Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Vandaag maar weer bezig geweest met Rally School:

De laatste opdracht heb ik in totaal 8x over moeten doen om goud te halen :D

Ik speel met toetsenbord, maar heb de filter settings wat aangepast:

Sturen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/stuurfilter.png

Gas geven
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/gasfilter.png

Remmen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/remfilter.png

Hiermee voorkom ik ondermeer dat de remmen direct blokkeren en dat de wagen bestuurbaar blijft op hogere snelheid :)

En de stages in Amerika zijn echt niet zo makkelijk. Misschien moet bovenstaande poster maar even professioneel gaan rijden in plaats van rookie

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed lezen s.v.p. ;)

Ik heb nooit gezegd dat ze makkelijk waren m.b.t. de AI. Alleen dat ze qua rij-beleving wat achterblijven op bijv. Japan en Finland en dat je ze, vergeleken met andere rally's waarschijnlijk een stuk makkelijker uit je hoofd kan leren.
Misschien dat het met je toetsenbord moeilijker is om kleine stuurbewegingen te maken dan scherpe bochten.

De op-1-na laatste stage was trouwens wel leuk om te doen, lekker draaien en keren tussen die flinke dennebomen en redelijk hobbelig terrein.

Ik moet nu nog 1 auto (de Xsara) unlocken, zal misschien zijn als je het kampioenschap wint. Dan ga ik een seizoen op professional doen met die.

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 12-09-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Misschien is voor jouw dan het rallyracen in Nederland wel iets. Zeker de industrieterrein proeven met veel stuurwerk. Het leuke van rally's als die van Amerika is de hoge snelheden die je kan behalen. Knap werk vindt ik trouwens de wegligging van de auto's Je merkt meteen wanneer je op gravel, zand, of asfalt rijdt, of op het gras :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik snap die rally school opdracht niet helemaal waarbij je overstuurd de bocht door moet sliden (na handbrake turns volgens mij). Heb 'm nu belachelijk vaak gedaan, maar hij geeft steeds failed :/
ik rijd met 110 km/u op de bocht af, rem hard (met gewone rem), gooi wagen in een slide en vlieg mooi smooth de bocht door, RUIM binnen de tijd.
Hij geeft echter steeds aan dat ik niet goed "bijrem" in de bocht, terwijl dat nergens voor nodig is :? ff kijken of ik straks een screenie kan posten om het wat duidelijker te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:30:
hmm ik snap die rally school opdracht niet helemaal waarbij je overstuurd de bocht door moet sliden (na handbrake turns volgens mij). Heb 'm nu belachelijk vaak gedaan, maar hij geeft steeds failed :/
ik rijd met 110 km/u op de bocht af, rem hard (met gewone rem), gooi wagen in een slide en vlieg mooi smooth de bocht door, RUIM binnen de tijd.
Hij geeft echter steeds aan dat ik niet goed "bijrem" in de bocht, terwijl dat nergens voor nodig is :? ff kijken of ik straks een screenie kan posten om het wat duidelijker te maken...
Left Foot Braking, die les bedoel je?

De truuk bestaat uit 2 delen:
• Rustig accelereren zodat je OP HET GAS de bocht instuurt
• De rem intrappen totdat je de bocht grotendeels uit bent

Als je voluit accelereert dan moet je van het gas af voordat je bij de bocht komt. Dan gaat Left Foot Braking minder lekker. Bekijk het plaatje goed van de bewuste les: Je moet niet alleen de rem gebruiken om de slip in te zetten, je moet de rem ingedrukt houden tot voorbij een bepaald punt!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:30:
Is volgens mij al vaker voorbij gekomen, je moet de rem vrij lang een beetje ingedrukt houden, tot die groene pionnen en dan weer vol op t gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Met toetsenbord zonder leftfootbraking heb ik 'm als volgt geflikt:

gas geven tot 120 km/uur bij pionnen, laat remmen en als je het gevoel hebt nog net niet voldoende bent afgeremd direct weer op het gas gaan (rem dus los), je schuift nu de bocht door en dooracceleren tot het einde. Was best tricky, moest deze namelijk ook 5 keer overdoen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 'm nu gedaan, 't zag er niet uit maar ok (op mijn manier ging ie in 13 sec :P ). Ik speel btw met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Kan je de replays ook ergens pauzeren, terugspoelen etc?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb RBR sinds zaterdag. En gister heb ik hem flink gespeeld, maar dit is even andere koek dan CMR. Opzich weet je dat CMR arcade is, maar RBR is wel van een heel ander caliber. Bij de eerste opdracht in de rally school merk je gelijk dat het goed aan voelt.

Ik ben er momenteel nog niet echt bedreven in, maar ik geniet wel als het een tijd goed gaat, je hebt echt het gevoel een rally te rijden.

Vanavond maar weer even oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

Darn.. Ik geraak maar niet voorbij de rally school :( ik zit vast aan de powerslide stage.
Je moet daar 60km/h rijden doorheen de 2 bochten. En dat lukt me maar niet.. Iemand wat tips ? Want er zijn nog geen guides te vinden.
Heb geprobeerd met stuur en ramplank. Maar het gaat niet :(

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

StarWing schreef op 13 september 2004 @ 11:27:
Darn.. Ik geraak maar niet voorbij de rally school :( ik zit vast aan de powerslide stage.
Je moet daar 60km/h rijden doorheen de 2 bochten. En dat lukt me maar niet.. Iemand wat tips ? Want er zijn nog geen guides te vinden.
Ook hier geldt: Let goed op de instructies, volg ze tot op de letter!

In de Left Foot Braking test staat bijvoorbeeld dat je de rem vast moet houden tot een bepaald punt en het gas niet mag loslaten. Dat laatste doet men netjes, maar dat eerste wil nog wel eens over het hoofd gezien worden. "Jaja, ik heb het gezien, laat mij nou maar die test doen!" (ik was hier zelf ook schuldig aan) en dan even niet doorhebben dat er méér eisen zijn dan alleen die rem gebruiken. Gek he? Dat je het dan niet haalt.

Bij de powerslide mag je bijvoorbeeld **NIET** de handrem erbij pakken als hulp. Ditto, als ik het me goed herriner, de gewone rem. Ja, als je daar overheen gelezen hebt, in al je gretigheid, dan gaat het lastig... :X

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

JumpStart schreef op 13 september 2004 @ 11:46:
Bij de powerslide mag je bijvoorbeeld **NIET** de handrem erbij pakken als hulp. Ditto, als ik het me goed herriner, de gewone rem. Ja, als je daar overheen gelezen hebt, in al je gretigheid, dan gaat het lastig... :X
Niet dus :(
Ik gebruik enkel gas en brake, geen handrem.
Ik fail altijd omdat de snelheid niet boven 60km/u uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
StarWing schreef op 13 september 2004 @ 11:49:
[...]

Is 't niet zo dat je juist wel boven de 60 km/h zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

StarWing schreef op 13 september 2004 @ 11:49:
[...]

Ok, andere vraag: Weet je wat ze met "Flick" bedoellen?
  • Accelereer rustig tot 60, niet fel, want dan moet je voor de bocht al gas lossen.
  • Zorg dat je op de goede positie op de baan zit! (aan de buitenkant dus)
  • Met de groene kegel bijna naast je: Gas los
  • Korte felle ruk aan het stuur. LET OP: gebruik hier de volle of bijna volle stuurslag!
  • Meteen weer deels terugsturen. ("Flick the wheel" is dus een volle ruk en terug!)
  • Vol Gas
  • Tegensturen om de slip op te vangen
  • Deels van je gas af
  • Aan de goeie kant uitkomen voor bocht 2
  • Herhaal procedure, gas los, "flick", gas erop, tegensturen, over finish.
Oh ja, nog iets: Laat schakelen lekker zitten! Je kan eventueel naar z'n 2, maar het is mij gewoon in enkel de 1e versnelling gelukt.

[ Voor 14% gewijzigd door JumpStart op 13-09-2004 12:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
En je moet ook niet bang zijn om veel gas te geven. Juist als je onderstuur dreigt te hebben midden in de bocht moet je een flinke dot gas geven om weer overstuur te krijgen (wel meteen weer tegensturen anders sta je zo achterstevoren).

In principe kun/moet je alles in de 2e versnelling doen, alleen als je bij het uitkomen van de laatste bocht niet helemaal lekker uit je overstuur raakt kun je even opschakelen naar 3 om de toeren te drukken en iets tractie terug te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik zag dat er al skins waren en ook voor de Subaru in 2004 uitvoering, deze is een mooier dan de standaard versie. Ik heb het blauw ook gelijk maar een stuk donkerder gemaakt, de gebruikte tint is imho veels te licht :D

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/6661/rbr_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wow dat is gaaf! Skinning :D Ik wist niet dat dat kon? ben benieuwd wat voor skins we u gaan zien. Jammer dat de models zelf niet aangepast kunnen worden (of heb ik wat gemist?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De models veranderen kan nog niet.
Bij textures gaat dit makkelijk aangezien het gebruikte formaat .dds is.
Dit is een directdraw filetype. Deze kan je openen in bv. PS of PSP met de gratis DDS plugin van nvidia.

Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/2047/rbr_002.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Redje op 13-09-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel vaag dat de replay niet helemaal klopt met het origineel, ik heb soms in een replay dat ik dwars door een camera mannetje heenging terwijl ie in-game gewoon al weg was gelopen. Zelfde ook met dat beest in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als de graag skinned. Hier kun de een enorm uitgebreide paint template (Photoshop formaat) voor de Subaru downloaden.

http://www.no-grip.net/filedisplay.php?filenr=588

Wordt t painten wat makkelijker :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe nemen jullie die filmpjes eigenlijk op op de PC naar avi? Of kan dat niet? Ik wil dit graag ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op 13 september 2004 @ 23:46:
Hoe nemen jullie die filmpjes eigenlijk op op de PC naar avi? Of kan dat niet? Ik wil dit graag ook doen.
Fraps
www.fraps.com

Is wel aangeraden om op half size op te nemen, 't is nogal een aanslag op de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja voor een video heb je toch niet zoveel resolutie nodig, als je goede compressie gebruikt.

Wel lastig dat ik weer DX 9.0c nodig heb, moet ik die SP toch nog installeren.

Ik denk dat die inconsistenties gewoon voortkomen uit het feit dat het spel de mannetjes random op een verschillende plek zet elke keer. En dat dit niet wordt opgenomen in de replay. Dus de volgende keer zet hij die mannetjes weer op een andere positie neer, en klopt het niet echt met de replay. Net zoiets als die voorwielen die niet draaien. Beetje jammer. Maar nog altijd een toppertje. Morgen een MOMO halen, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
hier nog een fan! wat enorm goed gedaan en nu begin je toch wel te twijfelen aan Codemasters; die hebben de afgelopen jaren enorm liggen slapen met ontwikkeling van Colin McRea serie :X

Het is enorm moeilijk maar daardoor een grotere uitdaging dan halfslachtig de overbekende banen uit CMR rijden. Schademodel is dik in orde, zeker op realistic. Ben zeker nog wel aantal weken zoet met deze game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Heeft iemand een goede setup voor de asfalt rally.

Ik zoek een setup die de auto stabieler maakt op hoge snelheden en vooral als je op hoge snelheid het gas los laat.

Als je met de default setups het gas los laat staat de auto ineens dwars.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op 14 september 2004 @ 00:51:
Ja voor een video heb je toch niet zoveel resolutie nodig, als je goede compressie gebruikt.

Wel lastig dat ik weer DX 9.0c nodig heb, moet ik die SP toch nog installeren.

Ik denk dat die inconsistenties gewoon voortkomen uit het feit dat het spel de mannetjes random op een verschillende plek zet elke keer. En dat dit niet wordt opgenomen in de replay. Dus de volgende keer zet hij die mannetjes weer op een andere positie neer, en klopt het niet echt met de replay. Net zoiets als die voorwielen die niet draaien. Beetje jammer. Maar nog altijd een toppertje. Morgen een MOMO halen, kan niet wachten!
dx9.0c kan je gewoon los downloaden: http://www.microsoft.com/...BB-4799-9908-D418CDEAC197

Hij zet 't poppetje wel op de goede plaats, hij reageert alleen veel te laat (uiteindelijk loopt ie wel weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Henkus schreef op 14 september 2004 @ 10:18:
Heeft iemand een goede setup voor de asfalt rally.

Ik zoek een setup die de auto stabieler maakt op hoge snelheden en vooral als je op hoge snelheid het gas los laat.

Als je met de default setups het gas los laat staat de auto ineens dwars.
Je moet de rear differential mappings aanpassen. (Vergeet niet om op te slaan!)

De rest lees je hier: [rml]Frank155 in "[ Multiplatform] Richard Burns Rally"[/rml]

Merk op: 'accel' is hetzelfde als 'throttle'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vanmiddag een MOMO Racing FORCE USB halen YES!

Voor de gein had ik CMR 3 nog es uit de kast gehaald. Werkelijk wat een bout spel ivm met deze. Graphics sowieso waardeloos. Handling sloeg nergens op. Je gooit de auto gewoon vol gas het stuur om en de bocht in. Vliegt nooit over de kop, rijdt nooit op 2 wielen of iets dergelijks. Kon me totaal niet boeien. Alleen maar vol gas, en heel soms effe los, maar totaal geen realisme. Heb 4 ook een tijdje geleend van een vriend, maar eigenlijk maar 1 keer spelen. Volgens mij was dat nog altijd net zo arcade achtig. Ik wil echt niet meer anders dan RBR. Hoop dat RBR lekker doorgaat, en over 2 jaar nog betere graphics etc heeft en ik een betere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
Heb hem nu ook maar geprobeerd RBR en het is een fantastisch spel deze ga ik zeker kopen eind van de maand.
Wel jammer dat je het niet via internet kan spelen ( of heb ik iets gemist)
Hoe kan je eingelijk je fps zien?
kan het met het spel zelf of moet je daarvoor een ander prog. gebruiken? Of is fraps alleen voor het maken van filmpjes?
Ben nog steeds niet onder de 1.20 gegaan wel 1.219 :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
REDFISH schreef op 14 september 2004 @ 12:57:
Vanmiddag een MOMO Racing FORCE USB halen YES!

Voor de gein had ik CMR 3 nog es uit de kast gehaald. Werkelijk wat een bout spel ivm met deze. Graphics sowieso waardeloos. Handling sloeg nergens op. Je gooit de auto gewoon vol gas het stuur om en de bocht in. Vliegt nooit over de kop, rijdt nooit op 2 wielen of iets dergelijks. Kon me totaal niet boeien. Alleen maar vol gas, en heel soms effe los, maar totaal geen realisme. Heb 4 ook een tijdje geleend van een vriend, maar eigenlijk maar 1 keer spelen. Volgens mij was dat nog altijd net zo arcade achtig. Ik wil echt niet meer anders dan RBR. Hoop dat RBR lekker doorgaat, en over 2 jaar nog betere graphics etc heeft en ik een betere pc.
LOL ik loop al jaren te zggen dat CMR gewoon gemaakt is voor de FUN en zeker niet als SIM.
Grin nu opeens zijn er veel meer mensen die hte gaan zien dat het ehct zwaar nep was.

IK heb altijd RC2000 gedaan en dat vind ik al beter dan CMR.
Nu deze SIM uit is zie je gewon wat wel en geen sim is.
Maar RBR is gewoon echt meer een SIM dan een arcade game.
Van mij mogen er nog wel meer van deze SIMs komen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
JumpStart schreef op 14 september 2004 @ 11:03:
[...]

Je moet de rear differential mappings aanpassen. (Vergeet niet om op te slaan!)

De rest lees je hier: [rml]Frank155 in "[ Multiplatform] Richard Burns Rally"[/rml]

Merk op: 'accel' is hetzelfde als 'throttle'!
Dat is niet wat ik bedoel. Volgens zijn post gaan nu de hairpins beter. Ik zoek echter een setup die stabieler is wanneer je op hoge snelheid je gas los laat (en niet remt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Henkus schreef op 14 september 2004 @ 14:16:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Volgens zijn post gaan nu de hairpins beter. Ik zoek echter een setup die stabieler is wanneer je op hoge snelheid je gas los laat (en niet remt)
Beetje meer negative camber en wat meer toe-in willen meestal wel helpen bij 't aanremmen. Daar moet je gewoon een beetje mee experimenteren wat voor jouw rijstijl en de auto waarin je rijdt het best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Ik ben geen kenner, maar als ik op pagina 18 kijk van de PDF manual op de DVD (die dus anders is, vanaf pagina 17, dan de gedrukte manual!!) dan ziet het er naar uit dat voor de rechte lijn stabiliteit je het centrale diff meer moet locken. Daardoor gaat je auto als 'trade-off' wel meer ondersturen. Dus je moet het percentage lock bij hoge snelheid opvoeren, of bij weinig 'throttle'. Ditto, pagina 19: Rear diff mappings voor hoge snelheid verlagen.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 14-09-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
[...]

Wel eens geprobeerd om het gas erop te houden en bij te remmen? Blijft ie stabieler.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm centraal differentieel locken kan opzich wel maar dat heeft meer invloed bij het normaal rijden/acceleren in een rechte lijn dan bij het aanremmen volgens .

Gas erop houden bij het remmen is niet altijd handig (aanremmen in een bocht).

Ik denk dat hij gewoon bij het recht aanremmen voor een bocht stabliteit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ZAMoRANo schreef op 14 september 2004 @ 15:31:
Hmm centraal differentieel locken kan opzich wel maar dat heeft meer invloed bij het normaal rijden/acceleren in een rechte lijn dan bij het aanremmen volgens .

Gas erop houden bij het remmen is niet altijd handig (aanremmen in een bocht).

Ik denk dat hij gewoon bij het recht aanremmen voor een bocht stabliteit wil.
Als je merkt dat je te hard gaat en je neemt eventjes gas terug en BAM je achterkant komt voorbij. Als je zou remmen, rem je te hard af en dat wil ik ook weer niet. Er moet een instelling zijn bij de setup die af te stellen is en regelt hoe de auto reageert als je het gas los laat.

Ik heb geen problemen met recht aan remmen voor bochten. Extra stabiliteit bij het afremmen krijg je ook door af te remmen op de motor (terugschakelen)

In het forum van BH Motorsports was er iemand dit het over een setup had die dit probleem zou moeten verhelpen. Ik kan alleen dat forum geen download link van die setup vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
misschien dat de rembalans iéts naar achteren verplaatsen ook al wat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Mr. Detonator schreef op 14 september 2004 @ 18:06:
misschien dat de rembalans iéts naar achteren verplaatsen ook al wat helpt
Iedereen LEEST het verkeerd. Ik heb geen problemen met aanremmen in bochten.

Ik zoek een setup die de auto stabieler maakt op hoge snelheden en de oversteer bij GAS los verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Henkus schreef op 14 september 2004 @ 18:39:
[...]

Ik zoek een setup die de auto stabieler maakt op hoge snelheden en de oversteer bij GAS los verminderd.
Niet té abrupt van 't gas gaan misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Dit is de link van het forum van BH motorsports. Ik kan er echter geen download link van de setup in vinden.

http://www.bhmotorsports....topic.php?p=120408#120408

Hier wordt precies hetzelfde omschreven als wat ik bedoel. Maar volgens mij heeft de topic starter de link weggehaald.

Edit: Het blijkt dat je eerst geregisteerd moet zijn bij bhmotorsport en dan pas kun je de link zien.

Ik ga em nu proberen en zal mijn bevindingen later posten.

[ Voor 22% gewijzigd door Henkus op 14-09-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
[...]

Differentieel aanpassen dus.

Maar oversteer bij t loslaten van je gas is juist een extreem nuttig middel om de auto in een drift te krijgen, pas dus op dat je dat niet teveel compenseert met je setup, want dan ben je uiteindelijk weer trager.
Gewoon een beetje experimenteren dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 14-09-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

[rml]JumpStart in "[ Multiplatform] Richard Burns Rally"[/rml] <-- werkte dit? Dit gaat over "straight line stability" bij remmen, maar datzelfde moet ook gelden bij afremmen op de motor.

Ik heb nooit last van lift-off oversteer op rechte stukken. Ik ga namelijk nooit abrupt van mijn gas af op hoge (150+ km/h) snelheden. Altijd in ongeveer een seconde liften.

Ander onderwerp:

Performance tweak: AGP Aperture omlaag naar 128, 64, of zelfs 32!

Ik vond het al zo vreemd dat met mijn specs (P4 2,66 GHz, Asus P4PE met i845PE chipset, 2x 512 MB PC333@355, ATi Radeon 9700 non pro) niet in staat was op High/High 1280x1024x32 te draaien (1280x1024 vanwege TFT scherm). Replays gingen wel goed op High/High, maar zodra ik zelf wilde rijden had ik met strakke regelmaat framedrops, ongeveer eens per seconde even een 'hik'. AGP Aperture in de BIOS bleek op 256 MB te staan. Daar heb ik 32 MB van gemaakt (misschien wat overdreven, misschien had 64 of 128 ook al gewerkt) en nu heb ik zowel in replays als spelen zelf niet meer die irritante framedrops!

Bron hier: http://www.bhmotorsports.com/board/viewtopic.php?t=22503

Verwijst naar: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=173143&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Redje schreef op 13 september 2004 @ 21:34:
Ik zag dat er al skins waren en ook voor de Subaru in 2004 uitvoering, deze is een mooier dan de standaard versie. Ik heb het blauw ook gelijk maar een stuk donkerder gemaakt, de gebruikte tint is imho veels te licht :D

[afbeelding]
Waar haal je die skin vandaan ? Ik heb me suf gezocht op bhmotorsports.com, vergeleken bij die site is "onze" search nog heilig :(

EDIT: laat maar, hij staat op de download sectie (duh)
http://www.bhmotorsports.com/download/7302

[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 15-09-2004 00:12 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

StarWing schreef op 13 september 2004 @ 11:27:
Juij... gevonden.. Je moest dus ongeveer 60km/h rijden, en niet boven de 60, zoals ik dacht.
Thx voor de tips :p

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

StarWing schreef op 15 september 2004 @ 12:27:
[...]

Juij... gevonden.. Je moest dus ongeveer 60km/h rijden, en niet boven de 60, zoals ik dacht.
Thx voor de tips :p
Volgende keer: evaluation doen, en dan kijken wat er oranje (net aan goed) of rood (fout) wordt :) Dan had je meteen geweten dat je niet (ver) boven de 60 mocht komen.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Is er nog steeds nergens een demo te vinden? :/

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb 'm ook nog steeds nergens in de winkel gezien. Eerst zou hij op 3 september uitkomen, toen 8, 12.. en nu lijkt niemand het te weten.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25

Impry

Rallymedia.nl

kNarf schreef op 15 september 2004 @ 13:29:
Ik heb 'm ook nog steeds nergens in de winkel gezien. Eerst zou hij op 3 september uitkomen, toen 8, 12.. en nu lijkt niemand het te weten.
Ik heb hem in Zweden (paar weken terug) al wel zien liggen, maar ik denk dat dat voor een console was.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

Gisteren lag hij bij Bart Smit in Zaandam in de winkel. :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

kNarf schreef op 15 september 2004 @ 13:29:
Het refrein, nog een keer, met z'n allen!!

www.play.com !! :+

Daar is 'ie, voor PC tenminste, het goedkoopste: € 28,99 inclusief verzenden (verzendkosten €0,00 namelijk :) ). Als je zelf geen creditcard hebt moet je in je omgeving toch wel iemand kunnen vinden die 'em tegen betaling voor je wil bestellen, niet?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Nee dus. Maar goed ik haal hem wel in de winkel als hij wat goedkoper is, ik heb het spel nu toch al :+ maar wil hem wel orgineel hebben, ooit.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

spoiler:
Warthog/SCi heeft de cheats voor Unlock All bekendgemaakt. Zie deze link naar de officiële RBR website. Bron: BHMS forum.

:X

Verwijderd

Impry schreef op 15 september 2004 @ 13:02:
Is er nog steeds nergens een demo te vinden? :/
Er komt toch wel een demo...???

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb nu het seizoen erop zitten op Rookie.
Daarmee heb ik ook alle wagens unlocked, eindelijk die Xsara. :9
Ben nu iig bekend met alle stages en soorten ondergrond, er zit echt lekkere variatie in moet ik zeggen.

Ik heb zelfs al een aantal stage records gevestigd tijdens het seizoen, das wel grappig aangezien ik ze allemaal voor t eerst reed (op 2 stages na).
Nu eens een seizoen beginnen met een andere auto op Professional ofzo en dan de realistic-names tweak gebruiken.

Verwijderd

JumpStart schreef op 16 september 2004 @ 12:28:
spoiler:
Warthog/SCi heeft de cheats voor Unlock All bekendgemaakt. Zie deze link naar de officiële RBR website. Bron: BHMS forum.

:X
spoiler:
er was al een tijdje een savedgame te downloaden met alles unlocked

tags zijn moeilijk :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 21:05 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ ^^

Weet ik ook wel ;) Alleen nu is het 'officieel', op de RBRally site zelf. Op de MG en de seizoen 2000 subaru na is trouwens alles makkelijk te halen. Rally op 'rookie' mode is een eitje.

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 16 september 2004 @ 21:12:
......... Op de MG en de seizoen 2000 subaru na is trouwens alles makkelijk te halen. Rally op 'rookie' mode is een eitje.
Ja op Rookie is t echt heel makkelijk. Ik heb alle stages in het kampioenschap ruim gewonnen, op 1 na, een vrij korte stage in Japan daar maakte ik een flinke fout vlak voor t einde waardoor ik nipt verloor. Alle Rally's met zo'n 5 minuten verschil op nr 2 geeindigd.

De MG halen is ook niet zo moeilijk eigenlijk als je de Rallyschool al gehaald hebt.

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb dus een probleem met het wegdek zoals jullie zien, er zitten bij mij van die lijntjes vóór mijn auto.
Ik heb de videoinstellingen op Low en 1024 staan
Nieuwste Ati 3.9 drivers en Windows-sp2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jv.duin/RBR.JPG

trouwens voor de mensen waarbij het spel terugklapt naar de desktop, bij mij had ik het toen ik mijn virtuele gehuegen uit had gezet.

@proller welke drivers gebruik jij?

[ Voor 53% gewijzigd door Waterlelie op 16-09-2004 22:34 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Waterlelie schreef op 16 september 2004 @ 21:48:
Ik heb dus een probleem met het wegdek zoals jullie zien, er zitten bij mij van die lijntjes vóór mijn auto.
[afbeelding]
Is een bekende bug, ATi kaarten en aniso filtering geforceerd in driver panel geeft strepen op de weg. Geen idee of dat door middel van een game-fix of een driver fix opgelost moet worden verder.

• Mr. Detonator
JumpStart schreef op 16 september 2004 @ 22:06:
[...]

Is een bekende bug, ATi kaarten en aniso filtering geforceerd in driver panel geeft strepen op de weg. Geen idee of dat door middel van een game-fix of een driver fix opgelost moet worden verder.
ik heb een 6800ultra, en heb er ook last van...dus aan ati ligt 't niet !

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-09-2004 22:11 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh... Hoe dan ook, anisotropisch filteren op "Application preference" zetten schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

[...]

Ik rijd gewoon met standaard setup, maar aanremmen doe ik gewoon door heel licht op de rem te trappen en heel kort en dan tik tik tik een paar keer achter elkaar. Geen wheel lock en geen overstuur. Ook al rijd ik 200km/u zoals op Fraizer Wells USA. Maar ik weet niet of je met een keyboard rijdt of iets anders. En nee het is inderdaad geen setup.

Voor mij was de eerste dag met stuur een totale deceptie en frustratie. Ik reed zo klote, dat ik het stuur bijna terug had gebracht. Maar nu na nog een dagje racen loopt het al veel beter, kan ik als ik in een powerslide zit door het gas bepalen hoe schuin ik ga, en door tegen te sturen met het wiel, bepalen hoe lang ik bij sliden. Echt supervet.
En de overload die het eerst was met easy lefts etc die begint ook af te nemen. Als je je de bocht probeert voor te stellen zonder dat je hem ziet, dus bij een easy left over crest een flauw bochtje naar rechts waarbij de weg omlaag loopt dan snij je de binnenkant makkelijk af(heel belangrijk) en knal je er zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Met een gamepad speelt het spel echt bagger :r Force feedback doet ook niks, doe mij maar Colin mc Rae :)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er toch aan te denken om vandaag of morgen RBR te kopen: jullie gebabbel en sommige reviews maken me ERG nieuwsgierig! Ik heb vast twee vragen:

1. Is semi-automatisch schakelen realistisch...? Is dat iets dat ze in het echt ook kunnen? Of is alleen manueel schakelen echt?

2. Kan je ver komen zonder in de setups te duiken...? Ik hou van racen maar niet van automonteur spelen... Ik heb altijd moeite (en geen zin) met setups... Zij de defaultsetups bruikbaar? Zijn er sowieso wel default setups of rij je met dezelfde setup op ijs en gravel en tarmac als je niet ingrijpt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Roger_Rabbit schreef op 17 september 2004 @ 11:44:
Met een gamepad speelt het spel echt bagger :r Force feedback doet ook niks, doe mij maar Colin mc Rae :)
Gamepad heeft toch alleen maar trillen? Of rumble, hoe ze het ook noemen? Het is toch niet zo dat die pook ook werkelijk terugduwt?

Ieder z'n ding. CMR04 is --relatief gezien-- voor hersens-op-nul en gassen maar. Da's prima hoor, als je daar van houdt. Op z'n tijd vind ik dat zelf ook wel leuk, niet zo geconcentreerd hoeven doen om goed te rijden. Al ga ik dan liever "gummen" met een zwaar opgefokte be-skirte be-spoilerde be-stickerde lachgas geladen verlaagde gewicht-gereduceerde wit parelmoer effect gelakte Nissan Skyline in NFS-U, maar dat is mijn idee maar ;)

De uitdaging van RBR is dat je er echt moeite in moet steken om strak te rijden. Je mag geen pacenote missen, mag nergens lomp vol op gas of rem gaan staan, moet overal goed timen enzovoorts. Wat krijg je daar voor terug? Realisme! Bochten perfect aansnijden? Een nauwkeurige powerslide inzetten? Rempunt precies goed inschatten en net genoeg snelheid kwijt raken voor een bocht? Dat doe je in RBR allemaal zelf. Lukt het dan ook? Dan ben JIJ degene die het kan.

In CMR04 is het de ABS die het kan, de ESP, de niet-realistische altijd hoge grip van de banden en de niet kloppende wagen dynamica die het kan. Als CMR04 speler doe je het niet in je eentje, een heel arsenaal aan rij-hulp doet mee. Hee, is niet erg, het is gewoon een Arcade spel. Op zich niets mis mee. Ik kan CMR04 moeilijk afkraken "omdat 'ie naar peer smaakt, en ik toch liever appel heb" bij wijze van spreken.

De beloning van RBR is er dan ook naar, als je het goed weet te doen: Aan het eind van een proef zit ik gewoon te zweten en heb ik het idee dat ik echt iets voor elkaar gekregen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Probeer anders eens de XPand Rally Demo, vond hem zelf eigenlijk erg prettig rijden......helaas heb ik na m'n vakantie nog nul komma nul tijd gehad voor RBR, maar heb wel even met XPand gereden, en dat is toch wel heel leuk. Vult het gat tussen RBR (realisme) en CMR (super-arcade) heel erg goed op!! (En het ziet er ook nog eens heel goed uit!!)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:08:
Ik zit er toch aan te denken om vandaag of morgen RBR te kopen: jullie gebabbel en sommige reviews maken me ERG nieuwsgierig! Ik heb vast twee vragen:

1. Is semi-automatisch schakelen realistisch...? Is dat iets dat ze in het echt ook kunnen? Of is alleen manueel schakelen echt?
Moderne rallywagens hebben een sequentiele versnellingsbak die alleen koppelen nodig heeft bij wegrijden. "Clutch help" aanzetten is dus niet volledig realistisch, maar goed genoeg voor mensen die geen 3 pedalen hebben.
2. Kan je ver komen zonder in de setups te duiken...? Ik hou van racen maar niet van automonteur spelen... Ik heb altijd moeite (en geen zin) met setups... Zij de defaultsetups bruikbaar? Zijn er sowieso wel default setups of rij je met dezelfde setup op ijs en gravel en tarmac als je niet ingrijpt...?
Default set-ups worden automatisch voor je geladen in de Quick stage optie. In de volle rally kan je kiezen om de default te laden voor gravel, sneeuw of asfalt, of een custom profiel te laden.

Het enige is dat de default asfalt set-up een bug bevat waardoor je in ieder geval één keer een custom asfalt set-up moet maken en opslaan, zodat je op het zwarte dek beter rijdt. Zo heb ik de gehele rally, op rookie mode, met minuten voorsprong op #2, uitgereden, met default settings voor gravel en sneeuw en de eenmalig aangepaste asfalt afstelling.

En verder, spelen met set-up leer je vanzelf wel een beetje. Als je sneller wil gaan zul je je er gewoon een beetje in moeten verdiepen, en dan begin je met kleine simpele aanpassingen als rij hoogte en stijfheid van veren en rollbars. Het mooie is dat je het verschil ook echt merkt! Trail and Error dus, als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zoals meer mensen zeggen, is Xpand Rally een mooi alternatief voor wie RBR te moeilijk vind. Er zit iets meer uitdaging in dan CMR en ziet er erg goed uit. Gamepad is niet ideaal om serieus te gaan racen maar het kan wel als je een beetje oefent.
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:08:

Met Semi-automatisch bedoel je zonder koppeling neem ik aan?
Ja, dat is realistisch. Alle moderne WRC wagens hebben een sequentiele bak waar de koppeling eigenlijk alleen wordt gebruikt om uit neutraal te komen.

De default setups zijn vrij aardig en ik daar kun je zeker een eind mee komen. De RallySchool rij je sowiezo op de default setup en er is er 1 voor elke ondergrond.
Volgens mij kun je met die setups zelfs erg goed meekomen op Professional in een kampioenschap maar als je echt aan de toptijden wilt komen zul je toch e.e.a. moeten aan kunnen passen in je setup om het meeste uit je auto en je eigen rijstijl te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 15 september 2004 @ 14:22:
[...]

Het refrein, nog een keer, met z'n allen!!

www.play.com !! :+

Daar is 'ie, voor PC tenminste, het goedkoopste: € 28,99 inclusief verzenden (verzendkosten €0,00 namelijk :) ). Als je zelf geen creditcard hebt moet je in je omgeving toch wel iemand kunnen vinden die 'em tegen betaling voor je wil bestellen, niet?
Geldt dit ook voor Nederland??? 29 euro en je bent helemaal klaar??? Als dat echt zo is bestel ik 'm daar wel. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je 'm dan in huis hebt?

EDIT (very OT):
SHIIIIIIIIIT zeg! Ze hebben daar ook een spliksplinternieuwe cd op voorraad waar ik al eeuwen op zit te wachten voor maar 8 pond! Die is in Nederland niet uit (en komt daar waarschijnlijk ook nooit uit) Dat wordt een uitgebreide verzending! :) Ik ga meteen nog ff verder op zoek naar leuke koopjes! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Waterlelie schreef op 16 september 2004 @ 21:48:
[afbeelding]

trouwens voor de mensen waarbij het spel terugklapt naar de desktop, bij mij had ik het toen ik mijn virtuele gehuegen uit had gezet.

@proller welke drivers gebruik jij?
Catalyst 4.8 BETA :) Hoezo? Omdat mijn screenshots er gelikt uit zien? Of omdat ik totaal geen last heb van bugs? Het is een beta versie van 4.8 geweest,welke precies weetik niet, heb gister geupdate naar 4.9 :O

[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 17-09-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zo ik heb m binnen van Play.com, erg netjes binnen de week nog :)

Damn, wat een gaaf spel, al die technieken die je leert werken ook lekker in het spel. Wel moeilijk soms, maarja daarvoor is het ook een simulatie ;)

Het enige wat eerst niet lekker ging was gedoseerd gasgeven, het lijkt wel alsof ie in het midden opeens een dot gas bijgeeft. Met die curves kan ik het niet geheel lekker krijgen, maar wel iets beter.

K heb nu alle lessen gedaan behalve de laatste trial, die had ik bijna, maar bij de laatste gele vlaggetjes dacht ik er te zijn en pakte ik dus de bocht naar rechts niet goed. Verdere pogingen liepen iets minder lekker, maar wat een uitdaging :D

Ik blijf lekker oefenen... er is niks beter dan zien dat je skills verbeteren, en in dit spel merk je zoiets gewoon als je lekker uit de bocht komt of een mooie slide maakt, heerlijk :9

En als je de technieken ook beter beheerst zal je denk ik van de trials meer genieten :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben net begonnen aan een seizoen op Professional (met echte namen patch).

1e 3 stages gewonnen, erg dicht tegen de stage records aan ondanks dat ik probeer vrij safe te rijden. Ik heb ook nog geen schade gehad op een paar scratches na (reduced damage). Ik sta nu zo'n 40 seconden voor op Gronholm :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Aangezien:
  • ... het bloed kruipt waar het niet gaan kan
  • De Xsara in asfalt trim er, in mijn ogen, gewoon geil uitziet
  • De Xsara kit-car in seizoen 1999 en 2000 gewoon Übermachtig was op asfalt(*)
  • Ik niets om handen had...
(*) Een paar keer zelfs een Citroën 1-2'tje op asfalt, voor al het WRC geweld. 2 liter 16-klepper, slechts voorwielaandrijving en géén turbo (wel het mooiste en puurste motor geluid wat je je kan indenken zo ongeveer) en vervolgens, omdat op asfalt 4WD niet zoveel voordeel heeft, maar de F2 klasse wèl 950 kilo weegt in plaats van 1250 kilo voor de WRC wagens staan meneer Bugalski en meneer Puras een paar keer samen bovenaan :)

WORK IN PROGRESS:

De kleurovergang van de deurstijl voor klopt niet helemaal: die moet bij de voorstijl dunner zijn dan de overgang aan de achterkant. Ook het rood komt niet helemaal mooi uit, maar dat ligt ook een beetje aan de jpeg compressie.
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress01.jpg

Verkeerde spoiler voor de kit car versie he?
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress02.jpg

Jahaaa, ik heb een soort van 'tag' achtergelaten op de voorkap. De decals moet ik nog een keer uit de originele versie knippen en opnieuw erin plakken. Nu zijn de wit-op-rood stukken tekst nog onscherp/gekarteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress03.jpg

Ziet er niet slecht uit voor een eerste poging.
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress04.jpg

Neuh, zeker niet zelfs!
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress05.jpg

Ja, ik heb alleen de gewone skin aangepast, de "scratched" skin nog niet. Dus het lijkt alsof de lak loslaat :+
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/XsaraKitCarSkinForRBR-WorkInProgress06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

proller schreef op 17 september 2004 @ 20:18:
[...]

Catalyst 4.8 BETA :) Hoezo? Omdat mijn screenshots er gelikt uit zien? Of omdat ik totaal geen last heb van bugs? Het is een beta versie van 4.8 geweest,welke precies weetik niet, heb gister geupdate naar 4.9 :O
Omdat je helemaal geen last lijkt ete hebben van bugs, maar jij hebt zeker ook je af uitstaan?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Heb de game net ook besteld bij Play.com
Ik volg dit topic al een tijdje en aan de hand van de goede berichten alhier en het feit dat CMR05 ook weer niets nieuws brengt toch maar besloten dat ik niet kan wachten tot ie hier in Nederland verkrijgbaar is.
Ben alleen bang dat ik voordat ik het spel normaal kan spelen een andere videokaart moet kopen.... Een Radeon 8500 zal het niet helemaal meer trekken :)

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

ThaBuz schreef op 18 september 2004 @ 10:58:
Heb de game net ook besteld bij Play.com
Ik volg dit topic al een tijdje en aan de hand van de goede berichten alhier en het feit dat CMR05 ook weer niets nieuws brengt toch maar besloten dat ik niet kan wachten tot ie hier in Nederland verkrijgbaar is.
Ben alleen bang dat ik voordat ik het spel normaal kan spelen een andere videokaart moet kopen.... Een Radeon 8500 zal het niet helemaal meer trekken :)
oh zeker wel!

Gewoon goed afstellen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/settings.png

Verder alle opties van je videokaart uitzetten (FSAA, etc. maar kies wel voor quality) en de game draaien op 1024x768x32 werkt uitstekend. Het is wel verstandig om je kaart flink te overklokken en om misschien een betere videokaartkoeler te monteren :)

• ThaBuz
Haha owkee bedankt voor je reactie maar ik heb een 19" TFT scherm en als ik het een beetje normaal wil spelen dan ben ik bang dat ik toch minimaal een resolutie moet draaien van 1280x1024.... Dan wordt het toch wat moeilijker :)

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

ThaBuz schreef op 18 september 2004 @ 12:08:
Haha owkee bedankt voor je reactie maar ik heb een 19" TFT scherm en als ik het een beetje normaal wil spelen dan ben ik bang dat ik toch minimaal een resolutie moet draaien van 1280x1024.... Dan wordt het toch wat moeilijker :)
Ooit gehoord van vaste aspect-ratio, dit zorgt ervoor dat alles met de juiste verhouding wordt weergegeven. Enigste nadeel is dat je weer zwarte balken boven en onder in beeld hebt

• ThaBuz
Eerlijk gezegd niet mr aangezien we aardig off-topic gaan zal ik eens zoeken naar meer informatie op het forum :)

Verwijderd

YEAAAAAAAAAAAAAH! Wow! Wat een SIM! :) Ik heb 'm vanochtend geinstalleerd en meteen de Rally School gedaan! SUPER! Echt te gek! Dit is voor het eerst dat ik echt het idee heb dat ik die auto ECHT onder CONTOLE kan houden (of juist NIET zoals het ook HOORT)! Hij doet gewoon PRECIES wat ik wil! Geen vreemd, vaag geglij (CMR) en geen vreemd bochtenwerk doordat je om je middenas draait (RC2000: net alsof je een bus rijdt)! Echt abnormaal te gek! :)

Ik heb de hele Rally School in een dik uur voltooid. Niet alles perfect maar wel alles gehaald (die laatste test stage haalde ik na twee of drie mislukkingen in 1.23 of zo).

Echt, ik ben SUPER enthousiast (voor het geval je dat nog niet door had :)). Vooral die controle is subliem! Als ik ergens heen wil sturen gebeurt dat gewoon! Lijkt normaal maar ik heb dat nog niet zo ervaren in andere rallygames. Daar leek de reactie van de auto altijd wat later te komen of niet precies genoeg of vreemd (ik heb RC2000 altijd apart gevonden: je sneed de bochten altijid anders dan je bedoelde of zoals het aanvoelde, als je begrijpt wat ik bedoel. Neem bijvoorbeeld een chicane: je rijdt erin, draait voor de volgende bocht maar de auto draait dan te snel om z'n middel. Heel apart. Maar niet in RBR! Het left foor braking WERKT echt! Je voelt het! Wat je in je hoofd hebt kan je ook DOEN!

Niet dat ik nou perfect tij hoor: ik heb al tig deuken opgelopen en auto's total loss gereden (super dat dat zo ECHT kan: rij je vol tegen iets aan dan is het al gauw over en uit! Wat ik ook te gek vind is dat je niet van die idiote afremmingsbermen hebt: in RC2000 verlies je echt alle snelheid als je het gras raakt. In RBR niet: hier gaat het net als in het echt: je mag rijden waar je wilt (en 'm dus dan ook totaal in de prak rijden als je ff pech hebt).
Die test kon ik redelijk vlot doen doordat je 'm in die school al een paar keer rijdt: de eerste keer (tijdens de basic course) lag ik er na de brug al total loss uit. Sommige bulten zijn ERG verraderlijk en die worden niet genoemd door de bijrijder. Dus het wordt hier en daar echt de baan uit je hoofd leren om verder te komen, denk ik (wat op zich natuurlijk weer minder realistisch is).

Ik heb trouwens ALLES op ultrarealistisch staan: geen on screen hulp (zelfs geen tijd en zo), damage op z'n hoogst, en alleen de clutch hulp aan (dus ook niet die anti-rem-verkloot-bij-het-terugschakelen-optie). En ik rij vanuit de auto, zoals het hoort (alhoewel ik mss later wel een bumpercam kies als het te lastig wordt...)

Ik ga later vandaag met een season beginnen. Zal wel helemaal niets worden, compleet klote, maar dat kan me geen moer schelen: zelfs al wordt ik tig keer laatste: DEZE SIM IS SUPER! Echt te gek! Abnormaal: voor het eerst alsof ik ECHT een rally rij!

De graphics vind ik ook prachtig: niet zo nep als CMR (op XPand, dat ik alleen van screenshots ken): die zien er allemaal veel te glad uit. RBR is gewoon net echt! ECHTE kleuren! Alles! Perfect!

Goedendag, zeg, ben ik ff enthousiast... :) Ben wel benieuwd of ik dat later op de dag nog ben als ik m'n auto voor de 349ste keer total loss rij.. ;)

• ThaBuz
Ik heb het gevoel dat ik geen miskoop heb gedaan ;)

Verwijderd

LOL Ik heb nu net tot drie keer toe een poging gewaagd de eerste stage van het seizoen te rijden en alle drie de keren eindigde ik total loss in de greppel. Kansloos! :) Ik heb alles dus op ultra realistisch maar het seizoen wel op rookie niveau. Die Rally School stelt dus duidelijk niet veel voor als je het vergelijkt met een ECHTE stage! Niet te geloven, wat is dat moeilijk, zeg! En wat een PLEZIER heb ik! In andere games ergerde ik me altijd rot als ik uitviel of zo maar hier KLOPT het gewoon: ik BEN gewoon een SLECHTE rijder! Ik doe gewoon wat niet kan en tja...

SUPER!

Maar eh... misschien dat ik straks wel de damage op medium zet of zo... ;) Alhoewel, dan moet ik er later weer aan wennen dat het op z'n moeilijkst staat... Nee, ik denk dat ik het allemaal gewoon ultra realistisch laat: daar leer je het meest van!

Dit is echt het beste rally spel, oops, de beste sim EVER! 100% zeker weten! :) Hier heb ik nou al die jaren op zitten wachten! Spijitig dat ik nog maar drie maanden geleden CMR4 heb gekocht, maar ja, ik kan nog wel wat onderzetters gebruiken... ;)

• Zamorano
  • Niet online
Nou het is niet zo dat de Rally School weinig voorstelt, het verschil is dat dat allemaal korte overzichtelijke proeven zijn (ook de trial-stage aan t eind ken je binnen een paar keer wel uit je hoofd).
Tijdens de rally's moet je gewoon voorzichtig en gecontroleerd rijden, daar word je namelijk makkelijk kampioen mee op rookie.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ik heb nu een Logitech wingman force geinstaleerd maar krijg hem niet werkend met sturen, daar reageerd de setup in RBR niet lekker op, iemand ook dat prob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 14:07:
YEAAAAAAAAAAAAAH! Wow! Wat een SIM! :) Ik heb 'm vanochtend geinstalleerd en meteen de Rally School gedaan! SUPER! Echt te gek! Dit is voor het eerst dat ik echt het idee heb dat ik die auto ECHT onder CONTOLE kan houden (of juist NIET zoals het ook HOORT)! Hij doet gewoon PRECIES wat ik wil! Geen vreemd, vaag geglij (CMR) en geen vreemd bochtenwerk doordat je om je middenas draait (RC2000: net alsof je een bus rijdt)! Echt abnormaal te gek! :)

Ik heb de hele Rally School in een dik uur voltooid. Niet alles perfect maar wel alles gehaald (die laatste test stage haalde ik na twee of drie mislukkingen in 1.23 of zo).

Echt, ik ben SUPER enthousiast (voor het geval je dat nog niet door had :)). Vooral die controle is subliem! Als ik ergens heen wil sturen gebeurt dat gewoon! Lijkt normaal maar ik heb dat nog niet zo ervaren in andere rallygames. Daar leek de reactie van de auto altijd wat later te komen of niet precies genoeg of vreemd (ik heb RC2000 altijd apart gevonden: je sneed de bochten altijid anders dan je bedoelde of zoals het aanvoelde, als je begrijpt wat ik bedoel. Neem bijvoorbeeld een chicane: je rijdt erin, draait voor de volgende bocht maar de auto draait dan te snel om z'n middel. Heel apart. Maar niet in RBR! Het left foor braking WERKT echt! Je voelt het! Wat je in je hoofd hebt kan je ook DOEN!

Niet dat ik nou perfect tij hoor: ik heb al tig deuken opgelopen en auto's total loss gereden (super dat dat zo ECHT kan: rij je vol tegen iets aan dan is het al gauw over en uit! Wat ik ook te gek vind is dat je niet van die idiote afremmingsbermen hebt: in RC2000 verlies je echt alle snelheid als je het gras raakt. In RBR niet: hier gaat het net als in het echt: je mag rijden waar je wilt (en 'm dus dan ook totaal in de prak rijden als je ff pech hebt).
Die test kon ik redelijk vlot doen doordat je 'm in die school al een paar keer rijdt: de eerste keer (tijdens de basic course) lag ik er na de brug al total loss uit. Sommige bulten zijn ERG verraderlijk en die worden niet genoemd door de bijrijder. Dus het wordt hier en daar echt de baan uit je hoofd leren om verder te komen, denk ik (wat op zich natuurlijk weer minder realistisch is).

Ik heb trouwens ALLES op ultrarealistisch staan: geen on screen hulp (zelfs geen tijd en zo), damage op z'n hoogst, en alleen de clutch hulp aan (dus ook niet die anti-rem-verkloot-bij-het-terugschakelen-optie). En ik rij vanuit de auto, zoals het hoort (alhoewel ik mss later wel een bumpercam kies als het te lastig wordt...)

Ik ga later vandaag met een season beginnen. Zal wel helemaal niets worden, compleet klote, maar dat kan me geen moer schelen: zelfs al wordt ik tig keer laatste: DEZE SIM IS SUPER! Echt te gek! Abnormaal: voor het eerst alsof ik ECHT een rally rij!

De graphics vind ik ook prachtig: niet zo nep als CMR (op XPand, dat ik alleen van screenshots ken): die zien er allemaal veel te glad uit. RBR is gewoon net echt! ECHTE kleuren! Alles! Perfect!

Goedendag, zeg, ben ik ff enthousiast... :) Ben wel benieuwd of ik dat later op de dag nog ben als ik m'n auto voor de 349ste keer total loss rij.. ;)
he man, ik heb precies hetzelfde als jou :)
Ik heb het spel gisteravond gespeeld, en ik kan niks anders zeggen dan dat dit gewoon 4540589495 keer beter is als CMR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het is gewoon een toppertje, ik vind het prachtig om te zien dat er ook mensen zijn die het er mee eens zijn. Ik kan me alleen niet meer voorstellen dat ik nog met toetsen dit spel ga spelen, je voelt namelijk niks, dus is het eigenlijk een stuk moeilijker. Ook moet je echt oefenen op het luisteren naar je bijrijder, als je dat eenmaal doorhebt en je snijdt de bochten af en probeert je voor te stellen hoe een easy left over crest loopt, dan anticipeer je eigenlijk al op de bocht zonder hem te zien, en kun je hem veel sneller nemen.

De standaard setups zijn gewoon goed genoeg, ik rijd Richard himself er in een challenge gewoon af op een aantal parcours, zonder met de 1 miljoen instellingen van de auto te hebben geklooid. Op zich ben ik wel al wat gewend met Live For Speed, maar dit slaat gewoon alles.

Maar ja, RBR is gewoon van begin tot eind een krachtsinspanning die zijn gelijke niet kent op mentaal gebied, je bent zo gefocused, staat zo op scherp, dat is iets dat ik met nog geen enkel spel meegemaakt heb. En als het me allemaal teveel wordt ga ik een beetje rondjes karren met LFS, want dat is gewoon über chillen ivm dit spel.

En het mooiste is natuurlijk met een vriend tijden neerzetten, en elkaar proberen te overtreffen, en dan hhahahaha, 1 seconde sneller. Waarna de ander zegt: GVD en het komende half uur of uur blijft proberen.

Maar hoe vaak crashen jullie eigenlijk? Ik speel op realistisch(anders is het natuurlijk geen sim meer), maar toch is mijn crash percentage nog altijd hoger dan 50% maar ik speel dan ook alles of niets, en helaas is het vaak niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand precies hoe het zit met die pacecars? Je kan bijv. bij quick race een pacecar laden, maar daar staat er geeneen in het lijstje. Hoe moet je nou zo'n pacecar aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

REDFISH schreef op 19 september 2004 @ 11:38:

Maar hoe vaak crashen jullie eigenlijk? Ik speel op realistisch(anders is het natuurlijk geen sim meer), maar toch is mijn crash percentage nog altijd hoger dan 50% maar ik speel dan ook alles of niets, en helaas is het vaak niets :)
Of je nou op rookie rijdt, professional of champion, crashen zou je even vaak moeten doen: het is namelijk alleen een AI setting voor hoe goed je virtuele tegenstanders rijden in de rally, als ik het goed heb tenminste. Ditto voor de settings van damage: Save, reduced of realistic, dat is alleen het schade model. Physics zijn op iedere instelling hetzelfde.

Bij de weg... afhankelijk van hoe je rijstijl is, vind ik de alternatieve rear diff mappings voor asfalt toch merkbaar prettiger rijden dan de default asfalt afstelling. Ook echte rallyrijders (op BHMS forum kwam zoiets voorbij) zullen je vertellen dat altijd 100% lock op het rear diff (voor de hele speed range staat de lock op 100%, rear diff mapping, asfalt default) absurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

aaargghh ik raak zwaar gefrustreerd van RBR. mijn microsoft sidewinder freestyler pro werkt niet lekker. en met het keyboard is het niet lekker om te spelen. :) nog maar even verder zoeken of iets voor is

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Slightly offtopic, maar er zijn nieuwe Thrustmaster drivers uit voor al hun stuurwielen.
http://ts.thrustmaster.co...&gid=1&fid=2&pid=31&cid=1

o.a. XP SP2 support en support voor Xpand Rally. Ikzelf merk niets in RBR, maar heb wel gemerkt dat GTR demo nu soepeler loopt, ik had altijd last van framedrops als er een FF effect kwam, nu niet meer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
het loopt nog steeds niet lekker bij mij :(

telkens schokt het een klein beetje.
Specs:
amd xp-m2400+ @ 2100mhz
2x256mb DC (2.5-2-2-11)
pov ti4200xp @ 290/650

En dat moet toch wel wat sneller zijn dan een radeon 8500 (zoals een aantal posts terug) en daar loopt het goed

Achtergrond programma's zoals virusscanner en firewall uitgeschakelt. Spyware? geen last van (en controleer er ook regelmatig op)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

JumpStart schreef op 19 september 2004 @ 11:47:
[...]

Of je nou op rookie rijdt, professional of champion, crashen zou je even vaak moeten doen: het is namelijk alleen een AI setting voor hoe goed je virtuele tegenstanders rijden in de rally, als ik het goed heb tenminste. Ditto voor de settings van damage: Save, reduced of realistic, dat is alleen het schade model. Physics zijn op iedere instelling hetzelfde.

Bij de weg... afhankelijk van hoe je rijstijl is, vind ik de alternatieve rear diff mappings voor asfalt toch merkbaar prettiger rijden dan de default asfalt afstelling. Ook echte rallyrijders (op BHMS forum kwam zoiets voorbij) zullen je vertellen dat altijd 100% lock op het rear diff (voor de hele speed range staat de lock op 100%, rear diff mapping, asfalt default) absurd is.
De damage settings volgens de handleiding
Off: helemaal geen schade.
Safe: alleen body work beschadigd
Reduced: enigszins mechanische schade maar je overleeft een relatief zachte crash nog.
Realistic: Crash= Kapot begin maar opnieuw.

Moet zeggen dat ik die tuning instellingen nog niet echt heb geprobeerd, is me nu nog allemaal wat overweldigend, en heb meestal het geduld niet om 20 settings uit te proberen.

Net nog effe CMR4 gespeeld, ja geen vergelijk natuurlijk, reed in een USA stage meteen 28 seconden met 2 vingers in mijn neus en 2 crashes van de snelste tijd af. Totaal geen spanning, hoef me helemaal niet in te spannen haha. Moet weer lachen als ik denk hoe het in RBR gaat. Geweldig. Waanzin!
PASware schreef op 19 september 2004 @ 15:03:
het loopt nog steeds niet lekker bij mij :(

telkens schokt het een klein beetje.
Ik draai het op een similar pc, maar met een Geforce 4600, en hier schokt het ook soms nog, maar dat ligt echt puur aan wat er op de achtergrond gebeurt, maar dat is soms onnavolgbaar.
Levels zijn gewoon vrij groot en moet veel van de harddisk gelezen worden, maar het schokken is gewoon irritant, want als je snelheid hebt, betekent het gewoon dat je gaat crashen of onnodig tijd verliest. Ik sluit ook alle programma's af, icq msn etc, maar soms heb ik nog effe een slowdown, ligt denk ik gewoon aan windows. Niks aan te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door REDFISH op 19-09-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb ook iets vreemds. Na installatie van de nieuwe driver + reboot ging alles soepel (60 fps ofzo). Prima. Ik probeer GTR en kom tot de ontdekking dat ook die soepeler loopt. Ik helemaal blij, ga weer RBR spelen, schokt :( Dus ik weer allerlei settings geprobeerd niets hielp. Vreemd was wel dat ie op asfalt schokte, maar zodra ik met 1 wiel in het gras kwam, hij soepel liep. Kom weer terug op asfalt, schokt. Weer gereboot, draait weer soepel. Iedere keer als ik RBR wil spelen moet ik dus rebooten ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
Hier kan je een Multiplayer halen voor RBR en de patch is ook al klaar. Dus niet 8)7
Maar weet iemand hoe die multiplayer werkt, heb hem al uitgepakt en gestart maar hoe je het werkend krijgt, zou ik niet weten.
Iemand een idee? :?

[ Voor 3% gewijzigd door -whodini- op 19-09-2004 19:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De multiplayer mod is nog in een ontwikkelingsfase maar dat kan heel erg leuk worden (als de rallyprincipes gewoon goed toegepast blijven worden).

Er is nog geen echte patch klaar voor RBR, ik denk dat jij de patch gezien hebt die wat kleine dingetjes fixt voor de Tsjechische versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 19-09-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Yes..... Eindelijk alles bij de rally school perfect :) Alleen nu nog een mooie skin voor de subaru '00 vinden :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Laatst online: 24-01-2022
Er wordt overigens ook gewerkt aan een multiplayer-mod waarmee je met meer dan 1 vs 1 kan rijden, maar wanneer die klaar is weet ik niet.

Maar de toekomst ziet er zonnig uit ;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het spel heel veel gespeeld en ik ben gewoon echt verschrikkelijk enthousiast. Dit spel blijft me vast houden, en laat me niet meer los, iets wat ik met CMR totaal niet had. Bij CMR had ik altijd zoiets van "ff een potje CMR", en dan na 5 minuten "mwah heb eigenlijk geen zin". Bij dit spel heb ik dat dus totaal niet. Omdat het zo realistisch is, omdat het zo lekker rijdt. Mijn god wat is dit een ubergaaf spel. Ik ben echt helemaal overtuigd. Richard Burns Rally is de beste rallysim OOIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmmja niet moeilijk, RBR is de enige Rallysim ooit. ;)

RC2000 was een aardige poging maar de physics waren enorm beperkt.
Er zijn nog wel een paar andere geweest (CMR zit daar zeker niet tussen) maar RBR is eigenlijk de eerste echte poging om een rally tot in de puntjes te simuleren.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste