Ik praat persoonlijk het liefts met verkopers die ook echt technisch onderlegd zijn en dus ook reparaties uitvoeren. Ben nu verschillende winkels langs geweest en de ervaring is dat met name de kleine servicegerichte winkels ook het beste advies geven. It's, BCC, Expert hoor ik vaak tegenstrijdige verhalen (hiermee bestempel ik ze natuurlijk nog niet als slechte winkels).
Afgelopen week was ik een winkel en daar was toevallig iemand van Philips op bezoek. Die vertelde dat ze bewust een wat softer (lees: wat minder contrastrijker) beeld standaard instelde om de levensduur van de beeldbuis te verlengen. In tegenstelling tot de tv's van sony, JVC en Loewe die fabrieksaf iets contrastrijker afgesteld stonden. Toch ben ik persoonlijk niet zo fan van pixelplus.
Op dit moment wordt er erg gestunt met tv's van JVC. Volgens verkopers omdat JVC graag Philips van de eerste plek van marktaandeel wil stoten. 2 weken geleden kostte de
HV-28P37S nog overal € 1100,- en nu overal aangeboden voor € 799,-.
Wat betreft de verhalen over slecht geometrie van de JVC's. De JVC's zijn erg gevoel voor magnetische velden en aardstraling. In fabrieksmenu's kan dit simpel aangepast worden. Moet je natuurlijk niet te vaak je tv verplaatsen

.
Ook de actie van Sony (palystation 2 + spel of € 100,- ) is verlengd en loopt door tot 31 juli.
Ben persoonlijk geinteresseerd in de 28FQ86 en vind hem nog iets mooier dan die
JVC HV 28P37S
Mijn advies is om niet teveel af te gaan op de kwaliteit van de tv in 1 winkel maar bekijk ze zeker in meerdere winkels. De ene winkel heeft een slechter antennesignaal dan de ander en sommige winkels stellen de tv's helemaal af en andere niet. Trek dus niet te snel conclusies over beeldkwaliteit. Voordeel van niet-online kopen vind ik de gratis thuisbezorging, gratis afstelling op locatie en service buiten garantieperiode. Reparaties worden door mijn electronicawinkel buiten garantietermijn zoveel mogelijk geclaimt op de fabrikant. Klanten uit zijn klantenbestand betalen de helft minder aan reparaties en er wordt meer geclaimd op de fabrikant dan bij die mensen die online of bij de Makro kopen. Nadeel is natuurlijk wel de prijs. Online is gewoon vaak goedkoper (er zijn trouwens ook dure onlineshops: Wehkamp, Hermes Electronics).