Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 10.556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Hoe komt dat volgens jou dan?

En met wat voor setup speel je het btw? (stuurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar dacht ik zelf ook over na en wist het nog niet zo goed. Ik heb de patch alweer verwijderd. In ieder geval was het geluid minder krachtig, het klonk niet meer als een '300pk' motor, hoewel ik geen benul heb van hoe dat in het echt klinkt.
Ik had ook het idee dat het sturen wat is vergemakkelijkt, dat de auto anders slipt. Eerlijk gezegd kan ik je het niet zo heel goed uitleggen omdat ik niet goed weet waarom. Dan zou ik de patch nog eens moeten installeren nadat ik wat vaker gespeeld heb.

Ik speel nu nog zonder stuurwiel en ik merk dat je daarmee geen snelle jongen wordt. Bij de advanced training moet je volgens mij 'power sliden' en dat gaat niet zo lekker met 'vol rem' en 'vol gas' toetsen. Ik heb via marktplaats een momo gekocht voor 60, gewoon even om te kijken hoe t is. Die moet dus nog komen

Ik ben erg benieuwd hoelang ik t spel blijf spelen. Ik game niet zo heel veel, maar racespellen hebben me altijd het meest geboeid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Ja ik heb ook een MOMO en dat moet je toch wel hebben voor zo'n spel he ;)
En voor het geluid moet je effe op blackholemotorsports kijken, daar vindt je een hele strakke sound mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt ik zal het vergelijken. Ik begrijp trouwens dat je de patch geen achteruitgang vindt qua het gevoel dat je hebt bij het racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
die nieuwe skoda octavia is echt top! :9~

http://www.bhmotorsports.com/download/9589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff snel door heen....
kan je nu ook met z'n 2e in splitscreen dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:53:
ff snel door heen....
kan je nu ook met z'n 2e in splitscreen dit spelen?
Nee.

Je kan met een apparte MOD met 2 PC's wel tegen elkaar racen, waarbij je de ghost car van je tegenstander real-time ziet. Ook is er met RBRnet, ook een 3rd party modificatie, echt te rally'en waarbij je met meerdere mensen na elkaar de rallyproef op moet, net zoals een echte rally.

Vergeet niet dat dit een rally simulator is. In een echte FIA rally tijden ze ook niet direct tegen elkaar (behalve dan op special stages) dus zo vreemd is het ontbreken van head-to-head niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, beetje jammer. Ik heb het spel nu ook, maar tijdens het opstarten vriest heel mijn pc vast. Alleen de resetknop bied dan nog uitkomst. Is dit een bekend probleem?

asus A7V8X-X
AMD XP 2000+
512 mb ddr pc-2700
Geforce 3 (net de nieuwste drivers van nvidia.com gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Nee, dat heb ik nog nooit gehad. Nieuwste patch geinstalleerd ? Geen vage mods ? Ik had dit ooit een keer toen ik een carmod verkeerd had geinstalleerd namelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Woei 3:21 @ diamond creek met keyboard 8)

* flashin weet het, hij koopt binnenkort nog een nieuw stuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Weet iemand of er een hack / patch is om RBR op widescreen resoluties aan de gang te krijgen? Ik lees overal dat RBR geen widescreen ondersteunt :( maar misschien is er toch iemand die het aan de gang heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

pnieuwla schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:44:
Weet iemand of er een hack / patch is om RBR op widescreen resoluties aan de gang te krijgen? Ik lees overal dat RBR geen widescreen ondersteunt :( maar misschien is er toch iemand die het aan de gang heeft gekregen?
Ik weet dat er in de RichardBurnsRally.ini file een resolutie opgegeven kan worden, gewoon getallen invullen. Echter, ik weet niet of dat dan lekker gaat werken met verdere positionering van dingen als digitaal dashboard. Aan de andere kant, daar is ook weer een setje aan .ini files voor, per resolutie eentje, dus misschien is het inderdaad mogelijk om RBR op widescreen te krijgen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Je kunt inderdaad op die manier de resolutie instellen, alleen wordt dan alles gewoon opgerekt, dus daar schiet ik helaas niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hier een stuk film van een Clio Maxi die een proef rijdt. Frappante is dat deze proef ook in RBR zit, Frankrijk, volgens mij proef 3. Vanaf 1:10 wordt het heel herkenbaar. Ik wist niet dat er echte proeven in RBR zaten.

http://www.wrc-life.cz/ne...ews&file=article&sid=1416

[ Voor 17% gewijzigd door Arfman op 12-10-2005 14:18 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja voor zover ik weet zijn het allemaal echte proeven in RBR. De bekendste is natuurlijk de Mineshaft stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Dit is de jump uit de Mineshaft-stage :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mrtrally.com.au/team/photo/mrt196.jpg

http://www.pauljones.id.au/photos/cat.php?cat=roc02
Klein stukje verder scrollen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Impry op 12-10-2005 16:28 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:14:
Ja voor zover ik weet zijn het allemaal echte proeven in RBR. De bekendste is natuurlijk de Mineshaft stage.
Ja en nee: ze hebben stukken bestaande stages gebruikt. Dat zie je vanzelf als je dat Mont Blanc filmpje dat Arfman linkte bekijkt. Bepaalde bochten herken je, dan weer een stuk dat niet in RBR zit, en vervolgens wéér een bekend stuk. Alsof ze een sectie weggelaten hebben. 1:1 is het dus zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:41:
[...]

Ja en nee: ze hebben stukken bestaande stages gebruikt. Dat zie je vanzelf als je dat Mont Blanc filmpje dat Arfman linkte bekijkt. Bepaalde bochten herken je, dan weer een stuk dat niet in RBR zit, en vervolgens wéér een bekend stuk. Alsof ze een sectie weggelaten hebben. 1:1 is het dus zeker niet.
Ah ok, thnx voor de info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
nog ff wachten en we kunnen nieuwe stages verwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoezo ? Wat ? Vertel ! Ik zat net nog weer RBR te spelen en zat te denken "eigenlijk heb ik die stages wel gezien na anderhalf jaar". Is men bezig om zelf tracks te maken ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Nou dit is niet echt een jump :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Op de link zie je er wel een aantal aardig loskomen :) Maar ze kunnen niet veel harder gaan, vanwege de steile helling jumpen ze al snel te ver waardoor er veel te veel schade wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb helaas het linkje niet meer naar een videootje waar een Ozzie iets te hard de jump neemt en een paar keer over de kop vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
Arfman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:23:
Hoezo ? Wat ? Vertel ! Ik zat net nog weer RBR te spelen en zat te denken "eigenlijk heb ik die stages wel gezien na anderhalf jaar". Is men bezig om zelf tracks te maken ofzo ?
er is iemand bezig met een plugin voor 3d studio max :D die persoon heeft de parkeer plaats al verandert ik zoek ff naar een linkje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Klinkt goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

dragon9114 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:37:
[...]

er is iemand bezig met een plugin voor 3d studio max :D die persoon heeft de parkeer plaats al verandert ik zoek ff naar een linkje :D
Erhmm, nu haal je mogelijk 2 dingen door elkaar:

Fozz (op het BHMotorsports forum) is een van de ex Warthog mensen die aan RBR gewerkt heeft. Die heeft met Warthog's eigen tool een custom track gemaakt. Dat is de veranderde parkeerplaats, voor zover ik weet.

Verder is Black f. (ook op BHMS forum) er in geslaagd om een 3dsmax plug-in te schrijven (of misschien is deze gelekt, dat valt niet te zeggen) en hij heeft vervolgens 3dsmax screenshots van bestaande tracks gepost en een eigen (heel erg rudimentiare) "Track" gemaakt. Nou ja, oppervlakte om op te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik hoop dat ze die tool online zetten, heb wel behoefte om meer tracks te rijden ;)
Gisteren mijn snelste tijd op GB - Falstone naar 3.59.05 gebracht met de Mitsubishi. Wat rijden jullie op Falstone zo ongeveer ? (droog weer uiteraard, met nat weer lever ik minstens 20 seconden in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Die 'tool' is slechts in staat om de map in te lezen in 3dsmax. En weer op te slaan. Voor de rest is het nog steeds heel "black box", er moet ongelofelijk veel nog worden uitgezocht, en uitgeprobeerd worden op basis van trial and error.

Ik heb zelf gewoon echt nul ervaring met 3dsmax, dus ik heb het aanbod (ik had de importer kunnen krijgen) niet aangenomen. Wat heb ik aan een RBR track importer voor 3dsmax als ik toch niet met 3dsmax kan werken?

Wel zou het mogelijk moeten zijn, lijkt mij tenminste, om bestaande tracks te spiegelen en/of om te draaien. Daarmee kan je iedere bestaande track (behalve de paar tracks die al in beide richtingen gereden worden) in principe nog 3 keer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ow, jammer. Had gehoopt dat het iets simpeler zou zijn, 3DMax ken ik ook niet, ook geen behoefte aan :)

Opzich zou ik Mineshaft wel gespiegeld willen zien, kijken of je er met de MG tegenopkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RBR ligt nu voor 5.99 bij de Free Record Shop, geen excuus meer om deze simulator nog te laten liggen dus ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Hmm, toevallig ben ik vorige week ook weer gestart met spelen.

€ 5,99 is niet veel trouwens. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

En voor €4,99 bij de V&D. Wel zonder boekjes enz. Uitgebracht in de serie "The Games Collection".

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wat een slechte instelling zeg om voor een spel die je graag speelt je niet eens in een "editor" te willen verdiepen. Zo van, ik weet niets van dat programma, dus kan ik het niet... Denk je dat ik de Doom1 level editor van tevoren snapte? of map editors voor Quake1,2 en 3? Nee, ik ging er gewoon mee kloten, wat resulteerde in een enorm inzicht in 3d gerelateerde applicaties. 3DsMax had ik in enkele dagen al zeer behoorlijk onder de knie door gewoon wat tutorials te volgen. Het heeft me nooit zee'en van tijd gekost en levert je echt een hoop leuks op, en in dit geval krijg je ook nog eens een hoop credits van mensen als je een track aan weet te passen naar wens.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
We hebben niet allemaal zee'en van tijd en zijn al blij als we uberhaupt het spel kunnen spelen... Dat heeft niets te maken met de juiste instelling volgens mij....

Ik heb het spel ook weer opgepakt. Na de diefstal van o.a. mijn Logitech Momo stuurtje (die rode met leer) heb ik nu helaas de Logitech Driving Force Pro die in vele opzichten veel minder lekker speelt dan de Momo. Ik heb vooral veel problemen om het gaspedaal goed in te stellen (das dan wel weer een slechte instelling :+ ). Iemand hier een goede tip voor?

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBuz op 14-11-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
BruT@LysT schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:27:
Wat een slechte instelling zeg om voor een spel die je graag speelt je niet eens in een "editor" te willen verdiepen. Zo van, ik weet niets van dat programma, dus kan ik het niet... Denk je dat ik de Doom1 level editor van tevoren snapte? of map editors voor Quake1,2 en 3? Nee, ik ging er gewoon mee kloten, wat resulteerde in een enorm inzicht in 3d gerelateerde applicaties. 3DsMax had ik in enkele dagen al zeer behoorlijk onder de knie door gewoon wat tutorials te volgen. Het heeft me nooit zee'en van tijd gekost en levert je echt een hoop leuks op, en in dit geval krijg je ook nog eens een hoop credits van mensen als je een track aan weet te passen naar wens.

just my 2 cents
is de plugin voor trackt te maken voor 3d max al vrijgegeven ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat een slechte instelling zeg om voor een spel die je graag speelt je niet eens in een "editor" te willen verdiepen.
[snip]
just my 2 cents
Wat een onzin. Ik heb helemaal geen tijd om me hierin te verdiepen. Ik ben al blij als ik 's avonds een uurtje achter m'n PC kan besteden, en dan wil ik spelletjes spelen, geen 3DMax leren. Dat laat ik graag over aan bij pappie en mammie wonende Tweakers :Y)

Ik moet overdag al genoeg serieus werk op de PC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Nog niet vermeld hier, maar er wordt aan een WRC 2002 mod gewerkt voor RBR (http://www.bhmotorsports.com/article/177)
Background
We are happy to finally announce a first full mod for Richard Burns Rally – the 2002 Season, by E3S & URQ. The aim is to make RBR experience more complete, allowing the players to take part in a full season championship and use all the cars that featured during the 2002 season. All physics will be updated, and you can enjoy the dominating Peugeot 206s, the closely fought battles between Ford/Subaru and Mitsubishi/Hyundai/Skoda or take the Citroen Xsara WRC and see how you can fare with it before this French car became the dominant force of the last 2 years of WRC. The addon is standalone that won’t overwrite any files– we don’t want to keep making backups or compromise your default skins and cars installed just to use the mod! The game will run from original executable file but you won’t be handicapped by things such as mismatching car names in the menu. 2002 Season mod will have an updated new look to the GUI, and skins will all be in high detail.

Main Features
• Stand alone season, without interfering with original game
• At least 6 remodeled and updated WRC cars by eddy3spain, for example Ford Focus WRC 2002 and Citroen Xsara WRC; Skoda Octavia by Nomis
• High detailed skins for all cars and drivers
• Relevant track updates
• Fresh updated look to the graphic interface
• Sound updates
• Ability to choose any tyre compound for any surface/weather from within the game
• Multiple skins for car models, can be switched within the menu
• New realistic physics, representing the 2002 season

Car List
• Citroen Xsara WRC (A8)
• Ford Focus WRC '02 (A8)
• Hyundai Accent WRC Evo3 (A8)
• Mitsubishi Lancer WRC (A8)
• Peugeot 206 WRC '02 (A8)
• Skoda Octavia WRC Evo2 (A8)
• Subaru Impreza WRC S9 (A8)
• Mitsubishi Lancer Evo VII (N4)

Contributors
The mod started in August by UrQuattro and eddy3spain, and now enjoys support from our friends from RBR community: BlackF and Racer_S (programming), Rueda (physics) and Tremblay (texturing). As a rule, we will not give any exact release dates for this mod, but our aim is to complete it as soon as it is physically possible for us, without interfering into our every day lives. There is still a lot of work to do, but we hope to get it done this year.
For more updates, keep an eye on WRC2002Mod section and you can view the latest screenshot updates here.
Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/428.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/442.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/399.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/395.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/sims/RBR/screenshots/374.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Fuelke op 15-11-2005 09:35 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wat een slechte instelling zeg om voor een spel die je graag speelt je niet eens in een "editor" te willen verdiepen. Zo van, ik weet niets van dat programma, dus kan ik het niet... [...]
just my 2 cents
Dankjewel :X

Mijn prioriteiten liggen de laatste tijd bij iets anders, iets dat voor mij vele malen belangrijker is dan een computerspel, namelijk eindelijk eens afstuderen.

In plaats van keihard je oordeel klaar te hebben over hoe anderen hun vrije tijd zouden moeten indelen zou je misschien eerst eens kunnen stilstaan bij het feit dat we allemaal ons eigen leven leiden, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die WRC2002 mod ziet er echt goed uit ! Had hem al gezien op BHmotorsports, maar nog niet gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind de Group B mod van dezelfde makers interessanter maar ik heb al een tijdje niet gezien hoe het daar mee gaat.

WRC2002 is op zich wel aardig maar ik heb het liefst echt historisch, of gewoon het meest recente seizoen. Ik heb wel al een redelijk aantal 2005 wagens maar een volledige mod is natuurlijk altijd mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Group B mod ? :9~
Effe geGoogled maar kon niets vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is deze al langs gekomen?
Engine sound pack for RBR.
Description: comlete sell out:
- engine update for realistic soundmod
- 44 new/updated engine sounds
(not all perfect)

Date Posted: 07-11-2005

File Size: 13.4 MB

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:03:
Group B mod ? :9~
Effe geGoogled maar kon niets vinden :'(
Ook gewoon op het BHMS forum.

Dit is de draad.
Ik heb al een tijdje niet de laatste posts gelezen dus ik weet niet wat de status nu is, maar er zal nog wel niet zo heel veel gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:22
Toffe game Alleen krijg ik me pedalen niet lekker ingesteld.
Heb een DFP pro.
Als ik zeg maar half gas geef gaat ie er volgas vandoor en is totaal niet te doseren.
Heb zitten klooien met flitter settings enzovoort maar dat werkt niet echt.
Als ik bij Controller settings kijk bij die blokjes als je gas geeft of remt dan is het geen probleem om die gedoseert naar rechts te laten gaan alleen als ik de game start dan doseert het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wazzup! schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:00:
Heb een DFP pro.
Als ik zeg maar half gas geef gaat ie er volgas vandoor en is totaal niet te doseren.
Als ik bij Controller settings kijk bij die blokjes als je gas geeft of remt dan is het geen probleem om die gedoseert naar rechts te laten gaan alleen als ik de game start dan doseert het voor geen meter.
Wingman software geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Wazzup! schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:00:
Heb een DFP pro.
Dit probleem heb ik ook. Ik weet niet of het ook in dit topic staat, maar mij werd destijds verteld dat het aan de geblazen motor lag, dus als je de MG zou proberen, heb ik er idd wel minder last van, maar het komt nog steeds zo over.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
@ZAMoRANo
Yup heb wingman software geinstalleerd versie 4.60.349

@siggy
Hmmm met de MG heb ik precies hetzeflde half gas geven is vol gas rijden. Wel iets beter doseerbaar.

Vraag me toch af of dit realisties is :S Waar dient anders de andere helft voor het gas pedaal voor. Vind het opzich behoorlijk onspeelbaar zo. Bij games als GTR GTlegends is het geen probleem. Iemand nog oplossing hier voor? of hoord het gewoon zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je het hebt over controller settings, heb je het dan over de game controller settings in het control panel van windows? Of heb je het dan over de settings in RBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
setting IN RBR want naar mijn weten kan je in het controlpannel niks aan je pedalen veranderen
behalve dan of je combineerde as wil hebben. Maar dat staat uit natuurlijk anders kan je niet gassen en remmen tegelijk. Wel kan je het stuur er instellen natuurlijk hoeveel graden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Speel je misschien niet met default physics?

Ik weet dat ik ooit eens heb zitten experimenteren met VE waardes in een van de files in physics.dat, om het vermogen op te schroeven, en dat zorgde ervoor dat het motorgedrag gekke dingen ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Alles is default heb niks verandert.

Maar wat dus zo gek is als ik bij die control setup ben in het spel dan heb je van die rode blokjes als je bijv gas geeft. En die gaan gewoon gedoseert naar rechts toe. Dus half gas blokjes tot half vervege vol gas blokjes tot het einde.

Maar in game is het dus gas pedaal tot de helft is vol gas. :/

Naja gelukkig heb ik er maar 5 euro voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wazzup! schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:12:
Alles is default heb niks verandert.

Maar wat dus zo gek is als ik bij die control setup ben in het spel dan heb je van die rode blokjes als je bijv gas geeft. En die gaan gewoon gedoseert naar rechts toe. Dus half gas blokjes tot half vervege vol gas blokjes tot het einde.

Maar in game is het dus gas pedaal tot de helft is vol gas. :/

Naja gelukkig heb ik er maar 5 euro voor betaalt.
[open deur]Je hebt ook de officiele patch/update geinstalleerd?[/open deur]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
http://teletekst.nos.nl/gif/614-01.html

Richard Burns is overleden... op 34-jarig leeftijd, bijzonder tragisch...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:55:
http://teletekst.nos.nl/gif/614-01.html

Richard Burns is overleden... op 34-jarig leeftijd, bijzonder tragisch...
Ja heel onverwachts ook, vind ik. Ik las het zoeven op RSC.
Eigenlijk dacht ik dat hij aan het herstellen was van de operaties en dat het weer wat beter met hem ging.

Hele aardige kerel en een verdomd goed rally-coureur, 34 is veel te jong.
Veel sterkte voor z'n familie en vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Damn, weer iemand die veel te jong gestorven is aan kanker ;( Dat het slecht ging was al geruime tijd een gerucht. En toch is het een klap.

* JumpStart is er stil van...

Straks even mijn dank en steun betuigen op het online condoleance register op z'n website.

Zie http://www.richardburns.com/memorials/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Richard Burns R.I.P. 2005 ;(

• dragon9114
zijn er nog mensen die richard burn rally nog spelen ?

en weet iemand hoever ze zijn met de plugins voor 3d sudio max voor baanen te editen ?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
dragon9114 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:51:
zijn er nog mensen die richard burn rally nog spelen ?

en weet iemand hoever ze zijn met de plugins voor 3d sudio max voor baanen te editen ?
Ja ik speel het nog. :)
Blijft toch nog steeds de meest realistische rally simulatie. ;)

Over dat van 3ds weet ik niet. Lijkt me leuk als dat inderdaad kan. :)

• dragon9114
heeft iemand RSRBR III mod al geprobeert ?
ik ben het nu aan het downloaden (600+ mb 8)7 )

http://www.bhmotorsports.com/download/13553

ps: meschien is een nieuw topic wel handig want we zijn al over de duizend posts heen.

[ Voor 22% gewijzigd door dragon9114 op 30-09-2006 13:03 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb hem toevallig gisteren in m'n downloadlijst gezet :P

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ik hoop dat richard Burns Rally nog een vervolg krijgt. De reden dat het toch niet zo'n geweldig succes is geworden is wel het onhandige configureren en de brakke support voor controllers. Gelukkig is er een actieve community en heb ik het voor elkaar gekregen de besturing te optimaliseren voor m'n Driving Force Pro stuurwiel. Hiervoor heb ik echter handmatig alle auto-configuratie bestanden moeten aanpassen op maximale steering-lock en alle input-filter instellingen moeten verwijderen. Wie bedenkt er dan in vredesnaam input-filtering??? :( Dit zie ik echt niet iedereen zomaar even doen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb nooit problemen gehad met m'n DFP anders hoor :?
Maar ik speel het nog regelmatig, enkele keren per week op dit moment zelfs. Prachtig spel.

Vervolg komt er waarschijnlijk niet, rechten voor RBR liggen bij het (failliete) bedrijf achter Gizmo(n)do, jeweetwel, dat Engelse antwoord op de PSP ofzoiets.

EDIT: die mod ziet er goed uit zeg! Ben hem nu aan het downloaden :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 30-09-2006 15:46 ]

• -DG-
hp38guser schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:39:
Ik hoop dat richard Burns Rally nog een vervolg krijgt. De reden dat het toch niet zo'n geweldig succes is geworden is wel het onhandige configureren en de brakke support voor controllers. Gelukkig is er een actieve community en heb ik het voor elkaar gekregen de besturing te optimaliseren voor m'n Driving Force Pro stuurwiel. Hiervoor heb ik echter handmatig alle auto-configuratie bestanden moeten aanpassen op maximale steering-lock en alle input-filter instellingen moeten verwijderen. Wie bedenkt er dan in vredesnaam input-filtering??? :( Dit zie ik echt niet iedereen zomaar even doen.
Aangezien Richard Burns bijna een jaar geleden overleden is :/ denk ik niet dat het een vervolg zal krijgen. Heel misschien met een andere rallyracer, maar in iedergeval niet iets van "Richard Burns Rally 2".

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@Arfman. Dat dacht ik dus ook in het begin. Maar toch vond ik het zwaar irritant sturen en had je bij hogere snelheden totaal geen controle over de auto. Toen maar eens wezen zoeken en onder andere dit tegengekomen en tips voor het aanpassen van de steering lock. Ik heb deze zelf ingesteld op 792 voor alle auto's. Verder in het Logitech Control panel de rotatie ingesteld op 360 graden + centreerveer ingeschakeld. Verder alles op 100% gelaten. Trouwens is er veel discussie geweest over de steering lock wat nou het beste werkt. Het handigste is gewoon om zelf wat instellingen te testen.

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Iemand al de mod uitgeprobeerd? Ben namelijk erg benieuwd. Zelf heb ik me vele uren vermaakt met RBR.

Ik hoop dat er nog een keer zon rally simulatie uitkomt want deze was zeker geslaagd

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

De makers van RBR zijn nu bezig met een nieuwe sim: Drivers Republic
(Wat het spel precies inhoudt valt goed te lezen in de april versie van de Autosimsport magazine)

Ze beloven in een latere versie ook ondersteuning te bieden voor rally auto's en banen.
Ik ben een van de gelukkige die aan de beta mag meedoen, en ik kan vertellen dat deze sim veel belovend is :D

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Die circuitsims heb ik ondertussen wel gehad :P Laat ze zich maar concentreren op rally! :D

edit:
Dat moet je ze dus ff mailen, hè! :P :D

[ Voor 23% gewijzigd door Impry op 30-09-2006 17:10 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Die mod is waardeloos. Geprobeerd, springt terug naar desktop nadat de baan geladen is. Ik RBR schoon geinstalleerd, nog steeds hetzelfde. Bagger.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Arfman schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:45:
Die mod is waardeloos. Geprobeerd, springt terug naar desktop nadat de baan geladen is. Ik RBR schoon geinstalleerd, nog steeds hetzelfde. Bagger.
dan heb je iets verkeerd gedaan...dat had ik nl. ook de eerste keer....

na alles nog een keer goed nagekeken te hebben, werktte het...

• Arfman

Arfman

Drome!

Ehm mja .. en wat heb je precies nagekeken dan :?

edit: och jee, het is gemaakt door een Fransoos .. vandaar het gebrekkige taalgebruik en de brakke website .. dat forum is ook ibjna hemelaal in het Frans en op het English forum staat iemand die exact hetzelfde probleem heeft, maar daar zegt die maker (bicman) dat het een installatieprobleem is .. zucht, het had zo mooi kunnen zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Arfman op 30-09-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
bij mij deed ie het meteen :P

heb je de readme gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Die mod is waardeloos, want hij werkt niet bij jou... leuke redenatie, Einstein. Amerkaanse politiek iets voor jou?

Ik vind het persoonlijk geweldig dat mensen zo veel tijd hebben gestoken in een gratis mod...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

We blijven wel een beetje vriendelijk tegen elkaar ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geprobeert deze mod te installeren, ik kreeg tijdens de installatie enkele meldingen van virussen etc. (MOP, keyhook.dll) Installatie afgebroken en RBR verwijderd, lekkere mod hoor !

Enneh......, bedankt voor de link. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MeMoRy schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:38:
[...]
Die mod is waardeloos, want hij werkt niet bij jou... leuke redenatie, Einstein. Amerkaanse politiek iets voor jou?
Luister eens gastje, als je gelezen had had je gezien dat ik RBR schoon geinstalleerd heb, updates eroverheen (zoals in de apart te downloaden read-me.txt te lezen is) gehaald en toen de MOD geinstalleerd. Als het dan niet werkt is het gewoon bagger in mijn ogen. Maar ondertussen werkt hij soms, ik klik RSRBR3 aan, installeer dat car- en trackpack, start hem op via RBRdll en dan start hij soms op. En als het eenmaal werkt, dan blijft het werken. En als ik andere cars wil doorloop ik het proces een keer of 3, tot het werkt. Brak, maar er valt tenminste mee te rijden. Voor de rest hoop ik dat je nu verder normaal gaat doen.
Ik vind het persoonlijk geweldig dat mensen zo veel tijd hebben gestoken in een gratis mod...
Ik ook, jamemr dat de afwerking dan weer zo brak moet. Er zitten waarschijnlijk honderden uren in, maar een goed werkende interface of een duidelijke handleiding ontbreken dan weer. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
RSRBR IV Mod
http://www.rallyesim.com/rbr/rsrbr4.asp
grootte: 619.78 MB

Description: It includes more than 120 cars and 108 stages. The update also allows you to play all RBR originals stages in 4 mods: all-tarmac, all-snow, all-gravel and normal. RSRBR requires the v1.02 patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

dragon9114 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:28:
RSRBR IV Mod
http://www.rallyesim.com/rbr/rsrbr4.asp
grootte: 619.78 MB

Description: It includes more than 120 cars and 108 stages. The update also allows you to play all RBR originals stages in 4 mods: all-tarmac, all-snow, all-gravel and normal. RSRBR requires the v1.02 patch
Bedankt, zal eens kijken of deze goed werkt, al betwijfel ik het. Maar goed, ik heb dit weekend de tijd om uit te proberen, mocht ik problemen tegenkomen horen jullie het hier wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb die mod nu ook gedownload en geinstalleerd, maar hoe kun je hem nou starten? Want als ik RBR gewoon start heb ik niks geen andere auto's of tracks.
Ik zie nu dat je die installeer bestanden in ook in de game map moet opslaan. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 05-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ervaringen met RSBRModIV

Installatie erg omslachtig als je de juiste stappen niet uitvoert. Het is dus de bedoeling de batch-file te starten. Hierna voorloopt de installatie voorspoedig.
Bij het opstarten een zwart scherm en weer terug in Windows. Het installeren van de patch verhelpt dit.

Verder bij het opstarten van de game even opletten om RBRwrong+Tyre te selecteren, juiste banden bij de mod selecteren. In Richard Burns Rally vervolgens forceren om de Default Settings te loaden om vervolgens van start te kunnen gaan.
Auto's zien er fantastisch uit, helaas komt het rijgedrag niet altijd goed naar voren. Erg jammer dat instellingen per auto per terrein niet meegeleverd zijn en soms de geluiden wat schel klinken. Verder zijn de camera-instellingen per auto verschillend, wat het wat chaotisch maakt.

Dus even op een rijtje:

+ Rijden op asfalt, gravel en sneeuw
+ Veel goed uitziende nieuwe auto's
+ Eenmaal geinstalleerd werkt deze mod stabiel.

- Installatie is lastig
- Auto's zijn niet geconfigureerd, slechte performance.
- Geluid is vernieuwd, maar niet echt een verbetering
- Camera-instelling wordt niet overgenomen
- Bandentype wordt niet automatisch geselecteerd

Hopelijk worden deze punten nog aangepakt, wordt de interface nog opgepoetst, online multiplayer mogelijkheden geintegreerd. Dan kunnen we nog even vooruit met deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oh, goed dat je dat van die banden zegt. Vond al dat ik zo weinig (zegmaar geen) grip op het sneeuw had, en tarmac soms als gravel aanvoelde. 8)7

Verder vind ik het wel grappig dat ze ook een Citroën 2CV erbij hebben gedaan. Had op gegeven moment ergens dat die niet meer de berg op kwam omdat ik te weinig snelheid had. :P Dat ding is trouwens wel vaag, want hij lijkt automatisch gas te geven. :?

Welke ik trouwens wel fijn vond rijden was de Ford Fiesta ST.
Heb ze verder nog lang niet allemaal geprobeerd.

Maar zoals je zegt zien de auto's er inderdaad erg goed uit, alleen helaas niet alle interieurs.
Online mogelijkheden zou zeker gaaf zijn, maar ik denk niet dat dat goed mogelijk is met een spel waar dat origineel al niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me uitleggen hoe ik zo'n carpack instaleer bij deze mod? nstalatie ervan ging helemaal goed en er is wel wat veranderd, vooral qua geluid, maar geen andere auto's. Met all-cars.bat kan ik de sets bekijken maar verder kom ik niet. (RSRBR IV Mod)

opgelost, kwestie van vb6 runtime update, maar iemand een idee voor de banen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat leuke shots:

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y281/fv10/rbr/rbr_007copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y281/fv10/rbr/rbr_064.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/148/rbrfordfocuspg3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/1769/rbrfocusvf8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y281/fv10/rbr/rbr04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9871/richardburnsrallysse2006091023084985dc2.jpg

een klein beetje photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuke mod inderdaad, kwam er pas vorige week achter. Voor degenen die (net als ik :P) ook een Logitech G25 hebben kun je hier een plugin downloaden waarmee je de shifter kunt gebruiken in RBR. IMHO erg leuk bij Groep N auto's, bij de WRC's is het vrijwel niet te doen omdat die echt door de versnellingen heenschieten.

http://toca.game-editing....hp?action=file&file_id=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas heb ik maar een logitech driving force. Die mod werkt bij mij af en toe niet helemaal lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat werkt er precies niet goed dan? :)
In tegenstelling tot V3 doet deze het (bij mij iig.) tot nu toe uitstekend. Ook een stuk sneller qua laden van de MODs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het ook mogelijk een savegame te gebruiken? Ik heb de mijne niet meer, maar ook geen zin alles overnieuw te doen :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Voor alle auto's enzo bedoel je? Nieuw profiel aanmaken met als naam MULLIGATAWNY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb problemen met force feedback. Ik heb een MS sidewinder ff stuurtje, alles werkt perfect behalve de force feedback.
Ik draai overigens vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb hetzelfde stuur maar onder XP geen problemen. Dus zou aan Vista kunnen liggen... werkt hij bij andere spellen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:48:
Ik heb hetzelfde stuur maar onder XP geen problemen. Dus zou aan Vista kunnen liggen... werkt hij bij andere spellen wel goed?
Ja, met EA F1 Challenge geen problemen. Ik kan de 1.02 patch ook niet installeren, ik krijg een foutmelding die te maken heeft met .net Framework. Waarschijnlijk kan de patch installer niet omgaan met .net Framework 3.0 (dat volgens mij bij Vista hoort). Maar ik weet niet zeker of de patch het probleem wel zal verhelpen.

Toch maar weer terug naar XP misschien speciaal voor RBR? Of er moet een minstents net zo goede rallygame zijn te krijgen (McRae 2005?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

In versie 1.0 heb je inderdaad geen Force Feedback, of je moet een Logitech stuurtje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:08:
[...]
Of er moet een minstents net zo goede rallygame zijn te krijgen (McRae 2005?)
Er is geen vergelijkbaar rallyspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:54:
[...]

Er is geen vergelijkbaar rallyspel...
damn was ik al bang voor :) balen... weet niemand een manier om hem in vista geinstalleerd te krijgen (de patch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Euh sja .. compatibility mode proberen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:39:
Euh sja .. compatibility mode proberen ofzo?
nope helaas werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:44:
ik heb problemen met force feedback. Ik heb een MS sidewinder ff stuurtje, alles werkt perfect behalve de force feedback.
Ik draai overigens vista.
probeer hier het eens:

http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=563
of
http://www.bhmotorsports....a59c032dc42cd208f2ce403b7

lijkt me toch een driver probleem van MS

• GAIAjohan
  • Laatst online: 07:14
Ik had hetzelfde met een Thrustmaster. Nu ik een Logitech MOMO Force (red) heb, werkt de FF wel correct.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Blijft een te gek spel. Uniek in zijn soort en met geen enkele rally game te vergelijken.

Nu in combinatie met de RSRBR IV mod en mijn gloed nieuwe G25 ben ik weer helemaal blij en is het net of ik een nieuwe rally sim heb :P :P :P :P

Hier ben ik voorlopig weer wel een paar maandjes zoet mee _/-\o_ _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hou je dan maar vast, want dit programma gaat zelf RBR tracks maken mogelijk maken: http://www.bobstrackbuilder.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hoe krijg je dan die tracks in RBR? Of werkt het op dit moment nog niet?

Zal wel erg vet zijn als dit werkt. :)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste