[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.749 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Anoniem: 120937 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:03:
Ik ben op zoek naar een oud platformspel voor de NES. Je speelde een mannetje die op andere planeten rondliep en op wezens schoot en dingen verzamelde, zijn weg zocht in doolhoven... het was een zij-aanzicht spel, en ze hadden geprobeerd er absurde humor in te verwerken. Oh ja, ik herinner me ook dat het belachelijk moeilijk was... En je mannetje had een groot hoofd.
Rad Gravity!

Afbeeldingslocatie: http://hem.passagen.se/status82/bilder/orginal%20nes/rad%20gravity.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/images/03/Adventures%20of%20Rad%20Gravity%2C%20The%20(E)2.gif

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
deze ken ik maar is het niet
het is een binnenlokatie en de graphics zijn mooier als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
m3gA schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:18:
[...]

Bedoel je die voorloper zegmaar van Wolfenstein3D? Hetzelfde idee zegmaar alleen dan van bovenaf gezien?

zoja, dan weet ik welke jij bedoeld, ik kom alleen ook niet op de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

m3gA schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:18:
[...]

Poging 2, en ik denk dat ik hem nu heb ( of in ieder geval dicht in de buurt zit )

Into the Eagle's nest

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/I/Into_The_Eagles_Nest_intro.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/I/Into_The_Eagles_Nest_ingame.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Hallo, ik ben op zoek naar een spel dat ik een tijdje gespeeld heb maar ik heb geen idee hoe de naam is. Ik weet alleen nog dat het een soort 3d worms was met varkens en dat het duitse team "sauerkrauten" heette. Heeft iemand een idee welk spel dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80322

Ik denkd at je "Hogs Of War" bedoeld.
Edit:
Betaald neem ik aan. Was voor de playstation.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 80322 op 23-02-2005 16:37 . Reden: Zonde van een reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Ja, dat was hem, bedankt, was dit freeware of betaald spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Online Only
Space Strategy
Gratis te downloaden en spelen. Spelers kunnen met echt geld verschillende dingen in het spel kopen.
1 game duurt een vooraf vastgestelde tijd

Opzet:

Je hebt een schipje, kiest een ras, kiest 3 attributes (waarvan 1 bepaalt hoeveel fuel je verbruikt). Je kan colonys op planeten bouwen of andere mensen gaan neerschieten e.d.
Graphics zuigen maar gameplay is super. Maar hoe heet het!?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220

ik zoek een game, P.O.D. heette dat spel.. het was een race game, maar ik kan er nergens meer wat over/van vinden :( en ik wil het vet graag weer hebben...
iemand een idee waar ik het over heb? en waar ik het eventueel kan krijgen? of miss is het al wel gratie te downloaden :+

en jah, ik heb al gegoogled en op altavista gezocht, maar ik kan echt nix vinden :9

edit, en ik weet dat dit een topic is om juist een naam van het spel te vinden, maar ik weet ni waar ik t anders moet vragen :X

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 72220 op 23-02-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

oooh, zo bedankt voor degene die f-29 ter sprake bracht! ik zocht het ook al tijden..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Anoniem: 72220 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:50:
ik zoek een game, P.O.D. heette dat spel.. het was een race game, maar ik kan er nergens meer wat over/van vinden :( en ik wil het vet graag weer hebben...
iemand een idee waar ik het over heb? en waar ik het eventueel kan krijgen? of miss is het al wel gratie te downloaden :+

en jah, ik heb al gegoogled en op altavista gezocht, maar ik kan echt nix vinden :9

edit, en ik weet dat dit een topic is om juist een naam van het spel te vinden, maar ik weet ni waar ik t anders moet vragen :X
http://www.gamespot.com/pc/driving/pod/index.html?q=pod

deze ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220

jaaaah, hoe kom je daar aan? _/-\o_
ik kon m echt nergens vinden... thnx, nou ga ik proberen om m hier aan de praat te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Even gezocht in een database van PCGameplay :) en daarna bij gamespot gevonden en link gepost :) heb de game vroeger ook nog wel eens gespeeld.... lang lang geleden :P

Anoniem: 106028

Ik herinner me van in men 'kindertijden' (4 jaar geleden ofzo) een freeware strategy game, nu heb ik deze onlangs proberen terug te vinden zonder succes :( Ik hoop dat een van jullie de game herkent, het speelveld het dezelfde basis als het volgende prentje.
Afbeeldingslocatie: http://www.freeciv.org/images/thumb/0/04/648px-Hex.jpg maar het spel had veel minder detail. Aan het begin van een wedstrijd krijgt iedereen een paar mannetjes verspreid over het speelveld dat omringd is door water. Elke speler heeft ook een eigen kleur. Zo moet je dan lege vakjes innemen met dat mannetje. Hoe meer vakjes je had hoe meer mannetjes je de volgende ronde kreeg. Als je een mannetje op een ander mannetje zetten dan steeg die in rang bv naar soldaat, en als je dan 2 soldaten op elkaar zette dan werd die een sergeant. Je kon ook kastelen zetten om je te verdedigen die alleen de hoogste rank soldaten dan kapot konden doen. Het is ook nooit een commerciele game geweest. Freeware/Shareware :)

Het is niet FreeCiv

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 106028 op 24-02-2005 22:22 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

Standeman

Prutser 1e klasse

*foutje*

[ Voor 100% gewijzigd door Standeman op 24-02-2005 17:51 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Twisted schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:43:
Online Only
Space Strategy
Gratis te downloaden en spelen. Spelers kunnen met echt geld verschillende dingen in het spel kopen.
1 game duurt een vooraf vastgestelde tijd

Opzet:

Je hebt een schipje, kiest een ras, kiest 3 attributes (waarvan 1 bepaalt hoeveel fuel je verbruikt). Je kan colonys op planeten bouwen of andere mensen gaan neerschieten e.d.
Graphics zuigen maar gameplay is super. Maar hoe heet het!?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

Zou graag weten hoe een game die ik vroeger veel gespeeld heb heet:

Had een introtje met een anime-achtig mannetje dat door het bos rende en aan zn vrouw en kind dacht en alstie bovenaan een heuvel kwam zag hij z'n stad genuked worden.

Game was een topdownshooter waarin je een soort futuristische straaljager bestuurde. Je kon vanaf je bases alle kanten uitvliegen op de map en soms moest je ook terug om meer wapens en dingen te halen. Waren geloof ik ook meerdere straaljagers en wapens die je kon verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Anoniem: 80550 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:26:
Zou graag weten hoe een game die ik vroeger veel gespeeld heb heet:

Had een introtje met een anime-achtig mannetje dat door het bos rende en aan zn vrouw en kind dacht en alstie bovenaan een heuvel kwam zag hij z'n stad genuked worden.

Game was een topdownshooter waarin je een soort futuristische straaljager bestuurde. Je kon vanaf je bases alle kanten uitvliegen op de map en soms moest je ook terug om meer wapens en dingen te halen. Waren geloof ik ook meerdere straaljagers en wapens die je kon verdienen.
Zone 66 is dat: http://www.dosgamesarchive.com/download/game/182

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 27-02-2005 15:51 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 11:16
Kan iemand me misschien helpen met het volgende antieke spel :)

Ik zoek een spelletje waarmee je een scheepvaart bedrijf beheerd. je kan boten kopen/verkopen, vrachten aannemen. en als je op de eindbestemming van je reis was, kon je kiezen of je de boot zelf de haven in wilde varen (wat soms nog best pittig was :/ ) of dat je het door een sleepboot liet doen voor wat geld.
er konden ook "rampen" gebeuren, zoals ratten op je boot, of de pest die uitbreekt...
naar mijn weten was het een nederlands spel.

*zucht* de nostalgie
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
Ja, geweldig spel was dat! De naam was iets met Reders (?) volgens mij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ports of Call, daar was ook een Nederlandse versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 12316 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:50:
Klopt leuk spel, ze hebben een editie gemaakt voor de PC alleen ik kan de website niet meer terug vinden waar je hem kon downloaden en kon registreren zodat je langer als 30 dagen kon spelen. Het spel kost ongeveer 30 euro en als je een factuur had van de amiga tijdperk zodat ze konden zien dat je hem gekocht had kreeg je korting.

[ Voor 17% gewijzigd door we_are_borg op 08-03-2005 15:54 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
Ja, dat was hem! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.rdklein.com/poc/classic/menue.jpg

Nieuwe versie:
http://www.rdklein.com/poc/simulator3d/

Ports of Call zei me niet veel, totdat ik de afkorting POC zag, die moest je gebruiken om hem op te starten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door SysRq op 08-03-2005 16:01 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
HELD! :D

dat wassum... heerlijk.. kijk nou toch naar die geavanceerde graphics

Afbeeldingslocatie: http://www.rdklein.com/poc/classic/hafen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdklein.com/poc/classic/menue.jpg

ik zie zelfs dat er nieuwere versies van zijn gemaakt :)

http://www.portsofcall.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
je was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik ben op zoek naar een oud (denk een jaar of 8 a 9 jaar) spel. B)

In dit spel moest je allerlij oplossingen vinden met behulp van schakelaar, ballen, trampoliene's, lampen, touw en dergelijke..

je kon ook zlef levels maken. Dan had je alle "artikelen" tot je beschikking.
Wat ik er nog van weet zijn de volgende dingen:
Trampoliene's, lampen, touw, Ballen(basket, tennis, voet), schakelaars, lampen, hoeken & blokken..

Weet iemand mischien wel spel ik bedoel?

Alvast bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98886

PurpleBlue schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:05:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een oud (denk een jaar of 8 a 9 jaar) spel. B)

In dit spel moest je allerlij oplossingen vinden met behulp van schakelaar, ballen, trampoliene's, lampen, touw en dergelijke..

je kon ook zlef levels maken. Dan had je alle "artikelen" tot je beschikking.
Wat ik er nog van weet zijn de volgende dingen:
Trampoliene's, lampen, touw, Ballen(basket, tennis, voet), schakelaars, lampen, hoeken & blokken..

Weet iemand mischien wel spel ik bedoel?

Alvast bedankt! :>
The Incredible Machine kortweg TIM genaamd.
Geweldig spel. er is ook een tweede versie ooit van gemaakt, dan heb je ook de beschikking over lasers en spiegeltjes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 16-06 12:33
Anoniem: 106551 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:46:
[...]

Poging 2, en ik denk dat ik hem nu heb ( of in ieder geval dicht in de buurt zit )

Into the Eagle's nest

Screenshots

[afbeelding]

[afbeelding]
dankje :) dat is hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ok, here goes... denk 468 tijd- bij de benzine pomp koen je toendertijd van die games-op-floppy krijgen. "verhaal" ging over een jongetje dat een ruimteschip had gebouwd, gecrashland, en op die planeet moest je zoeken naar onderdelen om weer thuis te komen... Ik herriner me delen van het spel, en for old times sake zou ik 't dolgraag weer spelen.. geen flauw idee hoe alleen... iemand een idee? platformer btw... dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:45:
Ok, here goes... denk 468 tijd- bij de benzine pomp koen je toendertijd van die games-op-floppy krijgen. "verhaal" ging over een jongetje dat een ruimteschip had gebouwd, gecrashland, en op die planeet moest je zoeken naar onderdelen om weer thuis te komen... Ik herriner me delen van het spel, en for old times sake zou ik 't dolgraag weer spelen.. geen flauw idee hoe alleen... iemand een idee? platformer btw... dank :)
heart of darkness ? Screenshots alhier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmzz nee... argh, ik kan me daar krom aan ergeren als ik ergens niet opkom... nee, het zag er veel minder "mooi" uit. Ik herriner me een level.. en een soort grijs gebouw.. met robotjes- allemaal vrij pixelig enzo. het was meer een kwestie van ontwijken dan vernietigen als ik het goed heb. Robotjes kwamen je achterna etc.. en volgens mij had je een huisdiertje achter je aanlopen.. of.. nja, dat weet ik niet zeker :9 Ik ga google nog maar een keer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Commander keen?

Of Cosmo's Cosmic Adventure

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 09-03-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Moet wel Commander keen zijn :) (zoals LanVlam zegt)
Screen:
Afbeeldingslocatie: http://usuarios.lycos.es/pilladin/mishareware/keen41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JA! IK HOU VAN JULLIE!111 :D omg.. prachtig...

Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/jonneweb/img/pelit/kuvat/commander_keen_invasion_of_the_vorticons_marooned_on_mars1.jpg

GE-NI-AAL... ik ben jullie ECHT heel erg dankbaar... _/-\o_ _/-\o_

Ik zat in de HK rond te hangen, toen kwam ik dat dromen topic tegen... dit spel heb ik een paar stevige nachtmerries van gehad toendertijd.. prachtig om dat weer te zien :Y) dankU!

* Anoniem: 108806 heeft het snel nu weer - zo nu kijken wie er sterker is computer...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 09-03-2005 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139423

Ik zoek de naam van een spel dat ik rond 1990 op de Mac heb gespeeld.

Je begint in een hal (kasteel?) en kunt kiezen uit verschillende deuren. De laatste deur - toegang tot het laatste level - gaat pas open als je alle geheimen hebt opgelost. Onderweg moest je wat vijanden verslaan door middel van het gooien met keitjes, die je weer kon aanvullen door zakjes op te rapen.

Dit alles in zwart-wit destijds.

[edit]
op GameSpot zie ik dat het waarschijnlijk Dark Castle moet zijn ...
http://www.gamespot.com/m...er_review.html?id=1866557
[\edit] |:(

Wie weet de naam, en bestaat er ook een PC-versie van dit spel?? :/

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 139423 op 12-03-2005 18:57 . Reden: ... zoek, zoek ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 108806 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 06:41:
JA! IK HOU VAN JULLIE!111 :D omg.. prachtig...

[afbeelding]

GE-NI-AAL... ik ben jullie ECHT heel erg dankbaar... _/-\o_ _/-\o_

Ik zat in de HK rond te hangen, toen kwam ik dat dromen topic tegen... dit spel heb ik een paar stevige nachtmerries van gehad toendertijd.. prachtig om dat weer te zien :Y) dankU!

* Zeror heeft het snel nu weer - zo nu kijken wie er sterker is computer...
Commander keen is echt een geweldig spel _/-\o_
Heb dan ook vrolijk alle versies gespeeld op mn pctje vroeger.

Deeltje 1 en 4 vond ik de beste :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNsEi.Ze0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik heb op mijn Windows95 pc (nog niet zo heel lang geleden dus) een game gespeeld en je speelde zelf met een destroyer en moest door dieptebommen allerlei duikboten afschieten, de duikboten schoten ook terug en ik denk zelfs dat er nog walvissen ook tussen zwommen, maar deze mocht je niet vernietigen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

SeNsEi.Ze0n schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:02:
Ik heb op mijn Windows95 pc (nog niet zo heel lang geleden dus) een game gespeeld en je speelde zelf met een destroyer en moest door dieptebommen allerlei duikboten afschieten, de duikboten schoten ook terug en ik denk zelfs dat er nog walvissen ook tussen zwommen, maar deze mocht je niet vernietigen.

Iemand een idee?
Misschien: SubmarineS ?
Linkje
en pic natuurlijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.gamealbum.com/screens/http_3A_2F_2Fwww_2Eterminalstudio_2Ecom_2Fscreens_2Fsubmarines_2Fbig3_2Ejpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat "concentratiekamp" spel werd zelfs nog verboden hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:25
Hallo, ik heb vandaag ff een rare vraag.

Ik weet niet of iemand hier een DS heeft met Super Mario 64? maar bij de minigames van Wario zit een spel genaamd Intense Coincentration (2de schermpje bij wario, er zijn er 2 van, een met veel coins en een met weinig, die met weinig coins bedoel ik)

Is er ergens een PC spel te vinden dat hetzelfde is of in ieder geval hetzelfde idee heeft?

het gaat dus om het middelste spel op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/machielspv/files/mariods/mariods8.JPG

Als er iemand een suggestie heeft, bedankt!!

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 139423 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:40:
Ik zoek de naam van een spel dat ik rond 1990 op de Mac heb gespeeld.

Je begint in een hal (kasteel?) en kunt kiezen uit verschillende deuren. De laatste deur - toegang tot het laatste level - gaat pas open als je alle geheimen hebt opgelost. Onderweg moest je wat vijanden verslaan door middel van het gooien met keitjes, die je weer kon aanvullen door zakjes op te rapen.

Dit alles in zwart-wit destijds.

[edit]
op GameSpot zie ik dat het waarschijnlijk Dark Castle moet zijn ...
http://www.gamespot.com/m...er_review.html?id=1866557
[\edit] |:(

Wie weet de naam, en bestaat er ook een PC-versie van dit spel?? :/
Helaas Dark Castle (inderdaad het spel dat je bedoeld, geweldig spel!) is Mac only :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Ik ben opzoek naar een spel uit het dostijdperk wat ik één of twee keer heb gespeeld alweer een tijd geleden maar ik heb geen idee hoe lang precies.
Screenshots heb ik helaas ook niet dus ik zou het met wat ik herinner van de gameplay moeten doen.
Het was een worms/liero achtig spel maar het speelveld bestond dan uit 2-dimensionale planeten. Die planeten hadden dus ook gravitatie. De spelers werden elk op een andere planet gespawnd. Het was dus ook turn-based maar ik geloof niet dat je dan kon bewegen. Je had wel een ruim wapen arsenaal wat je uit een lange waslijst kon selecteren. Ik geloof dat er wapens waren als atoombommen die halve planeten wegvaagden of mol-bommen die een gat door de planeet boorde. Ik dacht dat de enige manier om naar een andere planeet te gaan was door een nieuwe basis daarheen te schieten.

Ik weet nog wel dat het spel een typische naam had. Iets met 'Metal' of 'Steel' erin dacht ik, maar ik heb geen idee meer of dat ook werkelijk zo was.

Ik zou het nog wel eens willen spelen, dus als jullie de naam weten ben ik erg dankbaar :)

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FTPlus schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 03:19:
Ik ben opzoek naar een spel uit het dostijdperk wat ik één of twee keer heb gespeeld alweer een tijd geleden maar ik heb geen idee hoe lang precies.
Screenshots heb ik helaas ook niet dus ik zou het met wat ik herinner van de gameplay moeten doen.
Het was een worms/liero achtig spel maar het speelveld bestond dan uit 2-dimensionale planeten. Die planeten hadden dus ook gravitatie. De spelers werden elk op een andere planet gespawnd. Het was dus ook turn-based maar ik geloof niet dat je dan kon bewegen. Je had wel een ruim wapen arsenaal wat je uit een lange waslijst kon selecteren. Ik geloof dat er wapens waren als atoombommen die halve planeten wegvaagden of mol-bommen die een gat door de planeet boorde. Ik dacht dat de enige manier om naar een andere planeet te gaan was door een nieuwe basis daarheen te schieten.

Ik weet nog wel dat het spel een typische naam had. Iets met 'Metal' of 'Steel' erin dacht ik, maar ik heb geen idee meer of dat ook werkelijk zo was.

Ik zou het nog wel eens willen spelen, dus als jullie de naam weten ben ik erg dankbaar :)
Warheads ?

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.com/downloads/graphics/screenshots/8384f.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Ja! ik denk dat dat het idd was. Ik ga het gelijk uitproberen. TY!!!!! _/-\o_

p.s.
Zat ik ff fout met die naam :D

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
Ik zit zelf eigenlijk ook al jaren met een spel in m'n achterhoofd waar ik de titel maar niet van kan achterhalen. Het was in de jaren '80, met familie op een vakantiepark, daar hadden ze in de arcadehal een game waar je met z'n tweeën op een bankje zat voor een scherm, op dat scherm zag je dat samen in een mijnwagentje zat waar je door van alles en nog wat heen reed en volgens mij ook nog mannetjes moest afschieten, ik geloof dat het bankje zelfs bewoog, maar weet dat niet meer zeker. Dat spel was echt verslavend en was zelfs al in 3D. Je reed dus a.h.w. het beeld in net zoals dat nu eigenlijk al lang vanzelfsprekend is. Iemand?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Rail Chase 1 of 2 van Sega!
http://www.arcadeflyers.c...rdb&subpage=thumbs&id=860
Afbeeldingslocatie: http://www.slot-game.com.tw/English/Company%20AD/cde/Monigr/053-02.gif
Is trouwens emulated in final burn en/of mame, ik heb het al eens gespeeld op mijn pc.

[ Voor 52% gewijzigd door vectrex op 21-03-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
jaaaaaaaa vet :D _/-\o_ dat was 'm :) Wist niet eens dat het van Sega was joh. Grappig, dat plaatje op de achterkant van de flyer met die mannetjes met die ski-masks op in dat mijnwagentje is precies zoals ik het me herinner, ik had zo'n plaatje ook nog voor ogen vanmorgen...

Here's a tough one: ik had het net me broer over een spel uit een nog verder verleden. Dat was echt begin jaren '80, in Engeland. Ook een arcadehalspel, maar met vreemde verticale handles waaraan je moest draaien om te schieten enzo. Ik kan er zelf helemaal niks meer van herinneren, maar volgens hem was het een soort Doom-achtig spel waar je met z'n tweeën tegelijk kon spelen en mekaar ook kon opzoeken dus in het spel. En iets van robots zegt hij, zoals ik dit tik doet het me denken aan Marathon maar dat was het denk ik niet. Kan je hier iets van maken?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Hm, ik ben op zoek naar een vliegspel. Je kon met straaljagers vliegen en volgens mij alleen in woestijn gebieden. Het was gemaakt door iets met Ocean ofzo. Volgens mij startte het ook met ocean.exe

Beetje vage omschrijving, maar het is ook alweer zo lang geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Retaliator? Dat is van Ocean en ook nog eens in een woestijnachtige omgeving.

[ Voor 75% gewijzigd door Bor op 21-03-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:21:
En is in dit topic al een keer of wat voorbij gekomen :P Even plaatje scoren...

Afbeeldingslocatie: http://f-19.hp.infoseek.co.jp/retal/retal-cockpit.png

[ Voor 12% gewijzigd door IceStorm op 21-03-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:21:
_/-\o_

danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Here's a tough one: ik had het net me broer over een spel uit een nog verder verleden. Dat was echt begin jaren '80, in Engeland. Ook een arcadehalspel, maar met vreemde verticale handles waaraan je moest draaien om te schieten enzo. Ik kan er zelf helemaal niks meer van herinneren, maar volgens hem was het een soort Doom-achtig spel waar je met z'n tweeën tegelijk kon spelen en mekaar ook kon opzoeken dus in het spel. En iets van robots zegt hij, zoals ik dit tik doet het me denken aan Marathon maar dat was het denk ik niet. Kan je hier iets van maken?
Mmmh, iets meer info? Misschien een vast jaartal, was dit dus een geschakelde kast waarbij je tegen elkaar speelde? Liep je door gangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaTr1x schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:07:Here's a tough one: ik had het net me broer over een spel uit een nog verder verleden. Dat was echt begin jaren '80, in Engeland. Ook een arcadehalspel, maar met vreemde verticale handles waaraan je moest draaien om te schieten enzo. Ik kan er zelf helemaal niks meer van herinneren, maar volgens hem was het een soort Doom-achtig spel waar je met z'n tweeën tegelijk kon spelen en mekaar ook kon opzoeken dus in het spel. En iets van robots zegt hij, zoals ik dit tik doet het me denken aan Marathon maar dat was het denk ik niet. Kan je hier iets van maken?
Niet zo moeilijk hoor : het is Xybots !

Linkje naar info
enne, hij is ook voor Mame te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
_/-\o_ :D idd dat is 'm, dat is een tijd geleden zeg, damn, nu ik die screenies zie komt het weer helemaal terug, ik wil weer 13 zijn :P

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ik ben eigenlijk op zoek naar de naam van het volgende spel:

Je moest een vliegend fortress maken met behulp van 6-hoekige vlakken. Daarop kon je dan motoren en wapens zetten om zo de vijandige fortressen uit de lucht te knallen.

Ik heb er ooit een keer een demo van gehad (van een of ander magazine ofzo). Maar geen idee hoe het nu heet. Ik zou best eens de volledige versie willen spelen.

Het was trouwens ongeveer in de Pentium-1 tijd.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 18:42

neevedr

Dat was ik niet!

Ik zoek een Olieboor spel, vroeger, tijdens mijn basisschool tijdperk, zo'n 10 jaar geleden, veel gespeeld. Een landschap, met een boortoren erop, en dan naar beneden boren, naar geel spul (olie) met verschillende boorkoppen, voor elk gesteente een andere kop erop, ging de boor weer helemaal naar boven om de boor te verwisselen. Iemand een idee (download?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:39
Aan het begin van dit topic ging het over het spel Jetfight of iets in die trend.
Ik heb vroeger een DOS spelletje gespeeld wat erg lijkt op die omschrijving.
Het probleem is alleen dat ik er niets over kan vinden via Google.
Je kon uit meerder vliegtuigen kiezen en je moest bepaalde missies uitvoeren waarna je weer veilig moest landen (landen was meestal het probleem >:) ).
Volgens mij kon je ook met helicopters vliegen.

Heeft er iemand een plaatje of zelf waar deze (waarschijnlijk nu wel Abandon ware is dus geen warez) te vinden is?

Ik zou dit spel graag nog eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100585

gnimmeL_kraD schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:03:
Ik ben eigenlijk op zoek naar de naam van het volgende spel:

Je moest een vliegend fortress maken met behulp van 6-hoekige vlakken. Daarop kon je dan motoren en wapens zetten om zo de vijandige fortressen uit de lucht te knallen.

Ik heb er ooit een keer een demo van gehad (van een of ander magazine ofzo). Maar geen idee hoe het nu heet. Ik zou best eens de volledige versie willen spelen.

Het was trouwens ongeveer in de Pentium-1 tijd.
Als ik me niet vergis is dat Stratosphere.. en die zat IDD destijds op een demo CD van een PC mag.. als het goed is, hangt dat ding nog ergens thuis rond in een doos.

Ah, hier is de link al : http://www.gamespot.com/pc/strategy/stratosphere/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
NielsOveres schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:19:
Aan het begin van dit topic ging het over het spel Jetfight of iets in die trend.
Ik heb vroeger een DOS spelletje gespeeld wat erg lijkt op die omschrijving.
Het probleem is alleen dat ik er niets over kan vinden via Google.
Je kon uit meerder vliegtuigen kiezen en je moest bepaalde missies uitvoeren waarna je weer veilig moest landen (landen was meestal het probleem >:) ).
Volgens mij kon je ook met helicopters vliegen.

Heeft er iemand een plaatje of zelf waar deze (waarschijnlijk nu wel Abandon ware is dus geen warez) te vinden is?

Ik zou dit spel graag nog eens spelen.
Iets meer info? Een ander bekend dos 'flightsim' is retalliator
klik

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

neevedr schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:51:
Ik zoek een Olieboor spel, vroeger, tijdens mijn basisschool tijdperk, zo'n 10 jaar geleden, veel gespeeld. Een landschap, met een boortoren erop, en dan naar beneden boren, naar geel spul (olie) met verschillende boorkoppen, voor elk gesteente een andere kop erop, ging de boor weer helemaal naar boven om de boor te verwisselen. Iemand een idee (download?)
Ik weet precies wat je bedoelt :) kheb dat op de C64 gespeeld. de naam is me ook even ontschoten, maar kzal es goed nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
neevedr schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:51:
Oil Imperium misschien?

Bestaat trouwens ook een versie van voor de C64 en Amiga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 18:42

neevedr

Dat was ik niet!

Dat lijkt erop maar is niet precies wat ik bedoel, ik heb zelden met een C64 gespeeld, het moet een DOS spel zijn. Dit lijkt er wel op:
Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/screen/o/oi-bohren-02.gif
maar het was volgens mij minder "3D", platter dus.

[ Voor 4% gewijzigd door neevedr op 23-03-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zoek een c64 spel. Het is een conversie van een arcade. Je rijd in auto's en moet andere auto's tot stilstand brengen (bv door er tegenaan te botsen). De game kwam op de c64 uit in teleurstellende kleuren (16 of 4 kleuren oid). Het was een bekend spel in die tijd. Het is niet APB. Je kunt dacht ik ook turbo's etc voor de auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Chase HQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:56:
Ik zoek een c64 spel. Het is een conversie van een arcade. Je rijd in auto's en moet andere auto's tot stilstand brengen (bv door er tegenaan te botsen). De game kwam op de c64 uit in teleurstellende kleuren (16 of 4 kleuren oid). Het was een bekend spel in die tijd. Het is niet APB. Je kunt dacht ik ook turbo's etc voor de auto kopen.
Ik weet niet of dit hetzelfde spel is, maar ik heb ooit een dos spel gehad waarbij je als flik controle kon nemen over 4 of 5 wagens (top down view) om dan de wagen van de "bad guy" klem te rijden. Je kon zelf ook als "bad guy" rondrijden om de flikken te ontwijken en te ontsnappen. Maar 'k heb geen idee hoe die game noemt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:56:
Dat is idd chase HQ

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks! Chase HQ it is! Ik ga gelijk mijn c64 emulator weer opzoeken :) Is die arcade versie trouwens op een of andere emulator verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ik ben op zoek naar een SNES spel, het is een sidescrolling spel en je bestuurt een vliegtuig (deze hadden vaak van die lasers die je oneindig had, en je kon ook upgrades kopen). Je had vaak eindbazen (ik herriner me een tank die je kapot moest maken, je ging van links naar rechts om ververvolgens aan het einde van de baan om te keren en weer terug gaan naar de tank... Dit was volgensmij de eindbaas van het eerste level, wat zich afspeelde op een legerbasis volgensmij..

Ik weet ook nog dat je een vliegtuig had die als standaard wapen 1 cannon aan de voorkant had en eentje op de onderkant van de neus, als je dus ging vuren schoot je 2 lasers tegelijk.

Sorry voor de vage omschrijving, maar ik zoek het spel al een tijdje.

Volgensmij was het iets van Topgun ofzo... Ik weet het echt niet meer :'(

Oh ja, in het introfilmpje zag je een opstijgende straaljager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:06:
Ik ben op zoek naar een SNES spel, het is een sidescrolling spel en je bestuurt een vliegtuig (deze hadden vaak van die lasers die je oneindig had, en je kon ook upgrades kopen). Je had vaak eindbazen (ik herriner me een tank die je kapot moest maken, je ging van links naar rechts om ververvolgens aan het einde van de baan om te keren en weer terug gaan naar de tank... Dit was volgensmij de eindbaas van het eerste level, wat zich afspeelde op een legerbasis volgensmij..

Ik weet ook nog dat je een vliegtuig had die als standaard wapen 1 cannon aan de voorkant had en eentje op de onderkant van de neus, als je dus ging vuren schoot je 2 lasers tegelijk.

Sorry voor de vage omschrijving, maar ik zoek het spel al een tijdje.

Volgensmij was het iets van Topgun ofzo... Ik weet het echt niet meer :'(

Oh ja, in het introfilmpje zag je een opstijgende straaljager ;)
Klinkt mij in de oren als "U.N. Squadron"

hier een link met wat screenshots http://www.cherryroms.com/snes_roms/3415/u.n._squadron/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:43:
Thanks! Chase HQ it is! Ik ga gelijk mijn c64 emulator weer opzoeken :) Is die arcade versie trouwens op een of andere emulator verkrijgbaar?
Als het goed is, is er ook een MAME rom van Chase H.Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Anoniem: 106551 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:37:
[...]

Klinkt mij in de oren als "U.N. Squadron"

hier een link met wat screenshots http://www.cherryroms.com/snes_roms/3415/u.n._squadron/
Je bent top :D :D

Dat is 'em inderdaad, geweldig!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56935

Anoniem: 2557 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:46:
[...]

Helaas Dark Castle (inderdaad het spel dat je bedoeld, geweldig spel!) is Mac only :'(
Nee, er is ook gewoon een DOS versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Ik zoek heel erg een spel dat ik lang geleden ooit gehad heb. De titel weet ik misschien nog wel. Het was iets als "HotShot".

Het spel weet ik me héél vaag nog te herinneren. Volgens mij waren het allemaal mini-games, en je kon bijvoorbeeld mensen hun hoofd laten exploderen. In die trant dus. Het is minstens 10 jaar geleden dat ik hem het laatst heb gespeeld. Daarna verloren gegaan. Ik kan me ook heel vaag nog iets herinneren van hoofden in kannonnen stoppen... Dat soort ongein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Toevallig deze:?

http://www.thelegacy.de/M...itel_id=2226&game_id=2248

Maar ff de Engelstalige versie gepost ipv de Duitse. (de website bedoel ik) :*)

Stom!!!! Had het php bestand gelinked. (raar aangezien ik wel had gecontroleerd of de link het deed).
Nu doet ie het wel.

[ Voor 91% gewijzigd door Arunia op 05-04-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
http://www.thelegacy.de/M...itel_id=2226&game_id=2248

Nogmaals dan ff, had iets verkeerd gedaan...

Is het deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

ik ben opzoek naar een ruimte strategie/bouw/onderhandel spel die ik vroeger vaak speelde.
Ik weet nog dat je werelden kon coloniseren, en op deze werelden allemaal gebouwen kon bouwen die je dan van de voorkant kon bekijken. ook kon je je eigen schepen maken met de geresearchde onderdelen waarmee je dan weer andere planeten kon aanvallen. je kon ook onderhandelen met je tegenstanders en pacts maken.

beetje vage omschrijving maar ik weet er niet veel meer van, weet nog wel dat het een mega spel was :)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ja, dat kunnen er zoveel zijn. :P Master of Orion, Space Empires, Pax Imperia, Reach for the Stars, Ascendancy... meer details welkom. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DroogKloot op 05-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

jaaaaa pax imperia!! was altijd lache spel.

dankjewol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 22:44

Thandor

SilverStreak

WizZie- schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:01:
Ik zoek heel erg een spel dat ik lang geleden ooit gehad heb. De titel weet ik misschien nog wel. Het was iets als "HotShot".

Het spel weet ik me héél vaag nog te herinneren. Volgens mij waren het allemaal mini-games, en je kon bijvoorbeeld mensen hun hoofd laten exploderen. In die trant dus. Het is minstens 10 jaar geleden dat ik hem het laatst heb gespeeld. Daarna verloren gegaan. Ik kan me ook heel vaag nog iets herinneren van hoofden in kannonnen stoppen... Dat soort ongein ;)
Ik weet wat je bedoelt. Het waren 2 van die cartoon poppetjes.

Het was ook een Windows spel. Ik heb hem ergens liggen hier alleen ik weet niet meer waar en niet eens meer op welke CD.

Ik heb 'm volgens mij gevonden. Het spel is genaamd : Best Shot.
Helaas draait 'ie niet onder Windows XP dus kan ik geen screenshot maken. Ik zal binnenkort 1 maken onder Windows 3.11 ;)
Onder 3.11 doet 'ie het ook niet, misschien omdat ik WinG en Win32 niet heb geinstalleerd ;).
Dan maar eens onder Windows '95 proberen (met 16 kleuren :X)

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 05-04-2005 14:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Is het deze toevallig?
Nope. Toch bedankt ;)

ff Thandor's reply bekijken...

Edit; Best Shot kan misschien ook... Maar ik kan er niets over vinden op google...:(
Thandor, kan je misschien een foto maken van de CD oid? Of een screenshot als ie het wel doet? :)

[ Voor 57% gewijzigd door Atomius op 05-04-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik denk, ik slinger mijn Cyrix 5x86 DX4/100 @ 120MHz ff aan om het spel te draaien. Daar staat immers Windows '95 op ;).
Blijkt dat het spel minimaal 256 kleuren nodig heeft, kan ik hem alsnog niet draaien.
Eerst dus nog ff drivers zoeken voor de videokaart.

Foto van de CD zal wel niet veel helpen, het is een demo dat op een verzamel CD staat ;).
(The best of select : Games 7)

[Edit]
De drivers zijn eindelijk geïnstalleerd en ik heb een screenshot kunnen maken.
Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/6302/bestshot0ee.jpg
Best Shot
Joe slaat z'n baas momenteel in het gezicht ;).
Het kanon waar WizZie- 't over had zit er ook bij. Derde plaatje aan de linkerkant :)

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 05-04-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

WizZie- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:42:
[...]

Nope. Toch bedankt ;)

ff Thandor's reply bekijken...

Edit; Best Shot kan misschien ook... Maar ik kan er niets over vinden op google...:(
Thandor, kan je misschien een foto maken van de CD oid? Of een screenshot als ie het wel doet? :)
Check hier (Home of the underdogs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Jaa! Bedankt allemaal! Vooral thandor voor het screenshot! (Kunnen we misschien iets regelen voor de demo?) :)

Edit; Heb hier http://www.ag.ru/files/demos/9277/3624/agc zelf een demo gevonden. Is alleen een beetje saai level. (Ping pong.) Zijn er ook andere demo's? - Nogmaals bedankt!

[ Voor 45% gewijzigd door Atomius op 05-04-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-06 10:29

Nitai

Live the life you love.

Ik had een spel op de atari vroeg (kben nu 25..hmmm...vroeger..)

het waren 2 tanks die elkaar moesten raken. De twee tanks waren beide op een heuveltje en je schoot door te richten. De heuveltjes kon je ook raken etc. Hoe heet deze game?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Nitai schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:51:
Ik had een spel op de atari vroeg (kben nu 25..hmmm...vroeger..)

het waren 2 tanks die elkaar moesten raken. De twee tanks waren beide op een heuveltje en je schoot door te richten. De heuveltjes kon je ook raken etc. Hoe heet deze game?
Combat op de 2600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@WizZie-
Heb je een emailadres :?
Dan kan ik 'm mailen. (Ingepakt is 'ie ~4,5MB)

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 05-04-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hmm... ik heb een emailadres... maar om die nou zomaar in dit topic neer te zetten... Kan het niet op een andere manier? 4,5 mb uploaden ergens? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

WizZie- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:04:
Hmm... ik heb een emailadres... maar om die nou zomaar in dit topic neer te zetten... Kan het niet op een andere manier? 4,5 mb uploaden ergens? (A)
Upload plek heb ik niet maar als je ff snel : joop_at_bennie_com neer zet dan mail ik het wel. Haal je na die tijd weer weg :P.

Of je mailt mij en ik mail terug :+
Mij eerst mailen is het handigst aangezien ik dalijk moet eten :Y) :9

(A) :?

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 05-04-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Zal ik doen. (A) is in MSN een engelemoticon. Was bedoeld als "misschien teveel gevraagd". Maar laten we maar weer on-topic gaan he ;) Ik mail wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 19:02

DMV

Ik ben op zoek naar 'n spel wat ik vroeger op m'n Apple ][ gespeeld heb. Je kan met 'n vliegtuigje heen en weer vliegen. Door de lucht, maar ook in het water.
Als je bovenaan de lucht vliegt kun je ook nog sneller gaan (Hyperspace mode ofzo) En in 't water ging het nogal traag.Verder moest je een soort basissen neerschieten die parachutes dropten. Als die in het water kwamen werden het onderzee boten die dan naar je gingen schieten. Ik heb m'n oude floppie's nog 'ns doorgenomen, maar ik kan 't niet vinden. Heb ik waarschijnlijk omgeformatteerd om voor m'n XT te gebruiken. :+

AMD Athlon XP 1600+ @ 1490 | A7V266-E | 512Mb DDR | 2x20Gb HD Raid | Finding time for some H2O cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Laatst online: 15:17

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik ben op zoek naar een spel wat hooguit 3 jaar geleden is verschenen. ik heb het ook in die tijd gespeeld.
verhaal:
jij gaat mee met een onderzoeksschip
tijdens een experiment met een soort warpdrive, gaat er iets fout. door de fout zitten bemanningsleden overal verspreid in een ander stelsel. jij ook. maar gelukkig zit het onderzoekschip vlakbij je. omdat jullie niet terugkunnen gaan jullie de rest zoeken en hopen op een of andere manier terug te komen.

tijdens het spel kijk je van bovenaf op je ruimteschip. het is de bedoeling dat je door middel van rotsen kapot te schieten aan grondstoffen komt. er zijn groene, gele en roze. deze kan je op zuigen met een tractorbeam.

het onderzoeksschip lijkt ronde schijf. op de hoeken zitten uitstulpingen die in het spel kunnen worden uitgerust met geschut.

ik weet trouwens bijna zeker dat er 'space' in de naam zat.

kent iemand dit spel

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 23:50
ik ben op zoek naar een oud (super?) nintendo spel. je speelt met een popje en eet diertjes op eenmaal dat je ze hebt doorgeslikt kan je dingen die je opgegeten poppetje ook kon. zoals schieten, hoger jumpen, sneller rennen etc....

foto's heb ik niet.

maar ik wil dit spel nog eens met een emulator op me pc spelen. want vond het zo goed. al heb ik alles al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sn33ky schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:22:
ik ben op zoek naar een oud (super?) nintendo spel. je speelt met een popje en eet diertjes op eenmaal dat je ze hebt doorgeslikt kan je dingen die je opgegeten poppetje ook kon. zoals schieten, hoger jumpen, sneller rennen etc....

foto's heb ik niet.

maar ik wil dit spel nog eens met een emulator op me pc spelen. want vond het zo goed. al heb ik alles al verkocht.
Volgens mij is dat 1 van de "Kirby" spelletjes : "Kirby Super Star" of "Kirby's Dream land 3".

hier een link naar info over de Kirby serie ( meerdere platforms ) : http://www.planetnintendo.com/nindb/fran/kirby.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27

Zeror

Ik Henk 'm!

sn33ky schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:22:

foto's heb ik niet.

Klinkt als Kirby
NES versie:
Afbeeldingslocatie: http://img35.exs.cx/img35/509/img23je.jpg
SNES versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.cherryroms.com/screenshots/Kirby's_Dream_Land_3_(U)(2002).png

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 11-04-2005 23:33 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:45
Leuk topic dit, ik heb het helemaal door gelezen en ben een hoop spellen tegen gekomen die ik weer eens ga spelen.
Verder zoek ik er ook 2, die ik hier niet ben tegengekomen:
1.Dos spel, ik schat 15 jaar oud en waarschijnlijk 4 kleuren. Het was een vliegspelletje, waar je in het midden van het veld opsteeg en naar links of rechts kon vliegen. Aan beide kanten was het bergachtig. Je doel was alle "kanonnen" die op de grond stonden te vernietigen, en te voorkomen dat ze jou neerschoten. Je kon dacht ik met normale kogels schieten, of een bom recht naar beneden laten vallen. Als je uiterst links (of rechts) kwam, moest je omkeren, anders vloog je tegen een hoge berg aan. Zover ik het me kan herinneren kwamen er in latere levels ook vijandige vliegtuigjes achter je aan, die je ook weer moest ontwijken/neerhalen.
2.Playstation 1 spel (misschien ook PC), ik heb hier ooit eens een demo van gespeeld. Je stond met vier mannetjes in een vierkante kamer. Eén mannetje had een bom bij zich, die moest hij denk ik zo lang mogelijk bij zich houden, voordat het ontploftte. De anderen moesten die dan proberen af te pakken. Na een tijdje begon te kamer ook te kantelen. (Sorry, niet echt duidelijk maar ik kan het me slecht herinneren.)
Degenen die het weten, ben ik erg dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01
1) Wings of Fury -> speelde ik vroeger op een 286'er, als ik het op een snellere computer probeerde dan steeg het vliegtuigje om te 1 of andere vage reden niet meer op van het vliegdekschip waardoor je meteen in het water flikkerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:45
Nee, die is het niet. Ook een leuk spel, maar die ik bedoel is nog ouder, en simpeler graphics. Je start ook niet op een vliegdekschip, maar gewoon op het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Sopwith? :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is