Richard Burns Rally

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:36:
Ik weet niet wat je bedoeld met "alla GP L", ik ga er van uit dat het te maken heeft met Grand Prix Legends, maar in elk geval: left foot braking is remmen en gas geven tegelijk.

Ik kom er ook niet voor bij met die school, hij zegt dat ik niet rem, maar dat doe ik wel degelijk...
Het is met een gamepad een beetje lastig, maar je kunt een knop binden aan de rem. Wel ff kloten met de settings bij filter.
Hmm in GPL gebruik ik heel-and-toe (nou ja de pedalen zitten zo dicht bij elkaar dat het meer sideflipping met je voet is) want mn linkervoet gebruik ik al voor de koppeling, rightfoot braking dus.

Maar aangezien de meeste rallywagens een sequentiele bak hebben die geen koppeling vereist bij t schakelen van versnelling naar versnelling (wel van Neutraal naar een versnelling) kun je net zo goed met je linkervoet remmen.
Is bij mij wel iets nauwkeuriger dan heel-and-toe.

Gamepad, tja dan kun je left hand braking doen met je stickje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:36:
Ik weet niet wat je bedoeld met "alla GP L", ik ga er van uit dat het te maken heeft met Grand Prix Legends, maar in elk geval: left foot braking is remmen en gas geven tegelijk.

Ik kom er ook niet voor bij met die school, hij zegt dat ik niet rem, maar dat doe ik wel degelijk...
Het is met een gamepad een beetje lastig, maar je kunt een knop binden aan de rem. Wel ff kloten met de settings bij filter.
Ja dat probleem heb ik ook dat hij zegt dat ik niet rem , maar als ik wel rem rij ik weer niet goed :(
Ik zit hier wel met pendalen en stuur.

JA en ik bedoel inderdaad Grand prix legendes.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Je moet in die proef gewoon wat langer je voet licht op de rem houden. Bij de evaluatie zag ik bij mij dat er eerst 'perfect' kwam te staan bij het remmen en dat sprong ineens naar 'failed'. Nog een keer gedaan en langer de voet op de rem gehouden en toen was het wel goed.

Trouwens, bij GPL kon je je wagen onder heftig remmen beter onder controle houden als je iets gaf gas onder het remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MartijnA3 schreef op 07 september 2004 @ 16:23:
...........

Trouwens, bij GPL kon je je wagen onder heftig remmen beter onder controle houden als je iets gaf gas onder het remmen.
Ja dat komt omdat je tijdens het remmen het gewicht naar voren verplaatst en omdat er geen achtervleugel is kon de achterkant idd wat gaan zwabberen, als je gas geeft komt er door de achterwiel aandrijving weer wat tractie op de achterbanden waardoor je wat stabiliteit krijgt.

Het is logisch dat dit niet werkt bij een moderne rallywagen.
Meer aerodynamische grip en FWD of 4WD.
En dan moet je nog rekening houden met de ondergrond bij een rally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
MartijnA3 schreef op 07 september 2004 @ 16:23:
Je moet in die proef gewoon wat langer je voet licht op de rem houden. Bij de evaluatie zag ik bij mij dat er eerst 'perfect' kwam te staan bij het remmen en dat sprong ineens naar 'failed'. Nog een keer gedaan en langer de voet op de rem gehouden en toen was het wel goed.

Ja maar bij mij was het meer drift werk bij GP L
dus gewoon met stuur je kont de andere kant op gooien.
En redelijk ras geven.

Maar dat is bij deze sim niet te bedoeling :)

Maar hier nog wat ultrahigh screenshots van deze sim ;)
Eerst de verkleinde versie, en daaronder gelijk de org grote versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/87917.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/87916.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/87896.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/87895.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/88147.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/88146.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/88192.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/88191.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/88282.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/88281.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swrt.com/cpimages/88222.jpg
http://www.swrt.com/cpimages/88221.jpg

:Y) ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 07-09-2004 16:43 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
In een rallywagen controleer/bereik je door het remmen met links en gasgeven met rechts het "zetten" van de auto voor het juist aansnijden van de bocht. Door te remmen verplaatst het gewicht van de auto zich naar voren, waardoor de achterwielen minder grip krijgen, hierdoor krijg je de auto in een drift.
Het werkt ook met alleen gas loslaten, maar remmen is de overtreffende trap daarvan.

Kijk maar eens bij het rally hoeveel ze daar met links remmen, bijna continue. En inderdaad, met de seq. versn. bak heb je geen middenpedaal meer en is dat een stuk envoudiger.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 07-09-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
stefijn schreef op 07 september 2004 @ 16:49:
In een rallywagen controleer/bereik je door het remmen met links en gasgeven met rechts het "zetten" van de auto voor het juist aansnijden van de bocht. Door te remmen verplaatst het gewicht van de auto zich naar voren, waardoor de achterwielen minder grip krijgen, hierdoor krijg je de auto in een drift.
Het werkt ook met alleen gas loslaten, maar remmen is de overtreffende trap daarvan.

Kijk maar eens bij het rally hoeveel ze daar met links remmen, bijna continue. En inderdaad, met de seq. versn. bak heb je geen middenpedaal meer en is dat een stuk envoudiger.
ja dat van die voeten werk met echte rally is echt niet normaal meer.
Dat is gewoon met bijde voeten op de pendalen blijven zitten en maar gecontoleerd trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

omfg real life pic's :D

trouwens net me 1e rally gereden in GB, 2 sec achter de nr 1 :(, ik had makkelijk kunnen winnen als dat ene domme foutje neit was geweest (de enigste :P)

echt onwijs lekkere baan dan, vaak volluit raggen :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
stefijn schreef op 07 september 2004 @ 16:49:

Dat klopt wel maar er is ook een verschil tussen lift-off oversteer en de auto laten driften mbv left foot braking.

Lift off oversteer werkt voornamelijk goed op wagens met achterwiel aandrijving omdat je dan de tractie van je achterwielen even weghaalt waardoor de wagen gaat glijden.

Met left foot braking houd je het toerental meestal gelijk maar verplaats je met de rem (rembalans is hier dus cruciaal) even het gewicht om de achterkant voorbij de voorkant te laten willen komen.

Combinatie van beide is natuurlijk ook te doen door gewoonin te sturen, remmen en gas los te laten tegelijkertijd, dan kun je flink driften.

Allemaal dingen om rekening mee te houden met je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarschijnlijk rag ik alleen er maar mee, maar dat werkt net zo goed, en speelderwijs wordt men wijs, blijft toch maar een softwareprogramma aka computergame.... 8) :+

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-09-2004 18:01 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Blackhole schreef op 07 september 2004 @ 16:30:
[...]

maar hier nog wat ultrahigh screenshots van deze sim ;)

dit zijn 100% zeker géén screenshots......lijken meer op ''echte'' foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 18:10:
[...]

dit zijn 100% zeker géén screenshots......lijken meer op ''echte'' foto's
daarom ook :Y) ;) er onder, maar vond ze wel even mooi om ze hier te plaatsen.
Maar was het maar waar dta de game er zo uit zag.

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 07-09-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
hmm, rookie mode is wel leuk, maar je rijdt iedereen zo op een minuut :D
maar goed, bijzonder irritant dat ie niet autoatisch progress saved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

_-= Erikje =-_ schreef op 07 september 2004 @ 18:23:
hmm, rookie mode is wel leuk, maar je rijdt iedereen zo op een minuut :D
maar goed, bijzonder irritant dat ie niet autoatisch progress saved
ben meteen begonnen op proffesional

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:01

Kogelvis

Nu ook met gitaar

An sich een grappig spelletje om te spelen maar er is momenteel geen lol aan omdat het geluid niet om aan te horen is ik heb zoals ergens hoger ook al vermeld is ook problemen met een erg laggende sound in het menu en in het spel wil het ook nog wel eens laggen of tikken door het geluid geven.
Ik heb EAX al aan en uit gehad al met de hardware acceleration gespeeld maar niks helpt :(
ik heb een SB Live 5.1 Player in mn pc zitten.
Zijn er misschien nog manieren om dit goed te krijgen?

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op 07 september 2004 @ 16:58:
[...]

Dat klopt wel maar er is ook een verschil tussen lift-off oversteer en de auto laten driften mbv left foot braking.

Lift off oversteer werkt voornamelijk goed op wagens met achterwiel aandrijving omdat je dan de tractie van je achterwielen even weghaalt waardoor de wagen gaat glijden.

Met left foot braking houd je het toerental meestal gelijk maar verplaats je met de rem (rembalans is hier dus cruciaal) even het gewicht om de achterkant voorbij de voorkant te laten willen komen.

Combinatie van beide is natuurlijk ook te doen door gewoonin te sturen, remmen en gas los te laten tegelijkertijd, dan kun je flink driften.

Allemaal dingen om rekening mee te houden met je setup.
Lift of oversteer en left foot braking doen allebei hetzelfde: Door vaartvermindering komt er minder druk op de achterwielen, dus minder grip, en daardoor krijgt de achterkant de neiging om "voorbij te komen". RWD auto's zijn inderdaad gretiger om dat te doen dan FWD, omdat bij RWD de afremmende wielen ook nog eens de minste grip hebben, een extra stimulans om grip te verliezen, terwijl dat bij FWD net andersom is, de remmende wielen hebben dan langer de meeste grip.

Simpele natuurkunde dus: (Af)remmen = deacceleratie = reactiekracht naar voren en dus meer gewicht op de vóórwielen. Daarvoor hoef je het niet per sé te doen met je linker achterpoot, het mag ook met rechts, waarbij je wel je gas loslaat. :+ Het is namelijk ook een techniek voor op het circuit: Remmen, meer druk op de voorwielen = meer grip = harder insturen onder aanremmen. Alleen dan is het hier niet de bedoelling dat de kont wegbreekt.

Het op toeren houden van de motor tijdens aanremmen heeft in 2 gevallen nut: Bij 4WD en bij turbo aangedreven wagens.

Bij een 4WD bak worden, doordat de rembalans flink naar voren ligt, de voorwielen sterker afgeremd. Daardoor gaat er dan meer koppel naar de achterwielen (tussen voor- en achteras zit immers ook een differentieel) en die krijgen dus sterker de neiging hebben door te slaan. De rest is het bekende verhaal. Doorslaan = minder grip = achterkant komt voorbij.

Bij turbo wagens is toeren houden, en dus LFB, ook van belang om de turbodruk erop te houden, zodat je bij het uitaccelereren uit de bocht geen last hebt van turbolag. Nou is dat met de moderne WRC wagens niet meer zo heel belangrijk, want de anti-lag systemen zijn goed. Bij oudere turbo aangedreven wagens was LFB bij het bochtenwerk dus nog veel belangrijker.

Totzover de automotieve dynamica lessen :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Blackhole schreef op 07 september 2004 @ 16:30:
[...]

Maar hier nog wat ultrahigh screenshots van deze sim ;)
Eerst de verkleinde versie, en daaronder gelijk de org grote versie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wacht maar, over een jaar of 6 a 12... Als de Wet van Moore nog stand houdt dan, dan is het polygonen budget voor games zo waanzinnig hoog geworden, en hebben videokaarten 1 a 2 GB RAM (of zijn textures vervangen door render procedures ofzo) met DirectX 12 en erhhh.. Oh ja, Pixelshader 5 natuurlijk. Samen met je nVidia GeForce Galaxy™ 12k GT Ultra PRO of je ATi Radeon Aurora™ Stage IV XT en iedereen met zijn of haar dual core dual socket Pentium 5 of AMD64-II 4 GHz met 8 GB Quad channel Rambus Yellowstone 2,4 GHz RAM ... Dan moeten dat soort plaatjes toch wel te doen zijn, real-time!! :Y) Op windows Longhorn... als het er dan eindelijk is :D

Oh, en dan is het tegen die tijd wel Carlos Sainz Legend Rally, of Sebastien Loeb Rally, of François Duval Rally ofzo.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nu al een savegame met alles geunlocked???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 07 september 2004 @ 18:43:
[...]

Lift of oversteer en left foot braking doen allebei hetzelfde: Door vaartvermindering komt er minder druk op de achterwielen, dus minder grip, en daardoor krijgt de achterkant de neiging om "voorbij te komen". RWD auto's zijn inderdaad gretiger om dat te doen dan FWD, omdat bij RWD de afremmende wielen ook nog eens de minste grip hebben, een extra stimulans om grip te verliezen, terwijl dat bij FWD net andersom is, de remmende wielen hebben dan langer de meeste grip.

Simpele natuurkunde dus: (Af)remmen = deacceleratie = reactiekracht naar voren en dus meer gewicht op de vóórwielen. Daarvoor hoef je het niet per sé te doen met je linker achterpoot, het mag ook met rechts, waarbij je wel je gas loslaat. :+ Het is namelijk ook een techniek voor op het circuit: Remmen, meer druk op de voorwielen = meer grip = harder insturen onder aanremmen. Alleen dan is het hier niet de bedoelling dat de kont wegbreekt.

Het op toeren houden van de motor tijdens aanremmen heeft in 2 gevallen nut: Bij 4WD en bij turbo aangedreven wagens.

Bij een 4WD bak worden, doordat de rembalans flink naar voren ligt, de voorwielen sterker afgeremd. Daardoor gaat er dan meer koppel naar de achterwielen (tussen voor- en achteras zit immers ook een differentieel) en die krijgen dus sterker de neiging hebben door te slaan. De rest is het bekende verhaal. Doorslaan = minder grip = achterkant komt voorbij.

Bij turbo wagens is toeren houden, en dus LFB, ook van belang om de turbodruk erop te houden, zodat je bij het uitaccelereren uit de bocht geen last hebt van turbolag. Nou is dat met de moderne WRC wagens niet meer zo heel belangrijk, want de anti-lag systemen zijn goed. Bij oudere turbo aangedreven wagens was LFB bij het bochtenwerk dus nog veel belangrijker.

Totzover de automotieve dynamica lessen :)
Nou, LFB en LO-oversteer doen niet precies hetzelfde, vaak worden ze gebruikt om hetzelfde te bereiken. Maar dat doen ze op verschillende manieren.

Met LO oversteer bereik je vooral overstuur (met een RWD) omdat je de tractie van de achterwielen even onderbreekt, aangemoedigd met een korte stuurbeweging. Hiermee krijg je in GPL ook het (4-wheel-) driften voor elkaar.

De simpele wet afremmen = decelleratie gaat daarbij zo goed als verloren omdat je bij een effectieve LO-Oversteer situatie het gas zo kort loslaat, dat je bijna geen snelheid verliest (tenzij je erbij gaat remmen natuurlijk) en alleen de achterkant aan het glijden brengt.

Bij een 4WD stel je normaal gesproken ook je diff zo in, dat je de juiste balans hebt bij aanremmen. Dat is iets wat je bij deze sim wel goed kan als ik de verhalen op diverse fora zo lees.
Dat turbodruk houden is al een tijdje niet meer van toepassing idd.

Toeren omhoog houden kan voor nog wel meer dingen handig zijn hoor, voor als je weer uit de bocht komt bijvoorbeeld ;)
En niet te vergeten voor als je terug gaat schakelen, te ver terug zakken in je toeren en dan terugschakelen, daar kun je met een RWD pas lekker overstuur mee maken. Zul je toch minimaal even moeten blippen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

LO is en blijft van hetzelfde principe gebruik maken als LFB. Op het moment dat je gasklep (bijna) dichtstaat is er de remmende werking van de motor, die doorgegeven wordt aan de aandrijvende wielen. Dat remt de auto af, ook al is het "by design" maar van korte duur. De korte duur is niet genoeg om de auto echt te laten duiken, maar dat hoeft ook niet, zodra de de-acceleratie er is, is de drukvermindering er ook. Duurt maar even, maar dan is -als je het goed doet tenminste- de grip al verbroken. Dat vrijwel meteen erna de vertragende werking van de aangedreven wielen verdwijnt, en dus de druk op de achterwielen weer hersteld is, maakt geen donder meer uit omdat dan de rol-richting en de glij-richting van de achterwielen dan al niet meer dezelfde zijn. Druk terug is niet meteen grip terug omdat hoek van het wiel ten opzichte van de verplaatsing fout is.

We bedoellen dus hetzelfde, leggen het alleen beide iets anders uit :)

** On a different note **

Vanmiddag om kwart voor 4 de brievenbus gechecked, en nog géén 2e pakje van play.com :( Dat wordt op z'n vroegst morgen dus pas... Of misschien nog wel later ;(

[ Voor 7% gewijzigd door JumpStart op 07-09-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 07 september 2004 @ 19:17:
[...]

lapje txt.....

We bedoellen dus hetzelfde, leggen het alleen beide iets anders uit :)

** On a different note **

Vanmiddag om kwart voor 4 de brievenbus gechecked, en nog géén 2e pakje van play.com :( Dat wordt op z'n vroegst morgen dus pas... Of misschien nog wel later ;(
Ja we bedoelen hetzelfde alleen klopt je verhaal van de-acceleratie niet IMHO.

De snelheidsverandering heeft een zo goed als verwaarloosbare invloed op het losbreken van de achterkant.
In theorie, als het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg had dat je snelheid verloor maar alleen de voortstuwing van de wielen zou onderbreken, dan nog zou je achterkant wegbreken op het moment dat de laterale krachten op je banden groter zijn dan de kracht die de wielen vooruitbewegen.
Als je met een 4WD, je differentieel on-the-fly kon verdelen tussen voor en achter, terwijl je op een rotonde rijdt, zou je precies dit kunnen bereiken. Op een gegeven moment gaat de achterkant glijden, dan hoef je niet eens het gas los te laten.
Das dan puur de achterkant die uitbreekt omdat er niet genoeg tractie is om de laterale krachten op te heffen.

Maar verder bedoelen we idd psies hetzelfde :9

Wanneer is jouw pakje verstuurd bij play.com eigenlijk?
Die van mij gisterochtend. Ik verwacht op z'n vroegst morgen iets maar ik denk eerder donderdag.

[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 07-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op 07 september 2004 @ 19:31:
[...]

Ja we bedoelen hetzelfde alleen klopt je verhaal van de-acceleratie niet IMHO.

De snelheidsverandering heeft een zo goed als verwaarloosbare invloed op het losbreken van de achterkant.
In theorie, als het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg had dat je snelheid verloor maar alleen de voortstuwing van de wielen zou onderbreken, dan nog zou je achterkant wegbreken op het moment dat de laterale krachten op je banden groter zijn dan de kracht die de wielen vooruitbewegen.
Als je met een 4WD, je differentieel on-the-fly kon verdelen tussen voor en achter, terwijl je op een rotonde rijdt, zou je precies dit kunnen bereiken. Op een gegeven moment gaat de achterkant glijden, dan hoef je niet eens het gas los te laten.
Das dan puur de achterkant die uitbreekt omdat er niet genoeg tractie is om de laterale krachten op te heffen.

Maar verder bedoelen we idd psies hetzelfde :9

Wanneer is jouw pakje verstuurd bij play.com eigenlijk?
Die van mij gisterochtend. Ik verwacht op z'n vroegst morgen iets maar ik denk eerder donderdag.
(de)acceleratie is (de)acceleratie, ongeacht de tijdsduur waarover het effect heeft. Even het gas los duurt misschien een halve seconde, waarbij misschien een kwart seconde lang echt een remmende werking optreedt. Veel snelheid zal je er niet mee kwijt raken, maar het is nog steeds een kwart seconde waarbij er een reactiekracht de druk kortstondig van de achterwielen vermindert.

Net zoals snelheid zonder tijd niets zegt over de afstand die je aflegt, zegt acceleratie zonder tijd niets over hoeveel snelheid je kwijt raakt. Al wordt er maar voor 0,01 seconde geremd, dan nog is er gedurende 0,01 seconde minder druk op de achterwielen. Terwijl het snelheidsverlies inderdaad minimaal zal zijn.

Over play.com...

Ik had Steve McQueens Le Mans DVD en RBR tegelijkertijd besteld. Voor de DVD kreeg ik een bevestiging via e-mail dat de DVD op de post zat. Mailtje kwam op 09/02/04 12:06 pm.

In de namiddag van diezelfde dag zag ik op de website van Play.com bij mij gegevens staan dat RBR verstuurd was. Vaagheid ten top: Hiervoor kreeg ik dus géén bevestiging via de mail...

Als ik mijn Play.com account history bekijk blijkt dat Le Mans de dag voor de bevestigingsmail verstuurd was.
ordered item price status
31/08/2004 Le Mans (Region 2 DVD) EUR 12.99 Posted on 01/09/2004
31/08/2004 Richard Burns Rally (PC) EUR 28.99 Posted on 02/09/2004
Gisteren kwam Le Mans binnen, RBR een dag later vertuurd, dan zou 'ie toch vandaag moeten komen. Hopelijk is het gewoon zo iets simpels als het feit dat RBR **NA** de laatste lichting van de dag verstuurd is, en dus een dagje extra nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm, volgens mij is het me gelukt een wegrennende fotograaf te toucheren.
M'n scherm werd helemaal rood.
Was niet m'n bedoeling maar na langdurig lessen volgen op de echt briljante rally-school wilde ik nog even door de sneeuw rijden.
Raakte in een snelle bochten serie de controle kwijt en gleed zo richting een wegrennende fotograaf.

Geniaal spel maar oh zo moeilijk om je bak onder controle te houden.
Heel erg leuk trouwens als je die kwalificatie hebt gehaald en dat dan Richard Burns himself laat zien hoe je die proef als een pro neemt.

De feel is heel erg goed en volgens mij heel realistisch. [maar ik heb nog nooit in een rally auto gereden. ;) ]
Voor een simpele sim-racer als ik kost het aardig wat tijd om de auto enigzins onder controle te krijgen en houden, helemaal met mijn steeds brakker wordende ruim 5 jaar oude Thrustmaster "nascar" supersport. _/-\o_

Ik ben overigens heel benieuwd naar jou bevindingen Zamorano, zo gauw je hem hebt [gespeeld] natuurlijk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Heb eventjes 2 kleine filmpjes online gezet., kwaliteit van zowel beeld en geluid is niet super meer door compressie, maar het geeft hopelijk de sfeer etc van het spel een beetje weer.
Stage is begin van prospect ridge USA.

Have fun :)

filmpje1
filmpje2

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Laatst online: 08-07-2023
het rijden op asfalt wordt een stuk aangenamer als je de rear diff mapping veranderd. vooral de hairpins gaan een stuk makkelijker. na het toepassen van onderstaande settings op een Impreza WRC03 reed ik op 5 sec na het stage record op de Joux Verte. :)

REAR DIFF MAPPING op asfalt
accel: 0 0 5 10 25 45 80 100 100 100 100
brake: 0 0 0 0 5 10 25 35 60 80 100
speed: 20 20 20 20 20 20 30 40 70 90 100
of
speed: 0 0 0 20 60 80 100 100 100 100 100 (eigen settings)

al is er over de speed setting al verschil van mening zie verder

http://www.bhmotorsports.com/board/viewtopic.php?t=21131

en

http://www.bhmotorsports.com/board/viewtopic.php?t=21724

[ Voor 16% gewijzigd door Frank155 op 08-09-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

als iemand wil, heb een filmpje van 250 mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel vandaag ook gespeeld en ik moet zeggen dat het een van de beste rally games is die ik ooit heb gespeeld.

Ik heb alleen een probleempje; Ik speel het spel met een Logitech momo force.

Echter dan zonder de force, het menu voor de force-feedback instellingen blijft grijs

Windows herkend het stuur als een momo force dus daar zou het probleem niet moeten liggen.

Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Als het goed is heb je bij het stuurtje zon cd-rom gekregen met drivers. Toen ik deze installeerde deed de Force Feedback bij mij het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 00:09:
Heb het spel vandaag ook gespeeld en ik moet zeggen dat het een van de beste rally games is die ik ooit heb gespeeld.

Ik heb alleen een probleempje; Ik speel het spel met een Logitech momo force.

Echter dan zonder de force, het menu voor de force-feedback instellingen blijft grijs

Windows herkend het stuur als een momo force dus daar zou het probleem niet moeten liggen.

Zie ik iets over het hoofd?
probeer de laatste 4.40 drivers eens ;)

http://www.logitech.com/i...,CRID=1788,contentid=6203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

SpeedAddict schreef op 07 september 2004 @ 21:07:
Heb eventjes 2 kleine filmpjes online gezet., kwaliteit van zowel beeld en geluid is niet super meer door compressie, maar het geeft hopelijk de sfeer etc van het spel een beetje weer.
Stage is begin van prospect ridge USA.

Have fun :)

filmpje1
filmpje2
Ik heb voor Counterstrike wel eens opgenomen demo's gerenderd naar BMP, via een console commando, om vervolgens met BMP2AVI er film van te maken. Hoe pak je dat aan met RBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op 08 september 2004 @ 12:01:
[...]

Ik heb voor Counterstrike wel eens opgenomen demo's gerenderd naar BMP, via een console commando, om vervolgens met BMP2AVI er film van te maken. Hoe pak je dat aan met RBR?
Ik zou dat met FRAPS of Taxi doen. Maar dan capture je dus realtime naar disk. Niet heel bevorderlijk voor de performance, zou ik dus alleen met een replay doen.

Dit is ook wel aardig denk ik, alhoewel ik zelf nog niet gezien heb hoe de cockpit nu is.

[ Voor 15% gewijzigd door Zamorano op 08-09-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb ze gecaptured met fraps, staat ook boven aan de filmpjes ;)
Performance zakt idd, dus niet tijdens het spelen doen, al zou het voor een stukje nog kunnen. Ik haal tijdens het capturen nog ongeveer 30 fps, das nog netaan speelbaar.

Blijft een briljant spel tot nu toe, jammer dat ik overdag moet werken.
IK WIL RACEN!!! >:)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackazz schreef op 08 september 2004 @ 11:04:
Als het goed is heb je bij het stuurtje zon cd-rom gekregen met drivers. Toen ik deze installeerde deed de Force Feedback bij mij het wel goed.
Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :o

Het werkt nu allemaal naar behoren, vanavond maar eens proberen die stage te halen in advanced driving school want die is behoorlijk pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Grrr Play.com..

iemand hem al wel binnen?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Lister_Storm schreef op 08 september 2004 @ 13:16:
Grrr Play.com..

iemand hem al wel binnen?
Ja }) _/-\o_ ;) :*)

Bij thuiskomst, 10 minuten geleden, vond ik het pakje in mijn brievenbus. Besteld 31 aug, verstuurd op 2 sept. Binnen op de 8ste dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
De game is geniaal, nu mijn rijmanskunsten nog *Klik* :+ :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door MJ85 op 08-09-2004 15:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
mooie koprol! :D Leuk filmpje trouwens...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op 08 september 2004 @ 15:52:
Leuk filmpje, maar je zou verwachten bij deze sim dat die deur bij zo'n crash er wel af zou vliegen. Niet dus. Deur gaat gewoon dwars door de weg heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

omfg geweldig filmpje

kan mij iemand uitleggen hoe ik dat fraps filmpje verklein? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op 08 september 2004 @ 16:11:
omfg geweldig filmpje

kan mij iemand uitleggen hoe ik dat fraps filmpje verklein? 8)
VirtualDub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

dankje ga ik mijn uber filmpje van 250 mb ff verkleinen :+

het het prog, hoe verklein ik :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 08-09-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:09:
[...]

Leuk filmpje, maar je zou verwachten bij deze sim dat die deur bij zo'n crash er wel af zou vliegen. Niet dus. Deur gaat gewoon dwars door de weg heen.
ze vliegen er wel af hoor ..
ik ben ze bijde al eens kwijd geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Blackhole schreef op 08 september 2004 @ 16:18:
ze vliegen er wel af hoor ..
ik ben ze beide al eens kwijt geraakt.
OMFG @ spelling.

Ja, tuurlijk kunnen ze er wel af, maar in dat filmpje gebeurd het dus niet, terwijl het wel zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
CorteX schreef op 08 september 2004 @ 16:33:
[...]

OMFG @ spelling.

Ja, tuurlijk kunnen ze er wel af, maar in dat filmpje gebeurd het dus niet, terwijl het wel zou moeten.
......gebeurt...... O-)

Grrrrrr ik wil ook racen. :X
Hoop dat t pakje door de brievenbus past, was vorige keer wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:09:
[...]

nss, zie het dan gewoon als een bug. Ik ben de deuren al meerdere malen kwijt geraakt. Feit blijft dat de physics van de game dik in orde zijn en het de beste rally-game tot nu toe betreft. :)

[ Voor 42% gewijzigd door MJ85 op 08-09-2004 16:41 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
MJ85 schreef op 08 september 2004 @ 15:52:
_/-\o_ über ;) Wel een beetje jammer van het schademodel, mag best wat realistischer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Pewwy schreef op 08 september 2004 @ 16:40:
[...]

_/-\o_ über ;) Wel een beetje jammer van het schademodel, mag best wat realistischer....
Mja, had em niet op realistic damage gezet omdat ik dan niet eens een stage kan finishen :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Pewwy schreef op 08 september 2004 @ 16:40:
[...]

Dat het in dit filmpje niet goed zit, wil nog niet zeggen dat het schademodel meteen zuigt :/
Schademodel is juist extreem realistisch .. met een half open hangende deur achteruit tegen een boom aanrijden zorgt ervoor dat de deur er 'netjes' afgeript wordt .. als je de radiator op de goeie plek raakt is het meteen afgelopen met je auto, anders gaat eerst de temperatuur langzaam oplopen, dan sissen, dan motor kapot, enzovoort.

Schademodel is echt dik in orde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

hoe verklein ik fraps filmpje met VirtualDub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Arfman schreef op 08 september 2004 @ 16:44:
[...]

Dat het in dit filmpje niet goed zit, wil nog niet zeggen dat het schademodel meteen zuigt :/
Schademodel is juist extreem realistisch .. met een half open hangende deur achteruit tegen een boom aanrijden zorgt ervoor dat de deur er 'netjes' afgeript wordt .. als je de radiator op de goeie plek raakt is het meteen afgelopen met je auto, anders gaat eerst de temperatuur langzaam oplopen, dan sissen, dan motor kapot, enzovoort.

Schademodel is echt dik in orde.
Hmm, dan stond hij bij mij ook vast niet goed. Mijn conclusie kwam namelijk niet door het filmpje..... Ik geloof trouwens niet dat ik heb gezegd dat het zuigt.....

Beetje weinig gespeeld nog, dikke griep te pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
R-B schreef op 08 september 2004 @ 16:44:
hoe verklein ik fraps filmpje met VirtualDub
Video>compression. [ctrl+c]
En dan dus divx kiezen :)

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 08-09-2004 17:51 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

LoneRanger schreef op 08 september 2004 @ 17:50:
[...]

Video>compression. [ctrl+c]
En dan dus divx kiezen :)
[ctrl+p] :P zie ik maar zie geen divx ertusse :?:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dan heb je die dus niet geinstalleerd staan.
Tis trouwens ook niet het topic om dit uit te leggen, aangezien de virtualdub topics op een ander deel van het forum staan, en het hier over RBR gaat.

Vandaag mijn legale versie binnen gekregen. Illegale versie eraf geknald, legale erop, en zo weer lekker racen (8>

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Ander soort fout, en heel wat minder schokkend. :P

Ik heb veel last van framedrops tijdens dit spel, weet iemand daar een oplossing voor? Ik zag al in een aantal reviews (volgens mij) dat dit dus een bekend kwaaltje is. Heel vervelend als je net lekker door een bocht aan het driften bent. Ik heb die framedrops op alle resoluties en in de config.ini kon ik niets nuttigs verzinnen. Verder heb ik alles bij "Video settings" op low en/of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, volgens mij ben ik net een rare bug oid tegen gekomen.
Ben bezig met een rally season, GB rally is net afgelopen, en dus hup, op naar Japan. So far so good. De 1e stage die ik daar rijd begint het gesodemieter. Op ongeveer de helft van de stage valt de wagen stil, gewoon tijdens het rijden remt ie af, en stop je. Ongeveer minuutje wachten kun je weer door, waarna het probleem na 600/1500 meter (tot nu toe gezien) weer optreed, en zo verder, tot aan de finish. Stage 2 idemdit0, halfweg de stage begint het gezeik weer.
Na 1e stage zag ik dat de accu vervangen werd, dat kan ik me 1 keer voorstellen, maar geen 2 stages op rij dat dat ding kapot gaat zonder reden, had op het moment van de problemen geen noemenswaardige schade aan de auto.

Iemand anders ook al gehad?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gelijk hebben is stiekem leuk 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/ziejenouwel.png

Over de Left Foot Braking driving lesson:

Het is dus niet alleen de bedoelling dat je overstuur opwerkt met remmen, je moet ook tot een bepaald punt de rem ingedrukt houden! Als je te vroeg loslaat, ook al heb je overstuur, dan haal je de test niet.

Is er trouwens een toets voor screenshots? Of is het -zoals ik deed- PrtScr en dan pasten, of iets als FRAPS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik krijg langzaam aan de pest aan dit spel. Ik krijg het gewoon niet werkend. Ik heb maandag een email gestuurd maar natuurlijk geen bericht teruggekregen. Ik heb de nvidia drivers opnieuw geinstalleerd (nieuwste). Het speel een paar keer. Directx een keer (9c). En de geluidsdrivers een keer. Elk ander spel werkt maar dit niet. Ik dubbelklik op het icoontje en krijg te zien dat het spel een fout genereerd en dat het spel afgesloten moet worden. Mijn specs zijn: Amd athlon 2200+, 512 ddr-ram. TI4200 128 mb, en een k7s5a. Ik heb windows XP met sp1a. Heeft iemand anders ook deze problemen, want ik word langzaam gek van dit spel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er is al een patch in de maak, schijnt het.
Laten we hopen dat dat e.e.a. oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
ZAMoRANo schreef op 08 september 2004 @ 20:46:
Er is al een patch in de maak, schijnt het.
Laten we hopen dat dat e.e.a. oplost.
Geen enkel probleem met dit spel. Loopt als een zonnetje op mijn systeem, alleen de inmiddels bekende artifacts als je FSAA of AF inschakelt

Ik hoop alleen dat de patch ook die extra 27 km lage stage in japan toevoegt

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop vooral dat die patch mijn problemen met stilvallende wagens oplost. Net in finland weer zo een, verlies je al je voorsprong + heel veel meer, in 1 stage :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb tot nu toe nog geen last gehad van stilvallende wagens (behalve door eigen fouten :P)

'k moet trouwens niet denken aan die 27km lange stage :P want ik word nu al gek van al die bomen in japan... :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
is het iemand al opgevallen dat tijdens de replays de voorwielen niet meedraaien? Heb er geen last van maar toch een beetje raar bij zo'n realistische game..

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

DaChosen1 schreef op 08 september 2004 @ 22:35:
is het iemand al opgevallen dat tijdens de replays de voorwielen niet meedraaien? Heb er geen last van maar toch een beetje raar bij zo'n realistische game..
als je alle post heb gelezen had je gezien dat al bekend was :P

maar die 27 lijkt me bruud :D, japan is master 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
SpeedAddict schreef op 08 september 2004 @ 21:50:
Ik hoop vooral dat die patch mijn problemen met stilvallende wagens oplost. Net in finland weer zo een, verlies je al je voorsprong + heel veel meer, in 1 stage :(
Wie zegt dat dat niet kan wat jij hebt? Maybe gewoon pech dat 2x je accu naar de klote ging. In echte rally's gebeuren heel veel ergere dingen meerdere keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mja, paar rallys erna weer. Rare is dat pas na 3 keer stilvallen er een rood lichtje begon te branden van de accu. Als dat gelijk gebeurd kan ik er nog enigszins mee leven. Maar zo vaak is geen toeval meer volgens mij.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:28
niels88 schreef op 08 september 2004 @ 20:39:
Ik krijg langzaam aan de pest aan dit spel. Ik krijg het gewoon niet werkend. Ik heb maandag een email gestuurd maar natuurlijk geen bericht teruggekregen. Ik heb de nvidia drivers opnieuw geinstalleerd (nieuwste). Het speel een paar keer. Directx een keer (9c). En de geluidsdrivers een keer. Elk ander spel werkt maar dit niet. Ik dubbelklik op het icoontje en krijg te zien dat het spel een fout genereerd en dat het spel afgesloten moet worden. Mijn specs zijn: Amd athlon 2200+, 512 ddr-ram. TI4200 128 mb, en een k7s5a. Ik heb windows XP met sp1a. Heeft iemand anders ook deze problemen, want ik word langzaam gek van dit spel :'(
Jup, hier helaas hetzelfde probleem... :'(

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Als er genoeg animo voor zou zijn zou Warthog die stage alsnog releasen in een patch. Ik hoop dus idd dat we die er nog bij krijgen. Een beetje wat de Nordschleife voor GPL is zeg maar. :9
R-B schreef op 08 september 2004 @ 22:50:
[...]

als je alle post heb gelezen had je gezien dat al bekend was :P

maar die 27 lijkt me bruud :D, japan is master 8)
Nou sommige van die posts zijn amper te lezen (zoals deze dus ;)).

bruut met een "d". :'( OMG

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

G*DS*MME !!

Pffft ... ik moet op zoveel tegelijk letten, positie op de weg, geen overtoeren maken (lets face it, altijd manual, ik ga niet in een automaat rijden), niet te hard remmen (glijglij rechtdoor anders) ... Met als gevolg dat ik nog helemaal niet toekom aan handrembochtjes, liftoff oversteer, left foot braking en het overige echte werk. Laat staan dat me die scandinavische zwieper reproduceerbaar lukt.

* JumpStart onderstuurt dus met regelmaat aan de buitenkant van de bocht de weg af...

Heel aardig hoor, die rallyschool, maar dan ben je op het laatst zwaar het zakkie, want alles is tot nu toe wel, met een paar keer proberen erbij, gelukt. De truuk is nu nog om het reproduceerbaar te kunnen in plaats van het spreekwoordelijke meer-geluk-dan-wijsheid.

1 minuut 24 om die laatste proef te rijden. Veel stukjes die je eerder ook al tegenkwam. Ik haal nu met hangen en wurgen de helft van de bochten met een mooie slide, de rest doe ik dus glijend over de voorwielen, onderstuur-a-plenty. Om dan op 1:40 uit te komen ofzo :X

[open deur intrappen]Neuh, dit is zeker geen arcade. [/open deur intrappen]

Morgen maar weer een uurtje verdergaan met het in de vingers krijgen.

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JumpStart schreef op 09 september 2004 @ 00:06:
G*DS*MME !!

Pffft ... ik moet op zoveel tegelijk letten, positie op de weg, geen overtoeren maken (lets face it, altijd manual, ik ga niet in een automaat rijden), niet te hard remmen (glijglij rechtdoor anders) ... Met als gevolg dat ik nog helemaal niet toekom aan handrembochtjes, liftoff oversteer, left foot braking en het overige echte werk. Laat staan dat me die scandinavische zwieper reproduceerbaar lukt.

* JumpStart onderstuurt dus met regelmaat aan de buitenkant van de bocht de weg af...

Heel aardig hoor, die rallyschool, maar dan ben je op het laatst zwaar het zakkie, want alles is tot nu toe wel, met een paar keer proberen erbij, gelukt. De truuk is nu nog om het reproduceerbaar te kunnen in plaats van het spreekwoordelijke meer-geluk-dan-wijsheid.

1 minuut 24 om die laatste proef te rijden. Veel stukjes die je eerder ook al tegenkwam. Ik haal nu met hangen en wurgen de helft van de bochten met een mooie slide, de rest doe ik dus glijend over de voorwielen, onderstuur-a-plenty. Om dan op 1:40 uit te komen ofzo :X

ach mij is 't ook gelukt met m'n toetsenbord (geen tijd om stuur te installeren enzo) in 1.22 (ja wel automatic, maar anders word ik helemaal gek :P) en 't was niet eens perfect... dus 't moet jou best lukken... :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nah dit is wel het weirdste wat ik ooit heb gehad. Mijn left en right willen niet. Heb van alles en nog wat geprobeerd en de knop M voor steering. Als ik die in druk dan gaat me kar naar rechts :? Ik zal wel weer wat gigantisch fout doen maar zie het niet...

[UPDATE]

Leuk blijkt dus dat je Steering knop weg moet halen want dat werkt niet echt met keyboard hier.

Verder een mooie game inderdaad, erg mooi geluid :)

[ Voor 16% gewijzigd door aXe op 09-09-2004 01:01 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Viggen schreef op 09 september 2004 @ 00:21:
[...]

ach mij is 't ook gelukt met m'n toetsenbord (geen tijd om stuur te installeren enzo) in 1.22 (ja wel automatic, maar anders word ik helemaal gek :P) en 't was niet eens perfect... dus 't moet jou best lukken... :)
Mja, ik ben in dit soort zaken koppig en stronteigenwijs... Totdat frustratie tot zulke grote hoogte stijgt dat er een beveiliging ingrijpt en ik niet meer koppig doe.

Tot nu toe doe ik het als volgt:
• Cam op rijderspositie (geen helikopterview dus)
• Handmatig schakelen
• Neutral lock uit (te ver terugschakelen = neutraal)
• Gear protection uit ('bak kaput als ik bij te hoog toerental terugschakel)
• Clutch help aan (ik heb maar 2 pedalen, clutchen gaat dus niet analoog)

Het eerste wat ik zou doen is over op heli cam. Hier geldt "het is maar wat je gewend bent" want anderen zweren misschien bij bumbercam. Ik dus niet, ik rij het beste met helicam. Als het dan nog niet lukt, dan gaan we alsnog op [/koppig] en ga ik op automaat rijden. Maar het zal wel even duren voordat dat gebeurt.

• MJ85
hmm, ik knal steeds in rally school terug naar de desktop :?

.

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

MJ85 schreef op 09 september 2004 @ 01:15:
Bekend probleem, SCi is bezig met een patch.
http://www.bhmotorsports.com/board/viewforum.php?f=56

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• MartijnA3
JumpStart schreef op 09 september 2004 @ 00:06:
G*DS*MME !!

Stuurtje of toetsenbord?

In de langzamere bochten had ik ook vaak onderstuur. Als je met een stuurtje speelt en dual axis, moet je jezelf aanleren om veel grotere stuurbewegingen te maken dan normaal op de weg. Dus goed afremmen, stuur vol om en dan gelijk gas er vol op. En gas terug om de drift te controleren. Je gaat goed de bocht door als je door het zijraam de weg ziet. :+

iRacing Profiel

• Stefke
MartijnA3 schreef op 09 september 2004 @ 09:05:
[...]

Stuurtje of toetsenbord?

In de langzamere bochten had ik ook vaak onderstuur. Als je met een stuurtje speelt en dual axis, moet je jezelf aanleren om veel grotere stuurbewegingen te maken dan normaal op de weg. Dus goed afremmen, stuur vol om en dan gelijk gas er vol op. En gas terug om de drift te controleren. Je gaat goed de bocht door als je door het zijraam de weg ziet. :+
Driften is niet noodzakelijk het snelste, zéker niet in langzamere bochten. Als je dan overstuur gaat forceren en zwaar powerdriften ("door het zijraam de weg zien") dan ben je dus echt veel tijd aan het verliezen.

Mooi spel verder :) De rallyschool ging me goed af, alles zonder problemen doorlopen, maar de eerste stage in Engeland is toch al wel lastig, dat slingert als een gek alle kanten op in een nogal smal paadje :) dat wordt nog effe wennen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 09-09-2004 09:31 ]

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Ik heb gigantische framedrops, is dit een meer voorkomend probleem?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
ik kan mijn toetsen van mijn gamepad niet echt instellen. als ik een toets selecteer om aan te passen, dan vult hij (het spel) meteen "Extra" oid in, voordat ik een toets heb ingedrukt.

ik probeer deze dus in te stellen: klik.

Rumble werkt jammergenoeg ook niet... Iemand een idee?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

niels88 schreef op 08 september 2004 @ 20:39:
Ik heb precies het zelfde probleem hier, Amd Athlon 1800, 512ddr-ram, GF4 TI4200 en een k7t266 pro2, heb al de laatste drivers van alles geprobeerd en zelfs nieuwe install van XP.

• Stefke
Ik heb ook wel eens framedrops ja

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Mja, maar ik heb ze constant, en trouwens alleen in helicam, niet in bumpercam.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dr. Strangelove schreef op 09 september 2004 @ 09:52:
Ik heb gigantische framedrops, is dit een meer voorkomend probleem?
Het wilde wel hier en daar stotteren... P4 2,66 GHz, i845PE chipset, single channel 1 GB ram, Radeon 9700 non-pro. Omdat ik een TFT scherm heb ben ik min of meer gedwongen om 1280x1024 te draaien, dus heb ik de grafische instellingen maar op laag gezet.

Zo op het oog worden er dan minder pixelshaders ingezet, maar het ziet er nog steeds prima uit. Het stotteren is nu verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/rbr/RBRsettings.png

• MartijnA3
stefijn schreef op 09 september 2004 @ 09:26:
[...]

Driften is niet noodzakelijk het snelste, zéker niet in langzamere bochten. Als je dan overstuur gaat forceren en zwaar powerdriften ("door het zijraam de weg zien") dan ben je dus echt veel tijd aan het verliezen.
Ik zei 'goed' de bocht door, niet 'het snelst'. :+

iRacing Profiel

• MJ85
MJ85 schreef op 09 september 2004 @ 01:15:
Het valt me op, als je in een donker gerenderd deel op continue duwt, hij dan niet afslaat. Bijvoorbeeld bij die tarmac tests, daar draait die cam als Rb z'n verhaaltje doet rond de auto. Als het verhaaltje afgelopen is en de camara staat net gericht op een donker punt (Veel bomen in beeld bv), dan slaat hij niet af. :)

.

• MJ85
JumpStart schreef op 08 september 2004 @ 20:37:
Gelijk hebben is stiekem leuk 8)

[afbeelding]

Over de Left Foot Braking driving lesson:

Het is dus niet alleen de bedoelling dat je overstuur opwerkt met remmen, je moet ook tot een bepaald punt de rem ingedrukt houden! Als je te vroeg loslaat, ook al heb je overstuur, dan haal je de test niet.

Is er trouwens een toets voor screenshots? Of is het -zoals ik deed- PrtScr en dan pasten, of iets als FRAPS gebruiken?
Mja, met fraps kun je een hotkey daar aan binden en worden de screens automagisch in je fraps dir gegooit.

.

• WoutF
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
Wow.....dit is moeilijk :{
Zit nu in de allerlaatste stage van de rallyschool en heb het idee dat ik die 1.24 noooit ga halen. Ik was al dolblij toen ik de stage met 1.36 de eerste keer haalde.

• MartijnA3
Nog ff oefenen. ;) Als je bij alle oefeningen een 'perfect' score haalt, unlock je een auto. Daarvoor moet je die laatste wel onder de 1:20 rijden. :9

iRacing Profiel

• Stefke
Hmm...moet ik nog maar eens doen dan, ik had 1.21 en was geslaagd. NIks gezien over een extra bonus bij <1.20, maar dat moet wel te doen zijn (was nl. nog wel een paar keer in de berm beland ;) )
MartijnA3 schreef op 09 september 2004 @ 13:34:
[...]

Ik zei 'goed' de bocht door, niet 'het snelst'. :+
De enige goede manier bij rally is de snelste manier ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 09-09-2004 17:51 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MJ85 schreef op 09 september 2004 @ 16:45:
[...]

Mja, met fraps kun je een hotkey daar aan binden en worden de screens automagisch in je fraps dir gegooit.
Het blijkt dat F11 automatisch een screenshot maakt (BMP) en die in \Richard Burns Rally\Screenshots\ gooit :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wout schreef op 09 september 2004 @ 16:53:
Wow.....dit is moeilijk :{
Zit nu in de allerlaatste stage van de rallyschool en heb het idee dat ik die 1.24 noooit ga halen. Ik was al dolblij toen ik de stage met 1.36 de eerste keer haalde.
Same here... Ik schakelde naar helicam, gooide genereus hier en daar de rem met links erbij, glij glij de bocht door, hier en daar snijden... Plus een dosis mazzel. Ik haalde 'em met een 1:22:74.

• Zamorano
  • Niet online
Whohooo hij is hier ook binnen via Play.com.

Meteen installeren die hap. :9
Kort handleidinkje trouwens, daar ga je niet in vinden hoe je de auto moet afstellen. :7

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZAMoRANo schreef op 09 september 2004 @ 19:12:
Whohooo hij is hier ook binnen via Play.com.

Meteen installeren die hap. :9
Kort handleidinkje trouwens, daar ga je niet in vinden hoe je de auto moet afstellen. :7
Check je install dir voor \Richard Burns Rally\Manuals\ en pak de PDF naar keuze :) Note: vanaf pagina 17 pas, is die PDF file anders dan je manual, dus maak niet de vergissing "oh, da's hetzelfde als de handleiding die ik al heb".

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JumpStart schreef op 09 september 2004 @ 18:56:
[...]

Same here... Ik schakelde naar helicam, gooide genereus hier en daar de rem met links erbij, glij glij de bocht door, hier en daar snijden... Plus een dosis mazzel. Ik haalde 'em met een 1:22:74.
Ik kom vaak wel onder die 1:24 maar ik kom maar niet onder die 1:20 en ik wil echt perfect hebben. :'(

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Speedy55 schreef op 09 september 2004 @ 20:04:
[...]

Ik kom vaak wel onder die 1:24 maar ik kom maar niet onder die 1:20 en ik wil echt perfect hebben. :'(
Practice makes perfect. Als je die laatste rallyschool proef tot in den treure gereden hebt, dan zal het lukken.

Ik kon in RC2000 op de Port Soderick proef tot onder de 4:18 komen, A7 wagen, toetsenbord besturing, simulatie mode. Maar die 4:17:nogwat is wel die ene proef geweest die gewoon bijna perfect ging, iedere bocht ging goed of perfect. Dat was er eentje tussen uren en uren die Sony Manx rallyproef.

• MJ85
Speedy55 schreef op 09 september 2004 @ 20:04:
[...]

Lukt me ook niet, ik race dan wel met het tobo. Snelste wat ik tot nu toe gehaalt heb was 1.22 met 1 miezerig foutje

.

• Zamorano
  • Niet online
Nou ik heb de rally school doorlopen.
Sta nog een beetje te stuiteren van al die Red Bull die Richard me mn strot door duwt. :P

1e keer dat ik die RallySchool Stage deed zat ik op 1:29 (voordat je de Advanced training mag doen), op het einde 1x failed met een 1:24:9xx en toen iets relaxter gereden waardoor ik met 1:23:5 het haalde.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk iets te veel loop te stampen omdat het gewoon zo leuk is, als ik wat soepeler rijd gaat die tijd nog wel een stukkie omlaag.

Scandinavian flick gaat lekker en ik heb tijdens die training de handbrake bochten eindelijk eens goed geleerd, dat is iets wat ik nooit echt goed genoeg snapte om effectief te gebruiken.

• Stefke
MJ85 schreef op 09 september 2004 @ 20:13:
[...]

Lukt me ook niet, ik race dan wel met het tobo. Snelste wat ik tot nu toe gehaalt heb was 1.22 met 1 miezerig foutje
Het zou ook wel erg zijn als je een sim met een toetsenbord net zo goed kunt besturen als met een stuur...dan is het geen sim. Geen enkele auto is met digitale input te rijden, niet op de limiet iig :)

Koop een stuur, voor 100 euro heb je een toppertje :)

• Frank155
klein beetje off topic maar dit filmpje laat zien hoe het moet (behalve op het eind dan ;))

rally 911 36,5 mb groot _/-\o_ 8)

kijk op http://www.rallymovies.prv.pl/ voor meer van dit moois :9~

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben niet echt een fan van hotlappen dus zo heel vaak ga ik t niet achter elkaar proberen.

Net na het halen van de school ff een korte drinkpauze genomen en daarna weer geprobeerd. 1e run: 1:21:9xx, 2e run: 1:20:7xx.

Zit nu wel redelijk dicht tegen die 1:20:0 maar ik heb nog niet echt een mooie run gehad. Geen grote fouten ofzo maar elke keer wel een bocht die niet liep. Laatste keer ging die hairpin niet strak.

• R-B

R-B

Blokkert

MartijnA3 schreef op 09 september 2004 @ 17:07:
Nog ff oefenen. ;) Als je bij alle oefeningen een 'perfect' score haalt, unlock je een auto. Daarvoor moet je die laatste wel onder de 1:20 rijden. :9
ha dat wist ik niet, gaan we ff doen dan
:*)

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Frank155 schreef op 09 september 2004 @ 20:43:
klein beetje off topic maar dit filmpje laat zien hoe het moet (behalve op het eind dan ;))

rally 911 36,5 mb groot _/-\o_ 8)

kijk op http://www.rallymovies.prv.pl/ voor meer van dit moois :9~
omg, das wel het echte werk die 911. beter dan die WRC bakken van tegenwoordig :7
zeker een aanrader om te downloaden, staat ook veel moois op die site :)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste