een sleutelhanger maken van een oude 486

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
hallo ,

iedereen . ff beginnen bij t begin . ik kom de zolder op en zie een doos staan en denk wat zit daar in , blijkt er dus een oude pc in te zitten ( waar egt niks meer mee te doen is , zit bv. een 281 mb hd in ) dus ik denk ff kijken wat ik nog meer allemaal vind in die doos , jazeker alls oud spul . er zit ook een vga kaart in die je kunt linken met een ander , maar kan alleen geen core vinden , wel 2x een bios ( zon heele grote ) en een stuk of 9 ram + nog 9 ram sockets waar extra uitbreinding op kan , maja allemaal ouwe shit kijken , en ik denk wtf is dat man dat ding is toch niet groot genoeg om de nb te koelen , en nee hoor doet ie ook niet , hij koelt de cpu :s ( man dat ding is zo klein krijg je nog geen 40 x 40 fan op zonder dat die uit steekt). mja alles door gekeken en denk wat kan ik hier nou mee doen ( geen zin om naar t miljeu park te rijden ) toen dacht ik laat ik van die ouwe cpu nu eens een sleutel hanger maken , als souvenier aan die ouwe tijd . so far so good , alle pinnetjes om gebogen en er vanaf gehaald . de core geschuurt ( is nu net een spiegel ) en tja nu een gaatje op een hoek en dan een ringetje er door . bleek dit gaatje iets moelijker te maken dan ik dacht . met een 4 mm beton boor , volle toeren en op klop boor mode staan boren , en alleen een paar krassen er op , ziet btw egt dom uit , jij met je enorme boor op je cputje :S >:) .mja weet nu niet hoe ik hier door kom , ook al geprobeert met zon boor voor mee door tegels te boren , beton boor , glas boor of ziets , maar nee hoor . nou is mijn vraag : weet iemand hier iets op . het is dus een oude 486 , en loopt op 66 mhz , en iets met dx2 . en het is dus zon keramisch ding ( sorry als ik in t verkeerde een topic open , maar dit is toch een mod , of niet correct me if i am wrong ) mja alvast bedankt , laters

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

tjees wat een verhaal :X
ik wil ook een gaatje boren in een cpu, lijkt niet zo makkelijk tegaan nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Ik ben door een P4 2.8 geraakt met 2 diamantboortjes en een nieuwe boor :p Ben er een goed uur mee zoet geweest.. Hoewel ik denk dat in jouw geval het diamantboortje meer waard is dan de CPU :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 10:48
waarom ga je in godsnaam in een p4 2,8 gig boren? leg me dat is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
why the fuck maak je een gat in een p4 2,8 ghz ?? , damn , geld te veel , of wat was er dat je zoiets doet. man een gat in en 2.8 :'( zonde ( 2.8 is me huidige proc ) vlgende keer dat je zoeits doet , bel me dan , da kom ik die proc grats en voor niet op halen (hoef je ook geen moeite te doen met boren )

[ Voor 31% gewijzigd door LyP0 op 02-02-2004 22:46 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
enters zouden handig zijn ;)
maar ik heb nog wel eens gaatjes geboort in oude processors (weet niet meer wat het was) maar ik kwam er eigenlijk wel redelijk doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
volgens mij kun je er beter een sleutelhangerringetje aan vastlijmen, dan heb je ongeveer hetzelfde en het is een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk was die 2.8ghz dood :P
maar je hebt idd iets nodig om door keramiek heen te komen, zijn volgens mij gewoon boortjes voor.
En maak eens een lijstje van je oude kneut :P wellicht iets leuks dat er nog tussen zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

YoYoost schreef op 02 februari 2004 @ 22:41:
waarom ga je in godsnaam in een p4 2,8 gig boren? leg me dat is uit!
LyP0 schreef op 02 februari 2004 @ 22:41:
why the fuck maak je een gat in een p4 2,8 ghz ?? , damn , geld te veel , of wat was er dat je zoiets doet. man een gat in en 2.8 :'( zonde ( 2.8 is me huidige proc ) vlgende keer dat je zoeits doet , bel me dan , da kom ik die proc grats en voor niet op halen (hoef je ook geen moeite te doen met boren )
Omdat hij hem natuurlijk kapot getweakt heeft B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:00

BLN

probeer ns met een stevige metaal boor. die zijn gemaakt om op gladde oppervlakken te bodren, misshcien dat je er dan wel doorheen komt

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik eens een metaal boortje beton boren zijn gemaakt om te kloppen dus die proberen het gat door te beuken in plaats van te boren. Waarzijnlijk dat je met een scherp metaal boortje er wel doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boren door keramiek is nagenoeg onmogelijk met gewone steenboortjes, daar heb je toch wat zwaarder geschut voor nodig. Zelfs met een Metabo klopboormachine kwam ik niet door m'n 386 chippie heen, er zit zelfs geen kras op :X
Ik heb nog geprobeert om er een koperen ring aan te solderen maar dat hecht niet echt geweldig.

offtopic:
leestekens hoeven niet los te staan hoor :X alleen ná een leesteken een spatie graag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
oke bedankt , ik zal t moreg eens uit proberen , als ik dat nu nog ga doen haaten me buuren me morge , so jullie horen morge nog wel van me ff kijken of t lukt , ander plak ik m gewoon dr aan . ehhehee lijm >:) ruikt lekker mja . gewoon ff proberen . laterz
en ja ik weet t me spelling zuigt ! 8)7 oud nieuws

[ Voor 11% gewijzigd door LyP0 op 02-02-2004 22:59 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb hier nog een Intel 486DX, een Intel 486DX2 en een AMD 486DX-4 liggen. Ik heb al een tijd op de planning staan om hier iets mee te doen, maar wat precies wist ik niet. Een sleutelhanger maken is wel een stoer idee. De pinnen eraf slijpen, de messing 'beschermkapje' aan de onderkant eraf halen zodat de core blootligt en deze dan op een of andere manier beschermen tegen krassen. Dat zou zoiets als onderstaand plaatje moeten opleveren:

1GHz Athlon sleutelhanger

Uiteraar is een sleutelhanger zoals die van * Robin ook niet slecht:

AMD Kerstbal 64 FX-2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben er ook een aardig tijdje mee bezig geweest, en het is me niet gelukt.
Die dingen zijn echt knetterhard :(
Wel heb ik alle pootjes eraf gehaald met een slijpsteen. Ik ben toen iets langs de core gegaan waardoor ik deze eraf kon kalen. Het ziet er van binnen best cool uit.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.b.h.voss/4861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.b.h.voss/4862.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ja heb 3 van die ouwe 486 , een nog in een pc een waar ik in dit verhaal over schreef en een daarvan dacht ik de core bescherming eraf te wippen , maar alle pootjes er nog aan te laten , zag ook wreed uit , maar wilde er af wippen met t mes , en sla er op bahm , meteen hele proc + core aan diggelen ( deze had een keramieke en geen ijzere core bescherming )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2379(Small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2378(Small).jpg
Hopen dat het blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:32
Als je nu eens iets verder naar de hoek een klein stukje inslijpt aan beide kanten en je legt een soort lus strak om deze inkepingen heen met daaraan een oogje dan heb je een sleutelhanger lijkt mij.

__ . _________
| \_|
|
|/ |
__|
|
|

Ik krijg het niet goed voor elkaar met streepjes e.d. maar stel je voor dat die inkeping iets schuin naar binnen moeten en daar maak je een heel dun stukje staaldraad strak omheen. (solderen of met iets vastknijpen)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij hangt er een intel p 200mmx aan me sleutelbos ragde er zo een gaatje in , even de pinnetjes deraf slijpen met een dremel en tadaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcb1 schreef op 03 februari 2004 @ 00:00:
[...]

Als je nu eens iets verder naar de hoek een klein stukje inslijpt aan beide kanten en je legt een soort lus strak om deze inkepingen heen met daaraan een oogje dan heb je een sleutelhanger lijkt mij.

__ . _________
| \_|
|
|/ |
__|
|
|

Ik krijg het niet goed voor elkaar met streepjes e.d. maar stel je voor dat die inkeping iets schuin naar binnen moeten en daar maak je een heel dun stukje staaldraad strak omheen. (solderen of met iets vastknijpen)
denk niet dat slijpen kan, met een dremel kom je er sowieso niet doorheen en een grote slijptol versplinterd het hele ding denk ik.
Houd er ook rekening mee dat het ding nog geen 4 x 4 cm is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:11

FastBunny

Give it the Works !

Heb het eens met een kolomboormachine geprobeerd en een metaalboortje
Na ongeveer 5 minuten boren.. denk wat hoor ik toch ;)

Bleek de boor helemaal plat te zijn, puntje was dus helemaal weggesleten :D

Stevig spul dus ;)

Was overigens een 386DX 25

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook niet te doen , dat spul is zo hard.
Ik heb precies zo amdtje hier nog liggen , ben er vorig jaar ook mee bezig geweest.
Ik heb ook is een plaatje gezien , van een persoon . En die had d.m.v. een gasbrander de core te voorschijn laten komen !
Zal is kijken of ik hem nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Dat had wel ffies wat mooier gekund... 't is trouwens veel leuker om van die non-sockets te doorboren, dan heb je geen pinnetjes die je kunnen vervelen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/got/sleutelhanger.jpg

Gewoon standaard boortje van m'n dremel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Cutebritney schreef op 03 februari 2004 @ 09:53:
[afbeelding]

maar dat is geen keramische verpakking :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

[afbeelding]

Wat voor processor is dat precies?

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 22-09 16:12
amd athlon denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Ja, ik zie ook nog wel dat 't een AMD Athlon (ten minste, die Athlons zijn toch groen? :P ) is DiLDoG ;)
Maar ik vroeg precies, bijvoorbeeld een Athlon XP 2400+ ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door blizt op 03-02-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De nieuwere processors (P4, AMD Athlon XP) zijn net effe wat gemakkelijker te doorboren dan zo'n ouwe 486 ;)
Deze hebben namelijk niet zo'n keiharde keramische verpakking, maar een veel zachtere organische(plastic :?). Daar kom je met elk willekeurig steenboortje nog doorheen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
http://www.moddingtech.de...t=modding&page=cpukeyring

hele tutorial voor het maken van een CPU sleutelhanger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 03 februari 2004 @ 09:48:
[...]

Dat had wel ffies wat mooier gekund... 't is trouwens veel leuker om van die non-sockets te doorboren, dan heb je geen pinnetjes die je kunnen vervelen! :p
k heb alles geprobeert, mooier lukt gewoon niet :X
De manier van die tutorial werkt ook echt niet, dat blijft hooguit een week zitten. Soldeer hecht nauwelijks aan die afgeknipte pootjes, ik heb niet voor niets 6 pinnetjes nodig gehad (overige pinnetjes heb ik afgebroken en weggeschuurd) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit ervaring weet ik dat je voor het boren in keramiek(ik slijp zelf half edelstenen bijv. amethist) een speciale boor nodig hebt.dat zijn diamant holboren.
dat is een metalen pijpje met een diamantcoating.die boren zijn in verschillende maten te krijgen.
schrik alleen niet van de prijs,want voor de prijs van 1 boor heb je een hele berg sleutelhangers.
ik heb voor een 1mm boortje zo'n 50 euro betaald.maar daar kom ik wel door elke steen(achtig) soort heen.wil je meer gaatjes boren dan moet je ook nog een koelkop hebben en die kost zo'n 195 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Kan je dan niet gewoon een klein waterbakje nemen waarin je boort? Dat koelt ook goed genoeg lijkt me. Misschien lukt het zelfs met een kobalt boortje onder water. Maar snel zal het zeker niet gaan.

Zonder koeling gaat het zowieso niet lukken met gewone boortjes, die smelten dan gewoon. En diamantboortjes kunnen ook niet goed tegen hitte! Diamant is namelijk ook brandbaar (het is gewoon koolstof met een andere structuur).

EDIT: Misschien gaat het ook wel lukken met van die gediamanteerde freesstiftjes voor de dremel. Maar hou ook die onder water en kijk uit dat er geen water bij de machine kan komen!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Benadski op 03-02-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een diamantboor is inderdaad de oplossing.. Ik heb overigens zelf een Athlon MP2000+ als sleutelhanger...

Overigens is dit meer iets voor de HK, en als je weet dat je spelling zuigt: doe er dan iets aan!

[ Voor 33% gewijzigd door Kaj. op 03-02-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook een 486 als sleutelhanger, en ik heb gewoon een stukje installatiedraad gepakt (1,5mm2) een oogje (U) gebogen, en die in een hoek tussen de pootjes geduwt (de hoek tegenover de hoek met de markering).

Alle pootjes die er bij konden komen er overheen gebogen, en een flinke klodder soldeertin er op gedaan, en de rest weggeknipt en met een dremel vlakgeschuurd.

Ik zal kijken of ik een foto kan maken/uploaden.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~arianmanni/PLAATJESMAP/Bild0645.jpg
Met nog een IC er bij, ook stuk installatiedraad en daar de pootjes overheen gebogen en gesoldeert.

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 03-02-2004 12:44 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 10:14
Mij is het een tijd terug wel gelukt met een klopboormachine en de boor die er in zat, denk dat het een steenboortje geweest is.

Afbeeldingslocatie: http://twit.fulgor-hosting.nl/IMG_0033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twit.fulgor-hosting.nl/IMG_0034.jpg

Zoals je ziet heb ik de pinnetjes moeten verbuigen omdat het anders te pijnlijk werd voor mijn been :)

[ Voor 17% gewijzigd door twit op 03-02-2004 12:41 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mensen!!! Het gaat hier om een keramische verpakking :o
niet één of ander kunstof

[ Voor 26% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2004 12:43 . Reden: toevoeging ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 10:14
Prutz0r schreef op 03 februari 2004 @ 12:42:
Mensen!!! Het gaat hier om een keramische verpakking :o
niet één of ander kunstof
Ik zou toch zweren dat mijn celeron een keramische verpakking heeft ?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Grappig, mijn sleutels op het werk (bij Goris, dus als je langskomt ;)) heb ik ook een Athlon aan hangen. Dat was ik al aan het proberen sinds de eerste XP, maar damn, dat keramiek zeg.
Het is dus gelukt toen een klant met een 2000+ binnenkwam die stuk was (organisch).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ja ik heb het nu ook geprobeert met een soort speciaal soort vloeistof op de boor weet niet wat het is maar die vent zij dat het goed was om door heele harde tegels waar je niet zo 123 door komt te boren , maar nog steeds geen sycces , en ook met zon slijpkopje gedaan , lijkt op een stifje met daarop heele fijne soort zand of zoiets , maar ook niks . denk dat ik nu ga proberen wat resistor ook heeft gedaan , solderen dan maar :( , er zit niks anders op . en om nu een diamantboortje te kopen , neuh danke , heb ik niet eens t geld voor ( ben maar een arme scholier ) anyways allemaal bedankt met jullie hulp , alleen jammer dat t niet lukt . als t aan mij ligt mag er een slotje op , of iemand moet nog iets weten wat ik kan doen om er door te komen . laters greetz LyP0 _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Klippy

Still Game

Ik ga nu ook nog een keer proberen, lukte mij toen ook niet.

edit:

Feest gaat niet door, kan processor niet meer vinden :(
Moet nog ergens liggen bij de werkbank al voorbereid, maar volgens mij heeft iemand hem weggegooid ofzo :(

[ Voor 60% gewijzigd door Klippy op 03-02-2004 16:24 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op 03 februari 2004 @ 12:52:
[...]

Ik zou toch zweren dat mijn celeron een keramische verpakking heeft ?
da's een ppga package, da's plastic (wel een harde variant). die 386 / 486 hebben een cpga package, die c staat voor ceramic, oftewel keramiek.
edit:
nog meer herkenpunten: Bij een keramiek behuizing zit de core altijd onderop geplakt, bovenop zijn ze glad)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog eens even gezocht voor foto's van die speciaalboren.

http://www.ukam.com/optical_core_drills.jpg
en hier de koelkop..

http://www.ukam.com/drillingaccessories.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit ook te doen maar dan met een amd k6 maar de pinnetjes wil ik in een stukje plexiglas drukken door het te verwarmen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Heel goed idee Patrick. Dan is je Core beschermt en al :) en dat geeft een redelijk cool effect. Maar probeer anders HEEL het ding erin te doen zodat er geens tof tusse het plaatje kan kopen?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 03 februari 2004 @ 18:38:
Maar probeer anders HEEL het ding erin te doen zodat er geens tof tusse het plaatje kan kopen?
Dit was ik ook vanplan ben niet zo'n held in zagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Laatst online: 24-08 21:15
Mine!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/cputjuh1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/cputjuh2.jpg

Een Intel Pentium Pro 200MHz :)

En die heeft..idd ja..2 cores ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tomaat schreef op 03 februari 2004 @ 19:49:
Mine!

[afbeelding]
[afbeelding]

Een Intel Pentium Pro 200MHz :)

En die heeft..idd ja..2 cores ;)
Nee, die heeft: Cache en Core apart op die zitten. Is net wat anders. Ondie cache is vanaf min of meer socket 370 (Coppermine's). Cache naast de chip is de PII/Vroege PIII.

Ondie NAAST de die is Pentium pro.. het ziet er iig wel vet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
<offtopic>
ANdrode schreef op 03 februari 2004 @ 20:30:
Ondie cache is vanaf min of meer socket 370 (Coppermine's).
Nope, zat toch echt ook al op mijn slot1 celeron300a@450 Mhz ;)
Cache naast de chip is de PII/Vroege PIII.
Hmm...ik heb eigenlijk nooit een PIII met cache naast de CPU gezien eigenlijk.
</offtopic>
Wel leuk trouwens, al die verklooide CPU's :P

[ Voor 6% gewijzigd door 0siris op 03-02-2004 20:44 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
blizt schreef op 03 februari 2004 @ 10:15:
Maar ik vroeg precies, bijvoorbeeld een Athlon XP 2400+ ofzo.
Zo te zien een XP2000+ (ik zie iets van AX2000nogwat ;) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LyP0 schreef op 02 februari 2004 @ 22:58:
en ja ik weet t me spelling zuigt ! 8)7 oud nieuws
offtopic:
Waarom verander je dat dan niet, als ik vragen mag?

Maar dit alles brengt me wel op een idee... Ik heb hier toch een oude Cyrix 6x86 proc liggen... (150+ voor de kenners die het willen weten... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Alle mislukte mods en oc's zijn hier te vinden volgens mij :P
Ik denk dat een diamantboortje tog die 486 cpu niet waard is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bee.nl op 03-02-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Das nog eens een vet idee! Ik heb ook een 486DX2 @ 66Mhz hier liggen...Maar ik kom dus niet door keramiek heen zie ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
ik probeerde het net ook weer een keer, die pinnetjes gingen er gemakkelijk af met de slijptol :) ik dacht ik maakt eerst een gaatje met de centerpols voor ik ga boren, anders glij je ook maar met je boormachine over dat ding heen. Maar helaas, ik ramde een beetje te hard en er brak een hoek van de proc af :( Morgen misschien nog eens opnieuw proberen met een athlon 1000, maar dan minder hard rammen >:) Als ik die ook verspil hou ik alleen slot1 pentium 2's over welke een beetje te groot zullen zijn B)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jkrebber/proc/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jkrebber/proc/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op 03 februari 2004 @ 21:25:
dacht ik maakt eerst een gaatje met de centerpols voor ik ga boren, anders glij je ook maar met je boormachine over dat ding heen.
Forget it, je krijgt er geen putje in, het versplinterd gewoon. Onthoud dat het steen is he, geen kunststof of metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

flauwerik dat is ook geen keramiek maar dat is gewoon kunstof. Ik denk dat iets van fyberglas is ofzo. >:) Of mischien wel glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm.......... ik wou zoiets met een AMD XP 1900+ doen maar ik ben dus niet origineel beizg zie ik zo :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/965141791.jpg

Alleen heb ik dan een zilveren dingetje ervoor is meer *SHINY* :> :*) 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
ik heb er net een gemaakt van m'n 486 :) Ik post morgen wel een paar pics ;) En nee ik ben zeker niet door keramiek gekomen, maar heb het met een simpele metaaldraad gemaakt. Het is stevig en simpel :)

Heeft iemand een idee hoe ik dat metalen beschermplaatje voor de core eraf kan slopen? (ik heb geen dremel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 03 februari 2004 @ 22:07:
Hmm.......... ik wou zoiets met een AMD XP 1900+ doen maar ik ben dus niet origineel beizg zie ik zo :+

[afbeelding]

Alleen heb ik dan een zilveren dingetje ervoor is meer *SHINY* :> :*) 8)
processor sleutelhanges zijn sowieso niet origineel meer tenzij je een hele exotische processor weet te vinden voor dit doel >:)
hints:
PowerPC
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuplanet.com/img/125ppc143.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
[...]

Forget it, je krijgt er geen putje in, het versplinterd gewoon. Onthoud dat het steen is he, geen kunststof of metaal.
daar was ik ook al achtergekomen >:) zie ook de pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:13:
[...]

processor sleutelhanges zijn sowieso niet origineel meer tenzij je een hele exotische processor weet te vinden voor dit doel >:)
hints:
PowerPC
[afbeelding]
Hmm..........OK nou nog wachten op de 1ste tweaker die er eentje laat doorbranden :+
Zo ben ik aan die 1900+ gekomen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik krijg dat beschermplaatje er niet af :(
Kan dat niet met een harde tik van een schroevendraaier met hamer? >:)
Plz help me :P

EDIT: YOEPIE HIJ LIGT ERAF :D

Ik post morgen wel ff :P

[ Voor 21% gewijzigd door Oguz286 op 03-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op 03 februari 2004 @ 22:28:
Ik krijg dat beschermplaatje er niet af :(
Kan dat niet met een harde tik van een schroevendraaier met hamer? >:)
Plz help me :P
beetje wrikken met een mesje misschien? Heb het zelf nog niet geprobeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet nog dat ik in t 486 tijd perk rond liep met oude sims aan mn sluitelbos.
van die ouderwetse 256Kb sims.

Wel grappig om dit soort dingen weer eens terug te zien.

Origineel? wat dacht je van een videokaar chip?

Iemand nog leuke ideeen voor een DJ related sleutelhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 23:18:
Weet nog dat ik in t 486 tijd perk rond liep met oude sims aan mn sluitelbos.
van die ouderwetse 256Kb sims.

Wel grappig om dit soort dingen weer eens terug te zien.

Iemand nog leuke ideeen voor een DJ related sleutelhanger?
mayby een cassete bandje aan een ringetje ?? .(wel van die minni bandjes ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door LyP0 op 03-02-2004 23:21 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 23:03
Nog niemand met een Athlon 64 :? :P

Ik ga het binnenkort ook ff proberen :) heb een P1 en een via northbridge.. gaan gewoon onder de kolomboor >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga mijn asus moederbord aan mijn sluitels hangen dan hoef je ook niet te boren of solderen _/-\o_ |:( :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y)
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 00:07:
ik ga mijn asus moederbord aan mijn sluitels hangen dan hoef je ook niet te boren of solderen _/-\o_ |:( :7
Post je er dan wel pics van 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Misschien dat boren door dat keramiek wel lukt met spiritus...

Hiermee kan je zelfs met een steenboor door glas heenkomen.

- Neem een nieuwe (scherpe) steenboor.

- Leg om het te boren gat even met siliconenkit een ringetje. (als dam, zodat de spiritus niet wegloopt.

- Giet een beetje spiritus in het ringetje.

- Nu langzaam boren, stevig drukken op de boor en niet op kloppen zetten.

Suc6

mod-remark: NB: ivm brandveiligheid is het koelen met brandbare middelen niet echt aan te raden voor leken. Veiliger is het om voor water te kiezen, dat wordt ook door professionele bedrijven als koelmiddel gebruikt bij graniet en aanverwanten extreem harde materialen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vanaf volgende week heb ik 3 mobo's en 2 cpu's over, dus daar gaan we mooi een sleutelhanger met socket erbij van maken.
Met socket zal het wel iets makkelijker boren zijn, en de cpu kan er dan ook weer uit met zo'n cool hendeltje 8)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ook eens gelukt, met een Makita boormachine + kobaltboortje. Als een mes door het boter!

Ik had ook eens voor de gein een oud vga-kaartje aan m'n fietssleutelbos gemaakt. Best wel lomp als dat ding zo aan je fiets bungelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Extremiel schreef op 04 februari 2004 @ 00:20:
Misschien dat boren door dat keramiek wel lukt met spiritus...

Hiermee kan je zelfs met een steenboor door glas heenkomen.

- Neem een nieuwe (scherpe) steenboor.

- Leg om het te boren gat even met siliconenkit een ringetje. (als dam, zodat de spiritus niet wegloopt.

- Giet een beetje spiritus in het ringetje.

- Nu langzaam boren, stevig drukken op de boor en niet op kloppen zetten.

Suc6
Is dat niet tricky? Bedoel boortje wordt warm, misschien beetje vonkjes, en dan in de spiritus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 23:18:
Dat is helemaal niet origineel, daar is een jaar of 2 geleden zelfs een inkoopactie voor geweest (verschillende video- en moederbord-chips) :P
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:13:
[...]

hints:
PowerPC
[afbeelding]
Ik zal vanavond als ik thuis ben eens een poging doen O-)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Is dat niet tricky? Bedoel boortje wordt warm, misschien beetje vonkjes, en dan in de spiritus :?
Spiritus verdampt (koelt dus) en daardoor word je boortje niet warm.
ps. je moet ook langzaam boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Waarom niet gewoon water? Dat koelt ook goed en is ongevaarlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 18:59

World Citizen

FreeReef.nl

Heb ff diamant boortje geleend van onze tegelzetter in de famillie, en wvoem erdoorheen. OMG dacht ik en keek naar dat boortje en weer naar men prc weer naar boortje en ...... OMG dat ging goed. wow ehhh nou daar was ook geen lol aan te beleven.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 12:40:
Heb ff diamant boortje geleend van onze tegelzetter in de famillie, en wvoem erdoorheen. OMG dacht ik en keek naar dat boortje en weer naar men prc weer naar boortje en ...... OMG dat ging goed. wow ehhh nou daar was ook geen lol aan te beleven.
LOL :+ :D

Daar haal je ook geen lol uit, maar uit de reacties op je "unieke" sleutelhanger :P ;)
Tenminste dat hoop ik voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
Kheb er vandaag ook een gemaeakt met een celly :)

Zal morgen een picje maken ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm morgen even kijken ofk nog wat troep heb liggen.... :) Dit is zeker niet origineel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
[afbeelding]

Lol zo een heb ik er ook... Dremel boortje doet het idd prima :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
heb m nu heel leuk gemaakt al zeg ik t zelf ;) . heb de hele porc tussen 2 plaatjes plexiglas geklemd , deze zijn net iets groter dan de proc . daar hd schroefjes in ( om in pc style te blijven ) en de randen mooi geschuurt , je kunt er egt helemaal door kijken >:) , ziet egt vet uit , kan helaas geen pics posten heb geen camera :'(

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hehe, als je er niet doorheen komt moet je hem idd op andere manieren aan je sleutelbos krijgen. Slim bedacht :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Laatst online: 13-12-2022
kben ook ff creatief bezig geweest met soldeerbout, tis me goed gelukt zeg ik t zelf, je moet gewoon een koper ringetje met grof schuurpapier opschuren zodat de tin zich goed vasthecht, daarna ontvet je de proc ff met wat ontvetter en schuur jke die ook op, en geloog me, dat ringetje gaat er ooit meer van af :D

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
et ff niet op mn spelfouten hierboven ty ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 18:59

World Citizen

FreeReef.nl

Netjes laat even wat foto's zien, ik heb dit namenlijk ook geprobeerd maar het ringetje liet naar verloop van tijd los omdat het aleen aand e socket pinnetjes vast zat gesoldeert. en er kwam nogal wat kracht te staan op de aansluiting in mijn broekzak.

[ volgende keer mischien het edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
knopje gebruiken om je spelfouten te verbeteren]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 12:40:
Diamant boortjes zijn super ideaal..echt!

maar doet nu iemand in het gaatje een busje plaatsen tegen schaven/scheuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44985733.jpg

Dit is mijne dan met een opgescheurd/ontvet ringetje & procje zodat het beter vastzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexophilia
  • Laatst online: 26-03-2023
LoL

Dit topic had je rond 1996 moeten plaatsen :)

kijken watvoor reacties je dan zou hebben gekregen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
heheheh :)
was tweakers r toen al?? (kben nieuw hier drm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Nope, pas in '98 > reviews: About us: Femme Taken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 15:23

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb ook eens een sleutelhanger gemaakt van een Pentium 90. Door dat keramiek heen boren wilde echt niet lukken.
Ik heb toen alle pinnen eraf gehaald, *behalve* 4 pinnen op één van de hoeken.
Die 4 pinnen heb ik een klein ringetje tussen gedaan, en daarna de pinnen over de ring heen gebogen. Dat heb ik vervolgens vastgesoldeerd.
Je krijgt dan niet zo'n extreme dikke en lelijke soldeerklodder (soldeer houdt volgens mij best moeilijk op die kleine puntjes waar de pootjes zaten)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
eey das ook een goed id-tje... maarrem ik heb al die pinnen er al met een beitel afgeragt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexandersamson schreef op 05 februari 2004 @ 21:09:
eey das ook een goed id-tje... maarrem ik heb al die pinnen er al met een beitel afgeragt ;)
valt wel mee ik heb dat nu al tijden zo:D:D:D:D (bijna een dag) ennuh dat houd prima. Ik zal morge even pics maken:D oh jah het is/ ehm was een 486 proc zo'n dx dingetjuh met 33 mHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
heeh :) ik wou ook een 486 nemen maar toen had ik de beitel nog niet ontdekt om die pinnen eraf te maaien. Kging dat dus met een telefoontang doen :p kwas het beu en gooide hem weg... volgende dag... een kapotte athlon 1400 :P die met beitel bewerkt zoals je ziet op die pic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Twhomp schreef op 03 februari 2004 @ 12:52:
Grappig, mijn sleutels op het werk (bij Goris, dus als je langskomt ;)) heb ik ook een Athlon aan hangen. Dat was ik al aan het proberen sinds de eerste XP, maar damn, dat keramiek zeg.
Het is dus gelukt toen een klant met een 2000+ binnenkwam die stuk was (organisch).
Dat heb ik meer gelezen. Wat houd organisch in? Van planten /dieren ofzo??

En nog @ cutebritney: DIe cassiere bij de AH kijkt steeds wel vreemd op zeker als je je bonus kaart laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Robin Vreuls schreef op 02 februari 2004 @ 23:03:
Ik heb hier nog een Intel 486DX, een Intel 486DX2 en een AMD 486DX-4 liggen. Ik heb al een tijd op de planning staan om hier iets mee te doen, maar wat precies wist ik niet. Een sleutelhanger maken is wel een stoer idee. De pinnen eraf slijpen, de messing 'beschermkapje' aan de onderkant eraf halen zodat de core blootligt en deze dan op een of andere manier beschermen tegen krassen. Dat zou zoiets als onderstaand plaatje moeten opleveren:

<center>[img]'http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/965141791.jpg'[/img]</center>

Uiteraar is een sleutelhanger zoals die van * Djivo ook niet slecht:

<center>[img]'http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1067953313.jpg'[/img]</center>
is deze onderste niet ergens te koop ofzo...??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
Ivos schreef op 05 februari 2004 @ 22:54:
[...]

is deze onderste niet ergens te koop ofzo...??? :)
Nope.

Ik bedenk trouwens dat ik hier nog een 2,4GHz P4 heb liggen die de geest heeft gegeven. Is opzich ook wel leuk sleutelhanger materiaal (compleet met "Intel Confidential"-opdruk), en de packaging lijkt me iets boorvriendelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk trouwens dat ik hier nog een 2,4GHz P4 heb liggen die de geest heeft gegeven. Is opzich ook wel leuk sleutelhanger materiaal (compleet met "Intel Confidential"-opdruk), en de packaging lijkt me iets boorvriendelijker :)
En wat vraag je dr voor O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

* niwreG heeft een liefe 486 aan zen tas :)

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik ben al een uurtje aant boren geweest met mn dremel, en ik ben al over de helft nu :+

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1 2 3 4 Laatste