Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

-whodini- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:07:
Heeft hier iemand RBR-net geprobeerd.
zijn er ook GOT-ers die online met elkaar racen.
vind alleen de ghost car wat lastig als ie voor je rijdt, dan zie je de baan niet meer goed
Waarschijnlijk kan je ook voor RBRnet je GhostCarSettings.ini editen.

Zeker weten doe ik dit niet, want misschien override RBRnet de settings in die file, dus je zult het even moeten uitproberen.

Ambient = RGB kleurwaarden in fracties: 1.0 1.0 1.0 is dus wit. 1.0 0 0 is rood, 0.5 0.5 0.5 is 50% zwart, grijs dus. 0 1.0 1.0 is geel, enzovoorts.

FadeDistance = De afstand waarin de auto z'n maximale zichtbaarheid haalt. Iets als 5 zorgt dat je op een halve auto lengte de ghostcar ziet. Bij 50000 begint de auto pas een aantal wagenlengtes verder zichtbaar te worden.

MaxOpacity = De maximale ondoorzichtigheid die de ghostcar behaalt. Is in feite tegen-intuitief. Bij een waarde van 1 wordt de ghostcar geleidelijk zichtbaar, op de FadeDistance haalt het dan de ingestelde doorzichtigheid. Bij een waarde van 0.5 wordt de ghost dus maximaal 50% transparant. Op de halve FadeDistance zit de ghost dan dus op 75% doorzichtig / 25% zichtbaar. Bij waarde 0 wordt de ghostcar gewoon nooit zichtbaar, deze blijft dan 100% doorzichtig.

De originele waardes zijn als volgt:

code:
1
2
3
4
[Settings]
Ambient = 0.5 0.5 0.7
FadeDistance = 100
MaxOpacity = 0.7

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een ghostcar in een sim, het zou verboden moeten worden. :r

Ik heb RBR al een tijdje niet meer gespeeld, binnenkort maar weer ns doen.
Ook ben ik bang dat mn ActLabs shifter wel heel snel slijt (in sequentiele mode) met dat enorm vele schakelen in zo'n rallywagen. Ik heb de Frex shifter besteld, maar dat gaat vast nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Echt zonde dat RBR een zachte dood lijkt te sterven. Is er eindelijk eens een goede rally sim, raakt hij in de vergetelheid omdat er geen degelijke multiplayer bij zit. Hopelijk ontwikkeld RBRNet zich goed door, zou er graag een league voor op poten zetten.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik heb spel al een poosje liggen maar ik ben er sinds kort echt aan begonnen... Eerst beetje rijden en wennen (ben geen ervaren sim-speler). Ik heb al naar de instellingsmogelijkheden gekeken van de auto maar dat wordt nog lachen want ik weet van 95% van de dingen niet eens wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Lister_Storm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:58:
Echt zonde dat RBR een zachte dood lijkt te sterven. Is er eindelijk eens een goede rally sim, raakt hij in de vergetelheid omdat er geen degelijke multiplayer bij zit. Hopelijk ontwikkeld RBRNet zich goed door, zou er graag een league voor op poten zetten.
Idd, want het is een geweldig spel en bij CMR waren er ook leuke Multiplayer-opties. Dus het kan echt wel...

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ThaBuz schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:17:
Ik heb spel al een poosje liggen maar ik ben er sinds kort echt aan begonnen... Eerst beetje rijden en wennen (ben geen ervaren sim-speler). Ik heb al naar de instellingsmogelijkheden gekeken van de auto maar dat wordt nog lachen want ik weet van 95% van de dingen niet eens wat het is :)
Alles is te doen op default afstelling, behalve tarmac... Voor tarmac is een aanpassing van de rear differential settings noodzakelijk omdat een fout in het spel de default waarden volledig verkeerd zet.

Even terugzoeken in dit draadje voor meer informatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/rbr_flawedtarmacsetup.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/rbr_adjustedtarmacsetup.jpg

Vergeet niet de aangepaste set-up op te slaan, anders ben je iedere keer weer lang bezig!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ah thnx :) Zal ik van het weekend eens proberen! Verder (om het spel toch nog even aan te prijzen ;) ) moet ik zeggen dat ik nog nooit zo'n realistisch rallyspel gespeeld heb. Vooral met mn Momo stuurtje van Logitech voel je soms de adrenaline opkomen als je mooi door een bocht heengaat of op het rechte stuk zo hard gaat dat mr een kleine correectie de berm kan betekenen :) Ik denk dat het spel heel erg onderschat wordt en das toch jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ThaBuz schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:32:
Ah thnx :) Zal ik van het weekend eens proberen! Verder (om het spel toch nog even aan te prijzen ;) ) moet ik zeggen dat ik nog nooit zo'n realistisch rallyspel gespeeld heb. Vooral met mn Momo stuurtje van Logitech voel je soms de adrenaline opkomen als je mooi door een bocht heengaat of op het rechte stuk zo hard gaat dat mr een kleine correectie de berm kan betekenen :) Ik denk dat het spel heel erg onderschat wordt en das toch jammer....
Wacht maar, tot je dingen op instinct gaat doen...

Te hard een bocht in, zwaar ondersturend dreig je uit de bocht te schieten. Als reactie meteen met links hard bijremmen terwijl je, geheel tegen je natuurlijke instincten in, gas BIJgeeft... Waardoor je de onderstuur omzet in een enorme powerslide die je met flink tegensturen vasthoud tot je jezelf de bocht doorgesleurd hebt!

Met een off-the-scale grijns op je gezicht.

En daarna pas beseffen dat je "left foot braking" toepaste zonder dat je daarbij ook maar een moment bewuste nadacht... :o :*)

Toen me dat voor het eerst gebeurde was ik compleet sprakeloos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
:) Ja dat "left foot braking" heb ik wel geprobeerd in de "advanced driving school" o.i.d. maar op een of andere manier vinden mn pedalen het niet leuk als ik ze tegelijk indruk... Zal wel een instelling zijn dus van het weekend even zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ThaBuz schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:37:
:) Ja dat "left foot braking" heb ik wel geprobeerd in de "advanced driving school" o.i.d. maar op een of andere manier vinden mn pedalen het niet leuk als ik ze tegelijk indruk... Zal wel een instelling zijn dus van het weekend even zoeken....
Combined axis (of iets in die richting) uitzetten in je Wingman software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ZAMoRANo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:51:
[...]

Combined axis (of iets in die richting) uitzetten in je Wingman software?
Inderdaad, ik heb ook een Momo Racing Force (overigens mooi stuurtje :D ) Moet je bij de instellingen (configuratiescherm --> spelbesturing --> Logitech MOMO racing USB (eigenschappen) --> instellingen --> gecombineerd (één as, voor de meeste spellen gebruikt) UITvinken.
dat laatste tussen haakjes staat dus in de instellingen, maar is met de huidgige generatie spellen imo niet waar, de meeste spellen kunnen wel overweg met twee assen voor rem/gas

Uitleg:
bij één as (aangevinkt dus) heb je in feite maar één rij gegevens die het apparaat doorgeeft. bij wijze van spreken 0% bij vol remmen en 100% bij vol gas. Bij beide niet indrukken staat de as dan op 50% Vanzelfsprekend kan één as niet op én 30 % én 80% staan. Niet remmen en gas geven tegelijk dus.

bij twee assen (uitgevinkt) kan dat wel, dan heeft én het gaspedaal én de rem een schaalverdeling van 0 tot 100 % die beide apart doorgeven worden. Je kan dus én gas geven én remmen. (het idee bij left foot braking dus) (sowieso rem je altijd met je linkervoet als je met een pc-stuurtje racet zonder koppelingspedaal, maar dat op de achtergrond)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
JumpStart schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:33:
[...]

Waarschijnlijk kan je ook voor RBRnet je GhostCarSettings.ini editen.

Zeker weten doe ik dit niet, want misschien override RBRnet de settings in die file, dus je zult het even moeten uitproberen.

Ambient = RGB kleurwaarden in fracties: 1.0 1.0 1.0 is dus wit. 1.0 0 0 is rood, 0.5 0.5 0.5 is 50% zwart, grijs dus. 0 1.0 1.0 is geel, enzovoorts.

FadeDistance = De afstand waarin de auto z'n maximale zichtbaarheid haalt. Iets als 5 zorgt dat je op een halve auto lengte de ghostcar ziet. Bij 50000 begint de auto pas een aantal wagenlengtes verder zichtbaar te worden.

MaxOpacity = De maximale ondoorzichtigheid die de ghostcar behaalt. Is in feite tegen-intuitief. Bij een waarde van 1 wordt de ghostcar geleidelijk zichtbaar, op de FadeDistance haalt het dan de ingestelde doorzichtigheid. Bij een waarde van 0.5 wordt de ghost dus maximaal 50% transparant. Op de halve FadeDistance zit de ghost dan dus op 75% doorzichtig / 25% zichtbaar. Bij waarde 0 wordt de ghostcar gewoon nooit zichtbaar, deze blijft dan 100% doorzichtig.

De originele waardes zijn als volgt:

code:
1
2
3
4
[Settings]
Ambient = 0.5 0.5 0.7
FadeDistance = 100
MaxOpacity = 0.7
Heb nu MaxOpacity op 0

RBR wordt idd zwaar ondergewaardeerd.
Vind ook dat Warthog een multiplayer in had moeten bouwen....echt jammer.
Toch vind ik RBR-net2.0 best goed die start zelfs RBR voor je op, als het spel begint en is echt makkelijk te bedienen

[ Voor 8% gewijzigd door -whodini- op 14-01-2005 20:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Even weer RBR positief onder de aandacht brengen. :)
BHMS heeft tijdens de jaarlijkse SimRacing Awards RBR uitgeroepen tot:

-Game (sim) of the Year

-Best Physics

-Best Gameplay

-Surpise game of the Year

GTR won "Best Multiplayer" en "Best Sound".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

ZAMoRANo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:52:
Even weer RBR positief onder de aandacht brengen. :)
BHMS heeft tijdens de jaarlijkse SimRacing Awards RBR uitgeroepen tot:

-Game (sim) of the Year

-Best Physics

-Best Gameplay

-Surpise game of the Year

GTR won "Best Multiplayer" en "Best Sound".
GTR terecht voor Best Sound, zit echt een geweldig geluid in dat spel...

Verder heeft RBR ook al zijn titels terecht binnen gehaald!
JumpStart schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:02:
[...]

Alles is te doen op default afstelling, behalve tarmac... Voor tarmac is een aanpassing van de rear differential settings noodzakelijk omdat een fout in het spel de default waarden volledig verkeerd zet.

Even terugzoeken in dit draadje voor meer informatie.

[afbeelding]
[afbeelding]

Vergeet niet de aangepaste set-up op te slaan, anders ben je iedere keer weer lang bezig!
Wat voor gevolgen heeft dit voor de auto als je dit verandert? Oftewel wat heb je na deze verandering niet meer, wat je daarvoor wel had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Impry schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:49:
[...]

GTR terecht voor Best Sound, zit echt een geweldig geluid in dat spel...

Verder heeft RBR ook al zijn titels terecht binnen gehaald!

[...]

Wat voor gevolgen heeft dit voor de auto als je dit verandert? Oftewel wat heb je na deze verandering niet meer, wat je daarvoor wel had :)
De aansturing van de actieve differentielen kijkt naar de hoogste waarde van "lock" die van toepassing is, van throttle, brake en speed. De default waardes zijn zowel voor throttle als brake altijd 100% locked

Met andere woorden, de default tarmac afstelling laat het achterste differentieel dus ALTIJD gesloten, ongeacht positie van gas of rem, of je snelheid. Dit betekent dus dat linker- en rechterwiel altijd evenveel draaien. Zo rijdt een auto niet fijn... Meer specifiek: in bochten wil de achterkant heel veel glijden, en bij het uit accelereren is de achterkant heel nerveus.

In bochten wil je namelijk juist niet dat je differentieel (zowel voor als achter) dicht zit, want juist dan moeten de wielen aan de binnenkant van de bocht minder draaien dan de wielen aan de buitenkant. Bij hard accelereren wil je juist wèl dat je differentielen dicht zitten om te voorkomen dat één wiel doorslaat en het andere weinig aandrijft. Hetzelfde geld onder hard remmen: dan zijn gelockte diffs juist wèl wenselijk omdat dat de auto stabieler houdt.

Dus, op lage snelheid, bij weinig remmen, en bij weinig gas moet er dus sprake zijn van weinig lock op het achterste differentieel. Bij volgas, bij hard remmen, en bij hoge snelheid moet er juist wel gelocked worden.

Overigens, ik rem in "France" vrijwel nooit voluit, dus ik moet nog een keer kijken of ik de instellingen kan verbeteren door de rear diff al 60% te laten vastzetten bij 60% remmen. Want ik vindt de auto onder hard aanremmen van een bocht nog steeds erg nerveus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik heb nogaltijd het 'probleem' dat ik zeker bij het gasgeven bijna met het keyboard zit te rijden. Ik kan geen gas geven, heel klein beetje of heel veel gas. Ik heb al flink zitten kloten met die grafiekjes en het lijkt allemaal goed, maar het voelt zo slecht aan. Het is nog wel te rijden, daar niet van, maar het is irritant in hele kleine bochtjes. En het lijkt wel alsof ik de enige ben :S

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

siggy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:24:
Ik heb nogaltijd het 'probleem' dat ik zeker bij het gasgeven bijna met het keyboard zit te rijden. Ik kan geen gas geven, heel klein beetje of heel veel gas. Ik heb al flink zitten kloten met die grafiekjes en het lijkt allemaal goed, maar het voelt zo slecht aan. Het is nog wel te rijden, daar niet van, maar het is irritant in hele kleine bochtjes. En het lijkt wel alsof ik de enige ben :S
Hoe reageert de input in het controller setup menu op gaspedaal bewegingen? Loopt het dan wel lineair? Of is het daar ook weinig-weinig-weinig-veel-VOLUIT ?

Bij de weg, losse RBR car set-up editor: http://www.bhmotorsports.com/download/7694

Dat is makkelijker aanpassen met sliders dan het gekloot met getal voor getal intypen (kan vanaf update 1.02) of (bij 1.0 en 1.01) met de pijltjestoetsen iedere waarde handmatig aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

siggy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:24:
Je bent zeker niet de enige, ik heb er ook last van. Die grafiekjes zijn niet zo flexibel in te stellen dat het goed aanvoelt.
In het menu zie je dat het verloop linear (goed) is, maar tijdens het spelen is het doseren van het gas echt onwijs lastig.

Welk stuurtje/pedalen heb je? Ik heb de Logitech Wingman Formula Force (de oude rode). De pedalen zijn 3x niks (veel te zacht), maar ze werken nog wel goed.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JumpStart schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:31:
Hoe reageert de input in het controller setup menu op gaspedaal bewegingen? Loopt het dan wel lineair? Of is het daar ook weinig-weinig-weinig-veel-VOLUIT ?
Daar reageert het wel volkomen normaal zoals het moet zijn, maar in-game is het dus precies zoals jij zegt.
Tentacle1 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:41:
Welk stuurtje/pedalen heb je? Ik heb de Logitech Wingman Formula Force (de oude rode). De pedalen zijn 3x niks (veel te zacht), maar ze werken nog wel goed.
Ik heb een Act Labs Force RS stuur met de BRD Speed7 3-pedalen versie :P Die zijn wel goed genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het gas doseren voelt idd niet helemaal 100% aan.
Heb het hier ook (ActLabs pedalen).

Ik heb nog niet echt de tijd genomen om e.e.a. goed te calibreren maar als ik het zo hoor gaat dat niet van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

JumpStart schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:10:
[...]

De aansturing van de actieve differentielen kijkt naar de hoogste waarde van "lock" die van toepassing is, van throttle, brake en speed. De default waardes zijn zowel voor throttle als brake altijd 100% locked

Met andere woorden, de default tarmac afstelling laat het achterste differentieel dus ALTIJD gesloten, ongeacht positie van gas of rem, of je snelheid. Dit betekent dus dat linker- en rechterwiel altijd evenveel draaien. Zo rijdt een auto niet fijn... Meer specifiek: in bochten wil de achterkant heel veel glijden, en bij het uit accelereren is de achterkant heel nerveus.

In bochten wil je namelijk juist niet dat je differentieel (zowel voor als achter) dicht zit, want juist dan moeten de wielen aan de binnenkant van de bocht minder draaien dan de wielen aan de buitenkant. Bij hard accelereren wil je juist wèl dat je differentielen dicht zitten om te voorkomen dat één wiel doorslaat en het andere weinig aandrijft. Hetzelfde geld onder hard remmen: dan zijn gelockte diffs juist wèl wenselijk omdat dat de auto stabieler houdt.

Dus, op lage snelheid, bij weinig remmen, en bij weinig gas moet er dus sprake zijn van weinig lock op het achterste differentieel. Bij volgas, bij hard remmen, en bij hoge snelheid moet er juist wel gelocked worden.

Overigens, ik rem in "France" vrijwel nooit voluit, dus ik moet nog een keer kijken of ik de instellingen kan verbeteren door de rear diff al 60% te laten vastzetten bij 60% remmen. Want ik vindt de auto onder hard aanremmen van een bocht nog steeds erg nerveus.
Bedankt voor de uitleg! Heel duidelijk!

In France rem ik ook bijna nooit vol, alleen bij haakse bochten of hairpins laat ik hem soms blokkeren om zo de achterkant om te laten komen. Dit kun je eventueel nog versterken door de handrem te gebruiken, maar dat is vaak al niet meer nodig. Wanneer ik echt hard moet remmen rem ik op een pompende manier, dus remmen - rem los - remmen - rem los. Dit werkt vaak heel goed.

Maar ik zal de instellingen eens veranderen en kijken hoe de auto reageert.

Ik vind het overigens wel jammer dat er niet nog een rally bij is met asfalt-proeven, want die vind ik toch wel het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

siggy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:50:
[...]

Daar reageert het wel volkomen normaal zoals het moet zijn, maar in-game is het dus precies zoals jij zegt.

[...]
Weet je zeker dat je niet gewoon op het verkeerde been gezet wordt door het karakter van een motor met turbo? Er zit rond de 4k rpm een ontzettende bult in de koppel curve vanwege de turbo. Dus het feit dat je ineens een flinke duw in de virtuele rug voelt is normaal.

Dit zijn de getalletjes voor torque, direct uit pysics.dat, plus de bijbehorende (berekende) grafiek voor vermogen. Hier moet ik nog het nodige compenseren, de kWatt getallen kloppen niet qua grootte, wel wat betreft vorm. Nu wel de juiste conversie gebruikt, getallen kloppen nu ongeveer.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/RBRcurve1.png

Heb je er ook last van als je in de Super1600 class MG rijdt? Dat is een ongeblazen motor, dus die zou het gedrag niet moeten vertonen dan. De koppel- en vermogen curves zien er anders uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/RBRcurve2.png

[ Voor 14% gewijzigd door JumpStart op 16-01-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JumpStart schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:58:
[...]

Weet je zeker dat je niet gewoon op het verkeerde been gezet wordt door het karakter van een motor met turbo? Er zit rond de 4k rpm een ontzettende bult in de koppel curve vanwege de turbo. Dus het feit dat je ineens een flinke duw in de virtuele rug voelt is normaal.

Dit zijn de getalletjes voor torque, direct uit pysics.dat, plus de bijbehorende (berekende) grafiek voor vermogen. Hier moet ik nog het nodige compenseren, de kWatt getallen kloppen niet qua grootte, wel wat betreft vorm.

[afbeelding]

Heb je er ook last van als je in de Super1600 class MG rijdt? Dat is een ongeblazen motor, dus die zou het gedrag niet moeten vertonen dan. De koppel- en vermogen curves zien er anders uit.
Heb het net ff geprobeert en ik vrees dat je gelijk hebt. De mg reageert volkomen normaal. Zal idd die turbo dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

siggy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:27:
[...]

Heb het net ff geprobeert en ik vrees dat je gelijk hebt. De mg reageert volkomen normaal. Zal idd die turbo dan zijn.
Dan vraag ik me af wat voor schakelgedrag je erop nahoudt, en in welke rpm range jij je motor houdt... Zolang je boven de 4k rpm blijft, wat bij goed schakelen prima te doen is, zit je in het regine van vrij constant vermogen, en zou je niet zoveel last moeten hebben van het aan/uit gedrag van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ik ga RBR straks weer even tevoorschijn halen, ook die MG wil ik dan wel eens proberen.

Trouwens, RBRnet v2.1 is uit.

- Whats new in v2.1 on 1/15/05?
*Removed version number from file names (problems with future updates)
*Fixed Cheat Protection Issues (now checks CRC on individual files within rbz)
*Fixed all compression options
*Added ability to use password protection
*Added Position indicator
*Added "Waiting" text
*Added ability for everyone to Vote Restart
*Added option to set length of time chat box is displayed ingame (0 = disable)
*Added option to disable ghost car individually _/-\o_
*Added export times to TXT file
*Added weather Icons
*Added auto-select best tyre
*Time recorder now records false starts
*Fixed dead-lock instance bug (rbrnet process never closed after connect error)
*Fixed Tab stops (control interface without mouse!)
*Changed default port to 2005
*Name for ghost cars now fades when near
*Font is set according to system font
*Added '/kick' command for server (usage: /kick [nick])
-- Whats new in v2.1 Lobby?
*Fixed scrollbar for player list
*Fixed a runtime error
*Fixed window resize
*Font is set according to system font
*Topics are displayed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Ah leuk, RBR wordt weer populair hier :)

Voor de mensen met MOMO's, je weet dat na een tijdje gaspedaal niet 100% in wil enzo, op deze site, http://www.wingmanteam.com/ of http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm, kan je een fix en wat tweak utilities halen, handig want dat scheelt soms net die paar seconden bij RBR :P

En als je denkt dat je het kan moet je hier eens kijken, http://www.swedishsimracers.com/rbr/index.cfm

[ Voor 8% gewijzigd door marcovtwout op 16-01-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Er is op de site waar ik aan meewerk (en waar sommige anderen uit dit topic ook wel eens komen) wel eens gesproken om als de mogelijkheden er voor waren aan de slag te gaan met RBR online. Heeft iemand de nieuwste RBRNet al getest? Kan je als client eenvoudig hosten? Of heb je er een aparte bak voor nodig. Hoe zit het met het bandbreedte-verbruik?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik heb vannacht een paar uur geraced met RBRNet, zowel als client als host en het is een eitje.
Het bandbreedtegebruik zou ik moeten meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
zetje01 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:50:
Ik heb vannacht een paar uur geraced met RBRNet, zowel als client als host en het is een eitje.
Het bandbreedtegebruik zou ik moeten meten...
ik sluit me hierbij aan.
zeer makkelijk in gebruik en aardig wat aanpassingen.
Wanneer komen er meer tweakers bij?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

-whodini- schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:01:
[...]

ik sluit me hierbij aan.
zeer makkelijk in gebruik en aardig wat aanpassingen.
Wanneer komen er meer tweakers bij?
Mja, rallyrijden is nog altijd een solosport, vind ik dan. Plus dat ik teveel de ESC, Restart routine gebruik als ik te vroeg al een fout maak. Dus aan mij is het tegen elkaar racen niet echt besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Ik heb inmiddels in het RBR-topic op S.NL ook een kleine oproep neergezet. Allicht kunnen we her en der een club bijelkaar zoeken.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
En toen was het stil :) Heb inmiddels getest met RBRNet, wat een subliem programma zeg.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lister_Storm schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:35:
En toen was het stil :) Heb inmiddels getest met RBRNet, wat een subliem programma zeg.
Ik wil het ook wel eens proberen met RBRnet, zal ns kijken binnenkort.

Zou trouwens leuk zijn als RBR ook TrackIR zou ondersteunen, als je het gewend bent mis je het wel als het ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Er is wel een progje voor, heb hem zelfs al eens aan de praat gehad ermee. Staat denk ik wel eens op BHMotorsports.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lister_Storm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 06:38:
Er is wel een progje voor, heb hem zelfs al eens aan de praat gehad ermee. Staat denk ik wel eens op BHMotorsports.
Voor TrackIR?
Ik zal wel even zoeken, ik heb een tijdje geleden gezocht (op RSC o.a.) maar kon er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:49:
[...]

Voor TrackIR?
Ik zal wel even zoeken, ik heb een tijdje geleden gezocht (op RSC o.a.) maar kon er niks over vinden.
100% zeker, er is op het BHMS forum zelfs al ooit eens een RBR filmpje langsgekomen waarin TrackIR in actie te zien was. Dus blijkbaar is het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gevonden!
Link naar TIR Attack.

Zal t thuis meteen ff proberen, misschien is t handig om dit soort dingen in de startpost te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou ik heb zitten proberen maar ik krijg TrackIR niet aan de praat.

Ik launch eerst de NaturalPoint software in Enhanced mode, dan TIR_Attack en dan RBR, zoals in de readme staat.
TIR_Attack vindt een RBR1.02 sessie en ik ga rijden maar het werkt niet, ik heb een on/off hotkey aangewezen maar ook dat haalt niks uit.

Zo nog even verder klooien maar ik vrees dat er weinig te proberen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb die andere setup geprobeerd voor de rear diff. mappings, en dat is inderdaad een hele verbetering in de bochten en tijdens het betere handremwerk :)
Jammer dat je niet kunt aangeven dat je elke keer standaard die setup wilt gebruiken, soms enter ik te snel door en sta dus met de standaard setup aan de start, waarna ik vrolijk bij de eerste de beste handbraketurn volgas aan de andere kant de sloot in rijd :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Op die 'andere' site een clubje van +- 6 mensen gevonden die het eens gaan proberen binnenkort, online. Ik mag hier geen reclame maken, dus ik zal de fanatieke posters hier binnenkort even een pm sturen.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
RBR-Audio v2.3 is uit.
Ik heb de preview samples gehoord, klonk heel erg goed, vanavond meteen ns proberen.

Helaas heb ik TrackIR nog steeds niet werkend, dat heb ik een beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

HOEIII :)

Weer even een uurtje bezig geweest met het opnemen van een replay, voor iemand van het BHMS forum... Frans nat asfalt, Cote d'Abroz, de run is verre van clean, maar 3 minuten rond haal ik voorlopig nog niet, ik heb moeite om onder de 3 minuten te duiken op droog asfalt.

RBRdll v1.3 - RBR Audio 2.3 - DivX 5.2.1 - En wat cheesy housemuziek erbij als begeleiding.

Het resultaat:

STenyak-DriftoroWET-RBRAudio23-Antiloop-InMyMind-DivX521.avi
  • Codec: DivX 5.2.1
  • Video: 648x512 pixels, 30 fps
  • Audio: 192 kbps stereo MP3
  • Sound track: RBR Audio v2.3 sounds plus Antiloop - In My Mind
  • Length: 3 minutes 19.94 seconds
  • filesize: 49.7 MB
Net zoals eerdere filmpjes van mij: GEEN DOWNLOAD ACCELERATORS gebruiken, dat kan leiden tot data corruptie, omdat de ISP eerst een IP check doet op peering of niet. En als jou eigen ISP nou toevallig geen peering heeft met de ISP die het gebeuren host, dan vis je helaas achter het net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

HOPPAA :)

Weer een klein detail toegevoegd aan de authenticiteit van RBR: Overstuur indicator
Even xsara_internal.dds ge-edit...

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/oversteerindicator01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/oversteerindicator02.jpg

Het heeft nog wat verfijning nodig, maar dat geldt voor heel m'n seizoen '99 Xsara kit car geinspireerde skin het geval. Binnenkort maar weer eens gaan editen dus.

En verder heb ik zitten spelen met de asfalt setup: Meer steering lock zodat je met dezelfde stuurslag een grotere beweging maakt, waardoor je dus agressiever een bocht aan kan snijden, en ook dat je ietsje meer kans maakt om een slip op te vangen. Verder de rijhoogte nog wat verder teruggebracht en de "toe-in" verhoogd, waardoor de auto minder nerveus wordt op hoge snelheden. Met camber en anti-roll bars moet ik nog spelen, die twee wil ik mogelijk ook nog verhogen voor een betere wegligging, maar daarvoor moet ik me eerst verder verdiepen in de technische achtergrond...

Dat je dit soort dingen uit gaat zoeken zeg! Als gevolg van een computerspel... :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
We gaan op een donderdag een keer online karren. In RBRNet kunnen maar 12 mensen tegelijkertijd, maar er zijn nog wel een paar slots vrij.

Die 2.3 sounds zijn trouwens best cool :)

[ Voor 15% gewijzigd door Lister_Storm op 28-01-2005 04:51 ]

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Cote d'Abroz: 2:47.99
Joux Verte: 5:34.31
Joux Plane: 6:09.03

Soooooo... de... Juuuuuuuuuuu, dat was wel effe intens! Maar m'n nieuwe set-up werkt zoveel beter dan de default tarmac setup dat het me nu dus wel gelukt is om de bestaande rallyproef records te breken.De Xsara ligt nu flink wat lager, de voorwielen hebben meer toe-in, de voordempers zijn stugger gemaakt en ik heb de rear diff brake lock opnieuw aangepast, die grijpt nu eerder in dan voorheen. De belangrijkste aanpassing was dus inderdaad het verhogen van de steering lock. Dat scheelt echt aanzienlijk.

Resultaat? De auto is sneller, want er is meer grip in de bochten, en als de achterkant besluit een uitstapje te maken, wat zelfs op droog asfalt geregeld wil gebeuren, dan is het vaker mogelijk om toch nog de slip op te vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Cote d'Arbroz is toch de eerste stage van RBR in Frankrijk ?

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/arfman/rbr.jpg

Even oefenen nog, JumpStart >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Arfman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:10:

[afbeelding]

Oh, rustig maar :) Ik weet dat er nog heel veel te winnen valt, plus dat de echt extreme tijden toch wel buiten mijn bereik liggen.

Van hot-lap/stage site http://www.swedishsimracers.com/rbr/index.cfm :

StageRBR tracktimesRBR time * 0,9Swe Sim Racers Record
Cote D'Arbroz2:48.002:31.202:28.38
Joux Verte5:39.005:05.104:54.01
Bisanne4:37.004:09.303:51.36
Joux Plane6:12.005:34.805:16.29
Joux Verte II5:33.004:59.704:49.03
Cote D'Arboz II2:50.002:33.002:23.53

Pro rank is dus 90% van de RBR stagetijd, en die behoor je te racen met het realistische schademodel 7(8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JumpStart schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:24:
[...]
Van hot-lap/stage site http://www.swedishsimracers.com/rbr/index.cfm :

Pro rank is dus 90% van de RBR stagetijd, en die behoor je te racen met het realistische schademodel 7(8)7.
OMFG, 2:28 ... OMG ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Donderdag aanstaande gaan we de rally van UK rijden, we hebben momenteel 8 deelnemers bevestigd (ervaren simracers), dus we hebben nog een paar plekjes vrij. Server gaat wel een password op, dus je moet je wel even inschrijven.

Mocht deze test slagen, dan overwegen we een heel kampioenschap te runnen. Hopelijk komt RBRNet dan snel boven de 12 spelers uit :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En hoe werkt dat dan precies? Tegelijk starten? Is het mogelijk om een paar minuten interval aan te houden?

Zie je elkaar rijden als ghostcar? Of als gewone auto?

Veel vragen zoals je ziet :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Lister_Storm
Je start tegelijk. Ghostcar etc kan je helemaal uitzetten. Rechtboven in het beeld zie je hoeveelste je licht.

Google even op RBRNet. Morgen om 20:00 starten we.

Umm
mag ik hier de site nu noemen waar je het password etc kan krijgen, of valt dat onder reclame. We hebben het hier over iets waarbij het aanbod zeer schaars is, en vraag en aanbod elkaar doorgaans zeer lastig vinden.

Heusinkveld Engineering

• Arfman

Arfman

Drome!

Noem die site maar gewoon :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik denk dat kijken wat er in zijn signature staat wel genoeg is.

Is maar een gokje hoor... ;)

• Lister_Storm
http://www.simracing.nl/article.php?t=40295

Even registeren, naam in vrije slot zetten, dan krijg je password vanzelf voor vanavond.

Heusinkveld Engineering

Verwijderd

Hey mensen,

ik heb een vraag over een racestuur in combinatie met Richard Burns.
Op de officiele website van het spel staat dat er 2 sturen zijn die problemen geven met RBR. Namelijk de Thrustmaster Ferrari Enzo en de Thrustmaster F1 Force Feedback (dat mooie formule stuur ja).
Twee keer raden ik heb één van die 2 en wel de laatste. Nu heb ik gekeken of hier een patch voor was en die is er (1.02) die het probleem op zou moeten lossen. Nou heb ik dat gedaan en inderdaad force feedback werkt nu in options. Je kan zo'n test doen en na die patch gaat het stuur idd van links naar rechts. Ik helemaal blij!! :)
Toen wou ik de controls configureren maar hij ziet de gas en de rem als dezelfde as!! Je krijgt dus een conflict en dan kun je nog niks.

Heeft iemand ditzelfde stuur en het probleem opgelost? Heeft het misschien iets te maken met Thrustmapper?? Zoja, HELP!! :)

Alvast bedankt.

• Arfman

Arfman

Drome!

Lister_Storm schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:19:
http://www.simracing.nl/article.php?t=40295

Even registeren, naam in vrije slot zetten, dan krijg je password vanzelf voor vanavond.
Die zit natuurlijk alweer vol :'(
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:18:
Heeft iemand ditzelfde stuur en het probleem opgelost? Heeft het misschien iets te maken met Thrustmapper?? Zoja, HELP!! :)

Alvast bedankt.
Jup. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, maar ik gebruik geen Thrustmapper. Verder wil het ook wel eens helpen om, als het niet lukt, het spel even af te sluiten en opnieuw op te starten.

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:38:

Jup. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, maar ik gebruik geen Thrustmapper. Verder wil het ook wel eens helpen om, als het niet lukt, het spel even af te sluiten en opnieuw op te starten.
ik heb de laatste drivers ook. Dus jouw gas en rem worden als aparte assen gezien??? Gek dat die van mij dan een conflict geeft :(

Kijk dit is dus mijn probleem. Misschien doe ik wel iets heel doms hoor! Maar ik weet het echt ff niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.comegetsome.nl/dsf/rbr.jpg

Gas en rem en links en rechts worden gezien als dezelfde as.....en das sniet goed 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 23:03 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:56:
[...]

ik heb de laatste drivers ook. Dus jouw gas en rem worden als aparte assen gezien??? Gek dat die van mij dan een conflict geeft :(
Dat moet je wel appart aangeven. In de originele Thrustmasters heette het geloof ik "combined axis" wat je uit moest schakelen, in versie 3.02 is het "Operate pedals separately" wat je aan moet zetten.

Ik heb de Thrustmaster Force Feedback wheel, dus de non F1 uitvoering, en ik blijf uit de buurt van thrustmapper. Voor RBR is dat bij mij iig niet nodig.

Oh, en nog iets!!

Als je in RBR een conflict hebt, terwijl in het game controller venster van je stuur de pedalen wèl onafhankelijk in te drukken zijn, dan moet je even controleren dat Accelerate and Brake leeg is. Onderstaande config werkt bij mij zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/RBRpedalconfig.png

[ Voor 24% gewijzigd door JumpStart op 10-02-2005 23:08 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:56:
[...]

Ik weet niet of ik het nu ook over RBR heb :) Maar je kunt Gas instellen, Rem instellen of Gas&Rem in één instellen. Die moet je dan pakken met dat pedaal...

Zoiets was het volgens mij. Weet het niet zeker hoor.

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Dat moet je wel appart aangeven. In de originele Thrustmasters heette het geloof ik "combined axis" wat je uit moest schakelen, in versie 3.02 is het "Operate pedals separately" wat je aan moet zetten.

Ik heb de Thrustmaster Force Feedback wheel, dus de non F1 uitvoering, en ik blijf uit de buurt van thrustmapper. Voor RBR is dat bij mij iig niet nodig.
oh ok...en dat zit ergens in de eigenschappen van je drivers?? Ik zal ff kijken of ik dat kan vinden!
Oh, en nog iets!!

Als je in RBR een conflict hebt, terwijl in het game controller venster van je stuur de pedalen wèl onafhankelijk in te drukken zijn, dan moet je even controleren dat Accelerate and Brake leeg is. Onderstaande config werkt bij mij zoals het hoort:
Oh ok...volgens mij was dat leeg bij mij!! Maar ik zal het even controleren. Moment.

Gekeken...is leeg! Maar ik zie het probleem ook al. Bij jou staat Steering op de ene as en braking en gas op de andere as! Dat kan dus bij mij niet...grrrrrrr |:(

Ik moet gewoon dat combined Axis uitschakelen! Maar waar doe ik dat????

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 23:14 ]

Verwijderd

Impry schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Ik weet niet of ik het nu ook over RBR heb :) Maar je kunt Gas instellen, Rem instellen of Gas&Rem in één instellen. Die moet je dan pakken met dat pedaal...

Zoiets was het volgens mij. Weet het niet zeker hoor.
nee nee nee...dat is het probleem niet. Check mn screenshot hierboven maar!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

LOL !!

Wat een post-frenzy ineens :D

Steering = stuurwiel
Links = cursor links (dat je ook met toetsenbord zou kunnen spelen)
rechts = cursor rechts, enz.

Wheel settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/Thrustmastersettings.png

...

Ander klein vervelend bugje: Ik moet altijd eerst even het game controller menu in, even aan het wiel draaien, om de instellingen door te voeren, anders blijven ze default :(. (Dus centre force en combined axis, wat je dus zeker niet wilt.)

Verwijderd

Ja verrek jij hebt die optie wel!! In mijn drivers kan ik het echt niet vinden :(

Check dit

Afbeeldingslocatie: http://www.comegetsome.nl/dsf/f1.JPG

Op dat andere tabblad kan ik ook weinig...maar ik ga nu eerst op bed, zoek morgen wel verder....trusten en bedankt :z

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Dat was een mooie UK-Rally. Arfman, we hadden zelfs nog een plekje overgehad. Niet getreurd, een volledig kampioenschap in in the making :) Echt, RBR is geweldig met goede multiplayer.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ik hou dit topic in de gaten Lister_Storm.

Overigens gebruik ik maar combines axis in racegames, Thrustmapper doet mijn FPS aanzienlijk droppen als het geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Nou ik heb het nog steeds niet kunnen vinden. In Thrustmapper zit wel iets met axis maar helaas verandert het weinig. En jullie zeggen dat het zonder thrustmapper ook moet werken dus ik ben benieuwd hoe de mensen met een F1 Force dat doen. Iemand nog suggesties? :?
Overigens gebruik ik maar combines axis in racegames, Thrustmapper doet mijn FPS aanzienlijk droppen als het geinstalleerd is.
Ja het maakt mij niet uit wat ik gebruik als ik maar geen conflict in de setup van RBR krijg! Scroll maar eens naar boven en bekijk mijn probleem. Behoorlijk frustrerend dit want voor een stuurtje van 200 euro mag je toch wel verwachten dat hij werkt! Het is ook wel weer typerend dat er 2 sturen op de markt zijn die problemen geven met RBR en 1 van die 2 heb ik... :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik check nu 1 week later dit topic nog eens maar het bloed een beetje dood volgens mij :(

Zijn er nog fanatieke racers hier of speelt iedereen inmiddels GTR???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Ik denk dat er een hoop GTR zijn gaan spelen ikzelf ook :P
Ik vind alle twee wel geweldige sims. alleen heb nog niet online gespeeld met GTR (download versie)
Ik weet het het is niet goed maar ik doe dit altijd voor dat ik een game koop.
Het is nu wachten op GTR.
Maar als er weer online RBR wordt gereden wil ik ook wel meedoen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:35:
Ik check nu 1 week later dit topic nog eens maar het bloed een beetje dood volgens mij :(

Zijn er nog fanatieke racers hier of speelt iedereen inmiddels GTR???
Zeker, speel het redelijk vaak. :)

Rij zelf in de realistic damage mode, met alleen clutch assist.
Net kp Joux Verte even gereden - 5:14:69 (in de lompe Lancer EVO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Aangezien hier ook regelmatig hardwarevragen voorbij komen, ik heb hier netjes een Racesim hardware topic geopend. :)

Ook ik speel veel meer GTR dan RBR, maar dat wil niet zeggen dat ik het vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:10:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~y.smetsers/untitled.JPG

replay

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heej, goed man ! _/-\o_
Al weken geen RBR meer gespeeld, ben op het moment weer ff in een BF1942 periode. Zal mijn tijd eens proberen aan te scherpen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ja, HEE ZEG !!!!111

Gaat iedereen zich nu ineens afzetten tegen mijn tijden ? :?

Als ik dat geweten had, dan had ik niet gepost hoor 8)7 :P

:D Zonder gekheid... Ik merk zelf wel dat RBR een typische game is waar je "bij vlagen" ineens weer zin in hebt. Ik heb er helaas dan vaak geen tijd voor :| Maar het blijft voorlopig hangen, en het is zeker een game die blijft boeien...

Grappig detail: een paar weken geleden een vriend op bezoek gehad, iemand die invalide is (dwarslaesie) die al weer een paar jaar (heel positief overigens) door het leven gaat in een rolstoel. Hij wist niet dat sommige stuurtjes ook gas- en rempedaal als paddle hebben, totdat hij mijn stuurtje kon uitproberen... >:) Mijn Thrustmaster Force Feedback stuurtje heeft namelijk wel gas- en rem paddles. :)

Nog geen maand later had meneer via Marktplaats.nl een ditto Thrustmaster/Guillemot stuur op de kop getikt, en RBR origineel aangeschaft :D _/-\o_

Nog even en meneer banjert mij voorbij in RBR tijden. Wat als klein detail wel leuk is om te zien is dat we beiden totaal verschillende rijstijlen hebben: Ik gooi en smijt met de wagen, hij rijdt juist heel vloeiend. Tot nu toe win ik, puur op RBR ervaring, maar het zal niet al te lang duren voordat hij me evenaart en mogelijk voorbijstreeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Alleen voor de echte RBR-fanaat: Demofilmpje van de motionsimulator van Force Dynamics. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ZAMoRANo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:09:
Alleen voor de echte RBR-fanaat: Demofilmpje van de motionsimulator van Force Dynamics. :7
OMFG ! _/-\o_
$10.000 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:09:
Goh, jij bent dus ook actief op BHMotorsports Foroum ? ;) Daar kwam gisteren de aankondiging voorbij van iemand van Force Dynamics zelf, dat ze hun 301 compatible hadden gemaakt met RBR :D

En erhh, US$ 10.000 tot 30.000 (!!!) voor custom versies 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:05:
[...]

Goh, jij bent dus ook actief op BHMotorsports Foroum ? ;) Daar kwam gisteren de aankondiging voorbij van iemand van Force Dynamics zelf, dat ze hun 301 compatible hadden gemaakt met RBR :D

En erhh, US$ 10.000 tot 30.000 (!!!) voor custom versies 7(8)7
Ja, behoorlijk actief. :P
Perisoft is druk bezig om ook support voor GTR, rFactor, etc. voor elkaar te krijgen en hij post daar idd regelmatig, leuk om te volgen.

Voor $10.000 heb je eigenlijk alleen de constructie dus het is idd nog niet te betalen voor consumenten, maar wellicht komt er later een goedkopere versie, zo heeft hij wel eens laten doorschemeren.

Het is misschien geen T301 maar binnenkort kan ik met RBR rondrijden in een Nixim Racecraft, das ook leuk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Hop hop, showtime! RBR-Online staat op het punt van release, en 10 maart gaan we bij SNL aan de slag. De 206 staat reeds te glimmen :)

Broem broem broem

Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/uploads/images/2005_02_07_12-13-36_medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Lister_Storm op 03-03-2005 04:23 ]

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 3 jaar oude MS Sidewinder FFB viel zowat uit elkaar, dus ik heb 'em gisteren vervangen door een nieuwe Logitech Momo Racing.
Ik heb juist voor deze gekozen omdat ik een joystick wilde om mee te schakelen (veel leuker dan paddles!). Was wel wennen, aangezien je veel met 1 hand moet rijden. Een beetje dit idee.

Dus even een paar testruns gedaan op Cote d'Arbroz (tijd MS Sidewinder), met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~y.smetsers/rbr_004.gif

replay
ghostcar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wie speelt er trouwens nog met de default set-ups?

Sinds ik ben gaan experimenteren met de asfalt set-up kan ik niet meer zonder. (Ik ... erhh :D Ik rij eigenlijk alleen maar asfalt, en soms wat amerikaans gravel :X Maar voor gravel bevalt de default afstelling mij wel.)

Asfalt aanpassingen:
  • Rijhoogte fors verlaagd
  • Dempers voor steviger
  • Toe-in voor verhoogd
  • Anti roll bars slapper (voor) en stijver (achter) gezet
  • Steering lock op 628° (Lock verhogen is echt een aanrader!!)
  • Rear diff mapping Throttle/Brake/Speed in verschillende mate progressief gemaakt
En ineens is het karakter van de Xsara op asfalt een stuk vriendelijker, de kont gaat minder snel en -- belangrijker-- met meer waarschuwing pas dwars, en mocht die kont toch opzij stappen is de slip makkelijker op te vangen. Kortom, de auto is een stuk minder nerveus. En door de verlaging is er meer zijdelingse grip ten opzichte van default.

Als er liefhebbers zijn dan kan ik m'n Xsara set-up wel posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:07:
Wie speelt er trouwens nog met de default set-ups?

Sinds ik ben gaan experimenteren met de asfalt set-up kan ik niet meer zonder. (Ik ... erhh :D Ik rij eigenlijk alleen maar asfalt, en soms wat amerikaans gravel :X Maar voor gravel bevalt de default afstelling mij wel.)

Asfalt aanpassingen:
  • Rijhoogte fors verlaagd
  • Dempers voor steviger
  • Toe-in voor verhoogd
  • Anti roll bars slapper (voor) en stijver (achter) gezet
  • Steering lock op 628° (Lock verhogen is echt een aanrader!!)
  • Rear diff mapping Throttle/Brake/Speed in verschillende mate progressief gemaakt
En ineens is het karakter van de Xsara op asfalt een stuk vriendelijker, de kont gaat minder snel en -- belangrijker-- met meer waarschuwing pas dwars, en mocht die kont toch opzij stappen is de slip makkelijker op te vangen. Kortom, de auto is een stuk minder nerveus. En door de verlaging is er meer zijdelingse grip ten opzichte van default.

Als er liefhebbers zijn dan kan ik m'n Xsara set-up wel posten hier.
Ik ben te lui om zelf een setup te maken, dus ik heb de Lancer-setups van Ivan Tha Driver (BHMS) gedownload.
Ben wel benieuwd naar je Xsara-setup, die Lancer is toch net iets te lomp voor het snelle werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:17:
[...]

Ik ben te lui om zelf een setup te maken, dus ik heb de Lancer-setups van Ivan Tha Driver (BHMS) gedownload.
Ben wel benieuwd naar je Xsara-setup, die Lancer is toch net iets te lomp voor het snelle werk. :)
Even een schaamteloze copy/paste uit een post van mij op BHMS dan:
[...]

It suits my driving style better than the default set-up. But that does not guarantee it will work for your driving style too. I think/expect to see quite a bit of room for further improvement, so this is NOT the final tweaked version of my Xsara tarmac set-up.

Evolution I was just a re-worked rear diff mapping.
Evolution II had adjusted dampers, increased steering lock and lowered ride height.
Evolution III lowered ride height more, changed anti roll bars, increased front toe-in.
En wat meer over het hoe en waarom van verschillende aanpassingen:
Well, my current tarmac set-up really is an evolutionary process.

First I decide which bit of the car behaviour I'm not happy with. For instance, slides were too sudden and very hard to catch, at least for me. Then I had to figure out what I had to change. I found the steering lock setting, which would give me higher wheel angles, to be a possible remedy for the catching of slides. Default is 504°, I use 626°.

Also I found out that loosening the front anti roll bar might help in giving the front a little less lateral traction, hopefully letting the front give a low grip warning by starting to understeer instead of the rear stepping out. I combined that by giving the rear more grip by increasing the rear anti roll bar. Default anti roll bar is 28/20 front/rear. I changed that to 26/22.

Having figured that out, it's a matter of trial and error: Change one setting, see if, and if so, how, it changes the specific car behaviour you wanted to improve and also the overall behaviour! . What use is, say, high speed stability if you get terrible understeering at turn-in of slow corners?

Am I happy with it? Keep the change. Am I unhappy with it? Undo the change. Is the change "neutral" I tend to keep it, at least for a while, if I know that technically speaking it should help. I still regard myself to be a rookie, so there may be a positive effect I simply don't notice.

So I wanted more lateral grip. Solution? Lower the ride height. But with a lower ride height, you also need stiffer dampers. Oh, and stiffer springs too, but I haven't changed that yet.

Another reason to increase the front dampers was that the car tended to bounce the front on certain fast sections of Joux Plane.

High speed stability? The car needs more front toe-in. Well, I gave it a few tenths of a degree more toe-in, and the car seemed to do better to me, so I kept that change too. I still have to play with it more, see what happens with changing rear toe-in, and if increasing front toe-in further improves it more, without deteriorating other car behaviour.

There is still camber to play with, possibly giving even more lateral grip. But the value of 3.4° already is what real-world racing values dictate, so I doubt if there is much to improve.

I still need to figure out which gearing, low/medium/high, works best for each tarmac stage. I never hit the rev limit now anyway, so there might be some improvement there too.

The electronic PDF Richard Burns Rally manual ( in \Richard Burns Rally\Manuals\ ) is a good place to start, it will give you some pointers as to what a given change will do to the character of the car. Beyond that, there is Google, or any other web search engine, that will help you find articles on real-life car set-up that will help you figure out what to tinker with in order to improve your car.
RBRXsaraSetupTarmacSlot2.zip

N.B: Het kan gebeuren dat er geen goede peering overeenkomst is tussen jou ISP en de ISP die de file host, dus dan vis je achter het net. Geef dan even een seintje. Ook belangrijk: Gebruik géén download accelerator. (Maar waarom zou je, bij een file van 2,2 kilobyte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Inderdaad, en het goede nieuws is dat Demetrio ons een slot heeft gegeven voor de donderdagavond. 24 maart moet de eerste Nederlandse RBR-Online avond worden :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

@ Jumpstart:
Waarmee heb je dat demofilmpje opgenomen, is dat ergens te downen? Viel me op dat je gewoon de werkelijke detail opneemt int filmpje, of zie ik het verkeerd?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
Lister_Storm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 03:47:
Inderdaad, en het goede nieuws is dat Demetrio ons een slot heeft gegeven voor de donderdagavond. 24 maart moet de eerste Nederlandse RBR-Online avond worden :)
cool zal proberen er te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

DaViDoViTsCh schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:08:
@ Jumpstart:
Waarmee heb je dat demofilmpje opgenomen, is dat ergens te downen? Viel me op dat je gewoon de werkelijke detail opneemt int filmpje, of zie ik het verkeerd?
Mijn RBR filmpjes zijn gemaakt met meerdere tools. De belangrijkste is RBRdll, een speciaal voor RBR geschreven utility ( zie http://koti.mbnet.fi/kegetys/rbr/index.php?p=rbrdll ) waardoor het mogelijk wordt non-realtime video te grabben. FRAPS kan het ook, maar dan moet je HD het real-time bij kunnen houden. RBRdll kan er de tijd voor nemen, demo replay op 30 fps, grabben op 5 fps, waardoor het dus 6 keer zo lang duurt.

Met RBRdll kon ik dus gewoon op 1280x1024 grabben naar raw avi. (Kostte wel een enorrrreme berg aan HD ruimte!) RBRdll kan ook direct via een codec grabben, dus direct een DivX/XviD/WMA codec .avi maken kan ook.

Mijn Diamond Creek II film heb ik gemaakt door met RBRdll in RAW avi op te nemen, de AVI om te zetten naar BMPs met avi2bmp.exe, de BMPs met IrFanview te croppen naar 1280x720 en te marken, en daarna met bmp2avi.exe een XviD avi file gemaakt. Met een sound recorder een wav gemaakt van dezelfde replay, op goede lengte geknipt, die omgezet naar MP3, en met NanDUB vervolgens die soundstream aan de XviD toegevoegd...

Die meer recente in-car-camera Joux Verte replay heb ik gemaakt door direct op half-size naar XviD te schrijven, maar het is duidelijk dat dat lang zo vloeiend niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Frank155 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:13:
[...]

cool zal proberen er te zijn!
Wel even inschrjven op simracing.nl, dan krijg je toegang tot het gedeelte waar het password etc komt te staan. Is wat lastig joinen anders ;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik speel RBR nog regelmatig . Op een of andere manier is Frankrijk altijd mijn favorite rally, maar daar komt nu verandering in:

Er is een all-tarmac mod in de maak voor RBR.

Tot nu toe zijn alleen Australia en USA geconverteerd en hiermee word het spel weer een nieuw leven ingeblazen.

Je kan de mod hier downloaden:

http://www.bhmotorsports.com/file/9312

Edit: Ik heb em net even geprobeerd en deze mod is echt de moeite waard. Als je een asfalt fan bent, is het helemaal een must.

[ Voor 15% gewijzigd door Henkus op 31-03-2005 07:09 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Henkus schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 06:26:
[...] Je kan de mod hier downloaden:

http://www.bhmotorsports.com/file/9312

Edit: Ik heb em net even geprobeerd en deze mod is echt de moeite waard. Als je een asfalt fan bent, is het helemaal een must.
Ik ben actief op BHMS forum, dus wist er al van. Het jammere is dat de asfalt geluiden nog niet overgezet zijn. Dat vind ikzelf een groot gemis, want ik heb minder snel door of ik op de grens rij of niet. Er moet dus nog het nodige gebeuren voordat die mod volwassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje
ik heb het spel geinstaleerd
en ik start het op,
dan komen de intro's en daarna wordt hets pel geladen maar als het balkje vol is komt het spel terug naar windows
weet iemand hier hoe dat zou komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:36:
ff een vraagje
ik heb het spel geinstaleerd
en ik start het op,
dan komen de intro's en daarna wordt hets pel geladen maar als het balkje vol is komt het spel terug naar windows
weet iemand hier hoe dat zou komen???
Meer informatie ajb...

Wat voor windows versie draai je?
Wat voor CPU op wat voor moederbord?
Wat voor videokaart met welke videodrivers?

En heb je de RBR patch 1.02 al geinstalleerd of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok sry

windows XP, 2 GHZ, 512 MB ram, videokaart fx5600(heb al eens geporbeerd videokaartdriver ut te daten maar op de site van nvidia weet ik niet wat ik moet downen dus nog nooit de videokaart upgedate omdat ik niet weet waar.
kdraai het gewoon standaard dus ik heb nog niet gepatcht. maar daar kan het niet aan liggen denk ik.
echt cut heb nou es stuurwieltje gekocht en RBR gaat dan nog niet

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Eerst patchen dan. Die patch lost een aantal bekende problemen op, waaronder een crash-to-desktop bij Athlons die onterecht SSE instructies krijgen.

En bij www.nVidia.com bij download drivers -> download drivers kiezen voor Graphics driver -> GeForce and TNT2 -> Windows XP and 2000 -> Go -> Forceware Version: 71.84 Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt. ff om patch zoeken en videokaart updaten. moet ik dat veel doen eig?? komen er regelmatig nieuwe uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:46:
ok bedankt. ff om patch zoeken en videokaart updaten. moet ik dat veel doen eig?? komen er regelmatig nieuwe uit??
Daarover zal je verschillende meningen tegenkomen. Sommigen zweren bij meteen updaten zodra er nieuwe drivers uit zijn. Ik zelf hou het bij "if it ain't broken, don't fix it!" dus als het allemaal werkt, dan laat je het lekker zo.

Twee of 3 keer per jaar gooi ik er misschien nieuwe drivers op vanwege het feit dat nieuwere drivers betere prestaties leveren dan de voorganger, maar als het allemaal stabiel en snel genoeg draait, dan laat ik het lekker voor wat het is. Als een nieuw computerspel problemen geeft, dan is het wel "broken" en gaan er wel nieuwe drivers op.

* JumpStart draait nog steeds de ATi Catalyst 4.12 drivers, van december afgelopen jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt maar met die patches gaat RBR maar het geluid slaat door
kan iemand helpen? geluid gaat emens traag, maar als ik dan rally rijdt is het soms goed en soms niet goed.
verder vraagje met stuurwiel
als ik race blokeert het heel de tijd wil en draait het de hele tijd zelf met schokken
weet iemand hier raad op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:14:
Eerst patchen dan. Die patch lost een aantal bekende problemen op, waaronder een crash-to-desktop bij Athlons die onterecht SSE instructies krijgen.

En bij www.nVidia.com bij download drivers -> download drivers kiezen voor Graphics driver -> GeForce and TNT2 -> Windows XP and 2000 -> Go -> Forceware Version: 71.84 Zo moeilijk is dat toch niet?
Nee jij roept wel lekker makkelijk "Zo moeilijk is dat toch niet?" Maar ik heb een heel ander systeem en heb hetzelfde probleem! Heb een P4 3.2 Ghz met een 9800Pro en Asus P4P800. Maar ik had het probleem niet tot ik over ging op de 1.01 patch. Dus kan het toevallig nog ergens anders aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:42:
[...]

Nee jij roept wel lekker makkelijk "Zo moeilijk is dat toch niet?" Maar ik heb een heel ander systeem en heb hetzelfde probleem! Heb een P4 3.2 Ghz met een 9800Pro en Asus P4P800. Maar ik had het probleem niet tot ik over ging op de 1.01 patch. Dus kan het toevallig nog ergens anders aan liggen?
Dat zo-moeilijk-is-dat-toch-niet sloeg op het ophalen van nieuwe nVidia drivers. Je bezoekt de nVidia website, klikt drivers downloaden, volgt instructies, enzovoorts.

Patch 1.01 is niet de juiste, want het is niet de recentste: Je moet v1.02 hebben. Verder kan een probleem uit meerdere hoeken komen, de grootste verdachte is de videodriver, maar er zijn andere mogelijke boosdoeners. Er is ook het nodige heisa geweest met Creative drivers, die moeten ook de meest recente zijn anders heb je mogelijk EAX problemen, als je een Audigy kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een kicken spel, het voelt echt heerlijk aan, ging haast uit mijn dak, nog geen rijbewijs, dan maar richard burns.
Maar nu ik de nieuwste patch heb geinstalleerd is het gevoel wat mij betreft ineens een stuk minder, wat jullie?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste