YEAAAAAAAAAAAAAH! Wow! Wat een SIM!

Ik heb 'm vanochtend geinstalleerd en meteen de Rally School gedaan! SUPER! Echt te gek! Dit is voor het eerst dat ik echt het idee heb dat ik die auto ECHT onder CONTOLE kan houden (of juist NIET zoals het ook HOORT)! Hij doet gewoon PRECIES wat ik wil! Geen vreemd, vaag geglij (CMR) en geen vreemd bochtenwerk doordat je om je middenas draait (RC2000: net alsof je een bus rijdt)! Echt abnormaal te gek!
Ik heb de hele Rally School in een dik uur voltooid. Niet alles perfect maar wel alles gehaald (die laatste test stage haalde ik na twee of drie mislukkingen in 1.23 of zo).
Echt, ik ben SUPER enthousiast (voor het geval je dat nog niet door had

). Vooral die controle is subliem! Als ik ergens heen wil sturen gebeurt dat gewoon! Lijkt normaal maar ik heb dat nog niet zo ervaren in andere rallygames. Daar leek de reactie van de auto altijd wat later te komen of niet precies genoeg of vreemd (ik heb RC2000 altijd apart gevonden: je sneed de bochten altijid anders dan je bedoelde of zoals het aanvoelde, als je begrijpt wat ik bedoel. Neem bijvoorbeeld een chicane: je rijdt erin, draait voor de volgende bocht maar de auto draait dan te snel om z'n middel. Heel apart. Maar niet in RBR! Het left foor braking WERKT echt! Je voelt het! Wat je in je hoofd hebt kan je ook DOEN!
Niet dat ik nou perfect tij hoor: ik heb al tig deuken opgelopen en auto's total loss gereden (super dat dat zo ECHT kan: rij je vol tegen iets aan dan is het al gauw over en uit! Wat ik ook te gek vind is dat je niet van die idiote afremmingsbermen hebt: in RC2000 verlies je echt alle snelheid als je het gras raakt. In RBR niet: hier gaat het net als in het echt: je mag rijden waar je wilt (en 'm dus dan ook totaal in de prak rijden als je ff pech hebt).
Die test kon ik redelijk vlot doen doordat je 'm in die school al een paar keer rijdt: de eerste keer (tijdens de basic course) lag ik er na de brug al total loss uit. Sommige bulten zijn ERG verraderlijk en die worden niet genoemd door de bijrijder. Dus het wordt hier en daar echt de baan uit je hoofd leren om verder te komen, denk ik (wat op zich natuurlijk weer minder realistisch is).
Ik heb trouwens ALLES op ultrarealistisch staan: geen on screen hulp (zelfs geen tijd en zo), damage op z'n hoogst, en alleen de clutch hulp aan (dus ook niet die anti-rem-verkloot-bij-het-terugschakelen-optie). En ik rij vanuit de auto, zoals het hoort (alhoewel ik mss later wel een bumpercam kies als het te lastig wordt...)
Ik ga later vandaag met een season beginnen. Zal wel helemaal niets worden, compleet klote, maar dat kan me geen moer schelen: zelfs al wordt ik tig keer laatste: DEZE SIM IS SUPER! Echt te gek! Abnormaal: voor het eerst alsof ik ECHT een rally rij!
De graphics vind ik ook prachtig: niet zo nep als CMR (op XPand, dat ik alleen van screenshots ken): die zien er allemaal veel te glad uit. RBR is gewoon net echt! ECHTE kleuren! Alles! Perfect!
Goedendag, zeg, ben ik ff enthousiast...

Ben wel benieuwd of ik dat later op de dag nog ben als ik m'n auto voor de 349ste keer total loss rij..