Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwoot:
En doordat het scherm groter is dan de a80, betekend dat dan dat je daar mee beter kan zien, in fel zonlicht of zo...of maakt het niet uit of je een kleiner scherm hebt zoals de a 80?
[kwoot}

Nee, maakt geen fluit uit,helderheid heeft natuurlijk niks met de afmetingen temaken..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Okee mijn beslissing is gevallen. Ik ga de A75 kopen.

Nu zie ik alleen steeds Nederlandse versie en een buitenlandse. Het scheel toch wat in prijs. Kan iemand mij vertellen wat het vrschil/voordeel/nadeel is?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de NL heeft NL handleiding, en de ENG niet... bovendien waren er ook gekke dingen met de garantie d8 ik...

Ga voor de NL, heb ik ook bij mijn cam gedaan. Er was trouwens ook dat de Nl versie beter ondersteund werdt d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Wat voor gekke dingen dan? En door wie beter ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Garantie is volgens mij geen probleem. Bij de INT versie zit een duitse handleiding. Je kunt voor 12,50 een NL handleiding bestellen, of een engelse downloaden in .pdf formaat.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

P_de_B schreef op 28 april 2004 @ 12:10:
Garantie is volgens mij geen probleem. Bij de INT versie zit een duitse handleiding. Je kunt voor 12,50 een NL handleiding bestellen, of een engelse downloaden in .pdf formaat.
Als dat het enige is dan maakt het dus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is nu ook al lekker aan het dalen :) Ik zag hem al ergens voor 275 euro... zou ie naar de 200 gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Mijn A75 heb ik weer moeten inleveren... :/ Bij het in- en uitzoomen maakte ie een ratelend geluid. Nu ben ik 'm een paar weken kwijt. Hij deed al gaar vanaf dag 1 trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door Mercarra op 28-04-2004 15:30 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mercarra schreef op 28 april 2004 @ 15:29:
Mijn A75 heb ik weer moeten inleveren... :/ Bij het in- en uitzoomen maakte ie een ratelend geluid. Nu ben ik 'm een paar weken kwijt. Hij deed al gaar vanaf dag 1 trouwens...
Mmm een DOA dus. Meestal krijg je dan meteen een nieuwe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op 28 april 2004 @ 12:08:
Wat voor gekke dingen dan? En door wie beter ondersteund?
Nou ik dacht dat het zo was:
Voor garantietermijn was korter dacht ik, hij wordt niet echt door de het bedrijf waar je hem hebt gekocht ondersteund, daarom moet ie eerst naar buiteland als er iets mis is...

Maar dat weet ik allemaal niet cker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:39:
[...]

Nou ik dacht dat het zo was:
Voor garantietermijn was korter dacht ik, hij wordt niet echt door de het bedrijf waar je hem hebt gekocht ondersteund, daarom moet ie eerst naar buiteland als er iets mis is...

Maar dat weet ik allemaal niet cker...
Je kunt hem dus niet in nederland laten repareren door Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
DeeJee schreef op 28 april 2004 @ 15:30:
[...]
Mmm een DOA dus. Meestal krijg je dan meteen een nieuwe toch?
Beetje een discussiegeval. Stuk is ie niet, ik heb er al heel wat goede foto's mee genomen. Totdat ik een andere A75 hoorde, die was muisstil. Dus toch maar (na 2 weken) weer naar de winkel. Misschien zegt canon wel dat het geratel (valt reuze mee verder) geen probleem is. Ik wil gewoon zeker weten dat ie tijdens mijn zomervakantie niet stukgaat.

-edit-

De winkel heeft contact gehad met canon. Die wisten te vertellen dat veel mensen hun camera slopen door de lens tegen te houden (per ongeluk) als de camera aangaat. Ik kreeg een nieuwe a75 mee gelukkig, deze ratelt niet bij het zoomen.

Nu ik natuurlijk een beetje panisch ben, hoor ik gerammel van binnenin. Even een vriend gebeld, die had dat ook. Schijnt dus normaal te zijn van de A75. (wellicht de rotatie-sensor?)

[ Voor 30% gewijzigd door Mercarra op 28-04-2004 16:28 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
als ik mijn camera aanzet hoor je een klein beetje een irritant piepje... Had jij dat ook? Als ik zoom hoor ik de lens wel ratelen doet hij niet. Ik neem aan dat deze dus wel in orde is maar ik zou het toch graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
nickvd schreef op 28 april 2004 @ 18:49:
als ik mijn camera aanzet hoor je een klein beetje een irritant piepje... Had jij dat ook? Als ik zoom hoor ik de lens wel ratelen doet hij niet. Ik neem aan dat deze dus wel in orde is maar ik zou het toch graag zeker weten.
Piepje, dat heb ik niet. Maar ratelt die van jou nu wel, of niet... dat kan ik niet echt opmaken uit je zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zit ik te twijfelen tussen een a75 en een ixusIIs. wat zijn nou precies de duidelijke verschillen waaar je wat aan hebt? en wat is beter batterijen of een accu... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:40:
nou zit ik te twijfelen tussen een a75 en een ixusIIs. wat zijn nou precies de duidelijke verschillen waaar je wat aan hebt? en wat is beter batterijen of een accu... ?
Batterijen zijn altijd te vervangen als je ergens een winkel te vinden is. Ook als je naar bv Kenia (tweaker in ander draadje) gaat, is het wel handig erg veel batterijen mee te nemen, omdat je niet weet of je kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
in de C!T las ik dat er bij de Canon A75 kleurschifting (verkleurende randen langs sterke licht/donker oppergangen) optrad. Heeft iemand hier ook last van...
wij zijn namemlijkl van plan binnenkort een digicam te kopen en de de A75 lijkt ons wel interessant. op foto's van reviews kon ik geen schifting ontdekken, maar hoe zit dat bij jullie??
C!t heeft de foto's nog niet online gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Weet iemand welke oplaadbare accu's ik het beste kan kopen? Is 500 mA 1.2 V genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op 22 mei 2004 @ 15:11:
Weet iemand welke oplaadbare accu's ik het beste kan kopen? Is 500 mA 1.2 V genoeg?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de A75 ook, en heb 'm van het weekend eens naast de A80 van m'n vader gezet. Dan zie je goed dat het schermpje van de A75 groter is, en om eerlijk te zijn vind ik dat handiger dan de draaifunctie die het scherm op een A80 heeft.

Een andere, heel handige functie welke ik op de A70 en A80 mis, is de pictbridge functie. De camera heeft een knop (met 1337 blauwe led) voor deze functie. Dit houdt in dat als ik 'm inplug op mijn computer, dat er dan op de camera automatisch een menu verschijnt waarin ik kan kiezen om alleen de nieuwe foto's, of alle foto's naar de computer te transporteren.

Als je bv. een laptop hebt, deze hoef je niet eens open te klappen. Gewoon even snel de foto's van je cam af halen, en doorgaan met fotograferen.

//edit
even een webcam shot hiervan genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31894/full.jpg

Dan wat foto's welke deze non-fotograaf in de 1e week met deze camera gemaakt heeft (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31889/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31890/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31892/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31891/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31893/full.jpg

Ik weet niet of 'rode ogen' ook opgaat voor dieren, maar beide beesten keken niet in de camera toen de foto gemaakt werd :)

De foto's zijn niet nabewerkt, anders dan een kleine resize met fotoshop (en opgeslagen met .jpg kwaliteit 7), om ze op het t.net fotoalbum te krijgen.

Als er nog andere foto's moeten komen, hoor ik het wel..
Nee.. ik zou gewoon de zwaarste nemen die je vinden kunt, bv. 2100mAh. Met 2100mAh kun je minstens 500 foto's maken met dit toestel (mijn ervaring).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nee het is niet genoeg of nee ik weet het niet?
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:36:

Nee.. ik zou gewoon de zwaarste nemen die je vinden kunt, bv. 2100mAh. Met 2100mAh kun je minstens 500 foto's maken met dit toestel (mijn ervaring).
Thanx ik ga ze zoeken,

[ Voor 44% gewijzigd door DeeJee op 22-05-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 22 mei 2004 @ 15:42:
[...]

De middelste 2 foto's hebben beide een groene waas :?
Dat komt waarsch. omdat ik tijdens het fotograferen van die bloemen met m'n tengels aan de instelling voor de witbalans heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 21:07
Hoe is de A75 (3,1MP) in vergelijking met de S50 (5MP) ?
Ik zit over de S50 te denken, om die te kopen, maar de A75 is toch een dikke 100 euro goedkoper. Ik weet dat de hoeveelheid megapixels niet alles zegt, dus daar kijk ik niet zo naar.
Verder vind ik het belangrijk om met handmatige instellingen te kunnen spelen, en ik begreep dat je dan het beste bij Canon kunt zijn.
Dus is de meerprijs van de S50 het waard, of kan ik net zo goed, beter bij de A75 blijven?
De A80 en de S50 scheelt weinig in prijs, dus dan zal ik gauw voor de S50 gaan.
Ik heb wel het idee dat de kast van de S50 wat degelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even een foto van een witte muur. Van ca. 1,5m afstand genomen, zonder flits. Als dat anders moet, graag even laten weten :) (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32020/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:42:
Hier nog even een foto van een witte muur. Van ca. 1,5m afstand genomen, zonder flits. Als dat anders moet, graag even laten weten :) (clickable)

[afbeelding]
Wat is uw vraag? of punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet jij het topic eerst even gaan lezen.
Foto van een muur is bijzonder handig om de vervormingen van de lens aan te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Foto van een muur is bijzonder handig om de vervormingen van de lens aan te zien.
Mits er een duidelijk patroon op de muur aanwezig is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op 22 mei 2004 @ 19:13:
Mits er een duidelijk patroon op de muur aanwezig is natuurlijk.
Daar gaat het niet om. In bijna alle canon-fototopics zijn mensen die foto's van witte muren willen zien. Dit heeft te maken met een bepaalde lensafwijking, waardoor de hoeken donkerder worden (althans dat is wat ik er van begrepen heb). De Canon's schijnen hier niet zo denderend in te zijn.

Vandaar dat ik hier (overigens op verzoek van andere mensen in dit topic) een foto van een witte muur post, met als opmerking erbij dat als ie anders genomen moet worden dat mensen dat aan moeten geven.

Dan slaat de reactie van Flits Flits totaal nergens op, afgezien van het nare toontje wat er in zit.

//edit na wat zoeken kwam ik op de 1e pagina van dit topic uit:
Canon A80 ervaringen topic deel II
het effect waar ik het over had heet vignettering, en flits flits weet waar het over gaat gezien de reacties in dat topic..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Ik heb ineens een vreemd probleem. Toen ik daarstraks mijn camera aanzette hoorde is een soort brom en na het maken van een foto weer, ook bij het uitzetten. Ik heb de camera 17e weer nodig dus weet niet of ik hem naar reparatie moet sturen (heb hem rond 15 april gekocht). Hier staat het geluidje, wel van dichtbij opgenomen maar ik hoor het verder weg ook. Wat moet ik nu doen?

edit: het is dat brom brom geluidje...

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 01-06-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een beetje een late replay, maar ik wilde het toch even melden. Sinds eergister heb ik dit geluidje (zie vorige post) ook als ie aan het scherpstellen is. Best irritant want het klinkt absoluut niet goed. Ik heb mijn A75 pas een klein weekje. Is ie kapot of wat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 19:17:
[...]

Vandaar dat ik hier (overigens op verzoek van andere mensen in dit topic) een foto van een witte muur post, met als opmerking erbij dat als ie anders genomen moet worden dat mensen dat aan moeten geven.

Dan slaat de reactie van Flits Flits totaal nergens op, afgezien van het nare toontje wat er in zit.

//edit na wat zoeken kwam ik op de 1e pagina van dit topic uit:
Canon A80 ervaringen topic deel II
het effect waar ik het over had heet vignettering, en flits flits weet waar het over gaat gezien de reacties in dat topic..
Zit behoorlijk veel vignettering in jouw foto van die muur, jammer van zo'n kwalitatief goed toestelletje. Heb je het buiten in vol zonneschijn, wide angle al geprobeerd?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:06:
Tis een beetje een late replay, maar ik wilde het toch even melden. Sinds eergister heb ik dit geluidje (zie vorige post) ook als ie aan het scherpstellen is. Best irritant want het klinkt absoluut niet goed. Ik heb mijn A75 pas een klein weekje. Is ie kapot of wat..?
Ik heb ditzelfde geluid ook met mijn a75 idd zogauw de lens beweegt (scherpstellen en aan en uitzetten) dan kraakt/piept (of hoe je het ook wilt noemen) de camera.
Hebben meerdere mensen hier nu last van en is het goed of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een brommend geluid bij het focussen, als je MF gebruikt dan kan je het helemaal goed testen... Mijn toestel is nog vrij nieuw, dus ik denk dat t wel hoort. Ook hoor ik het alleen maar van dichtbij (als ik me oor er zowat tegenaan leg) dus zo erg is het hier (nog) niet ;) Maar als je niks merkt met kwaliteit van de foto's en vooral focus dus, dan lijkt me dat geen reden om 'm voor garantie op te sturen... Grote kans dat je 'm gewoon weer terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

--

[ Voor 100% gewijzigd door DJH op 29-06-2004 11:32 . Reden: oeps, ging nergens over ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:58:
Ik heb ook een brommend geluid bij het focussen, als je MF gebruikt dan kan je het helemaal goed testen... Mijn toestel is nog vrij nieuw, dus ik denk dat t wel hoort. Ook hoor ik het alleen maar van dichtbij (als ik me oor er zowat tegenaan leg) dus zo erg is het hier (nog) niet ;) Maar als je niks merkt met kwaliteit van de foto's en vooral focus dus, dan lijkt me dat geen reden om 'm voor garantie op te sturen... Grote kans dat je 'm gewoon weer terug krijgt.
Dat heb ik dus ook. Als het stil is hoor ik het. anders niet. zolang het niet de kwaliteit van mijn foto's beïnvloed, heb ik weinig te klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de foto's zijn ook wel prima, maar als dit een probleem is wat na verloop van tijd schadelijk is voor de camera is het toch handig om te weten. Maar als er zoveel mensen zijn die het hebben zal het wel zo horen denk ik, als ie echt stuk gaat merk je het wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we dan garantie voor ;) Ik heb 'm pas, en hij doet 't voor zover ik weet al sinds ik 'm heb dus het lijkt mij dat het gewoon goed is. Als je scherpstelt, lijkt me toch een vrij mechanische handeling op een lens, en daar komt geluid bij kijken (iig, dat lijkt mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig een mooie camera tas waar ik mijn A75, en de telelenskit in kwijt kan, en natuurlijk ook extra cf kaartje en batterijen?
Liefst geen rugzakje maar een die je aan je schouders kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geluid tijdens aan/uitzetten en scherp stellen heb ik ook. Een soort ratelend geluid. Ik heb de canon-helpdeks gebeld en de medewerker wou het geluid horen via de telefoon. Hij zei dat dit geluid niet normaal was voor deze camera. Dus ik heb hem teruggestuurd naar Canon voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Mijn a75 had het ook. Een mechanisch defect, de zaak waar ik de a75 had verkocht gaf mij een nieuwe zonder canon erbij te halen. Zij vertelden dat canon geen garantie gaf, omdat het een defect is wat je aan jezelf te wijten hebt. Ik heb dit nooit echt geloofd, maargoed, ik kreeg een nieuwe binnen 1 dag, dus was blij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 17:35:
Dat geluid tijdens aan/uitzetten en scherp stellen heb ik ook. Een soort ratelend geluid. Ik heb de canon-helpdeks gebeld en de medewerker wou het geluid horen via de telefoon. Hij zei dat dit geluid niet normaal was voor deze camera. Dus ik heb hem teruggestuurd naar Canon voor onderzoek.
Kun je me op de hoogte houden, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Het is toch sowieso zo dat de lens een mechanisch object is, wat beweegt als het moet roteren.
De kleine klikjes die je hoort zijn je normale oog (ben niet zon foto expert, maar dat ding waar je bij niet normale camera's doorheen kijkt dus :P) wat ook zoomt.

Let ook maar eens op als je je display uitzet, dan hoor je een klein klikje, en doe het dan nog een x als je de camera inkijkt, dan zie je dat er een stukje lens dichtgaat.
Over het zoomen, je voelt de camera een klein beetje trillen als je dat doet, dus bij een zacht zoemend geluid hoef je je volgens mij geen zorgen me maken :)

Maar ik zou graag weten hoe andere mensen hierover denken :)
Enlighten me!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwoot:
De kleine klikjes die je hoort zijn je normale oog (ben niet zon foto expert, maar dat ding waar je bij niet normale camera's doorheen kijkt dus ) wat ook zoomt.
[kwoot]

Als we dat nou eens de zoeker noemen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou jullie op de hoogte. Camera is nu 1 week weg en de "reparatietijd" is ca 3 weken. Het gaat dus nog even duren eerdat ik mijn bevindingen kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoii.. :)

Ik had een vraagje over de Canon Powershot a75

Deze heb ik al ongeveer een weekje in bezit. Na een aantal foto's wou ik deze wel even bekijken op m'n pc (even zien of deze wel mooi scherp zijn ect.) Maar na het instaleren van de programma wilt hij maar niet werken! Ik heb misschien wel 100x op "Camera-window" ( en "Camera-Window Set AutoLaunch" ) geklikt maar er verschijnt niks dus ik kan niet verder :'(

Ondertussen heb ik ook al m'n pc geformateert, maar niets helpt. Heeft iemand anders ook zo'n probleem? Of een oplossing hiervoor.......

* Ik heb windows 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een A75 en bij het zoomen maakt hij ook zo'n krakend geluid. Ik ben terug naar de verkoper gegaan en die zegt dat het komt doordat de camera 'auto-focust' .

Dus ja , het stoort mij niet echt, zolang het niet tenkoste gaat van de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Wat ik mij dus af vraag.. het enige nadeel dan ook van de a70 vind ik:

Bij het filmpje maken stelt hij z'n licht intensiteit niet bij! Dat vind ik irritant! Als je begint met binnenhuis film maken en dan naar buiten loopt is het enige wat je ziet 'wit'.. omdat er teveel licht is!

Heeft de a75 dit ook?? Want anders ga ik eens nadenken over de a75..!!

ik heb vanmiddag ook de firmware geupdate van mijn a70 ( http://web.canon.jp/Imagi...html?Submit=Download+Page ) maar het enige verschil wat ik merk is dat je bij je optie's van geluid direct een geluidje kan opnemen (opzich wel grappig)... verder schijnt het picbridge beter te zijn ofzo? Het zal wel.. :)

Maar iemand een idee dus mbt de britheness in de filmpjes (Misschien wel met een truuckje aan te zetten?!!??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb het even gechecked, hij past de brightness niet aan tijdens het filmen.

Ik heb overigens last van een ander fenomeen, de foto's zien er als ik ze naar de PC haal altijd stukken donkerder uit dan op het display. Foto's waarvan ik dacht dat ze overbelicht waren (op de display) blijken goed te zijn, en foto's die op de display prima lijken zijn op de PC te donker.. is dit normaal?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:18:

Ik heb overigens last van een ander fenomeen, de foto's zien er als ik ze naar de PC haal altijd stukken donkerder uit dan op het display. Foto's waarvan ik dacht dat ze overbelicht waren (op de display) blijken goed te zijn, en foto's die op de display prima lijken zijn op de PC te donker.. is dit normaal?!
Hej! Tnx!! :) helaas eigenlijk ook weer...gemiste kans hoor!

en ja, dat is normaal.. je schermpje van je canon is toch wel een wat ander geval dan je (in mijn geval) gforce kaart met 19" iiyama scherm van over de 1100 gulden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 02 juli 2004 @ 17:25:
en ja, dat is normaal.. je schermpje van je canon is toch wel een wat ander geval dan je (in mijn geval) gforce kaart met 19" iiyama scherm van over de 1100 gulden... ;)
Dit verschil is echt te groot hoor.. als ik bv. iets zwarts fotografeer met tinten er in of kleine details, dan zie ik die tinten/details WEL op het scherm van het toestel, maar NIET op m'n beeldscherm. Ik moet dan eerst met contrast etc gaan zitten kloten om het weer te repareren, maar vind het wel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 17:21:
Hou jullie op de hoogte. Camera is nu 1 week weg en de "reparatietijd" is ca 3 weken. Het gaat dus nog even duren eerdat ik mijn bevindingen kan plaatsen.
Inmiddels camera weer terug. Volgens Canon werkt ie normaal.
Toch vreemd dat de helpdesk van Canon zei dat het krakende geluid niet normaal is en na controle het krakende geluid normaal schijnt te zijn :?

Performance vd camera lijdt er niet onder dus het krakende geluid zal wel ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Mijn A75 is vanwege hot pixels bij canon geweest, komt vandaar weer terug, heeft in totaal 2 weken geduurd. Weet echter niet of ze iets en zo ja wat ze bij canon gedaan hebben.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 18:17
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:18:

dan moet je je beeldscherm calibreren ofzo, waarschijnlijk staattie gewoon crap ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op 23 juli 2004 @ 14:14:
[...]

dan moet je je beeldscherm calibreren ofzo, waarschijnlijk staattie gewoon crap ingesteld
generaal post eens zon 'overbelichte' foto hierzo dan merk je het zo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Als je recht op je schermpje kijkt heb je ook volledige (over)belichting van de backlight van het display. Om te zien hoe het uiteindelijk op je computer komt moet je je scherm enigszins scheef houden, dan wordt het allemaal wat donkerder.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Bijzonder trouwens dat er nu alweer een opvolger voor de a75 wordt aangekondigd, de a85. Deze wordt 4 megapixel en krijgt een sterke digitale zoom (jehe). Verder zou er niets veranderen...

http://www.canon.co.jp/Imaging/psa85/overview-e.html

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even iets vragen aan jullie, ik ben sinds paar weken eigenaar van een a75 maar als je door dat "kijkgat" ( of heet het nou een zoeker) (en dan moet je de camera op een afstand van 20 centimeter van je oog houden),dan zie ik bij mij een soort barst , het lijkt alsof het glas kapot is maar nou wou ik even hier vragen of jullie dat ook hadden of moet ik er mee terug naar de winkel gaan? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nou je het zegt, ik zie het ook :o Het is een soort horizontale lijn.
Ik denk dat het te maken heeft met de spiegeltjes die je door de camera heen leiden, aangezien de zoeker aan de voor en achterkant niet op dezelfde plek zitten.

Overigens vind ik de zoeker volmaakt waardloos. Van dichtbij en van veraf geeft het niet goed het beeld dat je uiteindelijk als foto krijgt, dus een echte compositie is ermee dan niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Rudedadude schreef op 24 juli 2004 @ 20:55:

Overigens vind ik de zoeker volmaakt waardloos. Van dichtbij en van veraf geeft het niet goed het beeld dat je uiteindelijk als foto krijgt, dus een echte compositie is ermee dan niet mogelijk.
Maar wel erg handig als je op een zomerdag foto's wil nemen. Vooral als de zon erg fel schijnt. Er komt echter wel veel meer op de foto dan dat de optische zoeker laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

mercarra schreef op 24 juli 2004 @ 21:17:

Maar wel erg handig als je op een zomerdag foto's wil nemen. Vooral als de zon erg fel schijnt. Er komt echter wel veel meer op de foto dan dat de optische zoeker laat zien.
Tja, gezien het weer van de afgelopen tijd heb ik daar nog geen ervaring mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach gelukkig ben ik niet de enige met dit "mankement" maar wat nog vreemder is dat toen ik hem in de winkel nakeek dit er nog niet was , na paar dagen zag ik het opeens en dit terwijl het mn tweede camera is want de eerste had allemaal vlekken en ook dit barst. Een voordeel is wel dat je het niet ziet als je oog dicht bij houdt. En ik wacht ook op mooie weer, maar zal nog wel even duren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Wat mij deze vakantie erg tegenviel van de a75, was dat het nemen van foto's bij een bewolkte lucht niet eenvoudig was. De lucht mocht dan wel licht zijn, 100% wit was hij zeker niet. Bij veel foto's (lang niet alle) is het constrast te hoog. Natuurlijk is het mogelijk met photoshop dit wat te verhelpen, maar rbg 255.255.255 in grote delen van de lucht, daar kan ik niets meer mee. Het donkerder maken van de foto (sluitertijd bv) maakt de voorgrond pikzwart. Wat is hieraan te doen? Of is dit toestel niet in staat mooie foto's te maken in dit soort omstandigheden?

voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/contrast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet zelf ook niet zoveel van maar je kunt de belichting zelf veranderen op je toestel en misschien kan je ook "fauna" of "levendig" instellen. Het kan wel op een A75 , je moet maar even opzoeken in je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

mercarra schreef op 24 juli 2004 @ 22:04:
Wat mij deze vakantie erg tegenviel van de a75, was dat het nemen van foto's bij een bewolkte lucht niet eenvoudig was. De lucht mocht dan wel licht zijn, 100% wit was hij zeker niet. Bij veel foto's (lang niet alle) is het constrast te hoog. Natuurlijk is het mogelijk met photoshop dit wat te verhelpen, maar rbg 255.255.255 in grote delen van de lucht, daar kan ik niets meer mee. Het donkerder maken van de foto (sluitertijd bv) maakt de voorgrond pikzwart. Wat is hieraan te doen? Of is dit toestel niet in staat mooie foto's te maken in dit soort omstandigheden?

voorbeeld:

[afbeelding]
Ik weet niet of je betere ervaringen hebt met andere digitale camera's, maar ik denk dat een hoog contrast voor elke (digitale) camera een probleem is om goed weer te geven. Meestal is de stelregel dat iets beter te donker is dan te licht, want met te licht kun je naderhand niets meer. Verder kan een optie zijn om in zo'n landschap op het donkerste gedeelte te focussen voor de belichting (eventueel met gebruik van de spotmeting) en vervolgens de belichtingscompensatie ook een aantal stappen donkerder te zetten. Of andersom, op de wolken mikken en vervolgens de belichtingcompensatie een aantal stappen lichter. Verder zou het bij je voorbeeldfoto een joekel van een flitser nodig zijn om een invulflits te geven, maar in andere gevallen zou het misschien een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:57:
ik weet zelf ook niet zoveel van maar je kunt de belichting zelf veranderen op je toestel en misschien kan je ook "fauna" of "levendig" instellen. Het kan wel op een A75 , je moet maar even opzoeken in je handleiding.
Dat zijn effecten die de camera naderhand doet. Dat kan photoshop ook. Dat doe ik liever.
Rudedadude schreef op 25 juli 2004 @ 00:53:
[...]

Ik weet niet of je betere ervaringen hebt met andere digitale camera's, maar ik denk dat een hoog contrast voor elke (digitale) camera een probleem is om goed weer te geven. Meestal is de stelregel dat iets beter te donker is dan te licht, want met te licht kun je naderhand niets meer.
Klopt. Want in donkere gedeelten zit veel meer informatie (met curves in photoshop is daar nog veel mee te doen. Bovendien is een blauwe lucht met een donkere boom mooier dan een boom met meer detail een een uitgebleekte lucht.
Verder kan een optie zijn om in zo'n landschap op het donkerste gedeelte te focussen voor de belichting (eventueel met gebruik van de spotmeting) en vervolgens de belichtingscompensatie ook een aantal stappen donkerder te zetten. Of andersom, op de wolken mikken en vervolgens de belichtingcompensatie een aantal stappen lichter. Verder zou het bij je voorbeeldfoto een joekel van een flitser nodig zijn om een invulflits te geven, maar in andere gevallen zou het misschien een optie zijn.
Ik heb vaak twee foto's genomen, zodat ik meer kans had de juiste belichting te hebben. Vaak focus ik op de lucht, en beweeg neem dan de foto, zodat de lucht in ieder geval niet te bleek is. Of het werken met belichtingscompensatie werkt weet ik niet precies, het contrast wordt er niet minder van denk ik. Wellicht is er niets aan te doen, en is enkel het werken met filters vor je lens een optie.

Misschien dat sommigen het weten: met je diafragma en je sluitertijd kan je de belichting van je foto regelen. Er zijn combinaties die hetzelfde effect hebben. (evenveel licht op je ccd) Maar is het misschien zo dat een zo groot mogelijke sluitertijd en je diafragma bijna dicht bv minder of meer contrast betekend dan het omgekeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn jongere broer gebruikt de a80 (4mpix), erg fijn cammetje!! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:43:
mijn jongere broer gebruikt de a80 (4mpix), erg fijn cammetje!! _O_
Ja en? Daar is wel een appart topic voor! hier! en dan nog...

[ Voor 3% gewijzigd door DJH op 25-07-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste mensen,

Ik ben enige tijd terug naar Egypte geweest. Mijn schoonvader had toen een Canon Ixus II en had daar hele mooie foto's gemaakt. Ik ben van plan om de Powershot A75 aan te schaffen, maar ik wil even weten of een foto als hieronder ook mogelijk is met de A75??? Ik heb er namelijk nog niet super-veel verstand van.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37985/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dat is zeker mogelijk. Een a75 heeft veel meer instelmogelijkheden dan de Ixus . Dat is tevens ook een belangrijk verschil tussen beide camera's, plus het feit dat de Ixus een stuk kleiner is. Verder hebben ze beide geloof ik (van de a75 weet ik het zeker) 3.2 megapixel en de canon heeft 3x optische zoom tov van 2x voor de Ixus.

Overigens zou ik bij de geposte foto geprobeerd hebben meer kleur in het straatbeeld te krijgen (wellicht mogleijk met een flits, anders de belichting daarop scherpstellen) want nu overheerst de zon en de zonnestralen nogal op het beeld. (wat opzich in Egypte niet zo gek is :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 25-07-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKe bedankt!! Ik vind de zonnestralen wel wat hebben!! Dit was namelijk een van de armste wijken in Egypte en die zonnestralen laten zien dat zelfs daar de zon kan schijnen. Misschien wat ver doordacht, maar ik vind het wel wat hebben. In ieder geval bedankt voor je info, dan ga ik nu de Powershot A75 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op 25 juli 2004 @ 12:27:
[...]

Ja en? Daar is wel een appart topic voor! hier! en dan nog...
jij bent zeker altijd de vriendelijkheid zelve? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op 24 juli 2004 @ 22:04:
Dat probleem heb ik nou ook, maar dat is zeker niet de schuld van de camera. Eerder de schuld van de fotograaf die gaat fotograferen op een bewolkte dag. 8)7 |:( De beste remedie is wachten totdat de lucht mooi blauw is. :Y) Je kan ook met verschillende belichtingsinstelling twee foto’s nemen (een maal voor de achtergrond en een maal voor de lucht) en dan met een fotobewerkingsprogramma gaan stoeien, maar ik vind dat het altijd minder mooi wordt dan op een geschikt moment wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

@ foto met enorm overbelichte lucht en enorm onderbelicht pad:

Kijk eens op verschillende fotografiesites over Exposure Compensation. Een zeer makkelijke parameter die zelfs in Auto mode te veranderen is. Het licht metering systeem van een camera wil, zwart wit bekeken, altijd iets van 16-18% grijswaarde in het beeld hebben. Aangezien bij jou het wit enorm overheerst, wil hij de rest van de plaats enorm zwart maken.

Het is moeilijk om in zo'n situatie beide vlakken goed te belichten. Ik zou ervoor gekozen hebben om +1/3 of +2/3 EV te schieten, en een stuk minder lucht erbij te pakken, zodat het pad meer details kan laten zien.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Stereotomy schreef op 25 juli 2004 @ 16:35:
@ foto met enorm overbelichte lucht en enorm onderbelicht pad:

Het is moeilijk om in zo'n situatie beide vlakken goed te belichten. Ik zou ervoor gekozen hebben om +1/3 of +2/3 EV te schieten, en een stuk minder lucht erbij te pakken, zodat het pad meer details kan laten zien.
Geeft dit hetzelfde effect als eerst focussen op een donker gedeelte, en dan je foto te nemen met een groter deel van de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:29:
[...]

Dat probleem heb ik nou ook, maar dat is zeker niet de schuld van de camera. Eerder de schuld van de fotograaf die gaat fotograferen op een bewolkte dag. 8)7 |:( De beste remedie is wachten totdat de lucht mooi blauw is. :Y) Je kan ook met verschillende belichtingsinstelling twee foto’s nemen (een maal voor de achtergrond en een maal voor de lucht) en dan met een fotobewerkingsprogramma gaan stoeien, maar ik vind dat het altijd minder mooi wordt dan op een geschikt moment wachten.
Tja, ik kan natuurlijk gaan wachten op een onbewolkte dag, maar dat kan in de alpen wel eens even duren... En inderdaad, 2 foto's in photoshop combineren is vaak wat onnatuurlijk.

Ik heb wat gelezen over exposure compensation. Deze site was de 2e hit in google:

Exposure Compensation

Hier staan enkele voorbeelden, waar het probleem optreedt dat ik dus ook heb;

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/990/EXPOSURE/ev-1+00-icon.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/990/EXPOSURE/ev-1+07-icon.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/990/EXPOSURE/ev-1+07-icon.jpg

Ook hier zie je, dat bij de 1e foto de lucht het mooiste is, maar de voorgrond pikzwart. De 2e en 3e foto laten meer zien van de bomen, maar de lucht is te bleek.

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om de lucht en de voorgrond beide mooi te krijgen.

|:( 2 posts onder elkaar... arg..

[ Voor 37% gewijzigd door Mercarra op 25-07-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

mercarra schreef op 25 juli 2004 @ 16:58:
[...]

Geeft dit hetzelfde effect als eerst focussen op een donker gedeelte, en dan je foto te nemen met een groter deel van de lucht?
In principe wel, maar met Exposure Compensation geef je precies aan hoeveel stops het onder of overbelicht gaat worden. Negatieve EC is niets anders dan of een snellere sluitertijd en/of kleiner diafragma, positieve EC is kortere sluitertijd en/of groter diafragma.

En zoals je weet bepaalt de combi sluitertijd, diafragma en ISO waarde je uiteindelijke belichting.

En nee, het is met geen enkele camera mogelijk om zowel de voor als achtergrond dan mooi te krijgen wanneer er zo enorm veel contrast in zit, maar je kunt wel experimenteren en kijken wat het beste in die situatie is.

Een belangrijke functie die ik mis in de o-zo-geroemde A serie van Canon om zijn instelbaarheid is exposure bracketing. 3 of meer foto's na elkaar, met 0, +1/3, -1/3 etc. EV compensation. Zo kun je snel foto's met elkaar vergelijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Stereotomy op 25-07-2004 17:17 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op 25 juli 2004 @ 11:41:
[...]

Misschien dat sommigen het weten: met je diafragma en je sluitertijd kan je de belichting van je foto regelen. Er zijn combinaties die hetzelfde effect hebben. (evenveel licht op je ccd) Maar is het misschien zo dat een zo groot mogelijke sluitertijd en je diafragma bijna dicht bv minder of meer contrast betekend dan het omgekeerde?
Nee, dat heeft geen enkel effect op de belichting en/of contrast , alleen op het scherpteverloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op 25 juli 2004 @ 17:14:
[...]

In principe wel, maar met Exposure Compensation geef je precies aan hoeveel stops het onder of overbelicht gaat worden. Negatieve EC is niets anders dan of een snellere sluitertijd en/of kleiner diafragma, positieve EC is kortere sluitertijd en/of groter diafragma.

En zoals je weet bepaalt de combi sluitertijd, diafragma en ISO waarde je uiteindelijke belichting.

En nee, het is met geen enkele camera mogelijk om zowel de voor als achtergrond dan mooi te krijgen wanneer er zo enorm veel contrast in zit, maar je kunt wel experimenteren en kijken wat het beste in die situatie is.

Een belangrijke functie die ik mis in de o-zo-geroemde A serie van Canon om zijn instelbaarheid is exposure bracketing. 3 of meer foto's na elkaar, met 0, +1/3, -1/3 etc. EV compensation. Zo kun je snel foto's met elkaar vergelijken.
Die bracketing is redelijk overbodig als je een "live" histogramfunctie hebt, (heeft de A75 dat? Het wordt dan heel goed voorspelbaar of er over-dan wel onderbelicht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nee, live-histogram wordt mijn volgende verplichte gadget als ik een nieuwe cam ga aanschaffen als mijn huidige Minolta niet meer voldoet. A75 heeft zowel geen auto bracketing als live-histogram functie.

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 25-07-2004 19:44 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

huh? Het is wat omslachtig, maar je kan direct nadat je een foto genomen hebt in de view mode gewoon het histogram van de foto bekijken. het is niet direct 'live' voordat je de foto neemt, maar het overschakelen van fotomode naar viewmode gaat bij de a75 behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Pardon, ik bedoelde uiteraard de live-histogram. Mijn excuus.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 25 juli 2004 @ 19:42:
huh? Het is wat omslachtig, maar je kan direct nadat je een foto genomen hebt in de view mode gewoon het histogram van de foto bekijken. het is niet direct 'live' voordat je de foto neemt, maar het overschakelen van fotomode naar viewmode gaat bij de a75 behoorlijk snel.
Je hoeft niet naar de viewmodus over te schakelen. Je kunt ook gewoon de ontsluiter ingedrukt houden, dan blijft je foto die je net had genomen, zichtbaar. Als je een keer op disp klikt, komt er ook een histogrammetje in beeld. Klik nogmaals op de ontsluiter om weer terug te gaan naar de opnamemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem!!!:'(

ik heb de a75 maar als ik nu met de cam richt op een dakraam waar de zon door naar binneschijnt en ik kijk op het scherm dan krijg ik paarse lijntjes in mijn lcd schermpje. Is er iemand die dit ook heeft??? Ik zal wel weer trug kunnen pfff... snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:48:
Ik heb een probleem!!!:'(

ik heb de a75 maar als ik nu met de cam richt op een dakraam waar de zon door naar binneschijnt en ik kijk op het scherm dan krijg ik paarse lijntjes in mijn lcd schermpje. Is er iemand die dit ook heeft??? Ik zal wel weer trug kunnen pfff... snik
mwah heb ik ook met een a60, wat lijnen die je niet op de foto terugziet, is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar stel ik ruil em dan kan t zijn dan die het niet heb... want ik vind het behoorlijk irri, zowat me halve scherm onder paarse lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier veel mensen met de a75 die dat probleem met paarse lijnen hebben bij fel tegelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:55:
maar stel ik ruil em dan kan t zijn dan die het niet heb... want ik vind het behoorlijk irri, zowat me halve scherm onder paarse lijnen
kijk ik weet niet precies hoe het er bij jou uitziet, maar zoals ik al zei wat lijnen enz in het scherm bij vol in de zon enz. is normaal, dat zal een ander exemplaar ook wel hebben..

bovendien, who cares? Die strepen zijn alleen maar op het lcd te zien, en niet op de foto's

ik zit er zelf totaal niet mee iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Elke a75 heeft het, dus ruilen heeft geen enkele zin. Geen enkele camera houdt nu eenmaal van tegenlicht en zoals gezegd, invloed op de foto's heeft het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 26-07-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar het gaat om de mate waarin...

ik heb echt twee hele dikke strepen, en gek genoeg heb alle andere cams waarmee ik gewerkt heb het niet..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 21:30:
ok, maar het gaat om de mate waarin...

ik heb echt twee hele dikke strepen, en gek genoeg heb alle andere cams waarmee ik gewerkt heb het niet..:S
Er staat ook wat over deze strepen in de handleiding. Ik heb een a60, een a70 en 2x een a75 in mijn handen gehad. Deze hebben allemaal van die paarse/rode strepen. Geen enkel probleem. Weet iemand trouwens waarom deze lijnen er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had paar dagen geleden okaal een foto gemaakt van de zon en toen zag ik een verticale paarse lijn boven en onder de zon, ik heb toen nog maar een foto gemaakt en gelijk op de computer gekeken maar geen paarse lijn, is gewoon alleen op de lcd scherm, meer niet. Die van mijn was wel 2 tot 3 mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar tis toch wel vreemd dat ik het op die andere merken niet had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat snap ik zelf ook niet, misschien een vervelend eigenschap van canon, maar om het meteen een vervelend eigenschap te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ben lastig..:$ maar heb nog iemand met een a70 gesproken die er geen last van heeft

zijn er hier mensen die er geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die wel rechtstreeks in de zon gefotografeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12-09 16:25
mercarra schreef op 25 juli 2004 @ 17:01:
[...]

Tja, ik kan natuurlijk gaan wachten op een onbewolkte dag, maar dat kan in de alpen wel eens even duren... En inderdaad, 2 foto's in photoshop combineren is vaak wat onnatuurlijk.

Ik heb wat gelezen over exposure compensation. Deze site was de 2e hit in google:

Exposure Compensation

Hier staan enkele voorbeelden, waar het probleem optreedt dat ik dus ook heb;

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook hier zie je, dat bij de 1e foto de lucht het mooiste is, maar de voorgrond pikzwart. De 2e en 3e foto laten meer zien van de bomen, maar de lucht is te bleek.

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om de lucht en de voorgrond beide mooi te krijgen.

|:( 2 posts onder elkaar... arg..
Jawel, invulflits :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 22:46:
ja ik ben lastig..:$ maar heb nog iemand met een a70 gesproken die er geen last van heeft

zijn er hier mensen die er geen last van hebben?
Wat je noemt is bekend bij de A60/A70/A75 :) Als je tegen vrij fel licht fotografeerd zie je die lijnen idd op het scherm maar niet op de foto zelf. Ik heb het hooguit een enkele keer gehad, dus ik vermoed dat je teveel tegen ze zon in aan het fotograferen bent.

Je geeft het zelf eigenlijk al aan, het is dus heel normaal bij die camera's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb canon gebeld en die beweert dat het toch niet vaak voorkomt, dus zit toch te denken of ik niet ff zal ruilen of fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Het staat zelfs in de handleiding. Echt vervelend is het niet echt vind ik. Ik ben wel benieuwd hoe het precies ontstaat, ik weet eigenlijk niet eens hoe het lcd realtime wordt geupdate, aangezien het diafragma niet steeds sluit ofzo. Ik kan me ook niet voorstellen dat bij het nemen van een foto de strepen er eigenlijk wel zijn, maar ze software matig weggehaald worden, dan zou je er toch nog wel iets van moeten zien.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste