een sleutelhanger maken van een oude 486

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft nog een celly 633 liggen.
Eerst nog eens een keer kijken oftie het nog doet.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs ik wee rnaar mijn vriend ga zal ik ff vragen of ik wa pc spullen mee mag(ze hebben toch hun grote garage zo'n beetje helemaal vol met 386 en p1 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 02 februari 2004 @ 23:03:

Uiteraar is een sleutelhanger zoals die van /me ook niet slecht:

AMD Kerstbal 64 FX-2003
Die blijft zooo ongelooflijk gaaf :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je in vredesnaam de core eruit zonder te beschadigen :? M'n vorige 386 chip viel uit elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:56
Ok, gelukt. in 5 min een prachtig gaatje zonder dat de proc naar de eeuwige rekenvelden verdwijnt in 10000 stukkies keramiek.

1 met neme een proc.
2 raggen alle pinnetjes eraf met een tangetje.
3 klooien net zo lang met een stanleymes tot het kapje van de core af is.
4 Leggen de proc met de core naar beneden in een bakje water.
5 pakken een dremel(kloon) met het graveerkopje (die ronde ja,...)
6 dremel op lage stand zetten en voorzichtig gaan boren
7 Men neme een cd doosje en dremelen daar een vierkantje uit om het stuk
messing te vervangen, plakken dat erop met secondelijm of componenten
lijm,. ff laten drogen.

en voila
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/temp/sleutel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/temp/sleutel2.jpg

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik heb t ooit geprobeerd met een petium 1 (oid) dat wou dus niet met gewone boor, gleed steeds weg enzo, toen proberen deukje erin te maken zodat de boor bleef staan, resultaat was dat t ding in een heleboel stukjes lag ;(

Ik heb nu een dooie dondervogel 1200 waarmee ik t wil proberen, is dees minder hard :? als ik hier gewoon door heen kan boren zou dat mooi zijn :Y)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

sv3n schreef op 06 februari 2004 @ 15:40:
Ik heb t ooit geprobeerd met een petium 1 (oid) dat wou dus niet met gewone boor, gleed steeds weg enzo, toen proberen deukje erin te maken zodat de boor bleef staan, resultaat was dat t ding in een heleboel stukjes lag ;(

Ik heb nu een dooie dondervogel 1200 waarmee ik t wil proberen, is dees minder hard :? als ik hier gewoon door heen kan boren zou dat mooi zijn :Y)
Dat kun je met een gewoon boortje vergeten. Ik heb het hier namelijk net geprobeerd op 1 pentium 133, een cyrix p150+, een amd k5, een amd 486dx4-100, een cyrix 486dx2-66 en tot slot een amd athlon thunderbird 1400, en geen van deze procs zijn met een gewoon boortje te doorboren. ik ga zo eens proberen met het graveerkopje van m'n dremel..... Als het lukt doe ik ze allemaal en post ik pics.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
das wel een goed idee, heb ook nog 2 oude procs ligge. moet k alleen wel eerst t koelblok eraf zien te krijgen, zit er opgelijmd ofsow, iemand een idee hoe k dat eraf krijg ??

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Graveerkopje gaat perfect werken. zie de foto's hierboven. alleen zord dat je goed koelt. dus proc in water leggen als je bezig gaat.

edit:

koelblokje zit hoogstwaarschijnlijk vast met pasta. dus TREKKEN!! werkt dat niet dan gewoon schroevendraaier er onder

[ Voor 37% gewijzigd door RoBBS op 06-02-2004 16:25 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Hmmm ik heb net 3 graveerkopjes op 5 cpu's met water, olie en spiritus en alle standen van mijn dremel beginnend met de laatste geprobeerd, maar het enige resultaat is een deukje. Let wel dit waren ronde (bolle) diamant graveerfreesjes van een professionele graveermachine. Ik weet niet of die van dremel beter zijn maar ik waag het te betwijfelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

het erafslopen van dat messing core-plaatje doet me denken aan die gasten die met een gasbrander het plaatje van een pentium pro aftrekken. achteraf bleek die PPro nog steeds te werken :p

anyways, vanavond gaat of mn DX4/100 sterven, of mn ST/Thomson DX/2 66. welke zal ik killen?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
DHuuf schreef op 06 februari 2004 @ 16:30:
Hmmm ik heb net 3 graveerkopjes op 5 cpu's met water, olie en spiritus en alle standen van mijn dremel beginnend met de laatste geprobeerd, maar het enige resultaat is een deukje. Let wel dit waren ronde (bolle) diamant graveerfreesjes van een professionele graveermachine. Ik weet niet of die van dremel beter zijn maar ik waag het te betwijfelen......
heb je een cpu van titanium of diamant ofzo?, bij mij ging ie dr zonder veel problemen door heen

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

RoBBS schreef op 06 februari 2004 @ 16:37:
[...]

heb je een cpu van titanium of diamant ofzo?, bij mij ging ie dr zonder veel problemen door heen
Ik zou het niet weten, maar misschien is het laagste toerental van mijn echte dremel lager dan dat van jouw dremelkloon? Dat zou het wel kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

DJKylian schreef op 03 februari 2004
Iemand nog leuke ideeen voor een DJ related sleutelhanger?
Neem een chip van een oude geluidskaart van creative ofzo

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb net bij het wegdremelen van de pinnetjes van een oude Pentium I de proc doormidden gebroken, terwijl ik er met een boor niet doorheen kwam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:48

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb het ook geprobeerd met de dremel (jah het is een echte dremel) en zo'n graveer ding. Ik heb het met de grote en de kleine geprobeerd. Ik heb het op alle snelheden geprobeerd, maar het enige dat er gebeurd is dat de proc er steeds verneukter uit gaat zien :( En jah, de proc lag tijdens het dremelen in een bakje water (hele garage is inmiddels nat)
Iemand nog iedeen wat ik kan proberen?

@ RoBBS
Kun je misschien ff een foto van je graveerkopje posten? en weet je toevallig hoeveel toeren jou dremel draaide? en heb je er op geduwd tijdens te boren? En hoe heb je er voor gezorgd dat je boortje niet alle kanten uitvloog?

@mentalmadnizz
Als je ze alle 2 wilt op offeren zou ik eerst beginnen met degene waarvan je het niet erg vind als je hem verkl**t, en als dat goed gaat die andere doen.

edit:
Ik heb inmiddels ook geprobeerd om te koelen met spiritus, maar je merkt geen verschil met water (behalve kleur en geur natuurlijk)

[ Voor 42% gewijzigd door sjirafje op 06-02-2004 20:39 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
sjirafje schreef op 06 februari 2004 @ 17:25:
@ RoBBS
Kun je misschien ff een foto van je graveerkopje posten? en weet je toevallig hoeveel toeren jou dremel draaide? en heb je er op geduwd tijdens te boren? En hoe heb je er voor gezorgd dat je boortje niet alle kanten uitvloog?
ik bedenk me net dat ik het eerste stukje voorgeboord (gegraveerd) heb met een graveerkop voor glas. sie hebben nl. diamanten kop. misschien dat daar het verschil in zit? wel ietsje geduwd erop ja maar niet hard ofzo. en doordat er al een kuiltje in zat door die glas kop. vloog die niet overal heen. hoeveel toeren? let ik nooit zo op. let meer op het resultaat maar was bij voorboren een hoge stand en bij het gat zelf een lage stand. hoop dat het je zo lukt. anders moet ik mssn nog maar een 486 opofferen voor pics van het bewerken

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een prof. diamantboor en wil evt wel wat boren tegen een kleine vergoeding(=minimaal,hoe meer mensen gaatjes willen hebben des te goedkoper).ik hoef er niks op te verdienen maar na een aantal keer is de boor op en moet ik een nieuwe hebben.en die betaal ik natuurlijk niet uit eigen zak..

@moderator..

als dit niet mag dan mijn verontschuldiging en wis het bericht dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er dan wel geen sleutelhanger van gemaakt, maar ik heb ook even een 486 laten lijden.

Ik dacht even het zwarte kapje dat de core bedekt eraf te halen door het lood dat het kapje vasthoud te laten smelten met een brander. Dat had 2 resultaten: 1. vingers verbrand 2. zwarte proc. :/

Dan maar met grof geweld. Na, eerst met een beitel alle pinnetjes eraf geragd. Toen kon ik met een ijzerzaag aan de gang, maar dat werkte niet. Met een mesje ook niet. Dan maar met een beitel en een flinke hamer gaan staan raggen. Een half uur en heel veel keramieksplinters later is het kapje eraf en kan ik de core aanschouwen :*) De beitel is inmiddels bot, maar dat boeit niet. Er zijn hele stukken keramiek van af gesprongen en van de proc is weinig over, maar de core is heel :) (best wel koel om dat zo te zien)

Ik heb helaas geen pic, mn camera is te brak om zulke kleine dingetjes te laten zien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

Exigence

dnkroz

We willen ook niet zien hoe die core eruit zien, maar hoe je totale cpu er nu uitziet :+

offtopic:
Je was toch niet met een brander aan de gang gegaan? Je gebruikte toch een aansteker? :P

[ Voor 36% gewijzigd door Exigence op 07-02-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:17

BaRF

bijna kerst

ik heb een SLOT A als sleutelhanger, alleen das wel rot om die steeds uit je jaszak te moeten peuren :/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik9287nl schreef op 07 februari 2004 @ 21:21:
We willen ook niet zien hoe die core eruit zien, maar hoe je totale cpu er nu uitziet :+

offtopic:
Je was toch niet met een brander aan de gang gegaan? Je gebruikte toch een aansteker? :P
Een brander klinkt veel interessanter :P

Eehm, jah, de beste pic die ik schieten kan (staat op mn eigen server, is traag en niet 24/7 on, maar ik heb niks ander momenteel):

edit:

betere foto, tnx to Erik :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb jij ffs gedaan? :P
Met zo'n tegelhamer erop staan hengsten ofzo? :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:14:
Wat heb jij ffs gedaan? :P
Met zo'n tegelhamer erop staan hengsten ofzo? :D :)
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:33:
Ik heb er dan wel geen sleutelhanger van gemaakt, maar ik heb ook even een 486 laten lijden.

Ik dacht even het zwarte kapje dat de core bedekt eraf te halen door het lood dat het kapje vasthoud te laten smelten met een brander. Dat had 2 resultaten: 1. vingers verbrand 2. zwarte proc. :/

Dan maar met grof geweld. Na, eerst met een beitel alle pinnetjes eraf geragd. Toen kon ik met een ijzerzaag aan de gang, maar dat werkte niet. Met een mesje ook niet. Dan maar met een beitel en een flinke hamer gaan staan raggen. Een half uur en heel veel keramieksplinters later is het kapje eraf en kan ik de core aanschouwen :*) De beitel is inmiddels bot, maar dat boeit niet. Er zijn hele stukken keramiek van af gesprongen en van de proc is weinig over, maar de core is heel :) (best wel koel om dat zo te zien)

Ik heb helaas geen pic, mn camera is te brak om zulke kleine dingetjes te laten zien. O-)
Een beitel en een flinke hamer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58

talin

ES-MA

uit mijn vorige mod projet (ATX systeem in AT kast ) had ik het oude mobo met onderdelen nog liggen en heb eens gekeken of daar nog een proc op zat .
Afbeeldingslocatie: http://www.e-systems.org/images/sni_pc.gif

wat schettste mijn verbazing , daar zat een Pentium proc op die niet van keramiek was maar van een soort zacht matteriaal

pinnetjes eraf , boormahcine aan en klaar !!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3X1652G49YC/picserver.jpeg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Laatst online: 30-05 14:58
Wat doen jullie allemaal moeilijk :P
Pak gewoon een ouwe videokaart en rag de core daarvanaf.
Ik kon de core met behulp van een stevige platkop schroevendraaier vande kaart af wippen.
Met een scherm stanleymes alle pootjes van de gpu afgesneden (zo glad als een spiegeltje)
Vervolgens met de punt van het mesje van mijn leatherman een gat in de core gewrikt.

En het mooist is nog dat ik mijn stoel niet heb hoeven verlaten :D

Afbeeldingslocatie: http://evilforce.student.utwente.nl:83/meuk/VGA_core_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://evilforce.student.utwente.nl:83/meuk/VGA_core_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de afdekplaat van de proc kan je met een verfstripper eraf halen.ik heb een 486 met mijn smd spldeerstation(hakko850) eraf gehaald.duurde wel lang maar de proc is nu open en hij doet het zelfs nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 22-09 11:11
ik heb een xp2000 aan mijn sleutelbos hangen, pinnetjes er af gehaald met een hete lucht fohn (gewoon fohnen en pinnetjes er af vegen, let er wel op, je core is ook erop geplakt met tin! die gaat ook mee schuiven :P)

daarna met een dremel in 5 minuten erdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Hier ook een 486 aan sleutelbos hangen, was in nog geen minuut erdoorheen. :)
Ben dan ook steenhouwer, diamantboren zat dus :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nasty.demon.nl/sleutelhanger.jpg
pic :)

[ Voor 23% gewijzigd door Francis op 08-02-2004 16:40 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Das mijn ouwe 486 chippie :+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Kopuh?? :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 01:09:
de afdekplaat van de proc kan je met een verfstripper eraf halen.ik heb een 486 met mijn smd spldeerstation(hakko850) eraf gehaald.duurde wel lang maar de proc is nu open en hij doet het zelfs nog :)
hahaahaha klinkt erg grappig ;) ga k ook s proberen als ik zon ding vemoord heb :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'K ben naar aanleiding van deze pics zelf ook bezig geweest met processortje 8)

T was ff beetje rommelen met dat afdekplaatje van die core, maar ook dat viel uiteindelijk reuze mee: gewoon een beetje schuin in de bankschroef zetten en vervolgens met een beitel tegen het randje aan en dan met een hamer een heel klein tikje ertegen geven.
Bij mij kwam het afdekplaatje zo los op die manier.
Daarna nog geprobeert om er een gaatje in te krijgen maar dat lukte niet zo gauw dus heb ik er maar een lusje van koper erop gesoldeerd;

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/krazny/core_02.jpg

Ziet er trouwens best mooi uit zo'n core :7

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/krazny/core_01.jpg

Nu wil ik alleen nog een doorzichtig afdekplaatje op maken die de gehele processor afdekt en dus niet alleen de core.
Ik wilde hiervoor een stukje plastic van een cd hoesje voor gebruiken, maar ik heb alleen geen idee waarmee ik dit goed vast kan lijmen. Zou dit met 2-sec lijm gaan? Of ook wel met die lijm voor modelbouw enz?
Hebben jullie nog tips? Ik gebruik t liefste geen montagekit enz. omdat je dat dan zo goed ziet zitten onder het plastic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 22-09 09:46
Ik zou iig geen medelbouwlijm gebruiken. Deze lijm laat het plastic smelten, met een troebel effect als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 08 februari 2004 @ 21:16:
Ik zou iig geen modelbouwlijm gebruiken. Deze lijm laat het plastic smelten, met een troebel effect als gevolg.
Euh ff vraagje heb jij wel eens raampies in trein huisies gelijmt of rampies in model auto's?
Die smelten duzz niet weg heh :P , een ander verhaal is polystireen ( piepschuim :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ik weet niet of het al een x voorbijgekomen is maar wat bij mij een stuk beter werkte was 2 cpu's.

had 2xp1 cpu (dezelfde 200mhz) waarvan de pinnetjes dus op delzefde plek zitten, dan kun je ze dus perfect op elkaar lekker, het ringetje van je sleutelhanger leg je er dan tussen (even aan paar pinnetjes eruit trekken zodat de ring erin zit en niet erop, dan wordt tie natuurlijk scheef)

en de 2 lijm je dan gewoon met sterke lijm aan elkaar, heb hem nu al meer dan 4 jaar en komt echt niet meer los, nadeel is wel dat je er 2 aan hebt hangen en dat is natuurlijk wat zwaarder maar imho ook mooier en heb er verder geen hangers aanhangen dus perfect.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant, nu wil ik eigenlijk ook wel zo'n coole sleutelhanger, maar ik zou niet weten hoe ik aan een processor kom...

Iemand die mij er een wil doneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:34:
[...]

Euh ff vraagje heb jij wel eens raampies in trein huisies gelijmt of rampies in model auto's?
Die smelten duzz niet weg heh :P , een ander verhaal is polystireen ( piepschuim :D )
doe eens een druppel van die lijm op bijv. een cd doosje (polyetheen) en probeer het dan weg te vegen, je veegt gelijk een laag plasic mee. (nee d0h het smelt niet compleet weg het wordt alleen zacht)

Na verloop van tijd verhard het weer door een verharder in de lijm.

edit:
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:05:
Interessant, nu wil ik eigenlijk ook wel zo'n coole sleutelhanger, maar ik zou niet weten hoe ik aan een processor kom...

Iemand die mij er een wil doneren :P
Milieupark? School / werk (moet je eens in het magazijn kijken :P )?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:09:
[...]

doe eens een druppel van die lijm op bijv. een cd doosje (polyetheen) en probeer het dan weg te vegen, je veegt gelijk een laag plasic mee. (nee d0h het smelt niet compleet weg het wordt alleen zacht)

Na verloop van tijd verhard het weer door een verharder in de lijm.

edit:

[...]

Milieupark? School / werk (moet je eens in het magazijn kijken :P )?
zal eens bij systeembeheer zoeken :P

ehmmm lenen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tof idee! ik heb ook nog een doorgefikte xp 1700 op zolder liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 22-09 09:46
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:34:
[...]

Yep, dat heb ik al gedaan.
Dan moet je dus goed opletten dat de lijm niet op het raampje zelf komt, anders wordt het troebel. (Modelvliegtuigjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

tssss... pikkurt!

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Mijn 486je is ook doorboord nu :p Wel eerst een half uur staan boren, daarna het topic gelezen en in 20 seconden erdoorheen met een graveerpuntje O-)

edit: Owja, en een graka-core gemold :p

[ Voor 13% gewijzigd door brinkdinges op 09-02-2004 17:47 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 09 februari 2004 @ 17:33:
[...]

Yep, dat heb ik al gedaan.
Dan moet je dus goed opletten dat de lijm niet op het raampje zelf komt, anders wordt het troebel. (Modelvliegtuigjes)
Oke mijn fout er zijn natuurlijk meerdere soorten modelbouwlijm ik had de variant
die de boel niet oploste die heb ik duzz ook gebruikt voor de plastic overkappingvanmen station. en later heb ik met andere lijm mijn piepschuim basis voor mijn treinbrug mee gelijmt en die loste op. Die kwam uit een blauwe tube en die waar ik die raampies mee heb gedaan kwam uit zon potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

intuliegend schreef op 09 februari 2004 @ 12:58:
ik weet niet of het al een x voorbijgekomen is maar wat bij mij een stuk beter werkte was 2 cpu's.

had 2xp1 cpu (dezelfde 200mhz) waarvan de pinnetjes dus op delzefde plek zitten, dan kun je ze dus perfect op elkaar lekker, het ringetje van je sleutelhanger leg je er dan tussen (even aan paar pinnetjes eruit trekken zodat de ring erin zit en niet erop, dan wordt tie natuurlijk scheef)

en de 2 lijm je dan gewoon met sterke lijm aan elkaar, heb hem nu al meer dan 4 jaar en komt echt niet meer los, nadeel is wel dat je er 2 aan hebt hangen en dat is natuurlijk wat zwaarder maar imho ook mooier en heb er verder geen hangers aanhangen dus perfect.
Wel jammer dat je de core dan niet kan zien, das juist het mooiste (misschien ook wel enige mooie B) ) aan zo'n P1... 8)
En een ijzerboortje? keramiek is harder dan het gemiddelde steen dus het verbaast mij niks dat je er niet met een steenboor doorheen komt. :)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]RoBBS schreef op 06 februari 2004 @ 15:07
4 Leggen de proc met de core naar beneden in een bakje water.
ik wil het morgen ook gaan doen, maar dat snap ik niet helemaal...
verklaar u nader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoBBS schreef op 06 februari 2004 @ 16:24:
Graveerkopje gaat perfect werken. zie de foto's hierboven. alleen zord dat je goed koelt. dus proc in water leggen als je bezig gaat.
vandaar dus :>
Toch wel handig om te weten dat je het moet koelen, anders gaat je graveerkopje eraan lijkt me... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
was ik net bezig de bescherming van mn 486 core weg te dremelen. loopt mn broertje de schuur in. geeft me een klap op mn schouder... " heeej man wat ben je aan het doen"... ratsh.. daar ging de slijpsteen door mn core :( naja. dan moet mn oude vga kaart er maar aan geloven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dan een keramische hebben? Die zijn zwaar man :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 21-09 10:32
heb de core nu los, zwaar werk trouwens ;) ben nu druk bezig de pinnetjes eraf te zagen met ijzerzaag.
Zo te lezen schijnt het heeel zwaar te zijn om het keramiek te slopen, hoe kan ik dat het best doen? met wat voor boor?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberrobin schreef op 11 februari 2004 @ 15:23:
heb de core nu los, zwaar werk trouwens ;) ben nu druk bezig de pinnetjes eraf te zagen met ijzerzaag.
Zo te lezen schijnt het heeel zwaar te zijn om het keramiek te slopen, hoe kan ik dat het best doen? met wat voor boor?
"Zwaar werk" :/ ??

Ik had dat afdekplaatje van die core in 3 sec eraf liggen. :Z
Gewoon de processor een beetje schuin in de bankschroef zetten en daarna een beitel tegen de kleine rand van het afdekplaatje zetten en vervolgens een tikje geven met een hamer.. TADAAA.. daar heb je je core. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 09:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dit doet mij eraan herinneren dat ik al 9maanden geleden aan een vriend (met kolomboor met diamantboortjes) 2 P1's heb uitgeleend om te doorboren :Y).

Ik heb hier een Intel 486 DX2 liggen met op het messingplaatje dat de core afdekt de volgende code:
code:
1
2
3
4
94391523ND
MALAY
ES       445
Intel (m)(c) 89 93

Staat die ES net zoals nu bij P4's ook voor Engineering Sample? Dat zou ik wel cool vinden nl. niet dat ik er wat aan heb verder 8)7.

Overigens heeft iemand al geprobeerd om de hele packaging weg te slopen zodat je alleen de core over houdt? Lijkt me wel cool om die dan in wat hars te gooien samen met een ringetje, zodat je zoiets krijgt als die geile AMD64 FX sleutelhanger. Of je kunt het als casebadge gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn 486DX/4 100 is nu ook gepromoveerd tot sleutelhanger. eerst een hoop pinnen eraf slijpen, dan een ringetje eraan solderen, en toen de core openleggen, en dat viel eerst tegen. eerst met de dremel -> geen succes. toen met de slijpmachine -> geen succes. toen met een hamer/schroevendraaier ertegen jetsen -> succes. toen een stanleymesje eronder en floep: weg plaatje...

die draadjes die de core met de pinnen verbinden zijn trouwens van goud >:)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Blauw

De Schreeuw

ik heb hier nog een CyrixPR166MX liggen (dat is dus eentje op 166mhz) waar ik hetzelfde mee wou gaan doen. Maar nu 2 vragen.

1) kom ik daar met een normale Bosch klopboormachine wel doorheen?
en
2) hoe verwijder ik die smerige koelpasta een beetje netjes?

• Stoney3K
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K envies the Ball Grid Array sleutelhanger van Irmscher...

Ik ga van het weekend op zoek naar een oud VGA-kaartje dat ik van z'n GPU ga ontdoen, helaas heb ik geen BGA-chips die ik kan slopen, behalve mijn nog werkende i810 mobo ;)

Een CompactFlash kaartje als sleutelhanger vind ik ook weer zo zonde.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Exigence

Exigence

dnkroz

Jozzz schreef op 12 februari 2004 @ 20:02:
ik heb hier nog een CyrixPR166MX liggen (dat is dus eentje op 166mhz) waar ik hetzelfde mee wou gaan doen. Maar nu 2 vragen.

1) kom ik daar met een normale Bosch klopboormachine wel doorheen?
en
2) hoe verwijder ik die smerige koelpasta een beetje netjes?
1) Als je een diamantboor hebt wel ja

2) Met thinner of alcohol, of even afwassen met zeepsop. :)

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Dit topic hadden ze in 1992 eens moeten lezen :o

Al die arme 486's.. :P

#

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ik heb zojuist met procje omgetoverd tot sleuthanger :)

zelfde als alle p3 / celeron / amd procs. Kom je makkelijk doorheen met dremel :P

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb niet heel de topic gelezen maar velen proberen de core blootteleggen ...
Je kan dit doen met een bunzenbrander en pincet. gewoon boven houwen en eraf pulken met je pincet als ie rood ziet.
bron : www.cpu-info.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun voeding aan hun sleutelbos hangen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 09:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 17:37:
Ik zat zelf meer te denken aan een shuttle-systeempje aan m'n fietssleuteltje. Dynamo als voeding 8).

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 17:37:
geen hele voeding, ik had wel een redelijk zware opgeblazen ( O-) ) powertor, maar die is kapot gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Misschien moeten we terug ontopic om een slotje te voorkomen ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben computer zaken langs geweest en milieustraten e.d. maar ik kan maar geen cpu vinden :S

Ik blijf wachten op een donor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:38:
Ik ben computer zaken langs geweest en milieustraten e.d. maar ik kan maar geen cpu vinden :S

Ik blijf wachten op een donor :P
Mail me maar en je hebt een p1 133 mhz :P

msn/mail staat in profiel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 15-02-2004 21:38 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er gewoon een zak-kammetje van als het boren niet lukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Ook bij mij begint het te kriebelen, en ik heb nog een VGA chippie liggen. Dat is een GForce2. Maar deze zit op de kaart gesoldeerd, en ik heb geen de-soldeerstation. Enig idee hoe ik deze met een 20 watt soldeerboutje toch los kan krijgen???

Groetjes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Geen 486/Pentium maar een DSP. Ik verwacht alleen niet zo'n hele lange levensduur. Een beetje crappy foto met m'n mobiel...
Afbeeldingslocatie: http://www.emodule.nl/DSP.jpg

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb er net nog een gemaakt van een AMD 386-chipje :)
Er hangt ook nog een Realtek-10/100 chipje aan mijn sleutelbos...

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

KnOeFz

no comment...

@ cdoens:

Als je de print ff in de oven legt op 200-250 graden kun je de ic (en alle ander onderdelen) er zo af pakken (sommige onderdelen vallen er spotaan al af). Werkt perfect om makkelijk smd onderdelen van oude printjes te reyclen.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi, ik heb ook een 486 als sleutelhanger, als je pics wel kan ik er wel wat maken. Dit was een model die vast gesoldeert was op t moederbord. T kostte me 1 metaal boortje. Je moet wel oppassen dat je niet te hard druk, heb het nl. ook al uitgeprobeert bij een bios, maar toen me pa voor de gei op de werkbank sloeg was ik er in 1x door heen, en was die bios doormidden :D
offtopic:
Jaja ik weet dat een bios software is, en dat dat op een rom chippie staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
KnOeFz schreef op 17 februari 2004 @ 18:18:
@ cdoens:

Als je de print ff in de oven legt op 200-250 graden kun je de ic (en alle ander onderdelen) er zo af pakken (sommige onderdelen vallen er spotaan al af). Werkt perfect om makkelijk smd onderdelen van oude printjes te reyclen.
Ik zou dr wel een bakplaat oid onderleggen, je wilt niet een jaar later nog gesmolten dingen in je appeltaart hebben :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Magnetron erbij aan zetten, zal geen goed idee zijn })
Ik zal hem binnekort eens onder de grill leggen...

Kijken of het lukt...
Christian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdoens schreef op 17 februari 2004 @ 21:46:
Magnetron erbij aan zetten, zal geen goed idee zijn })
Ik zal hem binnekort eens onder de grill leggen...

Kijken of het lukt...
Christian.
Gewoon gasfornuis aanzetten hem daar ff boven opwarmen dan kun je hem ook zo los halen. (jha moet je wel een gaspit hebben en niet elektrice koken :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Gasfornuis = tip v.d. dag. Je wordt beloond met een handvol gesmolten SMD onderdelen van een GForce2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Zo, ik was het zat om maar niet door die keramiek heen te komen, dus heb ik mijn servertje maar ontdaan van zijn (dooie) P!!! 667. Deze is van "printplatenspul" en laat zich gemakkelijk doorboren......
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Sleutelhangerp3GoT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 16:02
Is er al iemand die een IC open heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

bredend schreef op 02 maart 2004 @ 00:27:
Is er al iemand die een IC open heeft gemaakt?
Hoe doe je dat dan? En wat is het nut ervan? Is ook een beetje klein als sleutelhanger niet? Je kunt wel het stickertje van een oude uv-eprom afhalen, dan heb je ook een kijkglaasje naar het binnenste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:04

Res-q

Redder in nood?

Heb ook een sleutelhanger met een p1 processor (geen idee wat voor een), hier was een hoekje afgebroken maar deze heb ik gewoon met secondelijm er weer aangeplakt, zie je bijna niets van...

Ik heb gewoon een ringetje aan een paar pinnentjes gesoldeerd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/kleine_mods/sleutelhanger/thumbs/onderkant_proc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/kleine_mods/sleutelhanger/thumbs/bovenkant_proc.jpg
Pics zijn clickable...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1067953313.jpg

Heeft iemand enig idee hoe je dat zo krijgt? in zo'n blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt vloeibare kunsthars kopen, en dan de processor daar in plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan moet je het gieten in een vorm? maar hoe krijg je het zo mooi glad en transparant? polijsten O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

talin schreef op 07 februari 2004 @ 23:20:
uit mijn vorige mod projet (ATX systeem in AT kast ) had ik het oude mobo met onderdelen nog liggen en heb eens gekeken of daar nog een proc op zat .
[afbeelding]

wat schettste mijn verbazing , daar zat een Pentium proc op die niet van keramiek was maar van een soort zacht matteriaal

pinnetjes eraf , boormahcine aan en klaar !!

[afbeelding]
hoe heb jij de pinnetjes er zo goed afgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ataraxia1908
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-08-2024

ataraxia1908

Relax, God is in control!!

misschien een afgezaagd idee, maar neem een beetje epoxie, leg je proc (met pinnetjes in een bakje/doosje, epoxie erover, ff wachten en voor eeuwig beschermd en klaar als sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ataraxia1908 schreef op 02 maart 2004 @ 23:23:
misschien een afgezaagd idee, maar neem een beetje epoxie, leg je proc (met pinnetjes in een bakje/doosje, epoxie erover, ff wachten en voor eeuwig beschermd en klaar als sleutelhanger
en waren halen we dit materiaal? dus een soort van plastificeren van je proc?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Laatst online: 24-09-2019
Duron "hergebruikt"

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/front2_thumb.jpg

Rear view, mooi resultaat ..
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/back1_thumb.jpg

Close up.. Bijna eye-candy zo! :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/back4_thumb.jpg

gebruikte tools... })
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/tool2_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik heb ze eraf geschraapt met een schroevendraaier want ik had ze al omgebogen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.. zijn er nog tips met met huis en tuin spullen dat kapje er af te krijgen? bij een 486 :P
En ik heb hier geen bankschroef, dus dat gaat een beetje lastig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 20:26:
Hm.. zijn er nog tips met met huis en tuin spullen dat kapje er af te krijgen? bij een 486 :P
En ik heb hier geen bankschroef, dus dat gaat een beetje lastig :D
Vastpakken met een tang, boven het gasfornuis hangen, en hopen dat het werkt >:)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
ik vint die sluetelhangers wel ver maar ik krijg geen gaatje in mijn procecor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:17:
[afbeelding]

Heeft iemand enig idee hoe je dat zo krijgt? in zo'n blok?
Die is zeker nergens leverbaar ;(. Hij is zo vreed >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Jeu, wat zonde van die Duron en die PIII :/ Ik spaar CPU's en die twee had ik nog niet :) Dus mail me voordat je je PIII, P4 Duron of Athlon gaat doorboren.... please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Iedereen heeft het maar over een steen boor, maar die zijn overhet algemeen beter geschikt om soor steen te boren en zijn bovendien bot. Ik denk dat je beter een betonboor kunt gebruiken, deze kan igg door het hardste boton heen en ook door de bewapening. Deze boren zijn tenminste scherp.

het verschil tussen een steen en een betonboor is dat een beton boor ook een extra snijvlak heeft en deze doorgaans iets meer kost.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Termi schreef op 06 maart 2004 @ 13:05:
[...]

Die is zeker nergens leverbaar ;(. Hij is zo vreed >:).
Als die ergens leverbaar is, misschien er een inkoopactie van maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dennis2925 schreef op 06 maart 2004 @ 14:26:
[...]
Als die ergens leverbaar is, misschien er een inkoopactie van maken O-)
Dat is al geprobeerd, maar zowel AMD als tweakers kunnen ze niet leveren :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Laatst online: 24-09-2019
endeavor schreef op 06 maart 2004 @ 14:20:
Iedereen heeft het maar over een steen boor, maar die zijn overhet algemeen beter geschikt om soor steen te boren en zijn bovendien bot. Ik denk dat je beter een betonboor kunt gebruiken, deze kan igg door het hardste boton heen en ook door de bewapening. Deze boren zijn tenminste scherp.

het verschil tussen een steen en een betonboor is dat een beton boor ook een extra snijvlak heeft en deze doorgaans iets meer kost.
Je kan ook je tandarts even lief aankijken.. Die heeft pas echt goede spullen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

StarLite schreef op 06 maart 2004 @ 14:31:
[...]

Dat is al geprobeerd, maar zowel AMD als tweakers kunnen ze niet leveren :(
Het hoeft niet perse een computerprocessor te wezen natuurlijk, als het er maar een beetje hi-tech uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb hier nog een IBM POwerPC processor liggen PowerPC 604 :) zit wel op een grote kaart, maar dat is een kwestie van solderen...

Hij werkt trouwens nog wel, maar niet voor lang >:)

wel vaag ding, aan de achterkant is ie gewoon Wit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 06-03-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 22-09 11:11
kheb een athlon xp 1500+ aan mijn been hangen
nouja, niet meer, want ons mam heeft die per ongeluk in de prullenbak geflikkerd en nou ben ik em dus kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een oude 486 gekregen en wilde er dus ook wel zo'n sleutelhanger van maken, maar er zit zo'n koelblok opgelijmd met van die kleefkoelpasta :(

Enig idee hoe ik die heatsink eraf kan halen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste