt? (xbox)
Is het dan breedbeeld of 4:3? (Als je een breedbeeld TV hebt)
Is afhankelijk wat de game ondersteund. Meestal wordt 16:9 wel ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er eigenlijk aan te denken om een TV te kopen van een amerikaanse site, dit omdat de dollar/euro koers voor mij wel gunstig is.
Is dit mogelijk?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Of is dat teveel verzendkosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:03:
Ik zit er eigenlijk aan te denken om een TV te kopen van een amerikaanse site, dit omdat de dollar/euro koers voor mij wel gunstig is.
Is dit mogelijk?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Of is dat teveel verzendkosten?
reken maar op honderd euro verzendkosten, crt bb's zijn groot en zwaar (60kg+)
ook moet je kijken of de tv pal compatible is, in de vs hebben ze namelijk ntsc... en dan nog zul je een adapter moeten kopen omdat het lichtnet hier 230volt is en in de vs 110

ikzelf heb trouwens een sony kv28fq70, super tv
binnenkort komt er nog een sony kv32hq100 bij, gaat de andere naar de slaapkamer :9
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste