Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

kNarf schreef op 09 september 2004 @ 21:22:
[...]

omg, das wel het echte werk die 911. beter dan die WRC bakken van tegenwoordig :7
zeker een aanrader om te downloaden, staat ook veel moois op die site :)
lol het filmpje ook gezien, laatste stuk is pas hard, echt gewoon volgas in de bosjes _/-\o_

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

:P

Life is not about specs, it is about joy!

• R-B

R-B

Blokkert

mooo die 1.20 op RBR baan, is niet te doen zowat :s..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
R-B schreef op 09 september 2004 @ 21:54:
mooo die 1.20 op RBR baan, is niet te doen zowat :s..
Hehe daar heeft iedereen het dus net over. Jij dacht dat het binnen 5 minuutjes gepiept was zeker?

Ik heb net nog een paar runs gedaan en m wel gered. 1:19:1xx op de klokken maar ook nog wel 2 a 3 kleine foutjes. De 90 graden bocht nu maar met de handrem gedaan, dat gaat bij mij sneller dan de scandinavian flick.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op 09 september 2004 @ 22:13:
[...]

Hehe daar heeft iedereen het dus net over. Jij dacht dat het binnen 5 minuutjes gepiept was zeker?

Ik heb net nog een paar runs gedaan en m wel gered. 1:19:1xx op de klokken maar ook nog wel 2 a 3 kleine foutjes. De 90 graden bocht nu maar met de handrem gedaan, dat gaat bij mij sneller dan de scandinavian flick.
En wil je dan in ieder geval even verklappen wèlke auto je dan vrijspeelt? Please? _/-\o_ Dan weet ik waarvoor ik een berg frustratie tegemoet ga...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• R-B

R-B

Blokkert

JumpStart schreef op 09 september 2004 @ 22:22:
[...]

En wil je dan in ieder geval even verklappen wèlke auto je dan vrijspeelt? Please? _/-\o_ Dan weet ik waarvoor ik een berg frustratie tegemoet ga...
Ja ik ook,, anders komt ie later wel :)

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 09 september 2004 @ 22:22:
[...]

Geen idee, ik heb nog een paar andere tests niet "perfect". :D
Ik geloof dat je de
spoiler:
Impreza uit een ander jaartal
krijgt als je alles perfect hebt.

Persoonlijk vind ik dat unlocken niet passen bij een sim, maargoed.
Net nog even een 1:18:2xx neergezet maar ik ben te moe om vandaag nog veel sneller te gaan, misschien morgen als ik weer fris ben. :p
Rondje ging nu tenminste clean, alleen iets te wild bij de watersplashes.

• R-B

R-B

Blokkert

lol bij die 2 waterplassen ga ik heel vaak over de kop omdat ik dan niet in het midden erovergaan :P

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op 09 september 2004 @ 22:41:
lol bij die 2 waterplassen ga ik heel vaak over de kop omdat ik dan niet in het midden erovergaan :P
Over de kop gaan heb ik nog nooit gehad, je moet eens proberen kort de rem in te drukken voor je erin rijdt.

• R-B

R-B

Blokkert

bij de 1e plas doe ik dat

maar bij de 2e heb je er 2, en ik kom altijd wijd uit de bocht en dan ga je over de kop enzo op volle snelheid :P (iets geremd)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Die laatste is echt hard :) Er is een ding dat het zo moeilijk maakt in mijn ogen.. En dat is dat je niet echt merkt dat je vet hard rijdt (nouja je merkt het wel aan de crashes). Daarom slip ik best veel of vlieg ik soms gewoon totaal uit de bocht omdat ik daar gewoon veel te hard in kom. Kan ook liggen dat ik het met een keyboard speel want heb het idee dat het veel beter zal spelen op een pad of stuurtje. Omdat je daarop veel beter lichter kan sturen en kan vasthouden. Met keyboard zit je veel meer te tappen op de knoppen dan dat je hem kan vasthouden op 1/4 ofzo.

Die rallyschool is erg leuk om te doen. Leert er best wat hoe je je auto moet controleren :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik ben echt te slecht in dit spel, en raak er gefrustreerd van. :D
Rij iig stukken beter in GTR, ook erg tof. :p

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
R-B schreef op 09 september 2004 @ 22:50:
bij de 1e plas doe ik dat

maar bij de 2e heb je er 2, en ik kom altijd wijd uit de bocht en dan ga je over de kop enzo op volle snelheid :P (iets geremd)
Dat komt omdat hoe harder je door die plassen wil, hoe rechter je er door moet gaan. Je kunt je voorstellen dat als je enigzins dwars door die plas gaat en de voorkant van de auto krijgt ineens de weerstand van het water dat dat de situatie niet verbetert :) Dan klap je om
Ook niet te hard natuurlijk, want dan loop je schade op

• R-B

R-B

Blokkert

stefijn schreef op 09 september 2004 @ 23:06:
[...]

Dat komt omdat hoe harder je door die plassen wil, hoe rechter je er door moet gaan. Je kunt je voorstellen dat als je enigzins dwars door die plas gaat en de voorkant van de auto krijgt ineens de weerstand van het water dat dat de situatie niet verbetert :) Dan klap je om
Ook niet te hard natuurlijk, want dan loop je schade op
ja kweet dat ik recht moet, lukt niet altijd :P (8>

• Stefke
R-B schreef op 09 september 2004 @ 23:09:
[...]

ja kweet dat ik recht moet, lukt niet altijd :P (8>
En als je er remmend dwars in gaat wordt het nog erger :)

edit: dat komt natuurlijk omdat je door te remmen de achterzijde lichter maakt (gewicht naar voren) waardoor die nog gemakkelijker omslaat op het moment dat de voorzijde in het water komt

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 10-09-2004 09:32 ]

• R-B

R-B

Blokkert

stefijn schreef op 09 september 2004 @ 23:10:
[...]

Dat doe ik ook nog is _/-\o_

Maja morgen ff goed proberen door die plassen te gaan :)

• Zamorano
  • Niet online
stefijn schreef op 09 september 2004 @ 23:10:
[...]

Hehehe ja, dan kan je beter helemaal niet remmen, misschien hou je m dan nog.
Net ff de Mineshaft stage geprobeerd, die is ook heel gaaf zeg zo langs de afgrondjes links-rechts combinaties.
Albinoraptor schreef op 09 september 2004 @ 23:04:
Ik ben echt te slecht in dit spel, en raak er gefrustreerd van. :D
Rij iig stukken beter in GTR, ook erg tof. :p
Hmm een hoop technieken komen ook van pas in GTR, zeker bij extreme situaties, corrigeren van slip e.d.
En ik gebruik in RBR een hoop technieken die ik al uit GPL beheers. Kortom, van meer goede sims rijden word je volgens mij in andere sims ook beter, slechter iig niet. Andere soorten wagens/ondergronden leggen gewoon de nadruk op andere aspecten van het autoracen.

[ Voor 46% gewijzigd door Zamorano op 09-09-2004 23:29 ]

• R-B

R-B

Blokkert

ZAMoRANo schreef op 09 september 2004 @ 23:25:
[...]

Hehehe ja, dan kan je beter helemaal niet remmen, misschien hou je m dan nog.
Net ff de Mineshaft stage geprobeerd, die is ook heel gaaf zeg zo langs de afgrondjes links-rechts combinaties.
En dan die prachtige heuvel vlak voor einde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Vooral in de stage waar 'R.b.' het je voordoet zo het dus echt moet, merk je dat een fase-knop-iets onontbeerlijk is. Je moet in feite tijdens het inremmen gas geven om de auto in het gareel te houden, en dat lukt niet/nauwelijk met een keyboard :( Echter het blijft gewoon een top-game _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MJ85 schreef op 10 september 2004 @ 01:02:
Vooral in de stage waar 'R.b.' het je voordoet zo het dus echt moet, merk je dat een fase-knop-iets onontbeerlijk is. Je moet in feite tijdens het inremmen gas geven om de auto in het gareel te houden, en dat lukt niet/nauwelijk met een keyboard :( Echter het blijft gewoon een top-game _/-\o_
Ja en nee... De gemiddelde ramplank-racer stuurt met de cursor, en geeft ook gas met de cursor. Ja, dan heb je maar 3 vingers om links, rechts, gas en rem te doen... Da's eentje te weinig eigenlijk, of je moet gaan verplaatsen, of je duim nog binnendoor leggen.

Probeer maar eens GHJKL voor wijs-, middel-, ringvinger en pink. Gas en rem tegelijk moet op meerdere manieren kunnen met een toetsenbord.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
party42 schreef op 09 september 2004 @ 09:57:
ik kan mijn toetsen van mijn gamepad niet echt instellen. als ik een toets selecteer om aan te passen, dan vult hij (het spel) meteen "Extra" oid in, voordat ik een toets heb ingedrukt.

ik probeer deze dus in te stellen: klik.

Rumble werkt jammergenoeg ook niet... Iemand een idee?
sorry, quote mezelf even... weet iemand een oplossing?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

JumpStart schreef op 10 september 2004 @ 08:46:
[...]

Ja en nee... De gemiddelde ramplank-racer stuurt met de cursor, en geeft ook gas met de cursor. Ja, dan heb je maar 3 vingers om links, rechts, gas en rem te doen... Da's eentje te weinig eigenlijk, of je moet gaan verplaatsen, of je duim nog binnendoor leggen.

Probeer maar eens GHJKL voor wijs-, middel-, ringvinger en pink. Gas en rem tegelijk moet op meerdere manieren kunnen met een toetsenbord.
Ik deed (nu heb ik 'n MOMO :D) het zo:
sturen met cursor en gas/brake/handrem met Q-W-ALT
Werkt perfect :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Toen ik al die kleine probleempjes in dit topic las was ik toch wel bang dat er een aantal het speelplezier zouden bederven maar ik heb tot nu toe nergens last van.
Controls instellen ging fantastisch, grafisch absoluut geen framedrops of wat dan ook en vooralsnog geen CTD's.

Qua physics heb ik eigenlijk weinig te klagen, het voelt allemaal heel natuurlijk aan, alleen merk je, bij o.a die 90 graden bocht in de RallySchool stage, dat de auto nogal weinig afremt op de motor. Ik zag op RSC vanochtend een zelfde discussie dus blijkbaar hebben meer mensen dat opgemerkt. Maar of dat nu een flaw in de physics is (toeren die te langzaam terugvallen als je t gas los laat) of dat dit echt zo is bij dit soort wagen durf ik niet te zeggen.
party42 schreef op 10 september 2004 @ 09:09:
[...]

sorry, quote mezelf even... weet iemand een oplossing?
Ik denk dat 1 van de assen op je gamepad iets off-centre staat waardoor hij denkt dat je iets indrukt. Probeer anders met DxTweak2 eens om de sticks van je gamepad eerst goed te calibreren.

Anders zou ik t ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 10 september 2004 @ 08:46:
[...]

Ik kan wel met 4 vingers de cursor bedienen, komt nog van vroeger als klein gamertje speelde ik zo altijd racegames van accolade(die hele slechte, maar ook zo leuke).

ik heb rechterwijsvinger op gas, rechterduim op rechts sturen,
linkerwijsvinger op remmen, linkermiddelvinger op links sturen.

Maar dit soort games bestuur ik natuurliijk met MOMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zou er trouwens iets mis kunnen zijn met de default settings voor Quick Rally Australia?

Op het engelse gravell gaat alles prima, kan redelijk overstuur opwekken, en ik kom op acceptabele manier die paar vrijgespeelde proeven door. Maar die proeven in Australie? Te erg voor woorden, ik glij daar als alsof er geen gravell maar kogellager kogels liggen, onderstuur te over... Ligt dat aan mij of ligt dat aan mij èn aan de defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 10 september 2004 @ 11:15:
Zou er trouwens iets mis kunnen zijn met de default settings voor Quick Rally Australia?

Op het engelse gravell gaat alles prima, kan redelijk overstuur opwekken, en ik kom op acceptabele manier die paar vrijgespeelde proeven door. Maar die proeven in Australie? Te erg voor woorden, ik glij daar als alsof er geen gravell maar kogellager kogels liggen, onderstuur te over... Ligt dat aan mij of ligt dat aan mij èn aan de defaults?
Ik heb gisteren Mineshaft gereden en had er eigenlijk geen moeite mee, het verschil zit m denk in t feit dat de binnenkant van bochten in Engeland iets meer camber (en gras ipv rotsen of een ravijn) hebben waardoor ze je er door trekken. Kwestie van anticiperen en iets anders en een beetje laten driften.
Dat werkt voor mij iig prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

JumpStart schreef op 10 september 2004 @ 11:15:

Beide ;)
In Australie is het gravel inderdaad anders dan in Engeland, dat heb ik ook al gemerkt. Je moet in Australie dus veel meer werken met de techniek van een harde ruk aan het stuur en even flnik gas erop om overstuur op te wekken.

Ook maakt het enorm veel verschil of je (in Championship mode) als eerste op de proef rijdt of als een van de laatste.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij is de gravel in Australie (in het echie) ook veel meer een kiezelondergrond, en in Engeland meer modder/kleiachtig. En kiezels werken inderdaad als kogellagertjes, dus dat zou dan wel weer goed zijn van RBR :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 10-09-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog een probleem: Die pacenotes dringen niet door :X

In Rally Championship 2000, wat ik echt uren en uren gespeeld heb, was een links of rechts 'one' gewoon voluit doorjakkeren. Een links of rechts 'two' was even inhouden, 'three' was een beetje actief remmen, 'four' en 'five' dan nog wat erger, en vervolgens nog 'square' en 'pairpin'. Ik had dit zo goed door dat ik een onbekende rallyproef, nooit gereden, meteen op 90-100% kon aanvallen, zo goed als voluit gaan.

Vervolgens heb ik een tijdje rondgerost met CMR04, en daar ... jawel, gooiden ze het precies om: Een lager getal betekent hier ineens een scherpere bocht dan een hoger getal. 7(8)7 Nou ja, hier was overheen te komen, al ging ik soms nog keihard verkeerd als ik even afgeleid was en het per ongeluk op RC2000 instinct deed...

Guess what? Ik mag mijn instinctieve reacties opnieuw gaan herprogrammeren...

Richard Burns Rally - Pacenotes

"Flat Left"Maximum speed Left
"Flat right"Maximum speed Right
"Easy Left"Check your speed, almost flat Left
"Easy Right"Check your speed, almost flat Right
"Fast Left"You will need to slow down and change down Left
"Fast Right"You will need to slow down and change down Right
"Medium Left"Slow down, the corner is getting tight, change down Left
"Medium Right"Slow down, the corner is getting tight, change down Right
"K Left"Tighter than a medium Left
"K Right"Tighter than a medium Right
"90 Left"Square Left bend 90 degree angle
"90 Right"Square Right bend 90 degree angle
"Hairpin Left"More than a Left 90 degree angle
"Hairpin Right"More than a Right 90 degree angle
"Narrows"Roads narrow - be aware
"Wide out"Road is wide on the exit
"Tightens"The bend tightens as you go around it
"Tightens Bad"The bend gets very tight especially at the exit
"Turn Right"Turn off the road and right onto another at junction
"Turn Left"Turn off the road and left onto another at junction
"Twisty"Roads goes from left to right flowing
"Into"From one note (into) the next
"and"Small gap between notes
"Over crest"Over a hill you won't be able to see next note
"Jump"Car will leave the road, set up for landing
"Bump"This will unsettle the car
"Don’t Cut"Stay in the middle of the road, the ditches maybe be deceptive
"Cut"Hug the inside line
"Long"Road continues on in the direction of the note for extended time
"Maybe"A bit
"Go Straight"Don't turn off
"Keep Right"Road will have a better line if you keep right
"Keep Left"Road will have a better line if you keep left
"Keep Middle"Stay in the middle of the road for the best line
"Care"Take care on the road surface
"Caution"Hazard
"Caution water" Water hazard
"Ford"Water crossing
"Bridge"Take care on entry to bridge and crossing
"Finish"The completion of the stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik wil ze eigenlijk niet zien, maar zelf ontdekken. :( Gelukkig zie ik ze nu ook niet omdat picserver problemen heeft, maar zou je er ff linkjes van willen maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MartijnA3 schreef op 10 september 2004 @ 13:44:
Ik wil ze eigenlijk niet zien, maar zelf ontdekken. :( Gelukkig zie ik ze nu ook niet omdat picserver problemen heeft, maar zou je er ff linkjes van willen maken?
Ja dat vind ik ook. Linkjes zou prettiger zijn.

Ik heb net de andere oefeningen in de RallySchool op perfect gehaald. Alleen de Powerslide had ik iets moeite om te halen, niet het sliden zelf maar ik ging vaak te hard op het 1e stukje of ik haalde de tijd niet. :9
Maar nu dan toch ook gehaald en dan krijg je inderdaad een bonuswagen. Maar het is dus niet een auto waar je nog niet in gereden hebt, meer zeg ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja ik vind het ook een toppertje, graphics konden beter, vooral de autos, en de mensen en de dieren. Maar de omgeving is best mooi, ook vind ik zelfs op realistisch dat de bodywork nog lang meegaat, maar de rest mechanische zooi is zo kaduuk, dat ik na 10 seconden weer opnieuw kan beginnen.

Maja, keyboard is echt tricky. Auto blijft heel twitchy zodra je boven de 70 rijdt. Op zich ben ik de driving school ook goed doorgekomen, en lukte de technieken allemaal wel, maar probleem is dat ik vrijwel nooit helemaal perfect uitkom voor een bocht en dat de techniek dan ook weer niet werkt. En ja ik houd ook teveel van gassen. Dus Daarom ligt ik er vaak af, soms vaker op de kop dan recht. Maar dat vind ik een ander probleem. Je merkt pas in de bocht dat je te hard ging, dus dan is het al te laat.

Misschien ook maar een stuurtje kopen. Maar in principe was bij Live For Speed ook rijders met het toetsenbord die vrijwel net zo snel reden als de mensen met een stuur.

Maar ja misschien krijg ik het nooit onder de knie.

Had ook probleem met rally school die kapte. Gewoon vaak proberen, niet op enter drukken, en soms eentje eerder ervoor nog es doen, soms pakte ie hem wel. En Save progress klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
REDFISH schreef op 10 september 2004 @ 14:20:
....

Misschien ook maar een stuurtje kopen. Maar in principe was bij Live For Speed ook rijders met het toetsenbord die vrijwel net zo snel reden als de mensen met een stuur.
Oudere versies LFS hadden bij keyboard controls standaard wat hulp aanstaan om het voor mensen met een ramplankje makkelijker te maken, vandaar.

Dat is nu niet meer zo en dat zie je ook aan de tijden. Vergelijk de KB- no help World Records maar eens met die van Wheel/Joystick.
Je bent uiteindelijk altijd sneller met een stuur, en daar komt nog eens bij dat het veel meer rijplezier biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
[b]REDFISH schreef op 10 september 2004 @ 14:20:[/b

Dat komt omdat LFS automatisch toetsenbordcorrecties uitvoerde, waardoor keyboardrijders zwaar in het voordeel waren. Dat is er inmiddels - terecht - uitgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Iemand al een lijstje gezien met wat hoe vrij te spelen is?

Als 'citrofiel' (besmet door mijn ouders, Citroën rijders) wil ik héééél graag met die Xsara WRC gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De meeste auto's krijg je gewoon door rallies te winnen, de Xsara ook. Moet je gewoon op rookie niveau spelen dan is 't vrij makkelijk te winnen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kNarf schreef op 10 september 2004 @ 16:19:
De meeste auto's krijg je gewoon door rallies te winnen, de Xsara ook. Moet je gewoon op rookie niveau spelen dan is 't vrij makkelijk te winnen allemaal.
rookie niveau is veel te makkelijk IMO. Je rijdt voor je gevoel als of je in een brommobiel aan het toeren bent, presteert het daarbij ook nog een paar keer om er af te vliegen en je word doodleuk eerste... Een stapje hoger is weer nét te veel van het goede. Nja, oefenen dan maar :).

Zijn er trouwens nog mensen die problemen hebben het de call-out distance (oid), Dan roept ie weer te vroeg, dan weer midden in een hairpin dat er een hairpin aankomt.

Ik zit me stiekem soms ook wel een beetje te ergeren aan die dennebomen formaat kerstboompje die je niet plat kunt rijden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Eindelijk, alles perfect, maar goed dan ga ik de richard burns challange doen, en dan op dezelfde stage, en dan rij ik ineens 1:34 en elke tussen stuk ben ik meteen al 12 seconden langzamer, dat snap ik echt niet. Terwijl ik op die stage vrijwel altijd al 1:23 rij, voor goud een paar keer rond de 1:20 en daarna net 1:19. Dus dat zit wel goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedy55 op 10-09-2004 19:56 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart is with ^^

Eerste rally op rookie nivo was OMFG T0T4L PWNAGE !!!111

:X oh, erhhh, sorry ;) Ik was inderdaad ook 3 of 4 keer stilgevallen en was 1 keer op verkeerde bandenkeus vertrokken (droog gravel banden op een natte baan: zo glad en glibberig als paling in een emmer glijmiddel, de auto was vrijwel constant aan het 'snaken') en toch wist ik alle proeven te winnen met 10 tot 30 seconden op #2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

FF wat crash filmpjes :D

http://home.hccnet.nl/arienap/RBR1.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR2.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR3.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR4.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR5.WMV
http://home.hccnet.nl/arienap/RBR7.WMV

En mijn n00bish rallyschool ritje (wel hard over die 2 slootjes heen :D)

http://nap.fol.nl/RBR6.WMV

Veel kijkplezier ;)

Tip: Rechtermuisknop, en dan Save link as:/Doel opslaan als :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 10-09-2004 20:18 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die het niet binnen hebben van play.com ?

Ik heb voor een vriend besteld namelijk en er staat 2 september verstuurd en normaal heb je het dan toch een dag of 4 later wel binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:24:

Ik heb voor een vriend besteld namelijk en er staat 2 september verstuurd en normaal heb je het dan toch een dag of 4 later wel binnen ?
Ja zeker weten. Ik heb 5 september besteld, 6 september is ie verstuurd en gisteren (9 sept.) is ie binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:24:

Zie een aantal posts terug:

• Dinsdag 31 augustus een dubbele bestelling geplaatst.
• Steve McQueen's Le Mans woensdag 1 september verstuurd.
• RBR donderdag 2 september verstuurd. (Maar waarschijnlijk dus na de laatste lichting.)
• Weekendje ertussen...
• Maandag 6 september Le Mans binnen.
• Woensdag 8 september (!!) RBR binnen.

4 tot 6 WERKdagen lijkt dus wel normaal. Als je bij jou het na het weekend niet binnen hebt zou ik me zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Mijn bevindingen tot nu toe zijn positief wat Richard Burns Rally betreft. Ik speel gewoon met toetsenbord, maar schakelen (AZ), en besturing (pijltjes) wil nog wel redelijk met dit spel. Moet je voor de lol eens vergelijken met DTM Racer 2. Het spel doet me denken aan Gran Turismo 2 (PSX) en voelt goed aan. Ik heb alleen wel problemen met het bedienen van de koppeling.
Ik kan vooruit- en terugschakelen zonder de koppeling te gebruiken :D Normaal is dat beveiligd in auto's. Ik heb nu maar besloten de clutch uit te schakelen, want dit geeft toch alleen maar oponthoud bij het wegrijden 8)
De graphics zijn goed, het spel draait soepel op een Geforce4 Ti4200 (licht overgeklokt) op 1024x768 met bilinear filtering aan en kwaliteit op het hoogst

[ Voor 13% gewijzigd door Acheron op 10-09-2004 20:53 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Allemaal een geval van 'Je gaat te hard :+' net als de mijne, maar dat was mee een do or die actie 8)7

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

hp38guser schreef op 10 september 2004 @ 20:52:
[...]
Ik kan vooruit- en terugschakelen zonder de koppeling te gebruiken :D Normaal is dat beveiligd in auto's. Ik heb nu maar besloten de clutch uit te schakelen, want dit geeft toch alleen maar oponthoud bij het wegrijden 8)
[...]
Alle (??) WRC rallywagens hebben tegenwoordig een sequentiele versnellingsbak waarbij je alleen bij het wegrijden hoeft te koppelen. Op- en terugschakelen kan zonder koppeling. Opschakelen kan zelfs bij vol gas, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ja blijkbaar iemand die nog nooit van een sequentiele bak gehoord heeft. :)

Opschakelen met vol gas kan idd wel maar is niet echt gezond voor je motor, je maakt dan even zoveel toeren (tijdens de automatische ontkoppelling) dat dat oververhitting kan veroorzaken. Bij GPL leidt dit heel vaak tot een mooi plofje maar bij RBR heb ik dit nog niet gezien (Realistic damage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op 10 september 2004 @ 21:34:
Hmm ja blijkbaar iemand die nog nooit van een sequentiele bak gehoord heeft. :)

Opschakelen met vol gas kan idd wel maar is niet echt gezond voor je motor, je maakt dan even zoveel toeren (tijdens de automatische ontkoppelling) dat dat oververhitting kan veroorzaken. Bij GPL leidt dit heel vaak tot een mooi plofje maar bij RBR heb ik dit nog niet gezien (Realistic damage).
Uhmm, nee, de moderne sequentiele bakken laten de ECU even de motor inhouden om te schakelen, dus overtoeren/oververhitten is er niet meer bij tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 10 september 2004 @ 21:51:
[...]

Uhmm, nee, de moderne sequentiele bakken laten de ECU even de motor inhouden om te schakelen, dus overtoeren/oververhitten is er niet meer bij tegenwoordig.
Ah ik wist niet dat WRC's dat ook hebben, wel logisch op zich. :)

Ik ben vandaag ook begonnen aan een championship op Rookie. Is idd heel erg makkelijk. De 1e rally won ik met meer dan 3 minuten verschil en in Japan ben ik ook al flink uitgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

yeah, net eindelijk RBR track onder de 1.20 gereden om precies te zijn 1.19.95 :D

Toen ff de rest gehaald wat nog niet gelukt was en hoppa daar hadden we een subaru uit 2000 :D

Maarre, waarom begint iedereen op ROOKIE? ik vindt dat saai, begin gewoon op prof :) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

"... Big in Japan"

Wat in-car schermschoten. Videokaart settings staan hier.

*Allemaal Klikbaar*
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/600rbr_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/600rbr_004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/600rbr_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/600rbr_012.jpg

• R-B

R-B

Blokkert

hmmz, je videokaart settings staan wel op low, maar ik zie niet echt superveel verschil, ik heb op high staan dagt ik :)

Verwijderd

mijn Microsoft sidewinder stuur werkt nie goed:/ als ik stuur gaat ie acceleren en blijft ie op de helft daarvan dus ALTIJD geeft ie gas.. als ik in opties stuur probeer in te stellen komen er allemaal verkeerde dingen :/
weet iemand hoe ik dit kan fixen?

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:47:
mijn Microsoft sidewinder stuur werkt nie goed:/ als ik stuur gaat ie acceleren en blijft ie op de helft daarvan dus ALTIJD geeft ie gas.. als ik in opties stuur probeer in te stellen komen er allemaal verkeerde dingen :/
weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Gewoon je controls goed instellen. Er staan een aantal dubbele dingen in, voor zowel combined- als separate-axis. Die moet je dus niet allebei instellen.

Verwijderd

alles staat goed, ma als ik eenmaal gas heb ingedrukt gaat ie nie meer los enzo.. blijft gas geven terwijl ik m los heb :/
ook in controlls menu als staat gas balkje leeg.. druk ik op me gas pendaal komt er dus rood streepje vol tot waar ik m induw.. als ik m loslaat blijft ie op de 'helft' van t balkje hangen
dus half gas zit ie vast

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:21 ]

Verwijderd

sorry n/m fixed

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
ik heb last van extreme frame drops, 1x per seconde hangt het beeld even.

Wat zijn de specs:
xp-m 2400+ @ 2100mhz (210x10)
2x256mb op 210mhz (420ddr)
gf4 ti4200 128mb (250/550)

in bios veranderd:
AGP fastwrite aan/uit helpt niks
AGP hoe-heet-dat-nou-weer 128 of 256mb, helpt ook niet

Lagere resolutie heeft ook geen zin: 640x480 16bits kleuren geeft nog steeds flinke lags.

Ik ga nu directx 9 installeren en daarna nieuwe videokaart drivers.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

Piggen

Lekker bakkie

Misschien heb je last van spyware?
Of misschien heb je monitoringsprogjes draaien op de achtergrond (speedfan enzo). Die kunnen ook voor vertraging zorgen.

Verwijderd

Ik hou van rally en ik hou van Xbox....
Kopen voor 40 euro??? Aanrader?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

Piggen

Lekker bakkie

Hangt ervan af van welke soort rallygames je houdt.
Dit is andere koek dan Colin Mcrae Rally. Als je van simulatie houdt, kan dit best iets voor je zijn.

een iets minder vage post mag trouwens ook wel :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
MPmad schreef op 11 september 2004 @ 16:39:
Misschien heb je last van spyware?
Of misschien heb je monitoringsprogjes draaien op de achtergrond (speedfan enzo). Die kunnen ook voor vertraging zorgen.
dat soort programma's heb ik normaal gesproken aan, zorgt nooit voor problemen, nu in dit spel wel, maar als ik het uitzet (net als zonealarm, netlimiter, msn) blijven de problemen. Overigen is het na directx9c en nieuwe videokaart drivers wat beter geworden, maar nog lang niet goed.

en spyware...geen last van voor zover ik weet (ad-aware en spysweeper gebruik ik regelmatig)

[ Voor 9% gewijzigd door PASware op 11-09-2004 16:58 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog wat meer schermschoten. Videokaart settings staan nog steeds hier.

*Allemaal Klikbaar*

Big in Japan:
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_022.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_027.jpg

Amerikaans Gravel (test, buiten het eerste seizoen om):
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_037.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_042.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_055.jpg

Sneeuwpret in Finland:
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_061.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_087.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_100.jpg

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zijn er ook mensen die met stuurtjes rijden, en zo ja welk stuurtje? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat Logitech in het verleden nogal slechte drivers maakte, en sommige knoppen niet eens herkend worden. Is jouw stuurtje goed in te stellen met al de opties van RBR of werken bepaalde knoppen niet, zodat je moet handremmen met het toetsenbord oid?

• Zamorano
  • Niet online
REDFISH schreef op 11 september 2004 @ 17:23:
Zijn er ook mensen die met stuurtjes rijden, en zo ja welk stuurtje? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat Logitech in het verleden nogal slechte drivers maakte, en sommige knoppen niet eens herkend worden. Is jouw stuurtje goed in te stellen met al de opties van RBR of werken bepaalde knoppen niet, zodat je moet handremmen met het toetsenbord oid?
Die problemen met Logitech sturen zijn nogal onzin IMHO. Ik rijd al vrij lang (jaar of 8 ) sims, heb zelf een Logitech stuur en ken veel mensen die ook met Logitechs rijden. Ik heb dat soort problemen nog nooit gezien, met welke sim/spel dan ook.

Tuurlijk zal er ooit wel eens wat niet goed gaan, maar dat is met elk merk/type stuur wel eens.

In RBR werken alle knoppen op mijn Logitech Wingman Formula Force icm ActLabs Performance pedals+clutch en USB Shifter. Was 2 minuten werk om in te stellen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het spel heeft bij de recommended specs zelfs een logitech stuur staan, de MOMO. Wat denk je, dat de makers van het spel daar dan géén goeie support voor gaan geven?

• R-B

R-B

Blokkert

JumpStart schreef op 11 september 2004 @ 17:41:
Het spel heeft bij de recommended specs zelfs een logitech stuur staan, de MOMO. Wat denk je, dat de makers van het spel daar dan géén goeie support voor gaan geven?
Gelukkig heb ik de momo :D

maarre, hoe heb je die 206 gewonne? :)

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Van wat ik van de video's en screenshots heb gezien en wat ik heb gehoord moet ik spel gewoon hebben...

Nadat ik in de stad was geweest om hem hoogstwaarschijnlijk te halen, kwam ik van een koude kermis thuis.. er was maar 1 winkel die em verkocht voor 50 euro :|

Dus hij is nu besteld via Play.com via iemand anders (heb nog geen CC, wel aangevraagd). Ik blij dat ik em niet in de stad gekocht heb, scheelt 20 euro :o

En nu maar afwachten, maarja ik vermaak me wel met Locomotion voorlopig :P

System specs

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

R-B schreef op 11 september 2004 @ 17:48:
[...]

Die 206 (blèèèghh, is een 5 bak!!) werd vrijgespeeld na het uitrijden winnen van Engeland... Of erhh, Japan. :X Weet ik niet zeker. Heb nu de Hyundai en de 206 erbij, na winnen van Engeland en Japan dus.

[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 11-09-2004 18:29 . Reden: Edit: uitrijden is niet genoeg... ]

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op 11 september 2004 @ 17:48:
[...]

Gelukkig heb ik de momo :D

Een rally winnen. En ik vermoed zelfs alle stages van die rally ook.
En door Richard te verslaan in de RBChallenge op de RallySchool stage kreeg ik ook de MG ZR (FWD).

[ Voor 28% gewijzigd door Zamorano op 11-09-2004 18:35 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zo ik wilde even zeggen dat ik het spel nu ook heb hoera! Dit is gewoon waar voor je geld. Eerst had ik een kwartier met tobo gereden, en na mn werk heb ik mijn stuurtje erbij gepakt. Wat een mooi en gaaf spel zeg! Alleen raak ik de weg nogal eens kwijt :S Soms is m'n instructeur wat onduidelijk, en staan de aanwijzigen te vroeg, zodat ik in de war raak.

Ik zal zo eens wat screenies posten voor de fans, alles in high quality natuurlijk!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De echte bikkel rijdt natuurlijk zonder die pijlen boven in beeld en puur op de instructies van de bijrijder, het moet wel een sim blijven natuurlijk :7

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

kNarf schreef op 11 september 2004 @ 18:37:
De echte bikkel rijdt natuurlijk zonder die pijlen boven in beeld en puur op de instructies van de bijrijder, het moet wel een sim blijven natuurlijk :7
[irc mode]
* JumpStart slaps kNarf a bit with a large trout
[/irc mode]

Opzouten jij :+ :D Eerst lekker in rookie mode, met pacenotes grafisch bovenin. (Ik kijk er maar half naar). 3D pacenotes op de baan, dat is pas "fout" (zoals je de laatste proef van de basic training krijgt).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zoals beloofd, wat screenies, en niet zomaar wat screenies zeg!

(settings: 1024x768*32 ; 6xAA ; 16xAF / High Graphics Quality / High Particle Quality / Dynamic Car Reflections / Car Shadows / Triple Buffering / ATi Radeon 9800 PRO 128 @ XT OC) :9

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr1.jpg
Het is groen... Mogen we nu rijden?

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr2.jpg
Shit m'n fans blokkeren de weg! Ja ik heb nu geen tijd voor handtekeningen hoor!

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr3.jpg
Het is wel koud he zo zonder deur... brrrrr

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr4.jpg
Pas op een mier op de weg! Pfiieww... ik ben er niet overheen gereden...

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr5.jpg
Ready for liftoff...

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr6.jpg
Miep miep...

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr7.jpg
Overstekend wild...

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr8.jpg
Zoek de verschillen tussen GTA en RBR...

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr9.jpg
... Vroem vroem!

Afbeeldingslocatie: http://www.fileforum.org/rbr/rbr10.jpg
The End! Hé, waar issie nou?

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 11-09-2004 19:38 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

"Livin' in America!"

Scenery is hier echt _o_ ik was op een gegeven moment gewoon afgeleid door de omgeving ... "Jeetje, dat ziet er goed ui... OHKUT!!"

Een paar amerikaanse gravelproeven waren echt Überlekker: breed, glooiend, allemaal FLATs, EASYs en FASTs, constant in 5e of 6e versnelling, soms gewoon maxed out, tegen de toerenbegrenzer aan in 6.

En ondertussen kom ik tot een seconde of 5 van de stage records :)

*Klikbaar*

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_103.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_108.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_116.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/300rbr_121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

woei, net zo een brede baan gereden in USA, woei na 2e rondjes 1 sec boven wereldrecord :D

3 sec verloren in laatste stuk want zet er 1.95 onder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg ben al 2x tegen zo'n irritant camera mannetje gereden :( Nee meneer u kunt niet op het laatst wegduiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:30:
omg ben al 2x tegen zo'n irritant camera mannetje gereden :( Nee meneer u kunt niet op het laatst wegduiken :(
Ligt het aan mij dan? Of is het misschien zo dat in Rookie mode ze er niet zijn. Of misschien dat ze er op Low Detail niet zijn? Want ik heb nog geen bonuspunten weten te scoren met sportfotografen aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:30:
leuk he als ze op recht stuk staan en als jij @ 100% rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Dat rode spul in Japan is best tricky :D Volgens mij kunnen jullie binnenkort weer een megaklapper verwachten :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MJ85 schreef op 12 september 2004 @ 05:04:
Dat rode spul in Japan is best tricky :D Volgens mij kunnen jullie binnenkort weer een megaklapper verwachten :+
rode spul :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerika is echt lekker snel, wel verradelijk :P 1x buiten de baan en je gaat gegarrandeerd op z'n kop.
Japan is echt zweten met realistic damage :X

Jammer btw dat het spel geen widescreen resoluties ondersteund.

Wat high res screenies.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/1(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/2(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/3(Custom).jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik zit eerst die Rally SChool Stage helemaal grijs te rijden, daar zit bijna alle soorte bochten in die je bij de rest ook krijgt. Lekker kort ook zodat je goed kunt oefenen. Heb iig geen spijt van de aankoop.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een oplossing (evt. patch) gevonden tegen het 'hangen' van RBR?

Ik kan iedere stage opnieuw opstarten als ik die daadwerkelijk wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 13:12:
iemand al een oplossing (evt. patch) gevonden tegen het 'hangen' van RBR?

Ik kan iedere stage opnieuw opstarten als ik die daadwerkelijk wil rijden.
Er schijnt het nodige niet lekker te zitten met Audigy drivers en EAX. Sommige gebruikers hebben hier omheengewerkt door in de eigenschappen van de geluidskaart de hardware acceleratie iets minder hoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij crashed ie ook af en toe maar ik heb geen creative shit. Meestal als ik een stage start. Gewoon ineens *plop* desktop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
JumpStart schreef op 12 september 2004 @ 13:18:
[...]

Er schijnt het nodige niet lekker te zitten met Audigy drivers en EAX. Sommige gebruikers hebben hier omheengewerkt door in de eigenschappen van de geluidskaart de hardware acceleratie iets minder hoog te zetten.
bij mij slaat ie ook geregeld terug naar bureaublad........misschien dat 't ook helpt om bij de settings van rbr eax uit te zetten...ik heb al verschillende drivers geprobeert...61.77-61.76-61.72-60.85-52.16......maakt allemaal niks uit

alt-tab werkt bij mij ook niet.....ja, ik kom wel in windows, maar als ik 't spel dan weer opzet, blijft het beeld zwart

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 12-09-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik denk dan dat het met de Audigy te maken heeft. Ik heb namelijk een Live!, EAX aan en absoluut nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 13:22:
Bij mij crashed ie ook af en toe maar ik heb geen creative shit. Meestal als ik een stage start. Gewoon ineens *plop* desktop ;(
EAX uitzetten, als dat nog aangevinkt staat.

En verder, ik wil jou nergens van beschuldigen, maar ik heb horen zeggen dat de crash naar desktop wel eens te maken kan hebben met een brakke crack voor de gebruikers van "backups"...

Hier is RBR nog geen enkele keer gecrashed, vastgelopen of teruggeklapt naar windows desktop:

Hardware:

Pentium 4 2666 MHz (Asus default overklok met FSB@135: 2700 MHz) op i845PE chipset (Asus P4PE), 2x512 MB PC333@360 single channel, Build By ATi Radeon 9700, Terratec Xlerate Pro Aureal Vortex II geluidskaart, Thrustmaster aka Guillemot FF wheel.

OS/Drivers:

Windows 2000, servpack 4, DirectX 9b, ATi Catalyst 4.4 (!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat eax idd het probleem was.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/rbr/luckwhore.jpg
weer zo'n irri cameraman, deze is een luckwhore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:18:
denk dat eax idd het probleem was.

[afbeelding]
weer zo'n irri cameraman, deze is een luckwhore :P
Hij heeft wel een super vet shot zo :D

Maaruh, damn wat een learning curve heeft dit spel zeg. Heb me Thrustmaster/Guillemot Race Leader FF stuurtje maar weer uit het stof getrokken. Kom alleen nog niet onder de 1:20 bij laatste rally school stage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

miekol schreef op 12 september 2004 @ 17:20:
[...]
Hij heeft wel een super vet shot zo :D

Maaruh, damn wat een learning curve heeft dit spel zeg. Heb me Thrustmaster/Guillemot Race Leader FF stuurtje maar weer uit het stof getrokken. Kom alleen nog niet onder de 1:20 bij laatste rally school stage :(
Geeft deze Thrustmaster wel Force Feedback effecten ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Arfman schreef op 12 september 2004 @ 17:25:
[...]

Geeft deze Thrustmaster wel Force Feedback effecten ?
Ja, maar alleen hobbels en als je van de weggaat enzo. Je voelt je stuur dus niet trekken als je achterkant er vandoor gaat :( Dat vind ik zelf het grootste gemis.

En de eerste 30% van je spring doen bijna niets, je moet dus echt als een debiel steeds het stuur omgooien :(

[ Voor 15% gewijzigd door miekol op 12-09-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

miekol schreef op 12 september 2004 @ 17:42:
[...]

Ja, maar alleen hobbels en als je van de weggaat enzo. Je voelt je stuur dus niet trekken als je achterkant er vandoor gaat :( Dat vind ik zelf het grootste gemis.

En de eerste 30% van je spring doen bijna niets, je moet dus echt als een debiel steeds het stuur omgooien :(
Da's vreemd, want mijn Thrustmaster aka Guillemot Force Feedback stuur (USB) doet het prima... De dead zone is in ieder geval erg klein en ik kan het verschil tussen grip en geen grip goed voelen.

:X Nou ja, "prima" ?? D-pad wil niet werken, en ik moet iedere keer voordat ik ga spelen eerst de game controller settings in, stuur eigenschappen selecteren, en dan een dot gas geven om de rem en het gas te ontkoppelen. Anders blijven ze namelijk gecombineerd. Ook heb ik "return to zero" uitstaan omdat RBR dat zelf doet.

LET OP!! Ik gebruik onder Win 2000 de op CD-Rom meegeleverde drivers, v2.0.16, en niet de unified voor-alle-stuurtjes drivers die nu op de thrustmaster site te vinden zijn.

Eerste plaatje: FF wheel eigenschappen, direct. Tweede plaatje: Eigenschappen NA even kort intrappen van een van de pedalen. Derde plaatje: FF gain settings, let op de Default spring! Plaatjes zijn klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/thTmFFwvoor.pngAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/thTmFFwna.pngAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/thTmFFwsett.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

JumpStart schreef op 12 september 2004 @ 18:37:
[...]

Da's vreemd, want mijn Thrustmaster aka Guillemot Force Feedback stuur (USB) doet het prima... De dead zone is in ieder geval erg klein en ik kan het verschil tussen grip en geen grip goed voelen.

:X Nou ja, "prima" ?? D-pad wil niet werken, en ik moet iedere keer voordat ik ga spelen eerst de game controller settings in, stuur eigenschappen selecteren, en dan een dot gas geven om de rem en het gas te ontkoppelen. Anders blijven ze namelijk gecombineerd. Ook heb ik "return to zero" uitstaan omdat RBR dat zelf doet.

LET OP!! Ik gebruik onder Win 2000 de op CD-Rom meegeleverde drivers, v2.0.16, en niet de unified voor-alle-stuurtjes drivers die nu op de thrustmaster site te vinden zijn.

Eerste plaatje: FF wheel eigenschappen, direct. Tweede plaatje: Eigenschappen NA even kort intrappen van een van de pedalen. Derde plaatje: FF gain settings, let op de Default spring! Plaatjes zijn klikbaar.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik gebruik(de) dezelde instellingen, maar voel mijn auto echt niet. Heb nu maar de default spring op 40% gezet zodat het sturen nog een beetje moeite kost. Is natuurlijk niet ideaal. En ik kom nog steeds niet onder de lage 1:26's :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie of het al bekend was maar je kan in RichardBurnsRally.ini instellen dat de intro's niet meer weergegeven worden. Scheelt weer laadtijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Check hier: http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm en dan vooral DXTweak2 en ClearCalibration. Kennelijk zit er een bug in DirectX waardoor de deadzone (die je met DXTweak2 kan bekijken) niet kan worden opgeslagen. Met ClearCalibration kan je ALLE calibratie gegevens van DirectInput dingen wissen, misschien hef dat je dode zone op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind die stages in de USA niet zo heel bijzonder. Ze zien er wel mooi uit ja maar echt een uitdaging zijn ze niet. Als je de 3 of 4 moeilijke bochten per stage uit je hoofd kent kom je idd waarschijnlijk vrij makkelijk aan hele snelle tijden.

Maar ik vond Finland en Japan toch een stuk leuker om te rijden, minutenlang "in the zone" rijden, oneindig op-en terugschakelen, compleet gefocussed op de aanwijzingen van je bijrijder.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste