Canon PowerShot A75

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123772

@ SjonKanon

Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik inderdaad toch maar voor de 52 mm variant kies ... met een 37 mm. is het risico van rare vlekken op je foto's toch groter, daar heb je gelijk in. En de situaties waarbij je de flitser gebruikt zijn inderdaad vaak de situaties waarbij een filter (+ ring) overbodig is, daar had ik zelf niet aan gedacht.

Als ik dan nog vragen mag, waar heb jij je adapterring en filter aangeschaft ? Is een MediaMarkt geschikt voor dergelijke accessoires, of is een fotospeciaalzaak de aangewezen plek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik denk zelf dat de fotospeciaalzaak de meer aangewezen plek is. Daar ben ik zelf naartoe gegaan, nml Combi Focus bij mij om de hoek, en daar word ik altijd erg goed geholpen. Denk namelijk niet dat er veel prijsverschil zal zijn, waarschijnlijk helemaal niet. De fotospeciaalzaak kan je beter adviseren over de verschillende filters. Heb nu dus een Marumi Circulair Polarizing filter voor 26 euro gekocht. Circulaire filters zijn normaal gesproken veel duurder dan de lineaire en daarom vond ik deze niet verkeerd voor 26 euro. Je moet wel in je achterhoofd houden dat je fotografeert met een compact camera en geen canon 1d mk2. Koop daarom geen dure B&W filter oid. Ben erg tevreden over mijn filter en als je eenmaal door hebt hoe een pola filter werkt dan doet ie zijn werk prima.

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SjonKanon

Laat eens foto's zien met deze filter, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Ok

De 1e is zonder pola, de 2e met. Het beste is op ze even op te slaan en dan een paar keer te switchen tussen de foto's. Zo kan je het beste de verschillen zien. De lucht was hier al prachtig blauw, maar je ziet wel duidelijk het verschil. Let ook op de boom die met pola filter veel meer uitgelicht wordt.

Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0059/IMG_3387_zonder_pola_JPG.t.jpg Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0059/IMG_3388_met_pola_JPG.t.jpg

Verder nog wat foto's met pola filter genomen:

Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0059/IMG_3634_JPG.t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0059/IMG_3647a_jpg.t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0059/IMG_3679_JPG.t.jpg

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35398

Ik sta op het punt een canon a75 aan te kopen.

Kan ik met een 3.2 mp camera ook degelijke a4-foto's afprinten.
Doe dit maar eens af en toe.

Mijn vorige camera was een HP750 maar is na 1.5 jaar stuk gegaan, reparatiekosten waren 204 euro, dus weggooien die rommel.

Zit er trouwens op canon ook maar 1 jaar garantie ??

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 35398 op 21-09-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124624

Een paar weken geleden heb ik een Powershot A75 gekocht, en na een fluisterstille start werd de camera steeds luidruchtiger waarna ik via Google zag dat meer mensen dit hebben meegemaakt.

Volgens mij heeft het geluid 2 oorzaken:
1) het diafragma: als je de camera van een licht onderwerp op een donker onderwerp richt hoor je een klikje, dat precies samenvalt met een lichter wordend LCD-scherm. Als je in de lens kijkt, kun je ook zien dat het diafragma verspringt.
2) het focussen: vooral bij handmatige scherpstelling (zet de camera bijv op P, houd de ontspanknop half ingedrukt en druk tegelijk op MF; wijzig vervolgens de ingestelde afstand door het keuzerad links of rechts ingedrukt te houden) maakt de camera een naar pruttelend geluid.

Ik ben nu erg benieuwd naar de ervaringen van degenen die eerder dit jaar hetzelfde probleem meldden. Blijft de camera goed werken en moet ik gewoon aan dit geluid wennen? Of wordt het repareren geblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Heeft iemand een directe link voor Zoombrowser(w98se)? ik kan alleen updates downloaden, de link voor de oude zoombrowser op canon's site werkt niet.
(heb wel de cd maar die zit sealed in een pakje wat ik verlopig nog ff dicht wil houden ivm evt ruilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:48

Rudedadude

Maybe we were born to run

Klik! O-)

Wanneer je het recht hebt om te ruilen lijkt het mij dat je ook het recht hebt om het product uitte proberen en daarbij hoort het gebruik van de bijgeleverde cd-roms. hoe kun je anders ooit weten of je ontevreden bent?

Bovendien vallen die cd-rompapiertjes heel goed voorzichtig te openen en te sluiten, zonder schade.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Euh is dat de goede link ? :) (oh een grap :P)

Mijn cd en boekjes zitten in een plastic seal, laat het liever heel als ik het toch niet nodig heb.

Heb 't al gevonden http://www.alfa.com.au/supports/canon/cameras/zoombrsr22.exe :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 15-10-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Anoniem: 124624 schreef op 28 september 2004 @ 17:45:
Een paar weken geleden heb ik een Powershot A75 gekocht, en na een fluisterstille start werd de camera steeds luidruchtiger waarna ik via Google zag dat meer mensen dit hebben meegemaakt.

Volgens mij heeft het geluid 2 oorzaken:
1) het diafragma: als je de camera van een licht onderwerp op een donker onderwerp richt hoor je een klikje, dat precies samenvalt met een lichter wordend LCD-scherm. Als je in de lens kijkt, kun je ook zien dat het diafragma verspringt.
2) het focussen: vooral bij handmatige scherpstelling (zet de camera bijv op P, houd de ontspanknop half ingedrukt en druk tegelijk op MF; wijzig vervolgens de ingestelde afstand door het keuzerad links of rechts ingedrukt te houden) maakt de camera een naar pruttelend geluid.

Ik ben nu erg benieuwd naar de ervaringen van degenen die eerder dit jaar hetzelfde probleem meldden. Blijft de camera goed werken en moet ik gewoon aan dit geluid wennen? Of wordt het repareren geblazen?
Ik heb hetzelfde gehad en nadat het pruttelen echt té hoorbaar werd (waarschijnlijk door ongebruik van mijzelf |:() heb ik hem teruggestuurd naar Canon.
Daar is de lens vervangen en is het geluid een stuk minder.

De kwaliteit van de foto's ging er bij mij trouwens niet op achteruit, alleen het geluid.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Volgens mij is dat normaal, ben geen expert maar het komt hier heel natuurlijk over, de lens(neem ik aan) word verplaatst en dat maakt geluid (heel weinig in mijn geval).
Gewoon 1 klikje per stand of als je hem ingedrukt houdt meerdere klikjes.

Ik heb wel een donker vaag vlekje in het midden van mijn lcd schermpje, gelukkig aan de onderkant, alsof ie daar een tik heeft gehad, nja stoort niet echt.

Ik zit wel te twijfelen of ik niet een a80 wil hebben, die hogere resoluties maken me niet veel uit maar als die camera betere plaatjes schiet heb ik voor maar 44 euro extra een beter product.
Toen ik de winkel uitliep zag ik het reclame bord van de A80 :D maar er stond iemand op mij te wachten dus ik dacht ik probeer eerst deze en dan kijk ik wel verder.
A80 superieur ten opzichte van de A75 ? (gelet dat ik nix geef om die extra megapixel)

[ Voor 25% gewijzigd door Sunrise op 15-10-2004 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De a80 heeft een grotere ccd en is inderdaad hierdoor beter dan de a75. Wat wel duidelijk minder is bij de a80 is het schermpje, dat kleiner is en een lagere resolutie heeft. En die extra megapixel kan handig zijn om je foto bij te snijden en toch op goede kwaliteit af te laten drukken.
Ik zou zeggen: ga terug naar die winkel en vraag of je allebei even werkend mag zien, dan kun je bijvoorbeeld zien of je het schermpje belangrijk genoeg vindt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Bedankt voor de uitleg, ik bedoelde eigenlijk meer dat als ik van precies hetzelfde onderwerp met beide een foto neem op een resolutie van 1024*786 zie ik dan verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

FunkySmell schreef op 15 oktober 2004 @ 14:48:
Bedankt voor de uitleg, ik bedoelde eigenlijk meer dat als ik van precies hetzelfde onderwerp met beide een foto neem op een resolutie van 1024*786 zie ik dan verschil?
Normaal gesproken is de beeldkwaliteit van de a80 dan nog een stukje beter. bovendien is het door de grotere ccd ook mogelijker een betere DOF te maken (een foto waarbij alleen het onderwerp scherp is en de voor en achtergrond niet.

Maar het makkelijkste kun je op zoek gaan naar wat reviews van beide camera's en de proeffoto's vergelijken. Van steves-digicams.com weet ik dat deze altijd dezelfde proeffoto's maakt, maar er zijn vast wel meer vergelijkende tests te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Er is al een tijdje een firmware upgrade beschikbaar voor de canon a75. Deze schijnt een probleempje te verhelpen waarbij op de m stand de camera alsnog je gekozen instelling voor het diafragma wijzigt. Laat ik het zo zeggen: ik heb er denk ik niet dagelijks last van.

Op zoek naar de firmware kwam ik ook de volgende pagina tegen:
http://nostromo.dynalias.org/canonhacking/
Hierin staat beschreven hoe je in de nieuwe firmware (de 1.0.10 oid) wat waarden aan kunt passen waardoor je op 640x480 niet 30 seconden maar 180 seconden kunt filmen. Ook weer niet iets waarvoor ik mijn a75 gebruik, maar wellicht durven anderen het risico aan.

Anoniem: 49042

Ik overweeg om de A75 te kopen, maar ik had nog even een vraag. Het lijkt me leuk om af en toe eens een foto te laten ontwikkelen als poster (Leuke verjaardagscadeautjes :) ). Bij kruidvat is dit bijvoorbeeld mogelijk. Op de website van kruidvat staat dat een dergelijke foto een minimaal formaat moet hebben van 2953x4429 voor een poster van 50x75 cm.

Als ik een aantal voorbeeld foto's (van reviews bijvoorbeeld) bekijk en deze niet ge-resized op mijn scherm weergeef, kan ik me moeilijk voorstellen dat deze niet op een dergelijk formaat (50x75 cm) kan worden afgedrukt. En dit terwijl de A75 toch maar een resolutie heeft van 2048 x 1536 (dus lager dan kruidvat aangeeft). Heeft iemand toevallig ervaring met het ontwikkelen van poster met een A75 (of een vergelijkbare 3MP camera)? Gaat dat lukken of niet?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nee. 3MP is net genoeg voor A4. Niet meer, tenzij je iets op 5 meter afstand wil bekijken.

Alors.

Ik dacht dat als je een foto bekijkt dat er dan veel minder afstand tussen de foto en het oog zit dan bij een poster het geval zou zijn.

Heb je ervaring met het ontwikkelen van posters? Ook met de A75?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
Je mist gewoon groot aantal pixel's, de verhouding die jij nu maakt is niet geheel hetzelfde. Ik denk echter dat je moet besluiten te kijken naar een canon A85 of liever zelfs een A95. Die laatste zie je soms al onder de €280 komen... Koop iig niet de A75 voor poster afdrukken (tenminsite als je echte kwaliteit wil). De A75 is perfect voor reguliere 10x15 afdrukken tot, zoals eerder vermeld, een max van een A4 formaat. Suc6 verder iig!!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Anoniem: 89521

Anoniem: 49042 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:41:
Ik overweeg om de A75 te kopen, maar ik had nog even een vraag. Het lijkt me leuk om af en toe eens een foto te laten ontwikkelen als poster (Leuke verjaardagscadeautjes :) ). Bij kruidvat is dit bijvoorbeeld mogelijk. Op de website van kruidvat staat dat een dergelijke foto een minimaal formaat moet hebben van 2953x4429 voor een poster van 50x75 cm.

Als ik een aantal voorbeeld foto's (van reviews bijvoorbeeld) bekijk en deze niet ge-resized op mijn scherm weergeef, kan ik me moeilijk voorstellen dat deze niet op een dergelijk formaat (50x75 cm) kan worden afgedrukt. En dit terwijl de A75 toch maar een resolutie heeft van 2048 x 1536 (dus lager dan kruidvat aangeeft). Heeft iemand toevallig ervaring met het ontwikkelen van poster met een A75 (of een vergelijkbare 3MP camera)? Gaat dat lukken of niet?
Ja, dat gaat lukken!
Je moet natuurlijk niet eisen dat de afdruk gestoken scherp is, maar met 4 of 5 MP heb je echt niet veel meer kwaliteit en haal je die pixels van het Kruidvat ook bij lange na niet.....
In alle gevallen zul je de resolutie met een goed bewerkingsprogramma moeten verhogen tot die 2953x4429 (12 MP) en je zal verbaasd staan van het resultaat.
Een poster is nooit gestoken scherp van dichtbij..........

Anoniem: 89521 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:04:
[...]

Ja, dat gaat lukken!
Je moet natuurlijk niet eisen dat de afdruk gestoken scherp is, maar met 4 of 5 MP heb je echt niet veel meer kwaliteit en haal je die pixels van het Kruidvat ook bij lange na niet.....
In alle gevallen zul je de resolutie met een goed bewerkingsprogramma moeten verhogen tot die 2953x4429 (12 MP) en je zal verbaasd staan van het resultaat.
Een poster is nooit gestoken scherp van dichtbij..........
Ok, positief nieuws :) Alleen een beetje tegenstrijdig met de eerdere opmerkingen. Ik zat idd net naar de specs te kijken van de A95 en zelfs die haalt met 1944x2592 de 2953x4429 van kruidvat niet.

Heb je zelf ervaring met het laten ontwikkelen van posters met de A75? Over wat voor kwaliteit hebben we het dan (Is het bijvoorbeeld nog scherp tot op 50 cm afstand)?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 49042 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:41:
.....
Geen idee hoe groot een A4tje is maar 20 X 30 lukt iedergeval met mijn A70.

Het ligt naatuurlijk erg aan de situatie een foto binnengenomen zal niet echt best worden. Maar met een strakke blauwe lucht en mooi weer (meestal met blauwe lucht :+ ). Vind ik het erg aardig worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Micha op 23-12-2004 22:35 ]

Anoniem: 89521

Anoniem: 49042 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:19:
[...]

Ok, positief nieuws :) Alleen een beetje tegenstrijdig met de eerdere opmerkingen. Ik zat idd net naar de specs te kijken van de A95 en zelfs die haalt met 1944x2592 de 2953x4429 van kruidvat niet.

Heb je zelf ervaring met het laten ontwikkelen van posters met de A75? Over wat voor kwaliteit hebben we het dan (Is het bijvoorbeeld nog scherp tot op 50 cm afstand)?
Ik heb op de beschreven manier weleens een 2 MP foto opgeblazen tot A3 en het is best aan te zien, je moet er natuurlijk niet met een loep naar kijken.........., het is scherp genoeg, maar niet detailrijk..
Je moet niet de norm voor fotokwaliteit (200 dpi) hanteren voor posters, een foto wordt immers van dichtbij bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hallo,

Mijn vriendin is in het bezit van de Powershot A75, en ze heeft veel problemen met het foto's maken van mensen, heel vaak last van rode ogen. Wat is de goede manier om dit te voorkomen? Ik heb dit topic een beetje doorgelezen wat er over gezegd wordt, maar ben er nog niet wijzer op geworden

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Niet flitsen, of de mensen proberen zoveel mogelijk in het hulplichtje (oranje) te laten kijken, maar echt een oplossing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nabewerken in een foto programma, in 75% van de gevallen is het resultaat heel acceptabel. Soms is het hopeloos. De flitser en de lens zitten op de camera te dicht op elkaar.

Wat je nog kunt proberen is de flitser minder sterk te zetten bij flitsfoto's. Mijn ervaring is dat de flits vaak wat te sterk is op korte afstand. Je doet dit door in de P stand (of Tv of Av) de flits aan te zetten en vervolgens de exposurecompensation op ongeveer -1 te zetten. het gevolg hiervan zal zijn dat de flitser minder krachtig zal flitsen. Andersom geldt ook: wil je van een grotere afstand flitsen, zet dan de flits aan en de exposure compensation op +1 of +2, dan zal de flits krachtiger zijn.
Let op: dit werkt alleen als de flits ingeschakeld is, want dan zet de camera de sluitertijd altijd vast op 1/60 seconde. Heb je de flits uitstaan dan zal de exposure compensation voor kortere of langere sluitertijden kiezen ipv de flits te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Afbeeldingslocatie: http://www.metz.de/images/produkte/gross/1813.jpg

Dit is je oplossing. Een slave flitser die verder weg staat van de opening van je lens. Een heel belangrijk nadeel is dat je zelf moet bepalen met welke intensiteit de flitser moet flitsen (plus een extra 100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 15:11
Ik heb sinds kort een Powershot A75, en nou valt mij op dat als ik gewoon door het zoekvenster kijk de werkelijke foto heel erg afwijkt van waar ik een foto van probeerde te nemen. Dit is vooral het geval als ik een macro-foto neem met de lens helemaal uitgezoomd.

In het zoekvenster zie je dan die 4 lijntjes staan waarmee je kan bepalen wat er precies in het midden van je foto komt, maar als ik dan afdruk blijkt wat in het zoekvenster het midden van het plaatje is, bij de werkelijke afdruk ergens bovenin de foto te zijn.

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

wouter12345 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:18:
In het zoekvenster zie je dan die 4 lijntjes staan waarmee je kan bepalen wat er precies in het midden van je foto komt, maar als ik dan afdruk blijkt wat in het zoekvenster het midden van het plaatje is, bij de werkelijke afdruk ergens bovenin de foto te zijn.

Meer mensen die dit hebben?
Dit is natuurlijk logisch. Je kijkt immers ook van boven de lens. In tegenstelling tot een spiegelreflex, zie je bij dit soort camera's door de zoeker NIET het beeld van de foto. Bij foto's van objecten ver weg zul je hier weinig last van hebben, maar bij macro's des te meer.

Dus niet door de zoeker kijken, maar op het schermpje. Dan zie je precies wat er op de foto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119482

Heb n vraagje over A75, mn camera vertoonde op LCD scherm een donkere plek in het midden, onderaan van het beeldscherm, ben naar winkel geweest en zij hebben hem opgestuurd naar Canon, gisteren camera terug gekregen, gecontroleerd in winkel, hij was in orde en hij zou niks mankeren volgens Canon het zou aan de flitser liggen dat ie stroom wegtrekt van LCD scherm en dat je dan moest wachten totdat ie weer goed was, maar daar klopt niks van omdat na 10 minuten de donkere plek nog steeds zit, dit weet ik omdat ik thuis foto's had genomen en elke keer zie ik hem, ( op foto zie je niks van) Weet iemand misschien hoe dat kan??

( sorry dat ik dit topic omhoog kickt, maar wist niet waar ik hem moest plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Lijkt mij gewoon omdat de backlights van het lcd-scherm onderaan lnks en rechts zitten en midden onderin de enige plek is die niet helemaal goed belicht wordt. Als ik erop let zie ik ongeveer hetzelfde op mijn a75. Heb je er last van, of is het zo erg dat je het scherm niet meer kan zien op die plek?

Iets dergelijks is al een aantal keer vaker ter sprake gekomen in dit topic of in het a60-70-75 topic en er is nog noiot iets echt aan de hand geweest, de belichting van het lcd scherm is gewoon niet helemaal egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119482

okee, bedankt rudedadude, ik dacht echter dat voor zo'n camera alles in orde moest zijn. voor die prijs dat ik toen ervoor had betaald mag je dat ook verwachten. ik kan wel door dat donkere plekje heen kijken maar als je een iets wits wilt fotograferen dan valt het op. wat ik echter vreemd vindt is dat het pas na 8 maanden dat donkere plek tevoorschijn komt. maar goed hoef hem niet terug te sturen. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

ik heb dat ook, maar vind het belachelijk!

er zitten helaas toch wat zwakke punten in deze serie camera's..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste