I am rubber, you are glue
Ik speelde vroeger (ik denk rond 1997) een spel waarbij je met een ruimteschip vloog en planeten bewoonbaar moest maken. Dit kon met 2 spelers in "split-screen" mode. Je maakte dan "Hydrospheres" en "Biospheres". Ik ben erg benieuwd of iemand dit herkent, het was een erg leuk spel.
De titel bevatte volgens mij het woord "star", maar dat schiet niet op met google...
De titel bevatte volgens mij het woord "star", maar dat schiet niet op met google...
[ Voor 20% gewijzigd door RgR op 13-04-2005 21:27 ]
Die eerste is zoals gezegd : SopwithAteq schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:22:
Leuk topic dit, ik heb het helemaal door gelezen en ben een hoop spellen tegen gekomen die ik weer eens ga spelen.
Verder zoek ik er ook 2, die ik hier niet ben tegengekomen:
1.Dos spel, ik schat 15 jaar oud en waarschijnlijk 4 kleuren. Het was een vliegspelletje, waar je in het midden van het veld opsteeg en naar links of rechts kon vliegen. Aan beide kanten was het bergachtig. Je doel was alle "kanonnen" die op de grond stonden te vernietigen, en te voorkomen dat ze jou neerschoten. Je kon dacht ik met normale kogels schieten, of een bom recht naar beneden laten vallen. Als je uiterst links (of rechts) kwam, moest je omkeren, anders vloog je tegen een hoge berg aan. Zover ik het me kan herinneren kwamen er in latere levels ook vijandige vliegtuigjes achter je aan, die je ook weer moest ontwijken/neerhalen.
2.Playstation 1 spel (misschien ook PC), ik heb hier ooit eens een demo van gespeeld. Je stond met vier mannetjes in een vierkante kamer. Eén mannetje had een bom bij zich, die moest hij denk ik zo lang mogelijk bij zich houden, voordat het ontploftte. De anderen moesten die dan proberen af te pakken. Na een tijdje begon te kamer ook te kantelen. (Sorry, niet echt duidelijk maar ik kan het me slecht herinneren.)
Degenen die het weten, ben ik erg dankbaar!
Die tweede is Blast Chamber. De PC Versie bestaat sowieso wel. Playstation versie was toen ook sprake van, of 'ie ooit gereleased is voor de Playstation durf ik niet te zeggen. (waarschijnlijk wel).
Je had een bepaalde tijd voordat je ontplofte. Het was overigens de bedoeling dat je in een level binnen een bepaalde tijd een "sterretje" pakte. Om die te pakken moest je dingen pakken, knoppen omzetten en inderdaad de kamer kantelen
Erg mooi spel en een goed idee, voor zover ik weet is er nooit een vervolg en/of variant op gemaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 13-04-2005 21:59 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Goed ik heb er weer 1,
Het is net zoiets als Sopwith allen dan wat nieuwer. Je kan kiezen tussen allemaal straaljager etc en je vliegt 2d rond en knalt badguys neer. Het is spel is in vga kleuren. Zitten wel midi geluiden in als ik het me goed herinner..
Het is net zoiets als Sopwith allen dan wat nieuwer. Je kan kiezen tussen allemaal straaljager etc en je vliegt 2d rond en knalt badguys neer. Het is spel is in vga kleuren. Zitten wel midi geluiden in als ik het me goed herinner..
Jetstrikesjek schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:10:
Goed ik heb er weer 1,
Ik weet niet hoe oud het spel is, maar in die trant ken ik wel Scorched Earth. Dat lijkt verdomd veel op jouw beschrijving, alleen of dar al voor de atari was kan ik je niet vertellen.Nitai schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:51:
Ik had een spel op de atari vroeg (kben nu 25..hmmm...vroeger..)
het waren 2 tanks die elkaar moesten raken. De twee tanks waren beide op een heuveltje en je schoot door te richten. De heuveltjes kon je ook raken etc. Hoe heet deze game?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ja verrek joh dat is em. Nu nog een gratis download zien te vinden...
edit: Ja hoor allemaal betaalsites....krijg daar af en toe zo de schijt van
[ Voor 17% gewijzigd door sjekneck op 13-04-2005 23:17 ]
Deze URL staan we vooralsnog niet toe, omdat sommige aangeboden downloads daar toch nog iets te twijfelachtig zijn
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-04-2005 08:42 ]
Anoniem: 123662
Deze URL staan we vooralsnog niet toe, omdat sommige aangeboden downloads daar toch nog iets te twijfelachtig zijn
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-04-2005 08:42 ]
Mag een link naar google dan wel???Terr (in bericht van khaine666 en bFunk) schreef:
Iig op google issie te vinden.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Iemand die toevallig jetstrike heeft? Kan nergens een gratis versie vinden..
Ik heb misschien nog wel ergens een demo, al weet ik dit niet zeker.sjek schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:49:
Iemand die toevallig jetstrike heeft? Kan nergens een gratis versie vinden..
Denk dat ik eindelijk wat heb...Thandor schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:55:
[...]
Ik heb misschien nog wel ergens een demo, al weet ik dit niet zeker.
Wie kent trouwens nog Jazz Jackrabbit? 
http://www.dosgamesonline...Holiday%20Hare%201995/512
http://www.dosgamesonline...bbit%20Xmas%20Edition/513
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Was idd een goeie platformer.TommyGun schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:18:
Zouden eigenlijk een mooie 3d remake van moeten maken
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Anoniem: 103735
Dat was Space Federations!rutgerlouwerse schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:22:
Ik speelde vroeger (ik denk rond 1997) een spel waarbij je met een ruimteschip vloog en planeten bewoonbaar moest maken. Dit kon met 2 spelers in "split-screen" mode. Je maakte dan "Hydrospheres" en "Biospheres". Ik ben erg benieuwd of iemand dit herkent, het was een erg leuk spel.
Wie niet eigenlijk? Zo lang is dat niet geleden...TommyGun schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:18:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Idd , het was overigens een erg verslavend spel, met al die verschillende ammo, en het was 1 /vd eerste spellen op de PC (platformers althans) waar echte snelheid in zat die men ook kon vinden in Sonic (voor de segaBor_de_Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:11:
[...]
Wie niet eigenlijk? Zo lang is dat niet geleden...
Leuk spelletje !! (dat vliegende plankje was het kickst ! )
Anyway, back ontopic. Ik zoek een Amiga game. je bent een tweeling (dacht ik) in een soort platform game. Je hebt een toverstafje waarmee je een soort "ster" achtige wezens kunt veranderen. Het spel overzicht bestaan uit een soort platformpjes waar ladders tussen zitten (van beneden naar boven).
Anoniem: 106551
rodland ?Bor_de_Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:52:
Anyway, back ontopic. Ik zoek een Amiga game. je bent een tweeling (dacht ik) in een soort platform game. Je hebt een toverstafje waarmee je een soort "ster" achtige wezens kunt veranderen. Het spel overzicht bestaan uit een soort platformpjes waar ladders tussen zitten (van beneden naar boven).
screenshots :

U is my hero!
Anoniem: 2557
En door een Nederlander gemaakt uiteraardKhaine666 schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:35:
[...]
Idd , het was overigens een erg verslavend spel, met al die verschillende ammo, en het was 1 /vd eerste spellen op de PC (platformers althans) waar echte snelheid in zat die men ook kon vinden in Sonic (voor de sega).
Leuk spelletje !! (dat vliegende plankje was het kickst ! )
Oke, ik heb ook een bepaalde vraag. Dit is zo rond de tijd denk ik van de 233ers.
Het was een spel met pirateschepen. Je moest elkaar aanvallen, en dan kon je weer naar de haven gaan om een beter schip te kopen, of betere wapens oid.
Mij staat iets bij van de orginele Pirates!, maar volgens mij had het een andere naam...
Het was een spel met pirateschepen. Je moest elkaar aanvallen, en dan kon je weer naar de haven gaan om een beter schip te kopen, of betere wapens oid.
Mij staat iets bij van de orginele Pirates!, maar volgens mij had het een andere naam...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Was dat niet cutthroats?

Je had ook eerst nog Pirates en daarna Pirates Gold en daarna bovengenoemde

Je had ook eerst nog Pirates en daarna Pirates Gold en daarna bovengenoemde
Als we het dan toch over oude klasiekers gaan hebben....
Wie kent 'Jones in the fast lane' nog?

Of 'Alleycat'....

'Indiana Jones and the last Crusade' was ook er tof

Of 'Alleycat'....

Deze delen waren van 1995 ja maar de allereerste was geloof ik een aantal jaren eerder.Bor de Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:11:
[...]
Wie niet eigenlijk? Zo lang is dat niet geleden...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Leuk sjek, maar dat is niet echt het doel van dit topic.sjek schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:11:
[afbeelding]
Of 'Alleycat'....
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide veel gespeeld ! Jones in the fast lane was erg vermakelijk ! Ik werkte me altijd suf in dat spel (Daar welsjek schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ontopic :
Ik zoek de naam van een spel wat voor windows 3.11 uitkwam. Ik weet ook niet meer of het op 95 nog wel werkte. Het spel was 2d maar de achtergrond wekte een 3d-gevoel op. Je koos eerst een scheepje en een ras, en daarna startte het spel. Er was een soort van galaxy en het speelveld deed wat cartoonie aan. Ook de mannekes (hun portret althans) zagen er erg blij uit. Met je nummerieke toetsen vloog je rond in het stelsel tot je bij planeten aankwam. Daar kon je dan verschillende acties uitvoeren. (koloniseren, grondstoffen wegtrekken e.d.). Het spel kon ook multiplayer gespeeld worden , alleen was dat bij mijn weten met een inbelmodem alleen mogelijk.
Ik hoop een beetje duidelijke beschrijving meegegeven te hebben !
edit:
Hier stond onzin m.b.t. Loom
Hier stond onzin m.b.t. Loom
[ Voor 23% gewijzigd door Khaine op 18-04-2005 15:06 ]
ik kan maar niet op de naam komen en vind er ook niks over
Is laatst een demo van uitgeweest, misschien is hij al gereleased.
Je speelt een vrouw die de politie bij een misdrijf helpt, je moet zoeken naar bewijs etc.
Het is een 2d pre-renderen wereld waarin jij als 3d-character rond loopt.
Ik dacht iets in de richting van Silent Hill maar dat is hem niet aan de screens te zien.
Je speelt een vrouw die de politie bij een misdrijf helpt, je moet zoeken naar bewijs etc.
Ik dacht iets in de richting van Silent Hill maar dat is hem niet aan de screens te zien.
Anoniem: 106551
"Still Life" misschien ? Link_sepulnation_ schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:33:
ik kan maar niet op de naam komen en vind er ook niks over![]()
"Syberia" misschien ? KLIK_sepulnation_ schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:33:
ik kan maar niet op de naam komen en vind er ook niks over![]()
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Anoniem: 96723
ik zoek een 'recent' spelletje, jaartje of 5 oud.... gok ik 
spelletje is ooit op een Twilight verschenen, makers etc weet ik niet.
Je kon het alleen en met twee spelers (op 1 pc) spelen, er vielen dan blokjes naar beneden en daar moest je een soort zwembad van bouwen, ondertussen viel er geloof ik ook water en als jouw 'zwembad' als eerste vol stroomde verloor je....
Ik heb écht geen idee meer hoe het spel heette, hopelijk iemand hier wel
spelletje is ooit op een Twilight verschenen, makers etc weet ik niet.
Je kon het alleen en met twee spelers (op 1 pc) spelen, er vielen dan blokjes naar beneden en daar moest je een soort zwembad van bouwen, ondertussen viel er geloof ik ook water en als jouw 'zwembad' als eerste vol stroomde verloor je....
Ik heb écht geen idee meer hoe het spel heette, hopelijk iemand hier wel
Wettricks of wettris of hoe je het ook schrijft?
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 26-04-2005 19:11 ]
Anoniem: 96723
Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:10:
Wettricks of wettris of hoe je het ook schrijft?

Yeah :D:D
Damn, nice geheugen
Dat is 'm
Wetris dus, btw
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 96723 op 26-04-2005 19:12 ]
Ik ben ook op zoek naar een spel, al weet ik wel de naam. Ik ben op zoek naar Silver, en ik kan de game nergens vinden. Niet op internet, niet op marktplaats, niet bij de zwarte markt te Beverwijk, nergens....
Silver is een Adventure / Action RPG en gaat over een kerel wiens vriedin door de tovenaar Silver wordt meegenomen. De held gaat er achteraan en werkt zich door een kleurijke wereld met een party van max. 3 personen redelijk linear naar Silver toe. Het spel dateert ergens van '99.
Krijg het werkelijk nergens gevonden, wie heeft voor mij een exemplaar
of een link naar waar ik hem kan kopen????
Silver is een Adventure / Action RPG en gaat over een kerel wiens vriedin door de tovenaar Silver wordt meegenomen. De held gaat er achteraan en werkt zich door een kleurijke wereld met een party van max. 3 personen redelijk linear naar Silver toe. Het spel dateert ergens van '99.
Krijg het werkelijk nergens gevonden, wie heeft voor mij een exemplaar
I pitty the fools who took my game-station.....
Ik zoek een ontzettend oud spel(384 tijdperk
), het is eigenlijk meer een soort van simulatieprogramma, waarmee je met apperaten(ook dieren, een muis, kat en goudvis volgens mij:7) allemaal kettingreacties enzo kan krijgen. Je had ook bepaalde opdrachten("maak iets dat dit en dat doet, beschikbaar is dit en dat). Zeer verslavend en het lijkt me leuk om het nog een keer te pakken te krijgen, maarrr... Ik ben de naam vergeten... Het enige wat me nog bijstaat is de naam Tim(of was het nou pim?
) Iemand een idee?

Tim = The Incredible Machine
Dat zoekt een stuk makkelijker.
[edit]
[edit2]Vooruit, zijn wel allemaal duits. Ik zal eens verder zoeken, ook al is dit topic daar niet voor bedoelt
[edit]
Dit soort spellen moet je echt 2de hands kopen. Op ebay zie ik er zo een stuk of 20 staan. Dat lijkt me ook duidelijk de aangewezen plek.Ulti23 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:30:
Krijg het werkelijk nergens gevonden, wie heeft voor mij een exemplaarof een link naar waar ik hem kan kopen????
[edit2]Vooruit, zijn wel allemaal duits. Ik zal eens verder zoeken, ook al is dit topic daar niet voor bedoelt
[ Voor 87% gewijzigd door IceStorm op 27-04-2005 12:54 ]
Tnx!IceStorm schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:47:
Tim = The Incredible MachineDat zoekt een stuk makkelijker.
.
Edit: Dit is dus wat ik zochtte:

Edit 2: Typo ja
[ Voor 25% gewijzigd door Erasmo op 27-04-2005 12:57 ]
Idd, allemaal duits, die had ik ook al gezien... Maar ik moet engels!!!IceStorm schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:47:
Tim = The Incredible MachineDat zoekt een stuk makkelijker.
[edit]
[...]
Dit soort spellen moet je echt 2de hands kopen. Op ebay zie ik er zo een stuk of 20 staan. Dat lijkt me ook duidelijk de aangewezen plek.
* Ulti23 blijft zoeken
Ben ook nog naar een spel opzoek, is toch al heel oud denk ik.
Heb het nog gespeeld op een Tandy met kleurenscherm.
Het spel is en soort side-top-down view met een personage die veel doet denken aan rambo of zelfs rambo is dat weet ik niet juist meer.
Je moet zo op je eentje rondlopen en schieten enz... was toen echt wel fun.
Grtz
Het spel is en soort side-top-down view met een personage die veel doet denken aan rambo of zelfs rambo is dat weet ik niet juist meer.
Grtz
que?
Ik zoek een, vermoedelijk Duitste, RTS, waarvan eind dacht ik 2003/begin 2004 een Engelse demo uit kwam (die heb ik gespeeld, alleen wanner het precies was weet ik niet meer, ik kan er best een jaar naast zetten). Ik meen me te herinneren dat er al iets eerder een Duitse demo van was, maar zeker weet ik het niet. Als je begon met spelen in die demo, was je de kleur geel
en loop je in een bosje, ga je iets naar het westen en daarna naar het noorden.
In mijn herinnering was het wel aardig, alleen ben ik heb helemaal vergeten. Het was een 3D RTS en zag er heel netjes uit. Iemand een idee?
In mijn herinnering was het wel aardig, alleen ben ik heb helemaal vergeten. Het was een 3D RTS en zag er heel netjes uit. Iemand een idee?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Kun je iets meer vertellen? Wat was de setting (modern warfare, middeleeuwen, fantasie)?
Middeleeuwen, 'realistisch' (geen fantsie-dingen).Bor de Wollef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:12:
Kun je iets meer vertellen? Wat was de setting (modern warfare, middeleeuwen, fantasie)?
Ulti23 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:13:
[...]
Idd, allemaal duits, die had ik ook al gezien... Maar ik moet engels!!!![]()
* Ulti23 blijft zoeken
offtopic:
Ik heb um waarswchijnlijk nog liggen. Als ik um heb liggen is het NL of EN. Ik zoek even voor je zodra ik thuis ben owk ? (we kunnen vast wel wat regelen
)
Ik heb um waarswchijnlijk nog liggen. Als ik um heb liggen is het NL of EN. Ik zoek even voor je zodra ik thuis ben owk ? (we kunnen vast wel wat regelen
@breepee ...
Settlers 4 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Khaine op 27-04-2005 14:28 ]
Dat zou geweldig zijn, ik wacht uw mail met smart tegemoet!Khaine666 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:27:
[...]
offtopic:
Ik heb um waarswchijnlijk nog liggen. Als ik um heb liggen is het NL of EN. Ik zoek even voor je zodra ik thuis ben owk ? (we kunnen vast wel wat regelen)
Crusader Kings ?Breepee schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:24:
[...]
Middeleeuwen, 'realistisch' (geen fantsie-dingen).
Axis & Allies ?
Kohan II: Kings of War ?
Nemesis of the Roman Empire ?
Port Royale 2 ?
Rise of Nations: Thrones and Patriots ?
Rome: Total War ?
offtopic:
@Ulti , check mail
bpauwetc.
@Ulti , check mail
[ Voor 10% gewijzigd door Khaine op 27-04-2005 16:32 ]
Khaine666 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:27:
[...]
offtopic:
Ik heb um waarswchijnlijk nog liggen. Als ik um heb liggen is het NL of EN. Ik zoek even voor je zodra ik thuis ben owk ? (we kunnen vast wel wat regelen)
@breepee ...
Settlers 4 ?
Nope, geen van allen. Het was dus in de middeleeuwen (misschien nog net met geweren) en geen fantasie game. en volledig in 3D. Het was geen bekende game.Khaine666 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:18:
[...]
Crusader Kings ?
Axis & Allies ?
Kohan II: Kings of War ?
Nemesis of the Roman Empire ?
Port Royale 2 ?
Rise of Nations: Thrones and Patriots ?
Rome: Total War ?
Hmm, Operation Wolf?Necreo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:49:
Ben ook nog naar een spel opzoek, is toch al heel oud denk ik.

(1ste level)

(level doorloopscherm
[edit]Bij nader inzien kunnen het er nog wel 100 zijn
[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 27-04-2005 17:00 ]
Shogun ?Breepee schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:33:
[...]
[...]
Nope, geen van allen. Het was dus in de middeleeuwen (misschien nog net met geweren) en geen fantasie game. en volledig in 3D. Het was geen bekende game.
Nope, was volgens mij met Europese volkeren.
ik heb er nog eentje, ik kan me niet herinneren dat het een echt verkocht pc spel was, maar eerder een gekraakte conole spel of uit zon videokast. maar goed. heb het zelf nooit gehad, maar was wel cool.
je was een holbewoner, maar er was nks met een grot. een comic figuur beetje dik en een berenvel om met in een kleurige omgeving. 2d. je kon rechts links omhoog en omlaag.
springen, klimmen etc. je had een knots en moest daar flink mee rammen. ramde je op de goeie plaats dan vlogen er taartpunten en dat soort onlogische grappige dingen op je scherm die je dan kon oppakken voor punten.
ik vond het er cool uitzien voor die tijd. het is denk ik een jaar of 7 geleden dt ik het speelde.
het gaat me dus om de naam, niet om een kopietje oid ;-)
je was een holbewoner, maar er was nks met een grot. een comic figuur beetje dik en een berenvel om met in een kleurige omgeving. 2d. je kon rechts links omhoog en omlaag.
springen, klimmen etc. je had een knots en moest daar flink mee rammen. ramde je op de goeie plaats dan vlogen er taartpunten en dat soort onlogische grappige dingen op je scherm die je dan kon oppakken voor punten.
ik vond het er cool uitzien voor die tijd. het is denk ik een jaar of 7 geleden dt ik het speelde.
het gaat me dus om de naam, niet om een kopietje oid ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door engelbertus op 27-04-2005 21:51 ]
ik heb er nog een deze is denk ik wel makkelijker. je speelde er een van 4 figuren in, met verschillende mogelijkheden, je most alle vier de figuren over het scherm bewegen om de kunstjes te klaren. er was een viking bij volgens mij. en een fee of zoiets. je had erg bizare velden die je moest spelen maar goed rare dingen waren dat toch wel. omputerspeletjes..
Lost vikings?
Nee, niet zo oud. 2003/2004.Anoniem: 12316 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:35:
Medieval: Total War ?
Nope. Ben wel vervelend heBor de Wollef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:54:
Lost vikings?
lost vikings,, heo kan het ook anders, dat was een gaaf spel wel.. weet je van wie het was en of het shareware of zoiets was? ik zou het nog wel willen spelen.
ja heel vervelend. het ging niet eens over jou..Breepee schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:58:
[...]
Nee, niet zo oud. 2003/2004.
[...]
Nope. Ben wel vervelend he
en nu ben ik ook vervelend he.....
[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 27-04-2005 22:04 ]
Oepsengelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:04:
[...]
ja heel vervelend. het ging niet eens over jou..
en nu ben ik ook vervelend he.....

Dat spel ken ik ook ja, hoe heette dat nu ook alweer... Was echt zo'n ugh mannetje die inderdaad met zijn knots rond moest slaan... wat verder het doel ook alweer was.... zal eens kijken of ik het kan vinden.engelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:50:je was een holbewoner, maar er was nks met een grot. een comic figuur beetje dik en een berenvel om met in een kleurige omgeving. 2d. je kon rechts links omhoog en omlaag.
edit:
Prehistorik was het ! :-)
[ Voor 7% gewijzigd door Gody op 27-04-2005 22:31 ]
cool ! dat was het ja, maar was het nu een pc spel of hoe zat dat ook weer..? weet iemand dat?Gody schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:21:
[...]
Dat spel ken ik ook ja, hoe heette dat nu ook alweer... Was echt zo'n ugh mannetje die inderdaad met zijn knots rond moest slaan... wat verder het doel ook alweer was.... zal eens kijken of ik het kan vinden.
edit:
Prehistorik was het ! :-)
dat ugh.. dat was volgens mij ook echt iets dat in het spel zat... toch?
Real Time Strategy, het type spel dat ik zoek.
Ik ga eens informeren naar een arcadespel.
Het is een beat'em up, in zo'n reguliere kast. Het is van de zijkant, gezien, 2D sprites, je kan naar boven en beneden lopen, echt basic dertien in dozijn... je hebt er hier dus echt miljoenen van.
Dit spel zet zich apart met het feit dat vijanden (gewone mensen schurken) ver naar achter knallen na een harde klap, en de special move van *elke* kiesbare character is het gooien van een handgranaat op de grond nadat deze character eers een split in de lucht sprong (nee, geen Punisher!). Om deze special move te doen moet er wel eerst op ronde rechtopstaande fuel cases (tube dingen) worden gemept. In een van de eerste levels maak je amok in een vliegtuig.
Vroeg jaren negentig en hij stond in de Hommerson in Scheveningen naast Micheal Jackson's Moonwalker
Het is een beat'em up, in zo'n reguliere kast. Het is van de zijkant, gezien, 2D sprites, je kan naar boven en beneden lopen, echt basic dertien in dozijn... je hebt er hier dus echt miljoenen van.
Dit spel zet zich apart met het feit dat vijanden (gewone mensen schurken) ver naar achter knallen na een harde klap, en de special move van *elke* kiesbare character is het gooien van een handgranaat op de grond nadat deze character eers een split in de lucht sprong (nee, geen Punisher!). Om deze special move te doen moet er wel eerst op ronde rechtopstaande fuel cases (tube dingen) worden gemept. In een van de eerste levels maak je amok in een vliegtuig.
Vroeg jaren negentig en hij stond in de Hommerson in Scheveningen naast Micheal Jackson's Moonwalker
dacht aan Golden axe, of double dragon (II) maarja daar had je geen handgranaten geloof ikHuggyB schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:34:
Ik ga eens informeren naar een arcadespel.
Dell Latitude E7450
Van Prehistorik had je 2 delen. Allebij op de pc in ieder geval. Misschien dat er ook arcade of console versies voor weet ik veel welk platform zijn geweest maar in ieder geval op de pc.engelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:59:[...]cool ! dat was het ja, maar was het nu een pc spel of hoe zat dat ook weer..? weet iemand dat? dat ugh.. dat was volgens mij ook echt iets dat in het spel zat... toch?
In Ugh speelde je toch een prehistorische taxichauffeur of zoiets? In grotten enzo meen ik me te herinneren.
op ggole com ik een man voor prehistok tegen voor gameboy advanced
en ik lees er ook dat prehistoric oorspronkelijk van de amiga af komt.
als ik zo snel ff door de resulatten blader.
of mijn conclusie dan juist is weet ik zo niet ;-)
prehistoric 1.0 download zag ik ook nog ergens staan. mar dat kan ook de walkthrough of cheatcodes betreffen
en ik lees er ook dat prehistoric oorspronkelijk van de amiga af komt.
als ik zo snel ff door de resulatten blader.
of mijn conclusie dan juist is weet ik zo niet ;-)
prehistoric 1.0 download zag ik ook nog ergens staan. mar dat kan ook de walkthrough of cheatcodes betreffen
Anoniem: 54954
Ik zoek een game uit het dos/486 tijdperk. Weet er weinig van maar ik zal proberen het zgm te omschrijven.
Het was een actiegame vanaf de zijkant bekeken, 2d, en het wapen waarmee je speelde wat ik me kon herinneren was een shotgun. Het hoofdpersonage was een crimineel ogend persoon (man) met langere haren geloof ik. De enemy's waren een soort varken's ook met shotgun's(dukenukem3d style). Of er nog andere wapens waren weet ik niet meer. Wat ik o.a zo mooi vond waren de bloedspetters op de muur als je zo'n varken neerschoot. In sommige stukken van de levels had je ook een soort gaten waarin je kon schuilen door op een knop te drukken. (bijvoorbeeld achter een boom ofzo). De omgeving van het level wat ik speelde was in de jungle..
Ik speelde het altijd in DOS omdat je voor dit spel XMS(of EmS) geheugen nodig had ofzo, en ik weet nog wel dat ik toen uren met config.sys en autoexec.bat heb zitten prutsen om het systeem te booten met genoeg XMS geheugen zodat dat spel wou draaien. Het spel was geloof ik een 256 kleuren game, kan ook meer zijn maar zeker niet minder.
Als iemand het weet, graag. ben al lang opzoek naar deze game
Het was een actiegame vanaf de zijkant bekeken, 2d, en het wapen waarmee je speelde wat ik me kon herinneren was een shotgun. Het hoofdpersonage was een crimineel ogend persoon (man) met langere haren geloof ik. De enemy's waren een soort varken's ook met shotgun's(dukenukem3d style). Of er nog andere wapens waren weet ik niet meer. Wat ik o.a zo mooi vond waren de bloedspetters op de muur als je zo'n varken neerschoot. In sommige stukken van de levels had je ook een soort gaten waarin je kon schuilen door op een knop te drukken. (bijvoorbeeld achter een boom ofzo). De omgeving van het level wat ik speelde was in de jungle..
Ik speelde het altijd in DOS omdat je voor dit spel XMS(of EmS) geheugen nodig had ofzo, en ik weet nog wel dat ik toen uren met config.sys en autoexec.bat heb zitten prutsen om het systeem te booten met genoeg XMS geheugen zodat dat spel wou draaien. Het spel was geloof ik een 256 kleuren game, kan ook meer zijn maar zeker niet minder.
Precies. Maar weet je wat het is? Je hebt miljoenen beat'em ups waarvan er veel populair zijn... maar dit spel heeft nog nooit een console versie gehaald. Echt alleen op de kast te vinden. En ook niet echt op het internet, want ik ken de titel niet dus dat is zoeken naar een naald in een hooiberg (hooi drijft en brand weg en een naald niet dus zo moeilijk is een naald niet te vinden. Ik zeg het even voordat ik de Mythbusters fans op me af krijgPeentje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:44:
[...]
dacht aan Golden axe, of double dragon (II) maarja daar had je geen handgranaten geloof ik
Klinkt verdomd veel als Blackthorne:Anoniem: 54954 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:23:
Ik zoek een game uit het dos/486 tijdperk. Weet er weinig van maar ik zal proberen het zgm te omschrijven.

Indiaan met lange haren en shotgun, varkens neerknallen en schuilen in gaten. Maar dat spel komt uit het SNES tijdperk... was niet met PC's bezig toen.
Dan moeten er meer versies van zijn. Want ik herinner me dat ik zelf ook de The Lost Vikings heb gehad. Maar dat waren er 3, een met schild die ook kon zweven, een met pijl en boog die ook brandpijlen kon schieten en een viking die kon springen en heel hard rennen.engelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:03:
lost vikings,, heo kan het ook anders, dat was een gaaf spel wel.. weet je van wie het was en of het shareware of zoiets was? ik zou het nog wel willen spelen.
Je had chocoladelevels, levels in het bos en in een mechanische wereld. Bij het eerste level werd je opgezogen in een ruimteschip waaar je uit moest zien te komen. Daarna liep je een recem levels af waaronder ook Egypte trouwens, waarna je weer in het ruimteschip terug kwam. Daarna de baas moest mollen en uit het ruimteschip sprong boven je dorp waar je in het begin was weggehaald.
Was een heel lang en moeilijk spel maar ik heb zelden een spel gezien met zo'n vet einde.
Maar dat waren absoluut zeker drie vikings, de code voor het laaste level was MSTR . Jaja dit spel heeft me heel wat tijd gekost, zo'n veeeeeeettttt spel
Ok ik zoek een spel waar je met ruimteschepen kon vliegen in een level. De levels waren je eigen C: schijf bestanden. Er waren een soort van piraten en ook politie voor als je onschuldige schepen aanviel. De piraten schepen hadden vaak een doodskop op hun schip staan.
Ik kon mij nog wel een groep bedenken die heten "Fuzy Ones, de schepen hiervan waren vaak bevers, konijnen of lieve beestjes. Het kwam vaak voor dat de piraten de goede schepen aanvielen, en als je de goede beschermde vonden hun jou aardig en de piraten gingen jou dan aanvallen. En als je de piraten hielp vonden hun jou aardig en de goede gasten vonden je minder aardig.
Er vlogen ook meteorieten rond en kon je je tank bijvullen. Als je tank leeg was kon je niet meer beschikken over sommige wapens. (Zoals een vuurbal of bliksem) Het belangrijke was dat je de schepen zelf kon maken. Bijvoorbeeld een F16 of andere schepen en je ook kon bepalen welke wapens je had.
Ik weet eigenlijk niet meer het doel van het spel maar volgens mij moest je paketjes pakken ofzow, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Als je nog vragen hebt zeg het maar
Ik kon mij nog wel een groep bedenken die heten "Fuzy Ones, de schepen hiervan waren vaak bevers, konijnen of lieve beestjes. Het kwam vaak voor dat de piraten de goede schepen aanvielen, en als je de goede beschermde vonden hun jou aardig en de piraten gingen jou dan aanvallen. En als je de piraten hielp vonden hun jou aardig en de goede gasten vonden je minder aardig.
Er vlogen ook meteorieten rond en kon je je tank bijvullen. Als je tank leeg was kon je niet meer beschikken over sommige wapens. (Zoals een vuurbal of bliksem) Het belangrijke was dat je de schepen zelf kon maken. Bijvoorbeeld een F16 of andere schepen en je ook kon bepalen welke wapens je had.
Ik weet eigenlijk niet meer het doel van het spel maar volgens mij moest je paketjes pakken ofzow, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
PSN id angeleyesprox
hij was ook op de pc beschikbaarHuggyB schreef op donderdag 28 april 2005 @ 02:32:
[...]
Klinkt verdomd veel als Blackthorne:
[afbeelding]
Indiaan met lange haren en shotgun, varkens neerknallen en schuilen in gaten. Maar dat spel komt uit het SNES tijdperk... was niet met PC's bezig toen.
Klinkt als het spel Virus!. Je moet je eigen PC zien te cleanen ?angeleyes1987 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:36:
Ok ik zoek een spel waar je met ruimteschepen kon vliegen in een level. De levels waren je eigen C: schijf bestanden. Er waren een soort van piraten en ook politie voor als je onschuldige schepen aanviel. De piraten schepen hadden vaak een doodskop op hun schip staan.
Overigens niet bekend geweest ooit.
@HuggyB : Streets of Rage misschien ? Komt oorspronkelijk uit arcade maar ook beschikbaar op de sega destijds.
Ow en ... prehistorik heb ik alleen maar op de PC gespeeld , en meerdere malen uitgespeeld op mijn 386-er
@Karel V :
Dat is wel dergelijk "The Lost Vikings" deel 1 die je beschrijft. Met olaf , erik en die andere knakker. Komt nog uit het 486 tijdperk en erg vermakelijk !
[ Voor 16% gewijzigd door Khaine op 28-04-2005 12:19 ]
Anoniem: 26362
Ik ben op zoek naar een spel die ik heel lang geleden op de pc deed.
Ik kan alleen nog meer aan vage omschrijving geven van het spel, maar misschien dat iemand aan de hand van mijn omschrijvingen het spel kan achterhalen:
Wat ik nog kan herinneren:
* Spel is meer dan 6 jaar oud
* Spel volgens mij van nederlandse makers
* Het spel draaide om mileu
* Je moest met je poppetje was in waschine doen, afwassen.. enz enz
* Het leek op LBA qua layout en werking
Meer weet ik eigenlijk niet meer....
Ik kan alleen nog meer aan vage omschrijving geven van het spel, maar misschien dat iemand aan de hand van mijn omschrijvingen het spel kan achterhalen:
Oei .. die is wel moeilijkAnoniem: 26362 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:00:
Heb je misschien meer hints ? Zag het er cartoonie uit, wat bedoel je met lba layout ? Bedoel je de 3d-omgeving, of het wandel-dmv-pijltjes systeem ?
Anoniem: 54954
dat issemHuggyB schreef op donderdag 28 april 2005 @ 02:32:
[...]
Klinkt verdomd veel als Blackthorne:
[afbeelding]
"Thuis in het milieu" misschienAnoniem: 26362 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:00:
Ik ben er zeer zeker van, heb de naam al eerder op deze topics voorbij zien komen
Anoniem: 143042
Welnu, ik ben al maanden opzoek naar een oud BMX (achtig spel) dat ik vroeger altijd enorm leuk vond om te spelen, ik weet nog dat er doodshoofden, banden, etc lagen op de tracks, en dat je daar wel is over viel... vraag het me niet meer op welk platform het was, kan het niet zeggen... het is al zeker 12-13 jaar geleden dat ik het gespeeld heb...
Er is nog een game waar ik naar op zoek ben, en dat hield in dat je tegen de AI moest battelen (kanonnen plaatsen, en met soort puzzelstukjes je muren opbouwen, en zo lang mogelijk het moest zien uit te houden). ook weet ik niet meer welk platform het is, maar denk wel dat jullie me wel kunnen helpen.
Thnx in advance
Slownick
Er is nog een game waar ik naar op zoek ben, en dat hield in dat je tegen de AI moest battelen (kanonnen plaatsen, en met soort puzzelstukjes je muren opbouwen, en zo lang mogelijk het moest zien uit te houden). ook weet ik niet meer welk platform het is, maar denk wel dat jullie me wel kunnen helpen.
Thnx in advance
Slownick
Ik ken het spel dat je bedoeld. Volgens mij was het een spel dat door uitgeverij malmberg uitgebracht is. ik had het thuis ook. beetje voorloper van SimsAnoniem: 26362 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:00:
* SysRq heeft er ook weer één.
Eerst even een screenshot:

Zo zag het er dus ongeveer uit. (Alleen een zwarte achtergrond). Je kon met de pijltjes een lijn trekken, zodat je weer een stuk kon afschermen voor het balletje. Dat balletje ging heel het scherm door. Volgens mij moest je proberen om zoveel mogelijk 'af te pakken'.
Het was op een 8086 of 286.
En je had er ook nog een iets picantere versie van
'

Zo zag het er dus ongeveer uit. (Alleen een zwarte achtergrond). Je kon met de pijltjes een lijn trekken, zodat je weer een stuk kon afschermen voor het balletje. Dat balletje ging heel het scherm door. Volgens mij moest je proberen om zoveel mogelijk 'af te pakken'.
En je had er ook nog een iets picantere versie van

-
Anoniem: 43632
Tjonge wat komen er hier mooie klassiekers weer naar boven, (Dos) "zucht"
Maar ik zoek ook nog en spel wat ik vroeger tot diep in de nacht heb gespeeld.
Als iemand van jullie weet waar ik Terminator Future shock kan krijgen dan ben ik jullie erg dankbaar.
Heb er al veel tijd ingestoken om een werkende versie te krijgen maar tot op heden nix
Maar ik zoek ook nog en spel wat ik vroeger tot diep in de nacht heb gespeeld.
Als iemand van jullie weet waar ik Terminator Future shock kan krijgen dan ben ik jullie erg dankbaar.
Heb er al veel tijd ingestoken om een werkende versie te krijgen maar tot op heden nix
Iets als Skate Or Die ? op de C64Anoniem: 143042 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:25:
Welnu, ik ben al maanden opzoek naar een oud BMX (achtig spel) dat ik vroeger altijd enorm leuk vond om te spelen, ik weet nog dat er doodshoofden, banden, etc lagen op de tracks, en dat je daar wel is over viel... vraag het me niet meer op welk platform het was, kan het niet zeggen... het is al zeker 12-13 jaar geleden dat ik het gespeeld heb...
Thnx in advance
Slownick
Styx op de C64, daar zijn echt meer dan 1000 clones van volgens mij.SysRq schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:17:
[afbeelding]
En je had er ook nog een iets picantere versie van'

Linkje: http://www.digger.org/styx/
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 29-04-2005 13:16 ]
Ik zal mijn mams eens vragen of ze op school nog thuis in het milieu hebben liggen.
Die heb ik vroeger namelijk ook vaak gespeeld. Echt ontzettend leuk spel.
Die heb ik vroeger namelijk ook vaak gespeeld. Echt ontzettend leuk spel.
Anoniem: 93468
Ik heb een aantal jaar geleden (~ 7) een demo gespeeld van een spel/ interactieve film wat zich afspeeld in een onderzeeer.
Je bent dan kapitein van een onderzeeer en je ziet eigelijk een soort van film afspelen. De bedoeling was dan dat bij elke vraag of gebeurtenis je een keuze kon maken uit 2 a 4 mogelijken / antwoorden zodat je zelf kon kiezen hoe die verder ging. Demo was niet zo lang maar lokte wel interresse uit.
iemand weet welke ik bedoel?
Je bent dan kapitein van een onderzeeer en je ziet eigelijk een soort van film afspelen. De bedoeling was dan dat bij elke vraag of gebeurtenis je een keuze kon maken uit 2 a 4 mogelijken / antwoorden zodat je zelf kon kiezen hoe die verder ging. Demo was niet zo lang maar lokte wel interresse uit.
Ik had voeger (10 jaar geleden) een mangapuzzel spel gespeeld,je moest van die schakelaars switchen enzo om de deuren open te krijgen,de achtergrond muziek was supermooi,ik weet alleen de naam niet meer
Kan ook california games (C64) zijn. Daar had je ook een bmx spel in zitten die verdacht veel aan de beschrijving voldoet.

Life is simple, make choices, don't look back...
Jij bedoelt AntixSysRq schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:17:
[afbeelding]
En je had er ook nog een iets picantere versie van'

Anoniem: 143042
Yes!!! dat is emLittle Bear schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:
[...]
Kan ook california games (C64) zijn. Daar had je ook een bmx spel in zitten die verdacht veel aan de beschrijving voldoet.
[afbeelding]
De TitanicAnoniem: 93468 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:41:
Ik heb een aantal jaar geleden (~ 7) een demo gespeeld van een spel/ interactieve film wat zich afspeeld in een onderzeeer.
Ik denk dat je Prisoner of Ice bedoelt
California Games (met o.a. BMX) is ook uitgebracht voor de PCAnoniem: 143042 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:39:
[...]
Yes!!! dat is emoooooh de nostalgie :d
Nope, het zag er iets anders uit. Het komt wel flink in de buurt.
Yep, heb ik ook nog helemaal doodgespeelt.Thandor schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:42:
[...]
California Games (met o.a. BMX) is ook uitgebracht voor de PC
-
Anoniem: 64476
Heerlijk topic dit!
Ik zoek ook een oude (win 98 oid) PC game:
Het was een beetje een Adventure Stragety.
Je was een soort van space monster, en je had een ruimteschip tot je beschikking.
Daarmee moest je naar andere planeten, je kan passagiers meenemen en je eigen entree prijs vragen. Ook moest je spullen inkopen en verkopen. (aardvarkens enzo)
Het geld wat je verdiende daarmee kon je je schip upgraden etc.
btw: sommige oude games zijn echt cool, ben best benieuwd hoe ze die zooi destijds maakten...?
Ik zoek ook een oude (win 98 oid) PC game:
Het was een beetje een Adventure Stragety.
Je was een soort van space monster, en je had een ruimteschip tot je beschikking.
Daarmee moest je naar andere planeten, je kan passagiers meenemen en je eigen entree prijs vragen. Ook moest je spullen inkopen en verkopen. (aardvarkens enzo)
Het geld wat je verdiende daarmee kon je je schip upgraden etc.
btw: sommige oude games zijn echt cool, ben best benieuwd hoe ze die zooi destijds maakten...?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is