Onlangs heeft m'n vorige processor, een Intel P4 2Ghz, het begeven. Vandaag heb ik er toch maar een sleutelhanger van gemaakt

.
Gewapend met de overleden CPU ging ik op pad naar m'n opa. De goede man heeft een werkhok vol bruikbaar gereedschap, en oma maakt nou eenmaal de lekkerste boterkoek

...
Ik had er nogal de twijfel over in, omdat ik hier overal lees dat een CPU zo ontzettent hard zou zijn. Echter, we raakte er met de boormachine zo doorheen! Zacht als boter! Een klein gaatje van 4mm doorsnee was het resultaat. Daar kon mooi de sleutelring van 3,6mm doorheen.
Het volgende punt waren de pennetjes aan de onderkant van de CPU. Afknippen? Ombuigen? afslijpen? Ik dacht dat we het met een slijptol wel weg zouden krijgen. Vervolgens pakte opa een dremel tevoorschijn, plaatste daar een slijpringetje op, en begon te slijpen. Door de snelheid van het apparaat bogen alle pennetjes netjes naast elkaar om. Zo even alle randjes gedaan, en het geeft een heel mooi effect! De pennetjes zijn dus niet weg, maar zijn allemaal netjes naast elkaar en over elkaar heen omgebogen.
Vervolgens hebben we de hoeken van het vierkant ietwat afgerond, zodat deze niet meer zo scherp waren. De boel even afvegen met wat alcohol, afspoelen, en klaar is kees

.
Pics:
Zoals je kunt zien heb ik de heatsink laten zitten. Dat staat netjes, en de tekst "Intel Pentium®4 2A Ghz" staat er netjes ingegrafeert