[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.765 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

@latislos
ElectraNoid is de beste uit jouw lijst ;)
Er bestaat ook nog Krypton Egg, das ook zo'n soort spel.
Verder moet je Moraff's Blast ook niet vergeten, dat is de állerbeste ;), geniaal die "Adventure" die erbij zit :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
nej nej naaa heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken heb ik em gevonden.....DIONAKRA echt vet spel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:42

jdh009

FP ProMod
latislos schreef op 07 augustus 2004 @ 00:39:
[...]

triplane??

staat op link 'awwe spelletjes' hieronder
Yup da is hem bedankt. De helenaam heb ik nu ook gevonden.

Triplane Turmoil

[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 08-08-2004 01:38 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
ik zoek een spel dat ik lang geleden op een, dacht ik, msx speelde. het was een nederlands spel en je begon in een kamer van een hotel of flat waar je spullen kon pakken om meej tenemen op reis. paspoort kandelaar geweer geld strijkijzer ook dacht ik. als je de kamer verliet liep je door de gangen van het hotel op zoek naar een deur die naar het vliegveld ging. tijdens je zoek toch naar deze deur kom je van allerlei mensen tegen die je om je spullen vragen. bijv een agent die vroeg om je paspoort terwijl je die nodig had voor op het vliegveld :S.

wie o wie weet over welk spel ik het heb want het was in die tijd echt een leuk spel om je tijd er meej door te komen.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Necrolyte schreef op 10 juli 2004 @ 05:36:
Ik ben ook nog wel benieuwd naar een spel van vroeger.

Ik speelde het op de amiga500 en zal rond 1990-1991 zijn geweest.
Je bestuurde een bal (voetbal-achtige look) op een baan dat 3d oogde
de bedoeling was dat je het einde van die baan (level) haalde. De baan was
geloof ik 3 breed en had gekleurde blokken. Er zaten gaten in die baan en speed-up en misschien ook nog wel jumps?!? Verder zag het spel er een beetje space-achtig uit. De bedoeling was dat je door het op tijd wisselen van de baan niet in de gaten viel en het einde haalde.
[beetje laat]
Marble Madness?
[/beetje laat]

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
almar schreef op 08 augustus 2004 @ 00:32:
nej nej naaa heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken heb ik em gevonden.....DIONAKRA echt vet spel een aanrader!
Over een ARKANOID kloon gesproken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:58

latislos

zie signature

almar schreef op 08 augustus 2004 @ 00:32:
heej, hoe groot/oud is dat spelletje?
dan kets ik hem op mijn website.
(je mag hem wel mailen als ie niet te groot is)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 14:59
jarnotjuh schreef op 06 augustus 2004 @ 21:48:
volgens mij op de amiga, weet ik wel zeker...

weet iemand hoe dat spel heet dat je met een beertje(leek op micky mouse) een treintje moest besturen(rood geloof ik) en dat je soort van kornflakes op moest halen, en als je dat goed deed dat je koekjes kreeg?
je moest ook jumps nemen, en switches omzetten
damn, dat spel was leuk
waaaaaaaaah!!
net ff onze amiga 500 van zolder afgehaald(stof stof), ik alles aangesloten, eerst ff lupo alberto gedaan :)
toen herrinerde ik iets van euh "47"
ik naar schijfje 47, ennuh, waaah!! guldkorn expressen ;)
dat was em damnit
ikke net meteen 20 minute zitte spelen..

Afbeeldingslocatie: http://jeuxanciens.free.fr/captures/Images/guldkor1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://jeuxanciens.free.fr/captures/Images/guldkor2.JPG

w000t000t
* enira weer verder spelen :)

[ Voor 23% gewijzigd door enira op 11-08-2004 18:27 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ja :)
Ik heb dit spel vroeger gehad op dat spelcomputersysteem van Philips. Het zal ongetwijfeld ook wel op andere systemen zijn uitgebracht.
Je had twee torentjes aan beide kanten van het scherm, en je moest dmv een katapult elkaars torentje beetje bij beetje afschieten.
Hoe heet dit spel? Of is het al ergens in flash te spelen op het net?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Rampart?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Nee.
Ik heb even snel een schets gemaakt van hoe ik in mijn gedachten heb zoals het spel er uit moet zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.kuanyin.nu/images/kasteel.gif
Gewoon twee torens en een vliegend blokje dat al katapultprojecttiel ( :9 ) dient

nikszolekkeralss.exe

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Die schets is dead on (ik dacht meteen: Philips!), maar ik zou de naam echt niet weten. :(

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Die beschrijving van je klinkt trouwens verdacht veel als een gorillas.bas kloon. :D

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Als een wat kloon :?

nikszolekkeralss.exe

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

gorillas.bas is een spel dat met qbasic werd meegeleverd; het featurede 2 gorilla's die in een random flat (als in die gebouwen)-landschap bananen naar elkaar toesmeten. (die vervolgens explodeerden enzo)

Localhost is where the heart is

Anoniem: 63145

SilentStorm schreef op 29 september 2004 @ 22:36:
gorillas.bas is een spel dat met qbasic werd meegeleverd; het featurede 2 gorilla's die in een random flat (als in die gebouwen)-landschap bananen naar elkaar toesmeten. (die vervolgens explodeerden enzo)
Extra: Je moest dus richting en kracht invoeren en door steeds te proberen moest je uiteindelijk de andere gorilla raken met zo'n banaan.

Anoniem: 53218

ik heb ooit van een twilight of een crazybytes cd (dat waren cd's met daarop een aantal rips van games) een spel gespeeld met aliens. de bedoeling was dat de speler koos uit 1 van de 3 soorten aliens en zorgde voor de ontwikkeling van de ras. De rassen vallen elkaar op een gegeven moment ook aan. Het spel was van links naar rechts en andersom volgens mij. niet echt platform maar ook niet echt veel diepte.

Volgens mij was t iets met evolution, maar op die titel kon ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik zoek een spel wat ik ooit lang geleden op een commodore 64 gespeelt heb, je was een of ander soldaatje wat steeds van onder in het scherm naar boven moest zien te lopen, alwaar hij verplaats werd naar weer de onderkant van het volgende scherm.

Je kon schieten met je geweertje (tegen ingegraven tegenstander met een mg) en je had mogelijkheid om beperkt granaten te gooien, al kan ik me dit laatste ingebeeld hebben......

En een erg oud spel op een apple computer, een soort rpg van bovenaf gezien waarbij je verder vrij door het spel heen mog dwalen en dorpjes en kastelen enz tegenkwam, je had keuze uit onder andere een "fighter" "mage" en "boogschutter".

Dit is een erg vage omschrijving maar misschien weet iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Pandemic schreef op 01 oktober 2004 @ 00:44:
Ik zoek een spel wat ik ooit lang geleden op een commodore 64 gespeelt heb, je was een of ander soldaatje wat steeds van onder in het scherm naar boven moest zien te lopen, alwaar hij verplaats werd naar weer de onderkant van het volgende scherm.

Je kon schieten met je geweertje (tegen ingegraven tegenstander met een mg) en je had mogelijkheid om beperkt granaten te gooien, al kan ik me dit laatste ingebeeld hebben......
Dat kan volgens mij niets anders zijn dan de klassieker "Commando" !!!

screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.uvlist.com/pics/commando-c64.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ja dat is hem!

Danku!

Ff kieken of ik hem ergens werkend vanaf kan plukken om ff nostalgisch te gaan gamen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Ik zoek een spel van heel vroeger. Het was denk ik een freeware of een shareware wat bij een engels pc blad zat.

Je speelde een side platformgame de achtergrond leek een beetje op een kasteel
Je had allemaal gave wapens zoals een chainsaw en molotov cocktails
En ik geloof dan je als health een ankh moest pakken of dat was een leven erbij.
Ik zou heeeel graag dat spel weer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Anoniem: 103735 schreef op 09 november 2004 @ 11:07:
Ik zoek een spel van heel vroeger. Het was denk ik een freeware of een shareware wat bij een engels pc blad zat.

Je speelde een side platformgame de achtergrond leek een beetje op een kasteel
Je had allemaal gave wapens zoals een chainsaw en molotov cocktails
En ik geloof dan je als health een ankh moest pakken of dat was een leven erbij.
Ik zou heeeel graag dat spel weer willen hebben.
Klinkt als iets van agopee. Halloween harry ofzo?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee halloween harry was het niet
het was nog voor die tijd
het was wel zoizo 16 kleuren of meer
denk al 256 omdat in mijn gedachten het er best goed uit zag (meestal)
Er was een beetje een dracula sfeertje.
Je moest ook stukjes door het water geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Speedball

Vroeger op de Atari ST 1040....kennen jullie dat (nog)?

Een soort futuristisch rugby, grof elkaar beuken...
2 teams, in een soort arena'tje.

Daar is een remake van gemaakt, 2 jaar geleden of so...

Heb echter alleen totaal geen idee hoe dat spel heet.
Ik wil em graag spelen.

Iemand enig idee?

/edit
Laamaar hanguh...
speedball arena
Lekker nutteloze post 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 10-11-2004 08:28 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127470

weet iemand misschien hoe het liedje heet van het introfilmpje van gta vice city, met credits enzo.
het is zonder zang
iemand die et weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Zeror

Ik Henk 'm!

probeer het eens in dit topic:

Hoe heet dit nummer

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zoek een strategy spel voor de pc:

Ik speelde het vroeger wel eens met een maat van me.

Je hebt in ieder geval 2 partijen (terran achtig en een soort van protoss). Het is een ruimte strategy spel. Je hebt een paar planeten binnen een stelsel en je kunt daar omheen een aantal gebouwen bouwen. Verder kun je nog defence bouwen en schepen en door een soort waygates kun je naar andere stelsels vliegen.
Die protoss partij had als lompe schepen altijd een soort frisbee achtig ding met een zoeklaser voorop. Monolith heette die

Lijkt op homelands achtig, maar dan realtime strategy.

Ben de naam kwijt ;(

Dus geen Starcraft. Daar zaten geen monoliths in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

heeeel lang geleden heb ik eens een spel gespeeld dat ging over een mannetje in een futuristische wereld, maar je begon in een bos ofzo. Het deed me altijd denken aan een nieuwe versie van 'Another World' (_o_) Het was een 2d platform spel en een goede mix tussen adventure en actie. Weet iemand zo welk spel dat was? Het was voor die tijd echt geavanceerd enzo (486 tijd) en in de 'stad' levels had je best wat laser en ander licht effecten...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaRF schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:48:
heeeel lang geleden heb ik eens een spel gespeeld dat ging over een mannetje in een futuristische wereld, maar je begon in een bos ofzo. Het deed me altijd denken aan een nieuwe versie van 'Another World' (_o_) Het was een 2d platform spel en een goede mix tussen adventure en actie. Weet iemand zo welk spel dat was? Het was voor die tijd echt geavanceerd enzo (486 tijd) en in de 'stad' levels had je best wat laser en ander licht effecten...
Dit moet volgens mij "Flashback" zijn. Trouwens, dat dat spel zo op "another world" meek is omdat het door dezelfde makers was gemaakt.

Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.flashback-aw.net/images/f/flashback.gif

Op deze pagina staan nog er nog meer

[edit]typos

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 20-11-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39393

Viper_74 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:22:
Ik zoek een strategy spel voor de pc:

Ik speelde het vroeger wel eens met een maat van me.

Je hebt in ieder geval 2 partijen (terran achtig en een soort van protoss). Het is een ruimte strategy spel. Je hebt een paar planeten binnen een stelsel en je kunt daar omheen een aantal gebouwen bouwen. Verder kun je nog defence bouwen en schepen en door een soort waygates kun je naar andere stelsels vliegen.
Die protoss partij had als lompe schepen altijd een soort frisbee achtig ding met een zoeklaser voorop. Monolith heette die

Lijkt op homelands achtig, maar dan realtime strategy.

Ben de naam kwijt ;(

Dus geen Starcraft. Daar zaten geen monoliths in ;)
volgens mij bedoel je: Conquest Frontier Wars

Afbeeldingslocatie: http://conquest.ubi.com/ss/cfw_0071.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75901

Ik zoek een spel uit het 286/386 tijdperk.
Het verhaal is als volgt :
Je werd weggestuurd van een planeet om een of andere vage reden om te gaan reizen met een ruimteschip. Je kon aan het begin van de missie kiezen uit personen die met je meegaan. Onderzoekers, piloten, vertalers en uitvinders. Hieronder zaten naar mijn idee alleen maar criminelen en ander rare personen tegen het psychotische aan. Volgens mij waren het rebellen tegen het toenmalige regime, maar goed dat bednk ik mij nu. Deze mensen werden als een soort patroon opgeslagen op het schip, ze gingen dus niet figuurlijk mee. Je moest aan het begin kiezen welke kant je opgaat vanwege te weinig brandstof voorraad. Aangekomen bij een planeet kon je deze verkennen en satellieten uitsturen die dan brandstof voor je gingen verzamelen. Tevens deden die personages die je had uitgekozen dan allerlei onderzoek en zo kon je je schip en de onderdelen daarvan verbeteren.
Je kwam ook allerlei aliens tegen en daar kon je of mee handelen of mee vechten.

Ik heb dit toendertijd behoorlijk lang gespeeld en ook veel lol aan beleefd en zou het erg leuk vinden om het weer is te zien.

edit:

Het lijkt er op dat ik het spel Reunion bedoel.

edit:

Net een uurtje Reunion gespeeld en dit is dus niet het spel wat ik bedoel. ;(
Ik zie dat de mensen die voor je werken niet de criminelen of gestoorden zijn.
Ook zie ik niet dat je in het begin moet kiezen welke kant (sterrenstelsel) je op wil

Weet iemand de titel van dit spel ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 75901 op 21-11-2004 16:12 . Reden: Waarschijnlijk al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 106551 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:02:
[...]

Dit moet volgens mij "Flashback" zijn. Trouwens, dat dat spel zo op "another world" meek is omdat het door dezelfde makers was gemaakt.

Screenshot
[afbeelding]

Op deze pagina staan nog er nog meer

[edit]typos
woei! _o_ dat is hem :D merci!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

nog maar een keer 1tje uit het begin van het topic die niemand nog weet:

VROEHAH speelde ik op zo'n kast waar alleen van die tapes in konden spelletjes (was toen harstikke jong) en 1 van die spelletjes was dat je met een poppetje met een hoed op naar andere kant van de level moest komen , dat level was dan vol met punten en sloten/(gaten?) waardoor je af kon.. heel basic dus. Je kreeg energie als je liep en verloor dit weer als je sprong en je kon geloof ik ook je hoed verliezen als je 1x een fout maakte (dus als een soort leven). twas op de bak waar ik het op speelde gewoon zwart-groen gekleurd.. heel oud dus
Er staat mij iets bij van "Pitchje dapchje" ofzo.. wat natuurlijk nergens te vinden is maar zoiet heette het spel geloof ik.
Het speelde af op een echt hele oude pc (vanaf zo'n soort casettebandje).
Niemand die dit kent?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 21-11-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Anoniem: 75901 schreef op zondag 21 november 2004 @ 09:57:
Je werd weggestuurd van een planeet om een of andere vage reden om te gaan reizen met een ruimteschip. Je kon aan het begin van de missie kiezen uit personen die met je meegaan. Onderzoekers, piloten, vertalers en uitvinders. Hieronder zaten naar mijn idee alleen maar criminelen en ander rare personen tegen het psychotische aan. Volgens mij waren het rebellen tegen het toenmalige regime, maar goed dat bednk ik mij nu. Deze mensen werden als een soort patroon opgeslagen op het schip, ze gingen dus niet figuurlijk mee. Je moest aan het begin kiezen welke kant je opgaat vanwege te weinig brandstof voorraad. Aangekomen bij een planeet kon je deze verkennen en satellieten uitsturen die dan brandstof voor je gingen verzamelen. Tevens deden die personages die je had uitgekozen dan allerlei onderzoek en zo kon je je schip en de onderdelen daarvan verbeteren.
Je kwam ook allerlei aliens tegen en daar kon je of mee handelen of mee vechten.

Ik heb dit toendertijd behoorlijk lang gespeeld en ook veel lol aan beleefd en zou het erg leuk vinden om het weer is te zien.

edit:

edit:

Ook zie ik niet dat je in het begin moet kiezen welke kant (sterrenstelsel) je op wil

Ik denk dat je alien legacy bedoelt. Die is indertijd een beetje als 'vervolg op reunion' de markt op gegooit. Helaas had het daar weinig mee van doen (ik heb nog nooit een spel gevonden dat de stijl van reunion kon evenaren (en dat is inclusief master of orion, galactic civilizations en meer van die :P

Ik heb hem toen nog voor 18 gulden bij de intertoys gekocht.. nostalgie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75901 schreef op zondag 21 november 2004 @ 09:57:
.
.
.

edit:

edit:

Het kan het spel "Iron Seed" zijn. Kan zo snel geen screenshots vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 14:48
Ik kan mij er niet heel veel meer van herinneren maar ik zoek een spel dat ik had op de Amiga500 geloof ik. Het was een adventure en je begon in een flatgebouw waarvan ik herinner dat je in zo'n glazenwasinstallatie ramen stond te lappen ofzo... of je kroop lang de buitenkant van de ramen. Later (doch in het begin van het spel) ging je doormiddel van een of andere machine geloof ik naar een andere tijd.

Wie komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Padme schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:12:
Ik kan mij er niet heel veel meer van herinneren maar ik zoek een spel dat ik had op de Amiga500 geloof ik. Het was een adventure en je begon in een flatgebouw waarvan ik herinner dat je in zo'n glazenwasinstallatie ramen stond te lappen ofzo... of je kroop lang de buitenkant van de ramen. Later (doch in het begin van het spel) ging je doormiddel van een of andere machine geloof ik naar een andere tijd.

Wie komt dit bekend voor?
Window Wizard?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v495/darule/WindowWizard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v495/darule/TNWindowWizard.jpg

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
Nee... dat gedeelte met die ramen was maar een klein stukje in het verhaal. Het was in de tijd van Larry (2 of 3 toen ondertussen) en dat soort adventures alleen was deze een stukje "serieuzer" en had volgens mij een bediening met opties onder je rechtermuisknop als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Future wars.

hier staan screenshots voor de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Padme schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:23:
Nee... dat gedeelte met die ramen was maar een klein stukje in het verhaal. Het was in de tijd van Larry (2 of 3 toen ondertussen) en dat soort adventures alleen was deze een stukje "serieuzer" en had volgens mij een bediening met opties onder je rechtermuisknop als ik mij niet vergis.
normality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
Anoniem: 106551 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:26:
[...]

Future wars.

hier staan screenshots voor de PC versie.
JA!

Fantastisch... zo weinig info en toch binnen een aantal minuten antwoord! :) THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
Nee... maar die heb ik hier nog wel liggen ;) Maf spel maar wel geinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75901

FFrenzy schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:06
Het kan het spel "Iron Seed" zijn. Kan zo snel geen screenshots vinden.
Alien Legacy is het niet maar toch bedankt voor de tip.

Iron Seed klinkt ineens wel heel erg bekend in de oren. En na googlen heb ik het spel gevonden ! thanx :*)
A great but sorely underrated space strategy game, Iron Seed recalls the venerable classic Starflight series in its breadth and scope, but is more focused on the strategic and tactical issues than that classic. Numerous planets and options guarantee almost infinite replayability, and numerous ship designs and crew selection allow for different playing style. A highly recommended game that is precursor to SimTex' Master of Orion in spirit if not in name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tweetal oudere games, waarvan de naam ik me niet meer kan herrinneren omdat het te lang geleden is. Ik hoop dat iemand van jullie zometeen de beschrijvingen herkent en me misschien kan wijzen naar de desbetreffende spelletjes.

Het eerste spel dat ik zoek is een RPG game, deze heb ik gespeeld op een Win'98 machine. Het is een fantasy-achtig spelletje, en wat ik er nog van weet is, dat in het begin je een poppetje hebt, daarmee moet je naar beneden lopen, dan kom je langs een brug, waar je een 2e karakter krijgt. Als je verder naar beneden gaat, kan je daarna naar rechts om in een soort slot te komen.

Het tweede spel is nog iets ouder, dit is een spelletje dat nog voor DOS is. Dit is een 2d shooter, (like tyrian/raptor, alleen dan dus ouder). Een goed kenmerk hiervan is dat tijdens het spelen je stats in een menu'tje links word aangegeven, ipv bij Tyrian, waar dit rechts is. Verder krijg je zodra je het spelletje opstart een vliegtuigje te zien, die optijgst, het spel begint dan direct. Het schipje waar je mee speelt lijkt wat op een UFO.

Als iemand hier iets in herkend, ik zou het super vinden om dit nog eens te spelen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 13:57

Sponge

Serious Game Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:28
Ja inderdaad Sponge, geweldig man !!! Dank !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 18:22
Waarschijnlijk bestwel offtopic, maar ik vond het een beetje onzin om er een nieuw topic over te gaan openen :P

Ik ben nogal verslaafd aan spellen zoals elastomania en ski stunt simulator (http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4989, op die site staat alleen de demo). Hoe ik de spellen moet beschrijven weet ik niet precies, maar ze hebben beiden nogal een apparte manier van besturen en spelen. De mensen die deze spellen hebben gespeeld weten wel wat ik bedoel.

Maar nu m'n vraag, ik ben op zoek naar soortgelijke spellen :) Iemand tips?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46607

bedankt !
BUDOKAN

http://www.juegomania.org/pc/5809

zo mooi , zo fijn om te spelen.
zucht.
nu moeten we het doen met Dead or Alive ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46607

dat spel was zijn tijd ver vooruit herinner ik mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

C=64: Was een spelletje dat zich in het Wilde Westen afspeelde...Het was een soort van adventure game (maar van wat ik herinner hoefde je alleen te praten en een antwoord uit 3 mogelijkheden te kiezen; en dus een beetje rondwandelen)...Weet iemand wat ik bedoel?

Edit: Al gevonden!! Law of the West heet het.

Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/magnus.welander/actionadv/lotw.gif

Edit2: Nu ben ik nog opzoek naar drie andere C=64 games;
1. waarbij je een soort van plantjes moest bijhouden en wateren
2. waarbij je schaaltjes op stokjes draaiend moest houden.
3. Breakdance dansjes precies moest na doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 01-01-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

2 is Mr. Chin gok ik zo...de andere twee zeggen met niet zo snel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:44:
2 is Mr. Chin gok ik zo...de andere twee zeggen met niet zo snel wat.
Daar lijkt het inderdaad erg veel op! Maar ik kan die titel nergens voor de C=64 vinden, wel voor de MSX :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:09:

Edit2: Nu ben ik nog opzoek naar drie andere C=64 games;
1. waarbij je een soort van plantjes moest bijhouden en wateren
2. waarbij je schaaltjes op stokjes draaiend moest houden.
3. Breakdance dansjes precies moest na doen.
1 : Zou ik echt niet weten ( komt me wel bekend voor...)

2 : Chinese Juggler : http://www.c64gg.com/C10.html

3 : 2 mogelijkheden : de eerste is "Breakdance" ( duh ) (http://www.c64gg.com/b20.html), de tweede mogelijkheid is "Break Street" (http://www.c64gg.com/b19.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:24:
[...]

1 : Zou ik echt niet weten ( komt me wel bekend voor...)

2 : Chinese Juggler : http://www.c64gg.com/C10.html

3 : 2 mogelijkheden : de eerste is "Breakdance" ( duh ) (http://www.c64gg.com/b20.html), de tweede mogelijkheid is "Break Street" (http://www.c64gg.com/b19.html)
2 en 3 waren idd de spelletjes waar naar ik opzoek was !! Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/B/Breakdance.ss.gif

Nu alleen nummer 1 nog..Ik kan me herinneren dat je dus een soort kwekerij had..en je kon ook boven langs zo'n rails sproeien ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simfarm?

Plant Tycoon!?

http://www.pdarcade.com/m...s2&rop=showcontent&id=317

Ik ken heel het spel niet maar naar wat googlen met keywords zoals : water plant grow commodore kwam ik dus hierop en het lijkt erop dat plant tycoon is wat je zoekt

[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 04-01-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 12:57
Karel V schreef op zaterdag 15 mei 2004 @ 20:55:
[...]

Geweldig man :*) . Dat jij dat nog weet ;) , en nog bedankt voor die link _/-\o_ .
Als je Loom geweldig vindt, vind je de website www.scummvm.org vast nog geweldiger! Met scummvm kan je de lucasarts games allemaal weer spelen... Zijn ook demos van te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130471

Gaat op een of andere manier toch weer kriebelen dat oude spul.

Wat ik zoek is ook uit het MSX tijdperk. Het ging over olie en de bedoeling was dat je in een level ter grootte van 1 scherm met een soort melkkan olie ging halen bij een tank.
Deze olie kon je op de grond laten vallen in losse druppels en een volle kan had ongeveer 5 druppels.

De bedoeling was dat je je olie door een rooster liet vallen, waardoor een (sport)auto ontstond. Als je genoeg olie had laten vallen ging je naar het volgende level.

Het was ook nog zo dat er "arabieren" liepen (geen idee hoe die ventjes eruit zagen, maar zo noemden wij ze vroeger iig :P) en deze mochten je niet raken, maar als ze tegen een druppel olie aanliepen verdwenen ze weer even.

* MeanGreen herinnert zich frustrerende kwartieren laden met piepende cassettebandjes met piep- en kraakgeluiden op zondagmiddagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb vroegah wel 's een game gespeeld bij een vriendje:

1) 2(?) autotjes op een soort hindernisbaan in de ruimte. Je moest springen over gaten, door buizen rijden etc.

Je zag 't van achter, en 't leek 3d maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat 't in 1992 of zo was. Op de pc. (op een andere had hij (vriendje) civilization colonization) onder Dos

2) Ook heb ik een keer (jaren terug) een demo gespeeld van een soort 'horro' game. Je speelt dan een vrouwelijke reporter met een vliegende camera, die alles moest vastleggen. Je kon kiezen qua view uit in ieder geval 3d person en camera-view.

Oh ja, 't was trouwens een shooter/adventura ala tombraider (ook wel handig om te vermelden 8)7) Geloof dat 't erom ging ook kijkcijfers te krijgen door veel monster te killen of zo. De demo speelde zich af in een of ander verlaten landhuis. Ben nooit de hal uitgekomen (puzzels he ;) )

Wie 't weer mag 't zeggen :D

[ Voor 28% gewijzigd door J2pc op 04-01-2005 09:42 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

1) Skyroads, maar dat is maar met 1 auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Stargoose oid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Anoniem: 12316 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:28:
1) Skyroads, maar dat is maar met 1 auto
kosmonaut is 't denk (voorloper ;) ).
Ik dacht dat we 't met z'n 2e speelden, maar 't is ook al weer een tijd terug (was toen 7 of zo :) )

thnx

@ game 2
't was trouwens een shooter/adventura ala tombraider (ook wel handig om te vermelden 8)7) Geloof dat 't erom ging ook kijkcijfers te krijgen door veel monster te killen of zo. De demo speelde zich af in een of ander verlaten landhuis. Ben nooit de hal uitgekomen (puzzels he ;) )

hmm misschien is 't wel devil inside. Ga thuis de demo wel 's proberen... Maar als iemand nog wat anders weet...

[ Voor 54% gewijzigd door J2pc op 04-01-2005 09:57 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik zoek de naam van een SHOOTER, van een aantal jaren geleden! De intro van de game was met een heli die door een straat vloog waar op dat moment een bankroof plaats vond, je moest als agent de bank in en dan die criminelen uitschakelen etc. Ik hoop dat iemand me de titel kan vertellen, ik wil dit spel namelijk weer is een xtje spelen!!!! Alvast bedankt luitjes...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Donnie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 07:57:
Ik zoek de naam van een SHOOTER, van een aantal jaren geleden! De intro van de game was met een heli die door een straat vloog waar op dat moment een bankroof plaats vond, je moest als agent de bank in en dan die criminelen uitschakelen etc. Ik hoop dat iemand me de titel kan vertellen, ik wil dit spel namelijk weer is een xtje spelen!!!! Alvast bedankt luitjes...
SiN

http://www.ritualistic.com/games.php/sin

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 06-01-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In mijn ogen een supergame en zwaar ondergewaardeerd. Hij is met de patch overigens best aan de praat te krijgen onder XP.
Heerlijk spel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceStorm schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:11:
[...]

In mijn ogen een supergame en zwaar ondergewaardeerd. Hij is met de patch overigens best aan de praat te krijgen onder XP.
Heerlijk spel ;).
Topspel, de graphics zijn inmiddels een beetje outdated, en ik kan me herinneren dat er één smerige unlimited spawn van tegenstanders was. Beetje Duke3d achtige wise-crack humor enzo. En een redelijke afwisseling in omgevingen, altijd fijn in een SP campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 123662 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:28:
Topspel, de graphics zijn inmiddels een beetje outdated, en ik kan me herinneren dat er één smerige unlimited spawn van tegenstanders was. Beetje Duke3d achtige wise-crack humor enzo. En een redelijke afwisseling in omgevingen, altijd fijn in een SP campaign.
Yep, was de eerste shooter met een echt verhaal imho. Lekkere humor, verschillende hitboxes, best grof, mooie omgevingen, lekker wisselend en erg uitgebreid. Alleen jammer dat hij op oude machines echt zo traag als de pest liep (laadtijden van 2-3 min voor een level).
En een van de eerste keren dat we een vrouwelijke babe als bad-girl voorgeschoteld kregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
J2pc schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:23:
Ik heb vroegah wel 's een game gespeeld bij een vriendje:

2) Ook heb ik een keer (jaren terug) een demo gespeeld van een soort 'horro' game. Je speelt dan een vrouwelijke reporter met een vliegende camera, die alles moest vastleggen. Je kon kiezen qua view uit in ieder geval 3d person en camera-view.

Oh ja, 't was trouwens een shooter/adventura ala tombraider (ook wel handig om te vermelden 8)7) Geloof dat 't erom ging ook kijkcijfers te krijgen door veel monster te killen of zo. De demo speelde zich af in een of ander verlaten landhuis. Ben nooit de hal uitgekomen (puzzels he ;) )

Wie 't weer mag 't zeggen :D
The Devil Inside. Wel een vet spelletje... je kon de camera in slowmotion zetten terwijl de camera langzaam om je vijanden cirkelde. Erg leuk als daar dan meteen je cirkelzaag inzette. :D

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/media/reviews/image/devilinside002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:52

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat een heerlijk topic is dit :) Sentiment man, al die oude gamen :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Helemaal super man, dit is hemidd ja! En ik zie dat er meer gegadigden zijn :P haha

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 15:37
Goed net al een topic geopend maar zag las daarna dat dit topic er ook was. Ik ben op zoek naar de point and click adventure 'guilty' uit 1995 weet iemand waar ik dit spel kan vinden, downen,kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100381

Het is nog niet z'n oude game een mmorpg die volledig gratis is/was.
Helemaal in het 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Anoniem: 100381 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:41:
Het is nog niet z'n oude game een mmorpg die volledig gratis is/was.
Helemaal in het 3d.
is dat een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjek schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:20:
Goed net al een topic geopend maar zag las daarna dat dit topic er ook was. Ik ben op zoek naar de point and click adventure 'guilty' uit 1995 weet iemand waar ik dit spel kan vinden, downen,kopen?
Deze mss?

http://free-game-download...cent_until_caught_2_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Ja verrek dat is hem volgens mij. Alleen jammer dat het niet gratis te krijgen is. Mag onderhand wel na 10 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Okee, ik heb een pc spel, jaar of 7-10 jaar geleden denk ik.
Al wel vaker gezocht naar de titel, ik dacht zelf iets van celtic myst ofzo, maar je zult zien dat het iets totaal anders is...

Anyway, het speelde in engeland of ierland ofzo geloof ik, eigenlijk een soort begin RTS game.
Je had allemaal kleine stukjes land (provincies??) waar je vee (cattle) kon laten grazen zodat het er meer werden, daar kon je dan weer iets mee doen.

En die landjes kon je ook veroveren, Er waren heroes in het spel die je moest kopen/huren, en ook met toverspreuken kon je de mannetjes op een land dat je wilde hebben, te lijf.

Ik weet, het klinkt allemaal reuze vaag, maar msn dat iemand hier iets mee kan. Ik heb het ooit voor een korte periode gespeeld, pc ging kapot waardoor ik spel kwijt was..

Misschein iemand een idee?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sarinsarin schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:09:
Okee, ik heb een pc spel, jaar of 7-10 jaar geleden denk ik.
Al wel vaker gezocht naar de titel, ik dacht zelf iets van celtic myst ofzo, maar je zult zien dat het iets totaal anders is...

Anyway, het speelde in engeland of ierland ofzo geloof ik, eigenlijk een soort begin RTS game.
Je had allemaal kleine stukjes land (provincies??) waar je vee (cattle) kon laten grazen zodat het er meer werden, daar kon je dan weer iets mee doen.

En die landjes kon je ook veroveren, Er waren heroes in het spel die je moest kopen/huren, en ook met toverspreuken kon je de mannetjes op een land dat je wilde hebben, te lijf.

Ik weet, het klinkt allemaal reuze vaag, maar msn dat iemand hier iets mee kan. Ik heb het ooit voor een korte periode gespeeld, pc ging kapot waardoor ik spel kwijt was..

Misschein iemand een idee?

mvg
Makkie, tis "Celtic Tales: Balor of the evil eye".

@sarinsarin: Stuur mij dan ff een mailtje of add me tot je MSN(indien je dat hebt) en dan krijg je de link wel.

@Johnnyv.nl en ice_storm: Tis abandonware!!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63145 op 18-01-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 63145 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:07:
[...]

Makkie, tis "Celtic Tales: Balor of the evil eye". Ben hem aan het uploaden op mijn homepage, ff geduld.

Uitpakken met rar, krijg je 20 bestanden. Die 20 weer uitpakken met rar, krijg je een hoeveelheid .arj bestanden en die weer met de bijgeleverde arj uitpakken en vandaar weet ik het zo niet meer, maar ik geloof dat je vandaar uit hem kan spelen of anders installeren. Met de nieuwste dosbox moest deze te spelen zijn als hij onder xp niet speelt.
Ik zou eerst even kijken of je hem hier wel mag posten B) (abandonware mag niet namelijk, dus alleen freeware/shareware en demo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik zou het niet doen, lijkt me sterk dat het freeware is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Anoniem: 63145 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:07:
[...]

Makkie, tis "Celtic Tales: Balor of the evil eye". Ben hem aan het uploaden op mijn homepage, ff geduld.

@Johnnyv.nl en ice_storm: Komt af van "The legacy deel 2". Tis volgens mij dan freeware.

Uitpakken met rar, krijg je 20 bestanden. Die 20 weer uitpakken met rar, krijg je een hoeveelheid .arj bestanden en die weer met de bijgeleverde arj uitpakken en vandaar weet ik het zo niet meer, maar ik geloof dat je vandaar uit hem kan spelen of anders installeren. Met de nieuwste dosbox moest deze te spelen zijn als hij onder xp niet speelt.
Dathon, ongelooflijk bedankt! mits je gelijk hebt natuurlijk.
Freeware lijkt me ook sterk, ik zit nu op mn werk, morgen lees ik deze post nog eens door en kijk wel wat er verder voor reacties op zijn gekomen, zal morgen ook even googlen op Celtic Tales: Balor of the evil eye (op mn werk kan ik dat niet namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101042

Ik zoek de naam van een nintendo adventure spel. Je speelde met een mannetje die een paraplu bij zich had, en daarmee kon hij druppels water opvangen en deze op zijn vijanden schieten. De levels waren allemaal 1 scherm groot, en in elk level moest je elke vijand binnen het scherm kapot maken. Wanneer een vijand dood ging verdween hij en kwam er op zijn sterfplek iets te liggen in de vorm van snoep, taart of ijs.

Na een x aantal levels kwam er een eindbaas, en wanneer je die had verslagen ging je naar de volgende planeet om daar weer verder te gaan.

Zelf dacht ik aan iets van starkid, maar hierop kan ik echt niets vinden. Wie weet hoe de naam van dit spel luidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101042

Anoniem: 101042 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:56:
Ik zoek de naam van een nintendo adventure spel. Je speelde met een mannetje die een paraplu bij zich had, en daarmee kon hij druppels water opvangen en deze op zijn vijanden schieten. De levels waren allemaal 1 scherm groot, en in elk level moest je elke vijand binnen het scherm kapot maken. Wanneer een vijand dood ging verdween hij en kwam er op zijn sterfplek iets te liggen in de vorm van snoep, taart of ijs.

Na een x aantal levels kwam er een eindbaas, en wanneer je die had verslagen ging je naar de volgende planeet om daar weer verder te gaan.

Zelf dacht ik aan iets van starkid, maar hierop kan ik echt niets vinden. Wie weet hoe de naam van dit spel luidt?
HA! ik heb hem gevonden. De naam is parasol stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjek schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:20:
Guilty dan kon je toch met een gozer of een meisje spelen? En liep het spel ook gelijk totaal anders. Dat je in een ruimteschip begint?
Die heb ik nog ergens op mijn 55Gig Packed Dos Games HD staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:44:
[...]

Guilty dan kon je toch met een gozer of een meisje spelen? En liep het spel ook gelijk totaal anders. Dat je in een ruimteschip begint?
Die heb ik nog ergens op mijn 55Gig Packed Dos Games HD staan
Ok ik weet niet of ik nu tegen de regels in ga als ik aan je vraag of ik die van je mag lenen O-) , maar als dat zou kunnen heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Starcommand

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 08-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Ik zoek een oud motor race spel.

Je rijd van stad A naar stad B en je kunt mensen vanaf je motor schoppen en mensen overrijden.

Het werkt onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Anoniem: 112921 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:55:

Je rijd van stad A naar stad B en je kunt mensen vanaf je motor schoppen en mensen overrijden.

Het werkt onder Windows.
Road Rash

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:55:

Het werkt onder Windows.
Met die rare gezichten van die gasten in de bar enz?

RoadRash inderdaad
Die heb ik nog op cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde, waarschijnlijk was het op de playstation maar daar ben ik niet zeker van. Je moest skeeleren, dus gewoon racen met je skeelers, maar dan kon je ook andere skeelers schoppen en slaan enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
cls schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:03:
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde, waarschijnlijk was het op de playstation maar daar ben ik niet zeker van. Je moest skeeleren, dus gewoon racen met je skeelers, maar dan kon je ook andere skeelers schoppen en slaan enzo :D
ESPN Extreme Games

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/6/197236/extremg_screen001.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:10

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zocht ook een spel maar heb het inmiddels zelf gevonden.

Dus ik dacht; Laat ik het hier eens posten! Heb me hier vroeger echt goed mee vermaakt.

http://www.abandonia.com/game.php?ID=222&genre=arcade
Jetpack

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
Nee geen skateboard.. :D waren echt skeelers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

vroegah als in?
Plasystation 1/2?
racen of tricks, of beide?

Aggresive inline?
X-Bladez?
Street sk8er (2)

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 10-01-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Rollergames op de NES?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:31

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik zoek een spel dat ik jaren geleden speelde op de pc (286) Je kon daarmee kastelen bouwen en je moet heel engeland veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stronkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:12:
Ik zoek een spel dat ik jaren geleden speelde op de pc (286) Je kon daarmee kastelen bouwen en je moet heel engeland veroveren.
Defender of the crown?

Abandonia - Abandonware DOS Games - Download Defender of the Crown

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 11-01-2005 15:24 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 02-07 16:38
Na alle pulp die tegenwoordig word uitgebracht op consoles en PC's ben ik weer terug aan het keren naar die oude goede tijd van C64 en de PC met zijn Mach3, egawalls, vette en andere nostalgische spelletjes :+

Maar ik ben dus de titel van een spel kwijt (D0H). Het spel gaat erover dat de dochter van de president gekidnapped is en dat jij met je special force ventje in een wit pakkie haar moet redden. Grafisch moet je er niet teveel van verwachten, maar toendestijds was het best mooi!. (met kleine blokkerige nepfilmpjes die meer stripboekachtig waren dan bewegend)

Je begint langs een spoorbaan waar her en der een vaatje staat en dan loop je net zoals in "Streets of Rage" (Sega) heel de tijd naar rechts met een kleine bewegingsvrijheid naar boven en naar beneden.

Plaatjes, tja, als ik die kon vinden had ik zelf ook de titel van het spel al gevonden denkik.

Een andere hint: van dit spel hadden we geloof ik alleen de demo gedownload. Nu denkt iedereen dat deze van "Internet" gedownload is, maar het was nog VOOR de tijd van internet. De tijd dat je op een ..board inbelde dus. (weet niet meer hoe dat precies heette, bullet board ofzo :?)

Wie o Wie kan mij uit de brand helpen en mij de kans geven om nou eens dat knappe wijf meisje te redden :7

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-01-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LinuX-TUX schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:45:
..
..
Je begint langs een spoorbaan waar her en der een vaatje staat en dan loop je net zoals in "Streets of Rage" (Sega) heel de tijd naar rechts met een kleine bewegingsvrijheid naar boven en naar beneden.
..
..
Klinkt een beetje als Green Beret, al moest je daar mede soldaten bevrijden, en geen dochter van een president.

Plaatje
Afbeeldingslocatie: http://emulazione.multiplayer.it/cbmitapages/c64/games/Green_Beret.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 02-07 16:38
Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:07:
[...]

Klinkt een beetje als Green Beret, al moest je daar mede soldaten bevrijden, en geen dochter van een president.

Plaatje
[afbeelding]
Niet helaas ... soort voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.emulationgalaxy.co.yu/images/Streets%20of%20Rage%202%201.gif
Alleen zijn de stoeptegels dan zand, op de onderste tegellijn loopt een spoor en op de achtergrond ... weet ik echt niet meer zeker :? denk een paar boompjes en/of misschien een hek?

Spel is best blokkerig, maar niet ZO blokkerig als jouw plaatje :) . Bij naar boven en naar beneden bewegen moet ik aanvullen met ook een beetje naar de voor en achtergrond. (veld van achterste tegel bij het bankje tot aan de voorste tegelrij om te kunnen lopen ... in het voorbeeld)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is