Final Fight?
Mja, dan denk ik deze misschien nog:
Skitchin'

Maar dat is op de Sega Megadrive.
Final Fight inderdaad. In het tweede level loop je inderdaad op een zandpad met een spoorlijn onderaan... dacht ik... maar jaLinuX-TUX schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:54:
[...]
Niet helaas ... soort voorbeeld:
[afbeelding]
Alleen zijn de stoeptegels dan zand, op de onderste tegellijn loopt een spoor en op de achtergrond ... weet ik echt niet meer zekerdenk een paar boompjes en/of misschien een hek?
Spel is best blokkerig, maar niet ZO blokkerig als jouw plaatje. Bij naar boven en naar beneden bewegen moet ik aanvullen met ook een beetje naar de voor en achtergrond. (veld van achterste tegel bij het bankje tot aan de voorste tegelrij om te kunnen lopen ... in het voorbeeld)

Slecht voorbeeld dus. Het is echt een PC game. Plaatje was wat dom (console gejat) ging mij om de manier van 3D wereld omgeving.
Het begint echt met een intro'tje met een helicopter en een zakenman uitziende president die uitlegt dat jij zijn gekidnapte dochter moet zien te redden en dan daarna begin je bij de spoorbaan.
IIG bedankt voor alle input zover, ik heb me de afgelopen uren ook continu bezig gehouden met dat spel, maar gekidnapte dochters lijkt op plaats 2 te komen naast "de wereld gaat eraan" in shooters
. (Resident evil 4, Prince Of Persia : The Sands Of Time ...)
Het begint echt met een intro'tje met een helicopter en een zakenman uitziende president die uitlegt dat jij zijn gekidnapte dochter moet zien te redden en dan daarna begin je bij de spoorbaan.
IIG bedankt voor alle input zover, ik heb me de afgelopen uren ook continu bezig gehouden met dat spel, maar gekidnapte dochters lijkt op plaats 2 te komen naast "de wereld gaat eraan" in shooters
offtopic:
Net nog even One Must Fall gespeelt ... met 1 keer knipperen van je oogleden kom je al weer bij het nieuwsbulletin
Net nog even One Must Fall gespeelt ... met 1 keer knipperen van je oogleden kom je al weer bij het nieuwsbulletin
[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-01-2005 18:21 ]
Ehmm, ik voerde in google "PC" en "president daughter kidnapped" en ik kwam uit bij Crime Wave:LinuX-TUX schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:18:
Slecht voorbeeld dus. Het is echt een PC game. Plaatje was wat dom (console gejat) ging mij om de manier van 3D wereld omgeving.
IIG bedankt voor alle input zover, ik heb me de afgelopen uren ook continu bezig gehouden met dat spel, maar gekidnapte dochters lijkt op plaats 2 te komen naast "de wereld gaat eraan" in shooters. (Resident evil 4, Prince Of Persia : The Sands Of Time ...)
offtopic:

En ook veel RE4 hits overigens
YESS, thank you thank you thank youHuggyB schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:29:
[...]
Ehmm, ik voerde in google "PC" en "president daughter kidnapped" en ik kwam uit bij Crime Wave:
[afbeelding]
En ook veel RE4 hits overigens
Darn, ik heb ook op precies hetzelfde zitten googlen en kreeg dikwijls helemaal geen resultaten ( teveel of te specifiek, weet het ook niet

Verwijderd
Ik win nog gewoon bij OMF op turbo mode op een 3.4ghz :-)
Je moet gewoon heeeeeeeeel snel raggen op en spring sla en schop knoppen en dan heb je echt supersnelle actie.
Je moet gewoon heeeeeeeeel snel raggen op en spring sla en schop knoppen en dan heb je echt supersnelle actie.
Verwijderd
Ik zoek trouwens nog steeds een side scrolling spel.
Het zat ooit bij een engels blad volgens mij rond de tijd dat erin stond dat syndicate wars ooit zou komen.
Het was een side platform game met een mannetje waarvan ik niet meer weet hoe hij eruit zag maar je had een kettingzaag en ook molotov cocktails. En als extra leven kon je een Ankh pakken (egyptisch levensteken)
Wie kan mij aub helpen!!!! Het is dus geen halloween harrie bijv dat was al een later spel.
Het zat ooit bij een engels blad volgens mij rond de tijd dat erin stond dat syndicate wars ooit zou komen.
Het was een side platform game met een mannetje waarvan ik niet meer weet hoe hij eruit zag maar je had een kettingzaag en ook molotov cocktails. En als extra leven kon je een Ankh pakken (egyptisch levensteken)
Wie kan mij aub helpen!!!! Het is dus geen halloween harrie bijv dat was al een later spel.
Verwijderd
Ik ben ook nog op zoek naar een spel voor de Commodore Amiga 500
Het was een spel wat je ook met z'n tweeen kon spelen je zag het van boven.
Ik geloof dat 1 mannetje dan iets blauws aan had en de andere iets roods.
Je kon allerlei soorten wapens pakken door er overheen te lopen.
Dus een of andere puls geweren vlammenwerpers noem maar op. Het is dus niet dat spel met die 2 soldaatjes en dan granaatjes en gewoon kogels schieten. Dit zag er veel mooier uit en je liep dus niet alleen op grond maar op schepen enz heel divers wie o wie kent dit spel nog?
Dus een of andere puls geweren vlammenwerpers noem maar op. Het is dus niet dat spel met die 2 soldaatjes en dan granaatjes en gewoon kogels schieten. Dit zag er veel mooier uit en je liep dus niet alleen op grond maar op schepen enz heel divers wie o wie kent dit spel nog?
Ik ken 2 spellen die het zouden kunnen zijn:Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:26:
Alien Breed (kan die met z'n tweeen?):

Alien Syndrome:

Maar goed, de Amiga had wel 100 van dat soort spelletjes.
[ Voor 6% gewijzigd door HuggyB op 12-01-2005 16:39 ]
Even voor de Amiga kenners:
Ik heb vroeger bij iemand op z'n amiga (floppy/kleuren scherm) een "leger" platformspel gespeeld.
Volgens mij bestond het uit verschillende missies waar je alvorens verschillende wapens kon kiezen (5 geweren, je had ook nog een bazooka en granaten). bij het spelSpel (platform, van de zijkant dus) kon je ook gebouwen in, en in sommige missies moest je gijzelaars redden. Iemand enig idee?
Volgens mij is het geen green beret, die heb ik net geprobeert, maar dat was hem volgens mij toch niet, het spel wat ik gespeeld had zag er volgens mij wel beter uit (amiga van +/- 10 jaar geleden)
Ik heb vroeger bij iemand op z'n amiga (floppy/kleuren scherm) een "leger" platformspel gespeeld.
Volgens mij bestond het uit verschillende missies waar je alvorens verschillende wapens kon kiezen (5 geweren, je had ook nog een bazooka en granaten). bij het spelSpel (platform, van de zijkant dus) kon je ook gebouwen in, en in sommige missies moest je gijzelaars redden. Iemand enig idee?
Volgens mij is het geen green beret, die heb ik net geprobeert, maar dat was hem volgens mij toch niet, het spel wat ik gespeeld had zag er volgens mij wel beter uit (amiga van +/- 10 jaar geleden)
damn die game kreeg ik maar nooit uitgespeeltVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:07:
[...]
Klinkt een beetje als Green Beret, al moest je daar mede soldaten bevrijden, en geen dochter van een president.
Plaatje
[afbeelding]
Hehe, eindelijk! zelf gevonden:
FireForce: Voor de amiga 500 uit 93
FireForce: Voor de amiga 500 uit 93
Verwijderd
CastlesStronkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:12:
Ik zoek een spel dat ik jaren geleden speelde op de pc (286) Je kon daarmee kastelen bouwen en je moet heel engeland veroveren.
Ik zoek een manager game maar dan een x niet over voetbal, kent iemand een titel..?
Mvg,
VinShady
Mvg,
VinShady
Dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling van dit topic maar vooruitVinShady schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:01:
Ik zoek een manager game maar dan een x niet over voetbal, kent iemand een titel..?
Mvg,
VinShady
offtopic:
Grand Prix Manager
... heb ik het goed, heb ik het goed
????
Grand Prix Manager
jah i know, maar kijk, waar moet ik het anders plaatsenIceStorm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:32:
[...]
Dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling van dit topic maar vooruitWat zoek je ongeveer? Gewoon een manager game maar dan voor uhm korfbal bijv?
ja, bijv. basketbal, handbal? enz enz alvast bedankt
NBA Live 2005 heeft bij mijn weten ook manager meuk (basketbal).
tja maar echte een spel alleen voor het manage, netzoals Championship manager.IceStorm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:49:
NBA Live 2005 heeft bij mijn weten ook manager meuk (basketbal).
(mag ook webbased maar dan wel echt goede
Verwijderd
http://www.cs-manager.comVinShady schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:24:
[...]
tja maar echte een spel alleen voor het manage, netzoals Championship manager.
(mag ook webbased maar dan wel echt goede)
het is nu nog erg simpel, maar binnenkort komt er 2e versie met heeeeel veel opties.
Ok, ik zoek al een tijdje naar het volgende spel wat ik vroeger bij een maat speelde op de amiga.
Het was een turn-based spel, in de riddertijd. Je zag een landkaart en mocht om de beurt je move doen, je kon , ik geloof, met 4 man tegelijk spelen.
Op de landkaart staan allemaal kastelen, huisjes, bossen ed waarbij je naartoe kon lopen, als je hier naar binnen ging kreeg je een gevecht met andere ridders, wolfachtige monsters, zombies en nog wat vage beesten.
Als ridder had je beschikking over een zwaard (kop afhakken andere ridder was vet!) en een aantal werpmessen.
Na je beurt is de volgende speler.
Ik geloof dat het de bedoeling was om een soort van ring ( geen loft) te bemachtigen die ergens verstopt zat op de kaart. Er vloog ook een draak over de map, vloog die boven jou, dan moiest je tegen hem vechten wat altijd de dood inhield.
Dit is eigenlijk alles wat ik nog weet.
Super spel! Metname omdat je het met meerdere kon doen.
Iemand een idee?
Het was een turn-based spel, in de riddertijd. Je zag een landkaart en mocht om de beurt je move doen, je kon , ik geloof, met 4 man tegelijk spelen.
Op de landkaart staan allemaal kastelen, huisjes, bossen ed waarbij je naartoe kon lopen, als je hier naar binnen ging kreeg je een gevecht met andere ridders, wolfachtige monsters, zombies en nog wat vage beesten.
Als ridder had je beschikking over een zwaard (kop afhakken andere ridder was vet!) en een aantal werpmessen.
Ik geloof dat het de bedoeling was om een soort van ring ( geen loft) te bemachtigen die ergens verstopt zat op de kaart. Er vloog ook een draak over de map, vloog die boven jou, dan moiest je tegen hem vechten wat altijd de dood inhield.
Iemand een idee?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een spel
Je reed motor door allerlei verschillende landschappen en soms een stuk stad.
Het was niet echt een "serieus" spel. Volgens mij ging het er in die races vrij dirty aan toe.
Ik schat dat ik het omgeveer 6-8 jaar geleden speelde.
Zodra ik me meer herriner geef ik een gil.
Thanks
Het was niet echt een "serieus" spel. Volgens mij ging het er in die races vrij dirty aan toe.
Thanks
Verwijderd
Moonstonestalscu schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:20:
Ok, ik zoek al een tijdje naar het volgende spel wat ik vroeger bij een maat speelde op de amiga.
Iemand een idee?
Crackdown van Sega?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:26:
http://www.system16.com/sega/hrdw_system24.html#cd
Sorry, plaatjes konden niet gelinkt worden.
[ Voor 14% gewijzigd door vectrex op 15-01-2005 18:31 ]
Verwijderd
RoadRashVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:16:
Ik ben op zoek naar een spel![]()
Thanks
Verwijderd
Nee jammer dat spel is het niet, ik wil echt graag weten welk spel dat was!Vectrex Dude schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:24:
[...]
Crackdown van Sega?
http://www.system16.com/sega/hrdw_system24.html#cd
Sorry, plaatjes konden niet gelinkt worden.
Edit: Na 500 amiga spellen doorstruinen op het net ben ik er achter het spel heet : MERCS!!!
Geweldig nu nog iemand zien te vinden die hem op origineel amiga disk heeft aangezien ik heb nu heb als adf disk iso met emulator (en dat is het toch net niet) :-)
Yes krijg hem van de commodore club opgestuurd :-)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:13 ]
Verwijderd
Jij blij dat je hem hebt, maar toch mag je hier je mail voor checken
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:21 ]
Verwijderd
Geen dank :-) Nostalgie is toch 1 van de leuke dingen van het ouder worden :-)
Ik heb laatst 2 nieuwe! voodoo2's binnengehad en een awe32 pci met 2x1mb simm
en een ET6000 videokaart.
Ik heb mijn eerste cd brander nog op zolder(ben al aan mijn 8ste dvd brander)
Heerlijk om een aparte pc te bouwen met de gave shit van vroeger.
Lekker Doom1,2 , Syndicate, Keen4,5,6 , Reunion, Dune2, Duke Nukem 3D, Heretic, Hexen, Blood, Lands Of Lore 2,3 , Sam And Max, Kings Quest 5,6 , Wolf3d,Spear Of Destiny, Witchaven , Strife , Shadow Warrior, Dark Forces, Bomberman , Bio Menace , Monster Bash, Ecstatica, Magic Carpet, Quarantine, Mortal Kombat en Little Big Adventure etc spelen
Ik heb laatst 2 nieuwe! voodoo2's binnengehad en een awe32 pci met 2x1mb simm
en een ET6000 videokaart.
Ik heb mijn eerste cd brander nog op zolder(ben al aan mijn 8ste dvd brander)
Heerlijk om een aparte pc te bouwen met de gave shit van vroeger.
Lekker Doom1,2 , Syndicate, Keen4,5,6 , Reunion, Dune2, Duke Nukem 3D, Heretic, Hexen, Blood, Lands Of Lore 2,3 , Sam And Max, Kings Quest 5,6 , Wolf3d,Spear Of Destiny, Witchaven , Strife , Shadow Warrior, Dark Forces, Bomberman , Bio Menace , Monster Bash, Ecstatica, Magic Carpet, Quarantine, Mortal Kombat en Little Big Adventure etc spelen
ben nu weer lekker MDK aan 't spelen. hmmmm geweldig gewoon. gewoon dikke pret 
Of Larry 1 (non-vga)
Veel oude spellen hebben mijn inziens een stuk meer humor dan de meuk van tegenwoordig (allemaal zo realistisch mogelijk), stuk creatiever.
Maargoe, ander vraagje
Ik heb vroeger een vroege 3d-shooter gespeeld, waar je op een basis zat (ruimte? planeet?) vol met aliens. Je moest gewoon van level naar level lopen (deuren openen, schakelaartjes, sleutels, je kent 't wel) en monsters (aliens) afschieten.
Alles had een futuristisch tintje (gekleurde pixels als interessante lampjes in de muren e.d.) en de wapens ook dacht ik.
Volgens mij speelde alles met het toetsenbord.
Ook was alles plat (geen trappen, kuilen e.d.)
Je moest naar een lift aan 't einde van 't level denk ik, maar dat weet ik ook niet zeker.
Ik weet 't het is vaag, maar wie kan mij helpen aan de titel van 't spel waar ik als klein jochie zo aan verslaaft was?
Of Larry 1 (non-vga)
Veel oude spellen hebben mijn inziens een stuk meer humor dan de meuk van tegenwoordig (allemaal zo realistisch mogelijk), stuk creatiever.
Maargoe, ander vraagje
Ik heb vroeger een vroege 3d-shooter gespeeld, waar je op een basis zat (ruimte? planeet?) vol met aliens. Je moest gewoon van level naar level lopen (deuren openen, schakelaartjes, sleutels, je kent 't wel) en monsters (aliens) afschieten.
Alles had een futuristisch tintje (gekleurde pixels als interessante lampjes in de muren e.d.) en de wapens ook dacht ik.
Je moest naar een lift aan 't einde van 't level denk ik, maar dat weet ik ook niet zeker.
Ik weet 't het is vaag, maar wie kan mij helpen aan de titel van 't spel waar ik als klein jochie zo aan verslaaft was?
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Verwijderd
System Shock misschien ?J2pc schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:29:
nope, heel wat ouder volgens mij...
Alles was echt met blokken. Deur = 1 blok breed. Je weet wel. Alles mooi vierkant.
Iets met gold in de titel, maar misschien praat ik nu poep.
Was echt gewoon dom schieten..
Alles was echt met blokken. Deur = 1 blok breed. Je weet wel. Alles mooi vierkant.
Iets met gold in de titel, maar misschien praat ik nu poep.
Was echt gewoon dom schieten..
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Blake Stone: Aliens of Gold
Als dit em niet is....
wheee, you tha man
thnx, nu kijken of ik 'm nog ergens vandaan kan plukken.
/edit
gevonden
thnx, nu kijken of ik 'm nog ergens vandaan kan plukken.
/edit
gevonden
[ Voor 13% gewijzigd door J2pc op 19-01-2005 16:39 ]
Ik zoek 2 spellen..... allebei op de PSX/PsOne
De 1 is een spel waar je een klein piraten ship bestuurt die je van boven af bekijkt and allemaal puzzles op moet lossen om verder te komen... andere schepen schieten enz
De ander is ook een puzzelspel waar je een poppetje hebt die op een rij blokjes staat van tussen de 4/6 rijen breed ? (geen idee meer) en in de verte komen dan andere blokjes op je af gerold en dan moet je op zo timen dat je de rollende blokjes laat ontploffen door als ze vlak bij zijn op een knop te drukken zodat ze gaan knipperen en dan verdwijnen.
Klinkt vaag maar het was wel verslavend, ik had een demo van dit spel op een demo disk.
Iemand een idee ?
De 1 is een spel waar je een klein piraten ship bestuurt die je van boven af bekijkt and allemaal puzzles op moet lossen om verder te komen... andere schepen schieten enz
De ander is ook een puzzelspel waar je een poppetje hebt die op een rij blokjes staat van tussen de 4/6 rijen breed ? (geen idee meer) en in de verte komen dan andere blokjes op je af gerold en dan moet je op zo timen dat je de rollende blokjes laat ontploffen door als ze vlak bij zijn op een knop te drukken zodat ze gaan knipperen en dan verdwijnen.
Klinkt vaag maar het was wel verslavend, ik had een demo van dit spel op een demo disk.
Iemand een idee ?
Smiling as the shit comes down...
ScrooLoose schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:59:
Ik zoek 2 spellen..... allebei op de PSX/PsOne
Iemand een idee ?

Overboard

Kurushi (in Europa volgens mij Intelligent Qube/Cube)
HuggyB schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:39:
[...]
[afbeelding]
Overboard
[afbeelding]
Kurushi (in Europa volgens mij Intelligent Qube/Cube)
Dat zijn ze beide inderdaad, 2 zeer goede spellen
Smiling as the shit comes down...
Ik ben op zoek naar een spel voor de PC waarin je een moestuin moet onderhouden. Ooit eens gespeeld, maar ik ben de naam compleet vergeten. Ik weet wel dat het nie dat Hak-spel is, en ook niet Sim Farm. Weet iemand wel spel dit is?
idd Terr, bedankt.
Moonstone dus. Is er nu een PC game dat dezelfde gameplay heeft? Of kan je moonstone nu op de PC spelen?
Moonstone dus. Is er nu een PC game dat dezelfde gameplay heeft? Of kan je moonstone nu op de PC spelen?
Wie kent hier nog de naam van een vrij oud spel. Je moest met behulp van allerlei technische en minder technische een bal naar de overkant krijgen of een vogelkooi laten vallen die aan een touw hing. Hiervoor kon je allerlei dingen neerzetten zoals bowlingballen, pistolen, lopende banden, katten, honden, muizen, allerlei dingen. Ik heb dit spel erg vaak gespeeld en ik hoop dat iemand hier weet hoe het heet. 't Was iets met Machine, meer weet ik niet meer.
Verwijderd
Er is een PC versie van het spel wat volgens mij tegelijkertijd uitgekomen is. Waarschijnlijk kan je hem beter op een emulator spelen, omdat de DOS versie bijzonder veeleisend is qua 'conventioneel geheugen'. Plus, zonder joystick zou ik het ook niet gaan spelenstalscu schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:43:
idd Terr, bedankt.
The Incredible MachineEp0ss schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:01:
Wie kent hier nog de naam van een vrij oud spel. Je moest met behulp van allerlei technische en minder technische een bal naar de overkant krijgen of een vogelkooi laten vallen die aan een touw hing. Hiervoor kon je allerlei dingen neerzetten zoals bowlingballen, pistolen, lopende banden, katten, honden, muizen, allerlei dingen. Ik heb dit spel erg vaak gespeeld en ik hoop dat iemand hier weet hoe het heet. 't Was iets met Machine, meer weet ik niet meer.
Verwijderd
Ik zoek de naam van een spel van ongeveer 8 jaar oud. Je hebt een map, die je van bovenaf ziet, ingedeeld in vakjes, met op elk vakje een gebouw, bijvoorbeeld een casino of ziekenhuis. Die gebouwen helpen je om geld te verdienen en andere voordelen te verkrijgen. Verder kan je characters kopen/huren die je kunt uitrusten met een wapen, armor, enz. Bij een gevecht tussen twee van die characters krijg je een animatie te zien. Het doel van het spel is om de hele map, dus alle vakjes, jouw eigendom te maken. Alles gaat turn-based.
Localhost is where the heart is
Paar jaar oud tankspel zoek ik. Vooral multiplayer was het erg leuk om te doen, het was 3D, je bestuurde de 2 rupsbanden los van elkaar en het was niet realistisch ofzo, maar gewoon fun...beetje mager, maar misschien heeft iemand een idee.
Recoil soms?Koetjeboe schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:51:
Paar jaar oud tankspel zoek ik. Vooral multiplayer was het erg leuk om te doen, het was 3D, je bestuurde de 2 rupsbanden los van elkaar en het was niet realistisch ofzo, maar gewoon fun...beetje mager, maar misschien heeft iemand een idee.
Hallo
Verwijderd
Ik zoek de naam van een spel waarbij je geen echt level had maar gewoon een lege 2d ruimte. Daarin kon je dan kaarsen, bellen, balonnen, katten, vergrootglazen-die-kaarsen-in-brand-konden-steken-dmv-lamp etc. Vanalle onderdelen om een hele kettingreactie te bouwen. Iemand wees me erop dat het mss het spel TIM kon zijn maar als je daar naar googled kom je miljoenen resultaten uit (ja,kheb ook wat gespecifierd
) Weet iemand mss of dit de afkorting van iets is ofdat 't een andere naam heeft? Kzou 't graag terug willen vinden.
Verwijderd
Hierboven al beantwoord. TIM=The Incredible machine.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:30:
Ik zoek de naam van een spel waarbij je geen echt level had maar gewoon een lege 2d ruimte. Daarin kon je dan kaarsen, bellen, balonnen, katten, vergrootglazen-die-kaarsen-in-brand-konden-steken-dmv-lamp etc. Vanalle onderdelen om een hele kettingreactie te bouwen. Iemand wees me erop dat het mss het spel TIM kon zijn maar als je daar naar googled kom je miljoenen resultaten uit (ja,kheb ook wat gespecifierd) Weet iemand mss of dit de afkorting van iets is ofdat 't een andere naam heeft? Kzou 't graag terug willen vinden.
ik zoek een spel voor mijn pocket pc (QTEK 9090)
ik weet dat er een spel is dat je ook op die automaten kan spelen (find it) Dat je dus 2 foto's ziet en dan de 5 verschillen moet zoeken.
Dus weet iemand waar ik een demo of iets dergelijks kan downloaden van dit fantatische spel? Zo'm pocket pc heeft namelijk touchscreen dus das helemaal geweldig.
ik weet dat er een spel is dat je ook op die automaten kan spelen (find it) Dat je dus 2 foto's ziet en dan de 5 verschillen moet zoeken.
Dus weet iemand waar ik een demo of iets dergelijks kan downloaden van dit fantatische spel? Zo'm pocket pc heeft namelijk touchscreen dus das helemaal geweldig.
Verwijderd
Iep,
Ik ben op zoek naar een oud race game (ten tijde van mijn 386sx).
Je keek top down op de track en alle tracks passen op 1 scherm. Je kon uit verschillende wagentjes kiezen (en 1 brommer) en speelde tegen 3 computer players (die altijd dezelfde wagen hadden als jij).
De verschillende wagens hadden elk hun eigen physics en je kon mooi door de bochten sliden.
Tijdens de race waren de graphics eenvoudig (blocks) en in de menu's waren het mooie gerenderde images.
Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar een oud race game (ten tijde van mijn 386sx).
Je keek top down op de track en alle tracks passen op 1 scherm. Je kon uit verschillende wagentjes kiezen (en 1 brommer) en speelde tegen 3 computer players (die altijd dezelfde wagen hadden als jij).
De verschillende wagens hadden elk hun eigen physics en je kon mooi door de bochten sliden.
Tijdens de race waren de graphics eenvoudig (blocks) en in de menu's waren het mooie gerenderde images.
Wie kan mij helpen?
Ik zat eigenlijk gelijk te denken aan micro machines. Maar daar past 1 track nog niet eens op een heel scherm dus dat is het niet.
Ik heb nog ergens een intertoys verzamel cd-rom met oude racegames liggen. misschien dat het daar op staat. Anders weet ik het niet.
Ik heb nog ergens een intertoys verzamel cd-rom met oude racegames liggen. misschien dat het daar op staat. Anders weet ik het niet.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wild Metal Country?Koetjeboe schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:51:

Verwijderd
Goed, hier kom ik dan met een hele lastige. Vroeger, maar dan ook echt heel erg vroeger, toen de pc games nog schaars waren, speelde ik een zwart-wit 2D dos ruimte spelletje.
Kenmerken:
- het simpelste spelletje dat je ooit gezien hebt
- 2 spelers
- hele scherm is zwart, behalve 2 ruimtescheepjes wit
- ruimtescheepjes zijn rondjes met een streepje dat het kanon aangeeft.
- ruimtescheepjes te bewegen over het scherm. Wanneer je rechts het scherm afgaat kom je er links weer op. Zo ook boven/onder
- doel, afschieten van de ander
- score wordt boven in beeld bijgehouden (dacht ik)
- wanneer je scheepje snelheid heeft blijft 't continu bewegen.
Dit moet ergens voor de negentiger jaren geweest zijn (was de eerste pc van m'n vader).
Kenmerken:
- 2 spelers
- ruimtescheepjes te bewegen over het scherm. Wanneer je rechts het scherm afgaat kom je er links weer op. Zo ook boven/onder
Dit moet ergens voor de negentiger jaren geweest zijn (was de eerste pc van m'n vader).
Hoi,
ik ben op zoek naar de naam van een PINBALL spel dat ik vroeger altijd deed.
Het waren een stuk of 5 kasten, 1 ervan was met auto's, je kon dan snelle onderdelen oplichten enzo, bumpers etc..
Een van de andere kasten had iets te maken met een kermis en een ervan met een draak als ik het me goed herinner.
Weet iemand met deze vage omschrijvingen waar ik het over heb??
Alvast bedankt, Jeroen
Het waren een stuk of 5 kasten, 1 ervan was met auto's, je kon dan snelle onderdelen oplichten enzo, bumpers etc..
Een van de andere kasten had iets te maken met een kermis en een ervan met een draak als ik het me goed herinner.
Alvast bedankt, Jeroen
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Verwijderd
Pinball Fantasies misschien ? Daar zit een kermis in, en een race-themed flipperkast ( alleen geen draak )DaChosen1 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:35:
Hoi,
Alvast bedankt, Jeroen
Anders epic pinballDaChosen1 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:35:
Hoi,
Alvast bedankt, Jeroen
Hallo met Tim
bedoel je wellicht treadmarks, beter bekend als tankbommen? Doodsimpel, 3D, en erg amusant in multiplayerKoetjeboe schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:51:
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Verwijderd
Wel... het is véél ouder dan micro machines (wat trouwens één van mijn favorieten is)Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:19:
Iets meer uitleg svp
De game was simpel: geen power-ups, turbo of whatsoever
Je kon dus kiezen uit verschillende autotjes en een bormmer.
De graphics waren echt simpel... die brommer bvb was gewoon een rood streepje
De track was gewoon grijs en daarrond lag groen "gras"
Als je slipte bleven er donkergrijze slipsporen achter op de track.
Elk autotje had andere physics (speed, grip, ...)
Het is echt lang geleden (93-94 denk ik)... dus echt veel details kan ik niet geven.
Edit:
Hier lijkt het redelijk hard op... de graphics zijn nog eenvoudiger:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 09:50 ]
Ik weet vrij zeker dat die het is. Bij mijn weten waren er alleen 4 kasten maar wel met auto, kermis en draakBrokstuk schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:31:
Anders epic pinball
Slicks 'n' slide misschien?Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:46:
[...]
Wel... het is véél ouder dan micro machines (wat trouwens één van mijn favorieten is)
De game was simpel: geen power-ups, turbo of whatsoever
Je kon dus kiezen uit verschillende autotjes en een bormmer.
De graphics waren echt simpel... die brommer bvb was gewoon een rood streepje
De track was gewoon grijs en daarrond lag groen "gras"
Als je slipte bleven er donkergrijze slipsporen achter op de track.
Elk autotje had andere physics (speed, grip, ...)
Het is echt lang geleden (93-94 denk ik)... dus echt veel details kan ik niet geven.
Edit:
Hier lijkt het redelijk hard op... de graphics zijn nog eenvoudiger:
[afbeelding]

Meer screens.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik heb sinds kort een xbox en nou ben ik eigenlijk op zoek naar spellen die te vergelijken zijn met spellen die ik met veel plezier speelde op mijn playstation, met name de gameplay en gfx.
Ik heb al flink lopen zoeken in het woud van xbox games maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb gevonden wat ik zoek. Wellicht dat jullie kunnen helpen?
Ik ben op zoek naar games ala...
RayCrisis: Series Termination
G Darius
Pop'n Tanks
Roll Away
Iemand?
Ik heb al flink lopen zoeken in het woud van xbox games maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb gevonden wat ik zoek. Wellicht dat jullie kunnen helpen?
Ik ben op zoek naar games ala...
RayCrisis: Series Termination
G Darius
Pop'n Tanks
Roll Away
Iemand?
Zeg maar starcon, maadan simpeler?Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:23:
Goed, hier kom ik dan met een hele lastige. Vroeger, maar dan ook echt heel erg vroeger, toen de pc games nog schaars waren, speelde ik een zwart-wit 2D dos ruimte spelletje.
Kenmerken:
- 2 spelers
Hallo met Tim
Space Wars? Op meerdere systemen eind jaren 80.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:23:
C-64:
http://pirates.emucamp.com/a/s/spacewars/c64/main.html
Vectrex:
http://www.vectrex.nl/gfx/screenshots/space_wars.jpg
Ik zoek een spel op de commodore 64. Het is een helicopter game uitgekomen rond de tijd van afterburner. Je vliegt de heli door steden (o.a.) met het gezicht van achter. Het is een remake van een grote arcade hit, iemand een idee?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Makkie: Thunderblade van Sega!Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:44:
Ik zoek een spel op de commodore 64. Het is een helicopter game uitgekomen rond de tijd van afterburner. Je vliegt de heli door steden (o.a.) met het gezicht van achter. Het is een remake van een grote arcade hit, iemand een idee?
http://www.klov.com/game_...hp?letter=T&game_id=10094
http://www.lemon64.com/in...ineoffset%3D63%26name%3DT
Arcade zag er beter uit! Ik had deze op de Amiga 500.
[ Voor 18% gewijzigd door vectrex op 28-01-2005 10:49 ]
Yep, thats it! Thanks! Ik heb veel plezier aan die game gehad en straks als ik mijn emu draaiende heb ga ik het weer spelenVectrex Dude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:46:
[...]
Makkie: Thunderblade van Sega!
http://www.klov.com/game_...hp?letter=T&game_id=10094
http://www.lemon64.com/in...ineoffset%3D63%26name%3DT
Arcade zag er beter uit! Ik had deze op de Amiga 500.
Ik zoek ook nog de naam van 2 spelletjes:
• Een vliegspelletje waarbij je met een P-51 of ME bommenwerpers aan kon vallen. Harde kleuren, dus een felblauwe lucht en groene grond. Was een DOS spelletje. Beetje vage beschrijving, maar ik zou er zo niet veel meer van kunnen zeggen.
• Een soort strategisch spel waarbij je eenheden (tank/art./soldaten) op het veld kon plaatsen en turnbased zetten kon doen. Het was met 2 spelers te spelen. Zeshoeken als vakjes waar je de eenheden in kom zetten. Ook DOS
Ik zou zo snel niet meer informatie kunnen geven. Beetje summier, maar misschien weet iemand er iets van te maken.
• Een vliegspelletje waarbij je met een P-51 of ME bommenwerpers aan kon vallen. Harde kleuren, dus een felblauwe lucht en groene grond. Was een DOS spelletje. Beetje vage beschrijving, maar ik zou er zo niet veel meer van kunnen zeggen.
• Een soort strategisch spel waarbij je eenheden (tank/art./soldaten) op het veld kon plaatsen en turnbased zetten kon doen. Het was met 2 spelers te spelen. Zeshoeken als vakjes waar je de eenheden in kom zetten. Ook DOS
Ik zou zo snel niet meer informatie kunnen geven. Beetje summier, maar misschien weet iemand er iets van te maken.
-
Verwijderd
Panzer General misschien ? link naar Win95 port:SysRq schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:39:
...
Spellen op die site zijn nog net te dubieus om hier te plaatsen. Een deel is dan wel vrijgegeven, een ander deel niet
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:18 ]
Hoe heet dat speel ook alweer:
strategy
je moet zeg maar heel dorp opbouwen en je leger bijhouden. Ik herinner me dat je varkens kon houden en daar leer of worst van kon maken, met dat leer kon je met wat hout bij een specialist weer schilden maken etc etc. Ook kon je granenvelden aanleggen, dat graan naar de molen brengen, molenaar maaktte er meel van en dat bracht je naar de bakker alwaar het brood werd gemaakt.
Ook had je een herberg (waar je manschappen konden eten en drinken (en je dorpsgenoten) enzo wat je allemaal kon bouwen en je kon natuurlijk goud en erts winnen. Het doel was natuurlijk het andere dorp mollen, hoe heet het ook alweer?
Vond dat altijd zo heerlijk om te spelen
strategy
je moet zeg maar heel dorp opbouwen en je leger bijhouden. Ik herinner me dat je varkens kon houden en daar leer of worst van kon maken, met dat leer kon je met wat hout bij een specialist weer schilden maken etc etc. Ook kon je granenvelden aanleggen, dat graan naar de molen brengen, molenaar maaktte er meel van en dat bracht je naar de bakker alwaar het brood werd gemaakt.
Ook had je een herberg (waar je manschappen konden eten en drinken (en je dorpsgenoten) enzo wat je allemaal kon bouwen en je kon natuurlijk goud en erts winnen. Het doel was natuurlijk het andere dorp mollen, hoe heet het ook alweer?
[ Voor 25% gewijzigd door Joss op 01-02-2005 16:21 ]
Verwijderd
Dat kunnen er heel veel zijn. Wilde gok: 1942 ?SysRq schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:39:
In welk tijdperk speelt het zich af? Als het futuristisch is, dan zou het een van de Battle Isle spellen zijn.• Een soort strategisch spel waarbij je eenheden (tank/art./soldaten) op het veld kon plaatsen en turnbased zetten kon doen. Het was met 2 spelers te spelen. Zeshoeken als vakjes waar je de eenheden in kom zetten. Ook DOS
Settlers ?Joss schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:15:
strategy
Ook had je een herberg enzo wat je allemaal kon bouwen en je kon natuurlijk goud en erts winnen. Het doel was natuurlijk het andere dorp mollen, hoe heet het ook alweer?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:19 ]
nee Settlers was het niet dacht ik (90% zeker), ik herinner me namelijk dat ik Settlers wildde hebben NADAT ik dit spel had gespeeld.
(bovendien was dat spel wat ik zoek echt "realistisch" waar Settlers wat meer richting arealisme neigt geloof ik)
(bovendien was dat spel wat ik zoek echt "realistisch" waar Settlers wat meer richting arealisme neigt geloof ik)
[ Voor 31% gewijzigd door Joss op 01-02-2005 16:27 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:12:
[...]
Panzer General misschien ? link naar Win95 port
Nope. Tweede wereldoorlog. Dit plaatje heb ik net gevonden:Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:17:
In welk tijdperk speelt het zich af? Als het futuristisch is, dan zou het een van de Battle Isle spellen zijn.

Ben ik nou gek
Ej, het is nog freeware ook \o/
Hmm, zegt me zo niets... Het was allemaal erg blokkerig volgens mij. Pff, ik moet toch meer details kunnen verzinnen...Dat kunnen er heel veel zijn. Wilde gok: 1942 ?
[ Voor 12% gewijzigd door SysRq op 01-02-2005 17:08 ]
-
P-47 van Jaleco?SysRq schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:39:
[ Voor 10% gewijzigd door vectrex op 02-02-2005 21:03 ]
Nee ook niet. De grond was iig één groene massa volgens mij. Niet veel detail. De b-17's konden wel in aardig wat stukken uit elkaar vallen.
-
Verwijderd
Battlehawks 1942? Their Fines Hour? Secret Weapons of the Luftwaffe?SysRq schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:39:
Een vliegspelletje waarbij je met een P-51 of ME bommenwerpers aan kon vallen. Harde kleuren, dus een felblauwe lucht en groene grond. Was een DOS spelletje. Beetje vage beschrijving, maar ik zou er zo niet veel meer van kunnen zeggen.
Om maar even 3 WOII-games van LucasArts te noemen, waar ik mij zeer mee vermaakt heb.
Na een tijdje zoeken ben ik eruit:Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:38:
Battlehawks 1942? Their Fines Hour? Secret Weapons of the Luftwaffe?
Om maar even 3 WOII-games van LucasArts te noemen, waar ik mij zeer mee vermaakt heb.
Chuck Yeager's Air Combat:

-
Verwijderd
Ik denk Knights and MerchantsJoss schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:15:
Of anders Anno 1602, of Stronghold.
Saved by the buoyancy of citrus
@ Joss
kijk of je een screenshot herkend.
Knights and merchants

Anno 1602

Stronghold

Beats and bumpkins
[kan ik niet zo snel een screen van vinden helaas]
Maar misschien zegt de bovenste shots genoeg.
kijk of je een screenshot herkend.
Knights and merchants

Anno 1602

Stronghold

Beats and bumpkins
[kan ik niet zo snel een screen van vinden helaas]
Maar misschien zegt de bovenste shots genoeg.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ook ik ben op zoek naar een spel maar weet de naam niet meer
.
het is een heel simpel online spelletje maar ontzettend verslavend.
2 poppetjes (halve rondjes met een oogje en plat aan de onderkant) moeten een balletje naar de andere kant van het veld zien te krijgen. het enige wat je kunt doen is springen en vooruit of achteruit. Heeft iemand enig id?
jaartje, misschien 2 jaar geleden gemaakt ongeveer..
2 poppetjes (halve rondjes met een oogje en plat aan de onderkant) moeten een balletje naar de andere kant van het veld zien te krijgen. het enige wat je kunt doen is springen en vooruit of achteruit. Heeft iemand enig id?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 10:27 ]
Is het flash of wel gewoon iets wat je moet installeren?
Slimeball!!!Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:26:
Ook ik ben op zoek naar een spel maar weet de naam niet meer.
Ik zoek de naam van de een commodore 64 of amiga game (zelfs dat week ik niet meer). Het is een turnbased spel waarbij je een landkaart / landschap ziet. Je mag jouw poppetjes maar een paar stappen per beurt verzetten om zo zaken over te nemen en risk achtig gevechten te voeren. Er zijn in dit spel meerdere rassen waarvan een "gery dwarfs" heet. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog echt exact weet. Wie helpt?
Ik ben op zoek naar een spel dat erg veel leek op The Incredible Machine. Voor zo ver ik me kan herinneren was het iets met "dr. ...". Volgens mij (weet het niet zeker) was er ook iets met buisjes gevuld met vloeistof.
Verwijderd
Warlords !Bor_de_Wollef schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:02:
Ik zoek de naam van de een commodore 64 of amiga game (zelfs dat week ik niet meer). Het is een turnbased spel waarbij je een landkaart / landschap ziet. Je mag jouw poppetjes maar een paar stappen per beurt verzetten om zo zaken over te nemen en risk achtig gevechten te voeren. Er zijn in dit spel meerdere rassen waarvan een "gery dwarfs" heet. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog echt exact weet. Wie helpt?
Screenshots
The castle of dr brain?AuC schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:03:
Ik ben op zoek naar een spel dat erg veel leek op The Incredible Machine. Voor zo ver ik me kan herinneren was het iets met "dr. ...". Volgens mij (weet het niet zeker) was er ook iets met buisjes gevuld met vloeistof.
( er zijn meer dr. brain varianten. Kijk hier anders ook eens
Localhost is where the heart is
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een oud platformspel voor de NES. Je speelde een mannetje die op andere planeten rondliep en op wezens schoot en dingen verzamelde, zijn weg zocht in doolhoven... het was een zij-aanzicht spel, en ze hadden geprobeerd er absurde humor in te verwerken. Oh ja, ik herinner me ook dat het belachelijk moeilijk was... En je mannetje had een groot hoofd.
Nee, volgens mij niet. Er moet een soortegelijk spel als TIM bestaan waarbij je ook je eigen machine's kon bouwen door de voorwerpen op het scherm te plaatsen. Ik zoek dus eigenlijk een kloon van The Incredible Machine.SilentStorm schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:30:
[...]
The castle of dr brain?
( er zijn meer dr. brain varianten. Kijk hier anders ook eens)
Verwijderd
Ja, dat lijkt er al erg veel op. Alleen was het dan zonder kleur. Maar hier ben ik ook al blij mee want het komt op 'tzelfde neerVectrex Dude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:40:
[...]
Space Wars? Op meerdere systemen eind jaren 80.
C-64:
http://pirates.emucamp.com/a/s/spacewars/c64/main.html
Vectrex:
http://www.vectrex.nl/gfx/screenshots/space_wars.jpg
Op de C64
Een spel met een topdown view en je begint in een gevangenis als een soldaat.. volgens mij speelt het zich af in WO2 maar durf het niet zeker te zeker te zeggen.
Een spel met een topdown view en je begint in een gevangenis als een soldaat.. volgens mij speelt het zich af in WO2 maar durf het niet zeker te zeker te zeggen.
Verwijderd
Stalag 1 ?m3gA schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:47:
Op de C64
Screenshots :

Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is