How to become a Dj... deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BezurK schreef op 04 juni 2004 @ 14:19:
Ok, ander onderwerp ;)

wat doen jullie tegen gladde handen? Je weet wel, van die droge handen die er voor zorgen dat je 0,0 grip op je vinyl hebt tijdens cue'en, backspinnen, corrigeren, etc. ?

Ik heb er namelijk nog geen oplossing voor gevonden. Handen wassen helpt niet, sterker nog, daar wordt het erger van zogauw je handen opgegroogd zijn... :/
Bij mij is het juist andersom :? Handen / vingers worden nat... En daar heb ik een hele simpele oplossing voor :Y)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
BtM909 schreef op 04 juni 2004 @ 15:05:
[...]

Bij mij is het juist andersom :? Handen / vingers worden nat... En daar heb ik een hele simpele oplossing voor :Y)
Ik niet, ik heb nooit zweethanden... Bij mij zijn ze juist altijd kurkdroog en heb ik dus helemaal geen grip op de platen. Kan ik wel met cremetjes en dingetjes gaan klooien maar dan wordt alles wat ik aanraak vies en vet ;)
LangTall schreef op 04 juni 2004 @ 15:02:
[...]

de jog-wheel van de CDJ-1000 draait alleen als je er een slinger aangegeven hebt. ;) Door de marketingflip van Pioneer wordt ook als voordeel gepromoot, draaiend onderdeel->meer slijtage is zijn argumentatie.

* LangTall heeft er een keertje mee staan spelen.
Ah, dat leek in het filmpje iig zo. Maar nu ik wat beter kijk, zie ik dat binnenin op dat kleine schermpje gewoon een streepje draait... geeft de indruk dat het hele wiel draait maar dat is dus niet zo :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 04 juni 2004 @ 10:10:
[...]

Die is een paar topics geleden al voorbijgekomen :) Duur dingetje..

[...]

Ben je nu echt een hardstyle DJ aan het vergelijken met Tiësto?
T gaat niet om wat er gedraait word maar om hoe er gedraait word.
Kwaliteit vergelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 04 juni 2004 @ 12:31:
[...]

Helemaal mee eens!

En dan met name dat over "Triesto". Dat wordt meestal gebruikt door mensen die gewoon geen verstand van zaken hebben en maar wat uit hun nek lullen. Gewoon negeren dat volk dus... ;)
Triesto komt van mij en ik ben de enige die dat zegt!
Voor de rest word dat gekopieerd. En kom niet bij mij aan met dat ik geen verstand van zaken heb. Tiesto zal heus ook goede dingen gedaan hebben maar dan sta je aan de top en ben je zo triest bezig dat je niet eens je beter wetende fans of niet fans blij kan maken met een lekkere set. Gelukkig is Mauro Picotto BV na een korte commerciele periode weer lekker underground geworden en stukken beter bezig. Met naar mijn idee toch wel 2 nederlandse hoogte punten op Innercity. Wat een geweldige sets zijn dat zeg.

Ik zeg niet dat ik beter kan draaien als tiesto bv maar ik weet wel waar het fout gaat. En kan precies vertellen wat de problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vergeet niet dat om écht door te breken, je een zo groot mogelijk publiek aan moet spreken.
Dus met (I quote) vlakke muziek dan maar. Je kan kritiek op jongens als Tiesto hebben, maar vergeet dan niet wat ze betekenen voor de Nederlandse dance scene.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

oeioei, er moet weer tegen heilige huisjes geschopt worden. is technics goed? de producten die ik van hen ken vind ik van wel, de producten die ik niet ken van hen kan ik niet beooredelen. Wie die nieuwe CDspeler al getest heeft mag wat mij betreft een gefundeerde meening uiten, zomaar zeggen dat technics kut is omdat het nu eenmaal cool is te zeggen dat technics suckt..., tja "zeg dan niets" (of geef gewoon toe dat je die dingen wil maar niet kan hebben) ;)

Is Tiesto goed? Als non tranceliefhebber was ik op zn show @ pinkpop. het was een show, technish gezien was er niets mis mee muziekaal vond ik het wat minder omdat er teveel breaks in zn set zaten, zal wel liggen aan het feit dat het trance is. muziekaal vond ik het ook niet echt spannend, maar toch stonden daar heel wat mensen uit hun dak te gaan (incl mezelf het laatste half uurtje) is dat dan fout? als je tiesto vind sucken, tja goed voor jou maar koop dan andere platen, ga naar clubs waar hij niet draait enzo, ipv de massafeesten waar hij zijn ding komt doen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

About de Tiesto discussie. Ik ben het met iedereen eens dat Tiesto te groot is geworden. Hij laat niet meer de mooie kantjes van Trance zien wat hij een paar jaar gelden nog wel deed voor dat hij de beste dj van de wereld was enz enz.

Ik heb hier nog een aantal sets liggen van hem die hij draaide op o.a. Ibiza en ik denk dat iedere trance liefhebber op deze sets super uit zijn dak kan gaan en ook weer respect voor de DJ kunnen hebben. Ik hoop dat Tiesto ook weer eens met beide benen op de grond komt te staan en weer zijn oude echte eigen ding gaat doen. Dat is Trance draaien en dan de echte goede trance zoals in zijn top tijd.

Alleen denk ik dat het er voorlopig nog niet van komt omdat hij nu alleen nog maar eigen muziek wil gaan draaien :S

Tiest was ooit mijn nummer 1 nu zeker niet meer. AvB heeft zijn plek overgenomen en ik hoop dat hij wel zijn echte ding blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
leffe_blond schreef op 05 juni 2004 @ 12:20:
Wie die nieuwe CDspeler al getest heeft mag wat mij betreft een gefundeerde meening uiten, zomaar zeggen dat technics kut is omdat het nu eenmaal cool is te zeggen dat technics suckt..., tja "zeg dan niets" (of geef gewoon toe dat je die dingen wil maar niet kan hebben) ;)
Das een makkie. Ik was er van onder de indruk tot dat ik de CDX tegen kwam bij een dj zaak en ik er ff mee heb staan spelen. Het enige waar de Technics het vet op wint is dat ie mooier is.

Dre had al gezegd dat de CDX lelijk was en inderdaad hij had gelijk. Zo mooi als de TTX was zo lelijk is de CDX. En het display is niet altijd even duidelijk te zien als er TL licht op staat. Maarja in welke discotheek branden er TL's dus dat moet niet zo'n probleem zijn. ;)

Naja ik ken iemand met een SLDZ en nu nog iemand die een CDX heeft en dan kunnen ze een ker naast elkaar gezet worden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Empathy schreef op 04 juni 2004 @ 10:30:
[...]

Vind je? Al hun (want het zijn 2 mensen) nummers en remixen lijken op elkaar (imo)..
Inderdaad, ik luisterde laatst de Mark Norman remix van Joop - Sonsuz, en bij de intro zwoor ik toch dat ik naar Faith zat te luisteren.

En over dat hele Tiësto gebeuren, ik ben zelf enorm fan, ik kon alleen helaas niet bij de albumpresentatie zijn, maar ik vind eerlijk gezegd dat Tiësto niet echt slechter wordt, alleen wordt zijn fanbase slechter. Veel idd nepfans, die alleen 'fan' zijn omdat ie populair is. Veel top 40-liefhebbers, die nu pas dance en trance ontdekken en een leuk nummertje horen en zichzelf fan wanen. Tja. Ik denk ook niet dat Tiësto zelf het idee heeft dat alles wat hij doet goed is, maar meer dat de mensen dat van hem verwachten. En dat zijn juist de mensen die het hardst roepen dat hij zelf denkt dat ie zo goed is. Zijn stijl van draaien is inderdaad anders dan een paar jaar terug, maar dat is zijn keuze. Als 't je niet bevalt, luister er niet naar, en hou je mond. Er zijn nog steeds fans die hardcore zijn en nog steeds van 'm houden voor wat ie is en vooral voor wat z'n muziek is.

[ Voor 58% gewijzigd door Korben op 05-06-2004 19:13 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Reacher schreef op 04 juni 2004 @ 10:34:
Ik hoop er binnenkort even mee te spelen. En Vash als jij zo kinderachtig blijft doen TIEF DAN AJB EEN EIND OP.
Sorry, was ook maar een keer geirriteerd :P. De reden van dat post was gewoon omdat ik een naar betoog wilde schrijven en dat dat plaatje nu al zovaak langs is gekomen dat het nu wel zo onderhand mijn strot uitkomt... over hypes gesproken ;)
teacher schreef op 05 juni 2004 @ 11:41:
Je kan kritiek op jongens als Tiesto hebben, maar vergeet dan niet wat ze betekenen voor de Nederlandse dance scene.
Ho wacht even, nu sla je een hoofdstuk over. Mij heb je niet horen zeggen dat Tiësto niks heeft betekend voor de dancescene (al helemaal in mijn genre). Ik heb nog steeds een paar klassiekers van ome Tijs in de bak liggen (onder andere Alibi - Eternity en Gouryella - Walhalla). Als jij zegt dat Tiësto veel heeft betekend voor de dancescene dan kan ik niks anders zeggen dan dat ik het daar volledig mee eens ben. Maar wat hij nu maakt is ronduit verafschuwend, zijn album vind ik zeer teleurstellend.

[ Voor 74% gewijzigd door Flake op 05-06-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
BezurK schreef op 04 juni 2004 @ 14:19:
Ok, ander onderwerp ;)

wat doen jullie tegen gladde handen? Je weet wel, van die droge handen die er voor zorgen dat je 0,0 grip op je vinyl hebt tijdens cue'en, backspinnen, corrigeren, etc. ?

Ik heb er namelijk nog geen oplossing voor gevonden. Handen wassen helpt niet, sterker nog, daar wordt het erger van zogauw je handen opgegroogd zijn... :/
Nog steeds niemand een gouden tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou... hard mee gaan springen met je muziek, dan begin je vanzelf wel te zweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Nou afgelopen zaterdag was er uitverkoop bij Feedback in Rotterdam. Heb toen heel even met de TTms-1 ofzo gespeeld. Best bizar. plaat op je draai tafel, cd erin, en scratchen.

Heb mezelf wel getrakteerd op:
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/170_510c.jpg
Helemaal compleet met Staton Cartridge 505mkII.
Ben er alleen nog niet helemaal uit wat Anti Skating nou is. Heb wel op google gekeken, maar kon alleen producten kopen met anti skating control. Mijn handleiding zegt er niets over.

[ Voor 1% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 07-06-2004 10:16 . Reden: ff plaatje aangepast ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Alstu.

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable2.htm

En Anti Skating is om de dwarskrachten van je arm te compenseren. Staat allemaal uitgelegd op m'n site dus lees het door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 07 juni 2004 @ 09:05:
[...]

Nog steeds niemand een gouden tip? :)
Ik heb er gistere ook eens ff op gelet tijdens t draaien.
Maar na een tijdje kreeg ik dus vrij natte vingers waardoor de grip op mn platen minder werd. Zolang mn handen droog zijn heb ik prima grip op mn platen. Denk dat dat meer door de eelt op je handen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Tof, bedankt. Niet dat ik mijn platen speler voor professionele dingen ga gebruiken, maar om rustig een plaatje te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dan heb je wel een rare keus gemaakt, je hebt nl een typische scratch naald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 07 juni 2004 @ 20:41:
Dan heb je wel een rare keus gemaakt, je hebt nl een typische scratch naald..
Scratch naalden zijn over t algemeen wel een een stukje sterker. Dus zo raar lijkt mij die keuze nog niet eens. Al is er bij mij ook nog nooit een gebroken.

(/me zoekt ff blank eiken hout en klopt t even af :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Daar gaat het niet om; Scratchnaalden liggen beter in de groef doordat ze een ander type naald hebben (spherisch vs elliptisch). Daardoor slijt de plaat alleen maar harder dan nodig is en is de geluidskwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
De naald kreeg ik erbij, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Over een tijdje maar eens een nieuwe naald kopen. Dit voldoet nu wel. er zit goed geluid in mijn platen, beter dan ik ooit gehad heb.
Had vroeger een huis tuin en keuken speler maar die was half gaar.

Gister dus nog ff Kraftwerk - Autobahn (22 minuten versie) gedraaid. Zit veel dynamiek in wat ik eerder niet hoorde!

Kwam laatste ook een 200 grams versie tegen van Aphex Twin Drukqs. 4x200 Gram. Geintje gaat €80.- maar of dat nou de moeite waard is.

[ Voor 35% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 08-06-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De naald kreeg ik erbij, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Over een tijdje maar eens een nieuwe naald kopen. Dit voldoet nu wel. er zit goed geluid in mijn platen, beter dan ik ooit gehad heb.
Kijk dan naar een Ortofon Nightclub E als je het geld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 10-09 16:03
ftp://ftp2.bheller.com/bheller/361_technics01.mov

AU! Das pijnlijk voor technics!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05

Muggie

8 pm

ChojinZ schreef op 08 juni 2004 @ 12:22:

AU! Das pijnlijk voor technics!
16 meg, AU, das pijnlijk voor de modemmers onder ons :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 08 juni 2004 @ 08:20:
Daar gaat het niet om; Scratchnaalden liggen beter in de groef doordat ze een ander type naald hebben (spherisch vs elliptisch). Daardoor slijt de plaat alleen maar harder dan nodig is en is de geluidskwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven.
Maar als je nou een M44-7 hebt die werkt met een ontiegelijk lage naalddruk vergeleken bij alle andere dj naalden slijt ie weer minder.

Slijtage plaat naald is van een aantal factoren afhankelijk zoals effectieve arm lengte (recht en verkort of s -shaped) naalddruk - spherisch of eliptisch - hoogte afstelling - anti skating - en natuurlijk hoe de gebruiker met de zooi om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Muggie schreef op 08 juni 2004 @ 12:46:
[...]

16 meg, AU, das pijnlijk voor de modemmers onder ons :)
;) Tsja, sorry, niets aan te doen!

Maaruh, heb je em bekeken? geluidskwaliteit van de technics is om te huilen!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 08 juni 2004 @ 12:57:
[...]

Maar als je nou een M44-7 hebt die werkt met een ontiegelijk lage naalddruk vergeleken bij alle andere dj naalden slijt ie weer minder.

Slijtage plaat naald is van een aantal factoren afhankelijk zoals effectieve arm lengte (recht en verkort of s -shaped) naalddruk - spherisch of eliptisch - hoogte afstelling - anti skating - en natuurlijk hoe de gebruiker met de zooi om gaat.
Reind jongen, helemaal mee eens. Maar hij heeft geen M44 dus daarom ben ik daar maar niet over begonnen ;)

Maar voor gewoon luisteren en af en toe licht DJ gebruik (zoals hij het heeft) lijkt mij een Nightclub E de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 08 juni 2004 @ 13:21:
[...]
Reind jongen, helemaal mee eens. Maar hij heeft geen M44 dus daarom ben ik daar maar niet over begonnen ;)

Maar voor gewoon luisteren en af en toe licht DJ gebruik (zoals hij het heeft) lijkt mij een Nightclub E de beste keus.
Yeps das waar.

Maarrrrrrrrrrr de draaitafel in kwestie waar we het over hebben is nou niet echt top off the bill en das ook helemaal niet nodig voor een beginner (tis naar mijn mening zelfs beter om met budget spul te beginnen) maar dat heeft wel als nadeel dat de arm ook niet echt van een top kwaliteit is. Dat betekent dus speling - zwaar - geen hoogte instelling - en waarschijnlijk een anti skating die niet echt lekker zal werken. De winst die je dan haalt door er een concorde nightclub op te zetten is zo miniem dat het het verschil niet waard is.
Een betere keuze zou zijn om een concorde pro te nemen in plaats van de nightclub. Ook omdat de concorde gewoon iets meer kan hebben als de nightclub en dus de ideale afweging is tussen geluidskwaliteit en hufterproofness. Tis een beetje de gulden midden weg en dat is voor iemand die net begint niet eens zo slecht.

Mocht ie voor Ortofoons gaan dan kan ie wel beter de concorde's nemen. Dre heeft me ooit is verteld dat de OM pro niet lekker zat qua hoogte instelling en dat je de headshell bij moest buigen. Na "controle" bleek inderdaad dat dat het geval is en dat je dus moet gaan buigen. Nu ben ik er zelf niet zo'n fan van om dat te gaan doen maar wat blijkt, als je een concorde versie neemt klopt de armhoogte precies en hoef je niets te buigen.
Ook zou de concorde stabieler moeten liggen in theorie als de OM pro vanwege de optimale gewichts verdeling maar dat is iets wat in theorie wel zo mag zijn maar waar je in praktijk erg weinig van mert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05

Muggie

8 pm

ChojinZ schreef op 08 juni 2004 @ 13:00:
[...]

;) Tsja, sorry, niets aan te doen!

Maaruh, heb je em bekeken? geluidskwaliteit van de technics is om te huilen!
Jazeker, echt een baggerapparaat qua scratchen die Technics ... die twee apparaten die ernaast staan lachen zich helemaal rot. Die Pioneer ga ik binnenkort maar eens proberen denk ik, ziet er vet uit die demo in ieder geval !

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm...........
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:16:
Misschien wel interresant: een vergelijkingstest tussen een denon, pioneer en deze nieuwe technics.
ftp://ftp2.bheller.com/bheller/361_technics01.mov
Of ben ik nu een beetje debiel aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 18:01:
[...]

Ehm...........

[...]

dan worden wij dat ook ;)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Geluid op deze pc doet t niet :'( dus dat kan ik niet beoordelen, dan maar de 'looks'

Technics: bah! Te hoog 'gadget' gehalte door al die 'bling-bling'
Denon: De scratch plaat is lelijk (doorzichtig blauw?), stikkertje erop om te zien of 'ie draait?
Pioneer: Mooi egale kleur, en sjieke oplossing voor het draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die zegt dat Tiesto gaar is ofzow, als jij het ook kan, doe het dan! Hij is degene die het doet! ene ´t is wel makkelijk om iemand af te kraken.

Greetz een ECHTE Tiësto-fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
tiesto? wie had het hier over tiesto?
Persoonlijk vind ik tiesto niks, niet mijn stijl ik hou meer van Hardstyle en Hardcore. Dus dj's als Dana, Promo, Luna etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Persoonlijk vind ik tiesto niks, niet mijn stijl ik hou meer van Hardstyle en Hardcore. Dus dj's als Dana, Luna, Promo, The Darkraver, Zany etc

edit:

WTF? dubble post :( Mod mag 'm weghalen

[ Voor 17% gewijzigd door addictive op 08-06-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op 08 juni 2004 @ 19:58:
Persoonlijk vind ik tiesto niks, niet mijn stijl ik hou meer van Hardstyle en Hardcore. Dus dj's als Dana, Promo, Luna etc
Jah daar hou ik OOK van en Pavo natuurlijk!
Maar Tiesto blijft de topper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

TT lijkt wel een JB Q20 kloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 08 juni 2004 @ 14:21:
[...]

Yeps das waar.

Maarrrrrrrrrrr de draaitafel in kwestie waar we het over hebben is nou niet echt top off the bill en das ook helemaal niet nodig voor een beginner (tis naar mijn mening zelfs beter om met budget spul te beginnen) maar dat heeft wel als nadeel dat de arm ook niet echt van een top kwaliteit is. Dat betekent dus speling - zwaar - geen hoogte instelling - en waarschijnlijk een anti skating die niet echt lekker zal werken. De winst die je dan haalt door er een concorde nightclub op te zetten is zo miniem dat het het verschil niet waard is.
Ohja shit, was helemaal vergeten dat we het over een budgetbak hadden. Reind je hebt groot gelijk, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm zo te zien gaat dit topic naar een laag niveau toe :P laten we maar weer over ons eigen ding praten en niet over die van iemand anders, die discussie lijkt me hier niet op z'n plaats ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Ehm...........

[...]

Vast niet.

Ik kan alleen dat filmpje niet bekijken omdat ik geen quicktime heb en ook niet van plan ben het te instaleren.
Maar als ik het zo snel ff goed begrepen heb gaat het over de scratch van de SLDZ? Nou als je die in het echt hoord lach je je kapot als er toevallig ook nog een CDX naast staat want dan lijkt het bij die SLDZ echt helemaal nergens op.

Vanmiddag weer ff met een SLDZ staan spelen maar moet eerlijk bekennen dat sinds ik met de CDX heb zitten pielen ik de SLDZ alles behalve intressant vind. Mensen die zeggen je lult uit je nek -> Ga naar een winkel waar ze staan en laat ze naast elkaar zetten en ga er dan ff mee werken. Merk je snel genoeg waar de wijsheid zit wat betreft de cd spelers en die zit in ieder geval niet in de SLDZ.

De CDX had in de behuizing van de SLDZ moeten zitten met een aanpassing van de display want das geen porum in het midden van de platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ow mijn god, ik kom net kijken, maar dat filmpje, das echt pijnlijk. Ik heb um vandeweek bij feedback zien staan. Had idd een hoog Bling Bling gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja ik denk toch dat ik mijn oordeel moet gaan vellen na een persoonlijk onder handen nemen van zo'n technics spelertje.. mocht dat echt zo zijn... shame on you... maar ik draai niet omdat ik wil scratchen... dus ga ik de boel ook wat anders beoordelen..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 09 juni 2004 @ 01:45:
Tsja ik denk toch dat ik mijn oordeel moet gaan vellen na een persoonlijk onder handen nemen van zo'n technics spelertje.. mocht dat echt zo zijn... shame on you... maar ik draai niet omdat ik wil scratchen... dus ga ik de boel ook wat anders beoordelen..
Ja maar dan zie je dus alleen wat je wilt zien aan een apparaat. Kijk ik scratch ook niet maar als ik zie dat een CDX voor hetzelfde geld (weet zo niet eens of ie duurder of goedkoper was) beter presteerd en zelfs op dingen die ik niet eens gebruik dan ben je in mijn ogen een beetje (hoe ga ik dat netjes zeggen ;) ) van de pot gerukt als je zo'n product koopt.

Natuurlijk hij is mooi maar als je wat moois wilt om naar te kijken dan neem je een lekker wijf een grote tv of van mijn part een schilderij............. al zou die SLDZ niet mis staan hier aan de muur :P

Groot gelijk heb je als je hem eerst onder handen wilt hebben voor je een oordeel velt maar ik durf je nu al wel op een briefje te geven dat als je beide spelers gewoon een eerlijke kans geeft en ff een keer niet naar merkjes kijkt de CDX beter uit de bus komt.
Ik denk zelfs dat de SLDZ wel is een beetje tegen kon gaan vallen. Ik was de eerste keer dat ik hem weer zag na Plasa verbaast over de verbeteringen die door gevoerd waren maar als je er ff kritisch naar kijkt merk je nog steeds dat ie toch niet helemaal af is.

Of je doet het zoals Dre zei ->Je koopt ze beide. Een CDX om mee te draaien en als je klaar bent met draaien gooi je de doek van de SLDZ over de CDX en ga je naar de SLDZ zitten kijken :P (na een paar uurtjes pielen met beide apparaten kan ik niet anders dan het met hem eens zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 08 juni 2004 @ 20:38:
TT lijkt wel een JB Q20 kloon?
Is het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Ehm...........

[...]

Of jij debiel aan het worden bent weet ik niet ;)
Wat ik wel weet is dat ik blijkbaar nog niet helemaal wakker was toen ik dit poste!! Khad je link namelijk geheel over het hoofd gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, het ligt niet aan mij...
Binnenkort krijg ik waarschijnlijnlijk ook de kans om de cdx uit te proberen, helaas niet in vergelijking met de technics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
waarom heeft niemand het hier eigenlijk over de S5000 van Denon?
het is continu CDX vs Technics en af en toe een CDJ-1000 maar de S5000 wordt compleet buiten beschouwing gelaten lijkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 08:37:
Gelukkig, het ligt niet aan mij...
Binnenkort krijg ik waarschijnlijnlijk ook de kans om de cdx uit te proberen, helaas niet in vergelijking met de technics.
Tsja, waarom zou je die technics nog willen vergelijken?? Het filmpje heeft toch wel bewezen dat het een niet al te best product is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb iemand die bij het paard werkt als geluids technicus, en stond wel ff met z'n oren te fluiten toen hij het filmpje zag.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 09-06-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Zijn hier ook mensen die industrial/terror draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

BezurK schreef op 09 juni 2004 @ 09:28:
waarom heeft niemand het hier eigenlijk over de S5000 van Denon?
het is continu CDX vs Technics en af en toe een CDJ-1000 maar de S5000 wordt compleet buiten beschouwing gelaten lijkt het wel :)
't lijkt mij iig een geweldig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
me too!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
BasBzrk schreef op 09 juni 2004 @ 21:28:
Zijn hier ook mensen die industrial/terror draaien?
Ehm wat moet ik me daar bij voorstellen? Heb je namen van artiesten? kan ik ff rondzoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op 09 juni 2004 @ 11:29:
[...]

Tsja, waarom zou je die technics nog willen vergelijken?? Het filmpje heeft toch wel bewezen dat het een niet al te best product is....
Nou ook wer niet te hard van stapel lopen, je mag eigenlijk pas een product echt afkraken als je het zelf onder handen hebt gehad en de tijd hebt gehad om het redelijk te testen. Daarom hou ik er gewoon mijn mond over en zie het wel een x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dj_Neo_Ziggy schreef op 09 juni 2004 @ 22:59:
[...]

Ehm wat moet ik me daar bij voorstellen? Heb je namen van artiesten? kan ik ff rondzoeken >:)
catscan ?? vooral finishing profiles is toppie :D draaien doe ik het niet overigens, nix voor mij

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Denon S3000 lijkt me nog mooier want deze is goedkoper en kan standaard ook nog mp3 lezen,en na het zien van het filmpje valt de Technics gewoon heel erg tegen,ze komen als laatste met een dj player op de markt(en ze weten ook wat de dj wil) dus had daar wel wat van verwacht,ziet er wel heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Jij vindt de Technics mooi?! Laat me raden, jij bent een pooier? Technics is alleen ' bling-bling' verder niks, vreselijk apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 19:14

Reacher

oldschool

addictive schreef op 10 juni 2004 @ 09:24:
Jij vindt de Technics mooi?! Laat me raden, jij bent een pooier? Technics is alleen ' bling-bling' verder niks, vreselijk apparaat
Laat me raden, jij vind dat er over smaak te twisten valt |:(

Misschien is partyflock wel een goeie site voor je. Daar zijn ze gek op mensen met zo'n visie :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Reacher op 10-06-2004 09:30 ]

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
hehehe, ik zit ook op partyflock...

Ben vandaag een beetje in een pest humeur, nogal veel last van hooikoorts, dus ik kraak nu alles en iedereen af... hebben ze hier op school ook al gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
KeeZ schreef op 09 juni 2004 @ 23:50:
[...]

catscan ?? vooral finishing profiles is toppie :D draaien doe ik het niet overigens, nix voor mij
Ach je hebt tegenwoordig zulke vage muziek, Was laatst bij Lalaland. Een of ander figuur stond daar een nummer te draaien. met als song text: Necrofilia.... Moest wel ff 2x nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 juni 2004 @ 09:41:
[...]

Ach je hebt tegenwoordig zulke vage muziek, Was laatst bij Lalaland. Een of ander figuur stond daar een nummer te draaien. met als song text: Necrofilia.... Moest wel ff 2x nadenken.
nou, lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het is inderdaad maar waar je van houdt ;) industrial is wat mij betreft niet zo'n supermuziekje... ook om te mixen vind ik het pure bagger :r

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
addictive schreef op 10 juni 2004 @ 09:24:
Nou je kunt lullen wat je wilt maar tis wel het mooiste technics apparaat wat ik ooit gezien heb.

Heeft inderdaad een hoog blink gehalte maar dat mag ook wel voor dat geld. Vind ik tenminste.
Tis een mooie bak om naar te kijken. Alleen kost ie wel een beetje veel geld als je er alleen maar naar kijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Reind schreef op 10 juni 2004 @ 10:37:
[...]

Nou je kunt lullen wat je wilt maar tis wel het mooiste technics apparaat wat ik ooit gezien heb.

Heeft inderdaad een hoog blink gehalte maar dat mag ook wel voor dat geld. Vind ik tenminste.
Tis een mooie bak om naar te kijken. Alleen kost ie wel een beetje veel geld als je er alleen maar naar kijkt :P
Er zijn ook mensen die tonnen al dan niet miljoenen uitgeven aan een stuk doek met verf er op :D

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Dj_Neo_Ziggy schreef op 09 juni 2004 @ 22:59:
[...]

manu le malin, torgull, deadface, armageddon project, rude awakening, hellfish & producer, simon underground etc... goeie bak overstuurde herrie dus :)

En hoezo is het om te mixen pure bagger?

[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 10-06-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Mooiste Technics apparaat? Überhaupt het mooiste DJ-gear mag ik wel zeggen. Alleen dat blauwe display ligt me niet lekker.

Wat de mankementen betreft: Dit was te verwachten. Je kon er je hand voor in het vuur steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat geluid dat die technics geeft niet opgelost kunnen worden met een software update? Misschien dat dat dan nog wel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tsja, je (we ) weet niet of het een software (firmware) of hardware probleem is dus das moeilijk te zeggen...
Laten we het hopen van wel want als je de specs leest is het een product met redelijke potentie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

aangezien er nogal wat "digital" inzit zal er wel firmware te upgraden zijn, tegenwoordig zijn zelfs platenspelers "firmwareupgradebaar" (bij wijze van spreken) :)

Persoonlijk heb ik hem nog niet IRL gezien of angeraakt, maar ik zou dat spul alleen al voor de looks kopen. Veel mooier dan de pioneer reeks. denon heb ik ff mee gespeeld (weet niet meer welke) en persoonlijk denk ik dat het een onding is. Ok het heeft veel features, maar een dj moet snel en eenvoudig kunnen werken, en dat kan niet met die denon (imo) hij is te moeilijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens gekeken naar de stevigheid van de spelers en t verschil?
Ik weet dat op mn CDJ500 goeie stevige knoppen en alles zitten waar je best wel op kan rammen naar mijn idee. maar hoe zit dat bij die spelers?

Ook de cmx 3000 was wel erg prettig in gebruik kwa knoppen enzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu zo eens te kijken voor een leuk paneeeltje, voor het set wat ik heb.
Wat ik heb zijn 2 technics 1210mk2's en natuurlijk de pioneer hdj-1000.
Nu zat ik zo eens rond te kijken en kwam ik de Behringer DJX-700 tegen, dit is dus een kloon van de pioneer.
Is er iemand hier die hem al heeft uitgeprobeerd? Of me iets anders in die prijsklasse kan aanraden?
Voor zover ik kan zien kan ik voor dat geld beter die Behringer kopen dan zo'n zelfde van pioneer die meer dan het dubbele kost, en zo goed als hetzelfde kan (Behringer kennende zal er wel een lichtelijke ruis op zitten)

Trouwens, als je vinyl hebt gebruikt is dan de overstap naar de cdj-1000 dan moeilijk?
Overal lees je wel dat die makkelijk te bedienen is maar ik ben bang dat ik de 'feeling' kwijt raak, dat het 'onnatuurlijk' aanvoelt, of is dit helemaal ongegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 00:40:
(Behringer kennende zal er wel een lichtelijke ruis op zitten)
Denk dat dat wel mee valt,ik heb zelf vroeger ooit eens een Behringer gehad(denk de 1642) was 3x goedkoper dan een Mackie en ruiste totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

de faders "schijnen" geen bal waard te zijn geen ervaring, gelezen op verschillende sites..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 00:48:
[...]

Denk dat dat wel mee valt,ik heb zelf vroeger ooit eens een Behringer gehad(denk de 1642) was 3x goedkoper dan een Mackie en ruiste totaal niet.
Ik heb zelfs 3 behringers gehad (DX 1000, 2442 FX, en zelfs een MX 3282 a!) en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ik heb studio-apparatuur gehad van Behringer, en dat waren perfecte dingetjes. Onder andere een EQ, een UltraFex en een galmbakje en allemaal waren ze prima in orde.
Ik heb daarentegen wèl gehoord (geen ervaring) dat de DJ-apparatuur van Behringer allemaal wat minder is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik heb het DX1000 mengpaneel. Éen fader is na een jaar nu een beetje gaar maar voor de rest is er niks mis mee en werkt hij perfect.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nu zat ik zo eens rond te kijken en kwam ik de Behringer DJX-700 tegen, dit is dus een kloon van de pioneer.
Is er iemand hier die hem al heeft uitgeprobeerd? Of me iets anders in die prijsklasse kan aanraden?
Voor zover ik kan zien kan ik voor dat geld beter die Behringer kopen dan zo'n zelfde van pioneer die meer dan het dubbele kost, en zo goed als hetzelfde kan (Behringer kennende zal er wel een lichtelijke ruis op zitten)

Trouwens, als je vinyl hebt gebruikt is dan de overstap naar de cdj-1000 dan moeilijk?
Overal lees je wel dat die makkelijk te bedienen is maar ik ben bang dat ik de 'feeling' kwijt raak, dat het 'onnatuurlijk' aanvoelt, of is dit helemaal ongegrond?
Nu de hype op die DJX-700 een beetje voorbij is zie al een aantal defecte exemplaren boven water komen. Niet doen dus. Die Pioneer ben ik zelf ook geen grote liefhebber van, maar dat zou een betere optie zijn dan de Behringer. Verder als je voor een kwaliteitsmixer zoekt moet je zeker niet bij Behringer aan komen zetten, kijk liever na een A&H, Dateq, Ecler, etc. Klopt, da's duur, maar die SL's zijn ook niet echt goedkoop of wel?

De overstap van vinyl naar de CDJ-800 (kleinere broer CDJ-1000)was een eitje; 10 minuten stoeien (beetje wennen aan de gevoeligheid en de nauwkeurigheid) en je was eraan gewend, de 'feel' is praktisch hetzelfde. Een vriend van me die ff langskwam (is TTX en CDJ-20 gewend) had 'm ook na 10 minuten goed onder de knie. Ik werk nu met CD en vinyl (PT-2400 en CDJ-800) en ik kan met beide apparaten goed mixen. Sterker nog, met CD gaat dat wat makkelijker omdat hij wat nauwkeuriger is dan een PT-2400 (zal waarschijnlijk wel niet meer van toepassing zijn zodra de OEM-bakken/SL's eraan komen).

[ Voor 24% gewijzigd door Flake op 11-06-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Vash schreef op 11 juni 2004 @ 10:05:
[...]
Nu de hype op die DJX-700 een beetje voorbij is zie al een aantal defecte exemplaren boven water komen. Niet doen dus. Die Pioneer ben ik zelf ook geen grote liefhebber van, maar dat zou een betere optie zijn dan de Behringer. Verder als je voor een kwaliteitsmixer zoekt moet je zeker niet bij Behringer aan komen zetten, kijk liever na een A&H, Dateq, Ecler, etc. Klopt, da's duur, maar die SL's zijn ook niet echt goedkoop of wel?
Het percentage defecten is onderhevig aan het aantal verkochte producten. Dus als er veel van verkocht zijn is het logisch dat het aantal defecte hoger uitvallen. Maar in % kan het dan gelijk blijven.

Dus dat is geen argument. Maar de djx-700 is idd niet alles de effecten zijn useless omdat ze niet bpm gekoppelt zijn. En de bpm meters zijn niet nauwkeurig ( vind ik dan ) maar die heb je niet echt nodig imo. Verder kan ik er weinig over vertellen want je kan geen goed oordeel geven als je het ding maar een paar minuten hebt gezien.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Het percentage defecten is onderhevig aan het aantal verkochte producten. Dus als er veel van verkocht zijn is het logisch dat het aantal defecte hoger uitvallen. Maar in % kan het dan gelijk blijven.
Vind je het gek? Dat is niet meer dan normaal dat er meer verkochtte producten dan defecten zijn. Wat ik wil zeggen is dat het ding teveel gebreken heeft omdat het percentage te hoog is. Neem de XTC, daar hebben er ongeveer 1 op de 100 een voeding die er af en toe tussenuit ploft (voor de rest bijna geen defecten). Da's dus 1% (evenals bij veel andere professionele DJ mixers), als je dat gaat vergelijken met Behringer dan kun je gemakkelijk concluderen dat Dateq superieur is. Ik snap daarom niet waarom je het geen argument noemt.

Verder is het naar mijn mening zo dat de DJ branche toch wel de meeste troep uitbrengt. Er zijn maar een paar producten die goed zijn (vandaar dat mensen ook conservatief zijn met on-the-road apparatuur), dan doe je jezelf geen goed door een budget mixer te kopen tussen apparatuur waar eigenlijk een high-end mixer hoort te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Flake op 11-06-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Vash schreef op 11 juni 2004 @ 12:21:
[...]
Vind je het gek? Dat is niet meer dan normaal dat er meer verkochtte producten dan defecten zijn. Wat ik wil zeggen is dat het ding teveel gebreken heeft omdat het percentage te hoog is. Neem de XTC, daar hebben er ongeveer 1 op de 100 een voeding die er af en toe tussenuit ploft (voor de rest bijna geen defecten). Da's dus 1% (evenals bij veel andere professionele DJ mixers), als je dat gaat vergelijken met Behringer dan kun je gemakkelijk concluderen dat Dateq superieur is. Ik snap daarom niet waarom je het geen argument noemt.

Verder is het naar mijn mening zo dat de DJ branche toch wel de meeste troep uitbrengt. Er zijn maar een paar producten die goed zijn (vandaar dat mensen ook conservatief zijn met on-the-road apparatuur), dan doe je jezelf geen goed door een budget mixer te kopen tussen apparatuur waar eigenlijk een high-end mixer hoort te staan.
Je maakt een vergelijking tussen 2 producten waar een prijs verschil ligt van meer dan 100%. En ik probeerde aan te duiden dat jij zegt dat er veel defecten van zijn, logisch aangezien na wat ik heb gehoord er best veel van verkocht zijn. Dus wilt dat niet direct zeggen dat het een slecht apparaat is.

Nou als jou mening is dat de dj branche de meeste troep uit brengt is je visie op de wereld vrij bekrompen :P Maar ik neem aan dat je het anders zal bedoelen.

Ik blijf het gewoon een geval vinden van alle waar z'n geld. Iedere prijs heeft z'n voor en nadelen. Er vanuit gaan de dat er een djx 700 is overwogen zal de prijsklasse vele malen lager liggen dan de 600 - 700 voor een XTC.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik die djx 700 overwogen heb?
Ik ben geen pro dj ofzo en draai af en toe eens voor de fun.
Voorheen had ik reloops maar kon nu voor een leuk prijsje die technics overnemen.
Nu heb ik een simpel Dateq ding van een 80E en ja die is gewoon vrij beperkt :P
Omdat ik geen pro dj ben en er ook zeker mijn geld niet mee verdien heb ik geen zin om ff 800E of meer uit te geven, en die 700 is zeer aantrekkelijk geprijst voor wat die kan.
Daarom heb ik die overwogen en niet een betere.
Als ik dit verkeerd heb bekeken moet je het gewoon zeggen...
Maar mijn budget is dus max 400E, ik neem dus die Behringer tenzij je iets anders aanbevelen kan in die prijsklasse wat erg aantrekkelijk geprijst is, en het zelfde kan.
In mijn zoektocht vond ik in deze prijsklasse dat deze het beste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord

Als je de djx 700 overweegt boven de djm600.. niet doen
Vergeleken met een 'echte' djm is de Behringer echt om te huilen, hij kan zeker niet 'zo goed als hetzelfde'

- Geluidskwaliteit is al brak (maar wat wil je met Behringer)
- Effecten zijn niet BPM/tijd gelinked
- Selecteren van effecten gaat echt TE omslachtig (je moet alle nrs uit je kop kennen van de verschillende effecten)
- Q-sound waar je niks aan hebt, kan je vergelijken met de 'surround' functie op sommige goedkope minisetjes
- Toonregeling die echt voor geen meter klopt, als je iets 'killed' (dus bijv. de bass helemaal dichtdraait) gaat dat ten koste van 't hele signaal, het lijkt wel alsof de volume fader ook ff een tandje terug wordt gezet

eigenlijk is het enigste wat nog enigszins overeenkomt met de djm600 de layout, maarja wat wil je voor het geld.. je betaalt (vooral bij Behringer) voor wat je krijgt, erg weinig dus.. al zou ik persoonlijk voor dat bedrag een andere mixer kopen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook kan doen is zoeken voor een tweedehandse Dateq XTC, moet ik alleen wel wat meer geld zien te reserveren.
Maar ik dacht dat die Behringer toch wel redelijk was heb er helemaal niet zoveel negatieve dingen over gehoord namelijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.smiledriveinevents.nl/imgs/dateq_xtc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even een andere vraag tussendoor:

Ik heb gister een nieuwe PC gekocht en wil daar een goede geluidskaart in stoppen. Nou zit ik zelf te twijfelen tussen Terratec EWX 24/96 en de M-Audio Audiophile 2496

* BtM909 Wat voor geluidskaarten hebben de mede-DJ's hier in hun systeem zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 11-06-2004 13:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Reacher schreef op 11 juni 2004 @ 10:16:
[...]

Dus dat is geen argument. Maar de djx-700 is idd niet alles de effecten zijn useless omdat ze niet bpm gekoppelt zijn. En de bpm meters zijn niet nauwkeurig ( vind ik dan ) maar die heb je niet echt nodig imo. Verder kan ik er weinig over vertellen want je kan geen goed oordeel geven als je het ding maar een paar minuten hebt gezien.
Dat ding kraakt ruist en bromt in 9 van de 10 gevallen al rechtstreeks uit de doos.
BPM meters zijn inderdaad alles behalve nauwkeurig als ze uberhaupt al een getal aan geven. En je hebt ze wel degelijk nodig want de effecten zitten aan een beopaalde BPM range vast en je moet toch weten of je effect in die range valt.

Naja verder heb ik al vaak genoeg stukjes geschreven over die behringer djx700 en tis en blijft een kutmixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Je hoort mij toch ook niet zeggen dat het een goede aankoop is ? Ik zou 'm zelf niet kopen zeker niet na de korte ervaring die ik er mee heb. Brom had ik niet eens opgelet. Viel mij op dat de effecten nutteloos waren vanwege dat bpm verhaal. En dat is toch een grootdeel waar behringer volgens mij op richte en dus compleet mis slaat.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Conclusie, ISP moet gewoon een dateq kopen zoals hij graag wou ;) ff je geld in je zak houden en dus een monumentje geduld nog...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
BtM909 schreef op 11 juni 2004 @ 13:32:
Ik heb gister een nieuwe PC gekocht en wil daar een goede geluidskaart in stoppen. Nou zit ik zelf te twijfelen tussen Terratec EWX 24/96 en de M-Audio Audiophile 2496
* Adion Wat voor geluidskaarten hebben de mede-DJ's hier in hun systeem zitten?
De M-Audio lijkt mij persoonlijk het interessantste, vanwege zowel 2 analoge ingangen als 2 analoge uitgangen.
Dit maakt 'm perfect bruikbaar als je later de pc bij het dj'en wil betrekken (denk maar aan FinalScratch-achtigen, of gewoon als real-time effectenpaneel)

Zelf heb ik een Audigy 2 Player met kX drivers, en die doet alles wat ik momenteel wil, en klinkt voor mij erg goed.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm... er wordt nu aangeraden om een dateq te kopen, maar dezelfde functies die je op een dateq xtc heb, vind je ook terug op bijvoorbeeld de gemini 626i. Dan heb je nog je lage prijs en je hebt er geen prut voor terug..

Natuurlijk, ik heb mijn 626i een tijdje terug ook ingeruild voor een xtc, en een dateq werkt ook fijner voor mij, maar toch, als beginner is een 626i (of vergelijkbaar mengpanneel) niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De 626i is tevens een budgetmixer, en ik vind het gewoon zonde om SL's te combineren met een budgetmixer.

Overigens zeg ik er wel bij dat de 626i een goede budgetmixer is met een veel lager percentueel uitval dan bijvoorbeeld een Behringer. Gewoon geen poespas met effecten en alleen het broodnodige wat je nodig hebt (net zoals bij de XTC), heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het nou uit wat voor mixer je bij SL's hebt. Ik heb een XTC met 2x JB Q30, en daar ga ik voorlopig echt geen duurdere tt's voor bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord

* Chiron Wat voor geluidskaarten hebben de mede-DJ's hier in hun systeem zitten?
Ik heb zelf een Terratec DMX 6fire 24/96, het 'consumenten' broertje van de ewx (ewx is meer muziek gericht qua accessoires) maar als ik jou was zou ik voor de m-audio gaan.. is toch iets nieuwer en met betere driver support

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Wat voor geluidskaarten hebben de mede-DJ's hier in hun systeem zitten?
Ik heb een RME 9632 die met ADAT aan m'n digitale mengtafel gelust zit ;)

Voor jouw geluidskaart zou ik de specs ff naast elkaar leggen en die kaart nemen met de kleinste S/R verhouding. Neem aan dat ze beide 96Khz/24bit ondersteunen.

edit: duh, ja tuurlijk zijn ze 96/24 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Wat voor geluidskaarten hebben de mede-DJ's hier in hun systeem zitten?
Allebei goede kaarten met goede drivers en volgens een test in SOS was er weinig verschil tussen beide,
Ik heb zelf de 24/96 en ben er zeer tevreden over maar kijk ook eens naar de nieuwe Emu(Creative) 1812 kaarten,lijken me ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het toch om geluidskaarten gaat... ik zoek een externe geluidskaart voor mijn laptop. Moet iig line-in en line-out op zitten. Iemand een voorstel? Het hoeft echt geen dure te zijn, als die maar voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als je nou een externe gluidskaart hebt met 2x line-in dan kan je adions DJDecks met FS plugin gebruiken.

Lijkt me ook we wat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op 11 juni 2004 @ 13:02:
[...]

- Toonregeling die echt voor geen meter klopt, als je iets 'killed' (dus bijv. de bass helemaal dichtdraait) gaat dat ten koste van 't hele signaal, het lijkt wel alsof de volume fader ook ff een tandje terug wordt gezet
Lijkt me best logisch als je een groot deel van je signaal weg draait dat t dan ook minder vol klinkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 09:41:
Nu het toch om geluidskaarten gaat... ik zoek een externe geluidskaart voor mijn laptop. Moet iig line-in en line-out op zitten. Iemand een voorstel? Het hoeft echt geen dure te zijn, als die maar voldoet.
Kijk eens naar een Creative MP3+ voor 50€ heb je naar mijn idee een heel prettig geluids kaartje met 1 line in en 1 line uit. en ook digitaal in en uit. met nog wat zooi er bij. Ik gebruik hem naast mijn geluidskaart die al in mn laptop zit en werkt prima voor bv PCDJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
dat djdecks he is dat wat? Ik denk niet zo snel dat ik t heel veel zal gebruiken maar toch. stel je doet deze setup: 2 draaitafels naar mengtafel en die weer naar dat djdecks...dat werkt toch niet? of ben ik nou gek? of moet je eerst van je draaitafel naar pc en dan weer mixen op je mengpaneel?

oja voor de progressive liefhebbers heb laatst weer eens een setje opgenomen toen ik aan het draaien was: http://savale.tomt.net/dj_savale_10_june_2004_192k.mp3
commentaar is altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 14:54:
[...]

Lijkt me best logisch als je een groot deel van je signaal weg draait dat t dan ook minder vol klinkt 8)7
duh..

bij een goeie verdwijnt alleen dat frequentiegebied, en blijft 't volume hetzelfde.. op die behringer keldert gelijk je volume ook een heel eind naar beneden.. als je de toonregeling vervolgens 1 mm opendraait vanaf 'dicht' springt ineens het volume een eind omhoog :+ da's een rare gewaarwording als je 't niet gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
savale schreef op 13 juni 2004 @ 00:24:
dat djdecks he is dat wat? Ik denk niet zo snel dat ik t heel veel zal gebruiken maar toch. stel je doet deze setup: 2 draaitafels naar mengtafel en die weer naar dat djdecks...dat werkt toch niet? of ben ik nou gek? of moet je eerst van je draaitafel naar pc en dan weer mixen op je mengpaneel?
Je moet inderdaad eerst van je draaitafels de pc in, en dan kan je van daaruit weer naar je mengpaneel.
Op m'n site staat ook een lijstje met soundkaarten die met djDecks horen te werken.

Zelfs als je niet geintereseerd bent FinalScratch te gebruiken, vind ik het persoonlijk wel nuttig om gewone vinyl ook via djDecks te spelen, want je kan dan namelijk djDecks als effectenpaneel gebruiken.

Zelf gebruik ik djDecks samen met de Hercules dj console als mixer en 1 platenspeler voor gewone vinyl en finalscratch.
oja voor de progressive liefhebbers heb laatst weer eens een setje opgenomen toen ik aan het draaien was: http://savale.tomt.net/dj_savale_10_june_2004_192k.mp3
commentaar is altijd goed!
Ga ik zeker beluisteren!

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.