Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic | ||
Tja, na veel topics van "ik zoek een spel" of "hoe heet dat muziekfragmentje?", heb ik dus besloten dat de users voortaan hun wens van een bepaalde vraag kwijt kunnen in een [Centraal] Topic. Het is ook vooral handig. Omdat je dan in 1 topic je vraag kunt terugvinden. | ||
Hier kunnen jullie alles kwijt wat jullie zijn vergeten van een betreffende game. Het maakt niet uit hoe oud het spelletje is. We komen er gewoon met zijn allen uit, hoe het spel heet, ingame geluid/muziek je zoekt en nog veel meer als deze gestelde problemen. | ||
Als je een game zoekt. Geef ons dan de belangrijke informatie over je game en leg dus ook uit wat de bedoeling er van is. Wat zoek je voor een spel? [Sport/Adventure/Racing/Shooter/Strategy/ etc.] En als het kan een ingame screenshot van het spel wat je zoekt. | ||
Om een screenshot te maken in je game, druk je Print Screen toets 1x in. [Prt Scr]. Ga vervolgens naar Paint/Photoshop of een andere tekenprogramma en ga naar Bewerken -> Plakken. Sla je plaatje op in een JPG of JPEG formaat. Om je screenshot op GoT te laten weergeven dien je eerst je screenshot te uploaden! Hoe doe je dit? Heel simpel. ga naar deze Uploader en volg de instructies die je worden gegeven. Na het verzenden, krijg je een url bovenin te zien. Kopieer de link en plaats hem op GoT. code:
| ||
Tja dat kan natuurlijk. Stel ze gewoon in dit topic en er zal wel iemand je vraag kunnen ontratselen. Of mail mij gerust. Mail BMWM3 | ||
Made by: BMWM3™ |
Ik zoek een spel wat vroeger op de PSX was, je had een auto, en door boxjes op te pikken kon je homer missiles gebruiken enzo. Ik herinner het me heel vaag maar je kon ook door een winkelcentrum rijden dacht ik. En je kon met je homer missiles in je auto een boef tegenhouden in zijn auto enzo.. Dit was allemaal fully 3d.. Playstation 1
Nope
Je kon door een stad rijden enzo, sportieve snelle auto, ik herinner me ook een kapotte brug
edit; Havens?
[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 21-02-2004 10:34 ]
Twister?cls schreef op 21 februari 2004 @ 01:54:
Ik zoek een spel wat vroeger op de PSX was, je had een auto, en door boxjes op te pikken kon je homer missiles gebruiken enzo. Ik herinner het me heel vaag maar je kon ook door een winkelcentrum rijden dacht ik. En je kon met je homer missiles in je auto een boef tegenhouden in zijn auto enzo.. Dit was allemaal fully 3d.. Playstation 1
De titel zegt me niks? misschien een screentje?
Ik herinner me trouwens een donkeren auto, zwart/blauw?
[ Voor 16% gewijzigd door danslo op 21-02-2004 12:26 ]
Hmm kan geen betere plaatjes vinden.cls schreef op 21 februari 2004 @ 12:24:
[...]
De titel zegt me niks? misschien een screentje?
Ik herinner me trouwens een donkeren auto, zwart/blauw?

Ik weet namelijk denk ik wel welke je bedoelt, het spel zelf niet gehad maar wel op demo filmpjes van de playstation gezien. Ik weet dus ook niet zeker of de naam klopt, maar dit kwam het eerste in mij op.
Hmmm nee dat lijkt er niet op.. Je kon gewoon vrij door de stand bewegen en als je mensen wilde aanrijden sprongen ze snel weg enzo.. Het was een snelle sportieve auto die donker was (blauw/zwart). Je kon door een winkelcentrum enzo en met geluk kon je op daken van huizen komen. Als je boxen oppakte kon je homer (nee niet homing) missiles pakken die je weer kon gebruiken op "the bad guys". Ik herinner me een kapotte brug.
Verder is het allemaal redelijk vaag.
edit: Soort van Knight Rider auto? (blauw/zwart)
Verder is het allemaal redelijk vaag.
edit: Soort van Knight Rider auto? (blauw/zwart)
[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 21-02-2004 12:34 ]
Was de bad guy niet ene Lazarus?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ok, ik ga ook een spel in de groep gooien 
Hij is gok ik niet makkelijk maar ik doe een poging.
Jaren geleden (schatting 1992 maar ik kan er goed 2-3 jaar naast zitten) heb ik eens bij een vage kennis een spel gespeeld op de pc. Het was een side-scrollende platform game (je kent het wel, beetje lopen, laddertje klimmen etc).
De setting was een Inca-achtige omgeving en elk level was een soort tempel of graf in het levelselect scherm.
Het enige dat ik echt zeker weet (bovenstaande komt allemaal uit een ver geheugen
) was dat je kon kiezen uit twee mannetjes, 1tje had een pistool en 1tje kon schoppen (of slaan, iig karate achtige
)). Ik weet nog dat ik eerst koos voor het pistoolmannetje maar dat die eigenlijk gewoon zoog
.
De naam van het spel? Ik heb werkelijk geen idee. Het kan iets met 'archeoloog' of 'temple raider' oid zijn maar het kan net zo goed 'woei' heetten
.
Het spel was iig in kleur. Vijanden waren dacht ik spinnen/mannetjes/spoken etc
Ik weet het, het is heel vaag allemaal. De reden dat ik het spel nog een keer wil spelen is omdat ik jaren later een helder moment kreeg hoe ik voorbij een bepaald level moest komen
Iemand?
Jaren geleden (schatting 1992 maar ik kan er goed 2-3 jaar naast zitten) heb ik eens bij een vage kennis een spel gespeeld op de pc. Het was een side-scrollende platform game (je kent het wel, beetje lopen, laddertje klimmen etc).
De setting was een Inca-achtige omgeving en elk level was een soort tempel of graf in het levelselect scherm.
Het enige dat ik echt zeker weet (bovenstaande komt allemaal uit een ver geheugen
De naam van het spel? Ik heb werkelijk geen idee. Het kan iets met 'archeoloog' of 'temple raider' oid zijn maar het kan net zo goed 'woei' heetten
Ik weet het, het is heel vaag allemaal. De reden dat ik het spel nog een keer wil spelen is omdat ik jaren later een helder moment kreeg hoe ik voorbij een bepaald level moest komen
Iemand?
Anoniem: 7210
*Ik geef je het voordeel van de twijfel, want het leek verdacht veel op een warez request *
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 21-02-2004 14:56 ]
twisted metal ?cls schreef op 21 februari 2004 @ 10:30:
[...]
Nope
Je kon door een stad rijden enzo, sportieve snelle auto, ik herinner me ook een kapotte brug
edit; Havens?

[ Voor 10% gewijzigd door Helmet op 21-02-2004 14:40 ]
Icons are overrated
anders zoek je zelf ff met google ipv wachten totdat iemand een screenshot opgooit?cls schreef op 21 februari 2004 @ 14:45:
[...]
Dacht het niet... misschien heb je een beter picje? Het was volgens mij niet echt een bekend spel..

er zijn echter wel meerdere versies uitgekomen van TM
maaruh, kon je in de game die jij bedoelt ook kiezen uit diverse auto's?
zo niet, dan is TM uit te sluiten
[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 21-02-2004 15:04 ]
Anoniem: 7210
Nee ben niet op zoek naar warez maar ik hoopte dat iemand een winkeltje wist die nog oude games verkopenAnoniem: 7210 schreef op 21 februari 2004 @ 14:35:
<font color=blue>*Ik geef je het voordeel van de twijfel, want het leek verdacht veel op een warez request *</font>
Alle spellen die op cd-rom zijn uitgebracht zijn nog wel te vinden op eBay ed. Ouder is gewoon erg lastig
Mja, kwam even niet bij me op, googlenCrash-Override schreef op 21 februari 2004 @ 15:00:
[...]
anders zoek je zelf ff met google ipv wachten totdat iemand een screenshot opgooit?
[afbeelding]
er zijn echter wel meerdere versies uitgekomen van TM
maaruh, kon je in de game die jij bedoelt ook kiezen uit diverse auto's?
zo niet, dan is TM uit te sluiten
Maare, nee niet dat spel, in het spel dat ik bedoel had je ALTIJD dezelfde auto
Anoniem: 34979
Wie weet hoe dit spel heet?
Het is een shoot em up, vrij recent ook nog. Dacht niet ouder dan een half jaar, maar ik kan me hier in vergissen. Zag het op tv maar ik weet dus niet meer hoe het heet. Ik kan me herinneren dat het spel werd geprezen om het begin, het begint met de slag om pearl harbor waarin je onder andere op vliegtuigen moet schieten. Daarna gaat het spel verder als een fps op locatie maar dat scheen minder leuk te zijn dan het begin. Volgens mij is het een populair spel.
Wie o wie?
Het is een shoot em up, vrij recent ook nog. Dacht niet ouder dan een half jaar, maar ik kan me hier in vergissen. Zag het op tv maar ik weet dus niet meer hoe het heet. Ik kan me herinneren dat het spel werd geprezen om het begin, het begint met de slag om pearl harbor waarin je onder andere op vliegtuigen moet schieten. Daarna gaat het spel verder als een fps op locatie maar dat scheen minder leuk te zijn dan het begin. Volgens mij is het een populair spel.
Wie o wie?
Medal of Honor: Rising Sun soms? Is er overigens alleen voor de consoles.Anoniem: 34979 schreef op 21 februari 2004 @ 16:02:
Wie weet hoe dit spel heet?
Wie o wie?
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 21-02-2004 16:04 ]
The devil is in the details.
Anoniem: 12316
Medal of Honor: Rising Sun?
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 21-02-2004 16:05 ]
Anoniem: 63813
okay.. nu nog een echt moeilijke erbij 
VROEHAH speelde ik op zo'n kast waar alleen van die tapes in konden spelletjes (was toen harstikke jong) en 1 van die spelletjes was dat je met een poppetje met een hoed op naar andere kand van de level moest komen , dat level was dan vol met punten en sloten/(gaten?) waardoor je af kon.. heel basic dus
twas op de bak waar ik het op speelde gewoon zwart-groen gekleurd.. heel oud dus 
Er staat mij iets bij van "Pitchje dapchje" ofzo.. wat natuurlijk nergens te vinden is maar zoiet heette het spel geloof ik.
VROEHAH speelde ik op zo'n kast waar alleen van die tapes in konden spelletjes (was toen harstikke jong) en 1 van die spelletjes was dat je met een poppetje met een hoed op naar andere kand van de level moest komen , dat level was dan vol met punten en sloten/(gaten?) waardoor je af kon.. heel basic dus
Er staat mij iets bij van "Pitchje dapchje" ofzo.. wat natuurlijk nergens te vinden is maar zoiet heette het spel geloof ik.
Aldo?Anoniem: 63813 schreef op 21 februari 2004 @ 16:07:
okay.. nu nog een echt moeilijke erbij
VROEHAH speelde ik op zo'n kast waar alleen van die tapes in konden spelletjes (was toen harstikke jong) en 1 van die spelletjes was dat je met een poppetje met een hoed op naar andere kand van de level moest komen , dat level was dan vol met punten en sloten/(gaten?) waardoor je af kon.. heel basic dustwas op de bak waar ik het op speelde gewoon zwart-groen gekleurd.. heel oud dus
als je met aldo dit bedoeld: http://piotrek-zarzycki.webpark.pl/aldo.gif
dan is het het niet :0 het spel wat ik bedoel is maar 1 lange lijn zeg maar van links naar recht (die verder naar rechts door scrolt) met punten ala "/\" en kuilen.
ongeveer: ____/\/\/\/\ ..._/\_________ (puntjes horen er dan niet bij)
..............................|_|
Als je liep dan kon je geloof je hoed verliezen ofzo als je in zo'n kuil viel
dan is het het niet :0 het spel wat ik bedoel is maar 1 lange lijn zeg maar van links naar recht (die verder naar rechts door scrolt) met punten ala "/\" en kuilen.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 21-02-2004 16:36 ]
Anoniem: 34979
December schreef op 21 februari 2004 @ 16:04:
[...]
Medal of Honor: Rising Sun soms? Is er overigens alleen voor de consoles.
Thx dat is em, alleen jammer dat het alleen voor consoles is.
Super Mario Bros?Anoniem: 63813 schreef op 21 februari 2004 @ 16:34:
edit: (Je weet maar nooit
[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 21-02-2004 16:41 ]
nee neee.. iets ala pitche dapche ofzo! supermario bros zou ik wel onthouden.. het was echt heeeeeel basic.. voor op zo'n "pc" waar van die cassetes (ala cassetebandjes) in moesten
cls, ik heb dat spel dat jij bedoeld. Het heet Destruction of iets in die richting.
Inderdaad een beetje Knightrider achtig, met boosters enzo. Volgens mij moest je in de training ook heel wat helicopters volgens...
Prachtig PSX spel overigens, uitmuntende graphics. De eerste omgeving was een soort zonnig San Fransisco, de 2e omgeving een New York met een zonsondergang en de 3e omgeving een nachtelijke Tokyo.
Overigens hoeven bystanders niet weg te springen voor je auto.... met een cheat kan je ze ook overrijden, met een grote bloedplas en je banden die dan een groot bloedspoor achterlaten. Ziet er bruut uit en een goede reden waarom deze modus verstopt was. Zette hem wel elke keer weer aan.
Even kijken of ik een plaatje kan vinden...
jaja, Auto Destruct, dat was het
Inderdaad een beetje Knightrider achtig, met boosters enzo. Volgens mij moest je in de training ook heel wat helicopters volgens...
Prachtig PSX spel overigens, uitmuntende graphics. De eerste omgeving was een soort zonnig San Fransisco, de 2e omgeving een New York met een zonsondergang en de 3e omgeving een nachtelijke Tokyo.
Overigens hoeven bystanders niet weg te springen voor je auto.... met een cheat kan je ze ook overrijden, met een grote bloedplas en je banden die dan een groot bloedspoor achterlaten. Ziet er bruut uit en een goede reden waarom deze modus verstopt was. Zette hem wel elke keer weer aan.

Anoniem: 88911
Hmmm komt me vaag bekend voor.IceStorm schreef op 21 februari 2004 @ 14:23:
. Het was een side-scrollende platform game (je kent het wel, beetje lopen, laddertje klimmen etc).
De setting was een Inca-achtige omgeving en elk level was een soort tempel of graf in het levelselect scherm.....
Iemand?
Ik zat te denken aan een van de Keen series? of was die nou weer later
Keen :

Dat is ook het enige wat in me opkomt bij de beschrijving
Ik vind Commander Keen nou niet echt een inca-achtige omgeving hebben, plus dat je alleen met Keen zelf kon spelen en niet met nog een ander ventje.Anoniem: 88911 schreef op 21 februari 2004 @ 17:13:
[...]
Hmmm komt me vaag bekend voor.
Ik zat te denken aan een van de Keen series? of was die nou weer later
Keen :
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is ook het enige wat in me opkomt bij de beschrijving
Zelf dacht ik meer aan Pharaoh bij IceStorm z'n beschrijving, maar volgens mij kon je daarin ook niet met meerdere ventjes spelen. Maar het komt in ieder geval meer in de buurt dan Commander Keen
The devil is in the details.
JUUUUUUUUUIIIIIST :D:D:D TY manHuggyB schreef op 21 februari 2004 @ 16:58:
cls, ik heb dat spel dat jij bedoeld. Het heet Destruction of iets in die richting.
[afbeelding]
Mind you, het inca achtige kan ik er prima bij fantaserenDecember schreef op 21 februari 2004 @ 17:16:
Ik vind Commander Keen nou niet echt een inca-achtige omgeving hebben, plus dat je alleen met Keen zelf kon spelen en niet met nog een ander ventje.
Zelf dacht ik meer aan Pharaoh bij IceStorm z'n beschrijving, maar volgens mij kon je daarin ook niet met meerdere ventjes spelen. Maar het komt in ieder geval meer in de buurt dan Commander Keen
Maar nee, het was duidelijk niet commander Keen. En als ik op plaatjes zoek met 'Pharaoh' kom ik ook niet iets tegen waarvan ik denk 'jaaaaa!'
Anoniem: 58336
Pitfall ?IceStorm schreef op 21 februari 2004 @ 14:23:
Het enige dat ik echt zeker weet (bovenstaande komt allemaal uit een ver geheugen) was dat je kon kiezen uit twee mannetjes, 1tje had een pistool en 1tje kon schoppen (of slaan, iig karate achtige
)). Ik weet nog dat ik eerst koos voor het pistoolmannetje maar dat die eigenlijk gewoon zoog
.
De naam van het spel? Ik heb werkelijk geen idee. Het kan iets met 'archeoloog' of 'temple raider' oid zijn maar het kan net zo goed 'woei' heetten.
Iemand?
moet je op een gegeven moment ook met een slinger tegenstanders vernietigen etc.
screenie 1

screenie 2

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58336 op 21-02-2004 17:44 ]
Nope, Pitfall is ook te nieuw 
Het spel is ouder, platter, lelijker etc
Nou ik er goed over na denk. De intro voordat je een game begon was dat je een mannetje moest kiezen, daarna reed die in een jeep naar (naar mijn idee) een jungle (gewoon side-scrollend hoor
), sprong bij een (wederom naar mijn idee) graf/tempel achtig iets uit en liep naar binnen.
Het spel is ouder, platter, lelijker etc
Nou ik er goed over na denk. De intro voordat je een game begon was dat je een mannetje moest kiezen, daarna reed die in een jeep naar (naar mijn idee) een jungle (gewoon side-scrollend hoor
Anoniem: 86133
Ik zoek een spel, racing, zonder wapens of wat dan ook, waar je in een soort groene bal van een heuvel af moest rollen. Met "speed platforms" (Sonic style, Crash bandicoot team racing).. In de bal moest (geloof ik) een mannetje "hangen".
Meer beschrijving heb ik niet!

Rick Dangerous?IceStorm schreef op 21 februari 2004 @ 14:23:
<knip>
Iemand?
http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,2932/
al is deze game in 1989 uitgebracht.
maar inca setting en laddertje klimmen kloppen iig
Gemaakt door Core design, hoe toepasselijk 7 jaar later maakte ze tombraider, beetje zelfde setting kwa stijl.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 21-02-2004 21:58 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Nee, ook niet Rick Dangerous
Je kon echt uit 2 mannetjes kiezen. Ik ben nu HOTU aan het doorspitten om te kijken of ik daar wat tegen kom aan screenies dat herkenbaar is.
Anoniem: 94631
UhAnoniem: 86133 schreef op 21 februari 2004 @ 21:09:
Ik zoek een spel, racing, zonder wapens of wat dan ook, waar je in een soort groene bal van een heuvel af moest rollen. Met "speed platforms" (Sonic style, Crash bandicoot team racing).. In de bal moest (geloof ik) een mannetje "hangen".
Scorcher?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 22-02-2004 03:01 ]
Anoniem: 19588
Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een DOS combat flight sim van minstens 12 jaar geleden.
Er waren 2 vierkant maps: een soort 'europees' gebied en een Midden Oosten gebied. In europa was het westelijke gedeelte NATO en het oostelijke gedeelte was WarschauPact. In het Midden Oosten was het noorden van de NATO.
Je kon met 2 verschillende vliegtuigen vliegen, 1 daarvan was een F127.
Er waren verschillende missies; dog fight, bombarderen en zelfs close air support met Mavericks.
Ik weet nog dat ik em een jaar of 9 geleden nog eens geprobeerd heb op een 386, maar dan ging het spel ineens veel te snel :-)
anyone?
Tomtiedom
Ik ben op zoek naar de naam van een DOS combat flight sim van minstens 12 jaar geleden.
Er waren 2 vierkant maps: een soort 'europees' gebied en een Midden Oosten gebied. In europa was het westelijke gedeelte NATO en het oostelijke gedeelte was WarschauPact. In het Midden Oosten was het noorden van de NATO.
Je kon met 2 verschillende vliegtuigen vliegen, 1 daarvan was een F127.
Er waren verschillende missies; dog fight, bombarderen en zelfs close air support met Mavericks.
Ik weet nog dat ik em een jaar of 9 geleden nog eens geprobeerd heb op een 386, maar dan ging het spel ineens veel te snel :-)
anyone?
Tomtiedom
Anoniem: 19588
YESSS!!!
damn, dat ziet er een stuk minder mooi uit dan ik het toen vond :-)
Ik heb nog bijna mijn eindexamen verspeeld met die game!
Thnx man
damn, dat ziet er een stuk minder mooi uit dan ik het toen vond :-)
Ik heb nog bijna mijn eindexamen verspeeld met die game!
Thnx man
oke de beurt aan een bejaarde...
Er was eens een spel op de commodore 64. Het was een crossmotor (van zij aanzicht) in het wit en die moest allerlei obstakels voorbij gaan. Dit voorbijgaan ging door combos op je joystick...
Iemand enig idee?
Er was eens een spel op de commodore 64. Het was een crossmotor (van zij aanzicht) in het wit en die moest allerlei obstakels voorbij gaan. Dit voorbijgaan ging door combos op je joystick...
Iemand enig idee?
Nog een andere, volgens mij van de C64 of misschien MSX, begin jaren 80. Het gaat om een top down shooter in WW2 setting met vrij grote poppetjes, met een soort field of view waardoor je met redelijk wat taktiek een bestorming moest uitvoeren.
Usas misschien? Maar dit is een MSX game.IceStorm schreef op 21 februari 2004 @ 14:23:
Het enige dat ik echt zeker weet (bovenstaande komt allemaal uit een ver geheugen) was dat je kon kiezen uit twee mannetjes, 1tje had een pistool en 1tje kon schoppen (of slaan, iig karate achtige
.
De naam van het spel? Ik heb werkelijk geen idee. Het kan iets met 'archeoloog' of 'temple raider' oid zijn maar het kan net zo goed 'woei' heetten.
Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door udenjpg op 23-02-2004 15:00 ]
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Anoniem: 106814
bedoel je soms GodsIceStorm schreef op 21 februari 2004 @ 14:23:
.
Iemand?
Released: 1991
Published By: Renegade Software
Developed By: Bitmap Brothers, The
Platform: DOS -- combined view
Also for: SNES, Amiga, Genesis
Genre: Action
Perspective: Platform

info site
haha yep thats the one thanx !Anoniem: 19588 schreef op 23 februari 2004 @ 07:51:
bedoel je misschien Kickstart?
http://www.c64.com/files/pics/small/k/kickstart1-ingame1.gif
into the eagles nest ?DaCoTa schreef op 23 februari 2004 @ 13:41:
Nog een andere, volgens mij van de C64 of misschien MSX, begin jaren 80. Het gaat om een top down shooter in WW2 setting met vrij grote poppetjes, met een soort field of view waardoor je met redelijk wat taktiek een bestorming moest uitvoeren.
het spel wat icestorm bedoelt is waarschijnlijk een double dragon-achtigspel, geen id wat de naam is though
[ Voor 6% gewijzigd door knightofn1 op 23-02-2004 20:30 ]
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Oei, die screenie lijkt erg aardig met wat ik in mijn hoofd heb. Ik ga even kijken of ik dat kan bevestigen
Gods is het iig niet.
[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 23-02-2004 21:01 ]
HELD!!!!
Even een rom erbij gepakt en jawel, dat moet hem zijn. Het ziet er anders uit dan ik dacht maar het kan gewoon niet missen. Enige vreemde is dat ik zeker weet dat het een pc game was en geen MSX. Ik wilde namelijk stoppen met het spel en toen heb ik de floppy er uit gehaald, en toen ging dat ding piepen
Maar thanks
kheb er ook nog eentje...
spel uit denk ik 1998 (misschien paar jaar mis). het is een Deer-hunt variant, alleen jaag je dan op Dino's. het zag er wreed mooi uit, en had volgens mij geen multiplayer. later is er ook een "opvolger" van gekomen, en dan kon je jagen op mamoeten e.d. in de ijstijd. je begon met kruisboog, en kon zo opklimmen in je wapens. door dieren te doden, en op te laten halen kreeg je punten en daar mee kon je weer op nieuwe soorten jagen en nieuwe wapens kopen (je kon ook bestandje editen en dan had je heel veel puntjes
)
weet iemand de naam/screenies ? want dan kan ik proberen er nog eens Legaal aan te komen
twas erg strak.
het is geen jurassic park game, al vond ik trespasser erg leuk
spel uit denk ik 1998 (misschien paar jaar mis). het is een Deer-hunt variant, alleen jaag je dan op Dino's. het zag er wreed mooi uit, en had volgens mij geen multiplayer. later is er ook een "opvolger" van gekomen, en dan kon je jagen op mamoeten e.d. in de ijstijd. je begon met kruisboog, en kon zo opklimmen in je wapens. door dieren te doden, en op te laten halen kreeg je punten en daar mee kon je weer op nieuwe soorten jagen en nieuwe wapens kopen (je kon ook bestandje editen en dan had je heel veel puntjes

weet iemand de naam/screenies ? want dan kan ik proberen er nog eens Legaal aan te komen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
komop.. iemand help mijAnoniem: 63813 schreef op 21 februari 2004 @ 16:34:
@yohann!s : bedoel je niet Turok?
neej, turok = een quake-variantAnoniem: 63813 schreef op 24 februari 2004 @ 09:59:
[...]
komop.. iemand help mij
Hmm, ik zal zo even PU's doorlopen want ik kan me de review herinneren en dat moet net uit de tijd zijn dat ik al abbo wasYohann!s schreef op 24 februari 2004 @ 10:16:
neej, turok = een quake-variant(zullen we maar zeggen) dit is gewoon deerhunter zegma, alleen dan met dino's, erwaren volgens mij 4-5mappen, wreed groot en echt erg mooi, je kon dino's ook lokken met geluid dinetje en je moest tegen de wind inlopen enzo.... was echt gaaf
!!
CarnivoresYohann!s schreef op 24 februari 2004 @ 09:43:
kheb er ook nog eentje...
spel uit denk ik 1998 (misschien paar jaar mis). het is een Deer-hunt variant, alleen jaag je dan op Dino's. het zag er wreed mooi uit, en had volgens mij geen multiplayer. later is er ook een "opvolger" van gekomen, en dan kon je jagen op mamoeten e.d. in de ijstijd. je begon met kruisboog, en kon zo opklimmen in je wapens. door dieren te doden, en op te laten halen kreeg je punten en daar mee kon je weer op nieuwe soorten jagen en nieuwe wapens kopen (je kon ook bestandje editen en dan had je heel veel puntjes)
weet iemand de naam/screenies ? want dan kan ik proberen er nog eens Legaal aan te komentwas erg strak.

Ik was vroeger verslaafd aan een pinball spel. nu weet ik niet hoe dat spel heet.
Wat ik wel weet is dat er clowns in voor kwamen en het spel ik dacht iets van 4 flipperkasten kende. Ik zou het spel wel weer willen hebben.
Wat ik wel weet is dat er clowns in voor kwamen en het spel ik dacht iets van 4 flipperkasten kende. Ik zou het spel wel weer willen hebben.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Pinball Dreams of Pinball fantasy misschien, deze hadden beide 4 kasten, alleen herinner ik me niets meer van clowns.rakker zero schreef op 24 februari 2004 @ 11:31:
Ik was vroeger verslaafd aan een pinball spel. nu weet ik niet hoe dat spel heet.
Het was een of ander blij circus pinball spel
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
jhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is um
Anoniem: 34176
Nog 1.
Een WW2 sim, je zag alles een beetje schuin van boven.
Je kreeg van te voren wat mannetjes die kwamen dan via de parachute aan het begin van de map naar beneden zijlen.
Het speelde zich af in Frankrijk volgens mij.
Met tank en bazookamannetjes, en je kon na een tijdje ook een airraid doen, dan kwamen er 3 spitfireover die alles naar de klootn schoten.
Je had ook mortierventjes en heavy mg mannetjes, best een compleet spel en erg tactisch.
Hij stond toen op een twilight nr 8-12 ofsow, oftewel heel wat jaartjes geleden
Ben die twilights kwijt, misschien heeft iemand een oude collectie en kan die ff kijken welk spel ik bedoel?
Het was een korte naam.
Het is geen closecombat maar een voorloper ervan.
En was toen echt een topspel!!
Iemand?
Een WW2 sim, je zag alles een beetje schuin van boven.
Je kreeg van te voren wat mannetjes die kwamen dan via de parachute aan het begin van de map naar beneden zijlen.
Het speelde zich af in Frankrijk volgens mij.
Met tank en bazookamannetjes, en je kon na een tijdje ook een airraid doen, dan kwamen er 3 spitfireover die alles naar de klootn schoten.
Je had ook mortierventjes en heavy mg mannetjes, best een compleet spel en erg tactisch.
Hij stond toen op een twilight nr 8-12 ofsow, oftewel heel wat jaartjes geleden
Ben die twilights kwijt, misschien heeft iemand een oude collectie en kan die ff kijken welk spel ik bedoel?
Het was een korte naam.
Het is geen closecombat maar een voorloper ervan.
En was toen echt een topspel!!
Iemand?
Anoniem: 77587
Klinkt als Psycho Pinball.rakker zero schreef op 24 februari 2004 @ 11:31:
Psycho pinball heheheheh echt cool
Human Bobby
Een side scrolling shooter (alla R-Type) maar dan kon je ook gewoon stoppen en omdraaien met je vliegtuig. De levels waren "rond" je kon dus gewoon doorvliegen. Je kon kiezen uit iets van 50 verschillende vliegtuigen, van een stunt vliegtuig tot de F15 en ook een zooi helicopters.
Missies verschilden van een zooi tanks vernietigen tot met je stunt vliegtuig een parcours af te leggen.
Ik heb de demo helemaal grijs gespeelt op een 486-DX2 66Mhz.
Missies verschilden van een zooi tanks vernietigen tot met je stunt vliegtuig een parcours af te leggen.
Ik heb de demo helemaal grijs gespeelt op een 486-DX2 66Mhz.
Bier, Whiskey en Metal!!
montezuma misschien?Anoniem: 63813 schreef op 24 februari 2004 @ 09:59:
[...]
komop.. iemand help mij
edit:
Wat plaatjes erbij gezocht:
Wat plaatjes erbij gezocht:
[ Voor 31% gewijzigd door Necrolyte op 25-02-2004 01:14 ]
Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.
Na wat nachtrust en het een opnieuw te lezen kom ik erachter dat je waarschijnlijk niet montezuma bedoel. Montezuma maakt gebruik van gekleurde sleutels dus zou je het niet kunnen spelen op een hercules bak.
Mijn eerste ingeving nu is is Loderunner. Waarbij je gaten dicht moest maken met vijanden om er zo over heen te kunnen. Je moest daarbij al het goud pakken om het level te halen.
Hier een kleurenplaatje (honderden remakes van gemaakt)
Mijn eerste ingeving nu is is Loderunner. Waarbij je gaten dicht moest maken met vijanden om er zo over heen te kunnen. Je moest daarbij al het goud pakken om het level te halen.
Hier een kleurenplaatje (honderden remakes van gemaakt)
Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.
Nee sorry dat is em niet
het is echt waaaaay oud!
kenmerken:
-mannetje met hoed die afviel als ie in zo'n kuil viel
-geen verdiepingen laddertjes etc eigenlijk 1 horizontale lijn van start tot finish met af en toe een punt of een kuil
-was (op mijn "pc") monochroom
- werkte vanaf een tape (zo'n oude.. ala casettebandje)
-had een naam ala "pitche dapchje" ofzo.. zo klonk het tenminste..
-is echt heeeeeel oud! (10+ jaar)
-waren ook geen vijanden.. je kon niet schieten.. je kon alleen maar springen (om over zo'n punt/kuil heen te komen)
-ik geloof dat als je voor de tijd dat je op de lijn stond (je loopte automatisch) iedere sec. ofzo extra "energie" kreeg waarmee je dan kon springen . was je energie op dan flikkerde je naar beneden op een punt/kuil (hing ervanaf waarboven je hing).
kenmerken:
-geen verdiepingen laddertjes etc eigenlijk 1 horizontale lijn van start tot finish met af en toe een punt of een kuil
-waren ook geen vijanden.. je kon niet schieten.. je kon alleen maar springen (om over zo'n punt/kuil heen te komen)
-ik geloof dat als je voor de tijd dat je op de lijn stond (je loopte automatisch) iedere sec. ofzo extra "energie" kreeg waarmee je dan kon springen . was je energie op dan flikkerde je naar beneden op een punt/kuil (hing ervanaf waarboven je hing).
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 25-02-2004 10:22 ]
zoiets al s Atlethic land bedoel je?Anoniem: 63813 schreef op 25 februari 2004 @ 10:21:
Nee sorry dat is em niethet is echt waaaaay oud!
.........

Meer iets in de richting van snoopy-gameplay lijkt het wel.Anoniem: 63813 schreef op 25 februari 2004 @ 10:21:
kenmerken:
Ben erg benieuwd of iemand je de titel kan geven want heeeeeeeel ver weg in mijn geheugen denk ik dat ik het wel eens gespeeld kan hebben.
Anoniem: 11034
OK misschien een beetje raar, maar ik zoek een spel waarvan ik alleen de naam ken en verder ook niet weet wat voor spel het is.
Het probleem is dat ik de naam alleen gehoord hebt (
) en dus niet weet hoe je het schrijft. Het was een spel voor de MSX. De naam: "leipner" of iets in die geest.
Zijn er hier mensen die misschien een flauw idee hebben wat het mogelijk zou kunnen zijn?
Het probleem is dat ik de naam alleen gehoord hebt (

Zijn er hier mensen die misschien een flauw idee hebben wat het mogelijk zou kunnen zijn?
Bah, ik weet 100% zeker dat het dit spel is en ik weet ook 100% zeker dat ik het op de PC (en dus niet op de MSX
Overigens is het spel lang niet zo leuk om te spelen als dat ik dacht
Ik ben op zoek naar een bordspel, waarvoor ik in Haskell een programma wil schrijven, dat automagisch alle oplossingen zal geneneren (maar dat doet er effe nie toe).
Het spel bestaat uit een bord van grootte m x n, en k kleuren, die gerangschikt zijn (kleur1,kleur2, ...). In de begintoestand hebben de hokjes op het bord een willekeurig kleur. Telkens een hokje 'aangeduid' wordt, krijgt dat hokje een 'hogere' kleur (of de beginkleur, als er geen verdere kleuren meer zijn), net als alle hokjes die er aan grenzen (maximaal 4 dus). De bedoeling van het spel is dat alle hokjes op het bord hetzelfde kleur hebben.
Iemand die de naam van dit spel weet (dan kan ik via Google er info over zoeken)...
edit: Gevonden
"Lights out"voor de mensen die het mocht interesseren... Dan gaat het wel enkel over het spel met 2 kleuren...
Het spel bestaat uit een bord van grootte m x n, en k kleuren, die gerangschikt zijn (kleur1,kleur2, ...). In de begintoestand hebben de hokjes op het bord een willekeurig kleur. Telkens een hokje 'aangeduid' wordt, krijgt dat hokje een 'hogere' kleur (of de beginkleur, als er geen verdere kleuren meer zijn), net als alle hokjes die er aan grenzen (maximaal 4 dus). De bedoeling van het spel is dat alle hokjes op het bord hetzelfde kleur hebben.
Iemand die de naam van dit spel weet (dan kan ik via Google er info over zoeken)...
edit: Gevonden
[ Voor 11% gewijzigd door Boegel op 12-03-2004 13:35 ]
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Ik zoek een soort piraten bordspel, je moet met een dobbelsteen gooien enzo en je moet het eerste aan het eind zijn. Je vaart met een piraten schip. Onderweg kom je vanalles tegen met dubloons, rum enzo.
[edit]
na 2 uur heb ik het gevonden het heete redhooks revenge
[edit]
na 2 uur heb ik het gevonden het heete redhooks revenge
[ Voor 15% gewijzigd door DoDo op 14-03-2004 18:21 ]
Ik zoek een vliegspel. Je zag het van de zijkant en je beschikte over ontzettend veel vliegtuigjes. van wo 1 tot straaljagers, en van helicopters tot stuntvliegtuigjes.
Missies bestonden uit aanvals missies tot reddings vluchten en stuntvliegen.
Missies bestonden uit aanvals missies tot reddings vluchten en stuntvliegen.
Ik ben op zoek naar een spel waarin je op dinosaurussen moet jagen. In het begin had je een scherm waarin je wapens/werelden/dino's kon selecteren.
De moeilijkste dino was een T-rex die je in zn oog moest raken
Het spel heeft ooit op een twilight gestaan.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Solomon schreef op 15 maart 2004 @ 18:29:
Ik ben op zoek naar een spel waarin je op dinosaurussen moet jagen. In het begin had je een scherm waarin je wapens/werelden/dino's kon selecteren.
Die niet toevallig
Een van de Turoks?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Een Jurassic Park spel !?!?!?Solomon schreef op 15 maart 2004 @ 18:29:
Ik ben op zoek naar een vliegspelletje 2d wat iets van Jetfight heette.
Je had een bepaald vliegtuigje waarmee je een aantal opdrachten moest uitvoeren foto`s maken / parachutes lossen enz.
Het was een vrij moeilijk spel en je zag het vliegtuigje vanuit het zijaanzicht. Kent iemand het
Je had een bepaald vliegtuigje waarmee je een aantal opdrachten moest uitvoeren foto`s maken / parachutes lossen enz.
Het was een vrij moeilijk spel en je zag het vliegtuigje vanuit het zijaanzicht. Kent iemand het
Serve The Humanity , Be Server
Jaa, die was het
Bedankt *)
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ik zoek dit spel:

Wie kan mij een downloadlink, verkoopadres of misschien heb je hem zelf aan mij aanbieden.

Wie kan mij een downloadlink, verkoopadres of misschien heb je hem zelf aan mij aanbieden.
Anoniem: 4775
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=egger+land&meta=rakker zero schreef op 16 maart 2004 @ 16:59:
Ik zoek dit spel:
[afbeelding]
Ik krijg alleen maar foute of broken links.
Ik had vroeger een spel dat je een trein in een huiskamer kon aanleggen. ik heb de afgelopen tijd al veel gezocht op train game etc, maar zonder resultaat. je kon de treintjes vervolgens ook besturen. Het waren volgens mij ook amerikaanse treintjes.
ah leuk dat dit topic omhoog gebonjoured is 
ik zoek een spel, waar ik hellaas de naam niet meer van weet. Het is ong 2 á 3 jaar oud. Het is een rpg. Het speelt zich af in fantasy omgeving met vooral veel bos. Verder vechte je niet zelf, maar je battlede met soort van feetjes en duiveltjes. Die je ook weer soort moest vangen. Zeg maar soort van pokemon idee, die beesies konden ook evolven in andere vormen. Battles waren in soort van 3d ruimte wat eigenlijk het binnenste van een kubes was. en battles waren real time, dus zelf soort van magic bolts vuren op tegenstander, of dichtbij komen met melee weaps dat in first person.
ik weet dat het ooit op een demo cd stond van PC Gamer. Ik d8 van een juni/july/augustus nummer, het probleem is, ik had dat geleend en die gozer heb ni al ze cd's meer
alvast bedankt
(als je het vind en voor het zoeken)
ik zoek een spel, waar ik hellaas de naam niet meer van weet. Het is ong 2 á 3 jaar oud. Het is een rpg. Het speelt zich af in fantasy omgeving met vooral veel bos. Verder vechte je niet zelf, maar je battlede met soort van feetjes en duiveltjes. Die je ook weer soort moest vangen. Zeg maar soort van pokemon idee, die beesies konden ook evolven in andere vormen. Battles waren in soort van 3d ruimte wat eigenlijk het binnenste van een kubes was. en battles waren real time, dus zelf soort van magic bolts vuren op tegenstander, of dichtbij komen met melee weaps dat in first person.
ik weet dat het ooit op een demo cd stond van PC Gamer. Ik d8 van een juni/july/augustus nummer, het probleem is, ik had dat geleend en die gozer heb ni al ze cd's meer
alvast bedankt
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Hoi, mijn beurtje 
Ik ben op zoek naar een oud spel.
Je speelt in dat spel een prins (oid) die zijn rijk moet beschermen tegen een aantal maffe monsters. Het was een spel dat zich in 2 fasen opdeelde.
Fase 1 is een fase waarin al je boeren uit hun huisjes komen om in de akkers te gaan werken, en een klokje gaat lopen waarin jij de tijd krijgt wat vallen en wachters neer te zetten. Als het klokje afloopt begint een gevechtsfase, waarin monsters op je dorpje afkomen.
De wachters zijn statisch en blijven gewoon staan (slaan geloof ik 4 kanten uit), terwijl jij zelf lopen kan. Als een monster een tuin/akker bereikt sloopt ie 't. Als een monster een boer bereikt knokken ze 't vrolijk uit. Ik herinner me maffe springende beesten die altijd over spike traps heen sprongen...
Ik kom maar niet op de naam van het spel, en ik geloof dat het een DOS spel was, maar zeker ben ik er niet van./
Je speelt in dat spel een prins (oid) die zijn rijk moet beschermen tegen een aantal maffe monsters. Het was een spel dat zich in 2 fasen opdeelde.
Fase 1 is een fase waarin al je boeren uit hun huisjes komen om in de akkers te gaan werken, en een klokje gaat lopen waarin jij de tijd krijgt wat vallen en wachters neer te zetten. Als het klokje afloopt begint een gevechtsfase, waarin monsters op je dorpje afkomen.
De wachters zijn statisch en blijven gewoon staan (slaan geloof ik 4 kanten uit), terwijl jij zelf lopen kan. Als een monster een tuin/akker bereikt sloopt ie 't. Als een monster een boer bereikt knokken ze 't vrolijk uit. Ik herinner me maffe springende beesten die altijd over spike traps heen sprongen...
Ik kom maar niet op de naam van het spel, en ik geloof dat het een DOS spel was, maar zeker ben ik er niet van./
Forget your fears...
...and want to know more...
Anoniem: 63145
Wat jij beschrijft klinkt heel erg op een spel wat ik ooit eens speelde, na lang zoeken in de stapels cd's vond ik er 1 waar hij op staat.Aetje schreef op 13 april 2004 @ 19:23:
Hoi, mijn beurtje
Volgens mij bedoel je het spel: The Horde!!
Dat klinkt zeer bekend! Eens ff op google snuffelen of ie daar bekend is (cdos.com bied wel uitkomst nu ik n naam heb).
Forget your fears...
...and want to know more...
Misschien heb je hier iets aan?Aetje schreef op 14 april 2004 @ 05:00:
Dat klinkt zeer bekend! Eens ff op google snuffelen of ie daar bekend is (cdos.com bied wel uitkomst nu ik n naam heb).
http://www.the-underdogs.org/game.php?id=522
Deze misschien?Rakkerzero schreef op 16 maart 2004 @ 21:11:
Ik krijg alleen maar foute of broken links.
http://home.nc.rr.com/charliebfinch/eggerland/
Dit is mss niet het juiste topic om het te vragen, maar het is een beetje te dom om een nieuw te maken.
Weet iemand waar ze nog trespasser verkopen?
Ik ben nu al jaren op zoek naar dat spel
Geen enkele winkel heeft het gewoon
[illegal mode]
En em is blijkbaar ook nergens te vinden in de warez afdeling, beetje vreemd vind ik
[/illegal mode]
Ik heb de demo overigens grijs gespeeld maar nu wil ik wel meer dan 1 level
[/jurassic park freak]
[illegal mode]
En em is blijkbaar ook nergens te vinden in de warez afdeling, beetje vreemd vind ik
[/illegal mode]
[/jurassic park freak]
Misschien hier. Tis niet veel, maar ja als je weinig keus hebt-ETz-Memphis Z schreef op 14 april 2004 @ 18:06:
Dit is mss niet het juiste topic om het te vragen, maar het is een beetje te dom om een nieuw te maken.
[illegal mode]
[/illegal mode]
[/jurassic park freak]
http://www.amazon.com/exe...-9726966-5552117?v=glance
Anoniem: 104228
JUMPER! Vrij toepasselijke naam... dat was ook het enige wat je kon JUMPEN!Anoniem: 63813 schreef op 25 februari 2004 @ 10:21:
kenmerken:
Anoniem: 104228
Jetfight ja! klopt! je kon kiezen uit een hele berg vliegtuigjes! wel een stuk of 60 ofzo! heel gaaf spel! veel gespeelt!Neoz schreef op 16 maart 2004 @ 10:17:
Ik ben op zoek naar een vliegspelletje 2d wat iets van Jetfight heette.
Ik zoek ook de naam van een spel, geen computerspel maar een rpg boek, denk ik. Stond vroeger bij ons in de bieb maar nooit meer terug kunnen vinden. Het is zeker ook al een jaar of tien terug.
Wat vage details wat ik mij nog kan herinneren;
Je speelde in een stad, (vestigingsstad) met haven.
Je begon voor de poorten, en werd meteen gevangen gezet. Na een aantal keuzes kon je de stad in.
Op een gegeven moment gooide je een kristallen bol kapot (van een zwerver?) en kwam er een monster uit wat je moest verslaan.
Ik weet het, het is allemaal erg vaag, maar aangezien hier behoorlijk wat spelfreaks rondlopen...
Wat vage details wat ik mij nog kan herinneren;
Je speelde in een stad, (vestigingsstad) met haven.
Je begon voor de poorten, en werd meteen gevangen gezet. Na een aantal keuzes kon je de stad in.
Op een gegeven moment gooide je een kristallen bol kapot (van een zwerver?) en kwam er een monster uit wat je moest verslaan.
Ik weet het, het is allemaal erg vaag, maar aangezien hier behoorlijk wat spelfreaks rondlopen...
iemand?Good Fella schreef op 13 april 2004 @ 18:23:
Ik had vroeger een spel dat je een trein in een huiskamer kon aanleggen. ik heb de afgelopen tijd al veel gezocht op train game etc, maar zonder resultaat. je kon de treintjes vervolgens ook besturen. Het waren volgens mij ook amerikaanse treintjes.
iemand?ye-roon schreef op 13 april 2004 @ 19:11:
ah leuk dat dit topic omhoog gebonjoured is
alvast bedankt(als je het vind en voor het zoeken)
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Anders heb ik nog wel een versie!! Zag de naam ergens op een lijst staan.Aetje schreef op 14 april 2004 @ 05:00:
Ik heb lolo2 voor nes, als je hem wil overoken mij best.Rakkerzero schreef op 16 maart 2004 @ 16:59:
Ik zoek dit spel:
[afbeelding]
teun[at]dilles.be
weet echt niemand dit.Good Fella schreef op 13 april 2004 @ 18:23:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is