Heb me overigens meteen een nieuw AV-meubel erbij gekocht. Ik post binnenkort wel eens een plaatje ervan. Tot nu toe heb ik er iig geen spijt van. En k denk dat dat morgen na het uitpakken ook niet zal gebeuren
Wanna play?
Dus jij hebt die kv28cs70 gekocht
Wij zijn van plan om zijn grotere broer te kopen de kv32cs70 en dit voor 100 eur meer wel in belgië
Ben eens benieuwd naar u commentaren op deze tv maar op het eerste zicht was je wel onder de indruk in de winkel.
De winkel zei me dat dat normaal was bij de grotere beeldbuizen maar ik heb een beetje mijn twijfels.
@malinwa, je kunt die TV met een gerust hart gaan halen, ik stond in de winkel, en was net zo onder de indruk van de 82cm als de 70cm
ps. Ben jij club25 op het htforum?
[ Voor 4% gewijzigd door F-Tim op 28-01-2005 12:09 ]
Wanna play?
Ok ik ben eens benieuwd voor u ondervindingen met uwen sony
Buiten het grotere scherm zit er niet veel verschil opzeker met diegene die jij hebt aangeschaft alhoewel ze op de site van sony wel een andere benaming geven aan het scherm nl de kv28cs70 heeft FD Triniton en de kv32cs70 heeft FD Triniton WEGA.
Voor de rest geen verschillen merk ik
Wij gaan zeker voor 82 cm omdat je dan in 4:3 evenveel overhoudt dan met een 71 cm 4:3 tv die we nu hebben
Ik ben behoorlijk verliefd op de Iiayama C300WT LCD-TV

Specs:
Panel Wide XGA (1280*768)
Beelddiagonaal: 76 cm (29,6")
Zichtbaar formaat (H x B): 392 x 649 mm
Contrast (verhouding): 500 : 1 typical
Helderheid (nominaal): 500 cd/m² typical
Reactietijd: 16 msec
Inkijkhoek horizontaal/verticaal: 170°/170°
Aantal kleuren: 16,7 Miljoen
Prijs: € 1299,-
Iemand die hier ervaring meeheeft?
Lijkt mij namelijk een ideaal ding als vervanging van Monitor & TV.
Grrrr, helemaal over deze LCD tv kopen, de ins en outs. topic heengekeken....
Laat deze reply evengoed maar staan omdat het misschien voor mensen hier nog een serieus alternatief kan zijn, aangezien de prijs erg competetief is
[ Voor 18% gewijzigd door zion op 28-01-2005 14:19 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Het enige wat me wel opviel was dat hij niet automatisch oversprong naar de AV1 als ik de PS2 aanzette, dat doet de Philips van m'n ouders wel
Maar het beeld is echt schitterend!
Maar ik ben tevreden ermee
Wanna play?
Dat hij niet automatisch overspringt betekend dat het geen RGB kabel is.F-Tim schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:03:
Die van mij is ook gewoon FD Trinitron Wega, dit staat op de doos, en op toestel zelf. Dus er zit helemaal geen verschil in. Het geluid als de tv aangaat, dat doet hij idd, maar ik vind het niet storend. Het is echt maar een fractie van een seconde, en het geluid wat er uit komt... ik vind het echt schitterend!
Het enige wat me wel opviel was dat hij niet automatisch oversprong naar de AV1 als ik de PS2 aanzette, dat doet de Philips van m'n ouders wel(hij doet dit overigens wél met een NTSC kabel, maar met de originele PAL kabel doet hij dat niet)
Maar het beeld is echt schitterend!En je kunt zelfs een beeldrotatie instellen, als het beeld linksonder meer wegzakt bv, kun je het beeld roteren naar rechts, en dan staat alles weer recht. Dit heb ik bij andere tv's niet gezien, behalve bij de veel duurdere modellen.
Maar ik ben tevreden ermeeEn jij denk ik oowk!
Als je een RGB kabel gebruikt sprint het beeld wel automatisch over.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
dus ik hoor dat je er heel content mee zijt
de kv32cs70 wordt trouwens in de mei maand vervangen door de kv32cs76 maar daar zit bijna geen verschil op en trouwens deze zou rond de 1000 eur kosten wat teveel is en nu kost deze maar 699 eur
niks van negatieve punten
laad de teletekst snel en wat met het rood als kleur omdat sommige daar toch over klagen
laat me zoveel mogelijk weten indien mogelijk
een post van iemand op een forum
Vandaag nog in een electrozaak geweest waar JIMtv op alle tv's stond die zenden in een valse 16/9 (letterbox dus) uit, een tv detecteert dit dus niet omdat ze ondertittels, sms toestanden en logos soms in de balken zetten.
Geen enkele tv kon ermee overweg en in de meeste 16/9 had je dus balken en een samengedrukt beeld.
Enkel een 4/3 gaf een correcte weergave (zowel TFT als CRT) en JIM tv is geen alleenstaand voorbeeld van valse 16/9.
Ik had het in de handleiding gelezen, dan verandert ook het logo van extern, dan komen er 3 puntjes in, dus dat wordt dan een nieuwe kabel. RGB kabel zou zowiezo beter scherper beeld geven. Dus dat komt binnenkort dan
@malinwa
De teletekst laadt SUPERSNEL!!!!! als ik een nummer indruk is hij er direct! Ik hoef nooit te wachten. Alleen als een kanaal niet bestaat gaat ie rond, maar voor de rest hoef ik niet te wachten, en k heb veel verschillende nummers geprobeerd, en nooit hoeven wachten.
Wat betreft het "rood". Ik kon opt moment geen passend kanaal vinden met rood. Wel een kanaal met rood/roze achtig, iig een lichtere vorm van rood, en daar werkt bij mij in ieder geval alles prima mee! Ook is de geometrie op dat kanaal perfect. Heb het beeld met een rotatie van +2 ingesteld, en lijnen erop zijn nu echt kaarsrecht, om nog maar niet te spreken van waterpas
Foto:

[ Voor 18% gewijzigd door F-Tim op 29-01-2005 03:09 . Reden: Foto gefixt ]
Wanna play?
Ben blij dat er iemand is die commentaren kan geven op die sony want her en der gezocht maar niemand gevonden.
Ik heb ook ergens gelezen dat iemand volgende zei :
het beeld is vry goed maar dat wordt gecompenseerd door de beperkte
mogelijkheden van de tv.
Wat zou er nog meer moeten opzitten ?
Wat had je daarvoor ook een 4:3 ?
De verkoper raadde het wel af als je niet verder dan 3,5 à 4 m van het toestel kan zitten wat ik toch een rare uitleg vond en dat er zelfs mensen waren die het na 6 maand beklaagd hebben.
Er waren 4 modellen waar we interesse in hadden zijnde thomson, philips , sony en panasonic.
Thomson was af te raden want heel wisselvallige toestellen nochtans we hebben hier een thomson staan weliswaar 4:3 maar nooit problemen mee gehad.
Panasonic noemde hij de grootste , zwaarste maar wel een van de betere al vond ik het beeldscherm minder dan bij de sony en bij de philips.
Hij raadde ons eerder een 70 cm aan maar kweet zo niet wat ik er moet van denken.
Wel toegeven dat de philips 70 cm met nieuwe pixel plus heel mooi beeld gaven maar langs de andere kant een beetje te mooi soms zo fel.
Nu twijfelen we tussen de 82 of een 70 cm
Hebben jullie anders voor of nadelen die aan een 82 kunnen verbonden zijn.
Anoniem: 110233
Klopt als het een RGB signaal is dan komen er puntjes in dat beeld te staan.F-Tim schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:29:
@ schnumi
Ik had het in de handleiding gelezen, dan verandert ook het logo van extern, dan komen er 3 puntjes in, dus dat wordt dan een nieuwe kabel. RGB kabel zou zowiezo beter scherper beeld geven. Dus dat komt binnenkort danSamen met een Logitech Draadloze Controller, is wel zo chille!
@malinwa
De teletekst laadt SUPERSNEL!!!!! als ik een nummer indruk is hij er direct! Ik hoef nooit te wachten. Alleen als een kanaal niet bestaat gaat ie rond, maar voor de rest hoef ik niet te wachten, en k heb veel verschillende nummers geprobeerd, en nooit hoeven wachten.
Wat betreft het "rood". Ik kon opt moment geen passend kanaal vinden met rood. Wel een kanaal met rood/roze achtig, iig een lichtere vorm van rood, en daar werkt bij mij in ieder geval alles prima mee! Ook is de geometrie op dat kanaal perfect. Heb het beeld met een rotatie van +2 ingesteld, en lijnen erop zijn nu echt kaarsrecht, om nog maar niet te spreken van waterpasMaar ze lopen perfect evenwijdig met het frame van de tv. Dit is vooral goed te zien bij die sms teksten bij The Box, dan zie je direct of hij schuin loopt. Zo heb ik in een winkel ook de fout bij JVC per toeval ontdekt, daar doken ze links naar onder. En dat deed de sony ook op rotatie 0. Maar bij Rotatie +2 werkt alles prima!
Foto:
[afbeelding]
Trouwens wel toevallig maar ik heb ook een Sony BB tv (32FX68) en ik heb de rotatie ook op +2 ingesteld dan klopt het ook percies.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
juist 3 meter voor diegene die er rechtop kijkt en dan ben ik dus ik twijfel of we het ons niet zouden beklagen.Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:14:
Het is qua afstand ook een beetje een kwestie van wennen, bij de nieuwe 72 cm scherm van ons vonden we het in het begin ook wel erg groot lijken, en gaan je ogen constant over het scherm heen ipv rustig naar het beeld te kijken. Ga zelfs eens voor de tv staan en kijk hoe ver je er vanaf moet staan voor normaal beeld, 82cm lijkt mij niet zo heel veel behalve als je op minder dan 3 meter van de tv vandaan zit.
Wat zouden jullie aanraden dat er zeker moet opzitten want we gingen normaal gaan voor de sony kv32cs70 maar nu had ik den indruk dat de philips 32PW8719 beter was qua beeld.
Over het algemeen is 3x de beelddiagonaal een goede kijkafstand. (staat op hifi.nl)
Al vind ik persoonlijk dan wel dat je er erg dicht op zit. Ik zit bij m'n 70cm op een afstand tot het scherm van +/- 4,25m en ik vind het heel prettig kijken! (En dan te bedenken dat ik volgens de regel van hifi.nl op de helft van de afstand moet zitten.
Zelfs 4x3 is een stuk prettiger kijken dan op m'n oude tv (dat was een 4x3 Aristona 52KV2357
En volgens de GGD is een afstand van ruim 4 meter verplicht voor een scherm van 60cm.
Ik denk (natte vinger methode
Bovendien kon je bij een JVC de rotatie niet instellen. De wat duurdere 82cm modellen kunnen wel een tilt instellen, maar geen rotatie. En dus was het op een 70cm JVC gewoon pech gehad. Iets dat ik bij m'n Sony niet heb nu
Wat er evt. nog meer op zou kunnen zitten is Picture In Picture, wat ik zelf onzin vind aangezien er toch maar 1 geluid beschikbaar is. Text In Picture (links tv kijken, rechts teletekst, beeld in 2 gesplitst), dit is op zich wel fijn, kunnen medemensen gewoon een programma verder volgen terwijl jij ff op de teletekst kijkt. En een wat geavanceerdere teletekst, eentje waarbij je zelf van pagina 1/2 kunt wisselen van pagina 2/2, zonder dat dit middels de bekende timer gaat. Foutje
Dat zijn een paar dingen die ik zo kan verzinnen. Maar voor de rest is het een zeer goede tv!
@schnumi
idd wel heel erg toevallig ja
[ Voor 27% gewijzigd door F-Tim op 01-02-2005 12:57 . Reden: Functie foutje ]
Wanna play?
Of doelde je niet ook op de sonty?
die rotatie bij sony kan je dat vergelijken met deze stand bij philips Verschuiving ondertitel en koptekst
Want blijkbaar heeft enkel sony dit rotatiesysteem ?? Maar andere tv's moeten dit toch ook kunnen opvangen en voor wat had jij het moeten gebruiken voor dat van jimtv omdat goed te krijgen ?
Heb nergens last van scheef beeld of rare zwarte balken, alles is zoals het hoort te zijn. Had alleen op dag 1 een blauw vlekje onderin, maar die was met dag 2 al weg. Denk dat het te maken had met een nieuwe beeldbuis die eerst nog moest 'warmlopen'.
Geluid is ook erg lekker uit de tv, vele malen beter dan mijn oude Watson
Qua vertragingen tijdens het zappen: niks, ik zap nu nog net zo snel als eerst!
Al met al, een zeer fijne tv die door zijn zwarte voorkant en boxen onderin ipv aan de zijkant zeer chique eruit ziet.
EDIT:
Zit net te denken of ik al wat minpuntjes tegen ben gekomen.... Maar helaas... Enige minpunt is dat er meer in breedbeeld uitgezonden moet worden
[ Voor 11% gewijzigd door Xolon op 01-02-2005 09:04 ]
Loewe heeft het ookmalinwa schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:04:
dus dan is blijkbaar 82 cm bij ons af te raden
die rotatie bij sony kan je dat vergelijken met deze stand bij philips Verschuiving ondertitel en koptekst
Want blijkbaar heeft enkel sony dit rotatiesysteem ?? Maar andere tv's moeten dit toch ook kunnen opvangen en voor wat had jij het moeten gebruiken voor dat van jimtv omdat goed te krijgen ?
Die JVC van jou is idd ook heel mooi Xolon, helaas alleen viel die weer boven het budget
Maar, malinwa, je kunt best een grote tv kopen hoor, alleen je moet er wel de kamer heen hebben, anders kom je de kamer in en krijgt de tv alle aandacht
Wanna play?
ik kan die sony 82 cm kopen aan 699 eur en die philips 82 aan 795 eur want we hebben ook naar de bb 70 cm gekeken en die prijzen van diegene die ons aanstonden waren evenveel of maar 50 euro minder en dan denk ik is het dan niet beter dat ik een grotere koop.
ik vraag mij af hoe philips die rotaties dan aanpakt zou het die functie kunnen zijn verschuiven van ondertitel die deze bezitten en in welke situaties gebruik je dit
Kijk trouwens ff in de handleiding van philips? Kun je kijken of die ook kan roteren.
Gewoon ff op hun website checken
Wanna play?
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
valt wel mee hoor.. Geloof dat ik evenveel ervoor betaald heb als jij voor die Sony (??)F-Tim schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:56:Die JVC van jou is idd ook heel mooi Xolon, helaas alleen viel die weer boven het budget
Heb hem namelijk meegekregen voor €599,00 bij de BCC. En dat is/was ook de prijs voor die sony bij de Mediamarkt.
Ik heb op de website van philips gekeken maar ik kan nergens die benaming rotatie vinden onder welk item zou dit vallenFamoso schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:12:
Mijn philips 28pw8609 heeft ook een optie "rotatie'" in het menu zitten, om zo het beeld recht te zitten. Zelf heb ik hem ietsjes in de plus staan. Volgens mij is dit hetzelfde systeem als Sony als ik het zo lees.
Dynamic Scavem, Beeld vastzetten, C.T.I., Smart Picture Control,
zal die optie beeld vastzetten zijn of niet ?
[ Voor 23% gewijzigd door malinwa op 01-02-2005 22:39 ]
Het staat bij mij onder de menu-functie "diversen" , daaronder zit gewoon een functie die rotatie heet.malinwa schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:38:
[...]
Ik heb op de website van philips gekeken maar ik kan nergens die benaming rotatie vinden onder welk item zou dit vallen
Dynamic Scavem, Beeld vastzetten, C.T.I., Smart Picture Control,
zal die optie beeld vastzetten zijn of niet ?
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Vergelijkbaar met een screenshot op de pc, met als kleine twist dat deze direct op de tv wordt getoond.
@xolon
Dat valt idd wel mee, hier in het zuiden stond dat ding voor 749€ bij Expert, en 679€ bij Harense Smid. Media Markt had die JVC zelfs geeneens. Dus daar zou ik geen prijs van weten. Heb toen ook niet echt meer verder gekeken toen die Sony op het toneel kwam
Ik vind persoonlijk de afstandsbediening van de Sony's altijd mooi (uitzondering de dvd afstandsbediening voor de ps2). En ik vond de jvc afstandsbedieningen waar k mee gespeeld had altijd een beetje raar. Ook zat ik dan nog altijd met het beeld omschakelen wat in het menu geregeld werd. En toen is de keuze op de sony gevallen.
Wanna play?
staar je niet per defenitie blind op 100 Hz tv's, ik zelf vind 100 Hz helemaal niet prettig.Jilvoos schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:41:
Mensen wat is eht grote voordeel van een 100 hertz tv? Ik vind het namelijk een beetje jammer dat die zo duur zijn....
vergeet niet dat je kabel signaal met 50 Hz binnenkomt, een goede versterker ertussen doet ook wonderen.
als je digitale tv ontvangst heb (bv. tv home) dan heb je geen versterker nodig en 100 Hz misschien ook niet.
persoonlijk vind ik 100 Hz tv's "digitaal" overkomen
en in de meeste bruingoedwinkels gebruiken ze het verkooppraatje 100 Hz is beter dan 50 Hz
[ Voor 13% gewijzigd door ratsja op 04-02-2005 12:21 ]
jij had tussen je lijstje meen ik ook een philips staan hoe beviel die in de winkel
Hetzelfde prima beeld, vergelijkbare functies, alleen 50€ duurder... tja, dan is de keus voor mij niet moeilijk
Bovendien vond ik het design van de Sony iets mooier (smaak valt niet over te twisten
Wanna play?
"rotatie"malinwa schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:41:
hoe benoemen ze het in het boekje dat je van die tv hebt ?
dus die philips heeft dus ook rotatie raar dat dit nergens bij hun modellen vermeld wordt.
Langs de andere kant moet er toch een reden zijn waarom de philips duurder is dan de sony het moet hem toch ergens inzitten
Maargoed, je kunt natuurlijk ook gewoon de Philips kopen en je niet druk maken
Wanna play?
hier kom ik effe uitpuffen en wat info winnen omdat we normaal al een tv gekocht hadden maar ja de natuur besliste er anders over
stel dat de prijs wel dezelfde was dan nog voor de sony gegaan ?
nu hoor ik dat er op philips een 4 jarige garantie geld voor de beeldbuis buiten de wettelijke 2 jaar
gefeliciteerd met de baby.malinwa schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:29:
druk maken zal ik zeker niet doen tis al druk genoeg met onze 4 dag oude baby
hier kom ik effe uitpuffen en wat info winnen omdat we normaal al een tv gekocht hadden maar ja de natuur besliste er anders over
stel dat de prijs wel dezelfde was dan nog voor de sony gegaan ?
nu hoor ik dat er op philips een 4 jarige garantie geld voor de beeldbuis buiten de wettelijke 2 jaar
wat je ook kan doen is de tv meevragen en thuis te testen (en goed instellen), persoonlijk zou ik niet voor een sony televisie gaan, het liefst een panasonic (levert niet voor niets hun beeldbuizen aan B & O), bij panasonic krijg je waar voor je geld.
ieder zijn keuze maar ik zou er wel naar kijken
Quefish schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:38:
klinkt als een I2c bus (interne data bus)
dank uratsja schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:41:
[...]
gefeliciteerd met de baby.
wat je ook kan doen is de tv meevragen en thuis te testen (en goed instellen), persoonlijk zou ik niet voor een sony televisie gaan, het liefst een panasonic (levert niet voor niets hun beeldbuizen aan B & O), bij panasonic krijg je waar voor je geld.
ieder zijn keuze maar ik zou er wel naar kijken
ja er waren 4 modellen waar onze interesse voor uitging waaronder ook een panasonic maar dan gaf die philips me beter beeld en de verkoper zei ook dat panasonic de betere waren op dit moment maar dan ook de grootste en zwaarste modellen wel ook.
wel goed om te weten en ik wist dat niet dat philips buiten de normale 2 jaar garantie er ook 4 jaar gaf op de beeldbuis
en ook nog de kwestie 82 of niet moeten we uitmaken want qua kijkafstand zit ik juist in het minimum
Ik zou zelfs dan nog voor de Sony zijn gegaan, maar dat komt omdat ik het design van de sony gewoon mooi vind
Wel fijn dat je daar veel garantie op krijgt, dat zou nog een reden zijn om er eens goed over na te denken. Ik heb 1 jaar winkelgarantie, en daarna moet ik hem naar Sony zelf sturen. Hoeveel jaar ik daar garantie heb weet ik niet.
Bovendien vind ik nog altijd dat de Virtual Surround optie van de Sony nog altijd supers is! Beter dan Philips
[ Voor 14% gewijzigd door F-Tim op 03-02-2005 16:50 . Reden: Surround ;) ]
Wanna play?
Beeld is toch belangrijker dan geluid denk ik want tv moet niet dienen als muziekinstallatie is mijn mening en als het geluid wat minder is kan je dit oplossen door een home cinema eraan te schakelen.
Zeker kun je hem nog aan een home cinema set hangen, dat ben ik ook van plan hier. Maar persoonlijk vind ik de sony mooier, het beeld is nagenoeg gelijk, maar geluid en design vind ik van de sony iets mooier. Bovendien is de prijs van de sony ook een stuk lager.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik voor de sony gaan. Ongeacht de garantie. Ik zal zo ff in mijn handleiding gaan kijken hoeveel de garantie bij de sony is.
Bovendien kun je zelf garantie bijkopen he? En dan ben je nog goedkoper uit dan de philips standaard, én heb je langer garantie.... alleen philips levert dit als fabrieksservice, en hanteert daarom ook een iets hogere prijs denk ik.
De officiele sony garantie is bovendien ook maar 1 jaar. Dit staat bij hun op de site in de garantievoorwaarden.
[ Voor 8% gewijzigd door F-Tim op 04-02-2005 12:35 ]
Wanna play?
Sinds wanneer komt er een 100 Hz signaal binnen op de kabel? Volgens mij wordt er nog steeds PAL uitgezonden in Nederland en dat is toch echt 50Hz interlaced. Bovendien zijn er afaik geen tuners die geschikt zouden zijn voor een 100Hz signaal.ratsja schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:40:
staar je niet per defenitie blind op 100 Hz tv's, ik zelf vind 100 Hz helemaal niet prettig.
vergeet niet dat je kabel signaal met 100 Hz binnenkomt, een goede versterker ertussen doet ook wonderen.
als je digitale tv ontvangst heb (bv. tv home) dan heb je geen versterker nodig en 100 Hz misschien ook niet.
En digitale TV kan nog steeds last ondervinden van een zwak signaal, een versterker kan dus nog steeds nodig zijn. En tenslotte, de kwestie 100Hz vs. 50 Hz is een persoonlijke voorkeur. Dat ligt er maar net aan wat je vervelender vind, een knipperend beeld (50Hz) of de artefacten die veroorzaakt worden door de processing (100Hz).
ach ja zie het ook staan, het signaal komt binnen met 50 Hz, zoals je in mijn verhaal kunt opmaken, maar ik typte 100 HzPrince_of_Darkness schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:02:
[...]
Sinds wanneer komt er een 100 Hz signaal binnen op de kabel? Volgens mij wordt er nog steeds PAL uitgezonden in Nederland en dat is toch echt 50Hz interlaced. Bovendien zijn er afaik geen tuners die geschikt zouden zijn voor een 100Hz signaal.
En digitale TV kan nog steeds last ondervinden van een zwak signaal, een versterker kan dus nog steeds nodig zijn. En tenslotte, de kwestie 100Hz vs. 50 Hz is een persoonlijke voorkeur. Dat ligt er maar net aan wat je vervelender vind, een knipperend beeld (50Hz) of de artefacten die veroorzaakt worden door de processing (100Hz).
over je kweste 100 Hz vs. 50 Hz heb je gelijk
Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:02:
[...]
En tenslotte, de kwestie 100Hz vs. 50 Hz is een persoonlijke voorkeur budget. Dat ligt er maar net aan wat je vervelender vind, een knipperend beeld (goedkope 50Hz), strak beeld (duurdere/betere 50 hz), de artefacten die veroorzaakt worden door de processing (goedkope100Hz) of het uitstekende beeld van een goede (dure) 100hz-er.
Over design valt veel te zeggen maar belangrijkste is dat hij geeft wat je er van wilt en dat is goed beeld en welke philips had jij beluisterd dat deze zo tegenviel ?
Bovendien is 5 jaar garantie bijkopen hier in NL te doen voor 99,95 dus dan zit je net over het bedrag van de philips (ja, 5 euro
Maar, k heb de 28PW8609 beluisterd, en die geeft minder mooi surround geluid dan de Sony in mijn mening. Maar 4 jaar garantie is zeker een mooie garantie.
Al kun je het ook anders zien, de Philips van mijn ouders is nu 2,5 jaar oud ongeveer en begint geometrische afwijkingen te vertonen. Kan ook zijn dat Philips die eis gesteld heeft omdat de beeldbuis na langere tijd gaat afwijken. Ik zeg niet dat dit voor elke philips zo is, maar die van m'n ouders doet dit. En bij de philips van m'n opa is de linker bovenhoek niet in orde. De philips van m'n oom is echter niks aan! Dus het is ook een beetje geluk hebben.
Maar aan je reacties te horen ben je meer richting de philips aant neigen. Waarom ga je hem dan niet halen? Het gaat erom dat je er zelf tevreden over bent. Waarom ik bij dezelfde keuze voor de sony ben gegaan is daar ondergeschikt aan. Jij moet er tevreden mee zijn, en als je dat met de philips bent is toch alles prima in orde?
[ Voor 4% gewijzigd door F-Tim op 05-02-2005 12:27 . Reden: Garantie ]
Wanna play?
[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 05-02-2005 15:53 ]
Yep, dat is de code voor philips TV's. Je moet dan in het menu Geometry zijn. Zoals ik al eerder zei: wel de originele waardes opschrijven!! Het is namelijk altijd even uitvogelen hoe je iets doet, en als je het dan verkeerd doet kan je niet meer terg.BiG-GuY schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:50:
is die code voor n philips tv? want ik wil de mijne bijstellen.. het beeld loopt scheef naar linksonder en het er ontbreekt wat aan de onderkant... en ik ben ooit in zo'n menu geweest.. alleen wist ik niet wat alles betekende... dus zat ik er maar niet aan.. als iemand me daarmee kan helpen, ik heb een Philips 4:3 TV van ongeveer 4 jaar oud... (vlakke beeldbuis ed, geen 100Hz) en in mn standaard menu's zit dus niet zo'n menu voor kantelen.. enzo... (voorzover ik weet tenminste)
VAM:30 (nu verandert in 25, dat bepaald de grootte van de hoogte van het beeld zeg maar)
VSL: 22 (verander in 18, dat bepaald de hoogte)
SBL:0 (als ik die op 1 zet, dan heb is de helft van het beeld zwart
HSH:49 (?)
EWW:50 (?)
EWP: 19 (?)
EWT: 28 (?)
EWC: 33 (?)
H60: 10 (? heeft die misschien met PAL60 te maken
V60: 5 (? heeft die misschien met PAL60 te maken
VSC: 13 (?)
VSH: 34 (?)
weet iemand misschien wat dingen zijn waar ik een vraagteken heb staan? en dus wat het beeld kantelen is... of kan t zijn dat dat aan de beeldbuis ligt en dat die niet valt bij te stellen in de menu's?...
edit
site gevonden met handige dingen
edit2
is dit te offtopic? moet ik een nieuwe topic openen voor dit?
[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 05-02-2005 17:34 ]
Kan ook zijn dat de sony minder goed afgesteld stond in de winkel maar ja dat weet je niet exact he en kunnen ook andere zijn wanneer we die 82 cm opgeven ( daar geraken we niet aan uit)
Ben bij m'n ouders in het service menu geweest, en je kunt er idd heel veel instellen!
Heb daarna gezocht voor het service menu van de Sony, en dat is als volgt:
TV uitzetten met de afstandsbediening
i+
5
Volume +
Teletext uit
Dan gaat de tv aan en staat er rechtsboven TT in het beeld.
Druk dan op 01, en dan op Menu en je zit in het service menu, dan kun je bij de Sony net zoveel instellen!
Ik ga in ieder geval de philips van m'n ouders ff instellen, en dan geef ik het door aan m'n opa, kan hij z'n linkerbovenhoek ook fatsoenlijk rechtzetten! Bedankt famoso!!
Wanna play?
Is het de moeite om daarop te wachten of zijn dit features dat je evengoed kan missen vooral onderste 2
Active control:
Het binnenkomend signaal wordt 50x per seconde gescand en wordt bijgestuurd waar nodig. Active control zorgt voor automatische scherpteregeling, automatisch contrast/kleurbijregeling, automatisch ruisonderdrukking en automatische formaataanpassing.
Autoformat:
Bij breedbeeld TV's; het beeld zet zich automatisch in het juiste formaat zodat u nooit zwarte banden hebt op uw beeld. U scherm is steeds volledig gevuld.
stel dat deze active control nu echt irritant is dan kan je dit toch uitschakelen alsook die autoformat of niet ?Famoso schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:55:
Mjah, dat Active Control lijkt me alleen maar irritant, evenals Autoformat. Ik erger me er altijd mateloos aan als een TV uitzichzelf allerlei andere formaten gaat aannemen, vooral omdat dit vaak niet eens het juiste formaat is. Twin Page teletext etc. zijn dan wel weer handig.
ja die twin page text en text dual screen en pip lijken me inderdaad interessant en ik heb nagevraagd en het zou me maar 32 euro meer kosten en ik dacht ook dat dit model meer geluidsvermogen heeft nl 40 tov de 8719 die 20 zou hebben maar daar zijn sommige sites tegenstrijdig over.
Je kunt nl. bij de beeldmodus selectie "Automatisch" selecteren. En dan past ie zich aan aan het beeldformaat
Wat betreft geluidsvermogen... denk dat dat gewoon hetzelfde zal zijn. Bovendien zie je vaak verschil op websites omdat sommige websites de waarden optellen (2 speakers van 20 watt, dus heeft de tv 40 watt vermogen volgens sommige sites, zo ook bij de philips van m'n ouders. Kieskeurig geeft aan dat ie 40 watt heeft, terwijl int boekje 2x20 watt staat
Wanna play?
Tis niet lelijk, maar super vind ik het ook niet. Ligt aan de film/serie die je erop kijkt.
Wanna play?
inderdaad en als het niet mooi is dan schakel je het gewoon uitF-Tim schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:36:
Persoonlijk maakt ie het beeld een beetje blauwer dan het echt is. Je moet er van houden
Tis niet lelijk, maar super vind ik het ook niet. Ligt aan de film/serie die je erop kijkt.
Anoniem: 128870
Beste Malinwa,malinwa schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:34:
ja ik wist da gewoon niet van die garantie op die beeldbuizen van philips dat wil toch zeggen dat ze sterk in hun schoenen staan als ze zo een bijkomende garantie geven buiten de algemene van 2 jaar.
Beeld is toch belangrijker dan geluid denk ik want tv moet niet dienen als muziekinstallatie is mijn mening en als het geluid wat minder is kan je dit oplossen door een home cinema eraan te schakelen.
Leuk dat Philips
Toch weer voor een Philips
Voor mij geen Philips
Hallo F-Tim,F-Tim schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:25:
Maar, k heb de 28PW8609 beluisterd, en die geeft minder mooi surround geluid dan de Sony in mijn mening. Maar 4 jaar garantie is zeker een mooie garantie.
De 28PW8609
Ik heb nu een Sony KV-28CS70
Het geluid van de Sony KV-28CS70
Ik kan het zeggen, ik heb ze alle 2 in huis gehad.
mvgr,
Arend Quist
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 128870 op 19-02-2005 11:40 ]
Je moet gewoon chance hebben met een tv
als je toch garantie hebt kan je hem toch evengoed ter reparatie indienen ook al kan ik begrijpen dat het niet plezant is om na 1 week dit tegen te komen.
Wel raar dat ik volgende uitleg van u tegenkom op kieskeurig.nl over de sony dus zo goed moet hij dan ook weer niet zijn
Arend Quist: Televisie nu 2 dagen in bezit. Beeldkwaliteit is goed maar als ik hem vergelijk
met de Philips 28PW 8609
die 2 tientjes goedkoper is dan moet de Sony het onderspit delven. Geluid is
prima, zit een behoorlijke power in. Mogelijkheden vallen tegen voor een Sony.
Geen dubbel beeld (bijvoorbeeld teletekst/beeld), weinig geluidsmogelijkheden,
maar die er op zitten zijn goed. Vormgeving is heel mooi robuust. Vrij
eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken afstandsbediening. Goede televisie, goed
beeld, goed geluid, weinig mogelijkheden, gebruiksvriendelijk. (een paar dagen in bezit)
De volledige versie,
05-02-2005 Arend Quist: Prima televisie. Het geluid is alleen bijzonder slecht maar als je hem aan
sluit op een receiver heb je er geen last van. Beeld is erg mooi. Is alleen
jammer dat hij rode strepen af en toe geeft waardoor hij weer terug moet voor
reparatie (volgens Philips). Dat doen wij dus niet want we hebben hem nog geen
twee weken. We gaan hem nu omruilen voor een Sony KV-28 CS70.
Hiervoor hadden we ook een Philips en die begaf het na 6 jaren en deze is na
1,5 week al niet goed. Bijna al mijn spullen (op mijn receiver na) zijn van
Sony dus nu ook maar mijn televisie. Jammer, had een mooi beeld en daar gaat
het toch om. Mijn vertrouwen in Philips is verdwenen vandaar mijn overstap. (een paar weken in bezit)
geluidskwaliteit 3 beeldkwaliteit 9 mogelijkheden 7 gebruiksgemak 9 vormgeving 8 duurzaamheid 1
07-02-2005 Arend Quist: Televisie nu 2 dagen in bezit. Beeldkwaliteit is goed maar als ik hem vergelijk
met de Philips 28PW 8609
die 2 tientjes goedkoper is dan moet de Sony het onderspit delven. Geluid is
prima, zit een behoorlijke power in. Mogelijkheden vallen tegen voor een Sony.
Geen dubbel beeld (bijvoorbeeld teletekst/beeld), weinig geluidsmogelijkheden,
maar die er op zitten zijn goed. Vormgeving is heel mooi robuust. Vrij
eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken afstandsbediening. Goede televisie, goed
beeld, goed geluid, weinig mogelijkheden, gebruiksvriendelijk. (een paar dagen in bezit)
geluidskwaliteit 9 beeldkwaliteit 8 mogelijkheden 5 gebruiksgemak 9 vormgeving 9 duurzaamheid ?
De Philips kreeg 1 sterretje en de Sony 4 dus de Sony scoort beter.
Haha, dat is gewoon een advies over de Philips
@Arend Quist
Ik heb zelf ook de Sony
@malinwa
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik wens je er alle plezier mee toe! Het is idd wat je zegt dat je geluk moet hebben met je tv, mijn Sony kan ook binnen nu en 2 weken kapot gaan. Dat is idd puur geluk, en dus ook puur willekeur
Wanna play?
Zit een kern van waarheid in. Het gaat ook meer om mensen die een breedbeeld televisie willen kopen een beeld te geven welke televisie er nu goed is en welke je beter niet kunt kopen. Maar ja, bijna iedereen vindt zijn of haar televisie de beste. Er zijn er maar weinig die echt zeggen ik heb eenFamoso schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:49:
Het nut van deze "discussie' ontgaat me eigenlijk totaal.
slechte televisie. Als dat zo is dan zou ik toch zeker een nieuwe kopen (indien geld aanwezig).
Ik heb slechte ervaringen met Philips en iemand anders weer met Sony en zo kan je eindeloos
doordiscusseren.
Ik vind discussies wel leuk. Zeker met vrouwen
Iedereen veel plezier met zijn of haar televisie
vond het gewoon raar dat je bij je ene post bij kieskeurig niet veel goeds overhad voor de philips en dan twee dagen erna blijkt voor de sony dat je toch ook wat meer had verwacht daarom dat ik dit gepost heb.
Je moet eens op kieskeurig rondzien hoeveel mensen er klagen van het geluid maar dat dit deels komt omdat ze de verschillende instellingen van het geluid niet goed zetten of de juiste mix niet vinden en het te rap opgeven en dan als conclusie eraan verbinden dat het geluid niet goed is.
gekocht ?? we hebben nog nagedacht en tot op het juiste moment gewacht want de prijzen zijn gezakt.
we moeten hem wel nog eens gaan bekijken maar zal normaal de 32PW9509 worden
Dus ze hebben de perfecte televisie??? Hebben ze zeker nooit een lcd of tft televisie gezien.
Ik ben altijd wel kritisch en daarvoor zal je meestal bij mij ook niet lezen dat alles perfect is.
Daarvoor staat er bij zowel de Philips als de Sony wat negatieve puntjes. Dit houdt dus niet
in dat de televisie niet goed is maar er zijn puntjes wat ze zouden kunnen verbeteren.
Het kan ook zijn dat je voor 500 euro geen super televisie moet verwachten. Als je ook ziet
hoeveel modelen Philips en Sony uitbrengen dat is ongelofelijk. En elk model heeft er wel
een dingetje bij. Picture in Picture voor (bij wijze van) 75 euro meer, meer geluid of beeld
instellingen voor 75 euro daar weer boven op.
Ik denk daarom ook dat de Sony KV28 CS70 een prima televisie is met weinig toeters en
bellen. Sony KV28 CS70 heeft trouwens 3 scart aansluitingen en de Philips PW28 8609 2. Ik heb er minimaal 3 nodig dus dat was ook een + puntje voor de Sony. Wat ik al zei de Sony kwam er overal beter vanaf bij mij. En met de pech die ik met Philips heb gehad was mijn keuze snel gemaakt.
Wil dus NIET zeggen dat de Philips PW28 8609 een slechte televisie is. Als hij het prima doet is het ook een leuke televisie voor weinig geld.
Arend Quist
Anoniem: 93921
ook gelijk maar eens ff dat digitale tv aan het onderzoeken geweest.
weet iemand of er eigenlijk al digitale televisies te koop zijn in nederland?
dat geklier met die stb's is natuurlijk zo passé ;-)
ik bedoel bv in de us levert sony:
http://www.sonystyle.com/...Name=tv_hdtv_tube&Dept=tv
nou weet ik ook wel dat in nederland (nog) geen hdtv wordt uitgezonden, maar
digitaal is natuurlijk wel in opkomst....
btw, weet er iemand iets over wanneer (en of ooit) nederlanders hdtv krijgen?
Eigenlijk de eerste want onze huidige is een 4:3 van 70 cm.
Wat die hdtv betreft is er al een zender die dit uitzendt nl euro1080(www.euro1080.tv) maar in beperkte mate
Deze zender is te ontvangen via satelliet dus ook te zien in nederland maar ik zou er nog niet teveel rekening mee houden dat de grote doorbraak er komt + de investeringen ervoor zijn nog veel te duur en een heel goede CRT met pixel plus 2 of andere scalings technieken zal je nog lang genoeg plezier bezorgen Jvc's DIST, Panasonic's Aquity, Sony's Picture Power en Thomson's High Pix.
jvc heeft wel twee crt's die HDTV zouden ondersteunen
[ Voor 12% gewijzigd door malinwa op 22-02-2005 19:22 ]
Toch die philips? Of laat je ons nog ff in het duister tasten?
Wanna play?
begin zelf al te twijfelen aan pixel plus 2 maar dat komt meer door alles of teveel lezen erover want de ene zegt dit en de andere weer iets anders
ik ken iemand en die heeft de zijne vandaag en de minpunten die ik gehoord heb ga ik hem eens voorleggen en laten testen en als deze meevallen dan wordt het de 32PW9509 maar nu heb ik gehoord dat er nieuwe modellen van philips op komst zijn nl pixel plus 2 HD voor de HDTV maar ja die zullen misschien niet voor crt's zijn en ook veel te duur.
Ik kan dit topmodel van philips nu kopen voor 935 eur
Anoniem: 76854
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=7556
BTW philips heeft ook een HDTV CRT: 30PW850H
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76854 op 23-02-2005 11:15 ]
Bedoel je mij soms?malinwa schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:28:
ik ken iemand en die heeft de zijne vandaag [..]
Ik heb nu pas door dat je ook op htforum zit.
De mijne komt inderdaad vanavond, en mijn ervaringen laat ik zsm weten. Ik hoop dat ze beter zijn dan met de Panasonic 32PD50 die ik eerst had, want die heb ik teruggebracht vanwege de continue 'brom' die er in zat. Volgens de verkoper was dit 'normaal' voor 100Hz TV's. Yeah, right...
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
zeg die panasonic ziet er toch zo slecht niet uit wat een eigenschappen en buiten die brom moet het wel een heel goed toestel zijn
wel veel duurder dan die philips dat ge nu gekocht hebt
twijfelde je nog tussen andere merken ?
ben echt benieuwd naar u bevindingen
zou graag volgende dingen weten omdat daar veel commentaar op is
het geluid de ene zegt goed, de andere slecht hangt vooral af van de tijd dat ge erin steekt om de juiste instellingen te weten
halo effecten
slechte kwaliteit bij voetbal ( kan je vanavond al eens testen want het is champions league)
bij films of programma's met veel bewegende beelden en actie zou de kwaliteit ook niet goed zijn
gezichten zouden onnatuurlijk en blokkerig overkomen
autoformat zou omschakelen constant wanneer er reclame is en of je per zender het formaat kunt vastleggen
ben echt eens benieuwd
- Halo effecten zijn er inderdaad. Dat is blijkbaar niet te voorkomen bijeffect van PixelPlus (I en II). Panasonic Acuity heeft daar trouwens ook last van. De MoviePlus instelling zou het in ieder geval voor DVD weergave grotendeels verhelpen.
- Die slechte kwaliteit bij voetbal en tennis: daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als bovenstaand punt. Alle 'beeldverbeterings' technieken hebben deze bijwerking. Zeker bij een matig TV signaal wordt het aangeraden die technieken uit te zetten.
- Voor wat betreft het geluid: bij de Panasonic was dat sowieso vrij matig vond ik. Overigens vind ik dit zelf niet zo'n belangrijk punt aangezien ik vrijwel altijd het geluid via mijn losse versterker laat gaan. Bij DVD's natuurlijk altijd.
Die Panasonic was afgezien van die brom een fantastisch toestel. Een verkoper liet mij ook nog een Loewe zien die hij zelf heel goed vond (type ben ik vergeten). Hij vond hem beter dan de Panasonic toestellen, maar hij had nog geen ervaring met de PD50. De pluspunten van de Loewe die hij opnoemde waren ook allemaal aanwezig op de Panasonic, en sommige zelfs beter. Daarnaast vond ik de beeldkwaliteit van de Panasonic aanzienlijk beter dan de Loewe. Qua aansluitmogelijkheden is de Panasonic ook een toppertje: 4 keer scart + component (ook progressive scan) + aansluiting op de voorzijde voor digitale camcorder of fotocamera.
Ik heb de 32PD50 dan ook met enige spijt weer ingeleverd. De brom was echter zo nadrukkelijk aanwezig dat ik er stapelgek van werd.
Iets waar de Philips trouwens een duidelijk pluspunt mee heeft is de zap-toets op de afstandsbediening. Daarmee kun je heen en weer schakelen tussen je huidige zender en de laatst gekozen zender. Dat had mijn vorige Philips ook al en gebruik ik veelvuldig!
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Wanna play?
wij kijken veel gewoon tv en in mindere mate dvd
[ Voor 92% gewijzigd door malinwa op 23-02-2005 15:17 ]
alles hangt van u af als u bevindingen goe zijn dan gaan we ervoor ik heb effe gedacht aan de 3981 loewe aventos
Ik ga zo eerst met m'n vriendin een filmpje kijken, en genieten
Oh ja, deze heeft ook een zachte brom, maar die hoor ik alleen als ik mijn hoofd achter de TV steek. Meestal kijk ik in een wat comfortabeler positie
ik heb zelf de panasonic 32PX30 op t oog, ook met een component, dus ook progressive scan, aansluiting, maar ik dacht dat t technisch niet haalbaar was om met een beeldbuis progressive scan weer te geven?El Martino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:25:
. Qua aansluitmogelijkheden is de Panasonic ook een toppertje: 4 keer scart + component (ook progressive scan) + aansluiting op de voorzijde voor digitale camcorder of fotocamera.
He, bij deze shop heb ik laatst ook online zitten kijken. De prijzen zijn in vergelijking met andere winkels een stuk lager. Ik vraag me dan ook inderdaad ook af of je bij deze shop nog iets van kwaliteit en service kan verwachten. Er zal toch wel iemand zijn die bij deze shop wat besteld heeft?sig69 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:42:
Ik wil binnenkort de Sony kv32cs70b gaan kopen. Ik zat er aan te denken om deze bij http://www.goedkoopste.nu/ te gaan halen, hij kost daar ongeveer € 650,-. In de shopsurvey lees ik echter wat minder positieve berichten over deze winkel, veel over aflevering. Aangezien ik 'm ga halen is dat geen punt. Zijn er hier mensen met eerste-hand ervaringen met deze winkel? Ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven voor een tv om daarna "genaaid" te worden op een of andere manier.
stp - PSN ID: stp_4
Ik ben van plan een Panasonic TX28PS1F te gaan kopen. Belangrijkste vraag is, kan hij andere TV-normen dan PAL goed aan? Volgens de specs doet 'ie ook PAL60 en NTSC, is de beeldkwaliteit dan ook goed?
Hij zal me trouwens E299,- gaan kosten, lijkt me wel een mooie prijs voor een nette 70cm breedbeeld TV met vlakke beeldbuis.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Hij werkt erg goed met alle standaarden; ik gebruik hem met pal60 en ntsc voor mijn amerikaanse consoles en dvd's.Wildfire schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:54:
Oud topic, ik weet het.
Ik ben van plan een Panasonic TX28PS1F te gaan kopen. Belangrijkste vraag is, kan hij andere TV-normen dan PAL goed aan? Volgens de specs doet 'ie ook PAL60 en NTSC, is de beeldkwaliteit dan ook goed?
Hij zal me trouwens E299,- gaan kosten, lijkt me wel een mooie prijs voor een nette 70cm breedbeeld TV met vlakke beeldbuis.
voor sluut: ik vind het beeld beter dan de meeste duurdere tv's; geen digitale nabewerkingseffecten maar gewoon scherp op 50hz zoals het signaal ook wordt verzonden.
Vooral PAL60 kan handig zijn ja, ik kijk regelmatig films in NTSC-formaat op 29.97fps... PAL60 is dan erg handig. Maar daadwerkelijk m'n TV-output op NTSC zetten vind ik te ver gaan, dan wordt het beeld strepering ivm de lagere resolutie... dat schiet ook niet op natuurlijk.TdV schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:16:
[...]
Hij werkt erg goed met alle standaarden; ik gebruik hem met pal60 en ntsc voor mijn amerikaanse consoles en dvd's.
Ik heb nou een 4:3 50cm Philips TV met platte beeldbuis. Ook geen digitale nabewerking en het beeld van m'n TV-out staat als een huis. Ik vind zelfs dat veel breedbeeld-TV's een lelijk beeld leveren met al die nabewerkingseffecten... zo zijn er veel breedbeeld-TV's die een soort "na-ijlend" beeld hebben bij bewegingen. Verschrikkelijk.voor sluut: ik vind het beeld beter dan de meeste duurdere tv's; geen digitale nabewerkingseffecten maar gewoon scherp op 50hz zoals het signaal ook wordt verzonden.
Hoe bevalt jouw de panorama-stand van de Panasonic?
Component betekent niet automatisch progressive scan. De Panasonic ondersteunt wel progressive over haar component ingang, mijn Loewe Aventos b.v. niet. Helaas, want progressive scan is zeker een verbetering en absoluut de moeite waard. Ik heb een JVC gehad die het weergaf, en hoewel dat echt erg mooi was had dat ding een hoop andere grote problemen waardoor ik voor de Loewe ben gegaan. Waar ik overigens nog steeds tevreden mee ben. Alleen jammer dat hij geen PS doetik heb zelf de panasonic 32PX30 op t oog, ook met een component, dus ook progressive scan, aansluiting, maar ik dacht dat t technisch niet haalbaar was om met een beeldbuis progressive scan weer te geven?
Wat is trouwens het verschil tussen de PX30 en de PD50, behalve de helft van de prijs?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
NTSC gebruik ik voor mijn US supernintendo; die doet nou eenmaal geen pal.Wildfire schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:44:
[...]
Vooral PAL60 kan handig zijn ja, ik kijk regelmatig films in NTSC-formaat op 29.97fps... PAL60 is dan erg handig. Maar daadwerkelijk m'n TV-output op NTSC zetten vind ik te ver gaan, dan wordt het beeld strepering ivm de lagere resolutie... dat schiet ook niet op natuurlijk.
[...]
Hoe bevalt jouw de panorama-stand van de Panasonic?
Panorama? Bedoel je de stand om 4:3 materiaal op te rekken naar 16:9? Die heet "juist" en is wel aardig maar ik gebruik nooit een oprekstand; ik bekijk het signaal zoals het bedoeld is dus gewoon 4:3.
Vind je het dan niet erg flinke zwarte balken naast je beeld te hebben?TdV schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:26:
[...]
NTSC gebruik ik voor mijn US supernintendo; die doet nou eenmaal geen pal.
Panorama? Bedoel je de stand om 4:3 materiaal op te rekken naar 16:9? Die heet "juist" en is wel aardig maar ik gebruik nooit een oprekstand; ik bekijk het signaal zoals het bedoeld is dus gewoon 4:3.
Afijn, ik zal 's gaan kijken wat ik tweedehands nog voor m'n huidige TV zou kunnen vangen... elke cent is er eentje die ik minder hoef uit te geven aan de Panasonic...