How to become a Dj... deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Octagen vette remix :) Hoorde hem net op Asot :P
Btw het gaat om: Timeok - Seven Floating Ways (Octagen Remix) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Het is al weer eventjes geleden dat ik hier heb gepost, maar bij deze doe ik het meteen goed met een mix op video van mij. De compressie is zeer hoog (45min in 39mb), maar hetgeen waar het om draait is duidelijk. Het is een progressive mix en hier is de link:

http://snow.prohosting.com/djuc/UC-Progressive.wmv

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Ff een technische vraag:

heeft opnemen met 24Bits/48Khz veel nut? Of kan je net zo goed 16/441 opnemen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 08:30
Als het gewoon gaat om een mix ofzo opnemen zou ik toch maar voor 16/44.1 kiezen.
Ik denk persoonlijk niet dat je het verschil kan horen, en ik vermoed ook niet dat de meeste analoge dj mengpaneeltjes een betere kwaliteit produceren.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
gomaster schreef op 11 maart 2004 @ 22:00:
Octagen vette remix :) Hoorde hem net op Asot :P
Btw het gaat om: Timeok - Seven Floating Ways (Octagen Remix) :)
Die hoorde ik ook, zeker nice! Laatste nummer van In The Mix geloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Adion schreef op 12 maart 2004 @ 14:09:
Als het gewoon gaat om een mix ofzo opnemen zou ik toch maar voor 16/44.1 kiezen.
Ik denk persoonlijk niet dat je het verschil kan horen, en ik vermoed ook niet dat de meeste analoge dj mengpaneeltjes een betere kwaliteit produceren.
Tis idd om een mixje op te nemen. De 1 zegt dat het niets uitmaakt. De ander beweert weer dat het wel uitmaakt.... ik weet het niet.
Maar misschien moet ik het gewoon zelf eens testen...
in iedergeval bedankt!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 15:32

Muggie

8 pm

Ik merkte laatst dat ik de mp3 file die ik had opgenomen in 48 Khz niet kon branden ... na hem omgezet te hebben naar 44.1 Khz kon het wel.

Raar maar waar ...

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 10:05

Empathy

Extreme Audio

MR_WAZOO schreef op 11 maart 2004 @ 19:02:
[...]

kun je een lijstje maken van wat je rommel vind en dat naar me emailen :)

email is ecbartATmrwazooPUNTnl
Als ik tijd heb zal ik ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48

Eraser127

Nijkerk

Universal Creations schreef op 11 maart 2004 @ 22:13:
Het is al weer eventjes geleden dat ik hier heb gepost, maar bij deze doe ik het meteen goed met een mix op video van mij. De compressie is zeer hoog (45min in 39mb), maar hetgeen waar het om draait is duidelijk. Het is een progressive mix en hier is de link:

http://snow.prohosting.com/djuc/UC-Progressive.wmv
Hhhm, link werkt niet meer :(

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Eraser127 schreef op 14 maart 2004 @ 21:21:
[...]

Hhhm, link werkt niet meer :(
kleine verandering: http://snow.prohosting.com/djuc/UC.wmv

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

Zijn er nog meer filmpjes van de pioneer cdj800 dan die van DJ Ger-e en http://www.djsounds.com/videos.asp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Aangezien ik niet meer echt tevreden meer ben met mijn huidige numark mixer was ik op zoek naar wat nieuws, en de ecler smac pro30 leek mij wel iets hebben (met schuine faders e.d.) maar met name omdat deze weer gewoon in mijn koffer past en ongeveer datgene heeft wat ik nodig heb... iemand ervaring met deze mixer (of tips voor iets beters) ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KeeZ schreef op 15 maart 2004 @ 17:19:
Aangezien ik niet meer echt tevreden meer ben met mijn huidige numark mixer was ik op zoek naar wat nieuws, en de ecler smac pro30 leek mij wel iets hebben (met schuine faders e.d.) maar met name omdat deze weer gewoon in mijn koffer past en ongeveer datgene heeft wat ik nodig heb... iemand ervaring met deze mixer (of tips voor iets beters) ??
Wat is je budget?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Chiron schreef op 10 maart 2004 @ 18:37:
IXOS bedoel je 8-)

(IXOS dj1002 en IXOS dj1003 hier)
Ik gebruik al zo'n ruim 2 jaar de IXOS dj1002. Ben er erg over te spreken. Zitten ook comfortabel (in tegenstelling tot bijv. de mdrv700 van Sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week vrijdag nog even een klein technomixje in elkaar gedraaid.

Hier te vinden (Techn0nly #1).

tracklist :

01. Tomaz vs. Filterheadz - Sunshine
02. 303F - Shine (Mhonolink remix)
03. Dj Vincenzo - The Groove
04. Teknov - Disko Mofo
05. Vitalic - Poney part1
06. Max Walder - Samba Del Costa
07. Max Walder - Compressor
08. Wj Henze - Knight Of The Judge
09. DJ Choose & F - Compress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

In theorie onbeperkt maar het moet niet in extremen gaan, zoek gewoon een leuk mixertje die niet groter is dan mijn DM3001x die ik nu heb zodat ik m makkelijk mee kan nemen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ah onbeperkt! koop dan de 'RANE EMPATH' voor een goede 1250 euro is die van jouw!
EN als je budget toch niet zo groot is als je dacht .. de STANTON SMX-501? voor 550 eurotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

num-lock schreef op 19 maart 2004 @ 11:41:
ah onbeperkt! koop dan de 'RANE EMPATH' voor een goede 1250 euro is die van jouw!
EN als je budget toch niet zo groot is als je dacht .. de STANTON SMX-501? voor 550 eurotjes
En nou een serieuse reply...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12
zooo ik ben hier al veel te lang niet geweest zeg :) het begint weer n btje te kriebelen dus was wel eens benieuwd of hier nog wat valt te beleven :D ik zie de laatste tijd weinig over dj contests staan...is er nog eentje waar ik me eventueel nog zou kunnen inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
KeeZ schreef op 19 maart 2004 @ 12:30:
[...]

En nou een serieuse reply...
hoezo niet serieus? :+
heb geen evaring met de ecler smac serie, maar wel met de HAK serie! super mixers! :9~

tja die schuine faders, zelf gebruik ik faders amper.. vijf minuuten er achter staan en je bent er aan gewend.. *iemand enig idee waarom ze de faders niet recht hebben geplaast?*

met eclar haal je wel iets goeds in huis! _/-\o_
misschien nog een alternatief: ALLEN&HEATH Xone:32? PIONEER DJM-500?
.. ook alle twee erg aan de prijs ;)

(offtopic: die nieuwe cd speler van numark staat nu ook op hun site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Al tijdje niet meer gepost hier,

Ik draai 4 april @ Club TWSTD in Amsterdam. Klein maar fijn zullen we maar zeggen.
Verder draai ik 10 April op mijn eigen feest @ 013 Tilburg.

fckn wckd* is namelijk terug (2 zalen!).
djs
rosco
aka elry
dmdn
lenzman
tek
john doe
mc dan stezo
reva00vjs (ovb)

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54653

Ik heb vandaag nog een Dateq XTC besteld. Was toch toe aan vervanging van mijn Gemini 626i. Niet omdat die slecht is, maar ik was er meer op uit gegeken en wilde nu wel een stapje verder.
Iemand die 626i toevallig kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318 schreef op 19 maart 2004 @ 20:27:
Al tijdje niet meer gepost hier,

fckn wckd* is namelijk terug (2 zalen!).
:7
Zag toevallig vandaag een sticker van fckn wckd* op een lantaarnpaal geplakt in de buurt van de campus in Nijmegen :)
Doeltreffende promotie hoor zulke stickers, gaan wij ook nog een keer doen met clubeight.
succes met het feest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Die sticker hangt ook in de Waaghals. Tekkie is populair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik studeer in Nijmegen dus ja daar moet ook gespammed worden >:). En het helpt ook als je een medewerker van de waaghals kent. ;)

Sten, waar zijn die ClubEight feesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Hebben jullie mischien een tip (of een paar) voor het goed draaien met een holle / zwevende plaat zeg maar? Ik ben namelijk gewend om de plaat af te remmen door op de plaat zelf te drukken en niet de rand van de plateau te gebruiken. Ik heb nu twee platen die een 20-40 seconden blijven spinnen als ze een redelijke backspin geef (aan 1 kant dan). Erg gevoelig dus. Mischien dat er iets aan te doen is? Er valt zo in ieder geval niet echt lekker mee te draaien. Ik durf bijna geen correcties uit te voeren.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11-07 23:32

Chiron

Moderator Discord
een slipmat verknippen dat je alleen nog maar een 'ring' hebt? :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Michali schreef op 20 maart 2004 @ 12:57:
Hebben jullie mischien een tip (of een paar) voor het goed draaien met een holle / zwevende plaat zeg maar? Ik ben namelijk gewend om de plaat af te remmen door op de plaat zelf te drukken en niet de rand van de plateau te gebruiken. Ik heb nu twee platen die een 20-40 seconden blijven spinnen als ze een redelijke backspin geef (aan 1 kant dan). Erg gevoelig dus. Mischien dat er iets aan te doen is? Er valt zo in ieder geval niet echt lekker mee te draaien. Ik durf bijna geen correcties uit te voeren.
ehm heb je een grote (zware) pan met platte bodem? je kun proberen je plaat weer recht te krijgen. leg je plaat op een vlakke ondergrond en leg daar een licht vochtige theedoek overheen en daarop zet je dan een pan met kokend water en dan af laten koelen... (heb ooit deze tip gehoord) nooit zelf geprobeerd...iemand die weet of dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100698

Nieuw (deep)house mixke op www.djbenn.tk

enjoy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
oja heb vanmiddag nog even een progressive setje gedraaid op radiostation www.puredj.com. Heb hem even opgenomen. Ik wil graag wat kritiek horen over mijn set.
Ik heb namelijk het idee dat ik mijzelf niet zoveel meer kan bijleren op de manier zoals ik nu draai. Maar toch denk ik wel dat het nog stukken beter kan.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

bijvoordbeeld:
- kan de opbouw etc beter: zo ja hoe?
- mixtechniek: nieuwe manieren om platen in elkaar over te laten gaan?
- volume / tempo goed?

andere kritiek en tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!

[ http://savale.tomt.net/dj_savale_20-3-2004_192.mp3 ] = 192kbits stereo - 94,0mb
[ http://savale.tomt.net/dj_savale_20-3-2004_64.mp3 ] = 64kbits stereo - 31,3mb

ps: is er misschien behoefte aan een playlist?

[ Voor 33% gewijzigd door savale op 20-03-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ben aan t luisteren :) edit: klinkt erg lekker! lekkere chille house muziek tijdens me huiswerk maken :P jammer dat je niet iets hogere muziekkwaliteit op de je site hebt staan!

[ Voor 31% gewijzigd door savale op 21-03-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Chiron schreef op 20 maart 2004 @ 13:05:
een slipmat verknippen dat je alleen nog maar een 'ring' hebt? :?
Lijkt me niet dat dat werkt. Ik zou dan een ring aan de buitenkant nodig moeten hebben en het lijkt me niet dat dat goed blijft zitten. Het draait namelijk op het middelste punt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Michali schreef op 20 maart 2004 @ 16:47:
[...]

Lijkt me niet dat dat werkt. Ik zou dan een ring aan de buitenkant nodig moeten hebben en het lijkt me niet dat dat goed blijft zitten. Het draait namelijk op het middelste punt.
als je die dan vastlijmt op een 'gewone' slipmat misschien wel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Hallo, ik zal me even voorstellen omdat ik hier eigenlijk nooit post. Ik ben SnowDude en draai voornamelijk progressive en deephouse (En alles wat daar tussenvalt).

Nou heb ik een klein vraagje: is er al bekend wat de nieuwe Technics SL-DZ1200 ongeveer gaat kosten in Nederland?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

SnowDude schreef op 21 maart 2004 @ 11:49:
Hallo, ik zal me even voorstellen omdat ik hier eigenlijk nooit post. Ik ben SnowDude en draai voornamelijk progressive en deephouse (En alles wat daar tussenvalt).

Nou heb ik een klein vraagje: is er al bekend wat de nieuwe Technics SL-DZ1200 ongeveer gaat kosten in Nederland?
Ik heb persoonlijk geen idee, maar onze 'vriend' ;) Dré Huisman vast wel... je vind zijn site op www.new-line.nl

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
895 euro zoiets las ik ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Chiron schreef op 22 maart 2004 @ 13:49:
895 euro zoiets las ik ergens?
+ een honderdje of 5 er bij hoorde ik gisteren nog.

Tis ook wel heel erg onwaarschijnlijk dat deze draaitafel minder gaat kosten als de pioneer CDJ1000 en de Denon 5000. Dat zal voor het eerst in de geschiedenis zijn dat technics dan goedkoper is als de rest met zulke dingen :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318 schreef op 20 maart 2004 @ 01:15:
Ja ik studeer in Nijmegen dus ja daar moet ook gespammed worden >:). En het helpt ook als je een medewerker van de waaghals kent. ;)

Sten, waar zijn die ClubEight feesten?
In Terborg (in den Achterhoek).
Wellicht gaan we Doetinchem ook aandoen met een ander concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat niet lastig in de achterhoek, want jullie doen toch niet echt "mainstream" muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 21:07
Advies prijs Technics SL DZ1200: 1299 euro

Verkooprelease datum: Juni 2004

Informatie: http://www.panasonic.nl/d...lreadlistitem.asp?id=4994

Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers :) . (JA, het is een stomme uitspraak 8)7 |:( )

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenzelle op 23-03-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroenz18 schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:

Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers :) .
Ai, zeg dat nou niet want das een erg gewaagde uitspraak hier.... :P

Maargoed, kom maar op met die discussie zou ik zeggen, zou deze cd speler de cdj1000 verdrijven?

Persoonlijk denk ik het niet, aanezien het me een erg log apparaat lijkt die geeneens zo gek veel functies heeft. Qua prijs zou het wel goedkoper zijn dan de pioneer.
Het hangt er denk ik allemaal vanaf hoe die in het gebruik is, of het nou echt zo beter mixed met cd als je het vinyl gevoel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

tsja... een cd-dj zal er zijn/haar ding wellicht ook goed op kunnen doen, dus ik denk dat het het beste is van 2 werelden... maar of het 'de standaard' gaat worden lijkt me een beetje erg overdreven... de 'oude garde' ;) is tegenwoordig allemaal pioneer gewend, so shoot me... ik denk het niet

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik denk zelf dat turntabalists er zeker mee gaan spelen, maar de CD-DJ die nu ingesteld is op het gebruik van een CDJ-1000 zal zeker niet zomaar overstappen. Heb je net al je que-points op een geheugenkaartje, kan je ze opnieuw gaan maken. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:
Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers :) .
Sorry dat ik het zeg maar dit is echt de stomste uitspraak die je kunt doen.

Ik heb ff met dat ding staan spelen op Plasa en ten eerste kun je er lang niet alles mee van wat je met een Pioneer of Denon kan.
Ten tweede dat ding is lomp glimt aan alle kanten en is naar mijn mening pislelijk.

En als laatste punt -> Wat heeft technics behalve de SL1200 nog meer aan kwaliteitsspul gemaakt voor de dj? Juist helemaal niks noppes nada. De M5G is een aanfluiter eersteklas met zijn skip resist gebeuren.
Wat zeg ik de MK5 is een aanfluiter eersteklas aangezien Technics allang nieuwe features had kunnen doorvoeren maar ze draaien liever hun klanten een poot uit door het een ander kleurtje leds te geven (oja ze stoppen er tegenwoordig leds in. Tis fucking amazing dat ze dat aandurven mike want een led is toch wel van deze tijd) en er een kloink schakelaar in zetten waarmee je de pitch kunt verhogen naar 16%. Poeheeeeee wat een feature. Goh daar word ik echt helemaal wild van. Nee tegenwoordig krijg je standaard een beetje speling op de arm. Krijg je d'r gratis bij. Nou das toch wel weer aardig van ze niet dan?
Komop zeg wat heeft dat hele Technics nou nog gepresteerd na de SL1200MKII? Helemaal geen ene fuck want ze moeten grof geld neer tellen om hun mixers op het DMC te krijgen. Officieel heet dat sponseren ;-) Ik ken namelijk geen ene turntablist die graag met zo'n mixer werkt. Je moet tenslotte niet raar op staan te kijken als ie na een half uur scratchen begint te bleeden op de faders.

Oftewel een hele hoop bombarie speculaties en weet ik veel wat over dat voor Technics z'n doen technisch hoogstandje maar ik wil nog wel is zien of ie zo in trek is als mensen er op hebben gedraaid. Mischien leuk voor thuis maar alles behalve praktisch voor on the road.

Nee kijk dan naar een Numark met zijn CDX1. Die lui bouwen behalve kut draaitafels de laatste tijd heeeeeeeeeeeeeeele goede cd spelers. Kijk naar de Axis 2-8-9 en de CDN88 en 90. CD spelers waar je wat mee kunt tegen een naar mijn mening nette prijs. En het leuke is dat ze ook nog is perfect werken zoals het hoort en features aan boord hebben waar je wat mee kan.
Numark maakt hier en daar dan wel is een fout maar ze ontwikkelen tenminste iets nieuws en blijven niet eeuwig door borduren op het oude concept.

Wees dus maar niet bang dat die SLDZ1200 een vette hit gaat worden want ik durf al wel hard op te zeggen dat ie het niet gaat redden tegen de pioneers denons en numarks.
De SL1200MKII heeft een cult status en dat heeft ie ook verdiend in de jaren maar dat zal met dat nieuwe ding wel nooit gaan gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 23 maart 2004 @ 02:02:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar dit is echt de stomste uitspraak die je kunt doen.
Wat zei ik; een erg gewaagde uitspraak hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

hehehe go reind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja... daar valt niets meer aan toe te voegen _/-\o_

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
EN wil een dj die cd`s draait wel het gevoel hebben dat hij met vinyl bezig is?

dat is ook een vraag die bij mij naar boven komt. zelf draai ik alleen maar vinyl dus vroeg ik mij dit af.

offtopic:
op headzone staat ook de Technics SH-MZ1200
(Professional DJ 4-channel Mixer with Digital In/Outs) $699.95

Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/headsetzone_1786_6598587

A perfect companion for the new turntable is the SH-MZ1200 DJ mixer. The new DJ mixer features a unique four-channel play mode feature, which provides surround sound at venues by assigning each track to Right/Left or Front/Rear. The SH-MZ1200 digital mixer is fully equipped with 12 inputs (CD x 2, Line x 3, Phono x 3, Mic x 2, Digital x 2) and 7 outputs. (Master x 3, Headphone x 1, Monitor x 1, Recording x 1, Digital x 1) Each channel has its own 3-band equalizer with –24dB (12dB/oct) attenuation.

Five self-illuminating Cue buttons select from four source channels and the effects channel, with Monitor Mixing knob and Mono Split Mode for headphone monitoring. Effects controls include level adjustment, Send and Return, a Pre/Post switch and individual effect On/Off switches for each channel.

Other features include:
- An optical Cross Fader, which uses microprocessor controlled VCA technology for extended service life and has three types of curves.
- Left/Right Split for independent fader and equalizer control over the left and right stereo channels.
- Separate Out to send Channel 1 or 2 to the front speakers, and Channel 3 or 4 to rear speakers.
- Fader-triggered start-stop for digital turntables, two digital inputs, and reverse selectors for all faders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
num-lock schreef op 23 maart 2004 @ 09:37:
EN wil een dj die cd`s draait wel het gevoel hebben dat hij met vinyl bezig is?
Volgens mij is de CD-DJ niet de doelgroep maar de Vinyl-DJ. Dus ik denk dat dat niet echt aan de orde is. De grote DJ's heben twee belangrijke redenen om met CD's te draaien. 1. Gewicht van een tas met 1000 CD's is lager dan 50 platen. En 2. Het voordeel van CD, is dat je 's middags een track kan afmixen en 's avonds direct de zaal in kan gooien.

Ook vraag ik mij af of de Technics wel gaat doen wat ze beloven.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21049

Reind schreef op 23 maart 2004 @ 02:02:
[...]
Wat heeft technics behalve de SL1200 nog meer aan kwaliteitsspul gemaakt voor de dj? Juist helemaal niks noppes nada.
SL 1300
RS-9900US
SL-FM1

Ga aub je mond spoelen, zij hebben de basis gelegd voor wat jij nu pretendeerd te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 21049 op 23-03-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 21049 schreef op 23 maart 2004 @ 10:47:

Ga aub je mond spoelen, zij hebben de basis gelegd voor wat jij nu pretendeerd te zijn.
De basis ja, maar Technics Panasonic houdt nu de regel: "Never, but NEVER change a winning team".

Kijk eens verder dan je Technics lang is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik helemaal met je eens maar de stelling dat de SL1200 het enigste is wat Technics ooit gepresteerd heeft is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
was ook eigenlijk een stomme uitspraak :P , de CDJ-1000 is veel & veel beter |:(

[ Voor 92% gewijzigd door jeroenzelle op 23-03-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

SL 1300
RS-9900US
SL-FM1

Ik had het over na de SL1200 ->

De SL1300 die jij noemt -> http://panasonic.jp/techn...troduce/img/SL-1300_1.jpg Leuk en aardig maar geen dj draaitafel.

De RS-9900US ->http://www.vintagetechnics.com/images/RS9900uscatalog.jpg Das goddomme een tapedeck en geen dj mixer of wat dan ook. Komt nog is bij dat ie ouder is als de SL1200 (staat in de specsheet). En ik zei toch erg duidelijk -> WAT HEEFT TECHNICS GEPRESTEERD NA DE SL1200MKII Dit gebruikten ze voor de oorlog.

Oftewel ga jij je bek maar spoelen aangezien jij pretendeerd iets te weten waar je geen flikker van af weet of lees goed wat ik heb geschreven. Beide draaitafels zijn geen dj gear en dat tapedeck is al ouder als de SL1200. Leer dus lezen of houd lekker je wijze piep dicht :) want de vraag was -> Alles na de SL1200 wat de SL1200 heeft overtroffen of er in de buurt kwam qua dj gear.

Mensen leer goddorie nou is een tekst lezen -> Ik heb het over dj gear en niet over hifi spulletjes.
Dus kom maar op met die dj mixers - headphone's - turntable's e.d die ontworpen zijn voor de dj en gemaakt door technics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 21049 schreef op 23 maart 2004 @ 10:52:
Ben ik helemaal met je eens maar de stelling dat de SL1200 het enigste is wat Technics ooit gepresteerd heeft is onzin.
Ik had het ook over dj gear. Je moet dus lezen voor je je bek open trekt.

Over hifi e.d houd ik lekker mijn bek dicht. We hadden het over dj gear en niet over hifi. :)

l-e-z-e-n dus en als jij denkt dat er toch een goede dj mixer van technics bestaat wijs hem me dan maar ff aan want die is voor zover ik weet nooit iemand tegen gekomen.

Trouwens nog ff wat -> Mag jij me vertellen wat ik pretendeer te zijn. Je wou toch niet gaan vertellen dat door de SL1200 ook het hele dj gebeuren van de grond kwam en dat ik zonder technics nooit een dj had kunnen worden? Als dat zo is moet je je echt ff na laten meten.

[ Voor 38% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
kan het effe wat rustiger???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee :)

Als mensen durven gaan te beweren dat Technics naast de SL1200 nog veel meer goede gear ontwikkeld heeft (laten we de afgelopen 15 jaar pakken) en ook nog is tegen mij gaan vertellen dat ik me bek moet gaan spoelen en OOK nog is durven te zeggen dat hun de basis hebben gelegd voor het dj gebeuren van vandaag de dag vind ik dat je een draai om je spreekwoordelijke oren nodig hebt want dan sta je uit je nek te zwetsen.

Technics heeft een vette mazzel gehad met de SL1200 en ze hebben na de SL1200 nooit meer een dj product (druk het maar ff vet voordat sommige mensen er weer overheen lezen) uitgebracht van die kwaliteit.

Trouwens van die Technics "sekte" aanhangers heb ik ondertussen een beetje de buik vol. Technics heeft 1 dj product van noemenswaardige naam gemaakt de afgelopen 25 jaar en dat was de SL1200. Voor de rest van hun producten waren er makkelijk betere te vinden in die tijd en zo'n uitblinkend merk is Technics nooit geweest. Ga er dan ook nog is bij lopen prediken dat de SL gezorgd heeft voor de basis van nu, tsja dan vraag je er wel grandioos om dat ik die mening ff keihard onderuit schoffel want iets beter maken als het is heb ik een schurfthekel aan.

Ik heb niets tegen de SL, niets tegen het merk Technics al vind ik wel dat ze hun gebruikers een poot uitdraaien. Waar ik wel heeeeeeeeeeeeel erg slecht tegen kan is dat mensen gaan beweren dat Technics een goede fabrikant is van dj gear want das namelijk echt gel*l eersteklas.

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Je hebt wel gelijk dat Technics maar 1 echt goed product heeft neergezet, de SL-1200.

Je ziet eigenlijk "bijna" niemand met een complete Technics dj-set.

Een ideale DJ-set is eigenlijk als volgt :P :

2 x CDJ-1000
2 x SL-1200
1 x DJM-600

Tenminste ...dat vindt ik :)

[ Voor 56% gewijzigd door jeroenzelle op 23-03-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:49
Jeroenz18 schreef op 23 maart 2004 @ 11:58:
Je hebt wel gelijk dat Technics maar 1 echt goed product heeft neergezet, de SL-1200.

Je ziet eigenlijk "bijna" niemand met een complete Technics dj-set.

Een ideale DJ-set is eigenlijk als volgt :P :

2 x CDJ-1000
2 x SL-1200
1 x DJM-600

Tenminste ...dat vindt ik :)
zoiets ?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/djset1.jpg

8)

[ Voor 15% gewijzigd door wibblemoo op 23-03-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 23 maart 2004 @ 11:43:
Nee :)

... en ook nog is tegen mij gaan vertellen dat ik me bek moet gaan spoelen en
Da's dus niet gezegd, nu lijkt het ineens op flamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik quote :) dussssssssssssss.............

En op die post van wibblemoo -> Die DJM er tussen uit en een Xone62 of een Sclatje er tussen :)

[ Voor 26% gewijzigd door R2D2 op 23-03-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
jep Wibblemoo :p

dat ziet er goed uit ;)

ik heb zelf een DJM-600 silver + (jammer genoeg) 1 x CDJ-100s

Ik ben nie zo rijk :P

[ Voor 55% gewijzigd door jeroenzelle op 23-03-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 12:09:
[...]

En op die post van wibblemoo -> Die DJM er tussen uit en een Xone62 of een Sclatje er tussen :)
nah ik wil zo'n modified djm600. nog ff sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 23 maart 2004 @ 12:09:
[...]

NHF, maar ik doelde dus op mond vs. bek :)

Laat maar, iedereen hier weet dat jij een grote bek hebt en die dus ook laat zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind,

Mijn excuses dat ik je gekwetst hebt. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 21049 op 23-03-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
De SL-DZ1200 mag dan, kijkent naar de spec's, niet beter zijn dan de CDJ's, qua look's vind ik em er wel vele malen beter uit zien. Maarja, das ook niet zo moelijk want die CDJ's zijn naar mijn mening oer en oer lelijk....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Grappig dat iemand met de subtitle 'Vinyl inside' z'n CD-spelers dichterbij het mengpaneel heeft staan dan z'n draaitafels. :P

@Chojinz: Het is misschien niet de mooiste cd-speler, maar hij werkt wel! En de knoppen zitten (voor zover ik de plaatjes van de Technics heb kunnen bekijken) logischer dan op de Technics. Technics heeft IMHO de fout gemaakt een volledige SL1200 te willen maken, waardoor de logica in de bediening er niet helemaal is. Ooordelen kan ik natuurlijk pas als ik dat ding een keer onder de vingers heb gehad, en dat zal nog wel ff duren vrees ik. Ik ken nl niemand die z'n Pioneers er uit gaat gooien voor de Technics. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door LangTall op 23-03-2004 13:34 ]

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LangTall schreef op 23 maart 2004 @ 13:28:
Grappig dat iemand met de subtitle 'Vinyl inside' z'n CD-spelers dichterbij het mengpaneel heeft staan dan z'n draaitafels. :P
Ja klopt, hierdoor kan hij z'n vinyl op de cd-spelers zetten 7(8)7 (hence the vinyl inside)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71405

waar haal jij zoveel geld ineens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wibblemoo schreef op 23 maart 2004 @ 12:43:
[...]

nah ik wil zo'n modified djm600. nog ff sparen ;)
modified? explain?

en doe mij in plaats van die Pioneer ook maar een Xone62 of Xone92 met eventueel kaospadje erbij... klinkt mijlenver beter en is een stuk robuuster

En Reind.. niet om het een of ander, maar volgens mij was het toch echt een of andere wazige japanner van Technics die op het idee kwam om pitch-control in te bouwen op een draaitafel, wat in essentie het begin was van het hele dj-mix gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
@ LangTall: Ow, daar kan je best gelijk in hebben hoor. Maar ik vind em wel supersexy die sldz 1200. De cdj daarintegen vind ik nogal goedkoop aandoen (ook al draait tie top!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op 23 maart 2004 @ 13:37:
[...]

modified? explain?
Dat betekent dat je een pioneer krijgt met wel voldoende headroom e.d. Ze passen dan de volledige gain structuur e.d aan in de mixer waardoor de mixer gewoon meer ruimte geeft qua headroom. Ook klinkt ie beter als een standaard DJM.

Het enige minpunt er aan is dat de modificatie rond de 1000€ komt als je het goed wilt doen en dan is een DJM echt te duur. Want een Xone 62 met een EFX500 is dan opeens wel veel aantrekkelijker.

Het is zooooooooooooo jammer dat pioneer zelf die djm niet aan past naar de huidige maatstaven in het high end gebied want verder is het op zich een erg leuke mixer met potentie. Maarja bij pioneer willen/kunnen ze dat dan weer niet.
Het schijnt wel dat de DJM707 en 909 wat dat betreft sterk verbeterd zijn maarja das nog ff afwachten of het werkelijkheid is.
Ach gelukkig maken ze uitermate goede cd spelers. Het jammere er aan is alleen dat ze zo stervensduur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

En Reind.. niet om het een of ander, maar volgens mij was het toch echt een of andere wazige japanner van Technics die op het idee kwam om pitch-control in te bouwen op een draaitafel, wat in essentie het begin was van het hele dj-mix gebeuren
Voor de SL1200 gebruikte men lenco's die ook allang voorzien waren van pitch control. :)

Pitch control is nooit uitgevonden voor dj's maar voor hifi gebruik. Dat wij dj's het ergens anders voor gebruiken als waar het oorspronkelijk voor bedoeld was is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 23 maart 2004 @ 12:48:
[...]

NHF, maar ik doelde dus op mond vs. bek :)

Laat maar, iedereen hier weet dat jij een grote bek hebt en die dus ook laat zien :P
Met alle liefde. :>

Brutale mensen met een grote bek hebben de halve wereld zeggen ze dan toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
LangTall schreef op 23 maart 2004 @ 13:28:
mjah die signature is wat oud, gebruik eigelijk alleen de cdj's. 1 sl staat momenteel in z'n case (die staan niet op de foto, prodjuser cases :P )
Anoniem: 71405 schreef op 23 maart 2004 @ 13:36:
[...]

waar haal jij zoveel geld ineens vandaan?
waar haal jij 't idee vandaan dat ik dit 'ineens' gekocht heb ? de SL's waren eigelijk niet gepland, maar ik kreeg een mooi dealtje voor 2 m3d's, dus heb ik er maar 2 gekocht ipv de ene die ik nodig had voor het digitaliseren.

ik heb ze beide sinds kort in de verkoop.
[...]

modified? explain?
zoals reind zei, aangepast door 1 of ander bedrijf in engeland. dan heb je dus voor 2000 euro (incl een nieuwe djm600) een knappe mixer met imho de beste layout en opbouw van alle huidige mixers op de markt. de xone boeit me eigelijk niet zo, zou ik eerder voor die nieuwe denon gaan kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door wibblemoo op 23-03-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die nieuwe denon ben ik ook wel benieuwd naar al heb ik al op een een amerikaanse site gelezen dat ie helemaal niet zo fantastisch is qua geluid. (ga zo wel ff de link opzoeken)

Vooralsnog is dat ding slecht leverbaar in NL dus het zal nog wel ff duren voor je hem wat vaker tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
wibblemoo schreef op 23 maart 2004 @ 14:09:
zoals reind zei, aangepast door 1 of ander bedrijf in engeland. dan heb je dus voor 2000 euro (incl een nieuwe djm600) een knappe mixer met imho de beste layout en opbouw van alle huidige mixers op de markt. de xone boeit me eigelijk niet zo, zou ik eerder voor die nieuwe denon gaan kijken.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik vind die djm600 leuk om te knallen wat erg makelijk gaat met die (te) korte faders, maar geef mij maar een Dateq met 100mm faders, voelt tien keer steviger aan.
Met deephouse vind ik een lange schuif veel prettiger werken omdat je je platen veel relaxter der in kan laten lopen.

Toen ik vorrig jaar mijn nieuwe mengtafel heb gekocht had ik op een gegeven moment nog twee opties open: de DJM600 en de Dateq Apollo. Na met allebei twee weken te hebben gespeeld in mijn studio, toch voor de Dateq gegaan, voornamelijk omdat de Dateq veel beter aanvoelt en veel en veel beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Is er dan niemand die even wil luisteren? :+ (kwam vast door die nieuwe technics cd spelert discussie ;))
tis een progressive setje en zou wel graag wat tips en kritiek willen op mijn techniek/opbouw etc!

[ http://savale.tomt.net/dj_savale_20-3-2004_192.mp3 ] = 192kbits stereo - 94,0mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
SnowDude schreef op 23 maart 2004 @ 16:05:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens, ik vind die djm600 leuk om te knallen wat erg makelijk gaat met die (te) korte faders, maar geef mij maar een Dateq met 100mm faders, voelt tien keer steviger aan.
Met deephouse vind ik een lange schuif veel prettiger werken omdat je je platen veel relaxter der in kan laten lopen.
Bij die modificatie van de DJM flikkeren ze de budget faders die pioneer er in stopt ook uit en worden ze vervangen voor penny en giles faders die vergelijkbaar zijn met die van de A&H Xone serie. Dat is tenminste wat ik er van gelezen heb.
Dan komt dat gammele fader verhaal dus te vervallen.

Wat betreft die 100mm. Das niets anders als een persoonlijke voorkeur. Vandaar dat ik een 7.3 heb voor de deephouse en een synq voor het snellere werk :) (ja dat is een luxe probleem ik weet het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 19:31

Reacher

oldschool

Ik heb die Synq die Reind heeft een paar weken terug in me handen gehad, en ik moest even wennen aan de opbouw van het speeltje. Ik kon totaal mijn vingers niet kwijt op dat ding. En ik heb toch niet echt van die worstvingers ( vind ik :P )

Ik hoop binnenkort eens wat langer er mee te kunnen spelen, hij voelde iig wel aardig solide aan. Ik heb veel slechtere gezien, voor meer geld als dat die Sinq kost.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig vandaag nog een Dateq XTC binnen gehad als vervanging van mijn Gemini 626i. Tis ff wennen maar t mixed heerlijk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Savale,

Je platen keus vind ik over het algemeen goed, niet alleen de style maar ook de diversiteit. De volgorde waarin je ze draait verdiend aandacht, ik merk dat je in het begin aan het zoeken bent naar de juiste groove,maar als je die gevonden hebt, van ongeveer minuut 20 t/m 48 is het helemaal top. Je style doet me een beetje denken aan de eerste Nachtboek CD van Mick Boskamp.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Reacher schreef op 23 maart 2004 @ 19:57:
Ik heb die Synq die Reind heeft een paar weken terug in me handen gehad, en ik moest even wennen aan de opbouw van het speeltje. Ik kon totaal mijn vingers niet kwijt op dat ding. En ik heb toch niet echt van die worstvingers ( vind ik :P )

Ik hoop binnenkort eens wat langer er mee te kunnen spelen, hij voelde iig wel aardig solide aan. Ik heb veel slechtere gezien, voor meer geld als dat die Sinq kost.
Je bent niet de enige met dat probleem.

Ik had het in het begin zelf ook. Leuk dat ze daar gekozen hebben voor een lay out zoals die van de DJM3000 maar ik vind het zelf alles behalve makkelijk. Nu heb ik mezelf maar gedwongen om er aan te wennen en dat lukt ook wel na een tijdje. Maar in het begin sta je nog wel is een verkeerd knopje in te drukken.
Wat dat betreft hadden ze de mixer wel wat dieper mogen maken zodat alles net ff wat minder propperig in elkaar zit.

Leuk detail bij de synq -> Check het type plaatje :P
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/typeplaatje.jpg

Ik weet niet hoe bij hun een mixer normaal heet maar hier in nederland noemen we het gewoon een mixer en geen CD PLayer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik las een tijdje terug over zo'n haakse verloopstekker voor de koptelefoon ter voorkoming van doorhangen, maar ik kan die dingen nergens vinden. 'k ben verschillende electronicazaken binnengeweest, maar ze hebben 'm nergens. Heeft iemand een idee waar die dingen wel te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op 24 maart 2004 @ 16:54:
Ik las een tijdje terug over zo'n haakse verloopstekker voor de koptelefoon ter voorkoming van doorhangen, maar ik kan die dingen nergens vinden. 'k ben verschillende electronicazaken binnengeweest, maar ze hebben 'm nergens. Heeft iemand een idee waar die dingen wel te koop zijn?
Ik heb hem op mijn Sennheiser HD25 zitten, als dat diegene is die je bedoelt.

Bijgaand 2 foto's van mijn nieuw ingebouwde XTC :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/dj/booth01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/dj/booth02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hey jij hebt die picture LP van kylie :D
kheb die van slow, ook van kylie ofcourse,
volgens mij verkopen die dingen alleen maar door dat plaatje :P

> lalala, hier stond iets wat ik in de startpost kon lezen |:( <

[ Voor 32% gewijzigd door randje op 24-03-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 21049 schreef op 23 maart 2004 @ 19:59:
Savale,

Je platen keus vind ik over het algemeen goed, niet alleen de style maar ook de diversiteit. De volgorde waarin je ze draait verdiend aandacht, ik merk dat je in het begin aan het zoeken bent naar de juiste groove,maar als je die gevonden hebt, van ongeveer minuut 20 t/m 48 is het helemaal top. Je style doet me een beetje denken aan de eerste Nachtboek CD van Mick Boskamp.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
ok zeker leuk dat je ff geluisterd hebt! Misschien stom maar Mick Boskamp ken ik niet :) hoe zou je die stijl zelf omschrijven?
Ik zal er trouwens zelf ook nog weer eens kritisch naar luisteren en dan eens kijken of ik wat met je commentaar kan doen! commentaar van meer mensen is natuurlijk welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Empathy schreef op 24 maart 2004 @ 16:54:
misschien een idee: als je nu eens een stuk krimpkous neemt en dat over de plug heen doet en een stukje over het draad? krimpkous is redelijk stug nadat je het hebt gekrompen dus dat werkt denk ik ook wel redelijk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

savale schreef op 24 maart 2004 @ 23:13:
[...]

ok zeker leuk dat je ff geluisterd hebt! Misschien stom maar Mick Boskamp ken ik niet :) hoe zou je die stijl zelf omschrijven?
Ik zal er trouwens zelf ook nog weer eens kritisch naar luisteren en dan eens kijken of ik wat met je commentaar kan doen! commentaar van meer mensen is natuurlijk welkom!!!

Ik vind m ook erg lekker ook al is progressive niet echt mijn ding... Op het einde begint het me een beetje eentonig te worden, misschien dat ik daar nog een piekje mis of zoiets... Maar goed, dat is dan ook mijn stijl van draaien, ik piek ook nog wel eens op het einde... Verder klinkt het goed en mixfoutjes kon ik ook niet herkennen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 19:53:
[...]

Wat betreft die 100mm. Das niets anders als een persoonlijke voorkeur. Vandaar dat ik een 7.3 heb voor de deephouse en een synq voor het snellere werk :) (ja dat is een luxe probleem ik weet het)
Punt 1. dat is geen luxe probleem, maar gewoon je apparatuur aanpassen aan je stijl!
Ook ben ik het eens dat de lange faders idd een persoonlijke kwestie is. (Vandaar dat ik het ook een mening noemde.)

Ook is het natuurlijk maar net of je zit te wachten op ingebouwde filters en effecten.
Ik zit zelf momenteel in een verhuizing en ik wil een nieuw meuble voor mijn apparatuur. Ik zit er aan te denken om mijn Akai sampler in mijn DJ set op te nemen zodat ik daar live mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Anoniem: 54653 schreef op 24 maart 2004 @ 17:38:

Ik heb hem op mijn Sennheiser HD25 zitten, als dat diegene is die je bedoelt.
Volgens mij bedoel jij dat een HD25 standaard een haakse stekker heeft. :) * LangTall heeft ook een HD25.

Ik kreeg een dergelijke verloop bij m'n Numark mixer er bij. :P Heb hem dus niet nodig, bied eens geld Empathy, misschien ga ik dan wel zoeken voor je. :P

oftewel: als ik 'm kan vinden, mag je hem wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318 schreef op 22 maart 2004 @ 21:54:
Is dat niet lastig in de achterhoek, want jullie doen toch niet echt "mainstream" muziek.
Klopt, daarom is veel en doelgerichte promotie een pre. De liefhebbers (veelal ouder publiek) zijn er, maar moeten gewekt worden.
Willen we in deze regio grotere lokaties aandoen, zal het concept ook iets verbreed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 10:30
Ik ben nieuw in dit topic, want ben van plan mixertje aan te schaffen.
in eerste instatie gewoon om me DJ'en aan te leren, dus heerlijk amateur gewoon.

Nu heb ik m'n budget op zo'n max 200 euro gesteld (het moet leuk blijven voor mezelf)

Nu twijfel ik beetje tussen zo'n 4 mixers...

Numark DM-3002x
info linkje
€199

JB-Systems MX 4
info linkje
€193

Behringer VMX300
info linkje
€178

en een stuk goedkoper alternatief:
Gemini PS-626i
info linkje
€129

Ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen (ben al bij shop langsgeweest, die raden Behringer aan of de Numark).

Maar zelf ga ik denk ik toch voor de Gemini PS-626i of JB-Systems MX 4....
Die 676i is zelfde, maar heeft alleen sampler en gebruik ik denk ik (nog) niet...
Verder doe ik er denk ik niet genoeg mee om snel veel slijtage te krijgen....

[ Voor 25% gewijzigd door Arnold op 26-03-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Das een makkie :)

De Gemini PS626I
Simpelweg de meest verkochte budget mixer die er is waar je veel lol aan kunt hebben voor een lange tijd.

Mixer zit wat dat betreft voor het geld wel netjes in elkaar en er is prima mee te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

Ik heb eindelijk ook een mixje online..

http://music.globalbeatz....so_ProgressiveSession.mp3

Style progressive

Tracklist:

1. Auora - Dreaming (Stella Brown rmx)
2. Dave Gahan - I Need You (Gabriel & Dresden Unplugged Vocal Mix).mp3
3. Guitarra G G-Club presents Banda Sonora (Terry Lee Brown Junior rmx)
4. Prince - When Doves Cry (Bill Hamel And Matt Fitzwater Mixes)
5. White Label - Id
6. Andian - Beautifull Things (Gabriel & Dresden unplugged mix)
7. Mark Otten - Mushroom Therapy (Lightscape Mix)
8. Skin - Faithfulness (Scumfrog remix)
9. Young Parisians - U Write The Rules (Solar Stone rmx)
10. Katoi - Touch You (andy manston Mix)
11. DJ Tiesto feat Nicola Hitchcock - In My Memory (Gabriel & Dresen Elephant Memory Vocal)

er zitten nog wel wat foutjes in.. en tips zijn altijd welkom.

ps. de mix bij track 3 loopt voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
G-Spotter schreef op 25 maart 2004 @ 23:35:
Ik ben nieuw in dit topic, want ben van plan mixertje aan te schaffen.
in eerste instatie gewoon om me DJ'en aan te leren, dus heerlijk amateur gewoon.

Nu heb ik m'n budget op zo'n max 200 euro gesteld (het moet leuk blijven voor mezelf)

Nu twijfel ik beetje tussen zo'n 4 mixers...

Numark DM-3002x
info linkje
€199

JB-Systems MX 4
info linkje
€193

Behringer VMX300
info linkje
€178

en een stuk goedkoper alternatief:
Gemini PS-626i
info linkje
€129

Ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen (ben al bij shop langsgeweest, die raden Behringer aan of de Numark).

Maar zelf ga ik denk ik toch voor de Gemini PS-626i of JB-Systems MX 4....
Die 676i is zelfde, maar heeft alleen sampler en gebruik ik denk ik (nog) niet...
Verder doe ik er denk ik niet genoeg mee om snel veel slijtage te krijgen....
Dan ben je echt naar een shitzaak geweest. Numark kan geen fatsoenlijke mixers maken en die Behringer VMX-dinkies is ook allemaal troep.

Ik sluit me dus aan bij Reind en zeg de PS-626i. De MX4 is ook veel verkocht cq gebruikt, maar die bevat meer slordigheidsfouten (bijv dat je de master plotseling op de PFL hoort bij +2db uitgang). Ik zou de keuze dus beperken tot deze twee, maar mijn voorkeur gaat ook duidelijk naar de Gemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 20384 schreef op 01 april 2004 @ 08:31:
Ik heb eindelijk ook een mixje online..

http://music.globalbeatz....so_ProgressiveSession.mp3

Style progressive

Tracklist:

3. Guitarra G G-Club presents Banda Sonora (Terry Lee Brown Junior rmx)
1. Wat is the password to get in? :P
2. Ik hou eigenlijk niet van progressive, maar Guitarra G erin moet ik zekers horen :)

Je moet je tegenwoordig registreren om te downen.

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 01-04-2004 09:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.