[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.743 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110659

cls schreef op 21 februari 2004 @ 12:32:
Hmmm nee dat lijkt er niet op.. Je kon gewoon vrij door de stand bewegen en als je mensen wilde aanrijden sprongen ze snel weg enzo.. Het was een snelle sportieve auto die donker was (blauw/zwart). Je kon door een winkelcentrum enzo en met geluk kon je op daken van huizen komen. Als je boxen oppakte kon je homer (nee niet homing) missiles pakken die je weer kon gebruiken op "the bad guys". Ik herinner me een kapotte brug.

Verder is het allemaal redelijk vaag.

edit: Soort van Knight Rider auto? (blauw/zwart) :?
Carmageddon!?!!?

http://spel.torget.se/home/bilder/nytt99/carmageddon2.jpg

Rij je ook door een winkelcentrum ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
Antwoord was al gezegd ;) Auto Destruct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110659

Ik heb nog ff nagedacht, volgens mij moet het wel carmegeddon zijn. Ook een kapotte brug herriner ik me ineens. En dat met die kistjes klopt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
HuggyB schreef op 21 februari 2004 @ 16:58:
cls, ik heb dat spel dat jij bedoeld. Het heet Destruction of iets in die richting.

Inderdaad een beetje Knightrider achtig, met boosters enzo. Volgens mij moest je in de training ook heel wat helicopters volgens...
Prachtig PSX spel overigens, uitmuntende graphics. De eerste omgeving was een soort zonnig San Fransisco, de 2e omgeving een New York met een zonsondergang en de 3e omgeving een nachtelijke Tokyo.
Overigens hoeven bystanders niet weg te springen voor je auto.... met een cheat kan je ze ook overrijden, met een grote bloedplas en je banden die dan een groot bloedspoor achterlaten. Ziet er bruut uit en een goede reden waarom deze modus verstopt was. Zette hem wel elke keer weer aan. :)

Even kijken of ik een plaatje kan vinden...

jaja, Auto Destruct, dat was het :)

[afbeelding]
Lezen jongens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Okay ik gooi er ook maar eentje in de groep, het is een spel wat ik altijd leuk heb gevonden (of de herinnering heb dat het leuk was).

Het was op de Amiga 500, autoracespel vanaf boven gezien. Je racete dan door het verkeer heen en af en toe kwamen er van die zwarte soort Mafia auto's langs en die begonnen dan op je te schieten. Ook kon je als je base truck van boven af het scherm in kwam (als je die dus inhaalde) daarin rijden (a la Knightrider) en dan had je dus even pauze (die truck reed je dan een stukje door, je hoorde hem ook toeteren). Zelf kon je ook schieten, naar voren en volgens mij ook naar de zijkanten.
Op de weg lagen soms ook nog ijs, olieplasjes en wat nog meer.
Ook ging het autorijden na een tijdje over in een boot waar het globaal hetzelfde aan toeging als met de auto: je reed dan een soort dock in en dan kwam je er als boot uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Cavorka op 18-04-2004 13:09 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

ik zoek een heel simpel puzzelspel wat ik vroeger heel vaak speelde, maar ik weet de naam er niet meer van.

het is een simpel windows spel (in windowtje) met een veld blokjes in allerlei kleurtjes (blauw,rood,roze,geel) en daarop cijfers dacht ik.
je moest dan zoveel mogelijkvan dezelfde kleur een elkaar krijgen om extra veel punten te scoren.

wie weet hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Anoniem: 104228 schreef op 15 april 2004 @ 10:23:
[...]

JUMPER! Vrij toepasselijke naam... dat was ook het enige wat je kon JUMPEN! :*)
weet jij misschien ergens screenshot/plaatje van dat spel te vinden? als ik met google zoek krijg ik natuurlijk weer 50% over hardware jumpers en de rest over de andere 1000 games met jumper in de naam |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92784

Ja, helleu. Ik ben ook op zoek naar een spel. Het was een soort doorklik-avontuur, met filmpjes e.d.

't is ook al vrij oud (8 jaar mischien al), maar ik weet nog wel dat het spel 7 CD's besloeg (!).

De titel weet ik niet meer zeker, maar het was iets van Phantis Magoria. Zo sprak je het uit, de exacte spelling weet ik niet meer.

Wat ik me ook nog herinner is dat het spel vet eng was, ik heb het vroeger gespeeld in een donkere kamer ... Ik kon absoluut niet slapen. :o

Iemand een idee waar ik het over heb? De exacte naam wil ik graag weten, dan kan ik altijd nog op zoek gaan ... Ben benieuwd ... Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

phantasmagoria, van uitgever sierra :P

dat was vèèèt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 45379 schreef op 22 april 2004 @ 03:16:
ik zoek een heel simpel puzzelspel wat ik vroeger heel vaak speelde, maar ik weet de naam er niet meer van.

het is een simpel windows spel (in windowtje) met een veld blokjes in allerlei kleurtjes (blauw,rood,roze,geel) en daarop cijfers dacht ik.
je moest dan zoveel mogelijkvan dezelfde kleur een elkaar krijgen om extra veel punten te scoren.

wie weet hoe het heet?
daar zijn duizend-en-één varianten van, maar de bekendste heet "numlo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 15:29
[Racing/Shooter]
Heel vroeger heb ik ooit eens een spel gespeeld op de PC. Ging erom dat je op een soort circuit moest racen en door hoog te finishen en/of tegenstanders schade toe te brengen kon je extra geld verdienen. Met dit geld kon je je auto 'upgraden' en betere wapens kopen. Is al wel een jaartje of 7/8 terug denk ik.

Weet nog dat het er altijd erg donker uit zag (nee, monitor stond niet te donker.... :P ) en dat je de meest 'vage' wapens kon kopen:
- mijnen, machinegeweer, vaag soort raket, speciale 'snij'-velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Anoniem: 45379 schreef op 22 april 2004 @ 03:16:

wie weet hoe het heet?
Samegame

Super Collapse (TRIAL version, maar wel errug leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik zoek eigenlijk wat nieuwers. Het is een addon van een spel geloof ik. Je speelt dan een weerwolf ofzo. Kan iemand mij dit vertellen.

De screenies van enkele maanden geleden zagen er goed ui, maar kom niet meer op de naam van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Die link is geweldig. Zoiets zocht ik dus al een tijdje. 1000x dank.

weet iemand toevallig een verkoopadres/ downloadlink van Star wars; Shadows of empire. Dat vond ik vroeger ook een geweldig spel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Is dat die het spel dat uit 4 cd's bestaat? Heb ik volgens mij nog wel origineel thuis liggen.

Hij is trouwens ook hier te koop.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Niek_ schreef op 23 april 2004 @ 12:07:
Is dat die het spel dat uit 4 cd's bestaat? Heb ik volgens mij nog wel origineel thuis liggen.

Hij is trouwens ook hier te koop.... ;)
8)7 Ben stom geweest. Het spel lag al die tijd gewoon in de bibliotheek in mijn dorpje. Ik kopieer hem wel van de bieb.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Hallo, ik zoek een oud-dos spelletje. Het was een soort worms. Er stonden allemaal kleuren tankjes op een groen landschap en dan kon je door middel van verschillende bommen, die je kon kopen, de ander vernietigen.

Volgens mij heette de spel iets in de trant van bomb ofzo, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 23:13
Anoniem: 77857 schreef op 23 april 2004 @ 13:42:
Hallo, ik zoek een oud-dos spelletje. Het was een soort worms. Er stonden allemaal kleuren tankjes op een groen landschap en dan kon je door middel van verschillende bommen, die je kon kopen, de ander vernietigen.

Volgens mij heette de spel iets in de trant van bomb ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Heb je wel een aantal van ja. Diegene die ik veel gespeeld heb, heette Scorched Earth

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Niek_ schreef op 23 april 2004 @ 08:41:
Heel vroeger heb ik ooit eens een spel gespeeld op de PC. Ging erom dat je op een soort circuit moest racen en door hoog te finishen en/of tegenstanders schade toe te brengen kon je extra geld verdienen. Met dit geld kon je je auto 'upgraden' en betere wapens kopen. Is al wel een jaartje of 7/8 terug denk ik.

Weet nog dat het er altijd erg donker uit zag (nee, monitor stond niet te donker.... :P ) en dat je de meest 'vage' wapens kon kopen:
Death Rally ofzoiets?

[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 14:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

MarkTheFOX schreef op 23 april 2004 @ 13:45:
[...]

Heb je wel een aantal van ja. Diegene die ik veel gespeeld heb, heette Scorched Earth
jaa dat is em! bedankt!!

Even mijn herinneringen ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Niek_ : Deathtrak wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 23:13
MissingDog schreef op 23 april 2004 @ 14:00:
@Niek_ : Deathtrak wellicht?
Volgens mij bedoelt hij een ander spel. Je keek van bovenaf op het circuit. Je kon een aantal bommen leggen en daarnaast kon je schieten met de toets K ofzo. Waren trouwens kleine autootjes. 2 centimeter groot ofzo. Ik kan alleen ook niet op de naam komen. Heb het wel veel gespeeld...

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92784

Anoniem: 70162 schreef op 23 april 2004 @ 08:33:
phantasmagoria, van uitgever sierra :P

dat was vèèèt!
Ja! Dat is 'm! Geen wonder dat google niks kon vinden ... Super, bedankt! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 20-06 14:11

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Niek_ schreef op 23 april 2004 @ 08:41:
[Racing/Shooter]

Death Rally?

Is trouwens shareware: http://www.remedy.fi/dr/

Afbeeldingslocatie: http://www.remedy.fi/dr/pics/cover.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.remedy.fi/dr/pics/hi_t1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.remedy.fi/dr/pics/shop.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door ETzPliskin op 24-04-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

nope hij heeft het echt over deathtrack
snijvelgen had je alleen maar in dat spel niet in death rally

een stukje ouder, maar ik heb het wel meer gespeeld dan death rally
met terminators(een soort raket op rolschaatsen :P), miniguns, mijnen, standaard raketten, etc

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 24-04-2004 11:50 . Reden: URL iets aangepast, die site was wat twijfelachtig ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Good Fella schreef op 13 april 2004 @ 18:23:
Ik had vroeger een spel dat je een trein in een huiskamer kon aanleggen. ik heb de afgelopen tijd al veel gezocht op train game etc, maar zonder resultaat. je kon de treintjes vervolgens ook besturen. Het waren volgens mij ook amerikaanse treintjes.
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:21
Ik heb ooit wel eens een stokoud DOS-spelletje gezien waarin je een spoortraject kon aanleggen, maar dat was gewoon witte lijnen op een zwarte achtergron zegmaar, niet in een huiskamer ofzo.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je kon dus zegmaar gewoon een soort speelgoed trein aanleggen. Je zeg het net zoals de sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 06-06 11:03
Stronkie schreef op 23 april 2004 @ 09:01:
Ik zoek eigenlijk wat nieuwers. Het is een addon van een spel geloof ik. Je speelt dan een weerwolf ofzo. Kan iemand mij dit vertellen.

De screenies van enkele maanden geleden zagen er goed ui, maar kom niet meer op de naam van het spel.
Morrowind:Bloodmoon ??

http://www.elderscrolls.c...odmoon_overview.htm&bg=09

[ Voor 12% gewijzigd door Alexji op 24-04-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik zoek de naam van een oud PSX spel. Het was net zoals een mortal combat iets dat je tegen elkaar kon vechten. Ik kan me nog characters herinneren als Jaygo, Raptor en een skelet enzo. Je kon ook combos uitvoeren, waardoor je zo iets kreeg dat je iemand tot een baby omtoverde. Het kan best een bekend spel zijn. maar ik kom niet op de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Die is makkelijk ;)

Killer Instinct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 21:34
Ik heb er ook een. :)

Een NES spel. Het was een soort side-scrolling puzzelspelletje. De levels bestonden uit één of twee schermen naast elkaar, en een stuk of 3 verdiepingen. Over het level verspreid waren (blauwe en rode?) palen die een stuk van een gang afsloten of juist openden.

Met de eerste controller bestuurde je een wit mannetje, met de tweede controller kon je de palen een verdieping omhoog/omlaag doen.

Er liepen door het level een aantal monsters, die kon je bezig houden door een plantje op te pakken en in hun buurt zetten, dan gingen ze er van eten. Je kon ook een paal omlaag doen precies op het moment dat zo'n monster er onderdoor liep, om hem te pletten.

Hier een beetje een schets van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.jomali.demon.nl/got/welk_NES_spel.JPG

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens Paint zou gebruiken. :X

Meer dan dit weet ik er niet van, ik heb het ooit een keer een uurtje bij een toenmalig klasgenootje gespeeld. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Maniakje op 26-04-2004 13:06 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94028

hej
Ik dacht net, een aantal jaren geleden speelde ik op een p3 450 mhz een heel gaaf spelletje. Maar ik kan met geen mogelijkheid de titel meer bedenken. Het was een spelletje waarbij je verschillende karakters kon kiezen. Maar de hoofdpersoon was een soort van ridder met een zwaard. Elk van deze karakters had een ander wapen, maar geen pistolen. Ook zagen niet alle karakters er realistisch uit, de ene was 3 meter lang en zag groen. De ander sprong weer 3 meter hoog :*) De een had een zwaard, de andere een knots weer een ander een bijl enz. Je kon dan iemand kiezen en dan kon je alleen tegen 2 vijanden die je ook zelf kon kiezen vechten in een arena. Er waren ook verschillende arena's. Ook met lava enzo.
Ook was er in het spel een sp modus. Je moest dan allemaal dingen ontdekken. Maar van de sp weet ik niet zo veel meer, want ik speelde altijd de zeer bloederige battle modus :)
Het was ongeveer 800 mb dacht ik.
weet iemand hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 10:16

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Battle arena toshinden? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Maniakje schreef op 26 april 2004 @ 12:56:

Een NES spel. Het was een soort side-scrolling puzzelspelletje. De levels bestonden uit één of twee schermen naast elkaar, en een stuk of 3 verdiepingen. Over het level verspreid waren (blauwe en rode?) palen die een stuk van een gang afsloten of juist openden.

Met de eerste controller bestuurde je een wit mannetje, met de tweede controller kon je de palen een verdieping omhoog/omlaag doen.

Er liepen door het level een aantal monsters, die kon je bezig houden door een plantje op te pakken en in hun buurt zetten, dan gingen ze er van eten. Je kon ook een paal omlaag doen precies op het moment dat zo'n monster er onderdoor liep, om hem te pletten.

Hier een beetje een schets van wat ik bedoel:
[afbeelding]

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens Paint zou gebruiken. :X

Meer dan dit weet ik er niet van, ik heb het ooit een keer een uurtje bij een toenmalig klasgenootje gespeeld. :)
Uhmm, Lode runner ofzo
EDIT: anders vraag het aan dat toenmalig klasgenootje, die zal het wel weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 27-04-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, het is niet battle arena toshinden. Het was een beetje in middeleeuwse stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
knightofn1 schreef op 24 april 2004 @ 11:20:
[...]

nope hij heeft het echt over deathtrack
snijvelgen had je alleen maar in dat spel niet in death rally

een stukje ouder, maar ik heb het wel meer gespeeld dan death rally
met terminators(een soort raket op rolschaatsen :P), miniguns, mijnen, standaard raketten, etc
Yes!!! Dat is hem! Eens ff kijken waar die nog verkrijgbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
Rakkerzero schreef op 27 april 2004 @ 10:21:
Uhmm, Lode runner ofzo
EDIT: anders vraag het aan dat toenmalig klasgenootje, die zal het wel weten.
Hehe, nee het is absoluut niet Lode Runner. Daar komen ook geen palen enzo in voor.

Enne... dat klasgenootje dat was is al zo'n 10 jaar geleden, daar heb ik al heel lang geen contact meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78919

Hallo daar,

Vroeger op mijn 386 en 468 had ik een leuk verslavend dos spelletje. Het was een platform game, waar je een geel packman achtig botsballetje was. (Je bewoog je voort door te botsen dus)
Na de 2de level kreeg je dan een touwtje dat je als 'grapling hook' kon gebruiken om over hindernissen te geraken. (qua stijl was het zoals commander keen, maar dan in 256 color vga )

Weet iemand soms nog de naam van dit spelletje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39393

Maniakje schreef op 27 april 2004 @ 12:20:
[...]
Hehe, nee het is absoluut niet Lode Runner. Daar komen ook geen palen enzo in voor.

Enne... dat klasgenootje dat was is al zo'n 10 jaar geleden, daar heb ik al heel lang geen contact meer mee.
Pushover?? Afbeeldingslocatie: http://www.freeoldies.com/screenshot/bs0koa1i2h.gif

EDIT:
tsja, NES.... Pushover is er wel voor de SNES.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39393 op 28-04-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Anoniem: 94028 schreef op 27 april 2004 @ 09:52:
hej
Ik dacht net, een aantal jaren geleden speelde ik op een p3 450 mhz een heel gaaf spelletje. Maar ik kan met geen mogelijkheid de titel meer bedenken. Het was een spelletje waarbij je verschillende karakters kon kiezen. Maar de hoofdpersoon was een soort van ridder met een zwaard. Elk van deze karakters had een ander wapen, maar geen pistolen. Ook zagen niet alle karakters er realistisch uit, de ene was 3 meter lang en zag groen. De ander sprong weer 3 meter hoog :*) De een had een zwaard, de andere een knots weer een ander een bijl enz. Je kon dan iemand kiezen en dan kon je alleen tegen 2 vijanden die je ook zelf kon kiezen vechten in een arena. Er waren ook verschillende arena's. Ook met lava enzo.
Ook was er in het spel een sp modus. Je moest dan allemaal dingen ontdekken. Maar van de sp weet ik niet zo veel meer, want ik speelde altijd de zeer bloederige battle modus :)
Het was ongeveer 800 mb dacht ik.
weet iemand hoe dit spel heet?
Ik weet precies wat je bedoelt!

je had keuze uit 3 karakters

Man met zwaard
"dwerg" met bijl
en nog een vrouw met zwaard

had je van die draken,
was een sidescrolling game!

Ligt ergens halverwege mn tong, net niet op t puntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hehe, ik weet t al, t heet Battle Axe, ....

nee t is Golden Axe :) dacht al kon t niet vinden!!;)
zijn stuk of 3 delen van.
maar t is iig VET lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/covers/large/1054264110-00.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door HyperTrophy op 28-04-2004 01:41 . Reden: Herinnerde t me, net toen ik dit voor de eerste keer poste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
HyperTrophy schreef op 28 april 2004 @ 01:17:
hehe, ik weet t al, t heet Battle Axe
Golden Axe heet het volgens mij hoor :?

Verder; edit knop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 28-04-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
sdomburg schreef op 28 april 2004 @ 01:34:
[...]

Golden Axe heet het volgens mij hoor :?

Verder; edit knop ;)
te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op 28 april 2004 @ 01:17:
hehe, ik weet t al, t heet Battle Axe, ....

nee t is Golden Axe :) dacht al kon t niet vinden!!;)
zijn stuk of 3 delen van.
maar t is iig VET lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb
[afbeelding]
Jaaaaa ik heb het gevonden, het is niet golden axe, die is te oud en te klein. Het is Die By The Sword:

Deze is het: http://www.gamespot.com/pc/action/diebythesword/review.html

Zeker een aanrader!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou nog een opdracht:

een heel oud C64 spel: je zag het van de zijkant en het level besloeg altijd maar 1 scherm. Je was een robot en je moest gewoon naar de bovenkant komen geloof ik.

Het leuke aan dit spel was dat je heel makkelijk je eigen levels kon maken, met lopende banden, hindernissen enz.....

Ik ben op zoek naar de naam van dit spel, volgens mij was het iets met Mr. endannogwat, dus Mr. Jones ofzo.....

Edit: sorry.......weet het al :) Het was Mr. Robot and His Robot Factory!
Screenshots
Geweldig spel was dit!

[ Voor 18% gewijzigd door Undeclinable op 28-04-2004 12:58 . Reden: oplossing al gevonden....:) ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
Nee, dat lijkt er in de verste verte niet op. En idd, NES. ;)
Anoniem: 94028 schreef op 28 april 2004 @ 12:15:
Jaaaaa ik heb het gevonden, het is niet golden axe, die is te oud en te klein. Het is Die By The Sword:

Deze is het: http://www.gamespot.com/pc/action/diebythesword/review.html

Zeker een aanrader!! >:)
Die by the sword? Was dat niet dat spel waar je je zwaard met je muis bestuurde? Je was daar echt met je muis aan het hakken, dat was vet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Maniakje schreef op 26 april 2004 @ 12:56:

Een NES spel. Het was een soort side-scrolling puzzelspelletje. De levels bestonden uit één of twee schermen naast elkaar,................(een hoop tekst)....................
Misschien deze:

Gyromite

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:ReQ0HwK6gH8J:dendyushka.narod.ru/screens/dendy/G/Gyromite_JUE.PNG of Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:sHT7BS2WIscJ:www1.uol.com.br/jogos/reportagens/historia/images/1986gyromite2.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 28-04-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Anoniem: 78919 schreef op 28 april 2004 @ 01:07:
Hallo daar,

Vroeger op mijn 386 en 468 had ik een leuk verslavend dos spelletje. Het was een platform game, waar je een geel packman achtig botsballetje was. (Je bewoog je voort door te botsen dus)
Na de 2de level kreeg je dan een touwtje dat je als 'grapling hook' kon gebruiken om over hindernissen te geraken. (qua stijl was het zoals commander keen, maar dan in 256 color vga )

Weet iemand soms nog de naam van dit spelletje ?
fury of the furries ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/945516081-00.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/945516403-00.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Cavorka schreef op 18 april 2004 @ 13:09:
Okay ik gooi er ook maar eentje in de groep, het is een spel wat ik altijd leuk heb gevonden (of de herinnering heb dat het leuk was).

Het was op de Amiga 500, autoracespel vanaf boven gezien. Je racete dan door het verkeer heen en af en toe kwamen er van die zwarte soort Mafia auto's langs en die begonnen dan op je te schieten. Ook kon je als je base truck van boven af het scherm in kwam (als je die dus inhaalde) daarin rijden (a la Knightrider) en dan had je dus even pauze (die truck reed je dan een stukje door, je hoorde hem ook toeteren). Zelf kon je ook schieten, naar voren en volgens mij ook naar de zijkanten.
Op de weg lagen soms ook nog ijs, olieplasjes en wat nog meer.
Ook ging het autorijden na een tijdje over in een boot waar het globaal hetzelfde aan toeging als met de auto: je reed dan een soort dock in en dan kwam je er als boot uit.
Bedoel je toevallig Spy Hunter??
Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/magnus.welander/racing/spyhunt.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zzap64.co.uk/c64/gameimages/spyhuntergame.gif

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
Ja! Dat is ie! Thx! :) Hmm, hij ziet er wel wat anders uit dan ik me herinnerde, en lijnen ipv trapjes. Maar hij is het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Maniakje schreef op 28 april 2004 @ 17:28:
[...]
Ja! Dat is ie! Thx! :) Hmm, hij ziet er wel wat anders uit dan ik me herinnerde, en lijnen ipv trapjes. Maar hij is het wel. :)
Veel plezier ermee.
Ik heb het hele internet voor je afgezocht. Uiteindelijk maar gezocht (@google) op Nes archive om te kijken of iets tegen kwam wat op aanwijzingen leek en deze kwam er heel dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pep_82 schreef op 15 april 2004 @ 11:03:
Ik zoek ook de naam van een spel, geen computerspel maar een rpg boek, denk ik. Stond vroeger bij ons in de bieb maar nooit meer terug kunnen vinden. Het is zeker ook al een jaar of tien terug.
Wat vage details wat ik mij nog kan herinneren;
Je speelde in een stad, (vestigingsstad) met haven.
Je begon voor de poorten, en werd meteen gevangen gezet. Na een aantal keuzes kon je de stad in.
Op een gegeven moment gooide je een kristallen bol kapot (van een zwerver?) en kwam er een monster uit wat je moest verslaan.

Ik weet het, het is allemaal erg vaag, maar aangezien hier behoorlijk wat spelfreaks rondlopen...
Ik zou het zo niet weten, maar neus eens op deze pagina rond, misschien dat je daar vind wat je zocht : http://www.the-underdogs.org/gamebook.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 09:04

D4Skunk

Kind of Blue

MarkTheFOX schreef op 23 april 2004 @ 14:04:
[...]

Volgens mij bedoelt hij een ander spel. Je keek van bovenaf op het circuit. Je kon een aantal bommen leggen en daarnaast kon je schieten met de toets K ofzo. Waren trouwens kleine autootjes. 2 centimeter groot ofzo. Ik kan alleen ook niet op de naam komen. Heb het wel veel gespeeld...
Schitterend spelletje : IRON MAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78919

[quote]Anoniem: 106551 schreef op 28 april 2004 @ 16:59:
[...]

fury of the furries ?

YES !!! danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
[quote]Anoniem: 78919 schreef op 28 april 2004 @ 20:26:
Anoniem: 106551 schreef op 28 april 2004 @ 16:59:
[...]

fury of the furries ?

YES !!! danku
Fury of the Furries!! Geweldig spel was dat, staat bij mij nog steeds in de Top 5 van meest verslavende spellen ooit! Heeft iemand enig idee of je dat werkbaar kan krijgen in een DOS-venster??? Thanks alvast!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
D4Skunk schreef op 28 april 2004 @ 18:32:
Schitterend spelletje : IRON MAN
In Iron Man kon je toch niet schieten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Ik heb vroeger eens bij mensen een spel op de Amiga gedaan met een intro van 6 disks geloof ik. (was toen ook nog eens verbazingwekkend mooi)
Het is een platform spel met een robot a la de robot in Robocop 1 (als ik me het goed weet te herinneren) in de hoofdrol en hetgeen mij nog bij staat is dat er onderaan het level water stond en dit steeg steeds verder naar mate de tijd vorderde. In het intro lag deze robot in het zand en stond langzaam op en begon met z'n kanonnen te vuren.

Ik heb nooit de titel geweten, vandaar. Screenies zijn ook welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 29-04-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

[quote]Undeclinable schreef op 29 april 2004 @ 09:21:
Anoniem: 78919 schreef op 28 april 2004 @ 20:26:

[...]

Fury of the Furries!! Geweldig spel was dat, staat bij mij nog steeds in de Top 5 van meest verslavende spellen ooit! Heeft iemand enig idee of je dat werkbaar kan krijgen in een DOS-venster??? Thanks alvast!!
gebruik eens dosbox zou ik zeggen :)
veel oude spellen kunnen hiermee gedraaid worden

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860 schreef op 29 april 2004 @ 10:08:
Ik heb vroeger eens bij mensen een spel op de Amiga gedaan met een intro van 6 disks geloof ik. (was toen ook nog eens verbazingwekkend mooi)
Het is een platform spel met een robot a la de robot in Robocop 1 (als ik me het goed weet te herinneren) in de hoofdrol en hetgeen mij nog bij staat is dat er onderaan het level water stond en dit steeg steeds verder naar mate de tijd vorderde. In het intro lag deze robot in het zand en stond langzaam op en begon met z'n kanonnen te vuren.

Ik heb nooit de titel geweten, vandaar. Screenies zijn ook welkom.
The killing game show !
was trouwens maar 2 disks, 1 disk voor de intro, de andere voor het spel

[edit] Screenshots zijn te vinden op http://hol.abime.net/?id=2575#screenshot

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 29-04-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jaren geleden (dacht op me 486) speelde ik altijd een racegame. Dit speelde zich af in de toekomst - een beetje een grouwe tijd, met allemaal metaal en steen enzo - en je had auto's die zweefden boven de weg. Door het verzamelen van gekantelde kubussen kon je extra opties verkrijgen.

Nu weet ik alleen niet meer hoe dit spel heet - maar misschien een medetweaker die het zich nog wel weet te herinneren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 10:34

DeX

Megarace? Slipstream 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja! Sliptstream! Dat was het! Tnx

Nu ik met google de voorkant van de doos zie, herinner ik me dat ik dit programma zelfs gekocht heb - maar ik heb het helaas weggegooid :(

Iig bedankt

[edit] Mod, tnx - had niets in de FAQ gevonden over dit topic & met search ook niet

[ Voor 19% gewijzigd door Eusebius op 04-05-2004 21:23 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 17:52
Ik zoek een redelijk recent spel. Waarbij je door buizen moet racen met een soort motor.

De systeem eisen waren alleen veel te hoog voor die tijd maar het zag er ook wel :9 uit.

De naam begon met een B geloof ik. Kan alleen niet meer op de hele naam komen :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 11:42

DUX

blijft ook nu voor Oranje

iets schreef op 05 mei 2004 @ 20:15:
Ik zoek een redelijk recent spel. Waarbij je door buizen moet racen met een soort motor.

De systeem eisen waren alleen veel te hoog voor die tijd maar het zag er ook wel :9 uit.

De naam begon met een B geloof ik. Kan alleen niet meer op de hele naam komen :(.
Dat is Ballistics. De game is door nVidia nog gebruikt als reference-spel voor de prestaties van hun nieuwe videokaart van destijds.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Dat was hem idd.

Bedankt! _/-\o_

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551 schreef op 29 april 2004 @ 11:18:
[...]

The killing game show !
was trouwens maar 2 disks, 1 disk voor de intro, de andere voor het spel

[edit] Screenshots zijn te vinden op http://hol.abime.net/?id=2575#screenshot
idd, dat is em, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Als dit topic er dan toch is:

Ik ben op zoek naar een zeker puzzelspel. Het begon dat je als nietsvermoedende toerist een pyramide ging bekijken terwijl een of andere maniak meekeek middels een camera. Deze vent deed dan een geheime deur van de pyramide open waar jij als nietsvermoedende toerist naar binnen wandelde. Maniak gniffelt.

Tot zover de intro.

Je bevindt jezelf ineens inside de pyramide (doh!) en moet een puzzel per kamer oplossen om door te gaan. De puzzels zijn van het type reflecteer-invallend-licht-naar-een-zeker-punt-om-de-volgende-deur-te-openen. Het reflecteren van licht ging zover ik weer via rode diamantachtige driehoeken die je dan moest draaien. Het is een oud spelconcept in een ander jasje gegoten dus. Je zag het spel van de zijkant waarbij je karakter altijd (meestal?) een linkerkant stond.

Dit spel was in kleur (256 stuks geloof ik), zag er eigenlijk best goed uit en zover ik weet kon het op een 3,5"-flopje en was uiteraard een DOS-spel. Ik zag het ongeveer...nou...11 jaar geleden bij iemand thuis op de PC en tot op de dag van vandaag geen idee hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

offtopic:
Judo-kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ook een kick(je) van mij kant. Het spel wat hierboven beschreven staat lijkt mij ook wel wat. Wie weet hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104975

'T is een oud 2d spelletje waarbij je een robotje bent en monstertjes moet ontwijken.... maar dat is niet alles :) dat robotje kan transformeren naar een ei en dat ei kan touwtjes afschieten, zodat je het hele level door kan slingeren...

Verder is het enige wat ik me hiervan herinner dat ik het een superleuk spel vond, helaas had ik alleen de demo maar, waar hooguit 2 levels inzaten |:(

Kan iemand me vertellen wat de naam van dit spel zou moeten zijn? En nog mooier....waar ik de hele versie vandaan kan krijgen? dankdankdank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 20-06 14:11

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik zoek de naam van een rollercoaster-bouw-spel ;)

Je had een editor buiten de game, en dan kon je ingame je eigen creatie berijden.
Wie weet het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Die ken ik wel, dat is NoLimits :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
oud spel wat ik had gespeeld op de amiga500, was een shooter, je bekeek het van boven, speelde zich volgens mij af in vietnam je kon de wapens van te voren kopen en daarvan kon ik me de minigun nog herinner :) je kon het metze 2e ook spelen dan liep je samen door het level heen.

alleen de naam tja het is 8 jaar geleden dat ik het had gespeeld.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

-ETz-Memphis Z schreef op 10 mei 2004 @ 14:49:
Ik zoek de naam van een rollercoaster-bouw-spel ;)

Je had een editor buiten de game, en dan kon je ingame je eigen creatie berijden.
Wie weet het? :)
volgens mij was er ook 1 die iets met 'ultimate' heette, ultimaterollercoasterride ofzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik ben op zoek naar een spelletje (dacht DOS) waarin je een poppetje bent die je van de zijkant ziet. Je zit in een flatgebouw met allemaal zombies (welke je moet mollen met je vlammewerper) en gillende vrouwen moet je redden.

Relatief weinig info, maar 'k vond het altijd wel leuk :) Had de shareware versie dacht ik, en ik vermoed dat de game van Apogee was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Helloween Harry!

Afbeeldingslocatie: http://www.sumea.com.au/sarticles/int2_hallharryPC.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Damn right! hehehe, dat was cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:51

Karel V

Een simpele ziel

Dit spel doet me aan een ander dos spel denken (ziet er wel een beetje hetzelfde uit, maar volgens mij is het een ander spel omdat ik geen gillende meiden heb gezien). Dit spel zag je ook van de zijkant, en je kon omhoog met soort vlammenspuwende gasflessen (of wat was het). Je werkte in het eerste level van beneden naar boven. Het dollartekentje met muntjes, kwam ook in dit spel naar voren. Alleen ik kan me geen radar herinneren. Het zag er in ieder geval wel veel mooier uit. Was het een nieuwere versie :? , in ieder geval ging dit spel ook over aliens. Is dit nu toch hetzelfde spel, of is er een look-a-like. (+/- 8 jaar geleden).

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Er is ook een deel 2 van als ik me niet vergis. Die heb ik echter nooit gespeeld.
In Helloween Harry kun je idd met een jetpack omhoog (die gasflessen ;)).

Het spel zag er overigens best goed uit voor zijn tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door IceStorm op 15-05-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik zoek de naam van een spel:
Het is een DOS spel, je moest allemaal levels doorlopen door iedereen neer te schieten.
De karakters waren niet getekend, maar waren foto's. Ook de achtergrond was een foto.
Het scherm schoof door het level van links naar rechts.

Grafisch was dat spel, toen het werd uitgebracht, zijn tijd ver vooruit...
Maar ja, hoe heet het spel ook alweer?

EDIT: zelf gevonden, het spel heet Crime Wave
Ik vond hem via http://www.mobygames.com, handige site!
EDIT2: wat een lelijk spel, poppetjes waren geen foto's achtergrond soort van wel... :d

[ Voor 22% gewijzigd door Rob op 15-05-2004 14:17 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

hehe wou al bijna replien of je crime wave bedoelde :)
spel vond ik vroeger erg vet maar op een gegeven moment liep ie altijd vast ofzo, in een soort van lab was ik toen... waren dacht ik ook soort van ED-209 (robocop) look-a-like robot(s)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 31189 op 15-05-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Nu denk ik ineens aan een ander spel (ook DOS, denk zo'n +/- 12 jaar geleden). Je kon in dat level als monnik rondlopen. Het eerste level speelde zich snachts af (verder dan het eerste level nooit gekomen, omdat ik de bedoeling niet snapte). Als je een eindje doorliep kwam je bij een paar tenten aan zee. Als je in een van die tenten liep, zag je een soort ingame gesprekje waarbij er bij een of ander orgel (zag er uit als een soort weefmachine die ze vroeger gebruikte) drie eieren lagen. Daar kwamen dan kleine vogeltjes uit die zwanen werden. Daarna vlogen ze de tent uit naar de maan boven zee. Daar ik toen helemaal geen engels kon heb ik de bedoeling nooit begrepen. Maar waarschijnlijk kreeg je een opdracht mee van andere monniken die daar stonden. Het was wel een wazig spel.
Verder kon je naar een begraafplaats in het bos lopen. En naar een verlaten stuk strand waar er ook zwanen rondliepen.
Ben zeer nieuwsgierig of er iemand is die dat spel kent 8) .
Oh ja... Nog bedankt IceStorm ;) !

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 15-05-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel V schreef op 15 mei 2004 @ 19:41:
Nu denk ik ineens aan een ander spel (ook DOS, denk zo'n +/- 12 jaar geleden). Je kon in dat level als monnik rondlopen. Het eerste level speelde zich snachts af.................
Is dat niet Loom, van lucasarts ?

shots op http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,176/

[edit] Link naar shots toegevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 15-05-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

moet ook ineens denken
was er zo'n spel moest je akkers verbouwen ofzo maar kwamen er eens in de tijd van die vage beesten langs en die gingen jou beesten vermoorden / opeten en je oogst verpesten enzo
daar kon je je dan tegen beveiligen :P

thx freddy fish :) Beast & Bumpkins idd

en zo'n adventure, dat je zo'n varken mee kreeg, henwen ofzo als ik t nog herinner, lol :P maar die werd dan meegenomen door zo'n draak op een gegeven moment, moest je naar boven toe de bergen in naar zo'n kasteel, etc etc :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 31189 op 15-05-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 18-06 21:48

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Anoniem: 31189 schreef op 15 mei 2004 @ 20:01:
moet ook ineens denken
was er zo'n spel moest je akkers verbouwen ofzo maar kwamen er eens in de tijd van die vage beesten langs en die gingen jou beesten vermoorden / opeten en je oogst verpesten enzo
daar kon je je dan tegen beveiligen :P
Beast & Bumpkins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Anoniem: 106551 schreef op 15 mei 2004 @ 19:58:
[...]

Is dat niet Loom, van lucasarts ?

shots op http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,176/

[edit] Link naar shots toegevoegd.
Geweldig man :*) . Dat jij dat nog weet ;) , en nog bedankt voor die link _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
ik ben op zoek naar die game waar je met een poppetje ondere in het scherm van links naar rechts kon lopen en met een speer de bellen boven je kapot moest gooien...

deze bellen die stuiterden en waren dan groot en splitsten zich dan op in kleinere als je ze geraakt had totdat ze weg waren....

was errug verslavend.... :P maar ik weet echt niet meer hoe die heet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ reignman

deze misschien:
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/gradius/s3-5.JPG
Spel heet Gradius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
nee... het was echt een poppetje dat onderaan van links naar rechts kon bewegen en met een soort van speer/harpoen de bollen kapot maakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63145

Zoek nu er zelf eentje!!!

Het spel heet Power House. In dit spel was je 1 van 4 grote energie cooperaties, en moest je de wereld van energie voorzien. Het is een redelijk oud spel, die je in windows moest draaien. (dus niet in dos). Kep zelf een versie op "The Legacy deel 2" staan, maar die werkt niet! :( Als iemand mij aan een goed werkende verise kan helpen, graag. Heb al zelf gezocht, maar overal krijg je links naar een persoon die power house heet. Of hele andere topics over Power houses!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Reignman schreef op 25 mei 2004 @ 15:14:
nee... het was echt een poppetje dat onderaan van links naar rechts kon bewegen en met een soort van speer/harpoen de bollen kapot maakte...
het heet pang / Dinosaur balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
offtopic:
judo kent geen kicks ;)

Ik heb hem ergens op een shareware cd ergens liggen, maar dan zoek ik nog naar een naald in een hooiberg, want ik weet de titel neit meer

het is een oldschool adventure in de stijl van de eerste leisure suit larry, je mag fijn typen enzo.. je bent een hardrocker wiens gitaar is gejat geloof ik, en dat gitaar moet jij weer vinden..

Iemand?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

mattttt schreef op 25 mei 2004 @ 17:49:
offtopic:
judo kent geen kicks ;)
offtopic:
Dat weet ik :) Het is dan ook een quote van Austin Powers. Net als 'judo-chop' overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Heb Pang online gevonden...

http://www.crazybone.com/pang/

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zoek de naam van een spel dat men vroeger op de MSX kon spelen.

Het draaide in principe om 2 dieren (met voornamelijk penguins in de hoofdrol zoals bij veel MSX spellen) die ballen naar elkaar gooiden. Ze konnen elkaar ook knockout gooien en het doel was om alle ballen aan 1 kant van de tafel te krijgen.

Je kon het ook met heel veel spelers om de beurt doen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 82860 schreef op 08 juli 2004 @ 14:56:
ik zoek de naam van een spel dat men vroeger op de MSX kon spelen.

Het draaide in principe om 2 dieren (met voornamelijk penguins in de hoofdrol zoals bij veel MSX spellen) die ballen naar elkaar gooiden. Ze konnen elkaar ook knockout gooien en het doel was om alle ballen aan 1 kant van de tafel te krijgen.

Je kon het ook met heel veel spelers om de beurt doen geloof ik.
Altler Wars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Ik zoek de naam van een spel, dat ik volgens mij op dos speelde.

Je bent een schipbreukeling en je spoelde aan op een eiland vol met Indianen. Ze willen je vermoorde maar ze sparen je leven als je er voor kan zorgen dat ze alle eilanden kunnen veroveren.

Ieder eiland heeft 6 vakjes die je kan veroveren. Je hebt mannen, vrouwen (max 15??), hout en water tot je beschikking. Je kan je mannen allemaal opdrachten geven, zoals kindertjes maken (:*)), hout halen, water halen en trainen. Zo kan je je dorp telkens sterker maken zodat je de andere 5 gebieden kan aanvallen.

Als je alle gebieden op je eiland hebt kan je weer naar andere eilanden gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116269

Ik zoek een spel dat voor de SNES was. Je speelde zo'n ridder, en in het begin had je een grij harnas aan. Als je geraakt werd door een vijand liep je rond in je ondergoed. Er was ook nog een gouden harnas trouwens. In het eerste lvl kwamen er allemaal doodskisten uit de grond waar zombies uitkwamen. Na het eerste level kwam je geloof ik op een spookschip ofzo. Het was best een succes geworden geloof ik.

Tering man, m'n pa en ik hebben dat spel helemaal naar de klote gespeeld een aantal jaren terug :P Zo nu en dan eens het hele spel uitspelen, prachtig!

Nogmaals, hij is voor de SNES. Iemand die het weet?

EDIT!: ik bedenk me net dat er trouwens ook een remake op GBA van is!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116269 op 08-07-2004 17:30 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is