welke heatsink op geheugen Geforce2 MX

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik wil mijn geheugen wat koeler houden met een heatsink (+ evt. een fan)
Welke heatsink en fan kan ik dan het beste nemen? en hoe bevestig ik de heatsink op de chips? Moet ik koelpasta gebruiken?
ja, veel vragen, I know...

alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb op mijn V770 heatsinkies van OC-shop geplakt en daar blaast een kastkoeler overheen. De heatsinkies worden bevestigd met Fragtape, koelprut is dus niet nodig.
Op de core heb ik een PIII koeler geplakt. Op de hoekjes van de core een puntje seconde lijm en op het midden wat koelprut.
Werkt perfect.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zoek eens op tweakers, er was geloof ik ooit een nieuwtje dat iemand normale heatsink op de 4 geheugen chippies gelijk had, moest alleen ff wat aanpassen vanwege een uitstekend dingetje tussen de chippies.

ff zoeken:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13266
of
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11963

volgens mij bedoelde ik die laatste link :+

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
thanx!!!

Verwijderd

Ik heb het precies zo gedaan met mn V7100, loopt nu op 205/205, misschien gaat ie nog wel hoger :)

Verwijderd

Er komt een soort epoxy versie van Artic Silver aan. dit heeft ongeveer dezelfde cool kwaliteiten, maar plakt ook(en erg goed ook)
alleen nog niet in Nl te krijgen. Misschien via de coolingstore ofzo

ik denk dat je gewoon zo'n spire cooler moet kopen(die gewone niet de orb) dat kost je 15 piek. de fan plaats je op de oude gewone heatsink van de core. Wel ff die heatsink verwijderen en schoonmaken, lappen(ook de core) dan weer erop plakken met die artic epoxy. Dan geheugenchippies ook lappen. De heatsink moet je met de zaag ffies bewerken, en inderdaad ffies een gaat borden, of vijlen op de plek van die resistor. Verder natuurlijk ff sinkje lappen. Dan ook weer met die artic epoxy eropplakken. Op zich ben je dan klaar. ik kan je aanraden de heatsinks op het geheugen verder te koelen met een blowhole terhoogte van de PCI kaarten. zodat er koele lucht door de sink heengeblazen wordt.

Veel succes!
Pagina: 1