[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.887 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:26:
Ik zoek een spel dat voor de SNES was. Je speelde zo'n ridder, en in het begin had je een grij harnas aan. Als je geraakt werd door een vijand liep je rond in je ondergoed. Er was ook nog een gouden harnas trouwens. In het eerste lvl kwamen er allemaal doodskisten uit de grond waar zombies uitkwamen. Na het eerste level kwam je geloof ik op een spookschip ofzo. Het was best een succes geworden geloof ik.

Tering man, m'n pa en ik hebben dat spel helemaal naar de klote gespeeld een aantal jaren terug :P Zo nu en dan eens het hele spel uitspelen, prachtig!

Nogmaals, hij is voor de SNES. Iemand die het weet?

EDIT!: ik bedenk me net dat er trouwens ook een remake op GBA van is!
Ga je schamen man...Ghouls 'n Ghosts is een klassieker! De SNES versie heet uiteraard Super Ghouls 'n Ghosts!

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.nemoprod.net/emu/console/sneshot/gg.jpg

ps voor Icestorm: mocht je nog aan het zoeken zijn, van Treasure of Usas is NOOIT een PC versie verschenen dus je geheugen zal je wel dwars zitten. En het is wel 1 van de beste platformers ooit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:48:
[...]

Ga je schamen man...Ghouls 'n Ghosts is een klassieker! De SNES versie heet uiteraard Super Ghouls 'n Ghosts!

[edit]
[afbeelding]

ps voor Icestorm: mocht je nog aan het zoeken zijn, van Treasure of Usas is NOOIT een PC versie verschenen dus je geheugen zal je wel dwars zitten. En het is wel 1 van de beste platformers ooit :P
Ik schaam me ook helemaal de tering, maar dat is 'm inderdaad ja :P

Damn, wat een prachtige game, dat ik die naam vergeten kan hebben :o tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:15

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik zoek een game die ik ooit, lang geleden van een demo cd had gehaald. Was al wel 3d, was een een soort van vlieg spel, gewoon door grotten heen vliegen enz. Weet er echt ni veel meer van, maar wel dat ik t lang gedaam had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy_Fish schreef op 08 juli 2004 @ 23:31:
Ik zoek een game die ik ooit, lang geleden van een demo cd had gehaald. Was al wel 3d, was een een soort van vlieg spel, gewoon door grotten heen vliegen enz. Weet er echt ni veel meer van, maar wel dat ik t lang gedaam had.
Bedoel je soms Descent ? ( of descent 2 of descent 3 )

plaatje van Descent2
Afbeeldingslocatie: http://www.planetdescent.com/images/screenshots/d2/pd7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Neej was in een lichte omgeving, en je kon volgens mij ook tegen elkaar racen, je kon dus ook kiezen uit verschillende voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forsaken klinkt bij die omschrijving ook als een kandidaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]en zo'n adventure, dat je zo'n varken mee kreeg, henwen ofzo als ik t nog herinner, lol maar die werd dan meegenomen door zo'n draak op een gegeven moment, moest je naar boven toe de bergen in naar zo'n kasteel, etc etc[/qoute]

dit is natuurlijk de black cauldron van sierra , de eerste graphic adventure van sierra zonder handmatige tekst invoer.

http://www.tfn.net/~paul123/bcgame.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Is toch erg vreemd, ik weet 100% zeker dat ik het op een pc gespeeld heb eigenlijk. Was namelijk bij iemand anders thuis (waar ik logeerde) waar een pc stond en waar ik had gezien hoe je het spel moest opstarten. Ik ben dus 's ochtends een keer in alle vroegte dat spel stiekum gaan spelen (durfde het niet te vragen :P), toen ik wilde stoppen had ik geen idee hoe dat moest dus heb ik de diskette er maar uit getrokken (waarop het spel bleef hangen met een loopje in de muziek :P).

En ik weet echt zeker dat het dit spel was, ik heb hem ondertussen redelijk veel gespeeld en ik herkende alles, de intro, de muziek, de 2 mannetjes, de omgeving, zelfs het punt in een level waar ik toen absoluut niet uit kwam. Weird dus :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Kan zijn dat je toen de ToU rom hebt gespeeld op een MSX emulator op de PC....

Was idd een erg cool spel... speelde het wel eens bij een buurjongen die een MSX had... was toch met een lang en een kort poppetje?? En je kon het ook met zijn 2-en spelen (om de beurt geloof ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet mij een beetje denken aan Pyrotechnica op die grotten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Reignman schreef op 09 juli 2004 @ 09:06:
Kan zijn dat je toen de ToU rom hebt gespeeld op een MSX emulator op de PC....
Dat is dan de enige mogelijkheid die over blijft zo'n beetje. Het is iig een goede jeugdherinnering (als een van de eerste games die ik gespeeld heb op de pc ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt het natuurlijk over het vervolg van ghosts and goblins. de echte oude klassieker.

ik weet alleen niet meer of ghosts and goblins ook een goude armour had.

in iedere geval gouls and ghosts was niet meer dan een slap aftreksel van de klassieker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik heb m net weer ff gespeeld:

http://www.student.tue.nl/T/M.H.A.v.Tienen/msx.html

Blijft lachen.

Nu mis ik in deze immense lijst een spel waarbij je een of ander beest was (ook MSX) je ladders kon klimmen en iedere keer in andere velden terecht kwam. Het enige wat me verder nog bijstaat, is dat het een platform game was met een vreemd lettertype voor de msx en je hoorde de hele tijd het volkslied van een land in europa als je in een nieuw veld kwam. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:55:
[...]

Blijft lachen.

Nu mis ik in deze immense lijst een spel waarbij je een of ander beest was (ook MSX) je ladders kon klimmen en iedere keer in andere velden terecht kwam. Het enige wat me verder nog bijstaat, is dat het een platform game was met een vreemd lettertype voor de msx en je hoorde de hele tijd het volkslied van een land in europa als je in een nieuw veld kwam. :?
!! Auf wiedersehen Monty !! Was ook beschikbaar voor andere platformen, zoals de C64

Plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/cover/Thumb/a/TNAufWiedersehenMonty.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/screen/a/Auf_Weidersehen_Monty.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/screen/a/Auf_Weidersehen_Monty_alter.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is em! geweldig! thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:55:
[...]

Blijft lachen.

Ik denk dat ze niet erg blij zullen zijn met de link hier op het forum.. Denk dat je het beste de link gauw weghaalt, anders heb je een OW aan je broek..

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-07-2004 13:50 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:45:
[...]

je hebt het natuurlijk over het vervolg van ghosts and goblins. de echte oude klassieker.

ik weet alleen niet meer of ghosts and goblins ook een goude armour had.

in iedere geval gouls and ghosts was niet meer dan een slap aftreksel van de klassieker
Een slap aftreksel vond ik het niet eigenlijk, maar uiteraard is Ghosts 'n Goblins de klassieker, hoewel voor het merendeel van de tweaker generatie Ghouls 'n Ghosts ook al een klassieker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slipstream 5000?

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo3d.com/sh_slip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:03:
[...]

!! Auf wiedersehen Monty !! Was ook beschikbaar voor andere platformen, zoals de C64

Plaatjes
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Auf Wiedersehen Monty rulez!! Ik was nog ooit begonnen aan een arrangement van het legendarische introdeuntje van dat spel...die zou ik nog eens af moeten maken! Voor de nieuwsgierigen: tussen-opname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:33:
[...]

Auf Wiedersehen Monty rulez!! Ik was nog ooit begonnen aan een arrangement van het legendarische introdeuntje van dat spel...die zou ik nog eens af moeten maken! Voor de nieuwsgierigen: tussen-opname
Het introdeuntje is inderdaar legendarisch, zie hier voor meer mensen die hetzelfde idee hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Kijk en die zocht ik THNX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
oud spel wat ik had gespeeld op de amiga500, was een shooter, je bekeek het van boven, speelde zich volgens mij af in vietnam je kon de wapens van te voren kopen en daarvan kon ik me de minigun nog herinner je kon het metze 2e ook spelen dan liep je samen door het level heen.
bedoel je Ikari Warriors?

Afbeeldingslocatie: http://www.larwe.com/museum/img/ikarititle.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.larwe.com/museum/img/ikarigame.gif

[ Voor 12% gewijzigd door dennis808 op 27-07-2004 11:40 ]

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Of Cannon Fodder?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hallo :w

ik zag gisteren op gamespot.com een demo staan over un zeilsimulator. Het is in ieder iets recents wat binnenkort gaat uitkomen; en daarvan is dus de demo al gereleast. Nu wou ik deze vandaag es ff gaan downloaden, maar ik vind hem niet meer :?

Weet iemand misschien de naam ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 11:03
Ik zoek een SNES game, was een flight shooter, futuristisch, met elk level gigantische eindbazen.
Voor elk level moest je wapens kiezen en 1 special weapons, kon je uit best veel kiezen, voor elk level 1.
Het beeld was van bovenaf, 1e level was boven een bos, en level daarna, of 2 levels daarna ofzo, een zeelevel met erg veel schepen.
Eindbaas was een gigantisch schip waar je keihard eerst doorheen moest banen en je aan het eind een reactor moest mollen... Kon je in co-op spelen.

Ik zoek de game al zolang... hoe heet ie? Iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Hidde schreef op 09 juli 2004 @ 21:41:
Ik zoek een SNES game, was een flight shooter, futuristisch, met elk level gigantische eindbazen.
Voor elk level moest je wapens kiezen en 1 special weapons, kon je uit best veel kiezen, voor elk level 1.
Het beeld was van bovenaf, 1e level was boven een bos, en level daarna, of 2 levels daarna ofzo, een zeelevel met erg veel schepen.
Eindbaas was een gigantisch schip waar je keihard eerst doorheen moest banen en je aan het eind een reactor moest mollen... Kon je in co-op spelen.

Gradius, R-type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Laatst online: 04-09 11:03
Nope, die 2 zijn van de zijkant, camera is van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik speelde bij mijn oom vroeger een spelletje op Apple computer. Het ging om een blokken-schuifspelletje. Je moest dan alle blokken zo zien te schuiven dat je een speciaal (anders gekleurd) blok buiten een hok moest schuiven op een bepaalde plaats aangegeven door vierkantjes. je geloof ik drie moeiljksheidsgraden. het waren enorme breinbrekers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
------------------------
|o o   <----           |
|  o_o____  | _____    |
|   |       |      |   |
|   | ____  |      |   |
|   ||__  |_       |   |
|   |   |___|      |   |
|   |              |   |
|   |              |   |
|   |              |   |
|   |______________|   |
|                      |
|______________________|

Hoe heet dat spelletje?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 09 juli 2004 @ 21:04:
Hallo :w

ik zag gisteren op gamespot.com een demo staan over un zeilsimulator. Het is in ieder iets recents wat binnenkort gaat uitkomen; en daarvan is dus de demo al gereleast. Nu wou ik deze vandaag es ff gaan downloaden, maar ik vind hem niet meer :?

Weet iemand misschien de naam ervan? :)
http://www.gamespot.com/p....html?q=Virtual+Skipper+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
mattttt schreef op 25 mei 2004 @ 17:49:
[...]

offtopic:
judo kent geen kicks ;)

Ik heb hem ergens op een shareware cd ergens liggen, maar dan zoek ik nog naar een naald in een hooiberg, want ik weet de titel neit meer

het is een oldschool adventure in de stijl van de eerste leisure suit larry, je mag fijn typen enzo.. je bent een hardrocker wiens gitaar is gejat geloof ik, en dat gitaar moet jij weer vinden..

Iemand?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Ik ben ook nog wel benieuwd naar een spel van vroeger.

Ik speelde het op de amiga500 en zal rond 1990-1991 zijn geweest.
Je bestuurde een bal (voetbal-achtige look) op een baan dat 3d oogde
de bedoeling was dat je het einde van die baan (level) haalde. De baan was
geloof ik 3 breed en had gekleurde blokken. Er zaten gaten in die baan en speed-up en misschien ook nog wel jumps?!? Verder zag het spel er een beetje space-achtig uit. De bedoeling was dat je door het op tijd wisselen van de baan niet in de gaten viel en het einde haalde.

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

[...]

[edit]
[afbeelding]

Hehe deze nog ffies gespeeld op de retro beurs in maarssen, een orignele mainboard van dit spel uit arcades.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Necrolyte schreef op 10 juli 2004 @ 05:36:
Ik ben ook nog wel benieuwd naar een spel van vroeger.

Ik speelde het op de amiga500 en zal rond 1990-1991 zijn geweest.
Je bestuurde een bal (voetbal-achtige look) op een baan dat 3d oogde
de bedoeling was dat je het einde van die baan (level) haalde. De baan was
geloof ik 3 breed en had gekleurde blokken. Er zaten gaten in die baan en speed-up en misschien ook nog wel jumps?!? Verder zag het spel er een beetje space-achtig uit. De bedoeling was dat je door het op tijd wisselen van de baan niet in de gaten viel en het einde haalde.
Rock'n'roll van rainbow arts?

http://www.thelegacy.de/Museum/5216/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Super Aleste? Strike Gunner? Raiden Trad?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Drake schreef op 15 mei 2004 @ 00:51:
oud spel wat ik had gespeeld op de amiga500, was een shooter, je bekeek het van boven, speelde zich volgens mij af in vietnam je kon de wapens van te voren kopen en daarvan kon ik me de minigun nog herinner :) je kon het metze 2e ook spelen dan liep je samen door het level heen.

alleen de naam tja het is 8 jaar geleden dat ik het had gespeeld.
Dogs of War?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Dan doe ik ook maar ff een poging, ik zoek een heel oud zeer simpel football manager spel. je start het op met bmp.exe.

Je kon het met 4 mensen tegelijk spelen, speelde zich af in een engelse divisie. je kan ook heel simpel je stadion uitbreiden(zit/staan plaatsen, lichten) je kon je team ook op trainingskamp sturen. Het is dacht ik niet groter dan 2 floppies.

Namen klopte niet, de wedstrijd bekijken was heel simpel constant dezelfde actie hij ging er gewoon wel of niet in. bij penalties konden je spelers ook heel bruut overschieten(beetje seedorf-achtig, met alle respect)

EDIT - Je speelde het in de windows98/2000 tijd onder dos.

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 10-07-2004 14:41 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Rakkerzero schreef op 10 juli 2004 @ 00:00:
Ik speelde bij mijn oom vroeger een spelletje op Apple computer. Het ging om een blokken-schuifspelletje. Je moest dan alle blokken zo zien te schuiven dat je een
.........
Hoe heet dat spelletje?
Sokoban?

lol ff gegoogled vind alleen maar vernieuwde versies, hier zelfs een speelbare :
http://www.pimpernel.com/sokoban/sokoban.html

[ Voor 18% gewijzigd door Unique op 10-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Ik had vroeger zo'n DOS-spelletje, waarmee je met een blauw vliegtuigje van een vliegdekschip op moest stijgen, en dan de vijand uit de lucht moest schieten. Je kon dan later dacht ik ook weer landen op jouw schip.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
AzzKickah schreef op 10 juli 2004 @ 15:08:
Ik had vroeger zo'n DOS-spelletje, waarmee je met een blauw vliegtuigje van een vliegdekschip op moest stijgen, en dan de vijand uit de lucht moest schieten. Je kon dan later dacht ik ook weer landen op jouw schip.

Iemand enig idee?
Volgens mij heet dat iets met Fury. Je kon toch ook huizen bombarderen enzo?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
TheGeneral schreef op 10 juli 2004 @ 15:13:
[...]

Volgens mij heet dat iets met Fury. Je kon toch ook huizen bombarderen enzo?
Wings of Fury toevallig? (Snel weer ff opzoeken..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
FlipFluitketel schreef op 10 juli 2004 @ 15:33:
[...]

Wings of Fury toevallig? (Snel weer ff opzoeken..)
Ja dat is de gene die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
D³ schreef op 10 juli 2004 @ 14:19:
[...]
Super Aleste? Strike Gunner? Raiden Trad?
Raiden Triad, no doubt about it. :)

Koop trouwens de PSX versie ervan, dan zie je vijandige schepen in de grond onder crashen als ze zijn neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger, alweer een aantal jaren geleden :P, was er zo'n spelletje waarin je bij de eerste missie een Apache was, en het witte huis oid moest beschermen en andere 'belangrijke' gebouwen. Terroristen wilden dan die gebouwen kapot schieten vanuit hun busjes. In het 2de of 3de level was je een hovercraft en weer dezelfde soort opdracht.
Maar hoe heet dat spel nou? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:25:
Vroeger, alweer een ... dezelfde soort opdracht.
Maar hoe heet dat spel nou? :X
Dat wat je noemt is volgens mij een combinatie van spellen. Die met het witte huis was Desert Strike en die met de hovercraft was Jungle Strike. Die twee heb ik wat gespeeld op mijn megadrive.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I owe you :P _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en me neefje zoeken een oud spel, de bedoeling ervan was dat je (multiplayer tot 4 man op 1 pc) een kasteel moest maken met kanonnen en dat moest je verdedigen ofzo. Je kreeg steeds een stukje van een muur wat je bij je kasteel kon plaatsen. Je zat op verschillende eilandjes en dan mocht ieder eerst zijn kasteeltje bouwen en dan was de bedoeling dat je elkaars muren sloopte en zo het landje innam o.i.d.

Spel is al behoorlijk oud. Het was 2D van boven af.

EDIT:

Heb em al gevonden: Rampart

Afbeeldingslocatie: http://www.the-underdogs.org/games/r/rampart/rampart.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Axelay dan misschien?

Nu heb ik zelf ook een vraag. ik heb ooit eens in een grijs verleden een Japans SNES spel gehad wat een beetje speelde als Final Fight/Double Dragon. Nu kon je kiezen uit een aantal mannetjes om mee te spelen. De namen van die mannetjes weet ik echt niet. Een ervan was in ieder geval Ultraman, misschien wel bekend bij sommige.

Verdere details is dat het van Banpresto is. Volgens mij is dit spel ook nooit buiten Japan verschenen. Wie o wie helpt mij?

Afbeeldingslocatie: http://www.digitpress.com/dpsightz/arcade/tn_banpresto_png.jpg

Mannetjes uit het volgende plaatje kon je onder andere kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/02/i/02/27/ae/00_1_b.JPG

Bovenstaand plaatje is een voetbalspel met die mannetjes, ik zoek dus een vechtspel.

[ Voor 13% gewijzigd door GZ op 25-07-2004 21:40 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 25 juli 2004 @ 21:19:
[...]

[afbeelding]

Mannetjes uit het volgende plaatje kon je onder andere kiezen.

[afbeelding]

Bovenstaand plaatje is een voetbalspel met die mannetjes, ik zoek dus een vechtspel.
Dat zijn Gundam mannetjes he...de grootste franchise van Banpresto...dus...bedoel je:

Super Robot Wars 4??
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/robwar.jpg

(SD Gundam Wars zou ook nog kunnen trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Nee sorry, die is het niet :(

Waar staat die SD trouwens voor?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:18
volgens mij op de amiga, weet ik wel zeker...

weet iemand hoe dat spel heet dat je met een beertje(leek op micky mouse) een treintje moest besturen(rood geloof ik) en dat je soort van kornflakes op moest halen, en als je dat goed deed dat je koekjes kreeg?
damn, dat spel was leuk

ik hoor het wel

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 25 juli 2004 @ 22:38:
Nee sorry, die is het niet :(

Waar staat die SD trouwens voor?
SD is een anime term, afkorting voor Super Deformed. Zo wordt de tekenstijl genoemd die in Japan vaak wordt gebruikt, grote hoofden, kleine lichamen. zoek anders even op Gundam spellen voor de SNES, er zijn er een heel aantal geweest, maar niet veel in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik zoek ook een spelletje. Ik heb het een keer bij een vriend gespeeld heel lang geleden maar ik weet het nu dus niet meer.

Je had een kasteel oid en jij was de koning/keizer. Je kon dan handelen met buurlanden, oa in graan/wapens en prijzen bepalen geloof ik. Ook kon je natuurlijk vechten waarbij het spel veranderde in een soort RTS.

Je hebt dus eerst (turn-based??) een basisscherm waar je kunt handelen en dergelijke, en op het moment dat je ging vechten kreeg je een RTS-scherm dacht ik.

edit: king of realms ofzoiets?? schiet me ineens te binnen

[ Voor 6% gewijzigd door Getah op 26-07-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 26 juli 2004 @ 14:04:
Ik zoek ook een spelletje. Ik heb het een keer bij een vriend gespeeld heel lang geleden maar ik weet het nu dus niet meer.

Je had een kasteel oid en jij was de koning/keizer. Je kon dan handelen met buurlanden, oa in graan/wapens en prijzen bepalen geloof ik. Ook kon je natuurlijk vechten waarbij het spel veranderde in een soort RTS.

Je hebt dus eerst (turn-based??) een basisscherm waar je kunt handelen en dergelijke, en op het moment dat je ging vechten kreeg je een RTS-scherm dacht ik.

edit: king of realms ofzoiets?? schiet me ineens te binnen
Lords of the realm ( 1 of 2 ) bedoel je denk ik

plaatjes van deel 2 :
Afbeeldingslocatie: http://www.csoon.com/issue22/shots/i_lord22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.csoon.com/issue22/shots/i_lord21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.csoon.com/issue22/shots/i_lord23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:00:
[...]

SD is een anime term, afkorting voor Super Deformed. Zo wordt de tekenstijl genoemd die in Japan vaak wordt gebruikt, grote hoofden, kleine lichamen. zoek anders even op Gundam spellen voor de SNES, er zijn er een heel aantal geweest, maar niet veel in Europa.
Nog andere titels die het misschien kunnen zijn? Waar in de naam geen Gundam voorkomt bedoel ik eigenlijk. :) Nog niets gevonden tot nu toe BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
GolbeZeromus schreef op 26 juli 2004 @ 22:27:
[...]

Nog andere titels die het misschien kunnen zijn? Waar in de naam geen Gundam voorkomt bedoel ik eigenlijk. :) Nog niets gevonden tot nu toe BTW.
Nog niet, maar ik heb wel dat voetbal spelletje gevonden :)

Battlesoccer 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/images/snes01/01/Battle%20Soccer%202.gif

Nu iets met dezelfde mannetjes... je ziet wel dat het een All Stars game is heh?
Ik Zie Ultraman, een Samurai Pizzacat (nee, geen dat is geen Gundam ;) ) en een soort godzilla achterin.
Ik kijk even verder.

Nee, dat is toch Gundam :p Gundam Wing als ik het goed heb.

Helaas, niet elke spel heeft een plaatje. Ik zou zeggen, bekijk zelf de lijst even van alle Banpresto spellen op de SNES:

http://www.gamefaqs.com/features/company/12635.html

[ Voor 17% gewijzigd door HuggyB op 26-07-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 20:02:
[...]

Lords of the realm ( 1 of 2 ) bedoel je denk ik

plaatjes van deel 2 :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hartelijk dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Ik ben al erg lang op zoek naar een spel dat ik zo een 12 (O-)) jaar geleden speelde. Gek veel kan ik er niet over zeggen. Het was een spel waarbij je auto's moest repareren. Ik weet nog wel dat het zo goed als textbased was. Rechtsboven stond een klein plaatje met de auto waar je aan werkte (meen ik). Het was de bedoeling om de auto aan de praat te krijgen. Je moest dan iets repareren, en vervolgens de auto starten, dan was het nog de vraag of hij wou starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AuC schreef op 30 juli 2004 @ 01:26:
Ik ben al erg lang op zoek naar een spel dat ik zo een 12 (O-)) jaar geleden speelde. Gek veel kan ik er niet over zeggen. Het was een spel waarbij je auto's moest repareren. Ik weet nog wel dat het zo goed als textbased was. Rechtsboven stond een klein plaatje met de auto waar je aan werkte (meen ik). Het was de bedoeling om de auto aan de praat te krijgen. Je moest dan iets repareren, en vervolgens de auto starten, dan was het nog de vraag of hij wou starten.
het ligt op het puntje van m'n tong. irritant is dat. was vet verslavend spel btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek ook een spel. het is een dosgame (ééntje van de dos4gw.exe generatie)
het zat grafisch ontzettend goed in elkaar.

je had een vliegtuig met wapens. je kon door een aantal tracks over deze aardkloot vliegen, en elkaar afknallen. je moest gewoon zorgen dat je als eerste je rondjes gevlogen had.

tracks die ik me zo kan herrinneren: arizona, grand canion (oid), egypte (met pyramide), londen.
de naam was iets als "streaming 2000" ofzo, maar daar vind ik niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dat zal Slipstream 5000 geweest zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 30 juli 2004 @ 01:42:
Dat zal Slipstream 5000 geweest zijn. :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Vroeger had ik een spel dat volgens mij "Reflex Space Worms" heette. Echter, er is met Google helemaal niets over te vinden :/. De basis leek een beetje op "Nibbles", maar dan veel uitgebreider. Weet iemand toevallig meer over dit spel, zoals een website waar het is te vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Neman op 30-07-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 16:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

DUX schreef op 06 mei 2004 @ 03:22:
Als dit topic er dan toch is:

Ik ben op zoek naar een zeker puzzelspel. Het begon dat je als nietsvermoedende toerist een pyramide ging bekijken terwijl een of andere maniak meekeek middels een camera. Deze vent deed dan een geheime deur van de pyramide open waar jij als nietsvermoedende toerist naar binnen wandelde. Maniak gniffelt.

Tot zover de intro.

Je bevindt jezelf ineens inside de pyramide (doh!) en moet een puzzel per kamer oplossen om door te gaan. De puzzels zijn van het type reflecteer-invallend-licht-naar-een-zeker-punt-om-de-volgende-deur-te-openen. Het reflecteren van licht ging zover ik weer via rode diamantachtige driehoeken die je dan moest draaien. Het is een oud spelconcept in een ander jasje gegoten dus. Je zag het spel van de zijkant waarbij je karakter altijd (meestal?) een linkerkant stond.

Dit spel was in kleur (256 stuks geloof ik), zag er eigenlijk best goed uit en zover ik weet kon het op een 3,5"-flopje en was uiteraard een DOS-spel. Ik zag het ongeveer...nou...11 jaar geleden bij iemand thuis op de PC en tot op de dag van vandaag geen idee hoe het heet.
* DUX du schop

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
Ik ben op zoek naar een spel maar ik weet de naam er niet meer van en die zou ik graag willen weten

Het is een vliegspel waarvan je vanaf de zijkant op het vliegtuig kijkt en je kan tussen 4 verschillende landen kiezen:

- finland (blauw)
- duitsland (rood)
- england (groen)
- japan (geel)

De maker van het spel was volgens mij een fins bedrijf.

je kan het spel in zowel single en multiplayer spelen en als je de toetsen goed plaats zelfs met z'n vieren op 1 toetsenbord. Je moet als je wilt beginen eerst een profiel aanmaken waar je jouw stats kunt zien en je prijzen die je gewonnen hebt met de missions.

Ik hoop dat dit genoeg is dat iemand dit spel herkent

de naam van het spel bestond dacht ik uit 2 woorden waarvan de eerste plane bevaten. Het is een dosspel die voor 1999 uitkwam

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2004 23:14 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spel op de pc (hercules at) moest je eerst een doko binnen en dan kon je soort van karate toernooi gaan doen. en tegenstanders werden steeds beter...
weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Ik speelde een jaar of 8-10 geleden onder dos een 3d vliegspel. Je had 4 schermpjes onderin je scherm (je keek vanuit de cockpit). Als je schade had dan gingen steeds meer schermpjes op [EJECT] en als er dan 3-4 schermpjes [EJECT] zeiden dan moest je met een knop er uit springen. Als je dit van een te hoge hoogte deed dan was je dood.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zeeppoeder schreef op 03 augustus 2004 @ 15:49:
Ik speelde een jaar of 8-10 geleden onder dos een 3d vliegspel. Je had 4 schermpjes onderin je scherm (je keek vanuit de cockpit). Als je schade had dan gingen steeds meer schermpjes op [EJECT] en als er dan 3-4 schermpjes [EJECT] zeiden dan moest je met een knop er uit springen. Als je dit van een te hoge hoogte deed dan was je dood.
Retaliator?
Afbeeldingslocatie: http://f-19.hp.infoseek.co.jp/retal/retal-cockpit.png

Spel had meerdere camerapunten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
JA! Dat is hem. toch iets anders dan ik me herinner maar toch. Bedankt!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zoek een soort actie/adventure/horror van al tijdje terug. Daarin zat een mannetje met een blauw pak aan en vrouwtje met roze pak (kon je allebei spelen) en was btje horror achtig spel. Je moest zombies en andere "enge" beeste kille met pistol enzo, Is wel een bekende was ook op de ps ben alleen de naam ff kwijt.. was iets met urban of assault ofzo

Wie helpt :)

[edit]

De naam schoot me al te binnen, ik bedoelde silent hill.. tnx anyway :p

hneen het was resident evil :+

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 08:43

Thandor

SilverStreak

NHJ BV schreef op 24 april 2004 @ 17:26:
Ik heb ooit wel eens een stokoud DOS-spelletje gezien waarin je een spoortraject kon aanleggen, maar dat was gewoon witte lijnen op een zwarte achtergron zegmaar, niet in een huiskamer ofzo.
Jij bedoelt PC-RR, PC RailRoad.
Daarmee kon je met de F- Toetsen de treintjes voor of achteruit zetten, ook in versnellingen van 1 tm 4.

Dát was/is nog eens een lache spelletje. Dat heb ik heel veel gespeeld vroeger. Er zit ook een track editor bij ;)

Als je hem nog wilt hebben mail maar, dan duik ik in mijn archief om hem eruit te vissen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 11-09 13:36
Ok tricky..

Ik zoek er eentje uit de oude doos. Het is een soort van Strategie spel, maar met een vleugje humor.

Je bent dus baas van een land en het is de bedoeling andere landen te veroveren dmv propaganda, bommenwerpers, nuke's. Het speelt zich af over een paar landjes en met een paar steden. OA Magret Tatcher zit erin.

Het is wel in kleur! Waarschijnlijk inmiddels freeware geworden...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 08:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wie kan mij helpen om dit spel te vinden.

Het is een DOS spel, 1 executable, meer niet. Het is een (soort van) shooter waarin je zelf een blokje bent dat 8 richtingen (recht en schuin) uit kan schieten en bewegen, je hebt een oneindige voorraad 'kogels' en ze bouncen tegen de wanden (simpele spiegeling).
Het speelveld is heel groot (niet oneindig echter) en is een soort van doolhof. Je ziet natuurlijk niet alles ervan maar met je cursor toetsen kun je door het speelveld bewegen.
Verspreid over het speelveld liggen andere blokjes die random bewegende kogels genereren (niet echt afvuren) die dus ook door het speelveld bewegen. Als je zo'n kogel raakt ben je dood.
Er zijn geloof ik 9 levels, het verschil tussen de levels is dat er meer 'kogel genererende blokjes' zijn en dat in de lagere levels je kogels niet van de muren bouncen maar worden geabsorbeerd, en dat ze ook geen oneindig leven hebben.

Het doel van het spel is alle 'kogel genererende blokjes' kapot te schieten. Doordat ze zichzelf feitelijk beveiligen door zelf kogels te maken moet je eerst allemaal die kogels kapot schieten voordat je bij die blokjes bent. Probleem is dat je je zelf door je eigen kogels ook kapot kunt schieten (en doordat je kogels langs de muren afketsen kan een kogel via een hele vreemde weg wel weer eens terugkomen).

Als ik me niet vergis was het speelveld blauw en de kogels geel.

Iemand enig idee hoe dit spel heet (als je het zegt weet ik zeker dat ik de naam herken, het ligt echt op het puntje van mijn tong) en heeft misschien iemand het nog?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op 05 augustus 2004 @ 13:16:
Ok tricky..

Ik zoek er eentje uit de oude doos. Het is een soort van Strategie spel, maar met een vleugje humor.

Je bent dus baas van een land en het is de bedoeling andere landen te veroveren dmv propaganda, bommenwerpers, nuke's. Het speelt zich af over een paar landjes en met een paar steden. OA Magret Tatcher zit erin.

Het is wel in kleur! Waarschijnlijk inmiddels freeware geworden...
NUCLEAR WAR !
Veeeeeel gespeeld op mijn amiga

screenshots :
Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0009_001.png

Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0009_010.png

Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0009_012.png

Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0009_072.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 11-09 13:36
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:43:
[...]

NUCLEAR WAR !
Yup that's the one!! _/-\o_

* Niks 'hint hint', geen warez gaan zitten requesten *

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 16:52 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas moeilijk te vinden op internet... 8)7 hint hint (uitgaande dat het freeware is geworden)
ZO te zien is een een "beer-ware" remake van gemaakt, maar hij ziet er niet zo leuk uit als het origineel

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Maasluip schreef op 05 augustus 2004 @ 13:23:
Wie kan mij helpen om dit spel te vinden.

Het is een DOS spel, 1 executable, meer niet. Het is een (soort van) shooter waarin je zelf een blokje bent dat 8 richtingen (recht en schuin) uit kan schieten en bewegen, je hebt een oneindige voorraad 'kogels' en ze bouncen tegen de wanden (simpele spiegeling).
Het speelveld is heel groot (niet oneindig echter) en is een soort van doolhof. Je ziet natuurlijk niet alles ervan maar met je cursor toetsen kun je door het speelveld bewegen.
Verspreid over het speelveld liggen andere blokjes die random bewegende kogels genereren (niet echt afvuren) die dus ook door het speelveld bewegen. Als je zo'n kogel raakt ben je dood.
Er zijn geloof ik 9 levels, het verschil tussen de levels is dat er meer 'kogel genererende blokjes' zijn en dat in de lagere levels je kogels niet van de muren bouncen maar worden geabsorbeerd, en dat ze ook geen oneindig leven hebben.

Het doel van het spel is alle 'kogel genererende blokjes' kapot te schieten. Doordat ze zichzelf feitelijk beveiligen door zelf kogels te maken moet je eerst allemaal die kogels kapot schieten voordat je bij die blokjes bent. Probleem is dat je je zelf door je eigen kogels ook kapot kunt schieten (en doordat je kogels langs de muren afketsen kan een kogel via een hele vreemde weg wel weer eens terugkomen).

Als ik me niet vergis was het speelveld blauw en de kogels geel.

Iemand enig idee hoe dit spel heet (als je het zegt weet ik zeker dat ik de naam herken, het ligt echt op het puntje van mijn tong) en heeft misschien iemand het nog?
klinkt robotron achtig...

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Laatst online: 11-09 14:57

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:40:
spel op de pc (hercules at) moest je eerst een doko binnen en dan kon je soort van karate toernooi gaan doen. en tegenstanders werden steeds beter...
weet iemand dit?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

foutje.... :S

Budokan?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Rakkerzero schreef op 10 juli 2004 @ 00:00:
Ik speelde bij mijn oom vroeger een spelletje op Apple computer. Het ging om een blokken-schuifspelletje. Je moest dan alle blokken zo zien te schuiven dat je een speciaal (anders gekleurd) blok buiten een hok moest schuiven op een bepaalde plaats aangegeven door vierkantjes. je geloof ik drie moeiljksheidsgraden. het waren enorme breinbrekers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
------------------------
|o o   <----           |
|  o_o____  | _____    |
|   |       |      |   |
|   | ____  |      |   |
|   ||__  |_       |   |
|   |   |___|      |   |
|   |              |   |
|   |              |   |
|   |              |   |
|   |______________|   |
|                      |
|______________________|

Hoe heet dat spelletje?
euh. op de pc heet het Sokoban
op de mac zou ik het niet weten

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:40:
weet iemand dit?
Karateka ?

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~dijkema/prince/karateka.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Brokstuk schreef op 05 augustus 2004 @ 16:08:
[...]

klinkt robotron achtig...
Hmm, ik heb dat even opgezocht en principe lijkt wel een beetje, maar ik vind het alleen in grafische uitvoering dus het is het niet.

Kleine toevoeging trouwens: die objecten die die kogels genereren, nu ik er over nadenk, die maken een soort van tegenstanders die op jou schieten. Ze bewegen nog altijd maar heel langzaam (maar ik meen dat ze in hogere levels wel door jou aangetrokken worden) dus de grootste concentratie is altijd rond die 'generators' te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Maasluip schreef op 05 augustus 2004 @ 20:47:
[...]
Hmm, ik heb dat even opgezocht en principe lijkt wel een beetje, maar ik vind het alleen in grafische uitvoering dus het is het niet.

Kleine toevoeging trouwens: die objecten die die kogels genereren, nu ik er over nadenk, die maken een soort van tegenstanders die op jou schieten. Ze bewegen nog altijd maar heel langzaam (maar ik meen dat ze in hogere levels wel door jou aangetrokken worden) dus de grootste concentratie is altijd rond die 'generators' te vinden.
ik zat te moeilijk te denken. Het is Snipes

kan je downloaden op [url]KNIP[/url] (ff in de searchbox rechtsboven)

je kan het opstarten met daarachter in te tikken: a-z + 0-9 (de moeilijkheids graden)
dus snipes a0 = makkelijkst en z9 is moeilijkst, tof spel trouwens, ik speelde altijd i9 :)

ps. de site is van mij :P en er staat nog veel meer leuks op

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 06-08-2004 10:55 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Laatst online: 27-03 08:30
@latislos
Weet je zeker dat al die games abandonware zijn? Ik zie hier en daar titels waarvan ik me kan herrinneren dat ze nog niet zijn vrijgegeven. Een claim aan je broek lijkt me ook niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Dude schreef op 06 augustus 2004 @ 08:22:
@latislos
Weet je zeker dat al die games abandonware zijn? Ik zie hier en daar titels waarvan ik me kan herrinneren dat ze nog niet zijn vrijgegeven. Een claim aan je broek lijkt me ook niet fijn.
ik maak gebruikt van blacklists op andere abandonware sites (mjin vriendjes zogezegd :P) en ik ga er vanuit dat die het wel weten :D

Bedoel je toevallig de Sierra games? Het schijnt dat die nu weer 'vrij' zijn.

ps. abandonware is natuurlijk ook niet op en top legaal.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 08:26

Fuelke

Forza Ferrari

latislos schreef op 06 augustus 2004 @ 08:53:
ps. abandonware is natuurlijk ook niet op en top legaal.
En dus haal ik de link ook weg.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
TheGeneral schreef op 10 juli 2004 @ 14:37:
Dan doe ik ook maar ff een poging, ik zoek een heel oud zeer simpel football manager spel. je start het op met bmp.exe.

Je kon het met 4 mensen tegelijk spelen, speelde zich af in een engelse divisie. je kan ook heel simpel je stadion uitbreiden(zit/staan plaatsen, lichten) je kon je team ook op trainingskamp sturen. Het is dacht ik niet groter dan 2 floppies.

Namen klopte niet, de wedstrijd bekijken was heel simpel constant dezelfde actie hij ging er gewoon wel of niet in. bij penalties konden je spelers ook heel bruut overschieten(beetje seedorf-achtig, met alle respect)

EDIT - Je speelde het in de windows98/2000 tijd onder dos.
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wel gespeeld maar ik heb absoluut geen idee meer wat de naam was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

latislos schreef op 06 augustus 2004 @ 08:10:
[...]

ik zat te moeilijk te denken. Het is Snipes
Snipes! De naam klopt! Ik heb hem ergens anders ook gevonden en dat is hem. Ja, een paar details zijn anders dan ik beschreef. Memory fades with time....
Z9 rules! En vooral als je hem aanzet, even wat te drinken gaat halen en dan de rotzooi probeert op te ruimen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Fuelke schreef op 06 augustus 2004 @ 10:55:
[...]

En dus haal ik de link ook weg.
dan moet je ook alle links weghalen die naar de the-underdogs verwijzen ;)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:43:
[...]

NUCLEAR WAR !

screenshots :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is hem! Daar dacht ik laatst ook nog ff aan terug. Geweldig spel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

latislos schreef op 05 augustus 2004 @ 16:14:
[...]
euh. op de pc heet het Sokoban
op de mac zou ik het niet weten
Het is niet sokoban. Het spel is heel anders.
In het spel dat ik bedoel moet je continu blokken verschuiven van verschillend formaat. Tussen die blokken zat dan 1 blok die naar een bepaalde plek moest zien te verchuiven.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
jdh009 schreef op 03 augustus 2004 @ 14:41:
Ik ben op zoek naar een spel maar ik weet de naam er niet meer van en die zou ik graag willen weten

Het is een vliegspel waarvan je vanaf de zijkant op het vliegtuig kijkt en je kan tussen 4 verschillende landen kiezen:

- finland (blauw)
- duitsland (rood)
- england (groen)
- japan (geel)

De maker van het spel was volgens mij een fins bedrijf.

je kan het spel in zowel single en multiplayer spelen en als je de toetsen goed plaats zelfs met z'n vieren op 1 toetsenbord. Je moet als je wilt beginen eerst een profiel aanmaken waar je jouw stats kunt zien en je prijzen die je gewonnen hebt met de missions. Je kon maar vanaf 1 kant naar het vliegtuig kijken en dat was vanaf de zijkant. Je kon bommen en wat kogels meenemen en ook wat benzine.

Ik hoop dat dit genoeg is dat iemand dit spel herkent

de naam van het spel bestond dacht ik uit 2 woorden waarvan de eerste plane bevaten. Het is een dosspel die voor 1999 uitkwam
Schop

Edit:
ik heb er wat extra info bij gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2004 23:17 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 08:43

Thandor

SilverStreak

Welk jaar ongv :?, of op wat voor een PC heb je het gespeeld etc..
Iets meer info, aangezien ik het zo niet 1-2-3 ken volgens jouw beschrijving. :)
Was de naam lang of kort?, wat voor een kleuren :? EGA,VGA etc..
Meer details = meer kans

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 06-08-2004 21:14 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 11-09 20:18
jarnotjuh schreef op 25 juli 2004 @ 22:41:
volgens mij op de amiga, weet ik wel zeker...

weet iemand hoe dat spel heet dat je met een beertje(leek op micky mouse) een treintje moest besturen(rood geloof ik) en dat je soort van kornflakes op moest halen, en als je dat goed deed dat je koekjes kreeg?
je moest ook jumps nemen, en switches omzetten
damn, dat spel was leuk
schop

[ Voor 75% gewijzigd door enira op 11-08-2004 18:25 . Reden: boe... ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
ik zoek een spel dat eigenlijk een namaak was van dat spelletje met een balkje en een balletje en die steentjes die je dan kapot moest maken dit was een grafisch fatseonlijk spel ik speelde het altijd op een win 98 computer en ik speelde het vaak 4 jaar geleden je balkje kon in dit spel langer en korter worden de achtergronden waren altijd heel spacey en je kreeg door het blokje te vernietigen vaak een soort van ups waardoor je bv een ander of meer balletjes kreeg of meer levens en er waren 50 levelsmet elk een passwoord. Je had veel verschillende steentjes van die je niet kon kapotmaken tot steentjes die verdwene(gloof ik) ik had het spel toen(legaal) van een vriend gekregen maar heb het ooit weggeven. Met een screen of de naam zou je mij al heel blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 16:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Bananoid?

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/877898/1.gif

Maar dit spel is onder zoveel namen bekend. Ikzelf leerde het als 'bricks' kennen.

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 07-08-2004 00:02 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Rakkerzero schreef op 06 augustus 2004 @ 12:53:
[...]

Het is niet sokoban. Het spel is heel anders.
In het spel dat ik bedoel moet je continu blokken verschuiven van verschillend formaat. Tussen die blokken zat dan 1 blok die naar een bepaalde plek moest zien te verchuiven.
'Aargh'?
Afbeeldingslocatie: http://www.dosgames.com/screens/argh.gif
almar schreef op 06 augustus 2004 @ 23:43:
ik zoek een spel dat eigenlijk een namaak was van dat spelletje met een balkje en een balletje en die steentjes die je dan kapot moest maken dit was een grafisch fatseonlijk spel ik speelde het altijd op een win 98 computer en ik speelde het vaak 4 jaar geleden je balkje kon in dit spel langer en korter worden de achtergronden waren altijd heel spacey en je kreeg door het blokje te vernietigen vaak een soort van ups waardoor je bv een ander of meer balletjes kreeg of meer levens en er waren 50 levelsmet elk een passwoord. Je had veel verschillende steentjes van die je niet kon kapotmaken tot steentjes die verdwene(gloof ik) ik had het spel toen(legaal) van een vriend gekregen maar heb het ooit weggeven. Met een screen of de naam zou je mij al heel blij maken.
Arkanoid (2)?
Afbeeldingslocatie: http://www.skytopia.com/games/arcade/big/arkanoid2-05.png

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

jdh009 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:50:
[...]

Schop

Edit:
ik heb er wat extra info bij gezet.
triplane??

staat op link 'awwe spelletjes' hieronder

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

almar schreef op 06 augustus 2004 @ 23:43:
ik heb hier wel een rijtje met dat soort spelletjes, misschien dat je de naam herkent:

Aquanoid
Arkanoid
Arkanoid 2
Bananoid
Bat 'n Ball
Cyber Sphere
Electranoid
Gemstones III
Impact!
Popcorn
Yabog

popcorn is wel een vette ervan, maar das meer een XT spel en niet echt te spelen in win98, misschien is het wel Cyber Sphere

ouwe meuk

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is