Het Grote Sony Cyber-Shot DSC topic.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 7.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

ik ben er inmiddels eigenlijk al aan gewend
heb er niet echt last van

maargoed ga binnenkort wel even langs sony wat hoort niet...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Schop!

Nog tweakers die bovenstaand probleem hebben met de F828?
Want dan kan ik een printje maken van de reacties en hiermee naar de winkel toestappen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik heb momenteel de P72, en aangezien daarvan de chip gaar is moet ik maar een nieuwe aanschaffen :7
Voor zover ik heb gelezen op internet komt de P200 heel goed uit de tests,
"Highly recommended" door dpreview zelfs. _/-\o_

Ik hoor alleen ook de dust-on-lens verhalen, en daar zit ik dus niet echt op te wachten omdat ik toch best wel wat verlang van zo'n camera.
Eigenlijk wil ik nog eventjes wachten tot februari, want dan komt sony weer met een nieuwe reeks compact camera's.

Ik heb alleen nu geen functionele camera meer en dat valt niet mee..
Op de HCCDagen mss toch maar die P200 aanschaffen, ik schat de goedkoopste prijs €250,- daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
weet er iemand of een DSC-F828 met een Canon Speedlite 550EX flitser samenwerkt ?
ik wil namelijk een camera voor erbij waar ik mee kan filmen , en ik ben altijd verliefd geweest op de Carl Zeiss lens

ik heb ook CF geheugen wat erinpast :) vandaar mn keuze voro de F828 (nu de R30 er is zal die vast wel goedkoper worden, of met de prijsdalingen van DSLR zullen mensen die wel voor een prikkie 2e hands verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
nu de R30 er is zal die vast wel goedkoper worden
De R1 bedoelje? Das een hele mooie camera, waarom koop je die niet ipv die oude F828?
Heeft een juweeltje van een lens en enorme CMOS-chip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik vraag me af, op sonystyle staat dat de R1 een macro-afstand van 35 cm heeft? Klopt dat wel? Op DPreview staat er unknown bij.

Op sonystyle verkopen ze wel een macro-opzetlens en een macro flashring. Hoe zou de macro daar van zijn?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Cyclonist schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:49:
[...]

De R1 bedoelje? Das een hele mooie camera, waarom koop je die niet ipv die oude F828?
Heeft een juweeltje van een lens en enorme CMOS-chip :P
ding is ontiegelijk lelijk... en wat duur voor een voor-dr-bij-tje (naast mn 350D)
ik wil terug kunnen filmen , en gemakkelijker foto's maken in het donker en die F2.0-F2.4 lens is daar heeeel erg goed voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 15:30
Ik heb in een ander topic een stukje geplaatst over de moviemode van een sony camera, het lijkt me voor dit topic ook wel nuttige info.

Het gaat hierbij over de 640(std) filmmodus met 16,6fps zoals je die op de huidige camera's kan aantreffen (P73/93/S40/S60/S80/S90/Wx/V3/F828 en vele anderen ;) )

Hoe werkt deze filmmodus?

Veel Sony camera's kennen een opnamestand van 640x480 met 16,6 fps. Bij de nieuwere camera's heet die 'standard' of 'std' in tegenstelling tot de 'Fine' modus. Bij een aantal wat oudere camera's (P32/P72/P92 en ook weer vele anderen) is dit de enige opnamestand voor 640x480.

Echter, hij slaat het bestand op in een MPEG formaat met 25 frames per seconde, zodat het duidelijk is dat er een aantal frames 'bijverzonnen' worden. Ik heb eens een filmpje in dat formaat geanalyseerd en kwam tot het volgende resultaat:

F = een echt nieuw frame
X = kopie van vorig frame

F F X F F X F F X F F X F F X ....... etc

Als je dus 25 frames hebt, dan zijn van die 25 er 16,6 uniek (2/3) en 8,3 frames kopieen van andere frames.
Het nare hiermee is dat het tijdsverschil tussen de unieke frames (de F's) niet altijd gelijk is. Wanneer je deze set hebt: F F X F, dan komt de tweede F 1/25 sec na de 1e. De 3e F komt echter 2/25 sec na de tweede F, omdat er een kopieframe tussengefrot is.

Dit geeft een wat merkwaardige schokkerigheid in het beeld bij het afspelen. Een Canon 15fps filmpje speelt gevoelsmatig dan ook vloeiender af dan een 16,6 fps filmpje van Sony.
(Gelukkig kennen de meeste sony's nu een 30fps mode).

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Cyclonist schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:44:
Ik heb momenteel de P72, en aangezien daarvan de chip gaar is moet ik maar een nieuwe aanschaffen :7
Voor zover ik heb gelezen op internet komt de P200 heel goed uit de tests,
"Highly recommended" door dpreview zelfs. _/-\o_

Ik hoor alleen ook de dust-on-lens verhalen, en daar zit ik dus niet echt op te wachten omdat ik toch best wel wat verlang van zo'n camera.
Eigenlijk wil ik nog eventjes wachten tot februari, want dan komt sony weer met een nieuwe reeks compact camera's.

Ik heb alleen nu geen functionele camera meer en dat valt niet mee..
Op de HCCDagen mss toch maar die P200 aanschaffen, ik schat de goedkoopste prijs €250,- daar.
Is daar al iets van info over? En dan doel ik op de nieuwe compacte versie's van sony?

Wil namelijk ook een camera'tje aanschaffen, en die P200 lijkt me echt perfect. Toch ben ik geschokken van alle dust-on-lens verhalen (jij ook) en durf ik het dus niet aan.

Maar er komt dus een nieuwe serie aan? Zijn er al geruchten over specs, pics, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Specht schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:01:
Hmm van de week is bij mijn f828 dat kleine klepje/pinnetje waarmee je de accu vastzet afgebroken.
Bij het openschuiven van de grote klep, sprong dus ineens dat pinnetje eruit samen met de accu. :? bladiebla
Het defect aan mijn camera is inmiddels extragratis gemaakt door Sony.
De winkel deed in eerste instantie moeilijk omdat het niet onder de garantie zou vallen, maar nadat ik ze een paar keer virtueel tegen hun kl*ten geschopt had door de telefoon hebben ze hem opgestuurd naar Sony en die heeft het kostenloos gerepareerd. :7

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
We Are Borg schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Is daar al iets van info over? En dan doel ik op de nieuwe compacte versie's van sony?

Wil namelijk ook een camera'tje aanschaffen, en die P200 lijkt me echt perfect. Toch ben ik geschokken van alle dust-on-lens verhalen (jij ook) en durf ik het dus niet aan.

Maar er komt dus een nieuwe serie aan? Zijn er al geruchten over specs, pics, etc?
Daar is (nog) niets over bekend, maar www.dpreview.com plaatst elke dag update's en press-releases, dus als er iets nieuws te vinden is, kun je dat meestal dáár als eerste lezen!

Ik verwacht de nieuwe reeks begin volgend jaar.

Ik wacht dan ook nog met het aanschaffen van een nieuwe camera,
de P200 wordt dan natuurlijk voor dumpprijzen weggedaan vanwege het nieuwe model,
en ik kan meteen kijken of de nieuwe camera's beter zijn kwa dust-on-lens en extra functies e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyclonist op 11-11-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Thanks :) Die P200 zal dan idd snel in de uitverkoop gaan, maar vanwege die dust-on-lens verhalen ga ik dan liever voor het nieuwere (duurdere) broertje. Dan maar iets meer geld: foto's verknalt vanwege zo'n probleem is ook niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

dgk

Wat is eigenlijk de opvolger van de V3? Ik wou deze camera kopen, maar deze wordt niet meer gemaakt. De W serie in ieder geval niet (stap terug) en de H1 is niet zo compact als de V1 of V3. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Er is geen opvolger (nog niet tenminste) van de V3, en dat hij niet meer wordt gemaakt is volgens mij niet waar. Kijk anders op de site van Sony of de V3 er nog opstaat. Of anders in de pricewatch van Tweakers om te zien welke winkel hem nog levert. Het is hoe dan ook een uitstekende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

dgk

De pricewatch is niet bepaald up-to-date, bijna geen enkele winkel heeft het op voorraad of anders is het al verwijderd uit het assortiment.

[ Voor 3% gewijzigd door dgk op 26-11-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

Een paar maanden geleden is mijn Canon A70 gestorven aan de grote Canon E18 error (lensmechanisme is kapot).

Na even zoeken op google kwam ik op vele sites die de probleem beschreef en daarom heb ik besloten om over te stappen naar een ander merk..

Ik zit zelf te kijken naar de DSC-S40 en DSC-S80.

Mijn vraag is:

Heeft Sony ook last van problemen ala "E18 van Canon" of andere problemen die bij veel mensen voorkomen?

• devvy
Het gaat te ver om te zeggen dat er nooit problemen zijn met Sony lensmechanieken maar ik lees er in ieder geval minder vaak over dan bij Canon. Hoewel het ook daar minder voor lijkt te komen bij de recentere modellen.

• devvy
dgk schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:47:
De pricewatch is niet bepaald up-to-date, bijna geen enkele winkel heeft het op voorraad of anders is het al verwijderd uit het assortiment.
Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt... toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devvy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:18:
Het gaat te ver om te zeggen dat er nooit problemen zijn met Sony lensmechanieken maar ik lees er in ieder geval minder vaak over dan bij Canon. Hoewel het ook daar minder voor lijkt te komen bij de recentere modellen.
Bij de Canon lijkt het ook pas voor te komen na meer dan een jaar...

Maar goed...

De Sony DSC serie heeft dus geen grote fatale design fout ofzo ala Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Ik weet ook niet of je er zo over kan spreken bij Canon, wat je nl. ook moet bedenken is dat er van Canons in de lagere prijsklasse enorm veel cams verkocht worden en zijn. En zoals je ws. ook al hebt gemerkt komen er op dit forum aanzienlijk meer mensen met Canons dan met Sony's.

Aan de andere kant is wel mijn ervaring dat Sony's wat meer solide in elkaar geschroefd zijn, puur op gevoel.

En wat betreft fatale designfouten, Sony kwam een aantal maanden geleden op de proppen met een behoorlijke misser in hun CCD's die gebruikt werd in oudere modellen (niet alleen van Sony, ook van Canon en heel veel andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devvy schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:09:
Ik weet ook niet of je er zo over kan spreken bij Canon, wat je nl. ook moet bedenken is dat er van Canons in de lagere prijsklasse enorm veel cams verkocht worden en zijn. En zoals je ws. ook al hebt gemerkt komen er op dit forum aanzienlijk meer mensen met Canons dan met Sony's.

Aan de andere kant is wel mijn ervaring dat Sony's wat meer solide in elkaar geschroefd zijn, puur op gevoel.

En wat betreft fatale designfouten, Sony kwam een aantal maanden geleden op de proppen met een behoorlijke misser in hun CCD's die gebruikt werd in oudere modellen (niet alleen van Sony, ook van Canon en heel veel andere merken).
Ja daar heb ik over gelezen, maar die zit gelukkig niet in de DSC-S40 of S80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
In de kerstvakantie kreeg ik met mijn P73 dit probleem (100% crop):
Afbeeldingslocatie: http://home.kliksafe.nl/dmoerman/bad_picture/strepen.jpg

Mijn vragen:
  1. Hebben jullie dit ook wel eens (gehad)
  2. Is dit hetzelfde probleem als wat de 2003 modellen van diverse fabrikanten hebben met hun (sony) ccd?
Zie evt. hier voor het volledige plaatje.

Ik heb zelf niet het idee dat het aan mijn geheugen kaart ligt (Sandisk MemStick Pro Duo 512mb), omdat toen ik de ontspanknop half indrukte het lcd scherm al raar deed.

Foto is genomen bij de zee, temperatuur zal ongeveer 2-3 graden zijn geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door devvy op 09-01-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met de R1 als jullie hier al ervaring mee hebben. Wil voor mijn reis naar amerika een relate camera hebben, zit te twijfelen tussen een goedkope spiegelrefles en een dure gewonde digitale en vond deze. Over een tijdje zal deze wel wat in waarde gedaald zijn en valt hij in mijn prijs categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:38:
Wat is jullie ervaring met de R1 als jullie hier al ervaring mee hebben. Wil voor mijn reis naar amerika een relate camera hebben, zit te twijfelen tussen een goedkope spiegelrefles en een dure gewonde digitale en vond deze. Over een tijdje zal deze wel wat in waarde gedaald zijn en valt hij in mijn prijs categorie.
Er is nog niet veel geschreven over ervaringen met deze nieuwe Sony R1
Ik ga geen spam verspreiden, maar er is nu wel een Nederlandstalige gebruikersmailgroep.
Dus mail me even, als je daarin geïnteresseerd bent.

Groet van Jan
jan@geeft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een Sony Cyber Shot DSC-P72 sinds ongeveer 3 jaar
sinds kort valt die geregeld zonder aanleiding uit met de lens open
als je het toestel dan weer aanzet, gaat de lens dicht
zet je het dan weer uit, dan gaat de lens na enige tijd weer open

heel bizar, want al die tijd werkte dit toestel perfect, en nu nog doet hij dit maar af en toe

iemand enige ervaring met hetzelfde probleem?

hartelijk bedankt

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Bij mij treedt dat probleem op met batterijen die niet 'goed' meer zijn, of die leeg zijn. Ik heb een set Varta's waar dat dus steeds mee gebeurt (zowel met mijn vorige P72 als nu met de P73).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat ik voor het volgende zou kunnen vragen kwa prijs? ik wil binnenkort een Nikon D50 setje gaan halen en dan is mijn DSC-F717 overbodig.
  • Sony DSN-F717
  • Breedhoek converter x0.7 ( vcl-mhg07 - foto )
  • 2x Sony-accu (incl lader)
  • 256Mb en 1Gb Sony memory stick.
  • Originele sony cybershot tas waar alles in past.
  • Velbon/sony statief incl quickrelease & remote. foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
Het hangt er een beetje vanaf hoe oud je F717 is en hoeveel je hem hebt gebruikt (krassen e.d.).

Het is bekend dat het een goede cam is, dat heb je mee. Ik denk dat je voor de cam zelf iets in de richting van 250-300 euro kan vragen - ik zag hem pas nog bij de Dixons nieuw, maar ik weet niet hoe duur die daar was-, de memory sticks bij elkaar denk ik 50 euro (gezien huidige nieuwprijs), conversielens ook een paar tientjes en statief ook zoiets.

Al met al ongeveer 450-500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog in 100% staat, ongeveer 2.5 jaar oud en ruim 7000 foto's mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Ik zat ook te wachten op de opvolger van de p200, maar het lijkt erop dat de p serie niet meer vernieuwd wordt. Hoe zijn de problemen eigenlijk opgelost ivm het stof probleem? Want ik denk er nu toch over na om alsnog de p200 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraag over de P200. Houdt die de instellingen voor wat betreft het flitsen vast na het uit/aanzetten, of moet je dit steeds weer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
*Kick*

Is het mogelijk om de P200 als webcam te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er problemen zijn geconstateerd door sony bij de chip van een sony DSC 717.
en of er een nieuwe firm ware versie beschikbaar is alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe je de volgende dingen insteld in de p41 variant ??
  • F-nummer
  • Belichtingstijd
  • Meetmodus
Ik heb de handleiding al 100 x doorgenomen maar wil niet lukken.

http://pdf.crse.com/manuals/3091349421.pdf

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar ik heb hier 2 verschillende exif eigenschappen dat het wel kan. welke opties moet ik hiervoor hebben ??

Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/p41-exif.JPG

Wie weet hier meer van.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik ken je camera niet, maar grote kans dat het niet handmatig kan. Je camera kan het wel vaak aanpassen, maar jij als gebruiker niet. Veel Point&Shoot camera's hebben dat.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik fotografeer nu een paar maanden met de dsc-r1 ik vind het echt een topcamera wil der nu echt een flinke hobby van gaan maken voor een beginend fotograaf echt een aanrader maakt heel makelijk scerhpe foto's makelijk te bedienen en ik maakte na een week al foto's waar heel men familie van stond te kijken _/-\o_ _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bart,

Ik heb ook een p72 en heb hetzelfde probleem gehad.
Naar een keer de meegeleverde oplaadbare penlights gigavol te hebben geladen was dit probleem over. In het display gaf de camera overigens aan dat de batterijen nog zeker halfvol waren.
Na dit probleem opgelost te hebben, heeft de camera nu ineens een probleem met het flitsen.
Waarschijnlijk hebben de batterijen echt een probleem en moet ik maar eens nieuwe batterijen gaan plaatsen. Ook batterijen hebben natuurlijk een levensduur.
De ellende is alleen dat dit vreemde effecten heeft op de camera.
Je zou verwachten dat de batterijen zeer snel leeg zouden raken maar het effect op de camera is dus inderdaad uitvallen en waarschijnlijk dus ook niet meer flitsen terwijl de camera aangeeft dat de batterijen vol zijn.

Ook zag ik een probleem met in de tread met de chip. Dit blijkt een door sony erkent probleem te zijn. Zwakke chip. Deze worden gratis door sony vervangen op hun kosten (ook als ze al 4 jaar oud zijn). Dit kreeg ik te horen in de fotowinkel toen ik naar bovenstaan probleem informeerde.
Doe er je voordeel mee.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste