Ik zit met een probleempje. Als ik battlefield aan het spelen ben, bevriest het spel voor een aantal seconden (tussen de 5 en 8 seconden). Dit gebeurd om de paar minuten. Ik heb hier in het verleden totaal geen last van gehad.
Ik heb sinds vorige week wel wat veranderd aan mijn systeempje en dat is een verse installatie met sp2 erop. Verder zijn zoals altijd al mijn drivers volledig geupdate (ook bios, moederbord, geluidskaart)
Mijn systeem;
amd 2600
asus a7n8x-x
sapphire 9800 pro
sb audigy 2
Punkbuster, ATI and Nvidia = LAG
In dit topic heb ik het ook al aangekaart omdat ik dacht dat het aan punkbuster lag, maar dat is niet het geval. Het gebeurd ook op non-pb servers nu en ik had call of duty geleend en daar was niets aan de hand dus het is waarschijnlijk niet de combi ati-nforce2-punkbuster.
Wat heb ik gedaan;
Defragmentatie, firewall uitgezet van windows, GART gedisabled, alle ati drivers vanaf 4.10 tot aan 4.12 geprobeerd (inclusief de omega's). Battlefield opnieuw geinstalleerd en geen incremental patches gebruikt. Battlefield getweakt met lagere geluidszettingen, soundbuffercachesize verhoogd naar 1000, in dxdiag hardware versnelling van geluid een tandje terug gezet.
Mcafee virusscan uitgezet tijdens spelen (maar ik gebruik hem al jaren en nooit problemen gehad). In services atihotkeypoller uitgeschakeld (de hele faq van evenbalance en alles geprobeerd, dus ook pb_sleep 500 en pb_system 0 )
De hele comp gecheckt op virussen, spyware en dergelijke
Kortom ik weet niet wat ik nog moet proberen en ik vermoed dat het ergens ligt in sp2, maar deze wil ik gewoon houden en het moet toch mogelijk zijn om het goed te draaien met sp2.