Hoe bevestig ik een heatsink op mijn Geforce??

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo allemaal,

Nu heb ik sinds enige tijd een 3D Prophet Geforce videokaart, alleen heeft het ventilatortje het begeven :(:(. Nu heb ik een mailtje gestuurd naar Guillemot maar geen reactie op gehad.

Nu heb ik de oude kapotte ventilator + heatsink van de kaart afgehaald en nu heb ik nog een Socket 7 koeler liggen + heatsink.

Nu wil ik deze op de videokaart bevestigen (ik moet toch wat) nu heb ik dat beugeltje er al afgehaald (waarmee hij wordt vast gezet op de socket) en het pas mooi op de hele chip, maar...

Hoe kan ik hem nu het beste vast maken? Ik heb momenteel een elastiekje gebruikt door de bestaande gaatjes heen gedaan en dat ding zit muur vast, alleen ik denk niet dat een elastiekje zo hitte bestendig is.
Ik heb de videokaart zo niet geprobeerd met het elastiekje, ik wou eerst weten hoe jullie een koeler bevestigen op een videokaart (of iets anders) als die koeler niet voor die optie bedoeld is.

Alvast bedankt!

Groeten JWR

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Misschien kan je de OC-shop effe mailen. Die hebben daar wel wat voor. ( iets wat beter werkt dan een elastiekje >:) )

Verwijderd

op ieder hoekje van de core een druppeltje seconde lijm en middenop Artic Silver. En aanduen maar. Werkt perfect :)

Verwijderd

psies wat Pirm1 zegt
heb ik ook op mn Geforce gedaan.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lijm op je core? kan dat geen kwaad??
Ik ga op me nieuwe Abit Siluro 64MB ook een socket 7 cooler + heatsink zetten >:)>:)>:) maar hoe was idd. de vraag......

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:57

botoo

💀 too old to die young

per gaatje gebruik je 2 tie-wraps (waarvan de kop groter is dan het gaatje!), van 1 tie-wrap gebruik je alleen de (afgeknipte) kop. Eerste tie-wrap door de kaart en heatsink steken en met de losse kop vastzetten en de uitstekende rest afknippen.
klaar :7
Niet vergeten een beetje koelprut te gebruiken ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

lijm geen probleem, zorg alleen dat t niet te veel is
Pagina: 1