Ik heb een Asus Geforce2 MX 32mb...er zit standaard al een cool ripje op maar ik wil hem overclocken en dan moet ie goed koud blijven...nu heb ik een koeler gevonden van 12v maar moet ik die op het cool ripje plaatsen of moet ik het ripje eraf halen en dan de cooler op de chip ??...enne moet je het geheugen ook koelen
Verwijderd
het heatsinkje van de kaart is dik in orde,
ik zou gewoon de koeler eronder schroeven.
alleen ben je wel een PCI slot kwijt.
/me heeft maar 3 pci slotjes
Heb er 5 hehehe dus dat maakt niet uitOp woensdag 13 december 2000 12:06 schreef p-kemp het volgende:
het heatsinkje van de kaart is dik in orde,
een paar dingen zijn niet helemaal duidelijk:
je hebt een cooler gekocht: alleen een fan of ook een heatsink (blok metaal met vinnen)
als je alleen een fan hebt, kan ie eventueel op de standaard koeler. als je ook een heatsink hebt, dan moet de originele heatsink er ook af.
over dat pci slot dat wordt ingenomen: dat pci slot shared een irq met je agp slot (videokaart), en daar wil je dus toch liever geen kaart inhebben.
je hebt een cooler gekocht: alleen een fan of ook een heatsink (blok metaal met vinnen)
als je alleen een fan hebt, kan ie eventueel op de standaard koeler. als je ook een heatsink hebt, dan moet de originele heatsink er ook af.
over dat pci slot dat wordt ingenomen: dat pci slot shared een irq met je agp slot (videokaart), en daar wil je dus toch liever geen kaart inhebben.
het is alleen een Fan die ik heb gevonden en die heb ik nu geplaatst op de heatsink (coolrip) ...maar moet ik ook het geheugen koelen ??Op woensdag 13 december 2000 12:45 schreef aatos het volgende:
een paar dingen zijn niet helemaal duidelijk:
Verwijderd
Die fan kan je inderdaad gewoon op die heatsink schroeven / plakken, maar dat had je al gedaan lees ik. Daarnaast kan je inderdaad ook de geheugenchips nog extra koelen door er heatsinkjes op te plakken. Volgens mij kon je de heatsink van een 486 in vieren delen en elk deel op een chip plakken...right guys?
ehhmmm heb 4 fans van een 486 liggen hier...maar op mijn geheugen "plakken" ????Op woensdag 13 december 2000 12:56 schreef WildThang het volgende:
Die fan kan je inderdaad gewoon op die heatsink schroeven / plakken, maar dat had je al gedaan lees ik. Daarnaast kan je inderdaad ook de geheugenchips nog extra koelen door er heatsinkjes op te plakken. Volgens mij kon je de heatsink van een 486 in vieren delen en elk deel op een chip plakken...right guys?
Verwijderd
ahum..ik zei niet 4 fans...ik zei de heatsink van een 486 in vieren delen en die verdelen over de geheugenchippies.
nee dat snap ikOp woensdag 13 december 2000 13:14 schreef WildThang het volgende:
ahum..ik zei niet 4 fans...ik zei de heatsink van een 486 in vieren delen en die verdelen over de geheugenchippies.
Pagina: 1