My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Mooie vlakverdeling
Fijne kleuren en mooi licht te pakken gekregen.
enz enz positief commentaar...enz enz.....maaar:
Je kerk staat wat scheef, echt storend is het niet, maar wel zichtbaar, ook door de krappere kadering aan de rechterkant.
Heb het een klein beetje gecorrigeerd. Veel meer correctie en de rest kwam een beetje raar uit.
dank verder.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
@Laukui: meer spiegeling kreeg ik er niet op aangezien ik niet meer ruimte had om naar achteren te gaan.
@Relonky: Het viel zo in de laagstaande ochtendzon niet mee om alles netjes evenwichtig te krijgen, maar je hebt gelijk. Wellicht dat ik er nog wat doordruk actie op los laat. Moet lukken aangezien de info niet kwijt is.
Pas hem liever niet aan, dat licht overbelichte maakt het ook een frisse foto. Ik denk niet dat wanneer je de lichte gedeeltes wat detail terug geeft het er mooier van wordt. Ik denk dat je foto er vlakker van wordt. Proberen kan natuurlijk, maar zou het jammer vind denk ik.....YellowCube schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:00:
Dank.
@Laukui: meer spiegeling kreeg ik er niet op aangezien ik niet meer ruimte had om naar achteren te gaan.
@Relonky: Het viel zo in de laagstaande ochtendzon niet mee om alles netjes evenwichtig te krijgen, maar je hebt gelijk. Wellicht dat ik er nog wat doordruk actie op los laat. Moet lukken aangezien de info niet kwijt is.
Verwijderd
Jammergenoeg regent het redelijk hard en is het donker. Maargoed, volgende keer beter!
Die van yellowcube is inderdaad een heel klein beetje tegen het overbelichte aan, maar echt storend vind ik 't niet. Het geeft opzich wel een bepaald soort sfeertje (alleen dat huis met die rode daken in de linkerhoek, die is iets 'te')
Ik blijf het me toch afvragen, dus vraag ik het maar: heb je erg met de belichting zitten shoppen (schaduwen ophalen enzo)? Komt mij namelijk wat onnatuurlijk over..YellowCube schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:39:
iets klassiekers dan. Alweer een tijdje geleden geschoten in Gent en wegens wat beschikbare tijd eindelijk eens iets mee kunnen doen:
[afbeelding]
Niet verbijsterend veel, maar wel enigzins.
Verwijderd

Ansich vind ik het goede foto's, aangezien de lijnen en de vormen van het gebouw er goed uitkomen. Ik ben wel iets minder tevreden over de mate van bewerking. In mijn ogen is deze een beetje te 'overdreven'. Voornamelijk op de eerste foto, aangezien de lucht wel _erg_ wit is. Dit laatste is slechts een mening, misschien hebben jullie daar een andere mening over

En zouden wat meer mensen gebruiken willen maken van hun 'Check images' knop tijdens het plaatsen van een bericht. Nu verspringt het topic ontzettend tijdens het laden, en dat is best irritant.
Verwijderd
@wolfensteijn; leuk gebouw

Gebouw op Business & Science Park in Enschede
Let er bij het nemen van je foto heel goed op dat er geen felle lichtbronnen aan de rand van je foto staan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Deze komen wel uit de oude doos hoor! (jaartje geleden o.i.d was toen net 16
Nog met zo'n oude HP M307 waarmee je echt weinig kan. (In vergelijking met mijn huidige S5600)
Een keer een rondje Arnhem gedaan, en deze zijn nog wel enigzins geslaagd
Ze zijn zwart-wit gemaakt, en het contrast is wat omhoog gegooid. (Vind ik persoonlijk altijd erg lekker)

Beginning to realize the power...

Gebouw aan de Thames, London

Zelfde gebouw, leuk levensgroot 'maquetteboompje'

Museu d'Art Contemporani de Barcelona
Geschoten met een A95.
Leuke foto maar ik zie alleen maar ramen en voor de rest helemaal niks, een beetje saai als je het mij vraagt maar dat ligt niet aan jou foto.
@ravw
Ik vindt het flatgebouw niet mooi, het is geen oude stijl maar ook geen nieuw. Het is slecht onderhouden (zo ver ik dit kan zien) en het ziet er naar mijn mening gewoon niet uit. Je hebt de foto scheef gemaakt, ik weet niet of dit expres is of niet maar dat komt in mijn opzicht niet te goede van de foto. Ook de lucht is geel en vol met wolken waarvan ik ook niet kan zeggen dat het leuk is. Het is niet om je de grond in te boren maar ik vindt deze specifieke foto niet mooi.
@NeoOpHyte
Mooie foto's waarbij ik de eerste de mooiste vindt. De rest vindt ik allemaal erg texture achtig en daar loop ik zelf niet erg warm van. De laatste foto ziet er een beetje pixelachtig uit, te hoge iso waarde?
@Gullie007
Erg mooie foto's waarvan ik de laatste subliem vindt. De eerste foto is een beetje een foto die je erg vaak op het web tegen komt, mooi glazen gebouwtje met een beetje standaard lucht, dat maakt het echter geen slechte foto. De tweede vindt ik ook erg mooi alleen lijkt het of de focus niet op een gebouw ligt maar meer op de boom, de kleuren van de boom lijken mij ook iets te donker. En de laatste vindt ik gewoon erg mooi! Mooie strakke lijnen, blauwe hemel, zonnetje schijnt, wel een klein beetje overbelicht aan de rechterkant bovenin, maar toch nog een geweldige foto!
@Whiskyfreak
Wat een mooie foto's heb jij gemaakt zeg. Bij de eerste foto voor de verandering is geen mooi weer maar meer een storm op komst. Het geeft het gehele uiterlijk een beetje gevaarlijke uitstraling, iets wat je niet zo vaak ziet. De tweede foto vindt ik ook erg mooi met mooie rechte lijnen en grote witte vlakken. Erg mooie vlakken en erg veel om naar te kijken, ik zou eigenlijk niet eens weten wat het is alhoewel ik wel een gokje wil doen: fotostudio? De derde foto is ook erg mooi al moet ik wel zeggen dat de schemerige wolken de foto wat minder maken. Het gebouw is mooi en de iets wat overbelichting in het midden van het gebouw is niet eens zo heel erg, mischien zelfs wel mooi. De laatste foto vindt ik ook erg mooi, hier weet ik zelfs geen opmerkingen bij!
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Bedankt
Gelukkig nu een nieuwe camera die het beter doet, haha
Beginning to realize the power...
Hehe, dat probleem heb ik ook een tijdje gehad, nooit achter gekomen waarom er nou altijd zoveel ruis in zat. Na een jaar of iets kwam ik er pas achter dat het met die ISO waarde te maken hadNeOpHyTe-NL schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:17:
@Soepstengel:
BedanktHet was natuurlijk een al wat oudere camera, en omdat het toen donker werd, moest de iso-waarde inderdaad (drastisch) omhoog
![]()
Gelukkig nu een nieuwe camera die het beter doet, haha

[ Voor 44% gewijzigd door Soepstengel op 05-03-2007 17:32 . Reden: Plaatje makkelijker te bekijken. ]
Als goed kijkt naar de eerste foto zie je binnen de 'boog' een soort van tent structuur, foto 2 is dus een stuk van die tentstructuur, van onderen gefotografeerdSoepstengel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:45:
Thanks!
@Whiskyfreak
...
De tweede foto vindt ik ook erg mooi met mooie rechte lijnen en grote witte vlakken. Erg mooie vlakken en erg veel om naar te kijken, ik zou eigenlijk niet eens weten wat het is alhoewel ik wel een gokje wil doen: fotostudio?
...

In Leiden geschoten.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Qua belichting heel mooi. Dat lampje aan de rechterkant van de foto zou ik eraf knippen.
Hier nog eentje van mij:

Wat zie ik nu eigenlijk boven/achter het gebouw? Kan er niet echt iets van maken.
Verder een leuke foto.
Dat zijn stalen ronde puntige ballen die ze kunst noemenMvdKelen schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:08:
[...]
Wat zie ik nu eigenlijk boven/achter het gebouw? Kan er niet echt iets van maken.
Verder een leuke foto.
Oud Deventer:
1.

2.

Nieuw Deventer:
3.

4.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens op 06-11-2007 19:11 ]

https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Wat bedoel je precies met 'rechts in he midden' ? Ik zie daar niets.
Maareh, teveel lucht is idd ook een beetje mijn idee.
[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 06-04-2007 10:25 ]
De foto lijkt inderdaad niet logisch ingedeeld te zijn; onder wat krap, boven te ruim. Kleuren zijn wel netjes.whoami schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:04:
Der is niet teveel aan gephotoshopped, enkel wat rood eruit gehaald in de 'voorgrond'.
Wat bedoel je precies met 'rechts in he midden' ? Ik zie daar niets.Of bedoel je die windmolens op het dak ?
Maareh, teveel lucht is idd ook een beetje mijn idee.
Hier wat plaatjes van Almere:
1

2

3

4

5

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens op 06-11-2007 19:11 ]
@whoami: lekkere kleuren zoals al gezegd, en ik kan me niet echt storen aan de hoeveelheid lucht die erop staat.
@Laukui (weer :-)): Wat mij betref een wereld van verschil in je Almere foto's. Bij de eerste drie een erg fijne zwart wit bewerking (hoe tover je die tevoorschijn?) en behoorlijk rustige platen, niet te druk en echt nadruk op de architectuur. Dan de andere twee; en wat mij betreft niet zo fijne (HDR?) bewerking en veel drukker, al is dat in een winkelcentrum natuurlijk wel logisch. De eerste drie vind ik dus stukken beter dan de laatste twee...
Zelf ben ik een paar weekjes terug in Valencia geweest, ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg en/of er niet op tijd achter kwam, maar de camera stond nog op iso 1600, waardoor het nogal lastig foto's maken was soms aangezien het behoorlijk licht was. Op stukken met heel veel witte vlakken werd alles overbelicht...
Ciudad de las Artes y las Ciencias
[url=href=http://www.flickr.com/photos/venmus/430541518/]

El Palau de les Arts Reina Sofía

L'Hemisferic

Bedankt voor je commentaarWhiskyPhreak schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:39:
@Laukui: Ik vind de 'scheve' hoeken in de meeste van je platen niet zo fijn. De eerste is wel lekker bewerkt, een wat smerig uitziende kerk en daar meer nadruk op gelegd met die dreigende lucht erachter.
@whoami: lekkere kleuren zoals al gezegd, en ik kan me niet echt storen aan de hoeveelheid lucht die erop staat.
@Laukui (weer :-)): Wat mij betref een wereld van verschil in je Almere foto's. Bij de eerste drie een erg fijne zwart wit bewerking (hoe tover je die tevoorschijn?) en behoorlijk rustige platen, niet te druk en echt nadruk op de architectuur. Dan de andere twee; en wat mij betreft niet zo fijne (HDR?) bewerking en veel drukker, al is dat in een winkelcentrum natuurlijk wel logisch. De eerste drie vind ik dus stukken beter dan de laatste twee...
Zelf ben ik een paar weekjes terug in Valencia geweest, ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg en/of er niet op tijd achter kwam, maar de camera stond nog op iso 1600, waardoor het nogal lastig foto's maken was soms aangezien het behoorlijk licht was. Op stukken met heel veel witte vlakken werd alles overbelicht...
Ciudad de las Artes y las Ciencias
[url=href=http://www.flickr.com/photos/venmus/430541518/][afbeelding][/url]
El Palau de les Arts Reina Sofía
[afbeelding]
L'Hemisferic
[afbeelding]
Over jouw foto's:
Ik vind de eerste mooi, dat tegenlicht doet het hier goed. De flare in de foto is dan weer wat minder, want het is volgens mij alleen een oranje(?) rondje, die ik weg zou shoppen. Die mensen voegen zeker wat toe aan de foto.
De tweede vind ik niet echt wat. Het gebouw is zeker mooi, maar de foto niet zo. Links en rechts onder die zwarte stukjes. Daarnaast vind ik de uitsnede wat raar en ook de lengte/breedte-verhouding is wat vreemd gekozen (net geen vierkant).
De derde foto is dan weer zeer strak; die kleuren zijn echt geweldig. Wel jammer dat er links en rechts net een stukkie af is, maar toch een zeer mooie foto.
Op dit formaat zie je niet heel veel van de ruis, je ziet het wel, maar het stoort me niet. Op een (kleine) afdruk zal dat ook niet storend zijn. Maar wel stom natuurlijk om die op 1600 te laten staan:P
Ik denk dat ik van de zwart-wit foto's van Almere een testcase ga aanmaken, aangezien ik er nog meer heb en denk dat het wel een leuke serie kan vormen.
Mooie heldere frisse foto. De grotere versie vind ik een stuk beter dan resize, want op de resize vind ik de gebouwen té klein.RedXraD schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:04:
Vandaag maar eens door mijn nieuwe wijk heen gelopen, en vond dit shot er toch wel erg fijn uitkomen. Klikbaar naar Flickr voor groot![]()
Ik snap je puntWilko schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:29:
@Laukui: wat mij betreft ben je net even te ver doorgeschoten met HDR. Het lijken nu echt van die typische 3D-renders van ontwerpen. Misschien was dat je bedoeling, maar ik vind het niet zo.
Afgelopen week heb ik geprobeerd wat abstracte architectuur-plaatjes te maken in Enschede:
1.

2.

3.

4.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens op 06-11-2007 19:12 ]
Hier nog maar een plaatje van de tour Montparnasse, na de eiffeltoren het hoogste gebouw van Parijs... Genomen vanachter een polafilter
Klikbaar naar flickr voor een groter formaat.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Verwijderd
mooie foto's weer
Ik heb nog wel tip voor je, ga eens naar het bedrijventerrein ('s avonds of gewoon overdag) bij het Arke Stadion. Daar staan heel wat fotogenieke gebouwen.
Mooie plaat! Lekker strak! Jammer dat ie wat overbelicht lijkt te zijn rechtsboven, maar dat doet hier niet perse afbreuk aan de foto. Fijne lijntjesWhiskyPhreak schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:01:
Laukui houdt zo te zien erg van fijne lijntjes, (op deze resolutie) zo fijn dat je er niet te lang naar moet kijken wil je niet gek worden. Vooral de eerste en derde kunnen zo als projectie bij een of ander drugsfeest ;-) Alhoewel ik die op wat groter formaat denk ik wel beter vind dan de andere twee...
Hier nog maar een plaatje van de tour Montparnasse, na de eiffeltoren het hoogste gebouw van Parijs... Genomen vanachter een polafilter
Klikbaar naar flickr voor een groter formaat.
[afbeelding]
@ Gizille: Ja daar wil ik inderdaad nog een keer heen gaan. Gewoon een keertje uitstappen bij drienerlo
"De Wolk" in EnschedeLaukui schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:43:
[...]
Qua belichting heel mooi. Dat lampje aan de rechterkant van de foto zou ik eraf knippen.
Hier nog eentje van mij:
[afbeelding]
Verwijderd

Er is bewust sprake van enig gezichtsbedrog in de lijnen van het gebouw, het is trouwens de kamer van koophandel te Amsterdam. De lucht is niet gesoept, het was bewolkt maar de (laaghangende) zon brak achter me door. Daarnaast wordt het effect versterkt door het getinte glas.
Ik heb de horizon horizontaal uitgelijnd op de bovenste lijn van het uitstekende stuk. Als je vertical uitlijnt, op de lijn van het uitsteekstel aan de linkerkant bijvoorbeeld, dan ziet het er minder goed uit vind ik. Verder een heel klein stukje gecropt, er zat helemaal onderaan een hijskraan in de reflectie, de gebruikelijke brightness/contrast, klein beetje levels en sharpen. Hij is misschien wat aan de donkere kant maar zo vind ik het contrast tussen het gebouw/reflectie en de lucht beter uitkomen.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 01:50 ]
Ik weet niet of je foto's hebt gemaakt vanuit een ander standpunt, maar deze "buiging" intrigeerde me wel:

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd

Een weekje terug ofzo geschoten bij de 'Bibliotheque Francois Mitterand' in Parijs, uiteraard heb ik daar wel wat meer plaatjes geschoten dan alleen deze, wellicht maak ik er nog een testcaseje van...
Zoals vaker kun je doorklikken naar Flickr als je een grotere versie wilt zien...
Verder vind ik de vlakverdeling in de foto van Relonky erg mooi. Is die donkere lucht natuurlijk, met PS overdreven of gewoon in PS gecreeerd?
Foto's die -en- minimalistisch -en- fontaal symmetrisch zijn geschoten vind ik zelf een beetje saai.
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

is niet helemaal waar...ze mogen gewoon blijven staan, maar ik vond het zo lekker dramatisch klinken.
Verwijderd
Volgens mij staat daar "langdurig blootstellen", toch? Meen ik me te herinneren uit mijn manual. Houdt er rekening mee dat er er enkel licht op de sensor valt van een dSLR als de spiegel opgeklapt is op het moment van het nemen van de foto. Tegen de zon in zal dat dus heel kort zijn, 1/1000 of zo. Bij een compact camera wordt de sensor voortdurend beschenen, ook voor het nemen van de foto. Neemt allemaal niet weg dat: als het pijn doet aan jouw ogen, dan doet het ook pijn aan jouw sensor. Dus met beleid doen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:26:
Ik zie op sommige van jullie (mooie) foto's, dat de lens richting zon is genomen. In de handleiding van mijn EOS 400D staat dat dat liever niet gedaan moet worden aangezien er het een en ander kan verschroeien of verbranden. Ligt dat aan mijn camera of lens? Anders wil ik ook dit soort kiekjes gaan maken.
This footer is intentionally left blank
Die donkere lucht is natuurlijk maar is in de normale kleuren versie gewoon knal blauw. Door de omzetting naar zwart-wit heb ik een donkere lucht gekregen.HanslH schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:31:
Hoe meer beeldelementen hoe moeilijker het wordt er een "schone" compositie van te maken, maar hoe mooier de foto als het toch lukt. Wat dat betreft vind ik de foto 4 van Laukui Almere erg geslaagd (alleen jammer dat die ene roltrap er niet helemaal op staat).
Verder vind ik de vlakverdeling in de foto van Relonky erg mooi. Is die donkere lucht natuurlijk, met PS overdreven of gewoon in PS gecreeerd?
Foto's die -en- minimalistisch -en- fontaal symmetrisch zijn geschoten vind ik zelf een beetje saai.

@WhiskyPhreak: lekkere platen!

![]() |
[ Voor 29% gewijzigd door Laurens op 06-11-2007 19:09 ]

Ik heb nog een hoop UWA shots, maar die heb ik analoog geschoten en moet ik nog inscannen. Ik heb de dia's bekeken en er zitten wel erg leuke bij.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik vind nummer 3 erg mooi! Krijg namelijk koppijn van die structuur en kleuren en dat is een goed teken als je de kijker wilt verleiden tot de fotoLaurens schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:55:
[...]
Ik snap je punt
Afgelopen week heb ik geprobeerd wat abstracte architectuur-plaatjes te maken in Enschede:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Verwijderd

Allen geschoten in Amsterdam met een D50 & Tamron 17-50. De laatste wil ik nog eens overschieten met evt ander licht en een kleiner diafragma.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 19:39 ]
Verwijderd

Schouwburg van Kopenhagen
@ Martijn8: Ik mis een beetje scherpte (telefoonfoto?). Ook zou een meer symetrisch beeld mooier zijn geweest denk ik.
Menzis hoofdkantoor in Groningen

[ Voor 23% gewijzigd door Markie op 29-06-2007 19:42 ]
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
lekkere kleurtjes, hou ik wel van en past hier ook goedBBE schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:38:
@ Skin: mooi platen met een lekkere toning!
@ Martijn8: Ik mis een beetje scherpte (telefoonfoto?). Ook zou een meer symetrisch beeld mooier zijn geweest denk ik.
Menzis hoofdkantoor in Groningen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
foto 1 is favoriet, net wat extra qua compositie en minder recht toe recht aan.
luchtjes zijn ook lekker blauw/wit.
Het 'hoofdgebouw' van de nieuwe jachthaven in Valencia 'Veles e Vents' Jammergenoeg werd ik vanaf een muurtje wat een mooi standpunt was weggetrap door de beveiliging, en was de rest van de platen té overbelicht om er nog iets redelijks uit te halen.

En hier vind je een testcase van andere mooie gebouwen(-plaatjes) in Valencia.
[ Voor 15% gewijzigd door WhiskyPhreak op 01-07-2007 00:27 ]
Geen slechte foto! Lucht is mooi. Alles ook mooi recht vastgelegd e.d., maar ik vind de foto wat afstandelijk overkomen.WhiskyPhreak schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:26:
@BBE: de platen van eht menzis kantoor liggen mij veel beter dan van de rokade, lekker kleurtjes ook vooral
Het 'hoofdgebouw' van de nieuwe jachthaven in Valencia 'Veles e Vents' Jammergenoeg werd ik vanaf een muurtje wat een mooi standpunt was weggetrap door de beveiliging, en was de rest van de platen té overbelicht om er nog iets redelijks uit te halen.
[afbeelding]
En hier vind je een testcase van andere mooie gebouwen(-plaatjes) in Valencia.
Hier nog een paar (behoorlijk verschillende) plaatjes die ik 2 maanden geleden in Manchester en Liverpool heb gemaakt:
1.
![]() |
2.
![]() |
3.
![]() |
4.
![]() |
5.
![]() |

Hier meer..
ik wist niet zo goed welke pics ik hier nou neer zou zetten buiten deze..
welke van die andere foto's is nou echt goed genoeg om neer te zetten?
ik vond deze die ik nu gepost heb er iig bovenuit steken, zodoende dat ik die post
[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 05-07-2007 18:00 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
omdat het echt bewolkt was en daardoor erg donker. zodoende was contast licht(lucht) donker(gebouw) zo groot dat de hele lucht wit werd.Oxi schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:18:
Ik vind dit toch 1 van de slechtste uit de serie. Trouwens, waarom die rare nabewerking met enorme halo's?
Ik heb ze toen met photmatix als semi-hdr bewerkt en als test dit dus extreem gedaan. Vandaar de halo's.
wat vind je trouwens slecht aan de pic? het is een van de weinigen waar ik tevreden ben over de compositie..
(op die boom na)
Photomatix is een leuk programmaatje, maar je hebt teveel met de sliders lopen spelen.
tja als dat zou kunnenOxi schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:15:
De compositie. De onderkant mist en inderdaad staat een boom in de weg. Als je wat van een gebouw afsnijdt, pak dan een echte uitsnede of zet het er helemaal op.
helaas heb ik geen mega groothoek, dus loop wel eens met me rug ergens tegenaan
Creatief zijn als je het glas niet hebt.

ik vind het jammer dat je denkt dat ik incompetent ben..Oxi schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:22:
Verticaal houden en wat meer naar rechts gaan staan zou kunnen helpen.
Creatief zijn als je het glas niet hebt.
als ik nou gewoon zeg dat hij er niet helemaal op kan he.. waarom geloof je dat dan niet? was je er bij ofzo?
Rustig even...BasieP schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:18:
[...]
ik vind het jammer dat je denkt dat ik incompetent ben..
als ik nou gewoon zeg dat hij er niet helemaal op kan he.. waarom geloof je dat dan niet? was je er bij ofzo?
Ja, adem gehaald? mooi. Oxi zijn commentaar is imho meer opbouwend dan afkrakend bedoeld, daar hoef je dan zeker niet op zo'n manier op te reageren. Ik ben het volledig met hem eens dat op deze manier een foto gewoon niet lekker tot zijn recht komt en je beter bijvoorbeeld had kunnen stitchen. En een half gebouw hoeft ook niet saai of verkeerd op de foto gezet te zijn, maar wel op de manier zoals jij het nu gedaan hebt. Dan had je je beter kunnen focussen op een detail oid van het gebouw, dan proberen om 'het grootste deel er dan maar op te zetten', want dat geeft, zoals je aan het commentaar kunt merken, gewoon geen showcasewaardige foto.
ik ben competent genoeg om dat soort onzin door te hebben, en heb het idee dat ie me inschat als een 5 jarige ofzo..
die tip van dat stitchen is wel een goede, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik zal er eens mee testen binnenkort
Vind 1 erg mooi door dat 'geschifte' wolkendek. Misschien nog leuker als dat wolkendek in de spiegeling nog wat duidelijker terugkomt
3&4 wel strak beetje saai
2&5 de combi van een abstracte strakke compositie en brak/vies beton trek ik niet helemaal
in de trand van 5 heb ik latere veel leukere plaatjes van je gezien
@BasieP:
Je kan ook een leuke foto maken als een onderwerp er gedeeltelijk op staat maar dan moet het echt een interessante compositie zijn. Als je een onderwerp er niet op een leuke manier op kan krijgen dan houd het op(!)
De kleuren van deze foto en de rest doen me denken aan mijn eerste experimentjes met shadow/highlight en photomatrix: rare kleuren en halo's. Met HDR door meerdere opnamen zou je wel tot iets zinnigs moeten kunnen komen maar helaas is dat mij ook nog niet goed gelukt. Angezien de grens tussen gebouw en lucht strak is zou je vrij gemakkelijk maskers moeten kunnen maken in PS en beide een aparte curve geven.
Ook een oude van mij (mijn eerste fotouitstapje toen ik een paar maanden geleden mijn camera kocht)
Tis eigenlijk gewoon een kiekje van een gebouw maar door het zwart wit heeft ie toch wel wat

Large
Beetje scheef zag ik toen ik de bubs naar flickr had verscheept. Nou ja.
[ Voor 40% gewijzigd door HanslH op 05-07-2007 22:47 ]
Bedankt voor je commentaar.HanslH schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:12:
@Laurens:
Vind 1 erg mooi door dat 'geschifte' wolkendek. Misschien nog leuker als dat wolkendek in de spiegeling nog wat duidelijker terugkomt
3&4 wel strak beetje saai
2&5 de combi van een abstracte strakke compositie en brak/vies beton trek ik niet helemaal
in de trand van 5 heb ik latere veel leukere plaatjes van je gezien
@BasieP:
Je kan ook een leuke foto maken als een onderwerp er gedeeltelijk op staat maar dan moet het echt een interessante compositie zijn. Als je een onderwerp er niet op een leuke manier op kan krijgen dan houd het op(!)
De kleuren van deze foto en de rest doen me denken aan mijn eerste experimentjes met shadow/highlight en photomatrix: rare kleuren en halo's. Met HDR door meerdere opnamen zou je wel tot iets zinnigs moeten kunnen komen maar helaas is dat mij ook nog niet goed gelukt. Angezien de grens tussen gebouw en lucht strak is zou je vrij gemakkelijk maskers moeten kunnen maken in PS en beide een aparte curve geven.
Ook een oude van mij (mijn eerste fotouitstapje toen ik een paar maanden geleden mijn camera kocht)
Tis eigenlijk gewoon een kiekje van een gebouw maar door het zwart wit heeft ie toch wel wat[afbeelding]
Large
Beetje scheef zag ik toen ik de bubs naar flickr had verscheept. Nou ja.
@jouw foto: zwartwit-omzetting is lekker, lijkt wel een soort animatie (positief bedoeld). Compositie wat minder en hij komt wat scheef over. Toch vind ik het een goede foto

[ Voor 25% gewijzigd door HanslH op 06-07-2007 13:11 ]
Laat het even bezinken en kijk of je dan nog achter je foto staat. Trouwens ik heb helemaal niet gezegd dat ik je incompetent vind. Sterker nog, dat ik dit de minste in die serie vind zegt ook dat ik de rest beter vind. Met name de eerste in die directory.BasieP schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:18:
[...]
ik vind het jammer dat je denkt dat ik incompetent ben..
Maar toch, ditch photomatix en je bent al echt op de goede weg met die eerste foto hoor.
Verwijderd
de onderstaande foto's vond ik niet leuk genoeg voor een case, en het waren te veel om als solo te posten
1:

2:

3:

Of ben ik nu weer te ver gegaan met mijn nieuwste ontdekking in ps? (gradient masks over mijn brightness/contrast-adjustmentlayers)
Verwijderd
Ik snap niet helemaal hoe je "over de top" kunt gaan met RAW-voordelen. (minder bewerkingsverlies, groter dynamisch bereik...) Foto 2 vind ik wel leuk (misschien die wolk wegcroppen/shoppen)Dido schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:02:
Ik ben langzaam aan het wennen aan het idee dat RAW voordelen kan hebben. Misschien ga ik wat over the top met deze foto's?
3 en 4 zijn nogal vreemd. 3 lijkt me veel te paars, 4 doet me wat nep aan.
@ dido: nr. 2 is mijn favoriet.
Een flatje bij ons in de buurt:

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

[ Voor 58% gewijzigd door DrOetker op 30-04-2009 13:08 . Reden: Foto's verplaatst; dus post aangepast ;) ]
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Dit topic is gesloten.
Ook hier is feedback welkom!