Ik ben nu iets meer dan een maand de trotse bezitter van de Powershot A75. Voorheen heb ik voor mijn bijbaan veel gefotografeerd met de A70, en heb nu als maatregel voor een drie-weken vakantie in Afrika de A75 gekocht. Ik heb nu meerder posts gelezen met vragen, opmerkingen etc. en wilde mijn eigen ervaringen spuien.
Ik ben een amateur-fotograaf, en moet zeggen dat de A75 perfect is om te leren over fotografie. Erg gebruiksvriendelijk, en best veel functies (voor de beginner). Ik had voor de vakantie vier GP Nimh2100 oplaadbare batterijen gekocht (incl. de auto-oplader), en deze waren het geld dubbel en dwars waard; normale alkalines vrat 'ie in anderhalve dag op.
Veel ge-experimenteerd met de sluitertijd, apertuur en Iso's, en af en toe ging ik de uitdaging aan om foto's te nemen in de M-stand
. twee CF-kaartjes van 256MB gebruikt, en dat alles heeft mij 518 foto's opgeleverd 1600*1200pxls, met nog ruimte over.
camera gekocht online (demion24), geen NL handleiding. Rudedadude heeft gelijk; een leesbare handleiding is dubbel de prijs waard voor een trainende fotograaf.
Conclusie:
gebruiksvriendelijke camera, mooie foto's en voldoende mogelijkheden om je stapsgewijs te verdiepen in de fotografie.
een tevreden gebruiker
PS; had wel een dooie pixel in LCD-scherm, maar boeit mij niet.
EDIT: voorbeeld (wel verkleind)
Ik ben een amateur-fotograaf, en moet zeggen dat de A75 perfect is om te leren over fotografie. Erg gebruiksvriendelijk, en best veel functies (voor de beginner). Ik had voor de vakantie vier GP Nimh2100 oplaadbare batterijen gekocht (incl. de auto-oplader), en deze waren het geld dubbel en dwars waard; normale alkalines vrat 'ie in anderhalve dag op.
Veel ge-experimenteerd met de sluitertijd, apertuur en Iso's, en af en toe ging ik de uitdaging aan om foto's te nemen in de M-stand

camera gekocht online (demion24), geen NL handleiding. Rudedadude heeft gelijk; een leesbare handleiding is dubbel de prijs waard voor een trainende fotograaf.
Conclusie:
gebruiksvriendelijke camera, mooie foto's en voldoende mogelijkheden om je stapsgewijs te verdiepen in de fotografie.
een tevreden gebruiker
PS; had wel een dooie pixel in LCD-scherm, maar boeit mij niet.
EDIT: voorbeeld (wel verkleind)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 16:17 . Reden: foto toevoegen ]