Ik heb het idee dat je je een beetje aangevallen voelt, dat is hoe dan ook niet de bedoeling. Wat ik voorkomen wil is dat lezers van het forum te hooggespannen verwachtingen krijgen.
Iets over dat hybride, op DPreview wordt het kort genoemd maar niet echt uitgewerkt. Er staat wel bij als een van de kenmerken dat je het backlight uit kan zetten voor foto's nemen in fel zonlicht. Deze optie kent de S40 niet. (Manuals vergeleken). Specs van de S40 geven inderdaad 'Hybrid' aan, terwijl dit niet bij de S90 staat. Maar wat is dus nu 'hybrid'? Iemand die het weet mag het zeggen, er wordt alleen verteld dat dit goed is voor het viewen in 'bright sunlight'.
De S40 en de L1 hebben wel exact dezelfde resolutie. Ik geef toe dat ik (voorzover ik dat kon beoordelen op de DPreview site) de leesbaarheid van het L1 scherm niet eens zo gek vond. Maar het was een foto van een schermpje, dus ik heb geen idee hoeveel dat zegt over de werkelijkheid. Zoals al gezegd ken ik een schermpje met vergelijkbare resolutie en dat vind ik niet echt een topper.
Kijk uit met het aannemen dat de lenzen hetzelfde zijn of hetzelfde presteren. Vergelijk bijvoorbeeld de lens van de P8 met die van de P73 en die van de P93. De specs zijn exact hetzelfde. Sterker nog, de lens in de S60/80/90 heeft ook dezelfde specs (alleen heet 'ie daar Carl Zeiss). Wat zegt dit over het uiteindelijke resultaat, in het bijzonder als het gaat over Chromatische afwijkingen? Check
www.imaging-resource.com voor de P8, P73 en de P93 en je zult zien dat ze alledrie een verschillend resultaat geven wbt de chrom. afwijkingen.
Je hebt gelijk als je zegt dat ik te snel concludeer dat het scherm van de S40 net zo slecht is als van de P73/P93A, maar ik kan je dezelfde waarschuwing geven voor je aanname van de lens.
Je opmerking over de PRO DUO stick deel ik volledig, bij Ome John de Reuver (
www.d95.nl) zijn ze al tijden even duur als de standaard PRO sticks. (Heb dus ook een PRO Duo en het ding werkt prima).
[
Voor 13% gewijzigd door
devvy op 26-05-2005 14:59
]