een sleutelhanger maken van een oude 486

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

Santford

FP PowerMod
Ik had een Intel 486 SX van een oud mobo afgesneden, die hebben geen pinnetjes aan de onderkant en aan de zijkant kun je mooi alles wegsnijden :9~ , heb met een boormachine/steenboortje zitten boren, na 10 minuten was de accu op en het gat was er bijna door, toen heb een schroef gepakt en die er doorheen gejaagd, met als gevolg een cpu met een gat erin en aan twee kanten een krater |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond de gestorven IPC van mijn pleegvader onderhanden genomen. Alle schroefjes eruit, die kun je nog gebruiken, diskettestation kan ook nog wel eens van pas komen, en dan...?

Het moederbord (in twee delen) kan aan de muur, en van de processor(en) heb ik een sleutelhanger gemaakt (de tweede heeft een enorm gat nu |:( ). Wat het nu precies zijn weet ik niet eens. Het type is n82230-2, maar als ik daarop zoek krijg ik allerlei onbegrijpelijks te lezen. Weet iemand of dit ding inderdaad met dubbele processor heeft gewerkt, of heb ik iets anders tot sleutelhanger gemod?

De sleutelhanger in in ieder geval leuk zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 20:54

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 13:08:
Ik heb gisteravond de gestorven IPC van mijn pleegvader onderhanden genomen. Alle schroefjes eruit, die kun je nog gebruiken, diskettestation kan ook nog wel eens van pas komen, en dan...?

Het moederbord (in twee delen) kan aan de muur, en van de processor(en) heb ik een sleutelhanger gemaakt (de tweede heeft een enorm gat nu |:( ). Wat het nu precies zijn weet ik niet eens. Het type is n82230-2, maar als ik daarop zoek krijg ik allerlei onbegrijpelijks te lezen. Weet iemand of dit ding inderdaad met dubbele processor heeft gewerkt, of heb ik iets anders tot sleutelhanger gemod?

De sleutelhanger in in ieder geval leuk zo. :)
Was dit niet heel zonde? Of betreft het niet een heel mooi stuk antiek?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde? nee hoor. Het moederbord was zo dood als een pier (batterij had er zwaar overheen gelekt). Echt veel behoefte had ik niet aan nog meer zooi in mijn kamer, dus ik heb de boel gewoon gemold, en de leuke onderdelen bewaard.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54
BurnerT schreef op 02 september 2004 @ 19:53:
mijn sleutel hanger is veel leeter ik heb een A socket met een ringetje en een 1800+ >:)
>:) die had ik toch niet meer nodig ik had een amd 64 systeempje gekocht.
dat is gewoon zonde :|

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

Nu wachten op de eerste moederborden :Y)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Santford
  • Laatst online: 09:15

Santford

FP PowerMod
TweakingPro schreef op 15 september 2004 @ 07:39:
Nu wachten op de eerste moederborden :Y)
LoL zet de primeur, je zou de eerste zijn met een heel mobo aan z'n sleutelbos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Onlangs heeft m'n vorige processor, een Intel P4 2Ghz, het begeven. Vandaag heb ik er toch maar een sleutelhanger van gemaakt :).

Gewapend met de overleden CPU ging ik op pad naar m'n opa. De goede man heeft een werkhok vol bruikbaar gereedschap, en oma maakt nou eenmaal de lekkerste boterkoek :)...

Ik had er nogal de twijfel over in, omdat ik hier overal lees dat een CPU zo ontzettent hard zou zijn. Echter, we raakte er met de boormachine zo doorheen! Zacht als boter! Een klein gaatje van 4mm doorsnee was het resultaat. Daar kon mooi de sleutelring van 3,6mm doorheen.

Het volgende punt waren de pennetjes aan de onderkant van de CPU. Afknippen? Ombuigen? afslijpen? Ik dacht dat we het met een slijptol wel weg zouden krijgen. Vervolgens pakte opa een dremel tevoorschijn, plaatste daar een slijpringetje op, en begon te slijpen. Door de snelheid van het apparaat bogen alle pennetjes netjes naast elkaar om. Zo even alle randjes gedaan, en het geeft een heel mooi effect! De pennetjes zijn dus niet weg, maar zijn allemaal netjes naast elkaar en over elkaar heen omgebogen.

Vervolgens hebben we de hoeken van het vierkant ietwat afgerond, zodat deze niet meer zo scherp waren. De boel even afvegen met wat alcohol, afspoelen, en klaar is kees :).

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinvdijk.nl/public_files/IntelP4sleutelhanger/DSC00393_small.jpg

Zoals je kunt zien heb ik de heatsink laten zitten. Dat staat netjes, en de tekst "Intel Pentium®4 2A Ghz" staat er netjes ingegrafeert :)
Afbeeldingslocatie: http://www.martinvdijk.nl/public_files/IntelP4sleutelhanger/DSC00398_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinvdijk.nl/public_files/IntelP4sleutelhanger/DSC00399_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
ik heb een celeron op de kop getikt (voor nop), hoe kan ik de core mooi bloot leggen. dus dat je hem mooi kan zien. ik zat te denken aan schuren maar dan krijg heel veel krassen. of niet.

edit
laatmaar
de core is bij een expirient zodanig beschadigt dat het het niet meer waard was

[ Voor 22% gewijzigd door Ecl!pS op 24-10-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doen met cpu's enz, een mobo is toch veel handiger 8)7
er zitten al gaatjes in, meerdere zelfs.. en je heb je computer altyd bij je :)

(sorry voor de slechte pic)
Afbeeldingslocatie: http://www.heyz.nl/pics/sleutelhanger.JPG

alleen voeding, en hd nog :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:25:
ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doen met cpu's enz, een mobo is toch veel handiger 8)7
er zitten al gaatjes in, meerdere zelfs.. en je heb je computer altyd bij je :)

(sorry voor de slechte pic)
[afbeelding]

alleen voeding, en hd nog :P
Heb je d'r nou nog een videokaart in zitten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P dah, moet onderweg natuurlijk nog wel n potje kunnen gamen he :)

(zie het al voor me: "heb je een nieuwe sleutelhanger, eh mobo"

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik had er nogal de twijfel over in, omdat ik hier overal lees dat een CPU zo ontzettent hard zou zijn. Echter, we raakte er met de boormachine zo doorheen! Zacht als boter!
D'r zit ook een groot veschil in de hardheidvan een keramische packaging (x86, Pentuim, ouwe Athlons) en een organische/plastic packaging (Slot x, nieuwere AMD's en Pentium 4).
Voor keramische heb je iets als een diamantboor nodig, voor de organische voldoet alles wel ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 21:57
geen geheuge dus heb j er weinig aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55
gister ouwe pc uit elkaar gehaald
zie ik daar z'n mini ventilator van 20 x 20 mm ofzo 8)7
haal ik eraf , flikkert er een mini heatsink naar beneden en zie ik daar een 133 mhz op een socket 7 zitten. ik denk gaatje boren! 5 min later dacht ik hmm geen gatje boren, al m'n boren geprobeert, zo klein mogelijke geprobeert, breken allemaal af.
nou nog steeds geen gaatje |:(

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja, zie 2 posts boven je.
Je had het kunnen weten he ;)

tip: diamantboor

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gelukt !, mijn core eraf halen tenminste :+
gewoon gasbranden gepakt (mijn vader) Burn :*) en aflaten koelen, maar toen hij afgekoeld was en ik heb pakte brak er een stuk vanaf 8)7 gewoon gelijmd met secondelijm. je ziet er niks meer van en hij is weer harstikke stevig , maar heeft nou niemand gehad dat hij opeens stukjes keramiek van een kapotte cpu in zijn broek zak heeft zitten?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik zal hier nog maar eens melden dat er in zo'n processor een heleboel giftige en kankerverwekkende stoffen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ives schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:29:
Ik zal hier nog maar eens melden dat er in zo'n processor een heleboel giftige en kankerverwekkende stoffen zitten.
hmm dan heeft mijn vader toch gelijk, hij had het over sicilium ofzo, das toch dat spul waarvan de chip gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Laatst online: 18-11-2020
wesleytjuh schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:47:
[...]

hmm dan heeft mijn vader toch gelijk, hij had het over sicilium ofzo, das toch dat spul waarvan de chip gemaakt is?
Silicium zelf is niet kankerverwekkend. Overigens zijn er wel een heleboel dingen kankerverwekkend waar je zo één twee drie niet aan zou hebben gedacht: bijv. hout (in stofvorm). Voor meer info, kijk op:
SZW-lijst van kankerverwekkende stoffen en processen (PDF).

[ Voor 27% gewijzigd door Electronical op 29-11-2004 21:03 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: http://www.warcraft.be/up/mod%20projects/Afbeelding%20004.jpg

een draadloos netwerkkaartje uit mijn router

Afbeeldingslocatie: http://www.warcraft.be/up/mod%20projects/Afbeelding%20005.jpg

de NB van mijn dode Abit nf7-s

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
S_A, zou je [IMG] of [URL] tags om je fotolinks heen willen zetten, zo moet ik ze copy pasten om te bekijken (atthans onder FF, IE gebruik ik niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45

Soul__assasin

de Belbelg

mijn posts omvatten [img][/img]

snap dus je vraag niet

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
dag mensen,

we hebbie hier laatst een servertje proberen te bouwen maar we kwamen er achter dat alles naar de eeuwige hardware hemel is 8)7. het betrof dus een 200 mhz cpu, een heel oud mobo en nog wat andere shit. Naja knutselen dan maar he
maar dat wilde niet echt lukken dus hebbe we met een gas brander alles van het mobo afgebrand en nu kun je heel mooi het ontwerp zien. In het mobo hebbe we een digitaal klokje verwerkt en nu hangt het hier aan de muur.

pics kan ik niet posten want heb helaas geen web space

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LyP0 schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:14:
dag mensen,

we hebbie hier laatst een servertje proberen te bouwen maar we kwamen er achter dat alles naar de eeuwige hardware hemel is 8)7. het betrof dus een 200 mhz cpu, een heel oud mobo en nog wat andere shit. Naja knutselen dan maar he
maar dat wilde niet echt lukken dus hebbe we met een gas brander alles van het mobo afgebrand en nu kun je heel mooi het ontwerp zien. In het mobo hebbe we een digitaal klokje verwerkt en nu hangt het hier aan de muur.

pics kan ik niet posten want heb helaas geen web space
ImageShack! :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste