La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| tracert www.bhmotorsports.com Bezig met het traceren van de route naar a.gw0.net [193.65.45.200] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms gateway.clarkconnect.lan [192.168.0.1] 2 58 ms 16 ms 12 ms a77001.upc-a.chello.nl [62.163.77.1] 3 16 ms 11 ms 17 ms p61002.net.upc.nl [212.142.61.2] 4 18 ms 29 ms 20 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34] 5 20 ms 19 ms 18 ms nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1 65] 6 24 ms 21 ms 25 ms nl-ams02a-rd2-pos-5-0.aorta.net [213.46.161.189] 7 17 ms 24 ms 16 ms nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2 ] 8 36 ms 39 ms 47 ms de-fra01a-rd1-pos-5-3.aorta.net [213.46.160.134] 9 35 ms 34 ms 35 ms de-fra01a-rd2-pos-5-0.aorta.net [213.46.179.6] 10 29 ms 40 ms 33 ms de-fra02a-ri1-ge-1-1-0.aorta.net [213.46.179.1] 11 39 ms 23 ms 28 ms decix.eunetip.net [80.81.192.144] 12 51 ms 51 ms 53 ms so3-2-0-0.r1.hmb1.de.eunetip.net [213.192.191.18 1] 13 85 ms 74 ms 62 ms so1-0-0-0.br2.esp1.fi.eunetip.net [213.192.191.1 65] 14 63 ms 85 ms 82 ms ae1-10.cr2.alto.esp.fi.eunetip.net [213.192.191. 78] 15 72 ms 78 ms 70 ms at6-0-1002.r1.kes2.tre.fi.eunetip.net [213.192.1 80.147] 16 87 ms 72 ms 73 ms 193.65.38.98 17 67 ms 73 ms 79 ms 45-200.restricted.gw0.net [193.65.45.200] De trace is voltooid. |
Ik kom op de juiste site uit iig.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik doe het liever niet maar reed pas mijn Subaru aan barrels.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 20:56:
Nog meer mensen die een sport maken van het zo cool mogelijk crashen?
[afbeelding]
http://fizion.nl/video/richard.wmv [4MB]
Verwijderd
edit : en hoe capture je ingame filmpjes in spellen??
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 02:10 ]
Ja, al een keer eerder gepost maar hier komen ze nog een keerVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 20:56:
Nog meer mensen die een sport maken van het zo cool mogelijk crashen?
[afbeelding]
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR1.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR2.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR3.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR4.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR5.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR7.WMV
En mijn n00bish rallyschool ritje (wel hard over die 2 slootjes heen
http://nap.fol.nl/RBR6.WMV
Veel kijkplezier
Tip: Rechtermuisknop, en dan Save link as:/Doel opslaan als
(Gecaptured met Fraps en encoded met Windows Movie Maker)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Quick and dirty: Met FRAPS capture. Beperkt in resolutie, kan wel (?) geluid meenemen,Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 02:05:
Vet gemaakt, dat filmpje. Met welk programma edit je je video's, en zet je die muziek eronder!?
edit : en hoe capture je ingame filmpjes in spellen??
Full Control en werk-intensief: Met RBRdll.
Dit is een DLL die ingrijpt op de gepatchte 1.01 versie van RBR waardoor je meer controle krijgt over replays. Replays hoeven niet langer realtime te lopen, dus je zou, als je genoeg vrije HD ruimte hebt, zelfs 1600x1200 16x aniso kunnen grabben. Dat wordt vervolgens naar rauwe, of gecomprimeerde AVI weggeschreven, codec naar keuze. Helaas zonder geluid, dus dat moet je appart opnemen met een WAV record programma, door nog een keer de demo af te spelen.Here's yet another little "hack" for RBR, called RBRdll... It does the following:
- Time acceleration/deceleration during replays
- Allows to enable the HUD during replays so you can see speed, RPM, gear, etc.
- A pacenote editor
- AVI recording
- A "glare" postprocessing effect
- FPS meter
- Allows windowed mode
FF re-spammen, RBRdll geproduceerd:
LET OP: 1280x720 widescreen XviD MPEG4, kaapt 30 tot 50% CPU load van een P4 2,66 GHz tijdens replay, speelt dus niet op een PIII 700 MHz oid! --- GEEN download accelerator gebruiken. ALs je ISP geen 'peering' heeft met de hoster van de fileserver, dan heb je helaas pech, dan lukt het downloaden niet.
- RBR_Dutch_Flick_720p.avi Replay van user ReDi @ BHMS forum
- RBRally_replay_720p_XviD_nosound.avi
- Diamond_Creek_II_replay_720p.avi
[ Voor 13% gewijzigd door JumpStart op 14-10-2004 11:18 ]
Verwijderd
Met RBRdll kan je de 'raw' output meteen doorsluizen naar een codec voor compressie. Dat staat allemaal in de readme die erbij zit. Je kan dus een replay "opnemen" als DixV 5.0.5 film bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:50:
En waarmee worden de filmpjes ge-edit? 1 filmpje met fraps is meteen zooo veel mb's... En hoe zet je muziekje eronder e.d.??
En erhh ... op 1280x1024x32 capturen is gewoon grooooooooot: In 'raw' formaat is 1 frame van 1280x1024x32 5 MB groot. Capture op 25 FPS en je zit op 125 MB per seconde, dus 7500 MB per minuut...
Stukken AVI file knippen en plakken gaat, een beetje primitief, met VirtualDub. (Even goed Googlen, en je hebt de freeware zo gevonden.) Kwestie van Direct Stream Copy gebruiken, stukken selecteren en appart wegschrijven, vervolgens met de Append functie stukken naar keuze achter elkaar plakken en als nieuwe AVI opslaan.
Geluid, in de vorm van MP3, kan je ook eenvoudig toevoegen aan de AVI, met VirtualDub. (Al moet je in VirtualDub de functie WAV Audio gebruiken om een constante bitrate MP3 toe te voegen.)
Ik heb zelf wel last van de bug dat ik op desktop resolutie MOET draaien om RBR te laten capturen. Desktop op 1280x1024, en RBR op 800x600 gaat op zich wel, maar RBRdll kan dan niet succesvol capturen, crash naar desktop.
De 'append' functie in NanDub/VirtualDub zit onder File -> Append AVI segment. Gebruik van Nan/VirtualDub is een verhaal op zich, hoe je daar tussen keyframes stukken kan selecteren en appart als stukje AVI kan exporteren zonder daarbij opnieuw te moeten encoden enzovoorts.
Wil je net als ik een beetje kijken hoe je scoort tegenover de top, kijk dan op www.swedishsimracers.com, lijst met alle tijden per baan, iedereen kan bijdragen.
Ik hab 1.16,9 gehaald bij de Rally School.
Season 1 keer uitgespeeld, voorlopig heb ik ff geen zin meer.
Verwijderd
K capture met fraps. Maar op de een of andere manier, op welke res ik RBR ook speel, hij blijft t vrij groot opnemen. Bijv in WMplayer, die filmpjes van anderen zijn hier kleinere res dan die van mij, die van mij zijn gewoon full-screen zeg maar.. Hoe fix ik dat?JumpStart schreef op 14 oktober 2004 @ 14:48:
RBRdll captured gewoon de in-game replay. Speel jij op 800x600? dan captured RBR op die resolutie.
Ik heb zelf wel last van de bug dat ik op desktop resolutie MOET draaien om RBR te laten capturen. Desktop op 1280x1024, en RBR op 800x600 gaat op zich wel, maar RBRdll kan dan niet succesvol capturen, crash naar desktop.
De 'append' functie in NanDub/VirtualDub zit onder File -> Append AVI segment. Gebruik van Nan/VirtualDub is een verhaal op zich, hoe je daar tussen keyframes stukken kan selecteren en appart als stukje AVI kan exporteren zonder daarbij opnieuw te moeten encoden enzovoorts.
FRAPS moet real-time capturen tijdens gameplay. Dan is er weinig CPU rekenkracht om flinke compressie te gebruiken, je bent op dat moment gedwongen om een lage compressie codec te gebruiken die grote filmpjes oplevert.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:49:
[...]
K capture met fraps. Maar op de een of andere manier, op welke res ik RBR ook speel, hij blijft t vrij groot opnemen. Bijv in WMplayer, die filmpjes van anderen zijn hier kleinere res dan die van mij, die van mij zijn gewoon full-screen zeg maar.. Hoe fix ik dat?
RBRdll hoeft dat dus niet, RBRdll laat het frame renderen, pauzeert de renderengine, schrijft het frame weg. Desnoods dus met hoge compressie. Dan mag de renderengine het volgende beeld berekenen, enz. Hierdoor kan je met RBRdll ook de replay pauzeren (helaas niet terugspoelen, dat dan weer niet), slow motion afspelen, en zelfs versnellen.
Op deze manier mijn Diamond Creek II run "opnemen" met RBRdll duurde dus ongeveer 10 (!!!) keer langer dan realtime. De demo speelde op 25 FPS en er werden ongeveer 2,5-3 beelden per seconde weggeschreven naar AVI.
Verwijderd
Helaas Pindakaas... RBRdll (tsja, "what's in a name" ??) is specifiek voor Richard Burns Rally met de officiele patch. Daar kan je dan verder weinig mee met andere games. Jammer, maar het is niet anders.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:14:
Maar ik wil t ook gebruiken voor css enzo..
Verwijderd
Werkt niet hier hoor, krijg nog precies dezelfde res..Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:18:
In fraps kan je "half size" aanklikken, dan neemt ie maar op halve resolutie op. 800x600 wordt dan 400x300 bijv.
Ik ben nu dus ook al een tijdje bezig met RBRdll, maar heb geen idee hoe ik een avi moet opnemen met de Divx codec. In de readme staat "To change the compressor, run RBRdll with '-confrec' commandline parameter." Wie kan mij vertellen waar ze het over hebben?JumpStart schreef op 14 oktober 2004 @ 13:19:
[...]
Met RBRdll kan je de 'raw' output meteen doorsluizen naar een codec voor compressie. Dat staat allemaal in de readme die erbij zit. Je kan dus een replay "opnemen" als DixV 5.0.5 film bijvoorbeeld.
Hier nog een voorbeeldfilmpje wat ik nu dus heb gemaakt met de uncompressed format. Het originele bestand was 4,43 GB groot, maar dit heb ik met Movie Maker verkleind naar 4,38 MB
Filmpje: Klik Hier
Snelkoppeling naar RBRdll.exe maken, snelkoppeling editen en er -confrec achter plakken, denk ik tenminste. Dus dat RBRdll.exe - confrec uitgevoerd wordt als je de snelkoppeling gebruikt.Cyber Spy schreef op 17 oktober 2004 @ 18:08:
[...]
Ik ben nu dus ook al een tijdje bezig met RBRdll, maar heb geen idee hoe ik een avi moet opnemen met de Divx codec. In de readme staat "To change the compressor, run RBRdll with '-confrec' commandline parameter." Wie kan mij vertellen waar ze het over hebben?![]()
[...]
Definieer "oud" dan eens?ZAMoRANo schreef op 17 oktober 2004 @ 20:22:
Voor de oudjes onder ons, het kan ook in de command prompt.![]()
* JumpStart is van bouwjaar 1976...
Als er om een commandline parameter gevraagd wordt en iemand weet niet wat dat is dan voel ik me al oud
Jij bent natuurlijk hoogbejaard volgens die theorie.
Iemand dit filmpje al gezien: Doel opslaan als
Hier hebben ze echte rally geluiden onder het filmpje gezet volgens mij, en dat klinkt super wreed!
Het werkt
Nu even kijken welke codec de beste kwaliteit geeft en wat de uiteindelijke bestandsgrote word. Daar ben ik wel even mee bezig
[ Voor 27% gewijzigd door Cyber Spy op 17-10-2004 21:28 ]
Verwijderd
Als dat een soundpack is wil ik m ook.Cyber Spy schreef op 17 oktober 2004 @ 21:17:
Ik zal het gelijk eens gaan testen![]()
Hier hebben ze echte rally geluiden onder het filmpje gezet volgens mij, en dat klinkt super wreed!(of het moet een soundpack zijn
)
Het werkt![]()
[afbeelding]
Nu even kijken welke codec de beste kwaliteit geeft en wat de uiteindelijke bestandsgrote word. Daar ben ik wel even mee bezig.

Nieuwe versie, deze keer mét "scrape" skins, dus nu laat de verflaag niet meer los als je krasjes zet op je Xsara.
RBR_Xsara_kit_car_skin_v1.01.rar
The usual applies: Géén download accelerators gebruiken, en als jou ISP toevallig geen 'peering' heeft met de ISP die de server host, dan heb je pech.
Voel je niet oud, ik kom van hetzelfde tijdperk, weet ook nog wel het een en ander van dos, is gewoon gebrek aan opvoeding als je het niet weetZAMoRANo schreef op 17 oktober 2004 @ 20:39:
Nou ik ben van 1980 maar ik weet wel nog hoe je in DOS allerlei command's uitvoert.
Als er om een commandline parameter gevraagd wordt en iemand weet niet wat dat is dan voel ik me al oud
Jij bent natuurlijk hoogbejaard volgens die theorie.
Basis van windows, tot XP dan, en geloof zelfs dat daar nog wat dos dingen in zitten.
Klink echt superwreedCyber Spy schreef op 17 oktober 2004 @ 21:17:
Hier hebben ze echte rally geluiden onder het filmpje gezet volgens mij, en dat klinkt super wreed!(of het moet een soundpack zijn
)
Continu krijg ik een blauw scherm (geen BSOD) en is de reset knop de enige oplossing, of RBR crasht tijdens het maken van de AVI terug naar de desktop. Ik was dus net een replay aan het opnemen van ongeveer 8 minuten. Hij was al +- 1 uur bezig en krijg ik dus weer zoon blauw scherm
Iemand hier een oplossing voor?
Mijn specs zijn:
AMD 2500+ @ 3200+
A7N8X-x
512 DDR 3200
Radeon 9800 Pro
(2 x 74 GB Western Digital Raptor 10000 Rpm in raid 0)
8 minuten replay op 1280x1024x32 op 30 fps (default van RBRdll, als ik het goed heb) is 14.400 beelden a 5 MB per stuk.Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 21:01:
Ik word nu toch echt helemaal gek van die AVI record functie in RBRdll
Continu krijg ik een blauw scherm (geen BSOD) en is de reset knop de enige oplossing, of RBR crasht tijdens het maken van de AVI terug naar de desktop. Ik was dus net een replay aan het opnemen van ongeveer 8 minuten. Hij was al +- 1 uur bezig en krijg ik dus weer zoon blauw scherm. Dit was trouwens op de resolutie 1280x1024x32. Maar heb echt alle mogelijke manieren al geprobeerd. Alle resoluties, van 640x480 tot 1600x1200 met Anti-Aliasing en Anisotropische filtering aan of uit.
Iemand hier een oplossing voor?![]()
Mijn specs zijn:
AMD 2500+ @ 3200+
A7N8X-x
512 DDR 3200
Radeon 9800 Pro
(2 x 74 GB Western Digital Raptor 10000 Rpm in raid 0)

Jou systeem loopt even 70 GB te verstouwen. Best veel data dus. Dat tikt best wel aan voor je RAID systeem. Zeker als het host-based RAID is.
Ik zou eerst eens terugklokken naar stock speed, en dan kijken of het wel goed gaat. Een uur lang 100% CPU load is misschien teveel voor je overklok.
Oh, en nog zo'n trap-een-open-deur-in tip: Defragmenteer eerst je partitie!
[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 18-10-2004 21:55 ]
Defragmenteren doe ik elke dag dus daar zal het niet aan liggenJumpStart schreef op 18 oktober 2004 @ 21:54:
[...]
8 minuten replay op 1280x1024x32 op 30 fps (default van RBRdll, als ik het goed heb) is 14.400 beelden a 5 MB per stuk.
Dom dom dom, je was al bezig met on-the-fly compressie!
Jou systeem loopt even 70 GB te verstouwen. Best veel data dus. Dat tikt best wel aan voor je RAID systeem. Zeker als het host-based RAID is.
Ik zou eerst eens terugklokken naar stock speed, en dan kijken of het wel goed gaat. Een uur lang 100% CPU load is misschien teveel voor je overklok.
Oh, en nog zo'n trap-een-open-deur-in tip: Defragmenteer eerst je partitie!
En mijn AMD draait al ongeveer een jaar op 3200+ snelheid en nog nooit problemen mee gehad. Heb ook waterkoeling in mijn pc waardoor alles lekker koel blijft.
Denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren, kijken of dat helpt. Maar vandaag geen RBR meer voor mij.
Het is jou feestje, maar erhh, in de BIOS even de overklok (al dan niet tijdelijk) ongedaan maken en je geheugen timings wat losser, dat is makkelijker gedaan dan heel windows opnieuw installeren. Niet geschoten is altijd mis enzovoorts.Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 22:12:
[...]
Defragmenteren doe ik elke dag dus daar zal het niet aan liggen![]()
En mijn AMD draait al ongeveer een jaar op 3200+ snelheid en nog nooit problemen mee gehad. Heb ook waterkoeling in mijn pc waardoor alles lekker koel blijft.
Denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren, kijken of dat helpt. Maar vandaag geen RBR meer voor mij.
Verwijderd
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het probleem met de ati 9000 kaart.
(De flikkerende bomen enz.)
Nadat richard burns een nieuwe patch heeft uitgebracht en nadat ati nieuwe drivers heeft uitgebracht met daarbij de vermelding dat dit beter zou moeten gaan met richard burns is er bij mij nog niets verbeterd.
Zijn er hier andere ati 9000 gebruikers die dit anders hebben ervaren.
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik heb alleen last van horizontale strepen op de weg, maar dit is alleen als AA en AF aan staan. (en ik ga niet zonder AA en AF spelen, want dan ziet alles er zo hoekig uit
Bekijk maar eens wat screenshots. Het lijkt erop dat het komt door het AA'en van de randen van wegdek segmenten. Als dat klopt dan is het alleen de AA die het veroorzaakt. 0xAA 16xAF geeft namelijk geen strepen, als ik het me goed herriner tenminste.Cyber Spy schreef op 19 oktober 2004 @ 13:25:
Misschien is het dan toch echt tijd voor een andere video kaart.
Ik heb alleen last van horizontale strepen op de weg, maar dit is alleen als AA en AF aan staan. (en ik ga niet zonder AA en AF spelen, want dan ziet alles er zo hoekig uit)
Zonder AA & AF
AA 6x
AF 16x
AA 6x & AF 16x
Alleen als AF aan staat zie ik die strepen dus. Maar gelukkig erger ik mijn eigen niet aan die strepen
Hmmmmkay, dus ik heb het nodige door de war gehaald. Ik was al niet 100% zeker, terecht blijkt nu.Cyber Spy schreef op 19 oktober 2004 @ 13:56:
Hier wat voorbeelden:
Zonder AA & AF
[afbeelding]
AA 6x
[afbeelding]
AF 16x
[afbeelding]
AA 6x & AF 16x
[afbeelding]
Alleen als AF aan staat zie ik die strepen dus. Maar gelukkig erger ik mijn eigen niet aan die strepen
Maar ehh, jei vieze sneak! (typo opzettelijk), zet die 3D pacenotes eens uit
JumpStart schreef op 19 oktober 2004 @ 15:34:
[...]
Hmmmmkay, dus ik heb het nodige door de war gehaald. Ik was al niet 100% zeker, terecht blijkt nu.
Maar ehh, jei vieze sneak! (typo opzettelijk), zet die 3D pacenotes eens uit![]()
En het probleem van de vastlopers tijdens het opnemen van de replay is opgelost. Heb inderdaad de timings van het geheugen wat losser moeten zetten
Heb al een dvd gemaakt van zoon replay, en op mijn tv bekeken. Het is net of je naar een echt rally aan het kijken bent, zo mooi is het
Oja... thnx JumpStart
Verwijderd

Hoe ik het ook kalibreer ....... welke gaming software van logitech ik er ook opzet ..... hij blijft 5% hangen ..... als ik ga kalibreren en ik raak alleen al mn stuur aan dan schuift mn Brake lijn al 5% op
snapputniet
1 woord: DXTweak2Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:59:
Ik blijf problemen houden met mijn MOMO stuurtje ... de rem staat namelijk constant een beetje te remmen![]()
Hoe ik het ook kalibreer ....... welke gaming software van logitech ik er ook opzet ..... hij blijft 5% hangen ..... als ik ga kalibreren en ik raak alleen al mn stuur aan dan schuift mn Brake lijn al 5% op
snapputniet
Ik heb een Radeon 9200 en HAD het zelfde probleem nadat ik een driver update deed. Ben nu terug naar Catalyst versie 4.7 en hij flikkert niet meer. Probeer het eens.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:12:
Hallo,
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het probleem met de ati 9000 kaart.
(De flikkerende bomen enz.)
Nadat richard burns een nieuwe patch heeft uitgebracht en nadat ati nieuwe drivers heeft uitgebracht met daarbij de vermelding dat dit beter zou moeten gaan met richard burns is er bij mij nog niets verbeterd.
Zijn er hier andere ati 9000 gebruikers die dit anders hebben ervaren.
Don't dream your life, live your dream.
Verwijderd
Koop asjeblieft een fatsoenlijk stuur of joypad, met keyboard is echt onspeelbaarVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:47:
Iemand goeie setup voor mensen die met keyboard spelen (dat je rem bijv niet instant blokkeert)
Deze plek is te koop.
Onspeelbaar is een groot woord. Ja, je kan het spelen met toetsenbord, maar het is niet echt de bedoelling en je loopt gewoon hèt sterkste punt van het hele spel mis...KeeZ schreef op 19 oktober 2004 @ 23:33:
[...]
Koop asjeblieft een fatsoenlijk stuur of joypad, met keyboard is echt onspeelbaar
Of, om in de woorden van Chris Rock te spreken "Yes, you can DO it without a [ander iets, niet van toepassing] but that don't mean it's to be done!"
Voor pak 'em beet € 30 kan je op marktplaats.nl en dergelijke wel Force Feedback stuurtjes vinden. Dat is voor RBR ècht de moeite waard. Dan kan je left foot braking, powersliding, lift-off oversteer en 'scandinavian flicking' echt in praktijk brengen.

Bij de instellingen de force feedback wat minder sterk zettenErkandude schreef op 20 oktober 2004 @ 13:20:
Met stuurtje worden mijn armen altijd zo moe na een rit van 7 minuten
Hij staat bij mij al maximaal, maar het nog nog steeds zwak

-
Filmpje: Klik Hier
Verwijderd
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:51:
Ik vind een stuurtje altijd zo irritant op mn bureau, al die draden, en waar moet je je stuurtje in godsnaam laten als je iets anders gaat doen
-
Ik weet niet wat voor stuurtje jij hebt maar bij mij komt er maar 1 draad bij hoor, sommige sturen misschien 2.Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:51:
Ik vind een stuurtje altijd zo irritant op mn bureau, al die draden, en waar moet je je stuurtje in godsnaam laten als je iets anders gaat doen
En als je wat anders gaat doen, stuurtje ontkoppelen en onder het bureau zetten, in 30 sec. gepiept.
Ik snap echt niet wat het probleem is.

ZAMoRANo schreef op 22 oktober 2004 @ 13:20:
[...]
Ik weet niet wat voor stuurtje jij hebt maar bij mij komt er maar 1 draad bij hoor, sommige sturen misschien 2.
En als je wat anders gaat doen, stuurtje ontkoppelen en onder het bureau zetten, in 30 sec. gepiept.
Ik snap echt niet wat het probleem is.
- kabel naar pedalen
- Kabel van voeding
- USB kabel
Verwijderd
Verwijderd
1) was is het beste waar ik rbr koop? pc of ps2?
en 2) als ik een logitech force PRO koop dat nieuwe speciaal met die 900° en GT4 kan ik dan ook op pc spelen? of is dat alleen voor ps2?
of bestaat er een stuur dat ik voor alletwee kan kopen? lieft zou ik die PRO hebben is gewoon zalig maar zal die werken op pc?
1)PCVerwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 13:34:
hallo, ff 2 vraagjes??
en 2) als ik een logitech force PRO koop dat nieuwe speciaal met die 900° en GT4 kan ik dan ook op pc spelen? of is dat alleen voor ps2?
of bestaat er een stuur dat ik voor alletwee kan kopen? lieft zou ik die PRO hebben is gewoon zalig maar zal die werken op pc?
2)Ja werkt absoluut ook op de PC, vrij probleemloos schijnt het.
RBR voor PC is online het goedkoopste. Bij www.play.com heb je 'em, inclusief verzenden (daar brengen ze niets voor in rekening namelijkVerwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 13:34:
hallo, ff 2 vraagjes??
De logitech force PRO heeft een USB aansluiting (beetje open deur intrappen) en hij wordt herkend door de logitech PC drivers... Erhh, nou ja, zoiets heb ik in ieder geval gelezen op het BHMS forum. Het stuurtje zou dus op PC moeten werken.
Ja, en verder, RBR kopen voor PS2 of PC ? Lastig. Sterke en zwakke punten, voor beide, dus daar moet je toch echt zelf de knoop voor doorhakken.
Voor mij is de modbaarheid van de PC versie een groot pluspunt: filmpjes opnemen, skins aanpassen, cockpitview aanpassen enzovoorts. Voor de PC zijn ook al alternatieve pacenote soundfiles beschikbaar met nummers voor bochten in plaats van FLAT/EASY/FAST/MEDIUM/K/90/HAIRPIN. Er zijn aangepaste enginesounds met meer turbo geluiden. En ga zo nog maar even door.
Verwijderd
dus ik zal het kopen op pc
maar je bent du zeker dat die PRO(die speciale voor GT4) zal gaan hé?
want als iks tuur koop zou ik graag hebben op pc en ps2
allezins al bedankt voor de antwoorden
Gisteren mezelf erop betrapt dat ik LFB in praktijk bracht zonder daar bewust bij na te hoeven denken! Gewoon puur op instinct dus dat ik nu af en toe erin slaag om ondersturend glijwerk te corrigeren naar nette overstuur door de rem erbij te pakken.
Dat wordt nog uitkijken, dat ik dit soort dingen niet instinctief in het echt achter het stuur ga toepassen...
Ik kan natuurlijk wel Fraps aanzetten, maar dan krijg ik behoorlijk schokkend beeld, want het aantal FPS gaat enorm omlaag.
Geen idee of het met de demo kan, maar in de retail versie kan je de replay opslaan. Het is dan gewoon een soort van black box logfile die opnieuw door RBR afgespeeld kan worden.Impry schreef op 27 oktober 2004 @ 13:52:
Is er bij de demo een mogelijkheid om replays op te slaan of te bekijken? En bij de hele versie?
Ik kan natuurlijk wel Fraps aanzetten, maar dan krijg ik behoorlijk schokkend beeld, want het aantal FPS gaat enorm omlaag.
Wil je je replay capturen naar video zodat je zonder RBR de replay kan bekijken, dan zul je met FRAPS aan de slag moeten, of met RBRdll, een speciale tool voor RBR.
Zie mijn post hier voor RBRdll film: JumpStart in "Richard Burns Rally" (BELANGRIJK, lees dan ook meteen mijn post eronder, over downloaden!)
Is al vaker langsgekomen hierBram77 schreef op 27 oktober 2004 @ 14:00:
Ik kom maar niet door 1 level in de rally-school. Driften zonder handrem (met throttle en voetrem). Hij blijft zeggen dat ik de voetrem niet gebruik. Ik heb m nu al 100 keer geprobeerd op allerlij manieren......frustrerend
Maar goed, nog een keertje dan: Je moet niet alleen de drift inzetten door de rem erbij te pakken met links, je moet die rem ingedrukt HOUDEN tot je de bocht door bent. (En dan bedoel ik niet vol inrammen, maar gedeeltelijk intrappen.)
Op het kaartje dat je gepresenteerd krijgt voor die les staat tot welk punt in de bocht je met je linkervoet moet blijven bijremmen.
Toch bedankt voor je reactie.
[ Voor 12% gewijzigd door Bram77 op 27-10-2004 14:39 ]
Als je pedaal settings (config van het stuurtje zelf dus) nog op "combined axis" staat, dan kan je niet tegelijk gas en rem intrappen. Je hebt voor RBR echt "separate axis" nodig.
8,1 MB, download (o.a.) hier: http://www.sci.co.uk/games/downloads/patch/RBR_v102.zip
Info over de fixes hier: http://www.richardburnsrally.com/patchV102.htm
Net even gespeeld met de nieuwe patch. Het geluid is nu echt een stuk mooier, er zit nu een soort van "galm" in verwerkt.JumpStart schreef op 28 oktober 2004 @ 14:06:
Patch 1.02 is uit !!
8,1 MB, download (o.a.) hier: http://www.sci.co.uk/games/downloads/patch/RBR_v102.zip
Info over de fixes hier: http://www.richardburnsrally.com/patchV102.htm
Maar verder heb ik eigenlijk niets gemerkt met die patch.
-------------------------------------------
Bug fixes:
-----------
* The redbull animation (cans sticking out of the arms...)* AMD crashes for people having processors not supporting SSE (now tested over here and it seems to work fine). Installer detects if the processor supports SSE and installs the right exe for RBR depending on this.* Smashed windshield is no longer black.* Slow-downs in replays should now be fixed.* Option to invert steering axis (Set the desired axis to change to true in the input.ini file).* The glass shader bug reported by www.richardburnsrally.de is now fixed. Extra:
------
* Optimization of the cubic map which improves the frame-rate.
* All scripts are now included in misc.rbz and scripts.rbz.
* Modding DLL (A readme document will be released soon.)
* Audio tweak. Comments below: New Features
--------------
* Amplitude edit on some specific types of samples.
* Force number of audio channels to use.
* 10-Band Equalizer on the engine sound
Fixes
-----
* Enabled enviormental reflections ( Disabled in 1.01 ).
* Fixed broken door effect.( Disabled in 1.01 )
* Fixed transmission amplitude. ( To loud in 1.01 ).
Important
-----------
* Read the audio.ini file for more information on the new features. Workarounds:
-------------Q: Black mipmap lines appear in the road. A: The black lines appearing on the road is caused by the users forcing the driver to use AF (Anisotrophic Filtering) and/or FSAA (Fullscreen Anti Alias). By default it is set to be application controlled, which the game works fine with. This can have other graphical side effects, such as poor looking fonts and 2D graphics, because if you force to use these techniques they are applied to everything that is rendered instead of the application selecting where to use it. Also it does degrade the performance.
-------------------------------------------
[ Voor 66% gewijzigd door Cyber Spy op 28-10-2004 14:19 ]
Wat een beetje modden van ini file voor verschil kan maken zeg !!

\Richard Burns Rally\Cars\[auto]\[auto].ini backuppen, van read-only afhalen, en openen in Notepad of Wordpad oid, vervolgens gaan spelen met de waardes voor Cam_internal voor de in-cam view.
Voor de Xsara, edit Xsara.ini naar de volgende waardes:
FOV = field of view in radialen. 90° is dus ½ x Pi. Standaard blijkt deze slechts op 75 ° te staan. Positie is X, Y, Z: Meer naar links is groter, meer omhoog is groter, meer naar voren is groter. Wat NEAR doet weet ik niet, UP is aangeven welke as de hoogte is.[Cam_internal]
FOV = 1.570796
Near = 0.099100
Pos = 0.290068 0.960786 -1.243487
Target = 0.290067 0.791067 -3.764238
Up = 0.000000 1.000000 0.000000
Originele waardes voor Xsara.ini:
[Cam_internal]
FOV = 1.308997
Near = 0.099100
Pos = 0.284068 0.950786 -1.303487
Target = 0.284067 0.801067 -3.764238
Up = 0.000000 1.000000 0.000000
[ Voor 86% gewijzigd door JumpStart op 02-11-2004 13:48 ]
Verwijderd
JumpStart schreef op 02 oktober 2004 @ 17:56:
[...]
Er schijnen developer tools te zijn die 'ingrijpen' en op die manier pixelshader effecten naar het stuk programma toe wel rapporteren, maar verder negeren en de kaart dus niet laten uitvoeren. Het precieze hoe en wat kan ik helaas zo even snel niet terugvinden.
Of iemand anders alsjeblieft nog eens een heel forum overhoop haalt voor iets dat 'ie zelf niet nodig heeft?
Ik heb nog even zitten zoeken op het BHMS forum voor je, maar kon het niet meer terugvinden. Dus "You're on your own, kid!" Er zit niets anders op dan zelf gaan zoeken of sparen voor een betere videokaart, sorry.
dat filmpje is van ari vatanen dat die pikes peak doet met een pug 406 speciaal daarvoor aangepast..Cyber Spy schreef op 17 oktober 2004 @ 21:17:
)
Het werkt![]()
[afbeelding]
Nu even kijken welke codec de beste kwaliteit geeft en wat de uiteindelijke bestandsgrote word. Daar ben ik wel even mee bezig.
heb het filmpje met is 100 mb groot dus die kan ik niet zo ff online gooien
Het is volgens de website zo, dat wanneer je 's nachts gaat spelen, dus in het echt zeg maar, dat het dan ook in het spel donker is.
Nu heb ik op verschillende momenten gespeeld, maar ik heb nog nooit in het donker gereden.
Iemand enig idee hoe dit zit ??
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Er zit helemaal geen nacht mode in het spel, hoogstens schemering.
Richard Burns Rally - Game FeaturesArfman schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:06:
Er zit helemaal geen nacht mode in het spel, hoogstens schemering.
The most realistic Rally Game ever - Official Playstation 2 Magazine
Richard Burns, World Champion, 2001
Pure authentic Rally Simulation
8 of the world's best handling officially licensed Rally Cars
36 tracks in great rally locations and real life environments
officially licensed
Rally School to become a professional
1000's of potholes, ruts and rocks
Helicopter Rescues
Real life animals and birdstrikes
Spectacular Crashes
Spectators and Marshals that really help
Dynamic Weather
Real time of day
Realistic Crash damage
Pas als de render engine echt de lichtbundels berekent om het terrein te verlichten, dan kan er in de nacht gereden worden.
Aan de andere kant, nachtrijdden doet men alleen in regionale rallys nog. Internationaal / wereldkampioenschap, FIA approved en dergelijke worden er niet meer 's nachts gereden.
Precies. Ik zou dat wel graag zien, de nachtproeven in RC2000 waren nagelknarsendJumpStart schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:06:
Nachtrijden hoef je in de huidige RBR niet te verwachten. Daar is zeer waarschijnlijk een flinke engine update voor nodig, omdat de huidige engine geen dynamische verlichting toepast op de koplampen en achterlichten.
Pas als de render engine echt de lichtbundels berekent om het terrein te verlichten, dan kan er in de nacht gereden worden.
Helaas doen ze dat niet meer. De nachtproeven van de Rally van Barneveld waren altijd prachtig om te zien.Aan de andere kant, nachtrijdden doet men alleen in regionale rallys nog. Internationaal / wereldkampioenschap, FIA approved en dergelijke worden er niet meer 's nachts gereden.
k'had laatst iets geks.
Ik vond de demo van CMR04 wel cool dus ook de volledige versie gehaald en ff gespeeld. Maar toch eerst maar RBR doen omdat ik wel van realisme houdt en ik die nog niet gespeeld had. En toen een paar weken later toen ik CMR weer eens ging proberen dacht ik echt 'wat is dit?'. Het glijden en rijden was compleet onrealistisch geworden.
Maar ja, voortaan geen CMR'tjes meer voor mij
Oh, en ik speelde het met ramplank als controller, niet met stuurtje.
Leuk die carriere, Vintage Classics, de Leon's, ok.
Formula Ford, hmm.
En dan het lachertje: rally
Ik denk echt wat gaan we nou krijgen. Dit is zoo ontzettend vaag in een simulatiespel, het is net of het door een heel ander team ontwikkeld en in de game gepropt is. Kennelijk wilden ze een beetje concurreren met GT, wat voorlopig niet zal lukken. Tja morgen eens kijken want nu kom ik bij een race met trucks.. zal ook wel zuigen dan.
Weird.
In de replay? Moet je een update installeren. Voor de link moet je even naar boven scrollen.Sierra-NL schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:46:
Heb ik een instelling gemist of draaien mij voorwielen niet als ik stuur...
-
zijn er ook GOT-ers die online met elkaar racen.
vind alleen de ghost car wat lastig als ie voor je rijdt, dan zie je de baan niet meer goed