Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
CMR is de Fifa en RBR de Pro Evolution Soccer? (beetje flamig ;))

Trouwens...ben nu erg veel aan het oefenen, maar zijn die stagerecords nu allesbepalend? Wat ik bedoel is....als je een paar seconden onder die records zit, heb je dan kans een rally te winnen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op 19 september 2004 @ 22:52:
CMR is de Fifa en RBR de Pro Evolution Soccer? (beetje flamig ;))

Trouwens...ben nu erg veel aan het oefenen, maar zijn die stagerecords nu allesbepalend? Wat ik bedoel is....als je een paar seconden onder die records zit, heb je dan kans een rally te winnen?
Tja persoonlijk vind ik dat nog een compliment aan CMR en codemasters, maargoed zo zou je t kunnen zeggen. ;)

Ik denk dat je stagerecords moet kunnen rijden om rally's te winnen op World Class. Op Professional heb ik gemerkt dat dat niet eens nodig is, ik rijd meestal rond de stagerecords en heb de 1e 10 stages al gewonnen. In de UK gefinished met meer dan anderhalve minuut voor op Gronholm en nu sta ik na 4 stages Japan al ruim een minuut voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog een keer: Voor alle mensen die last hebben van de framedrops / freezes / inhouden ongeveer 1 keer per seconde: Zet je AGP Aperture (BIOS instelling) op 32 of 64 MB. (Of misschien zelfs 128 MB: even testen dus.)

* JumpStart had hetzelfde probleem...

P4 2,66 / i845PE / 1024 MB PC333@PC355 / ATi Radeon 9700 / Terratec Xlerate Pro Aureal Vortex II / Win 2000 / ServPack 4 / DirectX 9: AGP Aperture op 256 MB gaf schokken op high/high 1280x1024x32 videosettings in-game. (Replays op high/high 1280x1024x32 ging wel goed.)

Na het terugzetten van 256 MB naar 32 MB AGP Aperture size had ik ineens géén framedrops meer op High/High videosetting.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Helpt bij mij niet. Ik heb soepele framerates @ 1024 High, maar alles daarboven schokt af en toe. AGP Aperture size al helemaal naar 32 MB gehad, hielp niet. Het is dus niet een wondermiddel ofzo :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Pff net SS6 - Pirka Menoko gereden in Japan.

De vorige stage was nog droog maar er was slecht weer op komst, dus ik had Intermediates gemonteerd. Dat pakte goed uit in SS5, ik won vrij simpel de stage.

Toen dus de start van SS6, ik had inmiddels bijna anderhalve minuut voor op de nummer 2 Gronholm in het klassement dus ik zou het rustigaan kunnen doen maar ik wilde toch graag ongeslagen blijven qua stages.

Het regende katten en honden maar ik was niet meer in Engeland maar in Japan en dat op Intermediates. Bij de start vol op t gas en ik merkte meteen dat ik minder grip had, meteen anticiperen en shortshiften uit langzame bochten dus om een spin te voorkomen. De ruitenwissers gingen nerveus tekeer op de voorruit van m'n Xsara en voorzichtig baande ik me een weg door de nauwe, bochtige, Japanse landweggetjes, volledig omgeven door groen.
Ik bleef maar remmen, draaien, keren en weer voorzichtig opschakelen, er leek geen eind aan te komen voor ik een indicatie kreeg van mn tijd. Toen, eindelijk de 1e tussentijdmeting; 7,5 sec voor op Markus Gronholm. Pff dat viel mee zeg.
Ik kon lekker zo door blijven rijden, bij t 2e tussenpunt had ik m'n voorsprong uitgebouwd tot 17 sec op Petter Solberg, maar naar t einde toe ging ik toch erg voorzichtig rijden om maar geen fout te maken tussen de verraderlijke rijtjes bomen zo vlak langs de weg.
Uiteindelijk zie ik de gele markeringen ten teken van een aanstaande finish en ik kom over de streep na een proef die heel veel van mn concentratie vergde. Ik houd 21 seconden over op Gronholm en 22 op Solberg. De 10 punten zijn binnen.

Dit was echt een geweldige stage, wat een belevenis en wat een concentratie vergt dit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand toevallig een setup voor asfatlt die ik kan overnemen ....heb zelf al wat lopen kloten maar echt goed krijg ik het niet ...

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
REDFISH schreef op 19 september 2004 @ 15:39:
De damage settings volgens de handleiding
Off: helemaal geen schade.
Safe: alleen body work beschadigd
Reduced: enigszins mechanische schade maar je overleeft een relatief zachte crash nog.
Realistic: Crash= Kapot begin maar opnieuw.
Ik heb dus ff snel de basic training doorlopen en ben toen begonnen aan een seizoen op rookie niveau :P
Uiteraard met realistic damage :Y)
Ik heb 8 minuten over een compleet seizoek gedaan :D Steeds binnen 30sec een zodanige crash dat ik niet verder kon rijden :X
Toen maar ff op reduced gezet en weer een poging gewaagd...toen hield ik het per race 1 minuut langer uit :P
Toen maar ff op safe gezet (ik had toen al in mijn achterhoofd dat ik de volgende keer advanced traing zou gaan doen en flink oefenen :P ) : bij alle stages de langzaamste tijd, aan het eind van het eerste land een glorieuze 0 punten :X
Maar dat is juist zo goed aan het spel..niet bedoeld om als een randdebiel te gaan gassen en leip lopen doen zonder dat dat bestraft wordt...zoals RBR is, zouden er veel meer moeten zijn :)
Ik heb trouwens wel een hekel aan die fotoluitjes :( Ik rijdt ze bij de vleet dood...waarom moeten die zo klem langs de weg staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die training vind ik wel heel goed, als je weinig ervaring met (sim-) racen hebt is die basic training denk ik best nog pittig en krijg je een goed idee wat de auto doet. Je krijgt een beetje feeling voordat je überhaupt met advanced training begint.

Voor de doorgewinterde simmer moet de basic training appeltje-eitje zijn maar de advanced training is best nuttig om alle technieken even goed op een rijtje te zetten.

Ik denk dat je zo ook veel meer mensen kunt "bekeren" tot simracen aangezien je de stof beter te behappen en het spel stuk toegankelijker maakt.
Gisteren iemand achter RBR basic training gezet die nog weinig ervaring met racen heeft en dan zie je hoe goed die training is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
ZAMoRANo schreef op 20 september 2004 @ 12:38:
Die training vind ik wel heel goed, als je weinig ervaring met (sim-) racen hebt is die basic training denk ik best nog pittig en krijg je een goed idee wat de auto doet. Je krijgt een beetje feeling voordat je überhaupt met advanced training begint.

Voor de doorgewinterde simmer moet de basic training appeltje-eitje zijn maar de advanced training is best nuttig om alle technieken even goed op een rijtje te zetten.

Ik denk dat je zo ook veel meer mensen kunt "bekeren" tot simracen aangezien je de stof beter te behappen en het spel stuk toegankelijker maakt.
Gisteren iemand achter RBR basic training gezet die nog weinig ervaring met racen heeft en dan zie je hoe goed die training is.
Opzich is de training wel makkelijk.
Wat wel moeilijk is, is precies weten wanneer je welke techniek moet gebruiken in een echte rally.
Natuurlijk kan je de stage blijven oefenen maar dat is ook niet realistisch.

Wat ik soms heb is dat de bijrijder de pacenote te laat doorgeeft.
Zo van "Flat right..... into.... *BOEM* Hairpin right" :D
Ik heb het nu zo staan dat hij de pacenotes eerder doorgeeft maar dat is soms ook weer niet handig...
Welke setting gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

ZAMoRANo schreef op 20 september 2004 @ 00:00:

De vorige stage was nog droog maar er was slecht weer op komst, dus ik had Intermediates gemonteerd. Dat pakte goed uit in SS5, ik won vrij simpel de stage.

Toen dus de start van SS6, ik had inmiddels bijna anderhalve minuut voor op de nummer 2 Gronholm in het klassement dus ik zou het rustigaan kunnen doen maar ik wilde toch graag ongeslagen blijven qua stages.

Het regende katten en honden maar ik was niet meer in Engeland maar in Japan en dat op Intermediates. Bij de start vol op t gas en ik merkte meteen dat ik minder grip had, meteen anticiperen en shortshiften uit langzame bochten dus om een spin te voorkomen. De ruitenwissers gingen nerveus tekeer op de voorruit van m'n Xsara en voorzichtig baande ik me een weg door de nauwe, bochtige, Japanse landweggetjes, volledig omgeven door groen.
Ik bleef maar remmen, draaien, keren en weer voorzichtig opschakelen, er leek geen eind aan te komen voor ik een indicatie kreeg van mn tijd. Toen, eindelijk de 1e tussentijdmeting; 7,5 sec voor op Markus Gronholm. Pff dat viel mee zeg.
Ik kon lekker zo door blijven rijden, bij t 2e tussenpunt had ik m'n voorsprong uitgebouwd tot 17 sec op Petter Solberg, maar naar t einde toe ging ik toch erg voorzichtig rijden om maar geen fout te maken tussen de verraderlijke rijtjes bomen zo vlak langs de weg.
Uiteindelijk zie ik de gele markeringen ten teken van een aanstaande finish en ik kom over de streep na een proef die heel veel van mn concentratie vergde. Ik houd 21 seconden over op Gronholm en 22 op Solberg. De 10 punten zijn binnen.

Dit was echt een geweldige stage, wat een belevenis en wat een concentratie vergt dit. _/-\o_
op amateur of niet? :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op 20 september 2004 @ 16:12:
[...]

op amateur of niet? :P
Nee op professional vriend. Met reduced damage. ;)
Ik probeer 100% van de stages te winnen.

Hierna ga ik op Champion met realistic damage.
Redje schreef op 20 september 2004 @ 16:10:
[...]

Opzich is de training wel makkelijk.
Wat wel moeilijk is, is precies weten wanneer je welke techniek moet gebruiken in een echte rally.
Natuurlijk kan je de stage blijven oefenen maar dat is ook niet realistisch.

Wat ik soms heb is dat de bijrijder de pacenote te laat doorgeeft.
Zo van "Flat right..... into.... *BOEM* Hairpin right" :D
Ik heb het nu zo staan dat hij de pacenotes eerder doorgeeft maar dat is soms ook weer niet handig...
Welke setting gebruiken jullie?
Ja makkelijk, als je vaker in een simulator of in het echt racet wel. Maar als je nog nooit echt serieus geracet hebt is het niet heel makkelijk lijkt me.

Pacenotes zijn idd soms wat laat.

[ Voor 59% gewijzigd door Zamorano op 20-09-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Ten eerste : Geweldige game dit, absoluut zijn geld waard, puik werk van SCI.

Ten tweede: hij crasht redelijk vaak naar de desktop; agp aperture size veranderen helpt niet en ook virtual memory van windows staat aan.
Waar kan het nog meer aan liggen? en klopt het dat er nog een geen updates of patches zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op 20 september 2004 @ 00:00:

Hoe krijg jij die echte namen erin? Bij mij zijn het allemaal verzonnen namen voor de andere rijders......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
In afwachting van het orgineel van Play.com (kreeg vandaag de melding dat ze mn cc niet konden verifiëren met mn adres... heel vaag) ben ik met de "demo" bezig...
Wat ik ervan heb kunnen spelen is in één woord geweldig en ook echt (voor mij als een niet-sim speler) behoorlijk pittig. Nog nooit eerder met een spel i.c.m. mn Momo stuurtje zo'n goed gevoel met de wagen gehad.

Helaas flikkert de achtergrond heel erg tijdens het spel waardoor je op een gegeven moment knallende koppijn krijgt. Ook rij ik tegen opstakels aan die niet op het scherm te zien zijn, heel wazig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

ThaBuz schreef op 20 september 2004 @ 21:20:
Helaas flikkert de achtergrond heel erg tijdens het spel waardoor je op een gegeven moment knallende koppijn krijgt. Ook rij ik tegen opstakels aan die niet op het scherm te zien zijn, heel wazig 8)7
Misschien even Catalyst updaten?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:14:
[...]

Hoe krijg jij die echte namen erin? Bij mij zijn het allemaal verzonnen namen voor de andere rijders......
Ik heb het met het volgende bestandje gedaan: http://www.bhmotorsports.com/download/7278
Eerder in dit topic is het geloof ik ook al eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Erkandude schreef op 20 september 2004 @ 20:33:
Ten eerste : Geweldige game dit, absoluut zijn geld waard, puik werk van SCI.

Ten tweede: hij crasht redelijk vaak naar de desktop; agp aperture size veranderen helpt niet en ook virtual memory van windows staat aan.
Waar kan het nog meer aan liggen? en klopt het dat er nog een geen updates of patches zijn?
Ik zit nu bij advanced training, onderdeel powerslide en elke keer als ik net mag beginnen met racen crasht ie terug naar de desktop. Ik krijg ook een dump file maar daar word ik niet wijzer van aangezien het in een vage code is opgeslagen.
btw vid kaart is een R9700pro. Niemand last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Erkandude schreef op 21 september 2004 @ 01:02:
[...]

Ik zit nu bij advanced training, onderdeel powerslide en elke keer als ik net mag beginnen met racen crasht ie terug naar de desktop. Ik krijg ook een dump file maar daar word ik niet wijzer van aangezien het in een vage code is opgeslagen.
btw vid kaart is een R9700pro. Niemand last van dit probleem?
overgeklokt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Nee alles op stock speeds,

edit: draai trouwens cat 4.8, dx9c

[ Voor 45% gewijzigd door FlyEragon op 21-09-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Klopt het dat je dit spel niet met de GeForce 440 mx kunt spelen? Volgens mij ondersteunt m'n kaart namelijk geen pixel shaders... en die zijn wel nodig.

(Heb het even getest, maar hij doet ut niet :/ )

/edit, laat maar, op de officiële website staat dat mijn kaart niet ondersteunt wordt....helaas

[ Voor 21% gewijzigd door SysRq op 21-09-2004 10:09 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb het niet eens geprobeerd op de geforce4 mx, aangezien dit bij vrijwel elk spel niet werkt als er stond dat het niet werkt. Gewoon een nieuw kaartje kopen dus.

Vanavond ga ik met een vriend die multiplayer optie checken. Hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
REDFISH schreef op 21 september 2004 @ 19:16:

Vanavond ga ik met een vriend die multiplayer optie checken. Hou je op de hoogte.
die kan toch niet over lan ?

volgens mij is dat meer ''splitscreen''

we horen het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Mr. Detonator schreef op 21 september 2004 @ 19:40:
[...]

die kan toch niet over lan ?

volgens mij is dat meer ''splitscreen''

we horen het wel :)
Is een mod ;)

Maar man, ik heb net een stuur aangesloten: :9~ :9~ :9~
Echt veel beter als joypad, ik kom veel vaker aan de finish enz.... Met CMR was het altijd andersom, maar deze sim is een stuur een must :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
DaWaN schreef op 21 september 2004 @ 19:56:
[...]

Maar man, ik heb net een stuur aangesloten: :9~ :9~ :9~
Echt veel beter als joypad, ik kom veel vaker aan de finish enz.... Met CMR was het altijd andersom, maar deze sim is een stuur een must :)
mee eens....dit is de eerste rally-game die beter met stuur speelt, dan met joypad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Vanmiddag de ATI 9600XT aangeschaft. :P Eerste indrukken zijn :9~ :9~

Met Ms Sidewinder FF stuurtje :9

[ Voor 21% gewijzigd door SysRq op 21-09-2004 21:15 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb hem op de xbox in ieder geval en vandaag eindelijk mijn eerste stage-record gereden. Het is de eerste speelbare baan van QuickRally -> England, ben de naam even kwijt. Mijn god, wat een heerlijke rallygame is dit toch.

Vooral die Rally School..je leert er ook gewoon dingen, zoals left-foot-braking en binnenkant van bocht pakken e.d. Dat zou bij CMR gewoon niks uitmaken. Fantastische game!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ah, de bovenstaande mod ziet er goed uit! Gelijk even proberen!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik moet het handrembochten op asfalt nog beter onder de knie krijgen...

Geen idee wat ik precies verkeerd doe, maar op het franse asfalt sta ik te snel met m'n neus naar de apex te staren. Ik moet 2 meter verder naar buiten die 'hoek' maken. Of ik krijg die achterkant juist niet genoeg aan het glijden en ik schraap met mijn neus de railing of muur op drie kwart de bocht door...

Beter leren timen, en beter mijn snelheid leren inschatten dus, voor dat soort bochten.

Wel op amerikaans gravel m'n eerste stage record gebroken :) Harder gaan door in te houden, hoe paradoxaal het ook klinkt, het werkt !

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 21 september 2004 @ 23:36:
Ik moet het handrembochten op asfalt nog beter onder de knie krijgen...

Geen idee wat ik precies verkeerd doe, maar op het franse asfalt sta ik te snel met m'n neus naar de apex te staren. Ik moet 2 meter verder naar buiten die 'hoek' maken. Of ik krijg die achterkant juist niet genoeg aan het glijden en ik schraap met mijn neus de railing of muur op drie kwart de bocht door...

Beter leren timen, en beter mijn snelheid leren inschatten dus, voor dat soort bochten.

Wel op amerikaans gravel m'n eerste stage record gebroken :) Harder gaan door in te houden, hoe paradoxaal het ook klinkt, het werkt !
Ik knijp pas in de handrem als ik bijna bij de apex ben, altijd in 2e versnelling. Dan meteen een dot gas en indien nodig wat tegensturen.

Verwijderd

Ik heb vandaag richard burns geinstalleerd, maar het draait niet goed.
Eerst wou het spel niet opstarten en kwam die met de foutmelding dat ik directx SDK moest installeren.
Ik heb toen eerst de nieuwste video drivers van mijn ati 9000 geinstalleerd.

En ja warrempel het spel starte op, maar als ik nu wil spelen, kloppen de grafics niet.
De omringende bomen enz. die zie ik soms knipperen en verder helemaal niet.
Dus ook dingen zoals hekken (basic training) zie ik niet eens.

Weet iemand wat er hier mis kan zijn.
Ik heb dus de nieuwe directx versie geinstalleerd.
De nieuwste drivers geinstalleerd.
En verschillende grafische instellingen in het spel zelf en in windows uitgeprobeerd.

Ik zou het namelijk graag willen spelen.

Met vriendelijke groeten,
Cybercool

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/brand.jpg
braaaaaand!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/vliegen.jpg
liftoff!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/landing.jpg
erg waardeloos als je net 't verkeerde knopje indrukt :X

Keyboard is wel een beetje tricky, vereist een hoop fine tuning in de filter opties. De FF van m'n stuur is kapot, dat rijd voor geen meter aangezien het stuur niet terugveerd naar de middenstand.

• SysRq
Hoe doe je de rallyschool dan met toestenbord :? Die advanced test waarbij je driftend de bocht door gaat met +50% gas en tegelijk remmen :)

-

Verwijderd

SysRq schreef op 22 september 2004 @ 08:39:
Hoe doe je de rallyschool dan met toestenbord :? Die advanced test waarbij je driftend de bocht door gaat met +50% gas en tegelijk remmen :)
gewoon zomaar remmen middenin de bocht, ziet er niet uit maar hij accepteerd het wel :X

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 00:12:
Ik heb vandaag richard burns geinstalleerd, maar het draait niet goed.
Eerst wou het spel niet opstarten en kwam die met de foutmelding dat ik directx SDK moest installeren.
Ik heb toen eerst de nieuwste video drivers van mijn ati 9000 geinstalleerd.

En ja warrempel het spel starte op, maar als ik nu wil spelen, kloppen de grafics niet.
De omringende bomen enz. die zie ik soms knipperen en verder helemaal niet.
Dus ook dingen zoals hekken (basic training) zie ik niet eens.
[...]
(Pssst, signeren met je username hoeft niet hoor, zoals je ziet laat iedereen dat achterwege, dat is gebruikelijk. 'Netiquette' enzo. Geen ramp verder.)

Over je probleem: Het is bekend dat de Radeon 8500, 9000 en 9200 van ATi last hebben van beeldcorruptie, aan en uit knipperen van objecten. Wachten tot er een update is. Geen idee of je daarvoor op nieuwe Catalyst drivers moet wachten, of dat de update van SCi/Warthog moet komen.

Verwijderd

Is er al een oplossing voor die strepen op de weg?.
Ik begin het nu namelijk zeer irritant te vinden.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:19:
Is er al een oplossing voor die strepen op de weg?.
Ik begin het nu namelijk zeer irritant te vinden.
Behalve van Anisotropisch filteren (en mogelijk ook anti aliasing) op "application preference" zetten? Nee, die oplossing is er nog niet.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Mr. Detonator schreef op 21 september 2004 @ 20:07:
[...]

mee eens....dit is de eerste rally-game die beter met stuur speelt, dan met joypad _/-\o_
Ik heb het spel dus ook net since gister en ik vond het nogal kut sturen met mijn gamepad, maar werkt het nou echt veel beter met stuur.

Want wat ik wel heb gemerkt met mijn gamepad is dat ie altijd echt volop stuurt en zich ook zo gedraagt en ook bij het remmen en gas geven doe hij het dus volop, terwijl dit eigenlijk dus niet met CMR is.

Maar is zo'n stuur wel fijn, ik vind altijd dat je dan veel geconcentreerder moet sturen is dit nu ook het geval omdat de gamepad niet echt fijn werkt of is de gamepad nog steeds de aanrader.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, hetvolgende kan je ook nog een boost geven in RBR, bron BHMS forum:

code:
1
2
3
[partitie letter waar RBR staat]:
cd "Richard Burns Rally" (of welke dir je ook gebruikt)
cmd /C START /HIGH /B RichardBurnsRally.exe
Invoeren in notepad oid, opslaan als RBR.bat. Batch bestand runnen vanaf je desktop. Nu start RBR niet op 'normal' priority maar op 'high'. Zeker als je online bent terwijl je speelt, en al helemaal als je downloads op de achtergrond hebt lopen, zorgt dit voor minder dips in framerate.

Nadeel: Winamp op de achtergrond (ik snap niet dat je dat zou willen, maar goed) gaat dan ook niet, tenzij je ook daar de prioriteit van omhoog schroeft.

/C is een switch for cmd.exe - voert het commando uit en sluit het venster
START is een command line utility om een proces mee te starten
/HIGH, /NORMAL of /LOW stelt de prioriteit in van het proces dat je start
/B voorkomt dat START niet een nieuw venster opent om het commando uit te voeren

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het programmaatje X-Setup schijnt ook heel goed te werken!

Je bereikt eigenlijk hetzelfde als hierboven. Je installeert het programma, en vanaf dan krijg je bij alle exe's de mogelijkheid (onder de rechtermuisknop) 'Start High Priority' erbij.

Heel veel goede reacties overigens op deze tweak in het BHMS-forum!!

Nu alleen nog die zwarte lijnen zien weg te krijgen (heb AA en AF al op Application Preference staan....)

[ Voor 3% gewijzigd door Undeclinable op 22-09-2004 16:25 . Reden: typo in URL ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Als ik tijdens de training op de rallye school richard burns onderbreek tijdens zijn uitleg dan crasht dus gewoon me game en kom ik terug op me desktop. is hier een oplossing voor of licht het aan me pc?
p4 2,8
gigabyte 8knxp2 ultra
1024 ddr ramm
ait raedon 9600 pro aiw 128mb
onboard sound

• harmageddon
  • Laatst online: 09:10
Net een tijdje de basic en advanced training gedaan (iets van 3 uur achter elkaar ofzo :X) wat een GAAF spel.
Heb echt in tijden niet meer zo'n gaaf race spel op me pc gehad :D
Ik denk dat mijn studie de komende tijd wat achterstand gaat krijgen :o
Krijg t nu wel een beetje onder de knie.. maar zal nog veel oefenen worden ehehe

edit:
Met mijn systeem XP2000+ POV GF4 TI4200(niet oc'ed) 512mb pc2100
Draai het vloeiend op 1024x768
Graphics Quality @ high en Particle Quality @ high
:)

[ Voor 21% gewijzigd door harmageddon op 22-09-2004 23:52 ]

Aap!

• SysRq
Ik kom helaas nog niet echt door die laatste test van advanced rally school heen :P 1:25:...

Helemaal verslaafd tot nu toe :)

-

Verwijderd

SysRq schreef op 23 september 2004 @ 09:03:
Ik kom helaas nog niet echt door die laatste test van advanced rally school heen :P 1:25:...

ik kwam er ook niet doorheen .. toen maar een rally seizoen gereden .... daarna weer geprobeerd en hoppa 1.21 !

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
ik heb ook uren lang geprobeerd om onder de 1.20 te komen maar gisteren is het eindelijk gelukt 1.19.70. :)
Nu kan ik een rally beginnen met de Subaru. Wat voor cam gebruiken jullie? Ik rijd niet goed als ik niet in de auto zit. Je zou zeggen dat als je buiten de auto rijdt dat het veel sneller zou gaan, maar dat is bij mij niet zo.
Maar dat maakt het eingelijk alleen maar leuker.
Jammer dat de cockpit niet zo mooi is van binnen, maar de omgeving is om van te smullen :P

[ Voor 5% gewijzigd door -whodini- op 23-09-2004 09:53 ]

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik vind de bumper cam het meest spectaculair. :9

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik vind het tot nu toe een heel verslafend spel. Ik probeer het ook zo realistisch mogelijk te spelen (sim freak :P), dus met stuur en manual schakelen e.d.
Maar nu zag ik dat er ook een clutch mogelijkheid aanwezig is. Aangezien ik een stuurtje heb die eigenlijk wel aan vervanging toe is , ben ik op zoek gegaan naar een stuur met een 3e pedaal. Ik heb tot nu toe nog niets gevonden (ik heb de pricewatch met gamecontrollers doorgespits en daar stond niets tussen).
Bestaan deze stuurtjes wel ?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik gebruik zelf de Performance Pedals van Act-labs in combinatie met een MOMO Force. Die kun je ook samen met een Act-Labs stuur aanschaffen, ik weet alleen niet waar dat momenteel nog kan in Nederland. Je hebt ook wel duurdere merken pedalen van bv. Frex, maar die zijn dan ook echt duur.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, clutch is alleen nodig voor het wegrijden. Moderne rallywagens werken met sequentiële versnellingsbakken die clutch-less kunnen schakelen. Alleen vanuit stilstand wegkomen, daar is de koppeling dus echt bij nodig. Dus als je Clutch Help aan hebt staan dan mis je niet veel realiteit.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ knarf:

Ik mailde ACT LABS 3 maanden geleden met hetvolgende:
With the new Richard Burns Rally game (well, more a simulator) on the way I intended to finally buy a force feedback steering wheel. So, with this in mind, I'm extremely sad to see the best option available as "discontinued product". It's a shame, given the praising reviews the Force RS set gets around the internet.

Will ACT LABS, in the forseable future, return with a similar product? Or is ACT LABS pulling out of the race wheel market?

Thanks for taking the time to answer this.
en kreeg terug:
We are pulling out of the joystick market.

Regards,
Orders at ACT LABS
ACT LABS stuur moet je dus alleen nog kunnen vinden bij winkels die nog (een) exempla(a)r(en) op voorraad hebben. Dat betekent dus rondbellen/mailen als een gek, want de kans dat je er nu nog eentje gaat vinden is klein.

• REDFISH

REDFISH

Ik heb de multiplayer optie geprobeerd via de mod. Moet zeggen dat ik het niet veel vind. Denk dat het zinvol is om nog een tijdje te wachten. Nadeel is namelijk dat je alleen maar de 5 of 6(?) tracks van Richard Burns Challenge kunt kiezen, en dat de positie van de ghost maar 1 keer per seconde update, dus hij springt echt van de ene plek naar de andere, wat niet realistisch overkomt. Erg jammer, want het zou een leuke optie geweest zijn. Ander nadeel is dat de kans dat 1 van de 2 crasht nog groter is dan de kans dat je in je eentje crasht, dus vaak is er niks meer te racen omdat 1 van de 2 al in de kreukels ligt.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik heb de rallyschool afgesloten met een 1:18,7 :)

Ben nu pas net bezig met een seizoen, zit in de 3e stage van Japan, wat verschrikkelijk moeilijk zeg, zo smal...zo glad...zoveel onderstuur :X

Gaaf spel!! verzacht het wachten op GTR.. :)

Motor-Forum.nl

• harmageddon
ARGHHHHHHH @$(@$&@$& !!!!!!!!!!!!
Ik wist dat je de rally school in 1x helemaal niet afronden omdat hij het anders niet opslaat.
Nu had ik de laatste race al een keer gehaald (mja had een save game gedownload die alles al gehaald had :X)
Dus nu was ik vanmiddag weer ff bezig om de hele rally school te halen (ging best goed) was ik bezig met de laatste les, crasht het spel terug naar de desktop weer een uur racen verneukt 8)7 :( :( :( :( :( :/ :|

Edit: Heeft er iemand een save game met alleen de rally school afgerond :X

[ Voor 12% gewijzigd door harmageddon op 23-09-2004 17:40 ]

Aap!

• SysRq
Je kunt als je een test gedaan hebt toch gewoon op save progress klikken?? Dan slaat hij de afzonderlijke resultaten op.

-

• harmageddon
Is mij nog niet opgevallen?
Volgens mij is dat alleen bij Quick Rally?

edit: Ik ga eens verder kijken dan me neus lang is :P
thx voor de tip.. Ik ga nog maar een keer de rally school doen :x
Wel handig om t goed onder de knie te krijgen :P

edit2: jeej... gehaald! :P

[ Voor 62% gewijzigd door harmageddon op 23-09-2004 18:35 ]

Aap!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hmmm, vandaag ben ik in Frankrijk aangekomen. Man man man (en vrouw) wat is dat moeilijk! Ik ben zo dat gravel gewend, en nu ineens op tamac :| Dat is echt een wereld van verschil! Even te ver op het gas en huppaa ik lig weer naast de baan. Remmen gaat ook al haast niet :|.

Nu wel uitgevonden dat je gewoon de rem 50% in moet trappen, loslaten, gas geven, weer 50% remmen, gasgeven, remmen, gas, rem, gas enz enz, om vaart te minderen. Een andere manier is me (nog) niet gelukt. Zwaar irritant, maar het gaat niet vervelen!

Meesterlijk! _/-\o_

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Voor de asfalt set-up dien je het nodige aan te passen ten opzichte van de default asfalt trim, dat weet je he? (is al eerder hier voorbij gekomen: de rear diff mappings moeten aangepast worden.)

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Patch 1.01 is uit:
Fixes and updates
- Fixes Thrustmaster compatibility issues. Users will need the latest Thrustmaster drivers (10.0.5) from www.thrustmaster.com.
• Including FORCE FEEDBACK with various Thrustmaster wheels*
• XP Users of affected hardware with ‘ServicePack2’ MUST update to the latest Unified Wheel Drivers available at www.thrustmaster.com
- Fixed general sound instability issues.
• Including Creative EAX issues
• Crash SFX which caused game lockups on some hardware
- Fixed various issues in replays.
• Including Front Wheel Movement
- Fixed various localisation issues.
• In all languages including French/German/Italian/Spanish/Polish/czech
- Improved performance and framerate in some areas.
• Including many ATi Video Card ‘tearing’ issues
- Fixes some DVD incompatibility problems.
• For many of the newer models of DVD+/- Drives
Bron: BH Motorsports.com

• harmageddon
JumpStart schreef op 23 september 2004 @ 20:35:
Voor de asfalt set-up dien je het nodige aan te passen ten opzichte van de default asfalt trim, dat weet je he? (is al eerder hier voorbij gekomen: de rear diff mappings moeten aangepast worden.)
Heb je nog meer adviesen over setups?
Ik ben een leek op dit gebied :)
Of zeg je van: probeer zelf eens het één en ander uit?

Aap!

• Mr. Detonator
ik heb 'm net geinstalleerd....de strepen op de weg met AA zijn er nog.... :|

ik merk eigenlijk weinig verschil, behalve dat ie nog niet naar bureaublad is gecrashed :)

over die strepen op de weg...als je AA op toepassingsgebonden zet, heb je er geen last meer van (wél iets mindere beeldkwaliteit)...AF maakt niet uit waar die op staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-09-2004 22:31 ]

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 00:15:
[afbeelding]
braaaaaand!

[afbeelding]
liftoff!

[afbeelding]
erg waardeloos als je net 't verkeerde knopje indrukt :X

Keyboard is wel een beetje tricky, vereist een hoop fine tuning in de filter opties. De FF van m'n stuur is kapot, dat rijd voor geen meter aangezien het stuur niet terugveerd naar de middenstand.
Maar die stage pwnd wel.. Meesterlijk hoe je daar je auto onder controle moet houden op topsnelheid _/-\o_

.

• Acheron
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Mooi die patch. Nu tenminste geen random desktop crashes meer en de verbeterde replayfunctie. Voor diegenen die trouwens windows in de tussentijd opnieuw hebben geïnstalleerd maar toch de patch willen installeren kan je de volgende registry settings opnemen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SCi Games\Richard Burns Rally\1.00.000]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SCi Games\Richard Burns Rally\InstallPath]
@="D:\\Games\\Richard Burns Rally"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SCi Games\Richard Burns Rally\Language]
@="English"

Ook hierin is RBR beter. Met CMR moest je na een herinstallatie van Windows ook CMR4 opnieuw installeren (4 CD's :r)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Mr. Detonator
hp38guser schreef op 23 september 2004 @ 23:03:

. Met CMR moest je na een herinstallatie van Windows ook CMR4 opnieuw installeren (4 CD's :r)
dat is met de meeste spellen/programma's zo.....

• Acheron
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Mr. Detonator schreef op 23 september 2004 @ 23:37:
[...]

dat is met de meeste spellen/programma's zo.....
Nee, dat is niet waar:

Kijk maar eens naar 007 Nightfire, NFSU, Max Payne enz. Deze draaien afzonderlijk naast het besturingssysteem.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

harmageddon schreef op 23 september 2004 @ 22:23:
[...]

Heb je nog meer adviesen over setups?
Ik ben een leek op dit gebied :)
Of zeg je van: probeer zelf eens het één en ander uit?
In de PDF versie van de handleiding (die dus niet hetzelfde is, na pagina 17, als het gedrukte exemplaar) staat het nodige aan pointers voor wat betreft set-ups.

Over het algemeen zal je als leek met de default settings een aardig eind komen, behalve dan dat de default asfalt set-up een bug heeft. Ik heb alles op rookie level met minuten voorsprong gehaald. Makkie dus. (rear diff mappings kloppen niet/zijn niet realistisch/logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Patch geinstalleerd; ik kon weer 2 levels van de advanced driving school doen,
en daarna knalt ie er weer uit. Zit weer vast bij een onderdeel van de training, knalt er elke keer weer uit. De gewone races en championship mode doen het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja Fraizer wells rules. Iemand die mijn tijd van 2.04.64 verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

REDFISH schreef op 24 september 2004 @ 01:01:
Ja Fraizer wells rules. Iemand die mijn tijd van 2.04.64 verbetert?
3 dingen:

• Ik moet me niet gek laten maken, beter dus van niet dat ik me daarin vastbijt
• Tijden claimen is prima, maar post dan in ieder geval je replay ;)
• JAHAAAAA! Die open gravel stages van de USA rally zijn gewoon Über-leet !!!!111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
Sinds gisteren ben ik ook bezig met RBR. Een supersim natuurlijk!

Maar nu heb ik een probleem met de graphics. Ik weet niet of het al een bekend probleem is (ik zie dat mensen met ATI kaarten ook problemen hebben).

Het is zo dat het terrein wel wordt weergegeven (dus de weg en de heuvels), maar veel van de scenery (bomen, hekjes, huizen) wordt niet weergegeven. Als ik in Cockpit View rij, dan zie ik wel flikkeringen van die scenery.

Is dit een bekend probleem? En hoe is het op te lossen, of moet ik wachten op een patch (heb 1.01 al geinstalleerd)?

[edit] Ik heb trouwens een Mobile Radeon 9000

[ Voor 5% gewijzigd door Mottebelke op 24-09-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op 24 september 2004 @ 13:43:
Sinds gisteren ben ik ook bezig met RBR. Een supersim natuurlijk!

Maar nu heb ik een probleem met de graphics. Ik weet niet of het al een bekend probleem is (ik zie dat mensen met ATI kaarten ook problemen hebben).

Het is zo dat het terrein wel wordt weergegeven (dus de weg en de heuvels), maar veel van de scenery (bomen, hekjes, huizen) wordt niet weergegeven. Als ik in Cockpit View rij, dan zie ik wel flikkeringen van die scenery.

Is dit een bekend probleem? En hoe is het op te lossen, of moet ik wachten op een patch (heb 1.01 al geinstalleerd)?

[edit] Ik heb trouwens een Mobile Radeon 9000
Ik heb net de nieuwe patch geinstalleerd, en ik heb nog steeds flikkering, alleen het beeld blijf nu wel langer staan voordat het weer verdwijnt. Maar ik heb ook een radeon 9000.
Hopen dat het snel opgelost wordt, want met mijn Logitech momo is het spel echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Heb zelf het bovenstaande probleem dus ook nog steeds met mijn ATI 8500. Ik kan het spel echt niet spelen. Het flikkert bij mij zo erg dat ik na een paar minuten echt pijn in mn kop krijg :(
Heb vandaag een nieuwe videokaart besteld (Asus X800Pro) dus ik hoop ook dit spel vanaf volgende week lekker te kunnen spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik weet niet of ik de patch zal installeren midden in een kampioenschap.
Misschien dat t ook conflicteert met de drivers name-patch.

BTW: 2:04 op FW is best snel geloof ik. M'n PR (in championship gereden) staat op 2:09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
SysRq schreef op 23 september 2004 @ 09:03:

Net 1:23:... :P Nog even doorgaan om door de 1:20 te komen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik heb de laatste test van de rally school iets van 40~50 keer moeten proberen 8)7
elke keer net een klein foutje dat ik uit de bocht vloog.
Maar de aller laatste keer had ik de race op 0.25 sec gehaald :P

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik ben nu ook ff aan een rally seizoen begonnen op Professional.
En ik moet zeggen dat dit al heel wat moeilijker wordt dan Rookie. Als je gewoon een rally heel gefocust en zondere fouten rijd dan lig je nog wel makkelijk 15 seconden ofzo voor. Maar omdat 6 stages achter elkaar te doen is een grote uitdaging.

Dat maakt voor mij dat dit zon goed spel is. Je moet gefocused blijven want anders lig je der zo een keer naast en dan verlies je gelijk kostbare seconden voor de overwinning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Jackazz schreef op 24 september 2004 @ 23:01:
Ik ben nu ook ff aan een rally seizoen begonnen op Professional.
En ik moet zeggen dat dit al heel wat moeilijker wordt dan Rookie. Als je gewoon een rally heel gefocust en zondere fouten rijd dan lig je nog wel makkelijk 15 seconden ofzo voor. Maar omdat 6 stages achter elkaar te doen is een grote uitdaging.

Dat maakt voor mij dat dit zon goed spel is. Je moet gefocused blijven want anders lig je der zo een keer naast en dan verlies je gelijk kostbare seconden voor de overwinning..
ik ken het, aan het begin van een stage gaat het beter dan aan het einde van een stage

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het in het begin ook altijd beter, maar dat is ook omdat de auto dan nog heel is :+

Ik speel liever op save (dus ook damage op save) dan kan ik een race tenminste nog uitrijden. Speel niet zo veel sims. Maar ik word steeds beter. Practice makes perfect.

Heb trouwens eergister even gespeeld bij een maat met een MOMO (zo'n rooie met bruin stuur *kwijl*) maar dat gaat 100x beter als met gamepad. Veel meer gevoel, veel precieser en vooral heel erg wennen.

edit: Het valt nog flink tegen om de rechtuit stabiliteit te verbeteren bij hoge snelheden bij gas los of licht remmen. Soms is gas los al voldoende om achterstevoren te gaan...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 00:04 ]

Verwijderd

mmmmmm heb gister een Logitech momo stuur gekocht (ik had een logitech formula force) maar ik ben er tot nu toe niet zo blij mee ...

De force feedback is gewoon stukken minder dan bij mn vorige stuur .... en ik heb de sterkte op 150% staan !.. dus veel zwaarder kan ie niet ....

Hij trilt amper !!

zie ik nu iets over het hoofd :?

• Jackazz
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb precies hetzelfde. Ik vond eerst ook dat de Force Feedback maar eigenlijk weinig effecten gaf.

Maar hoe langer ik het spel nu speel hoe beter ik der mee kan leven. Want ik vind het gewoon fijn sturen

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 10:28:
mmmmmm heb gister een Logitech momo stuur gekocht (ik had een logitech formula force) maar ik ben er tot nu toe niet zo blij mee ...

De force feedback is gewoon stukken minder dan bij mn vorige stuur .... en ik heb de sterkte op 150% staan !.. dus veel zwaarder kan ie niet ....

Hij trilt amper !!

zie ik nu iets over het hoofd :?
Vreemdt.
Ik heb hem op 50 % staan en ik voel het wel goed. Heb je GTR al geprobeerd? Als hij daar op 100% staat dan krijg je al zere armen van het tegen sturen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

MayaFreak schreef op 25 september 2004 @ 12:47:
[...]

Vreemdt.
Ik heb hem op 50 % staan en ik voel het wel goed. Heb je GTR al geprobeerd? Als hij daar op 100% staat dan krijg je al zere armen van het tegen sturen.
ja maar is ie nog steeds lichter als de vorige

• REDFISH

REDFISH

JumpStart schreef op 24 september 2004 @ 01:11:
[...]

3 dingen:

• JAHAAAAA! Die open gravel stages van de USA rally zijn gewoon Über-leet !!!!111
ROFL

1. Kom op man, knallen met die bak!!!
2. Ik zit nu op de pc thuis bij mijn ouders, hier heb ik de replay niet. Maar heb de replay naar een vriend gestuurd, die zal hem me vast wel even kunnen sturen. Het is gereden met de Subaru. Hijzelf reed met de subaru uit 2000 2.02 nog iets. En ik heb al iemand zien claimen op een forum dat hij 1.56 reed met de toyota.
De replay post ik vanavond.
3. Ja heerlijk gewoon, hoewel de kick er toch een beetje vanaf is in het begin, vind de bochten nu juist het vetste onderdeel van de track.

Ik heb de MOMO racing wheel, weet niet hoe het zit of jij de gewone MOMO hebt. Ik vond de Force Feedback in het begin best heftig, maar dat kwam gewoon omdat ik nooit op de weg reed, en als je in de berm komt dan wordt het leip :) Rijd je op het goede deel van de weg, met grip dan valt het best mee wat betreft de trilling en beweging van je stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 25-09-2004 13:26 ]

Verwijderd

ik doe 2:12 @ fraizer wells met keyboard en dan ben ik nog 2x naast de baan gegaan, dus dat moet veel sneller kunnen.

• MJ85
JumpStart schreef op 24 september 2004 @ 01:11:
[...]

3 dingen:

Bij deze. Hoop stuurfouten, brakke jump en een bijna van de baan af ervaring waar je u tegen zegt. Wie hem ziet post het maar 8)

Ow erm, die after-stage bocht O-) Die haalt niemand als je voor een recordtijd gaat :+

Klikkerdeklik 16 MB

[ Voor 8% gewijzigd door MJ85 op 25-09-2004 15:55 ]

.

Verwijderd

Is dat een grap?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MJ85 schreef op 25 september 2004 @ 15:49:
[...]

Bij deze. Hoop stuurfouten, brakke jump en een bijna van de baan af ervaring waar je u tegen zegt. Wie hem ziet post het maar 8)

Klikkerdeklik 16 MB
Mooi, maar erhh, het kan veel kleiner:

Check de folder \Richard Burns Rally\Replays\, selecteer het juiste bestand, haal nog even door WinZip of WinRar (WinRar op "best compression" verkleint tot net iets meer dan de helft) en post dan de replay zelf, in plaats het filmje van de replay :)

• MJ85
JumpStart schreef op 25 september 2004 @ 15:55:
[...]

Mooi, maar erhh, het kan veel kleiner:

Check de folder \Richard Burns Rally\Replays\, selecteer het juiste bestand, haal nog even door WinZip of WinRar (WinRar op "best compression" verkleint tot net iets meer dan de helft) en post dan de replay zelf, in plaats het filmje van de replay :)
Op verzoek. Die 400 Kb ga ik dus niet rarren he :+ De avi is ook voor de niet Rbr'ende mens bedoelt :)

offtopic:
Of voor de steeds naar desktop-crashende speler :X

[ Voor 8% gewijzigd door MJ85 op 25-09-2004 16:00 ]

.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MJ85 schreef op 25 september 2004 @ 15:59:
[...]

Op verzoek. Die 400 Kb ga ik dus niet rarren he :+ De avi is ook voor de niet Rbr'ende mens bedoelt :)

offtopic:
Of voor de steeds naar desktop-crashende speler :X
Gaat ook niet per sé om bestandsgrootte. Och, ik zit op een erhh O-) universiteitsnetwerk, dus het komt toch wel rap binnenzetten. Maar als je zip'ed of rar'ed dan weet je tenminste 100% zeker of het bestand niet corrupt of incompleet is.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Dat crashen naar de desktop, is dit ook met een legale versie?
Stomme vraag maar als deh ook zo is koop ik hem niet

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Unique schreef op 25 september 2004 @ 16:19:
Dat crashen naar de desktop, is dit ook met een legale versie?
Stomme vraag maar als deh ook zo is koop ik hem niet
RBR is bij mij nog geen enkele keer gecrashed. Sim-pel. Afkloppen dan maar :)

* JumpStart kijkt naar het RBR DVD doosje dat door play.com verstuurd werd...

De geruchten gaan er wel dat het crash-naar-desktop door een brakke of niet-volledige crack zou komen. Dat gezegd hebbende, er zijn nog wel een aantal issues met EAX en dergelijke die ook roet in het eten gooien voor sommige hardware configuraties.

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 25 september 2004 @ 16:23:
[...]

De geruchten gaan er wel dat het crash-naar-desktop door een brakke of niet-volledige crack zou komen. Dat gezegd hebbende, er zijn nog wel een aantal issues met EAX en dergelijke die ook roet in het eten gooien voor sommige hardware configuraties.
Same here, DVD'tje komt ook bij Play.com vandaan en nog geen enkele crash of serieuze bug. Alleen af en toe kleine horizontale streepjes op het wegdek maar ik heb ook AA en AF aan staan.

• REDFISH

REDFISH

Hier is mijn replay met de tijd zoals beloofd. Helaas voor de mensen zonder het spel, maja, die missen dan ook echt iets! haha.

http://members.lycos.nl/REDFISH/FWreplay.rpl
MJ85 schreef op 25 september 2004 @ 15:49:
[...]

Ow erm, die after-stage bocht O-) Die haalt niemand als je voor een recordtijd gaat :+

Klikkerdeklik 16 MB
Je bedoelt die easy right na de finish? ik moet toegeven dat ik zelf ook vaak teveel bezig nog ben met het halen van de finish en gassen dus vlieg ik ook wel es wat eraf ja haha. Kijk maar :P

[ Voor 65% gewijzigd door REDFISH op 25-09-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Heb vandaag Richard Burns gehaald bij dynabite voor 39.95 :) en ook hier geen vastlopers.
Ik vind de rally op rookie spelen wel erg makkelijk maar ben al op de helft dus maar afmaken en dan prof. spelen.
Vind de Rally van finland lekker rijden. Je glijdt lekker makkelijk door die snelle bochten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Laatst online: 10-09 07:29
Ik heb hem ook vandaag gehaald. Ook bij Dynabite (+korting met klanten pas 8) )

Maar ik heb zo verrot weinig gevoel op m'n rem pendaal. Hij remt veel te snel veel te hard... ik kom nu niet eens door de left foot brake test. Heb al zitten klungelen met de controls instellingen... maar merk niet echt verschil.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
JumpStart schreef op 25 september 2004 @ 16:23:
[...]

Geen last van het spel loopt perfect met de nodvd patch. Ik heb patch 1.01 niet eens geinstalleerd.

Wel heb ik na installatie van service pack 2 mijn agp texture size terug moeten zetten naar 64 mb omdat anders het spel enorm schokt.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Peppio schreef op 26 september 2004 @ 03:35:
Ik heb hem ook vandaag gehaald. Ook bij Dynabite (+korting met klanten pas 8) )

Maar ik heb zo verrot weinig gevoel op m'n rem pendaal. Hij remt veel te snel veel te hard... ik kom nu niet eens door de left foot brake test. Heb al zitten klungelen met de controls instellingen... maar merk niet echt verschil.
Weet je zeker dat de rem niet op "digitaal" staat? Want erhh, [open deur intrappen enzovoorts] als je rem aan/uit digitaal ingesteld is dan is er weinig sprake van gradueel kunnen remmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het is iets dat ik ook wel jammer vind van de pedalen, dat ze vrij weinig tegendruk geven. Maar in RBR als ik goed wil remmen dan druk ik het pedaal misschien nog 20% in, verder en de auto gaat blokkeren met de wielen, dus rem weer los en weer kort remmen. Werkt het beste. Left foot test in de school is beetje tricky, omdat je volgens mij ook nog eens apart moet remmen om hem te halen. Ik heb die bocht zo vaak perfect genomen, maar dan nog vond hij dat ik het niet goed deed en stond er bij apply brakes: failed. Dus toen heb ik een keertje extra geremd na het uitkomen van de bocht en toen deed ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

REDFISH schreef op 26 september 2004 @ 12:14:
Het is iets dat ik ook wel jammer vind van de pedalen, dat ze vrij weinig tegendruk geven. Maar in RBR als ik goed wil remmen dan druk ik het pedaal misschien nog 20% in, verder en de auto gaat blokkeren met de wielen, dus rem weer los en weer kort remmen. Werkt het beste. Left foot test in de school is beetje tricky, omdat je volgens mij ook nog eens apart moet remmen om hem te halen. Ik heb die bocht zo vaak perfect genomen, maar dan nog vond hij dat ik het niet goed deed en stond er bij apply brakes: failed. Dus toen heb ik een keertje extra geremd na het uitkomen van de bocht en toen deed ie het.
Ja, de LFB test 8) Het terugkomende probleemkindje voor mensen die niet het hele draadje gelezen hebben ;)

Verderop in de bocht opnieuw remmen is een work-around, wat in feite de bedoelling is is dat je met vol gas, voor het héle stuk tussen de groene kegels (!!), de rem erop houdt.

Los van Quick Rally en Rally School kan je natuurlijk altijd zelf spelen met de rem balans van de auto, en de maximale remkracht bijstellen. Aan de andere kant, op gravel IS er gewoon weinig statische grip. Op asfalt kan je het rempedaal veel dieper intrappen, is logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

Wahooo..
Net de rally school volledig gecompleted.. Heb me anderhalve week zitten sufcrossen op de laatste proef om onder de 1.20 te geraken.. Maar het is gewoon een kwestie van trainen :) Nu lukt het vlotjes om onder de 1.20 te geraken..

heb ook es de trial gedaan in de challenge mode. Wat vinden jullie van m'n stijl trouwens ??
http://users.pandora.be/starwing/rbr/school.rpl

Nu es die frazier wells onder handen nemen (niemand een goede setup ? )

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

StarWing schreef op 26 september 2004 @ 12:52:
Wahooo..

[...]

Nu es die frazier wells onder handen nemen (niemand een goede setup ? )
Ga maar lekker trial-and-error tweaken :) Wat hints/suggesties voor het snelle vloeiende gravel parcours:

6e versnelling (en mogelijk de 5e ook) wat 'langer' maken voor meer eindsnelheid. Piek vermogen en koppel zit rond de 4 a 5000 rpm, dus dan zit je met de default 'bak op de rechte stukken, in de hoogste versnelling, te hoog in de toeren om nog te versnellen.

Uit een post van iemand op het BHMS forum, ook speciaal voor de "the fast, wide turned USA tracks":
1. Easiest thing that helped me the most was to to up the front roll bar stiffness from 20 to about 30ish to help keep the car more stable.

2. Next thing that really calms the car down is increasing the rebound dampening both front and rear from 5 to about 7.5.
En uit een andere post uit hetzelfde forum kwam nog naar voren dat stabiliteit bij sprongen (en vooral landen) verbetert kan worden door hetvolgende:
If you want to be able to jump without running as big of a risk of damaging the car, just edit the front and rear dampers 'fast' damping rate up to 8.5 for front and 6-7 for rear. Then lower the threshold (for fast bump) to 1.3 meters a second. Unknown what side effects this has, but I sure can fly over the jumps most of the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Gebruiken jullie de mods van BHMS forum?
ik vind die cockpit mod wel mooi...alleen je zit nu wat verder naar achteren en is toch ietsje moeilijker rijden

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste