Fawlty Towers. Kom maar op met die taart!456 schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:21:
[...]
Als ik een lagere divisie club kies in engeland, speel ik altijd met de club die laatste is geworden: Torquay.
Degene die deze stad kent van een televisie serie krijgt een (virtuele) taart!
Hoop werk te doen daar zie ik
Anoniem: 125639 schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:19:
[...]
Fawlty Towers. Kom maar op met die taart!

nb
weet iemand toevallig of er een manier is waarbij je niet steeds dat opstart scherm krijgt te zien? (toevoegend aan je snelkoppeling)
[ Voor 24% gewijzigd door 456 op 21-11-2004 15:26 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Anoniem: 94195
@ Wildhagen
Als je in Engeland speelt (of schotland) heeft het geen zin om brazilie of argentinie mee te laden voor talenten (en ook niet voor concurrentie uiteraard). De werkvergunning wordt idd alleen gegeven als de persoon meer dan 80% aan interlands/wedstrijden heeft gespeeld en dat heb je alleen bij spelers die naar man utd, arsenal, chelsea willen komen. Allemaal zonde van de snelheid dus.
Als je in Engeland speelt (of schotland) heeft het geen zin om brazilie of argentinie mee te laden voor talenten (en ook niet voor concurrentie uiteraard). De werkvergunning wordt idd alleen gegeven als de persoon meer dan 80% aan interlands/wedstrijden heeft gespeeld en dat heb je alleen bij spelers die naar man utd, arsenal, chelsea willen komen. Allemaal zonde van de snelheid dus.
Ziggy007: ja, maar dat die competities meedraaien is omdat ik Nederlsnd begon en dan speelt dat niet. Maar ja, daar werd ik ontslagen en toen ik in Engeland aan de gang kon draaiden die dus alsnog mee... hij is idd afgewezen overigens, maar ik heb al een andere speler gevonden. Wel iets minder goed, maar goed genoeg voor mij en hij doet het ook prima (kon meteen overkomen).
Sta nu 3e, met 34 wedstrijden... nog 12 wedstrijden te gaan... ziet er goed uit, zowel board als supporters zijn delighted
FA Cup kwam ik tot de vierde ronde, toen moest ik tegen Arsenal... het resultaat kan je raden. Hoewel ik het niet slecht deed, het werd slechts 1-0 voor Arsenal, en dan ook pas in de 81e minuut door corner.
Sta nu 3e, met 34 wedstrijden... nog 12 wedstrijden te gaan... ziet er goed uit, zowel board als supporters zijn delighted
FA Cup kwam ik tot de vierde ronde, toen moest ik tegen Arsenal... het resultaat kan je raden. Hoewel ik het niet slecht deed, het werd slechts 1-0 voor Arsenal, en dan ook pas in de 81e minuut door corner.
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2004 17:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ook raar. Had ik mijn spelers 3 weken vrijaf gegeven na het seizoen. Krijg ik tijdens die vakantie de melding dat 1 van mijn spelers een blessure heeft opgelopen tijdens de training.

Ik ben nu ook een game met meerdere competities begonnen, mijn eerste club is Dynamo Dresden geworden uit de 2e Bundesliga.
Doel is niet degraderen, maar met behulp van wat free transfers (Donny de Groot, Robert van Boxel, Steffen Freund, en Roberto Trashorras) sta ik nu 6e na 5 wedstrijden.
Het laden duurt wel iets langer als in mijn Utrecht game, maar het is niet ondoenlijk langzaam ofzo.
Doel is niet degraderen, maar met behulp van wat free transfers (Donny de Groot, Robert van Boxel, Steffen Freund, en Roberto Trashorras) sta ik nu 6e na 5 wedstrijden.
Het laden duurt wel iets langer als in mijn Utrecht game, maar het is niet ondoenlijk langzaam ofzo.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Anoniem: 103069
Datzelfde ervaar ik ook wel. Maar hoe kan je zoeken op free transfers?On_E schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:11:
Ik ben nu ook een game met meerdere competities begonnen, mijn eerste club is Dynamo Dresden geworden uit de 2e Bundesliga.
Gaat dat via spelers zoeken-> filter ofzo?
Yep, player search>>customise>>add filter>>contract status.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Aaaargghh! Net niet gepromoveerd! In de playoff finale verloren met 5-2.... nou ja, derde plek in de league is ook heel mooi, als je missie 'voorkom degradatie' is
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een vraagje, hoe zit het eigenlijk als je bij opties instelt om de training over te laten aan je Assistent Manager? Moet je dan zelf alsnog schema's en dergelijke instellen of hoef je verder niets te doen aan de training? Je kunt ook trainers aanwijzen en daar instellen hoeveel schema's zij leiden of iets dergelijks, wat houd dat precies in?
Met een MP game kan ik mijn kameraad zijn beker wedstrijd niet volgen als er tegelijkertijd ook competitie is
ik zie dan alleen de tussenstanden van de competitie. Eerder kon je schakelen tussen de 'competities/beker/europees' etc, maar ik zie die optie nu niet 
grmbl heb al
grmbl heb al
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 22-11-2004 16:52 ]
Anoniem: 55506
Wie kan mij vertellen of de diablotactiek nog stees werkt in deze FM? Zoja, wie kan hem mij ff precies geven, want ik haat die tactiek en wil hem niet spelen. Maar heb nu een perfecte amc, en ben bang dat ik die anders op een diablo tactiek zet... En we houden het wel realistisch
Hoe dan? heb zelfde probleemVos schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:52:
Met een MP game kan ik mijn kameraad zijn beker wedstrijd niet volgen als er tegelijkertijd ook competitie isik zie dan alleen de tussenstanden van de competitie. Eerder kon je schakelen tussen de 'competities/beker/europees' etc, maar ik zie die optie nu niet
grmbl heb al
Onderaan kan je de opties kiezen, in mijn geval zat daar knopje serie-A.
Speel ik net voor de CL (4e plek 1e seizoen) tegen Wisla thuis...ik 24 schoten, 10 op doel.....Wisla 5 schoten 1 op doel.
Rara wie wint er...Wisla, goal in de 85e minuut. Dit gebeurde in CM03/04 nie zo vaak als in FM. Ik zat me potje te vloeke.....
Gebeurd mij ook vaak, dat ik in een wedstrijd 34 schoten heb waarvan 15 op goal...En toch wordt het maar 3-0 ofzo...Terwijl mijn tegenstanders altijd 7-8 schoten hebben waarvan 2-3 op goal. Is volgens mij een bug en wordt waarschijnlijk opgelost met de eerste patch.
Ja, is idd een bekende bug... maar het schijnt met name voor te komen bij de grote teams, niet of iig minder bij clubs als FC Nergenshuizen of FC Verweggistan.
Virussen? Scan ze hier!
Wat ik ook HEEL vaak tegenkom is dat ik bijna altijd pas in tweede instantie kan scoren. Dus nadat de bal geblokt of geparreerd werd door de keeper. Bijna nooit in een keer afmaken, altijd rebound. En de tegenstander scoort vaak makkelijk en gaat efficienter met de kansen om. Ik speel nu in de 2e divisie van Zwitserland en merk dit ook.wildhagen schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:13:
Ja, is idd een bekende bug... maar het schijnt met name voor te komen bij de grote teams, niet of iig minder bij clubs als FC Nergenshuizen of FC Verweggistan.
Ja, ook dat is een bekende bug, dat one-on-ones vaak niet lukken.
Ik heb het helemaal gehad zo ongeveer met dit buggy kutspel... ik heb in seizoen 2014/2015 nu 4 games gespeeld, met elke keer 4 tot 6 gele kaarten! Mijn hele hoofd-team en bijna mijn hele reserve-team is nu geschorst. Degenen die dat niet zijn, zijn gewond... ik moet onderhand mijn C-team opstellen...... hoe word ik nou geacht zo een fatsoenlijke positie op de ranglijst te krijgen???
Ik heb het helemaal gehad zo ongeveer met dit buggy kutspel... ik heb in seizoen 2014/2015 nu 4 games gespeeld, met elke keer 4 tot 6 gele kaarten! Mijn hele hoofd-team en bijna mijn hele reserve-team is nu geschorst. Degenen die dat niet zijn, zijn gewond... ik moet onderhand mijn C-team opstellen...... hoe word ik nou geacht zo een fatsoenlijke positie op de ranglijst te krijgen???
Virussen? Scan ze hier!
Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Na PSV al in de beker met penalty's eruitgeknald te hebben, EINDELIJK eens een mooie overwinning in de competitie tegen een grote ploeg!
Ksta nu tijdens de winterstop 4e!
(clickable)

Ksta nu tijdens de winterstop 4e!
(clickable)
[ Voor 15% gewijzigd door 456 op 23-11-2004 13:11 ]
Wat ook irriteert is dat spelers zo vaak geel krijgen doordat ze boos zijn op de scheidsrechter.wildhagen schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:17:
Ja, ook dat is een bekende bug, dat one-on-ones vaak niet lukken.
Obhafuoso is boos op de scheidsrechter, de scheidsrechter grijpt naar z´n borstzak en... GEEL. Soms nog een keer TWEEDE GEEL in een minuut.
Ik speel het spel nog wel, maar die patch moet nu heel gauw komen
Dat is al heel veel ter sprake gekomen ja. Ikzelf heb er met mijn MP game nog geen last van gehad overigens.
ff wat screens van mijn MP game:
Mijn huidige Samp squad:

Belangrijkste aankopen zijn (seizoen 1):
Verkocht (seizoen 1):
- Kalu (Besiktas, 2.7M)
- Job (Monaco, 5.5M)
- Edusei (Valencia, 2.5M)
- Carrozzieri (Betis, 3.3M)
- Pisano (Roma, 4M)
Het seizoen begon matig met een verlies en 2 gelijke spelen. Hierna won ik 4x oprij redelijk dik. De 2e ronde van de cup won ik on aggregate 5-1 van Atalanta. In de Q.finale wachtte Milan op mij. De eerste pot thuis verloor ik met 1-2. De uit wedstrijd was 2-1 voor mij na 90 minuten, verlenging dus! Welke snel over was omdat Milan 2x scoorde. Ik was toch wel tevreden over het getoonde spel. De matches in de serie A liepen verder allemaal goed, enkel tegen de topclubs liet ik punten liggen. De één na laatste match verloor ik uit met 5-0 bij Lazio, maar de week erop herstelde hielp ik Milan uit de droom om kampioen te worden door ze met 2-1 te verslaan. Een mooie 4e positie was mijn resultaat, terwijl de board een safe mid-table positie verwachtte. Ik dus in de CL met Samp
.
Eindstand seizoen 1:

Belangrijkste aankopen zijn (seizoen 2):
Verkocht (seizoen 2):
- Kutuzov (Monaco, 8.5M)
- Rossini (Lecce, 2.5M)
- Tonetto (Milan, 2.4M)
- Ondoa (Real Madrid, 275k)
- Volpi (Udinese, 1.5M)
Een paar goede aankopen kunnen doen met Hubschmann en Dédé in de defence en Pizarro als DMC op het middenveld. Voor de CL qualify moest ik tegen Rode Ster Belgrado. Thuis liet ik er geen gras over groeien en won met 5-1. Uit was een formaliteit welke ik met 0-1 verloor. Ik zit nu in een poule met Wisla Krakow, PSG en Banik Ostrava. De eerst pot thuis tegen Wisla verloor ik in de 86e minuut terwijl ik veel meer overwicht had, wat een aderlating! Banik Ostrava ging uit op de slachtbank met 4-1, waarna PSG thuis volgde met 4-0. De uit pot tegen PSG was een drama, daar waar het een gelijkspel leek te worden tikt Hubschmann hem in de 87e minuut in eigen doel
. Sta nu 2e in de poule met 6 punten. Wisla 1 met 9 punten, PSG en Banik hebben 4 punten.
De competitie begon echt super met o.a. een afdroger tegen Parma, 6-1. Vervolgens speelde ik gelijk tegen Bologna en verloor net me één na laatste pot uit bij Roma, 1-2.
Huidige stand seizoen 2:

Mijn huidige opstelling/tactiek:
ff wat screens van mijn MP game:
Mijn huidige Samp squad:

Belangrijkste aankopen zijn (seizoen 1):
spoiler:
- Antonio Silvano (Juventus, 1.1M)
- Fawcett (Junior, 1.5M)
- Vanden Borre (Anderlecht, 1.3M)
- Vilakazi (Orlando Pirates, 2.5M)
- Claudio Marchisio (Juventus, 2.3M)
- Linares (Zaragoza, 2.7M)
- Mokoena (Orlando Pirates, 875k)
- Torricelli (free)
- Fawcett (Junior, 1.5M)
- Vanden Borre (Anderlecht, 1.3M)
- Vilakazi (Orlando Pirates, 2.5M)
- Claudio Marchisio (Juventus, 2.3M)
- Linares (Zaragoza, 2.7M)
- Mokoena (Orlando Pirates, 875k)
- Torricelli (free)
Verkocht (seizoen 1):
- Kalu (Besiktas, 2.7M)
- Job (Monaco, 5.5M)
- Edusei (Valencia, 2.5M)
- Carrozzieri (Betis, 3.3M)
- Pisano (Roma, 4M)
Het seizoen begon matig met een verlies en 2 gelijke spelen. Hierna won ik 4x oprij redelijk dik. De 2e ronde van de cup won ik on aggregate 5-1 van Atalanta. In de Q.finale wachtte Milan op mij. De eerste pot thuis verloor ik met 1-2. De uit wedstrijd was 2-1 voor mij na 90 minuten, verlenging dus! Welke snel over was omdat Milan 2x scoorde. Ik was toch wel tevreden over het getoonde spel. De matches in de serie A liepen verder allemaal goed, enkel tegen de topclubs liet ik punten liggen. De één na laatste match verloor ik uit met 5-0 bij Lazio, maar de week erop herstelde hielp ik Milan uit de droom om kampioen te worden door ze met 2-1 te verslaan. Een mooie 4e positie was mijn resultaat, terwijl de board een safe mid-table positie verwachtte. Ik dus in de CL met Samp
Eindstand seizoen 1:

Belangrijkste aankopen zijn (seizoen 2):
spoiler:
- Diana (Parma, was co-owned 7M)
- Van der Sar (Fulham, free)
- Dédé (Borussia, free)
- Hubschmann (Shaktar, 7M)
- David Pizarro (Udinese)
- Zebina (Juventus, 2.3M)
- Adu (DC United, 1.1M)
- Van der Sar (Fulham, free)
- Dédé (Borussia, free)
- Hubschmann (Shaktar, 7M)
- David Pizarro (Udinese)
- Zebina (Juventus, 2.3M)
- Adu (DC United, 1.1M)
Verkocht (seizoen 2):
- Kutuzov (Monaco, 8.5M)
- Rossini (Lecce, 2.5M)
- Tonetto (Milan, 2.4M)
- Ondoa (Real Madrid, 275k)
- Volpi (Udinese, 1.5M)
Een paar goede aankopen kunnen doen met Hubschmann en Dédé in de defence en Pizarro als DMC op het middenveld. Voor de CL qualify moest ik tegen Rode Ster Belgrado. Thuis liet ik er geen gras over groeien en won met 5-1. Uit was een formaliteit welke ik met 0-1 verloor. Ik zit nu in een poule met Wisla Krakow, PSG en Banik Ostrava. De eerst pot thuis tegen Wisla verloor ik in de 86e minuut terwijl ik veel meer overwicht had, wat een aderlating! Banik Ostrava ging uit op de slachtbank met 4-1, waarna PSG thuis volgde met 4-0. De uit pot tegen PSG was een drama, daar waar het een gelijkspel leek te worden tikt Hubschmann hem in de 87e minuut in eigen doel

De competitie begon echt super met o.a. een afdroger tegen Parma, 6-1. Vervolgens speelde ik gelijk tegen Bologna en verloor net me één na laatste pot uit bij Roma, 1-2.
Huidige stand seizoen 2:

Mijn huidige opstelling/tactiek:

[ Voor 94% gewijzigd door Vos op 23-11-2004 22:46 ]
Beetje standaard talenten he Vos
En laten we met z'n allen bidden voor de bug, op de knietjes ga ik ervoor
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 23-11-2004 23:35 ]
Sjongejonge zeg, wacht je eerst drie weken op Play.com, blijkt het spel daarna onherroepelijk vast te lopen na een paar (in-game) weken. Flink balen. M'n specs zijn gewoon toereikend enzo.
Sommige bugs zijn wel lastig.
Ik ben met ADO begonnen en met een paar aankopen ging mijn eerste seizoen onverwachts goed. Na de verkoop van van der leegte had ik namelijk wat trasferbudget voor een paar versterkingen.
gehaalde belangrijke spelers:
In de competitie liep alles lekker. Zelfs zo goed dat ik Intertoto haalde. Na het eerste seizoen ging helaas mijn topscorer Geert den Ouden naar Ajax voor 5.5 miljoen
Gelukkig kon ik wel een aantal goede spelers aantrekken voor het nieuwe seizoen:
Toen ik begon aan de Intertoto zag ik het meer als een leuk extraatje, leuk intertoto spelen ipv friendlies, maar het ging allemaal beter dan verwacht, met als toppunt de gewonnen finale tegen Liverpool
ADO mocht dus echt europa in, voor de UEFA cup.
De gehaalde spelers bleken allemaal goed in het team te passen en spelen dus zeer goed mee. Alles liep zo goed dat ik zelfs tot de UEFA cup finale kwam, maar daar komt dus een probleem. Ik mag binnnen een week 5 wedstrijden spelen
screenshotje match schedule
Het zal dus lastig worden om en mee te blijven strijden voor de 3 plek in de competitie (voor Champions league) en om een fatsoenlijk elftal te hebben de wedstrijd voor de UEFA cup finale.
Ik heb ondertussen ook maar een bugreportje bij SI achtergelaten want echt kloppen doet dit niet.
Ik ben met ADO begonnen en met een paar aankopen ging mijn eerste seizoen onverwachts goed. Na de verkoop van van der leegte had ik namelijk wat trasferbudget voor een paar versterkingen.
gehaalde belangrijke spelers:
spoiler:
Naldo
Adu (winterstop)
Marcel Majoros
Adu (winterstop)
Marcel Majoros
In de competitie liep alles lekker. Zelfs zo goed dat ik Intertoto haalde. Na het eerste seizoen ging helaas mijn topscorer Geert den Ouden naar Ajax voor 5.5 miljoen
Gelukkig kon ik wel een aantal goede spelers aantrekken voor het nieuwe seizoen:
spoiler:
Boussabon (free transfer, vervanger voor Geert den Ouden, naar ajax voor 5.5miljoen)
Junquiera (free transfer, vervanger voor Marcel Majoros, Majoros naar Utrecht voor 3 miljoen)
Marquinho (was eigenlijk als standin voor Adu, maar ondertussen heeft marquinho de voorkeur)
Sikora (vervanger voor smith, was vorig seizoen niet tevreden met smith)
Gonzalez (reserve voor middenveld)
Junquiera (free transfer, vervanger voor Marcel Majoros, Majoros naar Utrecht voor 3 miljoen)
Marquinho (was eigenlijk als standin voor Adu, maar ondertussen heeft marquinho de voorkeur)
Sikora (vervanger voor smith, was vorig seizoen niet tevreden met smith)
Gonzalez (reserve voor middenveld)
Toen ik begon aan de Intertoto zag ik het meer als een leuk extraatje, leuk intertoto spelen ipv friendlies, maar het ging allemaal beter dan verwacht, met als toppunt de gewonnen finale tegen Liverpool
De gehaalde spelers bleken allemaal goed in het team te passen en spelen dus zeer goed mee. Alles liep zo goed dat ik zelfs tot de UEFA cup finale kwam, maar daar komt dus een probleem. Ik mag binnnen een week 5 wedstrijden spelen
screenshotje match schedule
Het zal dus lastig worden om en mee te blijven strijden voor de 3 plek in de competitie (voor Champions league) en om een fatsoenlijk elftal te hebben de wedstrijd voor de UEFA cup finale.
Ik heb ondertussen ook maar een bugreportje bij SI achtergelaten want echt kloppen doet dit niet.
Anoniem: 66714
ik blijf klooien met een aantal dingen: als ik spelers zoek om te kopen weet ik niet heel goed waarop te letten. ongeveer alle spelers die betaalbaar zijn (<1mln, budget totaal is 1.5 mln bij az) lijken ongeveer defelfde specs te hebben. Ook weet ik niet precies welke linie ik het beste kan vervangen, alle linies krijgen in totaal ongeveer dezelfde ratings: gemiddeld een 7 met een uitschieter naar 6 of 8 (soms een spits met 9).
M''n spitsen hoef ik neit te vervangen: heb Elkhattabi en Nelisse met als backup Wisse en Huysegems. Probleempje is wel dat echt elke wedstrijd een spits geel krijgt, dus vaak schorsingen.
M'n middenveld is ook prima met Ramzi, Sektioui, landzaat en v galen (die is erg weinig waard maar speelt vaak toch goed, dat snap ik dus niet)
mn verdediging is ook ok, met buskermolen, mathijssen, (ik geloof) opdam en fortes rodriguez.
Ik zie dus neit direct waar de zwakke punten in mn team liggen, ik kan geen goede betaalbare versterkingen krijgen en ik krijg mn spelers niet goed verkocht.
bijvoorbeeld die Adu, ik heb m bekeken maar ik viel niet bepaald achterover van zn specs als ik eerlijk ben. Waaraan kan ik zien dat ie toch veel talent heeft?
oja, nog 1 ding: ik heb een training online gedownload, maar ik krijg m niet te zien in t trainingsscherm. (welk schema gebruiken jullie trouwens? ik heb maar op de gok wat geprobeerd)
M''n spitsen hoef ik neit te vervangen: heb Elkhattabi en Nelisse met als backup Wisse en Huysegems. Probleempje is wel dat echt elke wedstrijd een spits geel krijgt, dus vaak schorsingen.
M'n middenveld is ook prima met Ramzi, Sektioui, landzaat en v galen (die is erg weinig waard maar speelt vaak toch goed, dat snap ik dus niet)
mn verdediging is ook ok, met buskermolen, mathijssen, (ik geloof) opdam en fortes rodriguez.
Ik zie dus neit direct waar de zwakke punten in mn team liggen, ik kan geen goede betaalbare versterkingen krijgen en ik krijg mn spelers niet goed verkocht.
bijvoorbeeld die Adu, ik heb m bekeken maar ik viel niet bepaald achterover van zn specs als ik eerlijk ben. Waaraan kan ik zien dat ie toch veel talent heeft?
oja, nog 1 ding: ik heb een training online gedownload, maar ik krijg m niet te zien in t trainingsscherm. (welk schema gebruiken jullie trouwens? ik heb maar op de gok wat geprobeerd)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66714 op 24-11-2004 08:46 ]
4 of 5 ja, maar ze spelen nauwelijksAnoniem: 94195 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:34:
Beetje standaard talenten he Vos![]()
omdat hij zo oud isAnoniem: 66714 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:44:
*knip*
scouten? de specs zeggen niet allesmn verdediging is ook ok, met buskermolen, mathijssen, (ik geloof) opdam en fortes rodriguez.
ik zou de zwakke schakels, als je die hebt, proberen te vervangen...dus specifiek opzoek naar bijv. een Linker middenvelder. Als je basis 11 echter goed is, kan je op zoek gaan naar iemand voor in de breedte van je selectie. Om evt. blessures/schorsingen op te vangen. Je kan hierbij ook denken aan een jeugd speler die je af en toe wat tijd gunt.
is het wel echt een schema? .tsc of .tat? Als je een .tat bestand toevoegdt werkt ie volgens mij enkel bij het starten van een nieuwe game. Een .tsc bestand kan je importeren.oja, nog 1 ding: ik heb een training online gedownload, maar ik krijg m niet te zien in t trainingsscherm. (welk schema gebruiken jullie trouwens? ik heb maar op de gok wat geprobeerd)
[ Voor 78% gewijzigd door Vos op 24-11-2004 09:22 ]
Ik heb het spel nu dik 2 seizoenen (MP) gespeeld.
Als eerste natuurlijk de bugs (kaarten, uittrappen, hoge scores, extreme financiën, etc). Dit zijn na verloop van tijd wel storende dingen. Wil niet zeggen dat ik het spel niet meer spel tot aan de patch, maar bij een zoveelste tegengoal waar een uittrap aan vooraf gaat zakt de moed je toch wel in de schoenen, anderszijds heb je er zelf ook wel is profijt van, maargoed dat is beiden niet de juiste (en leuke)manier.
De kaarten vallen opzich nog wel mee eigenlijk. Pak wel aardig wat geel en afhankelijk van de spelers ook flink rood, maar écht last (zoals bv Wildhagen) heb ik er nog niet van gehad. Een vereiste is dan wel een brede selectie anders moet je een lul van een vc uit de jeugd op spitsen als adriano, vieri, shevchenko zetten.
De hoge (en vaak ook verassende) scores zijn wel erg opvallend en nadrukkelijk aanwezig. Ik speel MP met een vriend en ik won thuis met 8-0 van hem. Prima zou je denken (is het ook
), maar als je bekijkt dat mijn moreel enorm laag was door de slechte resultaten ervoor (uit bij paar topclubs verloren) en zijn team in topvorm was dan heb ik er toch mijn vraagtekens bij
Soms krijg je het idee dat de uitslagen al vast staan - wat natuurlijk onzin is, want wat is nou juist het mooie aan voetbal? idd dat alles mogelijk is!
De extreme financiën heb ik eigenlijk nog niet echt last van gehad. Ik speel dan in de Serie A en daar zit nou eenmaal veel geld. Echt belachelijke bedragen krijgen wij beiden niet, wel hoge. Een minpunt uit de vorige versie van FM/CM was juist dat wanneer je zelf naar de Spurs ging je een budget van 4.3 miljoen had en je bovendien aan de salarislast moest werken. Speelde je in een andere game dan las je vervolgens dat de Spurs bv (......) voor 12 miljoen kochten met een salaris waarvan ik mijn hele leven uit me neus kan eten
Wat dat betreft is FM vooruitgegaan, maar als ik dan op dit forum lees dat je als een GGD-clubje het seizoen erop meer dan 10miljoen kan besteden zakt me broek af
Ze moeten wel een onderscheid maken tussen de topcompetities waar veel geld is en onze bescheiden mickey mouse competitie
Anderszijds is het ook zo dat wanneer je denkt binnen te zijn qua financiën en je wilt ff een nieuwe spits halen, je toch al gauw rond de 10/15 miljoen moet betalen 
Wat me verder opvalt is dat ze de outsiders iets te goed hebben gemaakt in sommige landen. In Frankrijk en Duitsland winnen modale suptobbers jaar na jaar de titel. In de echte topcompetities (Spa, Ita, En) hebben ze het wel goed gedaan. Juve, Milan en Inter zijn met afstand (voorlopig) de beste in de Serie A, Valencia is de beste in Spanje (met real, barca en depor voor europese successen) en in Engeland won Newcastle het eerste jaar de titel (wel verassend) en vorig jaar Chelsea (wat een kolere team zeg, net real - alleen maar aanvallers) met Man Utd en Arsenal erachter.
Trouwens wat is de grootste transfer die jullie meegemaakt? Hier 70miljoen Adriano van Inter naar Arsenal
Als eerste natuurlijk de bugs (kaarten, uittrappen, hoge scores, extreme financiën, etc). Dit zijn na verloop van tijd wel storende dingen. Wil niet zeggen dat ik het spel niet meer spel tot aan de patch, maar bij een zoveelste tegengoal waar een uittrap aan vooraf gaat zakt de moed je toch wel in de schoenen, anderszijds heb je er zelf ook wel is profijt van, maargoed dat is beiden niet de juiste (en leuke)manier.
De kaarten vallen opzich nog wel mee eigenlijk. Pak wel aardig wat geel en afhankelijk van de spelers ook flink rood, maar écht last (zoals bv Wildhagen) heb ik er nog niet van gehad. Een vereiste is dan wel een brede selectie anders moet je een lul van een vc uit de jeugd op spitsen als adriano, vieri, shevchenko zetten.
De hoge (en vaak ook verassende) scores zijn wel erg opvallend en nadrukkelijk aanwezig. Ik speel MP met een vriend en ik won thuis met 8-0 van hem. Prima zou je denken (is het ook
De extreme financiën heb ik eigenlijk nog niet echt last van gehad. Ik speel dan in de Serie A en daar zit nou eenmaal veel geld. Echt belachelijke bedragen krijgen wij beiden niet, wel hoge. Een minpunt uit de vorige versie van FM/CM was juist dat wanneer je zelf naar de Spurs ging je een budget van 4.3 miljoen had en je bovendien aan de salarislast moest werken. Speelde je in een andere game dan las je vervolgens dat de Spurs bv (......) voor 12 miljoen kochten met een salaris waarvan ik mijn hele leven uit me neus kan eten

Wat me verder opvalt is dat ze de outsiders iets te goed hebben gemaakt in sommige landen. In Frankrijk en Duitsland winnen modale suptobbers jaar na jaar de titel. In de echte topcompetities (Spa, Ita, En) hebben ze het wel goed gedaan. Juve, Milan en Inter zijn met afstand (voorlopig) de beste in de Serie A, Valencia is de beste in Spanje (met real, barca en depor voor europese successen) en in Engeland won Newcastle het eerste jaar de titel (wel verassend) en vorig jaar Chelsea (wat een kolere team zeg, net real - alleen maar aanvallers) met Man Utd en Arsenal erachter.
Trouwens wat is de grootste transfer die jullie meegemaakt? Hier 70miljoen Adriano van Inter naar Arsenal
Dat is dus de reden dat ik er ook zo veel last van heb... als ik een brede selectie zou hebben zou het idd niet zo erg zijn, maar met een budget van 55.000 euro per week maximaal, en een transferbudger van 3-4 miljoen per jaar kan je geen brede selectie maken.De kaarten vallen opzich nog wel mee eigenlijk. Pak wel aardig wat geel en afhankelijk van de spelers ook flink rood, maar écht last (zoals bv Wildhagen) heb ik er nog niet van gehad. Een vereiste is dan wel een brede selectie anders moet je een lul van een vc uit de jeugd op spitsen als adriano, vieri, shevchenko zetten.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, op precies de helft van de competitie (23 wedstrijden) sta ik weer 1e, na een mooie reeks overwinningen.... heb nu 6 wedstrijden verloren, en dat waren de ook de eerste 6 wedstrijden van het seizoen, waar ik zoveel geschorste en gewonde spelers had.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom heb ik met stekelenburg nooit last van vage uittrappen? En hoe komt 't dat ik nie zo vaak geel of rood krijgwildhagen schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:45:
[...]
Dat is dus de reden dat ik er ook zo veel last van heb... als ik een brede selectie zou hebben zou het idd niet zo erg zijn, maar met een budget van 55.000 euro per week maximaal, en een transferbudger van 3-4 miljoen per jaar kan je geen brede selectie maken.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, op precies de helft van de competitie (23 wedstrijden) sta ik weer 1e, na een mooie reeks overwinningen.... heb nu 6 wedstrijden verloren, en dat waren de ook de eerste 6 wedstrijden van het seizoen, waar ik zoveel geschorste en gewonde spelers had.
wacht maar afEp0ss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:26:
[...]
Waarom heb ik met stekelenburg nooit last van vage uittrappen? En hoe komt 't dat ik nie zo vaak geel of rood krijg. Van die geldbug heb ik nog geen last gehad aangezien ik mijn seizoen nog nie afgemaakt heb
.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 24-11-2004 17:56 ]
Had bij PSV ook niet zoveel last van vage uittrappen, maar daar had ik wel een kopsterke spits en een goede keeper. Bij Roda heb ik veel meer last van.
Blessures en kaarten lijk ik ook veel meer te hebben, hoewel met die kleine selectie waar ik mee werk ook wel meer opvalt natuurlijk.
And I'm the only one and I walk alone.
Jeuh... ben gepromoveerd van League One naar de Championship League

Volgend jaar meteen doorpromoveren naar de Premier League
En voor de liefhebbers: in 2015 verliest Ajax de UEFA-cup van Schalke'04 door penalties (0-0 eindstand), en wint Arsenal met 2-0 van Manchester United de Champions League.
Volgend jaar meteen doorpromoveren naar de Premier League
En voor de liefhebbers: in 2015 verliest Ajax de UEFA-cup van Schalke'04 door penalties (0-0 eindstand), en wint Arsenal met 2-0 van Manchester United de Champions League.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 24-11-2004 22:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
he sh*t! Kon je dat niet in een spoiler balkje zetten?wildhagen schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:28:
ff vraagje, waarom speel je eigenlijk in het Engels?
Ik speel ook in het Engels (al mijn software incl. windows heb ik ook engels)
Ten eerste vind ik dat een stuk prettiger en ten tweede zijn de vertalingen heel vaak bagger gedaan
Zijn er veel mensen die gewoon Nederlands gebruiken?
Ten eerste vind ik dat een stuk prettiger en ten tweede zijn de vertalingen heel vaak bagger gedaan
Ik gebruik Nederlands maar de vertalingen zijn inderdaad soms erg bagger...Vooral de berichten die je krijgt zijn slecht vertaald, krijg je soms berichten in de trend van:
Scout X. X. vindt dat Chelsea is een topclub.
Ze zijn gevaarlijk zeer in de aanval.
Scout X. X. vindt dat Chelsea is een topclub.
Ze zijn gevaarlijk zeer in de aanval.
Dat is dus ook de reden dat ik in het Engels speel.
Sorry voor de spoiler trouwens
Sorry voor de spoiler trouwens
Virussen? Scan ze hier!
Speel ook altijd in het Engels. Dit vooral omdat ik al vanaf CM2 speel en daardoor alle Engelse termen en afkortingen ken.
Ik speel hem ook altijd in het engels. Die slechte vertalingen zijn erg irritant, ik heb liever een kloppende engelse versie
Klopt helemaal. Niets is zo irri als een slechte vertaling........seb_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:13:
Ik speel hem ook altijd in het engels. Die slechte vertalingen zijn erg irritant, ik heb liever een kloppende engelse versie
Scorito: FC Bal op ons dak
Nederland heeft slechts 1 vertaler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zweden (stuk of 3/4)Spike-man schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:58:
[...]
Klopt helemaal. Niets is zo irri als een slechte vertaling........
Edit: Heb zojuist de serie C1/A titel behaald met Cremonese

Geeft wel een kick zo'n promotie, zeker wanneer de doelstelling was niet de degraderen

[ Voor 46% gewijzigd door BoB_HenK op 25-11-2004 16:50 ]
En dat is dan nog een Belg ook... Niks mis mee natuurlijk, maar je ziet dat dan wel aan de uitdrukkingen. Zo komt er een keer ergens "de race is nog niet gedaan" uit. Een typisch Belgische/Vlaamse zin, want in echt Nederlanders zou het iets zijn als "de race is nog niet voorbij/afgelopen" etc.BoB_HenK schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:01:
[...]
Nederland heeft slechts 1 vertaler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zweden (stuk of 3/4)
Eigenlijk zou elk land minimaal 2 vertalers moeten hebben... al is het maar om elkaars foutjes die er onvermijdelijk toch door glippen af te kunnen vangen.
Virussen? Scan ze hier!
Nederlandse vertaling zuigt...dit spel hoort in het Engels
Heb het wel weer even gehad met dit spel. Heb iets van een half jaar bij Roda gezeten. Op dat moment werd Co ontslagen bij AZ en heb ik het overgenomen. Blijkt dat het eerste elftal nog maar uit 16 spelers bestaat en de reserves echt waardeloos zijn en ik kan ook geen aankopen meer doen
. ***spel.
Verder zijn er nog veel meer Nederlandse teams die veel te weinig spelers hebben. De Italiaanse en Spaanse teams (die ook meedraaien in m'n database), hebben er (nog) geen last van... Hebben meer mensen dit probleem.?
Zie het zosnel ook niet op de "fixed" lijst staan. En die patch laat ook maar op zich wachten...
.
Verder zijn er nog veel meer Nederlandse teams die veel te weinig spelers hebben. De Italiaanse en Spaanse teams (die ook meedraaien in m'n database), hebben er (nog) geen last van... Hebben meer mensen dit probleem.?
Zie het zosnel ook niet op de "fixed" lijst staan. En die patch laat ook maar op zich wachten...

Ik lees net een statement van een SI-medewerker op het SI-forum dat de patch iig vóór Kerst uitkomt, en ze hopen enkele weken daarvoor... laten we het hopen...
Hier kan je het lezen: http://community.sigames....6&f=521102691&m=542204957 en dan de reply van Neil Dejyothin lezen.
Hier kan je het lezen: http://community.sigames....6&f=521102691&m=542204957 en dan de reply van Neil Dejyothin lezen.
Virussen? Scan ze hier!
Had het gelezen. Ze hebben duidelijk voor een andere manier van werken gekozen. Ze willen zoals ik het lees, 2 patches uitbrengen. Deze en dan nog één voor bugs die er daarna nog in blijken te zitten.
Misschien is het wel een betere keus, maar ik had toch liever gezien dat ze eerder een patch hadden uitgebracht die wat grote fouten oploste.
Misschien is het wel een betere keus, maar ik had toch liever gezien dat ze eerder een patch hadden uitgebracht die wat grote fouten oploste.
Ik ook... ik had gehoopt op een release-day patch, die dus uitkwam op de dag dat het spel in de winkels lag, en dan wat langer tot de tweede patch, met nog één patch erachteraan voor de laatste bugs...
ROFLOL, de keeper van mijn tegenstander schopt de bal zojuist in zijn eigen doel
wel een erg aparte own goal
ROFLOL, de keeper van mijn tegenstander schopt de bal zojuist in zijn eigen doel
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 25-11-2004 22:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een aantal keer gehad dat de keeper een vrije trap nam en 'm tegen de tegenstander schopt (die er dan vlak voor staat), waarna de bal zachtjes het doel in rolt....
. Eigen doelpunten van keepers heb ik gelukkig nog niet gezien
.
Ik heb trouwens voor zover ik weet ook nog nooit goals tegengekregen van keepers uit vrije trappen, terwijl dat ook een bekende bug is..

Ik heb trouwens voor zover ik weet ook nog nooit goals tegengekregen van keepers uit vrije trappen, terwijl dat ook een bekende bug is..
Ik wel, twee keer zelfs... is wel in een van mijn allereerste siezoenen... de keeper liep mee met de spitsen van de tegenstander, werd door een van mijn defenders getackled en kreeg een vrije trap mee waaruit hij scoorde, tot twee maal toe dus (niet in een wedstrijd overigens).Ik heb trouwens voor zover ik weet ook nog nooit goals tegengekregen van keepers uit vrije trappen, terwijl dat ook een bekende bug is..
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 66714
hihi, gister Romario gekocht met AZ 
kostte niet veel en hij rent neit zo hard meer, maar scoren doet ie wel!
ik had spitsen die behoorlijk duur zijn (Nelisse, elkatthabi, huysegems en Wisse; tussen de 2 en 5 mln), maar de goedkopere (romario en een of andere den bosch spits 300k- 1mln) doen het toch echt beter moet ik zeggen
kostte niet veel en hij rent neit zo hard meer, maar scoren doet ie wel!
ik had spitsen die behoorlijk duur zijn (Nelisse, elkatthabi, huysegems en Wisse; tussen de 2 en 5 mln), maar de goedkopere (romario en een of andere den bosch spits 300k- 1mln) doen het toch echt beter moet ik zeggen
Ik vroeg me af of jullie ook op fora actief zijn die speciaal gericht zijn op FM (en CM) Ik zal wat linkjes dumpen 
Fora:
http://champman.thedugout.net/forum/main.php
(grootste Nederlandstalige forum, tegenwoordig zakt het niveau echter wel)
http://roothaan.xs4all.nl/bwassing/forum/
(een klein forum van een aantal lopende CM-bibliotheken, dit forum is vooral bedoeld als hun dump van kennis)
http://manutd.fminside.net/forum/
(een nieuw op komend forum over met name FM, gaat zeker erg groot worden)
http://www.thedugout.tv/cgi-bin/forums/ultimatebb.cgi
(Engelstalig, het grootste CM-FM forum ter wereld, wel met een Nederlands deel)
http://www.thedugout.tv/c...matebb.cgi?ubb=forum&f=28
(een link naar het Nederlands talige deel van bovenstaand forum)
Info:
http://champman.thedugout.net/
http://manutd.fminside.net/
http://www.sigames.com/
http://www.thedugout.net/
Ik ben benieuwd
Fora:
http://champman.thedugout.net/forum/main.php
(grootste Nederlandstalige forum, tegenwoordig zakt het niveau echter wel)
http://roothaan.xs4all.nl/bwassing/forum/
(een klein forum van een aantal lopende CM-bibliotheken, dit forum is vooral bedoeld als hun dump van kennis)
http://manutd.fminside.net/forum/
(een nieuw op komend forum over met name FM, gaat zeker erg groot worden)
http://www.thedugout.tv/cgi-bin/forums/ultimatebb.cgi
(Engelstalig, het grootste CM-FM forum ter wereld, wel met een Nederlands deel)
http://www.thedugout.tv/c...matebb.cgi?ubb=forum&f=28
(een link naar het Nederlands talige deel van bovenstaand forum)
Info:
http://champman.thedugout.net/
http://manutd.fminside.net/
http://www.sigames.com/
http://www.thedugout.net/
Ik ben benieuwd
Anoniem: 31119
Hee Joster!
Wat een hoop CMB'ers op GoT
En Kristof is een leuke gast, maar z'n vertaling is niet je-van-het. Speel daarom (ook traditiegetrouw) altijd in het Engels.
Wat een hoop CMB'ers op GoT
En Kristof is een leuke gast, maar z'n vertaling is niet je-van-het. Speel daarom (ook traditiegetrouw) altijd in het Engels.
Anoniem: 68880
Mijn eerste seizoen met NAC Breda doorgekomen, 6de plaats + bekerfinale. Best leuk. Voor het komende seizoen een aantal spelers aangetrokken (transfervij wegens 0 budget), krijg ik aan het eind van het seizoen totaal € 20 miljoen uit reclame en tv opbrengsten, etc. Klopt al niet echt.
Nog vager is mijn huidige transferbudget: € 600.000! Wegens beperkte financiële middelen...
Snel laten komen die patch!

Nog vager is mijn huidige transferbudget: € 600.000! Wegens beperkte financiële middelen...
Snel laten komen die patch!
K vin Nederlands wel fijn, vooral als je een keer zo'n f*cking moeilijk woord tegen komt dat je zoiets hebt vanVos schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:26:
Nederlandse vertaling zuigt...dit spel hoort in het Engels
Lang leven het EN-NL woordenboekEp0ss schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:53:
[...]
K vin Nederlands wel fijn, vooral als je een keer zo'n f*cking moeilijk woord tegen komt dat je zoiets hebt vanEn ik vin 't Nederlands beter uitgewerkt als bij Fifa 2005
om ff te zeggen. Want das gewoon *ut met hoofdletter K
mie toe engels (na 2 wedstrijden nederlands alweer geherinstalled naar hte engels)
Woei
Nu met Cremonese net de Serie C cup binnengehaald:) "One fan spoke for everyone when he stated that this achievement was symbolic for the great work XXXXXXX had done with the team" en "Fans of Cremonese sang XXXXXXX's name as the Cremonese boss experienced the sweet taste of succes by lifting the Italitan Serie C Cup". Nu nog 1 prijs te gaan. De supercup tussen de winnaar van 1C/B en 1C/A, vorige pot was 1-1 (tegenstander is Napoli).
Netjes hoor!BoB_HenK schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:35:
WoeiNu met Cremonese net de Serie C cup binnengehaald:) "One fan spoke for everyone when he stated that this achievement was symbolic for the great work XXXXXXX had done with the team" en "Fans of Cremonese sang XXXXXXX's name as the Cremonese boss experienced the sweet taste of succes by lifting the Italitan Serie C Cup". Nu nog 1 prijs te gaan. De supercup tussen de winnaar van 1C/B en 1C/A, vorige pot was 1-1 (tegenstander is Napoli).
Ik wil nu zelf ook een nieuw potje beginnen, heeft iemand nog een suggestie? Ik zoek een leuk engels team (italiaans mag ook) om omhoog te helpen....
Como is altijd een leuk clubje:) Spezia vond ik ook altijd een lastige maar leuke tegenstander. Of Napoli, die banjeren volgens mij ergens rond in Serie C1/B.Spike-man schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:39:
[...]
Netjes hoor!
Ik wil nu zelf ook een nieuw potje beginnen, heeft iemand nog een suggestie? Ik zoek een leuk engels team (italiaans mag ook) om omhoog te helpen....
Ben eens met de Major Soccer League begonnen. Los Angeles. Niveau valt me nog niet eens tegen.
Hoewel die spelregels daar wel nergens op slaan (totale salarisbudget mag niet hoger zijn dan 1.5mln, niet meer dan 3 internationals).
Hoewel die spelregels daar wel nergens op slaan (totale salarisbudget mag niet hoger zijn dan 1.5mln, niet meer dan 3 internationals).
Eindelijk FM 2005 gekocht en uiteraard begonnen met Emmen en zoals gezegd met Redbridge FC. Redbridge heeft geen geld, dus dat wordt een kutseizoen
Emmen had een waanzinnige 95.000 euro te spenderen aan spelers. 2 Spelers aangetrokken, beide verdedigers. Ik ken de Emmenselectie IRL vrij goed en weet waar het zwakke punt zit, kijken of dat in het spel net zo is. Eerste wedstrijd die ik met Emmen speelde was een oegenpot tegen Antwerp, die pot eindige in 1-1.
Morgen hele dag spelen
Morgen hele dag spelen
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Gloeiende %^%#%^#^ nu heb ik toch wel erg vaak die 85/86e minuut bug. Ben dik sterker en dan poef hun kans in die minuut en goal. En altijd in toppers he, gvd ben pissed
ff 3 voorbeeldjes van dit seizoen:
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug3.jpg[/img]
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug2.jpg[/img]
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug1.jpg[/img]
ff 3 voorbeeldjes van dit seizoen:
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug3.jpg[/img]
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug2.jpg[/img]
[img=400,300][http://members.lycos.nl/jasperstevens/fm-bug1.jpg[/img]
[ Voor 58% gewijzigd door Vos op 28-11-2004 16:01 ]
Mijn spits van Emen krijgt 2 wedstrijden schorsing na zijn 3e gele kaart in het seizoen... Dat klopt niet, irl krijgen ze na de 3e 1 wedstrijd schorsing. Heeft iemand anders dat ook gehad?
Beste vrind wette dat
ben nu al 42 competitie wedstrijden ongeslagen, en krijg nogsteeds telkens te horen van die managers dat ik geen kans maak op de titel
Word er een beetje moe van eerlijk gezegd

King Nothing: is een known bug, ik geloof dat-ie ook al gefixed is.
Rev!: dat zijn Manager Mind-games
Van al dat commentaar worden je spelers ontevreden waardoor ze mogelijk slechter/onzekerder gaan spelen zodat de tegenstander meer kans op winst heeft.
Rev!: dat zijn Manager Mind-games
Virussen? Scan ze hier!
Nog beter: Met cremonese was ik met 7 wedstrijden te gaan al kampioen en zelfs toen beweerde andere trainers nog dat ik niet zou zegevierenRev! schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:56:
ben nu al 42 competitie wedstrijden ongeslagen, en krijg nogsteeds telkens te horen van die managers dat ik geen kans maak op de titel![]()

Yes, net voor de eerst keer van Inter gewonnen, van de totaal 6 matches. En ook nog een belangrijke, de eerste match van de kwart finale CL. In Giuseppe Meazza won ik met 5-4
met 4x Bazzani voor mij en 3x Martins voor Inter.
Staat idd in de lijst op het SI Games forum.wildhagen schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:20:
King Nothing: is een known bug, ik geloof dat-ie ook al gefixed is.
Nog een bugje:

19 Minuten blessuretijd
Ik vind het wel grappig om te zien dat mijn teams na een rode kaart opeens beter gaan spelen. 2 Keer gehad dat een van mijn spelers rood kreeg terwijl ik 0-1 achter stond. In beide gevallen won ik de wedstrijd, respectievelijk 2-1 en 3-1.
Voor de rest gaat het wel aardig so far. ben nu zo'n 2 maand onderweg in het spel. Emmen verwacht een middenmootpositie, ik sta 3e. Wel in geldproblemen, maar een groot deel daarvan al opgelost door het laten gaan van een gehuurde speler die € 29.500,- per maand opstreek. 2 Andere goedbetaalde spelers staan op de transferlijst, hopen dat zij beide snel verkocht worden dan zit ik qua salarisbudget weer redelijk goed.
Redbridge FC verwacht ook een middenmootpositie en in de Conference South sta ik nu 6e. Eerste 2 wedstrijden verloren, daarna begonnen de versterkingen opeens te draaien, de moraal vloog bij alle spelers omhoog en sindsdien nog maar 1x verloren.
Beste vrind wette dat
Ik heb het maar iets anders gedaan. Ik ben eens werkeloos begonnen. Dordrecht stond al na twee dagen op stoep, maar ik wilde echt in het buitenland aan de slag. 23 december was het zover, de manager van Notts County werd ontslagen! Het team zou een stabiele middenmoter moeten zijn, maar stond op een teleurstellende 18e plek.BoB_HenK schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:42:
[...]
Como is altijd een leuk clubje:) Spezia vond ik ook altijd een lastige maar leuke tegenstander. Of Napoli, die banjeren volgens mij ergens rond in Serie C1/B.
Maar goed, na een week in spanning zitten kwam het verlossende woord, ik mocht de club onder mijn hoede nemen!
Ik hou jullie op de hoogte
K heb dat een keer getest tegen NAC met Ajax ( opnieuw opstarten zonder te saven ) . 1e keer heel negatief gereageerd door te zeggen dat ik de manager niet mag, 2-1 verloren. 2e keer gezegd dat ik goed geloof heb om de titel te winnen, 5-0 gewonnen.wildhagen schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:20:
Rev!: dat zijn Manager Mind-gamesVan al dat commentaar worden je spelers ontevreden waardoor ze mogelijk slechter/onzekerder gaan spelen zodat de tegenstander meer kans op winst heeft.
En het doelsaldo is volgens mij bij mij ook een bug, PSV staat op +12 en ik op +30
Anoniem: 55506
Mss dat de onderlinge resulaten zwaarder tellen? Kan je wel controlen bij regels ofzo als je de competitie bekijkt. Heb het nog niet eerder gezien, ook niet op gelet trouwens.
Er wordt eerst gekeken naar het aantal gemaakte doelpunten?Ep0ss schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:26:
[...]
......
En het doelsaldo is volgens mij bij mij ook een bug, PSV staat op +12 en ik op +30. Ksta wel 2e :?
. Iemand met hetzelfde probleem?
Kheb ook 1 punt minder, ff vergeten te zeggen, sorryVos schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:57:
[...]
Er wordt eerst gekeken naar het aantal gemaakte doelpunten?
Wtf man, speel ik de CL finale, mis ik 3 spelers die U19 en U21 matches hebben. Waarvan 2 belangrijke basisspelers die nu op einde van het seizoen in vorm zijn.
Nu 2-0 verloren van Real...
[edit]
haha, gaat lekker met samp....krijg super veel geld
zal ik het doen?
[edit]
zal ik het doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 29-11-2004 23:40 ]
Gewoon doen joh. Leuke investering toch.Vos schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:37:
Wtf man, speel ik de CL finale, mis ik 3 spelers die U19 en U21 matches hebben. Waarvan 2 belangrijke basisspelers die nu op einde van het seizoen in vorm zijn.
[edit]
zal ik het doen?
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook de taal verzetten456 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:24:
[...]
Lang leven het EN-NL woordenboek
mie toe engels (na 2 wedstrijden nederlands alweer geherinstalled naar hte engels)

Komt ie nu mee

Kzie het net

Nu met torquay bezig. Wat me opvalt is dat die teams (League 2) eigenlijk niet eens zo heel slecht zijn tov Den Bosch of andere degradatie kandidaten in de Eredivisie.
Ondanks dat hun profiel wel enrom slecht is.
Anoniem: 58660
Ik heb 'm net besteld in de UK (24pond=40euro), over 2 daagjes is ie binnen als het goed is. Zal wel moeten want zondag ga ik weer naar NL terug. Ik heb overigens ook CM5 in de bestelling staan, had de verwachting dat die beter zou zijn. Snap sowieso niet waarom ze nou hebben moeten splitsen en allebei weer een nieuwe game moeten lanceren...
Ik ga wel wachten met spelen totdat de patch er is. Vind het zonde om een heleboel tijd erin te steken als het toch (nog) niet goed werkt. Zit er nu trouwens ook een optie in dat wanneer je naar een andere club kan dat pas aan het eind van het seizoen doet? Dat miste ik altijd in de voorgaande series, sta je in halve finale UEFA cup, en bovenaan in de competie, komt er een leuke club maar moet je altijd meteen over en gaat er een andere trainer met je UEFAcup aan de haal!
En ik speel nu nog met CM4, seizoen 20017/2018....
Ik ga wel wachten met spelen totdat de patch er is. Vind het zonde om een heleboel tijd erin te steken als het toch (nog) niet goed werkt. Zit er nu trouwens ook een optie in dat wanneer je naar een andere club kan dat pas aan het eind van het seizoen doet? Dat miste ik altijd in de voorgaande series, sta je in halve finale UEFA cup, en bovenaan in de competie, komt er een leuke club maar moet je altijd meteen over en gaat er een andere trainer met je UEFAcup aan de haal!
En ik speel nu nog met CM4, seizoen 20017/2018....

Dat komt omdat Eidos, de oorspronkelijke uitgever, de rechten op de naam "Championship Manager" bezit. Sports Interactive, het softwarehuis dat de game ook daadwerkelijk maakte, is eigenaar van de code/database etc.Ik heb 'm net besteld in de UK (24pond=40euro), over 2 daagjes is ie binnen als het goed is. Zal wel moeten want zondag ga ik weer naar NL terug. Ik heb overigens ook CM5 in de bestelling staan, had de verwachting dat die beter zou zijn. Snap sowieso niet waarom ze nou hebben moeten splitsen en allebei weer een nieuwe game moeten lanceren...
Toen die dus uit elkaar gingen mocht SI niet meer de naam CM gebruiken omdat ze de rechten op die naam niet bezitten, ze moest dus met een neiuwe naam komen: Football Manager.
Eidos besloot vervolgens ook een nieuw produkt te maken, en die mochten het uiteraard wél CM noemen... maar het is een compleet nieuw pakket met nieuwe programmeurs... dus ik moet nog zien of het wat word...
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat hij meer bedoelde waarom ze uberhaupt uit elkaar zijn gegaanwildhagen schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:36:
[...]
Dat komt omdat Eidos, de oorspronkelijke uitgever, de rechten op de naam "Championship Manager" bezit. Sports Interactive, het softwarehuis dat de game ook daadwerkelijk maakte, is eigenaar van de code/database etc.
Toen die dus uit elkaar gingen mocht SI niet meer de naam CM gebruiken omdat ze de rechten op die naam niet bezitten, ze moest dus met een neiuwe naam komen: Football Manager.
Eidos besloot vervolgens ook een nieuw produkt te maken, en die mochten het uiteraard wél CM noemen... maar het is een compleet nieuw pakket met nieuwe programmeurs... dus ik moet nog zien of het wat word...
Dunno
@Vos
Ik zie in één van die screen shots dat jij nog de 'verkeerde' namen hebt bij de Franse ploegen.
Als ik jou was zou ik in de installatie map (c:\program files\sports interactive\football manager bijv.) van FM naar data/db/lnc/ gaan (of één van de mappen die daar staan. Weet het niet precies. Zit nu op school) en daar het bestandje France.lnc weghalen.
Dan krijgen alle Franse clubs hun echte naam, dus bijv. Paris wordt dan gewoon PSG en Monaco -> AS Monaco.
In die map staat trouwens ook fake.lnc en daarmee kan je de Duitse nationale ploeg 'normaal' maken en Oliver Kahn zijn echte naam geven.
Ook japan.lnc kan weg trouwens.
en dat is save-game compatible.
Ik zie in één van die screen shots dat jij nog de 'verkeerde' namen hebt bij de Franse ploegen.
Als ik jou was zou ik in de installatie map (c:\program files\sports interactive\football manager bijv.) van FM naar data/db/lnc/ gaan (of één van de mappen die daar staan. Weet het niet precies. Zit nu op school) en daar het bestandje France.lnc weghalen.
Dan krijgen alle Franse clubs hun echte naam, dus bijv. Paris wordt dan gewoon PSG en Monaco -> AS Monaco.
In die map staat trouwens ook fake.lnc en daarmee kan je de Duitse nationale ploeg 'normaal' maken en Oliver Kahn zijn echte naam geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Ottooo op 30-11-2004 13:16 ]
Kijk, die optie mis ik nu ook! Het zou echt geweldig zijn om nog even het seizoen met je cluppie kampioen te worden om dan pas naar die topclub te vertrekken. Heb je ook nog die extra titel op je palmares die anders aan je neus voor bij gaat.Anoniem: 58660 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:26:
Zou echt top zijn als die optie er bij zou komen
dankuOttooo schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:15:
@Vos
ga ik zo even proberen
[edit]
werkt, nice
Hoe zit het eigenlijk met die nationale teams? Duitsland heeft/had geen 'echte' spelers zag ik en ik kon ook geen bondscoach worden toen Klinsmann werd ontslagen. Maar NL heeft wel gewoon 'echte' spelers...
Bij Dld kan ik nu ook wel een comment geven en bij NL niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 30-11-2004 18:37 ]
Komt doordat SI voor het Duitse natonale elftal geen licentie kon krijgen.Hoe zit het eigenlijk met die nationale teams? Duitsland heeft/had geen 'echte' spelers zag ik en ik kon ook geen bondscoach worden toen Klinsmann werd ontslagen
Virussen? Scan ze hier!
De grote verbetering op vorige versies vind ik dat (top)clubs ook daadwerkelijk achter de talenten aanzitten en je er snel bij moet zijn (ook omdat zijn waarde snel stijgt). In eerder versies zette je een talent in het begin op je shortlist en na 3jaar als hij goed was geworden bij de reserves kocht je hem een keer over voor een spotprijsje terwijl die clubs ondertussen maar buitenlandse ex-topspelers kochten
Zeker als je meerdere jaren in één game speelde werd je daar echt moe van en had je op ten duur geen concurrentie meer. Er worden hier echt hele vette transfers gemaakt
maakt het speel veel leuker en realistischer

Edit dubbelpost456 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:41:
[...]
Komt ie nu mee
![]()
Kzie het net![]()
![]()
Nu met torquay bezig. Wat me opvalt is dat die teams (League 2) eigenlijk niet eens zo heel slecht zijn tov Den Bosch of andere degradatie kandidaten in de Eredivisie.
Ondanks dat hun profiel wel enrom slecht is.
[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 01-12-2004 11:20 ]
Idd, waarom uit elkaar, alhoewel ik dat wel een eind heb gelezen op de sites van SI en Eidos. Maar ook waarom nog een managementgame uitbrengen? Komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Eerst ben je partners en vervolgens ga je elkaar beconcurreren. Vind het niet echt slim, houd dan je krachten gebundeld.Schumi4ever schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:13:
[...]
Ik denk dat hij meer bedoelde waarom ze uberhaupt uit elkaar zijn gegaan
Dunno
Ik vind het trouwens erg gierig dat spelersnamen ontbreken of veranderd zijn. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt met de andere CM-series. Idd verdienen spelers en clubs al zat geld maar het haalt ook het realisme uit het spel. De kracht was nou net dat je met echte spelers speelde. Gelukkig zijn er mensen die het geduld hebben om een un-official patch in elkaar te flansen.

Anoniem: 2557
Zo ben nu anderhalf seizoen verder...1ste seizoen kampioen geworden (omdat Ajax op de laatste speeldag 1-1 speelde), en sta nu weer bovenaan bij de winterstop. Van Bommel verkocht en Tiago van Chelsea gehaald als vervanger, die prompt uit de basis wordt gespeeld door een in bloedvorm verkerende Leandro. Ik heb dit seizoen aardig wat eigen jeugd door laten stromen, Colin speelt vaak, Leandro speelt vaak, Majoros speelt vaak (op rechts waar Park erg tegenvalt de laatste tijd), Vonlanten heeft nu een basisplaats ipv Lange Jan.
Denk dat ik de winterstop kijk of ik een rechtermiddenvelder en een spits kan halen.
Opstelling nu:
Doel: Andreas Isakkson (overgenomen van een Franse club)
Verdediging (vlnr): Junior - Wilfred Bouma - Alex - Andre Ooijer
Middenveld (vlnr): Philip Cocu - Johann Vogel - Leandro
Aanval (vlnr): DaMarcus Beasley - Johan Vonlanten - Marcel Majoros
Vaste "invallers" cq rotatie spelers:
Tiago op de plek van Cocu of Leandro
Takak op de plek van Cocu of Leandro, of op rechts
Jurgen Colin op de plek van Ooijer of Alex
Young Pyo Lee op de plek van Junior
Ji Sung Park op de plek van Majoros
Jefferson Farfan op de plek van Beasley
Jan Vennegoor of Hesselink in de spits
Theo Lucius op de plek van Vogel
Verkocht: Michael Lamey, Mark van Bommel, Gerald Sibon, John de Jong, Jordi Hoogstrate en Remco v/d Schaaf
Denk dat ik de winterstop kijk of ik een rechtermiddenvelder en een spits kan halen.
Opstelling nu:
Doel: Andreas Isakkson (overgenomen van een Franse club)
Verdediging (vlnr): Junior - Wilfred Bouma - Alex - Andre Ooijer
Middenveld (vlnr): Philip Cocu - Johann Vogel - Leandro
Aanval (vlnr): DaMarcus Beasley - Johan Vonlanten - Marcel Majoros
Vaste "invallers" cq rotatie spelers:
Tiago op de plek van Cocu of Leandro
Takak op de plek van Cocu of Leandro, of op rechts
Jurgen Colin op de plek van Ooijer of Alex
Young Pyo Lee op de plek van Junior
Ji Sung Park op de plek van Majoros
Jefferson Farfan op de plek van Beasley
Jan Vennegoor of Hesselink in de spits
Theo Lucius op de plek van Vogel
Verkocht: Michael Lamey, Mark van Bommel, Gerald Sibon, John de Jong, Jordi Hoogstrate en Remco v/d Schaaf
Ben zojuist overgestapt naar een nieuwe club, mijn derde: Cambuur Leeuwarden... komen uit in de goudengids-divisie, staan daar nu 9e, en de board verwacht een veilige middenpositie...
Mooie selectie, relatief goed transferbudget (8.25 miljoen euro), redelijke salarissen, goed scorende ploeg...
Eerste 4 wedstrijden waren meteen 2 overwinningen, één gelijkspel en één verlies, maar dat was tegen het oppermachtige Dordrecht (die staan nu, ongeveer halverwege het seizoen, al met 11 punten los van de nr 2, MVV).
Mooie selectie, relatief goed transferbudget (8.25 miljoen euro), redelijke salarissen, goed scorende ploeg...
Eerste 4 wedstrijden waren meteen 2 overwinningen, één gelijkspel en één verlies, maar dat was tegen het oppermachtige Dordrecht (die staan nu, ongeveer halverwege het seizoen, al met 11 punten los van de nr 2, MVV).
Virussen? Scan ze hier!
Cambuur met €8,25M aan transfer geld???
Ik denk dat ze in Leeuwarden liever dit spelletje spelen dan voor het echie...
Dan doe ik het met Emmen wat realistischer
Ik ga nog steeds als een trein bij Emmen, na een aarzelend begin (uitgeschakeld door een amateurclub in de Amstel Cup....

Redbridge FC presteert iets te wisselvallig om play-offs te halen denk ik. Ene week sta ik 3e, de week erna sta ik 10e. Gelukkig blijft het pak ploegen tussen plaats 3 en 12 op zo'n 3 tot 5 punten van elkaar staan, dus stijgen en dalen gaat snel. 'k Sta nu 6e na 25 van de 42 wedstrijden. De media verwachtten dat ik zou degraderen, het bestuur verwacht een middenmootpositie.
Financieel gaat het ook aardig, er komt meer binnen dan dat er uitgaat. 6 Spelers huren tegen 0 euro loon meebetalen is wel handig in zo'n geval
Zaterdagavond weer verder spelen, morgen irl naar Emmen kijken
Beste vrind wette dat
Anoniem: 127135
Ik ben zojuist begonnen met een spel met mijn favoriete club, Go Ahead Eagles
veel spelers aangetrokken, en ik vind het een mooi spel, fm 2005.. maar klopt het dat het geluid in een wedstrijden veel minder mooi is dan met het spel cm 03-04, of moet dat aan mijn pc liggen?? zoals het gejuich na een doelpunt hoor je veel minder goed dan bij het spel 03-04
dat vind ik opzich heel jammer.. ook kan ik het spel niet met venster krijgen
heel raar.. moet ik fm 2005 nu opnieuw installeren of zal het aan me pc liggen???
veel spelers aangetrokken, en ik vind het een mooi spel, fm 2005.. maar klopt het dat het geluid in een wedstrijden veel minder mooi is dan met het spel cm 03-04, of moet dat aan mijn pc liggen?? zoals het gejuich na een doelpunt hoor je veel minder goed dan bij het spel 03-04
Voor het venster moet je in de shortcut toevoegen: -small_windows -windowed. Let op, de bestaande tekst moet blijven staan.
Geluid zou idd imho wel wat beter mogen, maargoed, da's bij dit spel niet het allerbelangrijkste
Geluid zou idd imho wel wat beter mogen, maargoed, da's bij dit spel niet het allerbelangrijkste
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 03-12-2004 17:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 31119
Je hebt al lekker veel gewisseld na 31 minutenwildhagen schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:01:
Heeft iemand trouwens ook al eens in de sneeuw gevoetbald? Ik nu pas voor het eerst (in seizoen 2017/2018, 26 september 2017):
[afbeelding]
Mooie oranje bal enzo
Zelfs in CM 01/02 (versie die het meest heb gespeeld) haalde ik 2017niet!
Een hele prestatie hoor Wildhagen, zo ver komen ondanks alle bugs...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 31119 op 04-12-2004 12:41 . Reden: gare zinsbouw ]
Nee, niet veel gewisseld, ik had op dat moment een smalle selectie... 5 blessures, 2 schorsingen, één speler met internationale verplichtingen.
Zo enorm veel last van de bugs heb ik gelukkig niet, hoewel dat gedoe met die keeperschoten me wel een paar hartverzakking heeft gegeven...
Zo enorm veel last van de bugs heb ik gelukkig niet, hoewel dat gedoe met die keeperschoten me wel een paar hartverzakking heeft gegeven...
Virussen? Scan ze hier!
Wat is dat nou wat er naast de naam van Sampdoria staat?Vos schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:21:
hmz na mijn record van 11 seconden, nu 13 seconden
[afbeelding]
Het is niet het logo, want daarvoor staat het op de verkeerde plek...
ROFLOL, ik ga wéér Europa in, deze keer met Cambuur Leeuwarden in de UEFA Cup.
Halverwege vorig jaar toen ik aantrad als manager stonden ze nog in de middenmoot van de Gouden Gids divisie... ik promoveer naar de HCE, en word daar meteen in het 1e jaar 6e

Niet slecht
Halverwege vorig jaar toen ik aantrad als manager stonden ze nog in de middenmoot van de Gouden Gids divisie... ik promoveer naar de HCE, en word daar meteen in het 1e jaar 6e
Niet slecht
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij is dat flashgetOttooo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:11:
[...]
Wat is dat nou wat er naast de naam van Sampdoria staat?
Het is niet het logo, want daarvoor staat het op de verkeerde plek...
Dit topic is gesloten.