[PC] Football Manager 2005

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:50:
[...]

Probeer jong talent te vinden en te signen. Kan je later of goed zelf gebruiken of met winst doorverkopen waardoor je nieuwe spelers kan aankopen :)
Of probeer spelers van de Nederlandse amateurclubs te kopen. Spelers als Hans van Arum, Bart Latheheru en Erroll Refos kun je voor 1k binnenhalen. Redelijk hoge salariskosten (800-1000 p/w), maar dan heb je wel instant succes. Er lopen ook veel jongere spelers rond die het bij de verschillende profclubs niet hebben gehaald. Die stats worden maar zelden aangepast en bovendien hebben die amateurclubs een hele lage reputatie.
Dus goedkoop in aanschaf, absolute verbetering t.o.v. je huidige selectie alleen moet je salarisplafond het wel aankunnen en zul je alle spelers van Nederland moeten laten laden bij het opstarten van een nieuwe game...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 22:21 . Reden: Hee, BoB_Henk, jou heb ik al lang niet meer in de TD fora gezien! ]

Verwijderd

hoe beoordelen jullie de kwaliteit van spelers die je eventueel wil kopen? op welke stats let je? en hoe beinvloedt de leeftijd wie je wil kopen?

ik wilde laatst iemand kopen, heb een bod gedaan en zelfs bij contractloze spelers reageerden ze niet op tijd! wat kan ik hieraan doen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:27:
hoe beoordelen jullie de kwaliteit van spelers die je eventueel wil kopen? op welke stats let je? en hoe beinvloedt de leeftijd wie je wil kopen?
Hangt af van welke positie de speler heeft.

Voor een Defender zijn Tackling, Heading, Jumping, Marking en Positioning, erg belangrijk.

Voor een middenvelder zijn Finishing, Crossing, First Touch heel belangrijk.

Voor een striker is Finishing, First touch en Decisions belangrijk.

Voor alle posities zijn Concentration (mindere mate), Team Work (speciaal defenders), Work Pace (speciaal defenders), Decisions, Pace, Acceleration, Stamina en Strength heel belangrijk.

Let gewoon op de waarden voor die velden. Natuurlijk zijn zaken als Penalties ook belangrijk, maar het is geen hoofdissue. Zorg er wl voor dat je aanvoerder een hoge Influence-stat heeft.

Dat zijn iig de hoofdpunten. Er zijn er tig meer, maar die moet je zelf door ondervinding en proberen uitvinden ;)

Virussen? Scan ze hier!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:27:

ik wilde laatst iemand kopen, heb een bod gedaan en zelfs bij contractloze spelers reageerden ze niet op tijd! wat kan ik hieraan doen?
Naast de hierbovengenoemde punten let ik ook nog op de resultaten. AMR x kan dan misschien wel beter zijn, maar als hij minder assists haalt in hetzelfde aantal wedstrijden als de mindere AMR y heb ik toch liever AMR y..

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
BoB_HenK schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:41:
[...]

Naast de hierbovengenoemde punten let ik ook nog op de resultaten. AMR x kan dan misschien wel beter zijn, maar als hij minder assists haalt in hetzelfde aantal wedstrijden als de mindere AMR y heb ik toch liever AMR y..
Daar vind ik toch wel dat je iets heel belangrijks zegt wat mij al een aantal jaren opvalt bij de CM-games. In CM4 bijvoorbeeld had je een leuke speler bij FC Utrecht genaamd Roiha, kerel was gruwelijk slecht maar scoorde wel doodleuk 37 doelpunten in de competitie. Dan denk je, koop hem met Ajax, scoort ie 6 keer in 19 wedstrijden :? . Snapt iemand dit of ligt dit gewoon aan mij.

• BoB_HenK
Ep0ss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:50:
[...]

Daar vind ik toch wel dat je iets heel belangrijks zegt wat mij al een aantal jaren opvalt bij de CM-games. In CM4 bijvoorbeeld had je een leuke speler bij FC Utrecht genaamd Roiha, kerel was gruwelijk slecht maar scoorde wel doodleuk 37 doelpunten in de competitie. Dan denk je, koop hem met Ajax, scoort ie 6 keer in 19 wedstrijden :? . Snapt iemand dit of ligt dit gewoon aan mij.
Is op zich best realistisch. Kijk naar Machlas, succes bij Vitesse, drama bij Ajax :(

Edit: Typo

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Ep0ss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:50:
[...]

Zo had je ook ene Porbalisson (ofzoiets, met zo'n rare letter aan het begin :) ). Die had voor de meeste onderdelen hele lage cijfers. Maar voor een aantal onderdelen een 19 of 20 en dat waren net de onderdelen die in het spel belangrijk waren en daardoor scoorde hij dus ook erg veel.

Daarnaast heb je dus ook een aantal hidden stats. Deze zullen waarschijnlijk meespelen bij de beoordeling door een scout aangezien vergelijkbare spelers soms heel verschillende rapporten krijgen, ook wanneer je de spelers vaker laat scouten.

En of een speler in een ander team net zo goed speelt hangt natuurlijk ook wel van je tactiek en spelersinstructies af.

And I'm the only one and I walk alone.

• BoB_HenK
PromoX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:59:
[...]

Zo had je ook ene Porbalisson (ofzoiets, met zo'n rare letter aan het begin :) ).
offtopic:
Sigtorsson bedoel je waarschijnlijk (de t is een b achtige letter), speler uit Ijsland, scoorde elke seizoen bij welke club dan ook gruwelijk veel

• JanW
En dan had je nog Alessio Cerci van Roma (CM03-04).

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
wildhagen schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:58:
[...]
Voor een middenvelder zijn Finishing, Crossing, First Touch heel belangrijk.
Is passing ook niet erg belangrijk voor een middenvelder? Dacht juist één vd belangrijkste.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kavorka schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:38:
[...]

Is passing ook niet erg belangrijk voor een middenvelder? Dacht juist één vd belangrijkste.
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, die was ik nog vergeten.

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
En koppen vind ik ook best wel belangrijk voor alle spelers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor een middenvelder is koppen minder belangrijk dan voor aanvallers en verdedigers.

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
Een kopduel op het middenveld verliezen kan soms wel fataal zijn hoor :|. Ik kan er over meepraten :D

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Soms wel... Over het algemeen heb ik liever een kopsterke DC of SC dan een MC..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ep0ss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:47:
Een kopduel op het middenveld verliezen kan soms wel fataal zijn hoor :|. Ik kan er over meepraten :D
Daarom zei ik ook minder belangrijk, niet onbelangrijk ;)

Voor een middenvelder kijk ik liever naar passing, first touch en decisions dan naar heading, dat zijn imho nuttigere eigenschappen.

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
Kijkt allen naar buiten en denk, gelukkig dat Football Manager in de herfst uitkomt :)

Verwijderd

Ik zoek altijd 2 verschillede middenvelders. Een die keihard werk, dus hoge work rating, influence, uithoudingsvermogen, tackelen (jaja engels en nederlands door elkaar :P). Dat is dus de balafpakker, de bulldog van het middenveld. Het beste is als hij ook nog een goed schot in de benen heeft. In mijn Luton Town tijd had ik een vmc die 25 goals in een seizoen maakte (8>
Daarnaast zet ik een creatieve speler neer. Vaak een amc, die voor afwerking, passing, creativiteit, flair, beslissingen, techniek enz. hoog heeft. De man voor het doorbreken van de verdediging dus.

Bij een middenvelder let ik ook altijd wel op een paar standaard dingen als positiespel, passen, uithoudingsvermogen. Maar een harde werker en een technische kerel werrkt altijd wel prima.

Ow, en wat ik nog bijna vergeet, snelheid bij een verdediger vind ik zéér belangrijk. :7

Verwijderd

Weetje, ik doe is gek, behandel ze allemaal :P.
Een verdediger moet sterk zijn, goed kunen spingen en koppen, snel zijn en natuurlijk kunnen marken en tackelen. Lekker is ook wel als e er 1 hebt die goed kan passen, dan heb je een verdediger met een goede opbouw.
Voor de backs geldt eigenlijk een beetje hetzelfde, alleen is daar snelheid en tackelen belangrijker. Een back die goed kan koppen is moio mee genomen. Voor aanvallend opzicht moeten ze ook kunnen dribbelen (niet te veel :P) en een voorzet kunnen geven.
Voor een aanvaller let ik op afwerking (goh :+), sterk, koppen, springen, passen. Dit is dan echt een target man om zo maar te zeggen, een balvaste spits die echt de goals maakt. Daaromom heen heb ik vaak een dribbelaartje staan die dushoog voor dribbelen heeft, afwerking, snelheid, accelaratie, passen en een beetje kan voorzetten. (ik vergeet vast wel weer iets belangrijks..)
Ik speel dan vaak met vleugels, daar vind ik de snelheid en accelaratie erg belangrijk net zoals voorzetten en dribbelen. En ik neem vaak een linksbenige AML want een rechtsbenige trekt vaak naar binnen, en dat is niet mijn opzet :7.

Wat ik bij alle positie wel belangrijk vind is uithoudingsvermogen en snelheid, want ik houd van snelwegvoetbal ;), daar hebben ze een goede conditie voor nodig :)

Iemand nog meer tips :*)?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand nog meer tips :*)?
Ja, een paar.

Keepers moeten een zo'n laag mogelijke waarde hebben bij "Excentricity". Anders loop je het risico dat het ze opeens denken spits te zijn en vrolijk met je spitsen meerennen om deel te nemen aan de aanval, als ze in zo'n bui komen |:(

Decisions zijn ook belangrijk, vooral bij middenvelders. Het is wel leuk als ze het hele veld over rennen met de bal, maar het is wel zo praktisch dat ze hem ook afspelen naar je spitsen, zo af en toe. Deze waarde moet zo hoog mogelijk zijn.

Agility is ook wel leuk als het zo hoog mogelijk is, maar niet echt een vereiste.

Off The Ball is ook leuk om zo hoog mogelijk te hebben. Het is zo lullig als je middenvelder een prachtpass geeft naar een ander, en vervolgens als hij de bal gespeeld heeft als een zoutpilaar blijft staan...

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 18-11-2004 14:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik speel nu met een soort 4-1-3-2 opstelling met az, en ben er niet heel tevreden over. vooral het feit dat de aanvallers makkelijk de diepte in kunnen duiken zint me niet. Ik ga me maar eens bezinnen op een andere tactiek dus.
Ook weet ik nog niet goed wat voor persoonlijke tactieken vruchten afwerpen en welke gewoon nutteloos zijn. verslavend spelletje trouwens!
als ik effe snel een kwartiertje wil gamen doe ik meestal fifa2005, maar FM2005 is toch echt leuker voor langere duur!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01
Ooops verkeerde topic 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door lochtejans op 18-11-2004 15:21 ]

• On_E
  • Laatst online: 11:50

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:45:
[...]

Keepers moeten een zo'n laag mogelijke waarde hebben bij "Excentricity". Anders loop je het risico dat het ze opeens denken spits te zijn en vrolijk met je spitsen meerennen om deel te nemen aan de aanval, als ze in zo'n bui komen |:(
Ook Tendency to Punch moet zo laag mogelijk zijn bij een keeper, anders slaat ie alle (vangbare) ballen zo in de voeten van een tegenstander...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Reflexes daarintegen zijn zo'n beetje het belangrijkste. Een goede keeper zonder reflexes (en jumping!) mist toch nog ontzettend veel ballen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kan trouwens aangeven dat je spelers de dag na de wedstrijd geen training maar rust moeten krijgen. Dat helpt heel erg voor hun conditie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar vergeet ook Communication en Handling niet... hij kan wel een 20 voor Reflexes hebben, maar als hij de bal uit zijn handen laat vallen omdat hij een Handling van 5 heeft schiet dat nog niet écht op.

Communication idem... het is niet handig als er miscommunicaties tussen de keeper en een verdediger ontstaan waardoor de defender een own goal maakt...

Virussen? Scan ze hier!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
Weetje ik ben net met nec 3e geworden :)
psv 1e en ongeslagen gebleven :\
ga nu weer lekker verder met 2e seizoen! :+

[ Voor 3% gewijzigd door JaPa op 18-11-2004 16:22 ]

• On_E

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:06:
Ja, maar vergeet ook Communication en Handling niet... hij kan wel een 20 voor Reflexes hebben, maar als hij de bal uit zijn handen laat vallen omdat hij een Handling van 5 heeft schiet dat nog niet écht op.

Communication idem... het is niet handig als er miscommunicaties tussen de keeper en een verdediger ontstaan waardoor de defender een own goal maakt...
En Composure, vooral als je bij een club zit die weinig kansen tegen krijgt...

(Anders staat je keeper te slapen als ie een half uur niets te doen heeft)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
Jezus. 8)7

Stuur ik gister een meeltje naar Play.com dat ik het spel nog niet ontvangen heb, krijg ik netjes een meeltje terug dat ze voor een vervangend exemplaar zullen zorgen aangezien de gehanteerde twee weken levertermijn overschreden was, kom ik net thuis, en ligt 'ie in de bus.

Enfin, zaak is dat ik 'm nu eindelijk heb. :P

Verwijderd

ilyc schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:36:
Jezus. 8)7

Stuur ik gister een meeltje naar Play.com dat ik het spel nog niet ontvangen heb, krijg ik netjes een meeltje terug dat ze voor een vervangend exemplaar zullen zorgen aangezien de gehanteerde twee weken levertermijn overschreden was, kom ik net thuis, en ligt 'ie in de bus.

Enfin, zaak is dat ik 'm nu eindelijk heb. :P
ik neem aan dat je ze op de hoogte gaat stellen... ;)

• St@m
  • Laatst online: 17:43

St@m

@ Your Service

hehe, eindelijk.. kampioen geworden met PSV.
Eerste 2 seizoenen 2e geworden en het 1e seizoen de beker.
Nu de dubbel :) 3 puntjes voorsprong op Ajax, die zijn trouwens wel heel erg goed, eerste 2e seizoenen waren zij ongeslagen.. en ik verloor in allebei de seizoenen 1x van hen.. nu eindelijk :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ilyc
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:39:
[...]

ik neem aan dat je ze op de hoogte gaat stellen... ;)
Uiteraard. O-) Heb al teruggemailed.

• Rev!
  • Niet online
http://www.thedugout.tv/c...t=000406&p=&counterhit=no

voor mensen die nog een goeie training zoeken, dit werkt geweldig >:)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Zo, eindelijk ook eens een post van mij. Het heeft even geduurd voordat ik het spel binnen had (ook Play.com, maar ik had hem wel sneller binnen dan ilyc ;) )

Ik ben om het spel te leren kennen maar begonnen met Ajax, en zoals de meesten het wel met me eens zullen zijn moest de versterking vooral in de voorhoede komen.

Daar heb ik twee spelers voor gehaald:
spoiler:
Aruna van Anderlecht en Evandro Roncatto
en de eerste doet het geweldig. De tweede valt tot nu toe een beetje tegen, maar hij is nog erg jong dus daar kan nog verandering in komen. Eerstgenoemde vormt voorlopig een geweldig duo met Sonck in de tweemansaanval. Ik speel een standaard 4-4-2 waarbij de pijltjes bij de buitenste middenvelders en verdedigers naar voren staan.

Verder helemaal geen instellingen aangepast, en ik heb nu alleen uit bij PSV punten verspeeld (2-0 verlies). Verder heb ik elke wedstrijd gewonnen, wat ik zelf wel een beetje vreemd vind...

Maar het blijft een leuk spel :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Rev! schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:55:
http://www.thedugout.tv/c...t=000406&p=&counterhit=no

voor mensen die nog een goeie training zoeken, dit werkt geweldig >:)
Is dat niet gewoon cheaten :/?

Verwijderd

Als je met een 2e divisieclub ergens begint met als doel de club naar successen te lijden, welke andere competities selecteer je dan om zeker te zijn van genoeg concurrentie?

Thx!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:02:
Als je met een 2e divisieclub ergens begint met als doel de club naar successen te lijden, welke andere competities selecteer je dan om zeker te zijn van genoeg concurrentie?
Een aantal grote landen (Italië, Spanje, Engeland) is altijd goed voor de concurrentie in Europa. Misschien is een land als Brazilië ook een goede optie, omdat daar veel talenten rondlopen, die niet zoveel hoeven te kosten. Altijd handig als je met een kleinere club speelt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Argentinië zou ik ook mee laten draaien, ook veel talenten net als Brazilië.

Ben nu met mijn RBC-team 6e, met nog 10 wedstrijden te gaan, dus het ziet er best goed uit :)

Die 4-5-1 tactiek werkt erg lekker, ze scoren aan de lopende band. Moet alleen nog een goede, degelijke ML of AML hebben, want daar heb ik er nu maar één van... ff zoeken dan maar :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:07:
[...]

Een aantal grote landen (Italië, Spanje, Engeland) is altijd goed voor de concurrentie in Europa. Misschien is een land als Brazilië ook een goede optie, omdat daar veel talenten rondlopen, die niet zoveel hoeven te kosten. Altijd handig als je met een kleinere club speelt.
Ik ben van plan met een kleine club te beginnen in het buitenland. 8)
Wat moet ik als laagst actieve divisie instellen in de door jouw genoemde landen?
Thx voor de tip van Brazilië om daar dan evt spelers vandaan te halen. Voor de rest gewoon scouten neem ik aan?
En welke database grootte raad je mij aan?

Toch maar even systeem voor de duidelijkheid:
AMD Ahtlon 1,4 Ghz
512MB SDRAM
GeForce 4 TI 4400 (128mb)

Alvast bedankt :)

• PromoX

PromoX

Flying solo

@BartVee:
Heb een vergelijkbaar systeem, alleen een iets snellere processor. Heb op dit moment maar 3 leagues draaien (Nederland, Spanje en Italië) met elk 2 divisies, small database, wat erg snel draait. Voordat ik met een nieuw spel begin, wil ik wel gaan kijken wat voor mij goed draait; even wachten is ok, maar het moet niet te lang gaan duren. Maarja, wat ik lang vindt duren, vind jij misschien wel acceptabel (of andersom). Dit blijft een kwestie van testen. Ik denk wel dat de grootte van de database meer van invloed is op de snelheid van het spel dan die paar landen meer.

Ik denk dat ik met jouw systeem voor een small database zou gaan, met bv Nederland, Spanje, Italië, Brazilië en evt. Argentinië, met van de laatste 2 alleen de hoogste divisies. Dan kom je dus op een totaal van 8 divisies, wat waarschijnlijk vrij goed draait.

Verder heb ik full detail altijd uitstaan. Dat voegt voor mij te weinig toe aan het spel.

En als je met een klein team speelt, moet je wel veel scouten, aangezien je de jonge en talentvolle spelers in een normale search niet tegenkomt.

edit:
Ben benieuwd hoelang ik het nog volhoudt bij PSV. Ze zijn nu unsatisfied :X. De supporters zijn al een tijdje disappointed. Lekker met de wedstrijd tegen Ajax voor de deur...

[ Voor 28% gewijzigd door PromoX op 18-11-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:12:
[...]

Ik ben van plan met een kleine club te beginnen in het buitenland. 8)
Wat moet ik als laagst actieve divisie instellen in de door jouw genoemde landen?
Thx voor de tip van Brazilië om daar dan evt spelers vandaan te halen. Voor de rest gewoon scouten neem ik aan?
En welke database grootte raad je mij aan?

Toch maar even systeem voor de duidelijkheid:
AMD Ahtlon 1,4 Ghz
512MB SDRAM

Alvast bedankt :)
Ik draai op
AMD Ahtlon 1,4 Ghz
768MB SDRAM
moeiteloos 2 divisies. Niet het idee dat het 'langzaam' gaat (larde dbase).
Systeem is ook nog aan te spreken, en reageert ook snel (ik speel altijd in windowed versie)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even ter vermelding. je hoeft niet extra competities te draaien als het je om de talenten gaat. er is bij het opstarten van een nieuw spel een optie om alleen spelers van bepaalde competities mee te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

PromoX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:24:
edit:
Ben benieuwd hoelang ik het nog volhoudt bij PSV. Ze zijn nu unsatisfied :X. De supporters zijn al een tijdje disappointed. Lekker met de wedstrijd tegen Ajax voor de deur...
Kop op he :) Ook in moeilijke tijden moeten we er het beste van maken :P Ik heb ook 3 jaar gewacht op mijn eerste succes :)

Baros komt trouwens over van Chelsea in de winterstop :) Kan ik eindelijk Christiano, Kone, Bruggink en Lazovic verpatsen :P Dan heb ik nu aan Serhat, Baros, Vennegoor, Adu en Baros wel genoeg..

En ja ik heb al mijn posities 6/7 keer bezet :P verspreid over de reserves en het 1e elftal

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:01:
even ter vermelding. je hoeft niet extra competities te draaien als het je om de talenten gaat. er is bij het opstarten van een nieuw spel een optie om alleen spelers van bepaalde competities mee te laden
Gaat het daar niet om alle spelers van een land ipv een competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

St@m schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 03:18:
[...]

En ja ik heb al mijn posities 6/7 keer bezet :P verspreid over de reserves en het 1e elftal
Wow.... komen die allemaal dan wel aan spelen toe? Anders worden ze ook unhappy lijkt me zo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb het ff gehad met dit spel, bezig met mijn 5e seizoen, heb allemaal goeie spelers, maar er zit nog steeds geen enkele lijn in de uitslagen....

Voorbeelden :

2e ronde UEFA Cup uit tegen Nantes 5-2 verloren, daarna thuis tegen Celtic 7-0 gewonnen, daarna uit tegen 1 of andere Poolse club met 1-6 gewonnen, in de competitie met 0-4 verliezen van RKC etc.

Het begint er een beetje op te lijken dat alles vast staat, en het geen fuck uitmaakt wie je opstelt of hoe je speelt, want Ajax en PSV worden toch 1e en 2e, en in Europa staan er altijd 2 of 3 engelse ploegen in de halve finales...

Ik wacht op de patch en begin daarna overnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het begint er een beetje op te lijken dat alles vast staat, en het geen fuck uitmaakt wie je opstelt of hoe je speelt, want Ajax en PSV worden toch 1e en 2e, en in Europa staan er altijd 2 of 3 engelse ploegen in de halve finales...
Over dat Ajax en PSV ben ik niet met je eens, want op dit moment (nog 4 wedstrijden voor einde competiei 2011/20212) staat Ajax slechts op de 3 plek, PSV op de 4e en Feijenoord op de 9e plek... het ziet er naar uit dat FC Twente kampioen gaat worden, hoewel FC Utrecht en NEC ook nog een goede kans hebben.

Over die Engelse clubs: dat ben ik met je eens, die lijken echt overrated te zijn... kijk, dat Manchester United met 5-1 wint van Plovdiv (een of andere poolse ploeg) kan nog wel, maar dat Southampton met 3-1 van AC Milan wint (!) lijkt me redelijk onwaarschijnlijk... toch is dat vorige competitie bij mij gebeurd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:02:
[...]

Over dat Ajax en PSV ben ik niet met je eens, want op dit moment (nog 4 wedstrijden voor einde competiei 2011/20212) staat Ajax slechts op de 3 plek, PSV op de 4e en Feijenoord op de 9e plek... het ziet er naar uit dat FC Twente kampioen gaat worden, hoewel FC Utrecht en NEC ook nog een goede kans hebben.

Over die Engelse clubs: dat ben ik met je eens, die lijken echt overrated te zijn... kijk, dat Manchester United met 5-1 wint van Plovdiv (een of andere poolse ploeg) kan nog wel, maar dat Southampton met 3-1 van AC Milan wint (!) lijkt me redelijk onwaarschijnlijk... toch is dat vorige competitie bij mij gebeurd...
Bij mij is Ajax 3 keer, en PSV 1 keer kampioen geworden, en beiden staan nu op 1 en 2 na een wedstrijd of 14 in seizoen 5...

Ik, NEC en Feyenoord zijn de teams die erachter zitten, maar zelfs na 4,5 seizoen komt er geen enkel team in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Bij mij is Ajax in het eerste seizoen kampioen geworden. In het tweede seizoen gaan ze waarschijnlijk ook weer kampioen worden. Ze hebben maar twee keer verloren en één keer gelijkgespeeld, de rest allemaal gewonnen. Dit zelfs nadat ze een aantal belangrijke spelers hebben verkocht.

Het gekke daarbij is dat ze verloren hebben van mij (met 5-0) en van AZ (met 3-0). Ik sta derde en AZ tweede. Na die twee uitslagen vind ik het vreemd dat AZ en ik bij andere wedstrijden nog wel 's punten laten liggen, terwijl Ajax dus totaal geen moeite heeft met winnen :(.
St@m schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 03:18:
[...]
Kop op he :) Ook in moeilijke tijden moeten we er het beste van maken :P Ik heb ook 3 jaar gewacht op mijn eerste succes :)
Tjah, ik doe m'n best, maar het wordt er dus niet leuker op :(. Ik sta nu ook bovenaan in het Insecure rijtje. Waarschijnljk zal één verloren wedstrijd dus einde verhaal betekenen....
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:11:
[...]

Gaat het daar niet om alle spelers van een land ipv een competitie?
Dan gaat het om alle spelers van een land inderdaad. Ik vraag me af of dit echt zinvol is, omdat het dan waarschijnlijk om een enorme groep spelers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik ben van plan om in Engeland met een 1st division club te beginnen. Weet iemand nog een leuke??? :).

Trouwens, over die engelse clubs ben ik t niet eens, kwon met ajax met 3-1 van chelsea (thuis, dat wel). Dus dat valt wel mee.

owja, en wanneer komt de patch dan uit? :?

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 19-11-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wanneer de patch uitkomt? Tsja, als het zo doorgaat duurt dat nog wel een half jaar... ik verwacht hem echt dit jaar niet meer :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:54:
Wanneer de patch uitkomt? Tsja, als het zo doorgaat duurt dat nog wel een half jaar... ik verwacht hem echt dit jaar niet meer :(
Huh.
Ik dacht dat het in eerste instantie de bedoeling was dat ie deze week zou uitkomen, maar dat dat een week was verschoven.
Was dat maar speculaasie?
Raar, want ik begin me ook hoe langer hoe meer (2e seizoen) te ergeren aan kleine dingen die gewoon niet realistisch zijn. (uitslagen, doelpogingen, winst etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Het zou eerder een kwestie van weken zijn dan van maanden voor ie uitkomt volgens SI zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

On_E schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:26:
Het zou eerder een kwestie van weken zijn dan van maanden voor ie uitkomt volgens SI zelf...
Dat was wat ze al zeiden ja, maar ik vermoed dat het wel eens langer kon duren... kijk maar eens naar de buglist, en hoeveel daarvan al "Fixed" zijn. Niet veel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:10:
Argentinië zou ik ook mee laten draaien, ook veel talenten net als Brazilië.

Ben nu met mijn RBC-team 6e, met nog 10 wedstrijden te gaan, dus het ziet er best goed uit :)

Die 4-5-1 tactiek werkt erg lekker, ze scoren aan de lopende band. Moet alleen nog een goede, degelijke ML of AML hebben, want daar heb ik er nu maar één van... ff zoeken dan maar :)
Ik ben hiermee ook eens gaan experimenteren. Ik zwoor altijd bij een 4-2-3-1 tactiek:
code:
1
2
3
4
5
----------dm----------
vr-----vc-----vc-----vl
-------mc-----mc-----
amr-----amc------aml
---------sc(/ac)-------

een van de mc was een def.mid.
Op zich werkte dit redelijk goed in fm, maar de ene naar de andere goal vloog je vanaf het middenveld om de oren.
toen een 5-4-1 geprobeerd (amc ingeruild voor een extra vc). Op zich had dit wel het beoogde effect, maar nu kwam ik weer niet aan scoren toe (mijn amc op dat moment was een erg balvaardige aanvaller).

Nu dus aant kijken wat nu het beste kan, de 4-5-1 van je. ik zou hem als volgt kunnen gaan toepassen:
code:
1
2
3
4
5
----------dm----------
vr-----vc-----vc-----vl
-----mc---mc---mc---
amr---------------aml
---------sc(/ac)-------

(of natuurlijk zoals mijn eerste opstelling. Maar een verbetering van mijn middenveld lijkt me onontbeerlijk).
Reden voor mijn amr/aml is omdat ik graag over de vleugels speel, en ik daar momenteel 2 prima spelers voor heb. daarbij kan mijn middenveld dat nu goed opvangen met zijn 3en (misschien 2, maar iig 1 defensieve middenvelder. Zijn vaak ook de beste opbouwers! Kheb er nu 1, werkelijk om van te smullen (transfervrij, nederlander):
spoiler:
Buskermolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

456: ik heb hem zo:

code:
1
2
3
4
----------dm----------
vr-----vc-----vc-----vl
amr--dmc--amc--dmc--dml
---------sc-------

Waarbij de linker DMC (in dit schema dus de rechter) een pijl schuin naar beneden heeft, tot onder de AMC.

Links staat dus een DML, maar daar wil ik dus een ML of AML van gaan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2004 11:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:28:
[...]

Dat was wat ze al zeiden ja, maar ik vermoed dat het wel eens langer kon duren... kijk maar eens naar de buglist, en hoeveel daarvan al "Fixed" zijn. Niet veel...
Hmmmm... :(

Nou ja, hopelijk komt ie nog dit jaar dan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:39:
456: ik heb hem zo:

code:
1
2
3
4
----------dm----------
vr-----vc-----vc-----vl
amr--dmc--amc--dmc--dml
---------sc-------

Waarbij de linker DMC (in dit schema dus de rechter) een pijl schuin naar beneden heeft, tot onder de AMC.

Links staat dus een DML, maar daar wil ik dus een ML of AML van gaan maken.
Ksnap je dml op links niet zo goed. is dat omdat je een goede dml'er hebt, of echt een tactische beslissing om op links wat voorzichtiger te zijn?

Overigens, die adu waar zovelen over spraken. Waarom is ie zo goed? komt dat nog ofzo?
ik in mijn naiviteit ook maar aagneschaft (wat zijn de kosten nu eenmaal), maar ook in mijn reserve 11tal is nu niet echt zon wereldster.
misschien moet ie nog rijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die DML staat daar omdat ik maar één andere speler voor die positie heb (een AM L), die op dit moment voor 5 maanden uit de running is met een 'fractured skull'.

Vandaar ook dat ik dus nog op zoek ben naar een andere AML of ML. Die DML is namelijk eigenlijk een D/DML, die ik liever als DL had ingezet, omdat mijn huidige DL eigenlijk niet goed genoeg is. Probleem is alleen dat ik momenteel nauwelijks budget heb, en in mijn reserve's/U19's zit ook niet iemand die goed genoeg is.

En Adu, tsja, zijn stats vond ik niet geweldig, dus ik heb niet gekocht. Maar misschien moet-ie idd nog rijpen, hij is per slot van rekening pas 15 jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2004 13:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:07:
[...]

Voor de mensen die in Schotland of Engeland bij een kleine club beginnen heeft het GEEN zin om laden als Brazilie en Argetinie te laden. Niet voor de concurrentie (duh :9 ) maar ook niet voor jonge talentjes. Je krijgt in Engeland en Schotland namelijk te maken met de o zo leuke werkvergunning O-) Kortom, dat is allemaal onbegonnen werk. Je moet alleen Europese compeities als Ita (1x) Spa (1x) Fra (1x) en Du (1x) laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel met AJAX. Gewoon simpel 4-3-3 en ben nog steeds ongeslagen, zit nu net na de winterstop. Dus hou het gewoon simpel met de opstelling..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens je krijgt in engeland te maken met de opleidingkosten als je een speler van 21 jaar of jonger transfervrij aantrekt. Aangezien je dit nooit kan betalen als je bij een third division clubje begint, kan je dit verhinderen door gewoon een symbolisch bedrag van 1k te bieden, vrijwel altijd accepteren ze het (behalve wanneer het een supertalent betreft, maar die komt toch niet naar je kutclubje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mijn spelers worden wel unhappy ja, maar dan laat ik ze weer 3 wedstrijden ballen en dan hebben ze er weer vertrouwen in, ik heb nu 'maar' drie spelers die ongelukkig zijn omdat ze competetieve wedstrijden willen spelen.

Adu wordt goed, ik heb stiekum gecheated en het programmatje 'FM scout' oid gebruikt om zijn stats te checken.. bij moij wordt hij goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik pleit voor een optie 'bakussen' (een grote bek geven tegen de scheids, en/of spelers).
Kut wat kan ik nog sjaggie worden als vanwege een verdedigings fout we een gelijkspel uit handen geven in de 90e minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:06

Vos

AFCA

Sta nu 4e met Sampdoria met nog 4 wedstrijden te gaan. Juve, Inter en Milan strijden om de titel. Palermo zit me op de nek voor de 4e plaats. Draai wel lekker seizoen en me spits Flachi schiet er zat in. Me kameraad draait met Udinese op de 14e plaats niet echt lekker.

Net ff nieuw record gehaald, me snelste goal...

Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/jasper/fm-snelle-goal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLOL, ik ben met RBC uiteindelijk 5e geworden (17 gewonnen, 10 gelijkspel, 7 verlies, 61 punten) :P

RBC in Europa!!! ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:01:
[...]

Voor de mensen die in Schotland of Engeland bij een kleine club beginnen heeft het GEEN zin om laden als Brazilie en Argetinie te laden. Niet voor de concurrentie (duh :9 ) maar ook niet voor jonge talentjes. Je krijgt in Engeland en Schotland namelijk te maken met de o zo leuke werkvergunning O-) Kortom, dat is allemaal onbegonnen werk. Je moet alleen Europese compeities als Ita (1x) Spa (1x) Fra (1x) en Du (1x) laden.
Bedoel je met (1x) alleen de hoogste afdeling? :? :)

Hoe lang duren jullie wedstrijden btw? Je kon zo´n Fast-patch downloaden maar dat leek me helemaal niks. :X . Vindt een beetje wedstrijd wel gaaf. Je leeft toch vaak naar een belangrijke wedstrijd toe dus dat mag dan wel wat voorstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Volgens mij heb ik een nieuwe bug gevonden.

Als je een speler opstelt die nog geen nummer heeft, en daarnaast ook teveel non-eu spelers opstelt, zit je vast in het spel. Je moet een nummer geven, maar je kunt niet verder omdat hij non-eu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BartVee

Idd alleen de hoogste afdeling. Het heeft geen zin om om meerdere divisies te doen want die spelers kan je toch niet aantrekken ivm werkvergunning en voor de concurrentie zijn alleen de hoogste divisies van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:02:
ROFLOL, ik ben met RBC uiteindelijk 5e geworden (17 gewonnen, 10 gelijkspel, 7 verlies, 61 punten) :P

RBC in Europa!!! ;)
En ik met Fc Den Bosch (sta ook 5e, achter Ajax, psv, feyenoord en NEC).

...

As real as it gets
(copyright: anders simulatie spelletje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wanneer is eigenlijk de loting voor de UEFA Cup? :?

Ik zou er in moeten zitten, maar ik ben nu aan mijn eerste competitiewedstrijd bezig (uit tegen FC Twente), maar ik heb nog niks van een loting gezien... moet ik daar zelf iets voor doen ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check even wanneer de laatste voorronde is geweest van de Uefa Cup en de Intertoto. Gelijk daarna is als het goed is de loting. Nederlandse competitie begitn wat dat betreft een beetje vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, de trekking is net geweest, ik mag tegen OB (Tampons?) uit Denemarken, nooit van gehoord, dat gaan we ff onderzoeken :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Vos schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:26:
Net ff nieuw record gehaald, me snelste goal...

[afbeelding]
:? Volgens mij bedoel je een ander plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sherlock schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:36:
[...]

:? Volgens mij bedoel je een ander plaatje?
Nee, kijk maar naar de teller bovenaan: een goal na 11 seconden in de wedstrijd :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Check de blauwe balk onderin _/-\o_
edit: te laat :(

[ Voor 22% gewijzigd door Jaded op 19-11-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, dat Europese avontuur is ook weer snel voorbij, ik lig er in de eerste ronde al uit (thuis 0-0, uit 3-2 verloren) :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha joke van de eeuw

ik was met barca begonnen en ik had nigel de jong,kompany,vanden borre en tevez gekocht....

alles loopt perfect... en het weekend voor het seizoen valt ronaldhino voor 2 maand uit :o man man hij was al in uitstekende vorm en nu dit gelukkig heb ik xavi deco en gerard nog op die positie 8)7

hebben jullie ook al zo van die ongelooflijk irritante dingen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
haha real madrid bood 60mil + ronaldo en figo voor vdvaart na onderhandelen.
Jammer genoeg wou figo niet naar ajax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:49:
haha joke van de eeuw

ik was met barca begonnen en ik had nigel de jong,kompany,vanden borre en tevez gekocht....

alles loopt perfect... en het weekend voor het seizoen valt ronaldhino voor 2 maand uit :o man man hij was al in uitstekende vorm en nu dit gelukkig heb ik xavi deco en gerard nog op die positie 8)7

hebben jullie ook al zo van die ongelooflijk irritante dingen gehad?
WOW :o :o HAHAHHA damn zeg, dat is me godverdomme een dijenkletser!

Deze eeuw duurt nog lang, maar het zal moeilijk worden deze te evenaren hoor (8>

Sorry, ben ik een kutbui, veroorzaakt door dit leuke spelletje FM :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
Ghehe..

Afbeeldingslocatie: http://www.2and2.net/Uploads/Images/hoipiepeloi.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:37:
Nee, kijk maar naar de teller bovenaan: een goal na 11 seconden in de wedstrijd :P
Ah, nu zie ik het. Mag ik deze op het tijdstip steken, of is het daar nog te vroeg voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeuh..... ik ben onstlagen.... *SNIF*...

Kan ik er wat aan doen dat iedereen spontaan vergeten is wat ze moeten doen????

En weer een nieuwe baan... deze keer bij Rotherham, in de English League One, ze hebben nu een middenmoot-positie met een mooie selectie.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2004 10:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat slecht met mijn AZ: sta 14e en scoor genoeg (elke wedstrijd minstens 1). probleem is dat ik gewoon teveel tegengoals krijg en mn verdedigers vaak in de 1e minuut een pingel veroorzaken. Ook zoiets raars: mn spitsen (el kattabhi en Nelisse) krijgen haast elke wedstrijd 1 gele kaart en soms zelfs 2!
ik speel nu met 4-4-2 en heb ook andere systemen geprobeerd zoals 3-1-3-1-2 , 3-4-3 en 5-3-2, maar speelt toch niet ideaal.
veel spelers zijn niet tevreden en ik weet dat ze dat pas worden als ik ga winnen, maar dat lukt weer niet omdat ze slechte moraal hebben!
Oja: mn backs krijgen vaak een laag cijfer (4 ofzo), wat doe ik daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:07:
Oja: mn backs krijgen vaak een laag cijfer (4 ofzo), wat doe ik daaraan?
Op dit moment krijgen spelers een laag cijfer als ze op een andere dan hun eigen positie spelen, ook al spelen ze goed. Zijn het LB of RB spelers die op de back positie spelen, dan spelen ze gewoon slecht...

Ik ben zelf, na wat aanpassingen, nog steeds redelijk succesvol met m'n 3-4-3. Ik heb ook een periode gehad, dat het helemaal niet meer draaide, maar naar die aanpassingen, is het gelukkig wel weer beter gegaan, maar misschien dat m'n aan- en verkopen ook wel van invloed zijn geweest. Grote problemen met kaarten heb ik eigenlijk nog niet gehad, zelfde geldt voor blessures.

Ik zag trouwens dat je via het Jobs Centre scherm een advertentie kunt plaatsen. Heeft iemand dat wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:31:
[...]

Op dit moment krijgen spelers een laag cijfer als ze op een andere dan hun eigen positie spelen, ook al spelen ze goed. Zijn het LB of RB spelers die op de back positie spelen, dan spelen ze gewoon slecht...
huh? LB is toch gewoon linksback? of zit ik helemaal mis?

ik krijg t trouwens niet voor mekaar om een tactic te gebruiken die ik gedownload heb en in de map FM\data\tactics staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:51:
[...]

huh? LB is toch gewoon linksback? of zit ik helemaal mis?t
Ik bedoelde dus, dat als het inderdaad backs zijn en ze krijgen dan een laag cijfer dat het niet aan die bug ligt maar dat ze dan gewoon slecht spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41
wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:42:
Nou, dat Europese avontuur is ook weer snel voorbij, ik lig er in de eerste ronde al uit (thuis 0-0, uit 3-2 verloren) :(
Lol...en je was nog wel zo enthousiast :)

Ik heb mn Europese debuut gemaakt met een 3-3 gelijkspel tegen AEK Athene...best knap :)

Maarja, ik heb dan ook een spitsentrio waar je U tegen zegt:

Niedzielan - Kone - van Beukering

Waarvan die eerste 2 op Bosman arrest aangetrokken en van Beukering had ik er al gratis bij omdat ie bij mn cluppie voetbalt. 28 goasl en 15 assists in zn 2de seizoen :)

totale productie vorig seizoen van de voorhoede die ik nu heb: 15 + 17 + 28 = 60 , dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41
Oja ik ben volgens mij heel erg verslaafd aan dit spel. HELP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, ik doe het lekker met mijn nieuwe team (Rotherham, League One in Engeland). Missie was: voorkom degradatie. Mission accomplished ;)

Degene die al deze teams kent krijgt een (virtuele) taart... van de meesten had ik nog niet eesn gehoord...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/roth.JPG

Op naar het volgende seizoen, dit spel is idd écht verslavend :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:06

Vos

AFCA

wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:28:
Zo, ik doe het lekker met mijn nieuwe team (Rotherham, League One in Engeland). Missie was: voorkom degradatie. Mission accomplished ;)

Degene die al deze teams kent krijgt een (virtuele) taart... van de meesten had ik nog niet eesn gehoord...

[afbeelding]

mag ik de taart? ken ze allemaal wel ;)
vroeger zoveel Premier Manager gespeeld met die clubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

[afbeelding]

Ik ken tot de Conference bijna alle teams wel, Conference North en South ken ik een zooi niet van. Ik speel bijna in elke CM game wel met een Conferenceteam :)
Redbridge FC ga ik in FM 2005 mee beginnen denk ik :) Al zal ik wel met 2 managers gaan spelen omdat ik sowieso met Emmen wil spelen :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in de tweede divisie van Zwitserland met FC Vaduz (Liechtenstein)
Net 7 weds achter de rug dus moet nog wel even. Sta nu 5e. Ben vastbesloten ze naar de eerste divisie te leiden :) .
Ik draai nu 8 competities met een large database. Ik ben erg tevreden met de performance. Zeker op mijn bescheiden systeem (AMD 1,4 Ghz, 512 MB SDRAM, GF4 TI4400 128mb)
Af en toe denkt hij natuurlijk even lang na bij "processing" maar dan moet je gewoon even geduld hebben en lees je even een stukje uit een tijdschrift oid :D

Heb nu m´n 3 scouts laten scouten in verschillende streken maar ze vinden niet echt heel veel soeps.
Heb voor de talenten ook Argentinië en Brazilië meedraaien, maar om daar talenten weg te plukken moet je ze toch eerst scouten. Maar dat is vaak een gok omdat je maar gewoon een speler kiest omdat vaak alle stats er niet zijn |:( Dus vind scouten nog wel een moeilijk aspect van het spel.

Heb ook nog geen last gehad van bugs of andere nariteiten, dus ben best wel weer verslaafd aan dit spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:49:
Heb voor de talenten ook Argentinië en Brazilië meedraaien, maar om daar talenten weg te plukken moet je ze toch eerst scouten. Maar dat is vaak een gok omdat je maar gewoon een speler kiest omdat vaak alle stats er niet zijn |:( Dus vind scouten nog wel een moeilijk aspect van het spel.
Vaak helpt het wel als je dezelfde speler nog een keer laat scouten. Op een gegeven moment worden alle stats wel zichtbaar.

Ik ben bijna klaar met m'n derde seizoen bij PSV en ik word weer tweede :(. Ajax is gewoon te goed in mijn spel... Misschien ga ik voor de verandering naar Roda. Die zijn gedegradeerd en het lijkt me wel een uitdaging om ze weer terug te brengen naar de eredivisie.

Verder heb ik trouwens wel 2 hele goede spelers gevonden:
spoiler:
Balaban, 39 (4) wedstrijden: 34 goals
Ricardinho, 48 wedstrijden: 29 assists, 17 MoM awards

edit:
Ik ben nu dus verder gegaan bij Roda. Het moraal is dramatisch, maar hoe kan het ook anders als ze maar 2 wedstrijden winnen in een heel seizoen...

[ Voor 17% gewijzigd door PromoX op 21-11-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[afbeelding]

Als ik een lagere divisie club kies in engeland, speel ik altijd met de club die laatste is geworden: Torquay.

Degene die deze stad kent van een televisie serie krijgt een (virtuele) taart!

Hoop werk te doen daar zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
PromoX schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:31:
[...]
Ik zag trouwens dat je via het Jobs Centre scherm een advertentie kunt plaatsen. Heeft iemand dat wel eens gedaan?
Heb ik zeker een aantal keer gebruikt, werkt best handig. Er kwam betere staff op af dan ik dacht te kunnen huren. Een groot voordeel is gelijk dat je weet dat deze mannen naar je club willen komen, terwijl je via de search functie maar net moet afwachten of ze willen komen of niet, scheelt een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
Ik speel met ajax, eerste seizoen 2e geworden (had gelijk op punten kunnen komen 2 wedstrijden voor het einde door van winnaar psv te winnen, helaas niet gelukt).
2e seizoen ben ik nu kampioen (4 wedstrijden voor het einde) met een heerlijk doelsaldo, 1 gelijkspel (NEC), 2 nederlagen (PSV uit en De Graafschap (die net aan nacompetitie hebben ontlopen :X)). Europees gaat het alleen minder lekker, 2 keer 3e in de CL en daarna eruit geschopt in de Uefa Cup (1e seizoen meteen, 2e seizoen via Auxerre naar Man Utd en toen was het snel afgelopen)

De spelers die ik tot nu toe heb gevonden
in de categorie: promising (moeten zich nog bewijzen)
spoiler:
GK Babacan Volkan (17 jaar)
AM R/L Mario Alberto Santana (24 jaar), mooie stats maar heeft nogal wat aanpassingsproblemen, staat transferlisted by request
AM/F L/C Freddy Adu, presteert na één seizoen in het 2e redelijk in het eerste
M R Armando Iodice, leuke stats heeft alleen ook aanpassingsproblemen

In de categorie: (erg)goede spelers
spoiler:
GK Marco Tusino (21 jaar)
AM R/C Jermaine Jenas (23 jaar)
AM L/C Ricardinho (29 jaar, redelijk oud dus)
S C Robinho (eerste seizoen 29 league goals, 2e seizoen 28 met nog 4 wedstrijden te gaan) (Ok deze speler was redelijk duidelijk/voorspelbaar, maar hij doet het erg goed iig :))

Verder heb ik nog wel wat leuke spelers rondlopen (Kluivert voor 10M gehaald bijvoorbeeld, wilde weg bij Newcastle), maar heb ik vooral veel spelers die ik had gehaald die weer wegwilden wegens aanpassingsproblemen :(

Komende zomer komen: Kompany, Jeffers (10M, free)
Komende zomer gaan: v/d Vaart (leuk bedragje voor kunnen krijgen :P)
Ricardinho, 48 wedstrijden: 29 assists, 17 MoM awards[/spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oké, ik heb nu met mijn Rotherham-ploeg een Braziliaans talent weten aan te trekken voor maar liefst 3 jaar, en nu wacht hij op een work-permit. De beslissing word genomen op 26 decembet (het is nu 12 december)... word zoiets wel eens afgewezen?

spoiler:
Talent is overigens Júlio César, een AM/F RC van het kleine Braziliaanse team ABC

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
Ja, een speler moet minimaal 80% van de interlands hebben gespeeld in de laatste x-jaar geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O... nou, dan zoek ik maar even verder, hij heeft er 'maar' 3 gespeeld, plus één keer ingevallen voor het Braziliaanse team... ;)

Doe het wel goed tot nu toe. Met 21 wedstijden gespeeld, dus iets minder dan de helft, sta ik op de tweede plek, slechts één punt achter de nummer 1... 12 winst, 7 gelijk, 2 verlies... missie was 'avoid relegation', als het zo doorgaat ga ik nog promoveren naar de Championship League. En daarna meteen door naar de Premiership League ;)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.