Het Grote Sony Cyber-Shot DSC topic.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

reiker

dan jij!

Tja, het "draaischijfje" zegt niet alles... Bij de P100 zitten er nog talloze opties verstopt onder de menu-toets. Welke opties er beschikbaar zijn, verschilt per programma-stand...

Uit m'n hoofd is het mogelijk de volgende zaken aan te passen via het menu:

Scene (Scene-presets: night, portrait, landscape, etc)
Exposure Compensation
Focus
Metering Mode
White Balance (Auto/verschillende presets)
ISO
Picture Quality (Standard/Fine)
REC Mode (Normal/Burst/Multi-Burst)
Picture Effect (Off/Sepia/Black&White)
Saturation
Contrast
Sharpness

Even m'n eigen P100 erbij gepakt, maar dit alles had je ook oa. hier kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door reiker op 27-11-2004 17:04 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:00:
Tja, het "draaischijfje" zegt niet alles... Bij de P100 zitten er nog talloze opties verstopt onder de menu-toets. Welke opties er beschikbaar zijn, verschilt per programma-stand...

Exposure Compensation
Focus
Metering Mode
White Balance (Auto/verschillende presets)
ISO
Picture Quality (Standard/Fine)
REC Mode (Normal/Burst/Multi-Burst)
Picture Effect (Off/Sepia/Black&White)
Saturation
Contrast
Sharpness

Even m'n eigen P100 erbij gepakt, maar dit alles had je ook oa. hier kunnen vinden.
Ja, ik heb bij Steve gekeken. Maar om nog even terug te komen op dat wieltje. Bij de W1 kun je o.a. met dat wieltje een speciale modus instellen dat je foto's kunt maken bij kaarslicht, landschappen, foto's bij nacht.... en nog een paar.

De instellingen worden dan optimaal ingesteld voor deze omgevingen om foto's te kunnen maken. (voor mij als beginner makkelijk). Kan dit ook met de P100? dan wel niet via het wieltje maar via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 07:25

reiker

dan jij!

reiker schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:00:

[...]

[...]
Laten we het erop houden dat je het over het hoofd hebt gezien, en dat je eigenlijk ook wel wist dat dat gewoon in de review van Steve staat die ik aanhaal. :D

[ Voor 24% gewijzigd door reiker op 29-11-2004 10:58 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:57:
[...]

Laten we het erop houden dat je het over het hoofd hebt gezien, en dat je eigenlijk ook wel wist dat dat gewoon in de review van Steve staat die ik aanhaal. :D
Je hebt gelijk. via het menu staat:
SCeNe - Select scene mode: Twilight, Twilight Portrait, Landscape, Soft Snap, Candle, Beach, Snow, High Speed Shutter or Fireworks

oke bedankt

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de V1 geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is toch minder? lees ik altijd kwa kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem mijn vraagt is de v1 de beste cam die sony ooit gemaakt heeft op de f717 naar dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:06:
Als je hem mijn vraagt is de v1 de beste cam die sony ooit gemaakt heeft op de f717 naar dan
Ja, ik heb hem opgezocht. Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar dan spreken we niet meer over een compacte camera zoals de W1 of de P100. Ik ga dan toch voor een klein formaat, met een redelijk tot goede kwaliteit. Ik kan alleen niet kiezen tussen de W1 of de P100. This zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:19:
[...]

Ja, ik heb hem opgezocht. Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar dan spreken we niet meer over een compacte camera zoals de W1 of de P100. Ik ga dan toch voor een klein formaat, met een redelijk tot goede kwaliteit. Ik kan alleen niet kiezen tussen de W1 of de P100. This zo moeilijk
\o/ Gewoon de P120 nemen, dan krijg je er een tweede accu en mooi leren tasje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb gisteren de P100 gekocht.
Ik heb ook nog even de W1 in handen gehad maar ging uiteindelijk toch voor het net iets compactere en lichtere toestel de p100. De p120 hadden ze niet bij BCC. Maar ik vind die zwarte kleur toch niets. Iemand enig idee waar ik goedkoop een extra accu kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 23:31
Heb de P100 tijdje terug laten donderen. Hij is nu terug uit reparatie en leek het aardig te doen. Tot ik gister een foto wilde maken en hij bleef op "capturing" in een verder zwart scherm staan, maar er gebeurde niets. Na bijna een minuut geprobeerd uit te zetten, lukte niet eens echt, het bovenste, rode lampje, boven het display bleef branden. Na paar keer aan en uit te hebben gezet reageerde hij weer en de genomen foto was helemaal wit. Kan het zijn dat er iets niet helemaal lekker is met de electronica of omdat ik video en foto's had zitten verwijderen, stuk of 6, en dat ie de nieuwe foto er niet helemaal tussen kwijt kon? Aan de andere kant denk ik dat ie dan bij "processing" had moeten blijven hangen, omdat ie dan pas gaat opslaan.
Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet de hele historie hier doorgelezen. MAar hoopd at jullie me wel beetje kunnen helpen.

Ik had een Canon A80. Maakte hele mooie plaatjes maar ik ben op zoek naar een klein en makkelijk toestel die uiteraard goed kwaliteit opnamen levert. Ik wil nou eenmaal ieder moment een toestel mee kunnen nemen en makkelijk kunnen schieten en mooie plaatjes krijgen. Ik heb al meer gelezen over de Sony DSC T1. Klein toestel die ik in de winkel heb bekeken. Leuk ding en makkelijke toetjes en opties. Maar nu lees ik op internet allemaal recenties dat de kwaliteit van de foto's (vooral binnenfoto's) niet altijd goed zijn. Kent iemand het toestel? Zo ja wat denk je er van en adviseer je mij de T1 aan te schaffen? Of zijn er andere toestellen in de markt die kwaliteit foto's als de A80 leveren en toch net zo klein zijn als de T1?

Ik hoop dat jullie beetje kunnen adviseren.

Thanks
Dave
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:58:
Ik heb niet de hele historie hier doorgelezen. MAar hoopd at jullie me wel beetje kunnen helpen.
Ik raad je toch aan om dat wel te doen, is wel wat info over te vinden. Dat van de binnenfoto's klopt wel. Denk eraan dat dat komt omdat de flitser gewoonweg niet sterk genoeg is. Groepsfoto's met een tiental personen kun je wel vergeten zonder nabewerking. Tja, wat zijn alternatieven? Moet je het bij de Canon Ixus, Casio Exilim series zoeken.

Als je de camera alleen gebruikt voor binnenfoto's met flitser gebruikt, raad ik je aan om hem niet te kopen. Afgezien van dat, ben ik er dik tevreden mee, in omgevingen met genoeg licht is hij voor mij nagenoeg perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door Kentut op 11-12-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vroeg me af of iemand weet of de DSC-M1 hier ook uitgebracht zal worden. Zit de laatste tijd te twijfelen om de T3 te kopen, maar las vandaag ook wat zaken over deze camera. Ik weet dat ie in de USA uit is en daar zo rond de 600 dollar kost, maar heb er op nederlandse sites nog niets over gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als ik hier over een camera begin of indien hier al een keertje over gesproken is, maar:

Ik heb een sony DSC-P93, super camera, superfoto's gewoon een goed apparaat.
Maar nu valt mij op dat de lens best veel beweegt, als ik een beetje met de camere "schudt" (vat me niet te letterlijk op en ros het ding niet door elkaar of zo) dan voel ik de lens bewegen. Als ik hem, voorzichtig, met de hand probeer van links naar rechts te bewegen dan voel ik ook dat dit erg makkelijk gaat.....

Mijn vraag, is dit normaal?
Wat dat betreft ben ik misschien een zeikerd....maar elke keer als ik nu een foto ga maken let ik op de lens en of het niet erger wordt of zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:58:

Ik had een Canon A80.
Sony DSC T1.

Ik hoop dat jullie beetje kunnen adviseren.
Advies van iemand die beide camera's aardig kent (de A80 beter dan de T1, dat wel): houd de A80. Die is echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenaar van een P-120 en vraag me af of het nuttig is een Memory Stick Ultra II Pro aan te kopen. Zal mijn camera sneller een beeld opslaan dan met een MS Pro? Of heb ik voldoende met een MS Pro ?? :?
(de ultra II is 30 Euro duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nee, de P-120 is niet in staat de volledige snelheid van de Ultra II Pro te gebruiken. De "standaard" Pro is zó snel, dat hij maar net een 10% onder de snelheid van de Ultra II versie blijft. Zelfs deze standaard Pro wordt in de camera niet 100% benut. Het enige nut dat een Ultra II je geeft is sneller uitlezen in een USB2.0 cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb vandaag een tweedehands F717 aangeschaft. \o/ Ik ben nu de trotse bezitter van:
  • Sony Cybershot DSC-F717
  • 2x Accu, waarvan 1x Sony en 1x remake
  • 3x MSPro 256MB Sandisk
  • Teleconvertor, 1.85x
  • Groothoekconvertor 0.7
  • Polarisatiefilter (2 stops lichtverlies)
  • UV Skylight filter (rood-warm)
  • SunPak 383 Auto/Manual flitser + Omnibounce diffusor
  • +10 HAMA Macrolensje
  • Een tas om de zooi in te doen. :+
Dit is mijn eerste serieuze camera; ik heb dan ook nog 0,0 ervaring, maar ik ben bereid om te leren. :P Heb daarstraks wat pics proberen te schieten, en over eentje daarvan ben ik best tevreden (het was de eerste scherpe pic die ik niet in de autostand gemaakt had :+):
Afbeeldingslocatie: http://nme.nu/got/fg/fixedpic_sm.jpg
(Klikbaar)

Bovenstaande pic is bewerkt door Katsunami, die ten eerste het niet-boeiende deel van de foto weg-gecropt heeft, en vervolgens de saturatie wat verhoogd heeft, en hij heeft ook wat met de gamma gespeeld. Het origineel (pic van 2MB) staat hier.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Vanmiddag even door de stad gewandeld met mijn 'good old' Sony DSC-S70. Ook nog even twee fotozaken binnengestapt met de vraag wat 1 reepje MemoryStick geheugen bij hen kost. Prijzen liggen toch wel hoog als je dat vergelijkt met de webshops in de pricewatch... Eén zaak kwam in eerste instantie aanzetten met MemoryStick Pro Duo of zoiets, waarop ik mijn camera liet zien; "Die is wel héél oud, dan kun je beter een nieuwe kopen!".
Onzin uiteraard, kheb hem natuurlijk al een tijd, maar hij werkt prima en 3 megapixels is voor mij nog steeds meer dan genoeg... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/thumb01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/thumb02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/thumb03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/thumb04.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door estorino op 13-01-2005 15:55 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 15:30
Woensdag mijn P72 verkocht en gelijk een P73 aangeschaft bij de BCC voor 195 euro! *dol enthousiast*

Het leek me wel informatief als ik de (voor mij relevante) verschillen tussen de beide camera's op een rijtje zet. Ik heb veel ervaring met de P72 (en nog niet zoveel met de P73).

Minpunten P73 tov. P72:
  • LCD scherm is behoorlijk beroerd vergeleken met de P72 (nl. de helft van het aantal pixels). Het went wel moet ik zeggen. Letters zijn soms wel erg moeilijk af te lezen. Dit 'probleem' wist ik overigens wel van te voren.
  • De P73 heeft geen mogelijkheid meer om achteraf een uitsnede van een gemaakte foto te maken.
  • De resolutie van de P73 is dan op papier 4 mpix en die van de P72 3.2, maar in de praktijk zijn de alletwee even gedetailleerd. Ik denk dat ik in praktijk gewoon op 3 mpix blijf schieten. Dit is ook in lijn met de test op Imaging Resource, die zelfs de P73 een lagere resolutie gaf dan de P72 (1150 ipv 1200 lines horizontaal).
Pluspunten P73 tov. P72:
  • Ik heb nog nooit een andere camera gehad dan de P72 en P73, en het schijnt dat de P72 al een heel snelle camera is. Het enige wat ik moet conluderen is dat de P73 veeeeeeeeeeeeel sneller is dan de P72. Dit merk je overal: de foto wordt sneller genomen, vooral met flits is het goed te merken. Ook het scrollen door een gemaakte foto en het vergroten ervan is heerlijk snel. Ik vond de P72 op dat vlak vooral erg traag.
  • Het probleem met de felle rood van de P72 is voorzover ik nu kan zeggen niet aanwezig op de P73 en dat is een flinke verbetering.
  • Manual mode waarbij je de shutter op max. 30 sec kan zetten ipv de zeer magere 2 sec van de P72. Heb al erg leuke nachtfoto's gemaakt.
  • Moviemode met 30fps ipv 16fps. Nog niet geprobeerd, m'n 512mb pro stickie komt morgen (heb nu 16mb :'( )
  • Continuous AF
  • Saturatie, Contrast en Sharpness controls
  • Lens zoomt een stuk stiller en soepeler
  • Ligt heerlijk in de hand
  • Last but not least: een fatsoenlijk modewieltje waarbij je ook een simpele 'neem foto en zeur niet' stand hebt, waarbij je geen instellingen kan wijzigen behalve de flits. Ideaal voor de wat minder ervaren huisgenoten.
Conclusie:
De P73 is een fantastische camera. Zeker voor die prijs. Ik weet geen betere deal op het moment.

[ Voor 15% gewijzigd door devvy op 14-01-2005 11:34 ]

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
GoldieLox schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:53:
Vanmiddag even door de stad gewandeld met mijn 'good old' Sony DSC-S70. Ook nog even twee fotozaken binnengestapt met de vraag wat 1 reepje MemoryStick geheugen bij hen kost. Prijzen liggen toch wel hoog als je dat vergelijkt met de webshops in de pricewatch... Eén zaak kwam in eerste instantie aanzetten met MemoryStick Pro Duo of zoiets, waarop ik mijn camera liet zien; "Die is wel héél oud, dan kun je beter een nieuwe kopen!".
Onzin uiteraard, kheb hem natuurlijk al een tijd, maar hij werkt prima en 3 megapixels is voor mij nog steeds meer dan genoeg... :)
Ik zou me inderdaad niet teveel zorgen maken over je S70, die foto's zien er prima uit!
Het maximum geheugenkaartje wat je voor een S70 kan kopen is 256 mb 'select', en die is dan verdeeld over 2x128 omdat standaard MemoryStick niet verder gaat dan 128. Dat betekent dat je op het kaartje kan switchen van de ene naar de andere 128 mb.
Zo'n kaart is alleen erg duur vergeleken met de recente PRO sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:38:
Sorry als ik hier over een camera begin of indien hier al een keertje over gesproken is, maar:

Ik heb een sony DSC-P93, super camera, superfoto's gewoon een goed apparaat.
Maar nu valt mij op dat de lens best veel beweegt, als ik een beetje met de camere "schudt" (vat me niet te letterlijk op en ros het ding niet door elkaar of zo) dan voel ik de lens bewegen. Als ik hem, voorzichtig, met de hand probeer van links naar rechts te bewegen dan voel ik ook dat dit erg makkelijk gaat.....

Mijn vraag, is dit normaal?
Wat dat betreft ben ik misschien een zeikerd....maar elke keer als ik nu een foto ga maken let ik op de lens en of het niet erger wordt of zo......
Heeft iemand een idee over deze vraag? Hoe zit het met de beweeglijkheid van de lenzen van andere modellen dan de P93? Is het normaal dat ze een beetje naar links en rechts (kunnen) bewegen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devvy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:33:
Woensdag mijn P72 verkocht en gelijk een P73 aangeschaft bij de BCC voor 195 euro! *dol enthousiast*

Het leek me wel informatief als ik de (voor mij relevante) verschillen tussen de beide camera's op een rijtje zet. Ik heb veel ervaring met de P72 (en nog niet zoveel met de P73).

Minpunten P73 tov. P72:
  • Om de een of andere duistere reden heeft Sony bij de P73 het schermpje weggehaald waarop je een gemaakte foto kunt zien inclusief de gegevens als ISO waarde, sluiter en diafragma. Er is nu dus geen enkele manier meer om deze gegevens af te lezen voordat je ze op de pc zet. Erg jammer.
Volgens mij is die optie er nog wel, als je een foto bekijkt en een paar keer op de 'display knop' drukt krijg je veel informatie. Met de 'display knop' bedoel ik de knop boven de 'menu knop' en ter hoogte van de 'flits knop', maar dat wist je wel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:48:
[...]

Heeft iemand een idee over deze vraag? Hoe zit het met de beweeglijkheid van de lenzen van andere modellen dan de P93? Is het normaal dat ze een beetje naar links en rechts (kunnen) bewegen of niet?
Ik heb de P73 sinds kort en inderdaad zit daar wat speling. Was ook al zo bij de P72 trouwens.
Ik vrees dat het niet erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:57:
[...]

Volgens mij is die optie er nog wel, als je een foto bekijkt en een paar keer op de 'display knop' drukt krijg je veel informatie. Met de 'display knop' bedoel ik de knop boven de 'menu knop' en ter hoogte van de 'flits knop', maar dat wist je wel natuurlijk ;)
Het zou kunnen inderdaad - ik heb dat nog niet geprobeerd. Maar de handleiding is daar ook niet erg duidelijk over.
Ga ik thuis gelijk proberen!

Edit: Net even bij Steve's gekeken, en inderdaad zeg - dat is de oplossing. Perfect, heel erg bedankt voor de tip!

[ Voor 15% gewijzigd door devvy op 14-01-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
De Combi heeft nu een aanbieding van een zogeheten 'P73L' in blauwe uitvoering. Wat me opviel is dat op de lens staat: f=7.9-23.7. Op mijn P73 staat f=6-18.

Voor zover ik weet heeft dit te maken met de omvang van de gebruikte CCD. De P93 heeft een grotere CCD (1/1.8) dan de P73 (1/2.7). De P93 heeft ook een lens met f=7.9-23.7.
Als ik eea met elkaar verbind dan lijkt het dus zo te zijn dat de blauwe uitvoering van de P73 een grotere CCD heeft (??) Met als gevolg dat tests van de P73 bij lange na niet hoeven te gelden voor de P73L? Het waarom van deze beslissing door Sony ontgaat me.

Verder kan ik op internet weinig info vinden over de P73L. Het lijkt me interessant om de kwaliteitsverschillen te zien.

Overigens heeft Sony ook bij de P93 twee uitvoeringen: De P93 en de P93A. De laatste heeft hetzelfde scherm als de P73 (67K) en de eerste heeft een beter scherm van 130K. Voor zover ik weet zijn alle nieuwe exemplaren tegenwoordig P93A (opletten dus, alle tests vermelden nog de gegevens van de P93).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb afgelopen vrijdag bij topvision-online.de een dsc-t1 besteld, zou die deze week komen want ik ga zaterdag namelijk op wintersport vakantie ;) en hebben jullie nog tips en een adresje met goedkopen kaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb sinds twee weken ofzo een Sony DSC-P100 5.1 MP gehaald.

Vandaag even naar buiten geweest om wat foto's te maken om m'n camera te testen. Hoewel ik m'n camera nog niet heel goed ken vind ik wel dat er zeer goede foto's mee te maken zijn.

mijn flatje ;)
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00394.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003941.jpg

verboden te parkeren
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00390.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003901.jpg

bevrijdingsboom
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00389.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003891.jpg

wilhelmina kinderziekenhuis
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00375.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00373.JPG

zelfde plaatje maar dan ingezoomd op de graffiti
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00374.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003741.jpg

klooster achter de domkerk
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00362.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003621.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00359.jpg
http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC003591.jpg

foto zijn niet bewerkt, alleen verkleint. Ik ben zeer tevreden met deze camera. Ik heb de camera nu 2 weken en ik heb zo'n 300 foto's gemaakt en de batterij nog maar 1x (vannacht) moeten opladen. Ik heb hem gekocht bij combi-foto (oid) in utrecht voor 364 euro inclusief een tweede accu, een tasje en een doosje voor de memory sticks.

=edit=
ff de originelen toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 06-02-2005 13:49 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Best goede kwaliteit die camera! valt me niks tegen!

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:52:
Heb de P100 tijdje terug laten donderen. Hij is nu terug uit reparatie en leek het aardig te doen. Tot ik gister een foto wilde maken en hij bleef op "capturing" in een verder zwart scherm staan, maar er gebeurde niets. Na bijna een minuut geprobeerd uit te zetten, lukte niet eens echt, het bovenste, rode lampje, boven het display bleef branden. Na paar keer aan en uit te hebben gezet reageerde hij weer en de genomen foto was helemaal wit. Kan het zijn dat er iets niet helemaal lekker is met de electronica of omdat ik video en foto's had zitten verwijderen, stuk of 6, en dat ie de nieuwe foto er niet helemaal tussen kwijt kon? Aan de andere kant denk ik dat ie dan bij "processing" had moeten blijven hangen, omdat ie dan pas gaat opslaan.
Iemand een idee?
ik heb dus precies hetzelfde gehad met mijn dsc-p100 camera!
heb hem 14 dagen terug gekocht, en precies vandaag de laatste dag dat ik hem eventueel nog terug kon brengen, kreeg ik dus ook zo'n zwart schermpje.
uit doen lukte niet, knopjes drukken enz, er gebeurde niks, en na een tijdje gaat ie dus vanzelf uit.
resultaat een witte of overbelichte foto.
het gebeurde telkens weer opnieuw.

Daarbij vond ik mijn foto's ook zwaar tegenvallen, had een hele serie van mijn hond gemaakt (stuk of 30) waarvan er maar 3 echt mooi gelukt zijn....

moet toch niet de bedoeling zijn van deze camera lijkt me, en heb echt alle functies gebruikt!
heb hem gelukkig terug kunnen brengen en netjes mijn geld terug gekregen.
ik ga me eerst maar eens goed verdiepen in wat voor toestel ik nu ga aanschaffen, de p100 stond hoog aanbevolen maar persoonlijk vond ik best 'm tegenvallen. (en dat voor 340 euro's)

fotovoorbeeld van de p100

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q2LG6BYYP18G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

ARGH wil ik net batterij wisselen van m'n F828
valt er opeens stukje plastic op de grond
en batterij erachteraan

stukje plastic wat batterij dus tegen moet houden is dus afgebroken :(

gelukkig werkt de camera nog wel als ik batterijluikje dicht doe, maar als luikje open doe schiet batterij er meteen uit

:( :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Laatst online: 12-09-2024
hallo

ik heb een sony dscp92 en 98% van de foto's die ik maak zijn voor de prullenbak
de meeste zijn allemaal superwazig...

zowel binnen als buiten (buiten ietsje beter,kom ik aan die 2%)

de meeste fotookes zijn van dochter....nu in de familie is er iemand met de dscp72 en dan ook ene met een frigobox van HP en die hebben ook klein mannen en ... die hebben ook mooie fotookes....

heb echt (denk ik) al vanalles geprobeerd....dus behalve de automatische stand ook handmatig ISO op 400 ed gezet maar het mag niet baten....
shutterspeed ligt tussen 1/3 -1/10 en met uitzondering op 1/40.....denk dat dit ook die slechte beelden verklaard of niet ?

maar wat kan ik er aan doen...zou mijn dig fototoestel defect kunnen zijn...zelf met mijn nokia 7610 schiet ik mooiere beelden.
heb ook al eens iets a la trust gehad en da marcheerde vree goed ivgl die ik nu heb

dan als ik flits eens gebruik......iedereen staat gewoon met zijn ogen dicht.....vooral mijn dochter is precies Andrea Bocelli (ik wil die mens zeker nie beledigen)

Ben ik echt zo onhandig ?

alvast bedankt
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

als jij op een zonnige, wolkenloze middag buiten op ISO 400 schiet en je krijgt een shutterspeed van 1/3 s dan heb je toch een mega-overbelichte foto?

Zo niet, dan is er wat mis met je camera.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 03:02
Inderdaad de verklaring voor uw wazige foto' s. In Manual mode kun je de shutterspeed aanpassen. Ofwel een preset nemen die snellere shutterspeed heeft (vb sport). Heb ook soms bewogen foto' s als ie de standaard 1/40 neemt :s. Maar de foto' s die lukken, zijn best mooi!

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
hallo

soms zijn ze overbelicht....maar ok die iso 400 staat niet altijd op (normaal doe ik dat binnen)
meestal staat die op automatisch (ik vind dat het dan ook zou moeten gaan)....bij familie ed,ook geen experts staat dit ook zo....

nu dat van die sportstand zal ik nog eens proberen
zijn er nog algemene instellingen die beter afstaan...zoals dat tegen rode ogen ed

alvast bedankt

kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
hallo

een specifieke sportstand zit er volgens mij niet op.(iets voor sneeuw,landschappen ed)

juist weer wat fotookes getrokken maar opnieuw slecht

wie heeft er een dsc-p92 en kan eens naar alle instellingen kijken (ook die algemene)....ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

thx
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
je kan proberen door de zoeker te kijken en dus je camera tegen je hoofd aan te houden. Dan houdt je em sowieso al wat stiller en zullen foto's er dus scherper op komen te staan. Daarnaast moet je even kijken of je camera een handmatige stand heeft, waarmee je de sluitertijd kan instellen. Hoe korter de sluitertijd hoe minder bewegingsonscherpte, maar ook hoe donkerder de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
Helpt inderdaad, maar ik heb zelfs op 1/125 zelfs nog bewogen foto' s :s. Iemand nog extra tips om dit tegen te gaan? Ideale preset voor foto' s in cafe?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
MrProper schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:15:

de meeste fotookes zijn van dochter....nu in de familie is er iemand met de dscp72 en dan ook ene met een frigobox van HP en die hebben ook klein mannen en ... die hebben ook mooie fotookes....
Ik zou als ik jou was eens vragen of je samen met diegene die die dscp72 heeft, wat vergelijkende testjes kunt doen: diafragma, isowaarde en sluitertijd op dezelfde instelling, en dan ook hetzefde fotograferen natuurlijk. Daarnaast ook kijken of die van jou in de automaat stand dezelfde belichting pakt als die van hem/haar in de automaat. Als test 1 vergelijkbare foto's oplevert en test 2 ook, doe jezelf iets verkeerd, als test 1 vergelijkbare foto's oplevert maar test 2 niet en jouw camera doet het slecht, dan is er iets mis met de electronica, als beide testen nadelig uitvallen voor jouw camera, is er waarschijnlijk iets mis met de ccd en de electronica. M.a.w. ff testen en dan kun je zien of je camera kapot is.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Wat de P92 betreft, ik had er ook wel eens problemen mee, maar je moet er even mee leren werken. Als je last van parkinson of zo hebt, dan lukt geen enkele foto, de P92 maakt alleen foto's als ik hem helemaal stilhoud. Zover ik weet is er niet veel mee in te stellen.

Wellicht dat je hem op de nacht-modus hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
heb nu in de setup Smart Zoom op off gezet en red eye reduction op off......

zou die smartzoom er met te maken kunnen hebben....heb ongeloofelijk al eens 1/50 ed gehad bij fotookes...

vraag me af...kan memorystick er nie met te maken hebben ook.
er zit een 256MB in Memorystick PRO (MagicGate) van Lexar

zit er daar veel verschil in ?

betreft gebruik flitser....hoe stel ik die best in ?

thx
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Flitser kan je het beste op high zetten, maar beter is als je helemaal geen flits-foto's maakt. De P92 heeft maar een bereik van 1,5m, dus alleen als hetgeen je wilt vastleggen dichtbij is.

Wat jij moet doen, is de fabrieksinstellingen terugzetten. Hoe je dat doet staat in je handleiding.

De media heeft niks te maken met de sluitertijd, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
ai weer een probleem....net mijne windows opnieuw moeten installeren
maar de cdkes met sonysoftware zijn natuurlijk zoek.
die usbdriver kan ik downloaden maar imagetransfer ed niet....

zijn deze ergens te downloaden.....via google kom ik gewoon uit op hoe ik imagetransfer moet installeren

dank bij voorbaat
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de p72 (en vast op elke digitale camera) zit een functie om in de sneeuw te fotograferen. Maar wanneer je die stand doet krijg je echt compleet witte foto's. lijkt me niet de bedoeling van die instelling.Alsof de foto's zwaar overbelicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
MrProper schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:19:
ai weer een probleem....net mijne windows opnieuw moeten installeren
maar de cdkes met sonysoftware zijn natuurlijk zoek.
die usbdriver kan ik downloaden maar imagetransfer ed niet....

zijn deze ergens te downloaden.....via google kom ik gewoon uit op hoe ik imagetransfer moet installeren

dank bij voorbaat
kevin
Geen valse beschuldigingen, maar kan het zijn dat je je p92 "gevonden" hebt?
Je hebt nl. geen handleiding of niets, geen cd's. Je had op zijn minst in de winkel kunnen vragen hoe het zit.

Correct me if I'm wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Faust schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:46:
[...]

Geen valse beschuldigingen, maar kan het zijn dat je je p92 "gevonden" hebt?
Je hebt nl. geen handleiding of niets, geen cd's. Je had op zijn minst in de winkel kunnen vragen hoe het zit.

Correct me if I'm wrong :P
moest iedereen hier alles in de winkel vragen stond er nog niks in deze topic denk ik
en winkels de ene zegt zo en de andere doet weer een ander verhaal

nee ik heb alles behalve die cd en vind ook het vlaamse boeksken nie meer (heb zelfs niet gesproken van handleiding)

nu ik heb al een cd op zolder gevonden Imagemixer 1?5 met vermelding Usbdriver....maar denk dat er nog een cd bijzat met Imagetransfer

moest iemand weten welke cd's erbij zit en waar ik eventueel diene imagetransfer kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
ah imagetransfer blijkt ook op diene cd te staan...oef
en toch dacht ik dat er 2de cd bijzat....ofwel was dat hetzelfde maar in andere taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ik kon al uit je posts opmaken dat je geen boekskens had.

Achter op de doos van je P92 staat gelukkig nog hoe je de camera in kan stellen.
Ook staat hier een nummer op wat je kan bellen om (gratis zover ik weet) de cd-roms op te laten sturen.
(Boven de streepjescode als het goed is)

graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr proper,

als je je camera bij setup instelt bij usb connect op ptp, en je hebt windows xp, heb je imagetransfer helemaal niet nodig. als je die modus bij een p92 hebt tenminste. Bij allebei mijn sony camera's heb ik die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je kan manuals downloaden van www.sonydigital-link.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
heb soft gevonden...enkel boekje niet direkt maar heb het volledig afgeprint....

toestel is net verkocht.....

ga me een superklein toestel aanschaffen dat ik altijd bij me heb en niet zoals nu het geval was en altijd thuis lag.....
zoektocht kan beginnen....

denk aan een sony T3 of een Casio ex-s100 ......

sony t3 black ong 545 € met 512MB en extra accu

ofwel stuk goedkoper gaan met de casio en een 1 Gb kaartje... ben er nog niet echt uit

suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem je dan niet beter de T33? Voor 342,50 euro heb je de camera, voor een kleine 200 euro zal je zeker heel wat bijbehoren kunnen vinden. Alleen weet ik niet of de T33 in het zwart leverbaar is. Ik dacht enkel in wit en zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SONY DSC-P92.

Dit apparaat ondersteund volgens de handleiding (p.106) zowel MemSticks van het type PRO als DUO. Nou zijn er ook PRO-DUO'S op de markt. Kan ik voor mijn DSC-P92 ook een PRO-DUO MemStick gebruiken?

Ik heb begrepen dat je voor de DUO uitvoeringen telkens een schakelaar moet switchen om bij de tweede helft van het geheugen te kunnen. Klopt dit? Want dan ga ik dan maar toch voor de PRO ipv de PRO-DUO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Duo is gewoon de kleinere versie ervan.
Pro geeft aan dat de media extra snel gelezen, beschreven kan worden.

Omdat de duo kleiner is, kan je hem alleen dmv een adaptor gebruiken in je camera

http://greggman.com/headl...06-16-duo-memorystick.jpg

Er zijn ook memorysticks met zo'n schakelaar, die hebben in de aanduiding x2 erachter staan. Zoals bijv. 128 x2. deze moet je mijden, omdat het geen pro media is, dwz dat ze langer erover doen om foto's op te slaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden de "DUO" aanduiding staat helemaal los van de X2 versie waar het geheugen wordt opgedeeld in tweeen?
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
juist :Y)

die X2 was vooral voor de oudere modellen die geen pro slikten, zodat je toch 256 mb op 1 stick had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:05

YoNiE

prei

weet iemand wat het voordeel is van de dsc-p200 tov de p150? kan op dpreview.com geen verschillen vinden, en volgens sony.com is alleen het schermpje groter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft dezelfde batterij, maar die gaat iets langer mee: 370 opnamen tov 320 opnamen.
Hij is 3 gram lichter, heeft een iets groter lcdscherm 2" tov 1.8" bij de P150.
Ik had de P150 eind vorig jaar gekocht, en nu brengen ze heel snel de P200 uit, voor een pak minder euros. Ik zou zeker niet twijfelen tussen de twee, geef mij maar de P200, die kost zeker 60 euro minder dan de P150, en batterij gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een enigzins vreemde vraag: heeft iemand ervaring met hoe stevig deze cams zijn? Ik heb een P92 en ik ga regelmatig naar concerten waar pogo-pits plaatsvinden. Met m'n cam durf ik echter niet hieraan deel te nemen, omdat het er toch vrij hard aan toe kan gaan.
Is er iemand die misschien ervaring heeft met op het ding vallen als 'ie in je broekzak zit? Aangezien dat best kan gebeuren in de pit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gister ben ik eropuit geweest met mijn F717. Jammer dat de lucht weer betrok voordat ik ook maar één foto gemaakt had, maar toch heb ik een paar mooie foto's gemaakt van een vriendin en van wat beestjes. :P

Omdat ik van die beesten geen toestemming nodig heb om te posten, en van die vriendin wel, post ik de beestjes maar. :+

Afbeeldingslocatie: http://nme.nu/got/fg/schaapie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nme.nu/got/fg/geitje.jpg
wilko2 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:42:
Ik heb een enigzins vreemde vraag: heeft iemand ervaring met hoe stevig deze cams zijn? Ik heb een P92 en ik ga regelmatig naar concerten waar pogo-pits plaatsvinden. Met m'n cam durf ik echter niet hieraan deel te nemen, omdat het er toch vrij hard aan toe kan gaan.
Is er iemand die misschien ervaring heeft met op het ding vallen als 'ie in je broekzak zit? Aangezien dat best kan gebeuren in de pit :+
Dat lijkt me nou niet echt iets wat ik zou willen riskeren met mijn camera. :P

[ Voor 45% gewijzigd door NMe op 18-03-2005 21:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Afbeeldingslocatie: http://gallery.estor.nl/albums/clubcross/foto10.jpg

Vandaag was er een bos cross van mijn atletiekvereniging, voordat ik zelf moest lopen heb ik met mijn Sony DSC-S70 een aantal foto's genomen van de junioren. Zitten erg leuke plaatjes tussen...
Valt me wel weer op hoeveel beter de foto's van mijn cam worden met zonlicht buiten tov. binnenshuis/'s avonds...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornjur
  • Laatst online: 11-09 08:48
hi jongens ik heb he volgende probleem met mijn dsc p-72

mijn lensbescherming gaat niet meer dicht wanneerik de camara uitzet? wat kan ik hier aan doen is het puur garantie of kan ik het zelf fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:08
Jornjur schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:16:
hi jongens ik heb he volgende probleem met mijn dsc p-72

mijn lensbescherming gaat niet meer dicht wanneerik de camara uitzet? wat kan ik hier aan doen is het puur garantie of kan ik het zelf fixen?
ik zou eerst zelf even kijken of er niet gewoon een stukje vuil of iets tussenzit wat het plastic kapje/schermpje belemmert. probeer anders met een wattenstaafje met wat alchohol ff wat schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornjur
  • Laatst online: 11-09 08:48
dus openschroeven? vervalt dan niet mijn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 19:14
Ik heb sinds een anderhalfe week een p93 heel leuk ding

maar ik maakte gister een foto van iemand en die had een wit shirt aan, ik heb hem op 5 MP gefotografeerd maar als ik goed inzoom zie ik een soort paarse rand langs de trui.

en ik maak ook wel foto's van ons dorp, die ik buiten het dorp maak.
als ik goed kijk is de foto toch nog wat dof. dat is bij dichtbij ook wel een beetje

nou is m'n vraag : wat zijn de juiste instellingen om de foto zo scherp mogelijk te krijgen met wat zonnig weer?

oja, wisten jullie dat er een verschil is tussen de p93 en de p93 a?
namelijk de pixels van het display, mediamarkt keek me raar aan toen ik ze dat vertelde :)

[ Voor 16% gewijzigd door rudyman85 op 21-03-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Rudyyy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:26:
oja, wisten jullie dat er een verschil is tussen de p93 en de p93 a?
namelijk de pixels van het display, mediamarkt keek me raar aan toen ik ze dat vertelde :)
Yup - 67K ipv 130K. En dat maakt flink uit. Heb zelf een P72 gehad ook met 130K pixels, en heb nu een P73 met 67K en het verschil is groot. Vooral de lettertjes zijn slecht te lezen.
Wanneer ik in stand M zit kan ik niet het verschil zien tussen 1/60 en 1/80 seconde sluitertijd :X

Paarse randjes: Purple Fringing - hebben veel cams en het schijnt dat de compacte cams er meer last van hebben. Komt vooral voor bij hoog contrast (sneeuw + bomen ed).
In GIMP kan je dit (gedeeltelijk) weghalen door in het Hue-Saturation-Contrast venster het blauwe kanaal wat terug te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Oke dankjewel voor de info,

En hoe zit het dan met een "doffe foto" ?
Als ik een foto maak met veel zon erbij is er niks aan de hand, al is het gras niet super scherp bijvoorbeeld. en als het wat schemerig is wordt de foto echt te wazig.

En wat maakt de sluiterstijd uit?heeft dat te maken met de kwaliteit van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Hier een "cheat"die werkt op heel veel sony camera's:

zet hem op NTSC.

De lens focust dan stukken sneller, en de "uitklap" en zoom tijden zijn ook sneller.

Probeer het eens.

Het werkt met de P92 en de P1, en alle andere mensen waarbij ik het heb getest.

Mijn test was btw als volgt; ik had 2 P92's naast elkaar gezet, allebei opgeladen etc en PAL, en toen de aan/uitknop 2 keer ingedrukt op de foto stand. De lenzen gaan even snel naar buiten, ook na 5 keer.
Nu had ik 1 op NTSC gezet, in de tijd dat de pal 2 keer naar buiten-binnen ging (aan/uit blijven indrukken) was de ntsc 3 keer naar buiten-binnen gegaan.

Probeer het eens uit zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Hier foto's gemaakt met de cybershot p93
ik heb hem nog maar net dus ook de standaard instellingen met de groene fotocamera optie.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wirdumfoto/tweakers/twea01.jpg
Met de Macro optie erbij ..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wirdumfoto/tweakers/twea02.jpg
van iets meer dan 1km afgenomen 3x gezoomd standaard instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wirdumfoto/tweakers/twea03.jpg
Ook hier weer gewoon standaard

goeie fotos zoals je ziet. Hier een iets vage foto als je hem in het groot ziet, daar was ik niet helemaal blij mee..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wirdumfoto/tweakers/twea04.jpg

reacties zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik vind de kleurtjes een beetje grauwig, heb je geen photoshop ofzo?? dan kan je de kleur wat mee opvijzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
justawitte schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:01:
ik vind de kleurtjes een beetje grauwig, heb je geen photoshop ofzo?? dan kan je de kleur wat mee opvijzelen.
Ja heb wel photoshop, maar dit moet toch ook met de camera te doen zijn?ik ben het met je eens dat de kleuren wat dof zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Kijk, de P-reeks heeft een automatische functie. Tijdens het scherpstellen bepaald de camera ook de witbalans die voor de foto gebruikt wordt. Dit kan je vast zetten in de M stand. Die witbalans bepaalt grotendeels de kleuren. Je kan ook los de saturation en contrast enzo instellen maar of dat nut heeft.. tja..

Ik vind het ook niet zo gek dat de kleuren een beetje dof zijn hoor, tis immers bewolkt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Kleuren zijn volgens mij prima, behalve van de foto waar de astra op staat. Die is te blauw, probeer in zo'n geval eens de witbalans op het zonnetje of de wolk te zetten (kan in stand P of M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Rudyyy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 08:56:
Oke dankjewel voor de info,

En hoe zit het dan met een "doffe foto" ?
Als ik een foto maak met veel zon erbij is er niks aan de hand, al is het gras niet super scherp bijvoorbeeld. en als het wat schemerig is wordt de foto echt te wazig.

En wat maakt de sluiterstijd uit?heeft dat te maken met de kwaliteit van de foto?
Veel zonlicht --> automatisch korte sluitertijd --> dus lens kort open --> bewegen met cam tijdens fotograferen zie je niet zo snel terug op de foto
Schemer --> lange sluitertijd --> lens lang open --> ieder klein beetje beweging met de cam komt terug op de foto en levert een wazige foto op

Maar dat is basis "fotokunde", dus ik vraag me serieus af of je dat wel bedoelde met je vraag ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:43:
Neem je dan niet beter de T33? Voor 342,50 euro heb je de camera, voor een kleine 200 euro zal je zeker heel wat bijbehoren kunnen vinden. Alleen weet ik niet of de T33 in het zwart leverbaar is. Ik dacht enkel in wit en zilver.
Waar heb je dat toestel voor 342,50 euro gezien dan?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de T33 en de Casio Z-57, iemand suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat zelfs nog goedkoper nu, zie maar bij de pricewatch.

Ik woon in Belgie, en koop bijna alle camera's voor mijn familie en vrienden bij Top-angebote, omdat die redelijk scherp geprijsd zijn, en een goeie service bieden. met de 24 euro verzending is het nog altijd veel goedkoper dan hier of in nederland, soms meer dan 100 euro verschil.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
Al iemand ervaring met de nieuwe P200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Henry Tower schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:23:
Al iemand ervaring met de nieuwe P200?
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de P200 in huis. Mijn vorige cam was een P10. Met beide camera's heb ik een rondje door de tuin gemaakt en diverse fotoos genomen om beide camera's eens flink door te zagen op alle mogelijk denkbare punten. Nou ja, op punten die ik kon bedenken tenminste.

Algemene indruk t.o.v. de P10 is dat de P200 een enorme stap voorwaarts is! De fotoos zijn scherper, beter van kleur, minder problemen met de juiste focus kiezen, maakt betere keuzes qua belichting en sluitertijd en geen spoortje purple fringing te bekennen om maar eens iets te noemen.

Ik kan dus alleen maar de P10 en P200 met elkaar vergelijken en dan valt behalve de verbeterde kwaliteit van de fotoos ook nog op dat de P200 t.o.v. de P10: Een stuk kleiner is, 7MP ipv 5MP heeft, achterlijk snel opstart, de accu enorm langer meegaat, het LCD scherm veel groter is, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is er dan niks negatiefs te zeggen over de P200? Oh jawel hoor, zo realistisch ben ik dan ook weer wel. Het klepje waarop je de stroomkabel voor het opladen aansluit is erg erg iel en lijkt snel af te kunnen breken. Daarnaast is de body sowieso meer plastic dan bij mijn vorige P10.

Het aansluitpunt om de camera op je TV of PC aan te sluiten zit aan de onderkant en is niet afgeschermd met een klepje, dus er kan vuil in terecht komen, plus je kunt de cam niet rechtop zetten na het aansluiten van de kabel.

Hoewel je regelmatig leest dat de menu's van de Sony cams niet erg intuitief zijn, heb ik er nooit moeite mee gehad. Echter bij de P200 is het setup menu geen apart optie op de dial meer, maar zit ie achteraan alle andere menu's van de overige instellingen op de dial. Vreemde keuze.

Wat betreft de fotokwaliteit: er had van mij af en toe een tikje meer detail over mogen blijven op de fotoos, maar dat is mierenneukerij, want het detailniveau is veel hoger dan bij mijn P10 en zoals bij alle (ultra)compacte cameraas is ook bij de P200 de flitser niet super, maar dat kan ook bijna niet anders.

Deze mindere punten wegen in ieder geval bij lange na niet op tegen de positieve punten zoals ik ze heb ervaren. De pak 'm beet 40 fotoos per camera die ik met elkaar vergeleken heb, hebben mij in ieder geval overtuigd dat ik geen miskoop heb gedaan. Duurzaamheid moet nog blijken natuurlijk ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Faust schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:16:
Hier een "cheat"die werkt op heel veel sony camera's:

zet hem op NTSC.

De lens focust dan stukken sneller, en de "uitklap" en zoom tijden zijn ook sneller.
Wow, dat werkt inderdaad! Wat verschrikkelijk maf :? :?

(p92)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Dit is toch zeker een mooi prijsje voor een ''gewone winkel'' in tegen tot de internetshops!?!?
De goedkoopste in de pricewatch is: € 169,- En zijn er mensen met ervaringen? Of voorbeeldfoto's?

Sony DSC-P73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
wilko2 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:37:
[...]

Wow, dat werkt inderdaad! Wat verschrikkelijk maf :? :?

(p92)
Met de P73 werkt het overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devvy schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:27:
[...]

Met de P73 werkt het overigens niet.
heeft de p73 de functie niet of is het niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:00:
[...]

heeft de p73 de functie niet of is het niet sneller?
Het is niet sneller. Maar de P73 is al sneller dan de P72 (die had ik eerst), dus best kans dat het nu gefixt is.
M'n zwager heeft een P72 als ik die een keer in m'n jatten krijg dan zal ik het daarmee eens proberen. Klinkt funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de lens "buis" van de sony V1 moet vastzetten, hoe je die dus weer kunt stabiliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:35
Heeft iemand ervaring met de DSC - W7?
Overweeg deze te kopen i.p.v. P200 of P150, echter tref ik maar beperkte gebruikerservaring aan op dpreview

Ook met Google veel hits, maar geen echte reviews of voorbeeldfoto's.

Mag ik er dan vanuit gaan dat de W-7 gelijk aan de P150 of P200 presteert, aangezien ze zeer sterk overeenkomen?

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de W-serie is gelijk aan die van de V1-serie. De camera is net in verkeerde proporties qua gewicht en formaat, waardoor het moeilijk is hem stabiel te krijgen in de hand. Overigens denk ik dat de w-serie een iets betere lens heeft dat de P, alleen kan ik dat nergens op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 23:31

erwinb

Cloud addict

Ik heb nu een maand of 3 een SONY DSC-T3. echt een super camera.
Ik ben niet echt een heel fanatiek met foto's bezig, maar ik zou wel eens willen spelen met foto's in RAW formaat.
Als ik het boekje lees, dan kan ik daar niets over vinden, ook de menus op het toestel zelf geven geen uitkomst.
Heeft er iemand een idee of er een firmware update is voor de T3 waarmee dit wel zou kunnen? of een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ebstore schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:01:
Ik heb nu een maand of 3 een SONY DSC-T3. echt een super camera.
Ik ben niet echt een heel fanatiek met foto's bezig, maar ik zou wel eens willen spelen met foto's in RAW formaat.
Als ik het boekje lees, dan kan ik daar niets over vinden, ook de menus op het toestel zelf geven geen uitkomst.
Heeft er iemand een idee of er een firmware update is voor de T3 waarmee dit wel zou kunnen?
Nee, die is er niet en Sony lijkt ook niet zo dol te zijn op RAW formaat of zo, want je komt 'm alleen maar bij de (semi) professionele cameraas tegen. Voor zover ik weet tenminste.
of een andere oplossing.
Een andere camera kopen of een plaatje in RAW formaat van internet af plukken. Ja ik weet het, heel flauwe opmerkingen, maar met je T3 zal het nooit gaan gebeuren. Helaas. Ik vind het op mijn P200 ook wel een klein missertje eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:58:
Weet iemand hoe je de lens "buis" van de sony V1 moet vastzetten, hoe je die dus weer kunt stabiliseren?
Vastzetten?
De 'speling' die erin zit, dit hoort zo.
Maar met een beetje superlijn is het wel te doen hoor, alleen kan je daarna het 'zoomen' wel vergeten! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:26:
[...]

Vastzetten?
De 'speling' die erin zit, dit hoort zo.
Maar met een beetje superlijn is het wel te doen hoor, alleen kan je daarna het 'zoomen' wel vergeten! :X
nee een beetje speling is normaal idd, alleen als ik mijn camera een heel klein beetje heen en weer beweeg, hoor je hem werkelijk rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:28:
[...]

nee een beetje speling is normaal idd, alleen als ik mijn camera een heel klein beetje heen en weer beweeg, hoor je hem werkelijk rammelen.
Heb ik ook, verklaar dat verschijnsel 's nader!
Die lens heeft gewoon ruimte nodig.
Of anders, wat voor problemen geeft die loszittende lens als je je plaatjes schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn camera op statief zet, dan heeft hij nog een trillend beeld als ik hem op timer zet. Dus euhm bij het sluiten van de sluiter lijkt hij wel te trillen. En jehoort hem gewoon bewegen, je ziet hem ook bewegen. Als ik de kamera kantel dan hoor je als het ware een rollend cq schuivend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:44:
als ik mijn camera op statief zet, dan heeft hij nog een trillend beeld als ik hem op timer zet. Dus euhm bij het sluiten van de sluiter lijkt hij wel te trillen. En jehoort hem gewoon bewegen, je ziet hem ook bewegen. Als ik de kamera kantel dan hoor je als het ware een rollend cq schuivend geluid
Hmm, dat heb ik (gelukkig) niet met mijn V1.
Toch maar terug ermee naar de winkel, zal allicht onder het kopje garantie vallen.
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik wil binnenkort mijn Sony DSC-S75 vervangen door een nieuwe camera. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de W7 of de P200 en eventueel de V3 (al is deze wel een stuk duurder.

Een accu heeft mijn voorkeur aangezien ik hier erg goede ervaringen mee heb bij mijn huidige camera. Ik vindt de W7 wel mooier wat betreft model en de V3 heeft weer meer mogelijkheden.

Wat raden jullie aan?? Ben niet echt een fanatieke fotograaf, maar wil wel mooie foto's maken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
Ik zou de W7 en P200 eens vasthouden, kijken welke het best in de hand ligt. De V3 is inderdaad weer een ander type camera. Ik heb binnenkort de p200, zal mijn bevindingen posten dan ... (p100 helaas dood :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:48:
[...]

Hmm, dat heb ik (gelukkig) niet met mijn V1.
Toch maar terug ermee naar de winkel, zal allicht onder het kopje garantie vallen.
Succes ermee!
Helaas, de garantie is reeds ruimschoots verlopen, dus misschien dat ik hem inruil voor een p200, al is de kwaliteit van de lens aanzienlijk minder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
Ik heb sinds kort een sony w12 (zelfde als W1, maar dan zwart).
Tot nu toe zijn mijn ervaringen positief. Nette plaatjes, erg snel en erg mooi groot scherm. De fotokwalitiet had wat mij betreft nog wel iets beter gemogen, maar daar had ik het geld niet voor over. Hij ligt prima in de hand wat mij betreft, het is maar net waar je van houdt. Het lijkt wel een normale analoge camera ;) Als de opvolgers w5 en w7 net zo goed of beter zijn heb je daar zeker geen miskoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Sxx serie (60/80/90) van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
wouter3 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:24:
...De fotokwalitiet had wat mij betreft nog wel iets beter gemogen, maar daar had ik het geld niet voor over....
Wat is er dan precies aan de fotokwaliteit op te merken? De sample pics die ik van de W1/12 heb gezien vond ik altijd erg goed, dus ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste