[PC] Football Manager 2005

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.064 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
Jajaja, mijn eerste echte startpost :) Met meteen een hot item, namelijk de opvolger van Championship Manager 2003-2004

omdat SIGames los is van EIDOS, moest men met een nieuw concept op de proppen komen omdat EIDOS de rechten van de CM serie's heeft. Het is dus Football Manager (2005) geworden. Kortgezegd dus FM.

Release date word geraamd rond het 4de kwartaal van dit jaar, dus met alle geluk zal dat wel ergens in januari 2005 zijn :)

Anyway, wat wordt er beloofd?

Football Manager 2005 is the new football management game from Sports Interactive and is set for release in Q4 2004. Here is a list of confirmed new features (check out the screenshots at the bottom of the page!)

Updated user interface

Football Manager’s user interface will look markedly different to anything that has come before. Navigation between screens will be easier, with each screen explaining what information is on offer and how to get to other, related information. Consistency between separate game elements will also be more noticeable than in previous football management games: operations such as player filtering and sorting will now work consistently throughout the game. The game’s look – which now includes a two-panel option – will also be easily customised, allowing managers to store their preferred views and to return quickly to them.

Refined game engine

Sports Interactive’s long-standing and award-winning game engine has been refined and tuned in accordance with the feedback received from fans of its previous games. For example, the new game incorporate more than 30 extra fields for player data, including the all-new new ‘preferred moves’.

Updated database and competition rules

As has always been the case with Sports Interactive’s management simulations, Football Manager 2005’s database and competition simulation will be as up-to-date and accurate as is humanly possible.

Pre- and post-match information

Managers will be presented with enhanced information before and after each match, to show team line-ups, injuries and tactics before the match, and lots of stats about the match afterwards.

International player news

For the first time, managers will receive information on international performances, allowing them follow their players’ careers and ascertain how they are performing at the highest level.

Cup summary news

Events which unfold in each round of all of the major cup competitions will be delivered to the manager in a news summary.

2D clips from agents

Managers are likely to receive ‘video clips’ (executed using the game’s acclaimed 2D match engine) of a player’s performances, sent to them by that player’s agent with view to a possible transfer.

Coach reports on squads

In addition to commenting on individual players, coaches will now offer their opinions on the squad as a whole, thus helping managers to decide which areas of their team need improvement.

Job centre for non-playing positions

Non-playing jobs will be advertised through an in-game ‘Job Centre’, improving the manager’s ability to hire coaches and other staff.

Mutual Contract termination

Managers will be able to offer surplus players an opportunity to agree mutual contract termination, which will reduce the cost of releasing players and trimming squads.

Enhanced player loan options

Managers can now approach other clubs to offer young players on loan, a process which will make it easier to give younger players competitive experience. Also, when players’ loan periods expire, the manager will have an opportunity to extend the loan (where appropriate).

Manager mind games

Managers can click on any other manager's name and issue a comment to the media relating to that person. The effects of these comments will see an increase in the amount of pressure surrounding title races, relegation battles, Cup ties and so on. It will also be possible to use this feature in relation to your own players, other clubs, media pundits etc.

Football Manager 2005 Further Features

Playable leagues in 43 countries.
More than 140 playable senior divisions and in excess of 100 playable cup competitions.
Reserve and junior league competitions.
More than 235,000 players and staff (from 145 different countries) with players boasting more than 120 separate attributes and non-playing staff boasting 40.
A database of more than 14,000 clubs, 3,000 of which can be managed.
Data supplied by a network of more than 2,500 researchers from around the world.
Updated 2D ‘top-down’ match engine.
Improved radio commentary’.
Increased interaction with the media.
Reworked injury system.
Improved scouting system.
Improved finance module to reflect the changing face of football.
Comments when negotiating with human managers (network multi-player game only).
Inclusion of U18 Caps.
More realistic awards system.

Plaatje van ontwerpfase:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/FM2005-1.gif

meer is ff niet mogelijk omdat die hele server daaro plat ligt :)

Moet zeggen dat er leuke nieuwe features tussenzitten, alleen nu is het natuurlijk hopen dat alles ook goed gaat werken, voordat daar eerst 3 patches voor nodig zijn. Opzich goeie zaak dat die er uberhaupt komen, want dat is ook niet bij elke softwareboer het geval...

[ Voor 13% gewijzigd door Japser op 13-02-2004 21:20 . Reden: FF wat layout verneukerij eruit gesloopt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30

Vos

AFCA

Beetje onoverzichtelijk zo...kun je de subkopjes niet anders accenturen?
En de screenshot zou ik ff clickable maken.

Ik hoop dat de serie niet onder gaat doen voor zijn voorgangers. Of dat de layout compleet veranderd gaat worden. Maar daar ga ik niet van uit :)

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 13-02-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
Ben nog ff aan t editten :) Moet t allemaal nog leren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
Vos schreef op 13 februari 2004 @ 21:13:
Beetje onoverzichtelijk zo...kun je de subkopjes niet anders accenturen?
En de screenshot zou ik ff clickable maken.

Ik hoop dat de serie niet onder gaat doen voor zijn voorgangers. Of dat de layout compleet veranderd gaat worden. Maar daar ga ik niet van uit :)
Zo, ietsie beter nu? Dacht t wel he? :)

Anyway, ik denk dat ze de hele game wel moeten re designen, aangezien EIDOS ook met een football management game op de markt komt. En aangezien zij de eigenlijke rechten dus hebben, ben ik bang (nouja bang, een frisse look kan opzich geen kwaad, als t maar overzichtelijk is) dat het allemaal toch anders zal worden.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet of die rechten nou alleen naamsgerelateerd zijn of dat ook de code naar EIDOS is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Ik kijk er zoals altijd weer naar uit. Speel al geen tijden meer CM maar zodra FM 2005 er is ga ik denk ik weer beginnen :)

Hier nog wat meer pics

Afbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_02.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_03.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_05.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_06.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54548/ss_07.jpg

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

Phydomir

Dennis

aftermath schreef op 13 februari 2004 @ 21:35:
Ik kijk er zoals altijd weer naar uit. Speel al geen tijden meer CM maar zodra FM 2005 er is ga ik denk ik weer beginnen :)

Hier nog wat meer pics

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ondank dat het er anders uit ziet herken je toch wel veel CM...

dit spel gaat denk ik teh pwn4g3 worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
Ben opzich wel benieuwd hoe de CM 5 eruit gaat zien. En waar de verschillen t.o.v. FM 2005 gaan liggen. Zal spannende strijd worden, maar ik ga iig voor SIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 22:45

ko9

Als ie maar wat sneller speelt dan de laatste versie. Dat was namelijk de reden dat ik die heb overgeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
EIDOS heeft alleen de rechten op de naam, SIGAMES heeft de rechten op de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:36

Sherlock

No Shit

Tsja, omdat Japser het topic over CM 03/04 vol loopt te spammen ;) met dit topic moet ik maar even reageren he. FM2005 lijkt me echt een heel gaaf spel, ik vind het alleen zo jammer dat die spellen niet in september uitkomen. Dat is echt dé periode om zo'n spel te lanceren, je favoriete club heeft dan net weer wat spelers aangetrokken en wat dood hout uit de selectie verwijderd, dus je staat te popelen om aan het seizoen te beginnen...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68243

FM2005 wordt de opvolger van CM0304
Ik ga dit spel zeker kopen
De engine is van sigames, daardoor zal eidos helemaal opnieuw moeten gaan beginnen. Dat gaat nooit zo goed worden als FM2005

Up the Football Manager 2005!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Sherlock schreef op 20 februari 2004 @ 15:49:
FM2005 lijkt me echt een heel gaaf spel, ik vind het alleen zo jammer dat die spellen niet in spetmeber uitkomen. Dat is echt dé periode om zo'n spel te lanceren, je favoriete club heeft dan net weer wat spelers aangetrokken en wat dood hout uit de selectie verwijderd, dus je staat te popelen om aan het seizoen te beginnen...
Ja, helemaal mee eens. Je hoort alle transfers en je wilt gewoon een team bouwen. Ergens lukt mij het op dat moment niet om weer aan een oud seizoen te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:22
Radical1980 schreef op 20 februari 2004 @ 19:34:
[...]
Ja, helemaal mee eens. Je hoort alle transfers en je wilt gewoon een team bouwen. Ergens lukt mij het op dat moment niet om weer aan een oud seizoen te beginnen.
Hoezo haal je dan geen update van het net? Op de forums van SI zijn er enkele te vinden, bijvoorbeeld die van cmsorted.net
Er zijn updates die je door het seizoen heen de transfers geven (dus op de daadwerkelijke transferdata) en updates die je de huidige squads geven aan het begin van het seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 14:16
jammer dat er nog 30 nieuwe cijfertjes zijn om spelers op te beoordelen. Nu wordt de realisme gehaald uit het feit dat je nooit 128 verschillende catagorien met elkaar kan vergelijken (vandaar verschil tussen echt voetbal en simulatie), terwijl het eigenlijk komt omdat een speler niet in cijfertjes is te benoemen (of iemand 17 of 18 voor passing heeft kan je gewoon niet zeggen). Sommige managersspellen werken daarom met termen als "very good, average, poor" etc, waardoor je een eerlijker spel krijgt en het minder onoverzichtelijk is dan nu. Terwijl het wel net zo geavanceerd kan blijven werken. Noem het maar statistiek-gebruiksvriendeljikheid. Je moet bijna wetenschapper zijn als je controle over het spel wilt hebben. :)

Ik hoop dus dat ze de nieuwe naam iets meer op de mainstream market richten, nu hebben ze de kans om met iets nieuws te komen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30

Vos

AFCA

Justice schreef op 20 februari 2004 @ 20:14:
jammer dat er nog 30 nieuwe cijfertjes zijn om spelers op te beoordelen. Nu wordt de realisme gehaald uit het feit dat je nooit 128 verschillende catagorien met elkaar kan vergelijken (vandaar verschil tussen echt voetbal en simulatie), terwijl het eigenlijk komt omdat een speler niet in cijfertjes is te benoemen (of iemand 17 of 18 voor passing heeft kan je gewoon niet zeggen). Sommige managersspellen werken daarom met termen als "very good, average, poor" etc, waardoor je een eerlijker spel krijgt en het minder onoverzichtelijk is dan nu. Terwijl het wel net zo geavanceerd kan blijven werken. Noem het maar statistiek-gebruiksvriendeljikheid. Je moet bijna wetenschapper zijn als je controle over het spel wilt hebben. :)

Ik hoop dus dat ze de nieuwe naam iets meer op de mainstream market richten, nu hebben ze de kans om met iets nieuws te komen.
Maar of je nu een cijfer geeft van 0-20 of een rating van 'bad, poor, reasonable, good, very good, excellent, etc' maakt toch geen verschil? Voor mij althans niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33

Sebastiaan

....

Ik ga als hij uitkomt hem zeker proberen. Ook zal ook de nieuwe CM proberen, maar ik verwacht dat FM wel beter zal zijn dan de nieuwe CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
^^Schop^^

Op Gamer.nl las ik onderstaand bericht:
Je eigen smoelwerk in Football Manager 2005

Football Manager 2005 is de nieuwste managementgame van Sports Interactive, de ontwikkelaar van de Championship Manager reeks, veruit de beste reeks voetbalmanagers. Omdat Sports Interactive echter weg ging bij uitgever Eidos moest men echter een nieuwe naam voor de reeks kiezen.

Een nieuwe feature in Football Manager 2005 is de toevoeging van foto's bij alle spelers in het spel. Men liep hierbij echter tegen een klein probleem aan, want naarmate de tijd in het spel verstrijkt zullen de oudere spelers vertrekken en een nieuwe generatie zijn intrede maken. Deze generatie voetballers is echter nog compleet onbekend en daar zijn dus geen foto's van.

Sports Interactive vondt echter een oplossing: men gaat op zoek naar onbekende mensen die als de nieuwe generatie voetballers door het leven moeten. En jij maakt kans om daarbij te horen! Simpelweg een formuliertje invullen op deze website en voor je het weet ben je straks een sterspeler die FC Twente naar de overwinning van de Champions League brengt.

Om in aanmerking te komen voor de rol van voetballer dien je wel tussen de 18 en 22 jaar oud zijn. Voetballen doe je nou eenmaal niet met een rollator. Ben je ouder dan 22, dan maak je echter kans om één van de nieuwe stafleden te worden.
Dus voor iedereen die beroemd wil worden en die tussen de 18 en 22 is, stuur op die foto's. Wel ff eerst je bril af zetten he B) :+

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10456

[quote]seb_ schreef op 21 februari 2004 @ 11:20:
.....

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 10456 op 13-08-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

En er zijn nieuwe screenshots van FM2005! Er zitten best wat leuke dingen bij, zoals de "mind games", de sliders in de tactics schermen en een verbeterde quick search. Ook kun je meer opties ingeven als je gaat zoeken via een filter.

Zoals altijd rond deze tijd van het jaar kan ik bijna niet wachten tot het spel uitkomt, helaas zal dat nog wel een maandje of wat gaan duren :(

Hier zijn de screenshots te vinden
+ een klein voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/903.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

Christiano007

Ich bin der champion

Dat laatste is toch wel geinig, mensen die spelers bij je aanbieden met videobeelden hehe.

Toch vind ik het jammer dat er geen contract nego. zijn over je eigen contract.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 22:28
Ik hoop dat ze wat aan de spelers AI doen tijdens de match. 2 dingen waar ik me aan erger tijdens het spelen: Iemand geeft een lange pass bijv. vanaf de middencirkel naar voren en die bal gaat dan net iets te ver voor je verdediger en rolt doodleuk het doel in terwijl de keeper er 1 millimetertje vanaf staat en de bal doodleuk voorbij laat rollen....player01 certainly didnt mean that! Nee allicht he 8)7 .

2de is die gruwelijk slechte buitenspel val. Als spelers niet aan het spel deelnemen en de bal wordt naar een andere medespeler gespeeld wordt er altijd voor buitenspel gefloten. Irritant zo worden er gigantisch veel doelpunten afgekeurd bij mij :'(. Dat ik aan het eind van het seizoen toch dik 120 goals heb gescoord elk seizoen doet nie ter zake 8)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Voor zover ik weet hebben ze dat buitenspel probleem in de komende versie aangepakt. Het probleem is er al een tijdje, maar er moest te veel aan het spel veranderen om het in een Enhancement pack te stoppen. En dat eerste probleem had ik laatst ook, maar toen was het in mijn voordeel, dus vond ik het wel gaaf :7

• leftbird
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11-2024
Oke er komt dus weer een nieuwe Cm(FM) uit. En wat gaat de doorgewinterde CM speler dan denken. Is mijn comp nog wel goed genoeg voor de nieuwe versie. Ik CM speler vanaf versie 2 upgrade mijn pc eigenlijk op de frequentie van het uitkomen van nieuwe CM. Want wat is de grootste killer van CM. Dat je 5 min moet wachten als er uefa cup gespeeld word e.d. Nou heb ik een vraag. Wat is nou het beste voor CM spelen. Dus daar bedoel ik mee welke processor amd of intel. Hoe belangrijk is veel geheugen HD e.d.

Voorbeeld ik draai nu een amd 2500 barton, 521mb, maxtor 8mb cache en ik vindt cm4 nog steeds langzaam(speel meestal met zo,n 12 competieties)

Dus wat ik nou wil weten is, wat is de beste setup voor CM(FM staks dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Langzaam op een AMD 2500?? Ik draai een XP1700+ met 512 mb, en daar pas ik het aantal leagues op aan. Dus nu speel ik met 5 leagues, en is het spel goed te spelen. Wellicht dat wat extra geheugen je zou kunnen helpen, maar verder hoef je volgens mij niet veel te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

The Bootroom heeft deze week elke dag een artikel over het spel:

Maandag, Player / Staff searches and Scouting
The player search function in FM 2005 has been designed to allow the user to precisely define and refine their searches. Filters can be customised to define a minimum, maximum or range of field, whether it be an attribute (such as Finishing) or a statistic (such as Age, Value or Nationality). The user may add as many of these fields as they wish, enabling them to pinpoint precisely the type of player they are looking for. Any user-defined search filter can also be saved for future use.

For quick searches, there is a text box on the top right of the menu bar. Simply type in a few letters of the player, person, club or country you are searching for and you will immediately be returned the objects that match your search.

The code behind the scouting system has also been redeveloped for FM 2005. The level of scouting 'behind the scenes' is now far more indepth, with scouts checking on a player's actual match performances as well as their attributes before submitting their final report. In similar fashion to the player search, the user can assign a scout to a task using an array of filters to ensure that the scout knows exactly what type of player you are looking for, whether he be left-footed, French-speaking or over thirty. It is also now possible to dictate how long the scout should spend on an assignment, ranging from one month to a year.
Dinsdag, The Media
For FM 2005, SI’s ‘media corner’, comprising of messrs. Keith Flannery, Nick Habershon and Francis Cole, have been given artistic licence to expand the amount of media involvement in the game.

The manager mind-games module is a revolutionary advance for a football management simulation and gives the user the opportunity to trade observations, comments and even insults (human managers only) with your contemporaries. ‘Psyching’ your opponents out in the build-up to a big match, telling your biggest title rivals that they have no chance of winning the title, conceding defeat before the match has even begun - all this and more is possible with FM 2005. And not without effect. Some comments will only succeed in firing up your opponents, others will create seeds of doubt in the minds of your rival manager. Even your own players might turn against you if they feel your comments go beyond the modicum of decency that passes for a manager's opinion of his rival.

In order to allow the FM Community to personalise the game still further, SI plan to release a Media Comment Editor to enable users to create their own manager mind-game comments to use in the game. SI look forward to seeing how the community respond - some of the best ones might even make it into FM 2006!

Elsewhere, FM 2005 sees an all-round effort to increase the feedback from the media. Managerial appointments are now greeted with reaction from the media, depending on the calibre of the manager involved. If the user is linked with a vacant post in the wake of a managerial casualty, the gamer now has the ability to respond (whether his board like it or not). Journalists will also approach the user to discover, among other things, how he rates his team's chances for the season or whether he feels their squad are good enough to fulfil the club's ambitions.

Post-transfer news in the media will also demonstrate various views on the transfer which has just occurred, whether it be the player's delight at signing, the fans disquiet that a potentially disruptive player has been signed or the player's determination to make the best of his new career move.

Additionally the game's agents, scheming negotiators that they are, will also approach managers with match engine video clips in an effort to find their clients pastures new. It will be up to you to sort the wheat from the chaff....

FM 2005 boasts an impressive level of media involvement and people interaction but it's all very well for us to talk about it - we hope the forthcoming beta demo will give you the chance to find out for yourself.
Woensdag, International Management
Sports Interactive have been in a position to assign a programmer 'full-time' to the International Management module for FM 2005. With the option to take charge of an international team right from the start of the game, users can plunge straight into managing their favourite international side.

- International managers can manage the full international side and youth sides (e.g. England U21s and U19s)
- International managers can appoint their own staff
- International managers can organise their own friendly competitions
- The media will comment on the ability of the new manager following his appointment
- When a manager leaves a role, the media will speculate on his likely successor

- Just as in real life, the media will react to the squad you pick, commenting on players who haven't made the squad or who are deemed not good enough
- Players can reject call-ups to the national squad
- Media and national supporters will watch carefully to see how you deal with players rejecting call-ups
- Media will add to the pressure by declaring their expectations for the forthcoming international
- Players will comment on the mood in the camp ahead of internationals
- Players will comment on winning their first international cap
- Players performing well for their club side will be 'put forward' as potential additions to the international squad by the media
- Club managers will react to international managers ignoring their friendly instructions
Donderdag: helaas niks

Vrijdag, The Matchday
To any Football Manager 2005 fan, the match engine and the matchday will be integral parts of the game, it's important for you to find the information quickly and display it on the screen in an informative and useful way.

We've made sure the match engine in FM 2005 achieves this and has some of the following features:-

- The ability to speed up the match speed and also the highlight action
- The ability to switch into a split screen interface and change which information is displayed in each panel (this includes a chance to watch the match vertically)
- Slightly modified player indicators depending on your view or screen resolution
- Utilises team kit styles

In addition the tactical engine allows you to

- Pick your team and formation and refine each individial players instructions
- Assign a playmaker and target man
- Use slider bars to switch between settings

Check back later, when we take a general look at cool elements you might find in the game
Zondag, miscellaneous
Over the past week, we've shown you in detail some of the core areas of Football Manager 2005. Whilst this isn't a full list of features and functionality it should give you an insight into what to expect when the game is released later this year.

To round off the week of content, we thought we'd put a few random new screenshots up that show off some of the other features, ones that we may or may not have covered. Perhaps most importantly - we're throwing the screenshot door open to you - what do you want to see .... read on to find out how you can see your 'most wanted' screen.

Pre Order the game

Have you pre-ordered your copy yet? We're busy preparing a comprehensive list of all the retail outlets that will be stocking Football Manager 2005. In the mean time, you can get your copy via one of the following online retailers. These are ones that we know people have used in the past.

Amazon UK
Gameplay
GAME
Football Manager 'Most Wanted' Screenshots

Want to see a screenshot of FM 2005? Got a particular area of the game that interests you ... email me and let me know and the best requests will see their shot appear on this site.
Ik zal deze post wel up-to-date houden als er weer nieuwe artikelen over zijn verschenen. Ziet er (wederom) veelbelovend uit!
edit:

Op de site zelf staan ook nog wat nieuwe screenshots bij deze artikelen, dus het is zeker de moeite waard om de links aan te klikken!

[ Voor 39% gewijzigd door Sherlock op 31-08-2004 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
Je bent liev Sherlock :)

ik verwacht de demo nu wel binnen weekie of 3 a 4. Dit word hopelijk een topper.Alleen...ik ga me distantieren van het vergaren van informatie over top spelers enz enz. Want dit heeft mn replay gehalte van cm 03-04 niet echt bevorderd. Ik kan me niet meer zo ver krijgen dat ik een nieuw spel opstart, omdat ik altijd weer terugval op het verleden. Dus als ik een topspeler heb gevonden, elke game weer die gast kopen. Kweenie wat het is...maar t suckt wel.

Anyway, er zijn een hoop nieuwe screens te bekijken op www.sigames.com . Ook een column waaron elke keer een nieuwe feature word besproken. Heb wel leuke dingen gezien al.

Edit: ben weer flink aan t spuit-11'en :)

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 25-08-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Wat ik me afvraag onder die hard CM'ers van het verleden:
Wat wordt nu de 'echte opvolger' in jullie ogen:
Footbal Manager 2005
of
Championship Manager 5

In mijn ogen is het wel degelijk dit spel (vandaar dat ik dit ook hier post), maar ziet iedereen dit zo?Ik vind het jammer dat het nu na al die jaren versplinterd. Het kan de kwaliteit niet ten goede komen, hoewel ik voor FM2005 ERG VEEL vertrouwen er in heb!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10456

Ik denk dat je daarvoor moet wachten op de release van beide spellen, pas dan zal duidelijk worden welk spel de 'echte' opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nou, ik denk dat ik het wel weet hoor: Football Manager 2005!

Ik ga echt voor het spel, en niet voor de naam. Championship Manager is jarenlang dé standaard geweest voor voetbal manager spellen, maar dat had echt met de inhoud te maken. Die inhoud heet nu Football Manager.

Neemt niet weg dat ik de (eventuele) demo van Championship Manager 5 wel zal downloaden om het eens te testen, maar al te veel verwacht ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2552

FM05 komt op 10 december uit (tenminste, als ze het niet uitstellen, want dat kunnen ze wel bij SI).

Deze info staat ergens bij de 3 adressen waar je het spel kunt pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120476

Eidos taking CM online! - [01-09-2004] General news
According to an e-mail we received from BG Studio's Keir, Eidos is planning to put a version of Championship Manager online. This game will be released alongside the upcoming Championship Manager 5 game and will be fully playable online and from what we read it will be subscription based. Now after having been informed about this I must say that this is getting a bit spooky. Check this article I wrote in 2001 for SoccerNet, one of the last paragraphs mentions just this. Weird but true. For more information and further details on the upcoming online game of CM visit [CM-online.com]
Ik ben wel benieuwd of dit iets word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
456 schreef op 31 augustus 2004 @ 14:58:
Wat ik me afvraag onder die hard CM'ers van het verleden:
Wat wordt nu de 'echte opvolger' in jullie ogen:
Footbal Manager 2005
of
Championship Manager 5

In mijn ogen is het wel degelijk dit spel (vandaar dat ik dit ook hier post), maar ziet iedereen dit zo?Ik vind het jammer dat het nu na al die jaren versplinterd. Het kan de kwaliteit niet ten goede komen, hoewel ik voor FM2005 ERG VEEL vertrouwen er in heb!
Natuurlijk wordt de echte opvolger Football Manager 2005.....Het spel met de naam Championship Manager 5 wordt gewoon een heel nieuw spel terwijl Football Manager 2005 gewoon de opvolger is van Championship Manager 03/04....

Ik ben benieuwd hoever Championship Manager 5 in de buurt komt van Football Manager 2005, Maar ik heb zo het idee dat het er ver ver vandaan blijft... De overgang van Championship manager 3 01/02 naar Championship Manager 4 verliep ook alles behalve lekker en SIgames had daar al jarenlange ervaring.....

En dan nu te bedenken dat Championship Manager 5 door een heel ander team wordt ontworpen lijkt het mij dat het wel erg moeilijk voor hun wordt om meteen een aardig spel op de markt te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120476

Afbeeldingslocatie: http://www.thedugout.net/i/packshot.jpg

De cover voor FM '05 is ook bekendgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Tuurlijk wordt het dit spel....SIGames heeft bij heeeeel veel krediet. Dus er moet verdomde veel gebeuren wil ik hen niet steunen.

Ik heb er nu al veel zin in, duurt nog zo laaaaaang :'(

• Japser
Ok...de releasedate is bekend: 5 november :)

De demo is ook gereleased vandaag: http://www.sigames.com/do...=download&id=227&file=352

• Sherlock

Sherlock

No Shit

5 november, dat is nog uit te houden!! Nu maar hopen dat ze de data goed bijhouden, dan zie ik het helemaal zitten :9 Ik heb er echt enorm veel zin in, ben nu nog met een spelletje 03/04 bezig, maar dat gaat meteen de kast in als ik FM2005 binnen heb!

• Japser
Jup hoop dat alles goed komt, ga er wel van uit. Ben nu de demo aan t downloaden, die is al met full database zodat we meteen de speed van de game mogen ervaren als alles op full staat (database enzo). Nog maar een maand en dan is t zover \o/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook bij mij komt de demo met horten en stoten binnen, volgens mij is de Sigames server enigzins overbelast :P

Ben heel benieuwd naar de snelheid van de game, dat was bij CM0304 voor mij de reden om het spel links te laten liggen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb een snelle bittorrent link gevonden voor de demo:

http://www.filerush.com/d...llManager2005BetaDemo.exe

De Sigames link is enigzins overbelast ;)

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

op www.thedugout.net staat ie ook, daar plukte ik hem met 500 kb\s vandaan, ga hem nu installen + testen :)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

WOEI! WOEI! WOEI! w031!

*start Azareus*

• 456
  • Niet online

456

kazuka schreef op 23 september 2004 @ 15:01:
Ik heb een snelle bittorrent link gevonden voor de demo:

http://www.filerush.com/d...llManager2005BetaDemo.exe

De Sigames link is enigzins overbelast ;)
Net goed

moeten ze maar niet zon goed spel maken!

WOEI! Ik download iets legaals met Shareaza !!! (ent gaat nog rap ook)

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

De Beta ziet er goed uit, het is een opgeknapte versie van CM0304 waar op zich niets mis mee is, aangezien dat een prima spel is. Leuk vind ik hier de interactieve mediakant. Wel heb ik bij de beta nog mijn twijfels over het scoren. Dit gaat wel heel makkelijk (zie screen).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/firehawk/GoT/manutdcup.jpg
Sneijder heb ik overigens gekocht voor €10M en speelde een matig debuut, maarja ik won wel :)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Net de demo geinstalleerd en het is weer even wennen aan de nieuwe interface maar de look en feel is wel lekker vertrouwd.

Ben maar even met Liverpool begonnen, kijken hoe t speelt.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Heb 'm net ook geïnstalleerd en begonnen met Tottenham. Loop meteen al tegen een aantal bugs aan. Ten eerste kan ik het spel niet opslaan en ten tweede worden er geen "fixtures" voor de premier league aangemaakt, dezelfde bug die ook al in oudere versies zat :(.

Ik mag toch hopen dat ze zeker die laatste 's definitief kunnen fixen...

And I'm the only one and I walk alone.

• Zamorano
  • Niet online
PromoX schreef op 23 september 2004 @ 21:32:
Heb 'm net ook geïnstalleerd en begonnen met Tottenham. Loop meteen al tegen een aantal bugs aan. Ten eerste kan ik het spel niet opslaan en ten tweede worden er geen "fixtures" voor de premier league aangemaakt, dezelfde bug die ook al in oudere versies zat :(.

Ik mag toch hopen dat ze zeker die laatste 's definitief kunnen fixen...
Ik gok dat je Win98 of ME gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 23-09-2004 21:33 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik gebruik ME, wat waarschijnlijk niets met de 1e bug te maken heeft aangezien iemand op een ander forum hetzelfde probleem heeft.

Bovendien zou het toch zo moeten zijn dat het spel op ME of 98 net zo werkt als op XP...

• Zamorano
  • Niet online
PromoX schreef op 23 september 2004 @ 21:37:
Ik gebruik ME, wat waarschijnlijk niets met de 1e bug te maken heeft aangezien iemand op een ander forum hetzelfde probleem heeft.

Bovendien zou het toch zo moeten zijn dat het spel op ME of 98 net zo werkt als op XP...
Nee beide bugs worden daardoor veroorzaakt door WinME/98
Q. I'm unhappy that it doesnt work on Windows 98 or ME
A. We apologise for this, however there was not enough time to correct the issues before the CD went for duplication. Although the game will load in most cases, ME/98 users will suffer from hardly any fixtures being scheduled and the ability not to be able to save. The final game and gold demo will work on your system!
In de final is dit gefixt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 23-09-2004 21:59 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ok bedankt, dat had ik nog niet gelezen... Ik zal 'm 's installeren op m'n xp dan.

Maar verder zal ik toch vrij kritisch blijven. Heb cm4 en cm 03/04 beide gekocht en zeker 03/04 is niet geworden wat er ik er van verwacht had, helaas.

Maar verder ziet het er toch wel weer veelbelovend uit met eindelijk een echt gewijzigde interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

PromoX schreef op 23 september 2004 @ 23:47:Maar verder zal ik toch vrij kritisch blijven. Heb cm4 en cm 03/04 beide gekocht en zeker 03/04 is niet geworden wat er ik er van verwacht had, helaas.
Afgezien van het seizoen vond ik die precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 15:49

thirdeye

tool

Ik heb de demo nu een uurtje of wat gespeeld, en ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. Voor het eerst sinds de invoering van de 2D-matches is er weer aardig wat veranderd. Nieuwe UI, die, na het gewenningsproces, lekker aanvoelt. Veel meer interactie (met media, trainers)... Tactieken met sliders (dat is erg gaaf) en zo zijn er ook nog eens een hoop kleine veranderingetjes die de moeite waard zijn (het toevoegen van een injury table, waar je kunt zien wie er geblesseerd zijn in je league bijvoorbeeld)...

En overigens: dat van de goals die er makkelijk ingaan, dat is inderdaad zo, is ook al gezegd en inmiddels veranderd! Het is indrukwekkend om het SI forum in de gaten te houden. Een user post dan 6 bugs die hij heeft gevonden, en binnen een half uur staat er een reactie van een SI-official die uitleg geeft en bij bijna elke bug 'fixed' zegt. Ook problemen worden razendsnel opgelost. Een compliment is dat toch wel waard! Bij deze :)

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat mij zelf wel opviel is dat het een stuk sneller gaat om naar de volgende dag te gaan in het spel als bij CM03/04, waar je eindeloos lang moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117863

Japser schreef op 23 september 2004 @ 14:17:
Ok...de releasedate is bekend: 5 november :)

[/url]
Hahaha of ze stellen hem 3x uit
of er zitten heel veel bugs in
of allebei natuurlijk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 117863 op 24-09-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ik vind de nieuwe Interface wel mooi en er zitten een hoop goede functies in maar het lijkt allemaal wat dieper te zitten. En omdat je alles wil ontdekken en nog veel moet uitvinden duurt het allemaal wat lang, maar de processing-tijden vallen best mee.

Ik kan me niet voorstellen dat CM5 beter gaat worden alhoewel een 100-schaal ipv 20 me wel een vooruitgang lijkt.
Voorlopig ga ik nog lekker even verder met mn 03/04 game en als FM2005 uit is stap ik waarschijnlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb gisteren ook lekker gespeeld (met Chelsea) en ik ben ook best wel onder de indruk. Vooral de media module is echt een verademing vergeleken met CM4 waar het eerder leek er helemaal uit te zijn gehaald. De interactie met andere managers voor (en na) de wedstrijd is erg grappig...ik heb een paar vijanden gemaakt, en een paar vrienden :) Daarnaast is het leuk om te zien hoe de spelers reageren op je uitspraken en heb ik vanuit de media al een 'media-friendly boss' predikaat gekregen.

De functie dat je de assistent manager kunt vragen om zijn favoriete team vind ik ook erg handig. Ik ben het zeker niet altijd met hem eens maar hij kan je wel eens op alternatieven wijzen waar ik zelf niet zo 1-2-3 opgekomen was. Nieuwe contract onderhandelingen heb ik nog niet mee mogen maken maar ik probeer momenteel Simao los te weken bij Benfica dus wie weet.

2D gedeelte lijkt me trager dan eerst trouwens...en die grote bal vind ik geen porum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Die bal is juist een verademing om naar te kijken, eindelijk heb je het gevoel dat er een echte bal in die 2d engine zit.

Verder is het allemaal wennen met de opties/knoppies, vind het tot nu toe niet echt handig hoe alles in elkaar zit.
Maar tot nu bevalt het me wel, paar uur zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb die oude bal ook liever terug, dit ziet er zo 'kinderlijk' uit. Bij de oude bal kon je tenminste goed de hoogte zien, wat bij deze veel moeilijker is. Het is echt gokken of de bal niet te hoog komt.
Voor mijn gevoel zijn de poppetjes ook groter tov het veld, het voelt wat vreemd.

De media-items zijn echt een verademing! Soms is het nog wel lastig om commentaar te geven vind ik, maar dat lukt al steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik denk voor wat betreft de lay ouy dat er in het uiteindelijke spel ook wel weer een soort van classic skin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heb de demo nu een paar uur gespeeld en ben er best tevreden over!

Ik heb Celtic maar eens ter hand genomen, normaal speelde ik alle demo's met Arsenal, maar ik wilde wel eens wat anders. Uiteraard moet het kampioenschap geen probleem zijn met Celtic, maar ik ga eens proberen om een team te bouwen. (Zit er eigenlijk een tijdslimiet op de demo, bijvoorbeeld een half jaar ofzo?)

Heb Amoroso, Petit en Okoronkwo als free transfers aan mijn team toegevoegd, alsmede mark Kerr, die een sterke wedstrijd speelde tegen mijn team. Verrassend genoeg wilde zijn manager niet de hoofdprijs hebben voor het Schotse talent, maar ja, daar hoorde je mij niet over klagen. Joos Valgaeren werd heel snel verkocht voor 4 miljoen, vandaar dat Okoronkwo kwam. Op 1 januari komt Sergio Zijler (AMR) over van Ajax, en wat ik belangrijker vind: Anthony Vandenborre komt over van Anderlecht. Dit grote Belgische talent moet me in eerste instantie meer keuze geven in de verdediging, maar op termijn moet hij een onmisbare speler worden.

Ik speel met het volgende team:
GK: Douglas
DL: Thompson
DR: Sylla
DC: Okoronkwo
DC: Baldé
ML: Petta (Pearson)
MR: Agathe ( _/-\o_ )
MC: Juninho
MC: Kerr (McNamara)
SC: Sutton
SC: Amoroso

Verder heb ik spelers als Petrov en Hartson die zeer regelmatig invallen, al was het alleen om ze tevreden te houden :)
In deze zeer normale 4-4-2 tactiek gaan de backs zeer veelvuldig over de halfs heen, die dan de verdedigende taken overnemen.

Maar goed, dit is allemaal wel leuk en aardig, wat vind ik tot nu toe echt van de demo:
+ Media, er is meer media aandacht, wat invloed heeft op de spelers
++ Split screen tijdens de wedstrijd, dus én de wedstrijd volgen én de fitness van je spelers
- Split screen blijft niet vast staan op je instelling
- Bug tijdens het selecteren van spelers: deze verschijnt niet direct in het tactics scherm

Verder vind ik de layout behoorlijk wennen: zelfs zo erg dat ik het tot nu toe helemaal niks vind. Gelukkig vond ik dat bij vrijwel elke nieuwe versie, dus ik wacht wel even tot ik er echt aan gewend ben voordat ik er negatief commentaar over geef!

* Sherlock is weer verslaafd, aan een beta demo nog wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 16-05 23:37
Het is wel voorbij na een half jaar he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ja, toch wel? Dat is jammer, ik had het niet zien staan, en aangezien het een beta was dacht ik misschien mazzel te hebben... Helaas dus. ;(

• YouKnow
  • Niet online
Het is echt een geweldige demo, nog nooit een (Beta!) demo zo gewaardeerd! Ben al even als werkloze kerel begonnen en gekeken of je zonder reputatie aan een team kan komen... En inderdaad, na een paar maanden lukt dat.

Het split-screen instellingen probleem.. tja, dat zal wel blijven staan in de final!

• mrVB
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik dacht dat het ook mogelijk was om in één keer het hele team een compliment te geven.
Die optie kan ik nu niet vinden. Iemand anders die dit weet?

Anoniem: 94195

Vraag:

Hoe zit het met de snelheid? Heb al paar horen zeggen dat het sneller gaat dan de vorige versie, maar is dat daadwerkelijk zo. Want dat was toch wel het grote hekelpunt van de vorige versie.

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 05-06 20:22
De snelheid is op dit moment goed, maar dit wil niet veel zeggen, aangezien je op dit moment alleen een quickstart speelt, met 1 competitie...hoe de snelheid dus is met 20+ geladen competities blijft afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Gold demo komt voor de avond nog vandaag \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
Dat zou mooi zijn :*)

Hopelijk zijn er dan ook een aantal quickstarts van andere landen beschikbaar onder andere die van Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

En het zou betekenen dat ze de geplande release datum gaan halen! _/-\o_

* Sherlock gaat hem alvast maar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110824

Misschien een domme vraag maar waar heb jij gevonden dat de Gold Demo vanavond nog uit komt dan? 8)7 Kan het nergens vinden...

Man man, dat wordt wel weer genieten hoor. Ik kan niet wachten tot 5 november, als de full uitkomt.

-Edit- ThanQ! Nu maar hopen dat het een beetje te downloaden is vanavond, zal wel onwijs druk zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 110824 op 15-10-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110824

Mensen, de demo is uit, sneller dan verwacht! :) Klik op de link boven deze post, daarvan daan staan er meerdere mirror's om van te downloaden!
Succes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben net begonnen met spelen, ziet er goed uit. Quick starts genoeg.

Even kijken of ik met Real Madrid ook alle sterren weer kan verkopen zonder ontslagen te worden en dan mn eigen team op te bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
Ik vind de demo wel vet. Wel leuk al die logo's, spelersfoto's (zelfs van de meest onbekende spelers), shirtjes etc.
Hij loopt ook een stuk sneller dan Cm 03/04 naar mijn gevoel.
Ben eigenlijk wel benieuwd of de nieuwe play-off systeem van volgend jaar ook in de uiteindelijke versie komt.
Ik denk dat dit wel een toppertje wordt. Kan niet wachten totdat hij uit is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 17:14

jOzh

Sweet dude!

lochtejans schreef op 15 oktober 2004 @ 18:37:
Ik vind de demo wel vet. Wel leuk al die logo's, spelersfoto's (zelfs van de meest onbekende spelers), shirtjes etc.
Hij loopt ook een stuk sneller dan Cm 03/04 naar mijn gevoel.
Ben eigenlijk wel benieuwd of de nieuwe play-off systeem van volgend jaar ook in de uiteindelijke versie komt.
Ik denk dat dit wel een toppertje wordt. Kan niet wachten totdat hij uit is. :9
Offie snel is kun je natuurlijk pas beoordelen als je meerdere leagues tegelijkertijd speelt.
Ben het wel met je eens dat dit een toppertje wordt overigens, had ook niet anders van sigames verwacht :)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb af en toe een beetje gespeeld en zit nu in oktober met Real Madrid.
Ben best wel te spreken over de demo, loopt goed en de nieuwe features voegen zeker wat toe.

Vooral de Manager comments zijn leuk. Nadat ik Barça met 1-4 had verslagen ben ik Rijkaard een beetje af gaan kraken hehe. Figo vond t wel lollig en is tot de conclusie gekomen dat hij en ik wel goed samen kunnen gaan werken omdat we qua karakter op elkaar lijken.

Ik had niet echt zin om uitgebreid te scouten maar ik ben naar een aantal spelers gaan kijken die in het echt als groot talent bekend staan. Deze blijken zeker ook goed te zijn in het spel.

Zelf heb ik gekocht: Javier Mascherano (DMC - River) en Jesus Navas (AMC/R - Sevilla)

En ik heb er nog een paar op het oog:

Sergio Ramos (Sevilla)
Mourad Meghni (Bologna)
Lucas Biglia (Argentijnse club, naam is me even ontschoten)

Ook heb ik Reyes weggehaald bij Arsenal.
Roberto Carlos en Beckham verkocht, Ronaldo wilde ik aan Arsenal verkopen voor 25M maar toen raakte hij geblesseerd en kwam niet door de medische keuring.

En wat heeft Fabregas een indrukwekkende stats voor een 17-jarige zeg. Dat gaat echt een topper worden (in het echt ook waarschijnlijk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117863

beetje offtopic:

Ik ben gister weer begonnen met CM
maar nu crashed me game steeds ophetzlefde moment
ik weet niet of het belangrijk is maar ik speel met Roda en op 13-11-2003 om 12:00 (de tijd van het spel dus) crashed hij steeds :(
ik heb de nieuwste updates en zo
please help me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Niet om lullig te doen, maar daar hebben we andere topics voor:

Championship Manager 4
[rml][ PC] Championship Manager 4 - [ deel 2][/rml]
[rml][ PC-CDROM] Championship Manager 2003-2004[/rml]

Dus kijk even welk spel het is (welke versie) en plaats het in een topic wat specifiek over die versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:13

On_E

Housemusic

Ik vind de gold demo echt super, ik zit echt nu weer op mijn werk te wachten tot ik weer verder kan gaan spelen, en dat heb ik met CM4 en/of CM03/04 eigenlijk nooit echt meer gehad (sinds CM01/02...)

Kom maar op met die release op 5 november, dat wordt weer op koude avonden lekker warm achter de pc zitten tot diep in de nacht.. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
Ik heb de demo maar links laten liggen :) Heb voldoende vertrouwen erin dat het een topper word . Nog 3 weekjes maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Om op een VEEL eerdere gestelde vraag van mij terug te komen, ik ga zeker voor FM05, want:
http://www.gamer.nl/nieuws/24037

Eidos zit diep, DIEP in de problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees hier dat er mensen in spanje en nederland spelen met de demo

ik heb de gold demo zaterdag gedownload, maar ik heb nog steeds alleen engeland en schotland :?

Je zou dus in principe bij meerdere landen moeten kunnen spelen begrijp ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195 schreef op 19 oktober 2004 @ 00:29:
Ik lees hier dat er mensen in spanje en nederland spelen met de demo

ik heb de gold demo zaterdag gedownload, maar ik heb nog steeds alleen engeland en schotland :?

Je zou dus in principe bij meerdere landen moeten kunnen spelen begrijp ik...
Ok laat maar :+

Ik ben zo verslaafd dat ik meteen op de eerste de beste link hebt geklikt zonder naar de mogelijkheden te kijken (andere quickstarts erbij te nemen). Vandaar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, ik heb hem alvast in de pre-order staan! Voor jullie gemak:

Prijzen in ponden
17,99 @ Play.com
21,99 @ Amazon.com
24,99 @ Gameplay

Ik heb hem dus bij Play besteld, heb er al goede ervaringen mee. Maar om het niet al te veel op spam te laten lijken heb ik de andere links er ook maar bij gezet ;)

Overigens vind ik de prijzen een stuk schappelijker dan de prijzen van CM4 en CM03/04, scheelt bijna de helft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb de demo nu ook een tijdje gespeeld en ik ben der wel tevreden over.

Nu een paar vraagjes:

Wat heb je er aan om je uit te laten in de media over je tegenstanders/speler?
worden je spelers hier bijvoorbeeld scherper van?

En is het ook mogelijk om je stadion uit te breiden zodat je uiteindelijk meer inkomsten kan werven door het bezoekers aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Jackazz schreef op 20 oktober 2004 @ 13:37:
Ik heb de demo nu ook een tijdje gespeeld en ik ben der wel tevreden over.

Nu een paar vraagjes:

Wat heb je er aan om je uit te laten in de media over je tegenstanders/speler?
worden je spelers hier bijvoorbeeld scherper van?

En is het ook mogelijk om je stadion uit te breiden zodat je uiteindelijk meer inkomsten kan werven door het bezoekers aantal?
Het heeft geloof ik vooral invloed op het moraal van de spelers. Als het moraal goed is spelen ze meestal een stuk beter.

Stadionuitbreiding kun je aanvragen bij het bestuur, bij 'confidence', 'make board request'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 21:00
Sherlock schreef op 16 augustus 2004 @ 11:54:
En er zijn nieuwe screenshots van FM2005! Er zitten best wat leuke dingen bij, zoals de "mind games", de sliders in de tactics schermen en een verbeterde quick search. Ook kun je meer opties ingeven als je gaat zoeken via een filter.

Zoals altijd rond deze tijd van het jaar kan ik bijna niet wachten tot het spel uitkomt, helaas zal dat nog wel een maandje of wat gaan duren :(

Hier zijn de screenshots te vinden
+ een klein voorbeeldje:
[afbeelding]
Woow, geniaal _/-\o_ , krijg je gewoon een ingamefilmpje te zien en dan kun je zeggen of je hem wil kopen/huren of niet. En dat de speler een agent heeft is ook nieuw. Dit is zeker de must-have voor iedre footiesim speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
En wat is dat met cm5, dat de cijfers tot de 20 gingen was goed, maar ze gaan daar tot de 100 8)7 , is dat niet een beetje te veel van 't goede, dat je door de bomen het bos niet meer ziet of zo :Y)?

Trouwens CM5 zal heus wel uitkomen, alleen is het nog maar de vraag of eidos het uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ep0ss schreef op 20 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

Woow, geniaal _/-\o_ , krijg je gewoon een ingamefilmpje te zien en dan kun je zeggen of je hem wil kopen/huren of niet. En dat de speler een agent heeft is ook nieuw. Dit is zeker de must-have voor iedre footiesim speler.
AFAIK is dat er inmiddels helaas uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

ZAMoRANo schreef op 20 oktober 2004 @ 14:18:
[...]

AFAIK is dat er inmiddels helaas uit gehaald.
In de demo zit het anders nog wel , kreeg Koné aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Christiano007 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:18:
[...]

In de demo zit het anders nog wel , kreeg Koné aangeboden.
Zit t er nou in of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Van de site van SIgames:

2D clips from agents

Managers are likely to receive ‘video clips’ (executed using the game’s acclaimed 2D match engine) of a player’s performances, sent to them by that player’s agent with view to a possible transfer.

Dus volgens mij zit het er gewoon nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Sherlock schreef op 20 oktober 2004 @ 15:37:
Van de site van SIgames:

2D clips from agents

Dus volgens mij zit het er gewoon nog in.
Mooi, Je bent gewoon dom als je zo'n vette feature eruit gaat kukelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ep0ss schreef op 20 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

Mooi, Je bent gewoon dom als je zo'n vette feature eruit gaat kukelen ;)
Ik dacht dat 1 van de devs op het forum mededeelde dat het problemen opleverde en daardoor niet haalbaar was.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, zal even kijken of ik het nog terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

ZAMoRANo schreef op 20 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Ik dacht dat 1 van de devs op het forum mededeelde dat het problemen opleverde en daardoor niet haalbaar was.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, zal even kijken of ik het nog terug kan vinden.
Ik heb een half jaar gespeeld met de demo maar ik heb het nog niet gezien, wel in de beta.

Heb ook nog even gezocht op het forum van SI maar niet kunnen vinden dat het eruit gehaald is, dus ik ga ervanuit dat het er nog gewoon inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
PromoX schreef op 20 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

Ik heb een half jaar gespeeld met de demo maar ik heb het nog niet gezien, wel in de beta.

Heb ook nog even gezocht op het forum van SI maar niet kunnen vinden dat het eruit gehaald is, dus ik ga ervanuit dat het er nog gewoon inzit.
Ik ook niet, dus laten we hopen dat het er gewoon in zit.
Van 't weekend weer even tijd maken om verder te pielen met de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

ZAMoRANo schreef op 21 oktober 2004 @ 10:33:
[...]

Ik ook niet, dus laten we hopen dat het er gewoon in zit.
Van 't weekend weer even tijd maken om verder te pielen met de demo.
Heb een half jaar gespeeld met PSV en daar laat ik het ook wel bij. Weet ook nog niet helemaal zeker of ik de volledige versie ga kopen. De vorige 2 versies vond ik toch wel een beetje een teleurstelling met al die bugs. Daarnaast kost het spel ook heel erg veel tijd en ik moet nog wat tijd overhouden voor PES 4 :).

Stond aan het eind met PSV trouwens in de competitie bovenaan. De laatste wedstrijd won ik met 5-0, van Ajax ;). In de championsleague kansloos uitgeschakeld (3-4-3 werkt niet zo tegen betere tegenstanders..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Het scoren gaat wel erg makkelijk in deze versie. Tot nu toe elke wedstrijd minstens 5 goals gemaakt, maar ik zit dan ook bij Real Madrid :P

Ik kwam zojuist nog een bug tegen. In het commentaar na de wedstrijd werd 0-0 genoemd, terwijl het eigenlijk 6-0 was.

edit: wat ik nog vergeet, FM2005 gebruikt continue 90-99% cpu, ook als je een nieuwsbericht aan het lezen bent ofzo. En dat op een AMD64 3200+

[ Voor 22% gewijzigd door Jaded op 21-10-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126414

Jaded schreef op 21 oktober 2004 @ 13:42:

Ik kwam zojuist nog een bug tegen. In het commentaar na de wedstrijd werd 0-0 genoemd, terwijl het eigenlijk 6-0 was.
Commentaar? bij CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik bedoel het commentaar van de board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126414

Jaded schreef op 21 oktober 2004 @ 14:43:
Ik bedoel het commentaar van de board.
Ow ok. :9

Echt commentaar zal wel helemaal leuk zijn geweest. Hoef je iig niet zo suf te lezen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.