ik weet niet helemaal zeker of het hier thuis hoort maar om nou meteen een nieuw topic te openen voor een vraag over waarschijnlijk de voeding lijkt me wat overdreven. mijn probleem ziet er als volgt uit:
Ik had een nieuwe s-ata hdd gekocht en deze in m'n systeem gehangen (hiervoor een normale ide) dus ik d8 leuk en zette m'n computer aan.
in de POST gaf hij een paar piepjes (lang kort kort, naar mijn weten iets met de video kaart) dus ik sloop m'n video kaar er even uit en leen die van m'n pa.
opstarten niets aan de hand... dus vol goede moed gooi ik mijn eigen video kaart er weer en en hij doet het gewoon.
windows xp geinstalled met sata drive en toen wou ik mijn oude hddtje er even aan hangen om wat bestanden van de ouwe naar de nieuwe over te zetten.
toen ging hij wel aan maar gaf helemaal geen piepjes.
reset -> weer piepjes (lang kort kort)
m'n video kaart deed het dus nog wel even daar tussen en naar m'n gevoel gaf de voeding gewoon niet genoeg kracht meer voor mijn eigen video kaart (andere voeding kan ik thuis niet testen want m'n pa heeft precies dezelfde als mij)
volgens mij heb ik ook een wat laag aantal watt voor m'n computer:
amd 2500+ barton
abit nf7-s 2.0
2x256 mb ddr ram (twinmos)
gf4 ti 4200
120 gb maxtor sata
1024 live geluidskaart
300 watt ?codegen? voeding
dus ik denk dat het aan de voeding ligt (of zou het toch de videokaart zijn?)
update:
videokaart in systeem van m'n vader geprobeert werkte gewoon dus is video kaart niet.. toen hing ik hem weer in mijn systeem en startte deze gewoon vrolijk op...
heel vreemd gebeuren dus allemaal dus ik denk dat m'n voeding gewoon net niet krachtig genoeg is (soms dan)
[
Voor 12% gewijzigd door
Konijn op 04-03-2004 17:14
]