Yamada DVX-6600

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.157 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb er bij divx'en ook wel last van hoor het is bij meer dan drie regels enzo. maar ik las pas nog op een ander forum dat deze problemen ook met de phillips spelers waren dus technisch is het vrij nieuw en moeilijk om subs af te draaien net zo snel als op een pc? misschien dat het daarom niet in het eerste firmware zat ?

ik wil yamada niet afkraken oid. alleen de mensen die gaan klagen op de kwaliteit van een vrij onbekend en niet al te "duur" merk weten ook best wel dat ze er niet teveel van moeten verwachten..

je kan niet voor een paar cent op de eerste rang zitten :)

ik schaam me dood als ik weer een divx moet afdraaien voor de famillie en er dan weer bij moet zeggen dat het nog niet op te lossen is. ik sluit daarom nog maar even me pc aan op me 2,4ghz zendertje

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 22:39

PoweRoy

funky!

kheb zelf de dp500 (_O_) maar ik kan niet tot nauwelijks divx3.11 fast motion movie afspelen, helemaal met ac3 :+ (saving private ryan :D)

mijn ouders zitten altijd te zeuren dat ze ook film willen zien dus ik deze voor hun besteld :) maar speelt deze wel 3.11 fast motion af zonder hapering :?

vind ook top dat er een decoder ingebouwd is :) hier bij dp moet ik eerst receiver+boxen of speakersset met optical in :X

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:45
MaStar schreef op 11 mei 2004 @ 15:37:
<font color=blue size="1">Modbreak<br><hr size="1" color="blue">Meerdere keren per pagina verwijzen naar een IA is wel spam. Laat berichten over de IA voortaan dus achterwege.</font><hr size="1" color="blue">
ja, sorry, maar ik wilde ff zeggen dat er nu betaald moet worden en in dit forum zijn veel mensen die zo'n spelertje willen aanschaffen. Dus als ze niet snel zijn (en dat wilde ik ff duidelijk maken) zijn al die spelertjes bij die IA alweg...dat duurt nog maar een paar dagen denk ik...want 63 Euro is natuurlijk goedkoop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:55:
ik schaam me dood als ik weer een divx moet afdraaien voor de famillie en er dan weer bij moet zeggen dat het nog niet op te lossen is. ik sluit daarom nog maar even me pc aan op me 2,4ghz zendertje
Welke problemen met divx? En als je weet dat ze het toch niet doen waarom sluit je dan niet gelijk je pc erop aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MaStar schreef op 11 mei 2004 @ 18:54:
[...]

ja, sorry, maar ik wilde ff zeggen dat er nu betaald moet worden en in dit forum zijn veel mensen die zo'n spelertje willen aanschaffen. Dus als ze niet snel zijn (en dat wilde ik ff duidelijk maken) zijn al die spelertjes bij die IA alweg...dat duurt nog maar een paar dagen denk ik...want 63 Euro is natuurlijk goedkoop :Y)
Ik doe ook mee met die ia, vanmiddag stond ie er nog op, nou is ie verdwenen uit de lijst en heb ik er geen toegang meer toe .... :X zeer vreemd moet ik zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op 12 mei 2004 @ 12:34:
Ik doe ook mee met die ia, vanmiddag stond ie er nog op, nou is ie verdwenen uit de lijst en heb ik er geen toegang meer toe .... :X zeer vreemd moet ik zeggen ...
http://www.inkoopactie.net/topic/1br17byy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Laatst online: 07-06 15:38

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Nou nou, ;)

Zie je wat er gebeurd, weer een of andere kloothommel die iedereen wil verneuken, die vent is nu spoorloos maar als ik het goed gelezen heb is die bank account geblokkeerd en er is geen geld af gehaald laatste 4 weken, dus mensen kunnen hun geld terug halen. Gelukkig maar!

Laten we over die IA's ophouden hier in deze topic A.U.B. ik post dit bericht om te waarschuwen, voor de nieuwe onder ons. Laat dit ons een lesje zijn.

Maar, ik durf bijna niet te vragen: Is iedereen nog blij met zijn 6600?
Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld.

Er zijn wel paar bugs maar daar erger ik me niet aan.
Ik ben in iedere geval tevreden me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:34
Ik sta op het punt er 1tje aan te schaffen, maar ik wacht nog even af of die firmware updates nog komen... Met name het verbeteren van de Random Play functie vind ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben best tevreden met mijn 6600, zolang ik weet dat er nog nieuwere firmware komt waarin gmc&qpel werken zoals het hoort en de subs selecteerbaar zijn.
op het moment is het dus een beetje twijfelachtig, maar gelukkig heb ik oko een boel gewone dvd's.

ik heb trouwens gisteravond de ingebouwde 5.1deco getest, en ik moet zeggen dat dat ook met 4 boxen lekker werkt (moet je wel center&subwoofer uit zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op zich is het zeker geen slecht apparaat om DVD's mee af te spelen.
Maar daar heb ik deze niet voor gekocht !
DVD's kon ik al prima afspelen, mij ging het om het MPEG 4 gedeelte in combinatie de mogelijkheid om .srt files mee af te spelen.
We zijn inmiddels (ik tenminste) 11 weken verder en van een goede firmware update is nog steeds geen sprake.
Beestje staat dus al 11 weken werkloos hier.
Misschien dat een goede firmware update nog gaat komen, maar tot nu toe vindt ik de service van Yamada ronduit prut.
Der thomas laat ook niets meer van zich horen, dus wanneer (en of ooit) dit goed gaat komen.............. ??????
Kortom, ik ben zeker geen tevreden gebruiker.
Laten we hopen dat ik zeer binnenkort in het ongelijk gesteld wordt, en dat deze speler de absolute top blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 19:40
Ik vind dat we met zijn allen, er maar wat vaart achter moeten zetten bij yamada. Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:08
Ik heb trouwens nog even contact gezocht met Yamada. Er kan uiteraard niets gezegd worden over toekomstige ondersteuning d.m.v. firmwares. Wel kreeg ik te horen dat het onwaarschijnlijk is dat er ooit een firmware als GPL/Open source uitkomt. De chip-fabrikant houdt dat allemaal redelijk geheim. Maar volgens de persoon van Yamada komt er misschien uiteindelijk wel een groepje 'hackers' die de zaak in de openbaarheid weet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mein deutsch ist nicht so gut...........
Maar als iemand zich geroepen voelt om der Thomas duidelijk te maken dat de meute zich begint te roeren............. graag !
Denk dat de groep ontevereden gebruikers steeds groter ( & steeds sneller groter) wordt.
Misschien dat dat zou kunnen helpen.
Anders vragen of hij mee wil doen met een inkoopactie voor een KISS speler die wel goed wordt ondersteunt ? (van wat ik heb gehoord, als ik lieg, lieg ik in commissie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik eindelijk de Yamada 6600 thuisgekregen. Dat was een zware teleurstelling :( . Bij elke dvd of cd (-r+rw) blijft het beeld om de 8 a 10 sec heel even stilstaan. Dit gebeurt dus ook bij originele dvd's. Ik heb hem al weer ingepakt om het terug te brengen. Hebben meer mensen hiervan last gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:08:
Gisteren heb ik eindelijk de Yamada 6600 thuisgekregen. Dat was een zware teleurstelling :( . Bij elke dvd of cd (-r+rw) blijft het beeld om de 8 a 10 sec heel even stilstaan. Dit gebeurt dus ook bij originele dvd's. Ik heb hem al weer ingepakt om het terug te brengen. Hebben meer mensen hiervan last gehad?
Eh alleen bij matrix films, maar die deden het ook op mn PC... Van de andere ong 50 die ik afgespeeld heb (dvdr en orgineel) is grotendeels wel goed... Op andere dvdspelers heb ik niks beter of slechtere kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Megamind schreef op 14 mei 2004 @ 10:13:
[...]

Eh alleen bij matrix films, maar die deden het ook op mn PC... Van de andere ong 50 die ik afgespeeld heb (dvdr en orgineel) is grotendeels wel goed... Op andere dvdspelers heb ik niks beter of slechtere kwaliteit..
divx3.11 fast motion en ac3 toevallig :? heb ik ook bij mijn kiss dp-500 :X
dus yamada heeft dat ook :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kunnen jullie de Yamada 6600 speler goed zien:

http://www.targetweb.nl/txt/tx42035.htm
http://www.targetweb.nl/photo/42035.jpg

Ik Heb hem ook nu 2 weken en moet zeggen ik ben er zeer tevreden mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Voor de zekerheid toch maar de update geinstalleerd. Het werkt nu perfect.
Waarschijnlijk dat de originele FW toch niet helemaal goed geinstalleerd was.

Weet iemand of de macrovison beveilging uitgeschakeld kan worden?
Wegens mijn oude, maar perfecte Philips bak kan ik de Yamada niet rechstreeks aanluiten op de TV. Nu heb ik'm via de videorecorder doorgelust. Bij notabene een orginele koop dvd werkt ie dus niet goed vanwege de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 08:10
Ik had een vraagje:
Ik ga een dvx 6600 bestellen via een online store voor €87, maar aangezien het vanuit Duitsland moet komen, komen er nog verzendkosten bovenop...

Voor 1 speler is dit €20 waardoor hij in totaal €107 kost
Voor 2 €25 -> €99.5
Voor 3 €25 -> €95.3
Voor 4 €25 -> €93.25
Voor 5 €25 -> €92

Daarna zijn de kosten hoger waardoor het pas terug interessant (<92) wordt vanaf 9 spelers...

Zijn er dus mensen die ofwel in Leuven (of omstreken) wonen (zit daar op kot) ofwel in Hasselt (of omstreken) wonen (thuisbasis :o)) en die er ook eentje willen, gelieve dan contact met me op te nemen, dan kunnen we de verzendkosten op deze manier delen waardoor het voor iedereen interessanter wordt... Verdere afspraken zullen we dan via mail of zo regelen...

Alvast bedankt!
Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch eigenlijk wel zeer tevreden met de dvd speler hoor.

Voor Mpeg4 afspelen gebruik ik hem nog niet nee, daarvoor is de ondertiteling nog te slecht geregeld. De beeldkwaliteit ervan is trouwens wel perfect.

Ook de beeldkwaliteit van dvd's is echt uitstekend, en het belangrijkste, hij is regiovrij, kan nu dus eindelijk allerlei mooie dvd'tjes uit Amerika bestellen :)

Ook de geluidsdecoder werkt zeer mooi, heb een 4.1 setje erop aangesloten en geeft heerlijk geluid 8)

Al met al perfect dingetje, en de uiteindelijke firmware komt vast wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2023
Superjef schreef op 15 mei 2004 @ 10:31:
Ik had een vraagje:
Ik ga een dvx 6600 bestellen via een online store voor €87, maar aangezien het vanuit Duitsland moet komen, komen er nog verzendkosten bovenop...

Voor 1 speler is dit €20 waardoor hij in totaal €107 kost
Voor 2 €25 -> €99.5
Voor 3 €25 -> €95.3
Voor 4 €25 -> €93.25
Voor 5 €25 -> €92

Daarna zijn de kosten hoger waardoor het pas terug interessant (<92) wordt vanaf 9 spelers...

Zijn er dus mensen die ofwel in Leuven (of omstreken) wonen (zit daar op kot) ofwel in Hasselt (of omstreken) wonen (thuisbasis :o)) en die er ook eentje willen, gelieve dan contact met me op te nemen, dan kunnen we de verzendkosten op deze manier delen waardoor het voor iedereen interessanter wordt... Verdere afspraken zullen we dan via mail of zo regelen...

Alvast bedankt!
Greetz...
Superjef, ik heb interesse maar wil niet varen zoals bij die IA :-(
Mailen kan naar de_cumme@hotmail.com voor verder af te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Mijn bevindingen over de speler:

Plus punten:
-Hij speelt perfect dvd's audio cd's vcd's etc.
-Kwaliteit is goed
-Hij is niet te groot
-Setup is lekker makkelijk

Min punten:
-Cd laatje is brak
-Afstand's bediening reageert brak
-Had nog wel een scart in de doos mogen zitten, zit bij elk ding tegenwoordig (zit zelfs bij de el-cheapo videorecorders voor €50,-)
-Brakke firmware, duurt veel's te lang voordat er een nieuwere komt
-Zwaar minpunt;
Zoals vermeld speelt deze speler perfect dvd's audio cd's vcd's svcd's mp3's jpeg's af, dit kon onze Jvc dvd speler ook al. Daarom heb ik deze Yamada dvx-6600 ook niet gekocht het ging mij op de mpeg4 (xvid, divx) met ondertiteling. Deze speler kan veel meer dan dat er met de huidige firmware kan. Ik vind het maximale van deze speler moet worden benut, maar dat doet yamada/mtk (weet niet wie ik de schuld kan geven) niet.

Yamada spul:
Yamada spul/image's Misschien zit er ook wel wat voor de openings post bij.
Heb je nog wat? stuur het dan naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/83013/AAAAE6/000000/1

[ Voor 45% gewijzigd door Westereen op 25-06-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet beter hebben kunnen samenvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Iemand enig idee, wanneer we een nieuwe firmware kunnen verwachten? Die thomas3k (ofzoiets) reageert ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 16 mei 2004 @ 13:43:
Iemand enig idee, wanneer we een nieuwe firmware kunnen verwachten? Die thomas3k (ofzoiets) reageert ook niet echt.
Voor de nieuwe firmware ga naar: http://www.yamada.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Nee toch?
Dat wist ik allang, dan kom je op deze site terecht:
http://www.umax.de/cgi-bi...&Submit=Suchen+%2F+Search
En daarbij staat duidelijk:
Firmware-Update for Yamada DVX-6600
Download firmware revision 05.00.03.05 beta ( this firmware version isn't the scheduled major update, therefore we will not provide any support. )

Changes: subtitles support (SRT, only ASCII, name must be the same as the movie file name ) for MPEG4, "Zoom"/"Time" symbol fade out.

For instructions how to do the update please click here.

Dis dus een beta, die natuurlijk al in mijn yamada draait, alleen ik w8 nog steeds tot er weer een nieuwe komt. Vind het lang duren, waar zijn ze bij Yamada mee bezig een firmware voor een philips dvd speler aan't maken?

[ Voor 49% gewijzigd door Westereen op 18-05-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 18 mei 2004 @ 09:30:
[...]

waar zijn ze bij Yamada mee bezig een firmware voor een philips dvd speler aan't maken?
hehehe afwachten denk ik.
Ik wacht alleen op de orginele firmware's af van Yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Westereen schreef op 15 mei 2004 @ 20:06:

Min punten:
-Afstand's bediening reageert brak
Heb zelfde probleem gehad en ontdekt dat er vrij simpel wat aan te doen is.

Wanneer je het geplakte glimmende frontje rechts een beetje loshaalt wordt wel duidelijk waardoor de AB niet goed kan werken. De IR ontvanger ligt te diep in de ontvanger achter een kleine ronde opening. Gevolg is dat je met de AB bijna recht voor de ontvanger moet zitten om de AB te laten werken.

Ik heb de IR ontvanger zelf een stukje naar voren gebogen en de AB werkt nu heel veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel grappig om te vermelden, ik heb net gezien dat ook de ELTA 8883 DVD/DivX speler een nieuwe firmware versie heeft en die is hetzelfde als voor de DVX-6600 van Yamada!
Bovendien lijken de afstandbedieningen op elkaar...misschien iemand al geprobeerd met de elta 8883 firmware te flashen? Ik dacht dat daar namelijk alleen witte subs waren, zonder grijze achtergrond (maar ook zonder zwart randje helaas)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01-2021
ik ben trouwens ook dat de nieuwe firmware qua kwaliteit voor subtitles op niks trekt...
- langere zinnen worden gewoon afgekapt (erg irritant)
- speciale tekens zoals é worden weergegeven als _

Ben eigenlijk niet meer zo onder de indruk van dit spelertje.

[ Voor 75% gewijzigd door woutervp op 19-05-2004 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik denk eerlijk gezegd dat yamada/ELTA/... op zich NIKS te maken heeft met de release van de nieuwe firmware en voor 100% afhankelijk is van de chipbakker. 8)7 Yamada doet niks meer dan logotje erop, manual vertalen en verkopen... wedden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
woutervp schreef op 19 mei 2004 @ 08:30:
Ik denk eerlijk gezegd dat yamada/ELTA/... op zich NIKS te maken heeft met de release van de nieuwe firmware en voor 100% afhankelijk is van de chipbakker. 8)7 Yamada doet niks meer dan logotje erop, manual vertalen en verkopen... wedden ?
en naar irritante zeurende tweakertjes luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zeker weten we eigenlijk dat er wel aan nieuwe firmware gewerkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
woutervp schreef op 19 mei 2004 @ 08:30:
Ja das waar, maar weet iemand e-mail adres van die chipbakker. Dan sturen we daar masaal e-mails heen, wan't ik vind het echt wel een beetje lang duren.
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 09:43:
Hoe zeker weten we eigenlijk dat er wel aan nieuwe firmware gewerkt wordt?
Hmmm, ja ik krijg het vermoeden dat er helemaal niet meer aan die firmware word gewerkt.
Als ze eerst maar us die ë è teken's bug's oplossen in de firmware dat scheelt al enorm.

[ Voor 28% gewijzigd door Westereen op 19-05-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Westereen schreef op 19 mei 2004 @ 09:49:Ja das waar, maar weet iemand e-mail adres van die chipbakker. Dan sturen we daar masaal e-mails heen, wan't ik vind het echt wel een beetje lang duren.
http://www.mtk.com.tw/contact-us.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 10:11:
[...]

Nou, komop!

Met z'n allen he :)
Jow, ik doe zeker mee. Iedereen maileeeeeeeeuh >:) Moeten we ook nog een mail sturen met al onze namen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 19 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Jow, ik doe zeker mee. Iedereen maileeeeeeeeuh >:) Moeten we ook nog een mail sturen met al onze namen ofzo?
Weet iemand al een oplossing voor het probleem met de te lange ondertiteling ?
Is er aners misschien een program waarmee je snel srt's kunt inkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sommige cd's met .sub kan ie die ook goed afspelen (in overzicht staat srt in een post .sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:05:
Hier kunnen jullie de Yamada 6600 speler goed zien:

http://www.targetweb.nl/txt/tx42035.htm
http://www.targetweb.nl/photo/42035.jpg

Ik Heb hem ook nu 2 weken en moet zeggen ik ben er zeer tevreden mee !
heb je niet dat te lange ondertitelingen, niet helemaal zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Te lange ondertitelingen worden ingekort, ondertitel's waar fouten inzitten bijv in het midden van de film, worden daarna niet meer afgespeeld.
Te lange ondertitel's of ondertitel's met fouten kan je controleren/verhelpen met SubMagic.
SubMagic kan je downloaden op mijn site www.sapewouda.cjb.net, en dan ff op downloads klikken.

[ Voor 19% gewijzigd door Westereen op 19-05-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb em ook binnen hoor. Maar hij stop bij mij ook met ondertitels afspelen na 10-15 minuten :'(
Nog geen oplossing voor he?
Zou het misschien komen doordat 2 subs elkaar te snel opvolgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai je een divx, xvid of mpeg met een te lange ondertiteling af dan is die ondertiteling gewoon waardeloos ! Soms kom je ze nog wel eens tegen met maar liefst 3 regels in het beeld !
Het is er dan gewoon een die slecht vertaald is.

Brand de film eerst eens op een cdrw / dvdrw en bekijk hem dan eens eerst met de gedownloade .srt file.
Mocht ie goed wezen dan brand je hem gewoon, is ie niet goed afwachten op een betere vertaling *.srt bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Kreeg vandaag de volgende reactie van Yamada support:
We are working on it, got new firmware today but may take some time
for bugfixing.
Niet veel nuttigs, maar het zal dus waarschijnlijk nog wel even duren voordat de officiële firmware d'r echt is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van mijn bestanden zijn in
Format: Ogg Media Stream

Video: XviD (set to DivX FourCC), 704x300, 23.97 fps
Aspect Ratio: 2.35:1
Audio: Ogg Vorbis, 44,100 Hz, Stereo
Language: English
Subtitles: English, French, Spanish
File Size: 697MB
Running Time: 98 mins 38 secs

Met als extentie OGM dit herkend ie niet jammer dat ze dat niet los laten extenties.

ogg en xvid worden beide ondersteund geloof ik
als ik ze hernoem naar avi kan ik ze selecteren maar er gebeurd niets

Mijn verontschuldiging als dit reeds is beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet een programma halen waarmee je iets kan veranderen.. ben de naam kwijt.. kweet wel aanduidingen die er in gebruikt worden: DX50 en XVID.. die toont aan de speler welke codec hij moet pakken..

*SOMEONE HELP ME OVER HERE! :P*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Bericht dat ik las op het forum van yamada http://www.my-yamada.co.uk:
Fri May 21, 2004 9:45 pm

DJBenson
Administrator

I contacted Thomas yesterday and he said that he has a new firmware release but it only adds support for more characters in the subtitle support - I guess this will be good news for those who have been waiting for better character support.

He said that the chipset manufacturers (MTK) are working on a new release with more features - but he does not know exactly what they are going to be.

It appears that Thomas and his team are able to make minor changes to the firmware but major updates (e.g. codec updates and OGG support) have to come directly from the chipset manufacturers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 18:30:
je moet een programma halen waarmee je iets kan veranderen.. ben de naam kwijt.. kweet wel aanduidingen die er in gebruikt worden: DX50 en XVID.. die toont aan de speler welke codec hij moet pakken..

*SOMEONE HELP ME OVER HERE! :P*
dude je hebt google schreeuwerig tikken help niet egt veel.
verder wat DUIDELIJKER vragen wat je zoekt.

bedoel je een convert progje(TEMPGenc/) of een progje om te kijken welke codec hij gebruikt(g-spot) :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dus iemand helpen.. (Mokum).. waarin je in de file kan wijzigen wat de player voor codec moet gebruiken... je hebt DX50 maar ook XVID,etc... en hij moet hem dus in XVID veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 22:07:
ik wil dus iemand helpen.. (Mokum).. waarin je in de file kan wijzigen wat de player voor codec moet gebruiken... je hebt DX50 maar ook XVID,etc... en hij moet hem dus in XVID veranderen...
Fourcc changer?
Zoek eens op google met fourcc+changer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat bedoelde ik dus :) ik d8 hele tijd aan FARC in me hoofd :P i dunno why..

maar Mokum moet daar dus ff op zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Tweede beta staat op www.yamada.de:
I replaced the old version with a new version that did support more language characters for MPEG4 subtitles.
So if you download and install the firmware again you will have additional language support.
I did only test hungarian/german/swedish subtiles so far, so i'd like to hear what other languages are acceptable. (Don't have any information which characters they have added i guess it's iso 8559-2 as advised but maybe some characters are still missing)

Cheers,
Thomas
Filename v/d zip is niet veranderd ('b1'), maar in de zip zit wel degelijk een 'b2' gedateerd 21/05/2004.

Heb hem er zelf al opstaan en voor zover ik gezien heb, is er geen enkel probleem opgelost op de extra characters na (zoals Thomas zelf al aangeeft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ik heb um ook gedownload, zometeen ff installeren. Er zit inderdaad een andere file in zodat "iENO" al zegt, de groote is verschillend & hij is ander gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ik heb hem geinstalleerd. Voor degenen die um nog willen installeren (of terug willen naar de oude als ie niet bevalt, denk niet dat er iemand is die terug wil):
dvx66001st.zip
dvx6600b1.zip
dvx6600b2.zip
Mijn bevindingen:
-karakters als é worden nu wel goed weergeven
-geen verdere wijzigingen.

Ik heb ook even de versie bekeken (door na voorkeursinstellingen te gaan in de setup & dan op 1369 te drukken) na de flash.
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.sapewouda.cjb.net/Yamada/images/setup/firmware-versie-dvx6600b1.jpg
Na:
Zoals al bevestigd is er alleen wat aan de sub's gedaan. Helaas nog geen image kunnen maken omdat mijn speler nu bij de tv staat.
code:
1
2
versie: 05.00.03.05
sub. versie: 0b.00.00.02

Yamada spul:
Yamada spul/image's

[ Voor 49% gewijzigd door Westereen op 22-05-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu dus ook nog steeds niks opgelost met te lange ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:36:
Is er nu dus ook nog steeds niks opgelost met te lange ondertitels?
Hmm niet echt opgelet, heb ff snel gekeken en kon alleen ontdeken dat é werkt. Misschien kan jij het ff teste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm afgekorte subs...
zou het niet mogelijk zijn om (bij yamada) 'n ander lettertype te nemen..iets met progresieve spacing ...narrow...etc

anyway, kheb die speler nu al van de 1ste week van maart, wetende dat ik op support moest wachten tot einde maart, maar ik begin het stillaan beu te worden...:-(
maar goed dat de speler de rest deftig weergeeft, maar ik was voor "deze" mogelijkheden ook voor de helft van 't geld gesteld geweest geworden gehad... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de firmware van de yamada 6000, ook op de 6600 kunt zetten?
De 6000 (het oudere type.) kent geen bugs in de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:59:
Weet iemand of je de firmware van de yamada 6000, ook op de 6600 kunt zetten?
De 6000 (het oudere type.) kent geen bugs in de ondertiteling.
Nee, dat zal jammer genoeg niet gaan. De DVX-6000 gebruikt een ESS vibrato chip dacht ik. In ieder geval is de harware verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het wegvallen van de ondertitels na x aantal minuten is hiermee nog niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 14:58:
Dus het wegvallen van de ondertitels na x aantal minuten is hiermee nog niet opgelost?
juist getest en dat is helaas nog steeds niet opgelost...ook de weergave is nog steeds afgebroken, alhoewel er plaats genoeg is.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe

Denk dat er iets niet helemaal lekker zit in al mijn films

FourCC Description Code vo
FourCC Used Codec horu

Heb met virtualdubmod de ogg stream eruit gesloopt
Heb dus nu een bestand met alleen beeld

FourCC Description Code xvid
FourCC Used Codec XVID

heb de zoveelste dvd vern*ukt (geen ceedees in huis lol)

En ja nu pakt mijn dvx-6600 hem
converteer mijn audio wel naar mp3 zolang er geen ondersteuning is

PS.

Al iets bekend over Matroska support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu wordt het nog gekker...
ik test juist 'n paar films ivm de subs ...

eerst schindlers list en daarna LOTR, waarvan ik weet dat de subs wegvallen...

achter ~18 min krijg ik 'n vastloper op LOTR met 'n sub uit schindlers list....
het toestel uitzetten helpt ook niet....wat 'n ellende

http://users.pandora.be/ramon/sl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ik weet niet wat jullie allemaal hebben met;
-het wegvallen na een x aantal minuten van de subs
-subs uit een andere film
-vastloper's

Als ik de serie band of brother's kijk (1 deel duurt ongeveer 1 uur) zijn de sub's bij mij nog nooit uitgevalen. Heb btw nog nooit subs uit een andere film gehad. En van vastloper's heb ik geen last. Het enige waar ik soms last van heb is: als ik een film erin doe (de film is xvid) komt er rechts boven in beeld te staan vcd 1.1, als ik dan op "open" & even daarna weer op "close" druk is het weer goed.
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:59:
nu wordt het nog gekker...
ik test juist 'n paar films ivm de subs ...

eerst schindlers list en daarna LOTR, waarvan ik weet dat de subs wegvallen...

achter ~18 min krijg ik 'n vastloper op LOTR met 'n sub uit schindlers list....
het toestel uitzetten helpt ook niet....wat 'n ellende

http://users.pandora.be/ramon/sl.jpg
Heb je dit op de pc ook? Zit er in de .srt zelf geen stukje tekst ut schindlers list?
Wan't wat je laat zien dat lijkt mij wel heel erg vreemd

[ Voor 38% gewijzigd door Westereen op 22-05-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit op de pc ook? Zit er in de .srt zelf geen stukje tekst ut schindlers list?
Wan't wat je laat zien dat lijkt mij wel heel erg vreemd
er zit geen stukje in de srt van 'n andere film....en omdat dit zo onwaarschijnlijk klinkt, heb ik er 'n pix van genomen....
de subs lopen op 'n bepaald moment vast en dan geeft die de eerste regel uit de srt weer, die eigenlijk in het begin normaal liep...?
ga ik dan kijken waar dat het mis gaat in de srt, vind ik geen te lange zinnen en ook geen time overlap....daar scheelt dus niets aan...
op de PC loopt ook alles perfect...
steek ik 'n andere film in en de subs lopen vast, gaat die weer de eerste regel van de vorige film blijven tonen...

nu ben ik al 'n hele poos bezig met rippen en converteren, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt....

anyway, nu heb ik ook wel films die normaal werken kwa subs, dus zeg niet te snel "hier loopt 't perfect.."

alle divx die ik zelf omzet naar dvd met meastro en selectable subs lopen perfect(en dat is mijn streefdoel)...ik weet ~ echt waar ik mee bezig ben, maar dit is heel weird ... 8)7 ...en ik gebruik nml dezelfde avi en srt hiervoor...

trouwens zinnen die in 't midden van 't scherm afgebroken worden is ook verre van normaal....zeer slappe/onkundige support van yamada
ook veel xvid films hakkelen en zijn imo niet te genieten....
svcd of dvd loopt wel goed, maar zelfs bij originele dvd's heb je bij de ondertiteling nog die vervelende morse code af en toe...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:39:
trouwens zinnen die in 't midden van 't scherm afgebroken worden is ook verre van normaal....zeer slappe/onkundige support van yamada
Er is wel nadrukkelijk gezegd dat het om beta firmware gaat he.
Volgens mij hadden ze gewoon even beter kunnen wachten met het uitbrengen tot ze een iets betere versie hadden/hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 18:13:
[...]

Er is wel nadrukkelijk gezegd dat het om beta firmware gaat he.
Volgens mij hadden ze gewoon even beter kunnen wachten met het uitbrengen tot ze een iets betere versie hadden/hebben.
ze klungelen voor mijn part gewoon verder, ik heb deze player op de eerste plaats gekocht omdat mijn vorige deffect was....
ik kan niemand 'n divx player aanraden en zeker niet met zo'n support...
anyway, ik blijf gewoon mijn films converteren naar mpeg2, maar ik had 'n kleine droom dat 't misschien bij deze player niet meer nodig zou zijn ....
als je echt met avi wilt blijven werken is 'n barebone of kleine desktop veel geschikter...
onmiddelijk updates...je zet je subs waar je wilt en in welke font...etc
ik heb die player nu al 'n kleine 3 maand en alleen de sub upgrade is al 'n ramp...iedeeen die 'n klein beetje kan programeren weet dat dit nie normaal is....
als ik verkeerd ben zal ik mijn woorden inslikken, maar ik wacht er niet meer op.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k weet niet of 't al langs is gekomen, kon het iig niet zo snel vinden.
Net even de eerste dvd gekeken en de ondertiteling was ontzettend klein, van normale afstand gewoon niet lekker te lezen. Is er een manier om de letters groter te krijgen? Als je op 'subtitle' op de AB klikt, krijg je achtereenvolgens: 1/3 dutch, 2/3 dutch en 3/3 dutch of iets dergelijks, maar er verandert niets. Verder vond ik niets in de setup wat er volgens mij verband mee houdt.
Lijkt me niet dat de grootte van de letters aan de dvd ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik maar een russische film heb dus die ondertiteling vind ik niet zo belangrijk .

Had mijn films voor de gein ff omgezet naar divx3.11 geluid (die ogg versies) jaren 50 scifi dus t geluid hoeft niet geweldig te zijn.
OP de pc lopen ze allemaal.

Dus dvd gefikt met 6 jaren 50 films, biertje erbij en kijken maar
#$%^&^% < srry for that

Goed beeld maar t geluid gaat naarmate de film verstrijkt steeds verder uit synch lopen (seconde en meer).
Had op pc synch problemen na t converteren naar mp3 vandaar dat ik divx3.11 genomen heb (zou de yamada hier beter met mp3 omgaan of heeft iemand een andere hint)

TIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
@Mokum

Uit sync lopen heeft waarschijnlijk te maken met de conversie naar digitaal waarbij je in het beeld frames mist. Kan ook aan gekozen parameters voor je divx liggen.
Meest veilige is een constant bitrate audiostream te gebruiken. Verder kun je beeld en geluid van de AVI het beste met VirtualdubMod muxen en dan interleaving every 2 frames kiezen.

In principe kunnen er heel veel dingen fout gaan. Maar fout ligt aan de file die jij genereert. Ik heb hier heel veel zelf gemaakte divx films en clips. De divxen met "normale" specs spelen op de Yamada 6600 allemaal foutloos af.

Er is wel digitaal bronmateriaal waarbij het superlastig is om het bij digitaal verwerken synchroon te huoden. Als je zelf de capture doet zou het altijd moeten lukken.

Er zijn op internet m.i. sites genoeg te vinden met tips daaromtrent en uitleg hier is redelijk off-topic. Zie bij voorbeeld Sectie B&D waar veel info te vinden is.

[ Voor 14% gewijzigd door BartNL op 23-05-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil toch even melden dat ik mijn vertrouwen begon te verliezen in het verkrijgen van een nieuwe firmware, maar nu er weer een sub-update is geloof ik toch weer dat ze bezig zijn met verbeteren van de firm.

zolang ze er mee bezig zijn krijgen ze van mij geen kritiek op de kwaliteit, alleen op de snelheid (maar wie moet je daar op aankijken? yamada of de chipbakker?) van hun service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder kwaad te willen spreken over 1 persoon in het bijzonder, cq dit is een puur PERSOONLIJKE mening !!!
Ik vindt het een zeer kwalijke zaak dat een apparaat 3 maanden na introductie nog steeds niet doet wat er beloofd is.
De prijs kan nooit een argument zijn om dit te vergoeilijken !
Dat er weer een beta versie is uitgebracht is enkel een teken van zwakte, en deze versie brengt absoluut geen verbetering in de tekortkomingen die het apparaat nu vertoont.
Kennelijk ziet men geen kans om een "echte" versie tevoorschijn te toveren.
Zoals eerder opgemerkt lijkt het erop dat men zelf nauwlijks iets aan de firmware kan veranderen en dus volledig afhankelijk zijn van derden (MTK), en deze heeft er kennelijk geen groot belang bij om deze op redelijke termijn aan te passen.
Ik ben er van overtuigd, (dit geldt tenminste voor mijzelf), dat velen niet tot aankoop waren overgegaan als van tevoren bekend was geweest dat updates zolang op zich zouden laten wachten.
Op dit moment is deze machine niet geschikt om met de genoemde specificaties op de markt te brengen.
Wie hiervoor verantwoordelijk is weet ik niet, maar dat deze actie geen goed doet aan de naam yamada moge duidelijk zijn.
Mijn geduld begint op te raken & als dit niet op redelijke termijn opgelost wordt gaat deze in het ronde archief en ga ik op zoek naar een speler die wel doet wat er beloofd wordt.

Nogmaals, dit is absoluut geen poging om wie of wat dan ook zwart te maken, doch slechts een puur een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
@galdang

mijn puur persoonlijke mening is dat Yamada qua service en waarmaken van beloftes niet slechter is dan andere fabrikanten. Een foutloze DVD - Divx speler die alles vreet is er gewoon nog niet.

Als je echt alle media files wilt afspelen kan ik je een ht-pc aanraden. Ik heb er zelf ook een als dedicated multimedia speler. Zelfs daarmee heb ik af en toe een divx die om onduidelijke reden niet goed afspeelt. Daarom heb ik uiteindelijk een Yamada dvx-6600 gekocht en die staat nu bovenop mijn ht-pc. Vanwege het gemak gebruik ik nu 95% van de tijd de Yamada.. Moet er wel bijzeggen dat ik alles zonder subs kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6600 is JUIST de reden dat ik geen HT-PC systeem heb staan.
Ik wilde een stand-alone apparaat die divx / xVid kan spelen zonder al teveel toeters en bellen.
Voor mijzelf kan ik er prima mee leven om films zonder ondertiteling te kijken, maar mijn jongste van 10 heeft daar heel wat meer moeite mee.
Ook de optie om een aantal films op 1 DVD te zetten sprak mij zeer aan, de moeite/werk om alles over te zetten naar DVD formaat is wat teveel van het goede.
(kennelijk heb ik daar niet genoeg geduld voor).
Ook het feit dat niet alles maar zondermeer afgespeeld kan worden kan ik prima mee leven, de tijd achterhaald tenslotte alles, en het bekende spreekwoord zegt tenslotte ook " garbage in, garbage out" , kortom, het moet wel een film zijn die op de juiste manier gecodeerd moet zijn.
:)
Maar om 3 maanden te moeten wachten om divx / xvid af te spelen zonder behoorlijke ondersteuning van srt files vindt ik toch behoorlijk knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké maar in nederland worden ook wel erg vaak subs gebruikt in een film uit het buitenland. in landen als Duitsland en Frankrijk zie je erg weinig ondertitel en word veel nagesynchroniseerd, de DVX 6600 had in het begin geneens Sub Support, dus zal dit ook niet gauw ondersteund worden voor 100% omdat het vrij moeilijk is blijkbaar?

ik draai divxen maar weer op me pc af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is juist helemaal niet zo moeilijk... In elke sub staat een code welke de tijd aangeeft waarop de betreffende regel moet worden getoond.
Het is iets moeilijker dan ik nu zeg maar het zou een kwestie moeten zijn van sub laden en constant vergelijken met de tijd en op het goede tijdstip de sub tonen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:56:
ik draai divxen maar weer op me pc af :P
Lang leve de 6000? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt bij mij nu toch de volgende vraag op :
(uit nieuwsgierigheid)
Hebben de meeste mensen deze speler gekocht voor de DVD weergave, of toch juist voor de divx / xvid mogelijkheid ?
Neem voorzichtig aan het laatste.
En als dat zo is, zullen de meesten ook de ondertiteling zeer belangrijk vinden.
Neem niet aan dat de meesten de engelse taal dusdanig vloeiend beheersen dat ze alle films zonder problemen kunnen volgen.
(aangezien het merendeel van de films engelstalig is.......)
En vlak zeker de markt voor een speler met srt mogelijkheid niet uit !
Alleen die landen die de taal vloeiend beheersen die als standaard geboden wordt (meestal de keuze tussen engels, frans & spaans), zullen minder baat hebben bij deze mogelijkheid.
Als we alleen de Benelux nemen is de markt gigantisch, en er zijn heeeeel veel meer landen voor deze speler.
Of ben ik nu gek ?
(schot voor open doel, ik weet het)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:47:
komt bij mij nu toch de volgende vraag op :
(uit nieuwsgierigheid)
Hebben de meeste mensen deze speler gekocht voor de DVD weergave, of toch juist voor de divx / xvid mogelijkheid ?
Neem voorzichtig aan het laatste.
En als dat zo is, zullen de meesten ook de ondertiteling zeer belangrijk vinden.
Neem niet aan dat de meesten de engelse taal dusdanig vloeiend beheersen dat ze alle films zonder problemen kunnen volgen.
(aangezien het merendeel van de films engelstalig is.......)
En vlak zeker de markt voor een speler met srt mogelijkheid niet uit !
Alleen die landen die de taal vloeiend beheersen die als standaard geboden wordt (meestal de keuze tussen engels, frans & spaans), zullen minder baat hebben bij deze mogelijkheid.
Als we alleen de Benelux nemen is de markt gigantisch, en er zijn heeeeel veel meer landen voor deze speler.
Of ben ik nu gek ?
(schot voor open doel, ik weet het)
;)
Ik heb m gekocht omdat ik een DVD speler wilde en heb een boel Divx'en liggen dus heb daarom deze gekocht. Het interesseerd me geen fluit wanneer er firmware updates enzo komen, ben al blij dat deze speler divxen kan afspelen :D

van mij geen geblaat over firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 15:07

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik zit te dubben of ik 'm nu wel of niet zal kopen, maar hij is interessant omdat 'ie (potentieel) de meeste mpg4 films kan afspelen. Ondertiteling vind ik niet interessant omdat ik het Engels prima beheers en dan is die tekst onderaan alleen maar vervelend. Ikkijkt automatisch toch naar de tekst terwijl ik het zonder ook prima kunt verstaan, waardoor ikde helft van de film mis.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 08:10
Soms snap ik de discussies op dit forum toch niet hoor...
Bij de 6000 vollen bak geklaag dat de ondertitels niet leesbaar waren (geel, te klein, geen schaduw) en blabla

Dan komt de 6600 die zowat alles afspeelt (op enkele dingen na, maar een pc moet ook regelmatig bijgeschaafd worden, thats revolution...)
Subtitle support was geen standaard functie van dit toestel.
Dan komt er toch subtitle support met grijs balkje en mooi wit lettertype zei het met nog bugs (alhoewel er ook mensen zijn die niet echt problemen hebben) en plots ineens massahysterie en geklaag over dit toestel, zag zelfs iemand die spontaan terug riep om de 6000...

Wat ik gewoon wil zeggen is dit: voor een lowbudgetspeler (ga de mijne bestellen voor €87 excl. verzendkosten) kan je nu eenmaal niet een speler verwachten die
-alles afspeelt
-subs weergeeft zodat ze voor iedereen goed zijn
-goedkoop is
-er nog goed uitziet

Daarom mensen: stel uw prioriteiten eens... Weet wat je wil en verwacht voor een redelijk lage prijs geen toestel dat op geen enkel punt te kloppen is...

BTW, zijt blij dat ze nog aan firmware werken, itt bijvoorbeeld de philips dvd737...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Laatst online: 07-06 15:38

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Superjef, ik kon het zelf niet beter beschrijven! :Y)
Ik denk precies zelfde… Maar ja, ik wilde niet als topic starter over komen dat ik het perfecte ding vond, vergeet niet dat deze topic gestart was zonder te weten hoe de speler uitzag en wat hij ook precies zal doen.

Trouwens het is ook geen perfecte speler, maar zoals je al zei wat verwacht je van zo’n goedkope speler? Dat hij in een keer perfect is?

Meeste zegen “als ik dit wist had ik een andere gekocht” laat me deze vraag aan jullie stellen:
Welke andere?

Er is geen een DivX speler in deze prijs klasse die alles perfect verwerkt, oh nee laat ik het zo zeggen er is geen een DivX speler die alles perfect verwerkt
Zelfs duurdere hebben problemen met verschillende dingen.

Ik begrijp de frustraties wel maar hoe het ook went of keert standalone Divx palyers staan nog een maal in kinder schoenen, al maakt Revoy en Kiss tijde DivX spelers, maar zelfs hun hebben te kort aan perfectie.

Ik weet dat paar mensen nu gaan roepen van “die en die speler doet het wel goed” mijn advies is, kijk goed naar die speler hoeveel die kost and zoek verder of het ook inderdaad zo’n goeie speler is ;)

Dit is niet als een flame bedoelt btw, voordat iemand verkeerd begrijpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhu
Begrijp me goed, ik vindt het een prima speler (heb ik al eerder opgemerkt in eerdere reacties), zeker voor dat geld.
Prima beeld, veel mogelijkheden, etc etc.
Maar er zijn enkele ergelijke tekortkomingen.
Voor mij zijn dat er 2.
a- AB codes zijn niet uniek (genoeg), dmv andere AB's kunnen er vreemde dingen gebeuren, is dus niet bijster handig.
Helaas valt hier weinig aan te doen en moet ik er mee leven.
b- Ondertiteling, srt files werken niet goed.
Files door verschillende checkers gehaald, geen fouten en toch valt de ondertiteling na verloop van tijd weg, cq worden ingekort
Maar wat mij echt een doorn in het oog is, is dat men beloofd om een firmware update uit te brengen die een aantal tekortkomingen zou verhelpen, maar dat dat tot op heden nog steeds niet gebeurt is. (na 3 maanden)
Mijn argumenten zijn uiteraard puur persoonlijk.
Ik had al een perfecte DVD speler (denon 2200), dus daar doe IK het niet voor.
Ik heb deze speler enkel gekocht voor de weergave van Xvid / divx films MET de mogelijkheid van srt ondertiteling.
Voor mijn situatie geldt dan ook dat de speler niet doet wat IK er van verwacht.
Ik heb absoluut niet het idee dat je DE perfecte speler met de 6600 in huis zou halen, maar ik heb het idee dat ik nu ook niet het onmogelijke vraag.
Nogmaals geen "flamen" of anderszins personen willen beledigen/beschuldigen,
misschien enkel mijn frustratie afreageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik respecteer ieder zijn mening, maar het feit dat die alles afspeelt is niet zo...
veel van de laatste divx releases zijn niet om aan te zien...ze stotteren gelijk het beeld van 'n bewaking-cam...
we gaan het niet onder stoelen of banken steken, maar de meeste willen toch 'n divx ook in 'n goede kwaliteit zien....en liefst voor dat ze 'm kunnen huren... :P

als je nu telkens moet wachten op 'n update dan kan je'm al op TV zien... :+
mijn prioriteit ligt dan eerder bij het deftig ondersteunen van laatste nieuwe codecs en de functie's die hij wel zou moeten aankunnen...gmc, Qpel etc...
als ik echter zie hoe lang het duurt voor de ondertiteling deftig aan de praat te krijgen, dan ben ik benieuwd: hoe lang de rest...?
BV: gisteren nog rap 'n recent xvid op cd'tje gebrand en heb het gewoon moeten afzetten...het lijkt wel of die film aan 15 fps loopt... :/

bottom line imho:
het concept stand-alone divx player is voor ieder merk, kwa kwaliteit/tevredenheid puur afhankelijk van de support en de firmware updates...
maar als de specs aangeven dat ie meer moet kunnen (en dan praat ik niet over SUBS), dan pls... yamada....vooruit met geit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi !

In Hungary we just received the good news: there is a new firmware, but we don't found any information about that.
Except your forum, but I don't speak your language.
Please describe in some sentences:
What's the matter with this firmware version ?

Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola,

de beta2 maar ff in speler geplaat (draaide de orginele firmware nog)

Alle ac3 films draaien nu goed
Geen synch problemen meer in mijn gemuteerde avis (ogg stream omgezet in divx3.11 geluid en een paar in mp3 geluid leverde dit probleem op).

Dus het gaat de goede kant op

Volgende wat me kwel lijkt is ogg support (hoop dat ze denken aan de extentie vt bestand) *.ogm
En Matroska support mag van mij daarna wel 9oP.

Over die subs tja vind t vaag dat er steeds minder mensen de engelse taal machtig zijn in dit toekomstige derde wereld landje.
Ok zonder gein ik kan me jullie ergenis voorstellen.
Zelf heb ik wat japanse/chinese/ en russische films (spreek die talen niet) gelukkig hebben de makers van die flics de subs letterlijk in t beeld verwerkt dus geen srt oid bestanden.

ps.

good job yamada peeps er zit volgens mij een mooie toekomst in dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze speler ook gekocht om gewoon DVD's te kijken. Maar bij de eerste dvd die ik erin heb gegooid, waren de ondertitels zo ontzettend klein dat ik ze amper kon lezen van normale kijkafstand. Niet echt fijn dus. Ben ik de enige met dit probleem? Of kun je de ondertitels groter zetten? Ligt het aan de dvd? Ligt het aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:20:
Ik heb deze speler ook gekocht om gewoon DVD's te kijken. Maar bij de eerste dvd die ik erin heb gegooid, waren de ondertitels zo ontzettend klein dat ik ze amper kon lezen van normale kijkafstand. Niet echt fijn dus. Ben ik de enige met dit probleem? Of kun je de ondertitels groter zetten? Ligt het aan de dvd? Ligt het aan de tv?
Ik denk dat het aan je DVD ligt, want ik heb nog nooit problemen gehad met de grote van de ondertitels.
Probeer eens een ander DVD'tje.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ik heb de beta 2 firmware in de Yamada en bij mij zijn de DVD ondertitels (net effe gecheckt met o.a. the Matrix en Saving pravate Ryan) prima. Misschien staan ze op jouw DVD erg klein?

Even inhakend op de tevreden gebruikers hierboven. Ook ik ervaar de Yamada als prima en zijn geld waard en ook ik ben van mening dat de perfecte divx speler er nog niet is. Naar mijn idee komt de perfecte speler die alles afspeelt er ook nooit omdat de ontwikkeling van codecs door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
BartNL schreef op 25 mei 2004 @ 20:33:
Ik heb de beta 2 firmware in de Yamada en bij mij zijn de DVD ondertitels (net effe gecheckt met o.a. the Matrix en Saving pravate Ryan) prima. Misschien staan ze op jouw DVD erg klein?

Even inhakend op de tevreden gebruikers hierboven. Ook ik ervaar de Yamada als prima en zijn geld waard en ook ik ben van mening dat de perfecte divx speler er nog niet is. Naar mijn idee komt de perfecte speler die alles afspeelt er ook nooit omdat de ontwikkeling van codecs door blijft gaan.
Tenzij je natuurlijk die codecs kan flashen, maarja dat kan zeker weer niet ivm de chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen, ik ben nieuw, maar volg deze forum. Ik heb een vraagje: op ebay zie ik alle dagen de Yamada 6600 verkopen door een Duitse firma. Heeft er iemand enig idee of deze e-winkel te vertrouwen is, en of er geen addertje onder het gras zit? Veel dank bij een antwoord.
een vb. :
http://cgi.benl.ebay.be/w...gory=3316&sspagename=WDVW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de feedback van deze verkoper op Ebay, maakt je meestal een stuk wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:25:
Hey iedereen, ik ben nieuw, maar volg deze forum. Ik heb een vraagje: op ebay zie ik alle dagen de Yamada 6600 verkopen door een Duitse firma. Heeft er iemand enig idee of deze e-winkel te vertrouwen is, en of er geen addertje onder het gras zit? Veel dank bij een antwoord.
een vb. :
http://cgi.benl.ebay.be/w...gory=3316&sspagename=WDVW

ik heb er zelf 5 besteld bij deze firma en betaald 10 mei 04, belofte gekregen op 12 mei dat ze zo snel mogelijk gingen opgestuurd woren nu 25/5/04 nog steeds niets en geen antwoord op é-mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:03:
[...]

ik heb er zelf 5 besteld bij deze firma en betaald 10 mei 04, belofte gekregen op 12 mei dat ze zo snel mogelijk gingen opgestuurd woren nu 25/5/04 nog steeds niets en geen antwoord op é-mails
tja ik zou nooit met zoiets akkoord gaan... Misschien keer IA organiseren, en dan zelf die dingen gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

makje

Professioneel prutser

edit:
laat maar, niet goed gelezen....

[ Voor 95% gewijzigd door makje op 25-05-2004 22:15 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 25 mei 2004 @ 22:12:
[...]

Volgens mij kun je deze dingen in ieder geval niet legaal voor deze prijs verkopen.
en niet legaal betekend ook wel eens, niet je afspraken / beloftes nakomen of geregeld je zakelijke mails bekijken/beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net het volgende op de site met firmware updates van yamada:

[q]firmware revision 05.00.03.05 beta ( this firmware version isn't the scheduled major update, therefore we will not provie any support. )

Wat zou dit dan betekenen? Dat ze niks meer gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:40
tis geen officiele update (beta) dus geen support. Even wachten tot de officiele release uitkomt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

makje

Professioneel prutser

[quote]Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:37:
Ik lees net het volgende op de site met firmware updates van yamada:
firmware revision 05.00.03.05 beta ( this firmware version isn't the scheduled major update, therefore we will not provie any support. )

Wat zou dit dan betekenen? Dat ze niks meer gaan doen?
hmmm, als we dit vertalen gaan dan komt er dit uit:
Deze firmware versie is niet de aangekondigde grote update, daarom zullen we hierop geen ondersteuning geven.
Oftewel, het installeren van deze tussentijdse update is op eigen risico. Gaat het fout dan zullen ze jou niet helpen. Hier staat dus niet dat er geen firmware updates meer gaan komen voor deze DVD-speler. Integendeel; impliciet staat er zelfs dat er gewerkt wordt aan wel een grote update die dan ook ondersteuning zal gaan krijgen.

5900x

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.